iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 286 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:10:
Ik zou ook nog een screenshot posten van mijn graphics settings... Ben nu op dit niveau en nog zakt het als een plumpudding in elkaar...

Dit is dus in VR met een RTX 2070 Super en Ryze 3600.

[Afbeelding]
@Phusebox Volgens mij heb je de guide op iRacing totaal niet gevolgd. er staan nog allerlei dingen aan die heel veel frame rates vreten.

Ik heb de objects op low detail staan. Limit fps to 90. Max car op 20 auto's. Dan draw 20 en lod op 90 fps zodat je niet in je asw duikt.Limit fps staat op 90 omdat ik die wil hebben, meer heeft voor mijn reverb geen zin want 90 hz vr bril.

Anisotropic filtering 4x en aa 2x. dan shadow maps staat op tracks /cars.Rest eronder staat uit.No filter ipv pcf4. Shader Quality op High.Cockpit mirror heb ik op max 2 en Virtual mirror FOV op 45.HDR aan.

Zo kom je dus op een hele performance georienteerde setting die vooral voor de framerates gaat.
Als je hier geen 90 fps mee haalt op de meeste circuits weet ik het ook niet meer. Je kunt nu proberen om de setting wat op te schroeven tot de fps weer gaan droppen. Ik heb het nog niet geprobeerd en houdt het voorlopig hierbij omdat ik de 90 fps wil houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 14:11
dozo71 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:52:
[...]

@Phusebox Volgens mij heb je de guide op iRacing totaal niet gevolgd. er staan nog allerlei dingen aan die heel veel frame rates vreten.

Ik heb de objects op low detail staan. Limit fps to 90. Max car op 20 auto's. Dan draw 20 en lod op 90 fps zodat je niet in je asw duikt.Limit fps staat op 90 omdat ik die wil hebben, meer heeft voor mijn reverb geen zin want 90 hz vr bril.

Anisotropic filtering 4x en aa 2x. dan shadow maps staat op tracks /cars.Rest eronder staat uit.No filter ipv pcf4. Shader Quality op High.Cockpit mirror heb ik op max 2 en Virtual mirror FOV op 45.HDR aan.

Zo kom je dus op een hele performance georienteerde setting die vooral voor de framerates gaat.
Als je hier geen 90 fps mee haalt op de meeste circuits weet ik het ook niet meer. Je kunt nu proberen om de setting wat op te schroeven tot de fps weer gaan droppen. Ik heb het nog niet geprobeerd en houdt het voorlopig hierbij omdat ik de 90 fps wil houden.
Jawel ik heb die guide gedaan, maar daarna heeft @Blerf me nog een ini gestuurd die voor hem werkte. Nu dus weer volledig gereset en door iRacing laten bepalen maar dan is het nog erger.

In die guide staat overigens recommended HDR uit. Ik heb de cockpit mirrors zelfs uit gezet (want daar zie ik toch niks in) en dan nog met die guide haal ik maar 45 fps. Zelfs in test alleen op de baan zakt het soms nog in.

Edit: nogmaals jouw voorstel nog eens getest, wederom zeer regelmatig stukken 45 fps.
Met de Sky op low kan ik trouwens echt niet rijden, steeds die lucht die een stuk verspringt, dat is voor mij echt een enorme afleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 16:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ACC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:06:
Hi allen,

Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst duidelijk maken dat ik niet opzoek ben naar hoe goed of slecht iRacing is, of het geld waard is etc.

Ik overweeg om iracing erbij te nemen, naast AC en ACC, puur voor de V8 Supercars en stock cars. Wat mij echter altijd heeft tegen gehouden is het tire model (hier ga ik niet verder op in).

Wat ik echter van jullie zou willen weten is in hoeverre het "grip loss fenomeen" jullie irriteert.

Ik ben zelf iemand die best de bochten aanvalt en vaak de grens opzoek in practice rondes, puur voor de kick. Ik vermaak me dan ook uren in een eenzame practice sessie. Ik ben echter bang dat de physics niet echt goed aansluiten op mijn rijgedrag en ik mezelf meer zal irriteren dan vermaken.

Graag hoor ik jullie ervaring en mening.
Een 3mnd-abo op iRacing kost 5 euro met allerlei rondslingerende kortingscode's. Dus dan kun je het gewoon zelf proberen. Ik vind't verder prima aanvoelen, maar behalve een paar uurtjes AC heb ik geen ervaring met andere sims.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Le Mans-training was weer gezellig heren :) Wederom een lastige baan, maar lekker gereden. Twee tanks leeggemaakt en daarna een quali-run gedaan. Lege tank en nieuwe bandjes was wel even genieten zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 23:09
Ik heb nog een echt noob vraagje. Ben na een seizoen MX5 van plan om de skippy te rijden. Nu heb ik deze getest, maar had veel problemen met schakelen omdat ik het toerental niet of heel moeilijk kan zien. Bij de MX5 hoef ik daar nu niet meer naar de te kijken, maar om de skippy te leren rijden, lijkt mij het toch belangrijk dat ik dit kan zien. Hoe lossen jullie dit op? Ik was aan het denken aan een overlay zoals RaceLabApps? Of zie ik hier iets over het hoofd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Jawel ik heb die guide gedaan, maar daarna heeft @Blerf me nog een ini gestuurd die voor hem werkte. Nu dus weer volledig gereset en door iRacing laten bepalen maar dan is het nog erger.

In die guide staat overigens recommended HDR uit. Ik heb de cockpit mirrors zelfs uit gezet (want daar zie ik toch niks in) en dan nog met die guide haal ik maar 45 fps. Zelfs in test alleen op de baan zakt het soms nog in.

Edit: nogmaals jouw voorstel nog eens getest, wederom zeer regelmatig stukken 45 fps.
Met de Sky op low kan ik trouwens echt niet rijden, steeds die lucht die een stuk verspringt, dat is voor mij echt een enorme afleiding.
Dan weet ik het echt niet meer behalve een fresh Windows install

8)7

HDR maakt mijns inziens niet zo heel veel uit. Blijf het raar vinden die 45. Is de helft van 90 dus moet ergens iets met een instelling te maken hebben denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door dozo71 op 06-06-2020 16:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Hathie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:19:
Ik heb nog een echt noob vraagje. Ben na een seizoen MX5 van plan om de skippy te rijden. Nu heb ik deze getest, maar had veel problemen met schakelen omdat ik het toerental niet of heel moeilijk kan zien. Bij de MX5 hoef ik daar nu niet meer naar de te kijken, maar om de skippy te leren rijden, lijkt mij het toch belangrijk dat ik dit kan zien. Hoe lossen jullie dit op? Ik was aan het denken aan een overlay zoals RaceLabApps? Of zie ik hier iets over het hoofd.
De Skip heeft een heel duidelijke verandering in het motorgeluid vlak voordat'ie op het optimale punt zit om te schakelen. Ik kan het niet anders omschrijven dan 'er komt een BZZZ bij de BRRR'. Als je wat Skip onboard-video's bekijkt denk ik dat je wel hoort wat ik bedoel. Als je daarnaar luistert kom je een heel eind.
Anders is er Sound Shift die je een piepje ofzo geeft als je moet schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
Hathie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:19:
Ik ga toch meer op het geluid af dan op het dashboard maar je zou idd racelabapps kunnen gebruiken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dozo71 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:19:
[...]

8)7
:S Ik was er al bang voor... Feest. Ben ik wel weer een dag of 2 zoet mee.

Het rare is gewoon dat niks impact lijkt te hebben. Ik kan bijna alles op high gooien en het draait nagenoeg hetzelfde.

Dat ie naar 45 gaat is vanwege de VR. Als ie 90 niet haalt gaat het meteen naar 45. Al zie ik ook regelmatig 60 of 70 FPS.

Ik zie op het iracing forum ook anderen met hogere settings waarbij het beter draait. Ik heb zelfs nog de oversampling op 100% in tegenstelling tot de meesten op 130%.

Ach ja het zal hier ook eens wel werken. Straf voor het kopen van een AMD cpu zeker.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Wie gebruiken er hier racelabs? Heb het net geïnstalleerd en vraag me af of er nog handige tips en trucs zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Wormaap schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Een 3mnd-abo op iRacing kost 5 euro met allerlei rondslingerende kortingscode's. Dus dan kun je het gewoon zelf proberen. Ik vind't verder prima aanvoelen, maar behalve een paar uurtjes AC heb ik geen ervaring met andere sims.
Ik was in de veronderstelling dat die promocodes niet meer actief waren door de huidige 50% discount voor nieuwe leden. Nu heb ik idd een code gevonden die gewoon werkt, en voor dat bedrag en tijdsduur is de keus zeer snel gemaakt :)

Thanks! Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-08 16:58
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:25:

Het rare is gewoon dat niks impact lijkt te hebben. Ik kan bijna alles op high gooien en het draait nagenoeg hetzelfde.
Herstart je de sim wel nadat je wijzigingen hebt toegepast? Voor sommige settings moet je iRacing afsluiten en weer opnieuw opstarten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:25:
[...]

:S Ik was er al bang voor... Feest. Ben ik wel weer een dag of 2 zoet mee.

Dat ie naar 45 gaat is vanwege de VR. Als ie 90 niet haalt gaat het meteen naar 45. Al zie ik ook regelmatig 60 of 70 FPS.

Ik zie op het iracing forum ook anderen met hogere settings waarbij het beter draait. Ik heb zelfs nog de oversampling op 100% in tegenstelling tot de meesten op 130%.

Ach ja het zal hier ook eens wel werken. Straf voor het kopen van een AMD cpu zeker.
Rare is dat met jouw setje hele volkstammen op het iracing VR forum gewoon lekker kunnen spelen. Op zich is dat ding meer dan snel genoeg. (Al zal de komende generatie beter zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RoelTM46 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Herstart je de sim wel nadat je wijzigingen hebt toegepast? Voor sommige settings moet je iRacing afsluiten en weer opnieuw opstarten.
Jep. En doe uiteraard ook elke keer dezelfde track met zelfde condities om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dozo71 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Rare is dat met jouw setje hele volkstammen op het iracing VR forum gewoon lekker kunnen spelen. Op zich is dat ding meer dan snel genoeg. (Al zal de komende generatie beter zijn)
Tja story of my life. Gebruik de pc enkel voor iRacing en daarvoor Project Cars 2, AC en Automobilista 2. Meer staat er niet eens op. Probleem is met opnieuw installeren dat ik dan weer moet zoeken hoe ik al die zooi backup en weer terugzet. Drivers weer bij elkaar zoeken etc.

Hoop dat er iemand is met zelfde setup die zijn in file kan delen. Maar goed dan nog zijn er tig variabelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 22:02
Net mijn eerste 3 races achter de rug met de Mazda op Tsukuba.
3 keer van plek 13 gestart...beetje scary...
Maar goed, eerste race ging heel goed. Ben als 4de geëindigd. Mooi begin.
2de race beide kwalificatie ronden verprutst en in de race zoveel zitten prutsen dat ik gediskwalificeerd ben. Dan maar op naar race 3...
Gelijk en voor mijn gevoel niet te vermeiden crash in het begin en dan duurt het heeeeeeeel erg lang voordat je weer door mag rijden. Erg irritant dat ze dan in de pits willen tanken en ook totaal niet nodig. Moet nog even kijken hoe ik dat uit kan zetten. Heeft me wel tijd gekost. Uiteindelijk als 16de geëindigd.
Toen maar gestopt. voldoende adrenaline voor de rest van de middag ... >:)

Remmen gaat nu iets beter. Is blijkbaar echt gewoon oefenen...oefenen... 8)
Maar....dit is echt een heel hoop lol en dan begin ik net :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:46
@Phusebox heb je in de Nvidia/amd tool alles default of heb je daar iets aan de settings veranderd, zoals pixel density?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mdeppie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:58:
Net mijn eerste 3 races achter de rug met de Mazda op Tsukuba.
3 keer van plek 13 gestart...beetje scary...
Maar goed, eerste race ging heel goed. Ben als 4de geëindigd. Mooi begin.
2de race beide kwalificatie ronden verprutst en in de race zoveel zitten prutsen dat ik gediskwalificeerd ben. Dan maar op naar race 3...
Gelijk en voor mijn gevoel niet te vermeiden crash in het begin en dan duurt het heeeeeeeel erg lang voordat je weer door mag rijden. Erg irritant dat ze dan in de pits willen tanken en ook totaal niet nodig. Moet nog even kijken hoe ik dat uit kan zetten. Heeft me wel tijd gekost. Uiteindelijk als 16de geëindigd.
Toen maar gestopt. voldoende adrenaline voor de rest van de middag ... >:)

Remmen gaat nu iets beter. Is blijkbaar echt gewoon oefenen...oefenen... 8)
Maar....dit is echt een heel hoop lol en dan begin ik net :)
In de topic start staat uitgelegd hoe je in app.ini banden en andere dingen standaard uit kan zetten

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
ACC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:06:
Hi allen,

Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst duidelijk maken dat ik niet opzoek ben naar hoe goed of slecht iRacing is, of het geld waard is etc.

Ik overweeg om iracing erbij te nemen, naast AC en ACC, puur voor de V8 Supercars en stock cars. Wat mij echter altijd heeft tegen gehouden is het tire model (hier ga ik niet verder op in).

Wat ik echter van jullie zou willen weten is in hoeverre het "grip loss fenomeen" jullie irriteert.

Ik ben zelf iemand die best de bochten aanvalt en vaak de grens opzoek in practice rondes, puur voor de kick. Ik vermaak me dan ook uren in een eenzame practice sessie. Ik ben echter bang dat de physics niet echt goed aansluiten op mijn rijgedrag en ik mezelf meer zal irriteren dan vermaken.

Graag hoor ik jullie ervaring en mening.
Het is waar dat in iRacing een soepele rijstijl bevorderlijk is, en dat slow in, fast out vaak sneller is dan te iets veel snelheid meenen bij insturen. Maar, iRacing zet stappen en de meeste auto's op het nieuwste bandenmodel zijn zeker 'over de limiet' te rijden. Van IceRacing is anno 2020 geen sprake meer. Zeker als banden op temperatuur zijn kun je er heerlijk mee pushen. Nog wel een beetje auto-afhankelijk, maar alles gaat de goede richting op.

Vind soms dat mensen ook iets te snel klagen als ze een auto niet kunnen opvangen. Dit gaat in het echt ook lang niet altijd goed. Vond dit filmpje met bijbehorende topreactie daarom ook wel grappig: https://www.reddit.com/r/...ust_like_the_simulations/

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 13:31
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:10:
Ik zou ook nog een screenshot posten van mijn graphics settings... Ben nu op dit niveau en nog zakt het als een plumpudding in elkaar...

Dit is dus in VR met een RTX 2070 Super en Ryze 3600.

[Afbeelding]
Heb een vergelijkbare setup met alleen een 1080ti ipv de 2070. Draai met mijn rift S eigenlijk alles soepel op 80fps, alleen de beruchte tracks heb ik af en toe een frame drop. Heb de volgende guide gebruikt https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page
Daarnaast gebruik ik nog de oculus tray tool voor het aanpassen van mijn pixel density en het uitschakelen van ASW waardoor de frame rate niet meer naar 45fps dropt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Tja story of my life. Gebruik de pc enkel voor iRacing en daarvoor Project Cars 2, AC en Automobilista 2. Meer staat er niet eens op. Probleem is met opnieuw installeren dat ik dan weer moet zoeken hoe ik al die zooi backup en weer terugzet. Drivers weer bij elkaar zoeken etc.

Hoop dat er iemand is met zelfde setup die zijn in file kan delen. Maar goed dan nog zijn er tig variabelen.
Als het goed is zou windows 10 alle drivers moeten installeren.
Als je hem alleen voor iRacing gebruikt ben je toch zo klaar? Paar apps etc die je gebruikt even backuppen.
Zou trouwens geen backup herstellen, misschien importeer je dan weer ongewenste instelling. Zou een volledige fresch install doen.

[ Voor 8% gewijzigd door dozo71 op 06-06-2020 17:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Hoe zit het eigenlijk met de race morgen en maandag?

Stel dat ik iemand de race zou willen laten streamen? Die heeft een account, kan ie dan bij mij spotten of meekijken met zijn account, en dan zo streamen? En moet hij dan ook bij GoT aangesloten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:20:
Hoe zit het eigenlijk met de race morgen en maandag?

Stel dat ik iemand de race zou willen laten streamen? Die heeft een account, kan ie dan bij mij spotten of meekijken met zijn account, en dan zo streamen? En moet hij dan ook bij GoT aangesloten zijn?
Mensen van buiten de league kunnen via "find races / watch" meekijken en dus ook dan streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:23
tomolino schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:27:
Wie gebruiken er hier racelabs? Heb het net geïnstalleerd en vraag me af of er nog handige tips en trucs zijn?
Er zijn niet echt tips en tricks voor volgens mij, aanklikken wat jij wil en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Ja weinig tricks. In vr wordt het een beetje trickier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik zit te twijfelen om een ultra wide monitor te kopen is dat handig met Sim racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:05:
Ik zit te twijfelen om een ultra wide monitor te kopen is dat handig met Sim racen?
Buiten het feit dat deze vraag hier terecht hoort: Componenten Aankoopadvies

Kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het mij prima bevalt op een 43 inch. Maar ik heb geen ervaring met VR of triples dus kan het daar niet mee vergelijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Doubleoz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Buiten het feit dat deze vraag hier terecht hoort: Componenten Aankoopadvies

Kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het mij prima bevalt op een 43 inch. Maar ik heb geen ervaring met VR of triples dus kan het daar niet mee vergelijken.
Als je ruimte hebt voor triples lijkt me dat een betere optie. Je hebt net wat meer immersie omdat de schermen meer om je heen zitten dan voor je.
VR is ontzettend persoonlijk. Ik vond het niet echt een meerwaarde ten op zichtte van triples.

Edit: zou idd in het andere topic horen.

[ Voor 3% gewijzigd door ourplayground op 06-06-2020 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
ourplayground schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:14:
[...]

Als je ruimte hebt voor triples lijkt me dat een betere optie. Je hebt net wat meer immersie omdat de schermen meer om je heen zitten dan voor je.
VR is ontzettend persoonlijk. Ik vond het niet echt een meerwaarde ten op zichtte van triples.

Edit: zou idd in het andere topic horen.
Ik woon in een 16m2 kamer dus eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Ben van plan om dit seizoen met de league mee te doen en zo langzaam meer Endurance races te rijden, ben nu 2 maanden bezig en heb vorig seizoen vooral Skippy/MX5 en F3 gereden, de laatste weken IMSA in de GT3 met de Mercedes.

Welke GTE is aan te raden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Swoesh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:10:
Ben van plan om dit seizoen met de league mee te doen en zo langzaam meer Endurance races te rijden, ben nu 2 maanden bezig en heb vorig seizoen vooral Skippy/MX5 en F3 gereden, de laatste weken IMSA in de GT3 met de Mercedes.

Ze zijn allemaal ongeveer even snel, dus degene die jij het gaafst vindt, of waar jij het beste mee rijdt :P

De Ferrari en de BMW worden door de meeste mensen het makkelijkst gevonden, de Porsche wat uitdagender en de Ford vaak het lastigst. Maar als een van de 'moeilijke' jou het beste ligt, is het natuurlijk niet relevant wat andere vinden. Testdrive.iracing.com is nog steeds up momenteel, dus ik zou vooral aanraden om lekker te gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Wormaap schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Ze zijn allemaal ongeveer even snel, dus degene die jij het gaafst vindt, of waar jij het beste mee rijdt :P

De Ferrari en de BMW worden door de meeste mensen het makkelijkst gevonden, de Porsche wat uitdagender en de Ford vaak het lastigst. Maar als een van de 'moeilijke' jou het beste ligt, is het natuurlijk niet relevant wat andere vinden. Testdrive.iracing.com is nog steeds up momenteel, dus ik zou vooral aanraden om lekker te gaan proberen :)
Top bedankt, dacht dat de testdrive alleen tijdens downtime beschikbaar was.

Er zijn geen uitzonderingen zoals bij de GT3 dat bepaalde auto's niet beschikbaar zijn in bepaalde races?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Swoesh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Top bedankt, dacht dat de testdrive alleen tijdens downtime beschikbaar was.

Er zijn geen uitzonderingen zoals bij de GT3 dat bepaalde auto's niet beschikbaar zijn in bepaalde races?
Nee als je mee doet aan de IMSA Sportcar Championship dan kan je altijd die 4 auto’s kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Kan je tussendoor in het seizoen trouwens nog van auto wisselen?
Ik zag op VRS dat de snelste laptime met de Ford bijna 0.8 seconden sneller is dan met de Porsche op Interlagos.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Alouwerse schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:23:
Ik zag op VRS dat de snelste laptime met de Ford bijna 0.8 seconden sneller is dan met de Porsche op Interlagos.
Dat lost nog net niet mijn 3 seconden verschil op met de toptijd, maar scheelt wel een hoop ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ja dat kan, per race kan je veranderen. Waar je wel rekening mee moet houden is als je eenmaal een race hebt gejoined dat je daarna voor die race niet meer van auto kan wisselen.

Daarnaast hoeft het overigens voor jou niet te betekenen dat je met die Ford zelf ook sneller bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik zou je niet aanraden om elke race een andere auto te pakken. Elke auto rijdt net weer wat anders en dat maakt dingen natuurlijk wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Swoesh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:10:

Ik zou om te beginnen de Ferrari kiezen je hebt dan erg snel snelle ronde tijden en dan zou ik daarna naar de Porsche gaan ik begon zelf met de ford maar dat was een domme keuze de ford is ontzettend moeilijk om te besturen ik zou echt voor de Ferrari gaan mooie en makkelijke auto maar je moet natuurlijk zelf bekijken waarin je gaat rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ZelianGuy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Ik zou je niet aanraden om elke race een andere auto te pakken. Elke auto rijdt net weer wat anders en dat maakt dingen natuurlijk wat lastiger
Elke week een ander track, dus je moet toch oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Verkeerde topic... |:(

[ Voor 97% gewijzigd door tomolino op 06-06-2020 20:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 22:02
JoepW schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:06:
[...]

In de topic start staat uitgelegd hoe je in app.ini banden en andere dingen standaard uit kan zetten
Ja Joep, je heb helemaal gelijk. Ik heb deze ondertussen wel 5 keer doorgelezen in de laatste 4 weken. Is ook echt aan te raden voor alle rookies om dit minimaal 2 keer per week te herhalen in de eerste 3 maanden. Er staat zoveel in dat je in het begin gewoon niet alles snapt. Met de tijd wordt het steeds duidelijker en heb je ook steeds meer nodig omdat je ergens tegenaan gelopen ben.
Ik moest gisteren nog Autoblib googelen... 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:14
Jimmy J. schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:
[...]
Het is waar dat in iRacing een soepele rijstijl bevorderlijk is, en dat slow in, fast out vaak sneller is dan te iets veel snelheid meenen bij insturen. Maar, iRacing zet stappen en de meeste auto's op het nieuwste bandenmodel zijn zeker 'over de limiet' te rijden. Van IceRacing is anno 2020 geen sprake meer. Zeker als banden op temperatuur zijn kun je er heerlijk mee pushen. Nog wel een beetje auto-afhankelijk, maar alles gaat de goede richting op.

Vind soms dat mensen ook iets te snel klagen als ze een auto niet kunnen opvangen. Dit gaat in het echt ook lang niet altijd goed. Vond dit filmpje met bijbehorende topreactie daarom ook wel grappig: https://www.reddit.com/r/...ust_like_the_simulations/
Ik ben het met je eens. Ik ben ook iemand die de bochten aanvalt, dus Iracing leerde mij om andere rijstijlen te gebruiken. Het geeft me ergens een leuk en verslavend gevoel, omdat je elke keer weet dat je ergens wel kan verbeteren. Dat had ik niet gedacht toen ik er net mee begon.

Het "opvangen" van de wagen verschilt per auto een beetje. De Mazda is bijvoorbeeld is een stuk lastiger op te vangen. Ik zit nu in de skip en het lukt me vaak om de overstuur op de vangen, zelfs buiten de baan durf ik met 2 wielen te komen. Dat is met de Mazda een NoGo. (Vind ik)

Gister nog met de Skip in de "Small wing battle" gereden. Wat een mayhem is dat zeg. :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09:51

Raimond613

Simracer

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Elke week een ander track, dus je moet toch oefenen..
en dan scheelt het een hoop in de leercurve als je het gedrag van de auto al kent ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Mithriel schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Brandstof is gelimiteerd op server zodat pitstop nodig is, bandenwissel is niet nodig en niet aan te raden :)

In principe gewoon pit in rijden, zorgen dat je niet te hard rijdt anders stop and go penalty en bij je box stoppen. Beste is om dit gewoon keer in practice te testen, is heel simpel maar pit entry/exit kunnen soms tricky zijn
Is de start-brandstof gelimiteerd, of de grootte van de brandstoftank?
Bij een normale brandstof-tank-grootte kun je hem anders als je daar aanleiding toe ziet de auto na 1 ronde 'volgooien' voor de rest van de race, maar als de brandstoftankgrootte gekrompen is, dan is er misschien na 1 rondje nog niet voldoende 'ruimte' om hem dan vol genoeg te gooien om te kunnen finishen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja is iets dat ik ook nog niet weet. Hoe zie je hoeveel brandstof je per ronde gebruikt? En waar moet je dat instellen? Na de qualifying in de garage voordat je naar de grid gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:11:
Ja is iets dat ik ook nog niet weet. Hoe zie je hoeveel brandstof je per ronde gebruikt? En waar moet je dat instellen? Na de qualifying in de garage voordat je naar de grid gaat?
Race lab apps heeft een fuel calculator, waarin je ziet hoeveel je gebruikt per lap en hoeveel laps je kan rijden. Ook zit hierin een functie om automatisch bij de pitstop x aantal liters te tanken zodat jij het einde van de race haalt.
Echter prefereer ik die laatste functie weer van crewchief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
B Tender schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Is de start-brandstof gelimiteerd, of de grootte van de brandstoftank?
Bij een normale brandstof-tank-grootte kun je hem anders als je daar aanleiding toe ziet de auto na 1 ronde 'volgooien' voor de rest van de race, maar als de brandstoftankgrootte gekrompen is, dan is er misschien na 1 rondje nog niet voldoende 'ruimte' om hem dan vol genoeg te gooien om te kunnen finishen..
Je tank mag maximaal 32% vol zitten. Na een rondje zit je bijvoorbeeld op nog maar 28% waardoor je maar 4% kunt bijtanken.

Joep schreef eerder dat je ongeveer 20 minuten kunt doen op een tank waardoor je een pitwindow hebt van ongeveer 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
ourplayground schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Race lab apps heeft een fuel calculator, waarin je ziet hoeveel je gebruikt per lap en hoeveel laps je kan rijden. Ook zit hierin een functie om automatisch bij de pitstop x aantal liters te tanken zodat jij het einde van de race haalt.
Echter prefereer ik die laatste functie weer van crewchief.
Neem wel een veiligheidsmarge, want als jij in een race continu achter iemand aan rijdt is je verbruik minder dan als je alleen rondjes rijdt.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De Street Stock serie is best vermakelijk!
Heb je op ovals veel meer laps / turns per inc nodig voor vooruitgang in SR?
Na een paar dirt races had ik al een D license maar op non-dirt ovals schiet het niet zo op.
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Neem wel een veiligheidsmarge, want als jij in een race continu achter iemand aan rijdt is je verbruik minder dan als je alleen rondjes rijdt.
En met schade kan het verbruik ineens hoger zijn..

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-06-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Klopt, ik heb standaard in cc +1 lap fuel ingesteld. Dat lukt mij niet in racelabapps..(ik kan het wel invoeren maar het doet niks)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Jimmy J. schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Mijn eerste ervaring met iRacing is positief, maar een aantal algemene zaken vallen op:

Goed:
- Gevoel in de remmen is uitstekend i.t.t. bijvoorbeeld ACC. Dit is eigenlijk de eerste sim waarvan ik goed kan voelen waar de limieten liggen.
- Snelheidsbesef is erg goed
- Massa gevoel is erg goed. In andere sims voel je niet veel van het gewicht van de auto vind ik.
- De bochten aanvallen gaat boven mijn verwachtingen, zeker geen sprake van iceRacing.
- Koude banden zijn ook echt koude banden. In b.v. ACC kan ik uit te pits komen en meteen 95% geven, wat naar mijn idee niet realistisch is.

"Slecht" (bewust tussen aanhalingstekens):
- Ik merk aan de FFB niet echt waar de limieten liggen, er is weinig detail. Gelukkig heb ik bass shakers, anders ontbrak bij mij het gevoel van slippende banden en banden die grip verloren. Klopt het dat het FFB gevoel wat vlakjes is?
- Gras = glad ijs. Beetje op het gas is levensgevaarlijk. Misschien ligt dit aan mijn (weer)instellingen?
- Ik heb paar momenten gehad dat ik de controle verloor en geen mogelijkheid kreeg om de auto op te vangen. Tot zover heeft dit iig niet geleid tot irritatie of "Nicki Thiim- momenten" :')

Tot zover boven mijn verwachtingen. Aankomende maanden eens goed verdiepen in de juiste instellingen en setups. De kans is groot dat iRacing er permanent bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Om de goede hoeveelheid brandstof toe te voegen wil ik Crewchief gebruiken.

Je moet Crewchief ook met spraakopdrachten kunnen aansturen, maar daar is bepaalde software voor nodig (Naam even kwijt, maar hoorde gister er ook iets op Teamspeak over). Als ik het gedownloade wil uitvoeren, dan gebeurt er niks. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Je kunt rechtsonder in CrewChief Voice Recognition mode selecteren.
Opties zijn:

- Disabled
- Hold button
- Press and release button
- Always on
- Trigger word ("Chief")

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb het idee dat crewchief op Interlagos sowieso niet lekker werkt. Gisteren tijdens de oefensessie deed ie niks, alleen aan het einde even melden dat ik 29e was geworden.

Vandaag tijdens een test sessie hoorde ik ook vrijwel niks. Hij zei ook sector 2 tijden als ik net sector 3 had gedaan. Er klopte vrij weinig van als er al wat uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40
Vandaag mijn 2e protest in 2 jaar ingediend...

BNL gast die vanmiddag eerst zat te schelden dat mensen idioten zijn en net tijdens een race gewoon expres de #1 uit de race wrecken en daarbij bijna de hele top-10....
Race incidenten genoeg gehad, maar dit is er wel weer 1 die echt alles slaat 7(8)7

Street Stock trekt wel aparte gasten aan, Amerikanen zijn dan wel weer een stuk relaxter (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Net Battle of the Little Wings gedaan in de USF. Tijdens de practice overwoog ik af te haken, wát een puinhoop met de snellere wagens. Met als hoogtepunt een Indy Pro die me inhaalde aan het begin van het rechte stuk, en me er vervolgens afreed toen'ie terug naar z'n lijn wilde 8)7 Ik weet niet wat'ie verwachtte, maar ik kan natuurlijk niet ineens verdwijnen :P

Maar de race was verrassend leuk. Nadat in lap 1 de ergste brokkenpiloten verdwenen waren, heb ik de hele race een beetje op afstand gevochten met p1. Gaatje wat dichtrijden, weer wat groter enz. Hij spinde, dus ik werd p1. Ik reed de baan af, dus hij werd p1. Daardoor uiteindelijk met 1x tweede geworden :)

Je neus schoonhouden blijft toch altijd prio 1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een test sessie op Le Mans morgen om 14:30?
Doel is om teams van 2 te maken om te trainen op spotten/rijden en rijders wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JS1990 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:49:
Om de goede hoeveelheid brandstof toe te voegen wil ik Crewchief gebruiken.

Je moet Crewchief ook met spraakopdrachten kunnen aansturen, maar daar is bepaalde software voor nodig (Naam even kwijt, maar hoorde gister er ook iets op Teamspeak over). Als ik het gedownloade wil uitvoeren, dan gebeurt er niks. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ja je mist nog een stukje, moet je die error even googlen en er ook crewchief bijzetten. Je download wat zaken, maar dat is dus nog niet voldoende, maar dat geven ze niet aan bij de installatie.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:19:
Ik heb het idee dat crewchief op Interlagos sowieso niet lekker werkt. Gisteren tijdens de oefensessie deed ie niks, alleen aan het einde even melden dat ik 29e was geworden.

Vandaag tijdens een test sessie hoorde ik ook vrijwel niks. Hij zei ook sector 2 tijden als ik net sector 3 had gedaan. Er klopte vrij weinig van als er al wat uit kwam.
Om CrewChief goed te laten werken heb je max cars op 63 nodig, anders kan hij niet berekenen hoeveelste je ligt en dergelijke. Dat trekt echter nog een zwaardere wissel op je systeem. Sinds de vorige build kun je echter apart instellen hoeveel auto's hij moet laten zien, dat kun je dan weer lager zetten. Ook moet bij de profiel op de website staan ingesteld dat je als connection type 1 mbit and faster hebt, anders limiteert de server alsnog de data van het aantal auto's dat je binnen krijgt.

Ik heb mijn systeem zo ingesteld. Hiermee haal ik meestal 90FPS behalve met hele volle velden op zwaardere banen (Barcelona, Tsukuba, Nurburgring, etc.) maar de FPS dropt niet zoveel dat ik er echt veel last van heb.

Ik heb een Core i7 9700K op 5GHz met een RTX2070 Super. Single core clockspeed is nog steeds het belangrijkste in iRacing, daarom ben ik ook voor Intel gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUhfC7_NdoeiRcleOCECCmabxK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gp9IqnrXd8WXgmUyyCTrWTPR.png?f=fotoalbum_large

Je kunt ook nog spelen met Dynamic LOD, dat werkte vorige build best buggy maar misschien is het nu verbetert. Dan stel je een target FPS in (b.v. 90) en dan zet hij zelf dingen aan de omgeving en/of auto's uit om dat te halen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik kan vanaf half 4 mee doen

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:14
Het goede aan Battle of Little Wings vind ik dat je leert om in je spiegels te kijken. :o Ik heb nog nooit zoveel in de spiegels gekeken, en ik merk dat je beter word met het inschatten van situaties. Ik vermaak me er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
dozo71 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:19:
[...]

8)7

HDR maakt mijns inziens niet zo heel veel uit. Blijf het raar vinden die 45. Is de helft van 90 dus moet ergens iets met een instelling te maken hebben denk ik.
@Phusebox Heb nog even zitten denken over jouw problemen maar ik had dat mijn reverb op 60hz bleef hangen terwijl hij op 90 hz moest lopen. De frames bleven ook op 60 fps staan. Geen enkele setting veranderde ook maar iets.
Heb toen op aanraden van het iracing forum in mijn bios het fast boot uitgezet. Probleem verholpen en ik kon weer naar 90fps.
Is het laatste wat ik kan verzinnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:11:
Gewoon paar rondjes rijden en na elk rondje ff in je F4 blackbox kijken hoeveel brandstof je nog hebt, simpele rekensom levert je dan je brandstofverbruik per ronde op.

In de garage kun je je je brandstof instellen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
ACC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Mijn eerste ervaring met iRacing is positief, maar een aantal algemene zaken vallen op:

Goed:
- Gevoel in de remmen is uitstekend i.t.t. bijvoorbeeld ACC. Dit is eigenlijk de eerste sim waarvan ik goed kan voelen waar de limieten liggen.
- Massa gevoel is erg goed. In andere sims voel je niet veel van het gewicht van de auto vind ik.
- De bochten aanvallen gaat boven mijn verwachtingen, zeker geen sprake van iceRacing.
- Koude banden zijn ook echt koude banden. In b.v. ACC kan ik uit te pits komen en meteen 95% geven, wat naar mijn idee niet realistisch is.

- Ik merk aan de FFB niet echt waar de limieten liggen, er is weinig detail. Gelukkig heb ik bass shakers, anders ontbrak bij mij het gevoel van slippende banden en banden die grip verloren. Klopt het dat het FFB gevoel wat vlakjes is?
- Gras = glad ijs. Beetje op het gas is levensgevaarlijk. Misschien ligt dit aan mijn (weer)instellingen?
- Ik heb paar momenten gehad dat ik de controle verloor en geen mogelijkheid kreeg om de auto op te vangen. Tot zover heeft dit iig niet geleid tot irritatie of "Nicki Thiim- momenten" :')

Tot zover boven mijn verwachtingen. Aankomende maanden eens goed verdiepen in de juiste instellingen en setups. De kans is groot dat iRacing er permanent bij komt.
Voor FFB instellingen lees dit door misschien helpt het https://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page

Gras is bij iedereen ijs.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Gewoon paar rondjes rijden en na elk rondje ff in je F4 blackbox kijken hoeveel brandstof je nog hebt, simpele rekensom levert je dan je brandstofverbruik per ronde op.

In de garage kun je je je brandstof instellen.
@Phusebox of racelabapps gebruiken dan zie je per ronde je brandstof verbruik.

Edit: voorstel was al eerder benoemd maar had die reactie gemist.

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 07-06-2020 09:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:29:
[...]

@Phusebox of racelabapps gebruiken dan zie je per ronde je brandstof verbruik.

Edit: voorstel was al eerder benoemd maar had die reactie gemist.
Ja racelab apps heb ik geprobeerd maar is nogal buggy in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
ACC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Goed:

Je geeft niet aan welke wheel hebt maar mocht je wat willen "prutsen" dan zou je iRffb kunnen gebruiken. Staat een hele thread op het iracing forum over. Gebruik het zelf ook en geeft zeker meer instel mogelijkheden maar het is geen volledige out of the box experience.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik hoor hier iedereen over het kopen van een gte en veelvoudig de problemen met snelheid vinden en remmen, is het niet beter om eerst een seizoen gt3 te rijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Ik kijk er waarschijnlijk vreselijk overheen, maar..... waar vind ik de setting om een key to te wijzen aan enable/disable quickrepair? Ik wil uiteraard niet de quickrepair gebruiken als ik met slechts kleine schade de pitstraat in kom, doordaar ik bv een kerb te hard heb geraakt oid.

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

fre0n schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:28:
Ik kijk er waarschijnlijk vreselijk overheen, maar..... waar vind ik de setting om een key to te wijzen aan enable/disable quickrepair? Ik wil uiteraard niet de quickrepair gebruiken als ik met slechts kleine schade de pitstraat in kom, doordaar ik bv een kerb te hard heb geraakt oid.
Daar is ingame geen keybind voor: je moet dan gewoon in je F4 blackbox naar de fast repair optie om hem aan/uit te vinken.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Juliankarssies schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:24:
Ik hoor hier iedereen over het kopen van een gte en veelvoudig de problemen met snelheid vinden en remmen, is het niet beter om eerst een seizoen gt3 te rijden?
Het GoT kampioenschap rijdt dit seizoen met de GTE, daarom stapt iedereen daar nu in.

Overigens vind ik persoonlijk de GT3 en de GTE bepaald niet op elkaar lijken qua rijgedrag dus is eerst rijden in de GT3 naar mijn mening niet noodzakelijk om goed met de GTE overweg te kunnen. Ik zou dan eerder aanraden de Porsche 911 cup te rijden omdat je daar vooral met remmen ook voorzichtiger moet omgaan.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Iedereen?...je bedoelt enkele beginnende GoT'ers die hier berichten posten.

Ik ken een 20-tal snelle GoT'ers die ik hier niet hoor op het forum, maar die ik wel vanavond/morgenavond op de grid verwacht...en dan óók nog voor mij :D

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Er is een poll geweest, en de resultaten waren ontzettend duidelijk voor GTE seizoen.

Uiteraard is het misschien niet de meest beginners vriendelijke auto, maar het gros wat mee rijdt is al ervaren :)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En @Raimond613 :
Dit kan je binden met keyboard macro’s.
Zie de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou je met kleine schade überhaupt pitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Olaf van der Spek schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Waarom zou je met kleine schade überhaupt pitten?
Waarschijnlijk bij een lange race is het zonde om je quick repair tijdens de reguliere stop te verbruiken als het niet echt nodig is

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Door meerdere personen werd mij als newbie om direct in het diepe te springen en om de GTE te pakken. Moet wel eerlijk zeggen dat wanneer ik weer terug ga naar de Mazda ik het minder leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
De vorige keer in de racing school kon men mij via teamspeak slecht horen, kan ik dat zelf nog testen van tevoren?

Waarom wordt de chat functie van iRacing zelf trouwens niet gebruikte in de league/school? Dan zie je ook wie er wat zegt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Maurice W schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Iedereen?...je bedoelt enkele beginnende GoT'ers die hier berichten posten.

Ik ken een 20-tal snelle GoT'ers die ik hier niet hoor op het forum, maar die ik wel vanavond/morgenavond op de grid verwacht...en dan óók nog voor mij :D
Bedoelde onder iedereen de mensen die voor het eerst instapte in de gte en inderdaad nog niet zolang aan het racen zijn op iracing

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevokay
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 13:12
Thaam schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:48:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik ben ook iemand die de bochten aanvalt, dus Iracing leerde mij om andere rijstijlen te gebruiken. Het geeft me ergens een leuk en verslavend gevoel, omdat je elke keer weet dat je ergens wel kan verbeteren. Dat had ik niet gedacht toen ik er net mee begon.

Het "opvangen" van de wagen verschilt per auto een beetje. De Mazda is bijvoorbeeld is een stuk lastiger op te vangen. Ik zit nu in de skip en het lukt me vaak om de overstuur op de vangen, zelfs buiten de baan durf ik met 2 wielen te komen. Dat is met de Mazda een NoGo. (Vind ik)

Gister nog met de Skip in de "Small wing battle" gereden. Wat een mayhem is dat zeg. :o :D
Echt he? Heb ook een race meegereden...ga je netjes aan de kant in de skip, knalt een of andere idioot vol achterop. Maar wat een genot die Skip! Ik moet alleen de brake balance nog wat aanpassen, want zonder de loadcell gaat ie al snel op blokkeerstand....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCu6bJA1i-4xIUbzMcWV6nzS45k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4dcuPvwcAk4EfeIzKm1ITMjl.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik CrewChief inschakel zit de settingsbalk boven in mijn scherm. Ik kan niks aanklikken en ik zie ook niet waar ik dat ding kan verplaatsen.

Kan iemand mij even de juiste weg op wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En toen waren mijn shifter paddles kapot... had er tijdens de sessie vrijdag al last van dat ik soms shifts mistte (vooral upshifts). Nu doen ze nauwelijks nog wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MartijnA3 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:38:
De vorige keer in de racing school kon men mij via teamspeak slecht horen, kan ik dat zelf nog testen van tevoren?

Waarom wordt de chat functie van iRacing zelf trouwens niet gebruikte in de league/school? Dan zie je ook wie er wat zegt.
Als je tijdig de practice joint heb je iig een uur de tijd om dat te testen en in orde te maken.

De chat van iracing is kwalitatief wat minder dan TS geloof ik.
Om te zien wie wat zegt heb ik TSnotifier geinstalleerd, werkt goed en is ook qua positionering in je beeld vrij in te stellen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Juliankarssies schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Waarschijnlijk bij een lange race is het zonde om je quick repair tijdens de reguliere stop te verbruiken als het niet echt nodig is
Welke series hebben fast repairs en lange races?
Meestal zit je tijdens de pitstop al op 60% - 70% van de race, als je daarna voor schade nog een keer moet pitten is het IMO game over, dus kun je net zo goed de fast repair wel inzetten tijdens de reguliere pitstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Olaf van der Spek schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Welke series hebben fast repairs en lange races?
Meestal zit je tijdens de pitstop al op 60% - 70% van de race, als je daarna voor schade nog een keer moet pitten is het IMO game over, dus kun je net zo goed de fast repair wel inzetten tijdens de reguliere pitstop.
Simlab challenge had afgelopen seizoen 2 races met verplichte stops en qr

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik heb vast geoefend voor vanavond.

Battle of the little wings, langzaamste auto, en maar in mijn achteruitkijkspiegel kijken de hele tijd ;)

Als ik erin kom vanavond, wordt het ook mijn eerste rollende start. Nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Je kunt wel macros maken die je aan de quick-chat hangt:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3203225.page
http://www.edracing.com/edr/iRacing-Macros.php

Dus voor fast-repair:
#fr$
#-fr$

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 07-06-2020 12:52 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Om te zien wie wat zegt heb ik TSnotifier geinstalleerd, werkt goed en is ook qua positionering in je beeld vrij in te stellen.
Goeie tip (y)
Vanmiddag eens kijken of ik dat ook in VR aan de praat krijg.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Nou mijn stuurtje "uit elkaar gehaald" en de flippers gerepareerd. Hopelijk houden ze het vanavond.
Inmiddels ook in identieke test omstandigheden naar een optimal van 1:31.9 en een best van 1:32.0 kunnen rijden. Constant rond de 1:33.5 moet lukken hoop ik. Begin de Ferrari een beetje te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:44:
Nou mijn stuurtje "uit elkaar gehaald" en de flippers gerepareerd. Hopelijk houden ze het vanavond.
Inmiddels ook in identieke test omstandigheden naar een optimal van 1:31.9 en een best van 1:32.0 kunnen rijden. Constant rond de 1:33.5 moet lukken hoop ik. Begin de Ferrari een beetje te begrijpen.
Ik ben geenszins een GTE expert, maar gezien de korte tijd dat je pas iRacing doet lijkt me dat helemaal geen slechte start :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:41
https://www.lemans.org/en...ans-virtual-warning/53848

Beetje een vreemde press release vanuit ACO. Benieuwd of dit bepaalde consequenties heeft voor de iRacing race over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ourplayground schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:40:
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een test sessie op Le Mans morgen om 14:30?
Doel is om teams van 2 te maken om te trainen op spotten/rijden en rijders wissel.
Even een reminder dat er om half 3 een server open gaat om Le Mans te testen.
Liefst in teams van 2 als het kan, dus wil je mee doen graag rond kwart over 2 op ts zodat we teams kunnen maken. Heb je al een team dan hoeft dit uiteraard niet..:)
Wachtwoord is wederom
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Dan zit je qua racepace in de buurt bij mij. Gister tijdens een practice met vergelijkbare omstandigheden als vrijdag ook in staat om redelijk constant tussen 1.33,0 & 1.33,5 te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Het voelt hier net zo frustrerend hoor. Ik rij met de Porsche, want de BMW kreeg ik helemaal het circuit niet rond.

Ik hou mij maar vast aan het feit dat na een kleine 100 ronden nu zeker vandaag al, mijn optimal tijd nog steeds naar beneden gaat. Snelste is nu 1.32.2, optimal zit nu op 1.31.4. En ik denk ook midden tot hoog 1.33.5 moet wel lukken constant.

Maar soms is de auto gewoon ineens onder mij weg. Onverklaarbaar soms.

Maar ja, ik heb misschien wel 3000 rondjes in de mazda gereden, 2000 in de skip, en nu dus max 150 of zo in de Porsche, dus het kost gewoon tijd om een auto te leren kennen. En dat is frustrerend, want ik wil winnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
ourplayground schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Even een reminder dat er om half 3 een server open gaat om Le Mans te testen.
Liefst in teams van 2 als het kan, dus wil je mee doen graag rond kwart over 2 op ts zodat we teams kunnen maken. Heb je al een team dan hoeft dit uiteraard niet..:)
Wachtwoord is wederom
***members only***
Ik kom wel weer langs om als veldvulling (lees de roze chicane) te dienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JS1990 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Dan zit je qua racepace in de buurt bij mij. Gister tijdens een practice met vergelijkbare omstandigheden als vrijdag ook in staat om redelijk constant tussen 1.33,0 & 1.33,5 te rijden.
ActualFantasy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:17:
[...]

Het voelt hier net zo frustrerend hoor. Ik rij met de Porsche, want de BMW kreeg ik helemaal het circuit niet rond.

Ik hou mij maar vast aan het feit dat na een kleine 100 ronden nu zeker vandaag al, mijn optimal tijd nog steeds naar beneden gaat. Snelste is nu 1.32.2, optimal zit nu op 1.31.4. En ik denk ook midden tot hoog 1.33.5 moet wel lukken constant.

Maar soms is de auto gewoon ineens onder mij weg. Onverklaarbaar soms.

Maar ja, ik heb misschien wel 3000 rondjes in de mazda gereden, 2000 in de skip, en nu dus max 150 of zo in de Porsche, dus het kost gewoon tijd om een auto te leren kennen. En dat is frustrerend, want ik wil winnen ;)
Mijn doel voor vanavond is vooral proberen de races uit te rijden zonder al teveel incidenten. Ja ik zou graag winnen, maar goed als je 1000% zeker weet dat dat er niet in zit, kun je je focussen op andere dingen. Althans dat hoop ik.

Ik ben blij met een cleane race, als er geen mensen last van mij hebben gehad en ik een acceptabele pace voor mezelf heb kunnen rijden.

Jammere is dat ik altijd alleen op zondag kan dus heb maar 1 kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:23:
[...]

[...]

Mijn doel voor vanavond is vooral proberen de races uit te rijden zonder al teveel incidenten. Ja ik zou graag winnen, maar goed als je 1000% zeker weet dat dat er niet in zit, kun je je focussen op andere dingen. Althans dat hoop ik.

Ik ben blij met een cleane race, als er geen mensen last van mij hebben gehad en ik een acceptabele pace voor mezelf heb kunnen rijden.

Jammere is dat ik altijd alleen op zondag kan dus heb maar 1 kans.
Winnen is voor mij ook iets waar ik zeker niet mee bezig ben. Wil ook gewoon een leuk tempo rijden en is mooi als training voor komende week.

Ben er zelf hopelijk morgen bij. Vanavond lukt niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik lees hierboven nogal wat geklaag over het feit dat men zijn tijden niet goed genoeg vindt.
Het lijkt mij als totale noob, veel belangrijker constante rondjes te kunnen draaien dan de ultieme hotlap.
Zelf kom ik bij lange na niet in de buurt van deze tijden.
Na uren rondjes draaien op Interlagos met moeite als snelste een 1:37 gehaald.
Zoals ik na de training sessie van vrijdag al had gezegd moet ik nog veel moet leren en zal ik daarom ook niet rijden in de league.
Zeker in een vol veld ga ik niet de hele tijd in de weg rijden en zo jullie race verpesten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Ik ga er dit seizoen ook weer bij zijn! Weet niet of morgenavond al gaat lukken, maar verder probeer ik weer zoveel mogelijk mee te rijden.

Ben benieuwd maar de nieuwe format. De iets langere races liggen me vaak wel :). En met de BMW heb ik veel meer gevoel met de wagen dan met de Porsche.

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-06-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
frizti schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:28:
Ik lees hierboven nogal wat geklaag over het feit dat men zijn tijden niet goed genoeg vindt.
Het lijkt mij als totale noob, veel belangrijker constante rondjes te kunnen draaien dan de ultieme hotlap.
Zelf kom ik bij lange na niet in de buurt van deze tijden.
Na uren rondjes draaien op Interlagos met moeite als snelste een 1:37 gehaald.
Zoals ik na de training sessie van vrijdag al had gezegd moet ik nog veel moet leren en zal ik daarom ook niet rijden in de league.
Zeker in een vol veld ga ik niet de hele tijd in de weg rijden en zo jullie race verpesten.
True je hebt gelijk. De frustratie bij mij zat en zit er vooral in wanneer ik niet de potentie bereik die er in zit. Want dat betekent dat ik een x tijd wel kan halen maar door domme fouten niet een snelle cleane ronde rijdt. Heeft dus ook deels met die consistentie te maken waar je het over hebt.

Ik kijk ook zeker niet naar de snelste tijd, ok deels wel maar ik ben ook realistisch genoeg om te snappen dat ik niet op kan tegen de mensen die hier al 5 tot 10 jaar met iRacing bezig zijn.

We komen elkaar vast wel tegen in de race want als jij mooi constant je rondes kunt rijden en ik weer eens domme fouten maak omdat ik teveel push ben jij uiteindelijk de lachende derde. Dus denk dat jouw mindset wel de juiste is. Ik moet het nog een beetje afleren om altijd bij de top 5 te willen zitten.

Pagina: 1 ... 286 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies