iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 285 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
laforte schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe lang duurt die race?
Maar we zoeken nog twee coureurs we zijn bij de 6 uur van le mans zijn we tweede geworden met 8 seconden van de leider maar we stonden eerste maar ik spinde (eigen domme fout) en daardoor waren we niet eerste geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Schuey schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:
Ik kan me maar niet verplaatsen in de nieuwe mensen die wel de stap omhoog willen maken naar serieus simracen, maar wel bijna elke mogelijkheid aangrijpen om de spelletjes elementen te willen behouden. Want het is makkelijker, het is toch een keuze..

Vervolgens steen en been klagen dat je geen snelheid hebt en het allemaal zo lastig vind.

Zucht... Ik hoop voor sommigen dat de playstation nog niet verkocht is.

Nogmaals, ik begrijp het gewoon oprecht niet. Waarom.. dingen afleren kost veel meer moeite dan ze goed aanleren, waarom dan toch stug volhouden?
stel die vraag eens aan iracing zelf... waarom de optie er in zit..
voor de rest zit je opmerking nogal vol met aannames... maar ja... als je hier niet in ganzepas in het groepje meeloopt he

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nooit begrepen idd waarom ze zo'n functie in hebben gebouwd, reliek uit het verleden denk ik maar.

Ganzepas idd, dat zal het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Schuey schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:00:
Nooit begrepen idd waarom ze zo'n functie in hebben gebouwd, reliek uit het verleden denk ik maar.

Ganzepas idd, dat zal het zijn.
Je wilt de overstap voor Newbies zoals ondergetekende niet te groot maken. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ik weet dat die lijn niet goed is en dat alle rede's die hier gegeven worden gelijk hebben
Maar.. de optie is er in iracing dus mag iedereen toch zelf beslissen lijkt mij..
Als ik me een circuit aanleer met lijn en wil daarna een srie rijden waar het verboden is dan is dat toch mijn eigen probleem.. lijkt me.

nogmaals. ik ga echt niet zeggen dat het gebruik goed is.. maar de optie is er nou eenmaal
iRacing geeft je ook de optie om met een controller te rijden.
Je kunt ook je gas en je rempedaal omdraaien.
Je kan ook je scherm uitzetten tijdens het rijden.

Kan allemaal... maar niemand zal hier adviseren dat ook daadwerkelijk te doen.
Zo werkt het ook een beetje met de racing line.

Niemand houd je tegen als je het echt wil gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 05-06-2020 16:03 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:39:
Je kunt voor elke auto wel gratis setups vinden op het forum hoor. Allen PDS en VRS steken er elke week weer serieus werk in. Waarom zou dat niks mogen kosten?
Dat is waar maar als je bij pds kijkt de Audi r18 setups zijn super slecht als je niet eens 330 gaat op het rechte stuk in Le mans dan is er echt iets mis met die setups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
bobst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:11:
Ik heb gister eens goed gebruikt gemaakt van de test drive die nog steeds online is.

Na alle verhalen dat de GTE's zo lastig te rijden zijn en vooral met remmen ben ik ze eens allemaal gaan proberen.
BMW kwam ik echt niet mee uit de voeten, ik kreeg er maar geen vertrouwen mee (misschien ook omdat het mijn eerste keer in een GTE was)
Toen in de Ferrari gestapt en ik was binnen 3 rondes al sneller als 10/12 rondes met de BMW. Had gelijk meer vertrouwen en kon daarom meer pushen en de grenzen makkelijker opzoeken.
De Porsche vind ik het leukste rijden vanwege zijn wendbaarheid maar was iets minder vergevingsgezind in mijn ogen.
Ford GT is een vette auto maar kreeg hem niet helemaal onder de knie. weet niet goed waarom maar zat er vaak mee buiten de baan.

Ik heb die nieuwe Thrustmaster loadcell pedalen en daar ben ik met deze auto's wel heel blij mee. Het is ook wel fijn dat die auto's blokkeer lampjes hebben.

Ik zal komend seizoen dus een paar races mee komen doen met de Ferrari. Vind het wat te duur om nu alle banen in een keer te kopen. (Ze komen er toch wel uiteindelijk maar het voelt nu gewoon als een te grote uitgaven)

Welke banen adviseren jullie om mee te doen? Welke zijn het leukste? Stuk of 3-4 banen ofzo wil ik wel aanschaffen.
Wat ik doe ik race om de week dus week 1 week 3 week 5 week 7 week 9 week 11 week 13
Als je een baan al hebt dan kom je wat goedkoper uit en stel zoals week 2 is le mans die baan heb ik al dan rij ik die ook gewoon als je per maand twee a drie banen koopt kom je er nog redelijk goedkoop af per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Je wilt de overstap voor Newbies zoals ondergetekende niet te groot maken. :+
Dat is volgens mij daadwerkelijk de reden hoor :) Je kan de lijn immers ook alleen in R- en D-series tijdens de race aanzetten.
Da's ook meteen de reden waarom ik me er minder druk om maak dan beide kanten van de discussie. Je wordt geen betere rijder van met de lijn aan rijden, maar het biedt wel wat houvast voor beginners. Ik was mijn eerste paar maandjes blij dat'ie er was, want ik heb voor iRacing nooit iets serieuzers dan Need for Speed gespeeld. Als je een circuit niet kent een paar uur oefenen om het te leren kennen is wel realistisch , maar uiteindelijk racen we allemaal voor de lol, plezier enzo. En als de racelijn aanzetten helpt om in't begin lol te hebben (hey, je kan na een uur oefenen een race rijden in plaats van een middag te moeten spenderen) dan dient't zijn doel. In de hogere series mag't niet en het levert ook geen wezenlijk voordeel op als het wél aan staat.
In mijn geval heb ik'm in mijn tweede seizoen uitgezet. En natuurlijk heb ik mijn rempunten opnieuw moeten leren... maar die waren toch al belabberd, want ik was (ben :P) nog steeds een beginner. Maar ik wist in ieder geval wanneer ik links, rechts of rechtdoor ging, en of een bocht snel of langzaam was.

Dus mijn mening: mweh :+ Als je serieuzer wordt zet je'm vanzelf wel uit, maar als het helpt om over de eerste hobbels te komen, rock'n roll *O*

In de GoT-League weet ik niet beter dan dat'ie uit staat vanuit de server.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ik weet dat die lijn niet goed is en dat alle rede's die hier gegeven worden gelijk hebben
Maar.. de optie is er in iracing dus mag iedereen toch zelf beslissen lijkt mij..
Als ik me een circuit aanleer met lijn en wil daarna een srie rijden waar het verboden is dan is dat toch mijn eigen probleem.. lijkt me.

nogmaals. ik ga echt niet zeggen dat het gebruik goed is.. maar de optie is er nou eenmaal
Ik snap niet helemaal wat je nu precies wil? Dat iedereen je een zegening geeft zodat je de race lijn mag gebruiken van ons? Zoals al gezegd, lekker zelf weten als je het wil gebruiken. Ieder zijn eigen mening wat wel of niet slim is.

Ik zou het zelf sterk afraden, maar ja dat is mijn mening maar.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Dat is waar maar als je bij pds kijkt de Audi r18 setups zijn super slecht als je niet eens 330 gaat op het rechte stuk in Le mans dan is er echt iets mis met die setups
Is dat zo?

Kan zijn dat het een kutsetup is hoor. Kan ook zijn dat je dankzij de downforce zoveel wint met uitaccelereren en door de Porsche curves, dat het de mindere topsnelheid uiteindelijk compenseert.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

Raimond613

Simracer

My 2 cents over de racelijn;

Ooit, heel lang geleden toen ik net begon met simracen, had ik geen idee wat het hele concept van 'de ideale lijn' nou precies inhield, behalve dan dat je daar moest rijden om het snelst te zijn. Dus zette ik in game dit hulpmiddel aan en dat ging prima. Op die manier leerde ik het principe van de ideale lijn en als je dat eenmaal doorhebt kun je op elk nieuw circuit zelf de ideale lijn herkennen.

Kortom; ben je een absolute beginner, zet dan die lijn lekker aan, maar gebruik het bewust als een leidraad om te begrijpen wat het concept van 'de ideale lijn' is. Ga niet gewoon alleen maar met oogkleppen op naar die streepjes zitten staren zonder te snappen waarom ze staan waar ze staan :+

iracing profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Ik heb een montage gemaakt van de Le Mans test van afgelopen woensdag 3 juni.
Er waren in totaal 45 deelnemers, een aantal zal zichzelf terug zien in deze video, dus kijken.
Groet, John

YouTube: YouTube

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09:51

Raimond613

Simracer

Stromer_jb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:25:
Er waren in totaal 45 deelnemers, een aantal zal zichzelf terug zien in deze video, dus kijken.
Groet, John

De video staat op privé, kan hem dus niet zien.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Is dat zo?

Kan zijn dat het een kutsetup is hoor. Kan ook zijn dat je dankzij de downforce zoveel wint met uitaccelereren en door de Porsche curves, dat het de mindere topsnelheid uiteindelijk compenseert.
Dat is waar maar de meeste mensen nemen altijd een top snelheid van 335 km/h je kan ook 345 maar dan verlies je teveel tijd in de Porsche curbs maar 328 is echt te langzaam en zeker op le mans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben nog nooit de driving line toegestaan en zie er ook geen reden toe.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb

Stromer_jb

iracing profiel

Raimond613 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:27:
[...]

De video staat op privé, kan hem dus niet zien.
Ik heb hem aangepast. Hopelijk gaat het nu goed?

[ Voor 21% gewijzigd door Stromer_jb op 05-06-2020 17:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:28
Ik heb jaren met de driving line gereden in de F1 games. Dus verschillende games, en het gaat om vrijwel dezelfde tracks elk jaar, en toen ik hem uitschakelde was ik volledig de kluts kwijt en remde ik te vroeg of te laat.

En hoe sneller je hem uitschakelt, hoe sneller je rempunten leert en wordt de driving lijn geen gewoonte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stromer_jb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:25:
Groet, John

Leuk! Als je de video embed als een video is ie meteen hier zichtbaar. Toont leuker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb

Stromer_jb

iracing profiel

JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:19:
[...]

Leuk! Als je de video embed als een video is ie meteen hier zichtbaar. Toont leuker ;)
Hallo Joep, Ik ben nog wat aan het stoeien zo links en rechts, ik zie nu de button video toevoegen.
Ik sta op het punt te gaan eten, doe het daarna.
Dank voor de tip, tjonge er is wat mogelijk, we leren constant bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39
Nog even voorstellen hier: Lange tijd GoT gebruiker, korte tijd iRacer. Ik ben op iRacing
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ongeveer 6 weken geleden begonnen met iRacing, uberhaupt met weer eens game-PC in elkaar zetten. Alles zo goedkoop mogelijk gehouden, 2ehands RX580 en TMX Pro stuur/pedalen. Dus een half seizoen MX5 voornamelijk gereden. Daar op een gegeven moment een beetje onder de knie gekregen wat weight-transfer nou betekend. Veel filmpjes kijken etc...

Voor nu een Excel sheet gemaakt welke tracks ik wil kopen. Ik wil eigenlijk wel aan de GoT League meedoen maar om 9 weken te halen moet ik (naast wat ik sowieso wel wil kopen) één van deze tracks nog aanschaffen.
• Autodromo Nazionale Monza
• Watkins Glen International
• Circuit des 24 Heures du Mans
• Virginia International Raceway

Iemand daar een ongezouten mening over? Ik verwacht niet persé veel op Le Mans te racen, en als ik dat tegen die tijd wel wil dan kan ik hem alsnog aanschaffen. Dus nu neig ik naar Watkins Glen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:39
Watkins Glen, Monza en in iets mindere mate VIR zijn alle drie tracks waar vaak op geraced wordt. Daar kun je allemaal geen buil aan vallen. Ik zou zelf voor Watkins Glen gaan, dat vind ik echt een gaaf circuit met veel interessante bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31
Eerst paar rondjes op Interlagos voorspellen niet veel goeds. Moet nog 6 sec. zien te winnen wil ik een beetje leuk mee kunnen doen. Dat is best veel, en nee ik verwacht niet na een half uur al in de buurt te komen.

Heb alleen sinds de update een nieuwe issue: ik zie regelmatig opeens de "grond" niet meer, heuvels die wegvallen en weer terugspringen waar dan de lucht dooheen schijnt zeg maar. Iemand een idee?

Ook merk ik dat het instellen van de resolutie niks doet, voor VR snap ik dat, maar het venster in Windows blijft ook 1920x1080 terwijl ik die op 1024x786 heb gezet om performance te winnen. Haal namelijk geen steady 90FPS.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 17:57 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
[quote]Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Dat is volgens mij daadwerkelijk de reden hoor :) Je kan de lijn immers ook alleen in R- en D-series tijdens de race aanzetten.

in vrs sprint gt serie klasse B of A wat het ook is ... daar is de lijn gewoon zichtbaar in de race, F3 championship ook .

daar komt ook mn vraag uit... als het in hogere klasses gewoon mogelijk is waarom dan niet de mensen hier zelf laten kiezen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:56:
Eerst paar rondjes op Interlagos voorspellen niet veel goeds. Moet nog 6 sec. zien te winnen wil ik een beetje leuk mee kunnen doen. Dat is best veel, en nee ik verwacht niet na een half uur al in de buurt te komen.

Heb alleen sinds de update een nieuwe issue: ik zie regelmatig opeens de "grond" niet meer, heuvels die wegvallen en weer terugspringen waar dan de lucht dooheen schijnt zeg maar. Iemand een idee?

Ook merk ik dat het instellen van de resolutie niks doet, voor VR snap ik dat, maar het venster in Windows blijft ook 1920x1080 terwijl ik die op 1024x786 heb gezet om performance te winnen. Haal namelijk geen steady 90FPS.
Check even je DM :) heb je render.ini gestuurd die je wellicht op weg kan helpen.
Wel even je oude backup van maken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• BaRtHoLoMeUs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:05
Net ook aangemeld voor de GoT League en ik wil me graag even voorstellen.

Mijn naam is Bart, 36 jaar en woon in de buurt van Gent (België). Ik ben al jaren lid van GoT forum maar beperk me vooral tot het volgen van de voor mij interessantste topics. Ik ben al 30 jaar autosport fan en voornamelijk F1 en Indycar en sinds kort volg ik ook GT3 en endurance racing.

Uiteraard speel ik ook al heel lang race games zoals Grand Prix 2-3-4, Indycar Racing, TOCA, de officiële Codemasters F1 games en Gran Turismo. In oktober 2019 dan de stap gezet naar het serieuzere werk met iRacing en af en toe eens Assetto Corsa Competizione. Ik race voornamelijk in VR met m'n Oculus Rift S waardoor de looks van mijn oude PS3 stuurtje niet opvallen (op termijn en stap voor stap komt er een rig). 8)

In iRacing focus ik mij vooral op de VRS Sprint GT3 en Porsche 911 Cup met daarnaast af en toe eens seizoen Skip Barber of BMW 12.0. Echt goed ben ik nog niet (veilig wel O-)) en het ontbreekt me als alleenstaande papa een beetje aan voldoende tijd om echt beter te worden, maar ik amuseer me ook in het middenveld.

Het lijkt me enorm leuk om ook af en toe deel te nemen aan de GoT iRacing events. Aan mij zul je geen concurrent hebben voor de Heusinkveld Sprint pedalen want ik zal niet genoeg kunnen deelnemen om in aanmerking te komen vrees ik. Maar als ik kan doe ik serieus mee, zij het met als voornaamste opzet om FUN te hebben. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stromer_jb

Stromer_jb

iracing profiel

Op verzoek de video montage van afgelopen woensdag 3 juni: Training en selectie teams 24H Le Mans.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Hartkloppingen, stress-opvliegers en de rest van de avond word ik niet meer rustig, maar ik heb een Ridiculousness Cup-wedstrijd uitgereden. Derde plek in de F1 *O* Was p2 geweest als ik niet in de laatste ronde te hard op het gas was gegaan bij het uitkomen van de chicane, maar ach :+

42 wagens in drie klasses op Lime Rock Park met de chicane 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:10:
[quote]Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:11:
[...]

in vrs sprint gt serie klasse B of A wat het ook is ... daar is de lijn gewoon zichtbaar in de race, F3 championship ook .

daar komt ook mn vraag uit... als het in hogere klasses gewoon mogelijk is waarom dan niet de mensen hier zelf laten kiezen..
Als je mee wil doen aan een league of racing serie waar de lijn uitstaat dan is dit gewoon zo en moet je je daarbij neerleggen. Zou nogal wat zijn als de league zich aanpast aan een individu....

Ten eerste lijkt het me sowieso al niet handig om het zo te leren, maar het lokt ook uit om altijd op je raceline te gaan rijden waardoor je als je afgeweken bent plots terug naar die lijn wil, en dus de kans bestaat dat je in een fight hierdoor mensen van de baan rijdt of duwt.

Daarnaast is dit zeker een voordeel op gebied van rempunten tov de drivers die geen racelijn hebben en dus de moeite moeten nemen hun eigen rempunten te zoeken en leren kennen. Anders moeten we even gekleurde kegeltjes gaan zetten per persoon waar ze willen remmen...

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 05-06-2020 19:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:09:
[...]
Anders moeten we even gekleurde kegeltjes gaan zetten per persoon waar ze willen remmen...
Oh als je dat wil doen, graag ;)

Kun je ook even mijn remmen nakijken als je toch bezig bent?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:21
Net een leuke practice stint gedaan met @racer180 erg leuk om bij elkaar te rijden en elkaar tips te kunnen geven!! en het levert ook nog mooie plaatjes op!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7Yf2APsQ7q2UpntWv8XNhurFUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maxKVtFRDIG1TMmOSAEfwGe1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Op naar TS en de p-server... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Zou iemand straks na afloop een setup voor de Ferrari met me willen delen?

Heb net even een testdrive sessie gedaan en de Ford kreeg ik niet snel rond, maar de Porsche RSR is ook echt een gaaf ding. Ik heb het gevoel dat ik die nog kan opvangen als het mis gaat en met de Ferrari ervaar ik dat het niet meer te redden is als ie eenmaal uitbreekt. Twijfel of ik toch de Porsche zal kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Lekker even 45 minuten mee gedaan en in de 31'ers gedoken. Lastig om te stoppen wanneer het voor je gevoel aardig gaat, maar wat tijd met moeders de vrouw doorbrengen is ook wel eens goed. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 13-10 06:26
Vraagje, ik weet dat het eerder voorbij is gekomen maar kan het niet meer vinden.

Ik wil komend seizoen Skip + BMW M4 rijden, ik ben op zoek naar een overzicht waar ik kan zien welke banen ze beide aan doen, dan kan ik de kosten voor de aanschaf van banen spreiden. Ik heb eerder een schema voorbij zien komen maar deze kan ik niet meer vinden.

Alvast bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
R0dsk0ll schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:07:
Vraagje, ik weet dat het eerder voorbij is gekomen maar kan het niet meer vinden.

Ik wil komend seizoen Skip + BMW M4 rijden, ik ben op zoek naar een overzicht waar ik kan zien welke banen ze beide aan doen, dan kan ik de kosten voor de aanschaf van banen spreiden. Ik heb eerder een schema voorbij zien komen maar deze kan ik niet meer vinden.

Alvast bedankt!
Op de iRacing website menu "Find official races" en dan in de drop down de pdf downloaden.
En als die nog niet up-to-date is: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3740371.page

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 05-06-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Bedankt voor de open testsessie mensen _/-\o_ Deze sessies vind ik als newbie erg fijn omdat ik dan met anderen kan meespieken over de lijnen en rempunten, scheelt zelf weer een uur zoeken.

Met een goede setup kon ik de auto veilig rondkrijgen zonder enige vorm van brokken. Snelste tijd na een uur rijden op de baan die ik nooit eerder had gereden was 1.34.0. Niet de laatste tijd en dat was het doel van vandaag!

Heb nu al zin in zondag. Kijken of ik hem heelhuids kan finishen op de leadlap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Het was lekker druk in de oefen sessie op Interlagos.
Wat me wel ondertussen duidelijk wordt, dat ik veels te langzaam ben.
Ook het anticiperen op anderen laat te wensen over.
Hierdoor heb ik het gevoel dat ik jullie echt hinderlijk in de weg zit.
Daarom heb ik besloten om niet deel te nemen aan de league.
Eerst maar veel oefenen in een lagere klasse (skip) en meer (race) ervaring krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Was een hele leuke sessie! Top dat ze er zijn en lekker druk!

Voor het eerst op Interlagos en is een leuke baan. Op een gegeven moment ben ik maar wel gestopt. Optimal in deze sessie was 1.32 laag, maar kon ze niet aan elkaar knopen en snelste tijd een seconde erboven |:( .

Morgen of zondag maar verder oefenen en klaarmaken voor de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou dat is duidelijk, ik hoef niet mee te doen zondag denk ik. Was in ieder geval eerste met iets: meeste inc's. 146 maar liefst. Uiteindelijk maar 6 rondjes gereden die telden op 2 uur tijd. Ook een prestatie op zich.

Had een aardige setup die iemand gedeeld had, maar helaas kon ik die niet meer saven toen de sessie was afgelopen.

Ik heb ook nog vanalles aan mijn settings zitten sleutelen maar ik krijg de FPS niet omhoog in VR. Zodra er 1 auto in beeld is gaat ie al naar 45.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Bedankt iedereen voor de gezelligheid en leuke oefensessie!

Het lijkt erop dat we een leuk seizoen krijgen want eerste 25 man zitten binnen 2seconde van elkaar!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Meh, kreeg 'm maar niet goed voor elkaar vandaag. 1:33 geloof ik uiteindelijk en opt.lap 1:31.
Dank voor de RSR setup.. scheelde echt behoorlijk =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Was een erg leerzame en gezellige sessie!
Voor de eerste keer deze baan in iRacing gedaan en een 1.33,3 (28e vd 47(!)) rijden vond ik prima voor nu.
Op een gegeven moment was het mooi file rijden inderdaad. :P

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ourplayground
Extra Le Mans test sessie
Morgen (6-6-2020) om 14:00 start er een practice sessie op Le Mans van 2 uurtjes.
Details:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evzK2O8FtTv9LdQ1SuoNkrd9cKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2sV7lKHJEb4blem3Sq5LbdhN.png?f=fotoalbum_large
De sessie is gezet op late afternoon en als het goed is kunnen zowel de GTE's, HPD en R18 meedoen.
Het doel is om schade vrij 2,5 stints te rijden met ondergaande zon.
Het wachtwoord voor de sessie is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

Voor verdere vragen, laat u horen! En hopelijk tot morgen!

(als iemand weet of/hoe je een link naar een hosted sessie kan delen dan hoor ik het graag.)

knipperende koplampen zijn uitgezet... :+

[ Voor 5% gewijzigd door ourplayground op 05-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Was gezellig vanavond allemaal! :) En een persoonlijke mijlpaal: voor het eerst sinds ik iRace zit ik in de GoT-groep solide aan de achterkant van het midden i.p.v. eenzaam achter het achterveld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:13:
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Het was een leuke avond, bedankt iedereen! Helaas geen snelle tijd kunnen neerzetten, maakte te veel fouten. Maar we zaten allemaal zeer dicht bij elkaar wat betreft tijden dat beloofd iets goeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Morgen (6-6-2020) om 14:00 start er een practice sessie op Le Mans van 2 uurtjes.
Details:
[Afbeelding]
De sessie is gezet op late afternoon en als het goed is kunnen zowel de GTE's, HPD en R18 meedoen.
***members only***
.

(als iemand weet of/hoe je een link naar een hosted sessie kan delen dan hoor ik het graag.)

We kunnen dat ook in de league regelen hoor.
Daar is GoT iRacing nou juist voor. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de results van de vrije training: https://members.iracing.c...do?&subsessionid=32816655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pijnlijk
https://members.iracing.c...ustid=510497&simsessnum=0

En nu kan ik de wegschuivende pedalen de schuld niet meer geven, want dat is vrij goed opgelost voor nu. Dus tja, blijkbaar ben ik dan toch gewoon een bagger coureur... of ja, bestuurder... nee beter nog: passagier.

Ik had deze sessie eens wat logging aangezet, maar ik snap er niks van. Kwaliteit staat nu op standje 1986, cpu en gpu zitten 2 uur lang uit hun neus te vreten en nog haal ik geen 90 FPS. Heb bijna constant op 45 gezet, heel af en toe als ik alleen stil stond in een donker hoekje had ik 90.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:29:
[...]

We kunnen dat ook in de league regelen hoor.
Daar is GoT iRacing nou juist voor. 8)
Bedankt Joep, de sessie is nu al opgezet.. dus voor de volgende keer val ik je weer lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Volgens mij een goede sessie gereden. Kan me niet herinneren dat ik hier heb gereden, misschien bij een oude Forza?

Uiteindelijk mijn tijd naar een 1:52.5 gebracht met ruimte voor verbetering. Optimal was precies een seconde sneller. Gaat wel een uitdaging worden, merk dat ik met Ferrari in bocht 3 en 12 (doordraaien naar links) veel moeite moet doen om hem recht te houden. Kan volgens mij nog veel winnen in de eerste bochten combinatie, misschien helpt dat bij bocht 3.

Heb mijn JoyCalib folder aangepast waardoor ik max 85-90% kan remmen, toch heb ik nog wel moeite met het doseren van de trailbreaking. Daar moet ik dus nog even mee oefenen.

Na een uurtje of 8 op Le Mans is dit wel echt even andere koek maar dit is ook pas de 2e baan voor mijn Ferrari. Gelukkig een stijgende lijn dus ben benieuwd of ik een beetje mee kan komen bij mijn eerste GoT race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:40:
Na een uurtje of 8 op Le Mans is dit wel echt even andere koek maar dit is ook pas de 2e baan voor mijn Ferrari. Gelukkig een stijgende lijn dus ben benieuwd of ik een beetje mee kan komen bij mijn eerste GoT race.
Als je 1:52.5 rijdt ga ik je zelfs een paar keer lappen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Als je 1:52.5 rijdt ga ik je zelfs een paar keer lappen O-)
Haha zo goed ken ik de baan dus. Rondjes zijn hier net iets langer dan anderhalve minuut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
De uitslagen even bekeken en het valt me niet tegen!
Iedereen zit lekker dicht bij elkaar en ook zelf kom ik blijkbaar aardig mee, zondag ben ik er waarschijnlijk niet bij maar de maandag zeker!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoe kan ik nu de settings van deze sessie emuleren zodat ik, wanneer ik nog tijd heb om te oefenen een idee heb of ik überhaupt beter ben geworden?

Anderzijds als je na 2 uur nog niks hebt weten te verbeteren is maar de vraag of dat nu wel gaat lukken. :X

Ik heb ook niemand echt kunnen volgen om iets te leren vanavond. Het was maximaal een half rondje en dan lag ik er weer naast.

In ieder geval nog excuses voor iedereen die ik in de weg heb gezeten, ik stond af en toe stil op de meest vreemde plekken.

Denk dat ze tot diep in de nacht nog bezig zijn de vangrail te repareren. Gelukkig hoeven ze het gras niet meer te maaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Leuk om even een half uurtje mee te hebben gereden. Helaas kreeg ik in de Porsche niet echt het nodige vertrouwen. Met name met aanremmen brak die geregeld naar links uit. Ik wilde eigenlijk nog de Ferrari even testen maar dat ging dus niet. Aankomende week dus nog maar een aantal test drive sessies om in ieder geval voor Interlagos een keuze te maken welke auto ik ga kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Doubleoz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:56:
Leuk om even een half uurtje mee te hebben gereden. Helaas kreeg ik in de Porsche niet echt het nodige vertrouwen. Met name met aanremmen brak die geregeld naar links uit. Ik wilde eigenlijk nog de Ferrari even testen maar dat ging dus niet. Aankomende week dus nog maar een aantal test drive sessies om in ieder geval voor Interlagos een keuze te maken welke auto ik ga kiezen.
Eerste race van GoT league is al deze zondag/maandag, dus je hebt nog maar beperkt tijd en niet hele week :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRtHoLoMeUs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:05
Heb ook maar halfuurtje kunnen meerrijden en ben blij dat ik de league heb gejoind. Veel leuker dan in anonieme practices!

Toch duidelijk dat ik extra training nodig heb om mee te kunnen. Eerste keer dat ik eigenlijk GTE rijd (naast een occasionele test drive) en de Porsche rijdt toch gans anders dan de Mercedes AMG GT3 waar ik meestal mee rijd.

De races zondag en maandag haal ik wellicht niet, maar dit is dan goeie basis om misschien toch eens IMSA te gaan proberen (in bottom split 😋).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:54:
Hoe kan ik nu de settings van deze sessie emuleren zodat ik, wanneer ik nog tijd heb om te oefenen een idee heb of ik überhaupt beter ben geworden?

Anderzijds als je na 2 uur nog niks hebt weten te verbeteren is maar de vraag of dat nu wel gaat lukken. :X

Ik heb ook niemand echt kunnen volgen om iets te leren vanavond. Het was maximaal een half rondje en dan lag ik er weer naast.

In ieder geval nog excuses voor iedereen die ik in de weg heb gezeten, ik stond af en toe stil op de meest vreemde plekken.

Denk dat ze tot diep in de nacht nog bezig zijn de vangrail te repareren. Gelukkig hoeven ze het gras niet meer te maaien.
Wat is het probleem?...je hebt de 29ste tijd, van de 47 gereden (y)
We kunnen ook niet allemaal 1ste worden, ik ook niet.

Battles met snelheidsgenoten aangaan, daar gaat het om. Of dat nou voor-, midden- of achter in het veld is maakt mij niks uit.

Relax en geniet van je hobby.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 22:02
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:14:
[...]
Binnenkort loopt mijn 1e maand iRacing af en moet ik een nieuwe abbo aanschaffen. Kan ik nog een bepaalde manier nog credits richting de community sturen?
Had je al tracks of auto's gekocht? Met onderstaande werkwijze ben je die kwijt.

Ik wilde gebruik maken van (nog een keer) de 50% korting en heb gewoon een mail naar iRacing support gestuurd. Deze zeiden tegen mij, dat ik met een nieuw email gewoon nog een keer aan kan melden. Zo kom je dan wel aan een “2” achter je naam.
Tijdens het aanmelden moet je wel de email van Joep hebben voor de referral bonus. Geen idee of die ergens openbaar staat. Mij is het later, weer via een email naar de support, gelukt maar begreep dat dit eigenlijk niet de bedoeling was.
Is maar een idee voor nieuwe rijders...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
...en gelijk nog een vraag achteraan...

Ik heb al aardig zitten zoeken maar kan niet echt iets nuttigs vinden... hoe kan ik mijn pedalen het beste afstemmen/afstellen? Begreep dat Iedereen dit anders ervaart maar ik heb echt geen idee wat ik aan het doen ben. Rij allen MX-5, voel totaal niet of de wielen blokkeren of niet en of ik harder moet remmen of juist niet. Wat ik ook doe, de ene keer sta ik bijna stil en de volgende keer sla ik met hoge snelheid in. Volgens mijn “gevoel” druk ik het rempedaal even hard in in beide gevallen.
Heb de clubsport v3 en nu ook het performance kit op redelijk hard en zonder speling maar behalve dat het gevoel nu uiteraard harder is rem ik nog steeds net zo inconsistent als hiervoor.
Iemand tips?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mdeppie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:18:
...en gelijk nog een vraag achteraan...

Ik heb al aardig zitten zoeken maar kan niet echt iets nuttigs vinden... hoe kan ik mijn pedalen het beste afstemmen/afstellen? Begreep dat Iedereen dit anders ervaart maar ik heb echt geen idee wat ik aan het doen ben. Rij allen MX-5, voel totaal niet of de wielen blokkeren of niet en of ik harder moet remmen of juist niet. Wat ik ook doe, de ene keer sta ik bijna stil en de volgende keer sla ik met hoge snelheid in. Volgens mijn “gevoel” druk ik het rempedaal even hard in in beide gevallen.
Heb de clubsport v3 en nu ook het performance kit op redelijk hard en zonder speling maar behalve dat het gevoel nu uiteraard harder is rem ik nog steeds net zo inconsistent als hiervoor.
Iemand tips?
Wat voor mij heel erg helpt in een auto waar ik nog aan de remmen moet wennen, is om een tijd lang met een schuin oog naar mijn inputs te kijken tijdens het remmen. Dat i.c.m. het gevoel in mijn voet geeft me een idee of ik consistent ben, en hoe hard ik kan remmen voordat ik blokkeer. Zo bouw je het spiergeheugen op om het daarna zonder dat schuine oog te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Details:
[Afbeelding]
***members only***
.

Ik kom als veldvulling weer lekker in de weg rijden :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mithriel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Eerste race van GoT league is al deze zondag/maandag, dus je hebt nog maar beperkt tijd en niet hele week :)
Hmmm ben afgelopen weken te druk geweest maar ik dacht ergens voorbij te hebben zien komen dat er dit keer een week 14 was, maar weet niet meer exact de reden. Maar bedankt, ik mag vandaag dus nog even achter het stuur kruipen om uit te vinden met welke auto ik ga rijden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maurice W schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Wat is het probleem?...je hebt de 29ste tijd, van de 47 gereden (y)
We kunnen ook niet allemaal 1ste worden, ik ook niet.

Battles met snelheidsgenoten aangaan, daar gaat het om. Of dat nou voor-, midden- of achter in het veld is maakt mij niks uit.

Relax en geniet van je hobby.
Klopt, van die battles. Maar goed de rest heeft bijna allemaal in minder rondjes vergelijkbare rijden gereden die om me heen staan. Plus ik ben het minst consistent en maak de meeste fouten.

Dan voorspel ik weinig gevechten voor mij. 15 min repairs, 20x in het gras en een DQ :D

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Doubleoz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:09:
[...]

Hmmm ben afgelopen weken te druk geweest maar ik dacht ergens voorbij te hebben zien komen dat er dit keer een week 14 was, maar weet niet meer exact de reden. Maar bedankt, ik mag vandaag dus nog even achter het stuur kruipen om uit te vinden met welke auto ik ga rijden :)
Aankomend seizoen heeft inderdaad 14 weken, waarvan eerste week race voor ons zondag/maandag is, en seizoen start op dinsdag in iracing

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:54:

Bij de results staan bovenin de specs van de track. Die kun je dan in een testdrive weer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Mdeppie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:08:
[...]

Had je al tracks of auto's gekocht? Met onderstaande werkwijze ben je die kwijt.

Ik wilde gebruik maken van (nog een keer) de 50% korting en heb gewoon een mail naar iRacing support gestuurd. Deze zeiden tegen mij, dat ik met een nieuw email gewoon nog een keer aan kan melden. Zo kom je dan wel aan een “2” achter je naam.
Tijdens het aanmelden moet je wel de email van Joep hebben voor de referral bonus. Geen idee of die ergens openbaar staat. Mij is het later, weer via een email naar de support, gelukt maar begreep dat dit eigenlijk niet de bedoeling was.
Is maar een idee voor nieuwe rijders...
Heb al een groot aantal banen en auto's gekocht. Het is helaas niet anders. Heb wel gehoord dat membership regelatmig in de aanbieding is dus dan wacht ik daar maar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZelianGuy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:50:
[...]

Heb al een groot aantal banen en auto's gekocht. Het is helaas niet anders. Heb wel gehoord dat membership regelatmig in de aanbieding is dus dan wacht ik daar maar op
Volgens mij alleen met Black Friday. Dus dan zou je nu een half jaar kunnen nemen en dan daar op wachten. Geloof dat het dan 25% korting is meestal?

Wellicht dat ze nog iets gaan doen om alle nieuwe aanwas te binden die na een trial van 3 maanden weer afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 07:15:
[...]

Klopt, van die battles. Maar goed de rest heeft bijna allemaal in minder rondjes vergelijkbare rijden gereden die om me heen staan. Plus ik ben het minst consistent en maak de meeste fouten.

Dan voorspel ik weinig gevechten voor mij. 15 min repairs, 20x in het gras en een DQ :D
Oefenen, oefenen, oefenen. Ik ben compleet nieuw in simracen, en jewilt niet weten hoe ik reed in begin. Belangrijkste voor snelheid, is consistentie als je zonder crashen rondjes kan rijden, begin dan pas langzaam te versnellen.

Daarbij kan je naar YouTube kijken voor rempunten en lijnen, maar staat je niet blind op die hotlaps van aliens! Dat werkt alleen maar frustrerend!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:15:
[...]

Volgens mij alleen met Black Friday. Dus dan zou je nu een half jaar kunnen nemen en dan daar op wachten. Geloof dat het dan 25% korting is meestal?

Wellicht dat ze nog iets gaan doen om alle nieuwe aanwas te binden die na een trial van 3 maanden weer afhaken.
Zoiets was ik van plan. 3 maanden aanschaffen en dan verder kijken. Maar goed, de subscription is niet de reden waarom ik ongeveer 140 euro lichter ben na 1 maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Pijnlijk
https://members.iracing.c...ustid=510497&simsessnum=0

En nu kan ik de wegschuivende pedalen de schuld niet meer geven, want dat is vrij goed opgelost voor nu. Dus tja, blijkbaar ben ik dan toch gewoon een bagger coureur... of ja, bestuurder... nee beter nog: passagier.

Ik had deze sessie eens wat logging aangezet, maar ik snap er niks van. Kwaliteit staat nu op standje 1986, cpu en gpu zitten 2 uur lang uit hun neus te vreten en nog haal ik geen 90 FPS. Heb bijna constant op 45 gezet, heel af en toe als ik alleen stil stond in een donker hoekje had ik 90.
Post eens een screenshot van je IRacing instellingen. Verder in Windows 10 de game mode en game streaming zut uitzetten en in je Nvidia control panel de performance mode selecteren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 08:28
Het was mijn eerste testsessie met GoT en was inderdaad erg leuk! Niet helemaal tevreden over mijn tijd, maar ik denk wel dat het zondag en maandag spannend zal worden!

Excuses dat ik nogal stil was op TS, ik hoorde jullie nauwelijks door mijn sound settings in iRacing. Iets om volgende keer in het oog te houden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdeppie
Ik heb zelf besloten om eerst in de Mazda goed te worden. Voordat ik een beetje kan racen (en dat is blijkbaar een lange weg voor mij) wil ik ook niet nog meer extra geld uitgeven. Misschien straks een leuke track als dat nodig is voor de competitie.

Met alle nieuwe leden hier...is het een idee om ook iets met de Mazda te doen samen of is dat voor de meesten te zaai?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35
euhm. zijn de mx5 races in week 13 gewoon normale races? :X
Ik dacht neem het niet te serieus, is week 13. Netjes met 16 incs gefinisht.... is mijn SR omlaag gegaan :P Daar had ik niet echt op gerekend. Dacht dat dit een joker-week was?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oi6NdmpvkurpguvsWezm9KFjuD4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6h3Gm5fH9iEIM3wVg0gZCDnX.png?f=user_largeWe staan op No. 2 in de Top 10 van de meest actieve Forum Topics in mei!
Trots op jullie _/-\o_
Bron: reviews: Community Update - Mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
JoepW schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:46:
[Afbeelding]We staan op No. 2 in de Top 10 van de meest actieve Forum Topics in mei!
Trots op jullie _/-\o_
Ja dat is ook wel te merken, heb er soms een halve dagtaak aan om me weer bij te lezen _/-\o_ .
Maar wel erg gaaf mensen leuke community >:)

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
JoepW schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:46:
[Afbeelding]We staan op No. 2 in de Top 10 van de meest actieve Forum Topics in mei!
Trots op jullie _/-\o_
Ligt ook aan de warme ontvangst voor de newbies die daardoor graag terugkomen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

@BaRtHoLoMeUs welkom, ik denk dat we nog het dichtst in elkaars buurt wonen. * Fuelke woont namelijk in Overmere.

@Phusebox twee bemerkingen van iemand die makkelijk tot de traagste rijders van GoT behoord (ik dus): Interlagos is niet mijn favoriete circuit, in eender welke auto ik er rij, dus reken jezelf niet af op één lange sessie op één circuit met de auto.
Tweede punt is, push je misschien te hard om een snelle tijd te rijden? Durf ook wat te spelen met rembalans, vleugels en tractie controle. Ik weet niet wat je precies reed, maar de Ferrari 488 bv. heeft twee waarden voor TC, je moet ze voor het beste resultaat tegengesteld instellen. De ene waarde op 5 en de ander op 2 bijvoorbeeld (er staat een tooltip in de garage).

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Fuelke schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:30:

@Phusebox twee bemerkingen van iemand die makkelijk tot de traagste rijders van GoT behoord (ik dus): Interlagos is niet mijn favoriete circuit, in eender welke auto ik er rij, dus reken jezelf niet af op één lange sessie op één circuit met de auto.
Tweede punt is, push je misschien te hard om een snelle tijd te rijden? Durf ook wat te spelen met rembalans, vleugels en tractie controle. Ik weet niet wat je precies reed, maar de Ferrari 488 bv. heeft twee waarden voor TC, je moet ze voor het beste resultaat tegengesteld instellen. De ene waarde op 5 en de ander op 2 bijvoorbeeld (er staat een tooltip in de garage).
Ok, vaag. Waarom zetten ze die standaard op 1 1 dan?

Maar interlagos is juist een van mijn favoriete circuits, maar begon het gisteren wel een beetje te haten. Ik kan die baan echt dromen. Dus ja als het dan al niet gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 16:46
Het zijn allemaal momentopnames. Gisteren ging het bij mij ook voor geen meter en vanochtend ram ik er in een testsessie de ene na de andere 1.32-er uit. Was gisteren te druk met in de spiegels kijken en te weinig met de auto zelf. Op Interlagos kun je echt veel winnen en verliezen in de eerste bochten combinatie en het trage middenstuk. Als je daar de lijn goed hebt vliegt er zo maar 0,5-1 sec van je tijd af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Ok, vaag. Waarom zetten ze die standaard op 1 1 dan?

Maar interlagos is juist een van mijn favoriete circuits, maar begon het gisteren wel een beetje te haten. Ik kan die baan echt dromen. Dus ja als het dan al niet gaat.
Met meer traction control kan het snelheid kosten bij het uitkomen van bochten. Er is dus een sweet spot tussen te weinig en te veel :)

Toevoeging: probeer zelf uit wat goed voelt. Ik ben ook nog maar net met Iracing begonnen en schroef de traction control ook een beetje op, zeker met koude banden...

[ Voor 14% gewijzigd door laforte op 06-06-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag net de mail over het nieuwe seizoen. Ik hoop dat ik op zondag mee kan doen, omdat ik de komende 3-4 maanden in ieder geval niet op maandag kan.

Maar ik zag ook de verplichtte pitstop. Kan iemand me daar iets meer over vertellen? Is dit enkel een pitstop omdat het verplicht is? Dus banden wisselen is niet nodig? Bijtanken ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:03:
Ik zag net de mail over het nieuwe seizoen. Ik hoop dat ik op zondag mee kan doen, omdat ik de komende 3-4 maanden in ieder geval niet op maandag kan.

Maar ik zag ook de verplichtte pitstop. Kan iemand me daar iets meer over vertellen? Is dit enkel een pitstop omdat het verplicht is? Dus banden wisselen is niet nodig? Bijtanken ook niet?
Brandstof is gelimiteerd op server zodat pitstop nodig is, bandenwissel is niet nodig en niet aan te raden :)

In principe gewoon pit in rijden, zorgen dat je niet te hard rijdt anders stop and go penalty en bij je box stoppen. Beste is om dit gewoon keer in practice te testen, is heel simpel maar pit entry/exit kunnen soms tricky zijn

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 14:10

Phydomir

Dennis

Ik neem aan het de server zo zal staan ingesteld dat je het niet redt qua brandstof. Je zal dus wat moeten tanken. Banden is in zo'n korte race vaak niet nodig en kost onnodig veel tijd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Erg blij ik rijd nu 3:33 in de hpd op le mans ik was zelfs sneller dan team heusinkveld zegt niet heel veel maar is wel erg gaaf dat je ziet dat je sneller bent dan een echt race team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:07:
Ik neem aan het de server zo zal staan ingesteld dat je het niet redt qua brandstof. Je zal dus wat moeten tanken. Banden is in zo'n korte race vaak niet nodig en kost onnodig veel tijd.
Als we het goed hebben berekend dat staat de server inderdaad zo ingesteld dat je het niet red tijdens de feature race met je brandstof.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:22

ACC

Hi allen,

Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst duidelijk maken dat ik niet opzoek ben naar hoe goed of slecht iRacing is, of het geld waard is etc.

Ik overweeg om iracing erbij te nemen, naast AC en ACC, puur voor de V8 Supercars en stock cars. Wat mij echter altijd heeft tegen gehouden is het tire model (hier ga ik niet verder op in).

Wat ik echter van jullie zou willen weten is in hoeverre het "grip loss fenomeen" jullie irriteert.

Ik ben zelf iemand die best de bochten aanvalt en vaak de grens opzoek in practice rondes, puur voor de kick. Ik vermaak me dan ook uren in een eenzame practice sessie. Ik ben echter bang dat de physics niet echt goed aansluiten op mijn rijgedrag en ik mezelf meer zal irriteren dan vermaken.

Graag hoor ik jullie ervaring en mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phydomir schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:07:
Klopt. 32% brandstof is de beperking op de server niveau, dat is ongeveer 20 minuten brandstof. Dus genoeg voor de eerste heat (duurt 15m). Maar in de 2e heat zul je tussen de 10e en de 20e minuut een stop moeten maken voor extra brandstof. De 20m brandstof is zo gekozen zodat je ook wat variatie krijgt in de pitwindow.
Zorg dat je banden uitgevinkt staan bij de stop; zodat je niet onnodig lang stil staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
20 laps practice, en wederom max 1 op de 5 rondjes die valid zijn.

Geen tijd verbeterd. Ook niet gedurende de sessie iets van progressie. Ik heb echt geen idee waar ik die tijd moet vinden. Ik zal wel compleet verkeerde lijnen rijden. Maar goed heb diverse video's bekeken en denk dat ik dat probeer te doen...

Mijn optimale tijd is meer dan een seconde sneller dan wat ik heb weten te rijden. En die tijd is nog langzamer dan de tijd van gisteren.

De ene keer rem ik op een punt en houdt ik meters over, de andere keer rem ik net ietsje verder en haal ik het bij lange na niet.

Heb eigenlijk nog niet 1 bocht die echt lekker gaat zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ACC schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:06:
Hi allen,

Voordat ik mijn vraag stel wil ik eerst duidelijk maken dat ik niet opzoek ben naar hoe goed of slecht iRacing is, of het geld waard is etc.

Ik overweeg om iracing erbij te nemen, naast AC en ACC, puur voor de V8 Supercars en stock cars. Wat mij echter altijd heeft tegen gehouden is het tire model (hier ga ik niet verder op in).

Wat ik echter van jullie zou willen weten is in hoeverre het "grip loss fenomeen" jullie irriteert.

Ik ben zelf iemand die best de bochten aanvalt en vaak de grens opzoek in practice rondes, puur voor de kick. Ik vermaak me dan ook uren in een eenzame practice sessie. Ik ben echter bang dat de physics niet echt goed aansluiten op mijn rijgedrag en ik mezelf meer zal irriteren dan vermaken.

Graag hoor ik jullie ervaring en mening.
Dat zul je voor jezelf moeten beoordelen door gewoon te proberen denk ik. Daar zul je ongetwijfeld verschillende meningen over kunnen vinden. Ik heb een 700 uur in AC gestopt; en AC heeft absoluut z'n charme in bepaalde dingen. Maar de overall package van iRacing is zoveel completer en robuuster dat dit voor mij een nobrainer is.
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:23:

Geen tijd verbeterd. Ook niet gedurende de sessie iets van progressie. Ik heb echt geen idee waar ik die tijd moet vinden. Ik zal wel compleet verkeerde lijnen rijden. Maar goed heb diverse video's bekeken en denk dat ik dat probeer te doen...

Mijn optimale tijd is meer dan een seconde sneller dan wat ik heb weten te rijden. En die tijd is nog langzamer dan de tijd van gisteren.

De ene keer rem ik op een punt en houdt ik meters over, de andere keer rem ik net ietsje verder en haal ik het bij lange na niet.

Ik heb 't volgens mij al eerder gezien als comment naar je. Maar besef goed dat elke sessie z'n eigen weersomstandigheden heeft. En ja, dat kan een dikke seconde per sessie verschillen. Als het 20 graden warmer en de zon schijnt ook nog eens, dan hebben de auto's minder vermogen en worden de banden veel warmer. Daarnaast "rubbert" een track in. Dat kan ook nog eens een flinke hap tijd schelen. Dus in een sessie met bv. 10 of meer auto's wordt de track steeds sneller naarmate de sessie vordert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51

Rijd je de Ferrari? Ik moet zeggen dat ik er ook weinig gevoel mee heb. Het remmen geeft minder feedback dan de Porsche, maar misschien is dat mijn verbeelding.

Je zou eens een replay van je sessie kunnen delen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Rijd je de Ferrari? Ik moet zeggen dat ik er ook weinig gevoel mee heb. Het remmen geeft minder feedback dan de Porsche, maar misschien is dat mijn verbeelding.

Je zou eens een replay van je sessie kunnen delen?
Ja de Ferrari. Met alles dat ik heb uitgegeven helaas een stop nu tot volgende maand.

Ik heb dat delen van een replay nog steeds niet kunnen vinden? Of bedoelen jullie echt als video opnemen?
Heb helaas net weer alles afgesloten en niks opgeslagen. Mijn optimal was een 1:32.3, en best 1:33.7.
Luckeh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Ik heb 't volgens mij al eerder gezien als comment naar je. Maar besef goed dat elke sessie z'n eigen weersomstandigheden heeft. En ja, dat kan een dikke seconde per sessie verschillen. Als het 20 graden warmer en de zon schijnt ook nog eens, dan hebben de auto's minder vermogen en worden de banden veel warmer. Daarnaast "rubbert" een track in. Dat kan ook nog eens een flinke hap tijd schelen. Dus in een sessie met bv. 10 of meer auto's wordt de track steeds sneller naarmate de sessie vordert.
Had de condities als gisteren ingesteld en track op 40%.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
...
Je zou eens de time trials kunnen doen het komende seizoen. Dan heb je een hele week een stabiele baan (zelfde temperatuur, etc) en ook geen anderen die je uit je focus halen. Dus dan is het echt jezelf 'tegen' de baan en de tijd.

Wat ik zelf zie is dat ik in het begin van de week op nieuwe banen het minimum aantal benodigde rondes zonder incs niet altijd haal en eind het eind van de week makkelijk. Ook rij ik gedurende de week vaak zomaar een flink stuk onder m'n eerste tijden terwijl ik bij het zetten er van denk dat het niet sneller kan.

En door de ranking krijg je een mooie indruk van je pace t.o.v. anderen. Doordat het om een gemiddelde gaat onder constante omstandigheden zegt het m.i. ook meer dan snelste tijden of zelfs optimal tijden vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Ja de Ferrari. Met alles dat ik heb uitgegeven helaas een stop nu tot volgende maand.

Ik heb dat delen van een replay nog steeds niet kunnen vinden? Of bedoelen jullie echt als video opnemen?
Heb helaas net weer alles afgesloten en niks opgeslagen. Mijn optimal was een 1:32.3, en best 1:33.7.

[...]

Had de condities als gisteren ingesteld en track op 40%.
Er zijn een paar dingen die ik je wil mee geven :)
1. GEDULD ( je moet leren rijden en dat kost tijd, auto’s leren kost ook tijd )
2. TIJD. Je zult altijd stagneren in je kunde om zo weer nieuwe dingen te leren en weer te groeien, dus als je stagneert raak dan niet geFrustreerd maar leer dan meer de racekraft binnen jou iRating veld, dit komt later 100% van pas.
3. LEER. Toen ik begon met iracing dacht ik; racingline, laat remmen LET’s GO! Nou dit klopte voor geen meter kwam ik snel achter bij mijn eerste keer stagneren. ( De jongens die ik ken die echt racen o,a LeMans etc.. hebben me uitgelachen en vervolgens een boek gegeven en wat linkjes naar YouTube )

Driver 61 heeft mij en helpt mij nog steeds enorm!
YouTube: How to Find MASSIVE Laptime

Je zult hier dus ook gelijk antwoord op je vraag vinden waarom je rem punt niet altijd het zelfde eind resultaat geeft etc... etc... Er ging voor mij een wereld open die ik eigenlijk niet kende en maakte het totaal plaatje 100x leuker. ( niet makkelijker )

En dus neem punt 1,2,3 mee en chill en geniet en laat je niet gek maken door tijden van anderen. Er zullen altijd weer mensen zijn die sneller zijn ( maar misschien ook wel al 6jaar sim racen ) of gewoon meer tallent hebben dan wij. Maar dat boeit geen fluit en het mooie van iRacing is dat je op jou strength o.a geweldige races kunt hebben en dat is wat het leuk maakt ( althans voor mij )

Nou enjoy het weekend

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zou ook nog een screenshot posten van mijn graphics settings... Ben nu op dit niveau en nog zakt het als een plumpudding in elkaar...

Dit is dus in VR met een RTX 2070 Super en Ryze 3600.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fxU5MbViKVR8kgGvk8gYZ766y0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kuSr5FHfmrHaEW4SRBgGBx4u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:51:
[...]

@MartijnA3 @Phusebox ik heb gisteren met de Porsche gereden en had daar de grootste moeite mee om daar consistent mee te rijden. Vandaag in de Ferrari en de BMW ging het stukken beter zowel qua rondetijden maar ook qua vertrouwen. Kortom het is voor iedereen persoonlijk waar hij het prettigst mee rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:10:
Ik zou ook nog een screenshot posten van mijn graphics settings... Ben nu op dit niveau en nog zakt het als een plumpudding in elkaar...

Dit is dus in VR met een RTX 2070 Super en Ryze 3600.

[Afbeelding]
Check deze even: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Dit zal ik thuis ook nog even checken to be sure:
Heb je de .ini gestuurd en daar zie je ook dat Dynamic objects uit staat :) is een eter van FPS :P

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 06-06-2020 15:19 . Reden: Ik heb me vergist denk ik thuis nog even kijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blerf schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Heb je de .ini gestuurd en daar zie je ook dat Dynamic objects uit staat :) is een eter van FPS :P
Ik heb die ini ook geplaatst en daarna vanalles nog omlaag geschroeft? Dynamic Objects ben ik niet aan geweest.

Heb mirrors uitstaan, hdr uit, aa naar 2x, 2 pass trees uit, bijna alles op low. Nu dynamic objects ook uit maar nog steeds 45-60 fps.

Voor de update had ik het idee dat het gewoon netjes op 90 fps draaide.

Die hele guide heb ik gisteren ook doorgelopen en gedaan. Bracht niks.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 06-06-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Ik heb die ini ook geplaatst en daarna vanalles nog omlaag geschroeft? Dynamic Objects ben ik niet aan geweest.

Heb mirrors uitstaan, hdr uit, aa naar 2x, 2 pass trees uit, bijna alles op low. Nu dynamic objects ook uit maar nog steeds 45-60 fps.

Voor de update had ik het idee dat het gewoon netjes op 90 fps draaide.

Die hele guide heb ik gisteren ook doorgelopen en gedaan. Bracht niks.
Graphics opnieuw draaien, en even kijken wat iRacing er zelf van maakt? Nivdia settings ook resetten en daarn goed aanpassen zoals ( zie link in eerder bericht naar iRacing forum ) waar ze er pagina’s vol over hebben geschreven.

In je graphics 81 ook even naar 91FPS zetten

( als dat ook niet lukt zou ik even checken op iRacing forum of iemand je met jouw headset etc.. er door heen kan lopen, want ik heb een riftS en dit is waar een beetje mijn troubleshooting skills ophouden )

[ Voor 11% gewijzigd door Blerf op 06-06-2020 15:24 ]

Pagina: 1 ... 285 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies