iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 284 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
pyoonexk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:48:
[...]

Dan heeft hij waarschijnlijk Fast Repair gebruikt.
Ah en ik maar denken dat die fast repair gewoon iets was waardoor je in de pits niet hoefde te wachten... Dat had me al heel wat races kunnen redden. Eens opzoeken hoe dat werkt.

Edit: ik kan daar niks over vinden? Even voor de duidelijkheid, die gast stond met een los wiel in het grind, rijdt terug de baan op en toen na 15 meter was alles ineens weer gefixed.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 05:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:53:
[...]
Auw! Ik ga de komende week maar weer Mazda cups rijden want dit doet zeer. Van 3.5 naar 2.5 in 2 dagen. :*)
Ik ging in de Mazda anders afgelopen week ook van 3.x naar 2.3, één groot botsfestijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:57
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 05:41:
[...]

Ah en ik maar denken dat die fast repair gewoon iets was waardoor je in de pits niet hoefde te wachten... Dat had me al heel wat races kunnen redden. Eens opzoeken hoe dat werkt.

Edit: ik kan daar niks over vinden? Even voor de duidelijkheid, die gast stond met een los wiel in het grind, rijdt terug de baan op en toen na 15 meter was alles ineens weer gefixed.
Quick repair kan ook niet als je niet in de pit staat.
Dit lijkt mij meer een geval van 'netcode'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 05:41:
[...]

Voor een fast repair moet je altijd de pits in en deze is ook niet in alle raceklassen beschikbaar. Maar hier is geen sprake van een fastrepair omdat hij dus niet in de pits stond. Hier lijkt eerder sprake te zijn van netcode. Ik ben niet goed in uitleggen maar wat er feitelijk gebeurd is dat door de latency op de server er soms verschillen kunnen zijn tussen hoe twee rijders een bepaalde situatie ervaren. Ik vermoed dat hier ook sprake van is en dat op jouw scherm hij schade heeft terwijl hij dit op zijn eigen scherm niet heeft. Ik sluit uit dat hier sprake is van een cheat.

Zoek maar eens op netcode iRacing op Youtube voor voorbeelden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren dan eindelijk voor het eerst kennisgemaakt met de BMW M4. Vind het wel een leuke auto om te rijden. Goed voorspelbaar dus gaat voor veel plezier zorgen.

Daarnaast ook nog even met de Cayman gereden en daar was ik absoluut geen fan van maar die reed nu echt stukken beter. Je kunt nu wat mij betreft veel beter de grens opzoeken van die auto. Dus als je voorheen ook geen fan was van die auto dan is het zeker de moeite waard om deze nog een keer te proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:05:
Rij een superstrakke race... En dan er af gereden worden door een ervaren persoon na 20 min. What the hell. Drie man die me gingen inhalen en ik gaf al ruim plek aan 2 in de binnenbocht dus drie naast elkaar. Nr 3 dacht ach dat kan vast met 4 naast elkaar in een snelle knik. Pfff.

En hoe werkt dat, die gast rijdt mij eraf. Beiden een wiel kwijt. Ik naar de pit met 16min repairs. Hij rijdt de baan weer op en PLOP zijn auto is weer normaal? Cheat?
Jou computer voorspelde in een splitsecond dat die andere auto genoeg impact had voor het verliezen van een wiel o.b.v. de info van jou pc, maar heel even later bleek de situatie in werkelijkheid / vanuit zijn pc minuscuul anders te zijn, en onvoldoende impact (qua kracht hoek en plaats van impact) te hebben voor wielverlies. De voorspelling van jouw pc was net niet accuraat dus. Hangt samen met lag en netcode denk ik.

Edit: wat @Doubleoz zegt dus eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
B Tender schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:33:
[Streamable: 2020-06-04 22-25-09]
^Ik trof vanavond dit tafereel aan in een lobby. De auto's zaten aan elkaar vastgeplakt.
M'n Project Cars 1 trauma's spelen weer op

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:33:
[Streamable: 2020-06-04 22-25-09]
^Ik trof vanavond dit tafereel aan in een lobby. De auto's zaten aan elkaar vastgeplakt.
Nieuw soort Caravan race voor op Zandvoort? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:49:
[...]
M'n Project Cars 1 trauma's spelen weer op
Project Cars.. tja SMS hè... speelde als sinds NFS Shift; daar was het echt extreem.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:22

laforte

Helemaal de weg kwijt!

tomolino schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:14:
In 30 rondes tot een 1.32.4xx gekomen, optimal zit nu op 1.31.5xx. Absoluut nog veel te halen, een lage 30 zit er in ieder geval in. Duidelijk nog niet zo snel als de mannen hier.
Ik weet niet wat ze op vrs aanbieden maar ik maak gebruik van Craigs setup en die heeft voor s3 een setup gereleased waar ze zelf een 1:29:9 mee rijden. Komt het misschien een updates dat het wat langzamer is geworden? Kan mij niet voorstellen dat een 1:25 nog mogelijk is met de huidige build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik gooi hem er nog maar even in:

Tijden zeggen zó weinig zonder de condities erbij te vermelden. (Baan)temperatuur doet ongelooflijk veel met je rondentijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:29:

Tijden zeggen zó weinig zonder de condities erbij te vermelden. (Baan)temperatuur doet ongelooflijk veel met je rondentijden.
Met een testsessie kan je zelf de omstandigheden instellen die je wilt van koud weer tot warm als mensen daar mee gaan spelen komen ze er wel achter dat temperatuur van de baan een hoop verschil maakt.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26

Heb je ook nog het nieuwe bandenmodel tov 2019. Heb het idee dat de gte's een secondetje langzamer zijn geworden.
Maar natuurlijk kun je het het beste zien door in een goed bevolkte practice sessie de tijden te vergelijken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Helemaal met je eens daarom heb ik de instellingen ook gepost op de vorige pagina 😜

En tijden kan je wel gebruiken voor indicaties als je helemaal niet meer naar tijden gaat kijken dan ga je wel heel leeg beginnen aan een race. Aangezien de GOT races voor lopen op S3 van Iracing kan je niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet ik toch maar eens de eerste 3 tracks kopen van het seizoen en gewoon achteraan meerijden met jullie in het toernooi. Anders leer ik het natuurlijk ook nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:57:
Misschien moet ik toch maar eens de eerste 3 tracks kopen van het seizoen en gewoon achteraan meerijden met jullie in het toernooi. Anders leer ik het natuurlijk ook nooit.
even een gokje.. je hebt wel eens remproblemen..
calibreer elke keer na pc opstart je pedalen eens in iracing..
dat moet ik nl ook.. anders blokkeer ik ook de eerste rempoging

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
laforte schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Ik weet niet wat ze op vrs aanbieden maar ik maak gebruik van Craigs setup en die heeft voor s3 een setup gereleased waar ze zelf een 1:29:9 mee rijden. Komt het misschien een updates dat het wat langzamer is geworden? Kan mij niet voorstellen dat een 1:25 nog mogelijk is met de huidige build?
Ik heb alleen zelf wat gespeeld met de set-up, eigenlijk de eerste keer dat ik dit probeerde, ik heb het volgende gedaan:

- bandenspanning minimaal
- anti-roll voor stijver
- anti-roll achter softer
- versnellingsbakratio aangepast (volgens mij 2e optie)

Gezien mijn geringe ervaring op de baan kan ik nog niet echt inschatten of dit een positief effect op mijn rondetijden heeft gehad.
Een 1.25 lijkt mij in ieder geval een utopie, ik zie dat mensen op Youtube waar ik qua niveau normaal gesproken redelijk bij in de buurt zit rond de 1.29.xxx rijden.

Dit weekend nog maar weer even verder oefenen en maandag meedoen met GoT.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Niellie41

[object Object]

mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Goede tip, inderdaad. Helemaal opnieuw kaliberen hoeft niet perse. Even alle pedalen volledig indrukken nadat iRacing voor de eerste keer is opgestart is al genoeg.

Ik kan me herinneren dat ik dit ook moest doen bij mijn G25/27 en Fanatec CSP pedalen. Sindsdien doe ik dat altijd wel even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Ga ik proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobst
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik heb gister eens goed gebruikt gemaakt van de test drive die nog steeds online is.

Na alle verhalen dat de GTE's zo lastig te rijden zijn en vooral met remmen ben ik ze eens allemaal gaan proberen.
BMW kwam ik echt niet mee uit de voeten, ik kreeg er maar geen vertrouwen mee (misschien ook omdat het mijn eerste keer in een GTE was)
Toen in de Ferrari gestapt en ik was binnen 3 rondes al sneller als 10/12 rondes met de BMW. Had gelijk meer vertrouwen en kon daarom meer pushen en de grenzen makkelijker opzoeken.
De Porsche vind ik het leukste rijden vanwege zijn wendbaarheid maar was iets minder vergevingsgezind in mijn ogen.
Ford GT is een vette auto maar kreeg hem niet helemaal onder de knie. weet niet goed waarom maar zat er vaak mee buiten de baan.

Ik heb die nieuwe Thrustmaster loadcell pedalen en daar ben ik met deze auto's wel heel blij mee. Het is ook wel fijn dat die auto's blokkeer lampjes hebben.

Ik zal komend seizoen dus een paar races mee komen doen met de Ferrari. Vind het wat te duur om nu alle banen in een keer te kopen. (Ze komen er toch wel uiteindelijk maar het voelt nu gewoon als een te grote uitgaven)

Welke banen adviseren jullie om mee te doen? Welke zijn het leukste? Stuk of 3-4 banen ofzo wil ik wel aanschaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
bobst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:11:
Ik heb gister eens goed gebruikt gemaakt van de test drive die nog steeds online is.

Na alle verhalen dat de GTE's zo lastig te rijden zijn en vooral met remmen ben ik ze eens allemaal gaan proberen.
BMW kwam ik echt niet mee uit de voeten, ik kreeg er maar geen vertrouwen mee (misschien ook omdat het mijn eerste keer in een GTE was)
Toen in de Ferrari gestapt en ik was binnen 3 rondes al sneller als 10/12 rondes met de BMW. Had gelijk meer vertrouwen en kon daarom meer pushen en de grenzen makkelijker opzoeken.
De Porsche vind ik het leukste rijden vanwege zijn wendbaarheid maar was iets minder vergevingsgezind in mijn ogen.
Ford GT is een vette auto maar kreeg hem niet helemaal onder de knie. weet niet goed waarom maar zat er vaak mee buiten de baan.

Ik heb die nieuwe Thrustmaster loadcell pedalen en daar ben ik met deze auto's wel heel blij mee. Het is ook wel fijn dat die auto's blokkeer lampjes hebben.

Ik zal komend seizoen dus een paar races mee komen doen met de Ferrari. Vind het wat te duur om nu alle banen in een keer te kopen. (Ze komen er toch wel uiteindelijk maar het voelt nu gewoon als een te grote uitgaven)

Welke banen adviseren jullie om mee te doen? Welke zijn het leukste? Stuk of 3-4 banen ofzo wil ik wel aanschaffen.
Gezien het seizoen 13 weken is, zou ik je aankopen dan gewoon splitten in 3x (doe ik ook).
Ik heb dus de banen die in het eerste deel van het seizoen zit gekocht. (Jose Carlos Pace, Monza, Watkins Glen & Canadian Tire)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
bobst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:11:

Dit wordt de kalender:

Interlagos
Monza
Watkins Glen
Canadian Tire Motorsports Park
Imola
Lime Rock
Spa
Road America
Sebring
Le Mans
Virginia Raceway
Road Atlanta
Charlotte

De vetgedrukte banen kun je geen buil aan vallen. Die komen in alle klasses vaak weer langs. De schuin gedrukte banen zijn gratis. En Spa heb je al. Monza is kut :+ Dus ik zou gaan voor Interlagos, Watkins Glen en Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Was het niet dat je pedalen wegschuiven het grootste probleem, ik weet niet waar je opzit. Maar als het een stoel is misschien je pedalen op een stuk hout bevestigen en in de plank gaten boren waar je met bijvoorbeeld veters de plank kan bevestigen aan je stoel zodat deze niet wegschuiven.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Was het niet dat je pedalen wegschuiven het grootste probleem, ik weet niet waar je opzit. Maar als het een stoel is misschien je pedalen op een stuk hout bevestigen en in de plank gaten boren waar je met bijvoorbeeld veters de plank kan bevestigen aan je stoel zodat deze niet wegschuiven.
Ik heb al provisorisch iets gemaakt maar nog niet echt kunnen testen of dat houdt bij lange(re) races.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jimmy J.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/2ff8d8e59ae20f54663641a6c3575808fd8faa87/?url=https%3A%2F%2Fwww.got-racing.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2FGoT_Weekly_Tournament.png

Wegens een hoop nieuwe leden en veel mensen die van de Mazda of de Skip de diepe duik naar de GTE's gaan maken, vanavond een officiële testsessie voor de race avonden van zondag en maandag!

Datum: 5 juni 2020 (vandaag)
Tijd: 20:00 - 22:00
Baan: Interlagos
Auto: GTE naar keuze

Test sessie is te joinen via 'Leagues', dus zorg dat je aangemeld bent.
Kom gezellig langs op TeamSpeak voor tips, tricks, setups en simpelweg slap ouwehoeren.

Let op: de auto waarmee je als eerste de server joined, staat daarna vast. Je kunt later niet meer van auto switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:39:
[Afbeelding]

Wegens een hoop nieuwe leden en veel mensen die van de Mazda of de Skip de diepe duik naar de GTE's gaan maken, vanavond een officiële testsessie voor de race avonden van zondag en maandag!

Kom gezellig langs op TeamSpeak voor tips, tricks, setups en simpelweg slap ouwehoeren.

Let op: de auto waarmee je als eerste de server joined, staat daarna vast. Je kunt later niet meer van auto switchen.
Dat is fijn dan heb ik ook een realistisch idee of ik iedereen in de weg ga rijden of dat het nog leuk kan zijn om mee te doen.

Is er een base setup die iemand kan aanraden voor de F488?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[Afbeelding]

Mooie uitkomst! Top geregeld tot vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:17:
[...]
Dit wordt de kalender:

Interlagos
Monza
Watkins Glen
Imola
Lime Rock
Spa
Road America
Sebring
Le Mans
Virginia Raceway
Road Atlanta
Charlotte

De vetgedrukte banen kun je geen buil aan vallen. Die komen in alle klasses vaak weer langs. De schuin gedrukte banen zijn gratis. En Spa heb je al. Monza is kut :+ Dus ik zou gaan voor Interlagos, Watkins Glen en Imola.
Ben wel benieuwd waar die haar jegens Monza vandaan komt. Het is niet mijn favoriete baan met de eerste chicane maar vind het zeker geen straf om daar te rijden.

Kijk wel erg uit naar Watkins Glen <3. Imola is ook heerlijk en Sebring heb ik volgens mij sinds Forza 5 niet meer gereden.

Moet alleen nog even op zoek naar set ups. Ik twijfel of ik voor VRS (€5) moet gaan, dan kan je enkel de set up van 1 auto gebruiken toch? Al heb ik veel problemen met de Ford, ik wil hem nog niet afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Beltoni schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Ben wel benieuwd waar die haar jegens Monza vandaan komt. Het is niet mijn favoriete baan met de eerste chicane maar vind het zeker geen straf om daar te rijden.

Kijk wel erg uit naar Watkins Glen <3. Imola is ook heerlijk en Sebring heb ik volgens mij sinds Forza 5 niet meer gereden.

Moet alleen nog even op zoek naar set ups. Ik twijfel of ik voor VRS (€5) moet gaan, dan kan je enkel de set up van 1 auto gebruiken toch? Al heb ik veel problemen met de Ford, ik wil hem nog niet afschrijven.
Wil me nergens mee bemoeien maar ik denk dat je het forum vrij moet houden over discussies over setups hoe te krijgen en dergelijke. Tijdens de sessies komt er genoeg voorhanden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Wil me nergens mee bemoeien maar ik denk dat je het forum vrij moet houden over discussies over setups hoe te krijgen en dergelijke. Tijdens de sessies komt er genoeg voorhanden.
Een discussie hier lijkt mij wel handig voor de mensen die niet bij een sessie erbij kunnen zijn en daarbij is het ook zoekbaar in de toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01

Phydomir

Dennis

[...]

Zolang het gaat over welke service je moet gebruiken is dat prima toch? Zolang het maar niet gaat over het delen van deze via het forum. Wat er in een sessie gebeurd moet iedereen zelf weten natuurlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Een discussie hier lijkt mij wel handig voor de mensen die niet bij een sessie erbij kunnen zijn en daarbij is het ook zoekbaar in de toekomst.
Er zullen ongetwijfeld setups gedeeld worden vanavond en ook natuurlijk in de free practice op zondag en maandag. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Haha ik vind het gewoon een erg saaie baan, die veel flow mist. Accelereren, hard remmen, accelereren, hard remmen, repeat. Parabolica had altijd nog iets magisch, maar daar hebben ze in het echt de 'final nail' in de doodskist mee geslagen voor mij met die asfalt plak. Maar ik ga wel gewoon meedoen dit seizoen hoor. Zo groot is de haat ook niet :p

En praten over setups mag hier gewoon hoor! Helemaal als dat bijvoorbeeld een discussie over VRS versus PDS is of zo. Zolang er geen betaalde setups illigaal gedeeld worden hier is er niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Phydomir schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Zolang het gaat over welke service je moet gebruiken is dat prima toch? Zolang het maar niet gaat over het delen van deze via het forum. Wat er in een sessie gebeurd moet iedereen zelf weten natuurlijk.
Nu wij het toch hebben over de verschillende services. Klopt het dat PDS niet voor alle auto's een setup heeft? Ik zoek namelijk setups voor de Skip Barber maar dat heeft PDS niet maar VRS weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
Phydomir schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Dit, tijdje terug ging het hier wél over het delen van betaalde setups, en dat willen we niet zien. Discussies over de diverse aanbieder daarentegen is geen enkel probleem :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Nu wij het toch hebben over de verschillende services. Klopt het dat PDS niet voor alle auto's een setup heeft? Ik zoek namelijk setups voor de Skip Barber maar dat heeft PDS niet maar VRS weer wel.
Bij de Skip is betalen voor je setups een beetje zonde. Bandendruk altijd op z'n laagst, SPO altijd op z'n hoogst (dus laagste ride height) tenzij het een circuit met sterke hobbels of hoge kerbs die je wel 'moet' nemen is. ARB en rembalans naar smaak en eigenlijk altijd 11.nogwat liter benzine erin. De meeste mensen rijden een heel seizoen met één setup, behalve op bijvoorbeeld Montréal of de Nürburgring, omdat je daar nog wel eens een voorvleugeltje kapottikt als je'm op z'n laagst laat staan.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
[...]

ook zonder me te bemoeien... ik vind setups in iracing veel te veel afgeschermd, zou makkelijker te krijgen moeten zijn en zeker niet betalen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:32:
[...]

ook zonder me te bemoeien... ik vind setups in iracing veel te veel afgeschermd, zou makkelijker te krijgen moeten zijn en zeker niet betalen
Eens. Ben er een paar jaar uit geweest, maar toen ik vorig jaar weer begon viel me dat als eerste op. 'Helaas' heeft iemand uitgevonden dat er geld mee te verdienen valt, en is dat aangeslagen.

Gelukkig worden er tijdens de GoT-races eigenlijk altijd wel prima setups gedeeld :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Dat is de commercie die toeslaat helaas...

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
BM schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Eens. Ben er een paar jaar uit geweest, maar toen ik vorig jaar weer begon viel me dat als eerste op. 'Helaas' heeft iemand uitgevonden dat er geld mee te verdienen valt, en is dat aangeslagen.

Gelukkig worden er tijdens de GoT-races eigenlijk altijd wel prima setups gedeeld :)
Er worden ook nog steeds wel setups gedeeld op de fora en zo. Ik heb het idee dat vooral veel mensen op zoek zijn naar de VRS/PDS/CSS setups omdat die 'het beste' zouden zijn. Maar dat Benecke of Krönke er het snelst mee zijn betekent natuurlijk niet dat iedereen dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Beltoni schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:10:
Gaaf hoor die liveries, begint gelijk te jeuken. Heb echt al lang geen Photoshop gebruikt maar vond het vroeger erg gaaf. Jammer dat het nu enkel als abonnement te krijgen is. Om elke maand 12 euro af te tikken... Al die abonnementen tikken wel aan.
Ik gebruik Affinity, altijd gebruik gemaakt van Photoshop maar aangezien ik het pakket maar sporadisch gebruik is het mij de maandelijkse prijs niet waard. Ben overgestapt en pakket kost ergens rond de 50 € en ik ontvang de updates kosteloos. Kijk eens voor een review. Wel in het begin ff wennen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Er worden ook nog steeds wel setups gedeeld op de fora en zo. Ik heb het idee dat vooral veel mensen op zoek zijn naar de VRS/PDS/CSS setups omdat die 'het beste' zouden zijn. Maar dat Benecke of Krönke er het snelst mee zijn betekent natuurlijk niet dat iedereen dat is.
Nou, er word af en toe wat gepost op het forum, maar paar jaar terug (opa spreekt) stonden de fora elke week 'vol' met setups. Dat is nu echt niet meer het geval :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Waarop die bedrijven inspelen zijn mensen die geen zin/tijd hebben om met setups te kloten en direct iets fatsoenlijks willen hebben. Ondergetekende is daar misschien 1 van..... :+

Ik zie de commercie niet als een slecht teken, betekent gewoon dat de totale markt aan het groeien en professionaliseren is. En dat lijkt mij goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Je kunt voor elke auto wel gratis setups vinden op het forum hoor. Allen PDS en VRS steken er elke week weer serieus werk in. Waarom zou dat niks mogen kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:28
[Afbeelding]

Yeeees, ik ben erbij!

Klopt wat betreft temperatuur etc, maar ik denk dat je sowieso een bepaalde tijd moet nastreven. Je hebt veel mensen die zeggen 'tijden zijn niet belangrijk maar eerder hoe consistent je bent'. Ja en neen, consistent zijn is absoluut een must, maar je wilt consistent zijn in een bepaalde tijdsmarge die je een idee geeft hoe consistent snel je bent.

Ondertussen een 1.30.8x kunnen doen dus dat is wel fijn, met iemand zijn temperatuur settings (20°, 20% track state, 30 vocht). Benieuwd naar setups want dit was op de baseline setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:39:
Je kunt voor elke auto wel gratis setups vinden op het forum hoor. Allen PDS en VDS steken er elke week weer serieus werk in. Waarom zou dat niks mogen kosten?
dat mag ook..
maar hoe bepaalen ze dat iets illegaal gedeeld is ? een kleine verandering en het is hun setup niet meer.
lijkt me niet houdbaar om dat te beveiligen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:40:
[...]

dat mag ook..
maar hoe bepaalen ze dat iets illegaal gedeeld is ? een kleine verandering en het is hun setup niet meer.
lijkt me niet houdbaar om dat te beveiligen.
Dat bepalen ze niet. En je zult ook geen boete krijgen. Maar dat is geen vrijspraak om alles maar te gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:45:
[...]
Dat bepalen ze niet. En je zult ook geen boete krijgen. Maar dat is geen vrijspraak om alles maar te gaan delen.
exacte kopie niet delen prima... maar om dan een forum vrij te houden van setups vind ik wat overdreven.. er zijn denk ik veel nieuwe leden die graag makkelijker dan nu setups willen hebben..
De meeste die ik kan vinden moet ik eerst 15 min aanpassen omdat ze niet meer actueel zijn ..
trouwens "vrijspraak" bedrijven die schijnbaar openbare data ineens afschermen en laten betalen.. mag dat zo maar? is hetzelfde als die biotech firma's die rechten op een natuurlijke plant willen heffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
BM schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Nou, er word af en toe wat gepost op het forum, maar paar jaar terug (opa spreekt) stonden de fora elke week 'vol' met setups. Dat is nu echt niet meer het geval :)
Vooruit, ik oordeel natuurlijk alleen maar vanaf wat ik zelf nu zie, want een paar jaar geleden iRacete ik nog niet. Ik heb tot dusver nog nooit moeite gehad om een werkbare setup te vinden, maar het is inderdaad dan ook weer niet zo dat ik uitgebreid kan kiezen wat ik vandaag eens ga proberen.

Zelf met de setup klooien levert voor mij ook eigenlijk nooit goede resultaten op, zelfs bij de dingen die voor de hand liggend lijken. Ik vond de USF2000 een beetje ondersturen, en we reden op Tsukuba, dus ik dacht 'allebei de vleugels op standje 'meer downforce' en gaan!', om vervolgens constant weg te glijden. Blijkt normaal te zijn :+
quote: Eric Hudec
Rear wing works correctly relative to data we've collected as well as championship level driver feedback.

A1 is actually the lowest downforce level. ~C4 /C5 is max downforce. Anything beyond that the wing is in some amount of stall - though D5 has more df than A1...

Now aero balance is a different thing... It turns out the rear wing has large impact on performance of the floor, which is much simpler and has less controlled airflow compared to the PM-18. Increasing wing angle off of minimum (A1) does move the aero balance rearward, as one would usually expect, but balance starts a reversion track somewhere before max downforce, making the car feel less understeer, as total downforce increases. As flap angle is increased beyond stall the forward movement of the aero center of pressure moves even more forward to a greater extent. This effect is why it feels like D5 has the least downforce.

Drag works exactly as one would expect. More flap angle more aerodynamic drag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:52:
[...]

exacte kopie niet delen prima... maar om dan een forum vrij te houden van setups vind ik wat overdreven.. er zijn denk ik veel nieuwe leden die graag makkelijker dan nu setups willen hebben..
De meeste die ik kan vinden moet ik eerst 15 min aanpassen omdat ze niet meer actueel zijn ..
trouwens "vrijspraak" bedrijven die schijnbaar openbare data ineens afschermen en laten betalen.. mag dat zo maar? is hetzelfde als die biotech firma's die rechten op een natuurlijke plant willen heffen.
Setups mogen gedeeld worden, alleen directe setups van VRS en PDS niet. En tuurlijk mogen bedrijven setups na betaling delen met hun klanten. Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. De bedrijven leveren een dienst omdat zij hun kennis gebruiken om een goede setup te leveren, de klanten krijgen een goede setup met een paar klikken. Klinkt als bedrijfsvoering 101.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:08
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:52:
[...]

De data van VRS is niet openbaar, en wordt dus niet opeens afgeschermd.
Ook de biotech firma's passen iets aan aan die plant en daardoor is het hun IP (intellectual property).
Dat is in feite waar je bij een VRS ook voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobst
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Jimmy J. schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:17:
[...]
Dit wordt de kalender:

Interlagos
Monza
Watkins Glen
Imola
Lime Rock
Spa
Road America
Sebring
Le Mans
Virginia Raceway
Road Atlanta
Charlotte

hhmm wat je dus eigenlijk zegt is dat ik 6 banen moet kopen en een auto. ben het wel met je eens hoor maar ik moet nog eens nadenken wat mijn rekening hier van vind.

Als ik vanavond wil mee doen met de test sessie moet ik deze beslissing wel al op tijd maken maar waarschijnlijk zien jullie me vanavond wel al verschijnen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ik heb toch iets met die porsche's...
kan met geen enkele overweg..
aan het testen met baseline setup interlagos.
ik hoef maar aan de rem te denken of dat hok breekt totaal uit naar een kant..
dat heb ik bij de bmw en ferrari totaal niet..
kleine tip?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
bobst schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:59:
[...]

hhmm wat je dus eigenlijk zegt is dat ik 6 banen moet kopen en een auto. ben het wel met je eens hoor maar ik moet nog eens nadenken wat mijn rekening hier van vind.

Als ik vanavond wil mee doen met de test sessie moet ik deze beslissing wel al op tijd maken maar waarschijnlijk zien jullie me vanavond wel al verschijnen. ;)
Nee. Wat ik zeg is dat je eerst die 3 banen moet kopen. Dan ben je daarna 7 weken verder en dan kan je bankrekening het vast wel weer aan om Road America, Atlanta en Sebring aan te schaffen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:05:
kleine tip?
Ik heb vanochtend zowel de BMW als de Porsche geprobeerd, en ik kan die BMW niet op de baan houden juist.

Zat na 4 rondjes in de porsche al op zelfde tijd als na 30 ronden met de BMW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Waarop die bedrijven inspelen zijn mensen die geen zin/tijd hebben om met setups te kloten en direct iets fatsoenlijks willen hebben. Ondergetekende is daar misschien 1 van..... :+

Ik zie de commercie niet als een slecht teken, betekent gewoon dat de totale markt aan het groeien en professionaliseren is. En dat lijkt mij goed.
Ik dat ook een belangrijk element van VRS/PDS is, dat je je eigen telemetrie naast die van hun kan analyseren.
Gebruik zelf VRS / CSS voor setups, maar VRS gebruik ik eigenlijk continue om te zien waar ik mijn rempunten kan aanpassen, waar ik eerder op het gas moet maar vooral of ik niet teveel naar rechts/links zit t.o.v. hun lijnen. CSS is gratis door Twitch prime en zou ik niet bovenop betalen.

De setup geeft mij 40% van de tijd, maar 60% komt door het analyzeren van mijn lijnen. Die software is duurder dan het delen van setups en daar betalen we dus voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09:51

Raimond613

Simracer

mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:05:
kleine tip?
Als het met de Porsche niet lukt en met die andere 2 wel, dan vergeet je de Porsche gewoon en ga je met een van die andere rijden toch? Waarom per se jezelf frusteren, de snelheid van die GTE's is in principe gelijkwaardig en de een kan nu eenmaal beter uit de voeten met een auto dan de ander.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Raimond613 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Als het met de Porsche niet lukt en met die andere 2 wel, dan vergeet je de Porsche gewoon en ga je met een van die andere rijden toch? Waarom per se jezelf frusteren, de snelheid van die GTE's is in principe gelijkwaardig en de een kan nu eenmaal beter uit de voeten met een auto dan de ander.
frustratie is het nog niet..
ik wil weten wat ik fout doe..
opgeven kan nog altijd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:24:
[...]

opgeven kan nog altijd
Neem eens een ronde op, dan kunnen we je voorzien van feedback.
Zonder info wordt het lastig feedback geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
[...]

opgeven kan nog altijd
Waarschijnlijk te laat en te hard remmen en de auto niet stabiel/recht houden tijdens het remmen.

Zoals ze hier al zeggen, als je een ronde deelt kunnen we even meekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wel grappig, zag iemand dit posten( in een comment op de FP over Project Cars 3), over hioe Niels Heusinkveld denkt over realisme en het plezier van racen in iRacing.

Uit mijn korte ervaring deel ik dat gevoel wel een beetje, maar goed ik ben nog maar net begonnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 05-06-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

Arfman

Drome!

Ondertussen is die video alweer een beetje achterhaald want de banden updates voor S3 2020 lossen al veel problemen op. De Radical is bijvoorbeeld een ocmpleet andere auto geworden, in positieve zin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

[...]

opgeven kan nog altijd
Wat kan helpen is een klein beetje gas bijgeven tijdens het remmen, daarbij stabiliseer je de auto.

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:
Wel grappig, zag iemand dit posten( in een comment op de FP over Project Cars 3), over hioe Niels Heusinkveld denkt over realisme en het plezier van racen in iRacing.

[YouTube: Don't give up simracing if you don't like iRacing!]

Uit mijn korte ervaring deel ik dat gevoel wel een beetje, maar goed ik ben nog maar net begonnen.
En hij heeft al een 2de veel genuanceerde video geplaatst enige tijd geleden. Mijn conclusie is en blijft: ‘Rij lekker de sim waar je het lekkerst bij voelt’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Arfman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:54:
Ondertussen is die video alweer een beetje achterhaald want de banden updates voor S3 2020 lossen al veel problemen op. De Radical is bijvoorbeeld een ocmpleet andere auto geworden, in positieve zin.
Feit blijft dat in iracing een auto niet zo op de limiet aanvoelt als in het echt, zoals Niels in het filmpje ook beschrijft.
Daarentegen zal het m.i. geen enkele sim op dit moment lukken om dat gevoel 100% te evenaren, zelfs als je even het 'kont-gevoel' van reallife racen terzijde schuift.
(Disclaimer: ik heb behalve iracing de afgelopen 11 jaar geen andere sims gereden ;))

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:01:
[...]

En hij heeft al een 2de veel genuanceerde video geplaatst enige tijd geleden. Mijn conclusie is en blijft: ‘Rij lekker de sim waar je het lekkerst bij voelt’
Dat is zeker waar, en ik wil ook geen discussie ontlokken over wat de beste "sim" is. Perfect bestaat nooit. Waarom ik nu de overstap heb gemaakt is dat ik gewoon leukere races online wil en het feit dat er een grote community hier op Tweakers is, zie ik als een enorme bonus.

Ik heb bijvoorbeeld ook de alpha gespeeld van Automobilista 2, en ook daar haal ik wel plezier uit. Het hoeft ook niet het een of het ander te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is dat ook de enige juiste conclusie. Ik begrijp dat'ie die video heeft gemaakt omdat natuurlijk specifiek iRacing veel nieuwe aanwas kreeg vanwege de televisie-evenementen, en dat niet voor iedereen de sim is waar zij zich het prettigst bij voelen. Dus de boodschap 'Als iRacing niet bevalt, geef dan simracing niet op maar kijk eens verder' is niet eens zo verkeerd.
Het is alleen zo jammer dat ik die video (niet specifiek in dit geval, trouwens) zo vaak voorbij zie komen als 'Kijk, iRacing suckt ga Project AutomobiliFactor Corsa 3 spelen!' ofzo.

Alle sims doen dingen goed, alle sims doen dingen minder. iRacing doet voor mij de zaken die ik het belangrijkst vind (met name de matchmaking) het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is zeker waar, en ik wil ook geen discussie ontlokken over wat de beste "sim" is. Perfect bestaat nooit. Waarom ik nu de overstap heb gemaakt is dat ik gewoon leukere races online wil en het feit dat er een grote community hier op Tweakers is, zie ik als een enorme bonus.

Ik heb bijvoorbeeld ook de alpha gespeeld van Automobilista 2, en ook daar haal ik wel plezier uit. Het hoeft ook niet het een of het ander te zijn.
Dat specifieke filmpje is ook gewoon al best vaak voorbijgekomen, dat helpt natuurlijk ook niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Wormaap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Project AutomobiliFactor Corsa 3
Ik wacht persoonlijk op deel 4.. deel 3 viel wat tegen ;)

Maar je hebt gelijk; nothing in life is perfect, waarom dan in de digital life wel?

Zijn er nog meer mensen die vanavond voor de Interlagos sessie een uurtje Le Mans willen knallen?
Het is wel even hopen op een public server, maar ik probeer rond 19:00 online te zijn op ts om met een clubje een server te vinden en te joinen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
ourplayground schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Maar je hebt gelijk; nothing in life is perfect, waarom dan in de digital life wel?

Zijn er nog meer mensen die vanavond voor de Interlagos sessie een uurtje Le Mans willen knallen?
Het is wel even hopen op een public server, maar ik probeer rond 19:00 online te zijn op ts om met een clubje een server te vinden en te joinen..
Wellicht dat ik ook wat eerder ben vanavond, heb zo'n vermoeden dat het thuisfront het ook wel gezellig vind om nog even samen op de bank te zitten. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Lijkt me best gaaf om die 24 uur mee te doen, maar ik heb gewoon te weinig tijd om te oefenen... Vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen.

Misschien volgend jaar dan maar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
Net een Battle of the Little Wings gedaan in de skip.

vanaf 19 gestart, de skip gewonnen en..... 0x!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ms57lUf7tKVLkmwWlZlw3mAUujI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VYXIImP62p9BT1qHjsLYKIpp.png?f=fotoalbum_large

Dit zou gewoon instant 4.99 SR moeten opleveren. Als enige van het hele veld een 0x

[ Voor 66% gewijzigd door ActualFantasy op 05-06-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ActualFantasy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:11:
Net een Battle of the Little Wings gedaan in de skip.

vanaf 19 gestart, de skip gewonnen en..... 0x!!!!

[Afbeelding]

Dit zou gewoon instant 4.99 SR moeten opleveren. Als enige van het hele veld een 0x
Die 0x heb je voor 50% dan te danken aan de mensen om je heen :)
Ik was gisteren als een bezetene bezig iedereen maar proberen netjes langs te laten, aangeven aan welke kant ze konden passeren en dan krijgen sommigen het nog voor elkaar.

Mooiste is op het rechte stuk gewoon vol achterop me rijden terwijl ik gewoon netjes mijn lijn houdt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

[...]

Is er vanavond al een Interlagos sessie? Die heb ik gemist :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
[Afbeelding]

Dynazap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Hier heb je meer info. Joep doet weer fantastische dingen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Dynazap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Super! Heb de post van Joep even gemist.

Dan zien jullie mij vanavond wel op Interlagos :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
BM schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Dit, tijdje terug ging het hier wél over het delen van betaalde setups, en dat willen we niet zien. Discussies over de diverse aanbieder daarentegen is geen enkel probleem :)
Ongetwijfeld al eerder voorbij gekomen maar ik herhaal het toch maar even. Naast het delen van setups in de GOT sessies is er ook het gratis setups4iracing. Vindt ze wisselend van kwaliteit maar wel bruikbaar met wat kleine tweaks. Wel even lid van hun discord worden.

Zelf gebruik ik craig setups shop omdat ik via amazon prime een twitch abonnement gratis heb en als ik die voor de twitch van craig gebruik dan heb je eigenlijk een gratis abbo op zijn setups. Heb in het begin ook een tijdje vrs gehad maar vind persoonlijk de setups van craig prettiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:59:
[...]

[...]

Hier heb je meer info. Joep doet weer fantastische dingen _/-\o_
Credits voor het hele team hoor. d:)b
Er wordt mij sinds kort veel werk uit handen genomen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
[Afbeelding]

Tempting,
Hoop er vanavond nog even tijd voor te hebben. Heb vanmiddag nog een verjaardag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
JoepW schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Credits voor het hele team hoor. d:)b
Er wordt mij sinds kort veel werk uit handen genomen. _/-\o_
Dan uiteraard credits voor het hele team. _/-\o_ In de korte tijd dat ik hier ben was jij het zichtbaarste gedeelte voor mij.

Binnenkort loopt mijn 1e maand iRacing af en moet ik een nieuwe abbo aanschaffen. Kan ik nog een bepaalde manier nog credits richting de community sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 16:46
Ik ben er bij. Na een stressvol weekje even lekker raggen met de Bimmer :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZelianGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:14:
[...]
Binnenkort loopt mijn 1e maand iRacing af en moet ik een nieuwe abbo aanschaffen. Kan ik nog een bepaalde manier nog credits richting de community sturen?
Helaas niet via iRacing.. wel via paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
tricky vraagje ;)
De driving line
Ik weet dat iedere ervaren sim rijder zal zeggen "niet gebruiken"
Maar er zijn genoeg series waar het gewoon gebruikt kan worden.
Imsa niet maar bv vrs gt sprint weer wel.
Zelf gebruik ik het wel om aan circuits te wennen.
Wat houden jullie in de trainingen en got leagues aan en vooral waarom ?
Mag dat niet iedereen zelf bepalen ..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:32:
tricky vraagje ;)
De driving line
Uiteraard mag je zelf bepalen, maar je leert niet rijden op basis van referentiepunten naast het circuit en is de racinglijn die wordt aangegeven ook niet altijd de beste lijn om te nemen. Beter kun je leren op basis van referentiepunten naast het circuit omdat de lijn ook soms verschilt op basis van de auto die je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
tricky vraagje ;)
De driving line
Het probleem van de driving line is dat je de baan helemaal niet leert kennen. Je kijkt enkel naar de lijn en bent daar volledig afhankelijk van. Je hebt minder oog voor je tegenstanders en zodra de lijn uitgaat moet je alle rempunten weer opnieuw leren.

Geen enkele racer gaat je adviseren om de lijn aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
tricky vraagje ;)
De driving line
De vraag is meer:
1) is de lijn die gegeven wordt echt de ideale lijn?
2) wat leer je precies?
3) hoe wil je jezelf als rijder ontwikkelen?

In een competitie kan ik me erg goed voorstellen dat dit verboden wordt aangezien je een extra referentie punt zou kunnen hebben voor remmen.
Zoals al eerder vermeld leer je, op het moment dat je van de racelijn afstapt, sneller een circuit omdat je meer let op het circuit zelf, rubber, etc.
Daarnaast, maar dat is persoonlijk: we rijden een sim, iedereen wil het zo realistisch mogelijk hebben. Dan voelt het wat raar om een race lijn assist aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik kan er vanavond niet bij zijn, maar met de track en weather settings die hier eerder zijn gepost krijg ik die Ferrari niet sneller in het rond dan 1:32.4. Optimal is niet veel sneller. Ik zie ook niet zo snel waar ik nog tijd kan winnen. Ik vind de overstap vanaf de skip nogal lastig moet ik zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ourplayground schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:36:
[...]

De vraag is meer:
1) is de lijn die gegeven wordt echt de ideale lijn?
2) wat leer je precies?
3) hoe wil je jezelf als rijder ontwikkelen?

In een competitie kan ik me erg goed voorstellen dat dit verboden wordt aangezien je een extra referentie punt zou kunnen hebben voor remmen.
Zoals al eerder vermeld leer je, op het moment dat je van de racelijn afstapt, sneller een circuit omdat je meer let op het circuit zelf, rubber, etc.
Daarnaast, maar dat is persoonlijk: we rijden een sim, iedereen wil het zo realistisch mogelijk hebben. Dan voelt het wat raar om een race lijn assist aan te zetten.
laat ik de vraag iets anders stellen.
we volgen volgend seizoen de imsa gte kalender.. driving lijn uit
stel dat we met de league het seizoen erna de vrs gt sprint gt3 volgen is de optie voor de driving lijn dan wel aan ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:39:
[...]

laat ik de vraag iets anders stellen.
we volgen volgend seizoen de imsa gte kalender.. driving lijn uit
stel dat we met de league het seizoen erna de vrs gt sprint gt3 volgen is de optie voor de driving lijn dan wel aan ?
Geen idee.

Maar de vragen van mij blijven hetzelfde.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
Ik kan er vanavond niet bij zijn, maar met de track en weather settings die hier eerder zijn gepost krijg ik die Ferrari niet sneller in het rond dan 1:32.4. Optimal is niet veel sneller. Ik zie ook niet zo snel waar ik nog tijd kan winnen. Ik vind de overstap vanaf de skip nogal lastig moet ik zeggen.
Herkenbaar hoor.

Ik heb nu de Porsche en de BMW geprobeerd, en het minste tikje sturen tijdens remmen is een spin. Schuin aansijden naar een bocht zit er voor mij nog niet in zeg maar. Maar zal kwestie van wennen zijn. Hoop ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Niellie41

[object Object]

Wellicht wel een interessante video voor mensen die de race lijn aan hebben staan:

Zoals sommigen hebben aangegeven dat je zo niet leert om naar referentiepunten te kijken. Een ander probleem, wat deze video aankaart, is dat niet alleen je referentiepunt op de baan is. Ook andere auto's rijden op de baan. Als er iemand voor je rijdt, zie je je referentiepunt niet en rem je te laat.

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 05-06-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eerst maar eens een track guide bekijken voor Interlagos voordat ik vanavond ga deelnemen. Anders wordt het lang aanmodderen. Gelukkig ken ik de baan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ourplayground schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Geen idee.

Maar de vragen van mij blijven hetzelfde.. :9
Ik weet dat die lijn niet goed is en dat alle rede's die hier gegeven worden gelijk hebben
Maar.. de optie is er in iracing dus mag iedereen toch zelf beslissen lijkt mij..
Als ik me een circuit aanleer met lijn en wil daarna een srie rijden waar het verboden is dan is dat toch mijn eigen probleem.. lijkt me.

nogmaals. ik ga echt niet zeggen dat het gebruik goed is.. maar de optie is er nou eenmaal

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Heeft iemand intresse om de 24 uur van le mans in onze hpd te rijden we zoeken nog twee andere coureurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
mopperonkel22 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ik weet dat die lijn niet goed is en dat alle rede's die hier gegeven worden gelijk hebben
Maar.. de optie is er in iracing dus mag iedereen toch zelf beslissen lijkt mij..
Als ik me een circuit aanleer met lijn en wil daarna een srie rijden waar het verboden is dan is dat toch mijn eigen probleem.. lijkt me.

nogmaals. ik ga echt niet zeggen dat het gebruik goed is.. maar de optie is er nou eenmaal
Je opent zelf de discussie door zelf te vragen waarom :9

Maar goed. Zolang je plezier hebt moet is het goed O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Adriaaanvdb schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:47:
Heeft iemand intresse om de 24 uur van le mans in onze hpd te rijden we zoeken nog twee andere coureurs
Hoe lang duurt die race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik kan me maar niet verplaatsen in de nieuwe mensen die wel de stap omhoog willen maken naar serieus simracen, maar wel bijna elke mogelijkheid aangrijpen om de spelletjes elementen te willen behouden. Want het is makkelijker, het is toch een keuze..

Vervolgens steen en been klagen dat je geen snelheid hebt en het allemaal zo lastig vind.

Zucht... Ik hoop voor sommigen dat de playstation nog niet verkocht is.

Nogmaals, ik begrijp het gewoon oprecht niet. Waarom.. dingen afleren kost veel meer moeite dan ze goed aanleren, waarom dan toch stug volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
laforte schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe lang duurt die race?
24 uur 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
laforte schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Hoe lang duurt die race?
Ik
Euhm.
kijk.
Meen je dit of is dit zon vrijdagmiddag grapje?
Pagina: 1 ... 284 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies