iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 283 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb nu de 85kg erin zitten. Brakeforce op 50 staan, want veel harder kan ik niet duwen met mijn schuivende wheelstand pro.

Vervolgens in Fanatec settings de min force gekalibreerd op het eerste stukje speling waar vrijwel geen weerstand zit. Als ik dat echt moet doen wanneer ik tegen "de muur" aan duw heb ik niet het idee dat ik veel mogelijkheid heb om nog te kunnen doseren.

Als ik kijk naar de telemetrie in iRacing dan rem ik dus nu met max 35% of soms uitschieters naar 50%. Met de MX5 remde ik gewoon op 90-95%.
Het dikgedrukte zegt denk ik alles. Je kunt een Loadcell niet goed gebruiken of leren, als het niet op een stabiele basis is gemonteerd.

Is er niks te verzinnen met meerdere tie-wraps of houtblokken, die te monteren of tegen de muur te leggen etc., om te zorgen dat je gewoon niet wegglijdt? Of monteren aan de stoel waar je opzit?

Dat je wat omhoog komt of speling zit in het hele gebeuren is nog overkomelijk, ook niet ideaal, maar beter dan het wegschuiven van jouw pedalen.

Als ik zie hoe hard ik trap op mijn pedalen in mijn GT Evo rig, dan kan ik me echt niet voorstellen hoe dit zou moeten werken met een wheelstand.

Hoe groter het verschil in remdruk die je op je pedaal moet uitoefenen om van 0 naar 100% te gaan, deste beter kun je met muscle memory precies 75-80% remmen bij aankomen van een bocht.

Je hebt juist die weerstand nodig van het pedaal (dus vanaf de muur weerstand), om te leren hoe hard je moet drukken om een bepaalde remdruk te krijgen. Niet door te leren dat je het pedaal maar 0,6cm in moet drukken.

Dan had je geen LC-pedalen hoeven te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-06-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Blerf schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Kijk hier had je dus even een goed idee :D Gelijk aangepast!
Als je niet ras pessimist bent heb je toch behoorlijk goede ideeën O+

[Afbeelding]
Ik zou het wel heel mooi vinden je in staat zou zijn om het GoT iRacing logo te gebruiken dat hier beschikbaar is: https://www.got-racing.eu/?page_id=252
Deze dus...
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got_iracing_witte_rand.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
StealthyPeanut schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Het dikgedrukte zegt denk ik alles. Je kunt een Loadcell niet goed gebruiken of leren, als het niet op een stabiele basis is gemonteerd.

Is er niks te verzinnen met meerdere tie-wraps of houtblokken, die te monteren of tegen de muur te leggen etc., om te zorgen dat je gewoon niet wegglijdt? Of monteren aan de stoel waar je opzit?

Dat je wat omhoog komt of speling zit in het hele gebeuren is nog overkomelijk, ook niet ideaal, maar beter dan het wegschuiven van jouw pedalen.

Als ik zie hoe hard ik trap op mijn pedalen in mijn GT Evo rig, dan kan ik me echt niet voorstellen hoe dit zou moeten werken met een wheelstand.

Hoe groter het verschil in remdruk die je op je pedaal moet uitoefenen om van 0 naar 100% te gaan, deste beter kun je met muscle memory precies 75-80% remmen bij aankomen van een bocht.
Totdat mijn TR1 eens binnen is en de gewenste stoel leverbaar zal ik het hier mee moeten doen vrees ik. De pedalen zitten muurvast op de wheelstand en zit geen beweging in, maar ja die rubbers van de wheelstand redden het niet qua grip op de vloer. Ga eens bedenken of ik er wat aan kan doen in de tussentijd. Er is geen muur in de buurt helaas.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Totdat mijn TR1 eens binnen is en de gewenste stoel leverbaar zal ik het hier mee moeten doen vrees ik. De pedalen zitten muurvast op de wheelstand en zit geen beweging in, maar ja die rubbers van de wheelstand redden het niet qua grip op de vloer. Ga eens bedenken of ik er wat aan kan doen in de tussentijd. Er is geen muur in de buurt helaas.
Makkelijk is een touw te pakken die je rond je stoel en de pedalen doet zodat ze niet weg kunnen schuiven. Iets meer werk is een frame (rechthoek) van hout maken waar beide inpassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Dan zou je inderdaad iets aan je stoel of bank kunnen doen. Als het 1 geheel wordt, dus waar je op zit en jouw wheelstand, dan is het amper te schuiven want dan trap je hem weg van waar je op zit met je gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
Wormaap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:26:
Als iemand zich trouwens afvraagt hoe snel een HPD zich uit kan kleden... :+

[YouTube: iRacing HPD naked]

Mijn wagen had toch al schade en ik wilde weten wat er zou gebeuren...
Nudity is niet toegestaan op het forum, dat zou jij toch moeten weten }:|

Gister ook paar rondjes Le Mans meegedaan. Oude setup die ik ergens vandaan getrokken had werkte duidelijk niet, de gedeelde Ferrari setup ging al stuk stabieler. Maar merk dat ik hier nog heel veel tijd nodig heb om beetje op snelheid te komen. Ik kwam geloof ik nog 7 seconde tekort op de kop, dat moet toch wel wat sneller kunnen :)

Was voor mij eigenlijk ook de 1e kennismaking met GTE wagens, en ik snap ergens wel wat Phusebox zegt over het remmen. Dat was voor mij ook het grootste probleem. Zeker de 1e setup waar ik mee reed blokkeerde om de haverklap, zeker op lagere snelheden. De gedeelde setup (sorry, weet ff niet wie 'm deelde) deed het al beter, maar ging nog steeds regelmatig fout.

Word hard werken komend seizoen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
moooie paint blerf

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07
Was inderdaad erg leuk om gisteren met jullie mee te rijden in de LMP1, nog lang niet up to speed maar wel een goede oefening qua verkeer, en het was gezellig :)

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:57
BM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Was voor mij eigenlijk ook de 1e kennismaking met GTE wagens, en ik snap ergens wel wat Phusebox zegt over het remmen. Dat was voor mij ook het grootste probleem. Zeker de 1e setup waar ik mee reed blokkeerde om de haverklap, zeker op lagere snelheden. De gedeelde setup (sorry, weet ff niet wie 'm deelde) deed het al beter, maar ging nog steeds regelmatig fout.

Word hard werken komend seizoen :)
De GTE wagens zijn inderdaad redelijk lastig, maar de leercurve is heel stijl, heb ik ervaren. Enige probleem wat ik nog wel eens heb, maar dat ligt ook aan het circuit gisteren, is dat het rempunt soms net iets anders lijkt te liggen.

Gisteren was sowieso extra moeilijk gemaakt door de warme baan en weinig grip t.o.v. de officiele sessies afgelopen week. Dit doen we met opzet, zodat mensen die 24h over de baan moeten rijden, weten waar de gevaren zitten bij weinig grip.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45
@Blerf: Dank voor de HPD-versie van de paint _o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3aXMcQWmEx5aOCmX93_iXd8CW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/daSLyZFJ0jwVNlwJsXLBWwiH.png?f=fotoalbum_large

Mooi hè <3

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:57
Wormaap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:

[Afbeelding]

Mooi hè <3
Heel gaaf, alleen jammer dat ie op zo'n vervelende, koplampen knipperende, aso HPD zit... ;)
Ik zou het persoonlijk mooi vinden als we zo veel mogelijk met deze livery gaan rijden om elkaar in de online races te herkennen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85

[Afbeelding]

Mooi hè <3
Heel vet die livery _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Heel gaaf, alleen jammer dat ie op zo'n vervelende, koplampen knipperende, aso HPD zit... ;)
Ik zou het persoonlijk mooi vinden als we zo veel mogelijk met deze livery gaan rijden om elkaar in de online races te herkennen!
Als jij gewoon opzij gaat, hoef ik niet te knipperen NONDEJU! :(
:+

Voor mij staat'ie al ingesteld voor alles wat ik met de HPD doe :) Wordt alleen een beetje onhandig in de league als iedereen dezelfde livery heeft, dus voor m'n GTE ga ik wat anders gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Blerf schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Kijk hier had je dus even een goed idee :D Gelijk aangepast!
Als je niet ras pessimist bent heb je toch behoorlijk goede ideeën O+

[Afbeelding]
Er zijn door iemand van de community al in 2017 liveries gemaakt en te downloaden via deze link https://got-racing.eu/wp-...-Ferrari-488-GTE-2017.zip vind ze uiterst geslaagd en zowel in de blauwe versie en rode versie.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik zat trouwens nog even na te denken over het CrewChief issue wat sommigen hadden tijdens de Madness race op Tsukuba. Kennelijk gaat het fout als een race een tijdslimiet heeft én een rondenlimiet. Is dat iets wat alleen bij hosted sessies voor komt? Ik was aan het proberen om dit in een AI race na te spelen, maar dat kreeg ik nog niet zo voor elkaar.

Aangezien de source code van CC4 beschikbaar is dacht ik eens een blik te werpen :)
Al word ik niet heel gelukkig van de code, maar goed :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beoneke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-11-2024
Ook even tijd om mij voor te stellen na een hele tijd lurken ;)

Ik ben Uwe, 39 jaar, wonende in de regio Diest, Belgie.
20 jaar geleden begonnen met simracen, vooral Nascar racing 4 / 2002 / 2003 and Grand prix legends.
Daarna jaren niet meer geraced (andere hobbies, huis bouwen, etc), wel een keer iracing geprobeerd maar het kostenplaatje hield mij tegen.

De hobby een half jaartje geleden weer opgepakt met rfactor2, en dan een 3tal maanden geleden overgeschakeld naar iracing.

Ik heb mij aangemeld bij de Got racing, en wacht nog even op goedkeuring voor de GoT-iRacing league :)

Ondertussen ben ik ook druk bezig met mijn simrig, oa motedis s-dream besteld, dus ik post wel even een foto in het simrig topic als ik alles heb opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024

[Afbeelding]

Mooi hè <3
Misschien ben ik retarded maar welke auto is dit?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

green-tea schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Misschien ben ik retarded maar welke auto is dit?
HPD :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Ah ik zat onder unowned te kijken maar deze heb ik blijkbaar al haha 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Gaaf hoor die liveries, begint gelijk te jeuken. Heb echt al lang geen Photoshop gebruikt maar vond het vroeger erg gaaf. Jammer dat het nu enkel als abonnement te krijgen is. Om elke maand 12 euro af te tikken... Al die abonnementen tikken wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Beltoni schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:10:
Gaaf hoor die liveries, begint gelijk te jeuken. Heb echt al lang geen Photoshop gebruikt maar vond het vroeger erg gaaf. Jammer dat het nu enkel als abonnement te krijgen is. Om elke maand 12 euro af te tikken... Al die abonnementen tikken wel aan.
Gimp misschien een optie.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Lime Rock Park in the skip is trouwens wel een ideaal circuit om trailbraiking beetje voorzichtig te oefenen.

Mooie bochten daarvoor.

En totale chaos in the battle of the little wings ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Toevallig zat ik daar net naar te kijken. Ga binnenkort even kijken of dit wat is. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien lag het ook aan het circuit, was dus gisteren voor het eerst op de baan met de GTE en had gekozen voor Laguna Seca, omdat ik die nu een beetje ken van de vorige week met de Mazda. En tja ik pijnig mezelf graag dus dacht laat ik de baan nemen waar ik toch al geen goede ervaring mee heb :D

Gaat dan vooral mis bij aanremmen voor de corkscrew en aanremmen voor bocht 1.
Beltoni schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Toevallig zat ik daar net naar te kijken. Ga binnenkort even kijken of dit wat is. Thanks!
Offtopic maar Affinity Photo is een goed alternatief en nu voor minder dan 30 euro te koop.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:16:
Misschien lag het ook aan het circuit, was dus gisteren voor het eerst op de baan met de GTE en had gekozen voor Laguna Seca, omdat ik die nu een beetje ken van de vorige week met de Mazda. En tja ik pijnig mezelf graag dus dacht laat ik de baan nemen waar ik toch al geen goede ervaring mee heb :D

[...]

Offtopic maar Affinity Photo is een goed alternatief en nu voor minder dan 30 euro te koop.
Ik had ook erg veel problemen met de de remmen van de GTE maar inmiddels gaat het een stuk beter. Het is vooral belangrijk om rustig de rem-druk op te bouwen, heel anders dan bij de Mazda of Skip waar je vol in de ankers kan. Je kan beter wat eerder van je gas, de auto goed rechtzetten en dan rustig de rem doseren. Het is beter om bij het in gaan van de bocht wat tijd te verliezen maar wel de goede lijn te rijden.

Verder is Laguna Seca ook een lastig baantje, niet de meest ideale baan om een auto te leren kennen denk ik.

Bedankt voor de tip! Daar ga ik ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:10:
Paint.net is ook nog een goed alternatief, helemaal gratizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
positief.. mn pedaaltje werkt weer..
negatief - week 13 events. zo stom geweest om toch weer te proberen in de m8. midden in race er uit gegaan.. wat een totale onzin. dit heeft in de verste verte niks meer met sim racen te maken.. maar dat zal ook wel de opzet zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb nu de 85kg erin zitten. Brakeforce op 50 staan, want veel harder kan ik niet duwen met mijn schuivende wheelstand pro.

Vervolgens in Fanatec settings de min force gekalibreerd op het eerste stukje speling waar vrijwel geen weerstand zit. Als ik dat echt moet doen wanneer ik tegen "de muur" aan duw heb ik niet het idee dat ik veel mogelijkheid heb om nog te kunnen doseren.

Als ik kijk naar de telemetrie in iRacing dan rem ik dus nu met max 35% of soms uitschieters naar 50%. Met de MX5 remde ik gewoon op 90-95%.
Brakes zijn het allerbelangrijkste bij simracen....de rest is bijzaak. Als dat niet 100% klopt, zul je nooit consistente rondetijden kunnen rijden en vanuit daar sneller worden.

Dus prio 1 zou m.i. zijn: zorgen dat de pedalen goed gefixeerd worden. Geen ervaring met brake force instellingen, maar probeer deze eens op 0.0 te zetten i.c.m. een minder zware veer/rubber dan 85 kg.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maurice W schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Brakes zijn het allerbelangrijkste bij simracen....de rest is bijzaak. Als dat niet 100% klopt, zul je nooit consistente rondetijden kunnen rijden en vanuit daar sneller worden.

Dus prio 1 zou m.i. zijn: zorgen dat de pedalen goed gefixeerd worden. Geen ervaring met brake force instellingen, maar probeer deze eens op 0.0 te zetten i.c.m. een minder zware veer/rubber dan 85 kg.
Brakeforce in iRacing staat op 0.0
Ben juist van 65kg naar 85kg gegaan op aanraden van iedereen. Misschien eens een mix van beiden proberen.

---

Buiten alle instel/afstel ellende toch maar weer eens een race doen, sinds zaterdag geen race meer gedaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 14:39
mopperonkel22 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:07:
positief.. mn pedaaltje werkt weer..
negatief - week 13 events. zo stom geweest om toch weer te proberen in de m8. midden in race er uit gegaan.. wat een totale onzin. dit heeft in de verste verte niks meer met sim racen te maken.. maar dat zal ook wel de opzet zijn.
Dit is dus echt totaal niet mijn ervaring met week 13. Ik vind de MX-5 races om het halve uur heerlijk, en heb me gisteren fantastisch vermaakt in de Porsche 911 Cup. Één 4x gereden in 9 races tot nu toe, toen de persoon wie ik aan het draften was hem niet in z'n versnelling kreeg en ik er achterop knalde. Verder niks aan de hand geweest en gewoon respectvol racen.

Het zal waarschijnlijk schelen dat ik met mijn huidige iRating altijd in de top split terecht kom, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het zó'n ramp is in de lagere splits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
SytseHartvelt schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Dit is dus echt totaal niet mijn ervaring met week 13. Ik vind de MX-5 races om het halve uur heerlijk, en heb me gisteren fantastisch vermaakt in de Porsche 911 Cup. Één 4x gereden in 9 races tot nu toe, toen de persoon wie ik aan het draften was hem niet in z'n versnelling kreeg en ik er achterop knalde. Verder niks aan de hand geweest en gewoon respectvol racen.

Het zal waarschijnlijk schelen dat ik met mijn huidige iRating altijd in de top split terecht kom, maar ik kan me haast niet voorstellen dat het zó'n ramp is in de lagere splits.
De BMW12.0 is volgens mij wel een klasse waar in normale weken ook al wat meer puin is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
SytseHartvelt schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Ik denk dat veel ervaren mensen zich niet kunnen voorstellen wat er de laatste maanden in de lagere splits gebeurt..
maar goed.. week 13 is het niet waard om over te praten.. ik ga lekker wat oefenen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Laatst online: 14-10 14:39
Wormaap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:31:
[...]

De BMW12.0 is volgens mij wel een klasse waar in normale weken ook al wat meer puin is :P
Dat klopt ook weer inderdaad. Ik heb mezelf trouwens volle bak gejinxt, want net in de 12:30 MX-5 race werd ik er netjes in bocht 3 vanaf getikt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Oval School ?

Wellicht een ongunstig moment om nu aan te kaarten ivm de huidige Lemans en nieuwe content hype, maar ik zou het fantastisch vinden als we een keer met de GoT groep een oval school kunnen doen.

Volgens mij zijn er genoeg leden die ook oval racen, zie het in ieder geval regelmatig voorbij komen op het forum. En we hebben ook een aantal goede oval racers in de groep, zoals @Niellie41 waar ik graag van zou willen leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:16:

[...]

LS kan met zijn hoge temperaturen ook nog eens heel verraderlijk zijn voor de meer ervaren rijders. Kan er zeker mee te maken hebben gehad. Normaal gesproken moet je al opletten met remmen. Daar nog veel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
MDenessen schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:02:
Oval School ?

Wellicht een ongunstig moment om nu aan te kaarten ivm de huidige Lemans en nieuwe content hype, maar ik zou het fantastisch vinden als we een keer met de GoT groep een oval school kunnen doen.

Volgens mij zijn er genoeg leden die ook oval racen, zie het in ieder geval regelmatig voorbij komen op het forum. En we hebben ook een aantal goede oval racers in de groep, zoals @Niellie41 waar ik graag van zou willen leren.
Leuk.
Dinsdag en gisteravond beide 3x de Carburetor Cup gereden. 6 x met een half uur dikke spanning _/-\o_
Zeker als je voorin rijdt met 2 treintjes. Wat is dat zalig zeg, die spanning, niet weten wat het treintje naast je gaat doen. Ga je aansluiten in het treintje naast je of blijft je op de mm van je voorganger?
Keuzes maken en niet hopen dat er iemand in je groepje rijdt met een controller of een stuur zonder ffb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik ben wel benieuwd wat men hier onder lagere splits verstaat?
Praten we dan over een SoF van 900? Een SoF van 1200? Wat is laag?

Ik rijd zelf in splits met een SoF tussen de 1600 en 2300, met af en toe een uitschieter naar boven of beneden. Gelukkig merk ik weinig van echt dramatische races met brokkenpiloten die maar wat doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:35
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Kijk eens in je event viewer of je daar wat in ziet? (Windows-key + R -> Enter -> eventvwr -> Enter)

Ik had daar onder Windows Logs --> Application regelmatig de volgende foutmelding staan:

[...]

Wat bleek, die map bestond niet. Ik moest de TileDataLayer\Database mappen met de hand even aanmaken, en sindsdien zijn bij mij de problemen opgelost. Wellicht de moeite om ff naar te kijken?
Ik had dezelfde problemen en die zijn nu opgelost! Dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00

Niellie41

[object Object]

Oval School?

Ja, ik vind wil best eens een oval school faciliteren. :) Moeten we even samen met de GoT organisatie hoe en wat.

Wat zouden jullie dan willen weten? Dan heb ik ook een beetje een idee wat ik moet voorbereiden. Niet dat ik dan dingen ga uitleggen waar niemand op zit te wachten. :+

Ook nog een voorkeur voor auto en baancombinatie? Racen op een baan als Daytona (of Charlotte met de Street Stock) is heel anders dan op 1,5 mijls ovals.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 04-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ideale lijnen. Niet elke oval heeft dezelfde ideale lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:39:
Ik ben wel benieuwd wat men hier onder lagere splits verstaat?
Praten we dan over een SoF van 900? Een SoF van 1200? Wat is laag?

Ik rijd zelf in splits met een SoF tussen de 1600 en 2300, met af en toe een uitschieter naar boven of beneden. Gelukkig merk ik weinig van echt dramatische races met brokkenpiloten die maar wat doen.
Volgens mij ga je <1000 een beetje het afvoerputje in. Dan kom je al snel in de bottom split terecht waar ineens nog eens heel grote verschillen kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Niellie41 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Ja, ik vind wil best eens een oval school faciliteren. :) Moeten we even samen met de GoT organisatie hoe en wat.

Wat zouden jullie dan willen weten? Dan heb ik ook een beetje een idee wat ik moet voorbereiden. Niet dat ik dan dingen ga uitleggen waar niemand op zit te wachten. :+
Ik ben hier zeker voor te vinden. Ik heb nog niet zoveel Oval gereden en kijk het eigenlijk ook nooit, maar de keren dat ik reed vond ik het eigenlijk echt tof en veel spannender en moeilijker dan je zou denken op eerste zicht.

In mijn geval zou je dus helemaal bij het begin mogen beginnen :p Maar als dit niet toepasselijk is op de meeste mensen ben ik nog even blij als ik de wat geavanceerdere uitleg kan volgen ;)

Iig is het much appreciated!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
[...]

Als to-ta-le oval n00b ben ik vooral benieuwd naar wanneer je nou géén gas geeft. Op de wat grotere ovals lijkt het vaak prima te kunnen om gewoon constant te planken (en gewoon de bochten door te komen), maar toch hoor ik vaker dat dat niet optimaal is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Als to-ta-le oval n00b ben ik vooral benieuwd naar wanneer je nou géén gas geeft. Op de wat grotere ovals lijkt het vaak prima te kunnen om gewoon constant te planken (en gewoon de bochten door te komen), maar toch hoor ik vaker dat dat niet optimaal is :P
Ook op ovals geldt, rustig erin hard eruit. Dus voordat je de bocht in gaat even het gas los, misschien wat remmen en dan halvewege de bocht weer het gas erop.
Maar dat is per oval weer anders.
Talladega bijvoorbeeld is altijd planken, maar Pocono is soms wat gas terug ondanks dat het een groot circuit is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
[...]

Ook nog een voorkeur voor auto en baancombinatie? Racen op een baan als Daytona (of Charlotte met de Street Stock) is heel anders dan op 1,5 mijls ovals.
Zou super zijn!.
Enkele dingen die ik graag zou willen leren
- De race lijnen, vooral op de iets kortere ovals die vind ik vaak lastiger dan de superspeedways
- Hoe je in een groot pack rijdt dicht op elkaar, je lijn moet kiezen en moet draften
- Hoe je je race moet indelen (taktiek) en banden management
- Hoe je het beste gebruik kunt maken van een spotter

Street stock lijkt me een goede keuze en misschien een gemiddelde oval qua lengte

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ik meld me ook aan voor de Oval school, heb ik mijn rempedaal in ieder geval niet zo nodig :D :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Stats aan het einde van 20S2:

In order to be in the top x% below, you must have

% - iR
1% - 5273
2% - 4372
3% - 3847
5% - 3194
10% - 2439
15% - 2085
20% - 1867
25% - 1717
50% - 1358

Bron: Reddit. Die Benecke toch :P

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:53
Oval school in GoT-verband lijkt mij ook erg leuk om eens te proberen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Jimmy J. schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:05:

% - iR
1% - 5273
2% - 4372
3% - 3847
5% - 3194
10% - 2439
15% - 2085
20% - 1867
25% - 1717
50% - 1358

Afgelopen seizoen ben ik eindelijk de 1350 weer voorbijgegaan, maar deze keer in de goede richting :+ Fijn om te weten dat nu meer dan 50% van de mensen in iRacing slechter is dan ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:22

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Even een lesje re-entry voor beginners. Zie onderstaande video hoe het NIET moet :)

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Jimmy J. schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:05:

% - iR
1% - 5273
2% - 4372
3% - 3847
5% - 3194
10% - 2439
15% - 2085
20% - 1867
25% - 1717
50% - 1358

Was dat ook de indeling van de divisions? Die was hier ook al eens langsgekomen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Wormaap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Volgens mij ga je <1000 een beetje het afvoerputje in. Dan kom je al snel in de bottom split terecht waar ineens nog eens heel grote verschillen kunnen zijn.
ik denk meer een combinatie van ir en klasse.
als ik naar mijn situatie kijk (ruim tussen 1100 en 1400) is het bv in vrs gt sprint goed te doen.. de meeste zijn serieus bezig.. echter ga je met dezelfde rating in de rookie / d klasse kijken dan hou je hart maar vast..
en zeker kan je er zelf ook wat aan doen, heeft me ook geholpen.. maar die paar races wat ik in deze week gezien heb is totale waanzin

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maus18
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik kom ook even hallo zeggen. Sinds een paar weken begonnen met Sim-racen (iRacing). Heel vroeger ooit nog eens een Madcatz voor de Playstation 1 gehad, maar dat reken ik niet echt tot het Sim-racen.
Ik vind het interessant wat er allemaal in het forum te lezen valt en merk dat ik nog veel kan leren.
En wellicht komen we elkaar nog tegen op de baan.
Groeten,
Maurice Seton

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Kijk eens in je event viewer of je daar wat in ziet? (Windows-key + R -> Enter -> eventvwr -> Enter)

Ik had daar onder Windows Logs --> Application regelmatig de volgende foutmelding staan:

[...]

Wat bleek, die map bestond niet. Ik moest de TileDataLayer\Database mappen met de hand even aanmaken, en sindsdien zijn bij mij de problemen opgelost. Wellicht de moeite om ff naar te kijken?
Niet gevonden, wel vaak deze fout.

CDIEffectDriver::CDIEffectDriver() CoInitialize() FAILED, ret:0x80010106, GLE:0, proc:D:\SteamLibrary\steamapps\common\iRacing\iRacingSim64DX11.exe

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
frizti schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:18:
[...]

CDIEffectDriver::CDIEffectDriver() CoInitialize() FAILED, ret:0x80010106, GLE:0, proc:D:\SteamLibrary\steamapps\common\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
Al geprobeerd om iRacing buiten Steam om te installeren?

Foutmelding googlen schijnt ook wel eens informatie op te leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Wat heb ik een moeite gehad om die porsche een beetje onder controle te krijgen. Heb me brake weerstand uber hoog moeten zetten en mn force feedback enorm veel sterker als met de BMW.

Maar goed eerste race 16 incidents, 2de race slechts 2.. Blijft lastig kiezen waar de focus op te leggen. Iig weer op de goede richting qua irating

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 04-06-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
laforte schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:44:
Even een lesje re-entry voor beginners. Zie onderstaande video hoe het NIET moet :)

Allemachtig wat slecht...

M'n stuur werd afgelopen week, ook gisteren, niet goed herkend door m'n computer trouwens. Ik vond de FFB al een beetje mehh, en wou de settings hiervan bekijken in de configuratiesettings van het stuur zelf, maar het stuur werd niet meer herkend als controller door mn pc. 2x de drivers opnieuw geïnstalleerd hierna, en een beetje gehannest met het breakfree-stekkertje, en de boel werd weer herkend. Ik hoop voor mezelf dat dit een beetje mee heeft verklaard waarom 'n pace gisteren niet supersuper was :)

[ Voor 41% gewijzigd door B Tender op 04-06-2020 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Beltoni schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Al geprobeerd om iRacing buiten Steam om te installeren?

Foutmelding googlen schijnt ook wel eens informatie op te leveren ;)
Ik zal in het weekend eens een clean install van Iracing proberen zonder Steam.
En ja ik had gegoogeld, maar nog niet een echte oplossing gevonden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
frizti schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:18:

Net wat gezocht
1. Steam staat niet op C: (daar voldoe je aan)
2. Launch van games via Steam en overlay staat aan (daar voldoe je aan)
3. Iets anders met Steam (daar voldoe je aan)

Mijn advies zou ook zijn om het buiten Steam om te doen EN op C:\

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 16:56
Zojuist op testdrive de Ferrari 488 GTE getest. Ik denk dat ik die er ook bij pak komend seizoen naast de Skip en dus ook probeer mee te doen tijd GOT. Waarschijnlijk net zoals een paar andere in de achterhoede rijdend :P

Na 2 moeilijke eerste rondjes ging het me met warme bandjes toch beter af. Remmen en op het gas gaan was wel een stuk lastiger als met de skip. Snel blokkerende wielen etc.. en bij teveel gas uit de bochten een spin. Maar was wel leuk. Hoop vanavond nog wat meer testrondjes te kunnen doen. Eerst eten etc..

@Phusebox testen is dus nog live.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Net getest met de F488 op Summit Point. Heeft iemand een referentie qua lap time voor mij wat ok is na een rondje of 15 rijden? Ik rij nu een 1:10.1

Zag de snelste qualifying zaten in de hoge 1:06 lage 1:07

3 sec is veel op zo'n korte baan natuurlijk. Toch eens met een GTE sessie meedoen om in te schatten hoeveel werk er aan de winkel is. Ja veel. Maar wel een beetje een idee krijgen of het zin heeft om er aan te beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Nou deze W13 is geslaagd!
2x winst bij The Battle Of The Little Wings.
Mijn iracing carrière is bij deze geslaagd.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:19:
Net getest met de F488 op Summit Point. Heeft iemand een referentie qua lap time voor mij wat ok is na een rondje of 15 rijden? Ik rij nu een 1:10.1

Zag de snelste qualifying zaten in de hoge 1:06 lage 1:07

3 sec is veel op zo'n korte baan natuurlijk. Toch eens met een GTE sessie meedoen om in te schatten hoeveel werk er aan de winkel is. Ja veel. Maar wel een beetje een idee krijgen of het zin heeft om er aan te beginnen.
Kijken naar tijden heeft geen nut als je niet trackstate, temperatuur, wind etc mee neemt als variabele.
Dit kan zo 2 seconden schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Kijken naar tijden heeft geen nut als je niet trackstate, temperatuur, wind etc mee neemt als variabele.
Dit kan zo 2 seconden schelen.
Mja dan moet ik echt eens met jullie mee rijden tijdens een oefen sessie.

Maar goed, op Spa zat ik er na een paar rondjes 14 sec vanaf dus laten we zeggen dat ik ongunstige omstandigheden had. Dan moet ik nog 10 sec winnen ergens :+ Hoe dan. Haha.

Nee ik weet dat dit geen realistische vergelijking is. Was maar een grapje. Gaan vele uren oefenen in zitten. Of je moet al een natuurtalent zijn.

Zowel Summit Point als Spa gingen in ieder geval veel beter dan Laguna Seca. Op Spa is het vooral opletten met de bochten die bergaf lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 17:38 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jimmy J.
Het nieuwe seizoen staat voor de deur, en we krijgen steeds meer leden die zijn gaan streamen. Hartstikke tof natuurlijk, maar we willen graag even benadrukken dat ons TeamSpeak audio kanaal tijdens de league races niet mee gestreamed mag worden. Sommige leden vinden het simpelweg ongewenst om de vrije manier van praten (waar soms ook gevloek en getier bij zit) later op social media terug te vinden.

Stuur je iRacing over externe speakers en TeamSpeak door je headset? Mooi! Stel in OBS in dat je alleen je speaker kanaal wil capturen. Helaas gebruiken de meeste alleen een headset en dan is dit helaas niet zomaar gepiept. Daarom hier wat uitleg. Stream je niet, stop dan vooral met lezen :p

In tegenstelling tot videobeeld kan in OBS niet de keuze gemaakt worden om bepaalde audio-bronnen te capturen. Het enige wat OBS kan doen, is alle audio over een audio-uitgang pakken. En dus niet een deel daarvan. Dit betekent dat als iRacing audio naar jouw headset stuurt en TeamSpeak ook, dat beide altijd te horen zullen zijn, tenzij je TS voor jezelf mute (maar dan hoor je zelf ook niemand meer). Hier is een oplossing voor door een virtuele audio-uitgang te installeren: Voicemeeter Banana: https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/banana.htm (gratis). Dit programma kan fungeren als audio-splitter. Als je precies wil weten wat dit programma doet, dan raad ik aan om even dit filmpje te kijken (dit kan zonder dat je VMB geïnstalleerd hebt). YouTube: How to Setup VoiceMeeter Banana for OBS or XSplit & Streaming to Twi... (je hoeft niet de volle 15 minuten te kijken, na 6 minuten is namelijk al een hoop duidelijk).

Stap 1. Installeer Voicemeeter Banana en kijk het eerste deel van bovenstaand Youtube filmpje
Stap 2: Installeer Virtual Audio Cable: https://www.vb-audio.com/Cable/index.htm
Stap 3. Zet in Windows je audio-out hierop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/277wO-ktabxOCX_FkAIUbwT_cE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kqu1Ww4TJIsRsE0bR8FsYYjE.jpg?f=user_large

Stap 4: Zet in Voicemeeter Banana rechtsboven A1 op je normale audio device:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TIhFlp-AOJa9d5vzvalT0EMow0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnSioOCEJxfEN7ZEb6ntNPhd.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 5: Maak van Hardware Input 1 je microfoon (zie plaatje hierboven)
Stap 6: Maak van Hardware Input 2 CABLE Output (zie plaatje hierboven)
Stap 7: Ga in TeamSpeak naar Tools > Options > Playback > en stel je playback device in op CABLE Input:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoOWBKTmr4TxUfd6f_PyNbGbEGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvz1ajh8vUokneNSLoUElsVD.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 8: Ga rechtsonder in OBS naar Instellingen > Audio en stel dit in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnXF7J8RAZ3xWtLHiyBgmH8g9tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgLgIi3tAezsxbaCS2E5PCu2.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 9: Ga terug naar Voicemeeter Banana en vink bij Hardware input 2 A1 aan, en bij de linker Virtual input ook A1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQz1jIzNrMNrmUEmRNSeVySVZ_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7G8DNpCahRUcgT7sj636A4nX.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 10: Belangrijk, anders kan iRacing vastlopen. Ga in de raceserver naar Options > Sound en vul daar bij uitvoer apparaat niet 'System Default' in, maar CABLE Input. DirectSound of xAudio2 maakt niet uit.

Hier een dikke Paint over hoe alle audio nu zou moeten lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfWrmvLSBUbFymTgKEG8VW4778Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEdoXSmSn7kj05pOrshGyZN3.png?f=fotoalbum_large

Op deze manier heb je geen latency op je iRacing audio (en ongeveer 0,2 seconden op je TeamSpeak), en dit kost je (afhankelijk van je setup) ongeveer 1% aan CPU verbruik.

Je zou Virtual Audio Cable kunnen skippen en zowel je TS invoer als uitvoer direct naar je headset kunnen sturen, maar bovenstaand schema geeft je meer controls over alle audio.

Wil je, als je met vrienden aan het rijden bent, wél TS audio op je OBS? Dan kun je gewoon als audio-capture kanaal in OBS 'CABLE Output' toevoegen :)
Wil je dat je eigen microfoon te horen is in je stream? Klik dan in Voicemeeter Banana bij Hardware Input 1 'B1' aan.

TeamSpeak is in het bovenstaande verhaal ook overal te vervangen voor Discord.

Succes ermee, en als er vragen zijn hoor ik 't wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 09:51

Raimond613

Simracer

Jimmy J. schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:38:

Stuur je iRacing over externe speakers en TeamSpeak door je headset? Mooi!
een vraag van een audio-leek ;)
Als je teamspeak over je headset doet en iracing audio over je speakers, dan moet je toch je volume vreselijk hard zetten om iracing audio uberhaupt nog te horen?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Oval School ?

Leuk idee, komen erop terug. Goed om te weten alvast is of iemand les kan en wil geven. School zonder docent heeft niet veel zin :)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Raimond613 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Als je teamspeak over je headset doet en iracing audio over je speakers, dan moet je toch je volume vreselijk hard zetten om iracing audio uberhaupt nog te horen?
Valt wel mee. Ik rij op die manier. iRacing staat natuurlijk niet op een volume waarbij iemand in dezelfde kamer rustig TV kan kijken ofzo, maar ik maak ook niet de hele straat wakker. Scheelt natuurlijk wel dat ik geen gesloten headset gebruik, maar de ingebouwde speakers van de Rift S :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:29
Oval School ben ik ook zéker voor te vinden d:)b
Komend seizoen ben ik zeker van plan om de Indy Pro 2000 te proberen, o.a. ook omdat hier een aantal ovals op het programma staan. Leuk voor de afwisseling.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
Wormaap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:50:
[...]

Valt wel mee. Ik rij op die manier. iRacing staat natuurlijk niet op een volume waarbij iemand in dezelfde kamer rustig TV kan kijken ofzo, maar ik maak ook niet de hele straat wakker. Scheelt natuurlijk wel dat ik geen gesloten headset gebruik, maar de ingebouwde speakers van de Rift S :)
Ik heb een USB koptelefoon (Arctic steelseries) welke 2 kanalen in windows oplevert, waardoor het zowiezo gescheiden is. Op de headset zitten dan ook 2 knoppen waarmee je apart volume kunt regelen. Erg handig .... ook om tijdens het rijden het volume van 1 v.d kanalen even snel aan te passen. Aanrader.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:35
Jimmy J. schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:38:
Sommige leden vinden het simpelweg ongewenst om de vrije manier van praten (waar soms ook gevloek en getier bij zit) later op social media terug te vinden.
Ik ben blij met deze regel. Mijzelf terugzien kan al confronterend genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
laforte schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:44:

vrij normaal...tenminste wat ik de afgelopen 2 maanden tegenkom

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Ligt een beetje aan je headset. Op de Xbox bijvoorbeeld heb ik een hele open unit aan 1 oor waar alleen chat doorheen komt (game audio gewoon over de surround). Maar de meeste iRacers zullen alles door de headset doen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Alle geluid alleen op de headset kan ik niet zo goed tegen.
Het voelt voor mij alsof mijn hoofd ontploft als de spotter (CC), teamspeak, en iracing allemaal tegelijk bezig zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Laden duurt wel een stuk langer na de update of is dat alleen bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:18:
Laden duurt wel een stuk langer na de update of is dat alleen bij mij?
Hier lijk ik ook last van te hebben, al kan het tussen de oren zitten nu er percentages zichtbaar zijn tijdens het laden.

Nog mensen die voor vanavond ergens een leuke race weten in de GTE?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Haha eerste keer battle of the little wings, eerste road race met de Skip. Pole in mijn klasse. Nu heel houden :x

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 20:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik zal me even (opnieuw) voorstellen. Ik ben Martijn, 28, en ben sinds vandaag (:+) weer begonnen met iRacing. Heb vooralsnog alleen de standaard auto's en banen, ik begin er telkens een maandje aan en stop er weer mee. Hopelijk houd ik het dit keer langer vol ;) Ik heb sinds kort een nieuwe pc en monitor, het scheelt toch wel een bak dat het op 144fps draait. Als stuurtje gebruik een Logitech G29. De Logitech schroef ik op m'n bureau die tegen de muur staat, m'n pedalen worden van de muur gescheiden door deze bad boys:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/R2JKm584VGO/550x543.jpg

Geen ideale setup, als het racen me bevalt ga ik investeren in een Playseat.

Vanmiddag m'n eerste paar races gedaan, een keertje pole op Laguna Seca met de MX5 en daarna vrij gemakkelijk naar de overwinning gereden. Heerlijk gevoel!

Mocht dit uiteindelijk gaan vervelen, wat raden jullie aan om te kopen? Ik rij (en reed) eigenlijk voornamelijk de "officiële" races, een GT3 klasse lijkt me wel wat. Is het rijden in een league heel anders tov de andere races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Iemand al geoefend op Interlagos met een GTE? Ik ben flink aan het trappen en haal een 1:30 maar mijn voorbeeld rondje is een 1:28. Ik heb al wel 60 ronden gereden als het niet meer is maar ik kom gewoon niet in de buurt :(

toevoeging: Mijn voorbeeld is wel een referentie uit 2019.

[ Voor 12% gewijzigd door laforte op 04-06-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
laforte schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:46:
Iemand al geoefend op Interlagos met een GTE? Ik ben flink aan het trappen en haal een 1:30 maar mijn voorbeeld rondje is een 1:28. Ik heb al wel 60 ronden gereden als het niet meer is maar ik kom gewoon niet in de buurt :(
Welke omstandigheden gebruik je? Ik wil wel eens kijken hoe dicht ik bij je tijd kan komen onder dezelfde omstandigheden. Ik rijd de 488 GTE en heb nog weinig ervaring op Interlagos.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik was toevallig net aan het oefenen, en ik kwam zo rond de 1:32 uit met de Ferrari. Wel met racefuel en een setup van vorig seizoen. Voelde redelijk ok, maar zal dus wel weer veel te langzaam zijn :p

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3vqChUFpMH7nHksGRdzCug-LS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sp6n42xRpKGceomgupyQTOdC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlXQC1VfJuNW9k9DADIaYf9Ue0U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KG9bNcNageEdC6F8WztNUqKB.png?f=user_large

50L brandstof mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rij een superstrakke race... En dan er af gereden worden door een ervaren persoon na 20 min. What the hell. Drie man die me gingen inhalen en ik gaf al ruim plek aan 2 in de binnenbocht dus drie naast elkaar. Nr 3 dacht ach dat kan vast met 4 naast elkaar in een snelle knik. Pfff.

En hoe werkt dat, die gast rijdt mij eraf. Beiden een wiel kwijt. Ik naar de pit met 16min repairs. Hij rijdt de baan weer op en PLOP zijn auto is weer normaal? Cheat?

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 08:28
BM schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:58:
Ik was toevallig net aan het oefenen, en ik kwam zo rond de 1:32 uit met de Ferrari. Wel met racefuel en een setup van vorig seizoen. Voelde redelijk ok, maar zal dus wel weer veel te langzaam zijn :p
Euhm ik zit ook rond de 1.32 en ik zag inderdaad mensen vroeger 1.28 doen in een GTE. Ik hoop dat dit niet meer van toepassing is want ik weet echt niet waar ik 4 seconden kan winnen haha.

Geen setup weliswaar, en 50l fuel op dit moment. Stiekem hoop ik dat die tijden dus niet meer mogelijk zijn door de huidige banden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
jmignolet schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Euhm ik zit ook rond de 1.32 en ik zag inderdaad mensen vroeger 1.28 doen in een GTE. Ik hoop dat dit niet meer van toepassing is want ik weet echt niet waar ik 4 seconden kan winnen haha.

Geen setup weliswaar, en 50l fuel op dit moment. Stiekem hoop ik dat die tijden dus niet meer mogelijk zijn door de huidige banden?
Ik ga het eens proberen nu, zelfde settings, ook geen setup.

Nou, na 10 rondjes zit ik op 1.32.874.

Ik vrees dat sub 1.30 makkelijk moet kunnen met een setup.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 04-06-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat is wel wat sneller weer dan waar ik mee reed merk ik, Net ff jouw settings overgenomen (met setup, begonnen met 68 liter ofzo).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDMoBmRPMpZAsrjgH60E_qMMYzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mcBJB9kxKq1LLQX3aJvguaGR.png?f=user_large

Zeker met remmen is er nog heel, heel veel te halen, en met paar uurtjes extra oefenen moet mid 29 denk ik wel haalbaar zijn.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 09:51

Raimond613

Simracer

Ik reed vandaag Interlagos met de GTE ook 1:32, terwijl de VRS ronde met deze setup een 1:26 is. Maar..... de baan temp was bij mij 42 graden, bij VRS 22 ofzoiets.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Op de GoT league site lees ik dat je minimaal 1700 irating moet hebben om deel te kunnen nemen?
Is dat nog zo? Jammer genoeg kom ik daar nu niet aan met m'n 1300 irating...

Zojuist maar weer wat bestelt voor de setup, hopelijk morgen de Playseat Challenge binnen, ik kon het niet meer verduren om een houten kont van m'n bureaustoel te krijgen. :*)
Inmiddels helaas niet meer, weer alleen voor gekochte content... Net te laat dus om GTE's uit te proberen voor de GoT league.

[ Voor 28% gewijzigd door Kampover op 04-06-2020 21:42 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kampover schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:38:
Op de GoT league site lees ik dat je minimaal 1700 irating moet hebben om deel te kunnen nemen?
Is dat nog zo? Jammer genoeg kom ik daar nu niet aan met m'n 1300 irating...
Dat geldt niet voor Tweakers users :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Raimond613 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:32:
Ik reed vandaag Interlagos met de GTE ook 1:32, terwijl de VRS ronde met deze setup een 1:26 is. Maar..... de baan temp was bij mij 42 graden, bij VRS 22 ofzoiets.
In een testsessie 1.32 maar temp was toen ik begon 56 graden. Zakte later naar 47.Maakte nog wat foutjes dus zit nog wel wat winst in denk ik. En was een test sessie met een litertje of 69 in racetrim.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
In 30 rondes tot een 1.32.4xx gekomen, optimal zit nu op 1.31.5xx. Absoluut nog veel te halen, een lage 30 zit er in ieder geval in. Duidelijk nog niet zo snel als de mannen hier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Klopt het dat je bij de nieuwe bmw niet makkelijk kan terugschakelen? Ik moet telkens een paar keer klikken voordat deze een versnelling teruggaat. Ik rij met auto blip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 14:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Simbob schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:23:
Klopt het dat je bij de nieuwe bmw niet makkelijk kan terugschakelen? Ik moet telkens een paar keer klikken voordat deze een versnelling teruggaat. Ik rij met auto blip.
Die blib heb je niet nodig bij die auto.
Er zit een beveiliging in de bak om te hoge toerentallen te voorkomen. Kortom: Je schakelt te vroeg terug.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Simbob schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:23:
Heeft downshift protection naar het schijnt. Moet je even aan wennen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok dank beide. Maar dat is niet zo lekker rijden. Even aan wennen dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12

^Ik trof vanavond dit tafereel aan in een lobby. De auto's zaten aan elkaar vastgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Vanavond nog een aantal racejes gedaan. Ik merk wel dat ik echt een banker lap neer moet zetten en daarna voor een echt snelle ronde moet gaan, anders krijg je dit soort ongein:

:X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:05:
Rij een superstrakke race... En dan er af gereden worden door een ervaren persoon na 20 min. What the hell. Drie man die me gingen inhalen en ik gaf al ruim plek aan 2 in de binnenbocht dus drie naast elkaar. Nr 3 dacht ach dat kan vast met 4 naast elkaar in een snelle knik. Pfff.

En hoe werkt dat, die gast rijdt mij eraf. Beiden een wiel kwijt. Ik naar de pit met 16min repairs. Hij rijdt de baan weer op en PLOP zijn auto is weer normaal? Cheat?
Dan heeft hij waarschijnlijk Fast Repair gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
D 2.57
Auw! Ik ga de komende week maar weer Mazda cups rijden want dit doet zeer. Van 3.5 naar 2.5 in 2 dagen. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 04-06-2020 23:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Voor de mensen die het lastig hadden op Le Mans afgelopen woensdag, deze kerel legt het in 2 rondjes (10m) vrij duidelijk uit. Hij rijdt wel in de Ford GTE maar de rempunten/lijnen zullen niet heel anders zijn.

Pagina: 1 ... 283 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies