Het dikgedrukte zegt denk ik alles. Je kunt een Loadcell niet goed gebruiken of leren, als het niet op een stabiele basis is gemonteerd.Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:17:
[...]
Ik heb nu de 85kg erin zitten. Brakeforce op 50 staan, want veel harder kan ik niet duwen met mijn schuivende wheelstand pro.
Vervolgens in Fanatec settings de min force gekalibreerd op het eerste stukje speling waar vrijwel geen weerstand zit. Als ik dat echt moet doen wanneer ik tegen "de muur" aan duw heb ik niet het idee dat ik veel mogelijkheid heb om nog te kunnen doseren.
Als ik kijk naar de telemetrie in iRacing dan rem ik dus nu met max 35% of soms uitschieters naar 50%. Met de MX5 remde ik gewoon op 90-95%.
Is er niks te verzinnen met meerdere tie-wraps of houtblokken, die te monteren of tegen de muur te leggen etc., om te zorgen dat je gewoon niet wegglijdt? Of monteren aan de stoel waar je opzit?
Dat je wat omhoog komt of speling zit in het hele gebeuren is nog overkomelijk, ook niet ideaal, maar beter dan het wegschuiven van jouw pedalen.
Als ik zie hoe hard ik trap op mijn pedalen in mijn GT Evo rig, dan kan ik me echt niet voorstellen hoe dit zou moeten werken met een wheelstand.
Hoe groter het verschil in remdruk die je op je pedaal moet uitoefenen om van 0 naar 100% te gaan, deste beter kun je met muscle memory precies 75-80% remmen bij aankomen van een bocht.
Je hebt juist die weerstand nodig van het pedaal (dus vanaf de muur weerstand), om te leren hoe hard je moet drukken om een bepaalde remdruk te krijgen. Niet door te leren dat je het pedaal maar 0,6cm in moet drukken.
Dan had je geen LC-pedalen hoeven te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-06-2020 09:25 ]