Volgens mij had ik me eigenlijk ook nog niet goed voorgesteld:
Ik ben Erik, 40 jaar, en verliefd op autosport (maar met name Formule 1) sinds ik vanaf ca. 1989 de F1 races meekeek bij mijn opa en oma op zondag, met autosportliefhebbende ooms. Een paar jaar later 1991/1992 kocht ik voor de MegaDrive het voor mij nog altijd legendarische Ayrton Senna's Super Monaca GP2. Rond diezelfde tijd echter ontdekte ik bij een oom het in 1992 uitgebrachte Grand Prix, van de eveneens legendarische Geoff Crammond reeks aan GP games).
Helaas had ik geen PC toen die het aankon, maar ik wist wel dat die er moest komen. Pas bij de release van Grand Prix 2 hadden we thuis een PC die dit kon draaien. Weer wat jaren later kocht ik op de computerbeurs in Utrecht een Logitech Momo Force stuurtje, na al eens wat plastic Microsoft Sidewinder troep in mijn handen te hebben gehad

, was dit het echte werk.
Via all Grand Prix games, EA's F1 Challenge 99-02 kwam ik uiteindelijk bij consoles terecht en werd het (semi sim)racen met een stuurtje iets minder, maar speelde ik games als MSR op de Dreamcast, Rallisport Challenge op de Xbox en later de Forza Motorsport reeks. Voor dat laatste kwam er een eerste Fanatec GT2 stuurtje, dat inmiddels vervangen is door een CSL Elite set met McLaren GT3 stuur en daarmee ook weer teruggegaan naar de PC voor Assetto Corsa en Project Cars. Nu alweer driekwart jaar aan de VR en sinds enkele weken begonnen aan iRacing dus.
Ik hoop dat ik hier nog wat jaartjes kan meedraaien.
Dat was mijn kort voorstelmomentje

PS. Als je het nog niet wist, ik ben een rasechte pessimist en probeer altijd het maximale ergens uit te halen maar zal nooit iemand opzettelijk van de baan rijden.