iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 282 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
ZelianGuy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Is het sociaal acceptabel als een totale GTE newbie meedoet met als doel om ten eerste te finishen :+, ten tweede om niemand in de weg te zitten en/of eraf te rijden, en ten derde om tenminste niet als laatste te finishen?
Ik wil ook mee gaan doen en ben ook best wel nieuw in de GTE (2 weekjes ervaring met deze klasse).
Dit lijkt mij juist een mooie manier om ervaring op te doen. :)

Edit:
Zojuist ook aangemeld op Iracing bij de GoT League. Misschien dat ik vanavond aansluit bij de practice (als ik de baan genoeg onder de knie heb en geaccepteerd ben).

[ Voor 14% gewijzigd door JS1990 op 03-06-2020 12:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Ik heb mij zojuist ook aangemeld bij GoT Racing. Vanavond maar eens de BMW kopen denk ik, die ziet er het leukst uit.

Maar euhm, stiekem vind ik wel dat de titel van de welkomstpagina na aanmelding wel even aangepast moet worden hoor. Wekom moet Welkom zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het doet mij deugd om bekend te kunnen maken dat Heusinkveld Engineering komend seizoen (S3 2020) een prijs ter beschikking stelt voor de deelnemers aan ons Wekelijkse Toernooi.

Je kan enkel door deel te nemen een set Sim Pedals Sprint (3 pedalen & een baseplate) winnen![Afbeelding]

Aangezien we plezier hebben met elkaar en competitief racen belangrijker vinden dan het winnen en iedereen een kans willen geven op deze mooie prijs hebben we in overleg met Heusinkveld Engineering gekozen voor een verloting.

De voorwaarden om recht te hebben op de prijs zijn:
  • Je moet 9 van de 12 weken (75%) meegedaan hebben met het wekelijkse toernooi van 2020 Seizoen 3 van GoT iRacing. Dit betreft minimaal 1 van de 2 raceavonden;
  • Deelname wordt bepaald door verschijnen aan de start van Heat 1 & 2;
  • Indien een rijder enkel kwalificeert, en telkens Heat 1 en 2 enkel start en vrij direct zijn auto langs de baan zet zal dit gezien worden als ‘vals spelen’ en zal er uitsluiting plaatsvinden;
  • Aanwezigheid op GoT iRacing Team Speak;
  • Geregistreerd op onze GoT-Racing.eu website;
  • Actieve deelnemer op het Forum. Het liefst ook ooit je een keer voorgesteld aldaar;
  • Je moet woonachtig zijn in de Benelux.
Speciale regels:
  • Voorafgaand aan de loting zal er een lijst met namen worden gepubliceerd op het afgeschermde gedeelte van onze site. Alle deelnemers aan de loting wordt dan gevraagd of ze deel willen nemen aan de loting. We verzoeken dan iedereen die of al een goede set pedalen heeft of af wil zien van de kans op de prijs dit te laten weten via een DM aan JoepW.
  • Indien je de loting wint en toch afziet van de prijs zal de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar trekken
  • Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw adresgegevens en doorgegeven aan Heusinkveld. Vervolgens zal Heusinkveld met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
  • De prijs is NIET overdraagbaar en je wordt ook geacht de set niet direct te koop te zetten. Het is tenslotte een prijs voor de communieleden;
  • Bij onduidelijkheden in de regels beslist @JoepW samen met de GoT iRacing coördinatie groep;
  • @JoepW is uitgesloten van deelname.
Hier alle details van on wekelijkse toernooi

[Afbeelding]
Ff 8 weken regelen dat ik niet om 3 uur hoef te beginnen maandag😍😜

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou, goed, aangemeld dus. Even kort voorstellen. Vragen staat vrij.

Martijn, 42 jaar, midden in mid life crisis met sinds kort behaald motorrijbewijs, vader van 2 kinderen, en sinds kort een eigen stuurtje en pedalen en met iRacing begonnen.
aantal jaar terug al eens geprobeerd, en toen racete ik zoals in plaatje hieronder, met een door mijn vader gemaakte "rig" en een geleend stuurtje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ogoRj5S.jpg

Ik kan soms wat fanatiek zijn, vergeef mij, maar ik wil eigenlijk altijd winnen ;) Ben er al een aantal van hier op de baan tegengekomen, en voor de rest, tot de volgende race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
JS1990 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Ik wil ook mee gaan doen en ben ook best wel nieuw in de GTE (2 weekjes ervaring met deze klasse).
Dit lijkt mij juist een mooie manier om ervaring op te doen. :)

Edit:
Zojuist ook aangemeld op Iracing bij de GoT League. Misschien dat ik vanavond aansluit bij de practice (als ik de baan genoeg onder de knie heb en geaccepteerd ben).
frizti schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Zonder deelnemers geen race en zo wordt het ook voor de toppers een beetje uitdagender. :P
Ik ben zelf ook een totale rookie met een GTE, maar hoe vaker ik mee doe hoe meer ervaring ik op doe.
Duidelijk verhaal. Wordt wel een paar dure eerste maanden omdat ik alle banen moet aanschaffen. Maar goed, het is maar goed dat ik deze zomer niet met vakantie ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
[YouTube: iRacing Week 13 Porsche Cup Charlotte Motor Speedway - Roval]
Weet iemand met welke software de overlay in deze video wordt gemaakt? Ik doel met name op het stuk rechtsonder (brandstof en banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
B Tender schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:14:
[YouTube: iRacing Week 13 Porsche Cup Charlotte Motor Speedway - Roval]
Weet iemand met welke software de overlay in deze video wordt gemaakt? Ik doel met name op het stuk rechtsonder (brandstof en banden).
Dat lijkt mij Kapps te zijn, wat hij in een van zijn videos uitlegt.

[YouTube: How to use kapps in iRacing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Dankjewel! :)
Die video had ik niet opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik ben er vanavond ook bij de practice voor de 24 uur

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
[b]ZelianGuy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:13:[/b
Duidelijk verhaal. Wordt wel een paar dure eerste maanden omdat ik alle banen moet aanschaffen. Maar goed, het is maar goed dat ik deze zomer niet met vakantie ga :+
Herkenbaar!
Maar ga er ook een auto bij aanschaffen (Porsche Cup, Audi TCR of allebei). Er zit namelijk overlap in de IMSA kalender qua zelfde banen. Kan ik ook eens daarin meerijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online

Testavond 24h LeMans - Vanavond 3 juni 19:30

Nog even ter herrinering voor een ieder die hier aan deel wilt nemen ;)
Vanavond kunnen we vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.

Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd.
Let op! Je eerste registratie qua auto is definitief!

De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.

De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben. Daarnaast zullen we ook team(s) samenstellen voor de mensen die nog op zoek zijn of zich hebben opgegeven voor een team om de 24h te gaan rijden via GoT Racing.

Tot vanavond allen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 20:19
Volgens mij had ik me eigenlijk ook nog niet goed voorgesteld:

Ik ben Erik, 40 jaar, en verliefd op autosport (maar met name Formule 1) sinds ik vanaf ca. 1989 de F1 races meekeek bij mijn opa en oma op zondag, met autosportliefhebbende ooms. Een paar jaar later 1991/1992 kocht ik voor de MegaDrive het voor mij nog altijd legendarische Ayrton Senna's Super Monaca GP2. Rond diezelfde tijd echter ontdekte ik bij een oom het in 1992 uitgebrachte Grand Prix, van de eveneens legendarische Geoff Crammond reeks aan GP games).

Helaas had ik geen PC toen die het aankon, maar ik wist wel dat die er moest komen. Pas bij de release van Grand Prix 2 hadden we thuis een PC die dit kon draaien. Weer wat jaren later kocht ik op de computerbeurs in Utrecht een Logitech Momo Force stuurtje, na al eens wat plastic Microsoft Sidewinder troep in mijn handen te hebben gehad ;), was dit het echte werk.

Via all Grand Prix games, EA's F1 Challenge 99-02 kwam ik uiteindelijk bij consoles terecht en werd het (semi sim)racen met een stuurtje iets minder, maar speelde ik games als MSR op de Dreamcast, Rallisport Challenge op de Xbox en later de Forza Motorsport reeks. Voor dat laatste kwam er een eerste Fanatec GT2 stuurtje, dat inmiddels vervangen is door een CSL Elite set met McLaren GT3 stuur en daarmee ook weer teruggegaan naar de PC voor Assetto Corsa en Project Cars. Nu alweer driekwart jaar aan de VR en sinds enkele weken begonnen aan iRacing dus.

Ik hoop dat ik hier nog wat jaartjes kan meedraaien.

Dat was mijn kort voorstelmomentje :D
PS. Als je het nog niet wist, ik ben een rasechte pessimist en probeer altijd het maximale ergens uit te halen maar zal nooit iemand opzettelijk van de baan rijden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:48:
Rallisport Challenge op de Xbox
O+ O+ O+
PS. Als je het nog niet wist, ik ben een rasechte pessimist
Hadn't noticed :+

Welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 03-06-2020 13:53 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:48:

De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.

De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben. Daarnaast zullen we ook team(s) samenstellen voor de mensen die nog op zoek zijn of zich hebben opgegeven voor een team om de 24h te gaan rijden via GoT Racing.

Tot vanavond allen!
Belangrijk om er bij te vermelden, je moet lid zijn van de GoT League op iRacing zelf. Zonder dat je lid bent kan je de server niet joinen.

Je kan je aanmelden via onderstaande link:
https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 21:22

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Na de aankondiging van deze mooie actie verwacht ik dat er meer mensen gaan meedoen. Wat als er te veel mensen gaan mee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
laforte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Na de aankondiging van deze mooie actie verwacht ik dat er meer mensen gaan meedoen. Wat als er te veel mensen gaan mee doen?
Dan is het jammer als de server vol is ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Dan is het jammer als de server vol is ;)
Op LeMans mag de user limiet wel vrij hoog staan voor het "vol" gaat aanvoelen...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
laforte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Er is plaats voor 62 mensen op de test server.
Het zou natuurlijk super zijn als we boven dit aantal uit gaan komen, maar ik verwacht dat dit genoeg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Belangrijk om er bij te vermelden, je moet lid zijn van de GoT League op iRacing zelf. Zonder dat je lid bent kan je de server niet joinen.

Je kan je aanmelden via onderstaande link:
https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
Ook daar aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
raymondw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:30:
[...]

Op LeMans mag de user limiet wel vrij hoog staan voor het "vol" gaat aanvoelen...
Alle servers zullen ingesteld staan op het maximum dat iRacing toestaat per circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Voor de liefhebbers. Ik ga vanavond rond 21u een skippy Race hosten op summit. (S3 W1). Ik ga hem wel closed maken om een beetje normale races te hebben. Paswoord kan je dan ook daar vragen.

Password kun je eventueel ook in [mo][/mo] zetten als je niet wilt dat de hele wereld langs komt ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 03-06-2020 15:31 ]

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Wat ik begrijp is dat iRacing support voor deze bandeninfo er per deze release uitsloopt en Kapps hem daarmee ook uit de overlays heeft verwijderd.

[Twitter: https://twitter.com/DatKapps/status/1267808508101242880]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Tot vanavond allen!
De baaninstellingen, prima want juist dat maakt Le Mans, en krijgen we een realistisch beeld.
Ik heb er zin in.
Tot vanavond.

Oja vraagje heb je nog iets veranderd aan de setups? ik rij nog met de setup van afgelopen weekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net even voor de gein een race in de Dallara Dash gedaan. Anderhalve ronde oefening leek me meer dan voldoende :+ Maar... ik dacht dat de setups bij Fixed races meestal wel re-de-lijk conservatief waren, maar ik moet zeggen dat ik deze behoorlijk loose vond. Maakt het wel spannend, maar verbaasde me behoorlijk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
Stromer_jb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:51:
[...]

De baaninstellingen, prima want juist dat maakt Le Mans, en krijgen we een realistisch beeld.
Ik heb er zin in.
Tot vanavond.

Oja vraagje heb je nog iets veranderd aan de setups? ik rij nog met de setup van afgelopen weekend.
Ik weet niet hoe de baaninstellingen zich zullen verhouden straks tot de echte race op 20 juni, dus hou er rekening mee dat de temperatuur hoger/lager kan zijn, meer/minder wind etc.. Voor nu zijn de instellingen gekozen zodat de tijden die iedereen rijdt goed te vergelijken zijn.

Als ik bv op 23graden, 100% rubber op de baan ga oefenen en ik rij een 3:51 & jij oefent met 44graden, 40% rubber en rijdt een 3:57 weet je helemaal niets.
Afgelopen week bij de Le Mans serie merkte je heel goed dat wanneer de baan onder de 35 graden was, de tijden direct 3-4 seconden lager lagen.

Qua setup nog niets veranderd, maar ik heb de PC ook nog niet aangehad met de nieuwe built.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:57:
Net even voor de gein een race in de Dallara Dash gedaan. Anderhalve ronde oefening leek me meer dan voldoende :+ Maar... ik dacht dat de setups bij Fixed races meestal wel re-de-lijk conservatief waren, maar ik moet zeggen dat ik deze behoorlijk loose vond. Maakt het wel spannend, maar verbaasde me behoorlijk :)
De DW12 is een cool bakkie.
Setup is idd los als je teveel de race lijnen aanhoud.
Wat goed werkt is bochten heel hoog ingaan en dan rustig naar beneden laten lopen.
Je kan in 5 rijden, maar dan duikt hij naar mijn idee meer naar beneden, ik rij nu in 6 en dat gaat goed.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Susan Flint
The issue with League sessions showing as full at 5 drivers has been fixed for sessions that have already been created.

But any new Leagues sessions created will still show this error. A patch is being worked on to fix all newly created League sessions and we will update you accordingly.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3740702.page#12087229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
PatrickPost1972 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Knap gedaan om dit voor elkaar te krijgen kan je toch zien dat de community hier toch wel in de gaten gehouden wordt, door toch wel een grote speler op simracing markt. Een hele dikke pluim voor de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Alle credits aan het netwerk van @JoepW!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 08:28
Leuk wat betreft de S3 van GoT Racing. Ik zal erbij zijn :)

Zonet met de Cayman gewonnen op Lime Rock Park. Tevreden! Maar geen iRating bij. :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49
Net even een half uurtje FP gedaan voor de Ridiculousness Cup. Met de F1 tussen de Radicals en de MX-5'en. Best leuk, beetje ontwijken, soms crashen omdat je écht niet meer om iemand heen kan :+

Maar dan vraag ik me toch af... Als je in zo'n sessie gaat zitten en blijkbaar een knop gebind hebt om 'Idiot!!!' in de chat te gooien, dan heb je het toch echt niet helemaal begrepen 8)7
Nee, ik was zelf niet betrokken in problemen met die gast :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gskn-rvMYFklWNaB6RTPCQXGb_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hLWzdA8qlLfQFUpPgqt64Bsf.png?f=fotoalbum_large

Edit: Even de naam geblurd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 03-06-2020 17:39 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Kan aan mij liggen maar de test drive is gewoon online. Mocht iemand dus nog een auto willen testen, het is nog mogelijk.

https://testdrive.iracing.com/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:27
ik heb een paar weken geleden de test drive kunnen doen, zonder dat er updates waren. Ik dacht dat dat een bugje was die wel snel gefixt zou worden, maar blijkbaar staat test-drive nog steeds gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 23:09
Ik rijd met irFFB in de mazda, omdat dit veel aangenamer voelde. Nu heb ik wat getest in de SKIP barber, maar de FFB is daar echt heel extreem. Ik moet alles minimaal zetten en dan nog is het niet te rijden. Is er hier nog iemand die irFFB gebruikt en dit ervaart?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hathie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:31:
Ik rijd met irFFB in de mazda, omdat dit veel aangenamer voelde. Nu heb ik wat getest in de SKIP barber, maar de FFB is daar echt heel extreem. Ik moet alles minimaal zetten en dan nog is het niet te rijden. Is er hier nog iemand die irFFB gebruikt en dit ervaart?
Ik rij óók met irFFB om meer detail te voelen met mijn T300. Afgelopen zondag nog in de Skip gereden tijdens de GoT Madness, niks geks gevoeld.

Of bedoel je nu ná de update van gisteren?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 09:51

Raimond613

Simracer

SlaadjeBla schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:29:
ik heb een paar weken geleden de test drive kunnen doen, zonder dat er updates waren. Ik dacht dat dat een bugje was die wel snel gefixt zou worden, maar blijkbaar staat test-drive nog steeds gewoon open.
Hij is gisteren kort voor 14:00 pas actief gezet hoor. Waarschijnlijk zijn ze het vergeten af te sluiten of laten ze m bewust wat langer open staan maar reken er niet op dat ie onbeperkt toegankelijk blijft.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Ligt volgens mij een beetje aan de modus die je gebruikt. Bij de Ferrari 488gte valt het wek mee maar bijbde bmw m8 moet ik alles naar beneden draaien. Bij irffb dus omhoog. Geen iedee waar het aan ligt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Dat heeft niets met irFFB te maken, dat is gewoon hoe de force in die auto is in iracing. Ik rijd de meeste touring cars en GT's op een waarde tussen 30 en 40Nm in sim, bij de skip draai ik dit terug tot ca 65 omdat ik m anders veeeel te zwaar vind.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Maurice W schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:40:
[...]

Ik rij óók met irFFB om meer detail te voelen met mijn T300. Afgelopen zondag nog in de Skip gereden tijdens de GoT Madness, niks geks gevoeld.

Of bedoel je nu ná de update van gisteren?
Tijdens het testrijden. Mogelijk ligt het dan aan de testserver zelf. De skip wordt ook fout afgebeeld, in plaats daarvan is het een soort nascar wagen.

Is het mogelijk om je ingame en irffb settings te delen voor de Skip ?

[ Voor 7% gewijzigd door Hathie op 03-06-2020 18:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Raimond613 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Dat heeft niets met irFFB te maken, dat is gewoon hoe de force in die auto is in iracing. Ik rijd de meeste touring cars en GT's op een waarde tussen 30 en 40Nm in sim, bij de skip draai ik dit terug tot ca 65 omdat ik m anders veeeel te zwaar vind.
Dat begrijp ik niet goed? 65 is toch hoger als 40? Ik laat alles in de sim staan en pas dan enkel aan in irffb?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De USF2000 is trouwens best een leuk wagentje geworden! :) Een beetje onderstuurd als je te hard de bocht in wil, maar omdat’ie niet zo hard gaat is dat nog te compenseren. Niet zo ‘planted’ als de F3, maar zeker meer grip en meer power dan de Skip. Een veel zinnigere volgende stap vanuit de Skip dan de F3. Enige jammere is dat’ie vooralsnog alleen in de Formula Sprint rijdt. Dus wat langere races zitten er voorlopig niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024

Tot vanavond allen!
Ik wil straks ook even meerijden, ondanks dat ik de echte Le Mans niet ga rijden.
Welk teamspeak channel gebruiken jullie vanavond? (Fun, not serious racing?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Hathie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Dat begrijp ik niet goed? 65 is toch hoger als 40? Ik laat alles in de sim staan en pas dan enkel aan in irffb?
Nee hoe hoger de waarde hoe minder ffb in irffb. Wat ik eerder probeerde te zeggen ik merk wel verschil wat betreft ffb sterkte tussen de verschillende modus kwa 60 hz interpolated 360 of 60hz direct.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
tomolino schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Ik wil straks ook even meerijden, ondanks dat ik de echte Le Mans niet ga rijden.
Welk teamspeak channel gebruiken jullie vanavond? (Fun, not serious racing?)
Denk het wel, althans ik heb zit daar al in. Even de nieuwe BMW M4 aan het testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hathie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:48:
[...]
Is het mogelijk om je ingame en irffb settings te delen voor de Skip ?
Ik heb (vooralsnog) maar één setting voor alle auto's,...en dat is onderstaande
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8XlJuJKl.jpg

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
aangemeld voor de league, even op goedkeuring wachten :-)

Ik had de BMW al dus daar zal ik dan mee beginnen. Sinds eergisteren heb ik ook de ferrari maar daar heb ik nog maar weinig mee gereden. Wat is jullie mening over de BMW vs de Ferrari?

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ben test drive aan het doen en dacht test een GTE wagen, de Porsche. Nou gaat het niet worden voor mij denk ik. Als ik mijn voet ook maar op de rem leg, zonder echt kracht te gebruiken springt ie al weg achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
De porsche viel mij ook tegen, de bmw en ferrari gedroegen ze vriendelijker. De GT3 is dan wel weer episch van porsche

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tyler D. Hudson @ the iRacing forum
Beginning with 2020 Season 3, all ranked series will use some level of qualifying scrutiny.

In general, for both the Road and Oval license classes the scrutiny level will be as follows:

Rookie -> Permissive
D Class -> Lenient
C Class -> Moderate
B Class -> Strict
A Class -> Strict

----------------

What is qualifying scrutiny?

Qualifying Conduct Scrutiny

- A new system is now available to run during Qualifying Sessions to help prevent unrealistic preparation exploits. Generally speaking, the officials expect a driver to pull out under control, get up to speed relatively quickly, and complete their qualifying laps in a timely and controlled manner. In an Open Qualifying Session, some accommodations for slowing are made based on proximity to other racers.

- The Qualifying Conduct Scrutiny system first applies a furled Black Flag as a warning to drivers who have not been compliant with the expectations. If the behavior continues, a Black Flag will be issued and the driver will be disqualified from the Qualifying Session.
- - A furled Black Flag warning will be reset when leaving the car, resetting it to the pits, or completing the current lap. However, this does not clear the warning - a second violation will trigger a disqualification from the Qualifying Session.

- There are several levels of strictness available for the Qualifying Conduct Scrutiny system. The more strictly the system is being administered, the less leeway is granted to the racers before warnings and penalties are issued.
- - The levels of Qualifying Conduct Scrutiny available are: Off, Permissive, Lenient, Moderate, Strict, and Severe.
- - The strictness level of Qualifying Conduct Scrutiny is customizable for User-Created Sessions from both the iRacing BETA UI and the Classic Membersite.

- Qualifying Conduct Scrutiny is only available for use and is only applied for Qualifying sessions at asphalt tracks. There is no effect on tracks partially or completely composed of dirt racing surfaces.

- Qualifying Conduct Scrutiny information for an event is visible in the Simulator in the Info tab under "RACE STATUS". This also includes loaded Replays.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3740864.page#12087573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:33:
Ik ben test drive aan het doen en dacht test een GTE wagen, de Porsche. Nou gaat het niet worden voor mij denk ik. Als ik mijn voet ook maar op de rem leg, zonder echt kracht te gebruiken springt ie al weg achter...
Even met het rembalans spelen? De Porsche is niet de makkelijkste auto ben ik achter gekomen. Ik kan niet spreken over de andere maar de Ferrari bevalt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hathie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:51:
[...]

Nee, om een of andere reden die ik zelf ook nog steeds niet helemaal begrijp is de Nm slider in iracing omgekeerd. 65Nm is dus minder kracht dan 40.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fre0n schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:35:
De porsche viel mij ook tegen, de bmw en ferrari gedroegen ze vriendelijker. De GT3 is dan wel weer episch van porsche
laforte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Even met het rembalans spelen? De Porsche is niet de makkelijkste auto ben ik achter gekomen. Ik kan niet spreken over de andere maar de Ferrari bevalt heel goed.
De Ferrari vind ik zelfs lastiger. Hoe hard remmen jullie? Ik blokkeer al bij 35-40%.

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
laforte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:42:
[...]

What? Zonet de Porsche geprobeerd en ik was heerlijk consistent op Brands Hatch. Probeer ik de Ferrari daarachter en ik kreeg hem niet onder controle.

Ach smaken verschillen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Met de BMW kan t vrij grof, de ferrari is iets gevoeliger. Halve remkracht is naar mn gevoel wel te doen bij de ferrari. Het ligt er ook aan hoe je die opbouwd en of je nog tikjes gas gebruikt of niet. Verder in de remweg, als de snelheid afneemt en de druk op de voorwielen nog niet voldoende is om in te sturen kun je wel steeds harder inremmen. Ik heb nog geen telemetrie dus kan geen percentage geven.

[ Voor 21% gewijzigd door fre0n op 03-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik moet juist steeds verder afbouwen qua remdruk. Poeh dit is wel even andere koek als alles wat ik tot nu toe gereden heb. Ik heb echt geen idee hoe met deze GTE beesten om te gaan zeg. Haha. Ik ga mijn hele carrière in de MX5 doorbrengen denk ik.

Edit:
Nope, ik ga toch echt niet meedoen zo. Heb nog niet 1 ronde op meer dan 80% snelheid kunnen afleggen na anderhalf uur testen. Ook nog maar eens alle instellingen nagelopen en stiekem de race lijn aangezet. Ik kan dus niet meer dan 30% van mijn rem gebruiken en moet soms al 100 meter eerder beginnen te remmen dan de racelijn aangeeft wil ik de bocht kunnen halen.

Ik heb ook nog een paar video's gekeken maar die remmen nog wel een tik harder dan ik doe. Dus nu weet ik het helemaal niet meer.

Grappig genoeg ga ik beter in de MP4/30. Maar dat zal wel logisch zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Vraagje: ik was al een tijdje geleden ingeschreven (op de website) voor de weekly GoT races maar nog niet meegedaan.
Ik ben graag van de partij. Dien ik nu enkel komende zondag de TS server te joinen? Verder hoef ik niets anders in te vullen/in orde te brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jmignolet schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:12:
Vraagje: ik was al een tijdje geleden ingeschreven (op de website) voor de weekly GoT races maar nog niet meegedaan.
Ik ben graag van de partij. Dien ik nu enkel komende zondag de TS server te joinen? Verder hoef ik niets anders in te vullen/in orde te brengen? :)
Je bent inderdaad lid op de site, maar je moet je nog wel even aanmelden bij de League in iRacing. Wacht daar niet te lang mee, je aanmelding moet voor zondagavond geaccepteerd worden. De league heet: "GoT-iRacing.eu".

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Luckeh schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Je bent inderdaad lid op de site, maar je moet je nog wel even aanmelden bij de League in iRacing. Wacht daar niet te lang mee, je aanmelding moet voor zondagavond geaccepteerd worden. De league heet: "GoT-iRacing.eu".
Bedankt! Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

jmignolet schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:56:
[...]

What? Zonet de Porsche geprobeerd en ik was heerlijk consistent op Brands Hatch. Probeer ik de Ferrari daarachter en ik kreeg hem niet onder controle.

Ach smaken verschillen. :D
Hebben we het dan over de Porsche rsr? Of de gt3?

Ik zie op je profile geen Porsche RSR staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:17
Raimond613 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Nee, om een of andere reden die ik zelf ook nog steeds niet helemaal begrijp is de Nm slider in iracing omgekeerd. 65Nm is dus minder kracht dan 40.
Volgens mij werkt het zo: die Nm-waarde geeft de kracht in de simulatie aan waarop 100% van de force feedback van je stuur aangesproken wordt en bepaalt daarmee de schaal waarover de kracht verdeeld wordt. Bij een hogere waarde ligt dit punt dus verder weg, waardoor de algemene force feedback lichter wordt.

Dit is ook de reden dat je bij zware direct drive sturen de krachten in de direct drive software zelf moet beperken als je de krachten die vrij komen bij crashes te intimiderend vindt, omdat je bij een crash over het algemeen de in de slider ingestelde Nm's in de simulatie toch wel haalt en dan dus de volle mep krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Volgens mij werkt het zo: die Nm-waarde geeft de kracht in de simulatie aan waarop 100% van de force feedback van je stuur aangesproken wordt en bepaalt daarmee de schaal waarover de kracht verdeeld wordt. Bij een hogere waarde ligt dit punt dus verder weg, waardoor de algemene force feedback lichter wordt.

Dit is ook de reden dat je bij zware direct drive sturen de krachten in de direct drive software zelf moet beperken als je de krachten die vrij komen bij crashes te intimiderend vindt, omdat je bij een crash over het algemeen de in de slider ingestelde Nm's in de simulatie toch wel haalt en dan dus de volle mep krijgt :)
Ik kan alleen maar een pluim geven voor de simpele uitleg van hoe iRacing het (ingewikkeld) heeft gemaakt. d:)b :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Bedankt voor de leerzame avond op Le Mans. Persoonlijk doel gehaald van het succesvol rondrijden van 1 ronde met een erkende tijd.

Maar wat heeft die Porsche een losse achterkant, zal nog flink moeten oefenen mocht ik mee willen doen aan de GoT toernooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
ZelianGuy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:12:
Bedankt voor de leerzame avond op Le Mans. Persoonlijk doel gehaald van het succesvol rondrijden van 1 ronde met een erkende tijd.

Maar wat heeft die Porsche een losse achterkant, zal nog flink moeten oefenen mocht ik mee willen doen aan de GoT toernooi!
Herkenbaar van de losse achterkant. Vooral bij (te snel) ingaan van en tijdens de Porsche bochten komt het regelmatig voor. Ook wel bochten waar je echt vertrouwen moet hebben en waar ik nog veel tijd verlies. (Natuurlijk niet de enige plek 😋)

Heb zo geen setup voor Le Mans, maar die van VRS Silverstone gepakt en de gearing aangepast dat het past bij de baan. Rij nog wel met te veel downforce denk ik. Topsnelheid die ik nu haal is 284/285 voor de eerste chicane op Mulsanne.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
Luckeh schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Bedankt, heb me ook aangemeld.
Helaas zat ik net voor deze week op 3.99 SR om meteen door te gaan naar C licentie en je raad het al, na 2 races in week 13 dus teruggezakt naar 3.72. :'(

Volgens mij is er deze week ook geen officiële race waar je fatsoenlijk SR mee kan farmen of niet? :/
Of hebben jullie nog andere manieren waarmee je makkelijk SR kan vergaren?
En anders maar een weekje geduld hebben en geen officiële races meer doen...

[ Voor 5% gewijzigd door Kampover op 03-06-2020 21:31 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit een beetje te pielen met de FOV.
Nu zag ik in de cameratool dat de static FOV afwijkt van de FOV die ik ingegeven heb.

Hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Bijna 2 uur rond gedwaald op Le Mans zonder ook maar 1x een tijd neer te kunnen zetten.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar op willekeurige momenten tijdens een lap blijft Iracing "hangen".
Dit is steeds ergens anders en ik kan niet vinden waar het aan ligt.
Alle background dingen uitgezet, graphics lager, het maakt geen verschil.
Op deze manier gaat het rijden in de league of wat voor race dan ook niet gebeuren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 11:32
Ik kom even hallo zeggen hier :w

Zojuist voor een 2 jaars lidmaatschap getekend (met referentie JoepW natuurlijk :*) ). Vorige seisoen met minimale kosten even de MX-5 cup geprobeerd en vond dat erg vermakelijk (uiteindelijk 112e geranked, en laatste races meestal top split gereden).

Wil aankomend seizoen in de Skip Barber gaan rijden, na tijdens de laatste maintenance zowel de Skip als de BMW M8 GTE geprobeerd te hebben. Vond de M8 wel krachtig rijden, maar heb nog niet zo'n zin in alle setups. Nog even doorwennen in de Skip dus, waarvan ik veel hoor dat het vooral erg leuk is. Eerst maar eens op rijtechniek focussen verder en de overstap maken van single monitor (FOV 50) naar de Rift S die hier klaar ligt.

Misschien dus nog eens tot in de GoT competitie, maar nu nog even niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
frizti schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:34:
Bijna 2 uur rond gedwaald op Le Mans zonder ook maar 1x een tijd neer te kunnen zetten.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar op willekeurige momenten tijdens een lap blijft Iracing "hangen".
Dit is steeds ergens anders en ik kan niet vinden waar het aan ligt.
Alle background dingen uitgezet, graphics lager, het maakt geen verschil.
Op deze manier gaat het rijden in de league of wat voor race dan ook niet gebeuren.
Kijk eens in je event viewer of je daar wat in ziet? (Windows-key + R -> Enter -> eventvwr -> Enter)

Ik had daar onder Windows Logs --> Application regelmatig de volgende foutmelding staan:
svchost (4996,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-18: Error -1023 (0xfffffc01) occurred while opening logfile C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log..
Wat bleek, die map bestond niet. Ik moest de TileDataLayer\Database mappen met de hand even aanmaken, en sindsdien zijn bij mij de problemen opgelost. Wellicht de moeite om ff naar te kijken?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Vanavond ook voor het eerst in tijden weer eens meegereden met GoT, goed vermaakt.
Eerste keer op Le mans en vlak voor het begin toch even de Ferrari aangeschaft. Wat een verschil wanneer je weken alleen maar in de 911 cup hebt gereden, zoveel grip! Uiteindelijk niet verder gekomen dan een 4.01.xxx, optimum gaf wel 3.57.xxx dus er zit zeker meer in. Ik verwacht komend jaar zeker een aantal keer mee te doen in de league!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 21:04
Dankzij de beschikbaarheid van de Test Drive mooi een paar GTE auto's kunnen proberen. Moet zeggen dat ik de Ferrari 488 GTE toch wel heerlijk vind rijden. Beetje voorzichtig met de rem, maar ik heb veel meer het idee dat ik hier mee kan racen en in controle ben dan met de MX5, daar heb ik veel meer een glibber-en-glij gevoel.

Jammer dat ik als class D nog geen officiële series heb waar ik de Ferrari in kan gebruiken, en ik zal voor de GoT league ook nog eens alle tracks aan moeten schaffen, maar ik ga zeker overwegen om mee te rijden met de Ferrari.

Porsche ook nog geprobeerd, maar die vond ik wat wispelturiger dan de Ferrari. De BMW kreeg ik echt niet fatsoenlijk de track rond, wat een slagschip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
diabyte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:10:
Dankzij de beschikbaarheid van de Test Drive mooi een paar GTE auto's kunnen proberen. Moet zeggen dat ik de Ferrari 488 GTE toch wel heerlijk vind rijden. Beetje voorzichtig met de rem, maar ik heb veel meer het idee dat ik hier mee kan racen en in controle ben dan met de MX5, daar heb ik veel meer een glibber-en-glij gevoel.

Jammer dat ik als class D nog geen officiële series heb waar ik de Ferrari in kan gebruiken, en ik zal voor de GoT league ook nog eens alle tracks aan moeten schaffen, maar ik ga zeker overwegen om mee te rijden met de Ferrari.

Porsche ook nog geprobeerd, maar die vond ik wat wispelturiger dan de Ferrari. De BMW kreeg ik echt niet fatsoenlijk de track rond, wat een slagschip :P
Ik vraag me echt af wat ik fout doe. Helaas, of gelukkig, heb ik geen GTE gekocht anders had ik eens een paar rondjes opgenomen. Het zal vast iets doms zijn wat ik fout doe.

De MX5 rijdt zalig in vergelijking met de GTE auto's. De Mazda is tenminste voorspelbaar. Met de Ferrari en de Porsche heb ik niet 1 ronde kunnen rijden zonder in het grind of de muur te staan.

Probleem zit hem ook puur in het aanremmen. Heb diverse track guides bekeken en ik rem eerder en minder hard en toch blokkeert alles.

Ligt het dan aan het blippen? Is het zonder blippen niet te doen?

Had de Skip wel gekocht voor Madness en S3, maar daarmee ben ik op dezelfde baan langzamer als met de MX5. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Ik vraag me echt af wat ik fout doe. Helaas, of gelukkig, heb ik geen GTE gekocht anders had ik eens een paar rondjes opgenomen. Het zal vast iets doms zijn wat ik fout doe.

De MX5 rijdt zalig in vergelijking met de GTE auto's. De Mazda is tenminste voorspelbaar. Met de Ferrari en de Porsche heb ik niet 1 ronde kunnen rijden zonder in het grind of de muur te staan.

Probleem zit hem ook puur in het aanremmen. Heb diverse track guides bekeken en ik rem eerder en minder hard en toch blokkeert alles.

Had de Skip wel gekocht voor Madness en S3, maar daarmee ben ik op dezelfde baan langzamer als met de MX5. :X
Dan Rem je gewoon te hard off de brake pads staan verkeert ( bijna altijd low friction pads
gebruiken bij elke auto ) blippen hoeft ook niet doet de auto automatisch

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[...]

Ik heb zowel de Porsche GTE als de BMW GTE veel gereden en bij beiden nog nooit geblipt. Daar zal het dus niet aan liggen. Van de BMW weet ik wel dat deze vrij gevoelig is voor blokkeren op koude banden, misschien ligt het daar aan? Sowieso een tip op de test drive, altijd even een paar rondjes rijden om de auto ook met warme banden te voelen voordat je een oordeel maakt.

Ik denk echter dat het remmen gewoon een kwestie van gewenning is. Ik ben de afgelopen maanden 2x van rempedaal gewisseld, en nadien had ik een week nodig om het gevoel in de remmen terug te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw

Oefenen, oefenen en oefenen

De GTE heeft geen ABS, rem je *te* hard, dan... >vul zelf in<
Misschien een GT3 proberen en eerst met VRS aan de gang gaan.

En ja, met de Mazda heb je tijd om na te denken EN in een bocht koffie te drinken
Gaat allemaal iets beheerster en langzamer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Net trouwens wel weer een noemenswaardige prestatie behaald. De Battle of the Little Wings weten te finishen met 0x :+ Leuke test voor je behendigheid met de F3. Helaas net niet gewonnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
gerard27 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:26:
[...]

Dan Rem je gewoon te hard off de brake pads staan verkeert ( bijna altijd low friction pads
gebruiken bij elke auto ) blippen hoeft ook niet doet de auto automatisch
Gebruik gewoon de standaard setup, niks aan verandert. Rem maximaal 35% ongeveer.

Als ik er dan een ga kopen weet ik nog niet welke. Vond de Porsche fijner voelen. Rustiger dan de Ferrari. Maar blijkbaar ben ik de enige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 21:04
[...]

Blijft "grappig" om te zien wat een gevoelskwestie het ook is, zoveel verschillende meningen. Waar het hem in zit kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb overigens Auto Blip aan staan, misschien is dat het?

Overigens, de Test Drive functionaliteit was zojuist nog beschikbaar, dus als je nog wat wilt uitproberen zeker doen: https://testdrive.iracing.com/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Session30 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:27:
[...]

Ik heb zowel de Porsche GTE als de BMW GTE veel gereden en bij beiden nog nooit geblipt. Daar zal het dus niet aan liggen. Van de BMW weet ik wel dat deze vrij gevoelig is voor blokkeren op koude banden, misschien ligt het daar aan? Sowieso een tip op de test drive, altijd even een paar rondjes rijden om de auto ook met warme banden te voelen voordat je een oordeel maakt.

Ik denk echter dat het remmen gewoon een kwestie van gewenning is. Ik ben de afgelopen maanden 2x van rempedaal gewisseld, en nadien had ik een week nodig om het gevoel in de remmen terug te krijgen.
Hopelijk werkt test-drive morgen ook nog. Had ik geweten dat het zo lang open stond was ik eerder gaan testen.

Heb niet meer dan 3 rondjes kunnen rijden voor ik met schade naar de pits moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Gebruik gewoon de standaard setup, niks aan verandert. Rem maximaal 35% ongeveer.

Als ik er dan een ga kopen weet ik nog niet welke. Vond de Porsche fijner voelen. Rustiger dan de Ferrari. Maar blijkbaar ben ik de enige :+
Weet niet wat de baseline set heeft maar normaal met de porsche kan je wel beginnen met 70%(als de banden warm zijn ) zodra je langzamer ga moet je wel gaan afbouwen anders blokkeren de wielen

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
Een ieder die aanwezig is geweest vanavond in de LeMans testavond, dank voor de aanwezigheid, het aantal mensen op het circuit was zeker een meerwaarde!
Volgens mij waren er over de hele avond over de 40# mensen aanwezig _/-\o_

Daarnaast hebben we vanuit GoT Racing, 2 GTE teams weten samen te stellen.
Beide teams zullen aanwezig zijn met de Ferrari 488 GTE

GoT Racing Red
Met als rijders @ourplayground @GrillSkippy @racer180 @rjzand @Stromer_jb

GoT Racing Blue
Met als rijders @Blerf @joeristein @Beltoni @Birelissimo @JPM85

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Zeer geslaagde en gezellige le mans test avond gehad!

Volgens mij zijn er ook nog twee GoT teams samen gesteld. Ik heb voor elk team een tekst en spraak kanaal aangemaakt op onze GoT Discord, zodat discussies over setups, schema's etc daar gevoerd kunnen worden.

Link staat op got-racing site, of stuur anders ff een pm

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

diabyte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Blijft "grappig" om te zien wat een gevoelskwestie het ook is, zoveel verschillende meningen. Waar het hem in zit kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb overigens Auto Blip aan staan, misschien is dat het?

Overigens, de Test Drive functionaliteit was zojuist nog beschikbaar, dus als je nog wat wilt uitproberen zeker doen: https://testdrive.iracing.com/app
Auto blip aan of uit maakt dus niks uit bij de GTE auto's, want die doen dat van hun eigen al.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Kampover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:26:
[...]

Bedankt, heb me ook aangemeld.
Helaas zat ik net voor deze week op 3.99 SR om meteen door te gaan naar C licentie en je raad het al, na 2 races in week 13 dus teruggezakt naar 3.72. :'(

Volgens mij is er deze week ook geen officiële race waar je fatsoenlijk SR mee kan farmen of niet? :/
Of hebben jullie nog andere manieren waarmee je makkelijk SR kan vergaren?
En anders maar een weekje geduld hebben en geen officiële races meer doen...
SR > 3.0 + verder MPR gehaald betekent promotie bij seizoens-overgang, so don't worry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Was gezellig vanavond :) Flink druk, dus goed kunnen oefenen op in verkeer rijden. Uiteindelijk 40 rondes gereden, en in de allerlaatste ronde m'n beste tijd neergezet :+ Was wel een moeilijke/trage baan vanavond! Ik ben amper binnen 2s van m'n persoonlijk beste tijd gekomen. Maar goed om ook onder moeilijke omstandigheden te oefenen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 15:45
Was erg leuk en leerzaam vanavond! Volgende sessie in het donker proberen? Wellicht ook handig om per team een teamspeak channel te gebruiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
Birelissimo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:06:
Was erg leuk en leerzaam vanavond! Volgende sessie in het donker proberen? Wellicht ook handig om per team een teamspeak channel te gebruiken?
Ik ben helemaal voor. Had 10 minuten geoefend in het donker, maar met meer mensen (& knipperende koplampen) is wel fijn om te doen.

Qua TS per team lijkt mij wel slim, al zag ik dat op discord we ook aparte kanalen hebben gekregen. Kunnen we samen overleggen welke setup we gaan rijden etc. Met 40 man op de server kom je daar niet aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Ik ben helemaal voor. Had 10 minuten geoefend in het donker, maar met meer mensen (& knipperende koplampen) is wel fijn om te doen.

Qua TS per team lijkt mij wel slim, al zag ik dat op discord we ook aparte kanalen hebben gekregen. Kunnen we samen overleggen welke setup we gaan rijden etc. Met 40 man op de server kom je daar niet aan toe.
Ook op TS zijn team kanalen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Ook op TS zijn team kanalen, overigens.
Dan heb ik niets gezegd! TS kunnen we gewoon blijven gebruiken, werkt ook zeer prettig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
Als iemand zich trouwens afvraagt hoe snel een HPD zich uit kan kleden... :+

Mijn wagen had toch al schade en ik wilde weten wat er zou gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:22
Birelissimo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:06:
JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:10:
[...]

We hebben nog 2 woensdagen voordat het feest los barst. Het lijkt me verstandig om een volgende sessie inderdaad in het donker te rijden en de laatste sessie een soort van race simulatie waarin we ook het wisselen bij coureurs kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Wormaap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:52:
Was gezellig vanavond :) Flink druk, dus goed kunnen oefenen op in verkeer rijden. Uiteindelijk 40 rondes gereden, en in de allerlaatste ronde m'n beste tijd neergezet :+ Was wel een moeilijke/trage baan vanavond! Ik ben amper binnen 2s van m'n persoonlijk beste tijd gekomen. Maar goed om ook onder moeilijke omstandigheden te oefenen, natuurlijk.
Trage baan, ik miste inderdaad ook de grip die ik afgelopen maandag wel had. Was wel mooi rijden met
de club.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Ik vond het leuk om even mee te doen met oefenen! Alleen was dit de eerste keer dat ik Teamspeak gebruikte en ik had problemen met de instellingen van de microfoon (inmiddels opgelost) Plus het geluidsniveau was te hard als ik aan het rijden was dan hoorde ik niemand meer :) daar moet nog aan gesleuteld worden.

Qua racen was het ook niet optimaal, heb nogal moeite met inschatten van de snellere wagens en ze er netjes voorbij te laten zonder compleet buiten de baan te gaan. Ach ja al doende leert men, en ik doe graag mee als veldvuller in het donker de volgende keer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Wormaap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:26:
Als iemand zich trouwens afvraagt hoe snel een HPD zich uit kan kleden... :+

[YouTube: iRacing HPD naked]

Mijn wagen had toch al schade en ik wilde weten wat er zou gebeuren...
Zo mag Pamela Anderson in haar jonge jaren wel door mijn muur heen lopen :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Hopelijk werkt test-drive morgen ook nog. Had ik geweten dat het zo lang open stond was ik eerder gaan testen.

Heb niet meer dan 3 rondjes kunnen rijden voor ik met schade naar de pits moest.
Zet de volgende keer dan in ieder geval damage off. Dan hoef je niet iedere keer terug naar de pits.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:39:
Een ieder die aanwezig is geweest vanavond in de LeMans testavond, dank voor de aanwezigheid, het aantal mensen op het circuit was zeker een meerwaarde!
Volgens mij waren er over de hele avond over de 40# mensen aanwezig _/-\o_

Daarnaast hebben we vanuit GoT Racing, 2 GTE teams weten samen te stellen.
Beide teams zullen aanwezig zijn met de Ferrari 488 GTE

GoT Racing Red

GoT Racing Blue
Was een top avondje en leuk dat er zo een grote opkomst was en gezelligheid.

Hier bij de paint jobs:
GoT Racing Red
https://www.tradingpaints.../276886/GOT-24hr-Team-Red

GoT Racing Blue
https://www.tradingpaints...276888/GOT-24hr-Team-Blue

Voor de mensen die de paintjob gewoon nice vinden heb ik deze gemaakt:
https://www.tradingpaints...74468/GOT-24hr-team-paint

Mocht je nou zoiets hebben van ik wil er nog meer aan doen etc... stuur me dan gewoon een PM dan kan ik je eventueel de .psd even opsturen :)

That said; ik kijk erg uit naar mijn eerste endurance race en ben dan ook super benieuwd hoe het allemaal zal gaan, gisteren werden er al belangrijke must know gedeeld zoals, zorg er voor dat je je standby modus veranderd ( want daar kijk je vaak niet naar )

Kunnen misschien de ervaren ( en minder ervaren ) Endurance rijders hun tips even met mijn delen? Ik zou er graag 1 grote post van maken :) handig voor ons nu, en voor de toekomstige 24hr helden. GOT’s 24hr checklist.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 06:55:
[...]

Zet de volgende keer dan in ieder geval damage off. Dan hoef je niet iedere keer terug naar de pits.
Waar doe je dat dan? Kan alleen auto en baan kiezen.

@Blerf Waarom doe je voor Blue niet zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwdAR6XdQjyzWpvOzUwTmd0PoGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60gfqq126npVjEBtaVHt8kgf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 04-06-2020 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Waar doe je dat dan? Kan alleen auto en baan kiezen.

@Blerf Waarom doe je voor Blue niet zoiets:
[Afbeelding]
Kijk hier had je dus even een goed idee :D Gelijk aangepast!
Als je niet ras pessimist bent heb je toch behoorlijk goede ideeën O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDXMOG-3aWV84MNdj-ypUcs-pBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QIIbumHiMOSL78CFCbC6Ce6L.png?f=fotoalbum_large

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
laforte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Hebben we het dan over de Porsche rsr? Of de gt3?

Ik zie op je profile geen Porsche RSR staan :)
De RSR. Ik had hem gisterenavond nog even getest via de test app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Kijk eens in je event viewer of je daar wat in ziet? (Windows-key + R -> Enter -> eventvwr -> Enter)

Ik had daar onder Windows Logs --> Application regelmatig de volgende foutmelding staan:

[...]

Wat bleek, die map bestond niet. Ik moest de TileDataLayer\Database mappen met de hand even aanmaken, en sindsdien zijn bij mij de problemen opgelost. Wellicht de moeite om ff naar te kijken?
Bedankt voor de tip.
Als ik straks thuis ben zal ik eens kijken of dit bij mij ook het geval is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
[...]

Ik blijf het idee hebben dat de instellingen van jouw pedalen echt niet helemaal juist zijn. Ik heb zelf ook de Fanatec LC en na even oefenen, rij ik snellere en (veel) constantere rondetijden.

Heb je het al geprobeerd door de pedalen te kalibreren met de deadzone, totdat je de weerstand voelt? Als test, om te kijken of dat helpt?

Op hoeveel % zit je nu als je tegen de "muur" aan begint te duwen? Dat je echt weerstand hebt? En hoeveel weerstand zijn de rubbers in jouw pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Ik blijf het idee hebben dat de instellingen van jouw pedalen echt niet helemaal juist zijn. Ik heb zelf ook de Fanatec LC en na even oefenen, rij ik snellere en (veel) constantere rondetijden.

Heb je het al geprobeerd door de pedalen te kalibreren met de deadzone, totdat je de weerstand voelt? Als test, om te kijken of dat helpt?

En op hoeveel % zit je nu als je tegen de "muur" aan begint te duwen? Dat je echt weerstand hebt? En hoeveel weerstand zijn de rubbers in jouw pedalen?
Ik heb nu de 85kg erin zitten. Brakeforce op 50 staan, want veel harder kan ik niet duwen met mijn schuivende wheelstand pro.

Vervolgens in Fanatec settings de min force gekalibreerd op het eerste stukje speling waar vrijwel geen weerstand zit. Als ik dat echt moet doen wanneer ik tegen "de muur" aan duw heb ik niet het idee dat ik veel mogelijkheid heb om nog te kunnen doseren.

Als ik kijk naar de telemetrie in iRacing dan rem ik dus nu met max 35% of soms uitschieters naar 50%. Met de MX5 remde ik gewoon op 90-95%.

Pagina: 1 ... 282 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies