iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 281 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
ActualFantasy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:45:
Nu het seizoen voorbij is. Zijn er hier die actief meededen in hun klasse, en divisie en heb je behaald wat je wilde?

Ik deed mee met de Sim-Lab Production challenge, en ben daar 3de van mijn divisie 6 geworden. 68ste overal, en 4de van de Benelux ;) Net achter Julian.

In de Skip Barber Wat lastiger, want later mee begonnen, maar toch nog 103de van mijn divisie 5. 44ste overal van de Benelux.

Doel voor volgend seizoen is toch wel bij de Skip Barber stapje omhoog te gaan.
In de mazda mx5 simlab challenge 1ste in de rookie divisie 61ste overal en 3de overal met net iets meer punten dan @ActualFantasy 😜
Maar met 9 weken in iracing heb ik te weinig tijd gehad om andere klasses te proberen op 2 weken rookies en een keertje oval en offroad na.

Vind wel dat de simlab challenge wordt ondergewaardeerd aangezien het een goede instap klasse is voor multiclass vooral vanwege de diversiteit en geen mega verschillen als gte lmp1.

Misschien ook een idee om eens multiclass mazda/skip te doen voor s4 gezien het fiks stijgende aantal iracers?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Wormaap schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:00:
Week 13 *O* De enige week waarin ik de F1-auto kan durf te rijden. Ik ga sowieso een paar races in de Ridiculousness Cup meepakken. En zodra de USF2000 beschikbaar is denk ik dat ik Battle of the Little Wings ook weer eens meepak. In beide gevallen zal finishen waarschijnlijk optioneel zijn, maar ga ik in ieder geval mijn best doen om niet de reden te zijn dat anderen niet over de streep komen :)

Andere mensen nog plannen om mee te doen aan de onzin deze week? :9
Lekker in de mazda de f1s in de weg rijden😜

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:53:
[...]

Ik heb voor volgend seizoen 7 nieuwe banen aan moeten schaffen, het is niet anders. Geld moet rollen, het liefst op (of voor) vier wielen. ;)
Zeker waar maar ja ik werk in de horeca en we zijn maar drie dagen open dus voor de rest geen geld 🤕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Dat wordt dus weer een duur grapje want ik heb beide circuits niet omdat ik het eerste deel heb gemist
Voor de volledigheid hier het hele schema:

https://docs.google.com/s...v0rO_U8A/edit?usp=sharing
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Zeker waar maar ja ik werk in de horeca en we zijn maar drie dagen open dus voor de rest geen geld 🤕
Niet iedereen kan hetzelfde besteden, probeer anders eerst de banen te kopen die gedurende de eerste weken nodig zijn. Succes! :)

[ Voor 32% gewijzigd door tomolino op 02-06-2020 19:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Voor de volledigheid hier het hele schema:

https://docs.google.com/s...v0rO_U8A/edit?usp=sharing

[...]

Niet iedereen kan hetzelfde besteden, probeer anders eerst de banen te kopen die gedurende de eerste weken nodig zijn. Succes! :)
Dankjewel ik zie er wel een paar bij die ik ga halen ik heb ook wel wat circuits namelijk le mans Spa en Silverstone dus ik ga 7 circuits kopen maar wel drie per maand ongeveer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

FF de M4 GT4 Getest in iRacing met de nieuwe Xaudio2 ;D

YouTube: YouTube

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Hoe rijdt deze in vergelijking met de Cayman GT4?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

supermakkelijk :D easy te sliden en op te vangen kijk het laatste gedeelte van de video met inputs maar

[ Voor 36% gewijzigd door BruceLee op 02-06-2020 19:55 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 15:45
De BMW M4 GT4 is echt een fijn karretje!! :)

Hebben jullie ook als je een sessie in gaat via de Beta UI dat de resolutie in game op 800x600 staat ofzo? via de website heb ik dit niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:17
Betekent de introductie van xaudio2 ook dat het motorgeluid niet meer altijd perfect tussen je oren gepositioneerd is? Ik vind dat zo'n immersion-killer. Hoe je je hoofd ook draait, het motorgeluid zit altijd tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Die radical.. is dat normaal als ik gas geef bij het uitaccelereren, dat dat ding weg stuiterd ipv weg rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
ActualFantasy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:
Die radical.. is dat normaal als ik gas geef bij het uitaccelereren, dat dat ding weg stuiterd ipv weg rijdt?
Rij je op de Roval, die is niet geheel egaal de baan en ja de radical kan aardig stuiterend over de baan gaan.
Zeker de eerste 2 ronden is hij tricky.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 21:22

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Misschien was het al gedeeld maar hierbij de volledige 2020S3 planning.

https://members.iracing.c...wnloadAttach/2596713.page

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Raimond613

Simracer

Heb me net geregistreerd voor een Cayman race, maar vanuit de practice krijg ik geen race session meer aangeboden. Er zijn meer mensen in mijn sessie met het probleem :(

Overigens heeft de Cayman ook een updat gekregen en hij rijdt echt heerlijk! De rare instant-death spins zijn weg :)
Ik heb wel het idee dat de remmen minder geworden zijn, het lijkt of ik veel eerder moet remmen dan voorheen.
Dus, voor iedereen die moeite had met de Cayman; geef hem nog een kans!

[ Voor 8% gewijzigd door Raimond613 op 02-06-2020 20:37 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:40
Raimond613 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:37:
Heb me net geregistreerd voor een Cayman race, maar vanuit de practice krijg ik geen race session meer aangeboden. Er zijn meer mensen in mijn sessie met het probleem :(

Overigens heeft de Cayman ook een updat gekregen en hij rijdt echt heerlijk! De rare instant-death spins zijn weg :)
Ik heb wel het idee dat de remmen minder geworden zijn, het lijkt of ik veel eerder moet remmen dan voorheen.
Heey klopt ik heb inderdaad hetzelfde probleem ik dacht dat het aan mij lag maar dat is dus niet het geval xD

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Sowieso wat rare dingen aan de hand nu geloof ik. Ik zat net in een nieuwe sessie Battle of the Little Wings (1:5x te gaan nog), in mijn eentje, maar wel stapels en stapels tijden van mensen, ook al met 10+ rondjes…

Gaat iets niet helemaal goed geloof ik :)

Eerste indruk van Indy PM-18 is wel erg goed, leuk autotje!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:16
BM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:
Sowieso wat rare dingen aan de hand nu geloof ik. Ik zat net in een nieuwe sessie Battle of the Little Wings (1:5x te gaan nog), in mijn eentje, maar wel stapels en stapels tijden van mensen, ook al met 10+ rondjes…

Gaat iets niet helemaal goed geloof ik :)
Heeft dat misschien iets te maken met de nieuwe run groups in practice-servers? Dat er mensen uit een andere run group in je lijst terecht komen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 02-06-2020 20:45 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
BruceLee schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:55:
supermakkelijk :D easy te sliden en op te vangen kijk het laatste gedeelte van de video met inputs maar
Ja dat klopt totdat je DSC op off zet, dan gaan je laptimes vooruit maar wordt het wel wat pittiger ;)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Nu online

Raimond613

Simracer

Die BMW M4 lijkt wel een klap sneller dan de Cayman en wordt ook als aparte klasse aangemerkt ingame, terwijl het beiden GT4's zijn :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Net een paar rondjes gedaan met de skippy op summit. 1.23.3 nu. op een baan van 50graden. ik ben aan het denken om deze week een paar races te hosten voor mijn stream om al wat te oefenen voor volgende week.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik wil ook wel oefenen met de Skip, maar moet het eerst afkoelen haha. Op zolder nu 30 graden hier.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Is het normaal dat ik na de update alles weer opnieuw moet instellen?
Alles is namelijk kwijt qua instellingen; fov, ffb, scherminstellingen :/ Daardoor helaas net een race iets minder ideaal gereden zeg maar... De game deed net voor alsof ik het weer voor de eerste keer aan het spelen ben?

[ Voor 15% gewijzigd door Kampover op 02-06-2020 21:24 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kampover schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:21:
Is het normaal dat ik na de update alles weer opnieuw moet instellen?
Alles is namelijk kwijt qua instellingen; fov, ffb, scherminstellingen :/ Daardoor helaas net een race iets minder ideaal gereden zeg maar... De game deed net voor alsof ik het weer voor de eerste keer aan het spelen ben?
Normaal niet.
D/L is minuutje of zo binne, maar creating new files duurt ....uren.... :(
Ik ben btw ff 1/2 uurtje op TS om beetje met de nieuwe build te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 02-06-2020 21:29 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
net een 1.21.810 gereden op een track (summit 2020 S3 W1) van 25 graden.. geen idee of dit iets voorstelt :D en heel constant 22 laag

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Even snel met de Radical getest vanmiddag in test drive. Xaudio2 lijkt goed te werken, ik hoor niet meer dat rare geluid als de toeren nog maar langzaam stijgen (leek op een soort dubbel Doppler effect op de achtergrond), ook lijk ik wat meer backfires, kerbs en shift sounds te horen. Nog geen andere auto's getest.

Radical is leeeuuukkk met de nieuwe banden!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas al 2 dagen geen tijd gehad. Heb ik mijn eerste test drive gemist. Ach misschien maar beter ook anders ga ik vanalles kopen waar ik toch niks mee doe. Eerst maar eens zien of ik iets met de Skip kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
Oké nieuwe favoriete auto de M4 haha.
Meteen een P2 te pakken in mn eerste race.
Hij lijkt erg op de porsche maar dan beter te controleren, en ik had zeker veel plezier in de 15 minuten.
Wat vinden jullie ervan?

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:54

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Haha, Battle of the Little Wings gedaan net, zeker een aanrader op Lime Rock. Van achteraan (24) naar de 2e plek gereden.

Jammer dat je geen iR of SR krijgt =(

[ Voor 14% gewijzigd door Dynazap op 02-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
pr0mo schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:08:
Oké nieuwe favoriete auto de M4 haha.
Meteen een P2 te pakken in mn eerste race.
Hij lijkt erg op de porsche maar dan beter te controleren, en ik had zeker veel plezier in de 15 minuten.
Wat vinden jullie ervan?
Ik heb (na 10 rondjes) precies het tegenovergestelde, misschien de track of omdat ik gewoon niet zo goed ben :+

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar al die dingen die jullie nu doen moet je dus kopen of kun je die nu gewoon uitproberen?

Want vanmiddag werd al gezegd dat het om 17u al te laat was voor test drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Phusebox schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:28:
Maar al die dingen die jullie nu doen moet je dus kopen of kun je die nu gewoon uitproberen?

Nu is het kopen om te 'proberen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Testdrive is wel nog steeds up. Dat is zeker niet altijd zo, dus als je nog dingen wil testen heb je nu nog even de kans. De nieuwe wagens zijn daar alleen niet beschikbaar, dus iedereen die die zit te testen heeft ze gewoon alvast gekocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32
Hell YEAH!
Eindelijk een race uitgereden met de Dallara Dash!
P1

Ivm mijn enkel gegaan voor eenvoudige ovals waar de score toch niet heel veel uitmaakt ;)
Maar een win met alleen het linker been mag het boekje in.

Blijft leuk om de rookies te zien werken en wennen aan de snelheid.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Phusebox schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:28:

Wat je kan doen op dit moment is via de pagina https://members.iracing.com/membersite/member/Home.do
Ergens op een rood pijltje klikken van een klasse om een update te installeren. Dan komt er een nieuw scherm naar voren. Zoek in de lijst de auto(s) die je wilt testen. Downloaden. Zodra gedownload ga je naar https://testdrive.iracing.com/login.html Inloggen met je account en rijden maar ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:30:
Testdrive is wel nog steeds up. Dat is zeker niet altijd zo, dus als je nog dingen wil testen heb je nu nog even de kans. De nieuwe wagens zijn daar alleen niet beschikbaar, dus iedereen die die zit te testen heeft ze gewoon alvast gekocht.
Mja te laat helaas. Om 5.30u gaat de wekker weer.

Ach ja, enige dat me leuk leek was eens GTE proberen omdat ik dan eens een race hier mee kon doen als me dat haalbaar leek. Het racen tegen vreemden staat me toch steeds meer tegen wegens behaalde resultaten uit het verleden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Wat mij opviel met deze build is dat het allemaal veel soepeler loopt.
Op de baan lijkt het ook alsof de microstutters helemaal weg zijn.

Ook de replay beelden geven veel meer FPS, ipv de 80/90 die ik normaal heb ivm alle visuele opties haal in nu 130 (capped)
En dat is met de dynamische meuk uit

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Net mijn tweede supercup race gedaan en ik stond pole en ik heb mooi de race gewonnen toch ook nog de nieuwe bmw uitgeprobeerd rijdt echt fantastisch dus ik zit te twijfelen wat ik ga races dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Dynazap schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:13:
Haha, Battle of the Little Wings gedaan net, zeker een aanrader op Lime Rock. Van achteraan (24) naar de 2e plek gereden.

Jammer dat je geen iR of SR krijgt =(
dat is gewoon een groot crashfest...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Net de radical getest op Interlagos met een setup van Mick Carr de auto is echt lief geworden zelfs in de eerste ronde.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:49:
[...]

dat is gewoon een groot crashfest...
Die klasse is volgens mij ooit verzonnen om het nieuwe schademodel tentoon te stellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Wormaap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:08:
[...]

Die klasse is volgens mij ooit verzonnen om het nieuwe schademodel tentoon te stellen... :+
ach je kan het ook niet serieus nemen eigenlijk..
ik test wel een weekje gt3/ gte
ziet alleen slecht uit met mn gaspedaaltje.. na 2 schoonmaakbeurten nog steeds bagger..
zou toch niet mogen met 2 maanden gebruik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 21:34
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:22:
Net de radical getest op Interlagos met een setup van Mick Carr de auto is echt lief geworden zelfs in de eerste ronde.
Ja, ik heb hem ook even getest maar vindt hem eigenlijk te lief.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Je kon je onderscheiden door hem op de baan te houden, maar dat is nu wel erg makkelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 15:12

Arfman

Drome!

Gogol schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 01:46:
[...]

Ja, ik heb hem ook even getest maar vindt hem eigenlijk te lief.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Je kon je onderscheiden door hem op de baan te houden, maar dat is nu wel erg makkelijk geworden.
Mwah, ik heb hem op Oulton gereden en hij bijt nog steeds, bocht uit. Ik vind het een flinke verbetering, de crashes/spins die ik had waren nu allemaal te verklaren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-10 09:57
Even een inventarisatie gemaakt. Voor de Skip heb ik nog 4 banen nodig en voor de IMSA serie 6, waarvan 1x overlap.

Skip
Virginia
Donington
Phillip Island
Zolder

IMSA
Monza
Imola
Road America
Sebring
Virginia
Road Atlanta

Alleen met Virginia en Phillip Island ben ik niet bekend. Voor de rest zijn het stuk voor stuk heerlijke circuits dus dat komt helemaal goed. Ook even naar de nieuwe BMW GT4 cup gekeken, als ik bovenstaande aankopen heb gedaan ontbreekt enkel Silverstone (en natuurlijk de auto zelf) dus dan begint mijn track inventory ergens op te lijken :)

Ben op zich ook wel benieuwd naar de nieuwe open wheelers maar zoals verwacht racen die veel op de, voor mij onbekende, Amerikaanse road courses. Dat betekent dat ik per series ook 5 tracks moet halen. Die parkeer ik dus even.

Volgens mij is 2 series ook wel de max. als ik nog enigszins competitief wil zijn dus dan zit ik met de Skip en IMSA goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Tegen beter weten in toch weer over laten halen in een race op Charlotte Roval te rijden met de M8. Wat een fuckfest. Ontwijken is eigenlijk alles wat je kan, maar als je dan iets eerder remt in de eerste rondes in te voorkomen dat je alle kanten op glijdt, denkt een 2.9 iR dat hij alleen op de wereld is en beukt mij subtiel aan de kant. Hoppa, totaal 8x erbij.

Wat een verschrikkelijke combo is dat met de M8.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
StealthyPeanut schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 06:58:
Tegen beter weten in toch weer over laten halen in een race op Charlotte Roval te rijden met de M8. Wat een fuckfest. Ontwijken is eigenlijk alles wat je kan, maar als je dan iets eerder remt in de eerste rondes in te voorkomen dat je alle kanten op glijdt, denkt een 2.9 iR dat hij alleen op de wereld is en beukt mij subtiel aan de kant. Hoppa, totaal 8x erbij.

Wat een verschrikkelijke combo is dat met de M8.
Nee joh is prachtig! Is juist de uitdaging om niet diskwalified te worden, zo had ik gister 16/17 incidents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
raymondw schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:37:
Wat mij opviel met deze build is dat het allemaal veel soepeler loopt.
Op de baan lijkt het ook alsof de microstutters helemaal weg zijn.

Ook de replay beelden geven veel meer FPS, ipv de 80/90 die ik normaal heb ivm alle visuele opties haal in nu 130 (capped)
En dat is met de dynamische meuk uit
Klopt, viel mij ook al op! In de release note stond ook iets over betere optimalisatie voor multi-core processoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Klopt, viel mij ook al op! In de release note stond ook iets over betere optimalisatie voor multi-core processoren.
Multi-core optimalisatie had ik ook gelezen, maar niet gedacht dat er meteen verbetering merkbaar zou zijn....dat betekend nog meer candy bij dezelfde fps.

Vandaag ook maar eens iRacing updaten en meteen wat dollars spenderen :Y

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Net nog even gekeken, maar dat werd enkel benoemd icm New Damage Model. Zou dat zulke grote verschillen kunnen verklaren? Zou mooi zijn hoor, maar als Damage Model zoveel invloed had mochten ze sowieso wel wat gaan optimaliseren :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:36:
Net nog even gekeken, maar dat werd enkel benoemd icm New Damage Model. Zou dat zulke grote verschillen kunnen verklaren? Zou mooi zijn hoor, maar als Damage Model zoveel invloed had mochten ze sowieso wel wat gaan optimaliseren :)
Blijkbaar ook mensen die het niet hebben : iracing
Misschien dat ze iets in de latency instellingen hebben aangepast nu er meer US servers zijn bijgekomen.
Zal er na mijn vergadering nog eens induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
green-tea schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:12:
[...]

Nee joh is prachtig! Is juist de uitdaging om niet diskwalified te worden, zo had ik gister 16/17 incidents
Ja is het ook en normaal gesproken hou ik daar wel van.... maar niet als je op 3.02 SR staat en maar een paar dagen verwijderd bent van promotie naar A ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Ja is het ook en normaal gesproken hou ik daar wel van.... maar niet als je op 3.02 SR staat en maar een paar dagen verwijderd bent van promotie naar A ;-).
Dan je chaos-fix maar krijgen in de onofficiële series deze week? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:00
Deze keus vond ik wel een bijzondere. Gratis content, buiten de rookie series om, moet nu ook aangeschaft gaan worden door nieuwe members. Het is een kleine bijdrage, maar je zal nu bijvoorbeeld voor de oude Silverstone baan ook moeten gaan betalen.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3740351.page
Beginning with this software update, June 2nd, we will be making an adjustment to our content pricing structure for new members only. Additionally, this change is in regard to free content only. Again, this change will not impact current memberships (both active and inactive). With our growing list of free content, we decided to add a discounted price point for a portion of it to help cover the costs for new members only.

This update only applies to new memberships. If you were a member prior to June 2, 2020, your membership will be grandfathered in for this new pricing. As you already have access to this content (even if you have not downloaded it) you will not incur an additional fee to use it.

All Rookie Content: Cars and tracks used for our Rookie series will continue to be free for new subscriptions, in addition, some other select content will remain free. There still will be a healthy list of free content.

Legacy and Other Free Content: These are cars and tracks that are not typically used in an official series and typically were replaced by a more current version of the content. They are often noted as “Legacy” in their title as a differentiator from the current version, but not always, if the original name itself is still unique. Under the new model, these Cars will be $2.95 and Tracks will be $4.95. Legacy content that is used in our Rookie series will remain free. Legacy content is not eligible for our standard volume discounts.

Once again, this change will not impact current memberships. This is only for new memberships as of June 2nd, and will have no impact on those who were members prior to that time.
We appreciate your understanding as we endeavor to keep iRacing a healthy business for many years to come. Again, this change does not impact any current or past member reading this today.

It should be noted that in our dozen plus years of selling iRacing, we only have made one price change to our content, and that was to drop the price. We have never increased the price of our premium content, even though our costs keep rising significantly, especially over 12+ years. We have been able to more than make up for increased costs, with increased growth.

We have added a current full price list to our BETA UI, so you will be able to see the list price of all content, whether you own it or not. Currently you can only see the prices of content you don't own.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:42
Raimond613 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:37:
...

Dus, voor iedereen die moeite had met de Cayman; geef hem nog een kans!
Yup, heb ook al wat kunnen rijden met de nieuwe build en ik vind de Cayman ook echt heel erg veel beter rijden dan vorig seizoen! De nieuwe BMW moet ik nog een beetje aan wennen, maar lijkt me een leuke combinatie die twee GT4 auto's.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Hein op 03-06-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Niellie41

[object Object]

JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:53:
Deze keus vond ik wel een bijzondere. Gratis Legacy content, buiten de rookie series om, moet nu ook aangeschaft gaan worden door nieuwe members. Het is een kleine bijdrage, maar je zal nu bijvoorbeeld voor de oude Silverstone baan ook moeten gaan betalen.

[...]
Het is jammer, maar wel begrijpelijk. Je kan niet oneindig dingen weg blijven geven, zeker niet wanneer er steeds meer en meer content legacy zal worden. Op een gegeven moment komt er een nieuwe NASCAR Cup of een LMP2 auto.

Dat is ook vaak een probleem bij freemium modellen, waar men te veel features gratis weg geven waardoor men dan geen noodzaak heeft om er voor te betalen.

Het kan ook een manier zijn om oude auto's te 'depricaten' en om ze uiteindelijk te verwijderen. Wie gaat er bijvoorbeeld nu nog de oude Riley DP kopen? Op deze manier kan die langzaam uitsterven, zonder dat iemand er nog naar omkijkt.

Deze beslissing zullen ze ooit wel een keer moeten maken. Beter nu dan later, wanneer er nog meer legacy content is. Of ze moeten oude content niet legacy maken en dan gewoon verwijderen. Dan krijg je ook weer tegenstand.

Maar ze hebben nu toch meer leden, dus meer inkomsten? Klopt, maar meer leden brengt ook meer AWS kosten met zich mee.

Het basispakket is al stukken groter dan toen ik begon. Als een Advanced Rookie of D klasse serie legacy content gebruikt, hoef je misschien niet meteen de volle mep te betalen. Aan de andere kant moet je ooit wel nog een keer de nieuwe versie van de baan of auto kopen.

iRacing heeft natuurlijk veel meer data dan wij. Zij hebben vast een weloverwogen beslissing gemaakt. Ik denk dat het allemaal mee zal vallen. De iRacing (/sim racing) community is heel goed in vooraf dingen opblazen op basis van heel weinig informatie en aannames. Waarbij het achteraf allemaal wel mee valt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:53:
Deze keus vond ik wel een bijzondere. Gratis content, buiten de rookie series om, moet nu ook aangeschaft gaan worden door nieuwe members. Het is een kleine bijdrage, maar je zal nu bijvoorbeeld voor de oude Silverstone baan ook moeten gaan betalen.

[...]
Inderdaad interessant, kan niet in financials kijken maar lijkt erop om toch wat meer winst te pakken in deze booming tijd en kan ze geen ongelijk geven.

Maar ach, voor ons allemaal veranderd er niets :)

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Niellie41 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Het is jammer, maar wel begrijpelijk. Je kan niet oneindig dingen weg blijven geven, zeker niet wanneer er steeds meer en meer content legacy zal worden. Op een gegeven moment komt er een nieuwe NASCAR Cup of een LMP2 auto.

Dat is ook vaak een probleem bij freemium modellen, waar men te veel features gratis weg geven waardoor men dan geen noodzaak heeft om er voor te betalen.

Het kan ook een manier zijn om oude auto's te 'depricaten' en om ze uiteindelijk te verwijderen. Wie gaat er bijvoorbeeld nu nog de oude Riley DP kopen? Op deze manier zal die langzaam uitsterven, zonder dat iemand er nog naar omkijkt.

Deze beslissing zullen ze ooit wel een keer moeten maken. Beter nu dan later, wanneer er nog meer legacy content is. Of ze moeten oude content niet legacy maken en dan gewoon verwijderen. Dan krijg je ook weer tegenstand.

Maar ze hebben nu toch meer leden, dus meer inkomsten? Klopt, maar meer leden brengt ook meer AWS kosten met zich mee.

Het basispakket is al stukken groter dan toen ik begon. Als een Advanced Rookie of D klasse serie legacy content gebruikt, hoef je misschien niet meteen de volle mep te betalen. Aan de andere kant moet je ooit wel nog een keer de nieuwe versie van de baan of auto kopen.

iRacing heeft natuurlijk veel meer data dan wij. Zij hebben vast een weloverwogen beslissing gemaakt. Ik denk dat het allemaal mee zal vallen. De iRacing (/sim racing) community is heel goed in vooraf dingen opblazen op basis van heel weinig informatie en aannames. Waarbij het achteraf allemaal wel mee valt.
Helemaal met je eens, zeker aangezien het aanbod 'free content' groter wordt, het te makkelijk wordt voor mensen om niet meer de stap te maken naar 'paid content'.

Als je het hebt over de kosten van een auto / baan, die als legacy wordt gezien, dan is het (voor mij persoonlijk) goedkoper dan 2 seconden de slang van het benzine station in te knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Jan Hein schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Yup, heb ook al wat kunnen rijden met de nieuwe build en ik vind de Cayman ook echt heel erg veel beter rijden dan vorig seizoen! De nieuwe BMW moet ik nog een beetje aan wennen, maar lijkt me een leuke combinatie die twee GT4 auto's.
Ik lees op het forum dat ze de bandendruk naar 140 kPa minimaal hebben gebracht, waardoor de auto in de eerste 2 ronden veel beter aanvoelt, maar dat als ze eenmaal warm zijn hij meer begint te glijden (want 190 kPa). Klinkt meer als een easy-'fix' dan dat ze daadwerkelijk de handling onder handen hebben genomen, maar ik heb er zelf nog niet mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
JPM85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Helemaal met je eens, zeker aangezien het aanbod 'free content' groter wordt, het te makkelijk wordt voor mensen om niet meer de stap te maken naar 'paid content'.

Als je het hebt over de kosten van een auto / baan, die als legacy wordt gezien, dan is het (voor mij persoonlijk) goedkoper dan 2 seconden de slang van het benzine station in te knijpen.
Ik persoonlijk vind eigenlijk dat ze dan ook wel eens af en toe wat goedkopere prijzen mogen doen bij de paid content om het zo te zeggen. Je betaalt al subscription en nog eens elke track en auto waarmee je rijdt. Er is geen enkel spel dat zoveel vraagt om alle content te unlocken (niet dat je alles nodig hebt maar zelfs dan nog) en heb in principe geen probleem met kleine fees voor gratis content, maar er mag ook wel eens wat van de paid content af, desnoods gewoon iets in reclame plaatsen elke maand of zo...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
GiggySmalls schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:20:
[...]
Er is geen enkel spel dat zoveel vraagt om alle content te unlocken (niet dat je alles nodig hebt maar zelfs dan nog)
Ik weet vrij zeker dat je bij de gemiddelde Call of Duty véél meer geld kwijt bent voor alle content dan iRacing. En dan heb je het nog over een spel wat vol zit met bugs en na 2 jaar vervangen wordt door een nieuwe variant, in tegenstelling tot iRacing waar alles 'levenslang' bruikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
[...]

Ik persoonlijk vind eigenlijk dat ze dan ook wel eens af en toe wat goedkopere prijzen mogen doen bij de paid content om het zo te zeggen. Je betaalt al subscription en nog eens elke track en auto waarmee je rijdt. Er is geen enkel spel dat zoveel vraagt om alle content te unlocken (niet dat je alles nodig hebt maar zelfs dan nog) en heb in principe geen probleem met kleine fees voor gratis content, maar er mag ook wel eens wat van de paid content af, desnoods gewoon iets in reclame plaatsen elke maand of zo...
Er is altijd reclame op paid content.
Koop >=3 stuks content en krijg 10% korting
Koop >=6 stuks content en krijg 15% korting
20% korting indien je 40# stuks content in bezit hebt
25% korting als je een 100% member bent.
Daarnaast kan je tot 10$ per season verdienen door mee te rijden in kampioenschappen.

Wat betreft de vergelijking spel <> sim, deze discussie is hier al vaker gedaan.
Als je iRacing wilt vergelijken met een spel, dan is deze duur, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt / kan betalen. Net zoals de EA / Codemasters / Ubisoft iedere keer 25€ vragen voor een nieuwe missie in hun games.
Ga je het vergelijken met waar iRacing voor dient, het echte racen digitaal maken, dan is iRacing spotgoedkoop. Meedoen in de NK Short-Rally kost je 100.000€, een heat karten kost je €20 voor 12 minuten, een rondje op de Nurburgring kost je €35 etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:26:
[...]
Ik weet vrij zeker dat je bij de gemiddelde Call of Duty véél meer geld kwijt bent voor alle content dan iRacing. En dan heb je het nog over een spel wat vol zit met bugs en na 2 jaar vervangen wordt door een nieuwe variant, in tegenstelling tot iRacing waar alles 'levenslang' bruikbaar is.
Nu noem je precies de game die gestopt is met geld vragen voor DLC :P

Maar je punt is valide, al weet ik niet of er veel games zijn die over de totaalprijs van iRacing heen gaan hoor. Goedkoop is het allerminst.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
[...]
Er is geen enkel spel dat zoveel vraagt om alle content te unlocken
je zou eens bij simulators :P moeten kijken dan valt dit nog reuze mee.

Flight Simulator
Train Simulator
Digital Combat Simulator

allemaal duurder. Die hebben geen subscription, maar bieden ook geen online diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Nu noem je precies de game die gestopt is met geld vragen voor DLC :P

Maar je punt is valide, al weet ik niet of er veel games zijn die over de totaalprijs van iRacing heen gaan hoor. Goedkoop is het allerminst.
Nee hoor. Maps en wapens zijn gratis, maar alle outfitjes, blueprints, emblems, gekleurde kogels e.d. moet je allemaal nog voor betalen. En flink ook. De reden dat Warzone gratis is, is omdat ze alles terugverdienen door mensen die dat soort DLC kopen.

Er zijn genoeg games waar zogehete 'whales' ruim over de €1000,- aan DLC uitgeven. Nu heb ik bijna alle road courses, en zit nog láng niet aan dat bedrag.

Het duurste aan iRacing is nog altijd de hardware :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 03-06-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 18:29

Phydomir

Dennis

Als je iRacing te duur vindt (wat ik prima kan begrijpen) voor wat het biedt, dan zijn er genoeg alternatieven om je mee te vermaken. Wat iRacing als beste doet, is het bieden van online races op welk tijdstip van de dag dan ook. Waarbij de deelnemers in ieder geval de intentie hebben om het zo fair mogelijk te houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Phydomir schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:44:
Als je iRacing te duur vindt (wat ik prima kan begrijpen) voor wat het biedt, dan zijn er genoeg alternatieven om je mee te vermaken. Wat iRacing als beste doet, is het bieden van online races op welk tijdstip van de dag dan ook. Waarbij de deelnemers in ieder geval de intentie hebben om het zo fair mogelijk te houden.
Behalve in week 13 ;)

Wat een chaos... en een hoop lol gehad, met de Mazda tussen de F1 en de radical.

en dan 42 auto's op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:42
Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ik lees op het forum dat ze de bandendruk naar 140 kPa minimaal hebben gebracht, waardoor de auto in de eerste 2 ronden veel beter aanvoelt, maar dat als ze eenmaal warm zijn hij meer begint te glijden (want 190 kPa). Klinkt meer als een easy-'fix' dan dat ze daadwerkelijk de handling onder handen hebben genomen, maar ik heb er zelf nog niet mee gereden.
Ik heb alleen de nieuwe default set-up gepakt en een aantal ronden gereden, maar het voelt voor mij echt wel als meer dan een easy-fix met hogere default bandendruk (ik heb het afgelopen seizoen ook wel geëxperimenteerd met zo hoge druk en toen kreeg ik hem echt niet zo fijn als nu).

Volgens de release notes zijn ook een aantal parameters voor onder andere de banden en het zwaartepunt aangepast en dat leek wel vrij voelbaar. Maar goed, het was ook maar een eerste korte indruk, ik ga zeker weer eens met dat ding rijden in ieder geval en dat had ik na het afgelopen seizoen echt niet verwacht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
De Nascar Legends zijn trouwens fantastisch om te rijden! Niet eenvoudig, maar oh zo leuk. Net een race op Talladega gedaan, maar zelfs op die baan heb je je handen er vol aan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BobvK schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:56:
De Nascar Legends zijn trouwens fantastisch om te rijden! Niet eenvoudig, maar oh zo leuk. Net een race op Talladega gedaan, maar zelfs op die baan heb je je handen er vol aan.
Deze auto's hebben geen restrictor plates op super speedways. :9

Dit klinkt heel goed! Ik heb de Thunderbird al gekocht en ben van plan om de Legends Series te gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
[...]

Ieder seizoen met 2 series 8 weken voltooien en je credits scoren. Dan kun je aan het begin van het nieuwe seizoen, afhankelijk van je opgebouwde korting, (vrijwel) gratis een nieuwe auto halen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
@tomolino

Weet je nog dat we het hadden over zoekerig weggedrag in de 911 op Bathurst. Misschien hangt het samen met het onderstaande (tweede streepje):
Iracing posted the following:

Porsche 911 GT3 Cup (991)

- The New Damage Model has been enabled for this vehicle!

- Fixed an issue where some unintended instability could appear when running with high negative cambers in a straight line.

- Various vehicle audio has been added, improved, and rebalanced, including:
- - Engine sounds.
- - Transmission whine sounds.
- - Gear shifting and compressor sounds.
- - Unique audio for the 6th gear.
- - Startup/Ignition sounds.
- - Vehicle backfire sounds.

- Baseline setup has been updated.

Now all my setups are useless as parameters show something completely different. I haven't still checked on a know track, but putting the same values I had seem to handle completely different as it did. I hope it's not the end of the Porsche Cup fun.
BRON: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3740467.page

@Richard117 ik had destijds trouwens maar heel eventjes met minder negative toe gereden in de 911, en het snel weer teruggezet naar de oude waarde, omdat ik het stuurgedrag in de bochten een stuk prettiger (directer) vond met wat meer negative toe, het zoekerige op het rechte stuk nam ik maar voor lief.

[ Voor 12% gewijzigd door B Tender op 03-06-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Jimmy J. schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:33:
[...]
Nee hoor. Maps en wapens zijn gratis, maar alle outfitjes, blueprints, emblems, gekleurde kogels e.d. moet je allemaal nog voor betalen. En flink ook. De reden dat Warzone gratis is, is omdat ze alles terugverdienen door mensen die dat soort DLC kopen.

Er zijn genoeg games waar zogehete 'whales' ruim over de €1000,- aan DLC uitgeven. Nu heb ik bijna alle road courses, en zit nog láng niet aan dat bedrag.

Het duurste aan iRacing is nog altijd de hardware :P
Heb nog nooit gehoord van iemand die 1000 euro voor DLC's betaald heeft :p Je kan in 'skins' zo ver gaan als je wil maar dit zijn esthetische items en geen functionele items.

Het spel is 60 euro en de DLC's erbij is mss 40 per met 4 DLC's...

Bij iRacing betaal je al een subscription van 10 euro per maand, dus op 1 jaar tijd is je spel al duurder dan de aankoop van CoD, en dan heb je nog geen paid content.
Ik heb geen problemen met het feit dat iRacing duur is, want vind het echt een super sim en heb het er graag voor over. Ik vind het gewoon nogal raar dat je altijd maar meer geld vraagt terwijl in mijn ogen met een groeiende player base de winst juist al groter zou moeten zijn. Het is een beetje de combinatie van en subscription en alles kopen, wat het erg duur doet aanvoelen. Denk dat iedereen dit ergens wel herkent...

[ Voor 3% gewijzigd door GiggySmalls op 03-06-2020 11:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vergeet niet dat (server)kosten ook stijgen door de groeiende user base.

Door de extra inkomsten kunnen ze investeren in meer werknemers, waardoor ze ook sneller kunnen ontwikkelen. Salaris is ook een grote kostenpost.

[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Wil nu toch wel iets verder gaan kijken dan de fixed series komend seizoen. Heb afgelopen 13 weken in BMW 12.0 en de Pure F3 fixed series gereden.

Wat is nu een logische stap naar een volgende serie? Porsche GT3? IMSA? F3 (Non-fixed). En als ik IMSA ga doen hoe kies ik de juiste / leukste auto zonder ze allemaal te kopen?

Als het goed is ga ik eind deze week _eindelijk_ naar m'n C License.. Dus dat opent iets meer deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Die BMW 12.0 challenge is wel echt stampen alleen zo slecht voor je safety rating met al die dwazen, het lijkt erop nu mijn irating weer wat terug krabbelt het veld alleen maar idioter wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
GiggySmalls schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Heb nog nooit gehoord van iemand die 1000 euro voor DLC's betaald heeft :p Je kan in 'skins' zo ver gaan als je wil maar dit zijn esthetische items en geen functionele items.

Het spel is 60 euro en de DLC's erbij is mss 40 per met 4 DLC's...

Bij iRacing betaal je al een subscription van 10 euro per maand, dus op 1 jaar tijd is je spel al duurder dan de aankoop van CoD, en dan heb je nog geen paid content.
Ik heb geen problemen met het feit dat iRacing duur is, want vind het echt een super sim en heb het er graag voor over. Ik vind het gewoon nogal raar dat je altijd maar meer geld vraagt terwijl in mijn ogen met een groeiende player base de winst juist al groter zou moeten zijn. Het is een beetje de combinatie van en subscription en alles kopen, wat het erg duur doet aanvoelen. Denk dat iedereen dit ergens wel herkent...
Of gewoon de prijzen laten zoals ze zijn en met een groeiende player base meer geld verdienen, om nieuwe ontwikkelingen makkelijker te kunnen bekostigen. Iracing onderhouden, bijhouden, ontwikkelen kost bakken met geld en met de huidige wereldeconomie gaat het alleen maar meer kosten. En wat @Niellie41 zegt personeelskosten.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Dynazap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:46:
Wil nu toch wel iets verder gaan kijken dan de fixed series komend seizoen. Heb afgelopen 13 weken in BMW 12.0 en de Pure F3 fixed series gereden.

Wat is nu een logische stap naar een volgende serie? Porsche GT3? IMSA? F3 (Non-fixed). En als ik IMSA ga doen hoe kies ik de juiste / leukste auto zonder ze allemaal te kopen?

Als het goed is ga ik eind deze week _eindelijk_ naar m'n C License.. Dus dat opent iets meer deuren.
Ik heb gekozen voor de IMSA GTE. Kwam zelf uit de Mazda en overgestapt naar de Porsche RSR. Was wennen in het begin (vooral het remmen), maar gaat steeds beter en een leuke auto om te rijden.
Ook voor IMSA gekozen om mee te doen met de GoT races op zondag en maandag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik vind de maandelijkse kosten eigenlijk wel een fijne drempel voor droeftoeters die snel een account maken en de boel verzieken. Je ziet het in alle free-to-play terug. Moet je nagaan wat een mayhem we dan zouden hebben. Je krijgt hier een veel "volwassener" publiek mee.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqzak7QrlQ4J1Z7msT45WjyTKxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8gEMIqOcTFRaUGDKkF5uzlpn.png?f=user_large

Het doet mij deugd om bekend te kunnen maken dat Heusinkveld Engineering komend seizoen (S3 2020) een prijs ter beschikking stelt voor de deelnemers aan ons Wekelijkse Toernooi.

Je kan enkel door deel te nemen een set Sim Pedals Sprint (3 pedalen & een baseplate) winnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uoiCd29Dziy0IHPydnxU3JpPJs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FdyCNEEHUGugcK9uLHmbHLOp.png?f=user_large

Aangezien we plezier hebben met elkaar en competitief racen belangrijker vinden dan het winnen en iedereen een kans willen geven op deze mooie prijs hebben we in overleg met Heusinkveld Engineering gekozen voor een verloting.

De voorwaarden om recht te hebben op de prijs zijn:
  • Je moet 9 van de 12 weken (75%) meegedaan hebben met het wekelijkse toernooi van 2020 Seizoen 3 van GoT iRacing. Dit betreft minimaal 1 van de 2 raceavonden;
  • Deelname wordt bepaald door verschijnen aan de start van Heat 1 & 2;
  • Indien een rijder enkel kwalificeert, en telkens Heat 1 en 2 enkel start en vrij direct zijn auto langs de baan zet zal dit gezien worden als ‘vals spelen’ en zal er uitsluiting plaatsvinden;
  • Aanwezigheid op GoT iRacing Team Speak;
  • Geregistreerd op onze GoT-Racing.eu website;
  • Actieve deelnemer op het Forum. Het liefst ook ooit je een keer voorgesteld aldaar;
  • Je moet woonachtig zijn in de Benelux.
Speciale regels:
  • Voorafgaand aan de loting zal er een lijst met namen worden gepubliceerd op het afgeschermde gedeelte van onze site. Alle deelnemers aan de loting wordt dan gevraagd of ze deel willen nemen aan de loting. We verzoeken dan iedereen die of al een goede set pedalen heeft of af wil zien van de kans op de prijs dit te laten weten via een DM aan JoepW.
  • Indien je de loting wint en toch afziet van de prijs zal de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar trekken
  • Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw adresgegevens en doorgegeven aan Heusinkveld. Vervolgens zal Heusinkveld met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
  • De prijs is NIET overdraagbaar en je wordt ook geacht de set niet direct te koop te zetten. Het is tenslotte een prijs voor de communieleden;
  • Bij onduidelijkheden in de regels beslist @JoepW samen met de GoT iRacing coördinatie groep;
  • @JoepW is uitgesloten van deelname.
Hier alle details van on wekelijkse toernooi

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got_motto.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Sow, @JoepW, da's wel een enorm mooie prijs om zo even te regelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:25
JoepW schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het doet mij deugd om bekend te kunnen maken dat Heusinkveld Engineering komend seizoen (S3 2020) een prijs ter beschikking stelt voor de deelnemers aan ons Wekelijkse Toernooi.

Je kan enkel door deel te nemen een set Sim Pedals Sprint (3 pedalen & een baseplate) winnen![Afbeelding]

Aangezien we plezier hebben met elkaar en competitief racen belangrijker vinden dan het winnen en iedereen een kans willen geven op deze mooie prijs hebben we in overleg met Heusinkveld Engineering gekozen voor een verloting.

• Je moet 9 van de 12 weken (75%) meegedaan hebben met het wekelijkse toernooi van 2020 Seizoen 3 van GoT iRacing. Dit betreft minimaal 1 van de 2 raceavonden;
  • Indien een rijder enkel kwalificeert, en telkens Heat 1 en 2 enkel start en vrij direct zijn auto langs de baan zet zal dit gezien worden als ‘vals spelen’ en zal er uitsluiting plaatsvinden;
  • Actieve deelnemer op het Forum. Het liefst ook ooit je een keer voorgesteld aldaar;
Speciale regels:
  • Voorafgaand aan de loting zal er een lijst met namen worden gepubliceerd op het afgeschermde gedeelte van onze site. Alle deelnemers aan de loting wordt dan gevraagd of ze deel willen nemen aan de loting. We verzoeken dan iedereen die of al een goede set pedalen heeft of af wil zien van de kans op de prijs dit te laten weten via een DM aan JoepW.
  • Indien je de loting wint en toch afziet van de prijs zal de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar trekken
  • Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw adresgegevens en doorgegeven aan Heusinkveld. Vervolgens zal Heusinkveld met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
  • De prijs is NIET overdraagbaar en je wordt ook geacht de set niet direct te koop te zetten. Het is tenslotte een prijs voor de communieleden;
  • JoepW is uitgesloten van deelname.

[Afbeelding]
Mooie prijs! Nu ben ik wel geneigd mee te gaan doen en dus een GTE aan te schaffen.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:36
Wow, mooie prijs inderdaad! Ik was aan het kijken om over te stappen op een GT auto (bijv. de M4 voor de BMW 12.0), ik ben bang dat GTE vanaf de MX5 een stap te ver is in een keer. Plus ik wil jullie niet in de weg rijden, achteraan het veld :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je kan enkel door deel te nemen een set Sim Pedals Sprint (3 pedalen & een baseplate) winnen![Afbeelding]

Speciale regels:
  • JoepW is uitgesloten van deelname.

[Afbeelding]
Knap gedaan om dit voor elkaar te krijgen kan je toch zien dat de community hier toch wel in de gaten gehouden wordt, door toch wel een grote speler op simracing markt. Een hele dikke pluim voor de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wauw, heel gaaf! Goed geregeld en ook erg tof van Heusinkveld natuurlijk. Ben benieuwd wat dit met de opkomst doet. Kijk in ieder geval uit naar mijn eerste GoT seizoen al moet ik nog flink oefenen met de GTE wil ik competitief meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Qua discussie over de kosten van iRacing vind ik't allemaal niet zo spannend. Je weet als het goed is op voorhand waar je aan begint, en er is ook genoeg te racen met gratis content.
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat mensen die legacy-content gaan kopen wellicht tegen teleurstellingen aan gaan lopen omdat't spul natuurlijk niet ineens weer onderhouden zal gaan worden. Bij een full-price baan of auto koop je natuurlijk ook in één keer lange tijd aan verbeteringen, updates en dat soort moois.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
diabyte schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:56:
Wow, mooie prijs inderdaad! Ik was aan het kijken om over te stappen op een GT auto (bijv. de M4 voor de BMW 12.0), ik ben bang dat GTE vanaf de MX5 een stap te ver is in een keer. Plus ik wil jullie niet in de weg rijden, achteraan het veld :p
Gewoon mee rijden en leren van anderen, zo ben ik ook begonnen en reken maar dat ik in de eerste paar races met zweetparels op mijn voorhoofd heb gereden om niemand er maar af te rijden :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:57:
Wauw, heel gaaf! Goed geregeld en ook erg tof van Heusinkveld natuurlijk. Ben benieuwd wat dit met de opkomst doet. Kijk in ieder geval uit naar mijn eerste GoT seizoen al moet ik nog flink oefenen met de GTE wil ik competitief meedoen.
De rig die twee seizoenen geleden te winnen was heeft toen volgens mij wel een zetje aan de opkomst gegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
PatrickPost1972 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Of gewoon de prijzen laten zoals ze zijn en met een groeiende player base meer geld verdienen, om nieuwe ontwikkelingen makkelijker te kunnen bekostigen. Iracing onderhouden, bijhouden, ontwikkelen kost bakken met geld en met de huidige wereldeconomie gaat het alleen maar meer kosten.
Daar ben ik het inderdaad mee eens. Ik denk dat het hen hier ook vooral gaat over de mensen die nu voor 5 euro 3 maanden proberen en dan weer stoppen, want daar zullen ze uiteraard niet veel op verdienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Speciale regels:
  • Bij onduidelijkheden in de regels beslist @JoepW samen met de GoT iRacing coördinatie groep;

[Afbeelding]
Is het sociaal acceptabel als een totale GTE newbie meedoet met als doel om ten eerste te finishen :+, ten tweede om niemand in de weg te zitten en/of eraf te rijden, en ten derde om tenminste niet als laatste te finishen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dure loterij ;) Kost me 120 dollar aan tracks en een auto... Maar ach misschien is dit wel net de nudge om me over mijn angst heen te zetten. (Ja ik overdrijf want ik heb alle tracks geteld, en het is maar een geintje)

Wel erg nice en mooi om te zien dat ze betrokken zijn. Top geregeld @JoepW!

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Speciale regels:

[Afbeelding]
Ja zeg, vorige keer een rig, nu pedalen. Die heb ik allemaal al, zo heb ik er toch niks aan! }:|

Zonder gekheid, fantastisch geregeld weer @JoepW (en rest van organisatie) _/-\o_

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
ZelianGuy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Is het sociaal acceptabel als een totale GTE newbie meedoet met als doel om ten eerste te finishen :+, ten tweede om niemand in de weg te zitten en/of eraf te rijden, en ten derde om tenminste niet als laatste te finishen?
Zonder deelnemers geen race en zo wordt het ook voor de toppers een beetje uitdagender. :P
Ik ben zelf ook een totale rookie met een GTE, maar hoe vaker ik mee doe hoe meer ervaring ik op doe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Speciale regels:

[Afbeelding]
Nice die mis ik nog in mijn lijst met upgrades en het is ook nog eens GTE dit seizoen!!!
/edit:
BM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Ja zeg, vorige keer een rig, nu pedalen. Die heb ik allemaal al, zo heb ik er toch niks aan! }:|

Zonder gekheid, fantastisch geregeld weer @JoepW (en rest van organisatie) _/-\o_
Volgende keer vast een DD :P

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy55 op 03-06-2020 12:24 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
Ik wil iedereen wel direct waarschuwen, ik heb in groep 7 al een keer een ballonwedstrijd gewonnen ;)

On a more serious note, vanavond start de practice voor de Le Mans 24hr om 19.30u. Er zijn 62 pitboxes dus sluit vooral aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 18:29

Phydomir

Dennis

Goed geregeld @JoepW.

Wilde wel weer mee doen dit seizoen. Misschien een mooie stok achter de deur om dan ook daadwerkelijk het seizoen af te maken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Laatst online: 07-10 22:15
Er zijn zoveel posts, het is niet meer bij te houden. Misschien heb ik het gemist maar kan het niet terug vinden.
Welke serie gaan we volgen in de GoT races 20S3? En met welke auto?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:30:
Ik wil iedereen wel direct waarschuwen, ik heb in groep 7 al een keer een ballonwedstrijd gewonnen ;)

On a more serious note, vanavond start de practice voor de Le Mans 24hr om 19.30u. Er zijn 62 pitboxes dus sluit vooral aan!
Ik ben erbij, maar zal pas tegen 8 online zijn denk ik.

Heb brake performance Kit geïnstalleerd in mijn V3 pedalen en voelt alsof opnieuw moet leren remmen.... Dus kan de practice gebruiken!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
smollynl schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:34:
Er zijn zoveel posts, het is niet meer bij te houden. Misschien heb ik het gemist maar kan het niet terug vinden.
Welke serie gaan we volgen in de GoT races 20S3? En met welke auto?
GTE, zie ook het linkje van Joep naar info over de competitie dit seizoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 03-06-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Laatst online: 07-10 22:15
Phusebox schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:35:
[...]

GTE, zie ook het linkje van Joep naar info over de competitie dit seizoen.
Dank je.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 281 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies