iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 280 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
Het was lachen. Helaas kon ik de laatste races niet meedoen want ik was echt misselijk van de VR en de salto's die ik af en toe maakte na contact.

Eerste race hing best ok tot ik vast bleef hangen in de vangrail met een hele kleine zijwaartse touche. Beetje een bugje dus.

Hoogtepunt voor mij was dat ik P6 pakte in de quali op de oval. Helaas na paar rondjes uitgeschakeld door iemand maar goed dat gebeurt met deze combi.

Vanavond ga ik het ook niet redden. Had graag die laatste combi nog geprobeerd. Maandagavond kan ik helaas nooit dus ik moet de school voor de skip ook missen, wat ik wel erg jammer vindt.

Vraag me af wat ik deze week moet doen nu er geen races zijn...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Phusebox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:01:
Vraag me af wat ik deze week moet doen nu er geen races zijn...
Er zijn de hele week ‘gewoon’ races. Aan de ene kant heb je zaken als de ‘Ridiculousness Cup’ (MX-5, Radical en Formule 1 in een multiclass race), maar een aantal series gaat ook gewoon door, en er zijn ook officiële races.
De onofficiële races zijn best leuk, maar daar moet je wel vaak een buitengewoon hoge tolerantie voor chaos hebben. Skips en F3-wagens op Lime Rock Park (‘Battle of the Little Wings’) is geen combo waar je zonder hartaanval een race uitrijdt, bijvoorbeeld :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Gisteren de Rookie class ontstegen en gepromoveerd naar D.

In eerste instantie blij, tot de eerste race in D vervolgens complete chaos was vergeleken met Rookies, bijzonder. In de eerste 4 of 5 bochten 4x contact, mensen stil op de baan, vol gas uit het gravel de baan terug op spinnen, op volle snelheid een binnenbocht willen pakken en je er vervolgens af torpederen.. Dan snap ik de frustratie af en toe van anderen wel.

Direct maar gestopt :p Vandaag een nieuwe dag, kijken of we die SR weer wat omhoog kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Jammer dat Iracing, net nu ik weer eens een race gewonnen heb (gisteravond), problemen heeft met het verwerken van de uitslagen. Toch benieuwd naar de complete uitslag, rondetijden en ontvangen iR/sR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Dit weekend met de mazda op charlotte roval gereden van de 6 races 3 dq's waarvan 1 ik zelf tot 2 keer toe m in de muur hangde en gewoon een hoop domme fouten maakte en die andere 2 gewoon door divebombs en heel veel tikken op mn achterkant waarvan in 1 race 3 4xen in l1.
Helaas de eerste race die lekker ging eraf gereden door een mustang die plankgas dacht binnendoor over de curbs te kunnen helaas van p3 naar p10.
Maar de laatste race was het mooiste, rijdende op p2 helaas iets stuur schade en ronde 6 gepit, tank vol en veel brandstof sparen om weer op p2 te finishen met 0.4l met slechts 2x op 26 rondes.

Enige wat ik jammer vind is dat de races waar ik goed ga altijd de races zijn die ik van achteraan start en binnen 3 rondes al 10 plaatsen win en als ik in het middenveld start 80 procent van de gevallen er af getikt wordt en mn sr zie dalen terwijl voor mn dqs ik ong 1900 irating had en eigenlijk altijd topspit rij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:42
Ik was gisteren te laat thuis voor race 1, jammer want Nascar op een road course is altijd wel leuk.
Maar ik was wel op tijd voor race 2. Die bleek veranderd te zijn naar een dirt oval. Ook leuk! Ondanks de soms wilde acties heb ik leuk rond gereden, maar geen damage? Ik raakte toch echt een wiel kwijt en had 16 minuten repairs. Wat dus einde wedstrijd was.

Rallycross was ook erg leuk, alleen kon ik niet de Fiesta kiezen. De auto waar ik mijn meeste rallycross races mee rij, dus dan maar de Subaru. Ik heb een beetje te veel gespeeld met driften en kerbs meepakken ipv netjes te rijden waardoor ik wel wat uitstapjes gemaakt heb. Race 1 duurde een rondje langer dan ik verwacht had, dus moest ik nog 1,5 liter benzine halen. Race 2 de tank iets voller gedaan, maar ook toen heb ik de laatste 2 ronden echt rustig aan moeten doen om het zonder stop te halen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mijn TX 458 stuur slijt momenteel erg snel, daarom even een post geplaatst in het daarvoor bestemde topic. Mocht een expert zich geroepen voelen om er even naar te kijken, graag! (Keywords: wheel add-on, TS-PC, CSW2.5)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62594488

Zo weer aan de slag op Le Mans. Doel is om te finishen, het zou toch een keertje moeten lukken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Morgen is de bmw gt4 te koop? Hoop dat er veel mee gereden gaat worden en dat er een leuke cup is waar ik iracing mee kan oppakken. Lang niet gespeeld, wordt weer tijd!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nickrsd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:16:
Morgen is de bmw gt4 te koop? Hoop dat er veel mee gereden gaat worden en dat er een leuke cup is waar ik iracing mee kan oppakken. Lang niet gespeeld, wordt weer tijd!
Morgen is de M4 beschikbaar!

Knipperlichten moet je wel apart bij kopen, want die zitten er niet standaard op. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Hotlap op Le Mans terug weten te brengen naar 3:53,3 waarbij mijn optional nog een seconde lager ligt. Goed om te zien dat ik in ieder geval qua snelheid progressie maak. Nu hopen dat ik de consistentie van de laatste races weet vast te houden, dit keer zonder contact met LMP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Beltoni schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:55:
Hotlap op Le Mans terug weten te brengen naar 3:53,3 waarbij mijn optional nog een seconde lager ligt. Goed om te zien dat ik in ieder geval qua snelheid progressie maak. Nu hopen dat ik de consistentie van de laatste races weet vast te houden, dit keer zonder contact met LMP1.
Het lukt me nog steeds niet om onder de 4 min. te rijden, maar ben gestopt met het oefenen.

Eerst maar eens proberen een probleem op lossen.
Als ik terug ga naar de pits met "esc" , valt steeds mijn force feedback weg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Ik wilde bijna Iracing aan de wilgen hangen. rijd ik net één van de beste races tot nu toe met de Mx-5. Weer wat gestegen, zie weer wat perspectief voor volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
ik zit op lemans met de Ferrari op een 3.55.200 en mijn optimaal is 3.53.600

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

racer180 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:05:
ik zit op lemans met de Ferrari op een 3.55.200 en mijn optimaal is 3.53.600
En je iracing profiel link in je handtekening is geen hyperlink en dus niet aanklikbaar :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
Oh lol ga het aanpassen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
PFffff, echt weer een waardeloze eerste ronde. Start ging prima maar direct de pit in, 4 minuten repair. Koude bandjes nekken me in de chicane, ik parkeer hem echt extreem knullig in de boarding. Gelijk race verpest. Daarna maar steady uitrijden en van P17 naar P12 geklommen ivm pech bij anderen.

Zit nog steeds in een te hoge split, snelste rondes van de mannen voor me liggen in de 3:51, kom ik aan met mijn 3:55.122. Ruimte voor verbeteren, mijn optimal zakt ook langzaam. Vrees dat ik wel te hard ben voor mijn banden, merk dat ik in de laatste 5-7 ronde wel veel grip verlies. Ach nu maar op 1 rondes achter de GTE leider gefinisht, dat is alweer een flinke stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
frizti schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Eerst maar eens proberen een probleem op lossen.
Als ik terug ga naar de pits met "esc" , valt steeds mijn force feedback weg.
Het lag aan de overwolf overlay die ik gisteren geinstalleerd had.
Heb onderstaande informatie gevonden via google.

"warning: there is an overwolf bug that causes it to take over usb input devices when you click on the app.
It can lead you to loose force feedback or shift up/down and other input related things to not function.
If you go into the garage and come back out and it will reset your devices"

Overwolf er weer afgegooid en nu werkt alles weer normaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:55
Beltoni schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:31:
PFffff, echt weer een waardeloze eerste ronde. Start ging prima maar direct de pit in, 4 minuten repair. Koude bandjes nekken me in de chicane, ik parkeer hem echt extreem knullig in de boarding. Gelijk race verpest. Daarna maar steady uitrijden en van P17 naar P12 geklommen ivm pech bij anderen.

Zit nog steeds in een te hoge split, snelste rondes van de mannen voor me liggen in de 3:51, kom ik aan met mijn 3:55.122. Ruimte voor verbeteren, mijn optimal zakt ook langzaam. Vrees dat ik wel te hard ben voor mijn banden, merk dat ik in de laatste 5-7 ronde wel veel grip verlies. Ach nu maar op 1 rondes achter de GTE leider gefinisht, dat is alweer een flinke stap :)
mocht je een keer een race hebben zonder fouten, check dan eens de gemiddelde tijd van de heren/dames voor je. een rondje snel kunnen rijden is 1, maar dit constant doen is 2.
ik probeer meestal de eerste 2 ronden wat rustiger aan te rijden. verlies dan ook vaak 2-3 postities, maar eindig doorgaans altijd wel weer voor die 3 die ik heb laten gaan.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
ach ja, zal wel de alcohol zijn ;)
de zogenaamde ballen uit mn broek gereden op road america gt3, denk meer dan 100 rondes practice en nog niet onder de 2.06.7 oid kunnen komen... mis daar ergens behoorlijk wat secondes maar kan ze niet vinden..
denk doe een race. 1e ronde eigen fout in die snelle bocht, bam eraf en 25 min repair..
exit dus . nu maar weer aan t bier en bbq..
laters

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

frizti schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Het lag aan de overwolf overlay die ik gisteren geinstalleerd had.
Heb onderstaande informatie gevonden via google.

"warning: there is an overwolf bug that causes it to take over usb input devices when you click on the app.
It can lead you to loose force feedback or shift up/down and other input related things to not function.
If you go into the garage and come back out and it will reset your devices"

Overwolf er weer afgegooid en nu werkt alles weer normaal.
Heb ik ook gehad in 1 van de eerste GoT races. Geen problemen tijdens training en qualy, maar op de startgrid ineens de FFB weg |:(
Ik heb nu TSNotifier, werkt naar mijn mening beter dan Overwolf.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 22:11
Nee, dit ben ik niet. Heb mijn handtekening nu aangepast met ID. Als het te lang duurt voordat er wat binnen komt ga ik contact zoeken met de helpdesk van iRacing. Laat maar weten a.u.b.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mdeppie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Nee, dit ben ik niet. Heb mijn handtekening nu aangepast met ID. Als het te lang duurt voordat er wat binnen komt ga ik contact zoeken met de helpdesk van iRacing. Laat maar weten a.u.b.
Referrals komen altijd meteen binnen. Dus nee niks ontvangen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:39
Beltoni schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:31:

Ik zat bij je in de split en heb je incident nog teruggekeken. Zag er erg gek uit, want leek alsof je niet heel veel snelheid had, maar toch eraf onderstuurde.

Voor mezelf was het een rare race. In de open practice en ook de qualify een paar x op een gekke manier eraf gegaan. Dus geen tijd in de qualify, van achteraan beginnen en geen vertrouwen in de auto. Het plan was rustig beginnen en eerst het vertrouwen terugkrijgen. Dat ging prima en na 3 rondes was ik al aardig naar voren gekomen en had ik een goede pace te pakken. Toch ging het halverwege de race mis. Opgejaagd door een snellere rijder achter me verremde ik me compleet bij Indianapolis. Auto in de muur en een flink stuk topsnelheid minder. Direct maar de pitstop gedaan. Optional repairs bleken 2,5 minuut dus die maar overgeslagen. Op de 12e plek teruggekomen met niemand voor of achter me. Door het uitvallen van anderen uiteindelijk 10e geëindigd waar een 5e plaats erin had gezeten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Session30 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Ik zat bij je in de split en heb je incident nog teruggekeken. Zag er erg gek uit, want leek alsof je niet heel veel snelheid had, maar toch eraf onderstuurde.

Voor mezelf was het een rare race. In de open practice en ook de qualify een paar x op een gekke manier eraf gegaan. Dus geen tijd in de qualify, van achteraan beginnen en geen vertrouwen in de auto. Het plan was rustig beginnen en eerst het vertrouwen terugkrijgen. Dat ging prima en na 3 rondes was ik al aardig naar voren gekomen en had ik een goede pace te pakken. Toch ging het halverwege de race mis. Opgejaagd door een snellere rijder achter me verremde ik me compleet bij Indianapolis. Auto in de muur en een flink stuk topsnelheid minder. Direct maar de pitstop gedaan. Optional repairs bleken 2,5 minuut dus die maar overgeslagen. Op de 12e plek teruggekomen met niemand voor of achter me. Door het uitvallen van anderen uiteindelijk 10e geëindigd waar een 5e plaats erin had gezeten.
Ah nice, ik wist niet dat je ook op Tweakers zat. Wel gezien dat er Nederlanders bij zaten natuurlijk.

Was inderdaad een heel vreemd incident. Vermoed dat het door de koude banden komt maar ik reed gewoon rustig achter mijn voorganger aan totdat ik opeens zachtjes rechtdoor glijdt. Verder een vrij saaie race gereden en vooral andere mensen niet in de weg gereden.

Ach, we gaan het gewoon nog een keer proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Raimond613 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Heb ik ook gehad in 1 van de eerste GoT races. Geen problemen tijdens training en qualy, maar op de startgrid ineens de FFB weg |:(
Ik heb nu TSNotifier, werkt naar mijn mening beter dan Overwolf.
Bedankt voor de tip.
Zal TSNotifier ook eens proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Had dus nog niet eerder LeMans race serie gedaan, maar omdat ik nu vol aan het oefenen was in de GTE op LeMans ( voor de 24hr ) dacht ik.... Ach wat kan er gebeuren iedereen heeft immers al een goede week over deze baan gerold en dat zal wel helpen. :X

NOT! :P

Nog voor start finish liggen de LMP wagen dubbel gevouwen ongeveer in de chicane, met als gevolg dat ongeveer het hele GTE veld ook als een harmonicatje in elkaar schuift.. Die 1,5 meter regel was snel vergeven :+

Anyway nog even rond getikt voor het lang rechte stuk door een Porsche zonder geduld, en toen begon de inhaal race P12 met schade in de eerste ronde, toch kroop ik nog naar de nr11 toe en toen ik daar even lekker kon slipstreamen tot ik moest pitten heb ik gelijk de 23sec Optional repairs gepakt ( vroege pits, beetje te )
En dus ging de inhaal race verder, P10 die pakte ik met de pit, p9 door dat die dacht hoezo een bocht, p8 heb ik geen idee van maar op eens was die er niet meer. ( denk een pakketje aan de deur )
En toen reed ik p7..... en vertelde CrewChief..... Martijn dit ga je zo niet halen je moet fuel saven -O- , gelukkig rechte stukken genoeg om even wat te rekenen ( en nee is niet mijn sterkste vak ) En toen ik dacht dit word niets als ik niet een auto voor me krijg :F Kwam er uit de pitstraat een bloed mooie baby blauwe Ferarri 488, de princes op het blauwe paard waar ik de laatste tien minuten van de race lekker tegen aan heb gekeken terwijl ze me van straight naar straight bracht zonder te klagen O+

Met als resultaat 7de en een nieuwe bff in de baby blauwe Ferarri <3

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Vandaag nog maar eens een ILMS op Le Mans gereden.
Maar het is wat, tjonge jonge. De kermis is van start.
Als 14e geplaatst, als we richting de start rollen rijd er een kermisklant naast me.
Meneer slingerd of hij voor de daadwerkelijke start op zijn velgen wilde rijden.
En ja hoor hij raakt de wagen kwijt en ramt mij ook even achterste voren.
En dan ben je 25 sec. onderweg, lekker he. Daarna ook nog in de eerste ronde op het
einde rechte stuk vol aangereden, hallo waar zijn we hier mee bezig?
Uiteindelijk een mooie wedstrijd (nooit opgeven) gereden en een 10e plaats.
De aangespaste setup die JPM85 had geplaatst deed het geweldig (dank nog hiervoor)
Maar dan heb je een perfecte auto in de quali maar door de schade liep het ding 10-12 km
Minder hard, zonde want je bent sitting duck op de rechte stukken.
Toch genoten. Jammer van de 2 x 4 inc. (aanrijdingen) en 1 maal inc. eigen schuld.
Conclusie van dit ILMS avontuur, veel teveel lefgozers die je auto slopen in de eerste ronde.
4 wedstrijden gereden, in alle eerste rondes schade, en dan mag je nog een uur.....
Maar ja we gaan wel door, toch? ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Hier ook geen geweldige iLMS-race. Door mijn eigen lompigheid :X
Eerste ronde halverwege even eraf, maar niet heel veel tijd verloren, lekker rijden, 5e plek, alles gaat goed. Totdat ik'm in lap 6 weer even kwijt raak en vervolgens een blue-screen in m'n kop krijg en op een dusdanig achterlijke manier rejoin dat een GTE me op geen enkele manier had kunnen ontwijken. Naar de pits, optional repairs en meteen maar benzine gepakt. Ging krap worden want het was wat vroeg.
Even later '2 minutes remaining', dus nog één rondje. Over start/finish gekomen had ik nog 4.2kg fuel over. Een rondje kost ongeveer 4.5 dus volop fuel saven, fuel mix omlaag. Best spannend met inmiddels weer p6 op 3s achter me. Hij maakt een foutje en krijgt (denk ik) een slowdown, dus alles helemaal prima *O*
Eind van de Porsche curves, nog 0.8kg over. 'Hee, waarom zie ik geen witte vlag?' 'Fuckfuckfuck', snel de pits in, splash 'n dash, twee plekken kwijt.
Krijg ik vlak voor de chicane één van die twee plekken weer terug van een wagen die daarvoor 12s voor me lag. Ook geen brandstof meer 8)7

Na de race uiteraard de GTE-driver wiens race ik beëindigd heb even een excuusbericht gestuurd. Bahbah, wát een domme actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00
Wormaap schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:36:
Even later '2 minutes remaining', dus nog één rondje. Over start/finish gekomen had ik nog 4.2kg fuel over. Een rondje kost ongeveer 4.5 dus volop fuel saven, fuel mix omlaag.
Eerder deze week had je ook een issue met fuel na een ongevalletje.
Volgens mij gaat CC de fout in omdat je 1 ronde mist aan brandstof en de berekening hierdoor faalt. (ivm de TOW)
Kan mij niet voorstellen dat CC een andere rekenfout heeft....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Net nog de Rallycross gedeelte van de avond meemogen maken. @JoepW Ik wist niet of de lampen die uitgingen onderdeel waren van de Madness maar was wel hilarisch. Met de hulp van een aardige medetweaker die een vriendelijke bump gaf, toch nog als 4e geëindigd. Bedankt en tot de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
raymondw schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:23:
[...]

Eerder deze week had je ook een issue met fuel na een ongevalletje.
Volgens mij gaat CC de fout in omdat je 1 ronde mist aan brandstof en de berekening hierdoor faalt. (ivm de TOW)
Kan mij niet voorstellen dat CC een andere rekenfout heeft....
In dit geval was het volgens mij domweg dat'ie bij mijn eerste stop de tank helemaal vol heeft gegooid, en dat niet genoeg was om de race mee uit te rijden. De stop zit normaal rond minuut 36-38. Dus ik denk dat ik vóór de 24e minuut binnen ben gekomen, en er dus gewoon domweg niet genoeg in kon :+ Ik kon telkens ook gewoon terug naar de pit rijden, dus aan de tow kan het sowieso niet liggen.

Om het allemaal voor mezelf een beetje goed te maken nog maar een iLMS gestart :+ Ook deze ging niet vlekkeloos, al heb ik het op de baan deze keer schoon gehouden (ok, ok, 2x voor twee kleine off-tracks).

In lap 2 een slowdown gepakt, en die nét niet op tijd ingelost (hij stond op 0.1s...) en dus een 41s stop & hold. Meteen maar ingelost omdat het toch allemaal niet beter ging worden (dacht ik, kom ik later op terug). Daardoor uiteraard achter het GTE-veld terecht gekomen. Alles redelijk clean voorbijgekomen, op een 0x van een Ferrari die eerder op het gas ging toen ik'm binnendoor voorbij kwam na. Maar kost natuurlijk veel tijd. Bij m'n fuel stop stonden uiteraard de banden weer aan (die had ik uitgezet, maar waren gereset na mijn eerste stop). Toen ik die uitklikte, klikte ik per ongeluk fuel ook uit. Omdat ik zo snel niet door had hoe ik alsnog kon tanken (gokje: vinkje weer aan zetten terwijl je stil staat?) een rondje gereden en nogmaal naar binnen gekomen. Gelukkig ruim voor de GTEs gebleven deze keer, dus eenzaam rondjes gedraaid. Nog twee plekken cadeau gekregen omdat andere mensen hun Crew Chief níet op +1 ronde hebben gezet en uiteindelijk op p7 binnengekomen. -5iR (NEEEE!!! :P), maar mijn SR zit ondertussen op B4.77.

Hoe zit dat met de MPR? Ik heb nu 3 races, maar morgen is het seizoen voorbij. Moet ik dan opnieuw 4 races rijden voor m'n A-licentie, of blijft dat op 1 staan? Niet dat ik veel behoefte heb aan m'n A-licentie, maar ik kan'm net zo goed maar gewoon binnenhalen :)

Edit: Vergeet ik de 'kom ik later op terug' :+ Ik kreeg mijn stop & hold dus in ronde 2. Was het beter geweest om'm pas in ronde 5 in te lossen? Achteraf gezien was het GTE-veld dan waarschijnlijk wat verder uit elkaar gevallen, en moest misschien een deel al gaan pitten voordat ik ze tegen kwam. Of maak ik dan een denkfout?

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 01-06-2020 22:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

2 heerlijk (relatief) ontspannen Madness avonden gehad,wat een feest.

Persoonlijk hoogte punt toch Skippy in dirt, dat is gewoon super! Net de rally cross door time of day eerst in beetje donker en plots waren alle lampen uit.... Complete madness, maar toch zo leuk.

Bedankt iedereen die heeft mee gedaan en tot zondag met GTE op interlagos!

iRacing | Rig

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 22:11
Voordat ik nu doorga over het missen van de referral bonus wil ik me toch eerst even voorstellen. Hoi, mijn naam is Mathias, ik ben (bijna) 51 jaar oud en “racespelletjes” waren eigenlijk de enige spelletjes die ik interessant vond in mijn game carrière.
Mijn eerste stuur hielt ik ooit vast omdat ik een klant had die stuur en PC niet werkend kreeg. Dat was nog in de goede oude W3.1 en DOS-tijd volgens mij…als mensen met PC kennis nog schaars waren. Uiteraard moest het stuur even goed getest worden en dat vond ik toen al helemaal geweldig. Geen force feedback of zo, wel al Thrustmaster geloof ik met versie 1 of 2 van The Need for Speed. Later had ik zelf ook een stuurtje en pedalen maar das was ver af van serieus te noemen. Ik was ook altijd veel sneller met een analoge flightstick en heb veel NFS Porsche en latere versies gespeeld.
Ben een beetje door Ziggo en de F1 op het idee gekomen van een “echt” stuur en met de kerst kregen we op de zaak van ons baas een setje met Playseat cadeau voor de vrijdag middag borrel. Sinds Januari zitten we dus (tot aan corona) lekker iedere vrijdag op een groot scherm in het Atrium te racen (PS4 met F1 2019 en alle hulpmiddelen aan).
Ik denk dat ik ook een slachtoffer ben geworden van de corona verveling. Een maand geleden een account voor iRacing aangemaakt en toen nog met een PS4 controller zitten oefenen (kijken of de PC het aankan). Dan ging het snel… heb ondertussen van 42x42 balken (oud Ikea bed) een simrig gebouwd en een Fanatec CSL Elite racing wheel met de Clubsport V3 pedalen gekocht. Deze zijn een week geleden binnengekomen en nu ben ik met de Mazda flink aan het oefenen.
Respect voor jullie allemaal…ik snap er nog niet veel van. Tijd op Laguna Seca na nu echt serieus uren achter elkaar te oefenen komt niet onder de 1:44. Ik moet dus nog een hoop leren.
Ik heb in de laatste weken het forum doorgelezen vanaf circa begin 2019 en zie een hoop gezelligheid en goed bedoelde adviezen. Ik kom zeker een aantal dingen vragen hier waar ik in de diverse groepen hier nog geen antwoorden op gevonden heb. Verheug me ook op de eerste les van het GOT-racing team.
Oeps…lang verhaal geworden. Precies goed als verhaal voor het slapen gaan. O-) Tot later.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier mijn races van gister avond. Was weer fun. Jammer dat ik de GRC's moest missen.

Silverado Truck @ Lime Rock Park Classic: 43:28
Skip @ Lanier Dirt: 1:27:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Leuke combi's! Kwam er iets te laat achter dat de 1e race wat eerder begint dan normaal. Met 3 minuten 'training' in de Silverado is... een uitdaging.

Verder vooral sorry aan degenen die last hebben gehad van mijn geknipper. Mijn PC besloot af en toe te hangen. 'Gelukkig' reed ie in de sessie dan niet door, maar zorgde er wel voor dat ik na aantal seconden weer terug kwam waar ik verdwenen was. Ging aantal keer goed, maar in de laatste race geloof ik toch iemand daarmee geraakt. Toen maar gestopt, had ik achteraf misschien wel eerder moeten doen.

Vandaag eens op zoek naar de oorzaak...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
BM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:06:
Verder vooral sorry aan degenen die last hebben gehad van mijn geknipper. Mijn PC besloot af en toe te hangen. 'Gelukkig' reed ie in de sessie dan niet door, maar zorgde er wel voor dat ik na aantal seconden weer terug kwam waar ik verdwenen was. Ging aantal keer goed, maar in de laatste race geloof ik toch iemand daarmee geraakt. Toen maar gestopt, had ik achteraf misschien wel eerder moeten doen.

Vandaag eens op zoek naar de oorzaak...
Dat was ik in de laatste race. In de laatste bocht verscheen je ineens naast me. Daar schrok ik zo van dat ik je niet meer kon ontwijken. Maar geen probleem hoor.
Wel weer gelachen gisteren! De trucks was echt een gevecht tegen de auto. Dat ging goed totdat ik iets te hard de eerste bocht inging en er zo vanaf gleed (uiteraard op het moment dat @JoepW achter me reed zodat het fijn is vastgelegd in zijn eerder gedeelde filmpje :+)
Skip op dirt oval is genieten! Achteraan gekwalificeerd maar tot halverwege de race de chaos goed ontweken en vlak achter het kopgroepje aan kunnen rijden. Halverwege de race was m'n geluk op en crashte ik. Toen was het ook gelijk raak en heb ik nog 3x in de pit gestaan.
De laatste combinatie was even wennen maar ook erg leuk. Geen goed rondje aan elkaar kunnen knopen in de qualifying, maar toen ik op weg was naar een P5 helaas net mijn rondje niet meer af kunnen maken. Leuke gevechten gehad, tikte alleen Nick op een moment even aan waardoor hij degene voor hem eraf tikte. Sorry! Tweede race vooraan meegereden totdat @BM ineens naast me verscheen. Na de tow ook maar direct mijn benzine gepakt en doorgereden, totdat het ineens donker was. Nog wel geprobeerd om een rondje te rijden maar achterop het circuit, tussen de twee hairpins, was ik op een gegeven moment compleet de weg kwijt. Een hele bijzondere ervaring. Wel weer een superleuke avond gehad. Heb al zin in het komende seizoen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Na vele negatieve berichten over mede racers die je van de baan tikken, vond ik deze wel mooi:

Bron: Reddit

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/mkt9kybzi9251.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=3fd51764326b9235999ec789ac2db15c7d06c0c4

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Nu het seizoen voorbij is. Zijn er hier die actief meededen in hun klasse, en divisie en heb je behaald wat je wilde?

Ik deed mee met de Sim-Lab Production challenge, en ben daar 3de van mijn divisie 6 geworden. 68ste overal, en 4de van de Benelux ;) Net achter Julian.

In de Skip Barber Wat lastiger, want later mee begonnen, maar toch nog 103de van mijn divisie 5. 44ste overal van de Benelux.

Doel voor volgend seizoen is toch wel bij de Skip Barber stapje omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00
ActualFantasy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:45:
Nu het seizoen voorbij is. Zijn er hier die actief meededen in hun klasse, en divisie en heb je behaald wat je wilde?
Ik deed mee met VRS, na 8 weken mijn enkelbanden ingescheurd en helaas game-over...
Hopelijk na w13 voldoende herstelt voor een nieuwe poging, ik rij nu wel wat, maar gas geven en remmen met links is toch wel een issue...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
ActualFantasy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:45:

Ik deed mee met de Sim-Lab Production challenge, en ben daar 3de van mijn divisie 6 geworden. 68ste overal, en 4de van de Benelux ;) Net achter Julian.

In de Skip Barber Wat lastiger, want later mee begonnen, maar toch nog 103de van mijn divisie 5. 44ste overal van de Benelux.

Doel voor volgend seizoen is toch wel bij de Skip Barber stapje omhoog te gaan.
Ik ben het gedurende het seizoen een beetje uit het oog verloren, maar ik ben schijnbaar 12de overall van de 15039 racers geworden in de F3 Sprint :)

Qua deelnemersaantal is dat bijna 3x zoveel mensen als vorig seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Halverwege het seizoen begonnen met iRacint dus maar 6 weken punten kunnen scoren met de Skip.

413e overall
51e in divisie 4
15e van de Benelux

Zegt allemaal niet zoveel maar toch een prima resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
81ste in divisie 6 van de Skip, maar veel belangrijker vind ik dat ik het gevoel heb weer wat gegroeid te zijn in racevaardigheden en mijn rating dat ook voorzichtig laat zien.

Ik heb zin in de GoT GTE league, maar ik blijf denk ik volgend seizoen de Skip blijf rijden in de official league. Tenzij die opgevoerde kever me te goed bevalt. Ik ben er nu namelijk al een beetje verliefd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ai ai mn eerste M8 race op Charlotte ging niet zoals gepland. 16 incident, wel leuke uitdaging. :+ Balen dat de voeding van mn windsim defect is, krijg je het goed warm van.

[ Voor 29% gewijzigd door green-tea op 02-06-2020 11:05 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
SlaadjeBla schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:01:
81ste in divisie 6 van de Skip, maar veel belangrijker vind ik dat ik het gevoel heb weer wat gegroeid te zijn in racevaardigheden en mijn rating dat ook voorzichtig laat zien.

Ik heb zin in de GoT GTE league, maar ik blijf denk ik volgend seizoen de Skip blijf rijden in de official league. Tenzij die opgevoerde kever me te goed bevalt. Ik ben er nu namelijk al een beetje verliefd op.
Ja, daar gaat het uiteindelijk ook om natuurlijk.

Ik begon in week 2 van dit seizoen met racen. Ga aankomende 2 seizoenen eens kijken wat de mogelijkheden zijn met die 2 autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Laatst online: 15-02-2024
Met week 13 kan je dan gratis in de auto’s rijden? Of moet je hem nog wel aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:18:
Met week 13 kan je dan gratis in de auto’s rijden? Of moet je hem nog wel aanschaffen?
Je moet de auto wel aanschaffen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
raymondw schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:49:
Ik deed mee met VRS, na 8 weken mijn enkelbanden ingescheurd en helaas game-over...
Je moet ook niet zo hard op de pedalen trappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:18:
Je moet ze nog steeds aanschaffen. Tijdens de downtime als de patches geïnstalleerd worden kun je via testdrive.iracing.com wel gratis alles auto's rijden. Houd er wel rekening mee dat je ze geïnstalleerd moet hebben, en dat dat veelal niet kan tijdens de downtime. Dus even vooraf doen.
Tracks kun je niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Je moet de auto wel aanschaffen.
Weer een lekker verdien model 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Weer een lekker verdien model 🤣
Tsja iracing draaiende houden is niet gratis, moet toch enig verdienmodel zijn. Het is geen filantropische instelling :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist de Ferrari 488 GTE gekocht, dit had ik veel eerder moeten doen.

Ik heb al enkele races gedaan in de Porsche RSR maar het voelde niet goed en kon niet onder de 1:28 komen op Detroit. Zojuist een paar ronden geoefend met de 488 en gelijk een 1:27 laag gereden.

Misschien is de Porsche uiteindelijk sneller?? maar de Ferrari rijdt veel makkelijker en vergeeft je wanneer je een klein foutje maakt. De Porsche straft je hard af :)

Kan niet wachten op S3, ik ga door met de skip en de 488 GTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
laforte schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:27:
Zojuist de Ferrari 488 GTE gekocht, dit had ik veel eerder moeten doen.

Ik heb al enkele races gedaan in de Porsche RSR maar het voelde niet goed en kon niet onder de 1:28 komen op Detroit. Zojuist een paar ronden geoefend met de 488 en gelijk een 1:27 laag gereden.

Misschien is de Porsche uiteindelijk sneller?? maar de Ferrari rijdt veel makkelijker en vergeeft je wanneer je een klein foutje maakt. De Porsche straft je hard af :)

Kan niet wachten op S3, ik ga door met de skip en de 488 GTE!
Toch de verkeerde keuze gemaakt met de aanschaf van de Porsche. Kan ik zeker niet omruilen met de Ferrari? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Is dit nou het gevolg van internet latency?
Hij was al een lap down..

Soms denk ik dat steeds meer spelers op high-latency verbindingen spelen, aan het rijgedrag te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ZelianGuy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Toch de verkeerde keuze gemaakt met de aanschaf van de Porsche. Kan ik zeker niet omruilen met de Ferrari? :+
Nou ja... verkeerd is het natuurlijk niet want het is een prachtig race monster waar je uiteindelijk heel snel mee kunt zijn. Maar als je geen GTE ervaring hebt is het gewoon geen eenvoudige auto om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Tsja iracing draaiende houden is niet gratis, moet toch enig verdienmodel zijn. Het is geen filantropische instelling :+ :+ :+
Dat is zeker waar maar ik rij normaal de r18 in ilms tis toch wel balen dat je dan een week niet kan rijden dus je bent toch soort van verplicht om 1 van de auto’s te kopen en dat heb ik toch maar gedaan heb snel ff de de cup aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Heeft iemand een idee waar ik de schedule voor het volgende seizoen van de global mazda mx-5 cup kan terugvinden? Op het forum vind ik niets terug?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Zal mn naam ook maar weer eer aan doen..
Dit is de eerste week 13 die ik meemaak...
Zal weekje afkicken worden.. er zit nou eens helemaal niks tussen wat ik leuk vind..
Dan maar wat alleen oefenen voor komend seizoen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Hathie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:55:
Heeft iemand een idee waar ik de schedule voor het volgende seizoen van de global mazda mx-5 cup kan terugvinden? Op het forum vind ik niets terug?
Volgensmij veranderd die niet? Dus zelfde races als dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
ActualFantasy schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Volgensmij veranderd die niet? Dus zelfde races als dit seizoen?
Paar uurtjes wachten dan staat hij erop (denk ik). En je kunt ook in het iRacing forum kijken bij Mazda, waarschijnlijk is daar al het schedule bekend gemaakt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hathie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:55:
Ik denk Okayama, Summit Point, Lime Rock, Tsukuba, Charlotte Roval, Laguna Seca, Road America :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik lees trouwens in de releasenotes dat de Ferrari 488 GTE ná vanmiddag 5kg lichter wordt.

Toch blijf ik mijn wit-blauwe 911 RSR trouw :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y50zVSvl.png

[ Voor 32% gewijzigd door Maurice W op 02-06-2020 12:10 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Moet je je nou nog inschrijven voor een nieuw seizoen of kun je gewoon aan races mee gaan doen en dat je dan automatisch meedoet? Ik vind het nog een beetje onduidelijk met die seizoenen en weken. Ik snap wel dat er 12 weken zijn en dat deze week een soort overgangsweek is, maar wanneer begint dan het nieuwe seizoen?

Hallo ik ben Cyril 44 jaar en ook al jaren gek op racegames/autosport Ooit nog een G25 stuurtje gehad maar door een slechte PC en ruimtegebrek heb ik hem weer weggedaan. daarna meer op de consoles bezig geweest. Maar met de komst van een nieuwe PC begon het toch weer te kriebelen.

Vanaf september 2019 iracing al eens uitgeprobeerd (testen) en sinds vorige week een paar races in de Mazda en Skip gedaan en dat bevalt me prima. Ik rijd nu nog wel met de controller, dus durf ook nog niet met alles te rijden omdat het best lastig is (vooral ovals). Op het stuurtje moet ik nog even wachten...en daarna zal het vast ook wel even wennen worden :)

Heb mij ook aangemeld bij GOT Racing en kijk er naar uit om af en toe mee te doen aan wat races!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

pyoonexk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:34:
Moet je je nou nog inschrijven voor een nieuw seizoen of kun je gewoon aan races mee gaan doen en dat je dan automatisch meedoet? Ik vind het nog een beetje onduidelijk met die seizoenen en weken. Ik snap wel dat er 12 weken zijn en dat deze week een soort overgangsweek is, maar wanneer begint dan het nieuwe seizoen?
Als je het over de officiële series van iRacing zelf hebt, dan kan je gewoon aan races mee doen. Je hoeft je niet apart in te schrijven.

Volgende week dinsdag begint het nieuwe seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Vraagje aan de ervaren oval racers onder ons. Ik wil komend seizoen wat meer gaan oval racen, weet nog niet zeker wat, Indycars, Nascar of trucks.

Wellicht hebben jullie de iRacing Indy 500 race gezien met de echte indycars rijders, waar Lando eruit werd gereden door Pagenaud. Eerder in de race had Lando iets ‘verkeerds’ gedaan, door 3 wide te gaan waardoor uiteindelijk Pagenaud in de muur belande. Ik heb ook deze week een aantal fun races gereden, Dallara Dash en Nascar Trucks, waarbij rijders werden geattendeerd op dingen die not done zijn.

Ik ben op zoek naar die (on)geschreven regels in het oval racen. En zijn die bij Nascar/trucks en Indycars hetzelfde ? En wat moet je doen als je gelapt wordt ? Hoog gaan of juist laag ? Heeft iemand goede bronnen of tips hiervoor ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
[/quote]

Joep, het zal wel ergens staan maar werken die referrals ook bij verlengen van iracing account?
Ik moet binnen 2 weken verlengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

MDenessen schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:39:
Vraagje aan de ervaren oval racers onder ons. Ik wil komend seizoen wat meer gaan oval racen, weet nog niet zeker wat, Indycars, Nascar of trucks.

Wellicht hebben jullie de iRacing Indy 500 race gezien met de echte indycars rijders, waar Lando eruit werd gereden door Pagenaud. Eerder in de race had Lando iets ‘verkeerds’ gedaan, door 3 wide te gaan waardoor uiteindelijk Pagenaud in de muur belande. Ik heb ook deze week een aantal fun races gereden, Dallara Dash en Nascar Trucks, waarbij rijders werden geattendeerd op dingen die not done zijn.

Ik ben op zoek naar die (on)geschreven regels in het oval racen. En zijn die bij Nascar/trucks en Indycars hetzelfde ? En wat moet je doen als je gelapt wordt ? Hoog gaan of juist laag ? Heeft iemand goede bronnen of tips hiervoor ?
Leuk dat je ook meer ovals wilt gaan doen! Ik doe zelf voornamelijk NASCAR (afgelopen seizoen National Series).

Over het algemeen is de etiquette bij Indycar vs stock cars wel gelijk. Bij Indycar is men misschien wat "strenger" omdat het allemaal sneller gaat en omdat de auto's gevoeliger zijn.

Wanneer je gelapt wordt, moet je duidelijk zijn in je intenties. Op de meeste banen kan je dan het beste hoog blijven. Als de ideale lijn hoog is (bijna niet) dan weer het beste laag blijven. Het ligt echt aan de situatie. Zolang je maar aan de gekozen kant blijft in die bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:48:
[/quote]

Joep, het zal wel ergens staan maar werken die referrals ook bij verlengen van iracing account?
Ik moet binnen 2 weken verlengen.
Nee werkt enkel bij nieuwe accounts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Week 13 *O* De enige week waarin ik de F1-auto kan durf te rijden. Ik ga sowieso een paar races in de Ridiculousness Cup meepakken. En zodra de USF2000 beschikbaar is denk ik dat ik Battle of the Little Wings ook weer eens meepak. In beide gevallen zal finishen waarschijnlijk optioneel zijn, maar ga ik in ieder geval mijn best doen om niet de reden te zijn dat anderen niet over de streep komen :)

Andere mensen nog plannen om mee te doen aan de onzin deze week? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:00:
Week 13 *O* De enige week waarin ik de F1-auto kan durf te rijden. Ik ga sowieso een paar races in de Ridiculousness Cup meepakken. En zodra de USF2000 beschikbaar is denk ik dat ik Battle of the Little Wings ook weer eens meepak. In beide gevallen zal finishen waarschijnlijk optioneel zijn, maar ga ik in ieder geval mijn best doen om niet de reden te zijn dat anderen niet over de streep komen :)

Andere mensen nog plannen om mee te doen aan de onzin deze week? :9
Ik vermaakte me altijd erg in de Battle of the Little Wings, altijd als F3. Ik ga het deze week eens proberen in de Skip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
laforte schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Ik denk Okayama, Summit Point, Lime Rock, Tsukuba, Charlotte Roval, Laguna Seca, Road America :p
Jah :p, maar had graag de volgorde geweten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo Allemaal

Zoals de topicstart dicteert zal ik me even voorstellen, mijn naam is Mark Jan, ik ben vorig jaar begonnen met iracing en na 2 seizoenen een tijdje gestopt. Nu wil ik komend seizoen weer mee gaan doen in de skippy’s en eventueel ook een paar races met GTE’s gaan doen.

Aangezien jullie als community actief zijn en het me leuk leek om samen met anderen te oefenen en te racen heb ik me aangemeld bij dit forum. Hoe alles in zijn werk gaat binnen GoT iRacing moet ik nog ontdekken, maar dat zal wel loslopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Net mijn eerste Porsche cup race gedaan wat een leuke auto is dat zeg wel lastig om in te rijden maar wel erg gaaf nu zit ik te twijfelen om of door te gaan in ilms of een seizoen cup race’s doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJWe

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:50:
Net mijn eerste Porsche cup race gedaan wat een leuke auto is dat zeg wel lastig om in te rijden maar wel erg gaaf nu zit ik te twijfelen om of door te gaan in ilms of een seizoen cup race’s doen
Met de 911? Ik vind deze serie absoluut een aanrader en hoop eigenlijk dat er nog iets meer mensen gaan rijden. Vaak zijn er in het begin van de week 2 splits en later in de week 3, er mag dus nog best wat volk bij!
Het is volgens mij een van de meest listige auto's in Iracing, maar daar door ook erg uitdagend.

Volgende week starten op Imola, erg veel zin in. Deze week vind ik eerlijk gezegd niet heel veel aan en zal dan ook voornamelijk offline trainen voor de Porsche Cup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
Hoe lang duurt dit meestal? Kan ik omstreeks 17h na mijn werk nog wat testen, of zal het dan te laat zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hathie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Hoe lang duurt dit meestal? Kan ik omstreeks 17h na mijn werk nog wat testen, of zal het dan te laat zijn?
Dat gaat vrijwel zeker te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Met de 911? Ik vind deze serie absoluut een aanrader en hoop eigenlijk dat er nog iets meer mensen gaan rijden. Vaak zijn er in het begin van de week 2 splits en later in de week 3, er mag dus nog best wat volk bij!
Het is volgens mij een van de meest listige auto's in Iracing, maar daar door ook erg uitdagend.

Volgende week starten op Imola, erg veel zin in. Deze week vind ik eerlijk gezegd niet heel veel aan en zal dan ook voornamelijk offline trainen voor de Porsche Cup.
Volgende week imola kijk het wordt steeds beter en beter ik vindt de 911 een heerlijke auto beetje overstuur en niet te makkelijk om er in te rijden ik denk dat ik dit seizoen de iracing Porsche cup ga doen heb je misschien iets van een shedule?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Je kunt de updates nu downloaden trouwens. Iets meer dan 9GB voor mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Die staat op het forum maar ook het forum is op dit moment niet bereikbaar. Ik weet in ieder geval dat onderstaande races erbij zitten:

- Zandvoort
- Le mans
- Imola
- Nurburgring
- Detroit
- Suzuka
- Mount Panorama

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
mopperonkel22 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:55:
Zal mn naam ook maar weer eer aan doen..
Dit is de eerste week 13 die ik meemaak...
Zal weekje afkicken worden.. er zit nou eens helemaal niks tussen wat ik leuk vind..
Dan maar wat alleen oefenen voor komend seizoen
Gewoon kijk een of er wat leuke hosted sessions zijn. Meestal zijn er wel aardig wat, ook zonder paswoord, in week 13

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:29:
Die staat op het forum maar ook het forum is op dit moment niet bereikbaar. Ik weet in ieder geval dat onderstaande races erbij zitten:

- Zandvoort
- Le mans
- Imola
- Nurburgring
- Detroit
- Suzuka
- Mount Panorama
Le mans in de Porsche cup dat wordt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Hathie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Zoals @Wormaap aangeeft zal de update dan voorbij zijn. Soms heb je echter mazzel en is de testdrive ook na de update nog even online. Gewoon even proberen dus :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Zojuist even alle GTE's getest voordat ik er 1 koop voor komend GoT seizoen. De keuze is gevallen (zoals verwacht) op de Porsche :)

De paint had ik al gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0NgNDsbweeCW38MPRr0l-RzSH8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/MdK0ZIHEjhSq4W2pdczpbvCn.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZV_nvlZOSmJ6iIWQ5AmGBy72vk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yBvQWI0LjBV5BeepJ3a4J06h.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF_PkT5h8Ayt_BFyla_mf6T-fRI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/PtgkhcTeO4GZPhdSymhrYqPk.png?f=fotoalbum_medium

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
staat bij jullie de M4 in de test server? ik kan hem niet vinden..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Ik denk pas na de update? Aangezien je hem nog niet hebt kunnen downloaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Raimond613 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:56:
Zojuist even alle GTE's getest voordat ik er 1 koop voor komend GoT seizoen. De keuze is gevallen (zoals verwacht) op de Porsche :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kyle Bush fan ? :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
ourplayground schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:08:
staat bij jullie de M4 in de test server? ik kan hem niet vinden..
Nieuwe auto's zitten vaak niet in de test drive.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Ik dacht Eminem fan...
MJWe schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Nieuwe auto's zitten vaak niet in de test drive.
potverdrie

[ Voor 35% gewijzigd door ourplayground op 02-06-2020 16:15 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:29:

- Zandvoort
- Le mans
- Imola
- Nurburgring
- Detroit
- Suzuka
- Mount Panorama
Welke nurburgring? Trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Raimond613 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:56:

Ik begin nu een thema te zien. Milka, M&M's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Welke nurburgring? Trouwens
Volgens mij met GP-strecke, dus je moet de complete ring en het GP circuit hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Net even de updates gedownload en xAudio getest.
In iedergeval is de audio van de Ferarri GTE echt stukken beter geworden.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
tomolino schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Volgens mij met GP-strecke, dus je moet de complete ring en het GP circuit hebben.
Dat wordt dus weer een duur grapje want ik heb beide circuits niet omdat ik het eerste deel heb gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
is iracing al weer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Adriaaanvdb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Dat wordt dus weer een duur grapje want ik heb beide circuits niet omdat ik het eerste deel heb gemist
Ik heb voor volgend seizoen 7 nieuwe banen aan moeten schaffen, het is niet anders. Geld moet rollen, het liefst op (of voor) vier wielen. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28
Nee nog niet het is een lange update.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:03
Back up!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Update video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Wanneer vindt na de build de promotie naar een hogere licentieklasse plaats als je voldoet aan >3,0 Sr en het minimaal aantal races gereden hebt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JS1990 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:22:
Wanneer vindt na de build de promotie naar een hogere licentieklasse plaats als je voldoet aan >3,0 Sr en het minimaal aantal races gereden hebt?
Volgens mij pas aan het einde van week 13, zodat je in de official races van week 13 nog aan je safety rating kunt werken (?)

iracing profile

Pagina: 1 ... 280 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies