Gewoon een schele kakketoe, hij komt van achter en rijd je gewoon vol aan wat een blinde, maar he hij laat wel keurig zien dat hij er aan komt met knipperende lichtenBeltoni schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:39:
Wilde de GTE's mij laten lappen en zag de LMP1 pas toen ik opzij ging. Omdat hij zo lang recht op mij af bleef rijden duik ik op het laatste moment toch nog op zij. Had gewoon mijn lijn aan moeten houden maar als hij ook maar een beetje een richting op was gegaan had ik daar rekening mee kunnen houden. Nu leek het gewoon alsof hij vol op me in kwam. Ach, beginnerfoutje denk ik dan maar...
Rescan is meestal wel betalen. Opzich wel logisch want er zit qua werk geen verschil tussen een nieuwe baan, of een rescan.Hathie schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:23:
Hoe zit dat eigenlijk als ze een track rescannen. Als je deze al gekocht hebt, neem ik aan dat je hier niet voor moet bijbetalen?
Een rescan van een baan is ook niet alleen het baan oppervlak wat wordt aangepast maar ook een kompleet grapische update.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat begrijp ik, maar als je net de oude een seizoen geleden gekocht hebt, is dat wel wat overdreven. Bij de wagens is het toch ook dat als je net iets gekocht hebt dat gaat verdwijnen, je dan de nieuwe variant krijgt dacht ik eens gelezen te hebben? Is er ergens een overzicht van de ouderdom van elke track? Ik vind niet direct iets.Phydomir schreef op zondag 31 mei 2020 @ 06:47:
[...]
Rescan is meestal wel betalen. Opzich wel logisch want er zit qua werk geen verschil tussen een nieuwe baan, of een rescan.
Een rescan van een baan is ook niet alleen het baan oppervlak wat wordt aangepast maar ook een kompleet grapische update.
Klinkt erg gaaf! Hoe kan ik meedoen? Aanwezig zijn in de teamspeak op de juiste tijd en via de League in Iracing meedoen?JoepW schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:08:
Het is weer tijd voor een avondje Madness.
Onderstaand programma wordt afgewerkt op zondag 31 mei en ook op maandag 1 juni as.
Zoals gewoonlijk rijden we weer met ongewone combos en zo veel mogelijk met gratis content.
Het enige niet standaard content deze avond is de Skip Barber Formula 2000, die overigens zo goed als iedereen bezit.
De opzet en de regels zijn simpel.
- We racen conform de iRacing regels en respecteren (net als altijd) onze mederacers. Dus elkaar eraf drukken is er ook op een Madness avond niet bij.
- Op elke server is het aantal Fast Repairs oneindig.
- De weersverwachting en Time of Day is per server een verrassing.
- De enige grote afwijking tov 'normale' GoT race sessies is dat Blauwe vlaggen gezien de fun factor compleet genegeerd mogen worden en dat je dus lekker als achterblijver een robbetje mag racen met iemand die jou gaat lappen
Server 1: Gasvoet beheersing
Auto: [Legacy] NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado circa 2008
Setup 1: https://1drv.ms/u/s!AiKXtEBBvnzSiMBZ-5y38uMPnFriBw?e=rrwIkN
Setup 2: https://1drv.ms/u/s!AiKXtEBBvnzSiMBaAplaB9T_e9sxIw?e=c68BGQ
Circuit: Lime Rock Park - Classic
19:30-20:15 (00:45): Practice
20:15-20:20 (00:05): Kwalificatie (Lone)
20:20-20:24 (00:04): Gridding & Outlap 1 (geschat)
20:24-20:39 (00:15): Server 1, Heat #1
20:39-20:40 (00:04): ---- Server Wissel ---Server 2: Vliegende skips
Auto: Skip Barber Formula 2000
Circuit: [Legacy] Daytona International Speedway 2008 - Rallycross Long
20:40-20:55 (00:15): Open Qualifying(No Damage)
20:55-20:58 (00:03): Gridding (No Damage)
20:58-21:13 (00:15): Server 2, Heat #1 (No Damage & geen Joker Lap)
21:13-21:15 (00:02): ---- Server Wissel ---Server 3: Driften & race
Auto: VW Beetle GRC & Subaru WRX Sti
Circuit: Tsukuba 2000 Full
21:15-21:35 (00:20): Open Qualifying - Inclusief 5 min. Warm-up
21:35-21:38 (00:03): Gridding
21:38-21:50 (00:12): Server 3, Heat #1
21:50-22:02 (00:12): Server 3, Heat #1 (Reversed Grid)
[Afbeelding]
IddZelianGuy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:35:
[...]
Klinkt erg gaaf! Hoe kan ik meedoen? Aanwezig zijn in de teamspeak op de juiste tijd en via de League in Iracing meedoen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Volgens mij is er meestal een periode waarin mensen die de oude recent gekocht hebben de nieuwe gratis krijgen, juist zodat ze ‘ja maar die heb ik net gekocht’ voorkomen. Maar als je de oude al jaren aan het gebruiken bent is het opnieuw betalen inderdaad.Hathie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:12:
[...]
Dat begrijp ik, maar als je net de oude een seizoen geleden gekocht hebt, is dat wel wat overdreven. Bij de wagens is het toch ook dat als je net iets gekocht hebt dat gaat verdwijnen, je dan de nieuwe variant krijgt dacht ik eens gelezen te hebben? Is er ergens een overzicht van de ouderdom van elke track? Ik vind niet direct iets.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Gezondheid!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Eindelijk een goede practice rijden en dan 2x in de kwalificatie in de muur hangen... De frustraties die iRacing heten..
Ik denk dat ik over een jaar nog in de MX5 rijdt...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik wil niet heel lullig doenPhusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:11:
Eindelijk een goede practice rijden en dan 2x in de kwalificatie in de muur hangen... De frustraties die iRacing heten..
Maar beleef jij er überhaupt plezier aan? Want ik zie eigenlijk nooit een positief bericht van jou voorbij komen over iRacing.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Vast goed bedoeld, maar doe maar niet
[ Voor 127% gewijzigd door BM op 31-05-2020 11:27 ]
Hier wordt ik zelfs stil vanPhusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:11:
Nee hoor weet ook echt wel dat het aan mezelf ligt, dat geef ik ook aan. Maar goed dan heb je zoiets van laten we de race gewoon netjes doen. Krijg je weer 8 punten aangenaaid door o.a. eerst iemand die opeens een braketest doet op het rechte stuk en dan iemand die spint maar niet blijft staan maar vol de ideale lijn op rijdt net als ik er aan kom.
De lol is op zo'n moment ver te zoeken. Ik had gedacht dat er in iRacing netter werd gereden dan in de gemiddelde arcade game maar niets is minder waar. Ik heb hier de meeste vuile acties gezien die ik ooit online heb meegemaakt.
En door dit hele SR systeem ga je telkens dieper de krochten in lijkt het wel. Inmiddels zit ik al onder de 2.4, en ja ik heb zelf ook een aantal fouten gemaakt maar gemiddeld krijg ik 6 punten per race van anderen.
En dat gebeurt dan in de een na hoogste split met meer dan de helft aan B, C en zelfs een A rijder.
En het zure is, maar goed wel een positieve note, dat dit mijn meest constante race was op Laguna Seca en ik een van de snelsten in het veld was. Maar goed met een minuut achterstand door een pitstop voor repairs schiet je daar niet veel veel mee op.
De lol is op zo'n moment ver te zoeken. Ik had gedacht dat er in iRacing netter werd gereden dan in de gemiddelde arcade game maar niets is minder waar. Ik heb hier de meeste vuile acties gezien die ik ooit online heb meegemaakt.
En door dit hele SR systeem ga je telkens dieper de krochten in lijkt het wel. Inmiddels zit ik al onder de 2.4, en ja ik heb zelf ook een aantal fouten gemaakt maar gemiddeld krijg ik 6 punten per race van anderen.
En dat gebeurt dan in de een na hoogste split met meer dan de helft aan B, C en zelfs een A rijder.
En het zure is, maar goed wel een positieve note, dat dit mijn meest constante race was op Laguna Seca en ik een van de snelsten in het veld was. Maar goed met een minuut achterstand door een pitstop voor repairs schiet je daar niet veel veel mee op.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 10:46 ]
Voor zover ik weet is je SR niet van invloed op tegen wie je aan het racen bent, dit is puur een indicatie van hoe veilig jij en de mensen direct om jou heen zich hebben gedragen.Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:37:
Nee hoor weet ook echt wel dat het aan mezelf ligt, dat geef ik ook aan. Maar goed dan heb je zoiets van laten we de race gewoon netjes doen. Krijg je weer 8 punten aangenaaid door o.a. eerst iemand die opeens een braketest doet op het rechte stuk en dan iemand die spint maar niet blijft staan maar vol de ideale lijn op rijdt net als ik er aan kom.
Het is je IR die bepaald in welke split je terecht komt, zie je hierin een stijgende lijn? Die moet je omhoog zien te krijgen richting 1500+ om wat meer (niet volledig) er van uit te kunnen gaan dat er geen rare fratsen op het circuit worden gehaald.
Verder is het helemaal niet erg om achteraan in een race te starten, eerste paar rondes een beetje afstand bewaren en waarschijnlijk ben je 1/3 van het veld al kwijt die in de eerste bochten de race proberen te winnen.
A, B of C classes zegt niks, dit geeft puur aan dat iemand 4 races in een bepaalde klasse heeft gedaan.
Ik weet niet of je racelabapps oid gebruikt, hierin kan je zien welke SR en IR iemand heeft tijdens de race en daar kan je wellicht dan op anticiperen
[ Voor 7% gewijzigd door ourplayground op 31-05-2020 10:50 ]
Mijn irating zit rond de 1580 meen ik. Maar net was een veld met ervaren rijders, iratings van vooral 1600+ en dan gewoon zonder te kijken de ideale lijn op rijden.ourplayground schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:48:
[...]
Voor zover ik weet is je SR niet van invloed op tegen wie je aan het racen bent, dit is puur een indicatie van hoe veilig jij en de mensen direct om jou heen zich hebben gedragen.
Het is je IR die bepaald in welke split je terecht komt, zie je hierin een stijgende lijn? Die moet je omhoog zien te krijgen richting 1500+ om wat meer (niet volledig) er van uit te kunnen gaan dat er geen rare fratsen op het circuit worden gehaald.
Verder is het helemaal niet erg om achteraan in een race te starten, eerste paar rondes een beetje afstand bewaren en waarschijnlijk ben je 1/3 van het veld al kwijt die in de eerste bochten de race proberen te winnen.
Ach ja, dan blijven we maar in de D klasse hangen want die SR van 3.0 is nu wel heel ver. Voorlopig heb ik toch nog wel een bak ervaring nodig voor ik verder kan met snellere auto's.
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 10:52 ]
SR heeft geen enkele gevolgen, behalve voor je license. Je license bepaalt alleen in welke klasses je mag rijden, niet in welke split je rijdt. Echter zullen kamikazepiloten ook nooit veel punten halen en zodoende ook een lagere iRating krijgen en dat bepaalt wel met wie je rijdt.
Teleurstelling is het verschil tussen verwachting en uitkomst. Als je de uitkomsten niet in de hand hebt, moet je misschien wat aan je verwachting doen. Je lijkt supercompetitief, maar misschien kun je in deze fase van je iRacing carriere je beter richten op persoonlijke groei dan op resultaat.
Ik heb het geluk dat mijn talent en competitiedrang in evenwicht zijn. Ik geniet er van als ik het beter doe dan de vorige keer. Dan kan ik nog steeds laatste worden en plezier hebben gehad. Eraf worden gerost is nooit leuk, maar op jouw manier finishen is nog minder leuk. Dan ben je nooit tevreden.
Teleurstelling is het verschil tussen verwachting en uitkomst. Als je de uitkomsten niet in de hand hebt, moet je misschien wat aan je verwachting doen. Je lijkt supercompetitief, maar misschien kun je in deze fase van je iRacing carriere je beter richten op persoonlijke groei dan op resultaat.
Ik heb het geluk dat mijn talent en competitiedrang in evenwicht zijn. Ik geniet er van als ik het beter doe dan de vorige keer. Dan kan ik nog steeds laatste worden en plezier hebben gehad. Eraf worden gerost is nooit leuk, maar op jouw manier finishen is nog minder leuk. Dan ben je nooit tevreden.
True. Ik ben altijd competitief ingesteld en wil graag winnen. Maar met een p5 ben ik ook tevreden als ik gewoon merk dat de anderen sneller zijn. Ik ga ook niet hard verdedigen, heb ik nog niet 1x gedaan.SlaadjeBla schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:51:
SR heeft geen enkele gevolgen, behalve voor je license. Je license bepaalt alleen in welke klasses je mag rijden, niet in welke split je rijdt. Echter zullen kamikazepiloten ook nooit veel punten halen en zodoende ook een lagere iRating krijgen en dat bepaalt wel met wie je rijdt.
Meestal laat ik iemand die echt dichtbij komt gewoon langs omdat ik anders bang ben dat we elkaar raken. Verdedigen is immers ook een kunst die je moet leren.
Het is gewoon jammer als het lekker gaat en je hebt dan weer pech dat jij net diegene bent die er weer uit wordt gereden door iemand die niet oplet. Opzettelijk of niet. Helaas heb ik die pech nogal vaak, maar mensen die me in het echt kennen zal dat niet verbazen aangezien ik eigenlijk altijd wel pech heb met vrijwel alles (als het aankomt op materiële zaken gelukkig of dingen zoals dit... Dus positief is dat ik anderzijds niet heel veel te klagen mag hebben qua gezondheid etc.) Maar ik ga off topic.
Practice, practice, practice. Hopelijk is het volgende circuit wat beter voor me... Al moet ik nu wel de lessen missen van Joep dus dat wordt al een extra uitdaging.
Niet getreurd. Ik ben al de hele week aan het oefenen op Gilles, maar ik kom gewoon niet onder de 1.58. Alle YT filmpjes heb ik gekeken en alle setups geprobeerd, maar ik krijg dit circuit er niet in.
Zelfs op het lang rechte stuk wordt ik bijgehaald.
Zelfs op het lang rechte stuk wordt ik bijgehaald.
Omdat er veel teams zijn die dit jaar Ferarri 488GTE gaan rijden in de 24hr en wellicht erna in IMSA hier een eerste versie van een paintjob die ik aan het maken ben. Uiteraard later beschikbaar voor iedereen die hem wil rijden ( met kleine aanpassingen per team mogelijk )
:strip_exif()/f/image/1o9Uf5WufNkqSnxCwp8hR4sH.jpg?f=fotoalbum_large)
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Heel gaaf!!Blerf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:06:
Omdat er veel teams zijn die dit jaar Ferarri 488GTE gaan rijden in de 24hr en wellicht erna in IMSA hier een eerste versie van een paintjob die ik aan het maken ben. Uiteraard later beschikbaar voor iedereen die hem wil rijden ( met kleine aanpassingen per team mogelijk )
[Afbeelding]
Als het kan, zou je deze dan met jpm85 willen delen voor in de Google file dan kunnen de enthousiastelingen (ik) hem alvast gebruiken..:)
[ Voor 9% gewijzigd door ourplayground op 31-05-2020 11:10 ]
Moet nog / ben nog wat dingen aan het fine tunen maar die zal ik wel updaten in die file, dan krijg je die van zelf ookourplayground schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:07:
[...]
Heel gaaf!!
Als het kan, zou je deze dan met jpm85 willen delen voor in de Google file dan kunnen de enthousiastelingen (ik) hem alvast gebruiken..:)
Here you go: https://www.tradingpaints...74468/GOT-24hr-team-paint
Opmerkingen over deze start? Ik blijf netjes aan de binnenkant en werd afgeknepen.
De actie daarna was een divebomb, maar ik pakte gewoon mijn normale rempunt en de leider remde zo vroeg. Ik was verbaasd dat ik hem ernaast kreeg, ik ging gewoon voor de P2.
Helaas ingehaald door een snellere auto en in de laatste ronde teveel verdedigd en 3 plekken verloren met uiteindelijk P5. Oh well!
Ja had nog iets ruimte links, die had ik wel nog genomen voor de zekerheid. Verder kon je niet veel.ZelianGuy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:39:
[YouTube: iRacing 31-5-2020]
Opmerkingen over deze start? Ik blijf netjes aan de binnenkant en werd afgeknepen.
De actie daarna was een divebomb, maar ik pakte gewoon mijn normale rempunt en de leider remde zo vroeg. Ik was verbaasd dat ik hem ernaast kreeg, ik ging gewoon voor de P2.
Helaas ingehaald door een snellere auto en in de laatste ronde teveel verdedigd en 3 plekken verloren met uiteindelijk P5. Oh well!
De eerste paar bochten is iedereen normaal dat voorzichtiger daarom rem ik daar ook iets eerder en laat de auto wat meer rollen om makkelijker te kunnen anticiperen. De leider hier deed wellicht ook voorzichtig ook vanwege de koude banden.
Maar goed, wie ben ik om advies te geven
Eerste kan je niet zo veel aan doen. Je zit met je linkerwiel tegen de witte lijn aan. Divebomb is op het randje. Je houdt opzich de apex dus je remt opzich op tijd. Gaat wel gepaard met wat contact maar niet extreem.ZelianGuy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:39:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Whoa, mijn eerste indruk op je P1 move dat die wel van heel ver kwam. Maar als ik de herhaling nog een paar keer kijk gaat hij wel heel erg langzaam. Ik vermoed dat hij een versnelling te laag ging door T1. Zelfs de spinnende P4 raakt 'm nog bijna.ZelianGuy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:39:
Je had bij de start wellicht iets verder naar links gekund, maar je zit al op de witte lijn. En je zit er duidelijk naast, dus volgens mij doe je niets verkeerd daar.
Ik ben even zo vrij geweest de nieuwe livery te testen, gelijk 5 seconden sneller 
Nog even een paar foto's om iedereen er van te overtuigen deze livery te kiezen (alle credits naar @Blerf ):
Nog even een paar foto's om iedereen er van te overtuigen deze livery te kiezen (alle credits naar @Blerf ):
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Dit is niet vervelend bedoeld, maar als je een race 0X wilt rijden, lukt dat in 90% van de gevallen ook. Anderen rijden rond, maar jij bent altijd nog zelf degene die in de buurt blijft rijden van de anderen.Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:37:
Als iemand jou kan brake-testen, rijdt je er te dicht op of je let niet goed genoeg op.
Als je met anderen rijdt, ga altijd uit van het ergste, dan zal je zien dat je binnen no time sprintraces hebt met max 2x.
Teveel offtracks betekent gewoon dat je de baan nog niet goed genoeg kent en dus teveel risico neemt.
Natuurlijk is dit niet altijd het geval, maar wat ik probeer te zeggen: zelf kun je 90% van de Xjes, veroorzaakt door anderen, vermijden.
(Ik kan het weten, want maanden geleden stond dit topic vol met mijn reacties dat anderen mijn races altijd verpestten

Kleine tip: neem een paar rondes op of een crash van je, en plaats ze hier voor feedback. Er lopen hier enorm snelle gasten gasten rond (bizar snel) en nemen allemaal de tijd om feedback ter geven. Dan kun je er echt aan werken. Nu zit je in een neerwaartse spiraal voor mijn gevoel.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-05-2020 12:09 ]
Zijn er nog mensen op zoek naar een team of rijders voor de LeMans 24h (GTE)?
@racer180 en ik zijn nog op zoek naar een of twee teamgenoten of een team om te joinen. Voorkeur voor de Ferrari of BMW.
@racer180 en ik zijn nog op zoek naar een of twee teamgenoten of een team om te joinen. Voorkeur voor de Ferrari of BMW.
Ik heb wat rauwe opnames gemaakt van een practice, quali en race net, niks geknipt.
Practice:
Quali:
Race:
Mooie is dat dit een vrije typisch event was voor mij. Zie lap 2 ook van de race... en daarna mistte ik snelheid ofzo, was niet meer vooruit te branden. Kan dat door schade komen?
(PS. Geen idee waarom ik geen video's meer kan plaatsen overigens, maar enkel links)
Practice:
Quali:
Race:
Mooie is dat dit een vrije typisch event was voor mij. Zie lap 2 ook van de race... en daarna mistte ik snelheid ofzo, was niet meer vooruit te branden. Kan dat door schade komen?
(PS. Geen idee waarom ik geen video's meer kan plaatsen overigens, maar enkel links)
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 13:42 ]
Je video's zijn private. Da's ook waarschijnlijk waarom het embedden niet lukt.Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:39:
Ik heb wat rauwe opnames gemaakt van een practice, quali en race net, niks geknipt.
Practice:
[YouTube]
Quali:
[YouTube]
Race:
[YouTube]
Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:40:
[...]
Je video's zijn private. Da's ook waarschijnlijk waarom het embedden niet lukt.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 13:43 ]
Wat is er met het geluid aan de hand vanaf 3:00?
Wat je had kunnen doen in lap 2 durf ik niet te zeggen.. mogelijk zelf eerder remmen en de binnenkant aanhouden.
[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-05-2020 13:55 ]
Geen idee. Tijdens de race klonk het normaal.Olaf van der Spek schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Wat is er met het geluid aan de hand vanaf 3:00?
Wat je had kunnen doen in lap 2 durf ik niet te zeggen.. mogelijk zelf eerder remmen en de binnenkant aanhouden.
De handigste manier om op te nemen is door de replay op te slaan, en'm dan op je scherm i.p.v. je headset te openen. Als je'm dan via OBS opneemt kijkt't wat rustiger. Niet dat een VR-clip niet leuk is, maar een stilstaande camera is wat handiger voor analysePhusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:42:
[...]
Tijd voor vakantie blijkbaar. Maar volgens mij heb je weinig aan deze video's en een handige manier om anders op te nemen heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Nu heb ik niet alles bekeken, maar er vallen me twee dingen op. Het eerste is dat je, voor mijn gevoel, soms wat zuinig bent met terugschakelen. Daardoor zit je soms aardig laag in de toeren tijdens het optrekken. Nu rijd ik zelden in de MX-5, dus misschien heb ik het helemaal fout. Maar in de meeste wagens gebruik ik als vuistregel dat als ik geen lampjes zie branden in m'n rev-lights, ik sowieso een versnelling te hoog zit. Dat viel me in je quali-video op, dus ligt niet aan verkeer op de baan.
Het tweede ding is dat je na die tik in de tweede ronde eerst rechtdoor weer de baan op wil, dan (gelukkig op tijd) ziet dat er nog iemand aankomt en (terecht) even de zandbak aan de overkant induikt om een botsing te voorkomen. In dit geval had dat verder zo te zien geen consequenties omdat je nog in de afkoelperiode van de 4x voor het contact zat. Maar als daar nog een seconde ofzo tussen had gezeten, had je meteen nog een 1x voor off-track erbij gehad. Technisch gezien had je die tik zelf vast kunnen voorkomen, maar met twee auto's naast je, terwijl je een bocht bent aan het nemen in je spiegel kijken en iemand die niet remt ontwijken is denk ik voor alle niet-Schumacher's teveel gevraagd. Dus da's gewoon domme pech.
Meteen een klein bruggetje: in een eerdere post geef je aan dat je een pechvogel bent. Nu heb ik niet de illusie dat we hier in een simracing-draadje je hele mindset op z'n kop gaan zetten, maar ik denk dat die instelling je ook niet helpt. Het heeft me een half jaar gekost om mijn eerste overwinning te pakken, om prompt de race erna weer te winnen. Dat komt in ieder geval ten dele doordat ik na die eerste win eindelijk geloofde dat ik een race kan winnen. Daarvoor maakte ik altijd domme fouten als ik een goede positie had, omdat ik er vanuit ging dat ik een prutser ben (ben ik ook
Dit is helemaal niet verkeerd toch?
:fill(white):strip_exif()/f/image/tJDOKTWCeQ5JxQvA09uVGnIl.png?f=user_large)
OBS? Dat moet ik googlen...Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:05:
[...]
De handigste manier om op te nemen is door de replay op te slaan, en'm dan op je scherm i.p.v. je headset te openen. Als je'm dan via OBS opneemt kijkt't wat rustiger. Niet dat een VR-clip niet leuk is, maar een stilstaande camera is wat handiger voor analyse
Verder qua versnellingen. Volgens mij zit ik overal in de aanbevolen versnellingen. Maar goed ik kan het inderdaad verkeerd hebben.
De vorige race kon ik na het contact echt geen deuk in een pakje boter tijden, maar kan dat door schade komen want ik was daar wel erg traag.
Er vallen mij ook enkele dingen op in je filmpjes. Het kan liggen aan het feit dat het beeld wat vervormt door de VR opname maar in turn 2 kan je volgens mij nog net wat later en harder remmen. Daarnaast kan je de bocht na de corkscrew wat breder aansnijden en kan je daar nog iets meer snelheid houden. Tot zover de dingen die mij opvallen op gebied van lap times.Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:39:
Practice:
[YouTube: Short Practice]
Quali:
[YouTube: Quali]
Race:
[YouTube: Race]
Wat me ook opvalt is dat je in de race zonder delta rijdt, en dan vind ik het zelf ook moeilijk om te vinden waar ik tijd verlies.
Verder is de delta ook handig om op te merken of je damage hebt. Wanneer je merkt dat je een goede exit hebt en toch tijd verliest op de straight bijvoorbeeld kan je zien dat je ergens damage hebt opgelopen. Het is niet zo dat je altijd aangeraden wordt te pitten bij damage.
Op gebied van de versnellingen is me enkel opgevallen dat je soms naar 4e schakelt voor turn 3, en dan in turn 3 verlies je snelheid dus bij de exit zit je dan wat laag voor 4e. Ik neem hem liever in 3e om dan ietsje na de exit naar 4e te schakelen.
Ik ben zelf ook zeker geen pro, dus ik kan even goed mis zitten maar dit zijn de dingen die mij hier tijd opleverden enkele weken geleden.
[ Voor 3% gewijzigd door GiggySmalls op 31-05-2020 14:19 ]
Zie de post in onderstaande link.rjzand schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:35:
Zijn er nog mensen op zoek naar een team of rijders voor de LeMans 24h (GTE)?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62532520
Er zullen zeker al wel wat mensen een team hebben, maar het plan is om woensdag a.s. team(s) te gaan vormen.
Enige voorwaarde is lid zijn van de GoT iRacing community.
Net weer een Le Mans gedaan. Ging eingelijk bijzonder steady, hele race 3:55-3:57. Reed wel veilig achteraan,
kan aan het begin nog wel aanhaken maar helaas niet te lang. Met nog 5 minuten te gaan verlies ik hem in de S voor het rechte stuk. Natuurlijk precies op het moment dat ik wordt ingehaald door een LMP1. Ik neem aan dat hij me ziet glijden maar hij besluit me toch op dat moment in te halen. Daardoor allebei uitgeschakeld.
Echt weer jammer want ik reed echt lekker constant en ging voor het eerst de finish halen. Ach, we gaan steeds beter en de schade qua iRating valt mee. Nog 1 race voor mijn MPR en dan weer een level omhoog.
kan aan het begin nog wel aanhaken maar helaas niet te lang. Met nog 5 minuten te gaan verlies ik hem in de S voor het rechte stuk. Natuurlijk precies op het moment dat ik wordt ingehaald door een LMP1. Ik neem aan dat hij me ziet glijden maar hij besluit me toch op dat moment in te halen. Daardoor allebei uitgeschakeld.
Echt weer jammer want ik reed echt lekker constant en ging voor het eerst de finish halen. Ach, we gaan steeds beter en de schade qua iRating valt mee. Nog 1 race voor mijn MPR en dan weer een level omhoog.
[ Voor 21% gewijzigd door Beltoni op 31-05-2020 14:23 ]
Goed om te lezen! Na alle frustratie van de eerdere ervaring met de GTE, moet het wel een prettig gevoel geven dat het eindelijk de goede kant op gaat.Beltoni schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:21:
Net weer een Le Mans gedaan. Ging eingelijk bijzonder steady, hele race 3:55-3:57. Met nog 5 minuten te gaan verlies ik hem in de S voor het rechte stuk. Natuurlijk precies op het moment dat ik wordt ingehaald door een LMP1. Ik neem aan dat hij me ziet glijden maar hij besluit me toch op dat moment in te halen. Daardoor allebei uitgeschakeld.
Ik zag trouwens dat je een C licentie hebt, moet telt dan races doen in een B klasse ook mee voor je promotie van C -> B?
JupJPM85 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Goed om te lezen! Na alle frustratie van de eerdere ervaring met de GTE, moet het wel een prettig gevoel geven dat het eindelijk de goede kant op gaat.
Ik zag trouwens dat je een C licentie hebt, moet telt dan races doen in een B klasse ook mee voor je promotie van C -> B?
:fill(white):strip_exif()/f/image/3dRcRE423Gmdpmxm3j1PMIDm.png?f=user_large)
Ja de Ferrari rijdt zoveel makkelijker. Het remmen valt echt te doseren wat erg veel rust geeft tijdens het rijden. Bij de Ford moest ik er gewoon altijd rekening mee houden dat elke bocht mijn laatste kon zijn.
Mocht ik ooit een leuke setup voor de Ford vinden dan ga ik hem sowieso weer proberen maar voor mijn vooruitgang is het beter om races te rijden. Met de Ford durfde ik dat echt niet.
Vind het overigens wel bizar dat de er in de LMP1 mensen meerijden met iRatings van onder de 1.000. Dat is echt vragen om problemen. Als ik nu een LMP2 pak dan had ik gewoon in de top split meegereden, daar wordt toch niemand vrolijk van...
[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 31-05-2020 14:34 ]
Om 15:00 ga ik ook mijn eerste Le Mans-race rijden. In de HPD, dus gezien de lage populariteit van die wagen zal ik wel in een te hoge split terecht komen
Ik heb veel meer geoefend dan ik normaal voor een race doe, maar ik vind het toch wel wat spannend

succesWormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:34:
Om 15:00 ga ik ook mijn eerste Le Mans-race rijden. In de HPD, dus gezien de lage populariteit van die wagen zal ik wel in een te hoge split terecht komenIk heb veel meer geoefend dan ik normaal voor een race doe, maar ik vind het toch wel wat spannend
Good luck ben benieuwd hoe die gaatWormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:34:
Om 15:00 ga ik ook mijn eerste Le Mans-race rijden. In de HPD, dus gezien de lage populariteit van die wagen zal ik wel in een te hoge split terecht komenIk heb veel meer geoefend dan ik normaal voor een race doe, maar ik vind het toch wel wat spannend
ok, bedankt voor je reactie en goed om te weten. ik wist niet dat pas woensdag over teams zou worden besloten.JPM85 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:20:
[...]
Zie de post in onderstaande link.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62532520
Er zullen zeker al wel wat mensen een team hebben, maar het plan is om woensdag a.s. team(s) te gaan vormen.
Enige voorwaarde is lid zijn van de GoT iRacing community.
Thanks voor de succeswensen
Is het eigenlijk verstandig om banden te pakken in de pitstop van de 1h-race, of heeft dat geen zin?
Geen ervaring met de LMP2, maar bij de GTE is het niet nodig.Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:43:
Thanks voor de succeswensenIs het eigenlijk verstandig om banden te pakken in de pitstop van de 1h-race, of heeft dat geen zin?
Lijkt me niet hoor, zou wel bijzonder rap zijn.Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:43:
Thanks voor de succeswensenIs het eigenlijk verstandig om banden te pakken in de pitstop van de 1h-race, of heeft dat geen zin?
Nope, banden laten zitten, alleen fuelWormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:43:
Zo goed als het vorige week ging, zo slecht gaat het vandaag.
Ga het morgen weer oppakken, vandaag gaat niet meer goed komen.
Ga het morgen weer oppakken, vandaag gaat niet meer goed komen.
https://wtf1.com/post/wtf1-10th-anniversary/
Misschien leuk om hiervoor een team op te zetten?
Ik zou graag meedoen maar daarvoor wil ik eerst wat ervaring hebben opgedaan in de auto's zelf!
Misschien leuk om hiervoor een team op te zetten?
Ik zou graag meedoen maar daarvoor wil ik eerst wat ervaring hebben opgedaan in de auto's zelf!
Dat was euuuh... InteressantWormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:34:

Daardoor het hele GTE-veld voorbij moeten laten, en iets aan aeroschade waardoor mijn LMP2 qua tempo een beetje tussen een LMP2 en een GTE in zat. Snel genoeg om een GTE op het rechte stuk in te halen, maar niet om dat met genoeg overtuiging te doen om een betere coureur in een langzamere wagen in de volgende bocht niet te hinderen. Vooral één BMW vond z'n knipperlampjes daardoor wel héél gaaf
Volgende keer m'n brandstofmeter toch maar een béétje in de gaten houden. Als ik aan het begin van de ronde m'n fuel mix had aangepast en was gaan lift & coasten was ik misschien iets minder dom over de finish gekomen
Een plek of twee meer had erin gezeten als ik die crash in bocht 1 niet had gehad, maar ik heb in ieder geval heel veel lol gehad

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2020 16:39 ]
Hier ook weer eens van de baan gekegeld, beste kwalificatie op Laguna Seca in een sterk veld en dan weer iemand die in bocht 4 probeert in te halen...
Je kunt in CC gewoon aangeven dat je wedstrijd +x ronden wil hebben.Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
Volgende keer m'n brandstofmeter toch maar een béétje in de gaten houden. Als ik aan het begin van de ronde m'n fuel mix had aangepast en was gaan lift & coasten was ik misschien iets minder dom over de finish gekomenJa, ik gebruik Crew Chief voor m'n brandstof, ik weet even niet wat daar mis is gegaan...
Ik ga zelf voor zekerheid en pak altijd +1
Dat 0.3/0.5 geneuzel is leuk, maar als er 1 ronde extra is ben je de sigaar
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Aangepast, thanks!raymondw schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:45:
[...]
Je kunt in CC gewoon aangeven dat je wedstrijd +x ronden wil hebben.
Ik ga zelf voor zekerheid en pak altijd +1
Dat 0.3/0.5 geneuzel is leuk, maar als er 1 ronde extra is ben je de sigaar
[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2020 16:48 ]
[quote]Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Toch netjes gedaan... van de races leer je ook veel.
Ik heb vanmorgen een race in de hpd gedaan maar heb nog lang geen goeie rondetijden.. rij daar als een ouwe tante.
Maar dat komt wel... heb tijd
[...]
Ik heb vanmorgen een race in de hpd gedaan maar heb nog lang geen goeie rondetijden.. rij daar als een ouwe tante.
Het is überhaupt ook aardig zoeken naar de beste lijnen op Le Mans. Overal zitten slowdowns verstopt, en er zijn diverse plekken waar je die 'magisch' kan ontwijken. In de HPD kun je heel veel tijd winnen door jezelf goed klaar te zetten voor de rechte stukken, maar dat is vaak nét langs een slowdown-grens. Of erovermopperonkel22 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:15:
[quote]Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
[...]

Mijn snelste tijd was een 3:36.8, maar die telde niet omdat ik een slowdown kreeg en nog niet ingelost had vóór start/finish
[ Voor 196% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2020 17:51 ]
Dubbel.
[ Voor 104% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2020 17:51 ]
Lekker bezig!!Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Dat was euuuh... InteressantDie ene idioot in élke race die er in de eerste bocht uitknalt? Haaaai
Daardoor het hele GTE-veld voorbij moeten laten, en iets aan aeroschade waardoor mijn LMP2 qua tempo een beetje tussen een LMP2 en een GTE in zat. Snel genoeg om een GTE op het rechte stuk in te halen, maar niet om dat met genoeg overtuiging te doen om een betere coureur in een langzamere wagen in de volgende bocht niet te hinderen. Vooral één BMW vond z'n knipperlampjes daardoor wel héél gaafEinde ronde 1 de pits ingedoken, gelukkig maar 23s repairs ofzo. Gas erop en weer door. Snelheid was weer wat'ie moest zijn, dus lekker kunnen rijden. GTE-veld vóór de fuel-stop weer volledig ingehaald, en daarbij ook een paar kreupele LMP2s gepakt. Tijdens de fuel-stop kom ik er achter dat de vinkjes voor banden blijkbaar na elke stop gereset worden. Ik had twee nieuwe voorbanden voordat ik dat uit had, dus met twee oude achterbanden en twee koude voorbanden weer verder. Uiteraard verrem ik me meteen in de eerste bocht na de pits, maar deze keer tik ik geen muur. Race verder redelijk afgemaakt en 8e gefinisht. P9 lag op 11s achter me, maar is vlak voor start/finish een tweede keer gelapt door de LMP1s en mocht dus geen laatste ronde meer rijden. Ik wel, met groot succes...
[YouTube: iRacing HPD fuel fail]
Volgende keer m'n brandstofmeter toch maar een béétje in de gaten houden. Als ik aan het begin van de ronde m'n fuel mix had aangepast en was gaan lift & coasten was ik misschien iets minder dom over de finish gekomenJa, ik gebruik Crew Chief voor m'n brandstof, ik weet even niet wat daar mis is gegaan...
Een plek of twee meer had erin gezeten als ik die crash in bocht 1 niet had gehad, maar ik heb in ieder geval heel veel lol gehad
Aangezien ik toch le mans had geoefend heb ik ook met de 3 uur race meegedaan. Zag dat ik laagste op server was dus niet gekwalificeerd en lekker achteraan gestart als 37e. Lekker uurtje gereden en uiteindelijk als 16e over finish met toch best wat inhaalacties.
Mijn goal was foutloos over finish, is niet helemaal gelukt, maar 3 Incs waarvan 2 voor mini stukje buiten baan niet slecht.
Moet alleen nog wel 1-2 seconde per ronde beter worden, nu rij ik 3:58s moet toch nog ff sneller dat is volgende stap.
Mijn kar voor 20S3 is ook klaar. Kanarie geel is wederom mijn kleur zodat mijn divebombs goed opvallen in de spiegels van degene voor me
:strip_exif()/f/image/fOyxRhzYl2MFII787ezln8hb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nSfkEm1LYd2aUEy4AVArEQTp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tTrEBy0WW19Td41ZwEqcQpU9.jpg?f=fotoalbum_large)
Had als Ford rijder eigenlijk voor die GTE moeten gaan, maar die achterlijke diffuser op de Porsche is té sexy
:strip_exif()/f/image/fOyxRhzYl2MFII787ezln8hb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nSfkEm1LYd2aUEy4AVArEQTp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tTrEBy0WW19Td41ZwEqcQpU9.jpg?f=fotoalbum_large)
Had als Ford rijder eigenlijk voor die GTE moeten gaan, maar die achterlijke diffuser op de Porsche is té sexy
[ Voor 4% gewijzigd door Jimmy J. op 31-05-2020 18:49 ]
Ik ga me nog eens aan de Radical wagen om 19h00.
Wel altijd een hele klus om aan een race / practice te beginnen. Stuur, pedalen en schakelunit klaar zetten. Daarna schoenen en handschoenen aantrekken
Wel altijd een hele klus om aan een race / practice te beginnen. Stuur, pedalen en schakelunit klaar zetten. Daarna schoenen en handschoenen aantrekken

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Eigenlijk is mijn plan om de Ferrari te gaan rijden in de league, maar die Porsche ziet er wel héél lekker uitJimmy J. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
Mijn kar voor 20S3 is ook klaar. Kanarie geel is wederom mijn kleur zodat mijn divebombs goed opvallen in de spiegels van degene voor me![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind de Porsche ook absurd mooi! Wil eigenlijk overstappen van BMW naar de sexy Porsche. Alleen ik krijg net beemer fatsoenlijk rond en ben bang dat ik weer vanaf 0 moet beginnen als ik start met Porsche.Jimmy J. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
Mijn kar voor 20S3 is ook klaar. Kanarie geel is wederom mijn kleur zodat mijn divebombs goed opvallen in de spiegels van degene voor me![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PS. Bijkomend voordeel er is bliksem Mcqueen livery voor Porsche!
Ik zoek me echt al een tijdje suf. Maar hoe kom ik er nu achter wat goede tracks zijn om te kopen voor season 3 als ik ergens de overstap naar de Skip wil maken?
Wil wel iets kopen dat nut heeft voor langere termijn.
Het nieuwe schema komt ergens volgende week online!Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:01:
Ik zoek me echt al een tijdje suf. Maar hoe kom ik er nu achter wat goede tracks zijn om te kopen voor season 3 als ik ergens de overstap naar de Skip wil maken?
Het schema voor de komende twee seizoenen is al zo goed als final:Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:01:
Wormaap in "iRacing 2016-2020"
Daarnaast kun je in deze sheet zien welke tracks in de Skip gebruikt zijn, gegarandeerd de komende seizoenen gebruikt gaan worden en gegarandeerd niet de komende seizoenen gebruikt gaan worden
Ik probeer te joinen maar niemand hoort me en ik zie alleen maar View Session.
Of ik ben geblocked, wat ik ook kan begrijpen.
Ondanks dat ik nog geen een GTE getest heb, heb ik met mijn hart al een keuze gemaakt en zelfs mijn paintscheme al bijna klaar; ik vrees dat wij een soort tweeling op de baan wordenJimmy J. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werd de muur ingedrukt een paar dagen geleden. Mijn tegenstander via PM: Ik liet je genoeg ruimte.

Beter dat dan helemaal niks natuurlijk, hij weet tenminste dat ie in fout wasMartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:00:
Werd de muur ingedrukt een paar dagen geleden. Mijn tegenstander via PM: Ik liet je genoeg ruimte.![]()
[Afbeelding]
Je moet er gewoon in kunnenPhusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:37:
Ik probeer te joinen maar niemand hoort me en ik zie alleen maar View Session.
Het nare was dat ik na dit contact de lucht in vloog, maar zonder schade door kon. Hij klapte vol de muur in en toen ik om hem heen wilde stuurde hij vol naar rechts waardoor we nogmaals chrashten en anderen meenamen. Ik snap dat echt niet.GiggySmalls schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:07:
[...]
Beter dat dan helemaal niks natuurlijk, hij weet tenminste dat ie in fout was
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-05-31 20-13-28]
Als ik heel kritisch ben liet hij ook (net) genoeg ruimte, maar omdat jullie wielen elkaar raakten drukte hij je pas echt de muur in.MartijnA3 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:15:
[...]
Het nare was dat ik na dit contact de lucht in vloog, maar zonder schade door kon. Hij klapte vol de muur in en toen ik om hem heen wilde stuurde hij vol naar rechts waardoor we nogmaals chrashten en anderen meenamen. Ik snap dat echt niet.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-05-31 20-13-28]
Dat hij na de crash naar rechts stuurde kan ook komen door schade aan zijn auto of misschien een heftige FFB op zijn stuur.
Ik probeer het niet goed te praten, maar het is voor mij ook niet 100% opzet.
Ik het screenshot kun je zien dat onze wielen al in elkaar zitten terwijl ik millimeters van de muur zit. Dat is niet genoeg ruimte. Ik ga er verder ook niet moeilijk over doen, maar als je iemand naast je hebt zitten geloof ik nooit dat je dan kunt inschatten of de ruimte die je geeft genoeg is. Is snap het risico gewoon niet.
Maar goed, ik heb de race de dag erna gewonnen door me juist buiten het gevecht op het rechte stuk te houden, dus daarvoor mag ik hem wel bedanken.
Maar goed, ik heb de race de dag erna gewonnen door me juist buiten het gevecht op het rechte stuk te houden, dus daarvoor mag ik hem wel bedanken.
Deze chaos in VR is me even teveel geworden. Normaal geen last van maar nu kotsmisselijk.
Mooie met de skip was dat ik een penalty kreeg voor unsafe pit entry... Nadat ik over de muur was gevlogen na een aanrijding
Mooie met de skip was dat ik een penalty kreeg voor unsafe pit entry... Nadat ik over de muur was gevlogen na een aanrijding
[ Voor 42% gewijzigd door Phusebox op 31-05-2020 21:18 ]
Ik had onlangs hetzelfde in oval op Charlotte, er vliegt iemand terug de track op na de muur te raken en lanceert me de pits in, kreeg ik nog een unsafe entry erbij bovenop de car contact, loss of control en damage die repaired moest worden...Phusebox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:17:
Deze chaos in VR is me even teveel geworden. Normaal geen last van maar nu kotsmisselijk.
Hoeveel banden heeft een Skip eigenlijk
. Was gister in een race waar ik ook in reed haha.
YouTube: How many wheels does a Skip Have in iRacing?
Zo zie je maar, reservewiel is altijd handigarene schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:22:
Hoeveel banden heeft een Skip eigenlijk. Was gister in een race waar ik ook in reed haha.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Bedankt voor de leuke avond mannen! Helaas paar keer slachtoffer geworden van de Madness maar wat doe je eraan
. Graag tot de volgende, kan helaas morgen door familieverplichten niet meedoen. Even 14 weken wachten dan maar....
Zo, dat was letterlijk Madness!!
Ontzettend leuk (en lastig) met complete chaos. Heerlijke afleiding van af en toe het te serieuze racen! Bedankt voor de organisatie!
Edit: ik kom er achter dat op mijn twitch alle gesprekken zijn opgenomen. Mocht iemand dat niet prettig vinden dan laat het maar weten dan delete ik de video.
https://www.twitch.tv/videos/637531130
https://www.twitch.tv/videos/637477036
Ontzettend leuk (en lastig) met complete chaos. Heerlijke afleiding van af en toe het te serieuze racen! Bedankt voor de organisatie!
Edit: ik kom er achter dat op mijn twitch alle gesprekken zijn opgenomen. Mocht iemand dat niet prettig vinden dan laat het maar weten dan delete ik de video.
https://www.twitch.tv/videos/637531130
https://www.twitch.tv/videos/637477036
[ Voor 42% gewijzigd door ourplayground op 31-05-2020 22:25 ]
Leuke avond mannen! 4x podium, dus ik mag niet klagen 
Mooi momentje in race 4 waar Bas 'm echt heerlijk omgooit na de melee in bocht 2
https://clips.twitch.tv/DifferentTacitGerbilVoteNay
Mooi momentje in race 4 waar Bas 'm echt heerlijk omgooit na de melee in bocht 2
Silverado Truck @ Lime Rock Park Classic: 35:14
Skip @ Lanier: Let's forget it
Subaru & Beetle @ Tsukuba 2000 FUll Heat 1: 1:50:17
Subaru & Beetle @ Tsukuba 2000 FUll Heat 2: 2:04:36
[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 01-06-2020 11:22 ]
Mwa ik zie het anders. Ik ben een stukje sneller en haal jou in omdat de mogelijkheid er is qua ruimte. Ik zie aan jouw stuuruitslag ook geen ontwijk of wegstuur beweging, sterker nog, je stuurt dieper in.JoepW schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:26:
[YouTube: GoT Weekly Tournament]
Op 35:24 en iets verder kan je zien hoe je een divebomb/‘gedurfde inhaalactie’ ontwijkt.
Anyhow, leuke races en leuke combi´s gekozen Joep!
Is er nog iemand voor wie iRacing down lijkt? Kan me niet inschrijven voor de volgende race, krijg de resultaten van de vorige niet en mijn race pariticipation data laadt ook niet.
Ik krijg hier ook niets geladen, dus lijkt down.GiggySmalls schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:47:
Is er nog iemand voor wie iRacing down lijkt? Kan me niet inschrijven voor de volgende race, krijg de resultaten van de vorige niet en mijn race pariticipation data laadt ook niet.
Hij is weer onlineMithriel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:49:
[...]
Ik krijg hier ook niets geladen, dus lijkt down.
Down again...
[ Voor 5% gewijzigd door JPM85 op 31-05-2020 23:05 ]
Prima om het zo te zien.Birelissimo schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:38:
[...]
Mwa ik zie het anders. Ik ben een stukje sneller en haal jou in omdat de mogelijkheid er is qua ruimte. Ik zie aan jouw stuuruitslag ook geen ontwijk of wegstuur beweging, sterker nog, je stuurt dieper in.
Anyhow, leuke races en leuke combi´s gekozen Joep!
Ik stelde mijn moment van insturen uit enkel en alleen om jou te ontwijken.
Mag ik het einde van mijn eerste race 'origineel' noemen? 
Die Silverado snel keren werkt niet echt, dus gezien er toch niemand meer in de buurt zat maar op deze manier over de finish gegaan
De Skip/Dirt Oval combo was mij niet zo gunstig gezind. Ondanks dat damage uit stond besloot een van mijn wielen een interessante richting te kiezen. 8m required repairs was een 'dan maar uitstappen' momentje.
Race 1 in de Beetle leuk gereden, race 2 was puin. Wat schade gereden, de pit in niet door waar het pionnetje stond en een Stop & Hold gepakt. Daarna het ding maar aan de kant gezet.
Wat me wel nog even van het hart moet, is dat ik vind dat er, naast alle gezelligheid en gelach, hier en daar nog best geïrriteerd gereageerd wordt. Natuurlijk is de bedoeling dat er serieus geraced wordt, ondanks de rare combinaties (heck, dat heb ik zelf nog extra benadrukt omdat't vorig seizoen mis ging). Maar met rare auto's op tracks waar ze niet voor bedoeld zijn rijden brengt natuurlijk meer risico met zich mee. Volgens mij rijdt er hier niemand regelmatig dirt oval, bijvoorbeeld. Dus dat er meer mis gaat ligt voor de hand. Ik ben zelf deze keer niet eens betrokken geweest bij problemen (afgezien van mezelf eruitknallen in de tweede race), maar ik vind het lastig om veel lol te hebben met de rare combinaties als er nog best vaak zo'n geïrriteerd sfeertje de kop op steekt.
Misschien ben ik de enige die dat zo ziet, misschien ook niet. Het is ook zeker geen verwijt of zo, iedereen heeft z'n eigen manier en stijl waarop'ie in TS zit. Ik wil alleen even delen hoe ik het zie
Die Silverado snel keren werkt niet echt, dus gezien er toch niemand meer in de buurt zat maar op deze manier over de finish gegaan
De Skip/Dirt Oval combo was mij niet zo gunstig gezind. Ondanks dat damage uit stond besloot een van mijn wielen een interessante richting te kiezen. 8m required repairs was een 'dan maar uitstappen' momentje.
Race 1 in de Beetle leuk gereden, race 2 was puin. Wat schade gereden, de pit in niet door waar het pionnetje stond en een Stop & Hold gepakt. Daarna het ding maar aan de kant gezet.
Wat me wel nog even van het hart moet, is dat ik vind dat er, naast alle gezelligheid en gelach, hier en daar nog best geïrriteerd gereageerd wordt. Natuurlijk is de bedoeling dat er serieus geraced wordt, ondanks de rare combinaties (heck, dat heb ik zelf nog extra benadrukt omdat't vorig seizoen mis ging). Maar met rare auto's op tracks waar ze niet voor bedoeld zijn rijden brengt natuurlijk meer risico met zich mee. Volgens mij rijdt er hier niemand regelmatig dirt oval, bijvoorbeeld. Dus dat er meer mis gaat ligt voor de hand. Ik ben zelf deze keer niet eens betrokken geweest bij problemen (afgezien van mezelf eruitknallen in de tweede race), maar ik vind het lastig om veel lol te hebben met de rare combinaties als er nog best vaak zo'n geïrriteerd sfeertje de kop op steekt.
Misschien ben ik de enige die dat zo ziet, misschien ook niet. Het is ook zeker geen verwijt of zo, iedereen heeft z'n eigen manier en stijl waarop'ie in TS zit. Ik wil alleen even delen hoe ik het zie
Dirt oval met skip en no damage wordt al snel minder serieus. Maar wel erg! leuk!
Desalniettemin leuke combi's tnx voor de organisatie!
Desalniettemin leuke combi's tnx voor de organisatie!
Wil nog even snel de 3SR aantikken voor week 13
Up againDynazap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:16:
iRacing down.
Wil nog even snel de 3SR aantikken voor week 13
Ten eerste: kudos voor de finish..:)Wormaap schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:08:
Mag ik het einde van mijn eerste race 'origineel' noemen?
[YouTube: iRacing reverse finish]
Ten tweede ben ik het met je eens wat betreft je opmerking over de lol met serieus racen met deze combo’s.
Zoals ik via ts ook aangaf is dat er zeer waarschijnlijk niemand op zoek is naar de chaos (immers als die ergens was verwacht dat was het wel de openingslap van de trucks, maar geen chaos kwam), maar dat deze simpelweg ontstaat bij atypische combinaties met een sausje onervarenheid van de racers.
Wellicht is het een mogelijkheid om naast madness races ook eens in de zoveel tijd gewoon echt een destruction derby op te zetten. Eigenlijk zelfde principe als de skips op de oval, maar dan met damage en last man/car standing na 15 min.
Het is enkel een idee, een idee die wellicht niet helemaal past bij het iracing gevoel maar wellicht niet verkeerd om eens uit het keurslijf dat netjes racen heet te stappen
Ik heb vorige week samen met een maat een heel aantal keer ‘reversed starts’ gedaan voor de lol, in een (voor de rest) lege practice server.Jimmy J. schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:17:
Leuke avond mannen! 4x podium, dus ik mag niet klagen
Mooi momentje in race 4 waar Bas 'm echt heerlijk omgooit na de melee in bocht 2https://clips.twitch.tv/DifferentTacitGerbilVoteNay
Bleek nog van pas te komen 🤣. Bedankt voor het delen van het filmpje.
Was erg leuk! Morgen er weer bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Cigarguy op 31-05-2020 23:53 ]
Hoop dat dit nu gelinkt is an mijn eerdere vraag...ben hier nog niet zo goed in. Nee dus...wat moet ik doen om diect te reageren op een bericht?
Ik heb me vandaag aangemeld voor 2 jaar via de link met 50% korting. Hier kun je wel een referral opgeven maar dat moet via een email adres. Die kon ik nergens vinden en had nogal haast dus heb ik gewoon de naam van Joep plus zijn ID opgegeven. Hier kreeg ik geen foutmelding over. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit nu goed gegaan is of niet en GOT racing nu wel de bonus binnen krijgt.

Ik heb me vandaag aangemeld voor 2 jaar via de link met 50% korting. Hier kun je wel een referral opgeven maar dat moet via een email adres. Die kon ik nergens vinden en had nogal haast dus heb ik gewoon de naam van Joep plus zijn ID opgegeven. Hier kreeg ik geen foutmelding over. Ben eigenlijk wel benieuwd of dit nu goed gegaan is of niet en GOT racing nu wel de bonus binnen krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door Mdeppie op 31-05-2020 23:51 ]
Leuke (gekke) avond vanavond heren!
Race1; Dit was zweten geblazen, een klein foutje en je stond in het gras, omgedraaid of de achterkant ging alle kanten op. In het begin een leuk gevecht met Joep & Jan Hein, waar in dezelfde ronde Joep en ik onszelf uitschakelde. Na een rondje of 9 waren de banden echt op voor mij gevoel, en kreeg ik meer moeite om de achterkant recht te houden.
Race2; Dit was serieus de leukste race van allemaal. Ondanks een bizarre start, waarbij ik na 2 bochten vanaf p19 verder mocht. Uiteindelijk terug naar p3 gereden door om alle chaos heen te rijden, soms een plekje te verliezen doordat ik gas los laat/rem als ik chaos zie.
Hierbij de start, waarbij ik Victor echt niet meer kon ontwijken. In 1e instantie leek hij de binnenkant te gaan pakken, maar net voor de bocht schiet hij in een spin naar rechts, waar ik kort achter zit.. Vol de rem intrappen hielp niet echt, naar links sturen kon ook niet meer en rechts zat Erik. Wat ik wel vreemd vind is dat nadat ik mijn weg vervolg en gewoon 1 lijn aan blijf houden, ik toch nog van achter geramd wordt. De mensen achter ons hebben wel wat langer de tijd gehad om te anticiperen op wat voorraan gebeurt.
Clip bij het praatje
[Video: https://clips.twitch.tv/CharmingSparklyCheetahSuperVinlin]
Race3; Ben ik redelijk kwijt wat er allemaal gebeurde, maar dat is niet mijn ding die Rally Cross.
Race1; Dit was zweten geblazen, een klein foutje en je stond in het gras, omgedraaid of de achterkant ging alle kanten op. In het begin een leuk gevecht met Joep & Jan Hein, waar in dezelfde ronde Joep en ik onszelf uitschakelde. Na een rondje of 9 waren de banden echt op voor mij gevoel, en kreeg ik meer moeite om de achterkant recht te houden.
Race2; Dit was serieus de leukste race van allemaal. Ondanks een bizarre start, waarbij ik na 2 bochten vanaf p19 verder mocht. Uiteindelijk terug naar p3 gereden door om alle chaos heen te rijden, soms een plekje te verliezen doordat ik gas los laat/rem als ik chaos zie.
Hierbij de start, waarbij ik Victor echt niet meer kon ontwijken. In 1e instantie leek hij de binnenkant te gaan pakken, maar net voor de bocht schiet hij in een spin naar rechts, waar ik kort achter zit.. Vol de rem intrappen hielp niet echt, naar links sturen kon ook niet meer en rechts zat Erik. Wat ik wel vreemd vind is dat nadat ik mijn weg vervolg en gewoon 1 lijn aan blijf houden, ik toch nog van achter geramd wordt. De mensen achter ons hebben wel wat langer de tijd gehad om te anticiperen op wat voorraan gebeurt.
Clip bij het praatje
[Video: https://clips.twitch.tv/CharmingSparklyCheetahSuperVinlin]
Race3; Ben ik redelijk kwijt wat er allemaal gebeurde, maar dat is niet mijn ding die Rally Cross.
De Skip is gewoon een fijne wagen die zeker na 1 a 2 rondes makkelijk onder controle te houden is.kampers schreef op maandag 1 juni 2020 @ 01:00:
Ik deze week in de skippy gestapt. Tot nu toe de leukste week die ik al in iracing heb gehad. Weet niet of het de combinatie auto en track is. Of dat de skip mij gewoon goed bevalt.
De races zijn leuk en over het algemeen kom ik de races door met niet al teveel incident points.
Ik wil komend seizoen zeker doorgaan met de skip, daarna ga ik eens een klasse verder kijken.
Als jij dit bent: https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=519384 is jouw referral aangekomenMdeppie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:49:
Hoop dat dit nu gelinkt is an mijn eerdere vraag...ben hier nog niet zo goed in. Nee dus...wat moet ik doen om diect te reageren op een bericht?![]()
Het programma gisteren is last minute aangepast omdat er maar 10 autos op de grid passen van een Dirt GRC baan. Dus we hebben toch maar weer Dirt Oval met de Skip gedaan.
Hier het aangepast programma
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 01-06-2020 06:06 ]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen