to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Een hele bijzondere ervaring om met 62 deelnemers aan de start te staan!
Voor mij was het vooral proberen heel te houden en proberen constant wat rondes te rijden. Het eerste ging wel maar constant rijden met zo'n groot veld dat is nog wel een dingetje. In de Feature Race was het zelfs zo dat ik bijna continu de blauwe vlag kreeg en dat maakt het wel moeilijk. Ik heb dan ook de neiging om toch meer uit te wijken ipv op de ideale lijn te blijven en een goed moment zoeken om ze er langs te laten. Uiteindelijk de auto toch maar in de pit gezet!
Het was iig een leerzame avond...thnx!!
Wacht maar tot ik er nog bij komDoubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:39:
[...]
Leuk dat je mee deed maar het is wel verwarrend dat er nog een Patrick mee reed
NP. Je deed het zeker niet bewust, ik had een slechte exit en je was er meteen bij. Tot de volgende keer!Jimmy J. schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:34:
Mijn eerste keer triples. Erg tof hoor, vooral bij de start! Bizar wel wat extra auto's met je processor doen. In lone zat ik tussen de 110 en 144 fps, bij de start kakte dit in met een dieptepunt van 46. Desalniettemin lekker gereden, en blij met m'n P3 in de feature.
En sorry Ruud! 100% mijn foutVerkeerd ingeschat hoeveel momentum je daar kwijt was en te eager om aan te haken voor een uitremactie in bocht 4. Kut ook dat je precies de muur nog raakte na de spin.
In iracing weer even je flippers opnieuw instellen.Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:52:
Hmm, volgens mij is het schakelprobleem een issue met iRacing. Als ik in de Fanatec settings zit werken de flippers gewoon.
Hoe was het eigenlijk met de pitstops? Zorgde dit er voor dat er alsnog een tactisch spelletje gespeeld kon worden, ondanks de in verhouding korte race?
En ik dacht dat Joeri wel uniek was. Rijden er gewoon 3 van rond 😅
Jawel, verkopen op marktplaats. Dingen zijn nog best gewild. Van dat geld een f1 e-sports of f1 v2 halen op marktplaats met een beetje extra.Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:35:
[...]
Heeft geen zin. Lees nu overal problemen met dit stuur en de flippers... Helaas geen oplossing voor die echt werkt.
Nou heb ik nog old school een G27, dus voor pijn ben ik niet bang. Maar inc's tellen na de finish ook nog mee en zou daardoor dus een DQ op kunnen leveren. Niet hier, maar wel in races waar een limiet is ingesteld. Dus inderdaad niet doen.Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Je reed bij de finish van race 2 vlak voor me en ging na de finish wild slingernd in de spin. Als dat een bewuste actie was, aub niet meer doen; met de DD stuurtjes doet dat best pijn als je er zo onverwachts bovenop knalt (wat ook gebeurde met Richard)..
Om te beginnen: wat geweldig om onderdeel van zo'n groot veld te zijn. Na lange tijd met de Porsche gereden te hebben, heb ik de laatste 2 seizoenen in de BMW gereden. Vanwege het geluid keerde ik vandaag toch weer terug naar de Porsche, maar dat viel op de nieuwe banden toch tegen. Reed in mijn 3e practicerondje met een brakke setup mijn snelste tijd, daarna de afstelling wel beter gekregen maar dat was niet in de tijden te zien. Dus dan maar de focus op de race en verschillende lijnen.
Kwalificatie P41. Maar helaas in bocht 1 al allerlaatste. Voor mij remde ze harder dan ik verwacht had, waardoor ik niet helemaal in een rechte lijn bleef onder het remmen en de auto naast mij raakte. Sorry daarvoor!
Uiteindelijk terug gekomen tot P30.
P30 was dan ook de startplaats voor race 2. Geen idee hoe ik het met mijn tempo voor elkaar gekregen heb, maar ik won de ene na de andere plek tot zelfs P13 in het pitwindow. Tot mijn grote verbazing verloor ik maar 2 plaatsen en kwam ik op P15 terug. Uiteindelijk met een wat chaotische laatste sector zelfs Raimond in de sprint naar de finish met 0,063 sec P14 afhandig kunnen maken. Wat een finish was dat
De snelheid had ik niet, volgens mij ben ik hier puur op ervaring uitgekomen.

De hoge opkomst met relatief weinig incidenten (volgens mij) was daarentegen erg positief
...en ja, die theekrans gesprekken leiden mij ook af
Ik had vooral last dat er zoveel deelnemers waren dat mijn pitcrew zo ver vooraan stond in de pitstraat dat ik er voorbij reed. Heeft me uiteindelijk een top 15 klassering gekost. 😏Bob-B schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:31:
Heel tof om te lezen dat er zo'n grote groep aanwezig was vandaag! Helaas kon ik er vanavond niet bij zijn, morgen ben ik wel er wel bij.
Hoe was het eigenlijk met de pitstops? Zorgde dit er voor dat er alsnog een tactisch spelletje gespeeld kon worden, ondanks de in verhouding korte race?
Weet niet of je op TeamSpeak zat, maar heb niemand daar over gehoord. Zo niet, een goede reden om daar wel op te komen want dan had een admin je zo van die zwarte vlag af kunnen helpen.Mr.Conroe schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:21:
Ik weet niet wat er aan de start van de 2e heat gebeurde maar doordat er een crash was in de opwarmronde had ik meteen een zwarte vlag te pakken omdat niet iedereen zijn positie innam. Daarmee was de lol er eigenlijk wel af omdat er niemand meer was om tegen te vechten. Volgende week beter dan maar.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Extra gemotiveerd om te zorgen dat mn traction loss systeem vandaag af is zodat alles weer in elkaar kan en ik vanavond van de partij kan zijn. Bedoeling is om dit seizoen actief aanwezig te zijn op de maandag.
[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 08-06-2020 06:54 ]
Hopelijk vanavond weer racen!
Bedankt voor de mooie drive by!
[Video: https://www.twitch.tv/videos/644099273?t=00h07m30s]
[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 08-06-2020 08:30 ]
Haha kloptDoubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:39:
[...]
Leuk dat je mee deed maar het is wel verwarrend dat er nog een Patrick mee reed
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Ik had in de tweede race ook gelijk een zwarte vlag te pakken omdat er iemand voor me van de baan ging in de opwarmronde. Wist niet dat een zwarte vlag door een admin verwijdert kon worden. Heb het via TS wel gemeld maar kreeg daar verder geen reactie op.Mr.Conroe schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:21:
Ik weet niet wat er aan de start van de 2e heat gebeurde maar doordat er een crash was in de opwarmronde had ik meteen een zwarte vlag te pakken omdat niet iedereen zijn positie innam. Daarmee was de lol er eigenlijk wel af omdat er niemand meer was om tegen te vechten. Volgende week beter dan maar.
Kreeg tijdens de brandstof pitstop nu nieuwe banden, terwijl ik dit voor de race had uitgezet. Blijkbaar is de bandenwissel tijdens de stop&go weer 'aangezet'.
Weer wat geleerd zullen we maar zeggen!
Bedankt voor de leuke/leerzame race en tot vanavond!
In de beta UI staat ie gewoon onder results.MartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:38:
Kun je de resultaten van een league race nog ergens terug vinden? Ik kijk er denk ik overheen.
Dat zou deze moeten zijn: https://members.iracing.c...nid=32839267&custid=74984MartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:38:
Kun je de resultaten van een league race nog ergens terug vinden? Ik kijk er denk ik overheen.
Te vinden via de leagua pagina: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
En dan op GOT | WEEKLY TOURNAMENT 20S3 klikken, dan krijg je alle sessies binnen dat seizoen te zien, inclusief een link naar de resulaten (als de sessie al geweest is, uiteraard
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Onder hosted sessions bij results. En anders via het league menu maar dan moet je een stuk dieper graven vind ik.MartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:38:
Racespot.tv is al voorbereidJoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:59:
[...]
Of gewoon lekker aan andere naam kiezen.
The 1440 minutes in the surroundings of Le Mans.
Link -> https://www.racespot.tv/calendar/
/f/image/4ZYq9d7J4ddm3t2c3stdTV1M.png?f=fotoalbum_large)
ps. Heb het idee dat de 911 op Interlagos een tikkeltje tekort komt, maar was wel erg leuk om gisteren in de feature race een tijdje P1 P2 P3 en P4 van een ander merk te zien
De opwarmronde van heat 2 was ook wel chaotisch achterin het veld. Ben tot 2 keer toe van achteren aangeden, waardoor ik helaas ook mijn voorganger geraakt heb.Wido72 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:40:
[...]
Ik had in de tweede race ook gelijk een zwarte vlag te pakken omdat er iemand voor me van de baan ging in de opwarmronde.
Wel vervelend als je auto al schade heeft voordat je uberhaupt gestart bent.
De tweede race stond iedereen wat scherper leek het, want de opwarmronde van heat 1 gaf geen problemen.
Gelukkig heb ik je geen pijn gedaan. Ik ben op de hoogte van incs na de finish maar omdat het niet telde besloot ik om het succesvol finishen te vieren maar was ik even vergeten om naar mijn relatives te kijken....Richard117 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:57:
[...]
Nou heb ik nog old school een G27, dus voor pijn ben ik niet bang. Maar inc's tellen na de finish ook nog mee en zou daardoor dus een DQ op kunnen leveren. Niet hier, maar wel in races waar een limiet is ingesteld. Dus inderdaad niet doen.

Hij liep anders behoorlijk hard het rechte stuk op. Hierdoor kwam is steeds te kort aan het einde van het rechte stuk om een poging te kunnen wagen. In het infield was ik met de Ford een stuk sneller en kon ook later remmen maar echt veel ruimte om daar een veilige inhaal actie te doen is daar niet.Jimmy J. schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:44:
ps. Heb het idee dat de 911 op Interlagos een tikkeltje tekort komt, maar was wel erg leuk om gisteren in de feature race een tijdje P1 P2 P3 en P4 van een ander merk te zien
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik merkte idd ook dat ik uit de laatste bocht een betere exit had dan de meeste andere auto's, maar de topspeed lag beduidend lager. Kan ook aan de setup liggen natuurlijk.Phydomir schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:42:
[...]
Hij liep anders behoorlijk hard het rechte stuk op.
Mijn 1e race was wel ok, pakte wat plekken door spinners maar vervolgens maakte ik een remfout in T1 waardoor ik weer 4 plekken verloor. 14e was op zich prima gezien ik in de practice niet verder kwam dan ca 28e.
Race 2 was een stuk beroerder; in ronde 2 bij het opkomen rechte stuk botsten 2 auto's voor me met elkaar, ik dacht er omheen te kunnen maar 1 van hen kwam naar links en raakte me, waardoor ik voor flinke schade had. Ik besloot toch door te rijden tot ronde 8 om niet een extra pitstop te hoeven maken.
Daarna Fabian nog een klein tikje gegeven bij het kijken/inhaalpoging die helaas hard genoeg was om hem te laten spinnen
Ondanks dat ik de pitentry vaak geoefend had, verpestte ik hem compleet waardoor ik eerst te hard en daarna veel te langzaam reed en ook nog eens te vroeg stilstond.... hoop tijd mee verloren, maar na de volledige pitcycle alsnog 15e, achter @Richard117. Ik was een seconde per ronde sneller maar had toch moeite om er voorbij te komen. Ingaan laatste ronde lukte dat, maar in de allerlaatste bocht ging ik te wijd doordat ik werd afgeleid door achterblijvers en zo werd het een fraai slipstreamgevecht naar de finish waar Richard me alsnog te snel af was.
Klopt, was echt frustrerend om vlak achter @Jimmy J. de laatste bocht te pakken en hem dan meteen weg te zien lopen.Phydomir schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:42:
[...]
Hij liep anders behoorlijk hard het rechte stuk op. Hierdoor kwam is steeds te kort aan het einde van het rechte stuk om een poging te kunnen wagen. In het infield was ik met de Ford een stuk sneller en kon ook later remmen maar echt veel ruimte om daar een veilige inhaal actie te doen is daar niet.
Maar de setup van de BMW was echt niet fijn. Moeilijk bij het remmen, klein beetje onderstuur op het infield en listig tijdens accelereren. Zeker in de snelle doordraaier naar beneden en in bocht 3.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Die snelle doordraaier naar beneden is in de ferrari ook wel listig heb ik gemerkt tijdens oefenen.JoepW schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:04:
[...]
Klopt, was echt frustrerend om vlak achter @Jimmy J. de laatste bocht te pakken en hem dan meteen weg te zien lopen.
Maar de setup van de BMW was echt niet fijn. Moeilijk bij het remmen, klein beetje onderstuur op het infield en listig tijdens accelereren. Zeker in de snelle doordraaier naar beneden en in bocht 3.
:strip_exif()/f/image/vDOC3iVUTAm8aQLkAYxWAMur.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze resultaten haalde ik in de zelfde omstandigheden als tijdens de training die jullie van de week hielden met een setup die voor mij werkte (bandenspanning op zn laagst, vleugel standje 4 en tc allebei op 2)
Kom ik dan qua tijden een beetje in de buurt van een goede racepace of word het nog ff een paar uur fiks trappen?
Is er ergens ook nog een goede setup guide te vinden voor deze auto?
In de practice gisteren zat ik daar twee tienden onder, en ik ben beide races in het middenveld geëindigd. Als je nog een paar uur fiks kan trappen, dan helpt dat vast. Maar om leuk mee te rijden is het niet nodigJuliankarssies schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]
Deze resultaten haalde ik in de zelfde omstandigheden als tijdens de training die jullie van de week hielden met een setup die voor mij werkte (bandenspanning op zn laagst, vleugel standje 4 en tc allebei op 2)
Kom ik dan qua tijden een beetje in de buurt van een goede racepace of word het nog ff een paar uur fiks trappen?
De top zat rond de 1:30.5.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Gewoon meedoen.Juliankarssies schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]
Is al een ervaring op zich. Ik reed in de race als snelste 1.33.7 of zo, maar de ervaring nemen ze mij niet meer af, en die is ook belangrijk.
Je rijdt in verkeer in de race, zal moeten vechten om positie, draft krijgen waardoor je weer een paar tienden wint. Gisteren deed de kop van het veld een 1:31 laag tijdens de race, maar tijdens de practice werd er een halve seconde harder gereden.Juliankarssies schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]
Belangrijkste is dus dat je stabiel je ronden kan rijden, durf je op 0.2 seconde achter je voorblijver te hangen en rij je 15-20 ronde je tijden stabiel. Deze ervaring kan je alleen op doen door te gaan racen en te zorgen dat je die ervaring op doet.
Staar je niet blind op je tijden, maar zorg dat je voor jezelf veilig op 95% van je kunnen die rondes kan doen.
Nou, vechten om positie heb ik nog even achterwege gelaten. Misschien 1 of 2 keer iemand ingehaald die niet stilstond of langs de baan ging.JPM85 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Je rijdt in verkeer in de race, zal moeten vechten om positie, draft krijgen waardoor je weer een paar tienden wint. Gisteren deed de kop van het veld een 1:31 laag tijdens de race, maar tijdens de practice werd er een halve seconde harder gereden.
Belangrijkste is dus dat je stabiel je ronden kan rijden, durf je op 0.2 seconde achter je voorblijver te hangen en rij je 15-20 ronde je tijden stabiel. Deze ervaring kan je alleen op doen door te gaan racen en te zorgen dat je die ervaring op doet.
Staar je niet blind op je tijden, maar zorg dat je voor jezelf veilig op 95% van je kunnen die rondes kan doen.
Het devies voor mij in mijn eerste race zo was meer van... finishen.. finishen.. finishen. en niemand in de weg rijden,
Dat jij niemand in haalt, wil niet zeggen dat ze jou niet willen inhalenActualFantasy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:00:
[...]
Nou, vechten om positie heb ik nog even achterwege gelaten. Misschien 1 of 2 keer iemand ingehaald die niet stilstond of langs de baan ging.
Het devies voor mij in mijn eerste race zo was meer van... finishen.. finishen.. finishen. en niemand in de weg rijden,
Ik ben met 33ers en een paar hoge 32ers naar p14 gereden, dus als je deze tijden een hele race vol kunt houden kun je gewoon goed in het veld mee komen.Juliankarssies schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:47:
[Afbeelding]
https://members.iracing.c...custid=31747&simsessnum=0
Persoonlijk vond ik het deelnemersveld iets te groot, eerste anderhalve ronde is het meer filerijden waarbij de gentlemen's code ver te zoeken is dat je geen bizarre inhaalacties probeert.
Maar goed, velen van ons, waaronder ik, zijn nog nieuw in iRacing dus het zal hopelijk allemaal verbeteren.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ja, ik was (semi)bewust als laatste gestart in de eerste race. En dan is het even zoeken, en gewoon opletten, maar ik heb wel genoten hoor. En ja het was vol, maar na rondje of 2/3 was alles wel uitelkaar van achteren.Phusebox schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:08:
Echt vechten met mensen was voor mij niet te doen (althans van p25 tot laatste waar ik heb gereden). Er werden de meest rare acties gedaan waardoor ik mensen niet dicht durfde te volgen of acties in te zetten.
Persoonlijk vond ik het deelnemersveld iets te groot, eerste anderhalve ronde is het meer filerijden waarbij de gentlemen's code ver te zoeken is dat je geen bizarre inhaalacties probeert.
Maar goed, velen van ons, waaronder ik, zijn nog nieuw in iRacing dus het zal hopelijk allemaal verbeteren.
Gewoon toch geprobeerd mijn eigen ding te doen, en aan te komen.
Op dit moment ben ik alleen lid van de GoT league maar ik merkte afgelopen week dat er maar barweinig te racen is buiten de officiele races om. Ik ben benieuwd hoe en of ik m'n aantal races uit kan breiden door me eventueel nog bij een andere leuke league te voegen.
Je hebt denk ik wel een punt dat het wel erg druk was met 62 man en misschien wel iets te druk. Zeker intimiderend voor de mindere rijders zoals ik. Je moet natuurlijk nog zien of de opkomst zo blijft.Phusebox schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:08:
Echt vechten met mensen was voor mij niet te doen (althans van p25 tot laatste waar ik heb gereden). Er werden de meest rare acties gedaan waardoor ik mensen niet dicht durfde te volgen of acties in te zetten.
Ik weet dat grotere leagues soms meerdere divisies hebben zoals bijvoorbeeld een a en een b divisie. Kunnen de mindere rijders ook proberen met elkaar battelen i.p.v constant in de spiegel te kijken en proberen voor iedereen uit de weg te gaan.
Is natuurlijk wel meer geregel en zoals gezegd moet de opkomst wel solide blijven anders heb je in beide divisies geen opkomst meer. Weet totaal niet of het überhaupt mogelijk of wenselijk is trouwens
In het iracing forum en dan https://members.iracing.com/jforum/forums/show/7511.page zie ik al een league staan, misschien dat er meerdere instaan.tomolino schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:20:
Zijn er hier mensen die aan nog meer van dit soort leagues meedoen?
Op dit moment ben ik alleen lid van de GoT league maar ik merkte afgelopen week dat er maar barweinig te racen is buiten de officiele races om. Ik ben benieuwd hoe en of ik m'n aantal races uit kan breiden door me eventueel nog bij een andere leuke league te voegen.
Ik ben ook een mindere rijder en ik zie het gewoon als een goede oefening van in je spiegels kijken, relatives in de gaten houden en hopen dat je door jezelf niet van de baan af knikkertdozo71 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:25:
[...]
Je hebt denk ik wel een punt dat het wel erg druk was met 62 man en misschien wel iets te druk. Zeker intimiderend voor de mindere rijders zoals ik. Je moet natuurlijk nog zien of de opkomst zo blijft.
Ik weet dat grotere leagues soms meerdere divisies hebben zoals bijvoorbeeld een a en een b divisie. Kunnen de mindere rijders ook proberen met elkaar battelen i.p.v constant in de spiegel te kijken en proberen voor iedereen uit de weg te gaan.
Is natuurlijk wel meer geregel en zoals gezegd moet de opkomst wel solide blijven anders heb je in beide divisies geen opkomst meer. Weet totaal niet of het überhaupt mogelijk of wenselijk is trouwens
Heb een tijdje met een ferrari gt3 league meegedaan maar bestaat niet meer. Zoals @PatrickPost1972 al zei, even op het iracing forum kijken onder de league sectie kijken daar zijn er genoeg. Wel veel amerikaanse leagues trouwenstomolino schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:20:
Sorry Raimond dat was ik in race 2,ik begon te glijden en iemand achter mij wilde mij rechts ontwijken maar tikte mij nog net aan terwijl jij er links aankwam(kon verder weinig doen in die bocht stil gaan staan was volgens mij ook geen optie!?),mijn fout!Raimond613 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:54:
[...]
Ik merkte idd ook dat ik uit de laatste bocht een betere exit had dan de meeste andere auto's, maar de topspeed lag beduidend lager. Kan ook aan de setup liggen natuurlijk.
Mijn 1e race was wel ok, pakte wat plekken door spinners maar vervolgens maakte ik een remfout in T1 waardoor ik weer 4 plekken verloor. 14e was op zich prima gezien ik in de practice niet verder kwam dan ca 28e.
Race 2 was een stuk beroerder; in ronde 2 bij het opkomen rechte stuk botsten 2 auto's voor me met elkaar, ik dacht er omheen te kunnen maar 1 van hen kwam naar links en raakte me, waardoor ik voor flinke schade had. Ik besloot toch door te rijden tot ronde 8 om niet een extra pitstop te hoeven maken.
Daarna Fabian nog een klein tikje gegeven bij het kijken/inhaalpoging die helaas hard genoeg was om hem te laten spinnen
Ondanks dat ik de pitentry vaak geoefend had, verpestte ik hem compleet waardoor ik eerst te hard en daarna veel te langzaam reed en ook nog eens te vroeg stilstond.... hoop tijd mee verloren, maar na de volledige pitcycle alsnog 15e, achter @Richard117. Ik was een seconde per ronde sneller maar had toch moeite om er voorbij te komen. Ingaan laatste ronde lukte dat, maar in de allerlaatste bocht ging ik te wijd doordat ik werd afgeleid door achterblijvers en zo werd het een fraai slipstreamgevecht naar de finish waar Richard me alsnog te snel af was.
Als je dynamic uit zet in een privé sessie, kan je dan soortgelijke track condities opzetten?
Zojuist een paar rondes gereden achter elkaar. Ik zat rond de 1.34 met uitschieters van een halve seconde naar boven of beneden. Heb de hele rit opgenomen en vroeg mij af of mensen misschien ff een paar tips hebben voor wat meer pace. Video gaat direct naar mijn snelste ronde van een 1.33.2
Ik merkte gisteravond dat ik vooral wat tijd liet liggen op het infield maar ik heb daar veel moeite met het remmen zonder een lockup te veroorzaken.
Setups, tijden en omstandigheden zitten aan het einde.
Gisteravond ook de eerste wedstrijd gereden in een NL GT3 league. Althans opzet door de Nederlander en er doen ca 20 man mee uit de hele wereld. Voorwaarde is wel dat je IRating onder de 1200 ligt. Lekker laagdrempelig.tomolino schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:20:
Gisteren was de eerste wedstrijd op Summit Point met 7 verschilende auto's. Als 11de gestart en als 7de geëindigd. Ik kreeg er een natte rug van.
Ik kan vanaf het werk ff niet op Iracing, maar als je zoekt op Sunday GT3 World Challenge dan vind je hem wel bij de leagues.
Volgens mij kun je sowieso in bocht 1/2/3 veel tijd winnen door bocht 1 later in te sturen en meer links te houden. Dan kun je vroeg op het gas voor bocht 2 en vanaf daar (bijna) volgas houden door bocht 3.ZelianGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:15:
[YouTube: iRacing testsessie Interlagos 2020-06-08]
Zojuist een paar rondes gereden achter elkaar. Ik zat rond de 1.34 met uitschieters van een halve seconde naar boven of beneden. Heb de hele rit opgenomen en vroeg mij af of mensen misschien ff een paar tips hebben voor wat meer pace. Video gaat direct naar mijn snelste ronde van een 1.33.2
Ik merkte gisteravond dat ik vooral wat tijd liet liggen op het infield maar ik heb daar veel moeite met het remmen zonder een lockup te veroorzaken.
Bocht 4 de auto verder naar buiten laten lopen denk ik.
Bocht 5 en 6 zijn volgens mij wel oke.
Bocht 7 veel verder naar binnen, hier kan je erg veel curb meepakken.
Bocht 8 zou ik ook eerder aan de binnenkant gaan zitten.
Bocht 9 ook goed volgens mij.
Bocht 10 iets minder curb pakken, voor mijn gevoel is de auto dan stabieler.
Bocht 11 meer naar de apex komen, de curb net niet raken en de auto breed uit laten lopen.
Een aantal bochten kan je denk ik veel snelheid winnen door iets eerder te remmen om zo het blokkeren van de wielen te voorkomen, hiermee ga je uiteindelijk harder de bocht uit. Succes en tot vanavond!
Helaas is dit een iets te lage Irating voor mij, ik zit momenteel rond de 1900 en wil eigenlijk proberen om stabiel in de 2000 te komen. In ieder geval bedankt voor de tip!Simbob schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Gisteravond ook de eerste wedstrijd gereden in een NL GT3 league. Althans opzet door de Nederlander en er doen ca 20 man mee uit de hele wereld. Voorwaarde is wel dat je IRating onder de 1200 ligt. Lekker laagdrempelig.
Gisteren was de eerste wedstrijd op Summit Point met 7 verschilende auto's. Als 11de gestart en als 7de geëindigd. Ik kreeg er een natte rug van.
Ik kan vanaf het werk ff niet op Iracing, maar als je zoekt op Sunday GT3 World Challenge dan vind je hem wel bij de leagues.
[ Voor 32% gewijzigd door tomolino op 08-06-2020 14:44 . Reden: quote toegevoegd ]
Is dat een tweede account maar nu met een A ipv een nummer ?
Geen probleem, het was voor mij gewoon een race incident, kan gebeuren.verse48 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:03:
[...]
Sorry Raimond dat was ik in race 2,ik begon te glijden en iemand achter mij wilde mij rechts ontwijken maar tikte mij nog net aan terwijl jij er links aankwam(kon verder weinig doen in die bocht stil gaan staan was volgens mij ook geen optie!?),mijn fout!
Dat zijn de Admins van de sessieMDenessen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:59:
Ik zag gisteren in de GoT League een aantal rijders met een A achter de naam.
Nee dat zijn de admins van de race server.MDenessen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:59:
Ik zag gisteren in de GoT League een aantal rijders met een A achter de naam.
Als je bijvoorbeeld RaceLabApps gebruikt, dat moet je ook de tussennamen weer laten geven.
De mensen die je absoluut niet er af moet tikken😜
Ooh die A is van niet er AftikkenJuliankarssies schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:36:
[...]
De mensen die je absoluut niet er af moet tikken😜
Iemand toevallig de release notes al gezien?
Nee helaas niks gezien.Raimond613 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:53:
iracing is momenteel down ivm patch 1 van dit seizoen. Ik ben aan het downloaden, zo te zien zijn er ook wijzigingen aan de GTE's?
Iemand toevallig de release notes al gezien?
Anderen hebben al wat gezegd over je lijnen, maar wat me opvalt is dat je niet hard remt. Max 40% ofzo?ZelianGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:15:
[YouTube: iRacing testsessie Interlagos 2020-06-08]

Ik heb nog weinig ervaring met de GTE's, maar op hoge snelheid rem ik keihard en verlaag de remdruk naarmate de auto afremt, omdat de downforce dan ook afneemt. Volgens mij kun je hier nog veel winnen.
Remmen is inderdaad lastig. Ik zit achter mijn bureau op een stoel met wieltjesMartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:03:
[...]
Anderen hebben al wat gezegd over je lijnen, maar wat me opvalt is dat je niet hard remt. Max 40% ofzo?
[Afbeelding]
Ik heb nog weinig ervaring met de GTE's, maar op hoge snelheid rem ik keihard en verlaag de remdruk naarmate de auto afremt, omdat de downforce dan ook afneemt. Volgens mij kun je hier nog veel winnen.

Zal vanavond eens gaan klooien met instellingen om te kijken of het beter kan.
[ Voor 6% gewijzigd door ZelianGuy op 08-06-2020 16:10 ]
Dit zou het moeten zijn:
Dit vind ik wel een fijne toevoeging:This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 3 Release.
iRACING BETA UI:
Loading
- Some new video clips have been added to the splash screen when the iRacing BETA UI is loading - collect them all!
- Loading progress for the iRacing BETA UI is now displayed in the Windows Taskbar.
Loading Screen
- Fixed an issue where using the loading screen could cause the Simulator to load into the wrong full-screen resolution when the Windows desktop is in HDR color space.
SIMULATION:
AI Racing
- AI Drivers have received additional training with the Audi RS3 LMS.
Heat Racing
- Fixed an issue that was causing User-Created Heat Racing Sessions to have an incorrect limit on the max number of drivers in the Session.
- Fixed an issue where Heat Racing Events were not using the "Score Average Lap" setting correctly for Qualify Sessions.
Tire Sets
- Fixed an exploit where a driver could get a free set of tires during a pit stop if they exited the vehicle.
Auto-Exposure Camera System
- Adjusted the rates and limits of this system to help minimize issues while we improve it.
- Fixed several bugs related to locating the cockpit window in VR.
Visual Effects
- Adjusted the camera shake effect for camera transitions.
Particle Effects
- Adjusted particle settings for when a players' tires make contact with the ground.
Audio
- Volume of sawtooth curbs has been adjusted to prevent audio clipping.
XAudio2
- A Master Volume slider has been added to the Sound Options menu. Now you do not have to fiddle with the "app.ini" file to adjust it.
- - The slider ranges from -40 dB to 0 dB, so users can easily tune the volume of the entire Simulation.
- The volume adjustment range of Engine, Tires, Crash, and Wind sounds have been increased from -10 dB to -20 dB.
- Fixed the issue where XAudio2 was not correctly muting the Simulator when the window loses focus, if requested.
- - Users can set this through the variable, "mute_WhenFocusLost", in the "app.ini" file. A value of "1" will mute the Simulator when window focus is lost, and a value of "0" will not.
- Fixed an issue where microphone volume gain was not being applied to XAudio2 stereo sounds.
- - This was causing the cockpit view's engine and wind sounds to be too loud at times, particularly if the Master Volume was reduced from maximum.
- Fixed an issue with crackling noises during car startup sequences when using xAudio2.
CARS:
Aston Martin DBR9 GT1
- Baseline setup has been updated.
Audi R18
- Full manual control for deployment of the MGU-K has been restored.
Audi R8 LMS
- Fixed an issue where this car failed to start at tracks with a high altitude.
- - The starter cranking RPM has been increased slightly.
Audi RS3 LMS
- Friction coefficients of side skirts and middle chassis have been reduced to prevent excessive speed loss when scraping.
- Tire compound has been reverted to the latest 2020 Season 2 version.
BMW M4 GT4
- Some decals for a fixed paint scheme have been updated.
- Brake light brightness has been adjusted.
Chevrolet Corvette C6.R GT1
- Baseline setup has been updated.
Dallara IR18
- Season setups have been updated.
Ferrari 488 GT3
- Various vehicle audio has been remixed for XAudio2, including; idles, in-car engine, transmission, and backfires.
Ferrari 488 GTE
- Various vehicle audio has been remixed for XAudio2, including; idles, in-car engine, transmission, and backfires.
Ford Mustang FR500S
- Power steering assist has been adjusted.
Global Mazda MX-5 Cup
- Fanatec has been added as a sponsor to this vehicle.
Indy Pro 2000 PM-18
- Visor tear-offs have been added for the drivers of this car.
- Fixed an issue with the order of options in the Anti-Roll Bar adjustment dropdown menu.
NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- Clutch torque capacity has been increased.
- Tire wear rate has been reduced slightly.
- Driver animations have been updated to reduce leaning while turning.
- Fixed a crashing issue that could occur when loading this vehicle at Dirt tracks.
- Fixed an issuer with the oil pressure gauge needle.
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- The New Damage Model has been disabled for this vehicle.
- - This has been done out of an abundance of caution in preparation for the start of the Official Series' for 2020 Season 3. We intend to re-enable the New Damage Model on this vehicle when testing concludes that racing will only be affected positively.
NASCAR Cup Series Ford Mustang
- - This has been done out of an abundance of caution in preparation for the start of the Official Series' for 2020 Season 3. We intend to re-enable the New Damage Model on this vehicle when testing concludes that racing will only be affected positively.
- Fixed an issue where the aero vents could disappear even when undamaged.
NASCAR Cup Series Toyota Camry
- Fixed an issue where the nose grills could disappear.
NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- Clutch torque capacity has been increased.
- Tire wear rate has been reduced slightly.
- Driver animations have been updated to reduce leaning while turning.
- Roof antenna has been adjusted.
- Fixed a crashing issue that could occur when loading this vehicle at Dirt tracks.
- Fixed an issuer with the oil pressure gauge needle.
NASCAR Gander Outdoors Ford F150
- For the Paint Shop, rollbar colors are now customizable.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- Power steering assist has been adjusted.
Porsche 919
- Full manual control for deployment of the MGU-K has been restored.
Radical SR8
USF 2000
- Visor tear-offs have been added for the drivers of this car.
- In the garage, the front and rear wing flap adjustment controls have been moved to Chassis tab.
- Fixed an issue with the order of options in the Anti-Roll Bar adjustment dropdown menu.
- Rear wing flap adjustment tooltip has been updated with additional information.
TRACKS:
Atlanta Motor Speedway
- (Oval) - Track checkpoints have been updated.
Autodromo Nazionale Monza
- Speed bumps have been updated to interact more smoothly with the New Damage Model.
Circuit des 24 Heures du Mans
- Curbs and speed bumps have been updated to interact more smoothly with the New Damage Model.
Daytona International Speedway
- Speed bumps have been updated to interact more smoothly with the New Damage Model.
Eldora Speedway
- An errant floating lightpole has been planted in the correct position in the infield.
Road America
- Fixed an issue where the surface type for part of pit lane was incorrect, and could trigger pit speed limit warnings and reset pit options.
- Fixed an issue where some treelines were visually popping as the camera changed distances from them.
- Some advertisements have been updated.
Tsukuba Circuit
- Wind now causes trees and reeds to sway at this track.
[Legacy] Daytona International Speedway - 2008
- A Master Volume slider has been added to the Sound Options menu. Now you do not have to fiddle with the "app.ini" file to adjust it.
- - The slider ranges from -40 dB to 0 dB, so users can easily tune the volume of the entire Simulation.
Je burostoel in een 2 paar oude schoenen zetten wil wel helpen tegen het wegrollen.ZelianGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Remmen is inderdaad lastig. Ik zit achter mijn bureau op een stoel met wieltjesDus heel hard de rem intrappen wil helaas niet.
Je vergeet wel het allerbelangrijkste van de update:BM schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:19:
Zover ik zag vooral XAudio aanpassingen aan de Ferrari, en geen BoP zaken
Tsukuba Circuit
- Wind now causes trees and reeds to sway at this track.
Wat een briljant idee!JPM85 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:26:
[...]
Je burostoel in een 2 paar oude schoenen zetten wil wel helpen tegen het wegrollen.

Voordat ik mijn Challenge kocht reed ik zo ook, werkt helemaal primaZelianGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:27:
[...]
Wat een briljant idee!Daar was ik zelf nooit op gekomen. Daar zal mijn vriend raar van opkijken maar het is helaas niet anders. Ik zal het vanavond proberen tijdens de vrije training.
:strip_exif()/f/image/ZmKo3B0RnO2v5qjY97G7I8lq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de wielen van mn bureaustoel eraf gehaald en ze vervangen voor deze: https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611ZelianGuy schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:10:
[...]
Remmen is inderdaad lastig. Ik zit achter mijn bureau op een stoel met wieltjesDus heel hard de rem intrappen wil helaas niet.
Nou hopen dat ik dat ook kan binden aan een key.....Nee dus.FabiandJ schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:13:
[...]
Dit zou het moeten zijn:
[...]
Dit vind ik wel een fijne toevoeging:
Ten opzichte van welke sessie? Gelijke omstandigheden?Adriaaanvdb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:02:
Net in de Porsche 911 rsr gereden en ik ben opeens een seconde langzamer geworden ten opzichte van de ford (ik ben gewisseld omdat met de ford is banden temperatuur een probleempje) maar ik ben gewoon een seconde langzamer moet je dan zo erg wennen aan een andere gte?
Is een goede oplossing en misschien wat beter dan de schoenen. Bedankt voor de tip. Duurt wel een week voordat ze binnen zijn maar dat is niet anders.MartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:03:
[...]
Ik heb de wielen van mn bureaustoel eraf gehaald en ze vervangen voor deze: https://www.bol.com/nl/p/...er_confirmation2008093611
Deze keer was het een test drive sessie en de laatste keer Gewoon test (geen test drive)MartijnA3 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:06:
[...]
Ten opzichte van welke sessie? Gelijke omstandigheden?
Dan zijn de omstandigheden niet gelijk. Je zou beide auto's eens in de test drive moeten vergelijken dan.Adriaaanvdb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:09:
[...]
Deze keer was het een test drive sessie en de laatste keer Gewoon test (geen test drive)
Ik wou mezelf hier even voorstellen. Mijn naam is Lieven, 39 jaar en ben reeds 9 jaar iRacing lid, waarvan ik de meeste jaren amper een paar races gereden heb. De laatste tijd ben ik wat meer beginnen rijden, onder andere door deelname in de MX5 in een kampioenschap rond de Belcar (in België dus). Ik word normaal vanavond class A in zowel Road als Oval, maar heb wel slechts een irating van 1600 op Road en nog véél minder op Oval. Met het afwerken van mijn permanente rig hoop ik het komende seizoen een klasse mee te rijden met iets straffere wagens dan de Mazda.
Veel plezier allemaal!
Ik zat een beetje in dezelfde situatie en heb ervoor gekozen om de skip en een GTE car te kopen. Binnen de tracks is behoorlijk wat overlap waardoor de totale prijs wel meevalt. Ik heb me voorlopig enkel op de eerste tracks toegelegd om dan later op het jaar deel 2 te kopen.boozt77 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:30:
Hi forum. Even voorstellen. Ik ben Joost (42)en sinds een jaartje ah sim racen. Voornamelijk met assetto corsa. Laatst mijn brakke Logitech dfgt ingewisseld voor een fanatec cls elite en clubsport pedalen. Toen vond ik het tijd om eens met iracing te beginnen. Online is het wel heel leuk racen. Nu loopt mijn 3 maanden proeftijd bijna af en wil wel verlengen en ik zoek nog een promo code. Ben in dubio wat ik na de rookie moet oppakken. Ik hoor veel goeds over spec racer Ford en skippie. Hebben jullie nog suggesties voor d class road? Zonder je helemaal blauw te betalen aan extra content?
Tot nu toe nog niet al teveel tijd erin kunnen spenderen maar ben echt fan van zowel de skip als de GTE car (Ferrari 488 GTE in mijn geval). Absoluut geen spijt van mijn aankoop!
:strip_exif()/f/image/4FyBhaDhJod0cwi6jHY125ac.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.tradingpaints...ew/278967/Wynns-Ford-GT/1
[ Voor 48% gewijzigd door BobvK op 08-06-2020 19:25 ]
Wel erg druk maar gelijk een goede vuurdoop gehad.
Geen kwalificatierondje kunnen neerzetten door eigen fouten en koude banden dus eerste race achteraan gestart. Gelijk filerijden de eerste 2 rondes maar daarna in eigen tempo naar p41 kunnen rijden met wat foutjes van mij.
Tweede race ging al een stuk beter en consistenter waardoor ik van p41 naar p18 heb kunnen rijden met op het laatst nog een leuk gevecht met Fabian. Ook het pitten ging boven verwachting goed al deden al mijn hulpjes (Racelabapps en Crew chief) het niet, toen maar op safe gespeeld en netjes de race uit kunnen rijden.
Was erg leuk en voor herhaling vatbaar!
iRacing Profiel | PSN: kampover91
Gaat mij niet lukken, dus eerste schrapresultaat helaas binnen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gelukkig ben ik er vanavond zelf bij, maar toch leuk om deze kanalen te hebben voor de avondjes naast de vrouw op de bank.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
(ben nog wel geïnteresseerd in wat de setup geworden is voor de Ferrari, iemand n linkje)
Hier is een lijst: https://members.iracing.c...000/1524566.page#12081290Remco Tr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:32:
Is er ergens een lijstje welke auto’s het nieuwe banden model hebben?
Geen idee in hoeverre dit nu precies klopt, maar ik neem aan dat het wel goed is.
De base herkend hem ineens niet meer... geen race dus voor mij vanavond.
Hoop dat ik de quali nog ga redden

Hoi moet jij eens opletten hoeveel mensen 1600 irating hebben in iracing 😉crowke schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:53:
Hey Iedereen,
Ik wou mezelf hier even voorstellen. Mijn naam is Lieven, 39 jaar en ben reeds 9 jaar iRacing lid, waarvan ik de meeste jaren amper een paar races gereden heb. De laatste tijd ben ik wat meer beginnen rijden, onder andere door deelname in de MX5 in een kampioenschap rond de Belcar (in België dus). Ik word normaal vanavond class A in zowel Road als Oval, maar heb wel slechts een irating van 1600 op Road en nog véél minder op Oval. Met het afwerken van mijn permanente rig hoop ik het komende seizoen een klasse mee te rijden met iets straffere wagens dan de Mazda.

Tot zondag in Monza!
Helaas in de 1e race achterstevoren getikt in bocht 1. Wel een inhaal race kunnen maken en binnen de top 20 gefinished. Race 2 zelf teveel fouten gemaakt, waardoor ik wel nogmaals een inhaal race mocht maken.
In race 2 nog even leuk mogen battlen met Patrick D. Zaten wat interessante manoeuvres maar uiteindelijk hebben we het die laps het 0x gehouden
GTE ligt me echt veeeeel beter dan de 718. Zelfs een P6 kunnen rijden tijdens de practice, alleen krijg je daar blijkbaar geen punten voor
[ Voor 5% gewijzigd door Cigarguy op 08-06-2020 22:23 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen