Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 272 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Zojuist mijn eerste race gewonnen _/-\o_ _/-\o_ https://members.iracing.c...id=32594673&custid=513973

Kwalificatie was met een PB op plek 2, had een snellere 2e ronde maar was lichtelijk Off Track en telde helaas niet mee.

De start in de race van mij was bagger, viel terug naar P6. Gelukkig door fouten kon ik gemakkelijk 3 inhalen en de andere 2 waren volgens mij nette inhaalmanouvres. Heerlijk dit :9. Zeker een goedmaker na gisteravond.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:22
Beltoni schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:12:
Volgens de aanstichter (iR: 4.600) was het een netcode... Heeft het nog zin om hier een protest voor in te dienen?
Lijkt op netcode, maar dat is eigenlijk alleen met een shot van opzij goed te zien. Maar zonder netcode had ie je misschien ook geraakt.

Protests zijn bedoeld voor opzettelijk van de baan af beuken. Dat lijkt hier niet van toepassing.

iRacing Profiel | Mijn simrig

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:22
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:36:
[...]
Maar ja met die ene klootviool meer SR verloren dan ik na een volledige clean race terugkrijg. Beetje krom.
Soms heb je zo'n serie helaas. Stug vol houden, dan kom je er wel. Die 'klootviolen' haken toch wel af nadat hun abo met dikke korting is afgelopen ;)

Nog een tip, je kunt bij het quitten iRacing laten vragen of je de replay wilt opslaan. Ergens een vinkje bij de opties.

iRacing Profiel | Mijn simrig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 03:44
schraal schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:38:
[...]

Lijkt op netcode, maar dat is eigenlijk alleen met een shot van opzij goed te zien. Maar zonder netcode had ie je misschien ook geraakt.

Protests zijn bedoeld voor opzettelijk van de baan af beuken. Dat lijkt hier niet van toepassing.
Dat is ook zo. Was nu gewoon pijnlijk dat ik drie races achter elkaar in het achterveld eindig zonder dat ik er veel aan kon doen. Ach, die dagen zitten er ook bij.

Vier maal is scheepsrecht. Mocht starten vanaf P4 en had een race vol met gevechten, gelukkig zonder incidenten deze keer. Laatste 4 rondes kon ik zonder afleiding ook nog lekker pushen, met uiteindelijk een 1:50,626 als resultaat, toch weer flink wat van mijn snelste tijd afgesnoept 8)

iRacing Profiel // XB1: Beltoon

• Adriaaanvdb
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-05 01:30
Klopt het dat er binnenkort een nieuwe lmp2 auto komt?

• ZelianGuy
  • Nu online

Hier is de start van mijn race.

Mijn start was erg verneukt en ik vroeg mij af hoe ik dit beter kan doen de volgende keer. Daarnaast had ik een misshift bij het schakelen op de backstraight.

Volgens mij waren de 2 inhaalmanouvres van mij clean, maar mochten jullie daar anders over denken dan hoor ik dat graag. Wil graag positief zijn in de community :)

iRacing Profiel

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:10

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Adriaaanvdb schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:21:
Klopt het dat er binnenkort een nieuwe lmp2 auto komt?
Ja maar duurt nog wel even maandje of 2 dacht ik,niet bij de volgende update.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06:36

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZelianGuy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:34:
[YouTube: iRacing 2020-05-23]

Mijn start was erg verneukt en ik vroeg mij af hoe ik dit beter kan doen de volgende keer. Daarnaast had ik een misshift bij het schakelen op de backstraight.

Volgens mij waren de 2 inhaalmanouvres van mij clean, maar mochten jullie daar anders over denken dan hoor ik dat graag. Wil graag positief zijn in de community :)
Kleine opmerking: zet de racelijn uit. 8)

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:00
Wauw, net mijn eerste GTE race gehad, op Catalunya. Wát een chaos met de veel snellere LMP1's en LMP2's die zich tussen de vechtende GTE's door proberen te wurmen. Ik had mijn kwalificatie volledig verpruts (eraf in de laatste bocht, dus 2 ronde in 1 klap verneukt) dus kon me de hele race naar voren vechten, maar wat gaaf zeg! Iedereen gedroeg zich erg netjes, maar je moet toch constant in je spiegels kijken, en zelfs dan kun je verrast worden door een LMP1 die er als een raket aankomt.

Dit ga ik vaker doen :*)

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:53

BM

Moderator Spielerij
ZelianGuy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:34:
[YouTube: iRacing 2020-05-23]

Je inhaalactie op die witte (ongeveer 1:30) vind ik tikje divebomber-ig overkomen, die laatste in T1 is netjes.

Oh, klein dingetje....ZET DIE RACELIJN UIT :P

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• ZelianGuy
  • Nu online
JoepW schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Kleine opmerking: zet de racelijn uit. 8)
Ik was al bang voor die opmerking O-)
BM schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Je inhaalactie op die witte (ongeveer 1:30) vind ik tikje divebomber-ig overkomen, die laatste in T1 is netjes.

Oh, klein dingetje....ZET DIE RACELIJN UIT :P
Ik had dat gevoel ook een beetje , aan de andere kant had ik door dat ik later rem en dat ik de witte auto dus kon uitremmen. Volgende keer anders proberen misschien.

De volgende race doe ik zonder racelijn. Vond het wel een goede manier om de baan te leren kennen.

Racen jullie verder nooit zonder racelijn en leren jullie gewoon zonder?

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hoe het beste te starten vroeg ik mij ook af.

Voor mij is hem in de 1 zetten en gas geven bij groen tot nu het beste. Maar verlies altijd minimaal 1 plek.

Beetje gas geven en dan naar 1 schakelen bij groen is bij mij langzamer gebleken. Maar goed. Blijkbaar kan het beter want de meesten zijn sneller bij de start. Of ik heb een traag reactievermogen maar dat is volgens mij niet echt het geval.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• ZelianGuy
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:50:

Voor mij is hem in de 1 zetten en gas geven bij groen tot nu het beste. Maar verlies altijd minimaal 1 plek.

Beetje gas geven en dan naar 1 schakelen bij groen is bij mij langzamer gebleken. Maar goed. Blijkbaar kan het beter want de meesten zijn sneller bij de start. Of ik heb een traag reactievermogen maar dat is volgens mij niet echt het geval.
Kan misschien te maken hebben met de koppeling instellingen, bij mij staat hij op automatisch. Misschien hebben anderen dat anders

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beltoni
Mithriel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:24:
Max Verstappen en heleboel andere snelle gasten rijden over klein uurtje in de Porsche cup @ http://www.twitch.tv/iracing
Zit al eventjes te kijken, ook wel echt een heerljke cup!

Als ik wat meer ervaring heb ga ik ook een keer de 911 goed testen.

• Adriaaanvdb
Vraagje ik rij in de r18 in ilms maar ik wordt helemaal gek van naar beneden kijken in de Blackbox hoeveel procent batterij ik heb. Ik zie bij Jimmy broadbent dat hij iets van een mod heeft bij de r18 weet iemand wat hij heeft?

• Mr.Conroe
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:31
Aangezien ik mijn wekelijkse portie destruction derby (IMSA) al achter de kiezen heb, vandaag maar eens een poging gedaan op Le Mans in de Bimmer.

Met hangen en wurgen onder de 4 Minuten gekomen (3.59,0 met een optimal van 3.57,9) maar was eigenlijk wel een beetje verrast dat het circuit toch redelijk saai is. Afgezien van de Porsche bochten is het alleen maar stop-and-go.

Tweede poging gedaan met de Ferrari maar dat ding is me echt te onvoorspelbaar. Denk je er lekker in te zitten en dan wordt je zonder waarschuwing door je eigen achteras ingehaald.....

Zal eens nadenken of ik een poging wil gaan wagen in het echte event.

• Mithriel
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 23:47

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Beltoni schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Inderdaad heerlijke cup! Jammer dat Verstappen uiteindelijk niet heeft mee gedaan.

Wat me wel opvalt dat ondanks SoF van 8000 ofzo toch behoorlijk wat lullige aanvaringen zijn.

Als ik dit zie wil ik ook in die auto stappen, maarja dan herinner ik me dat dit profs zijn en alles makkelijk laten lijken.

iRacing |

• B Tender
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:18
Beltoni schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Doen! Met voorsprong mijn lievelingsauto tot op heden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
Pffff net een heftige race gehad. Vlak voor de quali stopt mijn PC opeens nadat ik mijn koptelefoon eruit haal... Heel apart.

Was vrij snel terug maar had helaas maar tijd voor 1 quali lap, die ik natuurlijk in de eerste bocht verpest want spanning..

Starten vanaf P18, heb volgens mij nog nooit zo ver naar achter gestaan. Natuurlijk zal je net zien dat er dan geen incidenten zijn in de openingsronde. Uiteindelijk mijzelf helemaal teruggevochten naar P6 en dat ging zeker niet zonder slag of stoot. Werd iemand vlak voor mij gedisqualified, daardoor raakt ik ook enigszins in de war. Haalde @Raimond613 in na een paar rondjes en stuitte direct op een groepje, gelukkig ging hij niet direct het gevecht aan waardoor we samen wat plekken konden pakken.

Zaten echt een paar maniakken tussen maar godzijdank een goede afloop :D

edit: Zie dat de SoF 2.951 was en ik startte met nummer #15. 8)

[Voor 8% gewijzigd door Beltoni op 23-05-2020 18:24]

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 02:54
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:50:

Koppeling intrappen, in zijn 1 zetten en toeren op 6000 houden. Bij groen de koppeling 60% los, en gecontroleerd naar vol gas, daarna koppeling verder mee op laten komen.

https://youtu.be/oq9vpnICTKo

iRacing Profiel | Le Mans signup iRacing

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:13:
Vraagje ik rij in de r18 in ilms maar ik wordt helemaal gek van naar beneden kijken in de Blackbox hoeveel procent batterij ik heb. Ik zie bij Jimmy broadbent dat hij iets van een mod heeft bij de r18 weet iemand wat hij heeft?
Of met alt-k je blackbox verplaatsen..

• kampers
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:45
We zullen vandaag nog eens proberen wat irating en safety erbij te krijgen (Twitch)

Live om 18:45 op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:34

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Mithriel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:00:
[...]

Inderdaad heerlijke cup! Jammer dat Verstappen uiteindelijk niet heeft mee gedaan.

Wat me wel opvalt dat ondanks SoF van 8000 ofzo toch behoorlijk wat lullige aanvaringen zijn.

Als ik dit zie wil ik ook in die auto stappen, maarja dan herinner ik me dat dit profs zijn en alles makkelijk laten lijken.
Vind de 911 een erg leuke maar ook lastige auto. Misschien verstandiger om eerst wat meer ervaring in de GTE series op te doen.

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
Wat raden jullie aan na de MX5? GTE of Skip of iets anders?
Of is het te vroeg om over te stappen na een race of 10?

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-05 08:33
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:47:
Het is zeker niet te vroeg om over te stappen. Dit is ook al veel besproken in dit topic dus lees vooral terug.

In het Kort kunnen beiden, Skip is een hele populaire serie waarbij je zeker met minder ervaring goed uit de voeten kan en je carcontrol echt kan oefenen, GTE is al weer wat pittiger.

iracing profiel

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:13

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik ben van mx5 naar de skip gegaan, inmiddels begin ik te oefenen met GTE maar dat is toch zeker weer een stapje erbij in vergelijking met een skip.

Het is natuurlijk net wat je leuk vind maar de skip is zeker een aanrader.

iRacing Profiel

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:44

Raimond613

Simracer

Beltoni schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:05:
Pffff net een heftige race gehad. Vlak voor de quali stopt mijn PC opeens nadat ik mijn koptelefoon eruit haal... Heel apart.

Was vrij snel terug maar had helaas maar tijd voor 1 quali lap, die ik natuurlijk in de eerste bocht verpest want spanning..

Starten vanaf P18, heb volgens mij nog nooit zo ver naar achter gestaan. Natuurlijk zal je net zien dat er dan geen incidenten zijn in de openingsronde. Uiteindelijk mijzelf helemaal teruggevochten naar P6 en dat ging zeker niet zonder slag of stoot. Werd iemand vlak voor mij gedisqualified, daardoor raakt ik ook enigszins in de war. Haalde @Raimond613 in na een paar rondjes en stuitte direct op een groepje, gelukkig ging hij niet direct het gevecht aan waardoor we samen wat plekken konden pakken.

Zaten echt een paar maniakken tussen maar godzijdank een goede afloop :D

edit: Zie dat de SoF 2.951 was en ik startte met nummer #15. 8)
Het ging bij mij niet echt lekker deze race, kon moeilijk het gevoel te pakken krijgen en met wat opportunisten om me heen besloot ik iedereen maar gewoon voorbij te laten in het begin. Dat pakte in ronde 9 goed uit, want daar lagen in 3 aparte incidenten totaal iets van 7 auto's naaste baan waardoor ik alsnog een 9e plek cadeau kreeg.

iracing profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 28-05 18:04
Afgelopen week weer veel leuke maar ook frustrerende races gehad.. 😂 Ik heb in de F3 mijn 1e race op iRacing gewonnen! Wel moet ik daarbij zeggen dat de strength of field maar 900 was, waar ik inmiddels weer rond de 1400 irating zit. Donderdag leek het erop dat ik mijn 2e race van de week kon pakken.. Helaas dacht mijn tegenstander er anders over, rondes lang geprobeert ervoorbij te komen, helaas gebeurde er toen dit.. https://streamable.com/tcz491

Ook heb ik dit weekend een TrackIR5 van iemand overgekocht, Dinsdag komt hij binnen dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jimmy J.
vaagjunior schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:30:
Afgelopen week weer veel leuke maar ook frustrerende races gehad.. 😂 Ik heb in de F3 mijn 1e race op iRacing gewonnen! Wel moet ik daarbij zeggen dat de strength of field maar 900 was, waar ik inmiddels weer rond de 1400 irating zit. Donderdag leek het erop dat ik mijn 2e race van de week kon pakken.. Helaas dacht mijn tegenstander er anders over, rondes lang geprobeert ervoorbij te komen, helaas gebeurde er toen dit.. https://streamable.com/tcz491
'badloser'? Je knijpt hem echt gigantisch af. Dat was vragen om eraf getikt te worden...

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:43:
[...]
'basloser'? Je knijpt hem echt gigantisch af. Dat was vragen om eraf getikt te worden...
Wat Jimmy zegt.
@vaagjunior Je had echt wat ruimte moeten laten. Hij zat nog naast je en jouw spotter zal echt niet clear geroepen hebben.

• vaagjunior
Jimmy J. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:43:
[...]
'basloser'? Je knijpt hem echt gigantisch af. Dat was vragen om eraf getikt te worden...
Ik wil verder niet in discussie gaan. Maar ik gaf hem al meerdere keren alle ruimte... Hij divebombde mij hiervoor en als ik niet van mn lijn afging lagen we er allang samen af. Zijn pace was 2 a 3 sec langzamer (omdat hij in de 1e ronde al iemand eraf beukte en schade had). En misschien wel het belangrijkste, hij zit met 80% van zijn auto op de kerb, als die kerb daar niet zat dan had hij nooit daar blijven pushen.

Verder mogen we natuurlijk allebei een mening hebben, maar ik zit op de racelijn en lijkt me dan niet dat ik maar rechtdoor moet gaan en een slechtere lijn moet pakken..

En volgens mij is met je voorvleugel/voorwiel iemand aantikken lang niet meer ernaast ;)

[Voor 5% gewijzigd door vaagjunior op 23-05-2020 19:52]

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
vaagjunior schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Ik wil verder niet in discussie gaan. Maar ik gaf hem al meerdere keren alle ruimte... Hij divebombde mij hiervoor en als ik niet van mn lijn afging lagen we er allang samen af. Zijn pace was 2 a 3 sec langzamer (omdat hij in de 1e ronde al iemand eraf beukte en schade had). En misschien wel het belangrijkste, hij zit met 80% van zijn auto op de kerb, als die kerb daar niet zat dan had hij nooit daar blijven pushen.

Verder mogen we natuurlijk allebei een mening hebben, maar ik zit op de racelijn en lijkt me dan niet dat ik maar rechtdoor moet gaan en een slechtere lijn moet pakken..

En volgens mij is met je voorvleugel/voorwiel iemand aantikken lang niet meer ernaast ;)
Ok. Je hebt gelijk of toch niet... want jij lag er af en hij niet.

• vaagjunior
JoepW schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:53:
[...]

Ok. Je hebt gelijk of toch niet... want jij lag er af en hij niet.
Kwam hem 5 bochten later weer tegen.. Hij reed langzaam en is 13 plekken achter mij gefinished :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simbob
  • Nu online
Zojuist weer geprobeerd om een race te rijden op Oultan Park met de Skip. Express als laatste gestart.
In de eerste ronde gingen er 13 voor me van de baan en zo eindigde ik als 7de.

Vanmiddag veel geoefend op Gilles voor volgende week in de Skip.
Ook nog een race gewonnen in de Carburtor Cup, niet officieel, maar wel lekker.

• Adriaaanvdb
JoepW schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:22:
[...]

Of met alt-k je blackbox verplaatsen..

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01:04
B Tender schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:32:
Ik mag de laatste tijd telkens aan (de onderkant van) de topsplit in de 911-GT3-cup aansluiten en dat is... pittig. Als dat zo doorgaat betekent het dat ik binnenkort denk ik aan de bovenkant van de volgende split m'n rondjes mag doen 8)
Wij rijden vaak dezelfde split en ongeveer dezelfde tijden, de auto op de baan houden en je rijdt al snel bovenkant van de split. Maar houd hem maar eens op baan....

iRacing Profiel

• Beltoni
Ben na twee races met de MX5 overgestapt overgestapt naar de Skip en geen moment spijt gehad. Erg gave auto waarbij je volgens mij goed leert hoe je snelheid meeneemt in de bochten. Erg populaire serie waardoor je bijna altijd met mensen van hetzelfde niveau rijdt.

Al even met de GTE getest maar dat is wel echt een flinke stap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:40
Eerste winst in de nascar series na een paar keer toch op p3 te eindigen.
Begon al met mn eerste pole in iracing en had eigenlijk als doel niet te crashen in bocht 1.
maar ik had bij de 1ste bocht al 2 sec voorsprong en de ronde daarna uitgebreid naar 3 sec en zo de race uitgereden met 0x 🍻😎.
Nu alleen de vraag of ik iets verkeerd deed bij de start of lag de rest te slapen?
Ik zag namelijk wel de auto achter mij een aanloop nemen waardoor ik besloot een sec later op het gas te gaan.
Let btw niet op de gasten die tikkertje spelen achteraan😪

https://youtu.be/aWkxF_qv8UQ

• Simbob
  • Nu online
Juliankarssies schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:37:
Eerste winst in de nascar series na een paar keer toch op p3 te eindigen.
Begon al met mn eerste pole in iracing en had eigenlijk als doel niet te crashen in bocht 1.
maar ik had bij de 1ste bocht al 2 sec voorsprong en de ronde daarna uitgebreid naar 3 sec en zo de race uitgereden met 0x 🍻😎.
Nu alleen de vraag of ik iets verkeerd deed bij de start of lag de rest te slapen?
Ik zag namelijk wel de auto achter mij een aanloop nemen waardoor ik besloot een sec later op het gas te gaan.
Let btw niet op de gasten die tikkertje spelen achteraan😪

https://youtu.be/aWkxF_qv8UQ
Officieel mag je pas gaan als je de groene vlag ziet. Staat ook in de regels.
Maar er wordt soms ook al flink geplankt als de pace car net de pitstraat in rijdt.

• Phusebox
  • Niet online
Beltoni schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Ben na twee races met de MX5 overgestapt overgestapt naar de Skip en geen moment spijt gehad. Erg gave auto waarbij je volgens mij goed leert hoe je snelheid meeneemt in de bochten. Erg populaire serie waardoor je bijna altijd met mensen van hetzelfde niveau rijdt.

Al even met de GTE getest maar dat is wel echt een flinke stap.
Duur grapje zie ik al. Als ik naar de tracks voor season 3 kijk. Moet 9 tracks en 1 auto kopen dan. Rond de 110 euro ofzo met korting.

• ZelianGuy
  • Nu online
Net weer 2 races gehad. Bij beide 2 incidenten waar ik mijn hoofd toch even krab.

Hierbij zit de auto voor mij de hele tijd om de rem te trappen en moet ik afremmen. Ik weet niet dit of dit een fout is of gewoon een eikel. Vond het vreemd en gelukkig kon ik hem voorbij.

2e ding in het filmpje is een vraag aan mijn kant. Is deze inhaalactie goed? Ik laat mijzelf zien in zijn spiegels en had de ambitie om hem gewoon te volgen, alleen duikt hij aan de kant en trapt zo vroeg op de rem dat ik hem kon inhalen.

Bij het 1e incident vraag ik mij af of ik toch meer ruimte had moeten laten, aan de andere kant was ik er gewoon voorbij. Ik zet hem op 50/50 qua schuld.

Het 2e incident is iemand die meerder fouten had gemaakt en die keihard laatste reed. Had hem al eerder ingehaald maar door een fout aan mijn kant was hij er weer. Ik heb hier het idee dat het een poging was om mij van de baan te tikken maar wat gelukkig mislukte.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover. Leer wel genoeg in deze races!

iRacing Profiel

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:04
Je kunt selectief tracks kopen die je aanspreken en verder in de overige weken MX-5 rijden. Maar je hebt gelijk. Bereid je maar vast voor op het volgende seizoen, want dan ga je het opnieuw meemaken. Naarmate je al meer in bezit hebt wordt het beter :+

iRacing Profiel

• Juliankarssies
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:40
fietsbob schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Officieel mag je pas gaan als je de groene vlag ziet. Staat ook in de regels.
Maar er wordt soms ook al flink geplankt als de pace car net de pitstraat in rijdt.
Ik dacht dat het de nr1 auto was die de pace van pit entry tot start/finish bepaalde zoals in de f1. En ik heb tot nu toe inderdaad iedereen zien gaan zodra de pace kar weg is, daarom ging ik ook pas toen p2 achterop reed anders ben je sitting duck.

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02:13
Juliankarssies schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Ik dacht dat het de nr1 auto was die de pace van pit entry tot start/finish bepaalde zoals in de f1. En ik heb tot nu toe inderdaad iedereen zien gaan zodra de pace kar weg is, daarom ging ik ook pas toen p2 achterop reed anders ben je sitting duck.
Wat mij betreft maakte je een uitstekende start en de rest zat te slapen. De sporting code zegt:
6.8.2.3. As the front row of cars approach the start/finish line, the green flag will be shown,
signifying the start of the race.

De groene vlag komt als je binnen x-afstand van de start/finish streep komt, ongeacht je snelheid. Het is dus het spel voor de koploper om hier het juiste moment voor te kiezen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist een lekker einde gehad van een mooie race. Begonnen op P7 omhoog geraced naar P3 en toen kwam Pascal van achteren...

Einde race :( niet eens een sorry, ook niet na de race. wel een sorry maar ik was al gevlogen ;)

[Voor 8% gewijzigd door laforte op 23-05-2020 22:34]

iRacing Profiel

• downing
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:15
laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:18:
[YouTube: 2020 05 23 22 06 06]

Zojuist een lekker einde gehad van een mooie race. Begonnen op P7 omhoog geraced naar P3 en toen kwam Pascal van achteren...

Einde race :( niet eens een sorry, ook niet na de race.
Jawel hoor maar je was alweg. Geen x ervoor gekregen zelfs niet 0x denk dat het netcode was. Sorry kon weinig doen.

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

downing schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Jawel hoor maar je was alweg. Geen x ervoor gekregen zelfs niet 0x denk dat het netcode was. Sorry kon weinig doen.
Misschien snap ik het dan niet met die netcode maar op mijn scherm zit je er gewoon heel dicht achter, was dit niet zo op jou scherm?

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:36
laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:18:
[YouTube: 2020 05 23 22 06 06]

Einde race :( niet eens een sorry, ook niet na de race.
Je kiest er zelf voor om terug naar de racelijn te gaan, terwijl hij er al aankomt natuurlijk. Had je natuurlijk moeten en kunnen weten.

Ok, dat is niet zo, maar is wel beetje de tendens hier soms van een aantal om het altijd bij jezelf te moeten zoeken.

Je zou in de replay vanaf zijn auto, de nose cam moeten pakken en vanaf de zijkant kijken dan. Zal je zien dat hij er niet tegenaan zit. En dat is dus de netcode... zeg maar het tijdsverschil tussen dat jou pc iets ziet, wat op zijn pc wel of niet gebeurt.

[Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 23-05-2020 22:34]

• ActualFantasy
laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:31:
[...]

Misschien snap ik het dan niet met die netcode maar op mijn scherm zit je er gewoon heel dicht achter, was dit niet zo op jou scherm?
Maar in filmpje zie je toch ook dat hij jou niet raakt of wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downing
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:15
laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:31:
[...]

Op het moment dat ik weer op mijn gas ging lijk het voor.mij of jou auto stil kwam te vallen. En weg schoof. Maar nog maals sorry

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 23:42
Ik snap sowieso niet waarom je er zo dicht achter zit op dat punt. Je bent net door hem in gehaald en weet nog niet wanneer hij gaat remmen. Als je er daar niet naast zit heb je niks te winnen door zo dicht erachter te blijven. Iets eerder van je gas, concentreer je op de chicane en mogelijk kun je hem na de rechter knik op het rechte eind weer terug pakken.

Aan netcode kun je niets doen, maar het is super lullig om zo eruit geknikkerd te worden.

[Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 23-05-2020 22:41]

iRacing Profiel

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

downing schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Op het moment dat ik weer op mijn gas ging lijk het voor.mij of jou auto stil kwam te vallen. En weg schoof. Maar nog maals sorry
Geen probleem als je er niets aan kunt doen, even goede vrienden. Al zat je er wel dicht achter netcode of niet :/
Enige troost kan ik vinden in dat het feit dat het een medetweaker was en niet een "vreemde" :+

[Voor 5% gewijzigd door laforte op 23-05-2020 22:41]

iRacing Profiel

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:40:
Ik snap sowieso niet waarom je er zo dicht achter zit op dat punt. Je bent net door hem in gehaald en weet nog niet wanneer hij gaat remmen. Als je er daar niet naast zit heb je niks te winnen door zo dicht erachter te blijven. Iets eerder van je gas, concentreer je op de chicane en mogelijk kun je hem na de rechter knik op het rechte eind weer terug pakken.

Aan netcode kun je niets doen, maar het is super lullig om zo eruit geknikkerd te worden.
Dit kun je toch ook omdraaien?

Waarom gaat hij nou weer terug naar de racelijn ipv verdedigend te rijden de eerste keer dat hij ervoor zit, want hij weet niet wat die gast achter hem gaat doen.

Ik heb niks tegen beide mensen hoor, maar ik lees nu tijdje mee en het valt mij dat er een grote willekeur is in het toewijzen van wie de schuldige is, maar meestal komt het erop neer dat het altijd je eigen schuld is toch?

[Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 23-05-2020 22:47]

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ActualFantasy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Waarom gaat hij nou weer terug naar de racelijn ipv verdedigend te rijden de eerste keer dat hij ervoor zit, want hij weet niet wat die gast achter hem gaat doen.
Waarom zou ik verdedigd gaan rijden voor iemand die ik net heb ingehaald en geen inhaal actie van verwacht in een chicane. Daarnaast is het niet dat ik op het laatste moment terug ga naar de racelijn.

En verdedigend gaan rijden omdat je bang bent om van achteren geraakt te worden is wel een heel bijzondere rijstijl als je het mij vraagt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01:44
laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:48:
[...]

Waarom zou ik verdedigd gaan rijden voor iemand die ik net heb ingehaald en geen inhaal actie van verwacht in een chicane. Daarnaast is het niet dat ik op het laatste moment terug ga naar de racelijn.

En verdedigend gaan rijden omdat je bang bent om van achteren geraakt te worden is wel een heel bijzondere rijstijl als je het mij vraagt.
Gewoon een ongelukkige situatie in een race, wat kan gebeuren, shit happens on to the next race.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPM85
Zojuist, na 5 eerdere pogingen om een normale race te hebben op Montreal met de 488 GTE, een heerlijke race gehad.

Gestart op p14, maar gelijk bij de start was er een mega crash met meerdere auto’s waar ik prima om heen kon rijden. Wel een klein tikje gehad op mijn zijscherm, maar had niet het gevoel dat ik heel veel schade had.
Hierdoor op p8 terecht gekomen en kon lekker mijn eigen tempo rijden. Kerel achter mij bleef continue rond de 2/3 seconden hangen & hadden dezelfde pace.

Tijdens de pitstops verlies ik een plekje doordat ik niet helemaal op zat te letten. Optional repairs waren toch 24 seconden, maar die had ik niet nodig, zag het te laat dus 5 seconden te lang in de pit gestaan.

P9 verder en mijn voorganger maakt in de 2e chicane een klein foutje bij uitkomen. Uitrem actie naar de hairpin ging goed en had p8 weer terug. Hierna voert hij de druk wel wat op, maar heb geluk dat de gt3 auto’s voor mij op gunstige momenten voor mijn neus zitten.

Uiteindelijk schuif ik nog een plaats op door een pitstop, en rij de auto naar p7. Heerlijk om eens 45min gewoon lekker je rondes te kunnen rijden, mooi tempo en alle gt3 rijders hielpen goed mee door even 5 meter eerder te remmen of de ruimte te geven op het rechte stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPM85
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:13:
Zag net bij RaceLabApps dat hij hiervoor een overlay heeft. Kreeg net een update binnen.

https://youtu.be/49Yl5NlALPg

[Voor 202% gewijzigd door JPM85 op 24-05-2020 00:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:57

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

laforte schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:48:
[...]

Puur uit zelfbescherming. Wanneer jij rond het rempunt terug naar de race lijn gaat en vlak voor iemand rijdt, dan neem je het zicht van de ander. Die kan dan niet meer goed zien waar die moet remmen en schakelt je dan uit. Ik heb dit net in de 12H MONZA ook een paar keer gezien.

Nu zie ik in de video dat je hem niet er voor gooiden. Je reed er al een tijdje voor en ik denk dat de auto achter niet rekening hield dat hij een tow van je had.

[Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2020 01:24]

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:38

Wormaap

Moderator Foto & Video
ActualFantasy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Ik heb niks tegen beide mensen hoor, maar ik lees nu tijdje mee en het valt mij dat er een grote willekeur is in het toewijzen van wie de schuldige is, maar meestal komt het erop neer dat het altijd je eigen schuld is toch?
Als je in het commentaar dat hier vaak gegeven wordt leest dat het altijd je eigen schuld is, dan mis je een belangrijk stuk nuance. Het is vaak genoeg de schuld van de ander, maar je hebt er wel bijna altijd zelf invloed op. Leren om niet stuk te gaan als iemand anders een fout maakt is een belangrijke skill, die je nooit leert als je alleen maar boos bent dat iemand anders wat fout doet kleine overdrijving voor dramatisch effect :P

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:10

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Toch blijf ik mij keer op keer verbazen, Ook binnen de groep met wie ik zelf altijd in discord zit te praten tijdens races.

Dat iedereen altijd denkt dat racen alleen maar is:
Snelheid x Risico ( op je limiet ) = winnen en dus top coureur en resultaat

Maar het is o.a ook: ( en zeker in iracing )
Risico’s inschatten, incalculeren hoeveel fuel er nog over is, fuel saven, iemand nerveus maken ipv inhalen, in de slipstream hangen om een groter gat achter je te creeeren etc... etc..

Kijk normaal gesproken als je pro race car driver bent heb je voor dat verhaal een heel team, die zitten aan de pit muur en binnen achter tich computers met zijn alle er voor te zorgen dat jij er het beste uit komt.
Bij iRacing ben je het allemaal zelf

Dus gun je zelf om te begrijpen wat er gebeurd naast inhalen, en leer hoe je hier je rust in vind, dit scheelt hoop frustratie, en kan soms / vaak leiden tot makkelijker inhalen, fijnere races etc..
Just my 2 cents
Team dragon speed’s team tijdens lemans

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Blerf schreef op zondag 24 mei 2020 @ 06:32:
Toch blijf ik mij keer op keer verbazen, Ook binnen de groep met wie ik zelf altijd in discord zit te praten tijdens races.

Dat iedereen altijd denkt dat racen alleen maar is:
Snelheid x Risico ( op je limiet ) = winnen en dus top coureur en resultaat

Maar het is o.a ook: ( en zeker in iracing )
Risico’s inschatten, incalculeren hoeveel fuel er nog over is, fuel saven, iemand nerveus maken ipv inhalen, in de slipstream hangen om een groter gat achter je te creeeren etc... etc..

Kijk normaal gesproken als je pro race car driver bent heb je voor dat verhaal een heel team, die zitten aan de pit muur en binnen achter tich computers met zijn alle er voor te zorgen dat jij er het beste uit komt.
Bij iRacing ben je het allemaal zelf

Dus gun je zelf om te begrijpen wat er gebeurd naast inhalen, en leer hoe je hier je rust in vind, dit scheelt hoop frustratie, en kan soms / vaak leiden tot makkelijker inhalen, fijnere races etc..
Just my 2 cents
Team dragon speed’s team tijdens lemans
[Afbeelding]
Ik vind het mooi dat iRacing een anti cheat mechanisme mee heeft maar als ik dan alles zie dat je moet monitoren en er (betaalde) tools zijn die dit makkelijker maken dan is dat toch ook cheaten. Zo denk ik er over in ieder geval.

Ik rij nog maar een week en alleen MX5 en mis nu al informatie vanuit iRacing. Dus ik snap wel dat je die nodig hebt maar goed mijn idee is dan dat iedereen dat ter beschikking moet hebben of niemand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:44

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 07:32:
[...]

Ik vind het mooi dat iRacing een anti cheat mechanisme mee heeft maar als ik dan alles zie dat je moet monitoren en er (betaalde) tools zijn die dit makkelijker maken dan is dat toch ook cheaten. Zo denk ik er over in ieder geval.

Ik rij nog maar een week en alleen MX5 en mis nu al informatie vanuit iRacing. Dus ik snap wel dat je die nodig hebt maar goed mijn idee is dan dat iedereen dat ter beschikking moet hebben of niemand.
Ten eerste staat niets je in de weg om die tools ook te gebruiken.
Ten tweede, informatie hebben is leuk, maar je moet wel weten wat je ermee kunt doen.
Ten derde, in de MX5 heb je echt niet al die info nodig (imo heb je al die info in vrijwel geen enkele serie echt nodig) zolang je je gezonde verstand gebruikt en niet alleen wilt nemen maar ook bereid bent af en toe te geven.

Persoonlijk gebruik ik pas sinds enkele weken JRT en dat gebruik ik met namr om te zien wat de rondetijden zijn van de mensen direct voor en achter me. Als ik zie dat zij duidelijk sneller zijn, ga ik niet per se hand en tand lopen verdedigen met het risico dat we samen tijd verliezen op de andere rijders en/of er samen af vliegen.
Mijn doel is om veilig een race uit te rijden met liefst ook een gain in irating en dat haal je ook als je niet op het podium eindigt.

[Voor 20% gewijzigd door Raimond613 op 24-05-2020 08:11]

iracing profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Raimond613 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:08:
[...]

Ten eerste staat niets je in de weg om die tools ook te gebruiken.
Ten tweede, informatie hebben is leuk, maar je moet wel weten wat je ermee kunt doen.
Ten derde, in de MX5 heb je echt niet al die info nodig (imo heb je al die info in vrijwel geen enkele serie echt nodig) zolang je je gezonde verstand gebruikt en niet alleen wilt nemen maar ook bereid bent af en toe te geven.

Persoonlijk gebruik ik pas sinds enkele weken JRT en dat gebruik ik met namr om te zien wat de rondetijden zijn van de mensen direct voor en achter me. Als ik zie dat zij duidelijk sneller zijn, ga ik niet per se hand en tand lopen verdedigen met het risico dat we samen tijd verliezen op de andere rijders en/of er samen af vliegen.
Mijn doel is om veilig een race uit te rijden met liefst ook een gain in irating en dat haal je ook als je niet op het podium eindigt.
Ik mis ook vooral dat. Mijn eigen tijden kan ik beperkt zien, heb al de lap report aangezet. Mis wel nog split Times bijvoorbeeld. Maar van mensen om me heen weet ik niks. Ben wel constant de relatieve afstand aan het monitoren.

Verder iets met bandentemperatuur zou wel handig zijn. Zodat ik weet dat ik nog in de goede window zit maar bij de MX5 is dat inderdaad ook nog niet echt belangrijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Ik mis ook vooral dat. Mijn eigen tijden kan ik beperkt zien, heb al de lap report aangezet. Mis wel nog split Times bijvoorbeeld. Maar van mensen om me heen weet ik niks. Ben wel constant de relatieve afstand aan het monitoren.

Verder iets met bandentemperatuur zou wel handig zijn. Zodat ik weet dat ik nog in de goede window zit maar bij de MX5 is dat inderdaad ook nog niet echt belangrijk.
iRacing streeft het na om auto’s en klasses die ze simuleren zo dicht mogelijk bij de realiteit te houden wat betreft info die een rijder ter beschikking heeft tijdens het rijden.
Dat betekent in veel auto’s geen info over andere rijders of bv geen info over bandentemperaturen.
In de pits kan je na een stint zien wat jouw temps zijn bij alle auto’s.
Als je telemetry laat opslaan kan je echter achteraf met gratis profi tools (Atlas en Motec) geheel gratis jouw rondjes analyseren op alle facetten.
En in de diverse blackboxen kan je prima volgen hoe je er voor staat qua brandstof en relatieve positie tov rijders om je heen.
En je splittijden en rondetijden zijn ook prima te monitoren in standaard iRacing.
Dat er wat extra info te halen is met bv JRT brengt geen enkel racevoordeel. Want die extras betreffen niks wat cheaten in de hand kan werken. Zo is bv telemetry data die wel info bevat over temperaturen en rotatiesnelheden van banden geblokkeerd om cheats te voorkomen.

We kunnen hier vele posts spenderen aan wat we allemaal missen, maar iRacing vaart daar een eigen(wijze) koers in en daar beleef ik al vele jaren veel plezier aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Pff ik ben toch zo dom. P2 en mijn SR en iRating weggegooid in de laatste ronde. Zet je hem in de muur probeer je de pits te bereiken. Gewoon weer tig INC erbij en een slechte finish. Zucht. Domme ezel dat ik ben. Nog geen enkele keer twee goede races achter elkaar kunnen rijden.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Een mooi persoonlijk moment gisteren, alleen niet op de baan. Ik werd geïnterviewd door niemand minder dan John Hindhaugh. d:)b

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:50
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:37:
Pff ik ben toch zo dom. P2 en mijn SR en iRating weggegooid in de laatste ronde. Zet je hem in de muur probeer je de pits te bereiken. Gewoon weer tig INC erbij en een slechte finish. Zucht. Domme ezel dat ik ben. Nog geen enkele keer twee goede races achter elkaar kunnen rijden.
Kop op, het zijn fouten die je nu maakt maar in de toekomst niet meer. Ik ben al een tijdje je reacties aan het volgen en ik merk heel wat frustraties. Niet slecht an sich want je bent hard voor jezelf, maar probeer niet te hard te zijn. Makkelijk gezegd dan gedaan & been there, done that.

Ik heb nu 2x in de Porsche Cup gestart met Qualy setup waardoor ik 2 laps fuel heb bij de start van race. Ik kan ook erg vloeken, maar het is nu eenmaal gebeurd en ik kijk uit naar de volgende race.

Concentreer je op jouw race en probeer bij de start telkens een goede mindset te hebben. Dat doet me denken aan Lubomir Schiwietz: kerel die op twitch vaak streamed met 6k rating. Ik was ongelooflijk verrast hoe hij met anderen rondom hem omgaat. Een gele vlag met crash? Kerel vertraagt ongelooflijk hard en wordt soms voorbij gestoken door andere rijders, maar gaat er koel over. Why? Er is geen rush en iRating beloon je ook met een 8de plaats hoor (akkoord, afhankelijk van de split en waar jij je daarin bevindt).

Probeer, als je tijd hebt, om wat streamers te bekijken. Ik merk dat ik er soms beter van wordt. :)

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Pff weer een crap race. En weer verlies van punten door iemand die me van achter aantikt. Zucht. Echt helemaal klaar mee. Dit heb ik met project Cars etc echt bijna nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Vandaag ook weer begonnen na Iracing, na zien van een aantal filmpjes van David Sampson. Thanks daarvoor.

Gevoel in de MX5 is wat beter geworden. Heb wat puntjes gepakt, maar heb nog een lange weg te gaan voor Class D, nadat mijn rating is weggezakt. Komende maand beslissen of ik de abo verleng of niet.

Ligt er een beetje aan hoe snel de rating weer stijgt, want ik zie zeker de meerwaarde wel van Iracing naast alle andere sims. Ben alleen geen ster in autoracen, maar zolang ik, bij gelijkwaardige mensen word ingedeeld, heb ik daar geen probleem mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Nu online
StephanL schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:16:
Vandaag ook weer begonnen na Iracing, na zien van een aantal filmpjes van David Sampson. Thanks daarvoor.

Gevoel in de MX5 is wat beter geworden. Heb wat puntjes gepakt, maar heb nog een lange weg te gaan voor Class D, nadat mijn rating is weggezakt. Komende maand beslissen of ik de abo verleng of niet.

Ligt er een beetje aan hoe snel de rating weer stijgt, want ik zie zeker de meerwaarde wel van Iracing naast alle andere sims. Ben alleen geen ster in autoracen, maar zolang ik, bij gelijkwaardige mensen word ingedeeld, heb ik daar geen probleem mee.
Heb van meerdere personen gehoord dat de Skip Barber races populair zijn en daardoor erg gelijkwaardig. Zit in dezelfde schuitje als jou met de MX5, met een goede race ben ik Class D en ga ik naar de Skip barber

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beltoni
B Tender schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:03:
[...]

Doen! Met voorsprong mijn lievelingsauto tot op heden :)
Dan mag je me even een masterclass geven!

Welke pedalen gebruik jij tegenwoordig? Ik merk dat ik daar, nu met GTE maar eerder ook met Project Cars toch wel echt mee struggle. Het volledig ontbreken van iedere vorm van input, tot het te laat is.

Zal ongetwijfeld ook komen door het ontbreken van enige set up kennis of simpelweg agressieve rijstijl (qua doseren gas/rem).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jimmy J.
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:15:
Pff weer een crap race. En weer verlies van punten door iemand die me van achter aantikt. Zucht. Echt helemaal klaar mee. Dit heb ik met project Cars etc echt bijna nooit.
Komt waarschijnlijk omdat je in Project Cars lege servers hebt hihi :X
Beltoni schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Dan mag je me even een masterclass geven!

Welke pedalen gebruik jij tegenwoordig? Ik merk dat ik daar, nu met GTE maar eerder ook met Project Cars toch wel echt mee struggle. Het volledig ontbreken van iedere vorm van input, tot het te laat is.

Zal ongetwijfeld ook komen door het ontbreken van enige set up kennis of simpelweg agressieve rijstijl (qua doseren gas/rem).
Bob is net geüpgrade van de T3PA naar de T-LCM en is daar erg over te spreken! Hij is enorm veel constanter en sneller dan hij was met PC2 ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Mijn god, SR van 3.0x naar 2.38 in drie dagen... Waarbij ik zelf 1x iemand per ongeluk een zachte tik gaf. Wat een kut systeem. iRating ook met 80 gekelderd.

Als het zo moet ben ik snel weer klaar met deze ellende.

[Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 11:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:04
Je maakt je veel te druk om die getallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:46
Niet zo'n zorgen maken om die ratings joh. 80 iRating is één enkele race, en het verschil tussen 3.0x en 2.3x is met de 0.4 die je zakt ook maar 0.3, oftewel.. één slechte race.

Ik ben de afgelopen maand van 2500 naar 1600 naar 2200 naar 1900 iRating gebounced en van B3.5 naar B1.09 en nu weer terug naar B3.7. Boeiend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
SytseHartvelt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:42:
Niet zo'n zorgen maken om die ratings joh. 80 iRating is één enkele race, en het verschil tussen 3.0x en 2.3x is met de 0.4 die je zakt ook maar 0.3, oftewel.. één slechte race.

Ik ben de afgelopen maand van 2500 naar 1600 naar 2200 naar 1900 iRating gebounced en van B3.5 naar B1.09 en nu weer terug naar B3.7. Boeiend.
Ik heb anders het gevoel dat wanneer ik win en een cleane strakke race rijdt ik er nauwelijks iets bij krijg, maar wanneer je een fout maakt of door anderen van de baan wordt gerost je dubbel gestraft wordt.

Dus als 1 slechte race weer drie races kost om recht te zetten ben ik wel klaar.

De lol is er ook af als je telkens door andere van de baan wordt gedrukt en die ander er wel mee weg komt en ik elke keer een tow en repair mag afwachten. Ben je meteen volledig kansloos en kun je net zo goed quitten want het levert volgens mij minder schade op wanneer je quit dan wanneer je de race als laatste uitrijdt.

[Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 11:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Nu online
Het gaat om de lange termijn. Zorg ervoor dat je van elke race leert en dan kom je er vanzelf wel. Soms heb je pech, soms heb je mazzel! Volgens mij moet het gaan om het plezier in het racen zelf ipv een hoge SR en iRating
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb anders het gevoel dat wanneer ik win en een cleane strakke race rijdt ik er nauwelijks iets bij krijg, maar wanneer je een fout maakt of door anderen van de baan wordt gerost je dubbel gestraft wordt.

Dus als 1 slechte race weer drie races kost om recht te zetten ben ik wel klaar.
Ik had gisteren 1 slechte race en 1 goede race en het was beide +- 0.15 SR.

Houd er wel rekening mee dat rond de 3.0 je grote schommelingen hebt. Wordt ook aangegeven bij de uitslag volgens mij.

[Voor 57% gewijzigd door ZelianGuy op 24-05-2020 11:45]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Hulp gevraagd.

Zojuist mee gedaan aan een IMSA op Montreal. Helaas heb ik nog steeds problemen dat mijn binnen iRacing mijn scherm af en toe vanuit het niets bevriest. Nu dus ook in de outlap in de chicane. Een beter moment kan je jezelf niet bedenken en zodoende kon ik dus gelijk naar de pits en reed ik voor spek en bonen mee. Vervolgens gebeurde het op 2/3 van de race nogmaals.

Ik heb met mijn telefoon even een opname gemaakt van het incident maar op het moment dat het gebeurd dan reageert mijn stuur ook niet, dat zie je ook in de replay dat mijn stuur gewoon stil blijft staan.

Zelf heb ik optimale grafische settings al opnieuw laten bepalen door iRacing maar helaas zonder resultaat.

Als jullie nog goede suggesties hebben dan hou ik me aanbevolen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
ZelianGuy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:43:
Het gaat om de lange termijn. Zorg ervoor dat je van elke race leert en dan kom je er vanzelf wel. Soms heb je pech, soms heb je mazzel! Volgens mij moet het gaan om het plezier in het racen zelf ipv een hoge SR en iRating

[...]

Ik had gisteren 1 slechte race en 1 goede race en het was beide +- 0.15 SR.

Houd er wel rekening mee dat rond de 3.0 je grote schommelingen hebt. Wordt ook aangegeven bij de uitslag volgens mij.
De lol is er inmiddels wel af, 11 races gedaan waarvan ik bij 6 races door iemand van de baan ben gereden, 1x zelf een fout gemaakt. Met deze SR kom ik natuurlijk steeds meer van die ellende tegen dus kom je er ook niet meer uit.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 11:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[...]

Dit heeft er mee te maken dat incs zwaarder tellen wanneer je licentie hoger is dan die van de serie zelf. Bijvoorbeeld: als je een D licentie hebt, wordt het moeilijker om SR te verdienen in een Rookie serie.

Nog een voorbeeldje van mijzelf. Ik heb een A licentie op oval en rijd nu in de iRacing NASCAR National Series (D licentie).
Race 1: 4x -> - -0,20 SR
Race 2: 0x -> + 0,11 SR

[Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2020 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimmy J.
[...]

Waar race je voor? Race je voor een hogere iRating of race je om te racen en vette gevechten te hebben?

Als je in 7 van de 11 races naast de baan ligt dan snap ik dat het frustrerend is, maar dat is niet allemaal de schuld van iRacing.

@Doubleoz Jemig wat kut! Heb je dit al op het officiële forum geplaatst?

[Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 24-05-2020 11:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beltoni
Jimmy J. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:36:

[...]
Bob is net geüpgrade van de T3PA naar de T-LCM en is daar erg over te spreken! Hij is enorm veel constanter en sneller dan hij was met PC2 ook.
***knip***
Hardware vragen kunnen in het daarvoor bedoelde topic: Racesturen, servo's en pedalen :)

[Voor 25% gewijzigd door Ircghost op 24-05-2020 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:47:
[...]

De lol is er inmiddels wel af, 11 races gedaan waarvan ik bij 6 races door iemand van de baan ben gereden, 1x zelf een fout gemaakt. Met deze SR kom ik natuurlijk steeds meer van die ellende tegen dus kom je er ook niet meer uit.
SR zorgt niet er voor dat je met meer of minder veilige mensen in een split komt. Dat doet iRating en iRating is puur gebaseerd op je positie. Dat staat helemaal los van SR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:50:
[...]
Waar race je voor? Race je voor een hogere iRating of race je om te racen en vette gevechten te hebben?

Als je in 7 van de 11 races naast de baan ligt dan snap ik dat het frustrerend is, maar dat is niet allemaal de schuld van iRacing.
Nee, klopt, maar het systeem is gewoon slecht dat als iemand je van achter aantikt, of in de zij aantikt terwijl je voorligt en er geen groot snelheidsverschil is, dat ik dan harder of net zo hard gestraft wordt omdat ik dan van de baan ga, de muur raak etc en daardoor nog INC's erbij krijg. Terwijl het best wel valt op te vangen met een juist systeem wie er waarschijnlijk meer schuld heeft aan een aanrijding. Op zijn minst de "gevolgschade" zouden ze niet moeten tellen.

Maar je hebt geluk, de schuld ligt vooral bij de andere rijders, maar ja, blijkbaar moet je dan maar als een mak schaapje iedereen voor laten want oh wee als je iemand inhaalt dan moet je al vrezen dat je van de baan gerost wordt. Is toch niet meer leuk?

Dus ja ik race om te racen, maar helaas zorgt dit systeem ervoor dat je wel na moet denken of je wel wil racen, want anders zak je steeds verder weg. Het is nu meer een zondagritje, waarbij je maar achteraan vanuit de pits start, op je dooie gemak je rondjes rijdt en vooral op 100 meter stopt als je iemand langs de kant ziet staan.
Niellie41 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Dit heeft er mee te maken dat incs zwaarder tellen wanneer je licentie hoger is dan die van de serie zelf. Bijvoorbeeld: als je een D licentie hebt, wordt het moeilijker om SR te verdienen in een Rookie serie.
Ook lame, je verliest ze wel net zo makkelijk, terwijl het vaak niet eens je eigen schuld is. Maar goed nu overstappen met deze rating heeft al helemaal geen zin. Kom ik in de botsauto klasjes zeker.

Ik was in ieder geval van plan de Skip en wat tracks te kopen maar daar zie ik nu maar vanaf. Eerst maar eens kijken of ik nog zin heb om überhaupt nog races te rijden.

[Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 11:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SytseHartvelt
Niellie41 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Nog een voorbeeldje van mijzelf. Ik heb een A licentie op oval en rijd nu in de iRacing NASCAR National Series (D licentie).
Race 1: 4x -> - -0,20 SR
Race 2: 0x -> + 0,11 SR
Dit is niet waar. Je Safety Rating is een rolling average van het aantal bochten wat jij per incident rijdt. Als je 100 nieuwe laps rijdt, vallen de oudste 100 weg uit dat rolling average. Mochten daar toevallig meer/minder incidenten inzitten kan het dus zijn dat de ene 4x-race een ander effect op je huidige rating heeft dan de andere.

Edit: Plaatje:

[Voor 7% gewijzigd door SytseHartvelt op 24-05-2020 11:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:54:
[...]

Nee, klopt, maar het systeem is gewoon slecht dat als iemand je van achter aantikt, of in de zij aantikt terwijl je voorligt en er geen groot snelheidsverschil is, dat ik dan harder of net zo hard gestraft wordt omdat ik dan van de baan ga, de muur raak etc en daardoor nog INC's erbij krijg. Terwijl het best wel valt op te vangen met een juist systeem wie er waarschijnlijk meer schuld heeft aan een aanrijding. Op zijn minst de "gevolgschade" zouden ze niet moeten tellen.

Maar je hebt geluk, de schuld ligt vooral bij de andere rijders, maar ja, blijkbaar moet je dan maar als een mak schaapje iedereen voor laten want oh wee als je iemand inhaalt dan moet je al vrezen dat je van de baan gerost wordt. Is toch niet meer leuk?

[...]

Ook lame, je verliest ze wel net zo makkelijk, terwijl het vaak niet eens je eigen schuld is. Maar goed nu overstappen met deze rating heeft al helemaal geen zin. Kom ik in de botsauto klasjes zeker.
Een engineer van Risi Competizione zegt: "It's not about who is right, but who is left."

In dit filmpje wordt de Ferrari (ook Risi) compleet van de baan gereden en daar konden ze helemaal niets aan doen. Leuk dat die LMP2 auto schuld had, maar wat hebben zij er dan aan? Ze zitten nog steeds met een kapotte auto en een DNF.

Zie Safety Rating een beetje als budget. Als iemand tegen jou aan rijdt, gaat diegene ook niet jou schade betalen. Dat mag je lekker zelf doen. Allebei trouwens.

Soms heb je inderdaad botte pech. Soms een paar races achter elkaar. Wanneer je zelf gefrustreerd raakt, wordt het moeilijker om uit dat dal te komen.

[Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2020 12:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

SytseHartvelt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:57:
[...]
Dit is niet waar. Je Safety Rating is een rolling average van het aantal bochten wat jij per incident rijdt. Als je 100 nieuwe laps rijdt, vallen de oudste 100 weg uit dat rolling average. Mochten daar toevallig meer/minder incidenten inzitten kan het dus zijn dat de ene 4x-race een ander effect op je huidige rating heeft dan de andere.
Alleen dat? Ik herinner me ook dat de licentie wel van invloed had. Misschien kan ook zijn dat je met een hogere licentie/SR (en dus meer ervaring) ook minder incs haalt en dat daarom het gemiddelde lager is.

Ik kan het fout hebben. :) Ik maak dan ook al jaren niet druk om mijn SR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Niellie41 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Alleen dat? Ik herinner me ook dat de licentie wel van invloed had. Misschien kan ook zijn dat je met een hogere licentie/SR (en dus meer ervaring) ook minder incs haalt en dat daarom het gemiddelde lager is.

Tja als je een goede rating hebt maak je er inderdaad niet druk om. ;)

Ik zie het als persoonlijk falen. Blijkbaar ben ik er te dom voor en kom ik altijd het slechtste uit een dergelijk incident. Heb nog nooit een incident gehad dat er niet voor zorgde dat ik voor repairs naar de pit moest. Het is altijd meteen jackpot.

Andere rijden vrolijk verder en finishen gewoon ik de top 5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SytseHartvelt
Niellie41 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:00:

Nouja op een hogere licentie kun je je minder incidents per x bochten veroorloven, dus elke incident 'telt zwaarder'. Maar de klasse waarin je racet maakt niets uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:05:
[...]

Tja als je een goede rating hebt maak je er inderdaad niet druk om. ;)

Ik zie het als persoonlijk falen. Blijkbaar ben ik er te dom voor en kom ik altijd het slechtste uit een dergelijk incident. Heb nog nooit een incident gehad dat er niet voor zorgde dat ik voor repairs naar de pit moest. Het is altijd meteen jackpot.

Andere rijden vrolijk verder en finishen gewoon ik de top 5.
Je moet het als leermomenten zien. :) Kijk elk incident even terug en kijk of je kan zien waarom er iets gebeurd en hoe je het in de toekomst anders kan doen.

Afgelopen N24 hing ik de auto om 2 uur 's nachts in de muur. Ik voelde me kut! Ik heb wel even gekeken wat ik fout deed. Daar had het team op dat moment niets aan, maar het is wel een leermomentje dat ik meeneem naar de volgende race.

Ik reed laatst in een National Series race van P3 naar P16. Die race was ik ook gefrustreerd. "Wat doe ik fout?"

Met VRS heb ik gekeken wat ik fout deed en kwam er achter dat ik veel te veel stuurde in de bochten. Hierdoor werden de banden te warm, sleten ze te snel en kreeg mega veel onderstuur.

In de tweede race hier op gelet en het ging al een stukken beter.

iRacing is niet makkelijk als beginneling! Zelfs niet als je van andere titels komt. Ik had dit zelf ook en het voelde alsof ik 0 ervaring had. Dankzij de tips van o.a. deze community ben ik steeds beter geworden. Er zijn zat mensen die je willen helpen, maar je moet het ook accepteren. Het is geen ramp om hulp te vragen. ;)

[Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2020 12:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Tja in de laatste race dacht ik genoeg ruimte te laten. Maar ja als diegene achter je dan te hard de bocht in gaat, en daardoor dus met zijn neus naast je komt en dan ook nog door de te hoge snelheid onderstuur moet corrigeren kun je zoveel plek laten als je wil. Gevolg, tik tegen achterwiel, achterstevoren in de muur. Hij wordt derde, ik een na laatste.

Als ik nu gewoon eens door kon rijden had ik nog kans op een goede finish maar elke keer die toe en 45 sec repairs ofzo helpt niet echt.

[Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:15:
Tja in de laatste race dacht ik genoeg ruimte te laten. Maar ja als diegene achter je dan te hard de bocht in gaat, en daardoor dus met zijn neus naast je komt en dan ook nog door de te hoge snelheid onderstuur moet corrigeren kun je zoveel plek laten als je wil. Gevolg, tik tegen achterwiel, achterstevoren in de muur. Hij wordt derde, ik een na laatste.

Als ik nu gewoon eens door kon rijden had ik nog kans op een goede finish maar elke keer die toe en 45 sec repairs ofzo helpt niet echt.
Dat is ook wat ik zei, soms heb je botte pech en ook het nadeel van racen in de Rookie serie. Daar zitten veel mensen die zichzelf overschatten. In die serie is de kans gewoon groter dat het fout gaat.

Door ervaring je leer dit te herkennen en weet je wanneer je wel of niet moet gaan verdedigen. Dit is ook het idee van de Rookie licentie. Je promoveert niet door races te winnen. Je promoveert door veilig te rijden.

In de Rookie series heb je een fast-repair. Dan krijg je direct een splinter nieuwe auto. Wel even je banden uitvinken want anders duurt de pitstop nog steeds lang.

[Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 24-05-2020 12:25]

Acties:
  • +19Henk 'm!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Wat extra richtlijnen voor het GoT iRacing Topic / GoT iRacing Community
(tevens opgenomen in de Topic Start)

De GoT iRacing community is afgelopen maanden explosief gestegen. Zeker sinds de ‘intelligente lockdown’. Sinds 15 maart 2020 zijn we met 20% gegroeid en inmiddels zijn er ruim meer dan 350 geregistreerde leden.

Om te voorkomen dat het GoT iRacing topic gedomineerd gaat worden met posts die niet bijdragen aan het community gevoel of niet over iRacing gaan hebben we ons genoodzaakt gezien enkele simpele richtlijnen op te stellen om duidelijk te maken waar het topic wel voor bedoeld is en ook voorbeelden waarvoor niet.
Het topic is wel bedoeld:
  1. Om algemene informatie te verkrijgen, vragen te stellen en kennis en ervaring uit te wisselen rondom iRacing en direct gerelateerde software en tools.
  2. Als plek waar nieuwe rijders zich kunnen voorstellen en de community ze op weg kan helpen.
  3. Om race situaties gezamenlijk te reflecteren. Of het nu openbare races of door GoT georganiseerde races betreft.
  4. Als communicatie tool voor de GoT iRacing community en races die vanuit de community worden georganiseerd.
  5. Voor het promoten van iRacing evenementen.
Geheel in de gedachte ‘Serious Racing with a Smile’ moet het vooral leuk zijn. Het is tenslotte een hobby.
Het topic is niet bedoeld om:
  1. Te klagen over het iRacing concept. Achter de ontwikkeling van iRacing zit de gedachte dat het zo realistisch mogelijk moet zijn. Hierdoor kan het zijn dat je informatie mist die je bij andere sims wel ter beschikking hebt. Je kunt dit accepteren of anders is iRacing wellicht niks voor jou.
  2. Te klagen dat iRacing geld kost, ook hiervoor geldt dat wanneer je hier problemen mee hebt dan is iRacing wellicht niet geschikt voor je.
  3. Te klagen dat je er weer af bent gereden door een divebomb of in een andere situatie. We snappen dat iRacing soms frustrerend kan zijn maar deze situaties gebeuren. Wil je graag reflectie op een bepaalde situatie dan denken we graag als community met je mee.
  4. Om als raceteam informatie uit te wisselen ten behoeve van een race. Wil je als team voor een evenement inhoudelijk informatie uitwisselen, bijvoorbeeld over strategie, setups etc. gebruik dan een (tijdelijk) channel binnen onze Discord Server waarvan de link op onze site te vinden is. (https://www.got-racing.eu/?page_id=1210)
  5. Om persoonlijk je Twitch en/of YouTube platform te promoten of iedere keer wanneer je een stream start dat te melden. Je kan natuurlijk wel een link plaatsen in jouw signature zodat mensen makkelijk jouw stream kunnen vinden. Net zoals dat de link naar jouw iRacing Profiel daar wordt verwacht als je lid bent van de community.
  6. Updates aan je rig te showen. Hiervoor is ‘Het grote 'show je race-rig' topic’.
  7. Je (racing)hardware (en mods) bespreken. Hiervoor is ‘Racesturen, servo's en pedalen’.
  8. Advies voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing. Hiervoor is ‘Desktop Aankoopadvies.
  9. Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing hiervoor is ‘Componenten Aankoopadvies’.

En dan een persoonlijke noot van mij

Race-incidenten
Er worden vaak race-incidenten gepost of verwezen naar race-incidenten door met name onlangs gestarte iRacers, waarbij er wordt aangegeven dat ‘het aan de ander lag’ zonder enige zelfreflectie’.
Dit terwijl het bewezen is dat race ongelukken meestal of in ieder geval heel vaak veroorzaakt worden door beide rijders.
Samen te vatten als volgt: de ene rijder maakt een inschattingsfout of spint of zo. En de andere rijder houdt zijn lijn vast (want ik heb er recht op) of denkt er een voordeeltje uit te slepen.
Of zoals zeker in het begin het geval: De nieuwe rijder is zo druk met auto beheersing en heeft nog zo weinig gevoel voor wat er allemaal om hem heen gebeurd dat een ontwijkende reactie uitblijft, te laat komt of de situatie alleen maar verergert.
Ervaring opdoen, veel oefenen en frustratie omzetten in zelfreflectie ter lering is de enige remedie. Hier constant frustratie posten helpt jezelf niet en zeker ook niet de community.
Safety Rating & licenties
Safety Rating is een overgewaardeerd concept. In de hoogste regionen van de licenties belanden kan en mag geen doel zijn. Hooguit het bereiken van een licentie nivo zodat je de auto / serie met jouw voorkeur kan gaan rijden.
Weet dat hoe hoger je licentie is hoe meer SR punten je verliest door incidenten!
Daarnaast wordt er vaak afgegeven op het feit dat de rijder die niet 'de veroorzaker' is van het incident ook SR aftrek krijgt. Dit is juist het hele idee van het concept. De (potentiële) veroorzaker EN het (potentiële) slachtoffer verliezen evenveel SR in hetzelfde incident (er van uitgaande dat ze dezelfde licentie hebben).

Als je iemand aantikt en diegene die je aantikt gaat daardoor vol de muur in met als resultaat een 4x krijg jij die 4x ook!

Daarnaast tonen de onmogelijke discussies hier op het forum aan dat het aanwijzen van een schuldige meestal onmogelijk is tenzij opzet duidelijk zichtbaar is.
iRacing heeft er daarom ook voor gekozen om het hele SR systeem zo te ontwerpen dat slachtoffers en veroorzakers (zonder oordeel) gelijke straf te geven voor incidenten. En als er opzet in het spel is kan je een protest indienen en je kan er zeker van zijn dat er dan bij bewezen opzet actie wordt ondernomen tegen de veroorzaker.
Persoonlijke rondetijden
Er worden nogal vaak rondetijden gepost met de vraag wat 'anderen' voor een rondetijden rijden. Zoals al eerder door mij gepost heeft dit niet veel waarde, aangezien de rondetijden zeer sterk beïnvloed worden door allerlei omstandigheden zoals:
  • Lucht temperatuur
  • Baan temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Wolkendek
  • Time of Day
  • Zonstand
  • Schaduwen op de baan
  • Marbles op de baan
  • Rubber op de baan
  • En ik ben vast nog wat vergeten....
Het is beter om op een practice of race server je te meten aan mensen met een vergelijkbare iRating. En daarnaast met zelfreflectie, replays en videos bekijken van jezelf en anderen en/of met hulp van bv VRS te analyseren waar je jezelf kan verbeteren.
Heel veel lees- en race-plezier gewenst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
Niellie41 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:23:
[...]
In de Rookie series heb je een fast-repair. Dan krijg je direct een splinter nieuwe auto. Wel even je banden uitvinken want anders duurt de pitstop nog steeds lang.
Banden uitvinken heb ik gezocht maar staat niet in de blackbox waar fast repair en refuel staat...

Het zelfreflectie deel voor mij is dat ik misschien maar wat anders moet zoeken om te doen, aangezien er meer een dalende lijn dan stijgende lijn is voor wat betreft mij progressie.

[Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 24-05-2020 12:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:53

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Banden uitvinken heb ik gezocht maar staat niet in de blackbox waar fast repair en refuel staat...
Die staat 1 blackbox verder, bij de bandeninfo :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jmignolet
Zonet met @B Tender Porsche Cup gereden en mijn 3de overwinning in deze serie kunnen bemachtigen. En tegelijkertijd gepromoveerd naar B class. *O*

iRacing profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
BM schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Die staat 1 blackbox verder, bij de bandeninfo :)
8)7 gewoon echt al zeker 4x overheen gekeken dan. Waarschijnlijk door frustratie...

PS. Kan ook niet meer deelnemen aan de school vanavond want ik krijg de microfoon in mijn Odyssey+ niet aan de gang. Hij staat wel bij devices maar als ik hem enable in windows springt ie weer meteen uit. Heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren maar helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:18
ZelianGuy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Heb van meerdere personen gehoord dat de Skip Barber races populair zijn en daardoor erg gelijkwaardig. Zit in dezelfde schuitje als jou met de MX5, met een goede race ben ik Class D en ga ik naar de Skip barber
Wil uiteindelijk wel meer de populaire race circuits rijden en niet elke keer de mx5, op één of andere circuit uit verwegistan, maar goed. Eerst maar mijn rating opkrikken. Geduld nodig :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmignolet
Ik heb zelf tot 2k - 2.2k vooral MX5 gereden. Eens je de auto doorhebt, kan je snel in de top 3 geraken. Vooral als je wat ervaring hebt met racen zoals PC2 etc. Je komt dan snel in top splits en heb je goede faire racers rondom je. Maar weet dat ik niet voor elke plaats door en door vecht. Als ik echt merk dat de kerel achter me zoveel sneller is en dat ik hem eigenlijk aan het achterhouden ben, laat ik hem mooi voorbij.

Ik vind Skip Barber zeer leuk, maar nooit echt goede ervaringen gehad. Ik denk eens je wat hoger geraakt en in mooie splits terechtkomt dat het daar veel fijner is om te rijden. Opnieuw, mijn persoonlijke ervaring.

iRacing profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Jimmy J. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:50:
[...]
@Doubleoz Jemig wat kut! Heb je dit al op het officiële forum geplaatst?
Nog niet, ga eerst nog even terug naar de settings waarbij ik nooit problemen had en dan obv kleine aanpassingen kijken waar dit door wordt veroorzaakt.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 272 ... 279 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True