iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 273 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Hey! Ik zal me effe voorstellen...Ik ben Danny 35 jaar en nieuw met Iracing...ik speel voornamelijk voor de fun maar ben ook best competitief ingesteld.Ik speel vanaf begin mei op iracing en ben nu wel toe aan meer competitie en vooral een leuke gezellige community met gezelligheid en de gezamenlijke hobby te uitoefenen!

Zijn er mensen die wat tips en tricks hebben of is er een mogelijkheid tot samen spelenvoicechat.?
Ik zal alles op me gemak door lezen.

Met vriendelijke groet Danny

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fietsbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:02:
Weet iemand welke instelling ik moet veranderen als ik niet wil dat het spelgeluid zachter gaat wanneer er iemand praat via de voicechat?
Blijkbaar is dat in 1 keer, kan met niet herinneren dat ik dat altijd al had.
Dit is geen iRacing, maar een windows setting. (Google is your best friend in these cases): https://www.techjunkie.com/windows-reducing-system-volume/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:22:
Hey! Ik zal me effe voorstellen...Ik ben Danny 35 jaar en nieuw met Iracing...ik speel voornamelijk voor de fun maar ben ook best competitief ingesteld.Ik speel vanaf begin mei op iracing en ben nu wel toe aan meer competitie en vooral een leuke gezellige community met gezelligheid en de gezamenlijke hobby te uitoefenen!

Zijn er mensen die wat tips en tricks hebben of is er een mogelijkheid tot samen spelenvoicechat.?
Ik zal alles op me gemak door lezen.

Met vriendelijke groet Danny
Welkom. We hebben een TeamSpeak server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Dit is geen iRacing, maar een windows setting. (Google is your best friend in these cases): https://www.techjunkie.com/windows-reducing-system-volume/
Ook zojuist gevonden, thx voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
R0dsk0ll schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:59:
Iemand tips, ik ben momenteel aan het oefenen met de Skip op circuit Gilles Villeneuve voor komende week. Bij het aanremmen van het rechte stuk naar de chicane (Wall of champions) blokkeer ik constant, hierdoor glij ik te ver door en verlies ik behoorlijk wat tijd. Ik gebruik momenteel de 3pa pro pedalen, ik krijg het gewoon niet voor elkaar om constant te remmen. (Zeker niet met hoge snelheid)

Kan ik nog wat setup instellingen Tweaken om dit te voorkomen?
Ik kan je niet mijn setup geven want die is van VRS en die mag ik niet delen.Maar ik kan wel een tip geven: Zet de ride height van de skippy een stuk hoger dan normaal door de sping perch offset aan te passen. Je kunt dan bijhoorlijk veel van de curves pakken en veel snelheid mee nemen de bocht in zonder schade op te lopen.
En niet te hard remmen voor de bocht maar effe wat gas terug nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
MDenessen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Ik kan je niet mijn setup geven want die is van VRS en die mag ik niet delen.Maar ik kan wel een tip geven: Zet de ride height van de skippy een stuk hoger dan normaal door de sping perch offset aan te passen. Je kunt dan bijhoorlijk veel van de curves pakken en veel snelheid mee nemen de bocht in zonder schade op te lopen.
Check na een paar rondjes de chicane zo nemen of je voorvleugel nog goed is. Kan me herinneren dat die curbs je frontwing naar de klote helpen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
[...]

Goeie tip, ik ga de rode height verhogen en eerst wat gas los voor het aanremmen. Thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Hoelaat vanavond is de school?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
ZelianGuy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:29:
Hoelaat vanavond is de school?
Server opent om 20.00u. Je kan dit soort informatie terugvinden op de League Sessions-pagina

https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Hmm nu heb ik een losse mic aangesloten voor TeamSpeak omdat mijn mic van de VR niet werkt, krijg ik geen audio uit meer op de headset. probeer er vanavond bij de zijn....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 23:20
Hi All,

Is de baseline van de mazda op Okayama zo moeilijk met insturen op dit moment. krijg hem erg slecht ingestuurd.

edit: g29 stuur

[ Voor 7% gewijzigd door prakkie87 op 24-05-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
prakkie87 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:04:
Hi All,

Is de baseline van de mazda op Okayama zo moeilijk met insturen op dit moment. krijg hem erg slecht ingestuurd.

Mijn ervaring is dat je echt goed moet afremmen voor het insturen, en met een klein beetje gas dat je meer grip hebt met de voorwielen om overstuur te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Raimond613

Simracer

nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Raimond613 op 24-05-2020 17:28 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
prakkie87 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:04:
Hi All,

Ik rij ook met de G29, en ik vind Okayama eigenlijk de enige circuit die voorspelbaar reageert. Ik kan het circuit goed aanvallen en mijn tijden verbeteren. Ik kom er graag! :)
Mijn tijd is 1:50.5 en geloof me ik ben nog een behoorlijke noob. Trouwens wel deze week mijn eerste Iracing race gewonnen. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Thaam op 24-05-2020 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
[...]

Goede tip! Net even wat rondjes gereden en met mijn standaard settings had ik binnen no-time schade waardoor ik ook veel tijd verlies. Heb nu met de Spring Perch Offset op 0 getest en vooralsnog heb ik geen schade opgelopen bij de curves.

@R0dsk0ll, heb na een uurtje aanklooien mijn rondetijd teruggebracht naar 1:55,500 in een private test sessie. Zie dat de aliens nog 2-3 seconden sneller gaan maar de basis is er. Mocht je de set up willen, die niet heel spannend is, moet je het maar even laten weten!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:36
Goedenavond! Ik wil me ook nog even voorstellen na mij zojuist aangemeld te hebben voor GoT Racing. Mijn naam is Vincent, 31 jaar oud en woonachtig onder de rook van Rotterdam.

Net als velen recent begonnen met sim racen in iRacing. Vroeger veel geracet in games als Grand Prix 2 t/m 4 en Colin McRae. Recent weinig geracet, zeker geen sim racen.

Veel bezig met YouTube video's bekijken over vehicle dynamics en race techniek, ik kom namelijk nog niet fatsoenlijk een rondje de track om, dus voorlopig zal ik nog geen race joinen anders dan misschien tegen de AI, maar we komen er wel! Ben nu bezig met de MX5 op Okayama.

Mooi community hier volgens mij, een van de redenen om voor iRacing te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
We gaan het vandaag eens rustig aan doen en irating en safety opbouwen. of het gaat lukken is maar de vraag.. Twitch

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

diabyte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:32:
Goedenavond! Ik wil me ook nog even voorstellen na mij zojuist aangemeld te hebben voor GoT Racing. Mijn naam is Vincent, 31 jaar oud en woonachtig onder de rook van Rotterdam.

Net als velen recent begonnen met sim racen in iRacing. Vroeger veel geracet in games als Grand Prix 2 t/m 4 en Colin McRae. Recent weinig geracet, zeker geen sim racen.

Veel bezig met YouTube video's bekijken over vehicle dynamics en race techniek, ik kom namelijk nog niet fatsoenlijk een rondje de track om, dus voorlopig zal ik nog geen race joinen anders dan misschien tegen de AI, maar we komen er wel! Ben nu bezig met de MX5 op Okayama.

Mooi community hier volgens mij, een van de redenen om voor iRacing te kiezen!
Welkom, er zijn heel veel tutorials en guides beschikbaar op het internet.

Voor rookie MX5 kijk eens naar vrs (virtual racing school) die hebben elke week complete gratis tutorial voor het circuit. Heeft mij zeker geholpen!

Voor de rest, practice, practice en als laatste practice

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
Ik rij een 1.48.5 als het lekker loopt maar ik merk dat ik de laatste twee dagen moeite heb om onder de 1.49 te komen. Er is een driver update geweest van logitech. Misschien is dit het.
Thaam schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Ik rij ook met de G29, en ik vind Okayama eigenlijk de enige circuit die voorspelbaar reageert. Ik kan het circuit goed aanvallen en mijn tijden verbeteren. Ik kom er graag! :)
Mijn tijd is 1:50.5 en geloof me ik ben nog een behoorlijke noob. Trouwens wel deze week mijn eerste Iracing race gewonnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Heeft het nu om dit te reporten?

Ik was echt al ronde lang zo achter hem, constant aan het opletten, en dan in de 2de chicane flikt ie dit?

Wel inmiddels op 1.51.010 als snelste rondje. Jammer dat de baan over 2 dagen weer een andere is.

[ Voor 18% gewijzigd door ActualFantasy op 24-05-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:36
ActualFantasy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:02:

Ik was echt al ronde lang zo achter hem, constant aan het opletten, en dan in de 2de chicane flikt ie dit?

[YouTube: 2020 05 24 18 55 34]

Wel inmiddels op 1.51.010 als snelste rondje. Jammer dat de baan over 2 dagen weer een andere is.
Als ik het zou zijn, zou ik die niet rapporteren. Hij rijdt tegen de gast voor jullie (gelapte wagen gok ik?) aan en botst tegen je aan terwijl'ie zich herstelt. Op zich niks mis met jouw inhaalactie en hij had beter op kunnen letten. Maar rapporteren is bedoeld voor opzet en, in mindere mate, extreme lompheid/onoplettendheid. Dit is gewoon een oepsmoment.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:44
ActualFantasy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:02:

[YouTube: 2020 05 24 18 55 34]

Gezien zijn rijstijl in de bochten er voor, betwijfel ik of hij bewust op je instuurt. Het lijkt mij er op dat hij gigantisch aan het overdriven is en gewoon geen controle heeft over wat hij aan het doen is.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je zelf (begrijpelijk hoor met zo iemand voor je) wel wat gretig bent met inhalen, waar maar de halve breedte van de baan vrij is en er waarschijnlijk zelfs een gele vlag hing.

Je ziet aan zijn hele gedrag bij je eerdere inhaalpoging dat hij er alles aan doet om je voor te blijven. De kans dat dat voor beide fout gaat is groot. Als je dat weet kun je spelletjes gaan spelen en hem in een fout dwingen. Fake bv eens een uitremactie, zo heb je meer controle over de situatie ipv dat je moet reageren op zijn wilde acties

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakkie87
ZelianGuy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:21:
[...]

Mijn ervaring is dat je echt goed moet afremmen voor het insturen, en met een klein beetje gas dat je meer grip hebt met de voorwielen om overstuur te voorkomen.
oke thanks! het gekke is had er maandag t/m donderdag geen last van. Het is idd overstuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
https://members.iracing.c...id=32618026&custid=513973

Heerlijke rookierace gehad met uiteindelijk een P3. Promotie naar de Class D!. Hopelijk kan ik hem vasthouden voor het volgende seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

ZelianGuy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:38:
https://members.iracing.c...id=32618026&custid=513973

Heerlijke rookierace gehad met uiteindelijk een P3. Promotie naar de Class D!. Hopelijk kan ik hem vasthouden voor het volgende seizoen.
Je word nooit meer lager dan D hoor, dus dat komt goed.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Speedy55 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Je word nooit meer lager dan D hoor, dus dat komt goed.
Oooh. Dat is een troost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Wat een weekend, dramatisch! Van ruim 2000 iR naar 1700 iR en een hoop geneuzel in de chat.

Vanmiddag een race waar ik er door iemand afgereden wordt, er komt vervolgens geen excuses of iets in die trant. Ik zeg hier wat van na de race en meneer wil een discussie aan, deze grotendeels weten te vermijden en rustig de heat verlaten.
De volgende race zit ik weer bij dezelfde persoon in de split, voor de race wens ik hem via een privé bericht succes om op die manier te laten blijken dat we de vorige race in mijn ogen achter ons kunnen laten. Hij reageert hier niet op (prima joh.) En zegt vervolgens in de openbare chat dat ik hem "private insault". Ongelooflijk dit soort gasten, vervolgens weer een dramatische race gereden helaas.

Ik ga maar BzV kijken met mevrouw op de bank. :O

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:17
Ik heb me de afgelopen week goed vermaakt met de F3 op Silverstone. Continu 2e split, waar ik me redelijk vooraan kon meten. Een paar races een superstart gehad (van P13 naar P3 binnen anderhalve ronde was de topper) maar, zoals bij de F3 hoort, ook een paar keer de auto goed afgeschreven.

Om het weekend af te sluiten net een knotsgekke race. Bij de entries zag ik een aantal snelle namen staan met o.a. Will Power. Ik kon mijn borst dus nat maken. Met een PR van 1.51.3 wist ik me op de 6e plek te kwalificeren. De eerste bocht kegelen de nummers 1 en 2 elkaar er vanaf (1 van beiden was Power) en na de eerste doorkomst ben ik 2e. Ik ben iets sneller dan degene voor me, maar van achteren komen er ook een aantal snelle mannen aan. Ik maak een paar foutjes en val daardoor terug naar de 4e plek. 1 van de mannen voor me spint, dus 3e met de nummer 4 die in mijn nek loopt te hijgen. In de laatste rondes heeft hij 2x een betere exit richting Brooklands. Ik verdedig de binnenkant, waardoor we naast elkaar door Luffield gaan. Gelukkig 2x een betere exit van mij daar zodat ik ervoor kan blijven. De witte vlag valt en de nummer 1 stopt op het rechte stuk. Hij dacht dat het de finishvlag was 8)7 Dus 2e, met de nummer 3 nog in mijn kielzog. Een betere exit richting Brooklands, maar een halve ronde later maak ik een foutje bij Becketts en Maggots, daardoor een slechte exit. Ik verdedig de binnenkant in Stowe, waardoor hij de binnenkant heeft in de laatste chicane. Ik weet er nog net naast te blijven en heb de binnenkant, maar ook de slechtere exit, naar de finish. Gelukkig ligt de finishstreep op Silverstone aan het begin, want met onderstaande fotofinish wist ik hem net voor te blijven oOo Daarnaast ook mijn iRating op een persoonlijk record van 2300 (ook al zal die volgende week wel weer kelderen). Dit zijn de races waarvoor je het doet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuoqrcFRLay4SCbJNb4JRB8YnIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qQqirF7T15BrttteeHzqVUIO.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Laatst online: 19-09 12:44
tomolino schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:20:
Wat een weekend, dramatisch! Van ruim 2000 iR naar 1700 iR en een hoop geneuzel in de chat.

Vanmiddag een race waar ik er door iemand afgereden wordt, er komt vervolgens geen excuses of iets in die trant. Ik zeg hier wat van na de race en meneer wil een discussie aan, deze grotendeels weten te vermijden en rustig de heat verlaten.
De volgende race zit ik weer bij dezelfde persoon in de split, voor de race wens ik hem via een privé bericht succes om op die manier te laten blijken dat we de vorige race in mijn ogen achter ons kunnen laten. Hij reageert hier niet op (prima joh.) En zegt vervolgens in de openbare chat dat ik hem "private insault". Ongelooflijk dit soort gasten, vervolgens weer een dramatische race gereden helaas.

Ah ging dat daarover, ik zat ook in die race. Van 18 naar 10 gereden, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Iemand achter mij die hem bij het aanremmen van Melbourne hairpin verliest, ik zie hem tijdens het insturen aankomen maar ben al te ver ingestuurd om hem nog recht door te kunnen laten lopen. Klein tikje waar de snelheid niet veel onder te lijden had, wel het gevoel. Met name uitaccelereren Coppice.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Weer wat dingetjes geleerd vanavond van @JoepW. Wordt spannend de komende week op Laguna Seca, ook niet echt een baan waar je goed kan inhalen met veel snelle bochten. De bocht voor start finish wellicht?

Moet nu echt langzaam een rig gaan kopen want als ik rem schuift mijn wheelstand pro steeds een stukje verder weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:27:
De bocht voor start finish wellicht?...
Die inderdaad. Maar verwacht ook wat acties (en ravages) bij het aanremmen van de Corckscrew door snelheidsverschillen vanuit de snelle bocht ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Bedankt voor de wijze lessen Joep! Mochten er nog nieuwe mensen zijn die de rijschool nog niet geprobeerd hebben, een grote aanrader! In een uurtje al consistent 4 seconden van mijn ronde afgereden.

Ik ga morgen nog even verder oefenen. Ik zal je op de hoogte houden van de progressie in mijn races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Ter voorbereiding van het nieuwe GoT seizoen, maar mijn eerste IMSA GTE race gedaan... wat een vette ervaring! Gestart als 21e en gefinished als 17e! Ik heb nog veel te leren, maar ik kan in ieder geval 45minuten lang rondes rijden zonder ervan af te vliegen!!!

Alleen uhmm IMSA en safety rating gaat hem niet worden ben ik bang haha. Wat dat betreft racen mensen in skippies toch nog even netter.

iRacing | Rig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wordt tijd voor een wheel tether update :+ @Cigarguy @Ferroeni

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73lA27xybPprncbu5AQ2uxrTVRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zz0oY0Q6krFCk5CrFUhNSoYz.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebber hier nog de eerste 3 laps op Bathurst Reversed Grid vanaf mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/630905436

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Jimmy J. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:21:

[Afbeelding]

Voor de liefhebber hier nog de eerste 3 laps op Bathurst Reversed Grid vanaf mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/630905436
Fantastische plaat! _/-\o_

Overigens lekker gereden die 3 laps, leuk zo'n reversed grid!

[ Voor 5% gewijzigd door R0dsk0ll op 24-05-2020 22:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Mithriel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:00:
Ter voorbereiding van het nieuwe GoT seizoen, maar mijn eerste IMSA GTE race gedaan... wat een vette ervaring! Gestart als 21e en gefinished als 17e! Ik heb nog veel te leren, maar ik kan in ieder geval 45minuten lang rondes rijden zonder ervan af te vliegen!!!

Alleen uhmm IMSA en safety rating gaat hem niet worden ben ik bang haha. Wat dat betreft racen mensen in skippies toch nog even netter.
Dat heb ik ook al vaak mogen ervaren deze week. Blijf het vreemd vinden dat mensen zoveel risico nemen in een 45min race.

Van de 7 races heb ik er 4 minimaal een kwartier in de pits gestaan, door mayhem in de 1e ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

JPM85 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik ook al vaak mogen ervaren deze week. Blijf het vreemd vinden dat mensen zoveel risico nemen in een 45min race.

Van de 7 races heb ik er 4 minimaal een kwartier in de pits gestaan, door mayhem in de 1e ronde.
Ik zit serieus te overwegen vanuit de pits te starten. Ik weet dat er op neer gekeken wordt en je moet leren situaties te vermeiden, maar volgens mij is er toch bijna altijd wel een pile-up waarbij jekan aansluiten en helft van mensen crashen ook nog eens, maar kan je wel relaxed starten.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
Als het je daadwerkelijk zo veel plaatsen op levert als je aangeeft, dan kan ik het me voorstellen. Dan is het de manier om makkelijk iRating te farmen om uit de splits waar die pile-ups gebeuren te ontsnappen.

Ik denk wel dat je de likelihood en de grootte van de incidenten overschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:20

[Afbeelding]

Nogmaals sorry Jeroen!

De beelden zijn ook indrukwekkend grappig als je niet degene wie in deze crash het leidend voorwerp is 🙈🤣

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Laatst online: 30-04 08:48
Ik had een vraagje over de Spec Racer Ford en hoop dat iemand me hier kan helpen. Volgende week is deze auto op een gratis circuit dus dacht om zo even naar C class te gaan. Nu ben ik deze auto aan het testen en het lijkt wel of de auto overal wegslipt. De steering input moet zeer smooth of hij slipt eruit en het is net of er niets is tussen te zacht remmen en lockup.

Ik heb de G29 dus met die firmware in de brake pedal kan dit misschien het remprobleem veroorzaken? Of misschien dat iemand wat advies heeft over hoe deze auto deftig te besturen?

Alvast bedankt! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Mithriel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Ik zit serieus te overwegen vanuit de pits te starten. Ik weet dat er op neer gekeken wordt en je moet leren situaties te vermeiden, maar volgens mij is er toch bijna altijd wel een pile-up waarbij jekan aansluiten en helft van mensen crashen ook nog eens, maar kan je wel relaxed starten.
Ook een pit start vrijwaart je niet van crashes, soms gebeuren er nu eenmaal dingen die buiten je macht liggen. Je komt immers aan waar mensen al gecrashed zijn, en 5 seconde achter je zit de groep GT3 rijders.

Dit gebeurde vanmiddag bij mij (sorry voor de crappy kwaliteit). Ik spin door een touche, waar ik iets meer naar rechts had moeten zitten. Wacht even tot alle GTE auto’s voorbij zijn, om binnen 100 meter bij een crash aan te komen. Aangezien de 2e auto aan het bewegen was, even extra afgeremd om zeker te zijn. Wordt ik getorpedeerd door 3 GT3 rijders die 0% intentie hebben om te remmen.

Wat begon met minimale damage, uithuilen en een inhaalrace, eindigde met 34minuten repairs waar ik weinig aan kon veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Mithriel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Je moet doen waar je het prettigst bij voelt en als dat uit de pits starten is waarom niet. Soms is het ook een verstandige keus.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

[Afbeelding]

Wat gebruik jij als spotter?
Mooi om die paar rondjes te zien. Beheerst incidenten uit de weg gegaan en clean gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Super.
Gisteren even de huidige versie gereden met de Indycar omdat deze deze week in de roulatie zit.
Mijn Simucube reageerde er heftig op. Hij pakte elke hobbel en andere oneffenheid mee. Geweldig dat dat zo realistisch is, maar mijn schouders en nek waren er minder blij mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 05:54:
[...]

Wat gebruik jij als spotter?
Mooi om die paar rondjes te zien. Beheerst incidenten uit de weg gegaan en clean gereden.
Thanks. Wat je hoort is CrewChief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik wil de GTE gaan proberen, denk dat ik de Ferrari ga kopen.

Ik wil sowieso het Gilles Villeneuve circuit voor de Skip kopen, nog tips voor 1 of 2 circuits erbij? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GiggySmalls schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:49:
Ik had een vraagje over de Spec Racer Ford en hoop dat iemand me hier kan helpen. Volgende week is deze auto op een gratis circuit dus dacht om zo even naar C class te gaan. Nu ben ik deze auto aan het testen en het lijkt wel of de auto overal wegslipt. De steering input moet zeer smooth of hij slipt eruit en het is net of er niets is tussen te zacht remmen en lockup.

Ik heb de G29 dus met die firmware in de brake pedal kan dit misschien het remprobleem veroorzaken? Of misschien dat iemand wat advies heeft over hoe deze auto deftig te besturen?

Alvast bedankt! _/-\o_
Met je specifieke moeilijkheden kan ik je niet helpen, maar de SRF is sowieso een wagen die wat vreemd rijdt. Je zou een wendbaar zoef-zoef autootje verwachten, maar stiekem is't best een beetje een boot. Dus dat je heel smooth moet remmen en sturen en hem anders kwijt bent is wel gewoon hoe'ie is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
MartijnA3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:49:
Ik wil de GTE gaan proberen, denk dat ik de Ferrari ga kopen.

Ik wil sowieso het Gilles Villeneuve circuit voor de Skip kopen, nog tips voor 1 of 2 circuits erbij? :)
Als het goed is krijgt de Tweakers cup in S3 (GTE) de volgende betaalde banen:

Interlagos
Le Mans
Watkins Glen
Canadian Tyre Motorsports Park
Imola
Spa
Road America
Road Atlanta

Monza
Virginia
Sebring

De vetgedrukte banen komen het meeste voor en kun je eigenlijk geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Jimmy J. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:08:
[...]
Als het goed is krijgt de Tweakers cup in S3 (GTE) de volgende betaalde banen:

Interlagos
Le Mans
Watkins Glen
Canadian Tyre Motorsports Park
Imola
Spa
Road America
Road Atlanta

Monza
Virginia
Sebring

De vetgedrukte banen komen het meeste voor en kun je eigenlijk geen buil aan vallen.
Thanks. Sebring, Watkins Glen, Road America heb ik. Naast de Ferrari en Gilles Villeneuve heb ik Interlagos en Le Mans erbij genomen voor nu. (y) Kan nu tot aan Imola vooruit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 25-05-2020 09:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:25
Goodmurning, ik heb gisteren geprobeerd mijn crewchief zo in te stellen dat hij automatisch de juiste hoeveelheid brandstof bijtankt in mijn GTE, echter elke keer als ik de pit in rijd tijdens een race gebeurt er niks en moet ik snel zelf nog even de hoeveelheid aanpassen.
Maken jullie hier gebruik van en zo ja, hoe heb je het ingesteld?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
tomolino schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:20:

Vervelend, zoiets |:(

Ik begin te merken dat ik sommige namen (waaronder de jouwe!) regelmatig terugzie op de startgrid. Dat zal ongetwijfeld voor alle klasses met in de regel wat minder splits gelden. Dat heeft voordelen, maar in gevallen als deze dus ook nadelen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 25-05-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Met je specifieke moeilijkheden kan ik je niet helpen, maar de SRF is sowieso een wagen die wat vreemd rijdt. Je zou een wendbaar zoef-zoef autootje verwachten, maar stiekem is't best een beetje een boot. Dus dat je heel smooth moet remmen en sturen en hem anders kwijt bent is wel gewoon hoe'ie is.
Thanks voor de info :) Helaas zijn de alternatieven niet veel beter met de Kia Optima en de Cadillac CTS-V 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GiggySmalls schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Thanks voor de info :) Helaas zijn de alternatieven niet veel beter met de Kia Optima en de Cadillac CTS-V 8)7
Als je SR boven de 4 is, dan kun je een klasse hoger rijden. Dus vanaf D4.0 kun je C-klasse series rijden. Dat geeft misschien wat meer ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Als je SR boven de 4 is, dan kun je een klasse hoger rijden. Dus vanaf D4.0 kun je C-klasse series rijden. Dat geeft misschien wat meer ruimte :)
Zonder dat ik daarvoor eerst 4 races in D klasse mee moet doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
GiggySmalls schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:44:
[...]

Zonder dat ik daarvoor eerst 4 races in D klasse mee moet doen?
Correct. Als je die vier races hebt gedaan én boven 4.0 komt, dan krijg je immers meteen je volgende licentie :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
ourplayground schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:16:
Goodmurning, ik heb gisteren geprobeerd mijn crewchief zo in te stellen dat hij automatisch de juiste hoeveelheid brandstof bijtankt in mijn GTE, echter elke keer als ik de pit in rijd tijdens een race gebeurt er niks en moet ik snel zelf nog even de hoeveelheid aanpassen.
Maken jullie hier gebruik van en zo ja, hoe heb je het ingesteld?
Deze werd van de week hier gepost:

1 van de 1e dingen waar hij op ingaat is automatisch tanken. Misschien heb je er wat aan (zelf nooit gebruikt, dus dan je niet uit ervaring helpen).
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Inderdaad, de SRF is een beetje eigenaardig autotje, maar heb er jaren terug met veel plezier in gereden. Als je 'm eenmaal doorhebt is het leuk racen.

Daar heb ik grootste deel van m'n iRating vandaan gehaald, nu gaat het langzaam weer naar beneden :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Auto fuel werkt super.
Als je het goed hebt ingesteld komt er bijvoorbeeld boven in het scherm te staan #21 fuel. In dat geval 21 L erbij.
En je hoort de spotter dan ook zeggen dat er fuel bijgetankt wordt en of het genoeg is tot het einde van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GiggySmalls schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Wat is er met de Cadillac CTS-V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:25
BM schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Deze werd van de week hier gepost: [YouTube: How to get more from Crew Chief]
1 van de 1e dingen waar hij op ingaat is automatisch tanken. Misschien heb je er wat aan (zelf nooit gebruikt, dus dan je niet uit ervaring helpen).

[...]

Inderdaad, de SRF is een beetje eigenaardig autotje, maar heb er jaren terug met veel plezier in gereden. Als je 'm eenmaal doorhebt is het leuk racen.

Daar heb ik grootste deel van m'n iRating vandaan gehaald, nu gaat het langzaam weer naar beneden :p
Nav dit filmpje wilde ik het ook gebruiken, maar krijg het niet aan de praat..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ourplayground schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Nav dit filmpje wilde ik het ook gebruiken, maar krijg het niet aan de praat..
Wat heb je precies aangevinkt bij auto-fuel in de settings, misschien dat er iets elkaar opheft?
Anders even je settings resetten (incl. backup file) en opnieuw instellen/laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Hopla de komende week is de laatste van dit season, en dit was mijn eerste VRS season en niet onverdienstelijk. 1st van de benelux in Div3 met 1 heel puntje... hopelijk hou ik die want 2de en 3de zijn ook vrienden EN dit is ook gelijk de spot voor de top 10 in alle Div's :) dus spannend de laatste week in met een top 10 overal en 1ste plek voor Div3.

Volgend season? voor mij een mixed season met de GTE's. Imsa, LeMans, en misschien een openwheeler voor de lol :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Blerf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:56:
Hopla de komende week is de laatste van dit season, en dit was mijn eerste VRS season en niet onverdienstelijk. 1st van de benelux in Div3 met 1 heel puntje... hopelijk hou ik die want 2de en 3de zijn ook vrienden EN dit is ook gelijk de spot voor de top 10 in alle Div's :) dus spannend de laatste week in met een top 10 overal en 1ste plek voor Div3.

Volgend season? voor mij een mixed season met de GTE's. Imsa, LeMans, en misschien een openwheeler voor de lol :)
Ik stond gisteren eerste in mijn divisie in de Sim Lab Challenge in de MX5... maar ergens is de database bijgewerkt of zo, en nu sta ik derde. Ook niet slecht en heel blij mee voor een eerste seizoen meedoen.

Eens kijken of ik een divisie hoger kom over twee weken dan.

Stiekem wel leuk hoor die statistieken.

57ste van de wereld (toch bijna 12900 rijders)
37ste met het aantal incursions.... Iets minder trots daarop.
34ste met totaal aantal laps.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 25-05-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
BM schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Het lijkt me ook een fijne auto eens je hem door hebt. Het gevoel van de auto zelf is op zich best lekker maar teveel sturen of te hard remmen is gewoon dodelijk. Helaas heb ik niet veel precisie in remkracht met mijn G29 rem aangezien deze zich op travel en niet pressure baseert. Eens ik de bumper hit in het rempedaal komt er ook nog eens de exponentiele groei in remkracht bij die door de firmware wordt toegevoegd...
Olaf van der Spek schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:53:
[...]

De prachtige klank van deze auto even terzijde, vind ik er niet veel goed aan :p Voelt heel log en inresponsive... Beter dan de Kia nog wel, dat moet ik je geven :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

fietsbob schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:10:
[...]

Super.
Gisteren even de huidige versie gereden met de Indycar omdat deze deze week in de roulatie zit.
Mijn Simucube reageerde er heftig op. Hij pakte elke hobbel en andere oneffenheid mee. Geweldig dat dat zo realistisch is, maar mijn schouders en nek waren er minder blij mee :'(
:D

De oude versie is inderdaad vrij hobbelig. Als je dat al erg vond, moet Auto Club Speedway eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 17-09 16:21
Ik zag dat GoT racing gisteren en vandaag racen op Mount Panorama. Ik heb zonet wat zitten oefenen want de Porsche 911 Cup neemt daar plaats vanaf morgen maar ik heb er eigenlijk nooit erop gereden, in geen enkel racegame so far.

Ik heb het gevoel dat dit een track is voor gevorderden, met al die bumps krijg ik de auto moeilijk onder controle. Beetje raar vraag maar: doorbijten en blijven oefenen? Ik ben sterk aan het twijfelen om deze week iets anders te rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
jmignolet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:27:
Ik zag dat GoT racing gisteren en vandaag racen op Mount Panorama. Ik heb zonet wat zitten oefenen want de Porsche 911 Cup neemt daar plaats vanaf morgen maar ik heb er eigenlijk nooit erop gereden, in geen enkel racegame so far.

Ik heb het gevoel dat dit een track is voor gevorderden, met al die bumps krijg ik de auto moeilijk onder controle. Beetje raar vraag maar: doorbijten en blijven oefenen? Ik ben sterk aan het twijfelen om deze week iets anders te rijden..
Dit is een circuit die je niet zo maar doet, hier moet je echt serieus oefenen en elke fout wordt genadeloos afgestraft door de muren langs de baan. Dus antwoord doorbijten en oefenen ;) ;)

Zelfde met de baan Belle Isle alleen heeft Mount Panorama hoogte verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPost1972 op 25-05-2020 10:31 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55
Olaf van der Spek schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Gisteren voor het eerst met de Cadillac gereden omdat er races waren en had eerst ngo voor de Kia gekozen maar die vond ik maar vreemd rijden en reageren. Daarna de Cadillac maar gepakt en wat een lekker wagentje, daar kun je lekker mee te keer moet ik zeggen, beetje oppassen bij het gasgeven maar verder prima genieten. :P :P :P

ps: gelijk ook maar even in de Gulf kleuren gespoten 8), dan herkennen jullie me eerder.

[ Voor 8% gewijzigd door aveenhuysen op 25-05-2020 10:34 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap

Zoals @PatrickPost1972 al aangeeft: Bathurst is een track waar je even voor moet gaan zitten. Een paar maanden geleden hebben we met wat mensen de 12h van Bathurst gereden, en het heeft mij in ieder geval een paar uur oefenen gekost om een paar seconden langzamer dan de rest van het team een stint van twee uur te kunnen rijden zonder (veel) schade aan de wagen te veroorzaken.
Maar het is wel een ontzéttend gaaf circuit als je er eenmaal rondjes op maakt :9 En in de race finish je waarschijnlijk in het middenveld als je geen race-ending crashes hebt, dus afhankelijk van je ambitie hoef je je om pace minder druk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.

Mount Panorama is bij uitstek een baan voor gevorderde ja. Staat bij mij een beetje op 1 lijn met de Nordschleife: lastig om een perfect rondje op af te leggen maar oh zo veel voldoening als dat wel lukt. Daarom zou ik wel doorbijten en blijven oefenen, want dit is een heerlijke track als je er eenmaal je weg op kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
B Tender schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Vervelend, zoiets |:(

Ik begin te merken dat ik sommige namen (waaronder de jouwe!) regelmatig terugzie op de startgrid. Dat zal ongetwijfeld voor alle klasses met in de regel wat minder splits gelden. Dat heeft voordelen, maar in gevallen als deze dus ook nadelen. :/
Het is niet anders, jammer dat er dit soort figuren zijn maar ondertussen is het ook weer leuk om te racen tegen mensen als jij en een aantal anderen die ik tegenkom.
Het sociale aspect in Iracing is ook een leuk iets, zo rijd ik de laatste tijd vaak tegen een Spanjaard waar je vervolgens mee in contact komt en zo weer ervaringen mee kan delen.

Al met al was dit niet mijn week in de GT3 cup en met het oog op Mount Panorama komende week zal ik dit seizoen waarschijnlijk niet al te rooskleurig eindigen. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
PatrickPost1972 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Dit is een circuit die je niet zo maar doet, hier moet je echt serieus oefenen en elke fout wordt genadeloos afgestraft door de muren langs de baan. Dus antwoord doorbijten en oefenen ;) ;)

Zelfde met de baan Belle Isle alleen heeft Mount Panorama hoogte verschillen.
Naast de Nordschleife mijn favoriet! Ik vind het echt een waanzinnige baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
fietsbob schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ook zojuist gevonden, thx voor het meedenken _/-\o_
Dat was hem ook niet.
Maar na wat verder zoeken is dit de oplossing.

Loudness equalization uitzetten.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1826582.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZFLaSH schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Naast de Nordschleife mijn favoriet! Ik vind het echt een waanzinnige baan!
Ik vind Bathurst en Nordschleife echt de minst leuke banen ooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Afgelopen seizoen heb ik de Nordschleife in de Skip gereden. Hoewel (behalve een tijdje practice) ik maar tijd/zin had voor twee races en ze allebei niet gefinisht heb, zie ik toch wel waar de Ring-hype vandaan komt. Het is nogal een onding om van buiten te leren, maar ik vind de flow van het circuit wel heel lekker :)

Bathurst vond ik vooral gaaf omdat't zo'n intimiderend ding is, en het daardoor best wat voldoening geeft om er redelijk rap rond te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Zijn er hier eigenlijk ook offroad coureurs? Na gisteren zeer wisselende ervaringen te hebben met nascar eens de offroad trucks geprobeerd.
En wat is dat vet om met overstuur pootje omlaag over de bult te gaan en secondes lang driften.
Helaas geprobeerd om met koppeling te starten om er te laat achter te komen dat je die niet hebt en dus een 16 sec penalty en race 2 een klein tikje die me net deed kantelen maar hier kan je wel veel meer deur aan deur racen zonder bang te wezen voor je sr.
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Juliankarssies schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:14:
Zijn er hier eigenlijk ook offroad coureurs? Na gisteren zeer wisselende ervaringen te hebben met nascar eens de offroad trucks geprobeerd.
En wat is dat vet om met overstuur pootje omlaag over de bult te gaan en secondes lang driften.
Helaas geprobeerd om met koppeling te starten om er te laat achter te komen dat je die niet hebt en dus een 16 sec penalty en race 2 een klein tikje die me net deed kantelen maar hier kan je wel veel meer deur aan deur racen zonder bang te wezen voor je sr.
Voor mij zeker voor herhaling vatbaar!
Ik rijd ook af en toe in de off-road trucks. Het is inderdaad heel vermakelijk! Jammer dat alleen mensen alleen in de rookie serie racen. Ik zijn bijna geen participatie in de truck serie erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Nordschleife staat nog wel op de bucketlist om een keer IRL te rijden in een fatsoenlijke auto. Digitaal vind ik het een heerlijk circuit om te rijden en heb ik nauwelijks door dat de ronde lang duurt. Batthurst ga ik binnenkort een keer proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
tomolino schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Het is niet anders, jammer dat er dit soort figuren zijn maar ondertussen is het ook weer leuk om te racen tegen mensen als jij en een aantal anderen die ik tegenkom.
Het sociale aspect in Iracing is ook een leuk iets, zo rijd ik de laatste tijd vaak tegen een Spanjaard waar je vervolgens mee in contact komt en zo weer ervaringen mee kan delen.

Al met al was dit niet mijn week in de GT3 cup en met het oog op Mount Panorama komende week zal ik dit seizoen waarschijnlijk niet al te rooskleurig eindigen. :P
Mount Panorama kijk ik juist enorm naar uit!! Al met al denk ik m'n lievelingsbaan en ik hoop daar juist wat mooie resultaten te kunnen scoren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
B Tender schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Mount Panorama kijk ik juist enorm naar uit!! Al met al denk ik m'n lievelingsbaan en ik hoop daar juist wat mooie resultaten te kunnen scoren :9
Heb je een paar tips voor een enigszins fatsoenlijke rondetijden?

Ik doe over 2 weken mee aan dit evenement en daarbij moet je ten alle tijden in de lead lap blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Ik vind Bathurst en Nordschleife echt de minst leuke banen ooit :D
Serieus? waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ZelianGuy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:16:
Nordschleife staat nog wel op de bucketlist om een keer IRL te rijden in een fatsoenlijke auto. Digitaal vind ik het een heerlijk circuit om te rijden en heb ik nauwelijks door dat de ronde lang duurt. Batthurst ga ik binnenkort een keer proberen!
Ik heb er 2x een wedstrijd gedaan van 150 km. Erg gaaf om met 100+ de lange afdaling in te gaan. Op de racefiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
fietsbob schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb er 2x een wedstrijd gedaan van 150 km. Erg gaaf om met 100+ de lange afdaling in te gaan. Op de racefiets.
Ik ga er vanuit dat de 150km race niet op de racefiets was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
fietsbob schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Met de auto is het erg gaaf om met 200+ de lange afdaling af te gaan 8) De compressie onderaan bij Fuchsröhre is ongekend en helaas iets wat niet in een sim te evenaren valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ZelianGuy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Ik ga er vanuit dat de 150km race niet op de racefiets was ;)
Jazeker wel, Rad am Ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
B Tender schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Ik heb er nog nooit gereden en als ik op youtube filmpjes zie van deze baan dan houd ik m'n hart vast, aan de andere kant gaan juist die weken waar je van te voren bang voor bent juist goed en andersom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
tomolino schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Ik heb er nog nooit gereden en als ik op youtube filmpjes zie van deze baan dan houd ik m'n hart vast, aan de andere kant gaan juist die weken waar je van te voren bang voor bent juist goed en andersom.
Had ik ook met Belle Isle. Stratencircuit.. brrr.. maar bleek echt een hele leuke baan te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
ZelianGuy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Heb je een paar tips voor een enigszins fatsoenlijke rondetijden?

Ik doe over 2 weken mee aan dit evenement en daarbij moet je ten alle tijden in de lead lap blijven.

[YouTube: Maxx Bantz X - The Legend of Banter: Skyward Flawed (Announcement/Trailer)]
Haha wat briljant!!

Ik ben niet de uitgelezen persoon voor advies voor Mount Panorama; gisteren met de Tweakers-race op deze track in de Cayman GT4 was ik nog een pijnlijke dikke seconde langzamer dan de écht snelle mannen vooraan. Het 'verschil' was echter kleiner dan op andere banen, en het is een baan waar ik altijd graag en met vertrouwen push en de limiet opzoek (in gevecht met Wibo overigens een beetje óver die limiet gegaan gisteren, maar dat is een ander verhaal :'( ).

Tips...
Onderschat het belang van bocht 1 niet. Deze wordt gevolgd door een heel lang recht stuk en een slechte exit kan dus gelijk een hoop tijd kosten. Met een goede bocht 1 pakte Jimmy in onderstaand filmpje (op 5:00) twee vliegen in één klap bijvoorbeeld.
Bocht 2-10: Benut alle ruimte die er is; ook buiten de witte lijnen ligt prima rijdbaar asfalt, waarmee de bochten ruimer en makkelijker worden. Experimenteer tijdens het oefenen welke cerbstones je mee kunt pakken en welke je beter links kunt laten liggen. De Cayman GT4 heeft relatief veel grip voor z'n vermogen (vergeleken met een V8 Supercar) waardoor je de luxe hebt om de cerbs in bocht 6 niet mee te pakken bijvoorbeeld. Zorg dat je bij het uitkomen van bocht 8 mooi aan de buitenkant zit (rechts) zodat je de radius van 9 vergroot en die bocht daarmee wat vereenvoudigt. Qua instuurmoment voor 9 ligt er een handige asfaltmarkering die mij daarbij helpt.
Voor 10 pak ik zelf liefst altijd een deel van de cerb aan de binnenkant mee, deels ook omdat het badass voelt. De cerb daar in de exit is hoog en vangt je auto vaak goed op als je naarbuiten loopt, maar uiteraard niet als Jimmy J. je aan het streamen is (zie video hieronder, 3:40) haha. Daar had ik geluk dat ik aan de muur ontsnapte.
11/12 kun je veel cerb meepakken, waarmee je de bochtencombinatie een stuk minder bochtig maakt. Voor de bochten daarna geldt dat uiteraard niet, daar zijn het muren die je moet ontwijken. 13 t/m 18 vind ik zelf veruit het lastigste deel van de baan; je komt er met enorme snelheid op af, bent eigenlijk continue aan het remmen en/of sturen en de bochten volgen elkaar heel snel op. Veel oefenen is denk ik het devies, en in ieder geval vermijden dat je je wielen blokkeert tijdens het remmen want dan kom je geheid een muur (of twee) tegen.
Bocht 20 zal volgas zijn, zorg ervoor dat je auto op tijd 'stabiel ligt' zodat je vervolgens heel veel en heel hard kunt gaan remmen voor 21/22.

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/78Wv4du.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Geen idee, ik hou gewoon meer van kortere circuits, heeft waarschijnlijk ook met onkunde te maken, maar heb echt nog nooit plezier beleefd aan die circuits.

Geef mij maar Montreal, Interlagos, Spa, Silverstone etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
B Tender schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Haha wat briljant!!

Ik ben niet de uitgelezen persoon voor advies voor Mount Panorama; gisteren met de Tweakers-race op deze track in de Cayman GT4 was ik nog een pijnlijke dikke seconde langzamer dan de écht snelle mannen vooraan. Het 'verschil' was echter kleiner dan op anderen, en het is een baan waar ik altijd graag push en de limiet opzoek (in gevecht met Wibo overigens een beetje óver die limiet gegaan gisteren, maar dat is een ander verhaal :'( ).

Tips...
Onderschat het belang van bocht 1 niet. Deze wordt gevolgd door een heel lang recht stuk en een slechte exit kan dus gelijk een hoop tijd kosten. Met een goede bocht 1 pakte Jimmy in onderstaand filmpje (op 5:00) twee vliegen in één klap bijvoorbeeld.
Bocht 2-10: Benut alle ruimte die er is; ook buiten de witte lijnen licht prima rijdbaar asfalt, waarmee de bochten ruimer en makkelijker worden. Experimenteer tijdens het oefenen welke cerbstones je mee kunt pakken en welke je beter links kunt laten liggen. De Cayman GT4 heeft relatief veel grip voor z'n vermogen (vergeleken met een V8 Supercar) waardoor je de luxe hebt om de cerbs in bocht 6 niet mee te pakken bijvoorbeeld. Zorg dat je bij het uitkomen van bocht 8 mooi aan de buitenkant zit (rechts) zodat je de radius van 9 vergroot en die bocht daarmee wat vereenvoudigt. Qua instuurmoment voor 9 ligt er een handige asfaltmarkering die mij daarbij helpt.
Voor 10 pak ik zelf liefst altijd een deel van de cerb aan de binnenkant mee, deels ook omdat het badass voelt. De cerb daar in de exit is hoog en vangt je auto vaak goed op als je naarbuiten loopt, maar uiteraard niet als Jimmy J. je aan het streamen is (zie video hieronder, 3:40) haha. Daar had ik geluk dat ik aan de muur ontsnapte.
11/12 kun je veel cerb meepakken, waarmee je de bochtencombinatie een stuk minder bochtig maakt. Voor de bochten daarna geldt dat uiteraard niet, daar zijn het muren die je moet ontwijken. 13 t/m 18 vind ik zelf veruit het lastigste deel van de baan; je komt er met enorme snelheid op af, bent eigenlijk continue aan het remmen en/of sturen en de bochten volgen elkaar heel snel op. Veel oefenen is denk ik het devies, en in ieder geval vermijden dat je je wielen blokkeert tijdens het remmen want dan kom je geheid een muur (of twee) tegen.
Bocht 20 zal volgas zijn, zorg ervoor dat je auto op tijd 'stabiel ligt' zodat je vervolgens heel veel en heel kunt gaan remmen voor 21/22.

[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het advies! Zal het zeker meenemen. Helaas is de setup pas bekend op de avond van de race dus dat wordt lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Laatst online: 18-09 21:48
GiggySmalls schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:18:
Het lijkt me ook een fijne auto eens je hem door hebt. Het gevoel van de auto zelf is op zich best lekker maar teveel sturen of te hard remmen is gewoon dodelijk. Helaas heb ik niet veel precisie in remkracht met mijn G29 rem aangezien deze zich op travel en niet pressure baseert. Eens ik de bumper hit in het rempedaal komt er ook nog eens de exponentiele groei in remkracht bij die door de firmware wordt toegevoegd...
Het klinkt gek, maar als je met de SRF een beetje gas houdt bij ingaan bocht is hij veel stabieler.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Geen idee, ik hou gewoon meer van kortere circuits, heeft waarschijnlijk ook met onkunde te maken, maar heb echt nog nooit plezier beleefd aan die circuits.

Geef mij maar Montreal, Interlagos, Spa, Silverstone etc.
Spa: 7004 m
Bathurst: 6213 m

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
Spectre Wolf schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Het klinkt gek, maar als je met de SRF een beetje gas houdt bij ingaan bocht is hij veel stabieler.
Dat had ik inderdaad ook al gemerkt inderdaad en dat werkt goed bij bochten waar je in een rechte lijn kan remmen. Helaas heb je in Lime Rock Chicanes 2 bochten waar je eigenlijk moet trail braken (turn 1 en turn 7+8 geloof ik), correct me if I'm wrong. Het probleem dat ik hier vaak heb is wanneer ik down shift in een bocht, de auto gewoon spint. Heb al geprobeerd met auto-blip en met enkel auto-clutch maar blijft gebeuren.

Ik weet ook niet in welke mate het nieuwe tyre model er een rol in speelt, maar als ik die filmpjes bekijk van enkele jaren terug gaan ze er behoorlijk hard door de bochten, terwijl ik hem kwijt raak na veel eerder remmen en aan veel lagere snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Spa: 7004 m
Bathurst: 6213 m

:+
Haha. Hmm voelt langer. Waarschijnlijk omdat ik het zo'n draak van een baan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Laatst online: 18-09 21:48
Zal eerlijk bekennen dat ik nog niet de SRF heb gereden met het nieuwe bandenmodel. Het is al een tijdje geleden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phusebox schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Haha. Hmm voelt langer. Waarschijnlijk omdat ik het zo'n draak van een baan vindt.
Jimmy was me voor :). Laat ik Montreal nou een vrij saaie baan vinden. Wel goed dat mensen zulke verschillende smaken hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Over draken van tracks gesproken: is het heiligschennis als ik Le Mans eigenlijk maar een beetje een rare baan vind? Beetje kronkelen en dan het eerste rechte stuk op, BWAAAAP chicane BWAAAAP chicane BWAAAAP knik BWAAAAP knik, BWAAAAP Porsche curves (het deel dat voor mij de track de moeite waard maakt, die zijn wel héél vet :9) 'WTF wie legt er twéé chicanes meteen achter elkaar?' en dan weer het nieuwe rondje in. Volgens mij wordt't racen erop straks in de 24h stiekem wel best gaaf (want één slechte exit kost je meteen een kwartier met die kilometerslange rechte stukken :+), maar puur als hotlaptrack vind ik't niet zo interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Aankomende week maar even testen of überhaupt met een GTE overweg kan. Zowel Belle Isle en Le Mans staan op de agenda, even wat anders dan Gilles Villeneuve. Le Mans vind ik alleen een draak om te testen met die eeuwigdurende rechte stukken...

Al wat YT filmpjes gekeken, vermoed dat ik gewoon te fel op mijn rem ben. Dat ik dat rustiger moet opbouwen ofzo. Mocht iemand nog tips of goede base set up hebben dan hoor ik het graag!

Edit: ben blijkbaar niet de enige die geen grote liefhebber van Gilles Villeneuve is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Beltoni op 25-05-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Over draken van tracks gesproken: is het heiligschennis als ik Le Mans eigenlijk maar een beetje een rare baan vind? Beetje kronkelen en dan het eerste rechte stuk op, BWAAAAP chicane BWAAAAP chicane BWAAAAP knik BWAAAAP knik, BWAAAAP Porsche curves (het deel dat voor mij de track de moeite waard maakt, die zijn wel héél vet :9) 'WTF wie legt er twéé chicanes meteen achter elkaar?' en dan weer het nieuwe rondje in. Volgens mij wordt't racen erop straks in de 24h stiekem wel best gaaf (want één slechte exit kost je meteen een kwartier met die kilometerslange rechte stukken :+), maar puur als hotlaptrack vind ik't niet zo interessant :P
Voor mij zit de charme meer in het feit dat je met 50+ in een sessie zit en dan constant moet proberen om zo snel mogelijk door traffic heen te komen. De baan zelf vind ik wel leuk, maar er zijn banen waar ik liever solo rij

[ Voor 3% gewijzigd door ZelianGuy op 25-05-2020 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Af en toe een video'tje is leuk, maar dit begint wel een beetje overdreven te worden.

Daarbij, om je rig te showen hebben we een apart topic ;)

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 25-05-2020 13:42 ]

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 273 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies