iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 274 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Aankomende week maar even testen of überhaupt met een GTE overweg kan. Zowel Belle Isle en Le Mans staan op de agenda, even wat anders dan Gilles Villeneuve. Le Mans vind ik alleen een draak om te testen met die eeuwigdurende rechte stukken...

Al wat YT filmpjes gekeken, vermoed dat ik gewoon te fel op mijn rem ben. Dat ik dat rustiger moet opbouwen ofzo. Mocht iemand nog tips of goede base set up hebben dan hoor ik het graag!

Edit: ben blijkbaar niet de enige die geen grote liefhebber van Gilles Villeneuve is :)
Als je de Ferrari 488 GTE pakt op LeMans, kan je deze setup wel proberen. https://drive.google.com/...o5_vu-6hgWDP3fGfAZEwdL_Q7

Is volgens mij wel een beetje een hotlap setup, want voor mijn gevoel zijn de banden redelijk snel te warm, meer dan 6 rondjes stabiel heb ik er niet mee kunnen rijden :+

Zijn meerdere mensen die er een rondje mee hebben gedaan tussen de 3:53 - 3:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
JPM85 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Als je de Ferrari 488 GTE pakt op LeMans, kan je deze setup wel proberen. https://drive.google.com/...o5_vu-6hgWDP3fGfAZEwdL_Q7

Is volgens mij wel een beetje een hotlap setup, want voor mijn gevoel zijn de banden redelijk snel te warm, meer dan 6 rondjes stabiel heb ik er niet mee kunnen rijden :+

Zijn meerdere mensen die er een rondje mee hebben gedaan tussen de 3:53 - 3:59
Thanks! Van mij wel zo handig om er bij te vermelden dat ik vooralsnog enkel de Ford in mijn garage heb staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Daar kan ik je nog niet bij helpen, dat is de GTE auto die ik nog niet heb. Wel vreemd wat daarmee heb ik een heel GTE kampioenschap gereden in PC2 :9

Misschien dat CraigSetupShop al setups heeft, je kan daar gratis lid van worden als je hem subscribed op Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:23
JPM85 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:09:
Daar kan ik je nog niet bij helpen, dat is de GTE auto die ik nog niet heb. Wel vreemd wat daarmee heb ik een heel GTE kampioenschap gereden in PC2 :9

Misschien dat CraigSetupShop al setups heeft, je kan daar gratis lid van worden als je hem subscribed op Twitch.
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Thanks! Van mij wel zo handig om er bij te vermelden dat ik vooralsnog enkel de Ford in mijn garage heb staan :)
Ik heb 't oude Fordje wel in de garage staan, er wordt momenteel aan gewerkt, iets met olie ofzo..
Is het een idee om vanavond eens een off/online sessie te plannen voor Detroit? wellicht eens wat setups testen etc.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
kampers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:54:
[mbr]Af en toe een video'tje is leuk, maar dit begint wel een beetje overdreven te worden.

Daarbij, om je rig te showen hebben we een apart topic ;)[/]
Heb jij nu gratis een T500 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
ZFLaSH schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Heb jij nu gratis een T500 gekregen?
Jup :D

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Over draken van tracks gesproken: is het heiligschennis als ik Le Mans eigenlijk maar een beetje een rare baan vind? Beetje kronkelen en dan het eerste rechte stuk op, BWAAAAP chicane BWAAAAP chicane BWAAAAP knik BWAAAAP knik, BWAAAAP Porsche curves (het deel dat voor mij de track de moeite waard maakt, die zijn wel héél vet :9) 'WTF wie legt er twéé chicanes meteen achter elkaar?' en dan weer het nieuwe rondje in. Volgens mij wordt't racen erop straks in de 24h stiekem wel best gaaf (want één slechte exit kost je meteen een kwartier met die kilometerslange rechte stukken :+), maar puur als hotlaptrack vind ik't niet zo interessant :P
Wat de 24h straks ook heel erg tof maakt is dat je constant in je spiegels moet kijken voor die razendsnelle LMP1s. Ook al rijd je in je eentje, je moet scherp blijven.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Aankomende week maar even testen of überhaupt met een GTE overweg kan. Zowel Belle Isle en Le Mans staan op de agenda, even wat anders dan Gilles Villeneuve. Le Mans vind ik alleen een draak om te testen met die eeuwigdurende rechte stukken...

Al wat YT filmpjes gekeken, vermoed dat ik gewoon te fel op mijn rem ben. Dat ik dat rustiger moet opbouwen ofzo. Mocht iemand nog tips of goede base set up hebben dan hoor ik het graag!

Edit: ben blijkbaar niet de enige die geen grote liefhebber van Gilles Villeneuve is :)
Remmen is inderdaad zeer belangrijk. In de Porsche is het zo, dat als je ook maar iets blokkeert, je gelijk 20 meter doorschiet.

Vind Montreal ook maar so-so trouwens. Maar waar ik écht een grafhekel aan heb, is Monza. De enige baan ook die ik al 2x had 'moeten' rijden, maar gewoon lekker overgeslagen heb haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:43
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:48:
Over draken van tracks gesproken: is het heiligschennis als ik Le Mans eigenlijk maar een beetje een rare baan vind? Beetje kronkelen en dan het eerste rechte stuk op, BWAAAAP chicane BWAAAAP chicane BWAAAAP knik BWAAAAP knik, BWAAAAP Porsche curves (het deel dat voor mij de track de moeite waard maakt, die zijn wel héél vet :9) 'WTF wie legt er twéé chicanes meteen achter elkaar?' en dan weer het nieuwe rondje in. Volgens mij wordt't racen erop straks in de 24h stiekem wel best gaaf (want één slechte exit kost je meteen een kwartier met die kilometerslange rechte stukken :+), maar puur als hotlaptrack vind ik't niet zo interessant :P
Ga je mond spoelen :+
Maar het is idd vooral een circuit om te racen, niet om te hotlappen.
Overigens zijn die chicanes er niet helemaal vrijwillig gekomen, dat is kort samengevat aan ene B. Ecclestone te danken die Group C en Le Mans kapot wou hebben omdat het onder fans en autofabrikanten populairder dan de F1 werd.

Edit: ik bedoelde de chicanes op Hunaudieres. Die voor start/finish liggen er al iets langer.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard117 op 25-05-2020 14:25 ]

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Jimmy J. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
[...]
Wat de 24h straks ook heel erg tof maakt is dat je constant in je spiegels moet kijken voor die razendsnelle LMP1s. Ook al rijd je in je eentje, je moet scherp blijven.
Misschien moet bij een volgende testsessie iemand in een LMP1 kruipen om de ervaring compleet te maken :+ Ik had nog helemaal niet naar LMP1 gekeken, maar het verschil tussen LMP1 en LMP2 is gewoon vergelijkbaar met het verschil tussen GTE en LMP2 8)7

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:09:

Met subscriben, bedoel je dan abonneren of volgen?

Voor Twitch betaal je 6 euro, via zijn eigen website is het goedkoper. Voordat ik ergens geld in steek is het wel fijn om te checken of het werkt. Dat doen ze bij SimHub bijvoorbeeld wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Ik was benieuwd geraakt naar de verhoudingen! Als ik onderstaand artikel (2017) juist lees, dan zijn de verhoudingen op Le Mans ongeveer als volgt:

LMP1: 3m14
LMP2: 3m25
GTE: 3m50

https://www.lemans.org/en...-le-mans-qualifying/46965

In m'n hoofd zat de LMP2 wat meer echt 'tussen' GTE en LMP1 (zeg: 3m30), maar in realiteit zit de LMP2 dus wel een stukje meer in de regio van de LMP1 dan van de GTE qua tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
LMP1 en GTE komen redelijk overeen met iRacing. De LMP2 in iR is een oudje (2010). VRS rijdt daar 3:32 mee, dus dat zit een stuk meer in het midden.
Een moderne LMP2 zit ook qua bouw een heel stuk dichter bij een LMP1. Da's ook één van de redenen dat er best veel 'gezeurd' wordt om een nieuwe LMP2 in iR. Stiekem hoop ik dat de oude nog ondersteund blijft worden als er een nieuwe komt, want de moderne hebben een dak :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Voor Twitch betaal je 6 euro, via zijn eigen website is het goedkoper. Voordat ik ergens geld in steek is het wel fijn om te checken of het werkt. Dat doen ze bij SimHub bijvoorbeeld wel goed.
Je moet volgens mij subscriben via Twitch, dus alleen volgen was niet genoeg.

Als je Amazon Prime hebt, dan kan je ook gelijk Twitch Prime er gratis bij nemen. Ik betaal nu 2,50 voor Amazon Prime, wat dus allemaal weer gekoppeld staat aan Twitch, hierdoor "gratis" CraigSetupShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Heb onlangs VRS uitgeprobeerd.. dat hielp wel erg hoor, geen ge-eikel meer met setups..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Ik gebruik PDS voor setups. Wel tevreden erover. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Waar is de tijd geleden dat Greger Huttu z'n Lotus setup gewoon deelde met je bij Grand Prix Legends. (waar je vervolgens steeds mee spinde)

Nu moet je ervoor betalen, ik vind het nogal bizar.

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 25-05-2020 15:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:32:
Waar is de tijd geleden dat Greger Huttu z'n Lotus setup gewoon deelde met je bij Grand Prix Legends. (waar je vervolgens steeds mee spinde)

Nu moet je ervoor betalen, ik vind het nogal bizar.
Dat heet vooruitgang ;)
Toen was het ngo veel veel mensen binnen de SimRace wereld hobby. Nu is de commercie ingetreden en proberen velen hun geld er mee te verdienen. En laten we wel wezen, bv VRS stopt er veel tijd in en tijd is geld.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja dat is ook weer zo. Maar toen kon je wel echt leuk meedoen zonder allerlei extra investeringen en nu voelt dat niet altijd zo. Al moet ik zeggen dat ik al lang niet meer een auto heb gereden die een echte setup nodig had. Als ik straks GTE en af en toe F3 wil rijden dan zal dat wel anders zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Ik schroef m'n setups in de regel zelf in elkaar (met wisselend succes haha).

Wat dat betreft kijk ik een beetje tegen de GTE's op, ik vrees dat je daarbij (te) veel knoppen hebt om aan te draaien qua setup? Ik moet m'n eerste GTE-auto nog kopen dus weet het nog niet precies..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 09:33
MartijnA3 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:32:
GrandPrix Legends... of gewoon GP2 en GP3. Dat waren mooie tijden Mijn eerste Logitech MOMO Force stuurtje (rood), gekocht op de computerbeurs in Utrecht. O+

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 25-05-2020 16:01 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Tot dusver heeft't me ook nooit echt moeite gekost om een bruikbare setup te vinden. Ik zie dat er vaak gezocht wordt naar VRS, PDS of Craig-setups, maar die moeten je natuurlijk ook maar net liggen. Voor de eerste serieuze test in de HPD heb ik een setup van het HPD-forum getrokken, en die reed helemaal prima. Wellicht dat het met een VRS setup een halve seconde sneller kan. Maar van de andere kant ben ik natuurlijk niet Martin Krönke, dus misschien ben ik juist langzamer ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Je hebt ook de iracing setup sync van Nick. Heb het al lang niet meer gebruikt omdat ik VRS gebruik, maar was wel handig.

http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

edit: *knip* Dubbelpost ism @MDenessen.

[ Voor 107% gewijzigd door Luckeh op 25-05-2020 16:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Grr, ben even klaar met iRacing, ieder geval met de BMW 12.0 klasse. Gisteren eerst een prima en leuke race.. van 10 naar 4 gereden op Road Atlanta.

2e race van de avond in flink wat verkeer een aantal keer contact (15 incs) gehad (1x mijn schuld tijdens de 1e ronden, maar denk wel 3x in de kont aangereden worden gedurende de race). En dan gaat m'n SR even van 3.07 sR naar 2.59 :-(.. leuk zo 'vlak' voor het promotiemoment en dus ook de C-klasses.

Denk dat ik maar even Skip of een andere klasse ga rijden.. 'fun' is er voor mij even niet meer bij in de BMW. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
MDenessen schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:23:
Je hebt ook de iracing setup sync van Nick. Heb het al lang niet meer gebruikt omdat ik VRS gebruik, maar was wel handig.

http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/
Had afgelopen week de tool gedownload maar kreeg alleen maar foutmeldingen. Via de site uiteindelijk wel wat set ups geprobeerd.

Laatste setups dateren uit 2018, zijn deze nog steeds relevant? Ben vrij nieuw in iRacing maar ik zie dat er continue zaken veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Had afgelopen week de tool gedownload maar kreeg alleen maar foutmeldingen. Via de site uiteindelijk wel wat set ups geprobeerd.

Laatste setups dateren uit 2018, zijn deze nog steeds relevant? Ben vrij nieuw in iRacing maar ik zie dat er continue zaken veranderen.
Voor 'mijn' autootje, de 911, zie ik dat er heel recente setus van 18 en 19 mei 2020 tussenstaan, en ook veel van maart 2020. Heel recent dus :)

http://iracingsetupsync.n...nl/Setups/Index?carId=565

Ik kende de website nog niet, maar ga er eens goed naar kijken een dezer dagen. Kan je nog niet helpen met je foutmelding-vraag dus.

[ Voor 10% gewijzigd door B Tender op 25-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:37:
[...]

Wellicht kunnen wij als community dan weer gebruik gaan maken van setup sync en setups delen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Dynazap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:31:
Grr, ben even klaar met iRacing, ieder geval met de BMW 12.0 klasse. Gisteren eerst een prima en leuke race.. van 10 naar 4 gereden op Road Atlanta.

2e race van de avond in flink wat verkeer een aantal keer contact (15 incs) gehad (1x mijn schuld tijdens de 1e ronden, maar denk wel 3x in de kont aangereden worden gedurende de race). En dan gaat m'n SR even van 3.07 sR naar 2.59 :-(.. leuk zo 'vlak' voor het promotiemoment en dus ook de C-klasses.

Denk dat ik maar even Skip of een andere klasse ga rijden.. 'fun' is er voor mij even niet meer bij in de BMW. Iemand aanbevelingen?
Lekker offroad een hoop glijden maar wel gecontroleerd en de trucks vind ik nogal vergevingsgezind

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik rijd eigenlijk nooit met set-ups, de bandenspanning gooi ik omlaag en ik zorg voor precies de juiste hoeveelheid brandstof in qual en race. Het is voor mij allemaal vrij ingewikkeld wat nou precies wat doet, daarnaast gaat het me wat te prijzig worden om te betalen voor VRS of iets in die trant. Dat geld spaar ik dan weer liever op voor een nieuwe rig of nieuw stuur. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Richard117 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Ga je mond spoelen :+
Maar het is idd vooral een circuit om te racen, niet om te hotlappen.
Overigens zijn die chicanes er niet helemaal vrijwillig gekomen, dat is kort samengevat aan ene B. Ecclestone te danken die Group C en Le Mans kapot wou hebben omdat het onder fans en autofabrikanten populairder dan de F1 werd.

Edit: ik bedoelde de chicanes op Hunaudieres. Die voor start/finish liggen er al iets langer.
Zou de aanpassingen niet eerder gekomen zijn om de veiligheid te vergroten en omdat de snelheden met name van de groep C te hoog werden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Dynazap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:31:

Daar ook, BMW 12.0 is hard en soms veel te vroeg voor mensen die net D class zijn geworden. Wagens zijn zeer aggressief op throttle en op koude banden absoluut hel. :D

Ik heb denk ik deze serie gebruikt om C class te worden en zo naar IMSA te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Heerlijk de IMSA met de Porsche. Mooi 9e gekwalificeerd, maar degene achter mij heeft haast, drukt me in bocht 2 in de rondte en vervolgens mikpunt voor de rest, omdat ik midden op de baan sta. 22 minuten repair, dus weer SR en IR uitzwaaien. ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 15:28
Ik gebruik VRS maar ook meer voor de analyse tools als voor de setups. Gisteren viel me wel iets op toen ik de tutorial van Mack Bakkum bekeek. Hij zegt altijd dat hij de tutorial met de R1-Setup rijdt (er is ook een "R1 Safe" setup voor de minder begaafden zoals ik :) ) maar in de tutorial is zijn bandenspanning 1.1 terwijl de mijne bij vertrek uit de pits 1.4 is ? Hoe kan dat dan, past ie toch de setup aan voor een hotlap ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het probleem met setupsync is dat de site geregeld down gaat en dat @NickThissen het probleem niet kan vinden. Daardoor de foutmeldingen en door de opkomst van VRS en andere (on)betaalde setups is de inhoud soms nogal oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
jmignolet schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Daar ook, BMW 12.0 is hard en soms veel te vroeg voor mensen die net D class zijn geworden. Wagens zijn zeer aggressief op throttle en op koude banden absoluut hel. :D

Ik heb denk ik deze serie gebruikt om C class te worden en zo naar IMSA te rijden.
Is met name een stuk listiger geworden sinds het nieuwe bandenmodel op deze auto zit. Voorheen was deze een stuk makkelijker te handelen is mijn persoonlijke ervaring.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
B Tender schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Voor 'mijn' autootje, de 911, zie ik dat er heel recente setus van 18 en 19 mei 2020 tussenstaan, en ook veel van maart 2020. Heel recent dus :)

http://iracingsetupsync.n...nl/Setups/Index?carId=565

Ik kende de website nog niet, maar ga er eens goed naar kijken een dezer dagen. Kan je nog niet helpen met je foutmelding-vraag dus.
Ah er staan inderdaad ook nieuwere set ups. Had alleen bij de Ford GTE gekeken. Top!

Ik was op Gilles Villeneuve overigens dusdanig traag dat een set up weinig verschil zal maken met de Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Ah er staan inderdaad ook nieuwere set ups. Had alleen bij de Ford GTE gekeken. Top!

Ik was op Gilles Villeneuve overigens dusdanig traag dat een set up weinig verschil zal maken met de Ford.
De Ferrari is deze week ook compleet OP, ik denk dat 80% in de 488 GTE rond rijdt ivm die hoge kerbs. Ik kreeg de BMW met moeite rond, Fords zijn helemaal een unicum als je die in de race ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Mr.Conroe schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:15:
Ik gebruik VRS maar ook meer voor de analyse tools als voor de setups.
Is voor mij ook de reden om VRS te gebruiken en er voor te betalen. Zeker nu ik nieuw ben, goed middel om te ontdekken hoe ik de verschillende bochten op de circuits moet aanremmen en waar ik weer op het gas ga.

Ik win zeker 1% hierdoor op mijn rondetijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Skippy school hulp gezocht vanavond

Kan er iemand van de snellere rijders vanavond de instructie op zich nemen.
Ik ben eigenlijk verhinderd en kan het me niet veroorloven om in mijn rig te klimmen.
Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Iemand hier ervaring met de T500 RS?
Welke FFB setting gebruiken jullie bij bv de Radical?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
PatrickPost1972 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Zou de aanpassingen niet eerder gekomen zijn om de veiligheid te vergroten en omdat de snelheden met name van de groep C te hoog werden.
Dat is ook het enige juiste argument.
Maar in werkelijkheid was het een onderhandelingspunt (lees dwangmiddel) in een strijd tussen ACO/Le Mans en de FISA. Een vuurtje opgestookt door Ecclestone om van de Formule 1 een sterker product te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
JoepW schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:07:

Skippy school hulp gezocht vanavond

Kan er iemand van de snellere rijders vanavond de instructie op zich nemen.
Ik ben eigenlijk verhinderd en kan het me niet veroorloven om in mijn rig te klimmen.
Alle hulp is welkom!
Ben zeker niet de meest ervaren iRacer hier maar wil best een poging wagen. Ben met de Skip vrij rap en heb gisteren al wat rondjes gereden in Montreal.

Als er een meer ervaren rijder beschikbaar is dan kan je het stokje beter aan iemand anders overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:52:
[...]

Ben zeker niet de meest ervaren iRacer hier maar wil best een poging wagen. Ben met de Skip vrij rap en heb gisteren al wat rondjes gereden in Montreal.

Als er een meer ervaren rijder beschikbaar is dan kan je het stokje beter aan iemand anders overdragen.
Ik wil ook wel helpen, zullen we het anders samen doen @Beltoni, onze pace is ongeveer gelijk.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
joeristein schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:56:
[...]

Ik wil ook wel helpen, zullen we het anders samen doen @Beltoni, onze pace is ongeveer gelijk.
Goed idee! Jij hebt sowieso wat meer ervaring/kennis dus dat is voor de deelnemers wel zo fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Richard117 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Dat is ook het enige juiste argument.
Maar in werkelijkheid was het een onderhandelingspunt (lees dwangmiddel) in een strijd tussen ACO/Le Mans en de FISA. Een vuurtje opgestookt door Ecclestone om van de Formule 1 een sterker product te maken.
Ok dat wist ik niet, weer wat geleerd ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
kampers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:10:
Iemand hier ervaring met de T500 RS?
Welke FFB setting gebruiken jullie bij bv de Radical?
Hier misschien https://members.iracing.c...osts/list/50/1473644.page of deze misschien https://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page of deze misschien https://osracing.net/thru...-and-settings-for-iracing

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Beltoni & @joeristein Graag! En alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik zie best vaak wat reacties voorbij komen omtrent setups. Is het een idee om zelf een soort GoT setup database te maken? Waar mensen setups kunnen uploaden met wat info zoals rondetijd en functie; quali of race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
laforte schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:38:
Ik zie best vaak wat reacties voorbij komen omtrent setups. Is het een idee om zelf een soort GoT setup database te maken? Waar mensen setups kunnen uploaden met wat info zoals rondetijd en functie; quali of race.
Volgens mij is Setup Sync precies wat jij nu voorstelt, en gemaakt door één van de mensen van hier (@NickThissen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf net even een half uurtje getest met de HPD op Le Mans met een setup die daadwerkelijk voor LM bedoeld is (dus niet een voor Spa). Da's wel even wat anders. Hij gaat een stuk harder (km/h of 8 op het eerste rechte stuk), maar ik mis wel dat fijne downforcegevoel in de bochten. Hij blokkeert ook veel makkelijker bij het remmen. Maar na een half uurtje oefenen zit ik op vergelijkbare rondetijden als na een paar uur met die andere setup. Dus ik denk dat de extra topsnelheid wel opweegt tegen het gebrek aan grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
PatrickPost1972 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Ok dat wist ik niet, weer wat geleerd ;)
Ik weet niet hoe goed je Frans is, anders kan google het wel redelijk vertalen. Hier het verhaal: https://www.86400.fr/hist...ils-sacrifierent-le-mythe

En nu weer terug naar iRacing. Dit jaar ben ik in Juni gewoon in het land en dan begint het toch wel te kriebelen om zelfs eens een 24h te doen. Misschien toch maar eens kijken wat er mogelijk is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
Toch nog een race gewaagd in de 911 op Donnington, gekwalificeerd als 10e maar na bocht 1 al opgeklommen naar p5. Vervolgens bewust rustig gereden, p6 kwam vrij snel dichterbij en om m'n incidenten laag te houden hem er maar makkelijk langs gelaten. Voor mij maken ze vervolgens nog een fout waardoor ik klim naar p3, gevolg was wel dat diezelfde persoon weer achter me zat. Weer hetzelfde verhaal, diegene sneller dus op het rechte stuk een "pass right" gegeven en genoegen genomen met p4 en 0x aan de finish. Toch nog een beetje positieve afsluiter van de week.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Volgens mij is Setup Sync precies wat jij nu voorstelt, en gemaakt door één van de mensen van hier (@NickThissen) :P
haha oke 8)7 dat wist ik niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
ook weer een avondje geoefend op montreal voor aankomende week voor de skip zit nu op een 1.56.700.
is een leuk baantje.

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Zo, net even de GTE's over het prachtige circuit van Detroit gegooid.
Die BMW en ik zijn geen vrienden, na 2 ronden spin ik nog steeds bij elke bocht ongeveer.
De Ford lijkt voor mij de snelste te zijn maar is was hobbelig (lijkt wel veel grip te hebben bij de voorbandjes) en laat mij toch vaak zien dat het circuit er achterstevoren ook mooi uitziet.
Dus toch maar weer de Ferrari, het meest constant voor mij met 1:28:3 als snelste test tijd om 12:00 's-middags. (VRS rijdt 1.25.5).
Dit gaat wel een gegarandeerd crash festijn worden in de openingsrondes.

Typisch genoeg zijn de rempunten en versnellingen ongeveer het zelfde als met de Skip, een hoop herkenning dus voor een hoop racers hier gok ik zo.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
@JoepW bedankt voor het organiseren van de school. @joeristein en @Beltoni bedankt voor vanavond. Heb de afgelopen weken veel geleerd. Waardoor ik duidelijk sneller ben geworden en meer controle over de skip. Hoop komend seizoen dat er weer een aantal x een school is. Dan probeer ik er zeker weer bij te zijn.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Was weer een geslaagde school vanavond!!

Groot dank aan de docenten Joeri en Tobias! Veel van opgestoken en ook gezellig gehad!

Waren 11 mensen op server, dus was lekker druk!

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Even een recap gemaakt van mijn laatste ronde. Had eerst een 1:55,000 genoten maar had daar uiteindelijk nog 0,1 vanaf gesnoept. Verpest in deze video wel mijn eerste bocht maar weet de schade te verliezen, uiteindelijk verlies ik daar slechts 0,2s wat best meevalt als je de beelden ziet.

///EDIT: even de video offline gehaald i.v.m. teamspeak. Iets langzamere ronde staat ergens hieronder.

[ Voor 24% gewijzigd door Beltoni op 25-05-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:29:
Even een recap gemaakt van mijn laatste ronde. Had eerst een 1:55,000 genoten maar had daar uiteindelijk nog 0,1 vanaf gesnoept. Verpest in deze video wel mijn eerste bocht maar weet de schade te verliezen, uiteindelijk verlies ik daar slechts 0,2s wat best meevalt als je de beelden ziet.

[YouTube: iRacing 2020 s2 - Skip Barber - Gilles Villeneuve - 1:55,909]

Resultaat is een 1:54,909 :)
De Teamspeak op de achtergrond is wel vrij bizar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:33:
[...]

De Teamspeak op de achtergrond is wel vrij bizar :+
Haha excuses |:(

Had eerder een opname gemaakt, daar werd Teamspeak helemaal niet opgenomen. Ging er daarom vanuit dat dit hier ook niet het geval was, niet getest dus...

Mocht iemand bezwaar hebben dan kan ik de stemmen er even uit knippen. Heb hem in ieder geval even op unlisted gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Beltoni op 25-05-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:09
Haha, toch wel grappig om jezelf een keer terug te horen ;).

Maar lekkere sessie vanavond heren, waarvoor dank! Mijn eigen pace viel me gelukkig nog reuze mee

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ja, was weer een fijne, gezellige sessie :) Toch weer een seconde van m'n PR gereden. En natuurlijk is dat onder andere omstandigheden gereden en zo, maar mijn PR was mijn beste tijd uit heel wat sessies in twee voorgaande seizoenen, dus het gaat duidelijk gewoon beter :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

De uitslag van het toernooi is bekend.
Felicitaties aan het Podium:
  1. @SanVan
  2. @TonCoronel
  3. @Luckeh
Hier alle details: https://docs.google.com/s...sict4ETU/edit?usp=sharing

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 26-05-2020 05:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Vond het gesprek op de achtergrond toch enigszins storend. Had eerder al een ronde opgenomen, daar praatte ik zelf doorheen maar dat filtert hij er blijkbaar wel uit. Weer wat geleerd.

1:55,000 met de Skip op Gilles Villeneuve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
Was heftig gister op Mt Panorama :)

Training: waardeloos, nooit een lekker ritme kunnen vinden, en zwaar off-pace.
Kwalificatie: waarschijnlijk omdat ik meer in de modus 'heelhouden' zat eigenlijk twee beste oke rondjes gereden, en stuk sneller dan in de training.
Race 1: ging boven verwachting. Kon in begin aardig aanhaken bij Dirk en Nick, geheel tegen mijn verwachting in, en gewoon redelijk lekker constant m'n rondjes kunnen draaien.
Race 2: snel vergeten :p Kreeg in ronde 1 een tikje, no big deal, geen schade volgens mij. Verderop kwam ik vast te zitten in een crash waar de meesten snel langs konden moest ik ff wachten. Toen vast komen te zitten achter een wat langzamere deelnemer (sorry, ben je naam ff kwijt) die geheel in z'n recht niet van plan was me makkelijk voorbij te laten :) Na 2 rondjes in snelle knik berg af de kapitale fout gemaakt om vóór de knik iets te ver naar buiten te gaan, 2 wielen op het gras, en hard de muur in. Domme, domme fout, maar toen was ik er wel weer klaar mee.

Blijft een hele bijzondere baan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik ben wel triggered. :)

Grappig dat ik vooral GT auto's rijdt in iRacing terwijl ik quasi gans mijn tienerjaren altijd F1 heb zitten spelen en one-seaters was altijd wat ik wou racen.

Misschien wacht ik even of de Indy Pro veel zal gereden worden en voor seizoen 4 misschien de switch te maken naar open wheelers. Seizoen 3 zou ik mezelf graag tot 1 serie beperken ipv elke week of om de 2 weken iets anders te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Een 1.24 op Belle Ilse? Uit m'n hoofd reed ik daar met de F3 een 1.23.

Ik had ze, gezien het vermogen, sneller verwacht. Ik was eigenlijk wel in de markt om er een aan te schaffen, maar als het zo weinig verschilt met de F3 is dat misschien een beetje jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Jimmy J. op 26-05-2020 08:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44
Gisteravond mijzelf toch maar in het diepe gegooid en mijn eerste drie Rookie races op Okayama in de MX-5 gereden. Mijn safety rating kunnen ophogen naar 2.85, ondanks toch in elke race wat incidenten (off track veelal, 1x een contact).

Door stomme fouten van de track spinnen en een hoop plekken opgegeven elke keer, dus niet bijzonder hoog geeindigd, maar ook al wel een aantal rondes mooie gevechten (vind ik zelf) voor een plek gehad. Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel als dat goed gaat :D

Verslavend spelletje zo, vanavond maar weer aan de gang met de nieuwe track van de week.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

BM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:13:
Was heftig gister op Mt Panorama :)

Training: waardeloos, nooit een lekker ritme kunnen vinden, en zwaar off-pace.
Kwalificatie: waarschijnlijk omdat ik meer in de modus 'heelhouden' zat eigenlijk twee beste oke rondjes gereden, en stuk sneller dan in de training.
Race 1: ging boven verwachting. Kon in begin aardig aanhaken bij Dirk en Nick, geheel tegen mijn verwachting in, en gewoon redelijk lekker constant m'n rondjes kunnen draaien.
Race 2: snel vergeten :p Kreeg in ronde 1 een tikje, no big deal, geen schade volgens mij. Verderop kwam ik vast te zitten in een crash waar de meesten snel langs konden moest ik ff wachten. Toen vast komen te zitten achter een wat langzamere deelnemer (sorry, ben je naam ff kwijt) die geheel in z'n recht niet van plan was me makkelijk voorbij te laten :) Na 2 rondjes in snelle knik berg af de kapitale fout gemaakt om vóór de knik iets te ver naar buiten te gaan, 2 wielen op het gras, en hard de muur in. Domme, domme fout, maar toen was ik er wel weer klaar mee.

Blijft een hele bijzondere baan.
Ja dat tikje in R2 kwam van mij, sorry. Beetje lomp zelfs, en zoiets gebeurd me gelukkig niet zo vaak. Het vreemde was dat iRacing zelf geen contact registreerde maar het contact was er vrij duidelijk. Ik had ook geen schade terwijl jouw achterbumper er tweedehands uitzag.

Gefeliciteerd @SanVan met de titel! Samen met @TonCoronel er een fraaie strijd van gemaakt dit seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Jimmy J. schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:29:
[...]
Een 1.24 op Belle Ilse? Uit m'n hoofd reed ik daar met de F3 een 1.23.

Ik had ze, gezien het vermogen, sneller verwacht. Ik was eigenlijk wel in de markt om er een aan te schaffen, maar als het zo weinig verschilt met de F3 is dat misschien een beetje jammer.
Misschien is de langzamere USF 2000 interessanter...

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Wat zijn een beetje goede rondetijden die ik moet hebben met een MX5 om te gaan racen op Laguna Seca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Laatst online: 30-04 08:48
ZelianGuy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:49:
Wat zijn een beetje goede rondetijden die ik moet hebben met een MX5 om te gaan racen op Laguna Seca?
Rond de 1:39 ongeveer geloof ik

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
ZelianGuy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:49:
Je irating is 1591, als ik dan kijk naar de splits waarin je terecht zult komen zitten de snelleren op de 1:40.x en de langzameren op 1:42.x. Dus met alles daartussen kun je lekker racen. :)

Zie hier: https://members.iracing.c...aceResults.do?season=2723

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnA3 op 26-05-2020 10:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GiggySmalls schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Rond de 1:39 ongeveer geloof ik
1:39? What the hell... Ik denk dat ik met een 1:41 al blij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:01:
[...]

De snelsten in de topsplits rijden 139.3-1:39.6 als snelste ronde, dus met een 1:41 lijkt me echt niet veel mis.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Laatst online: 30-04 08:48
Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:01:
[...]

Heb je iRating niet bekeken dus gewoon top split time doorgegeven. Ik rijdt zelf ook belange geen 1:39 hoor :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:03:
[...]

De snelsten in de topsplits rijden 139.3-1:39.6 als snelste ronde, dus met een 1:41 lijkt me echt niet veel mis.
Ok, ja moet er wel nog aan schaven. Mijn optimal tijdens de Racing School zondag was 1:41.2 geloof ik. Maar niet harder dan 1:41.6 gegaan uiteindelijk meen ik. Helaas niet opgeslagen dus weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Ok, ja moet er wel nog aan schaven. Mijn optimal tijdens de Racing School zondag was 1:41.2 geloof ik. Maar niet harder dan 1:41.6 gegaan uiteindelijk meen ik. Helaas niet opgeslagen dus weet het niet meer.
je hebt je iracing profiel niet in je signature dus ik kan niet zien of je dan goed zit voor de splits waar je in terecht komt. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:09:
[...]

je hebt je iracing profiel niet in je signature dus ik kan niet zien of je dan goed zit voor de splits waar je in terecht komt. :P
Mja, vind dat te publieke info om onder elke post te hebben > http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=510497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Mja, vind dat te publieke info om onder elke post te hebben > http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=510497
Mensen die geen actief liedmaatschap hebben bij iracing kunnen niets met die link, dus ik zie dat niet als publieke info.

Maar als ik het zo zie dan kun je je met een 1:41.2 - 1:42.6 makkelijk in de top 10 kwalificeren in de meeste spilts.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 26-05-2020 10:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Maar als ik het zo zie dan kun je je met een 1:41.2 in de top 10 kwalificeren in de meeste spilts.
Hoe zoek je zoiets op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Find official series -> current series . Dan selecteer je de serie die je wil bekijken. Daarna kun je op "sessions" klikken, waana je op een nieuwe pagina van de serie terecht komt. Dan heb je links bovenin een aantal tabs waar oa "results" tussen staat. Als je die aanklikt krijg je een overzicht van alle splits die zijn verreden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
Find official series -> current series . Dan selecteer je de serie die je wil bekijken. Daarna kun je op "sessions" klikken, waana je op een nieuwe pagina van de serie terecht komt. Dan heb je links bovenin een aantal tabs waar oa "results" tussen staat. Als je die aanklikt krijg je een overzicht van alle splits die zijn verreden.
Thanks, weer wat geleerd. Mijn iRating zal wel denk ik tussen de 1300-1500 blijven schommelen als ik dit zo bekijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Mijn laatste GoT race dit seizoen was niet bepaald een hoogtepunt.... met als passend einde een (redelijk zeldzame) disconnect, maar toen lag ik toch al laatste door een fast repair en een spin.

Dank aan allen die het seizoen mogelijk hebbem gemaakt, ik heb er lol in gehad. Voor komend seizoen wacht ik eerst even af tot ik de kans heb in week 13 om de GTE's te testen, aangezien ik er nog geeneen bezit!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Zo, alle banen die ik nog niet in bezit had met het oog op het nieuwe GT3 cup seizoen maar aangeschaft, 7 stuks waar we hopelijk veel plezier van gaan hebben!

- Nurburgring compleet
- Imola
- Le Mans
- Belle Isle
- Suzuka
- Mount Panorama

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:03:
Mijn laatste GoT race dit seizoen was niet bepaald een hoogtepunt.... met als passend einde een (redelijk zeldzame) disconnect, maar toen lag ik toch al laatste door een fast repair en een spin.

Dank aan allen die het seizoen mogelijk hebbem gemaakt, ik heb er lol in gehad. Voor komend seizoen wacht ik eerst even af tot ik de kans heb in week 13 om de GTE's te testen, aangezien ik er nog geeneen bezit!
Ik heb eerder deze week voor Interlagos alle 4 de GTEs geprobeerd. Dat was nodig om de brandstof verbruikt te bepalen voor het GoT toernooi. (Die wordt 32%).
De BoP is best goed. Het verschil tussen de GTEs onderling is heel erg klein. En dankzij de specifieke karakter van elke GTE, zal Porsche op een bepaald circuit een voordeeltje hebben en de Ford op een ander circuit. In 24uur races is de keuze wat belangrijker, maar voor de serie is het belang maar klein. Zeker met de kortere heats die wij hebben.

Ik denk dat je het snelste afbent als je het hele seizoen in dezelfde auto blijft rijden. Dat maakt het makkelijker qua setups en ervaring in de auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Zag er wel tegen op om op Laguna Seca te rijden, maar door een goede voorbereiding heb ik toch een aardige pace. Net als 4e geëindigd. Wel vanaf 2 gestart, maar doordat ik bochten afsnee moest ik weer inhouden.

Straks weer proberen en dan proberen minder bochten af te snijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
StephanL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:36:
Zag er wel tegen op om op Laguna Seca te rijden, maar door een goede voorbereiding heb ik toch een aardige pace. Net als 4e geëindigd. Wel vanaf 2 gestart, maar doordat ik bochten afsnee moest ik weer inhouden.

Straks weer proberen en dan proberen minder bochten af te snijden.
Soms wordt je minst favoriete circuit opeens 1 van je meest favoriete. Een paar seizoenen geleden reed ik de Porsche Cup en die week kwam Bell Isle aan de beurt. Wilde ik eigenlijk overslaan, een circuit met geen ruimte voor fouten en een auto met geen ruimte voor fouten.
Maar ik won, en het is nog steeds de overwinning waar ik het meest trots op ben 8) . En nu vind ik Belle Isle top.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Ik snap niet wat het probleem is. Wij als mede iRacers kunnen je vinden in iRacing en iemand zonder een ABO niet. Als een niet-iRacer op de link klikt krijgt ie dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STnNY1TJw_XfB3Duau4uF7mwTuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2uv7ra50QayeJfYohfw2b7zW.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
MDenessen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Soms wordt je minst favoriete circuit opeens 1 van je meest favoriete. Een paar seizoenen geleden reed ik de Porsche Cup en die week kwam Bell Isle aan de beurt. Wilde ik eigenlijk overslaan, een circuit met geen ruimte voor fouten en een auto met geen ruimte voor fouten.
Maar ik won, en het is nog steeds de overwinning waar ik het meest trots op ben 8) . En nu vind ik Belle Isle top.
Ja, alleen nu nog leren omgaan met medeweggebruikers die je van de baan af rijden. Dit spel is niet goed als je een slecht hart hebt. :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Het is echt grappig om te zien hoe mensen instappen in iRacing. Ik heb laatst mijn eigen, allereerste posts in het allereerste iRacing topic, nog eens teruggezocht. Conclusie: ik was net zo erg, zo niet erger dan sommige anderen :+

Enorme juichposts na een leuke race, enorme baalposts na eraf gebeukt te zijn, waar ik compleet niets aan kon doen vond ik zelf. Grappige is dat ik pas laatst al mijn replays heb weggegooid (het was meer dan 100GB :X) maar niet na mijn eerste races terug te hebben gekeken. Ik had zeker in 80% van de gevallen er iets aan kunnen doen.

Gevecht aangaan met degene voor je die de grootste moeite heeft om de auto op de baan te houden. Racen met iemand die duidelijk sneller is (in de orde van grootte van 2 a 3 seconden op Laguna Seca b.v.).
Race ingaan zonder oefening (opwarmrondje was mijn allereerste rondje op de baan ooit, en het was ook nog eens Barber). Het hoeft niet benoemd te worden dat het allemaal niet goed afliep en dat ik heel wat frustratie verder was voor ik uit de rookies was :)

Bottom line: kop op, het komt goed. Uiteindelijk leer je de wreckers herkennen en mocht het toch misgaan, dan is er altijd nog weer een volgende race.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Luckeh schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Gefeliciteerd @SanVan met de titel! Samen met @TonCoronel er een fraaie strijd van gemaakt dit seizoen.
Yes waren leuke gevechten! @SanVan was over het algemeen wel de snelste, zeker de laatste weken maar kon soms toch meekomen. Jammer dat door technische problemen van iRacing vorige week de strijd al was gestreden, al denk ik niet dat ik Sander meer voorbij kon komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Wie durft het aan deze week? De BMW 12.0 op lime rock park met chicane. Heb hem net even geoefend en an sich ligt het baantje me wel. Nu nog eens een race rijden daar😁.
Ga het gewoon proberen, sr boeien, irating boeien 😥🙄😁😁😁. Ben benieuwd wie ik vanuit hier tegen kom

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85

Testavond 24h LeMans - 3 juni 19:30

Ik heb aan Joep gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor LeMans.
3 Juni aanstaande kunnen vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.

Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. Ik weet niet of je 1e registratie op de server leidend is, maar zo ja, denk goed na in welke auto je mee wilt doen.
De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.

De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben.

Tag omdat jullie in het document staan.
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb @Tijn96 @PatrickPost1972 @Jimmy J. @Wormaap @smollynl @Mr.Conroe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
@JPM85 Is dat alleen voor de mensen die meedoen met lemans of ook voor andere tweakers hier? Lijkt me wel leuk om een paar rondjes te draaien en als rijdende chicane te fungeren

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
dozo71 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:05:
@JPM85 Is dat alleen voor de mensen die meedoen met lemans of ook voor andere tweakers hier? Lijkt me wel leuk om een paar rondjes te draaien en als rijdende chicane te fungeren
Nu ben ik niet @JPM85, maar als onderdeel van een LMP2-team in de race straks zie ik het liefst zo véél mogelijk mensen in de server. Rijden in verkeer is één van de belangrijkste zaken van een race als dit, dus hoe meer verkeer hoe beter :)

Pagina: 1 ... 274 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies