Kom wel even in de R18 knallen.pr0mo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:08:
Leuk initiatief!! wellicht dat ik ook nog aansluit in de LMP2wie weet tot dan
Weet niet of ik het ga redden, maar doe mijn best...JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:Testavond 24h LeMans - 3 juni 19:30
Ik heb aan Joep gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor LeMans.
3 Juni aanstaande kunnen vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. Ik weet niet of je 1e registratie op de server leidend is, maar zo ja, denk goed na in welke auto je mee wilt doen.
De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.
De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben.
Tag omdat jullie in het document staan.
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb @Tijn96 @PatrickPost1972 @Jimmy J. @Wormaap @smollynl @Mr.Conroe
Iedereen die lid is van de GoT Racing league op iRacing mag hier aan meedoen, geen restricties verder.dozo71 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:05:
@JPM85 Is dat alleen voor de mensen die meedoen met lemans of ook voor andere tweakers hier? Lijkt me wel leuk om een paar rondjes te draaien en als rijdende chicane te fungeren
Het zou wel prettig zijn om even je naam achter te laten in het google doc, mocht het namelijk enorm druk worden dan kunnen we daar op anticiperen
Ik wil wel als oefenmateriaal dienenWormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:07:
[...]
Nu ben ik niet @JPM85, maar als onderdeel van een LMP2-team in de race straks zie ik het liefst zo véél mogelijk mensen in de server. Rijden in verkeer is één van de belangrijkste zaken van een race als dit, dus hoe meer verkeer hoe beter
[ Voor 0% gewijzigd door patricks8 op 26-05-2020 15:32 . Reden: Rare zin. ]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hier nog een rijdende chicane om voor veld vulling te zorgenJPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:12:
[...]
Iedereen die lid is van de GoT Racing league op iRacing mag hier aan meedoen, geen restricties verder.
Het zou wel prettig zijn om even je naam achter te laten in het google doc, mocht het namelijk enorm druk worden dan kunnen we daar op anticiperen
Tijd ingevuld in het google document.
Dat soort dingen zien doet mij deugt.
Verder een leuke race gehad, en lekker gevochten om die p7 (totdat p9 het gat begon dicht te rijden, en ik een gaatje van 1s naar p7 heb laten vallen omdat hij de hele tijd fouten maakte als ik dicht op'm zat, maar ik niet weg kwam. Daardoor had ik op het eind 2.7s voorsprong op p9 en nog een kans om p7 aan te vallen totdat ik moest lossen, maar kon de slowdown net niet helemaal perfect inlossen om die ruimte achter me te benutten).
Maar vooruit, ik was #17 in de split, dus p9 is acceptabel

Ticking away, the moments that make up a dull day
Leuk initiatief! Ik zal er zijn! Ik moet nodig oefenen voor GTE seizoen, dus maak er gewoon race simulaties van.JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:Testavond 24h LeMans - 3 juni 19:30
Ik heb aan Joep gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor LeMans.
3 Juni aanstaande kunnen vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. Ik weet niet of je 1e registratie op de server leidend is, maar zo ja, denk goed na in welke auto je mee wilt doen.
De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.
De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben.
Tag omdat jullie in het document staan.
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb @Tijn96 @PatrickPost1972 @Jimmy J. @Wormaap @smollynl @Mr.Conroe
Edit: Stength of field 3167, nu snap ik het wel.

Ik had een slow down in mijn eerste kwalificatieronde bij de laatste chicane, dus ik mocht achteraan starten. Heel rustig aan gedaan en uiteindelijk van P19 naar P11 gereden. Ik ben de rare acties uit de weg gegaan en zo de 2 kemphanen voor me uiteindelijk kunnen pakken. 1x heb ik me verremd bij de hairpin en ik was superblij dat degene naast me het zag. Hij verloor wel een plek (niet aan mij) maar ik heb hem er gelukkig niet afgereden. Lesje geleerd, het is glad aan de binnenkant.
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 26-05-2020 18:24 ]
Jammer dat Ton vorige week problemen had, anders had het nog een mooie strijd voor de titel kunnen worden.
Ik heb mijn weg goed kunnen vinden met de GT4, dat zal volgend seizoen met de GTE's wat lastiger worden. Daar verwacht ik dat de top veel dichter bij elkaar zal zitten.
Oeps, dat doe ik ook nu nogArfman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:56:
Race ingaan zonder oefening
Twee weken terug had ik zin in de Nürburgring. Pro Mazda was er te gast, heb me toen ingeschreven voor een race, warmup rondje gereden tot Wipperman, hoppa de race begonnen.
Ik kan toch met niemand mee, of ik nu 3 uur op voorhand train of 3 minuten ik heb toch niet het tempo in me. Sowieso zijn races op de Nurburgring in de lagere klasses toch vooral een race tegen jezelf. Een race om er niet af te gaan en om hem uit die verleidelijke vangrails te houden.
Ik hou er wel rekening mee dat ik anderen niet in gevaar breng door niet te oefenen: twee keer starten vanuit de pits, starten op de grid maar iedereen er langs laten, als iemand snel op me inloopt die er gewoon langslaten, ...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IQ3WHLr6NxuHXTzH3RKhbine.jpg?f=user_large)
Ik zie dat ik deze week voor een portie Nordschleife terecht kan bij de Lotus 49 of de Radical SR8

[ Voor 16% gewijzigd door Fuelke op 26-05-2020 18:43 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Alle info staat in de startpostlaforte schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:42:
Kan ik ergens informatie vinden hoe precies mee te doen met het toernooi? Ik heb mij bij iracing opgegeven maar kan ik nog ergens meer uitleg vinden? Start tijden, maximaal aantal deelnemers etc.
Maar de samenvatting: lid worden op de site, lid worden van de league en dan op zondag- en maandagavond vanaf 19:30 tot 22:00 keihard rondjes draaien

[ Voor 80% gewijzigd door BM op 26-05-2020 19:40 ]
Nu is het 19 21 23 uur, maar dat komt precies vervelend uit met de kids op bed leggen. 20 22 uur zou top zijn voor volgend seizoen
Rijden jullie bij ILMS trouwens standaard met de hoogst mogelijke fuel load bij de start, zodat je zo min mogelijk kwijt bent aan het tanken? Dit doe ik standaard wel, maar ik heb dit gisteren 1x niet gedaan op Barcelona en ik had ineens veel meer snelheid gedurende de race.
Iets wat ik daarvoor juist erg tekort kwam (gemiddeld 1 seconde per ronde).
Sinds afgelopen donderdag iRacing aangeschaft en me gelijk verdiept in iRacing als echte sim. Hiervoor heb ik GT Sport gedaan en daarvoor vooral arcade racegames op verschillende consoles maar niet echt serieus. Ook heb ik Assetto Corsa Competitizione maar op de één of andere manier merk ik dat het me niet motiveert om daar in beter te gaan worden door het progressiesysteem. Tot nu toe ervaar ik dat dit in iRacing een stuk beter geregeld is (echter ook natuurlijk met een prijs
Inmiddels heb ik de D license al behaalt en ben ik druk bezig om progressie te boeken naar de GT wagens, vandaar dat ik me vooral bezig houd met de 12.0 serie en de Global MX-5 tot nu toe.
Het lijkt me leuk om in een hosted race en met een community te racen en dat gaat hier denk ik wel lukken.
iRacing Profiel | PSN: kampover91
Helemaal zonder oefening de race in gaan doe ik zelden, maar meestal maak ook ik mijn eerste rondjes pas in de tijd die ik wacht tot de raceserver start. Vorige week heb ik mij daar wel een keer pijnlijk in vergist, reed de F3 op een mij onbekende layout van Road Atlanta. Bleken die esses beginnend bij bocht 1 ineens anders genomen te worden, allemaal blinde en voor mij onbekende bochten.

Wachten op wintertijd, dan schuift alles weer een uurtje opStealthyPeanut schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:12:
Hoe worden eigenlijk de starttijden bepaald van IMSA en ILMS? Worden die elk seizoen en uur verzet of is dat met een poll?
Nu is het 19 21 23 uur, maar dat komt precies vervelend uit met de kids op bed leggen. 20 22 uur zou top zijn voor volgend seizoen.
Rijden jullie bij ILMS trouwens standaard met de hoogst mogelijke fuel load bij de start, zodat je zo min mogelijk kwijt bent aan het tanken? Dit doe ik standaard wel, maar ik heb dit gisteren 1x niet gedaan op Barcelona en ik had ineens veel meer snelheid gedurende de race.
Iets wat ik daarvoor juist erg tekort kwam (gemiddeld 1 seconde per ronde).
GrapjasRichard117 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:52:
[...]
Helemaal zonder oefening de race in gaan doe ik zelden, maar meestal maak ook ik mijn eerste rondjes pas in de tijd die ik wacht tot de raceserver start. Vorige week heb ik mij daar wel een keer pijnlijk in vergist, reed de F3 op een mij onbekende layout van Road Atlanta. Bleken die esses beginnend bij bocht 1 ineens anders genomen te worden, allemaal blinde en voor mij onbekende bochten.![]()
[...]
Wachten op wintertijd, dan schuift alles weer een uurtje op
Vorig seizoen was het wel de andere tijden, vandaar mijn vraag
Vorig seizoen was het dan ook nog wintertijdStealthyPeanut schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:19:
[...]
Grapjas.
Vorig seizoen was het wel de andere tijden, vandaar mijn vraag.
Optimal zit nu op 1:41.0 maar heb nog niet harder dan een 1:41.8 kunnen rijden

Haha nee... Valse start, 30 sec penalty. Stomme fout, repairs. Iemand inhalen maar die zag me niet, dus hem van de baan getikt (uiteraard excuses aangeboden). Nee. Niet leuk.SlaadjeBla schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:38:
Maar was het leuk?
Bij Okayama had ik nog het gevoel dat ik merkte dat ik op sommige punten echt nog wat kon winnen, maar op Laguna Seca zie ik het nog niet. Inmiddels toch al 50+ rondjes gereden. Lukt klaarblijkelijk ook niet consistent te zijn gezien mijn optimal en best lap time bijna een seconde uit elkaar liggen.
[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 26-05-2020 20:42 ]
Komt goed. Gewoon veel rijden. Merk het zelf nu ook. Vandaag een aantal races gereden en gaat steeds beter.Phusebox schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:39:
[...]
Haha nee... Valse start, 30 sec penalty. Stomme fout, repairs. Iemand inhalen maar die zag me niet, dus hem van de baan getikt (uiteraard excuses aangeboden). Nee. Niet leuk.
Mijn Rating is echt schrikbarend laag, door mijn begin jaren

Kwalificeerde met net in de top split op P5, maar liefst 0.020 voor @Jimmy J.
Ging de leider ineens al op het gas nog voor de laatste bocht... dat zag ik ff niet aankomen... Jimmy zat daardoor naast me en ik raakte de kerb, waardoor ik een instant spin had en daarmee ook Jim's pad blokkeerde, waardoor hij ook flink plekken verloor.
Daarna zat ik vast achter de een-na-laatste, einde lange rechte stuk zette ik m ernaast maar in dat knikje raakten we elkaar en ik schoot op volle snelheid rechtdoor, baan oversteken (zonder iemand mee te nemen gelukkig) en daarna in de muur, race over
Sorry @Jimmy J. ik hoop dat je je nog hebt kunnen recoveren.
Ja zuur man! Echt een rot kerb daar, en die Porsche is op koude banden niet meer te houden dan natuurlijk.Raimond613 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:46:
Na zondag rust er wel een vloek op mij met de Cayman @ Bathurst..
Kwalificeerde met net in de top split op P5, maar liefst 0.020 voor @Jimmy J.
Ging de leider ineens al op het gas nog voor de laatste bocht... dat zag ik ff niet aankomen... Jimmy zat daardoor naast me en ik raakte de kerb, waardoor ik een instant spin had en daarmee ook Jim's pad blokkeerde, waardoor hij ook flink plekken verloor.
Daarna zat ik vast achter de een-na-laatste, einde lange rechte stuk zette ik m ernaast maar in dat knikje raakten we elkaar en ik schoot op volle snelheid rechtdoor, baan oversteken (zonder iemand mee te nemen gelukkig) en daarna in de muur, race over
Sorry @Jimmy J. ik hoop dat je je nog hebt kunnen recoveren.
Heb hier ironisch gezien wel een hele leuk race door gehad. Mezelf van P13 op kunnen werken naar P4, en de hele race in de aanvalsmode gezeten. Ik denk dat ik zonder het akkefietje ook 4de was geworden (Christus te paard wat was de top 2 snel) maar dan met een hele saaie race haha.
Ach ja weer een race verkloot... wel betere tijd gereden maar waar ik op Okoyama sneller was in de race kom ik nu in de race niet in de buurt van mijn Qualifying tijd... Optimal aangescherpt naar 1:40.5StephanL schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:41:
[...]
Komt goed. Gewoon veel rijden. Merk het zelf nu ook. Vandaag een aantal races gereden en gaat steeds beter.
Mijn Rating is echt schrikbarend laag, door mijn begin jaren. Langzaam aan proberen op te krabbelen
Tegen de tijd dat ik wel een race kan rijden zonder domme fouten is de week weer om, zeker nu er geen vrije dagen zijn om te oefenen.

Aka ik werd even afgeschoten hahaha en had een nieuw record voor repairs, 1uur en 16min
-55 in de rating en gelijk maar besloten dat ik toch maar de MERC ga rijden daar, ook al is die een stuk langzamer... heel blijven is toch net iets belangrijker. morgen weer een dag
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Kan lullen wat je wil maar wel een mooi 1 2-tje tussen die tweeBlerf schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:11:
Zo had ik vorige week een serie aan wins te pakken, en nu is er road America met een super snelle bocht naar rechts, waar het nog al eens fout gaat, ik moest liften en de racer achter mij dus ook... dat ging niet helemaal lekker. Met als resultaat : https://clips.twitch.tv/BloodyPricklyBunnyKeyboardCat
Aka ik werd even afgeschoten hahaha en had een nieuw record voor repairs, 1uur en 16min
-55 in de rating en gelijk maar besloten dat ik toch maar de MERC ga rijden daar, ook al is die een stuk langzamer... heel blijven is toch net iets belangrijker. morgen weer een dag
Mocht ik met mijn posts de strekking van het topic voorbij raken dan hoor ik dat graag. Ik had vanmiddag al een mod aanpassing gehad dus ik kan het hebbenJoepW schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:28:
Ik weet niet of iedereen mijn post heeft gelezen over de opzet van het Topic: klik
Wel een hachelijk momentje na deze inhaalactie. Toch was het niet dit moment dat mijn enige inc van de race opleverde.
Ik had gedacht dat hij aan de linkerkant zou blijven om de rest de ruimte te geven.
Hoe kan ik GOT racing de referral bonus geven zonder op de link van jullie te klikken? Via de link moet ik vol betalen en via de site krijg ik 50% korting...of ik mis iets...daarom vraag ik maar liever. Toch zonde van de 10 Euro.
Nou, dat ging geweldigWormaap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:02:
Als er iemand zin heeft om samen in de Radical op de Nordschleife te trainen... Ik hang op Teamspeak in het Fun-kanaal en in iRacing in de Nederlandse SR8 practice server die om 8:34 gestart is
Daarna nog even een race gekeken. Per ongeluk niet de top split geselecteerd, maar de tweede (uit drie). Daar zijn vier mensen in de lead lap over de finish gekomen, in een veld van 21

@PatrickPost1972 bedankt voor de tips! Ik ben nog niet comfortabel genoeg met de Ring om er direct heel veel mee te kunnen, maar dat komt vast goed
Volgens mij kan er bij die promo geen referral gedaan worden.Mdeppie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:46:
Korte vraag:
Hoe kan ik GOT racing de referral bonus geven zonder op de link van jullie te klikken? Via de link moet ik vol betalen en via de site krijg ik 50% korting...of ik mis iets...daarom vraag ik maar liever. Toch zonde van de 10 Euro.
Ja 100% was een bizarre feestje tussen mij en hem, maar ja strekking was wel dat we er beide hard aflagen. Vind die knik zo lastigPatrickPost1972 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:40:
[...]
Kan lullen wat je wil maar wel een mooi 1 2-tje tussen die twee![]()
![]()

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Hoe overleef je zoiets in VR zonder misselijk te worden lol, of doe je gewoon snel ogen dicht?Blerf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:31:
[...]
Ja 100% was een bizarre feestje tussen mij en hem, maar ja strekking was wel dat we er beide hard aflagen. Vind die knik zo lastig
Ik had recent in GTE op Montreal sport gelijke lancering en kwam ergens in bos terecht haha
Altijd een zooitje op Seca. Toevallig mn wel hier mn eerste race gewonnen gisteren, dit na 8 autos te hebben ontwijkt.Kampover schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:42:
Eerste race op Laguna Seca gedaan met de MX-5 nu... 2e starttijd. Ik start beter dan pole en zit naast hem waarna ik er vol afgeslingerd word in de linker achterkant... Meneer rijd natuurlijk gewoon door en ik spin net niet de muur in. Vervolgens inhaalrace begonnen en er 3 voorbij waarna ze voor mij uit de linkerbocht na de corkscrew er af spinnen weer de baan op terwijl ik geen kant op kan. Verplichte repair gedaan en met 1 ronde achterstand gefinished. Het scheelde niet veel of dit werd m'n eerste ragequit in iRacing... Zo kom ik nooit uit de D class natuurlijk
Er is alleen iets vreemds met mn irating gebeurt. Deze is van 1250 naar 500 geklapt uit het niets, snap er weinig van.
Ja daar wen je aan hahahahaMithriel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:49:
[...]
Hoe overleef je zoiets in VR zonder misselijk te worden lol, of doe je gewoon snel ogen dicht?
Ik had recent in GTE op Montreal sport gelijke lancering en kwam ergens in bos terecht haha
Uit het niets? Weet je het heel zeker?green-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:02:
[...]
Er is alleen iets vreemds met mn irating gebeurt. Deze is van 1250 naar 500 geklapt uit het niets, snap er weinig van.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| 07-05-2020 6:00PM Disconnected: 1047 (-87) 07-05-2020 7:30PM Disconnected: 963(-84) 07-05-2020 8:15 PM Disconnected: 863(-100) 11-05-2020 1:00 PM Disconnected: 793(-70) 13-05-2020 10:30AM Disconnected: 709(-84) 13-05-2020 11:15AM Disconnected: 638(-71) 13-05-2020 1:15PM Disconnected: 553(-85) 13-05-2020 2:30PM Disconnected: 489(-64) 13-05-2020 8:00PM Disconnected: 411(-78) 14-05-2020 12:00PM Disconnected: 344(-67) 14-05-2020 12:15PM Disconnected: 291(-53) 14-05-2020 5:30PM Disconnected: 420(-64) 26-05-2020 9:00PM Disconnected: 404(-71) |
Van je laatste 22 road-races ben je 13x Disconnected, en ik vermoed dat je nieteens aan de race deelgenomen hebt als ik de resultaten zo bekijk. Ja, dan eindig je volgens de uitslag dus laatste, en gaat je iRacing hard naar beneden. Als je ingeschreven bent kun je tot een aantal minuten voor de race nog 'kostenloos' afmelden, maar zodra de knop op het scherm 'Withdraw' aangeeft ben je officieel deelnemer, en kost het je punten als je niet meedoet.
1 ding wat vooral opviel:
1
2
| 14-05-2020 12:00PM 14-05-2020 12:15PM |
Dit is normaliter nieteens mogelijk, om zo kort na elkaar aan 2 races mee te doen, tenzij je dus hard je iRacing aan het verbranden bent.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Officiëel kun je minimaal 2 minuten voor het starten van de server withdrawen zonder consequenties. Start jouw race om 18:00 en heb je je om 17:30 gelijk ingeschreven, dan heb je dus nog tot 17:58 om de keutel terug te trekken.BM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:39:
[...]
Als je ingeschreven bent kun je tot een aantal minuten voor de race nog 'kostenloos' afmelden, maar zodra de knop op het scherm 'Withdraw' aangeeft ben je officieel deelnemer, en kost het je punten als je niet meedoet.
Dat is heel vreemd, als ik aan practice deelneem (ben veelal sim aan het testen) dan withdraw ik altijd ruim voordat practice afloopt. Heel gek dit dus dit.BM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:39:
[...]
Uit het niets? Weet je het heel zeker?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 07-05-2020 6:00PM Disconnected: 1047 (-87) 07-05-2020 7:30PM Disconnected: 963(-84) 07-05-2020 8:15 PM Disconnected: 863(-100) 11-05-2020 1:00 PM Disconnected: 793(-70) 13-05-2020 10:30AM Disconnected: 709(-84) 13-05-2020 11:15AM Disconnected: 638(-71) 13-05-2020 1:15PM Disconnected: 553(-85) 13-05-2020 2:30PM Disconnected: 489(-64) 13-05-2020 8:00PM Disconnected: 411(-78) 14-05-2020 12:00PM Disconnected: 344(-67) 14-05-2020 12:15PM Disconnected: 291(-53) 14-05-2020 5:30PM Disconnected: 420(-64) 26-05-2020 9:00PM Disconnected: 404(-71)
Van je laatste 22 road-races ben je 13x Disconnected, en ik vermoed dat je nieteens aan de race deelgenomen hebt als ik de resultaten zo bekijk. Ja, dan eindig je volgens de uitslag dus laatste, en gaat je iRacing hard naar beneden. Als je ingeschreven bent kun je tot een aantal minuten voor de race nog 'kostenloos' afmelden, maar zodra de knop op het scherm 'Withdraw' aangeeft ben je officieel deelnemer, en kost het je punten als je niet meedoet.
1 ding wat vooral opviel:
code:
1 2 14-05-2020 12:00PM 14-05-2020 12:15PM
Dit is normaliter nieteens mogelijk, om zo kort na elkaar aan 2 races mee te doen, tenzij je dus hard je iRacing aan het verbranden bent.
ps Waar vind je dit?
Je weet dat er ook open practice sessies zijn die niet aan een race zijn gekoppeld?green-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:14:
[...]
Dat is heel vreemd, als ik aan practice deelneem (ben veelal sim aan het testen) dan withdraw ik altijd ruim voordat practice afloopt. Heel gek dit dus dit.
ps Waar vind je dit?
Via https://members.iracing.com/membersite/member/results.jspgreen-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:14:
[...]
Dat is heel vreemd, als ik aan practice deelneem (ben veelal sim aan het testen) dan withdraw ik altijd ruim voordat practice afloopt. Heel gek dit dus dit.
ps Waar vind je dit?
En weet je zeker dat je een practice joined, en niet een race.
Ofwel, uit dit lijstje:
:fill(white):strip_exif()/f/image/fEuA0fDKvCQj2Rk3JZuLALD7.png?f=user_large)
of dit lijstje:
:fill(white):strip_exif()/f/image/G5AJ5fwt7jf5z9qowFExFZ2e.png?f=user_large)
Let op de plek van het groene bolletje. Als je een race-sessie joined kom je eerst ook in een practice terecht, maar dat houd ook in dat je geregistreerd bent voor de race!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Om het feest helemáál compleet te maken dan ook nog even dezelfde info in de Beta UIBM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:17:
[...]
Via https://members.iracing.com/membersite/member/results.jsp
En weet je zeker dat je een practice joined, en niet een race.
Ofwel, uit dit lijstje:
[Afbeelding]
of dit lijstje:
[Afbeelding]
Let op de plek van het groene bolletje. Als je een race-sessie joined kom je eerst ook in een practice terecht, maar dat houd ook in dat je geregistreerd bent voor de race!
Al is die wel wat duidelijker dan de site.
/f/image/O6WRgLHy3JjQzOQb3NWO9T9w.png?f=fotoalbum_large)
@green-tea
Misschien nog veiliger, waar je de serie selecteert te klikken op sessions en dan krijg je deze afbeelding en dan te kiezen voor een practice sessie.
/f/image/tr4I3Sarxxf0YRt1NTqlOukU.png?f=fotoalbum_large)
Is er al een 'kalender' voor seizoen 3? Waar kan ik dat vinden?Jimmy J. schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:08:
[...]
Als het goed is krijgt de Tweakers cup in S3 (GTE) de volgende betaalde banen:
Interlagos
Le Mans
Watkins Glen
Canadian Tyre Motorsports Park
Imola
Spa
Road America
Road Atlanta
Monza
Virginia
Sebring
De vetgedrukte banen komen het meeste voor en kun je eigenlijk geen buil aan vallen.
Ik heb de kalender gevonden op het forum:Wido72 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:01:
[...]
Is er al een 'kalender' voor seizoen 3? Waar kan ik dat vinden?
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3735735.page
Staat een afbeelding onderaan het openingsbericht.
[ Voor 8% gewijzigd door JS1990 op 27-05-2020 10:06 ]
Ik zie dat het sessies zijn van begin deze maand, die van gisteren klopte omdat ik de baan niet kon zien door verkeerde instelling op de skip haha.Wormaap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:35:
[...]
Om het feest helemáál compleet te maken dan ook nog even dezelfde info in de Beta UI
Al is die wel wat duidelijker dan de site.
[Afbeelding]
Toch maar eens goed op letten, als je blijkbaar de Beta UI afsluit dan wordt denk ik de sessie niet afgebroken als withdrawal en doe je dus 'mee' aan de race?
Correct.green-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Toch maar eens goed op letten, als je blijkbaar de Beta UI afsluit dan wordt denk ik de sessie niet afgebroken als withdrawal en doe je dus 'mee' aan de race?
Volgens mij moet je inderdaad zelf op 'withdraw' klikken om niet deel te nemen. Op zich heel handig, want als je de Beta UI per ongeluk afsluit of je PC crasht ofzo ben je niet ineens niet meer ingeschreven. Maar in dit geval niet zo fijn neegreen-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Ik zie dat het sessies zijn van begin deze maand, die van gisteren klopte omdat ik de baan niet kon zien door verkeerde instelling op de skip haha.
Bekijk het van de zonnige kant: waar je nu staat qua iR, kun je misschien makkelijk een paar races winnen
[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 27-05-2020 10:08 ]
Ah dan weet ik iig waar het is gebeurt =]Wormaap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:08:
[...]
Volgens mij moet je inderdaad zelf op 'withdraw' klikken om niet deel te nemen. Op zich heel handig, want als je de Beta UI per ongeluk afsluit of je PC crasht ofzo ben je niet ineens niet meer ingeschreven. Maar in dit geval niet zo fijn nee
Bekijk het van de zonnige kant: waar je nu staat qua iR, kun je misschien makkelijk een paar races winnen
Winnen? Je bedoelt wreckfest to the max. Mn eerste race gewonnen vanaf P9 omdat er eerst een paar in elkaar klapte, waarna ik 3de reed na een paar bochten klapte nr 2 tegen nr 1 en toen was het een kwestie van gewoon uitrijden.
Op het moment dat ik het snelst ben in een race gaat er iets niet goed.. Wel slecht voor de motivatie dit, ga toch iRacing maar eens mailen
[ Voor 8% gewijzigd door green-tea op 27-05-2020 10:11 ]
Is de 18:00 uur die je noemt dan het starten van de sessie of echt het starten van de race?Jimmy J. schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:53:
[...]
Officiëel kun je minimaal 2 minuten voor het starten van de server withdrawen zonder consequenties. Start jouw race om 18:00 en heb je je om 17:30 gelijk ingeschreven, dan heb je dus nog tot 17:58 om de keutel terug te trekken.
Volgens mij doe je officieel mee wanneer de practice van de sessie start toch?
Ja, je bent nu wel écht in het afvoerputje van iRacing beland, dus ik kan me voorstellen dat dat niet lekker rijdt. Als iRacing zelf niks voor je kan/wil doen (volgens mij sleutelen ze eigenlijk nooit aan iRating), zou ik vooral niet disconnecten als je eraf wordt gereden. Elke keer dat je dat doet kost het je weer rating. Als je je quick repair gebruikt en verder gaat, dan kom je misschien een ronde achter de leider binnen. Maar als de helft van het veld wél vertrokken is kun je zo alsnog wat iRating sprokkelen totdat je weer op een zinnig punt komt. Zonder die drops door je onbedoelde DNFs zou je dan redelijk rap weer in velden die een béétje kunnen rijden moeten komen. Heck, in je overwinning was je snelste ronde 6s sneller dan nummer twee, dus een paar van dat soort races en je moet een heel eind komengreen-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:10:
[...]
Ah dan weet ik iig waar het is gebeurt =]
Winnen? Je bedoelt wreckfest to the max. Mn eerste race gewonnen vanaf P9 omdat er eerst een paar in elkaar klapte, waarna ik 3de reed na een paar bochten klapte nr 2 tegen nr 1 en toen was het een kwestie van gewoon uitrijden.
Op het moment dat ik het snelst ben in een race gaat er iets niet goed.. Wel slecht voor de motivatie dit, ga toch iRacing maar eens mailen
Zal eens kijken hoever ik vandaag kom, even wachten tot mn frees klaar is met mn monitor bracket hopelijk schud die dan wat minderWormaap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:19:
[...]
Ja, je bent nu wel écht in het afvoerputje van iRacing beland, dus ik kan me voorstellen dat dat niet lekker rijdt. Als iRacing zelf niks voor je kan/wil doen (volgens mij sleutelen ze eigenlijk nooit aan iRating), zou ik vooral niet disconnecten als je eraf wordt gereden. Elke keer dat je dat doet kost het je weer rating. Als je je quick repair gebruikt en verder gaat, dan kom je misschien een ronde achter de leider binnen. Maar als de helft van het veld wél vertrokken is kun je zo alsnog wat iRating sprokkelen totdat je weer op een zinnig punt komt. Zonder die drops door je onbedoelde DNFs zou je dan redelijk rap weer in velden die een béétje kunnen rijden moeten komen. Heck, in je overwinning was je snelste ronde 6s sneller dan nummer twee, dus een paar van dat soort races en je moet een heel eind komen
Ben benieuwd hoe hard het zal gaan, wil graag mn sfr richting de 4 boxen, gaat wel lastig worden met deze irating denk ik.
Het starten van de sessie. Als de practice begint ben je dus al te laat (op dat moment zijn ook alle splits al bepaald en alle 'startnummers' uitgedeeld).tomolino schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:18:
[...]
Is de 18:00 uur die je noemt dan het starten van de sessie of echt het starten van de race?
Volgens mij doe je officieel mee wanneer de practice van de sessie start toch?
@green-tea Je zou ook een serie kunnen doen met maar 1 of 2 splits. Dan zit je ondanks je 400 iRating alsnog tussen de 2000 mannen
[ Voor 13% gewijzigd door Jimmy J. op 27-05-2020 10:35 ]
Kan je voor mij een rig freesen ongeveer dit designgreen-tea schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:
[...]
Zal eens kijken hoever ik vandaag kom, even wachten tot mn frees klaar is met mn monitor bracket hopelijk schud die dan wat minderEn kan ik weer serieus mn best doen.
/f/image/DdtN1pn7aQCCfMSasiZElFfH.png?f=fotoalbum_large)
Dit is wel de reden waarom ik een frees heb aangeschaft en tevens een coat ruimte heb gemaakt, mooie aanvulling op mn 3d printers. Sommige onderdelen duurde me te lang om te laten leveren dus nu maak ik ze zelf.PatrickPost1972 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:36:
[...]
Kan je voor mij een rig freesen ongeveer dit design![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Ik ben nu met de eerste versie bezig, als alles functioneert zoals ik wil en voldoende is getest komt er misschien ergens dit jaar een 5DOF dop de markt (race/vlieg - race 150mm vlieg 300), maar eerst mn windsim uitbrengen.
Maar dat is offtopic
[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 27-05-2020 11:00 ]
Xbox
Dat is een Le Mans serie georganiseerd door WEC in rFactor2. Die van iRacing is een week later (20/21 Juni).
iRacing heeft geen courante LMP1/LMP2 wagens waardoor het voor WEC niet interessant is om het platform te gebruiken.
Dat wist ik niet , anders had ik het ook niet gepost.Luckeh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Dat is een Le Mans serie georganiseerd door WEC in rFactor2. Die van iRacing is een week later (20/21 Juni).
iRacing heeft geen courante LMP1/LMP2 wagens waardoor het voor WEC niet interessant is om het platform te gebruiken.
Mjah, het wordt ook in geen enkel nieuwsbericht gemeld welke simulator er gebruikt wordt. Ik moest ook even goed zoeken voordat ik dat gevonden had.frizti schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:40:
[...]
Dat wist ik niet , anders had ik het ook niet gepost.
Maar wetende dat de Oreca 07 niet in iRacing zat was al een goede pointer.
@JPM85 Ik ben er 3 juni bij. Vooralsnog in de Porsche GTE; tenzij daar nog een BoP wijziging op komt.
Er zit een fraai tactisch element in de 24h van Le Mans met het brandstofverbruik. In de GTE kun je al pushend 13l rijden, maar als je klein beetje fuel saved kun je de stint rekken tot 14l. Daarmee zou je net (als de rondetijden onder de 3m51 vallen gemiddeld) twee stops minder kunnen maken dan met een 13l stint aanpak. Een bierviltje calculatie leert mij dat het break even point ongeveer 0.41s per ronde is. Kun je het tijdverlies per ronde onder die 0.41s per ronde houden en de stint rekken naar 14l ==> sneller over 24uur dan 13l stints.
Ik ben ook wel benieuwd of een triple stint rijden met banden kan lukken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3W6cPTIyJE62ZOQTmpAIYOmG.png?f=user_large)
Hier dan wel een terzake post over de 24H van LeMans
[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 27-05-2020 12:16 ]
Ik heb nu 2000 iRating en ben tot nu toe altijd behoorlijk wispelturig geweest, dan rij ik weer een aantal wedstrijden F3, dan BMW m8, dan Rally X, dan Porsche Cup, dan Skippy maar zelden een heel seizoen dezelfde auto. En ook maar weinig races per week.
Maar ik merk dat ik nu niet hoger kom in iRating omdat ik me toch meer moet specialiseren. Ben ook gemotiveerd door een aantal nieuwe, beginnende iRacers in dit forum die zich gedisciplineerd aan 1 klasse houden en dan veel wedstrijden rijden. En er zijn zelfs sommigen die binnen een korte tijd meer dan 2000 iRating hebben
Dus mijn voornemen is om volgend seizoen alleen nog maar Skippy te doen, minstens 4 wedstrijden per week te rijden en proberen om aan het eind van het seizoen een iRating van 2200 of 2300 te hebben
En daarnaast elke week meedoen aan de GoT GTE League zodat ik in het vierde seizoen wellicht IMSA kan doen.
Wat is jullie doel voor volgend seizoen ?
Komend seizoen wil ik in ieder geval me per week op één of twee series focussen, en niet meer 4/5 verschillende dingen in dezelfde week rijden. Ik heb de meeste banen voor de Skippy voor komend seizoen, en zal dus die sowieso rijden, en dan per week één van GT4 / GT3 / F3 erbij. 2500 iRating moet sowieso haalbaar zijn, en afhankelijk van hoe goed ik mijn best doe zie ik 3k iRating ook nog wel gebeuren. Dat als doel stellen gaat me dan weer te ver, het is helemaal geen ramp als het niet lukt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik wil me even voorstellen.. ik ben Robert Reuser, 52, geboren en getogen in Tiel. Ik ben nu een dikke maand met iRacing aan de gang, en mijn hart ligt (al vele jaren) in de Ovals.
Bij iRacing kun je me vooral tegenkomen in testsessies van de Oval NASCAR Truck Series en over een paar dagen ook weer in races.
Anyways, bij iRacing had ik mezelf na 11-12 races al opgewerkt naar Klasse D, en uiteindelijk met het grotendeels zelfde originele StreetStock-hok FastTrack promotie (SR 4.42) naar C afgedwongen. Ik had er niet op gerekend dat ik na die promotie een SR overhield (3.42) die goed genoeg is om in week 13 automagisch naar de B licentie te gaan. Ik twijfel nu nog een beetje, of ik meteen maar voor de A licentie wil gaan… Rookie naar A in <2 maanden is wel leuk, maar ik ga volgens seizoen toch vermoedelijk alleen maar in de C Klasse rijden
Ik heb nog een hoop te leren, uitproberen en te testen, maar ik hoop over een tijdje wel vol mee te draaien bij GoT iRacing!
Warning: objects in mirror are dumber than they appear.
Wat Greg even fijntjes aanhaalt is dat ze de sim-tijd aangepast hebben naar de delayed 24h Le Man in 't echie. Dus nu op 19/20 September. Dat betekent 3h43m meer in het donker rijden en iets koelere omstandigheden. En vooral voor VR gebruikers iets langer een laagstaande zon.JoepW schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:15:
[Afbeelding]
Hier dan wel een terzake post over de 24H van LeMans![]()
: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3739019.page
Zon af/op verschil:
20/21 juni: 22:02 - 06:00
19/20 sept: 20:01 - 07:44
Ik zag het net ook, stond nog niet in de special event calender op het forum ondanks dat meerdere mensen er wel om vroegen.Luckeh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:24:
[...]
Wat Greg even fijntjes aanhaalt is dat ze de sim-tijd aangepast hebben naar de delayed 24h Le Man in 't echie. Dus nu op 19/20 September. Dat betekent 3h43m meer in het donker rijden en iets koelere omstandigheden. En vooral voor VR gebruikers iets langer een laagstaande zon.
Zon af/op verschil:
20/21 juni: 22:02 - 06:00
19/20 sept: 20:01 - 07:44
Is wel even andere koek om 3 uur meer in het donker te rijden
Als beginner heb ik mij inderdaad gefocust op een enkele klasse. Vind het erg gaaf om beter te worden en dat gaat met de Skip redelijk. Leuk ook om in de top split vaker tegen dezelfde coureurs te rijden.MDenessen schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:33:
Hebben jullie al doelen voor het volgende iRacing seizoen gesteld ?
Ik heb nu 2000 iRating en ben tot nu toe altijd behoorlijk wispelturig geweest, dan rij ik weer een aantal wedstrijden F3, dan BMW m8, dan Rally X, dan Porsche Cup, dan Skippy maar zelden een heel seizoen dezelfde auto. En ook maar weinig races per week.
Maar ik merk dat ik nu niet hoger kom in iRating omdat ik me toch meer moet specialiseren. Ben ook gemotiveerd door een aantal nieuwe, beginnende iRacers in dit forum die zich gedisciplineerd aan 1 klasse houden en dan veel wedstrijden rijden. En er zijn zelfs sommigen die binnen een korte tijd meer dan 2000 iRating hebben![]()
Dus mijn voornemen is om volgend seizoen alleen nog maar Skippy te doen, minstens 4 wedstrijden per week te rijden en proberen om aan het eind van het seizoen een iRating van 2200 of 2300 te hebben![]()
En daarnaast elke week meedoen aan de GoT GTE League zodat ik in het vierde seizoen wellicht IMSA kan doen.
Wat is jullie doel voor volgend seizoen ?
Tegelijkertijd zie ik zo'n Porsche cup met 40 man op het veld ook als gave uitdaging. Echter heb ik 0 ervaring met set ups en vind ik het remmen (zonder loadcell hoop ik) wel een obstakel. Doseren is dusdanig lastig dat dit de plezier er wel een beetje uithaalt.
Ga sowieso bij de GoT cup aanhaken, echter moet mijn niveau dan wel echt omhoog. Was in Montreal niet vooruit te branden, dan haal ik er ook geen plezier uit.
( en was ik niet de veroorzaker van het probleem )
Maar deze bocht blijft toch elke ronde weer spannend, durf maar niet dicht op mensen te zitten en lift veel meer dan nodig...

Helemaal in VR moet dit schrikken zijn netjes hoor!Blerf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:
Omdat de launch van gisteren best aardig was... kwam ik dit keer gelukkig iets beter weg uit het geheel.
Maar deze bocht blijft toch elke ronde weer spannend, durf maar niet dicht op mensen te zitten en lift veel meer dan nodig...
[Streamable]
Heeft iemand nog tips voor betere/uitgebreidere spotters?
[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 27-05-2020 13:56 ]
Het leek mij namelijk interessant om adhv een reeks raceresultaten (een maar liefst meerdere seizoenen) in een raceklasse de ontwikkeling van de (fictieve) iratings van coureurs, race op race te berekenen, zodat gekeken kan worden welke coureurs het best zijn (vanuit iracing / irating perspectief). Voor iets als Formule 1 is dat natuurlijk lastig vanwege de verschillen tussen auto's / teams, maar voor F2/F3/911 cup e.d. met gelijkwaardige(re) auto's zou het wel te simuleren moeten zijn.
Anders zal ik adhv m'n eigen resultaten eens kijken of ik kan uitvogelen hoe irating muteert.
EDIT: Hier wordt erover geschreven, maar geen hapklare formule. Ik krijg zin om zelf te gaan knutselen
https://boxthislap.org/how-irating-works/
https://members.iracing.c...list/3337092.page#9313661
Wikipedia: Elo rating system
[ Voor 17% gewijzigd door B Tender op 27-05-2020 14:12 ]
Over het asfalt is sneller hoorBlerf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:49:
Omdat de launch van gisteren best aardig was... kwam ik dit keer gelukkig iets beter weg uit het geheel.
[Streamable]
Lekker gered hoor!
Dat weet alleen iRacing zelf exact en staat vziw ook nergens echt beschreven. Ze zien het volgens mij als een soort bedrijfsgeheimB Tender schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:58:
Is de wijze waarop (de wijziging in) irating berekend wordt door iracing ergens beschreven?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Challenge acceptedArfman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:18:
[...]
Dat weet alleen iRacing zelf exact en staat vziw ook nergens echt beschreven. Ze zien het volgens mij als een soort bedrijfsgeheim
Echt een aanrader, moet zeggen dat het met m'n stock G27 allemaal niet tegenvalt in die auto. Natuurlijk is remmen niet ideaal maar ik zie het maar als een uitdaging om tegen mensen te rijden die hun materiaal in veel gevallen beter voor elkaar hebben.Beltoni schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Tegelijkertijd zie ik zo'n Porsche cup met 40 man op het veld ook als gave uitdaging. Echter heb ik 0 ervaring met set ups en vind ik het remmen (zonder loadcell hoop ik) wel een obstakel. Doseren is dusdanig lastig dat dit de plezier er wel een beetje uithaalt.
bron2020 Season 3: Leep Season!
You’ve heard of a leap year, but what about a leap season? Because of how the calendar falls for 2020 Season 3, you’ll have an entire extra week of racing as part of your quest for the championship—and what better way to break in all of the new content being released at the beginning of June!
Instead of the normal 12 weeks of points-paying racing for most series plus a Week 13 for fun, these series will have 13 points-paying weeks. Series that normally award points for all 13 weeks of a season will count points for all 14 weeks in 2020 Season 3. Week 14 at the beginning of September will be our next build week, and will introduce the one-week series you all know and love, from Simkhana to Tubeframe Twister and everything in between.
Stay tuned for 2020 Season 3 schedules and be sure to mark those calendars to run an extra week!
Ik weet niet hoe handig je bent in R / Python, maar met de resultaten van 100 races kan je misschien de factor analyzeren hoeveel iRating je wint t.o.v. hogere/lagere rating rijders. Op basis van je finish positie, grootte van veld en rating van mensen die boven/onder je gefinished zijn.
Blijkbaar is er al een calculator, met de formule om iRating te berekenen.
Denk dat je die wel kan gebruiken.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1458047.page
Met uitleg van de persoon die calculator heeft gemaakt:
To try and put it simply, the order the other drivers finish in doesn't affect your rating gain / loss because it all balances out. If you finish 3rd and the top two drivers are higher rated than you then you don't lose as many points to them compared to what you would if they were two lower rated drivers. However, in the first case you are then beating the lower rated drivers so don't gain that many points from them whilst in the second you are beating the higher rated drivers so gain more points.
Mathematically it is quite straightforward. Your iRating change from beating another driver is:
K * (1 - P)
and that from losing to another driver is
K * (0 - P)
where P is the expected probability that you would beat the driver (calculated from the two iRatings) and K is a constant factor for that race (depends on the number of drivers in it)
If you beat driver A (probability Pa) and lose to driver B (Pb) then your iRating change will be
K * (1 - Pa) + K * (0 - Pb) = K * (1 - Pa - Pb)
If you beat driver B but lose to driver A then the change is
K * (1 - Pb) + K * (0 - Pa) = K * (1 - Pa - Pb)
ie exactly the same. Similar calculations can be done for races with more drivers. So it doesn't matter which order the other drivers finish in.
[ Voor 69% gewijzigd door JPM85 op 27-05-2020 15:09 ]
Dit dus, misschien nog wat imsa erbij afhankelijk van de vrije tijd. Ben wel klaar met de bmw 12.0.Arfman schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:41:
Doel voor volgend seizoen is zondagavond meedoen aan de GTE league van GoT, en daarnaast nog wat pickup races rijden met de Skip waar mogelijk qua tijd.
Zie erg veel posts over irating en safety rating. Moet zeggen het boeit en zegt me heel weinig meer. Kan nog zijn dat je met een bepaalde auto wil rijden en daar een bepaalde licence voor nodig hebt maar voor de rest.
Wil vooral een leuke race kunnen rijden en rijdt meestal maar een auto/serie vanwege tijd gebrek.
Doelen stellen is mooi natuurlijk zeker als je veel tijd hebt om te rijden maar het moet ook weer niet ten koste gaan van de fun
Dankje!!JPM85 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:56:
[...]
Ik weet niet hoe handig je bent in R / Python, maar met de resultaten van 100 races kan je misschien de factor analyzeren hoeveel iRating je wint t.o.v. hogere/lagere rating rijders. Op basis van je finish positie, grootte van veld en rating van mensen die boven/onder je gefinished zijn.
Blijkbaar is er al een calculator, met de formule om iRating te berekenen.
Denk dat je die wel kan gebruiken.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1458047.page
Met uitleg van de persoon die calculator heeft gemaakt:
[...]
Daar ga ik mee aan de slag.
Z'n werkblad was beveiligd, maar niet met wachtwoord, dus z'n formules e.d. zijn openbaar wat tof van hem is. Ik denk dat ik hiermee prima aan de slag kan.
[ Voor 10% gewijzigd door B Tender op 27-05-2020 15:29 ]
Ik kan nergens merken waar ik veel verlies.
Je kan met de TAB toets je timing gedurende lap op verschillende manieren volgen. Bijvoorbeeld per lap, of per sector. Wellicht dat dit helpt. Wat ook kan helpen is je laatste lap waarvan jij denkt dat ie best lekker ging eens terug te kijken uit de chopper of far chase om te kijken waar je ruimte op het circuit laat liggen.Phusebox schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:59:
Ik snap niet hoe ik mezelf nu moet verbeteren op Laguna Seca in de MX5... Kom niet eens meer in de buurt van mijn best lap laat staan optimal...
Verder kan het zijn dat je je beste tijd op een koude baan hebt gereden en dat het nu kokend heet is.
Succes!
Ik weet niet of je de site al kent, maar ik heb met het gratis accounttype van Virtual Racing School m'n laps op Okayama best weten te analyseren. Erg goed te zien waar je veel tijd verliest t.o.v. hun snelste tijden (per bocht) en ook wel te zien waarom (lijn, gas/rem, dat soort dingen).Phusebox schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:59:
Ik snap niet hoe ik mezelf nu moet verbeteren op Laguna Seca in de MX5... Kom niet eens meer in de buurt van mijn best lap laat staan optimal...
Nope. Je SR wordt alleen bij officiele races/timetrails/quali's aangepast. Bij sommige races (skip op nurburgring) telt de warmup ook mee voor je SR.ZelianGuy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:26:
Klein vraagje. Bij Practice sessies met anderen wordt je SR ook aangepast?
Weer lijkt me niet want de races sessies zijn altijd hetzelfde?ourplayground schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:03:
[...]
Je kan met de TAB toets je timing gedurende lap op verschillende manieren volgen. Bijvoorbeeld per lap, of per sector. Wellicht dat dit helpt. Wat ook kan helpen is je laatste lap waarvan jij denkt dat ie best lekker ging eens terug te kijken uit de chopper of far chase om te kijken waar je ruimte op het circuit laat liggen.
Verder kan het zijn dat je je beste tijd op een koude baan hebt gereden en dat het nu kokend heet is.
Succes!
Ben alles kwijt wat @JoepW me geleerd heeft geloof ik. Snelste vorige keer in een race was 1:40.9 met een optimale van 1:40.5. Kom nu niet meer verder dan 1:42 laag in de race met veel pijn en moeite.
Ter verduidelijking, die korte warmup in het begin van de race. Niet de sessie waar je in gaat voordat je op RACE! moet duwen.CFC-Mathijs schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:28:
[...]
Nope. Je SR wordt alleen bij officiele races/timetrails/quali's aangepast. Bij sommige races (skip op nurburgring) telt de warmup ook mee voor je SR.
Staat je beste tijd in je all time best? Je kan aan de hand van de delta zien in welke bochten of zo je tijd verliest.Phusebox schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:36:
[...]
Weer lijkt me niet want de races sessies zijn altijd hetzelfde?
Ben alles kwijt wat @JoepW me geleerd heeft geloof ik. Snelste vorige keer in een race was 1:40.9 met een optimale van 1:40.5. Kom nu niet meer verder dan 1:42 laag in de race met veel pijn en moeite.
Ja dat zie ik ook. Maar ik snap niet waarom. Soms denk ik dat ik een bocht echt beter dan ooit deed en dan verlies ik alsnog tijd.GiggySmalls schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:39:
[...]
Staat je beste tijd in je all time best? Je kan aan de hand van de delta zien in welke bochten of zo je tijd verliest.
Weet niet hoe ik ooit die tijd heb gereden. Als ik nu nog eens in de buurt kwam. En die optimal is Al helemaal niet haalbaar.
Grappige is dat ik met de opwarmronde vaak sneller ben in alle sectoren, behalve de eerste, dan tijdens de hotlap.
Ook kwalificatie, gaat ok-ish. Pak pole (niet dat ik zo snel was maar de rest was langzaam of reed niet). Vervolgens kan ik niemand bijbenen.
Heb je eventueel een replay opgeslagen die we eens kunnen bekijken?Phusebox schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:43:
[...]
Ja dat zie ik ook. Maar ik snap niet waarom. Soms denk ik dat ik een bocht echt beter dan ooit deed en dan verlies ik alsnog tijd.
Weet niet hoe ik ooit die tijd heb gereden. Als ik nu nog eens in de buurt kwam. En die optimal is Al helemaal niet haalbaar.
Grappige is dat ik met de opwarmronde vaak sneller ben in alle sectoren, behalve de eerste, dan tijdens de hotlap.
Ook kwalificatie, gaat ok-ish. Pak pole (niet dat ik zo snel was maar de rest was langzaam of reed niet). Vervolgens kan ik niemand bijbenen.
Je hebt het steeds over “optimal” tijd, maar daar moet je je denk ik in jouw geval niet op focussen, dan snap ik wel dat je gefrustreerd raakt. In de mx5 is het deze week veel belangrijker om constante tijden te rijden en op de baan te blijven.Phusebox schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:43:
[...]
Ja dat zie ik ook. Maar ik snap niet waarom. Soms denk ik dat ik een bocht echt beter dan ooit deed en dan verlies ik alsnog tijd.
Ja consistentie is ook nog een dingetje. Maak nog altijd fouten tijdens een race. Maar goed als je steeds langzamer gaat ipv sneller dan doe ik toch ergens iets echt niet goed...Kampover schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:47:
[...]
Je hebt het steeds over “optimal” tijd, maar daar moet je je denk ik in jouw geval niet op focussen, dan snap ik wel dat je gefrustreerd raakt. In de mx5 is het deze week veel belangrijker om constante tijden te rijden en op de baan te blijven.Dan zul je zien dat je daar meer voldoening uit haalt dan een optimaal rondje te rijden wat tijdens een race nu veel minder uitmaakt.
Ik was op Okoyama in de race juist sneller en constanter en ging elke race wel iets vooruit qua lap time. Nu ga ik elke keer achteruit.
Ja heb ik maar kan ik niet bij op een ander systeem blijkbaar.GiggySmalls schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:44:
[...]
Heb je eventueel een replay opgeslagen die we eens kunnen bekijken?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen