iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 276 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Eerste race in Montreal was wel even billenknijpen. Verpeste mijn laatste bocht in de 2e ronde, mocht dus vanaf P11 starten ipv P4. Wat een hoop incidenten zeg. Voor me waren er dusdanig veel mensen afgetikt dat ik opeens P6 lag, terwijl ik slechts 2 man in had gehaald.

Helaas nog een slowdown opgelopen, net terwijl ik los was. Dat heeft me me nog een plek gekost maar met P5 ben ik zeker niet ontevreden! Uitdagend baantje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
diabyte schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Ik weet niet of je de site al kent, maar ik heb met het gratis accounttype van Virtual Racing School m'n laps op Okayama best weten te analyseren. Erg goed te zien waar je veel tijd verliest t.o.v. hun snelste tijden (per bocht) en ook wel te zien waarom (lijn, gas/rem, dat soort dingen).
Handige website! Wel een beetje ongebruiksvriendelijk af en toe maar wel nuttig. Er zat een verschil van 5 seconden tussen de tijd van VRS en die van mij, ouw 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wil er ook nog wel even bij vertellen dat je ook niet op alle banen even snel bent, zeker in het begin is er nog zoveel wat je aan het leren bent. Vorige week 5 podiums in de top splits op Tsukuba, deze week 1x 7de en 1x 9de en 1x kapot :)

Dus als ik dat alleen zou vergelijken met vorige week had ik mijn rig wel bij het grof vuil kunnen zetten denk ik :P Langsaam leer je de baan, en beter trailbraken, andere manieren van bochten nemen etc etc...
Hoe cliche het ook klinkt... maar leer gewoon die learning curve tof te vinden dan heb je een hoop meer lol in alles. ( en kun je toch toffe dingen halen uit een baan die je totaal niet ligt )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Blerf schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:47:
Wil er ook nog wel even bij vertellen dat je ook niet op alle banen even snel bent, zeker in het begin is er nog zoveel wat je aan het leren bent. Vorige week 5 podiums in de top splits op Tsukuba, deze week 1x 7de en 1x 9de en 1x kapot :)

Dus als ik dat alleen zou vergelijken met vorige week had ik mijn rig wel bij het grof vuil kunnen zetten denk ik :P Langsaam leer je de baan, en beter trailbraken, andere manieren van bochten nemen etc etc...
Hoe cliche het ook klinkt... maar leer gewoon die learning curve tof te vinden dan heb je een hoop meer lol in alles. ( en kun je toch toffe dingen halen uit een baan die je totaal niet ligt )
Ik heb zeker plezier in het rijden! Had 3 goede ronden (Waaronder mijn snelste die alsnog 5 sec langzamer was) en dat was zeer een genot om te doen op Laguna Seca. Maar die vergelijkingen houden je benen op de grond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
3.50.2 op Le Mans met race fuel. Rondje met inputs hier > Her en der vrij slordig met het gaspedaal, dus die sub 50'er zit in de pijplijn :) Waar op de Nurburgring de muren zo gevaarlijk waren, ben ik hier vooral bang voor slow-downs.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
@Wormaap Ik las te laat dat je in de Radical ging rijden.Ik heb gisteravond ook paar rondjes geprobeerd op de Ring .Heb wel een keer of 6 een Radical afgeschreven , hahaha . Listige auto , wel spannend .Erg veel rijders die de auto wrakken .Wel een erg gaaf circuit zeg , vanavond ook weer eens proberen paar rondjes zonder schade te rijden .Mischien tot op de baan !

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Probeer de Ford GTE rond Belle Isle te krijgen maar ik bak er echt dusdanig weinig van. Denk dat ik maar een seizoen GT3 ga proberen voordat ik mij aan de GTE waag. Wil er echt graag mee kunnen rijden maar ik durf zo echt geen race te doen. Kan geen constante rondetijden rijden en het remmen blijft mij een raadsel. Ene moment kan ik ze flink intrappen en rustig afbouwen. De volgende ronde begin ik al te glijden zodra ik naar de rem kijk.

Nu is Belle Isle zeker geen makkelijke baan maar dat komt vooral door de muren, niet zozeer door de bochten zelf. Zie in de practice verder ook geen Ford rijden dus het zal wel geen goede match zijn maar man man man wat is dit frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:47
Imac2011 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:27:
@Wormaap Ik las te laat dat je in de Radical ging rijden.Ik heb gisteravond ook paar rondjes geprobeerd op de Ring .Heb wel een keer of 6 een Radical afgeschreven , hahaha . Listige auto , wel spannend .Erg veel rijders die de auto wrakken .Wel een erg gaaf circuit zeg , vanavond ook weer eens proberen paar rondjes zonder schade te rijden .Mischien tot op de baan !
Ik ga nu weer de (enige Nederlandse) server in om te oefenen. Ik ga ook wel weer op TS in het Fun-kanaal hangen.

@JoepW: Is het te vroeg om te beginnen met bedelen om een Radical-kanaal op TS? O-)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:23
Beltoni schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:34:
Probeer de Ford GTE rond Belle Isle te krijgen maar ik bak er echt dusdanig weinig van. Denk dat ik maar een seizoen GT3 ga proberen voordat ik mij aan de GTE waag. Wil er echt graag mee kunnen rijden maar ik durf zo echt geen race te doen. Kan geen constante rondetijden rijden en het remmen blijft mij een raadsel. Ene moment kan ik ze flink intrappen en rustig afbouwen. De volgende ronde begin ik al te glijden zodra ik naar de rem kijk.

Nu is Belle Isle zeker geen makkelijke baan maar dat komt vooral door de muren, niet zozeer door de bochten zelf. Zie in de practice verder ook geen Ford rijden dus het zal wel geen goede match zijn maar man man man wat is dit frustrerend...
De Ford is goed te besturen, maar is vooral bij gas geven erg onvoorspelbaar. Vandaar dat ik voor de Ferrari ben gegaan. Geen idee wat er in je splits wordt gereden maar zit nu op lage 1:28 waarmee ik leuk vooraan kan rijden met 1.7k
Denk alleen wel dat loadcell pedalen erg kan helpen bij de GTE.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
ourplayground schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:43:
[...]

De Ford is goed te besturen, maar is vooral bij gas geven erg onvoorspelbaar. Vandaar dat ik voor de Ferrari ben gegaan. Geen idee wat er in je splits wordt gereden maar zit nu op lage 1:28 waarmee ik leuk vooraan kan rijden met 1.7k
Denk alleen wel dat loadcell pedalen erg kan helpen bij de GTE.
Zit nog op de 1;29,3. Volgens mij staat mijn optimal wel op een 1;28,0 maar het lukt me gewoon niet om 2 rondes achter elkaar te rijden. Niet verantwoord om dan op het veld te gaan staan.

In mijn split (zijn er volgens mij maar 2) rijden ze tussen de 1;26 en 1;33 dus dat zegt ook niet zoveel.

We blijven gewoon verder oefenen!

[ Voor 5% gewijzigd door Beltoni op 27-05-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Beltoni schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Zit nog op de 1;29,3. Volgens mij staat mijn optimal wel op een 1;28,0 maar het lukt me gewoon niet om 2 rondes achter elkaar te rijden. Niet verantwoord om dan op het veld te gaan staan.

In mijn split (zijn er volgens mij maar 2) rijden ze tussen de 1;26 en 1;33 dus dat zegt ook niet zoveel.

Waag later wel weer een poging. Ga lekker weer met de Skip aan de slag :)
Dat had ik ook met de ford, ging elke keer mis bij de bochten combo na het 2e rechte stuk. Daarmee heb ik wel een 1:28:5 mee gereden, maar de constantheid was ver te zoeken.
Heb je de Ferrari ook? Anders die even proberen. Succes met de skip in ieder geval!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
[...]
.....@JoepW: Is het te vroeg om te beginnen met bedelen om een Radical-kanaal op TS? O-)
Done d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 27-05-2020 20:13 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Thanks! Dan hang ik nu in dat kanaal :+ En in de practice server die om 7:31 is gestart :) (Want die andere is over 13 minuten op, dus daar kan ik toch geen hele ronde meer rijden :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Net bijna drie hele rondes achter elkaar de Radical heel weten te houden op de Nordschleife. Ik ken het circuit nog verre van van buiten, maar begin de plekken waar ik vaak moeite heb langzaam maar zeker te herkennen. In ieder geval onder de 7:00 gedoken. Nog een halve minuut verwijderd van de snelle mensen, maar op de Ring vind ik dat duidelijk minder belangrijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Net de eerste race op Mount Panorama gereden, zelden zo ingespannen zitten sturen. Ik heb het idee dat de auto dribbelt op het rechte stuk, erg veel moeite om de auto op zn lijn te houden. Ik heb het idee dat het in m'n g27 instellingen zit. Weet iemand of dit normaal is op deze baan of dat ik wellicht een en ander moet aanpassen. Voorgaande weken op banen als Donnington, Road America en Zandvoort geen last van gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Mag ik hier zeggen dat mijn irritaties tegenover racers uit Iberia wel grote vormen begint aan te nemen?

Die denken echt dat ze alleen op de baan zijn...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

BMW M4 GT4 is de 6e auto komende build!
The end of the season is upon us again! With that in mind, it’s time to get going with some of our fun one-week series for Week 13, as well as wrapping up some of our biggest official series with one more week of points-paying action. Here’s a look at everything you’ll have to choose from, whether it’s official or just for fun:

Official Series
Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Series – Fixed
NASCAR iRacing Series – Open
NASCAR iRacing Class B
NASCAR iRacing Class C

Road
13th Week Mazda Cup
13th Week BMW GTE Challenge Fixed
13th Week Porsche Cup Series

Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified Fixed (larger fields, super heat format with 26 cars)

Dirt Road
13th Week iRacing RallyCross Series
13th Week iRacing Pro 2 Lite

Fun Series
Oval
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup
13TH Week NASCAR Legends Series (after release)

Road
13th Week iRacing Figure GR8 – Corvette C6 GT1, Aston Martin GT1, Ford GT2
13th week Michelin Pilot Challenge – 15 Mins, Audi TCR, Porsche Cayman GT4 (will add BMW GT4 after release)
13th Week Ridiculousness – Global MX-5, Radical, Williams FW3
13th Week Tube Frame Twister – ARCA (will swap to 1987 Cup cars after release)
13th Week Battle of the Little Wings – Skippy, F3 (will add Indy Pro 2000 and USF2000 after release)

Dirt Oval
Sling Mud for Fun – Sprint Cars
13th Week Midget Cup

Dirt Road
13th Week 2×4 Off Road Trucks (Pro 4 and Pro 2 Multi-class 24 truck field sizes)
https://www.iracing.com/week-13-is-here-again/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
goedenavond

heeft iemand een setup voor de Ferrari op lemans?

alvast bedankt

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45
racer180 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:40:
goedenavond

heeft iemand een setup voor de Ferrari op lemans?

alvast bedankt
VRS, PDS, Setups4i.racing en Graig.
Keuze genoeg :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Net echt even een bizarre race op belle isle met de gte..
had super slecht gekwalificeerd, en daar boven op bleef mijn loading screen hangen.
Kortom, boel afgesloten, en weer opnieuw aan de race meegedaan. Ik gok dat de race al 2 ronden bezig was toen ik als p17 mocht mee doen.
Ik dacht, rustig rond rijden, probeer de sr/ir schade te beperken. zonder ook maar iemand echt te hebben ingehaald op de track (buiten gt3) uiteindelijk nog p7 (!!!) geworden.

Wat trouwens wel ontzettend vervelend is, is dat er een dikke discussie tijdens de race gaande was over blauwe vlaggen en hoe ze te interpreteren. Buiten dat de discussie vrij kansloos was, is het ook super afleidend als je wel aan het racen bent.

[ Voor 21% gewijzigd door ourplayground op 27-05-2020 21:52 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Net nog met @PatrickPost1972 en @Imac2011 in de Radical geoefend. Allemachtig, wat een moorddadige combo blijft't, zelfs na ondertussen een uur of 4 aan practice. Mijn baankennis reikt ondertussen tot flarden als 'de tweede keer flauw links bij een bordje alvast de rem aaien, want daarna komt Adenauer Forst', en 'na de tweede flauwe linkerbocht een stukje na Adenauer Forst op tijd remmen want die rechter is krapper dan'ie lijkt en je gaat naar beneden'.
Op die manier heb ik eindelijk een meer dan 50% kans om veilig rond te komen als ik ook nog een beetje snel probeer te gaan. Uiteindelijk heb ik 6:48.969 gereden, waarmee ik in ieder geval onder de 6:50 ben gedoken. Dat was m'n doel voor vanavond :)
Volgende poging hopelijk het circuit weer wat verder van buiten leren. Want het is niet zo dat ik crash omdat ik écht stomme dingen doe. Ik crash omdat ik soms nét te laat door heb in wat voor bocht ik zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:50:
Net echt even een bizarre race op belle isle met de gte..
had super slecht gekwalificeerd, en daar boven op bleef mijn loading screen hangen.
Kortom, boel afgesloten, en weer opnieuw aan de race meegedaan. Ik gok dat de race al 2 ronden bezig was toen ik als p17 mocht mee doen.
Ik dacht, rustig rond rijden, probeer de sr/ir schade te beperken. zonder ook maar iemand echt te hebben ingehaald op de track (buiten gt3) uiteindelijk nog p7 (!!!) geworden.

Wat trouwens wel ontzettend vervelend is, is dat er een dikke discussie tijdens de race gaande was over blauwe vlaggen en hoe ze te interpreteren. Buiten dat de discussie vrij kansloos was, is het ook super afleidend als je wel aan het racen bent.
Net in mijn practice-sessie zat een Fransman ook lekker te schelden en te discussiëren over de rijstijl van een ander. Inderdaad ontzettend irritant, regel dat even onderling ofzo 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

Fuelke

Forza Ferrari

@Wormaap Berwgwerk vind ik wel altijd tricky, lijkt een flauwe bochtje maar is het zeker niet.

En verderop Wipperman daar vergeet ik soms hoe je er juist aankomt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Fuelke schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:00:
@Wormaap Berwgwerk vind ik wel altijd tricky, lijkt een flauwe bochtje maar is het zeker niet.

En verderop Wipperman daar vergeet ik soms hoe je er juist aankomt.
Ja, d'r zitten wat gemene bochtjes in. Maar de flow van het circuit is wel héél lekker 8) Dus ik wil'm graag leren. Ik probeer ook bewust de namen van de bochten te leren, dat maakt't toch een flink stuk makkelijker om te weten waar je bent. Maar het blijft lastig :+

Als meer mensen bezig zijn met de Ring leren: Deze videoserie vind ik best goed. Hij rijdt wel in AC sssst O-), maar hij legt het circuit in vrij algemene termen uit, op een manier die toe te passen is op verschillende wagens.

[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 27-05-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Holymoly... totale shitshow net op Lime Rock met de BMW 12.0. Zat ook totaal vast daar in het midden.

Zo gaan zo'n beetje alle starts met de BMW op Lime Rock..

[YouTube: iRacing | BMW 12.0 | Shit Show Limerock]
Uiteindelijk nog 4e geworden met een 10x ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Dynazap op 27-05-2020 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjzand
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-04-2024
Zijn er mensen die van plan zijn de 24h van Le Mans te gaan rijden in iRacing? Ik ben op zoek naar een team/teamgenoten om de uitdaging aan te gaan. Ik speel nog niet zo lang iRacing en zo goed ben ik er ook nog niet in, dus gaat het mij meer om het finishen dan om de winst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ourplayground schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:50:

Daarom een must om een bind te maken om je voice te muten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dynazap schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:12:
Holymoly... totale shitshow net op Lime Rock met de BMW 12.0. Zat ook totaal vast daar in het midden.

Zo gaan zo'n beetje alle starts met de BMW op Lime Rock..

[YouTube: iRacing | BMW 12.0 | Shit Show Limerock]
Uiteindelijk nog 4e geworden met een 10x ;(
Ik heb vorig seizoen 1 race met de BMW fixed mee gereden op Lime Rock Park en had me toen top 3 gekwalificeerd. Race ging ook goed zonder inc en heb er ook direct de rest van de week niet meer gereden. Kans op carnage was me te groot ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Toch nog een prima afsluiter van de avond. 3e gestart, alle carnage ontweken en de race gewonnen. Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Gisteren ben ik als 2e gefinished achter een naam die me bekend voor kwam. Vandaag zag ik een nieuwsbericht dat een Russische miljardair, de vader van deze persoon, wellicht het Renault F1 team wil kopen...

Zou het hem echt zijn? Ik weet niet hoe makkelijk je in iRacing je naam kunt faken aangezien het via je creditcard info gaat?
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=464668

Als het zo is, is ie pas net begonnen, maar voel ik me al wat minder slecht dat ik hem net niet kon bijbenen ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 05:53:
Gisteren ben ik als 2e gefinished achter een naam die me bekend voor kwam. Vandaag zag ik een nieuwsbericht dat een Russische miljardair, de vader van deze persoon, wellicht het Renault F1 team wil kopen...

Zou het hem echt zijn? Ik weet niet hoe makkelijk je in iRacing je naam kunt faken aangezien het via je creditcard info gaat?

Als het zo is, is ie pas net begonnen, maar voel ik me al wat minder slecht dat ik hem net niet kon bijbenen ;)
Namen faken in iRacing mag en kan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 06:14:
[...]

Namen faken in iRacing mag en kan niet.
Kan ik in ieder geval zeggen dat ik eens als tweede gefinished bent achter een F1 testrijder van Mercedes :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De nieuwe BMW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_opYJjwvnBWQG2hlRJpEpeXBLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aOykn2hKnJ6m1QrFKqRZrFH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ8WSuGJ1QU50bqHb8RBWCJVvbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7wi8IiSP0QNnaNZxVMQdfvW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJW8ug36Y_1h96x1mVhERV7G05k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcfbTuaQxjayz4j4gaCMUlrC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hij ziet er goed uit maar ben vooral benieuwd hoe die rijdt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:56
Dat ziet er lekker uit zeg! Hopelijk is ie fijn genoeg voor de league na komend seizoen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik dacht laat ik eens wat anders gaan proberen dan alleen maar mazda rijden. De skip vind ik ook leuk maar wat ben ik langzaam zeg.

Ik kom toch niet onder de 2min op Montreal. Dit betekend dat ik nog dik 5-7 seconde moet zien te pakken om een beetje knap mee te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat je met afstellen >3 seconde wint?

Dus ik dacht laat ik eens kijken hoe die andere gasten 1.55 rijden, die remmen op punten als ik daar rem dan moet ik zo hard remmen dat alles blokkeert om uberhaupt de bocht te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door green-tea op 28-05-2020 08:16 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
green-tea schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:15:
Ik dacht laat ik eens wat anders gaan proberen dan alleen maar mazda rijden. De skip vind ik ook leuk maar wat ben ik langzaam zeg.

Ik kom toch niet onder de 2min op Montreal. Dit betekend dat ik nog dik 5-7 seconde moet zien te pakken om een beetje knap mee te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat je met afstellen >3 seconde wint?

Dus ik dacht laat ik eens kijken hoe die andere gasten 1.55 rijden, die remmen op punten als ik daar rem dan moet ik zo hard remmen dat alles blokkeert om uberhaupt de bocht te halen.
Even voor de check check double check..1:55 is wat ze in jou split rijden of wat ze in de topsplit rijden? Mocht het laatste het geval zijn, kijk naar wat er in je eigen split gereden wordt.
Als je toch kijkt naar hoe anderen het doen, let dan ook op hoe ze remmen, remmen ze bijvoorbeeld lichtjes in de bocht (meer grip voor de voorbanden tijdens de bocht).
Hebben ze de ronde tijden gereden met een bijna lege tank? Wat is de baan temperatuur?
Ga je met maximale snelheid de bocht in of uit (beiden kan zelden). Mocht het gat tussen jou en jou split tijden echt 5-7 sec zijn dan zou ik eens een filmpje van jou ronde uploaden zodat anderen er eens naar kunnen kijken.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
green-tea schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:15:

Als je nog niet eerder met de Skip gereden hebt is het even wennen. Heel veel van rap met de Skip zijn zit in ietsjes glijdend de bocht in, en dan zo snel mogelijk weer grip krijgen. Remmend de bocht in (trail braken) is ook wel een dingetje. Borja Zazo zet bijna elke week een hotlap-tutorial op het Skip-forum. Dan krijg je een idee van hoe de snelle gasten het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
ourplayground schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Even voor de check check double check..1:55 is wat ze in jou split rijden of wat ze in de topsplit rijden? Mocht het laatste het geval zijn, kijk naar wat er in je eigen split gereden wordt.
Als je toch kijkt naar hoe anderen het doen, let dan ook op hoe ze remmen, remmen ze bijvoorbeeld lichtjes in de bocht (meer grip voor de voorbanden tijdens de bocht).
Hebben ze de ronde tijden gereden met een bijna lege tank? Wat is de baan temperatuur?
Ga je met maximale snelheid de bocht in of uit (beiden kan zelden). Mocht het gat tussen jou en jou split tijden echt 5-7 sec zijn dan zou ik eens een filmpje van jou ronde uploaden zodat anderen er eens naar kunnen kijken.
Zelfde split, zelfde practice. Het is voornamelijk dat ik veel vroeger 'moet' remmen op de stukken waar je met bijna volle snelheid aan komt rijden. Ik ga vanmiddag nog even proberen, ook maar eens even kijken naar mn pedal setup van mn fanatec.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
green-tea schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Zelfde split, zelfde practice. Het is voornamelijk dat ik veel vroeger 'moet' remmen op de stukken waar je met bijna volle snelheid aan komt rijden. Ik ga vanmiddag nog even proberen, ook maar eens even kijken naar mn pedal setup van mn fanatec.
Je wordt in een open practice niet in splits ingedeeld. Met jou iRating kom je in een split waar de snelste 1.57 rijdt maar de meeste een stuk langzamer.

Kijken hoe anderen het doen en vooral oefenen. Afgelopen maandag was de GoT school sessie, daar wordt ook informatie/kennis gedeeld.

Hier een video die ik op het iRacing forum tegenkwam.

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 28-05-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ik zie al je moet over de broodjes heen vliegen :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 05:53:

Zijn website staat ook in zijn iracing profiel vermeld:
http://www.nikitamazepin.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 06:16:
[...]

Kan ik in ieder geval zeggen dat ik eens als tweede gefinished bent achter een F1 testrijder van Mercedes :+
Aardige brokkenpiloot die jongen.
17 races en nog altijd in de rookie classes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Even iets semi-iRacing related. Je kan nu een model van Chase Elliott's truck pre-orderen.
Afbeeldingslocatie: https://images.footballfanatics.com/FFImage/thumb.aspx?i=/productimages/_3957000/ff_3957006-b2ee8678235caeec2379_full.jpg

Ik heb hem al besteld. Hij zal mooi bij mijn andere twee modellen staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTnc3B9iFiggqUOW5p5-VIq7Dg8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jx090yDik5TK465U0JZHEgpV.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Niellie41 op 28-05-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Misschien dat ene zinnetje ff met spoiler tags verstoppen??

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Raimond613 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:37:
[...]

Misschien dat ene zinnetje ff met spoiler tags verstoppen??
Want we hebben zo veel NASCAR kijkers hier op GoT. :+ En de mensen die iRacing/NASCAR volgen, weten het zeer waarschijnlijk al. :)

Heb het maar weg gehaald voor de mensen die het echt erg zouden vinden. Al zie je het nog steeds als je op de link klikt. ¯\_(ツ)_/¯

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 28-05-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Want we hebben zo veel NASCAR kijkers hier op GoT. :+ En de mensen die iRacing/NASCAR volgen, weten het zeer waarschijnlijk al. :)

Heb het maar weg gehaald voor de mensen die het echt erg zouden vinden. Al zie je het nog steeds als je op de link klikt. ¯\_(ツ)_/¯
Ik volg NASCAR en kijk de races altijd pas een paar dagen later. Daarbij is het me de afgelopen jaren al meerdere keren gebeurt dat ik op de meest onverwachte plekken ineens een uitslag of bericht over de race tegenkom en dat vind ik bloedirritant. Vandaar.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
Ok die skip is wel echt leuk als je hem een beetje onder de knie krijgt! 17de gestart, 2de gefinished met maar 2 incidends en het doel van een 1:58 gehaald, met nog ruimte voor verbetering. (Monitor verhangen scheelt ook)

Eerst mn polsen maar eens gaan trainen.

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 28-05-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Raimond613 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Ik volg NASCAR en kijk de races altijd pas een paar dagen later. Daarbij is het me de afgelopen jaren al meerdere keren gebeurt dat ik op de meest onverwachte plekken ineens een uitslag of bericht over de race tegenkom en dat vind ik bloedirritant. Vandaar.
als je fan bent dan kijk je of op de dag zelf of de volgende dag, paar dagen later kom op zeg :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

PatrickPost1972 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:22:
[...]

als je fan bent dan kijk je of op de dag zelf of de volgende dag, paar dagen later kom op zeg :+ :+ :+
Ja dan heb ik de keuze om of naar Rick Winkelman te luisteren, of elke 5 minuten een reclameblok... dan liever een dag of wat later ;)

on-topic: eindelijk de vloek van Bathurst weer kwijt, net een mooie 2e plek. Krijg alleen het tempo niet meer te pakken wat ik zondag reed (en de SOF was ook niet denderend, maar het herstelt iig wat van het rating verlies).

[ Voor 23% gewijzigd door Raimond613 op 28-05-2020 13:09 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat een final van Season 2 voor mij.
2x top tien 2x Meatball en stuk op Road America.
Dit baantje is listig en zelfs in de top splits gebeurd er een hoop onzin die niet had moeten gebeuren.
( de laaste meatball totaaaaal door mij zelf veroorzaakt toen ik de braking marker zo hard miste... )
iRating is van 3100 en een beetje terug naar 2975 in 2 races :X Maar die rating was nog tot daar aan toe, die baan maar niet goed onder de knie krijgen irriteerd me veel meer :)

Als nog zoals het er nu uit ziet in Div3 bij de VRS de benelux nr 1 te pakken dus daar ben ik wel blij mee.
( en top tien in alle divisies )

Vorig season de Bmw sprint, nu de VRS sprint en de volgende gaat denk ik een mix worden. GTE en hopelijk de nieuwe open wheeler als die beetje goed deelnemers veld gaat krijgen.

Nu chillen in de zon en beetje de komende tijd 24hr Le Mans oefenen zodat die er lekker in zit voor over een paar weken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zijn die car numbers die je krijgt in een race, nog op volgorde? of is dat gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt in de server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:00:
Zijn die car numbers die je krijgt in een race, nog op volgorde? of is dat gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt in de server?
In de raceserver is dat op volgorde van iRating. Dus de hoogste iRating krijgt nummer 1 en zo verder. Je eigen nummer geeft je dus een idee van je verwachte plek in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
ActualFantasy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:00:
Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:05:
[...]

In de raceserver is dat op volgorde van iRating. Dus de hoogste iRating krijgt nummer 1 en zo verder. Je eigen nummer geeft je dus een idee van je verwachte plek in de groep.
Het is jammer dat je voorkeurs nummer als je dit hebt aangegeven niet in een race sessie wordt overgenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
frizti schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:17:
[...]

[...]

Het is jammer dat je voorkeurs nummer als je dit hebt aangegeven niet in een race sessie wordt overgenomen.
Vind ik niet. Omdat je vooraf niet weet in wat voor split met welke SoF je terecht komt, is dat nummer wel lekker. Zit nogal een verschilletje tussen als ik #1 of #12 ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jimmy J. schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:52:
[...]
Vind ik niet. Omdat je vooraf niet weet in wat voor split met welke SoF je terecht komt, is dat nummer wel lekker. Zit nogal een verschilletje tussen als ik #1 of #12 ben :+
Precies, als ik met #17 de server inrol, rij ik toch altijd net wat relaxter omdat ik geen verwachtingen heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Jimmy J. schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:52:
[...]
Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:01:
[...]

Precies, als ik met #17 de server inrol, rij ik toch altijd net wat relaxter omdat ik geen verwachtingen heb :X
Maakt mij niks uit , ik rij toch meestal al achteraan :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Voor een ieder die komende woensdag van de partij is bij de Le Mans testavond.
Hier alvast een korte trackguide van alle slowdown gebieden. (ook op het iRacing forum gepost)

https://docs.google.com/d...IokqHloT3xhvasUT8_8hM/pub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoek de verschillen.... :X

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 28-05-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Nu snap ik alle posts dat het lastig is om je aan een bepaalde klasse te houden en daar verder op in te spelen. Net paar rondjes in de BMW M8 gereden op een parcour welke ik enkel van de mazda ken, super gruwelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik gisteren ook voor voor het eerst in de skip gereden. Is me goed bevallen. En straks nog een beetje.

Paar x op de Pole gestaan, snelste tijd is iets van een 1.56.5xx

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45

Ik heb de indruk dat het een vrij ehhh subtiele update van Road America is:) het lijkt met name een texture-update.

[ Voor 10% gewijzigd door B Tender op 28-05-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik lees op het forum dat het vooral nieuwe textures e.d. zijn inderdaad.

Kortom, de baan is wat scherper, en onze framerate wat lager :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 28-05-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kom gewoon echt geen steek verder. Video's gekeken, tips gelezen, maar ik kom gewoon niet meer in de buurt van tijden die ik zelf gereden heb. Laat staan de echte snelle tijden....

Begint nu echt te frustreren...

Pff 4 incs in qualify en geen tijd. Wat een drama.
Zucht. P4 in een hele sterke groep in de race en ja hoor ik plant hem weer in de muur. Wat een domme achterlijke ezel ben ik toch...

Denk dat ik beter kan stoppen... Ik leer blijkbaar niks.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 28-05-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
B Tender schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:20:
[Video: iRacing - Road America Updated for Season 3]

Ik heb de indruk dat het een vrij ehhh subtiele update van Road America is:) het lijkt met name een texture-update.
Kijk eens 3 posts terug voor die van jou 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ben toch wel benieuwd naar de F3 vervanger komend seizoen, de USF2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
fietsbob schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:19:
Ben toch wel benieuwd naar de F3 vervanger komend seizoen, de USF2000.
Daar heb ik stiekem ook wel veel zin in :) Voor mijn gevoel is de F3 eigenlijk gewoon te snel voor de D-klasse sprint-serie. Dat gevoel wordt bevestigd door de eindeloze puinhopen die ik voorbij zie komen op o.a. Reddit, of als ik eens een race spectate. De zelfde serie met een iets langzamere wagen zou daar denk ik best wel helpen :) En dan durf ik't misschien zelf ook aan om'm te rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit is de lijst die ingediend is voor sezoen 3. Nog niet bevestigd door Iracing.

For the USF2000 since it's a fixed sprint series it looks like iRacing is doing the schedule (at the very least for the first season). Haven't seen anyone from the community submitting a schedule for it to them.

For the PM-18 the submitted schedule is:
Watkins Glen
Road America
Phoenix
Indy
Montreal
Sebring
Spa
Gateway
Mid Ohio
Suzuka
Lucas Oil
Laguna Seca
Nordschleife

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Als er trouwens nog mensen zin hebben om vanavond Le Mans te oefenen: Ik ga weer op TeamSpeak in het Fun-kanaal hangen, en als er iemand bij komt start ik een hosted sessie van'n paar uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Oh, nog vóórdat ik m'n stoel neergezet heb al de eerste.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Server blijft tot kwart voor 11 up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en alles is goed ingesteld. De pedalen (Heusinkveld) en stuur (Thrustmaster TX-WS) zijn aangesloten en gecalibreerd. Als ik nu een Test start, kan ik niet wegrijden uit de pits. Wat zie ik over het hoofd?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Techno Overlord schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:49:
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en alles is goed ingesteld. De pedalen (Heusinkveld) en stuur (Thrustmaster TX-WS) zijn aangesloten en gecalibreerd. Als ik nu een Test start, kan ik niet wegrijden uit de pits. Wat zie ik over het hoofd?
Heb je in iRacing je controls ingesteld? Mogelijk verwacht'ie dat je pedalen aan je stuur gebruikt en moet je'm nog even vertellen dat je je Sprints wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vraagje over vrs. Lees ik dit grafiekje goed, als ik zeg dat ik veels te vroeg begin met remmen, en ipv in 1 keer naar max remmen te gaan, langszaam mijn rem op te bouwen?

En ik rem nog stukje bij blijkbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEliEK2f8cDWMsK9o4F9LpJ_7go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYiZtcVha7mvmohWTuQPNSN0.png?f=fotoalbum_large

En hieronder, snap ik ook niet. Bocht 1 en 2 op Gilles. Zij gebruiken dus blip en ik clutch als ik dit zo lees?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAHSpwRQtc3AHAYG3xYqrAe9wTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJDleksvpUbNTuXk258h2346.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ActualFantasy op 28-05-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ActualFantasy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:03:
Vraagje over vrs. Lees ik dit grafiekje goed, als ik zeg dat ik veels te vroeg begin met remmen, en ipv in 1 keer naar max remmen te gaan, langszaam mijn rem op te bouwen?

En ik rem nog stukje bij blijkbaar?

[Afbeelding]

En hieronder, snap ik ook niet. Bocht 1 en 2 op Gilles. Zij gebruiken dus blip en ik clutch als ik dit zo lees?

[Afbeelding]
Klopt, jij bent het rode stippellijntje. Volgens VRS kan je dus later remmen, en moet je hem stabiel blijven houden ipv nog een keertje bijremmen.

Edit; voor de onderste grafiek. Ze schakelen door het kort het los te laten, koppelen is niet nodig in de skip bij opschakelen

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 28-05-2020 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
ActualFantasy schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:03:
"Veels" te vroeg valt wel mee, het geselecteerde stuk is 33m, waarvan al bijna de helft niet telt.
Je remt dus +- 15m vroeger.
Als je op dat punt +-150km/h rijdt, gaat er in 1s 42m voorbij.
Je zou dan 0.25s later kunnen remmen.
Dat word 3 nieuwe grassprieten uitzoeken die +-7m verder staan dan je huidige rempunt aangezien je reactietijd ook anders gaat worden.

Staat je niet blind op de VRS tijden, die gasten rijden enorm veel en kennen iRacing door en door.
Ik merk dat als mijn rondetijd binnen de 2% van hun tijd komt ik competitief kan meedoen in een race.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een belangrijke les die ik al jaren hanteer is 1 second at a time.
En dat houdt ook in dat je je niet blindstaart op toptijden en eigenlijk enkel bezig bent met je eigen rondje te verbeteren.
‘Vroeger’ was het enige tool ispeed. Op basis daarvan toen een leuke instructie geschreven die in de topic start staat (zoals zo veel antwoorden op vragen).
Hier de directe link naar het manual: https://www.got-racing.eu.../one_second_at_a_time.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:21:
Een belangrijke les die ik al jaren hanteer is 1 second at a time.
En dat houdt ook in dat je je niet blindstaart op toptijden en eigenlijk enkel bezig bent met je eigen rondje te verbeteren.
‘Vroeger’ was het enige tool ispeed. Op basis daarvan toen een leuke instructie geschreven die in de topic start staat (zoals zo veel antwoorden op vragen).
Hier de directe link naar het manual: https://www.got-racing.eu.../one_second_at_a_time.pdf
Maar wat doe je als die persoon die een seconde sneller is jij zelf bent en je niet kunt ontdekken wat je fout doet.

De races zijn mijn beste graadmeter. Dan zie ik bij bochten het verschil op- of teruglopen en heb ik een idee welke bochten ik verkeerd doe. Maar of ik nu agressief een bocht aanval of het rustig doe, de rondetijden zakken steeds verder weg. Ben inmiddels nog langzamer dan tijdens mijn eerste rondjes op deze baan zondagavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

2020 season 3 preview!
May is about to turn over to June, and you know what that means: time for a new build! We may have dropped North Wilkesboro Speedway a few weeks early, but that doesn’t mean this won’t be one of the most exciting builds in quite some time. Here’s everything you have to look forward to:

1987 Cars: The highly anticipated Chevrolet Monte Carlo and Ford Thunderbird from the 1987 NASCAR Cup Series make their debut on iRacing next week. Raced by Dale Earnhardt and Bill Elliott to first and second in points with a combined 17 of 29 victories and the all-time NASCAR speed record, they’ll be part of the new NASCAR Legends Series.

Ford F-150: Get behind the wheel of Ford’s entry in the NASCAR Gander RV & Outdoors Truck Series for the first time and see if you’ve got what it takes to win in Class C competition!

Road Course Racers: Work your way up the Road to Indy ladder with the first two cars in the path to the NTT IndyCar Series, the USF-17 (used in US F2000) and the PM-18 (used in Indy Pro 2000). If GT racing is more your speed, never fear: the BMW M4 GT4 makes its debut in the iRacing IMSA Michelin Pilot Challenge.

Track Updates: The reconfigured Kentucky Speedway, reflecting the circuit’s most recent reconfiguration, will be made available free of charge to all members who own the current Kentucky layout. In addition, be sure to hit the track at Road America to check out its extensive art updates!

Race Control Updates: Starting with Season 3, limited tire sets will be the new rule in multiple official series, as well as available for selection in Hosted and League events. In addition, be on the lookout for other race control updates, including shorter cautions on superspeedways and drive-through penalties.

Tire and Damage Model Updates: Seven more cars, including the NASCAR Cup Series cars and Porsche 911 GT3 Cup, will be utilizing iRacing’s New Damage Model, which now features multi-threaded processing. Stock cars, trucks, and selected road cars have also received tire updates.

Audio Updates: Our latest build takes iRacing’s audio systems to the next level, with the long-awaited integration of XAudio2 API, iRacing’s new sound system. Over the coming months, expect new and improved sounds as we work to take advantage of its capabilities. You’ll be able to switch to XAudio2 API from the Direct Sound system under the Options menu.

Visual Updates: Our new auto-exposure camera system and camera shakes are part of a slate of multiple graphics improvements. Cameras now automatically adjust their exposure based on the image they’re capturing, while camera shake effects are available for static and mounted cameras. The auto-exposure camera system only works with HDR rendering enabled.

AI: Four new cars and eight new tracks have been unlocked for AI competition, including both new Road to Indy cars, the BMW M4 GT4, five NASCAR Cup Series tracks, and more.

Beta UI: Multiple performance and interface improvements to Beta UI are available, including a new race start-up loading system and screen that shows loading progress.

Be sure to check the Release Notes for the full slate of updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Maar wat doe je als die persoon die een seconde sneller is jij zelf bent en je niet kunt ontdekken wat je fout doet.

De races zijn mijn beste graadmeter. Dan zie ik bij bochten het verschil op- of teruglopen en heb ik een idee welke bochten ik verkeerd doe. Maar of ik nu agressief een bocht aanval of het rustig doe, de rondetijden zakken steeds verder weg. Ben inmiddels nog langzamer dan tijdens mijn eerste rondjes op deze baan zondagavond.
Ademhalen en even de fun van je oefeningen inzien ;)
Elke practice en race heeft andere omstandigheden.

Tijdens de Bathurst 12hr van 2020 kwam ik er achter dat de snelste tijden +- 10min na het starten van de server gereden werden tijdens practice, net voor zonsopkomst.
Na die magische 10min werd het steeds langzamer, je zag de snelste mensen na 30min weer van de server vertrekken.

Kijk eens terug naar de omstandigheden van Zondagavond (als je dat kan met VRS).
En ga dan op een server rijden als die omstandigheden er zijn.

Als je 100% altijd tot op 0.001 van je tijd wil zitten dan kun je beter AC gaan rijden.
Maar dat word ook saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
raymondw schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Kijk eens terug naar de omstandigheden van Zondagavond (als je dat kan met VRS).
Of een testsessie opzetten met ongeveer die omstandigheden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Laatst online: 15-02-2024
Hey vraagje heeft iemand een tip om het maximale van je remmen te gebruiken ik merk nu met le mans vindt ik het lastiger om te remmen waar andere mensen het doen komt ook omdat ik net een loadcell pedalen heb maar tips zijn erg welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Ademhalen en even de fun van je oefeningen inzien ;)
Elke practice en race heeft andere omstandigheden.

Tijdens de Bathurst 12hr van 2020 kwam ik er achter dat de snelste tijden +- 10min na het starten van de server gereden werden tijdens practice, net voor zonsopkomst.
Na die magische 10min werd het steeds langzamer, je zag de snelste mensen na 30min weer van de server vertrekken.

Als je 100% altijd tot op 0.001 van je tijd wil zitten dan kun je beter AC gaan rijden.
Maar dat word ook saai ;)
Ik doe steeds een race met een open practice ervoor en vergelijk die tijden. Volgens mij zijn alle sessies van een race elke keer hetzelfde.

En op 0.001 van mijn beste tijd zitten steeds verwacht en zoek ik ook niet.

Maar mijn overall optimal ist 1:40.4, mijn beste tijd 1:40.9

De afgelopen sessies had ik een optimal van 1:40.9 en een best van 1:41.9 maar het zat meer in de mid 1:42 Dan wat anders. Dat is dus anderhalf tot twee seconde langzamer dan wat ik een paar dagen geleden gedaan heb. Dat was dan nota bene in mijn eerste of tweede sessie geloof ik.

Verder heb ik niks veranderd aan instellingen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Phusebox schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Ik doe steeds een race met een open practice ervoor en vergelijk die tijden. Volgens mij zijn alle sessies van een race elke keer hetzelfde.

De afgelopen sessies had ik een optimal van 1:40.9 en een best van 1:41.9 maar het zat meer in de mid 1:42 Dan wat anders. Dat is dus anderhalf tot twee seconde langzamer dan wat ik een paar dagen geleden gedaan heb. Dat was dan nota bene in mijn eerste of tweede sessie geloof ik.
Optimaal is btje onzin, die rekent een crash ook mee, crash je twee keer leuk heb je 0.45 afwijking...

Als je tijdens je eerste twee rondjes beter ging zou ik zeggen dat je nu over-drived. ( :+ )
Ga eens rustig in de relax modus starten en probeer op langzaam tempo te rijden.
Laat iedereen die er langs wil voorbij.
Rondje na rondje opbouwen en je rempunten zoeken.

Je gaat vanzelf steeds sneller en beter rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Adriaaanvdb schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:59:
Hey vraagje heeft iemand een tip om het maximale van je remmen te gebruiken ik merk nu met le mans vindt ik het lastiger om te remmen waar andere mensen het doen komt ook omdat ik net een loadcell pedalen heb maar tips zijn erg welkom
Loadcell is muscle memory opbouwen, daar gaat wat tijd overheen. Wat mij heel erg geholpen heeft is het info paneeltje van iRacing recht voor mijn neus te zetten.

Tijdens het leren van de track zoek ik dan op per bocht hoeveel procent remdruk ik kan geven. Doordat ik direct zie wat ik doe, leer je hoeveel kracht je moet geven om een bepaalde remdruk te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Adriaaanvdb schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:59:
De brake force factor moet op 0. Veel mensen die net overstappen naar load cell pedalen vergeten dat :P

Verder is het gewoon wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Laatst online: 10-01-2022
Waar kan ik het Google document vinden voor de 24 uur van lemans

Alvast bedankt

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[...]

Zelf kijk ik liever naar mijn (session) personal best. Je optimal tijd is je rondetijd als je al je paarse sectoren optelt. Dus je 100% perfecte rondje. Je kan wel je optimal tijd vergelijken met je PB om te kijken hoe veel rek je nog hebt.

Maar puur de optimal tijd najagen doe ik zelf nooit.

Sessies kunnen van elkaar verschillen. Ook al is het weer hetzelfde, de baan zelf kan ook anders zijn door meer of minder gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Sow, dat waren 2.5 vermoeiende, maar lekkere uren oefenen op Le Mans. Helemaal op het eind nog een run met 11kg brandstof gedaan, en daarmee eindelijk onder de 3:40 gedoken (3:38.9), dus qua performance tevreden :) In ieder geval één tank volledig leeggereden zonder problemen, en ook weinig crashes in m'n pushlaps. Volgens mij in 2.5 uur maar 2 of 3 keer een muur geraakt, maar da's op practice-pace. Als ik het in de race een béétje rustig aan doe, verwacht ik heel weinig problemen. Bij Bathurst had ik daar een stuk minder vertrouwen in :P
Wat ik wel merk, is dat verkeer nog een beetje lastig is. Vanaf de Porsche Curves tot en met Tertre Rouge weet ik eigenlijk niet hoe ik er langs kom. Als ik nu de race zou moeten rijden, dan zou ik dat hele stuk gewoon achter een GTE blijven hangen als'ie me er niet bewust langs laat. Misschien dat het stuk tussen de Ford Chicanes en de Dunlopbocht nog wat mogelijkheden biedt, maar voor de rest... pfff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
racer180 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:24:
Waar kan ik het Google document vinden voor de 24 uur van lemans

Alvast bedankt
In @JPM85's signature, of hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 19:45
[...]

De temperatuur en track state is erg belangrijk voor de tijden als je goed wil zien of je sneller word is in een test session met static wheather

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Niellie41 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:25:
[...]

Zelf kijk ik liever naar mijn (session) personal best. Je optimal tijd is je rondetijd als je al je paarse sectoren optelt. Dus je 100% perfecte rondje. Je kan wel je optimal tijd vergelijken met je PB om te kijken hoe veel rek je nog hebt.

Maar puur de optimal tijd najagen doe ik zelf nooit.

Sessies kunnen van elkaar verschillen. Ook al is het weer hetzelfde, de baan zelf kan ook anders zijn door meer of minder gebruik.
Hiervoor gebruik ik zelf session optimal. Je beste ronde kan er één met een slechte sector zijn. Tegenover session optimal zie je precies waar je tijd laat liggen. Tegenover all-time best of all-time optimal is inderdaad onhandig. Je hoeft maar net één keer per ongeluk een tow gehad te hebben op een baan in goede omstandigheden en je bent jezelf de rest van de week aan het opvreten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een optimal tijd kan ook zeer onbereikbaar zijn.
Als je door een apex te missen en bv een slechte sector tijd zet in bv sector 1 en daardoor heel veel snelheid mee kan nemen naar een lang recht eind in sector 2 heb je opeens een veel snellere optimal tijd die je nooit aan elkaar kan rijden.
Dus session best is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
JPM85 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Loadcell is muscle memory opbouwen, daar gaat wat tijd overheen. Wat mij heel erg geholpen heeft is het info paneeltje van iRacing recht voor mijn neus te zetten.

Tijdens het leren van de track zoek ik dan op per bocht hoeveel procent remdruk ik kan geven. Doordat ik direct zie wat ik doe, leer je hoeveel kracht je moet geven om een bepaalde remdruk te genereren.
Dankje ja heb ik ook al gedaan ik begon met 16kg daarna naar 40kg en nu naar 90kg maar ik heb daarmee nog een beetje problemen mee maar het gaat wel wat beter maar misschien was mijn rijstijl de agressief dus ik hoopte dat er misschien nog een paar tips waren wat me kon helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Niellie41 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:19:
[...]

De brake force factor moet op 0. Veel mensen die net overstappen naar load cell pedalen vergeten dat :P

Verder is het gewoon wennen.
Wat bedoel je daarmee? Ik heb niks veranderd om het makkelijker te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Adriaaanvdb schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:15:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Ik heb niks veranderd om het makkelijker te maken.
Bij de settings staat een slider die “brake force factor” heet. Die staat op 1.4 standaard geloof ik. Dat is een setting voor pedalen zonder loadcell.
Als je loadcell pedalen hebt moet je die slider naar 0 zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:12:
Een optimal tijd kan ook zeer onbereikbaar zijn.
Als je door een apex te missen en bv een slechte sector tijd zet in bv sector 1 en daardoor heel veel snelheid mee kan nemen naar een lang recht eind in sector 2 heb je opeens een veel snellere optimal tijd die je nooit aan elkaar kan rijden.
Dus session best is the way to go.
Gelukkig mogen we het allemaal instellen hoe we het zelf het prettigst vinden :) Ik vind de extra info die session optimal geeft prettig, en vind dat belangrijker dan het risico dat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
[...]

Van wat ik me herinner speel track temp een grote rol op Laguna Seca en je verliest er ook snel een paar seconden door de corckscrew niet goed te nemen bijvoorbeeld.

Zoals ik eerder aanhaalde, heb je mss een replay zodat we kunnen zien wat er verbeterd kan worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:26:
Sow, dat waren 2.5 vermoeiende, maar lekkere uren oefenen op Le Mans. Helemaal op het eind nog een run met 11kg brandstof gedaan, en daarmee eindelijk onder de 3:40 gedoken (3:38.9), dus qua performance tevreden :) In ieder geval één tank volledig leeggereden zonder problemen, en ook weinig crashes in m'n pushlaps. Volgens mij in 2.5 uur maar 2 of 3 keer een muur geraakt, maar da's op practice-pace. Als ik het in de race een béétje rustig aan doe, verwacht ik heel weinig problemen. Bij Bathurst had ik daar een stuk minder vertrouwen in :P
Wat ik wel merk, is dat verkeer nog een beetje lastig is. Vanaf de Porsche Curves tot en met Tertre Rouge weet ik eigenlijk niet hoe ik er langs kom. Als ik nu de race zou moeten rijden, dan zou ik dat hele stuk gewoon achter een GTE blijven hangen als'ie me er niet bewust langs laat. Misschien dat het stuk tussen de Ford Chicanes en de Dunlopbocht nog wat mogelijkheden biedt, maar voor de rest... pfff :+
Ik ga ervan uit dat je de HPD bedoelt?
De HPD wordt flink beinvloed door de hoeveelheid brandstof in de tank. De auto wordt normaal gedurende een stint eigenlijk elk rondje sneller.

Wat betreft de porsche curves kun je het beste even erachter blijven, het kan net verkeerd uitkomen tov je concurrenten, maar daar doe je niks aan. Met goed momentum kun je wel de voorlaatste rechter buitenom, maar dan moet je echt goed uitkomen om de GTE's bij dat laatste linkerknikje niet te hinderen.

Maar eigenlijk bij le mans is verkeer prima te doen, 90% van de track is juist heel prettig.
Zorgen dat je voor een bocht er redelijk kortbij zit, en een volgend recht stuk erlangs bij uit-accelereren. Dat werkt op de lange termijn gewoon het prettigste, en kost het minste tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bedankt voor alle feedback weer. Ik ga vanavond ipv een race maar eens een practice doen dan en die delen met jullie.

Ik verlies vooral veel tijd in bocht 3 en 5 voor mijn gevoel.

Voorlopig zit ik ook nog wel even in de D Klasse met mijn crashes en slechte SR. Mag van mezelf ook niets anders proberen totdat ik echt het idee heb dat ik goed mee kan komen in de Mazda op de meeste banen.

Pagina: 1 ... 276 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies