iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 277 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 05:54:
Bedankt voor alle feedback weer. Ik ga vanavond ipv een race maar eens een practice doen dan en die delen met jullie.

Ik verlies vooral veel tijd in bocht 3 en 5 voor mijn gevoel.

Voorlopig zit ik ook nog wel even in de D Klasse met mijn crashes en slechte SR. Mag van mezelf ook niets anders proberen totdat ik echt het idee heb dat ik goed mee kan komen in de Mazda op de meeste banen.
Hoe schakel je? En waar staat de aids op?

Bij mij maakte het bij insturen van bochten en groot verschil tussen Auto Blip en Auto Clutch.

Mocht je geen 3e pedaal hebben; Zelfs zonder clutch pedaal, kun je met Auto Clutch rijden. Zorgen dat je bij downshifts ook blipt en bij upshifts je gaspedaal loslaat.

De auto (Met name de mx5) valt dan heerlijk in de bocht en heeft voor je gevoel veel meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
StealthyPeanut schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:33:
[...]

Bij mij maakte het bij insturen van bochten en groot verschil tussen Auto Blip en Auto Clutch.

Mocht je geen 3e pedaal hebben; Zelfs zonder clutch pedaal, kun je met Auto Clutch rijden. Zorgen dat je bij downshifts ook blipt en bij upshifts je gaspedaal loslaat.

De auto (Met name de mx5) valt dan heerlijk in de bocht en heeft voor je gevoel veel meer grip.
Autoclutch. Aids? Die staan uit volgens mij? Althans ik zie alleen maar brake en throttle assist volgens mij en die staan uiteraard uit.

Ik heb wel een derde pedaal ergens liggen maar schakelen met koppelen is me nog nooit gelukt dus heb ik dat pedaal verwijdert. Ook omdat anders het rempedaal recht achter de stang zit van de wheelstand.

Tot een jaar geleden reed ik sowieso altijd nog met automatisch schakelen. Overgestapt op handmatig en geprobeerd met koppelen maar dan ben ik zo traag met schakelen dat het niets oplevert. In de meeste games ben ik zelfs sneller met automaat dan handmatig met auto clutch.

Blippen nooit gedaan. Gas los bij upshifts ook niet. Heb het idee dat ik dan echt meer verlies dan win... Maar goed moet het nog eens proberen maar dan kan ik nog wel een half jaar vooruit voordat ik dat in het systeem heb.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:42:
Als er trouwens nog mensen zin hebben om vanavond Le Mans te oefenen: Ik ga weer op TeamSpeak in het Fun-kanaal hangen, en als er iemand bij komt start ik een hosted sessie van'n paar uur :P
Gisteravond helaas geen tijd gehad , ik heb een loadcell met ingebouwde versterker gekocht en ingebouwd in mijn t3pa pedalset.Ik was het wisselende rempunt behoorlijk zat aan het worden , zal niet veel aan mijn pace veranderen maar hoop/verwacht dat ik stuk constanter zal zijn na wennen aan de loadcell. Ik heb de brakemod van thrustmaster ook laten zitten dus er zit toch een soort van 'gevoel 'in.Is een 25 kg loadcell en als ik hard wil remmen moet ik ook echt hard trappen , dus ik ben benieuwd .Vanavond ga ik de boel testen , misschien tot vanavond !?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
StealthyPeanut schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:33:
[...]

Enige tips om downshift blippen te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Bedankt voor alle feedback weer. Ik ga vanavond ipv een race maar eens een practice doen dan en die delen met jullie.

Voorlopig zit ik ook nog wel even in de D Klasse met mijn crashes en slechte SR. Mag van mezelf ook niets anders proberen totdat ik echt het idee heb dat ik goed mee kan komen in de Mazda op de meeste banen.
Ik ben zelf in maart begonnen met iRacing en ben vrij snel na dat het kon overgestapt naar de Skip. Daar haal ik sindsdien veel meer plezier uit dan de mx-5. Met de mx-5 had ik totaal geen gevoel en ook niet het idee dat ik sneller werd. Het was ook meer overleven.

Met betrekking tot de omstandigheden, deze kunnen echt per race verschillen. Gisteren deed ik 2 races achter elkaar op Montreal. Waar ik in de eerste race gemakkelijk de 1.56 laag reed en soms uitschieters naar de 1.55, kwam ik de 2e race niet verder als een 1.57.5 ofzo. Terwijl ik voor mijn gevoel niks anders deed en ook zeker geen schade had.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:44:
[...]

Gewoon een kwestie van gewenning. Klein dotje gas elke keer als je terugschakelt. Als ik lang ik de Skippy gereden heb doe ik dit de eerste paar meters ook in een auto waarin het helemaal niet hoeft.

Het hoeft ook niet in elke bocht. Meestal leer je wel de plekken waar die onbalans met terugschakelen echt vervelend is. En in de MX-5 kun je soms de onbalans ook gebruiken voor extra rotatie, maar dat is wel 'next level'. Vooral van de 3 naar de 2 treedt het op.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 29-05-2020 08:08 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Jimmy J. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:07:
[...]
Gewoon een kwestie van gewenning. Klein dotje gas elke keer als je terugschakelt. Als ik lang ik de Skippy gereden heb doe ik dit de eerste paar meters ook in een auto waarin het helemaal niet hoeft.

Het hoeft ook niet in elke bocht. Meestal leer je wel de plekken waar die onbalans met terugschakelen echt vervelend is. En in de MX-5 kun je soms de onbalans ook gebruiken voor extra rotatie, maar dat is wel 'next level'. Vooral van de 3 naar de 2 treedt het op.
Het gaat meer over met de pedalen, ik heb in iRacing staan op auto clutch omdat ik het teveel in een keer vond om te leren racen inclusief koppelen (alhoewel irl ik er 0 moeite mee heb). Meestal gebruik ik alleen mijn rechtervoet om gas te geven/remmen.

Moet ik dan gaan leren heel toe remmen zoals ik dat vaak hoor terugkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Het gaat meer over met de pedalen, ik heb in iRacing staan op auto clutch omdat ik het teveel in een keer vond om te leren racen inclusief koppelen (alhoewel irl ik er 0 moeite mee heb). Meestal gebruik ik alleen mijn rechtervoet om gas te geven/remmen.

Ah zo. In plaats van te leren heel-toe'en zou ik vooral gaan leren met links te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:02
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Geen assists gebruiken. Leer gewoon de heel toe techniek. Je hoeft echt niet een perfecte rev match te hebben. Probeer de beweging vooral niet te gehaast te maken. Hoe dichter je bij je rpm target komt hoe beter natuurlijk. iRacing is behoorlijk vergevensgezind hiermee in vergelijking met in het echt. Sneller/beter zijn dan de auto clutch assist is niet moeilijk.

[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 29-05-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
glnk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Geen assists gebruiken. Leer het gewoon de heel toe techniek. Je hoeft echt niet een perfecte rev match te hebben. Probeer de beweging vooral niet te gehaast te maken. Sneller/beter zijn dan de auto clutch assist is niet moeilijk.
Ik ga vanmiddag even een paar rondjes Laguna Sega proberen te rijden. Kijken hoever ik kom. Anders eerst met links remmen en dan later zorgen maken over heel toe. Ik schaam mij niet voor het gebruik van Assists, zolang het maar leuk en ik niet laatste kom ben ik al snel tevreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
glnk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:25:
[...]

Geen assists gebruiken. Leer het gewoon de heel toe techniek. Je hoeft echt niet een perfecte rev match te hebben. Probeer de beweging vooral niet te gehaast te maken. Hoe dichter je bij je rpm target komt hoe beter natuurlijk. iRacing is behoorlijk vergevensgezind hiermee in vergelijking met in het echt. Sneller/beter zijn dan de auto clutch assist is niet moeilijk.
Heel toe op het moment dat je vol op je rem moet en van bijv 6 naar 2 moet schakelen in een paar seconde is toch niet te doen?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:17:
[...]
Ah zo. In plaats van te leren heel-toe'en zou ik vooral gaan leren met links te remmen.
Met links remmen doe ik zelf wel altijd al, maar als ik het koppelingspedaal terug ga zetten moet ik dus weer met rechts gaan remmen?

Heb ook koppeling op mijn stuur, maar of dat nu zo'n goed idee is voor een amateur als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Met links remmen doe ik zelf wel altijd al, maar als ik het koppelingspedaal terug ga zetten moet ik dus weer met rechts gaan remmen?

Heb ook koppeling op mijn stuur, maar of dat nu zo'n goed idee is voor een amateur als ik.
Je hebt het koppelingspedaal enkel nodig bij de start van een race, daarna kan je schakelen zonder koppeling. Je hoeft dus niet te leren remmen met rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Even een streepje gas als je terug schakelt helpt al veel, op den duur wordt het een automatisme en wordt het opletten als je gt3’s etc gaat rijden. (Zeker in een endurance race)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
JPM85 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:39:
[...]

Je hebt het koppelingspedaal enkel nodig bij de start van een race, daarna kan je schakelen zonder koppeling. Je hoeft dus niet te leren remmen met rechts.
In het echt ook alleen je sloopt er je synchromesh mee. iRacing heeft geen versnellingsbak schade helaas dus je kan er misbruik van maken. Echter met een propere heel toe techniek is de kans op een mis-shift een stuk kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 06:51:
[...]

Autoclutch. Aids? Die staan uit volgens mij? Althans ik zie alleen maar brake en throttle assist volgens mij en die staan uiteraard uit.

Ik heb wel een derde pedaal ergens liggen maar schakelen met koppelen is me nog nooit gelukt dus heb ik dat pedaal verwijdert. Ook omdat anders het rempedaal recht achter de stang zit van de wheelstand.

Tot een jaar geleden reed ik sowieso altijd nog met automatisch schakelen. Overgestapt op handmatig en geprobeerd met koppelen maar dan ben ik zo traag met schakelen dat het niets oplevert. In de meeste games ben ik zelfs sneller met automaat dan handmatig met auto clutch.

Blippen nooit gedaan. Gas los bij upshifts ook niet. Heb het idee dat ik dan echt meer verlies dan win... Maar goed moet het nog eens proberen maar dan kan ik nog wel een half jaar vooruit voordat ik dat in het systeem heb.
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:44:
[...]

Dit is erg interessant om te kijken; YouTube: What Am I Doing Wrong - Shifting Aids

En ik heel-toe ook niet en gebruik ook geen 3e pedaal. Ik rem altijd met links en accelereer met rechts. Dus;

Zet de AIDS op Anti-Stall-Clutch.

Aankomst bocht
Ik rem (en blijf remmen), tegelijk: downshift, tik rechts aan, downshift, tik rechts aan, downshift etc etc.

En bij het optrekken moet je even de gas loslaten, maar daar ga je maar 0,2 seconde per ronde mee winnen, dus dat is geen probleem.

De winst zit hem vooral bij aankomst bocht (je kunt later remmen), en doordat je het zelf uitvoert, stuurt de auto veel directer in. Probeer maar eens en na een paar rondes merk je dat je veel meer controle over de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Gruwel84 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 02:42:
[...]

Ik ga ervan uit dat je de HPD bedoelt?
De HPD wordt flink beinvloed door de hoeveelheid brandstof in de tank. De auto wordt normaal gedurende een stint eigenlijk elk rondje sneller.

Wat betreft de porsche curves kun je het beste even erachter blijven, het kan net verkeerd uitkomen tov je concurrenten, maar daar doe je niks aan. Met goed momentum kun je wel de voorlaatste rechter buitenom, maar dan moet je echt goed uitkomen om de GTE's bij dat laatste linkerknikje niet te hinderen.

Maar eigenlijk bij le mans is verkeer prima te doen, 90% van de track is juist heel prettig.
Zorgen dat je voor een bocht er redelijk kortbij zit, en een volgend recht stuk erlangs bij uit-accelereren. Dat werkt op de lange termijn gewoon het prettigste, en kost het minste tijd.
Dat was de HPD inderdaad. Ik vond'm wel wat losser worden naar het eind van de stint toe, had het idee dat ik net wat minder hard kon remmen en dat'ie zéker niet meer zo lekker de bocht in wilde. Dat zorgt er tot dusver voor mij voor dat ik nog geen tijd win door het lichter worden, maar vergelijkbare rondetijden blijf rijden. Een rondje met nog maar 6kg in de tank en nieuwe banden was wel meteen 2s sneller, dus dat verschil is wel heel duidelijk :+

Qua verkeer vrees ik dan inderdaad dat er weinig anders op zit dan op dat stuk mijn verlies nemen. Liever een paar seconden missen dan mezelf of iemand anders om zeep helpen. Ik heb het gisteravond ook een keer geprobeerd in de aanloop naar de dubbele chicane voor start/finish, maar daar had ik niet de accelleratie om er echt voor te komen en zat ik dus heel onhandig aan de binnenkant voor de eerste chicane, waardoor ik zó veel moest afremmen dat het alsnog allemaal lastig werd. Met de bakverhoudingen op standje Le Mans is de off-the-line accelleratie van de HPD niet meer zo indrukwekkend veel sneller dan een GTE, dus dan blijven inderdaad vooral de rechte stukken over.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:03
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Koppeling op het stuur is juist erg goed, zeker bij de mx-5 ben je sneller van je koppeling af waardoor je een betere start kan maken. Verder heb je de koppeling, zoals eerder werd gemeld, niet nodig.
Afhankelijk van welke richting je op wil in je verdere iracing carriere, zou ik niet te veel focussen op " to blip or not to blip" voor de GT series heb je het namelijk niet nodig en leer je jezelf iets aan waar je verder geen profijt van hebt in de toekomst.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
JoepW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Kijk eens 3 posts terug voor die van jou 8)7
Ik had nog gecheck-chech-dubbelchecked... :X Eerlijk waar.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:07:
[...]
Dit gaat bij mij dus niet goed. Als ik wil terugschakelen in de Skip dan druk ik op de rem i.p.v. het gaspedaal. Krijg het maar niet tussen mijn oren om dit zo aan te leren, iets met problemen links/rechts coördinatie uit het verleden :+

Gisteren overigens voor het eerst sinds mijn format van mijn pc weer een race gereden. Besefte mij tijdens de race dat ik was vergeten om mijn Fanatec en Thrustmaster software te installeren dus de prestatie was niet al te best 8)7 Positieve nieuws was dat ik in ieder geval geen last meer heb gehad van de haperingen in iRacing. Dus dat bied perspectief:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wormaap schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:26:
Sow, dat waren 2.5 vermoeiende, maar lekkere uren oefenen op Le Mans. Helemaal op het eind nog een run met 11kg brandstof gedaan, en daarmee eindelijk onder de 3:40 gedoken (3:38.9), dus qua performance tevreden :) In ieder geval één tank volledig leeggereden zonder problemen, en ook weinig crashes in m'n pushlaps. Volgens mij in 2.5 uur maar 2 of 3 keer een muur geraakt, maar da's op practice-pace. Als ik het in de race een béétje rustig aan doe, verwacht ik heel weinig problemen. Bij Bathurst had ik daar een stuk minder vertrouwen in :P
Wat ik wel merk, is dat verkeer nog een beetje lastig is. Vanaf de Porsche Curves tot en met Tertre Rouge weet ik eigenlijk niet hoe ik er langs kom. Als ik nu de race zou moeten rijden, dan zou ik dat hele stuk gewoon achter een GTE blijven hangen als'ie me er niet bewust langs laat. Misschien dat het stuk tussen de Ford Chicanes en de Dunlopbocht nog wat mogelijkheden biedt, maar voor de rest... pfff :+
Buitenom bij de laatste lange rechter bocht in de porsche curves kan je er normaal gesproken makkelijk omheen, moet je er al wel boven op zitten natuurlijk.

Stuk tussen de porsche curves en ford chicane kan je ook gewoon inhalen, dat knikje kunnen alle auto's makkelijk volgas doen en genoeg ruimte houden voor een andere auto.

Tussen ford chicane en eerste bocht heb je ook zat tijd en ruimte om in te halen.

Na de eerste chicane kan je ook inhalen, wel zorgen dat je goed uit de bocht komt. Je kan zowel buitom als binnendoor, ligt eraan waar de GTE ruimte laat.

Daarna pas weer na Tetre Rouge inhalen, is gewoon te gevaarlijk om dat kleine tussen stukje hem er nog tussen te proppen en je wint er bijna niks mee.

Edit: en in de practice mag je ook proberen in te halen waar je denkt dit kan eigenlijk niet, daar is de practice voor. Gaat het dan mis is het niet zo erg en als je het niet probeert weet je nooit of het wel of niet kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Linc op 29-05-2020 09:34 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48

Zou het kunnen dat je oude filmpjes hebt gekeken van op het oude tyre model?

In bocht 3 lift ik tot de apex (of een klein beetje remmen als je wat sneller aankomt) en in bocht 5 tap ik even op de rem voor ik over het heuveltje rijdt en dan goed insnijden.
Laguna Seca is sowieso ook een wat moeilijkere baan om echt consistent op te rijden vind ik zelf.

Ikzelf gebruik nog gewoon de auto-blip van iRacing omdat mijn huidige rig het niet toelaat zelf te blippen en vind dit bij de mazda nog wel ok. Upshifts zijn traag bij de mazda als je het niet handmatig doet maar in totaal is dit mss 3 tot 6 tiendes per lap dat je verliest met auto-blip en upshift.

[ Voor 14% gewijzigd door GiggySmalls op 29-05-2020 09:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Doubleoz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Dit gaat bij mij dus niet goed. Als ik wil terugschakelen in de Skip dan druk ik op de rem i.p.v. het gaspedaal. Krijg het maar niet tussen mijn oren om dit zo aan te leren, iets met problemen links/rechts coördinatie uit het verleden :+
Maar je moet ook remmen dan :+ Remmen met links, blippen met rechts.

Ook handig voor in het echt trouwens, zelfs met langzaam rijden. Ik blip altijd als ik in een woonwijk van de 2 naar de 1 ga bijvoorbeeld. (Niet omdat m'n auto dan in onbalans raakt hoor, maar is wel lekker voor de aandrijflijn :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Jimmy J. op 29-05-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Goedemorgen iedereen
Ik en rjzand willen de 24 uur van lemans gaan rijden maar we zijn nog maar met ze tweeën zouden er mensen bij willen hebben

We gaan met de Ferrari rijden
Onze Irating is 1.4 maar maak veder ni uit hoe hoog of laag je Irating is

Ons doel is de finish halen en veel fun hebben

Wil je met ons meerijden stuur mij dan een berichtje

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:

Testavond 24h LeMans - 3 juni 19:30

Ik heb aan Joep gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor LeMans.
3 Juni aanstaande kunnen vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.

Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. Ik weet niet of je 1e registratie op de server leidend is, maar zo ja, denk goed na in welke auto je mee wilt doen.
De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.

De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben.

Tag omdat jullie in het document staan.
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb @Tijn96 @PatrickPost1972 @Jimmy J. @Wormaap @smollynl @Mr.Conroe
Top initiatief.
Ik plan deze avond in!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:

Testavond 24h LeMans - 3 juni 19:30

Ik heb aan Joep gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor LeMans.
3 Juni aanstaande kunnen vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.

Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. Ik weet niet of je 1e registratie op de server leidend is, maar zo ja, denk goed na in welke auto je mee wilt doen.
De baaninstellingen zullen gelijk zijn aan de weersomstandigeheden die nu in het google document staan (zie mijn signature). Verder is het prettig om ook op Teamspeak aanwezig te zijn als je de server joined.

De sessie is ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt. Verder is het vooral een avond om elkaar tips te geven. setups te delen, vragen te stellen maar bovenal plezier te hebben.

Tag omdat jullie in het document staan.
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb @Tijn96 @PatrickPost1972 @Jimmy J. @Wormaap @smollynl @Mr.Conroe
En JA de eerste keuze die je maakt qua auto is bindend. Je kan dus niet de server verlaten en dan weer joinen met een andere auto!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
ourplayground schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:18:
[...]

Koppeling op het stuur is juist erg goed, zeker bij de mx-5 ben je sneller van je koppeling af waardoor je een betere start kan maken. Verder heb je de koppeling, zoals eerder werd gemeld, niet nodig.
Afhankelijk van welke richting je op wil in je verdere iracing carriere, zou ik niet te veel focussen op " to blip or not to blip" voor de GT series heb je het namelijk niet nodig en leer je jezelf iets aan waar je verder geen profijt van hebt in de toekomst.
Waarom is dit niet nodig in de GT series? Dat is altijd een auto clutch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Hathie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:42:
[...]

auto clutch en blip zijn 2 verschillende dingen.. in gte hoef je niet te blippen als ik mij niet vergis

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Hathie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Die auto's hebben een versnellingsbak/ECU die er voor zorgt dat dit allemaal automatisch gebeurd.

Over het wel of niet gebruiker van driver assists. Als je nieuw bent in het simracen is mijn advies om auto-clutch en blip aan te laten. Ja, als je het goed kan zal het zonder sneller zijn en ook realistischer, maar je zult een betere rijder worden door je eerst te focussen op de goede lijnen rijden, juist remmen en sturen. Als je over dat soort dingen nog bewust moet nadenken onder het rijden zal het perfect moeten schakelen dat alleen maar tegen werken. Als je denkt dat je qua rijden zelf op de limiet zit, kan je overwegen om die laatste tiende eruit te persen door de assists uit te zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door Phydomir op 29-05-2020 10:52 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phydomir schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Die auto's hebben een versnellingsbak/ECU die er voor zorgt dat dit allemaal automatisch gebeurd.

Over het wel of niet gebruiker van driver assists. Als je nieuw bent in het simracen is mijn advies om auto-clutch en blip aan te laten. Ja, als je het goed kan zal het zonder sneller zijn en ook realistischer, maar je zult een betere rijder worden door je eerst te focussen op de goede lijnen rijden, juist remmen en sturen. Als je over dat soort dingen nog bewust moet nadenken onder het rijden zal het perfect moeten schakelen dat alleen maar tegen werken. Als je denkt dat je qua rijden zelf op de limiet zit, kan je overwegen om die laatste tiende eruit te persen door de assists uit te zetten.
Maar de optie is toch auto clutch OF auto blip? Ik heb nu auto clutch aanstaan.

Ben natuurlijk ook lui geworden door mijn eigen auto met een superfijne automaat (BMW). Ik zou nooit meer zonder automaat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Ben natuurlijk ook lui geworden door mijn eigen auto met een superfijne automaat (BMW). Ik zou nooit meer zonder automaat willen.
Auto Blip is stiekem Auto Clutch mét Auto Blip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:07:
[...]

auto blip is eigenlijk autoclutch+blip

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Ik ben na al die reacties even nu de draad kwijt 8)7

Is het nu wel handig om heel-toe te leren of niet? En moet je nu wel blippen bij de Mazda MX5 en bij andere auto's niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:10:

Is het nu wel handig om heel-toe te leren of niet? En moet je nu wel blippen bij de Mazda MX5 en bij andere auto's niet?
Het beste antwoord is: wat vind jij?

Voor mij (persoonlijk) is het antwoord, nee en nee

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ourplayground schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Het beste antwoord is: wat vind jij?

Voor mij (persoonlijk) is het antwoord, nee en nee
Hmmm, Ik denk dat ik sowieso blippen ga leren want dat is een stuk makkelijker te leren dan heel-toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Hmmm, Ik denk dat ik sowieso blippen ga leren want dat is een stuk makkelijker te leren dan heel-toe ;)
Wat is je doel om te leren blippen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ourplayground schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Wat is je doel om te leren blippen?
Omdat ik hier eerder heb gelezen dat je dan de auto beter onder controle hebt, plus het lijkt mij ook leuk om te leren mocht het mij lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:10:

om dan nog weer een beetje meer verwarring te geven; mijn mening is dat blippen in de MX5 wel degelijk nodig is om fatsoenlijk terug te schakelen en op de motor af te remmen.

Heel and toe is eigenlijk gewoon een manier om te blippen als je met rechts remt en is dus niet nodig in iracing omdat je daar prima met links kunt remmen in alle auto's.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Raimond613 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:22:
[...]

om dan nog weer een beetje meer verwarring te geven; mijn mening is dat blippen in de MX5 wel degelijk nodig is om fatsoenlijk terug te schakelen en op de motor af te remmen.

Heel and toe is eigenlijk gewoon een manier om te blippen als je met rechts remt en is dus niet nodig in iracing omdat je daar prima met links kunt remmen in alle auto's.
Maar als je het de auto koppelen uit zet moet je toch wel koppelen bij elke schakel actie zoals in het echte leven of hoeft dan in autos niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:22:
[...]

Voor iemand die net begonnen is, vind ik het persoonlijk niet nodig. Met alles op automatisch kun je top 5 in de topsplit rijden. Als je écht last van het terugschakelen hebt (meestal in 1 of 2 bochten max. per circuit) kun je wellicht alleen in die bocht blippen, maar ik zou iemand met minder dan 10 races achter de kiezen nog niet direct adviseren om te blippen/clutchen/heel-toe'en.

Het enige hulpmiddel wat absoluut nooit gebruikt mag worden, is de racelijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Jimmy J. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Die fout zal mij nog lang achterna zitten ben ik bang :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:21:
[...]

Omdat ik hier eerder heb gelezen dat je dan de auto beter onder controle hebt, plus het lijkt mij ook leuk om te leren mocht het mij lukken.
Auto beter onder controle zou je juist hebben als je auto blip aanzet en niet zelf gaat blippen aangezien je het dan niet fout kan doen. Het probleem met auto blip/auto clutch is dat bij sommige auto's het schakelen langzamer gaat en je ronde tijd dus omhoog gaat. Voornamelijk bij de low tech auto's zoals de Skip en de MX5.

Dus de enige reden om alle hulpjes uit te zetten is om er betere ronde tijden van te krijgen. Meer controle ga je er niet van krijgen in de bochten ofzo.

Bij nieuwere/duurdere race auto's zit dat allemaal ingebouwd, dus maakt het niet uit of je auto blip/auto clutch aan of uit hebt staan en hoef je zelf ook niet te blippen.
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Maar als je het de auto koppelen uit zet moet je toch wel koppelen bij elke schakel actie zoals in het echte leven of hoeft dan in autos niet?
Nee, je hoeft niet te koppelen. Ook in het echte leven niet. Je moet zorgen dat de toeren precies overeenkomen met tandwielen in je versnellingsbak, daarom blip je dus. Probleem alleen als je dat in het echt gaat doen, je versnellingsbak wel hard zal slijten. Zeker als je het niet elke keer perfect doet.

Maar in iRacing zijn de versnellingsbakken gratis, dus YOLO :+

[ Voor 25% gewijzigd door Linc op 29-05-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Linc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:30:
[...]

Auto beter onder controle zou je juist hebben als je auto blip aanzet en niet zelf gaat blippen aangezien je het dan niet fout kan doen. Het probleem met auto blip/auto clutch is dat bij sommige auto's het schakelen langzamer gaat en je ronde tijd dus omhoog gaat. Voornamelijk bij de low tech auto's zoals de Skip en de MX5.

Dus de enige reden om alle hulpjes uit te zetten is om er betere ronde tijden van te krijgen. Meer controle ga je er niet van krijgen in de bochten ofzo.

Bij nieuwere/duurdere race auto's zit dat allemaal ingebouwd, dus maakt het niet uit of je auto blip/auto clutch aan of uit hebt staan en hoef je zelf ook niet te blippen.
Wat ik zo typisch vind... als ik in mijn gewone auto stap, dan kan ik perfect rechts remmen, links koppeling en alles, en "scheuren" over de weg.

Maar zogauw ik dat in iracing probeer, dan ben ik dat ineens kwijt of zo. Want technisch zou je de mazda net als een gewone auto moeten kunnen rijden toch? Maar omdat ik achter pc zit lukt dat niet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Wat ik zo typisch vind... als ik in mijn gewonen auto stap, dan kan ik perfect rechts remmen, links koppeling en alles, en "scheuren" over de weg.

Maar zoguaw ik dat in iracing probeer, dan ben ik dat ineens kwijt of zo. Want echnisch zou je de mazda net als een gewone auto moeten kunnen rijden toch? Maar omdat ik achter pc zit lukt dat niet of zo.
Dan moet je het meer dan een paar rondjes proberen. En niet gelijk zo snel mogelijk willen gaan. In het echt rij je ook niet de hele tijd op de grens van je grip.

Grappige is, ik rem in iRacing bijna alle auto's met rechts, behalve de MX5. Omdat in de MX5 ik moet remmen en blippen tegelijk om terug te schakelen. Op schakelen gebruik ik overigens wel de koppeling want dan heb ik toch een voet over, en hoef je niet te denken hoeveel toeren je motor moet maken, dus makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Nooit zo begrepen wat daar het probleem van is om het circuit te leren kennen.

(Vloeken in de kerk waarschijnlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Je simuleert natuurlijk het echte leven en daar is geen racelijn :P , en het ciruit leren kennen op basis van racelijn kan ervoor zorgen dat je jij je brake markers zet op basis van de racelijn ipv de grassprieten naast de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Je simuleert natuurlijk het echte leven en daar is geen racelijn :P , en het ciruit leren kennen op basis van racelijn kan ervoor zorgen dat je jij je brake markers zet op basis van de racelijn ipv de grassprieten naast de baan.
In het echte leven heb ik ook een hogere resolutie, grotere field of view, meer gevoel etc.

Op een circuit rijden in het echt gaat me dan ook vele malen beter af, op 1 scare na toen ik met een Murcielago 1 wiel bij uitkomen bocht net over de kerb ging :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
[...]

Mweh, om het circuit te leren kennen vind ik er ook niet zo veel mis mee. Het nadeel is alleen dat je mogelijk je referenties gaat leren op basis van de lijn in plaats van op basis van de track. Als je'm dan uitzet moet je het circuit deels opnieuw leren. Ik werd er zelf vooral een beetje lui van. Ik leerde het circuit amper omdat dat niet hoefde door de lijn. Uitzetten was een paar sessies gruwelijk irritant, maar uiteindelijk ben ik er beter door geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
[...]

Omdat je het circuit er juist niét mee leert kennen. Je brake-marker is een virtueel iets wat verdwijnt als de lijn weer weg is. Zo leer je dus niet naar bordjes/bomen/muren kijken om rempunten te bepalen, en je leert ook niet/slechter wat een betere exit in de vorige bocht doet met het volgende rempunt.

Ik ben van mening dat je na 3 rondjes écht wel weet of een circuit naar links of naar rechts gaat. Vanaf dan kun je brake markers gaan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ZelianGuy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:46:
[...]

In PC2 (over vloeken in de kerk gesproken) had ik ook regelmatig de racelijn aan staan.
Omdat voor een aantal online races de racelijn niet aan mocht, heb ik mij aangeleerd om zonder lijn te rijden.
Het leuke is dat je veel sneller een circuit echt leert kennen en dat je naar gelang je dat langer doet op een willekeurig circuit makkelijk een acceptabele tijd kan neerzetten omdat je leert een circuit te lezen in plaats van een lijn te volgen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik rij half met, half zonder. Maar ik merk dat ik zonder een stuk langzamer ben. Mis gewoon het gevoel van snelheid en diepte, zelfs nu met VR, waardoor ik echt niet goed kan inschatten wanneer ik moet remmen.
dozo71 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Je kunt veel beter eerst een goede learn the track bekijken van bijvoorbeeld Dave Cameron dan heb je een idee van racelijnen en rem punten en vooral rem punten die samenhangen met "markers" op en naast de baan. Ik heb dan altijd een uitgangspunt om mee aan de slag te gaan. Heb ook wel eens het argument gehoord dat de iracing race line niet altijd helemaal de juiste is.
Ik vind dat lastig, dat soort video's, om het in de praktijk te brengen. Ook als Joep laat zien hoe het moet of ik eens met anderen mee kijk. Dat ziet er dan zo relaxed uit en soepel, dat is uiteraard ook de kracht als je het goed doet. Maar als ik zelf rij lijkt alles ineens veel sneller en heb ik veel minder tijd om dingen in te schatten of te doen. Ik mis nog steeds elk rondje denk ik wel meer dan 50% van de apexen.

[ Voor 68% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Wormaap schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Mweh, om het circuit te leren kennen vind ik er ook niet zo veel mis mee. Het nadeel is alleen dat je mogelijk je referenties gaat leren op basis van de lijn in plaats van op basis van de track. Als je'm dan uitzet moet je het circuit deels opnieuw leren. Ik werd er zelf vooral een beetje lui van. Ik leerde het circuit amper omdat dat niet hoefde door de lijn. Uitzetten was een paar sessies gruwelijk irritant, maar uiteindelijk ben ik er beter door geworden :)
Je kunt veel beter eerst een goede learn the track bekijken van bijvoorbeeld Dave Cameron dan heb je een idee van racelijnen en rem punten en vooral rem punten die samenhangen met "markers" op en naast de baan. Ik heb dan altijd een uitgangspunt om mee aan de slag te gaan. Heb ook wel eens het argument gehoord dat de iracing race line niet altijd helemaal de juiste is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:57:
Ik rij half met, half zonder. Maar ik merk dat ik zonder een stuk langzamer ben. Mis gewoon het gevoel van snelheid en diepte, zelfs nu met VR, waardoor ik echt niet goed kan inschatten wanneer ik moet remmen.
Daarvoor gebruik ik brake markers op of naast het circuit. Eerste chicane op Mulsanne iets na het gat in de vangrail links, tweede chicane net voor bordje 100, die flauwe bocht naar rechts bij het pionnetje beginnen en langzaam opvoeren enz. Sommige mensen kunnen dat op gevoel (@JoepW ik kijk naar jou :P), anderen zoals ik hebben voor elke bocht een marker nodig om consistent te zijn. Is voor mij gewoon deel van het circuit leren kennen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
dozo71 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Zo'n track guide heb ik zelf altijd pas wat aan als ik eerst een uurtje op de baan heb gereden. Op de e.o.a. manier heb ik wat context nodig om de instructies te kunnen plaatsen. Ik ben altijd jaloers op mensen als @Jimmy J. die een baan redelijk rond komen in een paar rondjes. Ik heb snel een half uur tot een uur nodig om een nieuwe baan überhaupt van buiten te leren. De Nordschleife, als extreem voorbeeld, heb ik ondertussen een uur of 7 in zitten en ken ik nu net op 'highlights'-niveau :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
[...]

Ik denk dat als je net begint met simracen de race lijn wel effe kunt aanzetten, maar daarna er snel mee moet stoppen.

Je moet zelf leren wat een goede race lijn is. Ik heb zelf veel geleerd van YouTube videos, o.a. van deze video waarbij een world record lap van Max Verstappen wordt geanalyseerd (Road Atlanta in de F3) Max Road Atlanta _/-\o_

En soms is de race lijn niet de snelste. Bijvoorbeeld als je een heel snel circuit hebt met een relatief langzame auto (bv Skippy), dan is een kortere lijn soms sneller dan de race line.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Wat ik zo typisch vind... als ik in mijn gewone auto stap, dan kan ik perfect rechts remmen, links koppeling en alles, en "scheuren" over de weg.

Maar zogauw ik dat in iracing probeer, dan ben ik dat ineens kwijt of zo. Want technisch zou je de mazda net als een gewone auto moeten kunnen rijden toch? Maar omdat ik achter pc zit lukt dat niet of zo.
Dat komt waarschijnlijk om dat het in Racen allemaal iets sneller op je afkomt, en links en rechts ook racefanaten naast je hebt, dus er komt een hoop op je af in een korte tijd.Tsja en om dan alles vlekkeloos te doen behoeft oefening en talent die heb ik niet.

Dus heb lekker auto-blip aanstaan.

Dacht na een tijdje met mijn motor op een parkeerplaats rond gereden te hebben met lessen goh dat gaat goed, tot ik terug mocht rijden naar de rijschool, ja dan komt ineens alles bij elkaar. Verkeer, koppeling, schakelen richting aangeven etc etc, lekker hoosbuitje erbij moet zeggen was niet alleen nat door de regen maar toch ook echt van het verwerken van alle informatie die binnenkwam bij die grijze massa in mijn kersenpit :D :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:01
Remmen jullie eigenlijk met links of met rechts?

Het kan aan mijn pedaal liggen, maar ik heb het gevoel dat ik onmogelijk kan trail braken. Een bocht aanremmen gaat prima met links, maar zodra ik naar een bocht toe wil remmen of in een bocht wil remmen gaat het mis. op 5 a 10% remmen is nog onmogelijk voor mij op dit moment met mijn linkervoet.

Ik heb al een load cell besteld, maar ja, levertijd...

Al zou het ook kunnen liggen aan mijn linkervoet, hier heb ik aanzienlijk minder controle over dan rechts. Al denk ik dat het uiteindelijk goed is om ook goed met links te kunnen remmen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Laatst online: 16-09 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZfxYzEJ5pyea0wYZBLTt-AIYCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EP26mJ1mCpNvRFau2VCofnxE.png?f=user_large

Die kan ik toch mooi in m'n zak steken. Afgelopen weken Mick Schumacher al vaker tegengekomen in de F3. Had hem al eens verslagen op Laguna Seca maar dit is voor het eerst dat we echt 20 rondes lang hebben lopen strijden. Heb het uiteindelijk af moeten leggen maar het scheelde bijzonder weinig.

Mick is niet de allersnelste simracer natuurlijk, maar toch heeft het iets magisch als CrewChief zegt "The gap to Schumacher behind is increasing, it is now 1.6 seconds" of "Make the bastard work for it" en het over de zoon van mijn idool als kind gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_Vf42C28yR-M11_SU7auXDCX-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2B7qNOwtwW2MnAkit8drcRd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
SytseHartvelt schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:13:
[Afbeelding]

Die kan ik toch mooi in m'n zak steken. Afgelopen weken Mick Schumacher al vaker tegengekomen in de F3. Had hem al eens verslagen op Laguna Seca maar dit is voor het eerst dat we echt 20 rondes lang hebben lopen strijden. Heb het uiteindelijk af moeten leggen maar het scheelde bijzonder weinig.

Mick is niet de allersnelste simracer natuurlijk, maar toch heeft het iets magisch als CrewChief zegt "The gap to Schumacher behind is increasing, it is now 1.6 seconds" of "Make the bastard work for it" en het over de zoon van mijn idool als kind gaat.

[Afbeelding]
Ja dat is zeker gaaf als je echte real-life racers kan tegenkomen, maar ook best frustrerend als je een uur bezig bent in een server en je rijdt de ballen uit je broek. En een of andere droogem die met nummer 33 rijdt de server binnenkomt en binnen 2 rondes een tijd rijdt die 3 seconden sneller is als die van jou :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Intruder schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:12:
Remmen jullie eigenlijk met links of met rechts?

Het kan aan mijn pedaal liggen, maar ik heb het gevoel dat ik onmogelijk kan trail braken. Een bocht aanremmen gaat prima met links, maar zodra ik naar een bocht toe wil remmen of in een bocht wil remmen gaat het mis. op 5 a 10% remmen is nog onmogelijk voor mij op dit moment met mijn linkervoet.

Ik heb al een load cell besteld, maar ja, levertijd...

Al zou het ook kunnen liggen aan mijn linkervoet, hier heb ik aanzienlijk minder controle over dan rechts. Al denk ik dat het uiteindelijk goed is om ook goed met links te kunnen remmen.
Ik heb een load cell, al zij het een goedkope CSL Elite, maar ik merk er weinig van moet ik zeggen.

Het is nog steeds als ik het pedaal helemaal indruk 100%, half indruk 50% en als ik het een beetje indruk 20%. Om maar wat te noemen. Dus ja als je er koopt zou ik goede kopen want dit is niet echt een verbetering.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:16:
Ja dat is zeker gaaf als je echte real-life racers kan tegenkomen, maar ook best frustrerend als je een uur bezig bent in een server en je rijdt de ballen uit je broek. En een of andere droogem die met nummer 33 rijdt de server binnenkomt en binnen 2 rondes een tijd rijdt die 3 seconden sneller is als die van jou :D :D :D
Haha ja daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zit wel ~ 1s af van de echte aliens, maar rijd op Watkins Glen in de F3 gewoon hoge 39'ers en kan daarmee goed meekomen in de bovenste helft van het veld in de top split :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Laatst online: 23:41
Hebben jullie nou het idee dat het slingeren tijdens de warm up lap helpt?
Zelf doe ik het niet omdat ik het te vaak fout zie gaan dat iemand in de warm up lap spint of botst, maar ook omdat ik het verschil in de beginfase niet echt zie en er meer in geloof dat je meer voordeel in de 1e ronde kunt pakken door vertrouwen op koude banden te hebben.

Ik zie wel een verschil in incidentjes, maar ik geloof niet dat dit aan de banden ligt maar aan het type mensen dat zo fanatiek hun banden op warmt :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
tomolino schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:40:
Net de eerste race op Mount Panorama gereden, zelden zo ingespannen zitten sturen. Ik heb het idee dat de auto dribbelt op het rechte stuk, erg veel moeite om de auto op zn lijn te houden. Ik heb het idee dat het in m'n g27 instellingen zit. Weet iemand of dit normaal is op deze baan of dat ik wellicht een en ander moet aanpassen. Voorgaande weken op banen als Donnington, Road America en Zandvoort geen last van gehad.
Ik had er ook last van met de 911 op Bathurst eergisteren, op het lange rechte stuk 'naar beneden'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
B Tender schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Ik had er ook last van met de 911 op Bathurst eergisteren, op het lange rechte stuk 'naar beneden'.
Ik heb de 911 zelf niet, maar misschien de "Toe" wat aanpassen in de setup? Toe naar buiten is beter voor bochtenwerk maar zorgt voor instabiliteit op rechte stukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Gisteren mijn eerste overwinning binnengehaald in iracing. een kleine maand bezig nu.
Het voelde eigenlijk al meteen goed in de Skippy op deze baan, maar nu ook een resultaat neergezet.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Richard117 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:22:
Hebben jullie nou het idee dat het slingeren tijdens de warm up lap helpt?
Nee, helpt niet. Er was een post van iemand op het iRacing forum die het dmv. telemetrie helemaal had uitgezocht, scheelde vziw helemaal ocmpleet niets. Wat je zegt, het is alleen maar gevaarlijk en ik doe het dus ook niet. Wat ik wel doe is in de opwarmronde een aantal keren flink remmen, volgens mij doet dat wel iets met de bandentemperatuur en ik vind het fijn om even het gevoel in m'n benen te krijgen. Uiteraard alleen als het kan.

Gefeliciteerd @kampers ! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
Linc schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Dan moet je het meer dan een paar rondjes proberen. En niet gelijk zo snel mogelijk willen gaan. In het echt rij je ook niet de hele tijd op de grens van je grip.

Grappige is, ik rem in iRacing bijna alle auto's met rechts, behalve de MX5. Omdat in de MX5 ik moet remmen en blippen tegelijk om terug te schakelen. Op schakelen gebruik ik overigens wel de koppeling want dan heb ik toch een voet over, en hoef je niet te denken hoeveel toeren je motor moet maken, dus makkelijker.
En waarom geen heel toe?

Ik rijd alle auto's zoals je ze in real life ook zou rijden en dat is ook de beste en snelste manier in iRacing.

Als je in real life de grenzen gaat opzoeken zonder heel toe, dan kom je ook tekort en/of riskeer je een spin.
Arfman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Nee, helpt niet. Er was een post van iemand op het iRacing forum die het dmv. telemetrie helemaal had uitgezocht, scheelde vziw helemaal ocmpleet niets. Wat je zegt, het is alleen maar gevaarlijk en ik doe het dus ook niet. Wat ik wel doe is in de opwarmronde een aantal keren flink remmen, volgens mij doet dat wel iets met de bandentemperatuur en ik vind het fijn om even het gevoel in m'n benen te krijgen. Uiteraard alleen als het kan.

Met slingeren verhoog je de temperatuur van het loopvlak van je band. Dit heeft wel invloed maar is binnen 2 seconden is het weer op het oude niveau. Het heeft ook invloed op de temperatuur van binnen de band. Dit kan je in telemetry zien aan de banden druk die stijgt, hete lucht zet immers uit. Het verschil is minimaal omdat je het niet heel gek kan maken met veel auto's om je heen op de pace lap. Remmen heeft ook invloed op de temperatuur van binnen en buiten de band. Het leuke is dat de warmte van de remmen de temperatuur nog verhoogt nadat je de manneuvre hebt gedaan. Dit komt omdat de remmen langer warm blijven en de hitte door blijft werken naar de lucht temperatuur binnenin de band. Het is ook gecontroleerder om je rem te slepen in de pace lap dan als een gek te gaan slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Laatst online: 23:41
Arfman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Dan doen we hetzelfde d:)b
B Tender schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Even uit mijn hoofd gezegd hoor. Maar volgens mij heeft dat stuk Bathurst camber zoals vaak op de openbare weg, dus hoog in het midden van de weg en aflopend naar beide zijkanten? Daar krijg je ook onrust van.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

glnk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:18:
[...]

En waarom geen heel toe?

Ik rijd alle auto's zoals je ze in real life ook zou rijden en dat is ook de beste en snelste manier in iRacing.

Als je in real life de grenzen gaat opzoeken zonder heel toe, dan kom je ook tekort en/of riskeer je een spin.
[...]
Omdat het niet nodig is in iRacing, dus waarom zou ik moeilijk gaan doen en 3 pedalen tegelijk gaan gebruiken als het niet hoeft. Alleen maar meer kans dat je het fout doet en dus weer tijd verliest.

En dat zou ik in real life inderdaad niet zo doen, maar dan heb je ook veel meer gevoel met de auto. En kan je ook voelen in de versnellingspook wat er gebeurd en wanneer de koppeling pakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Soms loont het, een risico nemen.

Soms ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:03:

Soms ook niet....

[YouTube: 2020 05 29 14 58 57]
Bij een rechtgehouden stuur had het best geloond denk ik. Dacht je dat je er voorbij was?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20

Soms ook niet....

Aii, deze was wel te voorkomen lijkt me.
Als je in een rechte lijn was blijven rijden had je ze waarschijnlijk allebei gepakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13

Soms ook niet....

Dat is het nare van deze baan. Je moet haast wel een move maken op dit stuk. Wanneer je het niet doet heb je gelijk iemand in je nek.

Als ik dit zo zie had ik eieren voor mijn geld gekozen en het gevecht afgewacht. Waarschijnlijk had je na de chicane dan sowieso een plek kunnen pakken. Dit is echt te veel risico.

Als ik er zelf had gereden had ik niet vreemd opgekeken als ik mijzelf in zo'n benarde situatie had gemanoeuvreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Tijn96 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Bij een rechtgehouden stuur had het best geloond denk ik. Dacht je dat je er voorbij was?
Nou, ik hield mijn stuur recht, en als ik eerlijk ben, en goed kijk, dan komt hij langzaam, maar heel zeker naar links. Je ziet die lijn van dat asfalt die hij kruist. Maar dat besefte ik pas in de replay hoor, dat hij heeeeeeel langzaam een welliswaar rechte lijn naar links rijdt. Zijn afstand vanaf de witte zijlijn wordt ook steeds groter...

Maar ik heb iig niet bewust naar die kant gestuurd. Sterker nog, ik zweette peentjes en hield mijn stuur zo recht mogelijk krampachtig vast.

[ Voor 6% gewijzigd door ActualFantasy op 29-05-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Nou, ik hield mijn stuur recht, en als ik eerlijk ben, en goed kijk, dan komt hij langzaam, maar heel zeker naar links. Je ziet die lijn van dat asfalt die hij kruist. Maar dat besefte ik pas in de replay hoor, dat hij heeeeeeel langzaam een welliswaar rechte lijn naar links rijdt. Zijn afstand vanaf de witte zijlijn wordt ook steeds groter...

Maar ik heb iig niet bewust naar die kant gestuurd.
Dan zag ik het verkeerd. Wel een zure! actie vond ik eigenlijk wel de moeite waard idd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Maar ik heb iig niet bewust naar die kant gestuurd.
Een blik op je stuurinput lijkt dat te onderschrijven. Ik dacht eerst ook dat jij stuurde, maar volgens mij rijdt de rechter auto langzaam tegen jou aan. Er was wel nog iets ruimte voor jou om naar links te gaan, maar dan was de bestuurder links wellicht weer geschrokken.
Maar ik vind't mooi geprobeerd :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Een blik op je stuurinput lijkt dat te onderschrijven. Ik dacht eerst ook dat jij stuurde, maar volgens mij rijdt de rechter auto langzaam tegen jou aan. Er was wel nog iets ruimte voor jou om naar links te gaan, maar dan was de bestuurder links wellicht weer geschrokken.
Maar ik vind't mooi geprobeerd :9
Technisch gezien reed ik even aan de leiding....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
MartijnA3 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Ik heb de 911 zelf niet, maar misschien de "Toe" wat aanpassen in de setup? Toe naar buiten is beter voor bochtenwerk maar zorgt voor instabiliteit op rechte stukken.
Ik denk dat de oplossing inderdaad in die richting gevonden moet worden. Ik rijd voor met (uit m'n hoofd) -1,4 (graden), dus behoorlijk negatief. Kan misschien dus wel een tandje minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Technisch gezien reed ik even aan de leiding....
Realistisch gezien was dat waarschijnlijk toch maar tot de volgende remzone geweest :+ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Heb ff een paar rondes gereden. Zelf koppelen en dergelijke ging wel erg lastig, daarna auto clutch ingeschakeld en gaan blippen.

Met de MX5 moet ik dat eigenlijk zover ik rij dat doen bij de enalaatste bocht en dat gaat prima. Helaas daarna een race gehad waar ik er werd afgetikt en ik door een misshift van 3 naar 2 mijn eigen motor opblies. Helaas was mijn fast repair al gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Pff net even le mans getest om te kijken of ik een beetje rond kan komen voor 3 juni maar het doet mijn compu wel pijn zeg. Met heel veel naar beneden schroeven haal ik de 90 fps die ik moet hebben voor mijn vr. En dan nog krijg ik kleine microstutters. Lijkt alsof le mans erg slecht is geoptimaliseeerd. Wat voor resultaten krijgen jullie?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
https://www.bmw-motorspor...l-bmw-m4-gt4-iracing.html

Leuk artikel over de opbouw van een virtuele BMW M4 GT4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathie
Wat een beleving is iRacing eigenlijk. Nog niet zo lang bezig, maar de combinatie van iRacing met VR zorgt voor een onbeschrijfelijke ervaring. Ik tril nog altijd een beetje van de race daarnet :). Ondertussen begin ik de MX5 een beetje te kennen, en dat maakt het leuker en leuker. Daarnet de op één na hoogste split gereden, wel net iets boven mijn niveau eigelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
dozo71 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:32:
Pff net even le mans getest om te kijken of ik een beetje rond kan komen voor 3 juni maar het doet mijn compu wel pijn zeg. Met heel veel naar beneden schroeven haal ik de 90 fps die ik moet hebben voor mijn vr. En dan nog krijg ik kleine microstutters. Lijkt alsof le mans erg slecht is geoptimaliseeerd. Wat voor resultaten krijgen jullie?
Ik heb weinig verschil gemerkt met triple set up versus andere circuits.. start finish is volgens mij wel het zwaarste stukkie.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Hathie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:46:
Wat een beleving is iRacing eigenlijk. Nog niet zo lang bezig, maar de combinatie van iRacing met VR zorgt voor een onbeschrijfelijke ervaring. Ik tril nog altijd een beetje van de race daarnet :). Ondertussen begin ik de MX5 een beetje te kennen, en dat maakt het leuker en leuker. Daarnet de op één na hoogste split gereden, wel net iets boven mijn niveau eigelijk.
Herkenbaar verhaal. Races kunnen zeer intenst zijn en behoorlijk spannend!
De MX5 is wat mij betreft een auto waarin je behoorlijk kan groeien. Hoe hoger je in de split zit hoe spannender het uiteindelijk is natuurlijk ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Dag allen,

Mijn naam is Hilbert Schraal en ik woon in Groningen. Sinds halverwege vorig jaar lees ik hier mee (en af en toe post ik wat) en sinds november vorig jaar race ik in iRacing. Vroeger veel racespellen gespeeld, met joystick, toestsenbord en stuurtje, maar moet weer helemaal overnieuw beginnen.

Tot nu toe had ik me hier niet niet geïntroduceerd, dus bij deze :). Mijn rig had ik al wel voorgesteld, zie mijn signature. (Deze week trouwens een update binnengekregen van de lokale pedalenboer).

Inmiddels heb ik een seizoen in de Mazda’s gereden en nu een seizoen in de skippies. Gaat een hoop tijd zitten om het racen, iRacing en de circuits te leren kennen. En de tijd die ik heb is beperkt, dus ik ga langzaam vooruit.

Plan voor komend seizoen is nogmaals de skippies rijden. Aangezien ik dan de meeste circuits wel ken zou ik dan wat meer races kunnen gaan rijden.
En de time trails blijf ik doen, want dat vind ik gewoon leuk.

Tot ziens in het forum en op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hathie schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:46:
Net even resultaat bekeken maar je hebt het toch uitstekend gedaan? Volgens mij kan je daar gewoon trots op zijn.

Uiteindelijk wordt je sneller als je tegen snellere mensen rijdt. Gewoon lekker door blijven gaan zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Laatst online: 30-04 08:48
[...]

Over de racelijn: Wat ik zelf merkte is dat wanneer je van de racelijn afwijkt je de neiging hebt om er zo snel mogelijk terug naartoe te rijden wat soms op tijdverlies kan uitkomen of zelfs tot crashes leiden. In veel gevallen als je afwijkt van de ideale lijn maak je dat pas op een later punt terug goed of gelijdelijk aan terug goed ipv er rechtstreeks terug op proberen te rijden.

Een tweede probleem is dat je eigenlijk bij racen verder vooruit moet kijken (exit van de bocht bijvoorbeeld) terwijl je door de racelijn je heel focust op wat er recht voor je op de track zit.

Heb persoonlijk met en zonder gereden (in GT Sport wel) en merkte na enkele keren zonder racelijn dat ik beduidend betere resultaten haalde en meer het gevoel had dat ik controle had over de auto.
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Ik heb een load cell, al zij het een goedkope CSL Elite, maar ik merk er weinig van moet ik zeggen.

Het is nog steeds als ik het pedaal helemaal indruk 100%, half indruk 50% en als ik het een beetje indruk 20%. Om maar wat te noemen. Dus ja als je er koopt zou ik goede kopen want dit is niet echt een verbetering.
Het verschil zit hem niet zo zeer in het gevoel maar in de consistentie die je kan bereiken. Het menselijk brein kan veel gemakkelijker de druk die je uitoefent onthouden adhv muscle memory, dan dat het de afgelegde afstand met je voet kan onthouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
Beltoni schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Net even resultaat bekeken maar je hebt het toch uitstekend gedaan? Volgens mij kan je daar gewoon trots op zijn.

Uiteindelijk wordt je sneller als je tegen snellere mensen rijdt. Gewoon lekker door blijven gaan zo!
Heel blij met het resultaat, maar had gewoon het gevoel dat ik toch wat snelheid miste, als ik vergelijk met de andere hun snelste tijden. Maar het klopt dat je heel veel leert als je tegen snellere mensen rijdt. Hopelijk kan ik de progressie aanhouden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alle tips ten spijt. Vandaag ben ik weer langzamer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Niet zo op je tijden focussen. Het heeft niet zo veel zin, en dikke kans dat je door de baancondities toch hele andere tijden rijdt dan op andere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
-

[ Voor 100% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Klinkt als een hoop veranderingen om rustig aan te wennen. Niet zo pushen dus, en gewoon rustig rondjes rijden, dan komt het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Kijk naar mensen om me heen. En ik voel gewoon dat ik steeds slechter rijd. Auto blip aangezet, blijkbaar stond mijn rem ook verkeerd (op brake force 1.8 ipv 0.0), racelijn uit...
Als je net je racelijn hebt uitgezet is dat natuurlijk wennen. Ik rijd ook langzamer vandaag dan wat ik aan het begin deed vandaag, maar het belangrijkste is dat je beter leert rijden en consistenter. Dan komt het vanzelf wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
- never mind -

[ Voor 83% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Phusebox schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Kijk naar mensen om me heen. En ik voel gewoon dat ik steeds slechter rijd. Auto blip aangezet, blijkbaar stond mijn rem ook verkeerd (op brake force 1.8 ipv 0.0), racelijn uit...
Dat zal wennen zijn. :o

Mijn T-LCM pedalen kan ik nog apart configureren, in het begin blokkeerde ik de Skip steeds dus ik heb de calibratie aangepast zodat het nu goed voelt. En dat betekende veel testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
zo.. terug van weekje vakantie.. was nodig..
het kriebelt meteen als ik binnenkom hier om even te proberen..
totaal gevoel kwijt.... dus werk aan de winkel ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Om 21:00 ga ik mijn eerste Nordschleife-race rijden in de Radical. Grootste doel is om niemand pijn te doen, tweede doel is finishen. Alles meer dan dat is bonus waar ik niet eens bij stil wil staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- laat maar -

[ Voor 106% gewijzigd door Phusebox op 29-05-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCVgzP0Y3Abzaz7xqt55RoFtfx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3TuB38aOYiH2LWWJXJnmg58h.png?f=user_large

Enig idee hoe ik dit van crewchief kan aanpassen? Kan het niet zo snel 123 vinden
Pagina: 1 ... 277 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies