iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 257 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
ourplayground schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Welk circuit heb je het over?
Ik heb eenzelfde setup (alleen ryzen 3600x) en heb nergens last van.. race dan ook niet gecapt, wat bedoel je met de delay?
Spa-Francorchamps, maar het is eigenlijk wel een algemeen probleem. Met delay bedoel ik dat er zegmaar een soort vertraging is op de inputs die ik doe met het stuur/pedalen. Ook wel gekend als “input lag”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Beltoni schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:59:
[...]

Ja echt lekker dit. Toen ik terugviel naar P19 zakte de moed wel even in mijn schoenen maar wat een heerlijk inhaalrace. Had deze groep al even in het vizier maar kroop pas de laatste ronde echt dicht naar ze toe. Hoopte dat ik nog een kans zou krijgen maar dat ik nog twee posities zou winnen was wel echt genieten. In Stirling's viel alles op zijn plek >:)

[...]

Shadowplay inderdaad. Sinds gisteren gebruikt en vooralsnog geen problemen mee gehad.
Zou je misschien je record settings willen delen? Je video's zien er namelijk echt scherp uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Vandaag maar ff een paar races in de mx5 gereden op Phoenix road in de simlab challenge, na 2 matige races (p5 en p6) ging race 3 perfect lag op p2 in mijn klasse en 3de algemeen toen een jetta na 4 rondes achter mij vast te zitten zijn rempunt compleet miste (ik remde ook al een seconde) bij mij de achterkant kort reed en ik daardoor niet alleen die plek verloor maar ook 1 aan de mazda 5 sec achter mij.
Daarna helaas de pace weg met 0.6 sec per rondje dus de race rustig uitgereden op p3 bij de mazdas en p5 algemeen.

Hierna mijn laatste race van vandaag gereden om met 12x door de eerste ronde te komen. 1 klein tikje in bocht 1 omdat een auto een crash ontweek maar dat kan gebeuren en verder geen schade, daarna 2 keer van achteren geraakt waarbij de laatste mij achterstevoren buiten de baan drukt waardoor ik helemaal van achteren terug mag komen.
Klein gelukje dat op start finish een mazda en een jetta elkaar raken en daar een mega crash veroorzaken waardoor ik weer een paar plaatsen win en door een zeer kinderachtige rijder die in de chat maar bleef roepen dat hij sneller was en dat zijn voorganger hem er langs moet laten (zelfde auto, zelfde ronde) een kamikaze actie inzet en daarmee hemzelf en zijn voorganger van de baan aftikt en vervolgens nog een keer op hem inreed (ja hij is vaak gereport) toch nog 2 plekken gewonnen en p3 in mijn klasse geëindigd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:30
TonyJ. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Spa-Francorchamps, maar het is eigenlijk wel een algemeen probleem. Met delay bedoel ik dat er zegmaar een soort vertraging is op de inputs die ik doe met het stuur/pedalen. Ook wel gekend als “input lag”.
Oh daar heb ik totaal geen last van bij onbeperkte fps... of anders gezegd, ik merk er niks van.
Heb je je spiegels allemaal aan staan? Begreep dat dat nogal fps killers zijn..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Juliankarssies
Ik heb me eigenlijk ook nooit voorgesteld dus bij deze.
Mijn naam is julian, 22 jaar.
Sinds 6 weken begonnen in het simracen en vanaf dag 1 geen spijt gehad, ben momenteel actief in de simlab challenge.
Ik volg zelf de autosport al vanaf de Schumacher/ferrari periode met daarnaast interesse in dakar en motocross.
Zelf bloed fanatiek als we met de vriendengroep gaan karten maar dat is in deze tijd aardig lastig dus dan maar een sim aanschaffen.
Jullie zullen me helaas niet vaak zien in de got league aangezien ik door mijn baan als int vrachtwagenchauffeur maandag meestal al vroeg vertrek.
Ik rijd momenteel met een playseat gt stijl stoel met een thrustmaster t300 alcantara ferrari stoel en t3pa pedalen inc break mod en 3 144 hz 1080p 27 inch schermenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4N86hYBacxRPZOhHoMF6lKxViw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcOd3b8pS6lnOVU1ryAKyKUY.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Juliankarssies schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:12:
Ik heb me eigenlijk ook nooit voorgesteld dus bij deze.
Mijn naam is julian, 22 jaar.
Sinds 6 weken begonnen in het simracen en vanaf dag 1 geen spijt gehad, ben momenteel actief in de simlab challenge.
Ik volg zelf de autosport al vanaf de Schumacher/ferrari periode met daarnaast interesse in dakar en motocross.
Zelf bloed fanatiek als we met de vriendengroep gaan karten maar dat is in deze tijd aardig lastig dus dan maar een sim aanschaffen.
Jullie zullen me helaas niet vaak zien in de got league aangezien ik door mijn baan als int vrachtwagenchauffeur maandag meestal al vroeg vertrek.
Ik rijd momenteel met een playseat gt stijl stoel met een thrustmaster t300 alcantara ferrari stoel en t3pa pedalen inc break mod en 3 144 hz 1080p 27 inch schermen[Afbeelding]
Welkom! Mooie setup die je daar hebt. Zo iets wil ik zelf ook kunnen berijken zodra ik klaar ben als student :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Welkom Julian! Zeker ook veel Euro Truck Simulator 2 aan het spelen? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
LMNii schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Zou je misschien je record settings willen delen? Je video's zien er namelijk echt scherp uit.
Natuurlijk, zal binnenkort even opzoeken waar dat staat. Net alles opgeborgen, zal het morgen even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Beltoni schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Natuurlijk, zal binnenkort even opzoeken waar dat staat. Net alles opgeborgen, zal het morgen even delen.
Super! Bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Arfman schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:15:
Welkom Julian! Zeker ook veel Euro Truck Simulator 2 aan het spelen? :+
😂😂 ik heb hem wel nog ergens liggen maar momenteel te weinig tijd wie weet installeer ik hem nog eens op deze pc

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do1631
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-08-2022
hoi allemaal, ik wil vanavond even mee racen, maar ben de teamspeak inlog gegevens kwijt na reset van de computer. wie helpt mij even aub, evt per email robvandoorn@me.com

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
do1631 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:42:
hoi allemaal, ik wil vanavond even mee racen, maar ben de teamspeak inlog gegevens kwijt na reset van de computer. wie helpt mij even aub, evt per email robvandoorn@me.com
Dat gaat dus niet zo. De inlog staat op de site.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do1631
JoepW schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Dat gaat dus niet zo. De inlog staat op de site.
Hoi Joep, als ik dat al gevonden had, dan zou ik het op deze manier geprobeerd hebben natuurlijk. ik kan eea niet vinden, helaas. ik ken de regels.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
do1631 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:47:
[...]

Hoi Joep, als ik dat al gevonden had, dan zou ik het op deze manier geprobeerd hebben natuurlijk. ik kan eea niet vinden, helaas. ik ken de regels.
https://www.got-racing.eu/?page_id=1210

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik vandaag maar eens (lees veel) tijd gestoken op JTR werkende te krijgen en alles “goed” op te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-5dQ_tnml3bNr7AB45Wpdm_6Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCuEMq1U2PSa4K9WAhpm2Uvf.jpg?f=fotoalbum_large

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do1631
Thanks Joep, maar hier loop ik vast :( . ik meende toch echt lid te zijn geworden, lange tijd geleden... ik ga even kijken waarom ik er niet in kom. veel plezier zo meteen als t onverhoopt niet lukt, groet

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
JoepW schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:09:
[Afbeelding]

Vanavond om 20:00 uur ben ik aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie met de Global Mazda MX-5 Cup.

We rijden op Summit Point Raceway - Main Circuit met default weer.

Als er niemand komt opdagen om 20:00 zal ik om 20:15 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.

Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:

- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.

Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....

Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!

De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do

Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.
Hi Joep, bedankt voor de instructie zojuist.
zou het mogelijk zijn om morgen op zandvoort te oefenen, voorbereidend op het seizoen van de skippies?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

ourplayground schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:03:
[...]

zou het mogelijk zijn om morgen op zandvoort te oefenen, voorbereidend op het seizoen van de skippies?
Inderdaad, hartstikke bedankt voor leerzame avond!! Was gezellig en leuk, hopelijk wordt ik wel wat sneller haha.

Goed idee om Zandvoort te oefenen morgen voor skippies aangezien dit de track is voor deze week.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
Mooi afsluiting van het weekend. Geen podiums vandaag maar wel een tijd kunnen neerzetten van 1:38.9 zonder een draft of off-track! Nog lang niet zo snel als sommige andere mensen maar zeker mooi voor iemand die pas tijdens Spa begonnen was met Skippy's.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Lekker geraced vanavond mannen!

Voor de liefhebber de 2 openingsronden van de reversed grid vanaf mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/610395002

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Jimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:28:

Voor de liefhebber de 2 openingsronden van de reversed grid vanaf mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/610395002
Hoop echt dat ik volgend seizoen mee kan doen, maaruh die eerste ronde leek eerder op carmageddon dan op iracing :P

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ourplayground schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Als iedereen die morgen wil komen zandvoort heeft is dat prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
JoepW schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:54:
[...]

Als iedereen die morgen wil komen zandvoort heeft is dat prima.
Morgen zou ik ook graag aanschuiven, en Zandvoort is voor mij in ieder geval prima :)

Eigenlijk wilde ik vanavond ook meedoen, maar mijn sushi werd bijna 3 uur te laat bezorgd 8)7

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Hallo allemaal,

deze week heb ik een iRacing account aangemaakt, ben dus nog Rookie maar bezig met het opbouwen van safetypoints. Al enkele hele gave races gereden met mooie inhaal acties, zowel van mij op anderen en ook andersom. Voor iRacing heb ik F1 20xx gereden (simcade), raceroom en pCars2 (mooie sim game, vooraf grafisch heerlijk maar geen noemenswaardige multiplay elementen). Nu dus verslaafd aan iRacing.

Ik behoor tot de oudere generatie gamers, die begonnen is op een 286. Met honderden games op zowat alle consoles en ook PC heb ik wel mn favo's natuurlijk. COD (vrij competatief), DbD (just for fun) en nu dus ook het sim racen. Verder nog iets van speedrunning op oa Bastion en Katana Zero.

Omdat ik al sinds jaar en dag lid ben van Tweakers en op zoek ben naar een team is het een logische stap om me bij het GoT team aan te sluiten. Hopelijk komen er wat mooie evenementen en leagues waar ik aan mee kan doen zodra ik wat verder geoefend ben :-)

Rig? Dat is in opbouw, maar ik hou van immersion dus het bestaat momenteel uit een Thrustmaster T150 ferrari edition, T-LCM Pedal set, TH8A shifter en een HTV Vive Cosmos HMD. Mn gamingrig stuurt dat op een extra poortje aan en voor toeschouwers is een hier een stream naar een beamer via een chromecast ;) Timing loopt voor hen mee via JRT die het eea broadcast naar een thuisservertje

Hope to see you on track!
Fre0n

iRacing Profiel

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het ging gisteravond met name in de 1e race eigenlijk beter dan verwacht. Na weinig practice op het circuit maar ook met de auto in de middenmoot gekwalificeerd. In de 1e race opgeklommen en geëindigd op een voor mij prima 8e positie. 2e race als 14e gestart, maar helaas in de 1e bocht een aanrijding waardoor ik te veel schade had en uiteindelijk met een tow naar de pits moest. Toch besloten om niet gelijk op te geven maar gewoon mijn rondjes te rijden om ervaring op te doen. Kon daarbij prima een groepje volgen, ware het niet dat ik al een ronde achter lag dus ook niet zoveel kon doen:)

Maar voor mijn gevoel is de Cayman wel iets meer vergevingsgezind geworden of ligt het aan mij dat ik wat beter met de wagen kan om gaan? Al moet ik bekennen dat het nog steeds geen wagen is waar ik heel enthousiast van wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Gisteren mijn eerste langere race gereden, VLN op de Nordschleife in de Audi R8 LMS.
Het plan was hem met 2 vrienden te rijden, maar 1 zat nog niet in het team toen de race startte, dus uiteindelijk met z’n tweeën gereden.
Het was vooral een leerzame race, gericht op het uitproberen van verschillende strategieën.
P3 gestart, maar na wat foutjes uiteindelijk terug gezakt naar p13, ik werkte ons weer op naar p7, teamgenoot weer naar p4 maar crashte in de laatste ronde waardoor 11 minuten repairs nodig waren. Uiteindelijk 13e geëindigd. Wel gelijk een promotie gemaakt naar B klasse!
Ik kan na deze race wel rijden dat ik nog meer respect heb voor de 24 uurs rijders!

Hebben jullie nog tips voor fuel saven? Ik was flink aan het shortshiften maar hoorde later dat het weinig tot niks uitmaakt. Lift and coast natuurlijk wel. Maar zijn er nog andere tips?
Onze strategie was: 1 push stint, 2 stints fuel saven zodat de laatste nog een push stint kon zijn. Helaas net iets te weinig kunnen saven waardoor er nog een fuel stop gemaakt moest worden op het einde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
fre0n schreef op maandag 4 mei 2020 @ 01:09:
Hallo allemaal,

deze week heb ik een iRacing account aangemaakt, ben dus nog Rookie maar bezig met het opbouwen van safetypoints. Al enkele hele gave races gereden met mooie inhaal acties, zowel van mij op anderen en ook andersom. Voor iRacing heb ik F1 20xx gereden (simcade), raceroom en pCars2 (mooie sim game, vooraf grafisch heerlijk maar geen noemenswaardige multiplay elementen). Nu dus verslaafd aan iRacing.

Ik behoor tot de oudere generatie gamers, die begonnen is op een 286. Met honderden games op zowat alle consoles en ook PC heb ik wel mn favo's natuurlijk. COD (vrij competatief), DbD (just for fun) en nu dus ook het sim racen. Verder nog iets van speedrunning op oa Bastion en Katana Zero.

Omdat ik al sinds jaar en dag lid ben van Tweakers en op zoek ben naar een team is het een logische stap om me bij het GoT team aan te sluiten. Hopelijk komen er wat mooie evenementen en leagues waar ik aan mee kan doen zodra ik wat verder geoefend ben :-)

Rig? Dat is in opbouw, maar ik hou van immersion dus het bestaat momenteel uit een Thrustmaster T150 ferrari edition, T-LCM Pedal set, TH8A shifter en een HTV Vive Cosmos HMD. Mn gamingrig stuurt dat op een extra poortje aan en voor toeschouwers is een hier een stream naar een beamer via een chromecast ;) Timing loopt voor hen mee via JRT die het eea broadcast naar een thuisservertje

Hope to see you on track!
Fre0n

iRacing Profiel
Ik zit er ook over na te denken om mn t3pa pedalen te verkopen en de tlcm pedalen er voor in de plaats te zetten, is dat t echt waard of praat je over max 0.2 sec?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Juliankarssies schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Ik zit er ook over na te denken om mn t3pa pedalen te verkopen en de tlcm pedalen er voor in de plaats te zetten, is dat t echt waard of praat je over max 0.2 sec?
Ik zit in hetzelfde schuitje, heb nu de T3pa pro pedalen. Wil de T-LCM pedalen halen, momenteel overal uitverkocht, dus wacht nog even met verkopen. Ik ga ervan uit dat ik meer gevoel krijg bij het aanremmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Haha waarom zeggen jullie dit nou... Load cell pedalen voor 200 euro is volgens mij een prima deal. Helemaal omdat ik nog met de standaard TX pedalen werk die helemaal geen feedback geven.

Gelukkig zijn ze overal uitverkocht, scheelt weer wat geld. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik heb de T-LCM ook. Na jaren geklooid te hebben met brake mods met mijn G27 kan ik nu gewoon remmen hoe en wanneer ik wil, zonder dat ik denk "ik hoop dat ik deze keer goed zat". Daarnaast ben ik superblij dat ik van de potmeters af ben die me vaak problemen gaven waardoor ik deadzones moest instellen voor het gaspedaal.

Of ik sneller ben weet ik niet, ik pak iRacing nu na jaren weer op, daarnaast is ook de G27 vervangen door een T300 GTE. Wat een verschil. :)

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnA3 op 04-05-2020 09:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Beltoni schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:04:
Haha waarom zeggen jullie dit nou... Load cell pedalen voor 200 euro is volgens mij een prima deal. Helemaal omdat ik nog met de standaard TX pedalen werk die helemaal geen feedback geven.

Gelukkig zijn ze overal uitverkocht, scheelt weer wat geld. :D
Wacht dan maar even met aanschaffen voordat wij voorzien zijn. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
@B Tender had jij nog dat filmpje van de onzichtbare muur in de grindbak gisteren? Mij overkwam dit kort daarna nog. Zit echt iets niet lekker daar.
Mithriel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Hoop echt dat ik volgend seizoen mee kan doen, maaruh die eerste ronde leek eerder op carmageddon dan op iracing :P
Dat is vaker zo met de reversed grid races. Maar ik vind die races vaak de leukste van de avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Leuke week gehad op Sebring, sinds mijn class rating boven de 3... is, lijkt het wel of mijn auto een magneet is geworden voor incidents, Uiteraard soms ook mijn fout maar vaak ook niet. Gisteren een gevalletje lag gehad (voor het eerst). Op komend rechte stuk verlies ik mijn 2e plaats kan er nog goed achter komen om vervolgens van de slipstream te profiteren. Net voor bocht 1 kom ik er naast en toen zag ik ineens 0x incident en ik dacht huh?? Maar achteraf was het voor mij duidelijk dat we geen contact hadden. Maar zo jammer dat iemand daarna dan meer bezig is met het activeren van zijn seinende koplampen dan gewoon lekker verder te racen. En na de race niet de kans krijgen om dit samen te beoordelen of een sorry erop los te laten.

Verder was het een leuke race met eigenlijk mijn beste rollende start ever _/-\o_ , 2e video.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
[...]

Buiten het feit dat ik er sneller en met name constanter mee ben geworden heeft het mijn rijplezier ook enorm vergroot. Hoeveel sneller je er mee bent durf ik niet te zeggen, maar dat je er sneller mee zult zijn daarvan ben ik wel overtuigd.

Overigens voor verdere vragen verwijs ik je naar het juiste topic: https://gathering.tweaker...ist_messages/1817869/last

Eventuele vragen per DM mag uiteraard ook :)

[ Voor 15% gewijzigd door Doubleoz op 04-05-2020 10:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
[...]

Op het moment zijn niet mn pedalen de beperkende factor, maar ikzelf. eerst moet ik de eigenschappen van de verschillende auto's en circuits leren kennen in iRacing voordat ik een zinnige vergelijking tussen de sets zou kunnen maken. Maar het voelt wel waanzinnig veel beter. En als je jezelf zekerder voelt ga je vanzelf wel sneller. Rij je al op de limiet? Dan denk ik wel dat ze je kunnen helpen. Of het ook het geld waard is? Dat moet je zelf beslissen want de t3pa presteert natuurlijk ook enorm goed.

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:16:
@B Tender had jij nog dat filmpje van de onzichtbare muur in de grindbak gisteren? Mij overkwam dit kort daarna nog. Zit echt iets niet lekker daar.

[...]
Dat is vaker zo met de reversed grid races. Maar ik vind die races vaak de leukste van de avond.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-05-03 20-39-43]
Jazeker! Ik zie dat de kwaliteit, niet helemaal suboptimaal is, maar het komt erop neer dat ik in de bocht waar Road Atlanta Long zich van Short scheidt wijd ga, en in een denkbeeldige muur beland. Gelukkig was het een practice en waren de gevolgen voor iedereen dus heel beperkt, maar in die bocht zit er inderdaad iets net helemaal lekker.

We hadden zo te zien allebei een issue in hetzelfde deel van die grindbak; helemaal in het laatste stukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:28:

Je komt bij de start goed weg maar bij circa 50 sec zit je ook precies aan de goede kant:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
B Tender schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Jazeker! Ik zie dat de kwaliteit, niet helemaal suboptimaal is, maar het komt erop neer dat ik in de bocht waar Road Atlanta Long zich van Short scheidt wijd ga, en in een denkbeeldige muur beland. Gelukkig was het een practice en waren de gevolgen voor iedereen dus heel beperkt, maar in die bocht zit er inderdaad iets net helemaal lekker.

We hadden zo te zien allebei een issue in hetzelfde deel van die grindbak; helemaal in het laatste stukje.
Kijk 'm patsen met z'n 3 schermen dan :9

Veel verbetering versus single screen? Rijd je met andere FOV ook nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
B Tender schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Een tip voor de 3 schermen mensen (of ultrawidescreen): met OBS kan je een vlak aangeven wat je wil opnemen, hierdoor kan je dus in 1080p 16:9 verhouding je centrale scherm opnemen. Dit komt de kwaliteit van de opname ten goede en is het ook beter te kijken voor 99% van de mensen die niet standaard een filmpje kijken op 3 schermen :+
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:02:
[...]

ik ben zelf onlangs ook naar 3 schermen gegaan.. een gigantische verbetering!
Stel je voor dat je naast je kan kijken en dan een auto ziet rijden, dus zonder dat je je spotter nodig hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door ourplayground op 04-05-2020 11:22 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
Bedankt voor de tip!
Ik rijd sinds eergisteren pas met 3 schermen dus dat soort tips kan ik nog goed gebruiken :)
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Haha. Vooral aan het patsen met m'n gebrekkige skills om iets te capturen.

Ja, ik merk echt verbetering! Volgens mij rijd ik nu met een FOV van (ik geloof) 122 (voorheen 54) met schermen in een hoek van 40 graden (uitgerekend op zo'n FOV-website en ingame in Iracing, met meetlint en geodriekhoek :) ). Met name het 'de bocht in kijken' brengt me veel. Het is wat minder 'zoeken' naar de late apex-plek in haarspeldbochten en dergelijke, zij-aan-zij-racen gaat wat eenvoudiger en het is ook wat minder vaak een verrassing hoe de situatie is wanneer er een gele vlag hangt en je spotter zegt dat er een auto stilstaat aan de linkerkant. Dan moest ik met enkel scherm en een FOV van 54 toch vaker van m'n gas gaan, of 'op hoop van zegen' met alle risico's van dien, omdat je het simpelweg nog niet kon zien, nu zie je dat soort dingetjes net wat eerder en kun je er op anticiperen.

[ Voor 84% gewijzigd door B Tender op 04-05-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Gisteravond leuke races gereden in de Mazda cup, waarbij ik mooi 3e een keer werd. Het leuke is dat je steeds meer gelijkwaardige racers tegenkom, waarbij de battles steeds mooier worden.

Ik merk wel dat als ik dicht achter iemand rijd ik het geluid van mijn eigen auto minder hoor, waardoor ik slecht kan horen of mijn auto meer of minder grip heeft. Wat resulteert in een spin. Ik denk dat je op dat soort momenten de DirectDrive mist. Want het geeft me net niet voldoende info door het stuur heen. Kennen andere rijders dit? Ik rij overigens met de G29.

Stel ik neem een Thrustmaster 300, 500 met riem of een Fanatec CSL, zou dit al enorm verbeteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Laatst online: 12-01 21:07
Ik post hier niet veel meer maar vind zo grappig dat mensen altijd denken dat alles onder een direct drive niet goed is. Er zijn meer dan genoeg hele snelle mensen en pro's die zonder dit rijden.

En kwa geluid ik heb het geluid van de motor zacht staan tegenover de banden geluiden wat enorm helpt voor me en oefenen oefenen oefenen. Als je dicht achter iemand rijdt heb je zowiezo last van dirty air en eventueel ook wel een leuke tow waardoor je veel meer snelheid meeneemt dus zorg dat je goed focused op je rempunten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Thaam schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:42:
Gisteravond leuke races gereden in de Mazda cup, waarbij ik mooi 3e een keer werd. Het leuke is dat je steeds meer gelijkwaardige racers tegenkom, waarbij de battles steeds mooier worden.

Ik merk wel dat als ik dicht achter iemand rijd ik het geluid van mijn eigen auto minder hoor, waardoor ik slecht kan horen of mijn auto meer of minder grip heeft. Wat resulteert in een spin. Ik denk dat je op dat soort momenten de DirectDrive mist. Want het geeft me net niet voldoende info door het stuur heen. Kennen andere rijders dit? Ik rij overigens met de G29.

Stel ik neem een Thrustmaster 300, 500 met riem of een Fanatec CSL, zou dit al enorm verbeteren?
Ik zelf persoonlijk luister niet naar het banden geluid om te bepalen of ik binnen no time achterstevoren sta, sowieso vindt ik het banden geluid ook niet echt realistisch. Zou eerder kijken of je het gedrag van de auto kan leren. Daarbij geeft een Fanatec CSL (voorbeeld heb ook een G29 gehad) wel meer informatie door qua gevoel, zodat het uitbreken van de auto sneller op te vangen is. Belangrijkste is de auto leren kennen.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TuxieDeni schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:00:
Ik post hier niet veel meer maar vind zo grappig dat mensen altijd denken dat alles onder een direct drive niet goed is. Er zijn meer dan genoeg hele snelle mensen en pro's die zonder dit rijden.
Ga je nou vertellen dat ik met de aanschaf van een direct drive wheel niet die 3 seconden per ronde ga winnen? Damn! Ik dacht dat het alleen daar aan lag >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Laatst online: 06-09 11:54

En kwa geluid ik heb het geluid van de motor zacht staan tegenover de banden geluiden wat enorm helpt voor me en oefenen oefenen oefenen. Als je dicht achter iemand rijdt heb je zowiezo last van dirty air en eventueel ook wel een leuke tow waardoor je veel meer snelheid meeneemt dus zorg dat je goed focused op je rempunten.
Tja wat is niet goed. Ik ben van mening dat je minder info door het stuur van een G29 krijg dan een Fanatec van meer dan 1000 euro.

Maar ik ga die setting die jij gebruikt voor het geluid ook eens proberen. Wellicht helpt het!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik snap wat je zegt maar zoals je ook aangeeft gaat het om oefenen, oefenen en oefenen.

Ik heb daar de tijd niet meer voor, dus echt snel zal ik ook niet worden. Maar ik merk wel dat mijn T300 een enorme verbetering qua gevoel is tov mijn G27. Ik kan het uitbreken beter opvangen en onder het remmen voel ik veel beter wanneer hij wil uitbreken. Dit zal met een DD waarschijnlijk nog veel meer het geval zijn.

Maar voor de tijd die ik er in steek heb ik nu genoeg. Ik ben misschien niet sneller met de T300 maar het voelt veel beter waardoor mijn plezier erin een stuk groter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:19
@Doubleoz Ik was degene die uiteindelijk vol op de andere Porsche klapte. De eerste ontweek ik in een reflex en zag daarbij een heel klein stukje van @Jimmy J., waarna ik voordat ik kon bedenken of ik nog meer naar links zou gaan al gecrasht was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/vragen2uur.png

Vanavond ben ik vanaf ca. 20:15 (dodenherdenking!) aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie met de Skip Barber Formula 2000 op Zandvoort- GP (het circuit van de komende iRacing week).

Als er niemand komt opdagen om ca. 20:15 zal ik om 20:30 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.

Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:

- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.

Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....

Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!

De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do

Net als gisteren heb ik ook nu weer logees (tja met inachtneming van 1,5 meter). Dus als het aantal vragen en instructie het toelaat ben ik wat eerder weer weg. De server is tot 22:15 in de lucht.

Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TuxieDeni
Ik wist dat dit wel wat reactie zou opleveren maar ik krijg het gevoel dat je een DD moet hebben anders ben je niet snel, zo komt het op me over. Geeft een DD heel veel feedback door het stuur absoluut waar maar ik heb zelf ook jaren met een T300 gereden met heel veel plezier en ik vind dat geen slecht stuur.

Maar wat ik probeer ook te zeggen is dat er nog een hoop andere factoren zijn dan alleen het stuur, klein voorbeeld wat iracing nu heel erg heeft bij sommige auto's zijn de banden, de eerste paar rondjes zijn ze zo ontzettend waardeloos dat je de auto niet opvangt met de beste bedoelingen van de wereld, Ook de FFB hoe die is en hoe die ingesteld staat op een bijvoorbeeld MX5 is compleet anders dan zeg een F3.

Ik ga ervan uit dat het ook wel ergens in de begin post van het iracing topic en anders wel op de website, ga eens opzoek naar de tool om de minforce te berekenen. En kijk eens rond wat mensen voor instellingen geburiken er is heel veel info over te vinden.

Nogmaals het is dus niet om mensen tegen de schenen aan te schoppen of iets dergelijks!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 08:40
Mithriel schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:37:
Zo, ben officieel over. Net Playseat en fanatec V3 besteld. Jammer genoeg hadden ze break performance Kit niet beschikbaar, maar bestel ik wel als die weer op voorraad is.

So it begins......
Welke playseat heb je besteld? Zo ver ik weet is geen enkele playseat echt aan te raden voor loadcell pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
Doubleoz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Ga je nou vertellen dat ik met de aanschaf van een direct drive wheel niet die 3 seconden per ronde ga winnen? Damn! Ik dacht dat het alleen daar aan lag >:)
Ik kan mijn DD zelfs instellen voor je dat je er minimaal 3 seconden langzamer van wordt :+ :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:17
Goedemiddag,

Ik zal me ook nog even voorstellen. Aangezien ik me net heb aangemeld op Got-racing en dit daar las.

Ik ben Patrick, 32 jaar en woonachtig in Bedum (Provincie Groningen). Ik heb vanaf jongs af aan al racing games gespeeld. A2-Racer, Need for speed zijn de titels waarmee ik begonnen ben en ben doorgestroomd naar Gran Turismo op de Playstation en Forza Motorsport op de Xbox en daarmee ben ik meer en meer aangetrokken tot Sim-racen met de launch van Project Cars. Alles heb ik met de controller gespeeld tot vorig jaar april/mei. Toen besloten een Fanatec CSL Elite aan te schaffen in combinatie met een next level racing wheelstand.
Hier draai ik nog altijd mijn rondjes op.

Sinds afgelopen maart ben ik actief in iRacing doordat ik nu de beschikking heb over een laptop die dit aan kan en het bevalt me uitstekend. Ik rijd wel op een 27" scherm.

Toekomst plannen zijn:
1. Vervangen van de wheelstand door een dedicated Rig. (simlab gt1 evo, waarschijnlijk in de aankomende 2 maanden).
2. Loadcell pedalen.
3. Een Sim racing PC ipv mijn laptop.

Tot ziens op de baan.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:30
Xenophoben schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Welke playseat heb je besteld? Zo ver ik weet is geen enkele playseat echt aan te raden voor loadcell pedalen.
Volgens mij rijdt @Wormaap met een Playseat Challenge inclusief loadcell pedalen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@iedereen!

Plaats vragen/opmerkingen/fotos/etc. over hardware, rigs, sturen, pedalen en andere niet iRacing gerelateerde zaken in de daarvoor bestemde topics in het Racing gedeelte van GoT.
Daarmee houden we de focus hier zo veel mogelijk op iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Xenophoben schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Playseat Challenge, was echt enige optie momenteel voor bijons thuis. Ben bewust van nadelen maar veel mensen op Reddit en fora hebben hetzelfde en komen ermee uit de voeten. Wellicht kleine aanpassing zelf doen.

Ik hoop ooit als zolder af is een sim lab te kunnen plaatsen in huis, maar momenteel geen ruimte

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07

anticiperen... laatste bocht voor finish

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
Zo eentje had ik er gisteren ook. Die heb ik even goed laten weten dat dat niet kan zo. Heb toen gelijk mijn stuur van mijn buro gehaald en ben Warzone gaan spelen om mensen af te schieten even.

Kreeg een uur later een mail van hem via iracing, met excuses erin.

Geeft mij mijn plek niet terug, maar vind ik toch wel netjes van zo iemand.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 04-05-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mithriel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Playseat Challenge, was echt enige optie momenteel voor bijons thuis. Ben bewust van nadelen maar veel mensen op Reddit en fora hebben hetzelfde en komen ermee uit de voeten. Wellicht kleine aanpassing zelf doen.

Ik hoop ooit als zolder af is een sim lab te kunnen plaatsen in huis, maar momenteel geen ruimte
Sorry, maar wil je AUB bovenstaande post respecteren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
Je bent 100% NIET schuldig in deze crash, en het is super debiel dat diegene zo probeert de juiste richting weer op te wijze. En ik wil ook niet zeggen dat het mij niet was overkomen. Maaaaarrrrr....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HCkYeElLKuNcmSKKOE59tTJbfA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSFSw7wOuqNUf9O3rAckZZlg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 04-05-2020 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Tsja, hier kun je idd niets aan doen.
Dit lijkt me overigens wel protestable, dan leert hij er misschien wat van voor een volgende keer.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:40:
[...]
Je hebt 100% NIET schuldig in deze crash, en het is super debiel dat diegene zo probeert de juiste richting weer op te wijze. Maaaaarrrrr....

[Afbeelding]
Dat wilde ik ook net gaan posten. 100% de fout van de ander, maar wel een typisch voorbeeld van waarom hier vaak gezegd wordt dat je een ongeluk vaak kan voorkomen, ook als het andermans fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
mopperonkel22 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:31:

anticiperen... laatste bocht voor finish
Gisteren in de VRS Sprint precies hetzelfde :X
Helaas werd ik ingedeeld in een veld met nogal wat B rijders met lage rating, ik was al bedacht op mahem.

P21 spint en P4 en 5 komen er volle bak aan.
Dan stuur ik niet voor de persoon langs maar achter hem langs.
P5 ging wel voor jou oplossing en werd 9e... ik werd alsnog ingehaald, maar met 1x als P5 over de streep.

Het is de keuze die je maakt...
Zoals ik van de week als zei, je zit in de klasse onder de 1000, dat is gewoon balen.
Ervaring opdoen en zorgen dat je klimt (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:40:
[...]
Je bent 100% NIET schuldig in deze crash, en het is super debiel dat diegene zo probeert de juiste richting weer op te wijze. En ik wil ook niet zeggen dat het mij niet was overkomen. Maaaaarrrrr....

[Afbeelding]
dus jullie gaan in de laatste bocht voor de finish. met 2 man vlak achter je hier op de rem?
dat had me ook niet meer gered trouwens.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
Raimond613 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Tsja, hier kun je idd niets aan doen.
Dit lijkt me overigens wel protestable, dan leert hij er misschien wat van voor een volgende keer.
protest lukt me niet helaas.. filmpje te groot..

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
Jimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:
Vanmiddag om 3 uur is de 'F3 Masters of Zandvoort' in iRacing, met o.a. Beitske Visser en Rob Kamphues :*)

Live stream is vanaf 14:45 hier te bekijken: https://www.twitch.tv/dutchiesesports/
Ik doe ook mee, en dit is straks mijn onboard channel: https://www.twitch.tv/jimhertroijs/

De race duurt 60 minuten en we zullen minimaal 1x moeten tanken. Bandenwissel is optioneel.
Hey Jim,
Lees je bericht nu pas, ik zat ook in die race.
Helaas kwali verprutst, daardoor verder naar achteren gestart en in de startcrash betrokken.
Aan het einde van de race het gat naar Kamphues met een sec/ronde dicht gereden.
Laatste ronde paar keer er naast gezeten, maar liep niet helemaal goed af.
Was in mijn idee niet nodig geweest.
https://streamable.com/12ubjc laatste ronde tot de crash

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
MartijnV03 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Hey Jim,
Helaas kwali verprutst, daardoor verder naar achteren gestart en in de startcrash betrokken.
Aan het einde van de race het gat naar Kamphues met een sec/ronde dicht gereden.
Ah nice man! Moet zeggen dat Rob meer pace had dan ik gedacht had (hij zat binnen 2 seconden van de pole-tijd). Hij was alleen niet echt constant en maakte veel fouten. Onnodige actie op jou ook daar. Die was ook te zien in de live stream.

Zonde van die startcrash trouwens, maar volgens mij onvermijdelijk in een F3 veld met 40+ auto's. Kwam volgens mij door de slechte start van Beitske, right?
Werd zelf helaas verrast door een achterblijver en liep daardoor genoeg schade op om mijn race door het putje te spoelen. Wat jammer was, want een top 6 had er anders wel ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
ActualFantasy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Zo eentje had ik er gisteren ook. Die heb ik even goed laten weten dat dat niet kan zo. Heb toen gelijk mijn stuur van mijn buro gehaald en ben Warzone gaan spelen om mensen af te schieten even.

Kreeg een uur later een mail van hem via iracing, met excuses erin.

Geeft mij mijn plek niet terug, maar vind ik toch wel netjes van zo iemand.
Dat heb ik vandaag nog gedaan, vanmorgen tikte ik iemand in de rondte in de Tarzanbocht. Zijn race was verpest en de mijne eigenlijk niet echt. Hij was op de chat na de race nog behoorlijk boos, aangezien we er daar niet helemaal uitkwamen heb ik hem later nog een berichtje gestuurd. Soms gebeuren er nou eenmaal dingen die je anders had willen zien, uiteindelijk kan je alleen maar sorry zeggen en moet je weer door.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

MartijnV03 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Hey Jim,
Je zal vrijdag-avond wel in het Formule 1 café verschijnen dan :P. Hij nam daar veel te veel onnodig risico door je af te knijpen en was ook niet nodig, hij had gewoon naast je kunnen blijven rijden.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Speedy55 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:39:
[...]

Je zal vrijdag-avond wel in het Formule 1 café verschijnen dan :P. Hij nam daar veel te veel onnodig risico door je af te knijpen en was ook niet nodig, hij had gewoon naast je kunnen blijven rijden.
Doet me denken aan Bottas en Max in Monza. :)

Afknijpen was idd niet nodig, maar er was links nog wat ruimte. Was wel te verwachten van wat ik in dit filmpje zag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:25
Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Ah nice man! Moet zeggen dat Rob meer pace had dan ik gedacht had (hij zat binnen 2 seconden van de pole-tijd). Hij was alleen niet echt constant en maakte veel fouten. Onnodige actie op jou ook daar. Die was ook te zien in de live stream.
Heel vreemd toch ook niet, die man heeft best wel wat ervaring in het racen. Geen idee of dit alles is wat hij heeft gedaan, maar meen mij te herrineren dat hij midden/eind jaren 2000 altijd op RTL voorbij kwam met de clio cup races? Link staat hier alleen niets over vermeld.
https://www.driverdb.com/drivers/rob-kamphues/

Als presentator hou ik mijn mening maar voor mij, ik kijk met een reden de voor- & nabeschouwing niet van de F1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Doet me denken aan Bottas en Max in Monza. :)

Afknijpen was idd niet nodig, maar er was links nog wat ruimte. Was wel te verwachten van wat ik in dit filmpje zag.
Ben ik met je eens, maar Max en Bottas racen voor geld, daar komt allicht wat meer reden tot afknijpen vandaan, maar goed dat was hetzelfde als Leclerc en Hamilton (was ook Monza toch?), dat mocht ook, of was dat meer voortrekkerij :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Speedy55 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Ben ik met je eens, maar Max en Bottas racen voor geld, daar komt allicht wat meer reden tot afknijpen vandaan, maar goed dat was hetzelfde als Leclerc en Hamilton (was ook Monza toch?), dat mocht ook, of was dat meer voortrekkerij :P.
Ho ho! De winnaar kreeg 65% van het inschrijfgeld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Jimmy J. schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:50:
[...]
Ho ho! De winnaar kreeg 65% van het inschrijfgeld! :+
Oeh, dat zal ook echt minstens 1 miljoen zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Speedy55 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Oeh, dat zal ook echt minstens 1 miljoen zijn geweest :P
133.25 om precies te zijn. :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
TuxieDeni schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:02:
[...]

133.25 om precies te zijn. :P
Mooi uurtarief voor beetje gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

ActualFantasy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Mooi uurtarief voor beetje gamen.
Ligt er aan hoeveel uur je getraind hebt. Denk dat het uurtarief dan flink tegenvalt :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• homegast
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-08 20:33
hoi allemaal,

zal me ook eens even voorstellen.

Ik ben Radu, 31 jaar wonend te Hasselt - Belgie

Ben nu zelf al een week of 4 aan het rijden op iracing, sporadisch racen, vooral testen, want wat is dit een moeilijk spel !

Ben beginnen te rijden met een stuur toen ik acc in zijn beginfase kocht (met de logitech gt driving force, gekregen van een vriend)

Nu rij ik met een t300rs en de fanatec loadcells pedalen. Dan ook nog juist voor de lockdown de playseat alcantara gekocht. Ik speel ook in vr met de oculus en een buttkicker onder mij poep.

Geniet wel van het spel, maar kan me soms toch temenes ergeren aan andere hun rijgedrag, maar ja, dat is in ieder spel wel zo.

Probeer nu vaak te rijden en te kijken of ik het geld er wel wil insteken, zoals wagens en circuit.
Tot op heden enkel de mazda gereden op de gratis circuits. Als ik race is het altijd in de mazda serie.

Wss kom ik jullie nog wel tegen, dus tot dan !

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 17:51
Ik ben er vanavond 20:15 sowieso bij. Alvast bedankt voor het organiseren @JoepW

Eerste keer skip op Zandvoort, dus ben benieuwd hoe dat gaat, iemand hier zo al wat streeftijden voor een rondje Zandvoort in de skip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:26:
Ik ben er vanavond 20:15 sowieso bij. Alvast bedankt voor het organiseren @JoepW

Eerste keer skip op Zandvoort, dus ben benieuwd hoe dat gaat, iemand hier zo al wat streeftijden voor een rondje Zandvoort in de skip?
Naja tussen de 1:55 en 2:00 zou te doen moeten zijn op de GP lay-out.
;)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ik lees hier af en toe over acties van andere die betwistbaar zijn. hoe gaat dit in zijn werk? kan je "onverantwoorde acties" reporten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:25
kampers schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:38:
ik lees hier af en toe over acties van andere die betwistbaar zijn. hoe gaat dit in zijn werk? kan je "onverantwoorde acties" reporten ofzo?
Ja, je kan via help - file protest, protest aandienen tegen een actie van een mede iRacer.
Hiervoor moet je wel een deel van de iRacing replay hebben opgeslagen en deze meesturen. Je kan dus geen video met je telefoon maken van de actie.

Nadien krijg je een reactie dat de rijder is geinformeerd, maar je krijgt niet te horen wat zijn straf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
JPM85 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Ja, je kan via help - file protest, protest aandienen tegen een actie van een mede iRacer.
Hiervoor moet je wel een deel van de iRacing replay hebben opgeslagen en deze meesturen. Je kan dus geen video met je telefoon maken van de actie.

Nadien krijg je een reactie dat de rijder is geinformeerd, maar je krijgt niet te horen wat zijn straf is.
Wel knap dat ze daar tijd insteken. (Als ze er daadwerkelijk ook iets mee doen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
mopperonkel22 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:04:
[...]

dus jullie gaan in de laatste bocht voor de finish. met 2 man vlak achter je hier op de rem?
dat had me ook niet meer gered trouwens.
Ten eerste is dat niet de laatste bocht voor de finish. De hairpin is bocht acht en ligt op amper 1/3e van het circuit. Dat je geïrriteerd bent mag, maar het helpt wel als je de feiten de feiten houdt.
Ten tweede: jazeker. Ik zou daar op z'n minst van mijn gas gegaan zijn, zoals elke coureur zou moeten doen als voor hem iemand dwars op de baan staat. In plaats daarvan ga je vol op het gas alsof er niets aan de hand is. Dat ontneemt je elke mogelijkheid om te reageren. Natuurlijk moet de ander blijven staan, maar met ruim 300 starts in de afgelopen anderhalve maand en je regelmatige uitlatingen hier kun je niet beweren dat je écht niet verwacht dat iemand wat raars doet.
Zelfs als er twee mensen vlak achter je zitten, dan moeten die ook remmen of van hun gas om te voorkomen dat het mis gaat. Daar verlies je doorgaans bijzonder weinig mee, en zelfs áls je die twee plekken verliest, dan heb je nu in plaats daarvan je hele race verloren.
Het is alsof je niet remt als je in het verkeer geen voorrang krijgt. Juridisch is het niet jouw schuld, maar dat betekent niet dat je geen invloed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zelf net nog twee races op Brands Hatch gereden. Allebei uiteindelijk 8e geworden, waarmee alledrie mijn races deze week een 8e plek op hebben geleverd :+
Wel allebei ook leuke gevechten gehad. Leuk om te zien dat ik in veel gevallen mijn voorligger genoeg stress kan bezorgen om een fout te maken :+ Dichtbij komen, even kijken en dan toch niet gaan. Of toch wel omdat de persoon voor me ineens wijd gaat :9
In de eerste race had ik een deel van de rit een gelapt persoon met een belabberde verbinding voor me. Hij was net iets sneller dan ik, maar doordat ik de helft van de tijd niet wist waar'ie was heeft'ie me toch veel tijd gekost. Nadat hij nog een keer van de baan vloog disconnecte hij gelukkig.
Tweede race helaas in ronde twee bij het ontwijken van iemand die dwars ging in Westfield zelf ook de controle kwijt. Niets geraakt, maar wel iedereen voorbij moeten laten en mijn weg vanaf p17 moeten voortzetten. Niets aan te doen, kop omlaag en strakke rondjes rijden, Brands Hatch is immers geen circuit waar anderen géén fouten maken :+ Een deel van de mensen op kunnen pikken omdat ze fouten maakten, en met een deel fijn gevochten om plekken. Als kersje op de taart m'n eerste <1:41 gereden (1:40.867), dus ik ben niet ontevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
de almachtige heeft gesproken..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Ten eerste is dat niet de laatste bocht voor de finish. De hairpin is bocht acht en ligt op amper 1/3e van het circuit. Dat je geïrriteerd bent mag, maar het helpt wel als je de feiten de feiten houdt.

dan leer eerst je eigen feiten voordat je commentaar geeft.. mr wormaap zonder iracing profiel

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
Mopperonkel, je reageert als een klein kind dat niet naar zijn eigen handelen kan of wil kijken, en daardoor niet kan of wil leren.

Já, het was vervelend wat je overkwam op Sebring,
néé het was niet jou schuld,
maar het is niet waar dat je het niet hebt kunnen voorkomen.

Dat is je hier netjes en genaunceerd verteld, doe ermee wat je wil; je kunt het accepteren en er lering uit trekken, of het naast je neerleggen en het de volgende keer weer zo laten gebeuren.

Vraag je je niet af waarom jij structureel van de weg gebeukt wordt, en dit de meesten hier maar incidenteel overkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
B Tender schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:52:
Mopperonkel, je reageert als een klein kind dat niet naar zijn eigen handelen kan of wil kijken, en daardoor niet kan of wil leren.

Já, het was vervelend wat je overkwam op Sebring,
néé het was niet jou schuld,
maar het is niet waar dat je het niet hebt kunnen voorkomen.

Dat is je hier netjes en genaunceerd verteld, doe ermee wat je wil; je kunt het accepteren en er lering uit trekken, of het naast je neerleggen en het de volgende keer weer zo laten gebeuren.

Vraag je je niet af waarom jij structureel van de weg gebeukt wordt, en dit de meesten hier maar incidenteel overkomt?
dat vraag ik me ook niet af .. is al lang duidelijk.
ik laat alleen een situatie zien, niet eens een reaktie.
en het is dus de laatste bocht en niet op 1/3 van het circuit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
@JoepW Ik denk dat ik vanavond nog wel ff gezellig langskom.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wellicht een beetje OT.
Maar reflecterend op het incident tussen Pagenaud en Norris van afgelopen weekend. Bij gebrek aan echte autosport verslaggeving doen nu alle media hun verslag van deze "clash". Zelfs onze NOS had er vanochtend een artikel over; Motorsports heeft naast de nieuwsberichting er een opinie over geschreven. En vrijwel alle Autosport gerelateerde site hebben er een artikel of opinie over gepost. Hier, hier, hier en hier omdat wat voorbeelden te noemen.

Dit zat er natuurlijk een keer aan te komen, En hoe vervelend het ook is, ik verwacht dat hier wel iets goeds uikomt. Ik denk dat Indycar en hun coureurs ook niet blij zijn met deze publiciteit. Ik hoop dat ze hierdoor beseffen dat ze het "spelletje" iets serieuzer moeten gaan nemen. Want de hoeveelheid negatieve PR zal de hele Indycar community niet happy mee zijn. Ik hoop dat een Pagenaud en/of Ferruci goed spijt hebben hiervan, en ik ben benieuwd of ze, of hun team, nog met een reactie komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
mopperonkel22 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:47:

dan leer eerst je eigen feiten voordat je commentaar geeft.. mr wormaap zonder iracing profiel
Oh mijn alleroprechtste excuses, ik wist niet dat er een alternatieve layout van Sebring was. Weer wat geleerd :) Mijn profiel staat overigens al maanden in m'n signature, dus ik weet niet helemaal waar je het over hebt. Maar als je het niet kan vinden en tóch graag mijn advies wil afmeten aan mijn iRating ofzo, ik zit net iets boven de 1100 momenteel :+

Maargoed, gezien je reacties heb je duidelijk geen enkele interesse om te leren wat je anders kan doen. Ik wens je veel succes en wijsheid en ga je vanaf nu verder negeren :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
Ik ben vanavond ook bij de training! Eerst nog even wat circuits aanschaffen maar dat doe ik graag.

Moet wel zeggen, en misschien kan ik dat beter niet doen, maar ik geniet echt enorm van de @mopperonkel22 discussies. Ik kom hier pas net kijken maar ik zie een hele community die tijd en energie steekt in het geven van objectieve, ondersteunende feedback. Voor mij als nieuwkomer is dat echt super waardevol.

Misschien denk ik er te simpel over maar je kan twee dingen doen. De input van mede simracing tot je nemen en jezelf proberen te verbeteren, of vingers blijven wijzen en vooral niet de schuld bij jezelf zoeken.

Just my 2 cents

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

mopperonkel22 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:08:
[...]

protest lukt me niet helaas.. filmpje te groot..
Je moet ook alleen even het stukje uit de replay knippen waarin het gebeurde, niet de replay van de hele race.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Net mijn eerste skip race gedaan sinds jaren. In ronde 5 kreeg ik een klein tikje van achter waardoor ik als laatste rond reed. Uiteindelijk 12e geworden van de 18, heb 1 iemand ingehaald.

De laatste ronde zat iemand achter me die 1:38s deed, ik zelf zit op de 1.40. Dus ik dacht, ik ga het m niet te moeilijk maken maar ik ga ook niet zomaar opzij. Volgens mij laat ik genoeg ruimte, krijg toch een tik en in Stirlings raken we elkaar en verliest hij de controle.

Racing incident of had ik het anders moeten doen?

https://streamable.com/1vk697
(ik ben in t oranje uiteraard)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:24:
Net mijn eerste skip race gedaan sinds jaren. In ronde 5 kreeg ik een klein tikje van achter waardoor ik als laatste rond reed. Uiteindelijk 12e geworden van de 18, heb 1 iemand ingehaald.

De laatste ronde zat iemand achter me die de ronde 1:38s deed, ik zelf zit op de 1.40. Dus ik dacht, ik ga het m niet te moeilijk maken maar ik ga ook niet zomaar opzij. Volgens mij laat ik genoeg ruimte, krijg toch een tik en in Stirlings raken we elkaar en verliest hij de controle.

naar mijn mening weinig verkeerd mee. het lijkt er een beetje op dat hij beetje overstuur had en daarom jou aantikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy

De laatste ronde zat iemand achter me die de ronde 1:38s deed, ik zelf zit op de 1.40. Dus ik dacht, ik ga het m niet te moeilijk maken maar ik ga ook niet zomaar opzij. Volgens mij laat ik genoeg ruimte, krijg toch een tik en in Stirlings raken we elkaar en verliest hij de controle.

Beide eigenwijs en willen niet opgeven, ligt echt verder niet bij jou hoor, jij houdt je lijn ook nog eens, en wijkt niks uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni

Je had iets meer de binnenkant pakken, je kan best veel over de curb daar. Verder heb je gewoon de binnenkant en laat ruimte, ik zou me daar niet schuldig over voelen. Wel jammer want de race beslissen in de laatste bocht is nog gaver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
ActualFantasy schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:29:
[...]

Beide eigenwijs en willen niet opgeven, ligt echt verder niet bij jou hoor, jij houdt je lijn ook nog eens, en wijkt niks uit.
Ja, dat stukje van "ik maak het hem niet te moeilijk" ging de prullenbak in toen ik die eerste tik kreeg. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Raimond613 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Je moet ook alleen even het stukje uit de replay knippen waarin het gebeurde, niet de replay van de hele race.
goh, dat ik daar niet aan gedacht heb ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:32:
[...]

Ja, dat stukje van "ik maak het hem niet te moeilijk" ging de prullenbak in toen ik die eerste tik kreeg. :X
Bij de eerste tik zou je nog kunnen roepen dat jij ook een beetje op hem instuurde. Bij Stirling's had hij je natuurlijk gewoon moeten laten leven. Als hij daadwerkelijk (flink) sneller was had je kunnen liften, maar dat ben je natuurlijk niemand verplicht :P

Pagina: 1 ... 257 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies