Dat doe ik ook steedsRazkin schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:01:
In VR was de Skip de eerste auto waar ik fysiek ging meeleunen in de bochten omdat ik echt dacht dat stuur in me handen te hebben
Ticking away, the moments that make up a dull day
Serieus? Dat zijn super leuke races!mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:57:
als ik auto's kon verkopen dan gingen die mx5 en skip meteen eruit
Heb de Mazda maar even gereden, had daar wel veel plezier mee. Vind de Skip echt fantastisch. Rijdt heerlijk en altijd leuke gevechten!
Dit zijn mijn 5 Skip races deze week op Brands Hatch. Gemiddelde tijd, snelste tijd.
1:44.224 1:40.492
1:42.524 1:40.539
1:44.785 1:40.430
1:42.750 1:40.081
1:46.201 1:40.844
1:42.015 1:39.593
Ik zie een trend. Even nu de volgende race doen....
dat doe je goed... ik ben ergens wat seconden verloren en kan ze niet meer vinden...ActualFantasy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:07:
Ik zou elke keer een race moeten kunnen overslaan.
Dit zijn mijn 5 Skip races deze week op Brands Hatch. Gemiddelde tijd, snelste tijd.
1:44.224 1:40.492
1:42.524 1:40.539
1:44.785 1:40.430
1:42.750 1:40.081
1:46.201 1:40.844
1:42.015 1:39.593
Ik zie een trend. Even nu de volgende race doen....
Het racen is wat de skip zo leuk maakt. Veel deelnemers en close racing.Thaam schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:34:
Okay.... Ik zit te denken om verder te gaan in de open wheels. Nu raden vele mij Skip Barber series aan, maar ik zie ook de Formule Renault 2.0. Ik probeer wat YT filmpjes te bekijken, en nu zie ik dat Skip Barber heel populair is. Maar wellicht gaat hij snel vervelen door een gebrek aan snelheid. Twijfels....
Zoals @dozo71 al zegt: de Skip gaat meer om het racen dan om de wagen zelf. Het is inderdaad best een traag hok, maar juist daardoor (en door de enorme slipstream) blijft het veld vaak redelijk bij elkaar. Dat i.c.m. de populariteit die ervoor zorgt dat er redelijk weinig verschil in iRating zit binnen je split is een groot deel van wat de Skip zo gaaf maakt. Daarnaast is't een wagen waar je lekker mee kan gooien, maar die tegelijkertijd goed rijden beloontThaam schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:34:
Okay.... Ik zit te denken om verder te gaan in de open wheels. Nu raden vele mij Skip Barber series aan, maar ik zie ook de Formule Renault 2.0. Ik probeer wat YT filmpjes te bekijken, en nu zie ik dat Skip Barber heel populair is. Maar wellicht gaat hij snel vervelen door een gebrek aan snelheid. Twijfels....
Ik ga nu de Ruf doen. Heb daarvoor gekozen om dat ik dan alleen de Ruf moet kopen en interlagos. En interlagos wou ik sws al kopen. En zinken ik weer een maand verder zonder extra kosten.
Ik vind de prijzen die ze zeggen ook wel vals eigenlijk. Ik kocht die 2 dingen 12€+15€ en dan kwam er nog eens bijna 5€ tax bij..
Hoe heb jij bijvoorbeeld in de practice en qualify je instellingen staan voor het vergelijk met je eigen tijden? Ik heb hem per sector best staan. Als in, elke kwali en elk rondje zie ik in welke sector ik win of verlies van mijn eigen optimal tijden.mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:16:
[...]
dat doe je goed... ik ben ergens wat seconden verloren en kan ze niet meer vinden...
Dan kun je misschien beetje zien waar je het laat liggen?
Ik kom er nu net pas deze laatste race achter bijvoorbeeld dat ik in Sheene's niet terug hoef van 4 naar 3, maar dat ik in 4 kan blijven. Pakte ik toch weer 1/10de mee in mijn optimal tijd. Die staat inmiddels op 1.39.2 nu.
Qualificatie een 1.40,3, weer een stuk sneller dan voorheen. Daardoor starten op P3 in de 2e split (van de 9).
Liet in ronde 7 iemand langs omdat ik dacht dat hij een stuk sneller was. Wilde liever P3 veilig stellen dan te vechten voor P2 en de rest van het veld aan te laten sluiten... Was een verkeerde inschatting want zodra hij er voorbij was hield hij me toch wat op waardoor ik alsnog druk van achter kreeg. Uiteindelijk weer terug op P2 en toen vechten tot aan de finish. Als ik naar de lap times kijk dan wordt ik wel vrolijk
:fill(white):strip_exif()/f/image/mcCudqJWSv7TZfLZBZspXI7J.png?f=user_large)
Na 18 road races staat mijn iRating op 2001. Komt snel een dip aan heb ik het gevoel

Bij Sheene's ga ik enkel even van het gas af, niet remmen. Je kan heel ver over de curb waardoor er genoeg ruimte is om hem op te vangen. Je moet de bocht wel echt strak houden want als je wijd gaat dan kom je op het gras en ben je hem vrij snel kwijt.ActualFantasy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:02:
Ik kom er nu net pas deze laatste race achter bijvoorbeeld dat ik in Sheene's niet terug hoef van 4 naar 3, maar dat ik in 4 kan blijven. Pakte ik toch weer 1/10de mee in mijn optimal tijd. Die staat inmiddels op 1.39.2 nu.
Enige plek waar ik veel verlies is in Druids. Krijg het niet voor elkar om daar mijn voorsprong te behouden. Verlies daar zo 0,3s.
[ Voor 33% gewijzigd door Beltoni op 02-05-2020 14:07 ]
Netjes constant dat. Ik verlies nog teveel tijd en plaatsen door mijn inconsistentie.Beltoni schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:02:
Eindelijk een 1.38 op Brands Hatch! De hele race iemand met 0,5" achter me![]()
Qualificatie een 1.40,3, weer een stuk sneller dan voorheen. Daardoor starten op P3 in de 2e split (van de 9).
Liet in ronde 7 iemand langs omdat ik dacht dat hij een stuk sneller was. Wilde liever P3 veilig stellen dan te vechten voor P2 en de rest van het veld aan te laten sluiten... Was een verkeerde inschatting want zodra hij er voorbij was hield hij me toch wat op waardoor ik alsnog druk van achter kreeg. Uiteindelijk weer terug op P2 en toen vechten tot aan de finish. Als ik naar de lap times kijk dan wordt ik wel vrolijk![]()
[Afbeelding]
02:26.105 pitted, off track, lost control
01:44.947
01:40.749
01:40.963 off track
01:40.112
01:45.152
01:40.364
01:40.003
01:46.469 off track, lost control
01:39.539 fastest lap
01:40.335
01:41.427
01:39.593
01:39.648
01:50.615 off track
Als je dan ziet dat ik 36 seconden verlies in rondje 1, en daarna nog zon 20 seconden door eigen toedoen, en dat aftrek van de tijd dat ik achter de nummer 1 ben geeindigd....dan had ik 4de kunnen zijn ipv nu 8ste.
Al mijn spins of halve spins zijn in Sheene's.... dat plukje gras....
[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 02-05-2020 14:16 ]
Ik rijd nog lang geen 1:38, ik rijd 1:40/1:39 hoog, maar merk dat ik ontzettend veel tijd win door maar een klein beetje aan te remmen en terug naar de 1 te schakelen (hield m altijd in de 2) dan kan je het gas er aardig ophouden door de bocht heen.. wellicht dat het helpt.Beltoni schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:02:
Enige plek waar ik veel verlies is in Druids. Krijg het niet voor elkar om daar mijn voorsprong te behouden. Verlies daar zo 0,3s.
Ja, ik twijfel daar ook altijd tussen 1 en 2...ourplayground schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Ik rijd nog lang geen 1:38, ik rijd 1:40/1:39 hoog, maar merk dat ik ontzettend veel tijd win door maar een klein beetje aan te remmen en terug naar de 1 te schakelen (hield m altijd in de 2) dan kan je het gas er aardig ophouden door de bocht heen.. wellicht dat het helpt.
Net als twee bochten later, Surtees. Omhoog in 3 of in 2.,.... 2 is voor mij sneller momenteel.
aanremmen in 4, halverwege naar 2, ik deed m altijd in 3, maar met 2 neem je zo veel meer snelheid mee het rechte stuk op.ActualFantasy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:28:
[...]
Ja, ik twijfel daar ook altijd tussen 1 en 2...
Net als twee bochten later, Surtees. Omhoog in 3 of in 2.,.... 2 is voor mij sneller momenteel.
let op of de series bevolkt worden... anders rij je er alleen..kampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:00:
Ik hoorde op voorhand van veel spelers dat Rookie een hell is. Ik heb in 4 Races 3 incidenten gehad. Waarvan er 2 van de baan gaan men eigen schuld is met te hard willen puchen. En 1 100% cleane race gereden en 1x heel licht aangetikt langs achter. Is dit dan een uitzondering dat het “zo vlot” ging?
Ik ga nu de Ruf doen. Heb daarvoor gekozen om dat ik dan alleen de Ruf moet kopen en interlagos. En interlagos wou ik sws al kopen. En zinken ik weer een maand verder zonder extra kosten.
Ik vind de prijzen die ze zeggen ook wel vals eigenlijk. Ik kocht die 2 dingen 12€+15€ en dan kwam er nog eens bijna 5€ tax bij..
Hier sluit ik me bij aan. Ik kom aan'n 1:41 laag, maar 1:38 is nog héél ver wegfrizti schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:50:
Bovenstaande tijden met de skip op BH kan ik alleen nog maar van dromen. Tot nu toe is mijn snelste tijd 1.43.140

Laatst al even genoemd, maar hierzo kun je zien welke tracks de komende tijd sowieso wel of niet gebruikt gaan wordenThaam schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:15:
Stel nou dat ik voor de Skip ga, welke banen zijn dan het populairst? Of moet ik gelijk alle banen voor die klasse halen?
Minder remmen lijkt wel te helpen. Ik dook denk ik met veel te veel snelheid de bocht in.ourplayground schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Ik rijd nog lang geen 1:38, ik rijd 1:40/1:39 hoog, maar merk dat ik ontzettend veel tijd win door maar een klein beetje aan te remmen en terug naar de 1 te schakelen (hield m altijd in de 2) dan kan je het gas er aardig ophouden door de bocht heen.. wellicht dat het helpt.
Net een 1:38.9 in practice gereden. Zeker niet foutloos maar zo krijg je wel een beeld waar ik de snelheid meeneem. Toch weer 0,5s sneller dan mijn vorige practice lap. Heb ook de set-up op het einde gezet.
Even de Nvidia recording gebruikt, daarom nu incl. start + window maar zo zou de kwaliteit iets hoger moeten zijn. Hij is nog aan het optimaliseren dus het kan even duren voordat hij op HD beschikbaar is.
Top!Wormaap schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:32:
[...]
Laatst al even genoemd, maar hierzo kun je zien welke tracks de komende tijd sowieso wel of niet gebruikt gaan worden
Ik heb je meteen een DM gestuurd met de referral mail adres. En vervolgens krijg ik de vraag van jou via een aparte DM.... Je hebt dus 2 DM's van me!Mithriel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:45:
Iemand idee wat referal email adres is voor GoT? Na een weekje het geprobeerd te hebben wil ik verder met iracing, dus ga even gebruik maken van 50% korting voor nieuwe members.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
ik heb de ARB op 7 staan in mijn setup, rijdt net even wat fijner. Grappige is dat ik niks anders zie tussen wat jij of ik doen, en toch ben je ruim een seconde snellerBeltoni schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Minder remmen lijkt wel te helpen. Ik dook denk ik met veel te veel snelheid de bocht in.
Net een 1:38.9 in practice gereden. Zeker niet foutloos maar zo krijg je wel een beeld waar ik de snelheid meeneem. Toch weer 0,5s sneller dan mijn vorige practice lap. Heb ook de set-up op het einde gezet.
[YouTube: iRacing - Hotlap Brands Hatch - 1:38.9]
Even de Nvidia recording gebruikt, daarom nu incl. start + window maar zo zou de kwaliteit iets hoger moeten zijn. Hij is nog aan het optimaliseren dus het kan even duren voordat hij op HD beschikbaar is.
verder schakel ik bij de 2 rechte knikken terug naar 3, als ik die in zn 4 houd dan lijkt het of ik snelheid verlies.
Net trouwens een geweldige race gehad +/- 5 ronden achter elkaar in ee ngroepje van 3 het gevecht om p3. Helaas net een paar ronden te kort om de p3 te bemachtigen. Wat mij opvalt is dat ik de eerste paar ronden niet vooruit te branden ben... daar verlies ik mijn plaatsen meestal. |Ik moet dan een stuk voorzichter rijden om spins te voorkomen. hebben meer mensen daar last van?
dat ik al wat ouder ben en zeker niet zo getalenteerd ....
of maar een doel zetten om daar de helft vanaf te krijgen ..
prettig weekend
Ik heb mij nog nooit aan een setup gewaagd.Beltoni schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Minder remmen lijkt wel te helpen. Ik dook denk ik met veel te veel snelheid de bocht in.
[YouTube: iRacing - Hotlap Brands Hatch - 1:38.9]
Mijn 1.39.5 is met default setup, alleen met minimale benzine.
Wat zijn je tijden die je rijdt. Pas je ook je brake bias aan?Imac2011 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:52:
Eindelijk een 2e plaats in de bmw op Sebring (tussen gelijkwaardige iracers ) , voor een groot deel door opletten in de 1e 1,5 ronde omdat er voorin altijd wat gebeurd en door een goede qualify .Ik ga ineens steeds beter qualificeren , wat als nadeel heeft dat ik ergens tussen plek 4 en 8 start meestal , met het risico op dive bombers natuurlijk.Blijft een beetje de loterij deze klasse .Wat me opvalt is dat ik steeds beter weet te qualificeren maar in de race zelf deze rondetijd meestal niet haal en ik ben nog niet consistent genoeg , mijn rondetijden dwarrelen.Wat ik ook heb is dat als ik in een goede positie rijd ik zenuwachtig wordt en fouten ga maken , zeker als er iemand achter me de druk opvoerd ga ik onnodige fouten maken nog , kwestie van ervaring denk ik.Wat me wel steeds beter lukt is snellere rijders voorbij laten en dan zelf de druk opvoeren waardoor ze meestal fouten gaan maken en ik mijn plek terug heb.Iemand nog tips om consistenter de rondes te maken ? Ik zit nu inmiddels op 1,5 -2 seconden van de toptijden af , maar geen idee hoe die te rijden ?
Heb hetzelfde probleem, weet altijd wel een keer te spinnen op koude banden of onder druk. Kwalificeer vaak wel ergens in de top 5 (irating rond de 1500) Eindelijk in de 1.59 gedoken vandaag. Als ik de eerste ronden goed door kom zit er meestal wel een top 5 in. Zelfs met mijn spins haal ik nog regelmatig top 10. Op Sebring schroef ik de bias terug naar 51%Imac2011 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:52:
Eindelijk een 2e plaats in de bmw op Sebring (tussen gelijkwaardige iracers ) , voor een groot deel door opletten in de 1e 1,5 ronde omdat er voorin altijd wat gebeurd en door een goede qualify .Ik ga ineens steeds beter qualificeren , wat als nadeel heeft dat ik ergens tussen plek 4 en 8 start meestal , met het risico op dive bombers natuurlijk.Blijft een beetje de loterij deze klasse .Wat me opvalt is dat ik steeds beter weet te qualificeren maar in de race zelf deze rondetijd meestal niet haal en ik ben nog niet consistent genoeg , mijn rondetijden dwarrelen.Wat ik ook heb is dat als ik in een goede positie rijd ik zenuwachtig wordt en fouten ga maken , zeker als er iemand achter me de druk opvoerd ga ik onnodige fouten maken nog , kwestie van ervaring denk ik.Wat me wel steeds beter lukt is snellere rijders voorbij laten en dan zelf de druk opvoeren waardoor ze meestal fouten gaan maken en ik mijn plek terug heb.Iemand nog tips om consistenter de rondes te maken ? Ik zit nu inmiddels op 1,5 -2 seconden van de toptijden af , maar geen idee hoe die te rijden ?
Ja op de site.kampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:13:
Heeft GoT eigenlijk Liverys voor autos?
zie start postkampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:13:
Heeft GoT eigenlijk Liverys voor autos?
iRacing 2016-2020
Ik reed nu eindelijk een mooie race, lekker constant, maar kwam bij lange niet aan mijn snelste tijd. Wel 3de geworden.
01:49.357
01:41.624
01:41.531
01:40.901
01:41.500
01:40.487
01:40.951
01:40.371
01:40.413
01:40.641
01:40.233 fastest lap
01:40.465
01:40.288
01:40.797
01:40.533
Kortom, wat is sneller?
met blip aan, gewoon vol gas houden..:)laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:23:
Laten jullie gas los tijdens het schakelen in de skip? En wat is het nadeel als je dat niet doet behalve dat je de motor in de limiter slaat elke keer dat je schakels.
Kortom, wat is sneller?
Op info pagina staat link naar een app voor je phone, die kan fungeren als dashboard. Fast dash for iracing ofzo. Werkt best handig en maar kleine delay.kampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:02:
in de RUF zie ik helemaal geen toerenteller enz met het juiste VOF. kan daar iets aan gedaan worden?
Blib en auto clutch kost tijd.laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:23:
Laten jullie gas los tijdens het schakelen in de skip? En wat is het nadeel als je dat niet doet behalve dat je de motor in de limiter slaat elke keer dat je schakels.
Kortom, wat is sneller?
Bij de skip kan je schakelen zonder koppeling.
Bij schakelen even kort gas lossen.
Of je camera positie aanpassen in de auto. Dit doe je door een replay af te spelen (cockpit view) en dan CTRL+F12 en dan kan je bij je offset je camera positie aanpassen.kampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:02:
in de RUF zie ik helemaal geen toerenteller enz met het juiste VOF. kan daar iets aan gedaan worden?
ff Gecorrigeerd.kampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:02:
in de RUF zie ik helemaal geen toerenteller enz met het juiste FOV. kan daar iets aan gedaan worden?
En ja vaak zie je het dashboard niet met de juiste FoV.
ff Gecorrigeerd ?JoepW schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:09:
[...]
ff Gecorrigeerd.
En ja vaak zie je het dashboard niet met de juiste FoV.
En het klopt, zeker met een single monitor, dat je het dashboard niet meer ziet bij een correcte FOV.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
nnnnndusss...MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:23:
Heb mijn abonnement zojuist vernieuwd na jaaaren niet meer met iracing bezig geweest te zijn. Eens kijken of ik het nog een beetje kan.

LOL, oke.Arfman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:41:
Ja het is niet VOF maar FOV (Field Of View)
En het klopt, zeker met een single monitor, dat je het dashboard niet meer ziet bij een correcte FOV.
Ik zal maar een investering doen in JRT en hopen dat het op mijn ipad ook werkt
edit: wat @Doubleoz al zei dus
[ Voor 18% gewijzigd door SlaadjeBla op 02-05-2020 21:03 ]
Dat gaat inderdaad een stuk vlotter! Ik zit gelijk in de 1.39:xxx'sJoepW schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:07:
[...]
Blib en auto clutch kost tijd.
Bij de skip kan je schakelen zonder koppeling.
Bij schakelen even kort gas lossen.
Ik moet dat ook nog eens uitzoeken hoe dat werkt. Heb het gewoon zelfde staan op auto blip, als bij de mazda.laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Dat gaat inderdaad een stuk vlotter! Ik zit gelijk in de 1.39:xxx's
Ik hoor/lees veel lovende dingen over setupsync welliswaar door een van jullie members gemaakt geloof ik. Nu zou ik die fantastische software ook wel eens willen gebruiken. Maar helaas krijg ik geen verbinding met de website error 503. Is dit alleen bij mij? of werkt het nu even niet meer?
Soms kan het racen zo frustrerend zijn...
Hier staat het volgens mij redelijk uitgelegd: https://joel-real-timing.com/install_en.htmlkampers schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:30:
omg, weet er iemand een goede YT video voor die JRT in te stellen, ik zie iedereen een handige app gebrijken, terwijl ik word doorgestuurd naar een onoverzichtelijke webpagina
ja, maar als je een totaal andere layout krijgt in browser ipv app dan is het omzeep.PatrickPost1972 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:57:
[...]
Hier staat het volgens mij redelijk uitgelegd: https://joel-real-timing.com/install_en.html
Ik doe het juist om snelheid vast te houden en geen tijd te verliezen met schakelen. Gewoon even een sessie rijden met sector reports only dan kom je er snel genoeg achter.ourplayground schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:19:
[...]
ik heb de ARB op 7 staan in mijn setup, rijdt net even wat fijner. Grappige is dat ik niks anders zie tussen wat jij of ik doen, en toch ben je ruim een seconde sneller.
verder schakel ik bij de 2 rechte knikken terug naar 3, als ik die in zn 4 houd dan lijkt het of ik snelheid verlies.
Skip is een leuke (en vooral eenvoudige) auto om daar mee te beginnen. Het zal geen wereld van verschil zijn maar het kan zo zijn dat je er 0,5-1,0 seconden vanaf kan halen.ActualFantasy schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:53:
[...]
Ik heb mij nog nooit aan een setup gewaagd.
Mijn 1.39.5 is met default setup, alleen met minimale benzine.
Even kort van je gas af is volgens mij net wat sneller, dat geven ze ook aan op het iRacing forum. Het is even een handigheidje maar het scheelt bij mij zo 0,01 per schakel beurt maar dat stapelt zich wel op.laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:23:
Kortom, wat is sneller?
Zie ook je tweede post. Rijd je nu zonder blip? Zelf heb ik dat nog wel aanstaan, anders ook maar even proberen om uit te zetten!
Ik heb alles uitgezet dus geen autoclutch of blip meer en voor mij werkt dat prima al is het wel even wennen.Beltoni schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:48:
[...]
Ik doe het juist om snelheid vast te houden en geen tijd te verliezen met schakelen. Gewoon even een sessie rijden met sector reports only dan kom je er snel genoeg achter.
[...]
Skip is een leuke (en vooral eenvoudige) auto om daar mee te beginnen. Het zal geen wereld van verschil zijn maar het kan zo zijn dat je er 0,5-1,0 seconden vanaf kan halen.
[...]
Even kort van je gas af is volgens mij net wat sneller, dat geven ze ook aan op het iRacing forum. Het is even een handigheidje maar het scheelt bij mij zo 0,01 per schakel beurt maar dat stapelt zich wel op.
Zie ook je tweede post. Rijd je nu zonder blip? Zelf heb ik dat nog wel aanstaan, anders ook maar even proberen om uit te zetten!
Samen met een paar setup aanpassingen rij ik nu 1.38’s met de skip op Brands Hatch.
Ik denk niet dat je vroeger beter was maar toen was Sim racing veel minder populair waardoor ik vermoed dat het makkelijker was om je irating te verbeteren. Nu zit je vaak in een split met racers met dezelfde irating terwijl in het verleden daar waarschijnlijk wat meer verschil in was waardoor je harder kon stijgen als je boven racers eindigde met een hogere irating.MartijnA3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:42:
[...]
nnnnndusss...Vroeger was ik blijkbaar beter. Deed mee met een MX5 race en werd compleet zoek gereden. Zag later dat ik in split 2 zat van de 20. Daar hoor ik op dit moment dus ff niet.
Ik hoop dat ze met Simon Pagenaud ook een goed gesprek gaan hebben over de voorbeeldfunctie die hij heeft en dan achteraf nog eerst schijnheilig zeggen dat hij onderweg was naar de pits...
[ Voor 15% gewijzigd door Doubleoz op 03-05-2020 10:26 ]
Heel triest inderdaad on zo de race van Lando te verzieken die op dat moment aan de leiding lag. Race ongelukken gebeuren maar dit is gewoon express. Doet Iracing hier ook wat mee?Doubleoz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:26:
https://racingnews365.nl/...ettelijk-van-de-baan-ramt
Ik hoop dat ze met Simon Pagenaud ook een goed gesprek gaan hebben over de voorbeeldfunctie die hij heeft en dan achteraf nog eerst schijnheilig zeggen dat hij onderweg was naar de pits...
https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYj
Geen idee van de kwaliteit, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

https://m.twitch.tv/theap...tlessBaguettePeoplesChamp
Waarom twitch er zo een link van maakt... geen flauw idee ( wat heeft baguette te maken met deze clip )
Goed ben nog beetje nieuw met twitch en clips enzo.
[ Voor 43% gewijzigd door Blerf op 03-05-2020 11:24 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Twitch geeft dat soort links in plaats van de 'standaard' semi-random clip-IDs van andere plekken. Voordeel daarvan is dat het te onthouden en in spraak te delen isBlerf schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:22:
Van dit soort ochtenden![]()
https://m.twitch.tv/theap...tlessBaguettePeoplesChamp
Waarom twitch er zo een link van maakt... geen flauw idee ( wat heeft baguette te maken met deze clip )
Goed ben nog beetje nieuw met twitch en clips enzo.
Serieus he.... Die gast zit in zijn volledige outfit met alle sponsors erop bewust een evenement waar toch wel duizenden naar kijken te verzieken..... als ik 1 van zijn sponsoren zou zijn zou ik daar niet al te vrolijk van worden....Doubleoz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:26:
Ach het is binnen iRacing een vrij standaard reactie van Amerikanen als een Europeaan ovals gaat doen.Mithriel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:45:
[...]
Serieus he.... Die gast zit in zijn volledige outfit met alle sponsors erop bewust een evenement waar toch wel duizenden naar kijken te verzieken..... als ik 1 van zijn sponsoren zou zijn zou ik daar niet al te vrolijk van worden....
Wat er ook gebeurd, het ligt altijd aan de Europeaan.
Nou is Pagenaud wel een Fransman, maar na 15 jaar Amerika gewoon goed ingeburgerd.
Een zielige reactie is het wel.

Daarna gaat Pagenoud is zich natuurlijk wel als een klein kind gedragen. Maar goed, dat zie je overal waar de profs online gaan racen. Ze nemen het gewoon niet serieus genoeg, wat de reden is dat ik er niet naar kijk.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Live stream is vanaf 14:45 hier te bekijken: https://www.twitch.tv/dutchiesesports/
Ik doe ook mee, en dit is straks mijn onboard channel: https://www.twitch.tv/jimhertroijs/
De race duurt 60 minuten en we zullen minimaal 1x moeten tanken. Bandenwissel is optioneel.
Hij heeft toch gewoon drie schermen en ziet Lando links van hem zitten?Rossi46 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:
Is die 'Ben' de spotter van Pagenoud? Want dat is dan wel echt een droeftoeter. Die had direct 'three wide, oudside' moeten roepen, op het moment dat Norris zijn actie inzette. Want Pagenoud doet in principe - gegeven het feit dat hij door zijn cockpit view niet zoveel van de actie van Norris kan zien - weinig fout.
@ YouTube: Simon Pagenaud - Lets take Lando out - Full incident with Norris / G... hoor ik de auto-spotter gewoon three wide zeggen.
Oh wacht, ik dacht dat Norris de witte auto had.
[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-05-2020 12:36 ]
Leuk man ,succes!Jimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:
Vanmiddag om 3 uur is de 'F3 Masters of Zandvoort' in iRacing, met o.a. Beitske Visser en Rob Kamphues
Live stream is vanaf 14:45 hier te bekijken: https://www.twitch.tv/dutchiesesports/
Ik doe ook mee, en dit is straks mijn onboard channel: https://www.twitch.tv/jimhertroijs/
De race duurt 60 minuten en we zullen minimaal 1x moeten tanken. Bandenwissel is optioneel.
Hoe ben jij in die race terecht gekomen?
Succes Jim. En je weet 't, als je achter Kamphues eindigt mag je in onze volgende endurance event alle nachtstints voor je rekening nemenJimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:
Vanmiddag om 3 uur is de 'F3 Masters of Zandvoort' in iRacing, met o.a. Beitske Visser en Rob Kamphues
Volgens mij was er een oproep op het iRacing forum. Daar kon je je gewoon inschrijven tegen een kleine vergoeding. Waren verder geen vereisten. Je moest bekend zijn of een iRating van 1250 hebben meen ik mij te herinneren.Raimond613 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Leuk man ,succes!
Hoe ben jij in die race terecht gekomen?
iRacing Adds Multiple Servers Around the World to Accommodate Rapidly Growing User Base
Over the past couple of weeks, iRacers may have noticed the addition of the letters “E” and “W” to the American flag when checking which servers are hosting their events. With the dramatic expansion of the iRacing user base to more than 170,000 active members, we have added a number of new server farms around the world, ranging from Virginia to Frankfurt, Germany, in order to reduce network latency between drivers competing on opposite ends of the planet. iRacing principal engineer Randy Cassidy explains how iRacing is responding to increased demands of the service, and what you can expect (and are already seeing):
Due to the global nature of competition on the service, there are often times when a single “split” will have members from all over the world. With the extremely long network paths between Europe and APAC (Australia and New Zealand in particular), network latencies between those regions can be very large. Hosting such a split in Amsterdam (if there are mostly Europeans) or in Sydney (if there are mostly Aussies/Kiwis) causes members from the more-remote region to have extremely high network latency to the server – to the point that cars cannot be positioned reasonably.
The lower the network latency between the racers in a session and the race server, the less delay there is in getting position information from one racer to another, and so the more accurately the sim can position the cars in the simulation world. iRacing currently has race “farms” in Sydney, Amsterdam, and Boston. Sessions where some member pings are best to Amsterdam, and some other member pings are best to Sydney are placed onto our Boston farm to reduce the overall pair-wise latency between drivers.
To improve the ping times for our members in Australia and New Zealand when this occurs, last year iRacing added a network circuit that reaches from Boston into both Sydney and Auckland. This circuit generally has much more consistent performance than “the general Internet”, and significantly better ping times, particularly into Australia. With the change in global Internet traffic, mostly since the rise to the COVID-19 pandemic, some of the subsea and terrestrial portions of our circuit have become more stressed, at times leading to a switch to alternate paths with increased latency, and at times leading to packet loss and varying latency.
iRacing is working with our providers to ensure consistent performance and the lowest latency we can achieve on this circuit. This will involve creating alternate routes across the US and meeting Anycast (our main provider in AU and NZ) at an additional location on the US west coast (Seattle, in addition to our existing meeting in Los Angeles). This will allow us to avoid the problematic (mostly) subsea routes out of Australia, while adding resilience, and ensuring the ability to take advantage of a new subsea route (Southern Cross Next) when it becomes available.
Additionally, iRacing is phasing-in a new race server farm on the US west coast. Initially this new farm is being made available for User-Created Race sessions, while we work on enhancements to our “scheduling” algorithms to more fully utilize this new resource. With these enhancements, we’ll have two alternate locations (Boston, and the US west coast) for splits that have EU and AU/NZ/APAC members. Such a split would be placed onto the Boston farm if the average of the member pings there is better than to the US west coast farm, or vice versa.
Typically, it would likely work out that during “peak” hours in Europe, the sessions would end up in Boston, and during peak hours in the APAC region, they’d end up on our US west coast farm. Pings of our APAC region customers to this new US west coast farm are in the range of 50ms to 80ms lower than to our Boston farm, while pings to it from central/western Europe are about 60ms to 75ms higher.
Hahaha. dat hadden we inderdaad gezegdLuckeh schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:58:
[...]
Succes Jim. En je weet 't, als je achter Kamphues eindigt mag je in onze volgende endurance event alle nachtstints voor je rekening nemen
Geen hulpmiddelen meer aan, geen blip geen koppeling.. en ik ben inmiddels in practice van 1.40.199 naar 1.39.745. En optimal is zelfs 1.39.100. Bijna naar de 1.38s..
Maar merk wel dat ik nog onconstanter ben, wat logisch is. En ik vraag mij af nu wat nog handiger is. Ik heb de clutch nu op mijn pedaal zitten. En ik lees hier dat je eigenlijk bij schakelen die niet nodig hebt als je gewoon even gas los laat in de skip.
Wat is nu handiger? Ik hou nu namelijk gewoon vol het gas erop, en gebruik mijn pedaal bij schakelen ipv gas los te laten en dan te schakelen.
Zal wel kwestie van wennen zijn ook, want ram nu weleens mijn rempedaal in om er dan achter te komen dat het de koppeling is
Maar geeft wel meer gevoel van rijden zo, met koppeling erbij.
911 op Zandvoort, ik startte vanaf P2 en lag na de Tarzan op P1, helaas verremde ik me in bocht 9 en zakte ik weer een plaatsje.
Na een ronde of vier kwam ik wat dichter achter de leider te zitten, hij remde te hard in chicane en verloor de achterkant, zelf gelukkig op tijd kunnen anticiperen waardoor ik er met een kleine touche vanaf kwam (4x).
De volgende rondes rustig mijn voorsprong weten uit te breiden en eindelijk een 1.39.xxx weten te rijden.
Vanmorgen heb ik ook een race geprobeerd, na een goede qualy mocht ik starten vanaf P3 maar werd ik door de leider vlak na de start al uitgeschakeld. Ik was er even helemaal klaar mee en ben buiten maar de auto gaan wassen, nu dit. Wat een lekker gevoel!
Ook weer een leermomentje. Reed in de kwalificatie de pit uit maar zag dat een overlay niet goed stond. Zonder na te denken even snel naar de pit, daardoor verloor ik blijkbaar de kans om 2 rondes te rijden. Met 1 kans nog P11 weten te pakken.
Gaat niet zo lekker...Jimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat worden nachtstints, JimJimmy J. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:29:

Jup. Kromme voorvleugel. Verloor zo'n 2 seconden per ronde op de rechte stukken.Rossi46 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:23:
[...]
Gaat niet zo lekker...Had je nou schade doordat je die achterligger met je neus raakte? Leek erop alsof de snelheid daarna weg was.
Ocon zou trots zijn.
Ook Zak Brown, CEO van Mclaren, is not amused van Pagenaud...Olaf van der Spek schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:35:
[...]
Hij heeft toch gewoon drie schermen en ziet Lando links van hem zitten?
@ YouTube: Simon Pagenaud - Lets take Lando out - Full incident with Norris / G... hoor ik de auto-spotter gewoon three wide zeggen.
Oh wacht, ik dacht dat Norris de witte auto had.
Not what you expect from a champion
— Zak Brown (@ZBrownCEO) 3 mei 2020
En terwijl veel aandacht naar Pagenaud gaat, geeft Ferucci ook gewoon toe dat hij P1 de muur indrukte in de laatste 100m waardoor Mclaughlin 'm uiteindelijk won.
Norris had het strategische voordeel en banden die een goede 15 laps jonger waren; zonder Pagenaud had hij de beste kansen gehad.
Goed gesprek? Mag hopen dat die idioot een ban voor een paar weken krijgt. Net als in het echte leven wordt een actie met voorbedachte rade zwaarder gestraft dan een impuls-actie. Hij heeft minuten de tijd gehad om hier over na te denken maar elimineert hem volledig bewust.Doubleoz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:26:
Ook het feit dat hij na de aanrijding de driving-line opzoekt en daardoor iemand anders race verpest tekent wel wat voor triest figuur die Pagenaud is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Doe net mijn eerste race zonder hulpmiddelen... start op p20 na 13 ronden positie 5 in 1 van mijn hoogste SOF ooit.... in ronde 14 blaas ik de motor op, want hij wilde alleen nog maar terugschakelen....
Damn.. that sucks!

Vanavond om 20:00 uur ben ik aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie met de Global Mazda MX-5 Cup.
We rijden op Summit Point Raceway - Main Circuit met default weer.
Als er niemand komt opdagen om 20:00 zal ik om 20:15 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.
Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:
- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.
Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....
Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!
De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do
Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat voor niveau zoek je? Populair zijn de skip, imsa, imsa michelin pilot challange, vrs gt3,.bmw 12.0MartijnA3 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:02:
Het is even geleden dat ik iRacing heb gedaan en ik wil graag gaan meedoen in een populaire serie. Welke zouden jullie adviseren? Ik zie namelijk bijvoorbeeld 5 verschillende Porsches die ik kan kopen maar ik neem aan dat niet alles even goed loopt?
Als je een porsche wil kopen kun jde cayman of de 996 rsr kopen. Zou de ruf niet nemen.
Ik zou een auto kopen die je in meerdere series kan gebruiken zoals de merc amg gt3 of de bmw m8 gte. Skip blijft altijd leuk.
Alle inhaalacties waren natuurlijk prachtig. Heb even de laatste 44 seconden opgenomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Beltoni op 03-05-2020 18:18 ]
Heerlijke actie op de baan, daar doe je het uiteindelijk voor! Mooie inhaal actie(s).Beltoni schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:16:
Laatste race voor vandaag. Starten vanaf P4 en snel een plek opgeschoven. Maak een fout in de Graham Hill bend en val terug naar de laatste plek. Gelukkig zonder schade, dus de inhaalrace kan beginnen. Vecht mij tot de laatste ronde terug naar P11 en kruip snel naar een groepje van vier toe. Heerlijk om het dan zo af te sluiten!
[YouTube: iRacing Motorsport Simulator - Last lap Brands Hatch]
Neem je op met shadowplay? Voor een of ander reden heb ik altijd gekke compressie en zien mijn videos er niet uit.Beltoni schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:16:
Laatste race voor vandaag. Starten vanaf P4 en snel een plek opgeschoven. Maak een fout in de Graham Hill bend en val terug naar de laatste plek. Gelukkig zonder schade, dus de inhaalrace kan beginnen. Vecht mij tot de laatste ronde terug naar P11 en kruip snel naar een groepje van vier toe. Heerlijk om het dan zo af te sluiten!
Alle inhaalacties waren natuurlijk prachtig. Heb even de laatste 44 seconden opgenomen.
[YouTube: iRacing Motorsport Simulator - Last lap Brands Hatch]
Ja echt lekker dit. Toen ik terugviel naar P19 zakte de moed wel even in mijn schoenen maar wat een heerlijk inhaalrace. Had deze groep al even in het vizier maar kroop pas de laatste ronde echt dicht naar ze toe. Hoopte dat ik nog een kans zou krijgen maar dat ik nog twee posities zou winnen was wel echt genieten. In Stirling's viel alles op zijn plekR0dsk0ll schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:18:
[...]
Heerlijke actie op de baan, daar doe je het uiteindelijk voor! Mooie inhaal actie(s).
Shadowplay inderdaad. Sinds gisteren gebruikt en vooralsnog geen problemen mee gehad.LMNii schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:51:
[...]
Neem je op met shadowplay? Voor een of ander reden heb ik altijd gekke compressie en zien mijn videos er niet uit.
Welk circuit heb je het over?TonyJ. schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:53:
Iemand enig idee waarom bij 84FPS cap ik in races ineens significante input lag krijg op bepaalde plaatsen op het circuit? Soms is het op bepaalde plekken beter dan andere, heb hier in testing weinig of geen last van, enkel in races. Ook met 84 FPS cap heb ik last van stutters. Uncapped FPS maakt de inputs wel consequenter en is de sim veel soepeler, maar daar is de delay dan weer erger tegenover FPS cap. CPU is 8600K en GPU is een RTX 2070 Super, gewoon 3x 24” 60 Hz monitors. Graphics staan ook niet te hoog, enkel de R bar wil al eens op de bepaalde plekken waar het erger wordt naar omhoog schieten maar de bar gaat totaal niet vol.
Ik heb eenzelfde setup (alleen ryzen 3600x) en heb nergens last van.. race dan ook niet gecapt, wat bedoel je met de delay?
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen