Grappig, dat was zo te zien ook mijn eerste race.kampers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 01:19:
Mijn eerste race is een feit...
[YouTube: Mijn Eerste Race - iRacing]
Ik ga me verder niet mengen in dit soort gesprekkenmopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:37:
[...]
waarom geloof je een mens niet gewoon op zn woord als ik zeg dat ik erafgeramd wordt wat je niet kan vermijden ?
buiten dat.. geen idee hoe die filmpjes te maken..
denk net. ach start eens vanuit de pits... 1,5 ronde.. crash voor me, zie het aankomen en rem iets meer. bam 2 vanachter erop... je kan niet in lucht oplossen
Maar hij heeft wel een paar goede punten, er is een hoop te leren om jezelf uit de pinarie te houden. Ook al klinkt dat in het begin vaag. En ik heb even naar je iRacing profiel gekeken en zie dat je bijna allemaal verschillende auto’s rijd ( wat super leuk is ) maar ook enorm moeilijk om te doen.
Even los van de stuurkunsten is het dan dus nog moeilijker om te leren hoe mensen met de zelfde rating reageren en wat ze vaak doen in een auto & baan combinatie.
Mijn advies is dan ook om door te bijten in 1serie en dan zul je zien dat je rij gedrag van andere ook beter kunt inschatten. ( en nee dat houd niet in dat je nooit meer rond getikt word, of dat niemand een torpedotje af vuurt )
Maar je zult er wel veel meer plezier uit halen denk ik persoonlijk.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik denk dat dit het vooral is. Dat laatste wat je zegt.Blerf schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:21:
[...]
Ik ga me verder niet mengen in dit soort gesprekkenik denk dat we namelijk allemaal volwassen mensen zijn en vind ook dat we ons zo moeten gedragen en vingers wijzen etc.. schiet niemand wat mee op. ( @Richard117 included ) * Blerf deelt koffie uit.
Maar hij heeft wel een paar goede punten, er is een hoop te leren om jezelf uit de pinarie te houden. Ook al klinkt dat in het begin vaag. En ik heb even naar je iRacing profiel gekeken en zie dat je bijna allemaal verschillende auto’s rijd ( wat super leuk is ) maar ook enorm moeilijk om te doen.
Even los van de stuurkunsten is het dan dus nog moeilijker om te leren hoe mensen met de zelfde rating reageren en wat ze vaak doen in een auto & baan combinatie.
Mijn advies is dan ook om door te bijten in 1serie en dan zul je zien dat je rij gedrag van andere ook beter kunt inschatten. ( en nee dat houd niet in dat je nooit meer rond getikt word, of dat niemand een torpedotje af vuurt )
Maar je zult er wel veel meer plezier uit halen denk ik persoonlijk.
Blijf in het begin bij 1 serie, misschien 2.
Ik ben 6 weken terug begonnen, en rijd alleen maar de mazda, en de skip. En mijn irating schommelt de hele tijd tussen de 1400 en 1700. Niet hoog, dat weet ik, maar doordat ik het leuk vind om races te doen, begin ik ook gewoon met racen op een nieuwe baan op dinsdag, en leer ik zo de baan, en de rijders kennen. Dan zakt in begin irating, en aan eind van de week gaat ie weer omhoog. En mijn tijden worden zo ook beter.
Maar het is wel steeds in de Mazda. En die leer ik zo goed kennen.
Maar iedereen mag en moet natuurlijk op zijn eigen manier racen. En ja ik raak ook gefrustreerd door sommige idioten, die heb je overal. Maar ik begin ze zelfs te herkennen, en omdat je dus 1 klasse rijdt, onthoud je de namen.
Ik heb gisteren voor het eerst een race gestreamt als test voor komend weekend, en daar gebeurde gelijk iets in bocht 3 waarbij ik aan @mopperonkel22 moest denken: Filmpje.
P1 schiet eraf in de Gerlachbocht en komt met de Cayman op het gras. Op dat moment weet je gewoon: die gaat de Hugenholtz niet meer halen. Simpelweg onmogelijk op dat moment. P2 anticipeert hier zó slecht op dat het gewoon terecht is dat hij in dit ongeluk wordt meegenomen
Je zult altijd racing-incidents blijven houden en zo nu en dan worden meegenomen in iemand anders z'n val. Dat gebeurt in het echt ook. Maar over het algemeen geldt: anticiperen kun je leren. Zeker wanneer dingen voor je neus gebeuren. Soms eraf gebeukt worden is pech. Elke race eraf gebeukt worden niet meer.
P1 schiet eraf in de Gerlachbocht en komt met de Cayman op het gras. Op dat moment weet je gewoon: die gaat de Hugenholtz niet meer halen. Simpelweg onmogelijk op dat moment. P2 anticipeert hier zó slecht op dat het gewoon terecht is dat hij in dit ongeluk wordt meegenomen
Je zult altijd racing-incidents blijven houden en zo nu en dan worden meegenomen in iemand anders z'n val. Dat gebeurt in het echt ook. Maar over het algemeen geldt: anticiperen kun je leren. Zeker wanneer dingen voor je neus gebeuren. Soms eraf gebeukt worden is pech. Elke race eraf gebeukt worden niet meer.
Je wilde gewoon je overwinning even promoten met dit filmpjeJimmy J. schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:34:
Ik heb gisteren voor het eerst een race gestreamt als test voor komend weekend, en daar gebeurde gelijk iets in bocht 3 waarbij ik aan @mopperonkel22 moest denken: Filmpje.
Maar ben het inderdaad met je eens dat er niet goed wordt geanticipeerd door de nummer 2. De vraag is alleen of hij dat achteraf ook beseft of dat hij zegt, ik had zo'n pech blablabla. Dat zijn de momenten dat je juist leert om het er met elkaar over te hebben om soortgelijke situaties in de toekomst beter in te schatten.
Onmogelijk, niet dat je 10 sec sneller bent maar dat het bij de skip aan de setup ligt. Is alleen beperkt te veranderen en het effect is ook beperkt. Denk eerder dat je of de baan beter kent, of de auto of dat het weer anders is.fietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 06:42:
[...]
Hier staan wel goede setups voor de skippy
http://www.ersimracing.com/tracks.htm
Die van Spa was vorige week ca 10 sec sneller dan met de baseline setup, voor mij dan.
We maken maar een einde aan de discussie.
Het grote knelpunt is eigenlijk dat je bij een verprutste race veel meer verliest dan je met een leuke gemiddelde race waar je goed doorheen komt kan winnen.
Als ik de zaken niet goed zou inschatten dan had ik er nog veel slechter bijgestaan.. dan kom je ook geen uurtje spa met alle ongelukken en blauwe vlaggen door.. dat is aardig opletten maar ook een goeie training om mee te maken.
En Richard... ik maak zeker fouten en weet ook goed wanneer..
veel raceplezier dit weekend ..
ps, zou drank en roken tijdens het racen invloed hebben
?
Het grote knelpunt is eigenlijk dat je bij een verprutste race veel meer verliest dan je met een leuke gemiddelde race waar je goed doorheen komt kan winnen.
Als ik de zaken niet goed zou inschatten dan had ik er nog veel slechter bijgestaan.. dan kom je ook geen uurtje spa met alle ongelukken en blauwe vlaggen door.. dat is aardig opletten maar ook een goeie training om mee te maken.
En Richard... ik maak zeker fouten en weet ook goed wanneer..
veel raceplezier dit weekend ..
ps, zou drank en roken tijdens het racen invloed hebben
Dankje voor de feedback @NickThissenNickThissen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:04:
[...]
Altijd lastige situatie, maar in principe kom jij naar rechts toe weg van de normale race lijn. Je stuurt net een klein beetje naar rechts vlak voor het contact. Ik denk dat hij je gewoon minimale ruimte wilde geven, maar jij had net wat meer nodig. Heel hard gezegd: je had inderdaad meer dan genoeg ruimte links nog, als je niet comfortabel bent om in zo'n kleine ruimte te remmen dan moet je niet zo'n inhaal actie maken. Maar zo simpel is het natuurlijk nooit, in principe kwam de ander ook naar links toe wat onnodig is als het klopt dat hij meer dan een seconde per ronde sneller was.
Dat is iets naar rechts stuurde voor het contact zag ik ook pas in de replay, geen bewuste actie tijdens het rijden. De marge die ik link houd is precies de ruimte die me (initieel) op de baan houdt na contact .... Misschien houd ik onbewust al rekening met contact en ben daar op gefocust ipv bezig zijn met de inhaal actie.
Met zoveel extra snelheid vond ik het zonde om het niet te proberen, moet het toch proberen, iets van leren en volgende keer beter doen .....
Geen idee ..... zoals @NickThissen zei, ik had ruimte aan de linker kant .....Blerf schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:59:
[...]
Je zat er keurig naast zoals ik het zie. Beetje jammer dat hij gewoon probeert naar de race lijn te gaan.
( had die zijn spotter uit staan?)
Die race is echt doodsaai na bocht 3, dus kijk 'm vooral niet verderDoubleoz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:55:
[...]
Je wilde gewoon je overwinning even promoten met dit filmpjeMaar proficiat hoor:)
Over het algemeen win je net zoveel punten door ongelukken van andere, als dat je ze zelf soms verliest.mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:07:
Haha, ik heb hem ook in delen geforward naar het einde om te zien of er nog iets spannends zou gebeuren. Goed dus dat ik dit heb gedaanJimmy J. schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:16:
[...]
Die race is echt doodsaai na bocht 3, dus kijk 'm vooral niet verder
Iemand die mee heeft gedaan aan de 240 minuten van Nordschleife? Is dat wat? Ik en mijn vrienden willen het een keer voor de lol proberen met de MX5. Het leek ons altijd al leuk om aan endurance te beginnen en een race van 4 uur is een prima begin lijkt mij.
Wij deden vorig weekend mee met de 1440 minuten van de Nurburgring. Dat was dus inclusief een deel van de GP strecke. Je gaat het halve veld al voorbij als je 'm uit de muur weet te houden. Op snelheid waren wij zeker niet het snelste team, maar op de koploper na wisten we 'm het minst in de muur te parkeren. Daardoor finishten we op het podium.LMNii schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:33:
Iemand die mee heeft gedaan aan de 240 minuten van Nordschleife? Is dat wat? Ik en mijn vrienden willen het een keer voor de lol proberen met de MX5. Het leek ons altijd al leuk om aan endurance te beginnen en een race van 4 uur is een prima begin lijkt mij.
De 24h lijkt mij ook zeker heel tof om een keer mee te doen. Maar dacht misschien is het handig om met wat kortere endurance races te beginnenLuckeh schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:47:
[...]
Wij deden vorig weekend mee met de 1440 minuten van de Nurburgring. Dat was dus inclusief een deel van de GP strecke. Je gaat het halve veld al voorbij als je 'm uit de muur weet te houden. Op snelheid waren wij zeker niet het snelste team, maar op de koploper na wisten we 'm het minst in de muur te parkeren. Daardoor finishten we op het podium.
Is dat een inside joke dat jullie niet gewoon de 4 uur en 24 uur van zeggen?
Ik denk dat @Luckeh het zo omschreef omdat ik 240 minuten zei ipv 4h. Maarja dat is hoe iRacing het zelf ook omschrijftActualFantasy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:19:
Is dat een inside joke dat jullie niet gewoon de 4 uur en 24 uur van zeggen?
https://members.iracing.c...esSchedule.do?season=2811
EDIT: Bron: https://www.gpupdate.net/...-zaterdag-aan-wk-iracing/Preview: Verstappen begint zaterdag aan 'WK iRacing'
30 april 2020 – Aanstaande zaterdag start de Porsche TAG Heuer Esports Supercup. In 'het wereldkampioenschap iRacing' jaagt onder meer Max Verstappen op een aanzienlijke prijzenpot.
Dit weekend zou eigenlijk de seizoensopener van de Porsche Supercup plaats moeten vinden. Het coronavirus gooit echter roet in het eten, waardoor de eerste ronde op Circuit Zandvoort noodgedwongen geschrapt werd. In plaats daarvan start dit weekend de virtuele merkenklasse, eveneens op het Nederlandse duinencircuit. Daarna vinden nog eens acht evenementen plaats, met een finale op 19 september op het virtuele circuit van Monza. Dit simracekampioenschap moet niet verward worden met de Porsche Supercup Virtual Edition, die enkele weken geleden al van start ging.
"Waar de Porsche Mobil 1 Supercup Virtual Edition is bedoeld voor coureurs die normaal gesproken met echte Porsches op de baan rijden, is de Porsche TAG Heuer Esports Supercup juist gericht op de beste simracers", legt Atze Kerkhof, teammanager van Porsche24 driven by Redline en directeur van Team Redline, de verschillen tussen de beide digitale kampioenschappen uit. In eerstgenoemde serie blinkt de Nederlandse Porsche-coureur Larry ten Voorde al een tijdje uit. In de variant voor de beste simracers ter wereld strijden de coureurs om een prijzenpot van in totaal 200.000 dollar.
Het Nederlandse Team Redline komt in actie met de Duitser Maximilian Benecke: "De keuze voor Benecke was simpel, want hij is op dit platform gewoon de beste ter wereld", verklaart Kerkhof. "Hij heeft de hoogste rating in iRacing." Vorig jaar werd hij tweede in de eindstand van het digitale Porsche-kampioenschap.
Zo werkt de Porsche TAG Heuer Esports Supercup
In totaal staan veertig rijders aan de start. Twintig van hen verdienden een startbewijs via een tien wekend tellende kwalificatie waaraan meer dan 5.000 simracers deelnamen. De top-20 van afgelopen jaar, waaronder regerend kampioen Joshua Rogers, waren al zeker van een plekje op de grid voor 2020. Max Verstappen verdiende via de kwalificatie een startbewijs. Ook de Nederlander Mack Bakkum verschijnt aan de start.
De evenementen bestaan uit een vrije training, kwalificatie met vrije ronden per deelnemer, een sprintrace over 15 minuten en een hoofdrace van 30 minuten. In beide races zijn punten te verdienen voor de titelstrijd: 25 voor de sprintrace, het dubbele voor de hoofdrace. Extra punten zijn er voor de snelste vijf rijders in de kwalificatie, de pole-position wordt met tien punten beloond.
Tijdschema zaterdag 2 mei:
13.45-14.03 uur: vrije training
14.03-14.15 uur: kwalificatie
14.17-14.32 uur: sprintrace
14.34-14.44 uur: warm-up
14.45-15.15 uur: hoofdrace
Gisteravond op het Okayama circuit de hele tijd een achterblijver met heel veel Lag voor me gehad. Wat irritant is dat zeg. Die auto vliegt alle kanten op. Die gast vergooit gewoon je racepace. Meer mensen weleens last van gehad?
Ja, echt heel irritant is dat, tegen zulke auto's valt niet te racenThaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:05:
Gisteravond op het Okayama circuit de hele tijd een achterblijver met heel veel Lag voor me gehad. Wat irritant is dat zeg. Die auto vliegt alle kanten op. Die gast vergooit gewoon je racepace. Meer mensen weleens last van gehad?

Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt wanneer iemand door de lag knippert/verdwijnt, en weer tevoorschijn komt precies op het moment dat je 'in' hem rijdt? Ik ben bang dat het tot enorme klappers en vliegende auto's leidt, heb het nog niet uit willen proberen.
Paar avonden terug heb ik wat iRacing Twitch compilations zitten kijken op YT. In een daarvan was geloof ik iemand de F3 aan het racen en had zijn voorligger ook vreselijke lag. Toen die terugkwam deed netcode zijn werk en we weten allemaal hoe dat soms eindigtB Tender schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:09:
[...]
Ja, echt heel irritant is dat, tegen zulke auto's valt niet te racen![]()
Weet iemand hier eigenlijk wat er gebeurt wanneer iemand door de lag knippert/verdwijnt, en weer tevoorschijn komt precies op het moment dat je 'in' hem rijdt? Ik ben bang dat het tot enorme klappers en vliegende auto's leidt, heb het nog niet uit willen proberen.
EDIT: Kon de clip zo niet vinden, maar hier is een mooi voorbeeld (begint bij 7:41). De gele RS3 had enorme lag waardoor die voor een paar seconden verdween en opeens tevoorschijn kwam naast de speler: YouTube: iRacing Clips - Fails, Wins & Funny Moments - Episode 48
[ Voor 18% gewijzigd door LMNii op 01-05-2020 11:21 ]
Woensdag hadden ze dit op FOX rijdend de IROC race. Ze reden dan gewoon door elkaar heen. Alsof je samen (door elkaar) de pits uit rijdt. Dan blijf allebei een ghost, totdat je los van elkaar bent.B Tender schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:09:
[...]
Misschien hebben ze hier geluk gehad en kan het ook zijn dat de server een crash detecteert wanneer degene met de slechte verbinding terug komt.
Ik heb het zelf gelukkig nog niet mee hoeven maken in de 9 jaar dat ik nu iRacing doe.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 01-05-2020 11:28 ]
Ik schreef toch ook, bij mij weldozo71 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:58:
[...]
Onmogelijk, niet dat je 10 sec sneller bent maar dat het bij de skip aan de setup ligt. Is alleen beperkt te veranderen en het effect is ook beperkt. Denk eerder dat je of de baan beter kent, of de auto of dat het weer anders is.
Ik ben retetraag in een Skippy. Dus na veel oefenen, eerst met de baseline en later met die bovenstaande setup was ik ca 10 sneller.
Maar dat neemt niet weg dat de bovenstaande setup veel beter is dan de baseline. Hij ligt stabieler op de weg, probeer het eens.
Ah daar ga ik ook een keer aan meedoen! Met de Mazda op de groene hel terwijl je om de oren wordt gereden door GT3'sLMNii schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:33:
Ook nog geen endurance gedaan maar een 4u race is volgens mij een prima start. Neem aan dat je dat in teams van 2 doet?
Toevallig gisteravond nog last van gehad op Zandvoort, in de eerste ronde lag ik zelf op p4 en p3 voor me was verschrikkelijk aan het ''knipperen''.B Tender schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:09:
[...]
Het leek me al verstandig vroeg aan te remmen bij de bochten en dit betaalde zich dan ook uit,
Vlak voor de Audi S begon hij weer te knipperen en kwam hij opeens terug in beeld bij het insturen, toen was het al te laat en was mijn neus al ter hoogte van zijn achterwiel, hij stuurde in waardoor ik hem een kusje gaf.
Zelf kon ik door en hij ging in de rondte, sneu voor hem maar ik ben al lang blij wanneer ik zelf zoiets goed door kom. Van te voren geef ik vaak op de chat al even aan dat iemand slechte verbinding heeft, voorkomt gedoe achteraf.
Ik had het toevallig gisteren met iemand die niet eventjes lagde maar echt de hele race lang extreem stuiuterde, als een raket de lucht in vloog en soms zelfs over de kop rolde... super irritant en moeilijk om je dan op je eigen lijnen en rempunten te concentreren.Thaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:05:
Ik zeg het na afloop wel altijd tegen de betreffende persoon in de hoop dat ze er iets aan doen, alleen bijn deze heb ik het al meerdere keren aangegeven zonder resultaat
Ja daar heb je ook wel weer een punt. Een stabielere setup helpt je wel lekkerder je rondes te rijden en geeft meer vertrouwen. Zit in ieder geval goede progressie infietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:29:
[...]
Ik schreef toch ook, bij mij wel![]()
Ik ben retetraag in een Skippy. Dus na veel oefenen, eerst met de baseline en later met die bovenstaande setup was ik ca 10 sneller.
Maar dat neemt niet weg dat de bovenstaande setup veel beter is dan de baseline. Hij ligt stabieler op de weg, probeer het eens.
Weet iemand hoe het zit met de brake bias; ik reed in de 911 cup met de standaard instellingen (47,7%), gisteravond heb ik in de chat om wat advies gevraagd en kreeg ik van de snelste man in de sessie het advies om met 45% te gaan rijden, hij gaf wel aan dat dit tricky is.
Ik ben mijn race gestart met zijn instellingen en merkte inderdaad dat de auto bij aanremmen veel sneller overstuur kreeg, gedurende de race ben ik dan ook terug gegaan naar de standaard instellingen.
De 911 voelde hierna weer stabieler aan bij het remmen en mijn rondetijden gingen ook weer de (relatief) goede kant op.
Wat is het gevolg voor het remmen wanneer ik naar bijvoorbeeld 50% ga? Krijg ik meer onderstuur? Is de remweg langer?
Ik ben mijn race gestart met zijn instellingen en merkte inderdaad dat de auto bij aanremmen veel sneller overstuur kreeg, gedurende de race ben ik dan ook terug gegaan naar de standaard instellingen.
De 911 voelde hierna weer stabieler aan bij het remmen en mijn rondetijden gingen ook weer de (relatief) goede kant op.
Wat is het gevolg voor het remmen wanneer ik naar bijvoorbeeld 50% ga? Krijg ik meer onderstuur? Is de remweg langer?
Het getal geeft aan hoeveel % van de remdruk op de voorwielen zit.tomolino schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:55:
Weet iemand hoe het zit met de brake bias; ik reed in de 911 cup met de standaard instellingen (47,7%), gisteravond heb ik in de chat om wat advies gevraagd en kreeg ik van de snelste man in de sessie het advies om met 45% te gaan rijden, hij gaf wel aan dat dit tricky is.
Hoe meer remdruk op de voorkant, hoe meer onderstuur. En andersom, hoe meer remdruk op de achterkant, hoe meer overstuur.
En de rmweg wordt idd ook wat langer bij meer remdruk voor, maar m.i. geldt dat ook voor te veel remdruk op de achterkant want dan moet je ook voorzichtiger remmen of meer gas bijgeven waardoor je ook minder snelheid verliest en dus langere remweg krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door Raimond613 op 01-05-2020 12:09 ]
Op 50% zul je denk ik heel vaak / heel eenvoudig je voorwielen blokkeren bij hard remmen. Het (een beetje) verplaatsen van de remdruk naar voren zorgt er volgens mij inderdaad wel voor dat de remweg wat langer wordt en er wat meer onderstuur is maar 50% is denk ik te extreem voor de Porsche. De auto wordt er wat logger van, maar wel 'veiliger'.tomolino schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:55:
Ik ga in de regel op zoek naar een balans waarbij als ik hard rem in eerste instantie geen enkel wiel blokkeert, en als er dan uiteindelijk toch wat blokkeert, dat het dan de voorwielen zijn (aanzienlijk eenvoudiger op te vangen dan blokkerende achterwielen).
Ik start zelf een race in de 911 Cup in de regel met 45,5%, en verplaats deze verder naar achter (richting 45,0%) naarmate de banden warmer worden, en het zwaartepunt van de auto een (heel klein) beetje naar achteren verplaatst doordat er minder benzine in de tank op de vooras drukt. Met zo'n wat lager percentage heb ik de indruk dat de auto tijdens trail-braken aanzienlijk wendbaarder is en meer op stuurinput reageert, inderdaad wel tegen het randje van overstuur aan. Je kunt ook nog naar 44% maar dan wordt het mij te tricky.
Je kunt knoppen op je stuur binden om de rembalans te verplaatsen tijdens het rijden. Daarmee kun je mooi en snel de effecten hiervan testen (let wel op dat je geen appels (koude banden) met peren (warme banden) vergelijkt.
EDIT: Voor de racenerds die hun 911 Cup-auto echt van binnen en buiten willen kennen, liep ik net al googlend tegen de Technical Manual aan van de 911 GT3 Cup 991 aan:
http://www.carreracup.com...chnical-Manual-V1.pdf.pdf
[ Voor 18% gewijzigd door B Tender op 01-05-2020 12:12 ]
Rembalans meer naar achteren brengt (lager getal)tomolino schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:55:
De auto remt meer op de achterwielen, meer onrust tijdens remmen, zeker als de baan niet mooi recht is.
Voordeel is dat je met voorzichtig remmen naar de Apex toe (trail braking) je meer stuur hebt doordat de voorwielen mooi blijven draaien en er gewicht (wieldruk) voor op de sturende wielen blijft. Bij extreem naar de apex toe remmen kan de achterkant voorbij komen (overstuur).
Rembalans meer naar voren brengt (hoger getal)
Minder onrust bij remmen. Minder makkelijk trail braking te realiseren, want de voorwielen draaien minder makkelijk rond en er treed sneller onderstuur (rechtdoor rijden) op.
Met een goed loadcell rempedaal is het makkelijker om met de rembalans meer naar achteren te rijden, omdat doseren makkelijker is.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ja misschien zelfs 3, moeten we nog even uitzoeken. Als je het met 2 man doet, doe je dan 1 stint p.p of 2?Beltoni schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:31:
[...]
Ah daar ga ik ook een keer aan meedoen! Met de Mazda op de groene hel terwijl je om de oren wordt gereden door GT3's![]()
Ook nog geen endurance gedaan maar een 4u race is volgens mij een prima start. Neem aan dat je dat in teams van 2 doet?
Of Kort/LANG/KortLMNii schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:28:
[...]
Ja misschien zelfs 3, moeten we nog even uitzoeken. Als je het met 2 man doet, doe je dan 1 stint p.p of 2?
Ik zou het laten afhangen van het aantal stops dat je minimaal 'moet' maken i.v.m. brandstof- en bandenverbruik, eventuele minimumvereisten qua rijtijd per rijder en aantal stops die gelden voor de server, en simpelweg hoe de race zich ontvouwt.
Je laat een rijderswissel altijd samenvallen met een tankstop. En wat je moet bepalen is of een pitsstop langer duurt als je van rijder wisselt tijdens het tanken. Zo ja, dan wil je niet elke stop van rijder wisselen.LMNii schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:28:
[...]
Ja misschien zelfs 3, moeten we nog even uitzoeken. Als je het met 2 man doet, doe je dan 1 stint p.p of 2?
Hetzelfde geldt voor bandenwissel.
Iemand een idee wat er hier gebeurt? Uitkomen bocht slaat mijn stuur vast....
Is dit een gebroiken stuurstang ofze? Of een wheelbase fout. Alles FFB was weg en draaide vrij rond.
Na een tow en repair kon ik gewoon weer verder......
Is dit een gebroiken stuurstang ofze? Of een wheelbase fout. Alles FFB was weg en draaide vrij rond.
Na een tow en repair kon ik gewoon weer verder......
Lijkt erop dat je USB verbinding verbreekt. Dit is geen stuurstang fout in iRacing want je stuur freezed gewoon.
Hoorde je het windows geluid voor apparaat verbinding verbroken?
Nee, geen windows geluid.Luckeh schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:17:
Lijkt erop dat je USB verbinding verbreekt. Dit is geen stuurstang fout in iRacing want je stuur freezed gewoon.
Heel vreemd, nooit eerder problemen mee gehad.
Ik had dit voor in training. Zijn auto was ineens 5sec verdwenen en ineens popt die voor mij op met 20km snelheidsverschil. Ben ik maar de graskant half ingedoken.Thaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:05:
nou kijk.. zelfs ik leer nog wat. Filmpje gemaakt.
De vraag is... is dat gehobbel normaal? zie het niet bij ze anderen onboard.
en het lijkt of er een soort van vrije slag in het stuur is..
Ik heb dit bij meerdere auto's en zoek dus steeds naar setup veranderingen (lijkt niet te helpen) of het ligt aan het stuur.. (logitech g29)
[ Voor 4% gewijzigd door mopperonkel22 op 01-05-2020 14:06 ]
Je bedoelt links rechts of op en neer?mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:02:
[YouTube: 911 zandvoort hobbel]
Ik heb dit bij meerdere auto's en zoek dus steeds naar setup veranderingen (lijkt niet te helpen) of het ligt aan het stuur.. (logitech g29)
alle kanten op waardoor je gewoon van de baan af zwabbert.
Dat gehobbel op en neer is gewoon van de kuilen in de baan.mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Als jij het gevoel hebt dat je ook links en rechts zwabbert (wat ik in je filmpje niet echt kan zien trouwens) ligt dat zeer waarschijnlijk aan je stuur (hardwarematig of de instellingn c.q. calibratie deugen niet).
[ Voor 5% gewijzigd door Raimond613 op 01-05-2020 14:13 ]
Op hoeveel graden heb jij je G29 ingesteld in de Logitech driver/software?mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Die wilde ik ook vragen...JvdS19 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:14:
[...]
Op hoeveel graden heb jij je G29 ingesteld in de Logitech driver/software?
Wat me trouwens opviel dat er na de laatste bocht en op het rechte stuk een heel klein beetje rem-input was in je filmpje, @mopperonkel22 . In grote lijnen denk ik onder de grens waarin iRacing het als reminput aanmerkt (althans, daar zijn die streepjes onderaan en bovenaan de pedaalinputstaven toch voor?) maar wel een aandachtspuntje. Misschien ligt je voet iets te zwaar op je rempedaal op het rechte stuk, of deugt de pedaalcalibratie niet (meer) helemaal. Het zal niet met gehobbel samenhangen, maar met een héél klein beetje reminput reageert de auto misschien al anders dan je zou willen in sommige momenten.
Verder is Zandvoort van zichzelf vrij hobbelig volgens mij, en is het gehobbel in dat opzicht denk ik wel normaal.
Verder is Zandvoort van zichzelf vrij hobbelig volgens mij, en is het gehobbel in dat opzicht denk ik wel normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 01-05-2020 14:26 ]
in de logitech gaming software staat die op 900JvdS19 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:14:
[...]
Op hoeveel graden heb jij je G29 ingesteld in de Logitech driver/software?
Dat is goed, in iRacing heb je hem ook op 900 graden staan neem ik aan? Erg zenuwachtig weggedrag kan wel eens optreden als die lager gezet worden maar In jou geval waarschijnlijk niet de oorzaak. Ik vond het op zich nog meevallen hoeveel het stuur bewoog.mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:26:
[...]
in de logitech gaming software staat die op 900
Kijk eens in je view settings, volgens mij kun je dit uit of aan zetten of zelfs een slider gebruiken om het meer of minder te laten bewegen. Dit is gewoon iets als 'lock to horizon' oftewel je laat je view meebewegen met de auto of niet. Puur wat je fijner vind?mopperonkel22 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:02:
[YouTube: 911 zandvoort hobbel]
Zie dat Mental Theo ook aan het iRacen is. Die kan ook wel wat hulp gebruiken
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=459033
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=459033
Hoe bedoel je? Je stelt gewoon in wat je zelf prettig vindt rijden.fietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:16:
Is er een lijst met de hoeveelheid Nm per auto in Iracing voor direct drive settings?
Ik heb met mijn SC2 pro in True drive de sterkte op 55% en in iracing voor de GT's ca 35 Nm en voor de Skip 55 Nm.
[ Voor 17% gewijzigd door Raimond613 op 01-05-2020 15:29 ]
60 Nm is de sweet spot voor de meeste autos.fietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:16:
Is er een lijst met de hoeveelheid Nm per auto in Iracing voor direct drive settings?
The simpitkampers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:32:
wie volgen jullie op YT voor iRacing?
Dave Cam
Boosted media
Matt Malone
Jimmy broadbant
Onder andere

Op de volgende dagen (tot het eind van dit seizoen) ben ik aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie met op zondag de Global Mazda MX-5 Cup en op maandag met de Skip Barber Formula 2000.
Op alle dagen gebruik ik de baan van de komende week met default weer.
3 mei 20:00-22:00 uur MX-5
4 mei 20:15-22:15 uur Skip (later ivm Dodenherdenking)
10 mei 20:00-22:00 uur MX-5
11 mei 20:00-22:00 uur Skip
17 mei 20:00-22:00 uur MX-5
18 mei 20:00-22:00 uur Skip
24 mei 20:00-22:00 uur MX-5
25 mei 20:00-22:00 uur Skip
Als er niemand komt opdagen om 20:00 zal ik om 20:15 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.
Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:
- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.
Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....
Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!
De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do
Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 13-05-2020 22:28 ]
Ok.Raimond613 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:28:
[...]
Hoe bedoel je? Je stelt gewoon in wat je zelf prettig vindt rijden.
Ik heb met mijn SC2 pro in True drive de sterkte op 55% en in iracing voor de GT's ca 35 Nm en voor de Skip 55 Nm.
Zelf nu op 100% en de Nm setting regel ik in Iracing zefl.
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe het nu precies zit.
Voor de skippy staat deze nu op 45.
Als je een DD hebt is het echt aan te raden om in de setting van jouw DD (driver op firmware of zo) de maximale kracht in te stellen en in iRacing rond de 60 uit te komen. Bij de Indycar smokkel ik wel aangezien daar de krachten enorm oplopen.fietsbob schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:29:
[...]
Ok.
Zelf nu op 100% en de Nm setting regel ik in Iracing zefl.
Ik ben nog aan het uitvogelen hoe het nu precies zit.
Voor de skippy staat deze nu op 45.
Wat een geweldig initiatief! Ik zal zeker van de partij zijn op zondag en hopelijk met mij meerdere voor een gezellige en leerzame ervaring!JoepW schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]
Op de volgende dagen (tot het eind van dit seizoen) ben ik aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie met op zondag de Global Mazda MX-5 Cup en op maandag met de Skip Barber Formula 2000.
Op alle dagen gebruik ik Summit Point Raceway - Main Circuit met default weer.
Het kan zijn dat als er interesse is dat we ook wel eens een ander circuit gebruiken, maar het zal altijd een standard content track zijn.
3 mei 20:00-22:00 uur MX-5
4 mei 20:15-22:15 uur Skip (later ivm Dodenherdenking)
10 mei 20:00-22:00 uur MX-5
11 mei 20:00-22:00 uur Skip
17 mei 20:00-22:00 uur MX-5
18 mei 20:00-22:00 uur Skip
24 mei 20:00-22:00 uur MX-5
25 mei 20:00-22:00 uur Skip
Als er niemand komt opdagen om 20:00 zal ik om 20:15 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.
Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:
- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.
Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....
Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!
De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do
Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.
Ik heb de skip nog niet aangeschaft, dacht dat het beter was om mijn beginselen aan te scherpen in de MX5 voordat ik in snellere auto zou stappen.
Iemand nog tips ivm “add ons” voor iracing beginner. In heb crew chief al geïnstalleerd en iracing manager zodat die app al meteen opstart als ik de game opstart.
Belangrijke knoppen die ik moet mappen op mijn stuur? Heb bv de black box mijn dpad van mijn T150 gezet. Mijn vof ook correct ingesteld.
Andere overlays e.d. ?
Belangrijke knoppen die ik moet mappen op mijn stuur? Heb bv de black box mijn dpad van mijn T150 gezet. Mijn vof ook correct ingesteld.
Andere overlays e.d. ?
Overlays zijn niet mogelijk. Hooguit in VR een beetje en als je windowed draait. Maar veel biedt geen meerwaarde.kampers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:46:
Iemand nog tips ivm “add ons” voor iracing beginner. In heb crew chief al geïnstalleerd en iracing manager zodat die app al meteen opstart als ik de game opstart.
Andere overlays e.d. ?
JRT is wel fijne software.
Zie topic start
Zelf een paar dagen Racelab apps gebruikt, maar de relative overlay is een beetje traag mijn inziens.
De mogelijkheden zijn wel goed.
Omdat ik een dedicated pc heb voor Iracing laat ik Crewchief, bettertp, Tradingpaints, True drive en Firefox met de Iracing races pagina opstarten met Windows.
De mogelijkheden zijn wel goed.
Omdat ik een dedicated pc heb voor Iracing laat ik Crewchief, bettertp, Tradingpaints, True drive en Firefox met de Iracing races pagina opstarten met Windows.
[ Voor 37% gewijzigd door Simbob op 01-05-2020 19:45 ]
@JoepW leuk initiatief. Ik sluit zeker aan. Ik vermoed dat het vooral maandag avond zal zijn. Vanwege de skip. Dit weekend maar even aanmelden op de site en kijken of ik mijn headset werkend krijg op de pc.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
SimHub!kampers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:46:
Andere overlays e.d. ?
Zo kun je makkelijk zien wie wat waar rijden. Ook om te zien of je niet iemand onnodig gaat hinderen.
Je eerste post hier, whow!VCDfan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:57:
Don't give up simracing if you don't like iRacing!
Niels Heusinkveld
Oud nieuws en wat wil je er mee zeggen?
Ben je zelf, btw een iRacer?
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 01-05-2020 20:08 ]
Prima.patricks8 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:46:
@JoepW leuk initiatief. Ik sluit zeker aan. Ik vermoed dat het vooral maandag avond zal zijn. Vanwege de skip. Dit weekend maar even aanmelden op de site en kijken of ik mijn headset werkend krijg op de pc.
Ik heb ook liever de Skip, maar niet iedereen heeft de Skip. De mazda is een redelijke draak op de limiet.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 01-05-2020 20:19 ]
Volgende week heb ik Skip als mijn LC pedalen binnen zijnJoepW schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:04:
[...]
Prima.
Ik heb ook liever de Skip, maar niet iedereen heeft de Skip. De mazda is een redelijke draak op de limiet.
Voor overlays zou je kunnen kijken naar Racelab apps. Kun je volgens mij wel met een scherm gebruiken.kampers schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:46:
Andere overlays e.d. ?
Is vrij nieuw dus nog volop in ontwikkeling. Weet idd zoals Joep al zei niet of het in eerste instantie erg nuttig is voor je. Je moet dan wel gaan lopen klooien in windowed mode etc. voor een beperkte verbetering. Ik gebruik het in VR en dan vind ik het een beetje een ander verhaal, ik kan het precies verschuiven resizen en kantelen dus dat is wel prettig. Maar je kan het altijd uitproberen natuurlijk. Ze hebben ook een youtube kanaal.
Ik zit nu in Class D... Ik vraag me af wat na de Mazda nu leuk is om mee te rijden. Ik zie staan:
Skip
BMW M8 GTE
Formule Renault 2.0
Dallara F3
Iemand suggesties?
Skip
BMW M8 GTE
Formule Renault 2.0
Dallara F3
Iemand suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Thaam op 01-05-2020 21:50 ]
Net mijn eerste race van de week met de Skip op Brands Hatch gereden. Redelijk weg, problemen ontweken en op p5 aangehaakt aan het groepje 1-2-3-4. Door wat oeps-momenten voor me p3 kunnen pakken, en even later zelfs p2, al had degene die p2 hád maar een kleine fout gemaakt en zat'ie dus 1s achter me. Omdat p1 was aan het weglopen (en p3 drie Club Iberia was
) besloten p2 niet te verdedigen en in Druids ruimte gegeven en weer aangehaakt. Helaas was hij iets sneller dan ik, maar was p1 nog steeds iets rapper. Ondertussen was p4 langzaam dichterbij aan het kruipen, maar verre van snel genoeg om me te pakken te krijgen voor het einde van de race.
Maar helaas... In ronde 10 kwamen we een backmarker tegen die niet duidelijk was in wat'ie wilde en na Sheene van z'n gas ging waardoor ik moest ontwijken, de controle verloor en eraf vloog. Niet hard genoeg om ook maar een incident te krijgen, maar toch een meatball. Na tow en QR kwam ik op p9 terug de baan op, maar op het eind van de race maakte Sheene nog een slachtoffer en kon ik p8 pakken. Normaal gesproken een resultaat waar ik niet ontevreden mee ben, maar er had veel meer ingezeten

Maar helaas... In ronde 10 kwamen we een backmarker tegen die niet duidelijk was in wat'ie wilde en na Sheene van z'n gas ging waardoor ik moest ontwijken, de controle verloor en eraf vloog. Niet hard genoeg om ook maar een incident te krijgen, maar toch een meatball. Na tow en QR kwam ik op p9 terug de baan op, maar op het eind van de race maakte Sheene nog een slachtoffer en kon ik p8 pakken. Normaal gesproken een resultaat waar ik niet ontevreden mee ben, maar er had veel meer ingezeten
Ticking away, the moments that make up a dull day
Skip, Skip, SkipThaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:48:
Ik zit nu in Class D... Ik vraag me af wat na de Mazda nu leuk is om mee te rijden. Ik zie staan:
Skip
BMW M8 GTE
Formule Renault 2.0
Dallara F3
Iemand suggesties?

Ik zou de skip kiezen, goed voor de ontwikkeling van je wagenbeheersing en erg leuke klasse om in te racen.Thaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:48:
Skip
BMW M8 GTE
Formule Renault 2.0
Dallara F3
Iemand suggesties?
Jep ga voor de skip, en eventueel een GT3Thaam schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:48:
Skip
BMW M8 GTE
Formule Renault 2.0
Dallara F3
Iemand suggesties?
maar de skip is zeker een no-brainer
Ik weet niet of ik mezelf mag pluggen maar afgelopen week ook weer een fantastische race gehad op Brands Hatch, niet de gewenste positie maar wel heel veel fun
[ Voor 26% gewijzigd door pr0mo op 02-05-2020 00:35 ]
Sinds gisteren ook eigenaar van de skip 
Wat een heerlijk autootje, maar oh zo fragiel!
De eerste 1,5 ronde is echt heel voorzichtig rijden want die bandjes zijn dan veel te koud.
Dankzij een paar stomme fouten ben ik heel wat puntjes verloren gisteren..:(
Wat een heerlijk autootje, maar oh zo fragiel!
De eerste 1,5 ronde is echt heel voorzichtig rijden want die bandjes zijn dan veel te koud.
Dankzij een paar stomme fouten ben ik heel wat puntjes verloren gisteren..:(
Oké, ik doe het nog 1 keer voor...
van 17 naar 1 om vervolgens als 3e over de lijn te komen omdat ik er in de laatste bocht in de laatste ronde af ben getikt.
Met samengeknepen billetjes door de eerste paar ronden.
Ronde tijden liggen in de 1.40:xxx

[ Voor 5% gewijzigd door laforte op 02-05-2020 09:19 ]
de baan hobbels snap ik.. maar er zit een soort van vrije slag in het stuurRaimond613 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Dat gehobbel op en neer is gewoon van de kuilen in de baan.
Als jij het gevoel hebt dat je ook links en rechts zwabbert (wat ik in je filmpje niet echt kan zien trouwens) ligt dat zeer waarschijnlijk aan je stuur (hardwarematig of de instellingn c.q. calibratie deugen niet).
goed gezien.. aan t voetje wordt gewerktB Tender schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:25:
Wat me trouwens opviel dat er na de laatste bocht en op het rechte stuk een heel klein beetje rem-input was in je filmpje, @mopperonkel22 . In grote lijnen denk ik onder de grens waarin iRacing het als reminput aanmerkt (althans, daar zijn die streepjes onderaan en bovenaan de pedaalinputstaven toch voor?) maar wel een aandachtspuntje. Misschien ligt je voet iets te zwaar op je rempedaal op het rechte stuk, of deugt de pedaalcalibratie niet (meer) helemaal. Het zal niet met gehobbel samenhangen, maar met een héél klein beetje reminput reageert de auto misschien al anders dan je zou willen in sommige momenten.
Heb je je controller settings in iracing ook nagekeken? Post die anders ff hier.mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:19:
[...]
de baan hobbels snap ik.. maar er zit een soort van vrije slag in het stuur
En misschien kun je een filmpje maken waarin we je kunnen zien sturen (dus de G29 in beeld met iracing op je monitor), want ik snap nog steeds niet helemaal wat je met die vrije slag bedoelt.
allerhande settings geprobeerd..Raimond613 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:25:
[...]
Heb je je controller settings in iracing ook nagekeken? Post die anders ff hier.
En misschien kun je een filmpje maken waarin we je kunnen zien sturen (dus de G29 in beeld met iracing op je monitor), want ik snap nog steeds niet helemaal wat je met die vrije slag bedoelt.
met de vrije slag bedoel ik dat je op het rechte stuk het stuur een paar cm naar links en rechts kan draaien zonder dat je iets van weerstand voelt
Ik heb zelf de g920 gehad (Xbox variant) en ik vermoed dat met vrije slag wordt bedoeld dat er een dood punt in de neutrale positie van het stuur is. Kortom van bijvoorbeeld -5 tot 5 graden sturen wordt er geen signaal gegeven door het stuur.Raimond613 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:25:
[...]
Heb je je controller settings in iracing ook nagekeken? Post die anders ff hier.
Dat dus, maar op een andere manier omschreven..:)mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:30:
[...]
allerhande settings geprobeerd..
met de vrije slag bedoel ik dat je op het rechte stuk het stuur een paar cm naar links en rechts kan draaien zonder dat je iets van weerstand voelt
Dit is een hardware issue die voor zo ver ik weet niet door software opgelost kan worden..
[ Voor 26% gewijzigd door ourplayground op 02-05-2020 09:33 ]
zo lijkt het,, maar het vreemde is dat ik het niet bij alle auto's hebourplayground schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:30:
[...]
Ik heb zelf de g920 gehad (Xbox variant) en ik vermoed dat met vrije slag wordt bedoeld dat er een dood punt in de neutrale positie van het stuur is. Kortom van bijvoorbeeld -5 tot 5 graden sturen wordt er geen signaal gegeven door het stuur.
Oh, dat is wel opvallend.. in pc2 had ik het altijd..mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:31:
[...]
zo lijkt het,, maar het vreemde is dat ik het niet bij alle auto's heb
Ik dacht altijd dat het met de tandwielen te maken had, waaruit het systeem is opgebouwd, waardoor je die speling voelde.
[ Voor 19% gewijzigd door ourplayground op 02-05-2020 09:47 ]
Wat ook belangrijk is, is de min-force iets te verhogen. Ik heb hem op 1.6%. Dan voelt het wat minder slap als er weinig feedback te geven is. Dat voelt voor mij veel beter.
Heel eerlijk is die crash ook deels je eigen schuld, beetje wat iedereen hier verteld dat je het vaak ook aan ziet komen.laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:15:
Oké, ik doe het nog 1 keer voor...van 17 naar 1 om vervolgens als 3e over de lijn te komen omdat ik er in de laatste bocht in de laatste ronde af ben getikt.
[Video: title]
De persoon op p2 is al meerdere bochten aan het kijken waar hij hem er naast kan prikken. Uitkomen van Stirlings heeft hij een iets betere exit en zet zich klaar om je rechts in te halen / laatste bocht de binnenkant te pakken. Begrijpelijk natuurlijk, maar toch kies je ervoor hem af te knijpen, wat resulteert in de crash.
Race technisch 100% zijn fout, maar ik had ervoor gekozen iets meer ruimte te geven.
Wat mij opvalt in iracing tot dusver (das nog niet heel ver), is dat je bijna meer moet rekening houden wat de ander zou kunnen doen, ten opzichte van wat je zou moeten doen.JPM85 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Heel eerlijk is die crash ook deels je eigen schuld, beetje wat iedereen hier verteld dat je het vaak ook aan ziet komen.
De persoon op p2 is al meerdere bochten aan het kijken waar hij hem er naast kan prikken. Uitkomen van Stirlings heeft hij een iets betere exit en zet zich klaar om je rechts in te halen / laatste bocht de binnenkant te pakken. Begrijpelijk natuurlijk, maar toch kies je ervoor hem af te knijpen, wat resulteert in de crash.
Race technisch 100% zijn fout, maar ik had ervoor gekozen iets meer ruimte te geven.
In dit geval is het natuurlijk race technisch gezien niet meer dan logisch dat hij de bocht en nummer 2 afknijpt in de laatste bocht.
Omdat je online bijna niemand kan vertrouwen moet je er inderdaad rekening mee houden dat anderen bijna altijd proberen je van de baan te kegelen, iets waar het in dit geval erg op lijkt. De nummer 1 gaat redelijk op tijd rechts rijden om de bocht en positie te verdedigen, nummer 2 kan daar op anticiperen door de bocht buiten om aan te snijden, maar doet dit (bewust?) niet.
Geef je meer ruimte dan geef je eigenlijk je positie weg.. ik begin steeds meer te begrijpen wat coureurs voelen als een zekere M. Verstappen in je spiegels op duikt.
I ga er vanuit dat er veel iRacers hier, zoals ik, ook regelmatig in andere sims rijden. Zo ben ik de afgelopen dagen veel bezig geweest in AC met een paar vrienden die liever dat doen dan iets anders. Dus prima, voor de gezelligheid join ik wel. Zij waren al de hele week bezig met F1 2020 wagens op Zandvoort, leuk enzo, maar op een gegeven moment begon ik over de "Skippie" in iRacing, en dat dat zo leuk is omdat je veel "close racing" krijgt. Dat vond het groepje toch wel interessant want met F1 ben je elkaar al heel snel kwijt als je even niet oplet. Ik vond een Skip Barber op RaceDepartment. Welliswaar gebouwd als mod door 'gewoon iemand' en heeft inmiddels diverse updates gehad, omdat klachten erover in het begin veelal zeiden dat de Skippie te makkelijk te rijden was (met name te veel grip). Het gaat om deze. Gedownload, neergezet, en vervolgens testen.
Mijn vraag is: zijn er toevallig anderen die de Skip van iRacing goed kennen, en ook de Skip in AC hebben geprobeerd? (ik denk dat ik meer kans op succes heb dan posten in AC fora, hoop dat het niet als OT gezien wordt). Ik vind 'm namelijk in AC veeeel moeilijker. Het lijkt er eigenlijk op dat in AC de banden nooit warm worden, zo rijdt ie in AC ook na 10 laps, zoals ie in iRacing rijdt als de banden koud (40 graden) zijn. Slips zijn bijzonder lastig te vangen, en nu juist lijkt deze wagen in iRacing veel makkelijker te rijden (en ik vond dit juist zo opvallend gezien de recente discussies over iRacing en het 'op het randje' rijden).
Mijn vraag is: zijn er toevallig anderen die de Skip van iRacing goed kennen, en ook de Skip in AC hebben geprobeerd? (ik denk dat ik meer kans op succes heb dan posten in AC fora, hoop dat het niet als OT gezien wordt). Ik vind 'm namelijk in AC veeeel moeilijker. Het lijkt er eigenlijk op dat in AC de banden nooit warm worden, zo rijdt ie in AC ook na 10 laps, zoals ie in iRacing rijdt als de banden koud (40 graden) zijn. Slips zijn bijzonder lastig te vangen, en nu juist lijkt deze wagen in iRacing veel makkelijker te rijden (en ik vond dit juist zo opvallend gezien de recente discussies over iRacing en het 'op het randje' rijden).
en daar zit ook mijn pijn... (als je daar na 5 weken van mag spreken)
Wat is het belangrijkst.. safetyrating , licensec, Irating of racen...
Voor mij staat racen op 1. maar snap ook dat een systeem om ongelukken te beoordelen verdomd moeilijk is.
Voor mij staat racen op 1. maar snap ook dat een systeem om ongelukken te beoordelen verdomd moeilijk is.
In dit geval zit’ie wel rechts, maar niet helemáál rechts. Dat zou genoeg moeten zijn voor p2 om de hint te snappen, maar in dit geval lijkt’ie er nog ruimte te zien. Helemaal de fout van p2, maar dat laatste stukje rechts helemaal afsluiten had dit wellicht ook kunnen voorkomen.ourplayground schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:21:
[...]
Wat mij opvalt in racing tot dusver (das nog niet heel ver), is dat je bijna meer moet rekening houden wat de ander zou kunnen doen, ten opzichte van wat je zou moeten doen.
In dit geval is het natuurlijk race technisch gezien niet meer dan logisch dat hij de bocht en nummer 2 afknijpt in de laatste bocht.
Omdat je online bijna niemand kan vertrouwen moet je er inderdaad rekening mee houden dat anderen bijna altijd proberen je van de baan te kegelen, iets waar het in dit geval erg op lijkt. De nummer 1 gaat redelijk op tijd rechts rijden om de bocht en positie te verdedigen, nummer 2 kan daar op anticiperen door de bocht buiten om aan te snijden, maar doet dit (bewust?) niet.
Geef je meer ruimte dan geef je eigenlijk je positie weg.. ik begin steeds meer te begrijpen wat coureurs voelen als een zekere M. Verstappen in je spiegels op duikt.
Ha, leuk, ik ben juist een beetje aan het switchen van alle focus op SR, en meer te gaan racen. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen de baan afbeuk, maar ik ga minder letten op net even over het randje en een 1x krijgen, en net even wat vaker iets meer agressie er in om ergens voorbij te komen. Is inderdaad toch leuker.. En ik denk dat uiteindelijk de SR vanzelf komt, als je meer op de grens rijdt (en er voorbij). Je leert dan toch meer.mopperonkel22 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:24:
en daar zit ook mijn pijn... (als je daar na 5 weken van mag spreken)
If everything is under control, you are going too slow - Mario Andretti
Helemaal mee eens! Achteraf gezien had ik hem gewoon moeten laten gaan want hij was wel een seconden of 2 per ronde sneller misschien en dan was ik zonder penalty’s als 2e geëindigd.JPM85 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Heel eerlijk is die crash ook deels je eigen schuld, beetje wat iedereen hier verteld dat je het vaak ook aan ziet komen.
Maar op dat moment met nog een ronde te gaan...
De Skip in iRacing is met de laatste update enorm eenvoudig geworden relatief tot hoe hij was daarvoor. Zeker na een paar rondjes rijdt ie op rails. Het zou me niks verbazen als met de volgende update ie weer wat moeilijker wordt.ISaFeeliN schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:24:
I ga er vanuit dat er veel iRacers hier, zoals ik, ook regelmatig in andere sims rijden. Zo ben ik de afgelopen dagen veel bezig geweest in AC met een paar vrienden die liever dat doen dan iets anders. Dus prima, voor de gezelligheid join ik wel. Zij waren al de hele week bezig met F1 2020 wagens op Zandvoort, leuk enzo, maar op een gegeven moment begon ik over de "Skippie" in iRacing, en dat dat zo leuk is omdat je veel "close racing" krijgt. Dat vond het groepje toch wel interessant want met F1 ben je elkaar al heel snel kwijt als je even niet oplet. Ik vond een Skip Barber op RaceDepartment. Welliswaar gebouwd als mod door 'gewoon iemand' en heeft inmiddels diverse updates gehad, omdat klachten erover in het begin veelal zeiden dat de Skippie te makkelijk te rijden was (met name te veel grip). Het gaat om deze. Gedownload, neergezet, en vervolgens testen.
Allereerst complimenten voor je inhaalrace. Laat ik voorop stellen dat ik zeker niet de snelste ben maar naar mijn idee zou je één ding anders moeten doen. Bij het uitkomen van stirlings ga je heel even in het midden rijden i.p.v. gelijk rechts. Hierdoor creëer je een opening waardoor hij zich er tussen probeert te wurmen. Als je hier gelijk helemaal rechts was gaan rijden dan had hij geen kans gehad om zich daar te positioneren en had hij buitenom moeten komen en was hem dit waarschijnlijk niet gelukt. Overigens op basis van je on board vind ik zijn actie wel teveel risico.laforte schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:15:
Oké, ik doe het nog 1 keer voor...van 17 naar 1 om vervolgens als 3e over de lijn te komen omdat ik er in de laatste bocht in de laatste ronde af ben getikt.
[Video: title]
Bedoel je dan sinds NTMv7, of daarna nog (sinds de remodel ofzo)? Ik heb'm niet gereden vóór NTMv7, maar merk vooral dat'ie sinds de bandenwarmers de eerste rondes een stuk vriendelijker is geworden.JoepW schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:40:
[...]
De Skip in iRacing is met de laatste update enorm eenvoudig geworden relatief tot hoe hij was daarvoor. Zeker na een paar rondjes rijdt ie op rails. Het zou me niks verbazen als met de volgende update ie weer wat moeilijker wordt.
Eens,.. Zo vind ik de MX-5 echt een tricky auto. Weet niet of ze die de laatste 2 maanden hebben aangepast, maar die vond ik een stuk lastiger dan de Skip. Ik snap dat een Rookie hier moeite mee heeft.JoepW schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:40:
[...]
De Skip in iRacing is met de laatste update enorm eenvoudig geworden relatief tot hoe hij was daarvoor. Zeker na een paar rondjes rijdt ie op rails. Het zou me niks verbazen als met de volgende update ie weer wat moeilijker wordt.
Ik vond 'm na NTMv7 moeilijker, vooral met koude banden. Warm ging wel, misschien iets moeilijker dan ervoor. Was voor mij ook het begin van iRacing dus dat kan ik niet goed beoordelen misschien. Maar ik vraag me af wat 'echter' is ..Wormaap schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:55:
[...]
Bedoel je dan sinds NTMv7, of daarna nog (sinds de remodel ofzo)? Ik heb'm niet gereden vóór NTMv7, maar merk vooral dat'ie sinds de bandenwarmers de eerste rondes een stuk vriendelijker is geworden.
Toen de MX-5 naar NTMv7 ging ben ik er in week 13 even mee gaan rijden. De buitenkant van de eerste bocht van LRP lag bezaaid met auto'sZFLaSH schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Eens,.. Zo vind ik de MX-5 echt een tricky auto. Weet niet of ze die de laatste 2 maanden hebben aangepast, maar die vond ik een stuk lastiger dan de Skip. Ik snap dat een Rookie hier moeite mee heeft.
Heb mijn abonnement zojuist vernieuwd na jaaaren niet meer met iracing bezig geweest te zijn. Eens kijken of ik het nog een beetje kan.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen