Wat @
Raimond613 zegt sluit ik me bij aan, @
mopperonkel22 ! Wanneer je door (veel) oefenen de vaardigheden hebt opgedaan om bij de snelsten in je lobby te horen dan rijdt het heel comfortabel. Een practice is natuurlijk geen race, maar serieus oefenen helpt mij enorm om stand te houden in een race. Met voldoende oefening doe je vaardigheden op waardoor je niet niet meer op 100% 'moet' rijden om iedereen een beetje bij te kunnen houden maar is 90-95% voldoende. Op 95% ga je sowieso van jezelf al minder fouten maken wat de consistentie ten goede komt, en als je een divebomb in je spiegel aan ziet komen, of je zit in een andere 50/50 situatie kun je nog wat makkelijker opzij gaan (raad ik sowieso aan iedereen aan om te doen), je hebt immers nog 'snelheid over' om die pipo later nog in te halen (of je haalt hem niet in, maar dat is ook geen man overboord).
De sleutel zit hem in de practice-sessies, en zorgen dat je snel genoeg bent (of nog sneller) dan de mensen met vergelijkbare iRating.
In het verlengde daarvan is,
als je gericht bent op het opkrikken van je iRating, het ook handig om het bij een of enkele auto's te houden:
Ik zit nu rond de 2k en kan me prima staande houden in een 911-Cup-lobby of 718-GT4-lobby met mensen met vergelijkbare iRatings. Ik ken de auto, heb de baan geoefend en finish dan ook meestal best aardig. Laatst heb ik me in een opwelling laten verleiden om zonder fatsoenlijke voorbereiding tot een race met de MX-5. Ik rijd privé een MX-5, de baan die het betrof (Tsukuba) ken ik op m'n duimpje en de setup was stock, dus dat moest wel loslopen was de gedachte... ...Ik kwam enorm veel pace tekort om vooraan mee te rijden.

Mijn skills in de MX-5 schoten simpelweg tekort vergeleken met m'n concurrenten met vergelijkbare iRating, die de MX-5 duidelijk beter beheersten dan ik. Sleutelwoord: Oefenen!
[
Voor 6% gewijzigd door
B Tender op 30-04-2020 16:35
]