iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 254 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Zojuist een race gedaan op Silverstone met de Cadillac CTS-V. Leuke auto, waarbij je echt leert om de limiet op te zoeken. Ik had mijzelf als 6e gekwalificeert in de race en bij het starten van de race, kwamen de nummer 8 & 10 als een debiel door het hele veld heen racen en haalde iedereen in tot nummer 2 voor start/finish. (in het filmpje de 2 donkergroene auto's)

Is dit de bedoeling? want zo kan ik ook wel een start maken... :F
Kan je hiervoor een protest indienen als dit niet de bedoeling is?

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 29-04-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
JPM85 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:39:
Zojuist een race gedaan op Silverstone met de Cadillac CTS-V. Leuke auto, waarbij je echt leert om de limiet op te zoeken. Ik had mijzelf als 6e gekwalificeert in de race en bij het starten van de race, kwamen de nummer 8 & 10 als een debiel door het hele veld heen racen en haalde iedereen in tot nummer 2 voor start/finish. (in het filmpje de 2 donkergroene auto's)

Is dit de bedoeling? want zo kan ik ook wel een start maken... :F

[YouTube: Start Silverstone 20200429]
Onduidelijk was ze precies doen, lijkt wel alsof ze een verborgen knopje op het stuur gevonden hebben. Uit het niets knallen ze er voorbij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
R0dsk0ll schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:47:
[...]

Onduidelijk was ze precies doen, lijkt wel alsof ze een verborgen knopje op het stuur gevonden hebben. Uit het niets knallen ze er voorbij.
Zo te zien is het een rollende start en gaan ze voordat't groen wordt vol op het gas.
@JPM85: daar zou ik zeker een protest voor indienen ja.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
R0dsk0ll schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:47:
[...]

Ze reden het halve veld voorbij voordat er green-green-green werd geroepen. Zelfs voordat de pacecar naar binnen ging haalde de nummer 10 al een aantal gasten in. Heel vreemde situatie dat daar geen stop&go voor komt, als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
Wormaap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:04:
[...]

Zo te zien is het een rollende start en gaan ze voordat't groen wordt vol op het gas.
@JPM85: daar zou ik zeker een protest voor indienen ja.
Tnx! Ga ik zo eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:04:
[...]

Ze reden het halve veld voorbij voordat er green-green-green werd geroepen. Zelfs voordat de pacecar naar binnen ging haalde de nummer 10 al een aantal gasten in. Heel vreemde situatie dat daar geen stop&go voor komt, als je het mij vraagt.
Mag niet volgens mij. Maar de software controleert er niet op. Misschien protestable?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:26
Waren dat soort start-checks niet uitgeschakeld in een van de meest recente patches nadat mensen onterecht een DQ kregen na de start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
JoepW schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:06:
[...]

Mag niet volgens mij. Maar de software controleert er niet op. Misschien protestable?
100% protestable

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond weer een paar races met de Bmw gedaan op Sebring , niet mijn favoriet maar wel leuk geraced .Ik zie steeds dat er helaas zeer vreemde gasten bij zitten die echt de meest stompzinnige capriolen uithalen.Al diverse malen meegemaakt dat ze ineens gaan slingeren of remmen ? zal er wel bij horen allemaal. Wat ik erg gaaf vond was dat ik bij Juan Pablo Montoya in de race zat , ik had 5e startplek en hij de eerste uiteraard , heb ook alleen maar achterlichten gezien .Hij reed veruit de snelste rondetijd maar is toch maar 2e geworden ,maar niet gezien wat er gebeurd is.Ook heb ik voor het eerst iemand eraf getikt , daar zat ik al een tijdje achteraan en die ging ineens halverwege de bocht op de rem waar ik op het gas ging , helaas , moet zijn fout zijn want de meesten van jullie weten hoe langzaam ik ben door de bocht . :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online
Dankjewel voor de reacties, heb zojuist een protest ingediend voor beide heren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:26
Sinds 30 minuten mag ik als rank “C” door het iracing leven gaan. Erg leuk natuurlijk maar dit brengt ook de eerste betaalplicht met zich mee...
In PC2 vond ik de gt3 en gte auto’s erg leuk, hebben jullie tips over wat wel en wat niet aan te raden?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ourplayground schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:09:
Sinds 30 minuten mag ik als rank “C” door het iracing leven gaan. Erg leuk natuurlijk maar dit brengt ook de eerste betaalplicht met zich mee...
In PC2 vond ik de gt3 en gte auto’s erg leuk, hebben jullie tips over wat wel en wat niet aan te raden?
Ik vind de GTE en GT3 leuk om te rijden, Maar heb daar voor een super mooie tijd gehad in de Skippy’s.
Bij de GTE heb de 12min BMW fixed klasse waar het volle actie icm de frustratie en de mooie momenten :P
IMSA heb je multiclas GTE & GT3, waar mijn ervaring is dat de GT3 altijd wel ontspannen is.

Andere dingen heb ik zelf niet gereden dus kan ik je niet zoveel over vertellen, rij nu 90% VRS sprint series en af en toe IMSA.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteravond heb ik een paar sessie bij de Nascar Arca gereden. De kwalificatie was telkens in de top 5. De eerste paar races gingen perfect. In de eerste ronde heel veel ongelukken in de spiegel gezien en de ronden daarna was het de taak om de lapped cars te ontwijken.
In de laatste race als 5de gestart en na 1 ronde de kop overgepakt. Degene achter me tikt me vervolgens van achter de muur in en de gehele groep achter me ging mee de malaise in.
De frustratie was goed te merken. Ik heb die actie niet opgenomen. Althans ik weet niet hoe je dat doet in Iracing, maar kan je zoiets rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Imac2011 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:35:
Vanavond weer een paar races met de Bmw gedaan op Sebring , niet mijn favoriet maar wel leuk geraced .Ik zie steeds dat er helaas zeer vreemde gasten bij zitten die echt de meest stompzinnige capriolen uithalen.Al diverse malen meegemaakt dat ze ineens gaan slingeren of remmen ? zal er wel bij horen allemaal. Wat ik erg gaaf vond was dat ik bij Juan Pablo Montoya in de race zat , ik had 5e startplek en hij de eerste uiteraard , heb ook alleen maar achterlichten gezien .Hij reed veruit de snelste rondetijd maar is toch maar 2e geworden ,maar niet gezien wat er gebeurd is.Ook heb ik voor het eerst iemand eraf getikt , daar zat ik al een tijdje achteraan en die ging ineens halverwege de bocht op de rem waar ik op het gas ging , helaas , moet zijn fout zijn want de meesten van jullie weten hoe langzaam ik ben door de bocht . :X
Dit valt mij ook zeker op. Eigenlijk al vanaf Brand Hatch, als je dan naar hun accounts gaan dan zie je vaak ook dat ze net een aantal weken een account hebben. Niet dat dat iets wil zeggen maar het valt wel op.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
ourplayground schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:09:
Zit in het zelfde schuitje. Ben onlangs begonnen en heb vrij snel mijn C license gehaald. Had wel al bij mijn D license de Skip en 2 tracks gehaald. Was in PC2 groot van de AMG GT3 en wil ook graag GT3 proberen. Echter omdat het seizoen al over de helft is ga ik proberen om mij in te houden.

Dan kan ik bij het volgende seizoen een mooie selectie samenstellen en echt meedraaien.

Al acht ik de kans vrij groot dat ik nog een circuit of twee haal voor de Skip :$

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Die rangen geven je alleen maar toegang tot meer, maar zijn zeker geen plicht om ook die series te gaan rijden. Ik zou, bij twijfel, gewoon lekker de gratis content races blijven doen tot er meer bekend is over 20s3.

@Beltoni je kunt Zandvoort en Gilles Villeneuve gewoon halen. Die banen komen vaak terug in een andere series, en je hoeft ze maar 1x te kopen. En als je twijftelt over die andere twee: iRacing lijkt heel duur omdat je het waarschijnlijk vergelijkt met andere games. Maar bedenk eens hoeveel uur aan pure race-fun je haalt uit 1 track < Die net zo duur is als een heatje karten waarbij je na 12 minuten klaar bent :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:54:
[...]

Start van race 12. Sommigen met een dual clutch systeem, sommigen niet. Veel snelheids verschil daardoor al na 10 meter rijden. Zo te zien had de pole sitter 'm niet eens in een versnelling staan.

Consequenties...zie filmpje in onderstaande tweet.
[Twitter]
Whheeeeeee... Demo Derby :D

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Maar even wat auto's gedownload om tijdens de maintance te testen :P. Ga voornamelijk wat GT3 auto's testen en misschien de Cayman GT4

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:10
Jimmy J. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:27:
@Beltoni je kunt Zandvoort en Gilles Villeneuve gewoon halen. Die banen komen vaak terug in een andere series, en je hoeft ze maar 1x te kopen. En als je twijftelt over die andere twee: iRacing lijkt heel duur omdat je het waarschijnlijk vergelijkt met andere games. Maar bedenk eens hoeveel uur aan pure race-fun je haalt uit 1 track < Die net zo duur is als een heatje karten waarbij je na 12 minuten klaar bent :)
Haha je hebt mijn advies van week 13 goed onthouden zie ik :D Daarnaast, de kartbaan zit voorlopig dicht dus eigenlijk houden we geld over? O-)

En de kosten zijn met name in het begin heftig, dat herken ik ook nog wel. Ik ben eind vorig jaar begonnen met iRacing en seizoen 1 van dit jaar was eigenlijk het eerste seizoen waarin ik veel aan moest schaffen. Dat was best een duur seizoen (ook omdat ik zowel voor Skip als BMW heb aangeschaft destijds). Ik had mezelf een budget van € 50,- per maand voor content gegeven, maar door enthousiasme/gat in de hand ben ik hier wel een paar keer overheen gegaan.
Het huidige seizoen heb ik maar een baan of 4 aan moeten schaffen en ben ik binnen dat budget gebleven. Ik verwacht dat ik volgend seizoen misschien maar 2 banen hoef te kopen. Zo heb ik inmiddels de meeste road courses wel in mijn bezit en wordt het steeds leuker. Natuurlijk, als je het met andere games vergelijkt dan is het heel erg duur. Zelf zie ik het als een sport/hobby. Het liefste was ik echt gaan racen, daar heb ik het geld niet voor, dus dan is dit het beste alternatief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:36
Session30 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:55:
[...]

Haha je hebt mijn advies van week 13 goed onthouden zie ik :D Daarnaast, de kartbaan zit voorlopig dicht dus eigenlijk houden we geld over? O-)

En de kosten zijn met name in het begin heftig, dat herken ik ook nog wel. Ik ben eind vorig jaar begonnen met iRacing en seizoen 1 van dit jaar was eigenlijk het eerste seizoen waarin ik veel aan moest schaffen. Dat was best een duur seizoen (ook omdat ik zowel voor Skip als BMW heb aangeschaft destijds). Ik had mezelf een budget van € 50,- per maand voor content gegeven, maar door enthousiasme/gat in de hand ben ik hier wel een paar keer overheen gegaan.
Het huidige seizoen heb ik maar een baan of 4 aan moeten schaffen en ben ik binnen dat budget gebleven. Ik verwacht dat ik volgend seizoen misschien maar 2 banen hoef te kopen. Zo heb ik inmiddels de meeste road courses wel in mijn bezit en wordt het steeds leuker. Natuurlijk, als je het met andere games vergelijkt dan is het heel erg duur. Zelf zie ik het als een sport/hobby. Het liefste was ik echt gaan racen, daar heb ik het geld niet voor, dus dan is dit het beste alternatief.
Kun je eigenlijk karten in iRacing? :D Dat zou vet zijn.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Jimmy J. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:27:
Die rangen geven je alleen maar toegang tot meer, maar zijn zeker geen plicht om ook die series te gaan rijden. Ik zou, bij twijfel, gewoon lekker de gratis content races blijven doen tot er meer bekend is over 20s3.

Die manieren van kosten relativeren gebruik ik regelmatig. Als je iets per uur of dag terug rekent dan kost het vrijwel niets :D

Zandvoort moet ik sowieso een keer halen, ik woon er praktisch om de hoek.Als ik naar de agenda kijk dan zijn vooral de laatste 3 weken enigszins leeg (week 12 zou dan Gilles Villeneuve kunnen zijn). Kan natuurlijk altijd terug naar de Mazda of even mijn Oval rating proberen een boost te geven.

Ach, ik moet niets en mag alles. First world problems :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:07:
[...]

Die manieren van kosten relativeren gebruik ik regelmatig. Als je iets per uur of dag terug rekent dan kost het vrijwel niets :D

Zandvoort moet ik sowieso een keer halen, ik woon er praktisch om de hoek.Als ik naar de agenda kijk dan zijn vooral de laatste 3 weken enigszins leeg (week 12 zou dan Gilles Villeneuve kunnen zijn). Kan natuurlijk altijd terug naar de Mazda of even mijn Oval rating proberen een boost te geven.

Ach, ik moet niets en mag alles. Overbodige luxe :)
Ik weet niet wat je van stratencircuits vindt, maar persoonlijk vind ik Belle Isle ook érg tof. Een soort Long Beach on steroids. Ik heb me daar dit seizoen het meest op vermaakt in de F3, dus zal in de Skip ook wel leuk worden.
Session30 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:55:
[...]

Zeker! Ik gebruik hem nog iedere keer bij een iRacing aanschaf haha

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Vanaf morgen rijd ik als het goed is met drie monitoren i.p.v. één monitor! Twee stuks van deze besteld!

pricewatch: LG UltraGear 27GL63T-B Zwart

Vorige week kneep ik hem een beetje omdat die monitor helemaal nergens meer te koop leek (en ik er hier al eentje had staan met het idee er later nog twee bij te halen) maar hij is nu weer volop leverbaar gelukkig.
spoiler:
€ 239 per stuk bij BOL (select) op het moment, elders ga je al snel naar €280-€300.

EDIT: Ik heb al een hele tijd niet gekart, dus dan mag ik van mezelf best die monitoren halen :+

[ Voor 8% gewijzigd door B Tender op 30-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:07:
[...]

Dit heb ik dus ook. Ik doe nu Brands en volgende week wil ik Zandvoort halen voor de Skippy, maar daarna zijn er niet echt tracks die mij interesseren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
tja soms heb je van die dagen....
in een 10 min f3 race 4x afgeschoten worden.. ratings vliegen naar beneden (who cares)
aardige races rijden in c of b klasse, nog niet op snelheid maar goed doorstaan dan krijg je als je geluk hebt 0.01 erbij maar meestal gewoon de min in..
races waar je van alle kanten afgeschoten wordt -0.5 etc.
dat geeft echt moed.
reports is een lachertje.. kost me teveel tijd om daar iets in te steken
nu tot 100 tellen en weet verder ;)
grtz

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Heb het denk ik wel gezien met de Skippy voor deze week. Zoveel mensen die de race proberen te winnen in de eerste ronde. Ik ben van P17 naar P5 gegaan in de eerste ronde zonder dat ik iets deed. Wel moest ik steeds uitwijken voor divebombs...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Wat vinden jullie van de onderstaande video van Niels Heusinkveld.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan het heel goed in zijn verhaal vinden.
Ik vind het competitie systeem van iRacing fantastisch en iRacing is enorm verbeterd de laatste tijd, maar afgezien van een paar auto's vind ik rijden op zich niet zo'n hoge fun factor hebben.

Een paar weken geleden heb ik Automobilista 2 gedownload en het is nog in early access en heeft veel bugs en is nog een beetje raw, maar de force feedback is echt waanzinnig. En het is dan een teleurstelling als ik terug ga naar iRacing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Onlangs een 24inch 144hz beeldscherm gekocht. Nu ontdekte ik dat FOV best belangrijk bij iRacing is. Dus ik de calculator op losgelaten en nu blijft dat ik een FOV moet hebben van 34 terwijl 45 de laagste instelling is, wat nu? Het scherm zit op 90cm afstand, moet het nog dichter op je neus?

Met de lagere fov mis ik wel een hoop informatie om mij heen. Met name naar rechts sturen vind ik het nu lastig om de apex te pakken omdat ik deel van mn zicht mis. Misschien toch nog 2 monitoren erbij pakken? Dat wordt dan wel een dure of zou ik voor de zijpanelen gewoon wat goedkopere non 60hz monitoren kunnen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
LMNii schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:58:
[...]

Dit heb ik dus ook. Ik doe nu Brands en volgende week wil ik Zandvoort halen voor de Skippy, maar daarna zijn er niet echt tracks die mij interesseren.
Zoals @Jimmy J. hier boven aangeeft is Belle Isle wel gaaf, was er afgelopen jaar niet een enorme ravage op deze baan? Ziet er wel spectaculair uit.

Dan heb je ook nog Oulton Park, echt heel gaaf circuit maar denk niet dat deze op veel kalenders staat. Tenslotte het Canadese F1 circuit met the wall of champions...

Heb nu erg veel plezier met de Skip dus het zou logisch zijn om mijn track inventory uit te breiden. Dan maar hopen dat ze volgend jaar ook op een kalender staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Laatste tijd hoor ik vaker dat bijvoorbeeld ACC en Automobilista 2 zoveel betere ffb en bandenmodellen hebben. Probleem is alleen dat ACC poep draait in VR (ondanks dat het volgens de release notes steeds "opgelost" is) en over Automobilista 2 hoor ik ook gemengde verhalen. Bovendien is het competitie element in iRacing ongeëvenaard dus dat is een groot pluspunt.

Dat gezegd hebbende heb ik eigenlijk geen seconde lol gehad in de GT4 en dat komt vooral omdat ik die auto gewoon niet voel qua FFB en bandenmodel (of combinatie van die beiden).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:52:
[...]

Zoals @Jimmy J. hier boven aangeeft is Belle Isle wel gaaf, was er afgelopen jaar niet een enorme ravage op deze baan? Ziet er wel spectaculair uit.

Dan heb je ook nog Oulton Park, echt heel gaaf circuit maar denk niet dat deze op veel kalenders staat. Tenslotte het Canadese F1 circuit met the wall of champions...

Heb nu erg veel plezier met de Skip dus het zou logisch zijn om mijn track inventory uit te breiden. Dan maar hopen dat ze volgend jaar ook op een kalender staan.
Voor de Skip kun je hierzo zien welke tracks de komende tijd langs gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wormaap schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:04:
[...]

Voor de Skip kun je hierzo zien welke tracks de komende tijd langs gaan komen :)
Ik gebruik de planner tool, fijn overzicht van de verschillende series waar je de content voor hebt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Aangekocht content kan je er eenvoudig inzetten en dan weet je waar je aan toe bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:52:
[...]

Straat circuits ben ik zelf echt bagger op. Oulton Park is zeker een leuk circuit maar niet echt eentje dat ik denk "die moet ik in mijn collectie hebben". En het Villeneuve circuit wil ik misschien wel proberen. Denk dat daar wel veel inhaal mogelijkheid is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:08:
[...]

Ik gebruik de planner tool, fijn overzicht van de verschillende series waar je de content voor hebt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Aangekocht content kan je er eenvoudig inzetten en dan weet je waar je aan toe bent :)
Dat is, zo te zien, meer een tool om in het huidige seizoen te plannen. De sheet waar ik naar linkte geeft een goed idee van de tracks die de komende seizoenen (tot begin 2021 ergens) gebruikt gaan worden, en dus welke tracks voor de Skip de moeite waard zijn om te kopen. Spa wordt bijvoorbeeld de volgende twee seizoenen nog gebruikt, en is dus voor Skiprijders die hem vorige week gemist hebben nog steeds de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Waterkoker schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:51:
Onlangs een 24inch 144hz beeldscherm gekocht. Nu ontdekte ik dat FOV best belangrijk bij iRacing is. Dus ik de calculator op losgelaten en nu blijft dat ik een FOV moet hebben van 34 terwijl 45 de laagste instelling is, wat nu? Het scherm zit op 90cm afstand, moet het nog dichter op je neus?

Met de lagere fov mis ik wel een hoop informatie om mij heen. Met name naar rechts sturen vind ik het nu lastig om de apex te pakken omdat ik deel van mn zicht mis. Misschien toch nog 2 monitoren erbij pakken? Dat wordt dan wel een dure of zou ik voor de zijpanelen gewoon wat goedkopere non 60hz monitoren kunnen pakken?
Ipv 2 extra monitoren is de enige andere optie je FOV te compenseren. Ik zit zelf op 78 terwijl ik ook rond de 45 moet zitten, maar dan zie ik gewoon simpelweg veel te weinig.
Arfman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:53:
Laatste tijd hoor ik vaker dat bijvoorbeeld ACC en Automobilista 2 zoveel betere ffb en bandenmodellen hebben. Probleem is alleen dat ACC poep draait in VR (ondanks dat het volgens de release notes steeds "opgelost" is) en over Automobilista 2 hoor ik ook gemengde verhalen. Bovendien is het competitie element in iRacing ongeëvenaard dus dat is een groot pluspunt.

Dat gezegd hebbende heb ik eigenlijk geen seconde lol gehad in de GT4 en dat komt vooral omdat ik die auto gewoon niet voel qua FFB en bandenmodel (of combinatie van die beiden).
Om heel eerlijk te zijn kunnen alle andere race-sims me gestolen worden. De competitie in iRacing is van dermate hoog niveau dat dat ruimschoots opweegt tegen eventuele tekortkomingen in physics of feedback. De sensatie die sommige races geven, zo'n 24 uurs event, het 'tegen het lijf lopen' van real life coureurs... Geen enkele andere game kan mij zo erg het gevoel geven dichtbij 'the real thing' te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Nu online

Volgens mij kan windows niet omgaan met verschillende refresh rates, dan zal je 144hz scherm dus ook op 60hz gaan draaien als je triple gaat. Zag vorige week Max Benecke hiermee worstelen omdat zijn 4e scherm 60hz is, en de rest ook ineens op 60hz ging. Microsoft is hiervoor wel met een update bezig, maar geen idee wanneer dit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LMNii
Wormaap schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:04:
[...]

Mooi om te weten dat de Nordschleife terugkomt! Jammer genoeg had ik die net gemist.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ergens heb ik wel eens zin om iRacing te proberen. Maar is eigenlijk wel schandalig duur. Of je moet op voorhand al weten welke auto en groep je leuk vind. En alleen daar op focussen. Maar omdat alles achter een paywall zit kan je ook eens niet kijken van zus en zo..

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:16:
Ergens heb ik wel eens zin om iRacing te proberen. Maar is eigenlijk wel schandalig duur. Of je moet op voorhand al weten welke auto en groep je leuk vind. En alleen daar op focussen. Maar omdat alles achter een paywall zit kan je ook eens niet kijken van zus en zo..
Genoeg promocodes te vinden online waar je al voor 5-10 eur, 3 maanden aan iRacing kan krijgen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik ben langzaam aan het oefenen voor Zandvoort met de Skip voor volgende week. Iemand enig idee of en wanneer ze het nieuwe circuit gaan scannen? Ben erg benieuwd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
je kan vanmiddag vanaf 15.00 testrijden als het systeem in onderhoud is. Wel een account afsluiten.
Dat duurt meestal ca 2 uurtjes. Dan kan je veel auto’s op verschillende circuits testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02
@kampers @fietsbob
Ook wel de auto downloaden voor het onderhoud start.
Tijdens onderhoud geen downloads

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

MDenessen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:40:

[YouTube: Don't give up simracing if you don't like iRacing!]

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik kan het heel goed in zijn verhaal vinden.
Ik vind het competitie systeem van iRacing fantastisch en iRacing is enorm verbeterd de laatste tijd, maar afgezien van een paar auto's vind ik rijden op zich niet zo'n hoge fun factor hebben.

Een paar weken geleden heb ik Automobilista 2 gedownload en het is nog in early access en heeft veel bugs en is nog een beetje raw, maar de force feedback is echt waanzinnig. En het is dan een teleurstelling als ik terug ga naar iRacing.
Automobilista 2 moet ik nog proberen, maar om als voorbeeld te nemen, deel 1 heb ik met alle DLCS en op de dag van vandaag heb ik nog steeds niet kunnen racen met mijn stuur, problemen met calibratie pedalen en sturen. Van alles gedaan getest contact gehad etc. Zo is er met elke sim wel wat, bij een andere sim is het weer goed kunnen krijgen met FOV of cam settings. Bij Iracing werkte alles direct en voelt ook lekker aan.
Maar als ik dan b.v RACEROOM bekijk, manmanman, dat GELUID! is top! Alleen al de setting om de opponent cars harder te zetten mis ik ENORM in iracing, waarom zo iets simpels nog steeds niet in iracing zit, erger ik me dan wel weer aan. Ik hoor vele rijders gewoon veels te zacht. Geef mij de audiosettings van RaceRoom, wellicht de FFB van automobilista/rfact2 en een beter uitziende/lopende engine toekomstgericht voor iracing en dan heb ik denk ik de perfecte sim.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
LMNii schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:08:
Heb het denk ik wel gezien met de Skippy voor deze week. Zoveel mensen die de race proberen te winnen in de eerste ronde. Ik ben van P17 naar P5 gegaan in de eerste ronde zonder dat ik iets deed. Wel moest ik steeds uitwijken voor divebombs...
nieuwe poging,, 50m off track omdat iemand zit te slapen met de start.. 2e bocht komen er 2 achteruit dwars de baan op.. boem en klaar... hier valt niet op te anticiperen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Dank Joep, lijkt me wel een leuke aanvulling. Moet men het wel gaan gebruiken >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
Je kunt een abbootje van 3 maanden afsluiten voor weinig kijken of het je bevalt. Als je genoeg races rijdt krijg je credits die de kosten omlaag brengen. Voor de rest is het de eeuwige discussie en altijd een beetje een herhaling van zetten. Je zult voor jezelf moeten bepalen of je het het waard vind

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pliskin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:06

🙄

[ Voor 39% gewijzigd door Pliskin op 30-04-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:40

Niellie41

[object Object]

Fun fact: die Austin (maker van die video) is ooit een keer gebanned voor iets en zeikt sindsdien overal iRacing af.

Eric Hudec reageerde gisteren op het kritiek van Newgarden:
quote: Eric Hudec
Yeah the tires on the Indycar sucks. To understand the nuances and extract speed and control you need to spend laps and laps and laps to understand how to push without causing... problems. This is something where, even if you're a high level racecar driver, you'll need to attune to. Those that have more experience in sims will be better off than those that haven't to get up to speed. You can look at the Invitational fields for examples of this. Those with vast sim experience are fast, battling for wins each week. Those with developmental sim experience are getting better each week. Those with, really, neither are just having a hard time...

I would have loved to have gotten an upgraded version out there this past season, as it was a goal of mine. However, it just didn't happen. Unfortunately so we ended up showcasing these cars to a wider audience with what we have. Besides this the point was actually trying to get something new out you guys first, before any of this pandemic stuff came down the pike... It's no secret we're trying to upgrade all of the cars. The Indycar just happens to be fairly complicated... And no, we do not have an eta on when new stuff is coming.
https://members.iracing.c.../25/3733488.page#12019998

Austin zou bijvoorbeeld als reactie op Eric een artikel schrijven of video maken met al titel "iRacing staff admits iRacing sucks" en dan alle context van Eric's reactie negeren. Dat is een beetje het niveau van zijn content. Er mist context. Deze video ook weer. Het zijn allemaal heel korte stukjes video, zonder context.

Maar zeker in het geval van Thiim vind ik het wel apart dat die iRacing in zijn streams zou afvallen, maar tegelijkertijd doet hij wel steeds racen. Zo reed hij wel vrolijk mee met de N24. 8)7 Ik kijk zijn streams niet, maar hij zal het vast roepen om kijkers te trekken. Thiim doet wel al een tijd sim racen, in tegenstelling tot Newgarden.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 30-04-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:58:
nieuwe poging,, 50m off track omdat iemand zit te slapen met de start.. 2e bocht komen er 2 achteruit dwars de baan op.. boem en klaar... hier valt niet op te anticiperen
Je hebt jezelf in de sub-1k groep gemanoeuvreerd, dat gaat idd wel pijn geven.
Ik zou kijken naar klassen waar er veel gereden word (bv MX-5 of Street Stock) en dan daar de auto's goed leren kennen. Dan zie je ook wie er om je heen rijden en wie je moet ontwijken.
Na een week ga je progressie zien en kun je ook bij de IMSA races etc in de hogere regionen terecht komen, behoed je niet van alle prutsers, maar de races worden echt beter.

Door teveel in de "moeilijke" klasse te switchen krijg je zelf ook geen routine.
Stapje terug en dan straks 3 vooruit d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Niellie41 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:27:
Fun fact: die Austin (maker van die video) is ooit een keer gebanned voor iets en zeikt sindsdien overal iRacing af.

Eric Hudec reageerde gisteren op het kritiek van Newgarden:

[...]

https://members.iracing.c.../25/3733488.page#12019998

Maar zeker in het geval van Thiim vind ik het wel apart dat die iRacing in zijn streams zou afvallen, maar tegelijkertijd doet hij wel steeds racen. Zo reed hij wel vrolijk mee met de N24. 8)7 Ik kijk zijn streams niet, maar hij zal het roepen om kijkers te trekken. Thiim doet wel al een tijd sim racen, in tegenstelling tot Newgarden.
Ik kijk af en toe Nicky zijn streams en ze zijn wel vermakelijk maar ook een hoop geschreeuw. Op iets constructiefs heb ik hem nog niet echt kunnen betrappen.
En inderdaad die austin ogonoski loopt altijd iracing af te zeiken.Niet dat er geen dingen mis zijn of verbeterd kunnen worden maar die austin is gewoon het andere uiterste

[ Voor 9% gewijzigd door dozo71 op 30-04-2020 14:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ook dat stukje van Scott Dixon, waarbij iRacing gevraagd heeft om eerst naar hen te komen als een pro-coureur feedback heeft. Austin maakt er van: "iRacing kan niet tegen kritiek!!1!!!1!"

Als iemand een probleem met jou manier van werken heeft, dan hoor je dat ook graag direct van die persoon. Je kan dan een goede discussie houden over wat er beter kan en (vooral) hoe je dat kan aanpakken. Als iemand deze kritiek zo in een groep zou gooien, dan vind je dat ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
raymondw schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:34:
[...]

Je hebt jezelf in de sub-1k groep gemanoeuvreerd, dat gaat idd wel pijn geven.
Ik zou kijken naar klassen waar er veel gereden word (bv MX-5 of Street Stock) en dan daar de auto's goed leren kennen. Dan zie je ook wie er om je heen rijden en wie je moet ontwijken.
Na een week ga je progressie zien en kun je ook bij de IMSA races etc in de hogere regionen terecht komen, behoed je niet van alle prutsers, maar de races worden echt beter.

Door teveel in de "moeilijke" klasse te switchen krijg je zelf ook geen routine.
Stapje terug en dan straks 3 vooruit d:)b
thanks voor de tips maar als ik alleen test of ghost rij dan loop je geen risico.. maar ben hier om te racen.
Die klasse's zijn net het probleem, daar zit het vol met (we zullen het maar ) nieuwe rijders noemen, daar kan je bijna geen normale race meer rijden. Daardoor vlieg je ook in de ratings omlaag.
Ik denk dat vele mensen die al jaren bij iracing zijn nieteens in de gaten hebben wat er daar gebeurt.
Dat is niet te ontwijken, daar kan je niet op anticiperen.
De grote aanwas bij iracing is (denk ik) racespel volk die dan eens hier kijkt en dan in een ander programma.. 3 maanden aktie en ratings boeien niet.

Als je die al hebt overleefd dan komen de zogenaamde snelle rijders, die hebben lak aan kwalificatie en proberen dan zonder geduld in 1 a 2 ronden het veld in te halen..
Trouwens de c en b klasse races rij ik (wel nog te traag ) meestal zonder noemenswaardige incidenten uit maar daar krijg je weer geen ratings voor.. dus in de spagaat..
maar we geven niet op ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
De F3 op Sebring is sowieso pittig deze week. Ik heb 2x een SoF 3000 race gehad en beide races in zowel bocht 1 als bocht 2 een startcrash. Je mag daar de binnenste kerb niet pakkken en op koude banden glijd men al snel iets naar buiten. Best tricky als je dan 2 of 3 wijd zit, maar best goed op te anticiperen: je weet namelijk 100% zeker dat de mensen voor je elkaar gaan raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Is er eigenlijk veel free content om te kunnen beginnen? Of een minimale kost toch al goed wat fun te hebben? Ik ben wel fan van de F1 parcours zoals Canada, Australië, Brazilië. Maar daarom niet perce met een F1 wagen.

Wat raden jullie aan om het in het begin een beetje budget vriendelijk te kunnen aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:34:
Is er eigenlijk veel free content om te kunnen beginnen? Of een minimale kost toch al goed wat fun te hebben? Ik ben wel fan van de F1 parcours zoals Canada, Australië, Brazilië. Maar daarom niet perce met een F1 wagen.

Wat raden jullie aan om het in het begin een beetje budget vriendelijk te kunnen aanpakken?
De Mazda MX5 cup is volledig gratis. Je bent dan wel beperkt tot banen als Laguna Seca, Tsukuba, Charlotte en Okoyama. Maar het is een fijne cup om kennis te maken met het reilen en zeilen binnen iRacing. Als je daar een paar weken in volbrengt heb je voor jezelf meestal wel genoeg kennis om te besluiten wel/niet tot extra aankopen over te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
https://youtu.be/S5Dj8nRmOHs

https://youtu.be/3QA43CXc3oc

Misschien helpt dit je een beetje op weg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier kan je zien welke auto's en banen standaard zijn inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Nu online
mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:23:
[...]

thanks voor de tips maar als ik alleen test of ghost rij dan loop je geen risico.. maar ben hier om te racen.
Die klasse's zijn net het probleem, daar zit het vol met (we zullen het maar ) nieuwe rijders noemen, daar kan je bijna geen normale race meer rijden. Daardoor vlieg je ook in de ratings omlaag.
Ik denk dat vele mensen die al jaren bij iracing zijn nieteens in de gaten hebben wat er daar gebeurt.
Dat is niet te ontwijken, daar kan je niet op anticiperen.
De grote aanwas bij iracing is (denk ik) racespel volk die dan eens hier kijkt en dan in een ander programma.. 3 maanden aktie en ratings boeien niet.

Als je die al hebt overleefd dan komen de zogenaamde snelle rijders, die hebben lak aan kwalificatie en proberen dan zonder geduld in 1 a 2 ronden het veld in te halen..
Trouwens de c en b klasse races rij ik (wel nog te traag ) meestal zonder noemenswaardige incidenten uit maar daar krijg je weer geen ratings voor.. dus in de spagaat..
maar we geven niet op ;)
Zeker niet opgeven nee dat is het belangrijkste. ;)

Ik wil je verhaal toch wel wat nuanceren.
Zelf ben ik ook ruim een maand geleden begonnen en na 1 week rijden ook onder de 1000 gekropen.

1 week later was ik er uit en twee weken later tikte ik voor het eerst de 1600 iR aan.

Ik zit nu op ruim 1500 en het niveau van racers is wat omhoog gegaan maar geen extreem verschil met het begin.
Zo wordt ik ook nog steeds van de baan gekegeld door de nodige divebombs en betrap ik me zelf ook op veel fouten.
Mijn iRating is met name omhoog gegaan door een andere instelling in de races. Iets meer ruimte op de voorganger houden zodat wanneer degene achter je denkt dat hij met 100 meter later remmen de bocht nog makkelijk haalt jou niet meeneemt.
Wanneer ik twijfel of ik de inhaalmanoeuvre haal doe ik hem niet. Kans is namelijk veel groter dat de ander hem toch wel even naast de baan zet en ik alsnog de positie heb.

Zo stond ik gisteren 7e met 0,5 sec op de groep van 5 voor me in de laaste ronde. In de 1 na laatste bocht dachten ze toch dat ze allemaal 2e konden worden met als gevolg dat ze alle 5 van de baan vlogen en ik als 2e over de finish ging.
>:)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Jimmy J. schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:13:
[...]
Ipv 2 extra monitoren is de enige andere optie je FOV te compenseren. Ik zit zelf op 78 terwijl ik ook rond de 45 moet zitten, maar dan zie ik gewoon simpelweg veel te weinig......
Je zal toch echt een stuk lager moeten gaan komen (dus scherm veel dichter bij zetten) en minder gaan zien en wennen aan links en rechts kijken met knoppen op jouw stuur (of zo). Want een te hoge FoV leid echt to totaal verkeerd inschatten van bochten. Een beetje smokkelen ok, maar niet te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor een 10tje kan je een tijdje rijden rijden met deze aanbieding: https://members.iracing.c...=PR-24HSERIES&refid=65950

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:23:
[...]

En daar maak je m.i. een denkfout waardoor je jezelf in deze situatie brengt; je hebt binnen een hele korte tijd al enorm veel races gereden. Dat is op zich goed voor de ervaring maar zoals je zelf al merkt ben je een enorm stuk langzamer dan de (sub)toppers en zit je ook nog een stuk achter de middenvelders. Daardoor vliegt je rating omlaag, zelfs als je gewoon de races uitrijd zonder incidenten. Dat maakt vervolgens dat je in drukkere klassen in de splits terecht komt met beginners en brokkenpiloten.

Als ik jou was zou ik me eerst focussen op veel trainen in practice sessies, meekijken met rijders die een stukje sneller zijn (dus niet focussen op mensen die 5-6 seconden sneller zijn want die stap ga je niet in 1x maken) en zo proberen je snelheid op orde te krijgen.
Dat gaat al een stuk schelen in je pad op weg naar een betere rating en dus betere races.

Overigens, zelfs (of juist 😉) in de hoge SoF races worden ook rare capriolen uitgehaald, helaas zegt een rating ook niet alles.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Wat zijn beetje goede tijden met een GT3 op Spa? Net even de AMG GT3 geprobeerd, voelde zeker veel anders aan dan in ACC.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Wat @Raimond613 zegt sluit ik me bij aan, @mopperonkel22 ! Wanneer je door (veel) oefenen de vaardigheden hebt opgedaan om bij de snelsten in je lobby te horen dan rijdt het heel comfortabel. Een practice is natuurlijk geen race, maar serieus oefenen helpt mij enorm om stand te houden in een race. Met voldoende oefening doe je vaardigheden op waardoor je niet niet meer op 100% 'moet' rijden om iedereen een beetje bij te kunnen houden maar is 90-95% voldoende. Op 95% ga je sowieso van jezelf al minder fouten maken wat de consistentie ten goede komt, en als je een divebomb in je spiegel aan ziet komen, of je zit in een andere 50/50 situatie kun je nog wat makkelijker opzij gaan (raad ik sowieso aan iedereen aan om te doen), je hebt immers nog 'snelheid over' om die pipo later nog in te halen (of je haalt hem niet in, maar dat is ook geen man overboord).

De sleutel zit hem in de practice-sessies, en zorgen dat je snel genoeg bent (of nog sneller) dan de mensen met vergelijkbare iRating.

In het verlengde daarvan is, als je gericht bent op het opkrikken van je iRating, het ook handig om het bij een of enkele auto's te houden:

Ik zit nu rond de 2k en kan me prima staande houden in een 911-Cup-lobby of 718-GT4-lobby met mensen met vergelijkbare iRatings. Ik ken de auto, heb de baan geoefend en finish dan ook meestal best aardig. Laatst heb ik me in een opwelling laten verleiden om zonder fatsoenlijke voorbereiding tot een race met de MX-5. Ik rijd privé een MX-5, de baan die het betrof (Tsukuba) ken ik op m'n duimpje en de setup was stock, dus dat moest wel loslopen was de gedachte... ...Ik kwam enorm veel pace tekort om vooraan mee te rijden. :F :F Mijn skills in de MX-5 schoten simpelweg tekort vergeleken met m'n concurrenten met vergelijkbare iRating, die de MX-5 duidelijk beter beheersten dan ik. Sleutelwoord: Oefenen!

[ Voor 6% gewijzigd door B Tender op 30-04-2020 16:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
Raimond613 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:17:
[...]

En daar maak je m.i. een denkfout waardoor je jezelf in deze situatie brengt; je hebt binnen een hele korte tijd al enorm veel races gereden. Dat is op zich goed voor de ervaring maar zoals je zelf al merkt ben je een enorm stuk langzamer dan de (sub)toppers en zit je ook nog een stuk achter de middenvelders. Daardoor vliegt je rating omlaag, zelfs als je gewoon de races uitrijd zonder incidenten. Dat maakt vervolgens dat je in drukkere klassen in de splits terecht komt met beginners en brokkenpiloten.

Als ik jou was zou ik me eerst focussen op veel trainen in practice sessies, meekijken met rijders die een stukje sneller zijn (dus niet focussen op mensen die 5-6 seconden sneller zijn want die stap ga je niet in 1x maken) en zo proberen je snelheid op orde te krijgen.
Dat gaat al een stuk schelen in je pad op weg naar een betere rating en dus betere races.

Overigens, zelfs (of juist 😉) in de hoge SoF races worden ook rare capriolen uitgehaald, helaas zegt een rating ook niet alles.
Goede tips, waar ik er eentje aan toe wil voegen waar ik zelf veel aan gehad heb. Ga voor je gevoel op 90% van je snelheid rijden. Je zult merken dat je minder pusht en wat soepeler rijdt en daardoor eigenlijk helemaal niet veel tijd verliest, de kans is zelfs groot dat het zelfs sneller blijkt te zijn. Bijkomend voordeel is dat je dus altijd wat marge over hebt om foutjes (zowel van jezelf als van een ander) te corrigeren.
En heel belangrijk om je eigen grens te kennen, weet wanneer je je gewonnen moet geven. Uiteindeljk gaat het er om dat je de oorlog wint, niet deze ene slag.
Continu op de limiet willen rijden is wat mij betreft vragen om problemen, en dat ligt dan echt niet altijd aan een ander.

Edit: vergelijkaar verhaal met @B Tender dus :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kampers
iRacing aan het installeren, weet er iemand een goede bank met lage rentevoet? LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wormaap schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:11:
[...]

Dat is, zo te zien, meer een tool om in het huidige seizoen te plannen. De sheet waar ik naar linkte geeft een goed idee van de tracks die de komende seizoenen (tot begin 2021 ergens) gebruikt gaan worden, en dus welke tracks voor de Skip de moeite waard zijn om te kopen. Spa wordt bijvoorbeeld de volgende twee seizoenen nog gebruikt, en is dus voor Skiprijders die hem vorige week gemist hebben nog steeds de moeite waard.
Ah op mijn telefoon kon ik dat niet goed zien. Hoe kan het dat deze data al bekend is? Dacht dat alle seizoenen pas later openbaar werden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Raimond613 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:17:
[...]
Dit is precies waar ik me nu op focus, veel trainen in practice sessies, aan de ene kant op snelheid, maar ook op continuïteit. Dit probeer ik dan toe te passen in de races in het begin van de week, ritme vinden en constante ronde tijden rijden.
In de tweede helft van de week probeer ik dan iets meer te 'racen', meer verdedigen en aanvallen van rijders die duidelijk langzamer zijn dan ik. Als ik ga pushen en me wil meten aan de snellere rijders dan gaat het al snel mis ......
Wat ik merk is dat ik meestal redelijk goed weet te kwalificeren en dan in de eerste paar ronden om de oren wordt gereden door rijders die verder achtos de grid stonden maar toch meer race pace hebben. Ik heb vaak 3-4 ronden nodig om een beetje opgang te komen en dan is het vaak al een inhaal race .......

En dit alles in de Porsche GT4

Ben pas sinds december 2019 aan het simracen en er is nog heel veel ruimte voor verbetering.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:58:
[...]

Ah op mijn telefoon kon ik dat niet goed zien. Hoe kan het dat deze data al bekend is? Dacht dat alle seizoenen pas later openbaar werden gemaakt.
De Skip heeft een vaste set aan regels waarmee het seizoen gevuld wordt. Zo blijft een betaalde track bijvoorbeeld altijd drie seizoenen in het schema, en wordt daarna vier seizoenen niet gebruikt. Er wordt dus voor een volgend seizoen altijd een aantal tracks gegarandeerd gebruikt en een tracks gegarandeerd niet gebruikt. Voor de tracks die gebruikt mogen, maar niet moeten, worden, wordt gestemd in het Skip-forum :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Wido72 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:58:
[...]

Dit is precies waar ik me nu op focus, veel trainen in practice sessies, aan de ene kant op snelheid, maar ook op continuïteit. Dit probeer ik dan toe te passen in de races in het begin van de week, ritme vinden en constante ronde tijden rijden.
In de tweede helft van de week probeer ik dan iets meer te 'racen', meer verdedigen en aanvallen van rijders die duidelijk langzamer zijn dan ik. Als ik ga pushen en me wil meten aan de snellere rijders dan gaat het al snel mis ......
Wat ik merk is dat ik meestal redelijk goed weet te kwalificeren en dan in de eerste paar ronden om de oren wordt gereden door rijders die verder achtos de grid stonden maar toch meer race pace hebben. Ik heb vaak 3-4 ronden nodig om een beetje opgang te komen en dan is het vaak al een inhaal race .......

En dit alles in de Porsche GT4

Ben pas sinds december 2019 aan het simracen en er is nog heel veel ruimte voor verbetering.
Wat veel mensen lijken te vergeten, is dat er maar één winnaar per race is. Dat betekent dus 19 mensen (in het geval van de Skip) die níet winnen. Maar de plekken onder nummer 1 hebben ook waarde, en dat lijkt er bij mensen die 'do-or-die' acties maken niet in te kunnen. Liever eruit klappen in een poging om eerste te worden, dan een vijfde plek pakken. En dat wordt dan geromantiseerd naar 'racersmentaliteit' ofzo. Geduld en racen (wat natuurlijk inherent een vrij gehaaste activiteit is :+) lijken moeilijk samen te gaan, en dat leidt tot teleurstelling en irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Richard117 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:44:
[...]

Goede tips, waar ik er eentje aan toe wil voegen waar ik zelf veel aan gehad heb. Ga voor je gevoel op 90% van je snelheid rijden. Je zult merken dat je minder pusht en wat soepeler rijdt en daardoor eigenlijk helemaal niet veel tijd verliest, de kans is zelfs groot dat het zelfs sneller blijkt te zijn. Bijkomend voordeel is dat je dus altijd wat marge over hebt om foutjes (zowel van jezelf als van een ander) te corrigeren.
En heel belangrijk om je eigen grens te kennen, weet wanneer je je gewonnen moet geven. Uiteindeljk gaat het er om dat je de oorlog wint, niet deze ene slag.
Continu op de limiet willen rijden is wat mij betreft vragen om problemen, en dat ligt dan echt niet altijd aan een ander.

Edit: vergelijkaar verhaal met @B Tender dus :)
In alle tips zit een hoop waarheid maar...
de meeste rating verlies ik in de eerste 300 meter.. in races waar ik vaak top 3 kwalificeer . je wordt op de raarste manieren afgeschoten.. er is gewoonweg niks aan te doen.
Ik rij ook niet over mn macht oid. af en toe een foutje.. zeker maar niet dat ik altijd moet pushen.
Er zijn gewoon veel mensen die overal lak aan hebben. crashes, terug de baan op.. torpedo's.
Alle nieuwe mensen hier zullen dat ook meemaken.

we drinken er een op ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:10:
[...]

de meeste rating verlies ik in de eerste 300 meter.. in races waar ik vaak top 3 kwalificeer . je wordt op de raarste manieren afgeschoten.. er is gewoonweg niks aan te doen.
Ik rij ook niet over mn macht oid. af en toe een foutje.. zeker maar niet dat ik altijd moet pushen.
Er zijn gewoon veel mensen die overal lak aan hebben. crashes, terug de baan op.. torpedo's.

we drinken er een op ;)
Dan moet je het misschien letterlijk omdraaien; niet kwalificeren en van achteraan starten (of uit de pits). Rustig de anderen elkaar er af laten rijden in de eerste ronde en dan jezelf naar voren rijden :)

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:10:
[...]

we drinken er een op ;)
Met de schuld altijd bij een ander leggen ga je niks bereiken, dat is iets waar jij niets aan kunt veranderen. Focus je op zaken waar je wel iets aan kunt veranderen: jezelf: Dus wat kun jij anders doen waardoor je niet meer (of iig zo min mogelijk) in dit soort situaties terecht komt.

Volgens mij is er al eens eerder naar gevraagd, maar ik heb ze volgens mij nog niet langs zien komen: laat eens wat beelden van dat soort momenten zien. Alleen dan kunnen er gericht tips gegeven worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ik ben altijd helemaal gek van racen geweest. Ik kijk al 25 jaar alle soorten races, van Nascar tot F1, van Rally tot MotoGP. Ik rijd zelf weleens in de karts en ik heb altijd gedacht dat ik veel wist over racen en de techniek ervan. Maar ik kwam gewoon mezelf tegen.

Met Simracen breng je echt veel tijd door achter het stuur en is de competitie hoog. Soms denk je dat je echt goed aan het rijden bent, maar je kan nog zoveel leren.

Ik heb altijd de neiging met racen gehad om zo laat mogelijk te remmen en zo snel mogelijk te acceleren. Wat op zich niet raar is, maar ik kom erachter dat je in veel bochten gewoon eerder moet remmen om een betere "exit" te hebben. Bijvoorbeeld eerste bocht Oostenrijk Ring of de laatste bocht Parabolica op Monza. Je kan daar ontzettend veel tijd winnen. Wellicht een tip voor andere rijders, het gaat dus niet om wie het hardst op een bocht afkomt. Maar wie er het hardst uit kom. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:10
MDenessen schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:40:

[YouTube: Don't give up simracing if you don't like iRacing!]

Interessant filmpje :) Ik rijd zelf naast iRacing op dit moment ook graag rond in rFactor 2 en Automobilista 2 (ACC ben ik nog niet zo'n fan van) en reed ook graag in hun vele voorgangers.

Ik had een paar jaar terug exact hetzelfde gevoel over iRacing dat Niels beschrijft, maar sinds het bandenmodel dat met de Porsche 911 GT3 Cup kwam (NTMv6 geloof ik?) rijd ik nu juist met erg veel plezier in iRacing in de GoT-league (met veel precisie en het gevoel dat de auto te vangen is als ie gaat glijden, hoewel er qua force feedback vergeleken met rFactor 2 en Automobilista inderdaad zeker ruimte voor verbetering is).

Het grappige is dat hij in het filmpje nu net de nieuwe Porsche GT4 in iRacing noemt als voorbeeld; hoewel ik dat ding toch steeds leuker begin te vinden, heb ik juist met die auto wel weer een beetje dat listige oude iRacing gevoel terug waarbij de auto vrij snel gewoon niet meer te corrigeren/vangen is.

Maar goed, discussies over de verschillende racesims en bandenmodellen en welke nou het beste is etc. blijven net als religieuze discussies een beetje zin- en eindeloos, maar ik ben het absoluut met Niels eens dat je als iRacert zeker ook af en toe andere smaken moet blijven proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:29:
iRacing aan het installeren, weet er iemand een goede bank met lage rentevoet? LOL
Zijn momenteel allemaal laag toch? :) Maaruh ik rij nog rond met 23 inch monitor en T150 zetje, dus hoeft niet duur te zijn..... (ik ben wel super slecht, maar heb vermoeden dat het niet aan hardware licht)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Mithriel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:36:
[...]

Zijn momenteel allemaal laag toch? :) Maaruh ik rij nog rond met 23 inch monitor en T150 zetje, dus hoeft niet duur te zijn..... (ik ben wel super slecht, maar heb vermoeden dat het niet aan hardware licht)
ik had het dan ook meer over de content en de prijzen :D
ik zit nu op een tijd in (alleen oefenen op de baan) van een 1.03.1xx op de rookie mazda okayama.
geen idee of dit goed of slecht is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:45:
[...]

ik had het dan ook meer over de content en de prijzen :D
ik zit nu op een tijd in (alleen oefenen op de baan) van een 1.03.1xx op de rookie mazda okayama.
geen idee of dit goed of slecht is :D
Dan zit je met time trial op plaats 103 tot 107.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
PatrickPost1972 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:55:
[...]

Dan zit je met time trial op plaats 103 tot 107.
van de 110? LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
van de 872 ;) ;) ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ooooh prima nog, kan je dat ergens zien? ben net ook onder de 1.03 gedoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:01:
[...]

ooooh prima nog, kan je dat ergens zien? ben net ook onder de 1.03 gedoken :)
yep home screen results & stats en daaronder kiezen voor series stats en dan de serie kiezen in pulldown menu. Hou er wel rekening mee dat het weer in Pratice Sessions anders is dan in Time Trial.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
PatrickPost1972 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:04:
[...]

yep home screen results & stats en daaronder kiezen voor series stats en dan de serie kiezen in pulldown menu. Hou er wel rekening mee dat het weer in Pratice Sessions anders is dan in Time Trial.
net in Practice 1.02.798 gereden.
mss eens tijd om een race te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Vanavond in de GT4 op Ohio.
Hele race een beetje achter een groepje van 3 man aangereden op een seconde ofzo, was niet veel sneller, maar voor me ging het er stevig aan toe.... Laatse ronde, een sneller rijder achter me die in 4 ronden een seconde of 6 dicht reed. Heb en goede exit uit de hair pin en besluit ervoor te gaan. Hij dekt de binnenkant af, dus naar de buitenkant. Nog voor de bocht raken we elkaar. Ik hou express iets ruimte links van me, voor het geval dat .....

Wat vinden jullie, wat had ik anders, beter kunnen doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Wido72 op 30-04-2020 21:59 . Reden: typo ]

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wido72 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:52:
Hele race een beetje achter een groepje van 3 man aangereden op een seconde ofzo, was niet veel sneller, maar voor me ging het er stevig aan toe.... Laatse ronde, een sneller rijder achter me die in 4 ronden een seconde of 6 dicht reed. Heb en goede exit uit de hair pin en besluit ervoor te gaan. Hij dekt de binnenkant af, dus naar de buitenkant. Nog voor de bocht raken we elkaar. Ik hou express iets ruimte links van me, voor het geval dat .....

Wat vinden jullie, wat had ik andeers, beter kunnen doen?

[YouTube: Mid-Ohio GT4 part1]

[YouTube: Mid Ohio GT4 part 2]
Je zat er keurig naast zoals ik het zie. Beetje jammer dat hij gewoon probeert naar de race lijn te gaan.
( had die zijn spotter uit staan? :X )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Even aan AI race gedaan op Watkins Glen met de 911 GT3 Cup. Standaard weer gekozen dus ik neem het allemaal met een korreltje zout maar ik heb nu wel iets meer het gevoel dat ik de 911 beter onder controle heb bocht uit (overstuur). Als je het te gek maakt ga je nog steeds rond maar dat is OK. Ook de banden lijken inderdaad sneller op temperatuur. Remmen is nog steeds een kunst in die auto maar ben voorzichtig positief.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Wido72 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:52:

Wat vinden jullie, wat had ik anders, beter kunnen doen?

[YouTube: Mid-Ohio GT4 part1]

[YouTube: Mid Ohio GT4 part 2]
Altijd lastige situatie, maar in principe kom jij naar rechts toe weg van de normale race lijn. Je stuurt net een klein beetje naar rechts vlak voor het contact. Ik denk dat hij je gewoon minimale ruimte wilde geven, maar jij had net wat meer nodig. Heel hard gezegd: je had inderdaad meer dan genoeg ruimte links nog, als je niet comfortabel bent om in zo'n kleine ruimte te remmen dan moet je niet zo'n inhaal actie maken. Maar zo simpel is het natuurlijk nooit, in principe kwam de ander ook naar links toe wat onnodig is als het klopt dat hij meer dan een seconde per ronde sneller was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Net een uurtje practice gereden met de Skip op Brands Hatch. Ondanks dat ik wat minder rijd dan toen deze baan vorig seizoen voorbij kwam toch in het eerste uur al bijna een seconde van mijn PR gereden. Nog niet spectaculair, maar 1:41.002 is toch beter dan waar ik eerst zat :) En een heel stuk meer controle. Vorig seizoen vloog ik er enorm vaak af in Sheene's, omdat die i.t.t. de vorige twee right-handers geen kerb/grasmat aan de buitenkant heeft. Dat is me nu in een uur maar één keer overkomen.
Grootste winst zit'm nog in sector 1, daar verlies ik een hele seconde, terwijl dat in principe maar één bocht is. Maar de laatste bocht vóór start/finish bepaalt natuurlijk wel de snelheid van het eerste stuk S1, dus daar moet ik ook nog aan werken :) Iemand tips voor Paddock Hill? Uiteraard ga ik nog filmpjes kijken, maar als iemand hier al wat zinnigs te melden heeft helpt dat natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Eerste week dat ik Iracing leuk begin te vinden ondanks te DNF's |:(

Ik heb een filmpje gemaakt van de 3 races die ik vorige week heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Gaat niet vandaag met de Skip. In de kwalificatie rijdt het halve veld 1.38 hoog, kom ik aan met mijn 1.41. In de race bouw ik het tempo wel op (tot 1.39,2) maar ik krijg zo'n snelle kwalificatie op koude banden echt niet voor elkaar.

Even bikkelen vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
tellen die "groene" races niet mee voor niets? ik rij net mijn eerste race en niets van terug te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:34:
tellen die "groene" races niet mee voor niets? ik rij net mijn eerste race en niets van terug te vinden..
Door de drukte tegenwoordig duurt het wat langer met results.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
LMNii schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:36:
[...]

Door de drukte tegenwoordig duurt het wat langer met results.
Oke, Duurde ook lang voor ik van de "spotter" te horen kreeg dat de race was afgelopen. Was nog aant twijfelen oft wel gedaan was of niet.
en na de race is het gewoon het spel afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
kampers schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:38:
[...]

Oke, Duurde ook lang voor ik van de "spotter" te horen kreeg dat de race was afgelopen. Was nog aant twijfelen oft wel gedaan was of niet.
en na de race is het gewoon het spel afsluiten?
Zelf gebruik ik CrewChief (een betere alternatief voor iRacing spotter) en heb ik dat probleem niet. Maar inderdaad als je de laatste lap gedaan heb (bij de MX5 is dat Lap 15) kun je het spel gerust afsluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Tweede race van vanavond ging al iets beter. De starts gaan wel goed bij mij, al zijn ze met de Skip ook niet zo lastig. Na 3 bochten van P9 naar P5, vanaf toen een beetje de kat uit de boom kijken. Had wat achterstand opgelopen maar was bezig om de top 3 weer bij te halen, toen gebeurde dit:

Echt bizar hoeveel risico ik daar neem, had echt fout af kunnen lopen. Dit moet ik echt afleren :X

[ Voor 6% gewijzigd door Beltoni op 30-04-2020 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:09:
Echt bizar hoeveel risico ik daar neem, had echt fout af kunnen lopen. Dit moet ik echt afleren :X
Gezien en idd wel riskant, maar "in the heat of the moment" begrijpelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door raymondw op 30-04-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Richard117 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:34:
[...]

Met de schuld altijd bij een ander leggen ga je niks bereiken, dat is iets waar jij niets aan kunt veranderen. Focus je op zaken waar je wel iets aan kunt veranderen: jezelf: Dus wat kun jij anders doen waardoor je niet meer (of iig zo min mogelijk) in dit soort situaties terecht komt.

Volgens mij is er al eens eerder naar gevraagd, maar ik heb ze volgens mij nog niet langs zien komen: laat eens wat beelden van dat soort momenten zien. Alleen dan kunnen er gericht tips gegeven worden.
waarom geloof je een mens niet gewoon op zn woord als ik zeg dat ik erafgeramd wordt wat je niet kan vermijden ?
buiten dat.. geen idee hoe die filmpjes te maken..
denk net. ach start eens vanuit de pits... 1,5 ronde.. crash voor me, zie het aankomen en rem iets meer. bam 2 vanachter erop... je kan niet in lucht oplossen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
mopperonkel22 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:37:
[...]

waarom geloof je een mens niet gewoon op zn woord als ik zeg dat ik erafgeramd wordt wat je niet kan vermijden ?
buiten dat.. geen idee hoe die filmpjes te maken..
denk net. ach start eens vanuit de pits... 1,5 ronde.. crash voor me, zie het aankomen en rem iets meer. bam 2 vanachter erop... je kan niet in lucht oplossen
Het heeft helemaal niets met wel of niet geloven dat je er af geramd wordt te maken, maar met het laatste stukje van je zin: "wat je niet kan vermijden", We proberen duidelijk te maken dat dat in veel gevallen dus wel kan. We zijn dat soort figuren allemaal wel eens tegen gekomen en het vergroot de lol zoveel als je uit hun ellende kunt blijven. Maar daar valt alleen aan te werken als er enige zelfreflectie en bereidheid tot het leren van nieuwe inzichten is, ik krijg sterk het gevoel dat dat in dit geval ontbreekt ;)
Genoeg hulp, tips en initiatieven hier om daarbij te helpen, daar zal het zeker niet aan liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kampers
Mijn eerste race is een feit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Beltoni schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:27:
Gaat niet vandaag met de Skip. In de kwalificatie rijdt het halve veld 1.38 hoog, kom ik aan met mijn 1.41. In de race bouw ik het tempo wel op (tot 1.39,2) maar ik krijg zo'n snelle kwalificatie op koude banden echt niet voor elkaar.

Even bikkelen vandaag...
Hier staan wel goede setups voor de skippy
http://www.ersimracing.com/tracks.htm

Die van Spa was vorige week ca 10 sec sneller dan met de baseline setup, voor mij dan.
Pagina: 1 ... 254 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies