Was dat een hele spannende 9 ronden met de nummer 1 2 en 3 binnen een paar seconden?correcto schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:05:
[...]
Dat kan ik me wel voorstellen idd. De rest van de factoren zoals temperatuur van de baan en van je banden zou toch geen verschil moeten maken tussen alleen rijden of in een gezamenlijke practice.
Het verschil in ervaring tussen Ton en mij tijdens contact vandaag.
Mijn viewpoint:
Viewpoint van Ton:
Die netcode heeft het er maar zwaar mee
Mijn viewpoint:
Viewpoint van Ton:
[ Voor 7% gewijzigd door DirkT op 27-04-2020 22:25 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ja, top 4 reed gedurende groot deel van de race net bij elkaar in de slipstream. Los van de eindpositie was het een erg vermakelijke race, met faire inhaalacties.ActualFantasy schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:14:
[...]
Was dat een hele spannende 9 ronden met de nummer 1 2 en 3 binnen een paar seconden?
[ Voor 0% gewijzigd door correcto op 27-04-2020 22:37 . Reden: Typo ]
Dit weekend veel op de Oval gereden. Om de een of andere manier zijn die races echt zo gaaf. Veel intensiever dan de races op de weg.
Net de eerste overwinning te pakken. Na de eerste pole vroeg op het gas en de leidende positie niet meer uit handen gestaan. Op de Charlotte Motor Speedway kun je zo rijden dat niemand je voorbij komt. Ik denk 4 verschillende motorkappen in de spiegel gezien totdat de vlag viel.
Deze award is binnen
:fill(white):strip_exif()/f/image/bcRGVoGbLu2irXEeZIAT1ZgE.png?f=user_large)
Nu eens kijken of ik wat meer op de Oval ga rijden of me vanaf morgen verder op de road ga richten. Beide zijn gaaf! Leuk om hier het enthousiasme van de races allemaal te volgen!
Net de eerste overwinning te pakken. Na de eerste pole vroeg op het gas en de leidende positie niet meer uit handen gestaan. Op de Charlotte Motor Speedway kun je zo rijden dat niemand je voorbij komt. Ik denk 4 verschillende motorkappen in de spiegel gezien totdat de vlag viel.
Deze award is binnen
:fill(white):strip_exif()/f/image/bcRGVoGbLu2irXEeZIAT1ZgE.png?f=user_large)
Nu eens kijken of ik wat meer op de Oval ga rijden of me vanaf morgen verder op de road ga richten. Beide zijn gaaf! Leuk om hier het enthousiasme van de races allemaal te volgen!
[ Voor 5% gewijzigd door Coldcat op 27-04-2020 22:44 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Tjah echt bizar he, vanuit jou auto lijkt het wel net een divebomb van mij en vlieg ik de lucht in.DirkT schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:24:
Het verschil in ervaring tussen Ton en mij tijdens contact
Vanuit mijn auto lijkt het alsof jij mij knijpt, ik haal toch gewoon netjes de bocht zonder jou te raken maar jou auto springt vreemd weg.
Jim zag in zijn replay het zelfde als ik en Nick zag het zelfde als Dirk... Dirk een 4x en ik 0...
[ Voor 4% gewijzigd door TonCoronel op 27-04-2020 22:55 ]
Na deze leuke race avond heb ik besloten de rest van het seizoen bij voldoende belangstelling op zondag- en maandagavond startende iRacers (die toch nog niet meedoen met de League) te helpen met allerlei zaken. Ik zal de komende week wat uitwerken zodat we zondag as kunnen starten.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dat klinkt interessant, ik ben ook sinds dit seizoen begonnen in de mx5
[ Voor 1% gewijzigd door Hathie op 28-04-2020 07:45 . Reden: Typo ]
Ik ga proberen daarbij aanwezig te zijn. 😀JoepW schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:06:
Na deze leuke race avond heb ik besloten de rest van het seizoen bij voldoende belangstelling op zondag- en maandagavond startende iRacers (die toch nog niet meedoen met de League) te helpen met allerlei zaken. Ik zal de komende week wat uitwerken zodat we zondag as kunnen starten.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Afgelopen weekend een aantal leuke races gehad met de Mazda op Tsubaka. Na snel uit de rookie class gepromoveerd te zijn, toch nog blijven hangen om het circuit & de auto beter te leren kennen, vooral mijn starts zijn nog niet goed, waardoor ik vaak 1 of 2 plaatsen verlies.
5 races lang ging alles goed zonder ook maar 1 crash of iemand die je er vanaf tikt, ondanks dat ik al een auto of 15 heb moeten ontwijken. Dit was bijvoorbeeld race1, waar ik best blij was met mijn widescreen zodat ik hem terug de baan op zag schieten.
Gisteren was ook ik een keer de sjaak in de 5e ronde. Rem ingehouden, iedereeen veilig voorbij laten komen en vanaf p10 weer van start gegaan. Uiteindelijk op p6 geeindigd, waar ik best tevreden mee ben.
ps. excuus voor de kwaliteit filmpjes, moet nog even aan de slag met de recording functie. Deze waren om even snel te delen op Whatsapp met een mede Tweaker.
5 races lang ging alles goed zonder ook maar 1 crash of iemand die je er vanaf tikt, ondanks dat ik al een auto of 15 heb moeten ontwijken. Dit was bijvoorbeeld race1, waar ik best blij was met mijn widescreen zodat ik hem terug de baan op zag schieten.
Gisteren was ook ik een keer de sjaak in de 5e ronde. Rem ingehouden, iedereeen veilig voorbij laten komen en vanaf p10 weer van start gegaan. Uiteindelijk op p6 geeindigd, waar ik best tevreden mee ben.
ps. excuus voor de kwaliteit filmpjes, moet nog even aan de slag met de recording functie. Deze waren om even snel te delen op Whatsapp met een mede Tweaker.
Nooit verwacht dat ik veel safety rating zou pakken op bathurst... Wat een baan , wat een baan... Ik heb al mijn races gewoon off pace gereden ( 2 sec langzamer dan mijn snelste ) waardoor ik toch steeds in de top 10 eindig met 0 incs... De merc vind ik op deze baan toch wel echt de veiligste keus... Dit terwijl ik op suzuka toch echt het stabielste reed met de audi. Is er iets aan die audi veranderd? Ik weet niet wat het is maar op suzuka was dat ding trein op rails en deze week totaal niet?! Heb zowel de PDS als VRS setups gereden.
Gisteren toch maar eens begonnen met de Cayman.
Begon net een beetje leuk te gaan op silverstone ... is het weer dinsdag
Op mid-ohio krijg ik echter weer dat wobbel effect, heb de setup van Lucas aangehouden van silverstone om te beginnen.. daar was het gevoel goed.
Heeft iemand een goeie setup voor mid ohio ?
grtz
Op mid-ohio krijg ik echter weer dat wobbel effect, heb de setup van Lucas aangehouden van silverstone om te beginnen.. daar was het gevoel goed.
grtz
Setups van de Cayman zullen niet bijster veel veranderen van baan tot baan, omdat de voorkant maar beperkte instelmogelijkheden heeft. Zelf rijd ik al sinds Sonoma met praktisch dezelfde setup, en dat gaat prima. Als je er eentje hebt waarmee het wobbel effect weg is, zou ik daar lekker mee gaan trainenmopperonkel22 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:18:
Gisteren toch maar eens begonnen met de Cayman.
grtz
Domme vraag, maar hoe kan ik zelf een 'iRacing Profiel' link onderaan mijn reacties krijgen?
Gisteren 2 geweldige IMSA races op SIlverstone gereden, maar door 2 eigen fouten toch weer om zeep geholpen. Waar het de dag eerder nog zo lekker ging met een 2e plaats achter @Tijn96 (
) met 0 INC.
Eerste race rond getikt in de eerste bocht, omdat ik mijn gas wel los liet bij het zien van heel veel rook. Maar dat is niet voor iedereen een signaal van gevaar blijkbaar. Uiteindelijk terug gevochten naar en 5e plaats, maar bij de pitstop te laat geremd en 40 seconde penalty. Uiteindelijk 11e geworden. Zonder die 40 seconde was het mogelijk een 3e plek geweest. Zuur!
Tweede race de hele tijd 2e gelegen op 1 seconde achter de leider. Ook wel sneller op sommige stukken, maar niet snel genoeg. Dus tevreden met P2. Nee hoor... in de allerlaatste bocht ga ik een beetje dwars, corrigeer en ga buiten de baan. Maar wel zo de finish over en ook 40 seconde aan m'n broek. Dus P9 uiteindelijk.
Jammer jammer! Maar wel fijn dat het gewoon mijn eigen fouten zijn
Eerste race rond getikt in de eerste bocht, omdat ik mijn gas wel los liet bij het zien van heel veel rook. Maar dat is niet voor iedereen een signaal van gevaar blijkbaar. Uiteindelijk terug gevochten naar en 5e plaats, maar bij de pitstop te laat geremd en 40 seconde penalty. Uiteindelijk 11e geworden. Zonder die 40 seconde was het mogelijk een 3e plek geweest. Zuur!
Tweede race de hele tijd 2e gelegen op 1 seconde achter de leider. Ook wel sneller op sommige stukken, maar niet snel genoeg. Dus tevreden met P2. Nee hoor... in de allerlaatste bocht ga ik een beetje dwars, corrigeer en ga buiten de baan. Maar wel zo de finish over en ook 40 seconde aan m'n broek. Dus P9 uiteindelijk.
Jammer jammer! Maar wel fijn dat het gewoon mijn eigen fouten zijn
Staat in de openingspost, klik even op de link hieronder.LMNii schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:
Domme vraag, maar hoe kan ik zelf een 'iRacing Profiel' link onderaan mijn reacties krijgen?
https://gathering.tweaker..._messages/1661363/0#nieuw
Ahh bedankt, zo ver was ik nog niet met de openingspost door nemenBeltoni schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:09:
[...]
Staat in de openingspost, klik even op de link hieronder.
https://gathering.tweaker..._messages/1661363/0#nieuw

Het is een flinke kluif maar ik zou er wel even de tijd voor nemen. Zelf afgelopen week begonnen en heb er veel nuttige informatie uit kunnen halen.LMNii schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:10:
[...]
Ahh bedankt, zo ver was ik nog niet met de openingspost door nemen
Vooral de apps die op de achtergrond meedraaien en je assisteren. Sinds ik Soundshift gebruik ga ik een stuk lekkerder in de Skip bijvoorbeeld.
Dit is wel apart zeg, Ton heeft inderdaad geen 4x in de results. De ghost contact zelf is redelijk standaard en te begrijpen maar ik dacht dat iedereen altijd de incidenten deelt zelfs bij ghost contact (de server synced dat na het feit gewoon). Ton heb je toevallig een replay?DirkT schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:24:
Mijn viewpoint:
[YouTube: Ton/Dirk contact, viewpoint Dirk]
Viewpoint van Ton:
[Streamable: WhatsApp Video 2020-04-27 at 22.06.05]
Nee helaas geen replay opgeslagen. We hadden dit volgens mij 2 weken geleden ook al eens, volgens mij zelfs toen ik tegen jou aan reed, ik zag geen aanrijding, jij wel en zag een 4x terwijl ik dat niet had.NickThissen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:53:
[...]
Dit is wel apart zeg, Ton heeft inderdaad geen 4x in de results. De ghost contact zelf is redelijk standaard en te begrijpen maar ik dacht dat iedereen altijd de incidenten deelt zelfs bij ghost contact (de server synced dat na het feit gewoon). Ton heb je toevallig een replay?
Geen idee hoe het komt, ik heb voor zover ik weet echt een hele goede stabiele (en volledig bekabelde) verbinding en zie nooit iemand 'jumpen', latencies zijn laag etc, kan me niet voorstellen dat het aan mijn verbinding zou moeten liggen, zeker niet aangezien jij ook aangeeft dat dat normaal gesproken gesynced wordt via de server bij ghost contact.
De openingspost maar doorgenomen en aangemeld op GoT iRacing. Ik had al wat reacties geplaatst hier maar ik heb me nog niet voorgesteld. Mijn fout!
Mijn naam is Paul en ik ben 21 uit Groningen. De afgelopen jaren ben ik veel bezig met simracen. Ben begonnen met een Logitech DFGT, overgestapt naar een G29 en nu heb ik sinds kort weer een TMX Pro set in huis.
Heb al een mooi aantal uurtjes in games zoals Assetto, Project Cars, Dirt Rally en RaceRoom. Mijn iRacing account heb ik sinds 2017 maar als student heb ik nooit echt tijd/geld gehad om het te blijven doen. Sinds kort maar weer opgepakt en heb besloten om na veel positieve meningen deel te nemen aan de Skip Barber.
Na een weekendje veel racen heb ik besloten om toch maar meer te investeren in iRacing. In het 1 weekend dat ik heb zitten racen heb ik mooiere battles gehad dan in het afgelopen jaar in Assetto Corsa of RaceRoom. Mijn plan is om dit seizoen af te maken en dan gaan kijken of ik beetje snel ben met de GT3 klasse
Mijn naam is Paul en ik ben 21 uit Groningen. De afgelopen jaren ben ik veel bezig met simracen. Ben begonnen met een Logitech DFGT, overgestapt naar een G29 en nu heb ik sinds kort weer een TMX Pro set in huis.
Heb al een mooi aantal uurtjes in games zoals Assetto, Project Cars, Dirt Rally en RaceRoom. Mijn iRacing account heb ik sinds 2017 maar als student heb ik nooit echt tijd/geld gehad om het te blijven doen. Sinds kort maar weer opgepakt en heb besloten om na veel positieve meningen deel te nemen aan de Skip Barber.
Na een weekendje veel racen heb ik besloten om toch maar meer te investeren in iRacing. In het 1 weekend dat ik heb zitten racen heb ik mooiere battles gehad dan in het afgelopen jaar in Assetto Corsa of RaceRoom. Mijn plan is om dit seizoen af te maken en dan gaan kijken of ik beetje snel ben met de GT3 klasse
nou.. vandaag weer setup van silverstone.. rustig begonnen maar auto is totaal niet op de baan te houden. begint gewoon uit het niets te slingeren. dat is het zelfde probleem wat ik ook soms in de gt3's heb.Jimmy J. schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:30:
[...]
Setups van de Cayman zullen niet bijster veel veranderen van baan tot baan, omdat de voorkant maar beperkte instelmogelijkheden heeft. Zelf rijd ik al sinds Sonoma met praktisch dezelfde setup, en dat gaat prima. Als je er eentje hebt waarmee het wobbel effect weg is, zou ik daar lekker mee gaan trainen
Geen idee wat dat veroorzaakt... instellingen stuur gechecked, gekalibreerd etc, maar nog steeds.
Er is een merkbaar verschil elke keer als je een nieuwe race/training start
Er is een setting in app.ini die wel of niet ‘server’-correcties aanzet. Misschien is dat het verschil?DirkT schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:24:
Mijn viewpoint:
[YouTube: Ton/Dirk contact, viewpoint Dirk]
Viewpoint van Ton:
[Streamable: WhatsApp Video 2020-04-27 at 22.06.05]
replayPatchRemoteCars=1 ; update remote car positions in replay based on server data
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 28-04-2020 12:31 ]
Maar in de 'officiele' uitslag op de server stond geen 4x van mij, dat is toch vreemd als ik dat zou kunnen beinvloeden door iets in mijn app.ini aan te passen? Of is het misschien bij Dirk achteraf gecorrigeerd dat ook hij geen 4x heeft gehad? Hij had wel schade dus de server dacht dus wel dat er contat was.
Tja, in de officiële uitslag moet het wel consistent zijn dan. Maar dat kan ik zo niet beoordelen..TonCoronel schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:38:
Maar in de 'officiele' uitslag op de server stond geen 4x van mij, dat is toch vreemd als ik dat zou kunnen beinvloeden door iets in mijn app.ini aan te passen? Of is het misschien bij Dirk achteraf gecorrigeerd dat ook hij geen 4x heeft gehad? Hij had wel schade dus de server dacht dus wel dat er contat was.
(zie mijn eerste post voor deze setting)
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 28-04-2020 12:31 ]
Alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst gereden heb, hoog tijd om vanavond weer eens te gaan zitten. Wellicht dat ik in plaats van de BMW maar eens de Skip pak, eens kijken of deze klasse me een beetje kan boeien.
Eerste race op Brands Hatch gewonnen. Dat is wel even andere koek dan Spa. Echt bizar veel ongelukken maar ik ontsprong iedere keer de dans, daardoor wel veel te maken met achterliggers. Banden zijn minder op temperatuur dan vorige week, waardoor de quali echt lastig is. Begon vanaf P4 maar kreeg P2 cadeau nadat de twee koplopers elkaar uitschakelden in Druids (bocht 2). 5 rondes later kreeg ik P1 cadeau omdat hij zich verkeek op een achterligger. Vervolgens zonder al te veel druk (<1") de race uit kunnen rijden, maakte het mijzelf wel nog vrij lastig maar gelukkig liep het goed af.
Goed nieuws, license C is binnen. Dat opent weer een paar deuren.
Goed nieuws, license C is binnen. Dat opent weer een paar deuren.
Hallo allemaal,
Na de figuurlijke digitale schop onder de reet van Joep zoals iemand het al zo mooi stelde toch maar weer eens in het toetsenbord geklommen. Ik ben al wat langer lid hier maar heb de laatste 2 seizoenen maar sporadisch meegedaan met de league door het werk en volledige incompabiliteit en onkunde op het gebied van de Cayman
. Ik lees wel mee op het forum en moet zeggen erg mooi om te zien dat er zoveel nieuwe aanwas is gecombineerd met veel enthousiasme.
Ik zelf zit op het ogenblik thuis dus is er nu aardig wat ruimte voor iRacing. Doe vooral de BMW 12.0 serie, ja ik weet het dat is af en toe een verschrikkelijke shitshow maar als je de first turn shenanigans weet te overleven kan je hele leuke races hebben. Dit seizoen hebben ze ook leuke tracks en zo kan ik mijn colission avoidance skills een beetje aanscherpen
.
Zijn er hier veel mensen die de BMW 12.0 rijden? Misschien nu iedereen zijn iracing profiel in zijn handtekening heeft staan kunnen we wat invites sturen en af en toe met wat mensen samen in een practice wat tips uitwisselen?
Ook de Skip Barber blijft een mooie serie waar ik af en toe wel eens een uitstapje naar maak.
Voor de ouderen onder ons misschien kunnen we eens aan een special event meedoen met een ouwe lullen wagen aangezien ik de vijftig ook ben gepasseerd en de reflexen wat afnemen
.
Genoeg geouwe^%^$$,
See you on track
Groeten Jacob (Onno) Siebel
Na de figuurlijke digitale schop onder de reet van Joep zoals iemand het al zo mooi stelde toch maar weer eens in het toetsenbord geklommen. Ik ben al wat langer lid hier maar heb de laatste 2 seizoenen maar sporadisch meegedaan met de league door het werk en volledige incompabiliteit en onkunde op het gebied van de Cayman
Ik zelf zit op het ogenblik thuis dus is er nu aardig wat ruimte voor iRacing. Doe vooral de BMW 12.0 serie, ja ik weet het dat is af en toe een verschrikkelijke shitshow maar als je de first turn shenanigans weet te overleven kan je hele leuke races hebben. Dit seizoen hebben ze ook leuke tracks en zo kan ik mijn colission avoidance skills een beetje aanscherpen

Zijn er hier veel mensen die de BMW 12.0 rijden? Misschien nu iedereen zijn iracing profiel in zijn handtekening heeft staan kunnen we wat invites sturen en af en toe met wat mensen samen in een practice wat tips uitwisselen?
Ook de Skip Barber blijft een mooie serie waar ik af en toe wel eens een uitstapje naar maak.
Voor de ouderen onder ons misschien kunnen we eens aan een special event meedoen met een ouwe lullen wagen aangezien ik de vijftig ook ben gepasseerd en de reflexen wat afnemen
Genoeg geouwe^%^$$,
See you on track
Groeten Jacob (Onno) Siebel
Net even ongeveer 30 minuten lang Brands Hatch zitten oefenen in de Skippy. Zo wat is dit een technische baan joh. Is me gelukt om een 1:39.5 neer te zetten zonder off-tracks. Maar even kijken hoe het racen vanavond word.
Rij hier dagelijks in de BMW 12.0 seriedozo71 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:20:
Zijn er hier veel mensen die de BMW 12.0 rijden?
Deze week ook maar meer Skip rijden op Brand.. leuke track 2 weken terug in de de BMW!
Nou echt nog niet iedereen hoor, maar ik ga geen reminders meer sturen.dozo71 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:20:
........Misschien nu iedereen zijn iracing profiel in zijn handtekening heeft staan......
de grote vraag is hoe doe je dat?JoepW schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:31:
[...]
Nou echt nog niet iedereen hoor, maar ik ga geen reminders meer sturen.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Nascar had 1.2 miljoen kijkers aan de TV buis afgelopen weekend op FoxSports (pay TV). 1.240.000 kijkers naar een iRacing race...
En daarnaast ook nog vele online stream kijkers (die getallen volgen later deze week).
Sports Business Journal dit als volgt naar buiten, met een fraaie pic van de race (via Steve Myers):
En daarnaast ook nog vele online stream kijkers (die getallen volgen later deze week).
Sports Business Journal dit als volgt naar buiten, met een fraaie pic van de race (via Steve Myers):
:fill(white):strip_exif()/f/image/bexVByYky3y9XCMoVEVRGCXh.png?f=user_large)
Daarom heb ik het ook maar even zo neer gezetJoepW schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:31:
[...]
Nou echt nog niet iedereen hoor, maar ik ga geen reminders meer sturen.
ik probeer ook met de skip op BH te rijden , maar tot nu toe heb ik nog geen enkel rondje kunnen voltooien zonder ergens van de baan te raken. Eerst maar meer oefenen voordat ik in een race stap.LMNii schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:05:
Net even ongeveer 30 minuten lang Brands Hatch zitten oefenen in de Skippy. Zo wat is dit een technische baan joh. Is me gelukt om een 1:39.5 neer te zetten zonder off-tracks. Maar even kijken hoe het racen vanavond word.
Eindelijk krijgt simracen het podium wat het verdiend. Het is alleen jammer dat een gemuteerd griepvirus die exposure veroorzaakt.Luckeh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:09:
Nascar had 1.2 miljoen kijkers aan de TV buis afgelopen weekend op FoxSports (pay TV). 1.240.000 kijkers naar een iRacing race...
[Afbeelding]
Net weer een heerlijke race met de Skip, als je heelhuids door de eerste (paar) ronde komt dan is het echt genieten. Wilde de laatste ronde toch even met jullie delen.
Zat eigenlijk vrij rustig op de 4e plek, totdat iemand een gaatje liet vallen in Surtees en ik vrij eenvoudig de derde plek kon pakken. Merkte dat P2 erg onrustig was en ik ook op sommige gedeeltes aanzienlijk sneller was. Aangezien de verschillen dusdanig klein waren had ik eigenlijk niet veel kans.
Laatste helft van de race vrijwel non stop 1:39 gereden, dat was ook een behoorlijk verbetering t.o.v. de eerste twee races.
Zat eigenlijk vrij rustig op de 4e plek, totdat iemand een gaatje liet vallen in Surtees en ik vrij eenvoudig de derde plek kon pakken. Merkte dat P2 erg onrustig was en ik ook op sommige gedeeltes aanzienlijk sneller was. Aangezien de verschillen dusdanig klein waren had ik eigenlijk niet veel kans.
Laatste helft van de race vrijwel non stop 1:39 gereden, dat was ook een behoorlijk verbetering t.o.v. de eerste twee races.
Een sneeuwstorm zorgde ervoor dat NASCAR nationaal bekend werd, omdat iedereen ook thuis zat.PatrickPost1972 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:12:
[...]
Eindelijk krijgt simracen het podium wat het verdiend. Het is alleen jammer dat een gemuteerd griepvirus die exposure veroorzaakt.
Het is inderdaad best dubbel op het moment. Ik hoop dat sim racing wel wat van die aandacht kan vasthouden wanneer de echte evenementen weer beginnen.
Ik denk wel dat veel series nu wel echt de meerwaarde zien in sim racing.
Over nascar gesproken in iracing. Als je tijdens een race door de gele streep aan de onderzijde baan aan het rijden bent komt er volgensmij geen penalty. in het echt toch wel, zoja why not in iracing?Niellie41 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:14:
[...]
Een sneeuwstorm zorgde ervoor dat NASCAR nationaal bekend werd, omdat iedereen ook thuis zat.
Het is inderdaad best dubbel op het moment. Ik hoop dat sim racing wel wat van die aandacht kan vasthouden wanneer de echte evenementen weer beginnen.
Ik denk wel dat veel series nu wel echt de meerwaarde zien in sim racing.
Ik kon volgensmij bij Talladega vorige week continu eroverheen rijden.
Grapjas, het zal wel alleen gelden bij het inhalen van auto's (denk ik)....fietsbob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:43:
Anders kan je nooit naar de pits
Ook bij een caution meermaals gebruik gemaakt van het gebied links van de gele lijn en nooit bestraft.knightvision schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:47:
[...]
Grapjas, het zal wel alleen gelden bij het inhalen van auto's (denk ik)....
Dat hebben ze niet geïmplementeerd. We rijden niet met NASCAR regels, maar met de regels van FIRST.knightvision schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:42:
[...]
Over nascar gesproken in iracing. Als je tijdens een race door de gele streep aan de onderzijde baan aan het rijden bent komt er volgensmij geen penalty. in het echt toch wel, zoja why not in iracing?
Ik kon volgensmij bij Talladega vorige week continu eroverheen rijden.
Het is hetzelfde als met de verwarring om blauwe vlaggen. Ik lees vaak dat men vindt dat mensen met blauwe vlaggen maar aan de kant moeten springen. Dat is alleen in F1 zo. In vrijwel alle andere series is een blauwe vlag puur ter informatie.
In het echt mag je wel gewoon onder de dubbele gele lijn rijden, maar niet inhalen. Als je inhaalt, dan krijg je een straf.
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 28-04-2020 19:51 ]
Met FIRST? iracings oude naam? : ) Maar niet over geel rijden tijdens NASCAR in iracing waarom doen ze dat niet? Had ik niet van de american develop.... verwacht. Lijkt me gaver eigenlijk....Niellie41 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:49:
[...]
Dat hebben ze niet geïmplementeerd. We rijden niet met NASCAR regels, maar met de regels van FIRST.
Het is hetzelfde als met de verwarring om blauwe vlaggen. Ik lees vaak dat men vindt dat mensen met blauwe vlaggen maar aan de kant moeten springen. Dat is alleen in F1 zo. In vrijwel alle andere series is een blauwe vlag puur ter informatie.
Je kan er zelfs parkeren om ff naar het toilet te gaanfietsbob schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:48:
[...]
Ook bij een caution meermaals gebruik gemaakt van het gebied links van de gele lijn en nooit bestraft.
FIRST is de Sporting Code. Oftewel de sportieve reglementen binnen iRacing.knightvision schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:52:
[...]
Met FIRST? iracings oude naam? : ) Maar niet over geel rijden tijdens NASCAR in iracing waarom doen ze dat niet? Had ik niet van de american develop.... verwacht. Lijkt me gaver eigenlijk....
Waarom ze dat niet hebben? Geen idee. Zo ver ik weet heeft NASCAR deze regel recentelijk ingevoerd en ik verwacht niet dat zo'n regel hoge prioriteit heeft. Lokale gele vlaggen op road hebben ze niet eens.
Haha ok thanks for the reply. p.s ze wilden bij begindagen iracing de sim inderdaad eerst F.I.R.S.T noemen.
Hier snap ik nou niets van, ik doe mee aan een race in de Porsche Esport Sprint Challenge, eindig vijfde van de twaalf deelnemers en dit zonder inc.
Aan het einde van de rit gaat m'n sR met 0.02 omlaag?
Volgens mij is dit een nieuwe klasse, ik wou eens op Zandvoort racen, dan maar met de listige Cayman. Het viel dus uiteindelijk niet tegen zonder enige oefening.
Volgens mij is dit een nieuwe klasse, ik wou eens op Zandvoort racen, dan maar met de listige Cayman. Het viel dus uiteindelijk niet tegen zonder enige oefening.
Dit was ook wel een leuk moment in de race (video in de tweet).
"I'm sorry. I'm not laughing ... I'm not laughing."- @JeffGordonWeb (totally laughing)@ClintBowyer's engine just let go (again).#ProInvitationalSeries pic.twitter.com/zMtoYpXYVb
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) 26 april 2020
Bowyer en Gordon zaten in de eerste grote crash (video in de tweet).
LOUD NOISES. pic.twitter.com/seJV2DWXIB
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) 27 april 2020
[ Voor 50% gewijzigd door Niellie41 op 28-04-2020 20:16 ]
Je hebt 14 incs in de practice en 1 in kwali bij elkaar geredentomolino schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:01:
Hier snap ik nou niets van, ik doe mee aan een race in de Porsche Esport Sprint Challenge, eindig vijfde van de twaalf deelnemers en dit zonder inc.
nou, ik dacht pak een training... zat ik dus ook in de race... cancelen kost ook rating dus dan maar rijden...tomolino schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:01:
zat ver achter je
Ik dacht dat die serie maar 1x per week een race had, als voorprogramma op de Porsche e-supercup pro series?tomolino schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:01:
Hier is wat meer info over deze serie:Raimond613 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:32:
[...]
Ik dacht dat die serie maar 1x per week een race had, als voorprogramma op de Porsche e-supercup pro series?
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3731009.pagequote: Greg WestIn addition to the return of the Porsche TAG Heuer Esports Supercup, Porsche and iRacing will team up to put on a second esports series in 2020. The Porsche Esports Sprint Challenge will see the Porsche Cayman GT4 Clubsport take on the same tracks of the Porsche Esports Supercup in a series of super sessions throughout the year.
The events will be open to all iRacers except for the 40 competitors already running in the Porsche TAG Heuer Esports Supercup. The top split of each Porsche Esports Sprint Challenge event will be broadcast prior to the same day’s Porsche TAG Heuer Esports Supercup race. Tracks will include some of the most exciting road courses from around the world, including the legendary Nurburgring Nordschleife.
Porsche Esports Sprint Challenge events will take place one hour before each Porsche TAG Heuer Esports Supercup race. The calendar will align with the Porsche TAG Heuer Esports Supercup schedule.
For those that aren’t familiar with Super Sessions, we have the ability to create a special, one-off race within a series open to the top participants. iRacers who out perform the competition during a series’ designated week will be allowed to participate in the Super Session for that series.
Grid size will match the max field size of that series. If you’ve just missed the cutoff to qualify, fear not! If an iRacer ahead of you does not register for the session, then the next driver outside the cutoff will be eligible. So, if you think you are close to making it in, check in at race time to see if any spots have opened up in the Super Session!
You can find out more info on where you stand each week here: https://www.iracing.com/supercup/sprint-challenge/
You can find the paint template here: https://drive.google.com/...PcOp5OqB/view?usp=sharing
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook maar eens een maandje genomen 
Het bevalt goed, veel goede races rond dezelfde klasse en sinds gisteren gepromoveerd naar D op Road (2.51).
Wordt er trouwens vaak gechat tijdens een race? Ik hoor/zie vrij weinig communicatie behalve van de spotter.
Het bevalt goed, veel goede races rond dezelfde klasse en sinds gisteren gepromoveerd naar D op Road (2.51).
Wordt er trouwens vaak gechat tijdens een race? Ik hoor/zie vrij weinig communicatie behalve van de spotter.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik heb stukje van Dale Earnhardt zitten kijken of Twitch, is wel erg geestig om eerlijk te zeggen. Ben Oval racen toch meer gaan waarderen!Luckeh schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:09:
[Afbeelding]
Welkom! en nee, wordt nooit gechat tijdens een race. Ik zeg altijd aan begin wel "HF GL" enzo, maar krijg eigenlijk nooit wat terugBeerkeeper schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:43:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook maar eens een maandje genomen
Vanavond voor het eerst een uitstapje gemaakt naar een oval race in de Street Stock op de USA Speedway.
Totaal niet te vergelijken met road races zoals ik ze met de Mazda of Skip doe maar erg tof!
Kwalificatie op plek P2.
Bij de start van de race was ik net iets te traag omdat ik niet precies begreep hoe de start ging maar uiteindelijk in mijn eerste race eerste geëindigd. Wel lastig om ongelukken op zo'n kleine oval te vermijden.
In ieder geval iets wat ik vaker zal gaan doen.
Totaal niet te vergelijken met road races zoals ik ze met de Mazda of Skip doe maar erg tof!
Kwalificatie op plek P2.
Bij de start van de race was ik net iets te traag omdat ik niet precies begreep hoe de start ging maar uiteindelijk in mijn eerste race eerste geëindigd. Wel lastig om ongelukken op zo'n kleine oval te vermijden.
In ieder geval iets wat ik vaker zal gaan doen.
Net even de tijd gevonden om 2 races te doen op Brands. Eerste ging niet zo lekker, driver voor me verloor controle en ik dus mijn front wing. Rondetijden rond de 1:43 waren niet echt gezellig.
2e race ging wel lekker. Begon P8 en na Lap 5 stond ik eerste. Aan het eind nog een mooi gevecht gehad met P2 maar ik heb hem toch als eerste over de finish kunnen krijgen. Ging dus weer lekker vanavond.
2e race ging wel lekker. Begon P8 en na Lap 5 stond ik eerste. Aan het eind nog een mooi gevecht gehad met P2 maar ik heb hem toch als eerste over de finish kunnen krijgen. Ging dus weer lekker vanavond.
Haha, wist dat het iemand van Tweakers wasLMNii schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:09:
Zelf ook een prima race een stuk achterin, 16e gestart door een mega slechte quali en uiteindelijk 7e over de streep gekomen.
In m'n 2e race vanavond had ik ook een momentje. Veel betere exit, zie een gaatje voor pos, 3 maar helaas krijg ik een tikje op mn wiel en we vliegen er beide uit

Replay:
[YouTube: iRacing | Skip Barber | Brands Hatch | 3 Wide Crash]
Brands Hatch is wel echt een mega toffe baan met de Skip
[ Voor 4% gewijzigd door Dynazap op 29-04-2020 00:14 ]
Haha wauw, dat is wel erg veel risico nemen inderdaad. Ach, daar leer je ook weer van.Dynazap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:11:
[...]
Haha, wist dat het iemand van Tweakers was. Had je naam al ergens voorbij zien komen.
Zelf ook een prima race een stuk achterin, 16e gestart door een mega slechte quali en uiteindelijk 7e over de streep gekomen.
In m'n 2e race vanavond had ik ook een momentje. Veel betere exit, zie een gaatje voor pos, 3 maar helaas krijg ik een tikje op mn wiel en we vliegen er beide uit. Leer momentje om niet te gretig te zijn. Ondanks de crash toch nog 12e geworden, helaas wel met negatieve ratings
.
Replay:
Is het misschien een idee om op Discord of Teamspeak een Skip chat op te zetten? Animo voor deze klasse is dusdanig groot. Vind het racen zelf bij iRacing echt fantastisch, zo gaaf heb ik het niet eerder meegemaakt. Vind het echter ook leuk om een beetje te ouwehoeren over wat er gebeurd of tips uit te wisselen, dat mis ik momenteel. Misschien ook omdat ik niet over de Tweakers cup content beschik.
Ik stel voor zo veel mogelijk activiteit (ook lijkend op chat) hier te houden. Dat heeft ons tot nu toe als community de groei gegeven in de tig jaar dat we actief zijn.
Op het moment dat hier de activiteit terugloopt zal de exposure en groei ook afnemen.
(Just my 2¢)
Op het moment dat hier de activiteit terugloopt zal de exposure en groei ook afnemen.
(Just my 2¢)
Hoeveel resources kost het om je eigen beeld te streamen? Heb van 't weekend een race een waarbij familie en vrienden graag meekijken. Ik haal nu tussen de 90 en 145 fps op Zandvoort met 30+ auto's, en wil echt puur mijn eigen beeld de deur uit zenden (geen webcam en overlays en dat soort fratsen). Maar als iemand zegt dat die 90 fps daarmee makkelijk kan droppen naar >60 dan laat ik de moeite voor het opzetten van een account even links liggen.
Haha mooi om te zien dat je zo enthousiast bent! Ik had dat precies zo na jaren Project Cars. En 't goede nieuws: dat gevoel is nooit meer weggegaan. Ik zie dat je ook al bijna rijp bent voor de top split. Lekker bezig manBeltoni schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:38:
Net weer een heerlijke race met de Skip, als je heelhuids door de eerste (paar) ronde komt dan is het echt genieten. Wilde de laatste ronde toch even met jullie delen.
[YouTube: iRacing - Skip Barber, last lap @ Brands Hatch]
Als je een nvidia kaart hebt zit er een speciale chip op voor het opnemen/streamen van beeldmateriaal.Jimmy J. schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:33:
Hoeveel resources kost het om je eigen beeld te streamen? Heb van 't weekend een race een waarbij familie en vrienden graag meekijken. Ik haal nu tussen de 90 en 145 fps op Zandvoort met 30+ auto's, en wil echt puur mijn eigen beeld de deur uit zenden (geen webcam en overlays en dat soort fratsen). Maar als iemand zegt dat die 90 fps daarmee makkelijk kan droppen naar >60 dan laat ik de moeite voor het opzetten van een account even links liggen.
Dit kost bij mij max 10 fps op hele drukke momenten. Je zou dus gewoon moeten kunnen streamen zonder dat je teveel frames mist
https://www.nvidia.com/en...ws/geforce-rtx-streaming/ Hier staat daar meer over dit geldt ook voor de GTX kaarten.
Ik ben bewust overgestapt naar CPU streaming aangezien mijn GPU 100% draait en de CPU uit zijn neus eet tijdens het racen.pr0mo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:39:
[...]
Als je een nvidia kaart hebt zit er een speciale chip op voor het opnemen/streamen van beeldmateriaal.
Dit kost bij mij max 10 fps op hele drukke momenten. Je zou dus gewoon moeten kunnen streamen zonder dat je teveel frames mist
https://www.nvidia.com/en...ws/geforce-rtx-streaming/ Hier staat daar meer over dit geldt ook voor de GTX kaarten.
Ik doel ook vooral op de communicatie tijdens de geplande races (kwart over voor de Skip). Zeker niet ter vervanging van het forumJoepW schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:27:
Ik stel voor zo veel mogelijk activiteit (ook lijkend op chat) hier te houden. Dat heeft ons tot nu toe als community de groei gegeven in de tig jaar dat we actief zijn.
(Just my 2¢)
Ja het racen is echt een verademing! Altijd goede concurrentie en de physics zijn ook, op een netcode na, heerlijk consistent. Het leren gaat vrij rap, alleen de quali op koude banden is af en toe nog lastig.Jimmy J. schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:33:
[...]
Haha mooi om te zien dat je zo enthousiast bent! Ik had dat precies zo na jaren Project Cars. En 't goede nieuws: dat gevoel is nooit meer weggegaan. Ik zie dat je ook al bijna rijp bent voor de top split. Lekker bezig man
Viel me gisteren op dat ik al in de 2e split rijd, al was dit wel 's middags. Leuk om te zien dat ik in een week al veel progressie maak!
Niet echt een vergelijking maar ik heb zelf af en toe mijn races naar mijn vrienden op Discord zitten streamen en heb geen performance drop opgemerkt. Nou weet ik niet of Discord net zo zwaar is met streamen als bijvoorbeeld Twitch maar ik zou gwn OBS downloaden en even testen hoe het gaat.Jimmy J. schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:33:
Ik heb zelf een i7 3770 met een GTX 1060.
Ik probeerde je nog op te zoeken hier maar kon het niet vindenDynazap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 00:11:
[...]
Haha, wist dat het iemand van Tweakers was. Had je naam al ergens voorbij zien komen.
In m'n 2e race vanavond had ik ook een momentje. Veel betere exit, zie een gaatje voor pos, 3 maar helaas krijg ik een tikje op mn wiel en we vliegen er beide uit. Leer momentje om niet te gretig te zijn. Ondanks de crash toch nog 12e geworden, helaas wel met negatieve ratings
.
Replay:
Jammer van de actie, was zeker een mooie move die je gemaakt had. Zelf heb ik van het weekend ook beetje risico genomen met Spa, misschien dat ik het later vandaag upload.
Ah kijk, nooit geweten dat de kwali en practice meetellen hiervoor, tijd om hier dus op te gaan letten!Richard117 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:18:
[...]
Je hebt 14 incs in de practice en 1 in kwali bij elkaar gereden
Practice volgens mij niet, maar kwali wel (met verminderd gewicht t.o.v. de race).tomolino schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:00:
[...]
Ah kijk, nooit geweten dat de kwali en practice meetellen hiervoor, tijd om hier dus op te gaan letten!
Ticking away, the moments that make up a dull day
Staat ook in de sporting code. Ze tellen wel minder mee dan incidenten in de race, het gewicht van de practice- en quali-sessie voor de race is 0.5x. Dat gaat dus alleen over het stukje practice in de race-sessie, in de normale losse practice sessies kun je zo veel incidents bij elkaar rijden als je wilt zonder dat dat impact heeft op je safety rating.tomolino schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:00:
[...]
Ah kijk, nooit geweten dat de kwali en practice meetellen hiervoor, tijd om hier dus op te gaan letten!
Het hangt heel erg af van de serie die je rijdt. In de bovenste 2 splits in Skip Barber wordt er vrijwel constant spaans geluld en is de mute knop erg nuttigBeerkeeper schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:43:

Hier is een actie die ik afgelopen weekend op Spa heb gedaan. Uiteindelijk 4e geëindigd.
Supercars Eseries gaat zo weer beginnen!
https://www.facebook.com/71830524505/videos/547745972611300/
Ook te zien op Twitch
https://www.twitch.tv/supercarschampionship
Ook te zien op Twitch
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 29-04-2020 11:11 ]
Ben je nu zoveel sneller omdat je je achtervleugel mist?LMNii schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:58:
Hier is een actie die ik afgelopen weekend op Spa heb gedaan. Uiteindelijk 4e geëindigd.
[YouTube: iRacing | Some overtakes at Spa]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik wil best op TeamSpeak een aantal kanalen (per race serie) maken zodat je elkaar daar kan treffen... NP.Beltoni schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:01:
[...]
Ik doel ook vooral op de communicatie tijdens de geplande races (kwart over voor de Skip). Zeker niet ter vervanging van het forum.....
Ik zal wat aanmaken.
En verder zal ik even de query functionaliteit implementeren zodat zichtbaar is wie in wel kanaal zit zonder dat je TeamSpeak hoeft op te starten...
Lijkt me eerder dat'ie gewoon een veel betere run de vorige bocht uit heeft gekregen omdat'ie niet in een vechtend groepje zit. Dat is een lang, flat-out stuk, dus een beetje sneller de bocht uit maakt al snel heel veel verschil.alexbl69 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:28:
[...]
Ben je nu zoveel sneller omdat je je achtervleugel mist?
Waarom kan ik geen twee track maps van Spa vinden die dezelfde namen voor bochten hebben? Pouhon of Double Gauche? Bruxelles of Rivage? Campus/Stavelot/Paul Frère/Blanchimont is ook helemaal onduidelijk. Gelukkig is de chicane overal de chicane
[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 29-04-2020 11:42 ]
Welk programmaatje gebruik je nu voor streaming / opnamens?JoepW schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:50:
[...]
Ik ben bewust overgestapt naar CPU streaming aangezien mijn GPU 100% draait en de CPU uit zijn neus eet tijdens het racen.
Shadowplay van Nvidia vind ik zelf echt ideaal. Met of zonder recording aan heb ik met een 1080ti continue 80FPS (Oculus Rift S) op redelijke settings. Alles max kost iets teveel kracht en dropt mn FPS vaak onder de 40FPS
Shadowplay of OBS maakt niet zoveel uit en kunnen beide gebruik maken van de nvenc chip. Zelf gebruik ik obs om ook andere videobronnen tegelijk te kunnen toevoegen.Dynazap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:03:
[...]
Welk programmaatje gebruik je nu voor streaming / opnamens?
Shadowplay van Nvidia vind ik zelf echt ideaal. Met of zonder recording aan heb ik met een 1080ti continue 80FPS (Oculus Rift S) op redelijke settings. Alles max kost iets teveel kracht en dropt mn FPS vaak onder de 40FPS
Ik gebruik OBS.Dynazap schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:03:
[...]
Welk programmaatje gebruik je nu voor streaming / opnamens?
Gisteren sinds lange tijd weer eens in de 911 cup geklommen. Op zich vind ik dit geen lekker rijdende wagen, ik reed altijd met het gevoel van wanneer gaat hij rond. Maar gisteren ermee op Zandvoort en hij voelt compleet anders. Zal wel te maken hebben met de vele updates de laatste tijd, banden etc. Zijn er meer die dit hebben ervaren? Of ben ik misschien iets verbetert door het rijden met de Cayman, blijft ook een wagen met verrassingen.
De Cayman rijdt heel anders dan de 911 Cup. Als je veel tijd in de GT4 hebt doorgebracht, dan zal de Cup zeker anders voelen als je erin hopt. De 911 Cup heeft een veel groter aero pakket, waardoor hij veel reactiever is.Stromer_jb schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:13:
Gisteren sinds lange tijd weer eens in de 911 cup geklommen. Op zich vind ik dit geen lekker rijdende wagen, ik reed altijd met het gevoel van wanneer gaat hij rond. Maar gisteren ermee op Zandvoort en hij voelt compleet anders. Zal wel te maken hebben met de vele updates de laatste tijd, banden etc. Zijn er meer die dit hebben ervaren? Of ben ik misschien iets verbetert door het rijden met de Cayman, blijft ook een wagen met verrassingen.
Ook heeft de 911 Cup onlangs het nieuwe bandenmodel gekregen, waardoor hij iets anders aanvoelt als voorheen (zeker in de eerste laps).
Ik heb hem net de 911 in een impuls aangekocht, getriggerd door de Cayman op Zandvoort gisteravond.Stromer_jb schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:13:
Ben erg benieuwd hoe dit rijdt, het is een vrij populaire serie toch?
De ILMS rijdt deze week op Spa. Ook in de GTE's een heerlijke baan! De setup is nog een beetje loose, dus gisteren ging ik er in de tweede ronde helaas vanaf uitkomen Stavelot. Dit zorgde er voor dat ik als laatste weer aansloot, waardoor ik een paar mooie inhaalacties kon maken. Eentje vond ik toch wel erg lijken op een actie van ene Max V. een paar jaar terug
Het kostte me een off-track, maar ik vond hem wel mooi
Het kostte me een off-track, maar ik vond hem wel mooi
Thanks. Misschien is er geen animo maar denk dat voice chat tijdens events een leuke toevoeging kan zijn. Uitwisselen van tips is voor beginnende iracers denk ik wel handig en het is helemaal gaaf als je in dezelfde split zit.JoepW schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:34:
[...]
Ik wil best op TeamSpeak een aantal kanalen (per race serie) maken zodat je elkaar daar kan treffen... NP.
Ik zal wat aanmaken.
En verder zal ik even de query functionaliteit implementeren zodat zichtbaar is wie in wel kanaal zit zonder dat je TeamSpeak hoeft op te starten...
We gaan het zien!
Oh ik heb hier zeker animo voor! Ik hou wel van op Discord of Teamspeak beetje socializen en over racen en andere dingen te pratenBeltoni schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:30:
[...]
Thanks. Misschien is er geen animo maar denk dat voice chat tijdens events een leuke toevoeging kan zijn. Uitwisselen van tips is voor beginnende iracers denk ik wel handig en het is helemaal gaaf als je in dezelfde split zit.
We gaan het zien!
count me in!
Al iemand bezig met de setup voor de cayman op zandvoort ?
Ik heb de gekregen etup van silverstone iets aangepast.. maar verstand heb ik er niet van ..
ben tot 1:48:9 gekomen met mn beperkte ervaring natuurlijk ..
verder wat gebruiken jullie . auto clutch of auto blip? of is dat afhankelijk van de auto..
Ik heb de gekregen etup van silverstone iets aangepast.. maar verstand heb ik er niet van ..
verder wat gebruiken jullie . auto clutch of auto blip? of is dat afhankelijk van de auto..
Start van race 12. Sommigen met een dual clutch systeem, sommigen niet. Veel snelheids verschil daardoor al na 10 meter rijden. Zo te zien had de pole sitter 'm niet eens in een versnelling staan.Niellie41 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:10:
Supercars Eseries gaat zo weer beginnen!
Ook te zien op Twitch
Consequenties...zie filmpje in onderstaande tweet.
Race 12. No words, just watch 😂#VASC pic.twitter.com/fudiP6iSfh
— Supercars (@supercars) 29 april 2020
Daarbij ook Joey Logano op de eerste rij. Iemand met geen ervaring in deze auto's.Luckeh schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:54:
[...]
Start van race 12. Sommigen met een dual clutch systeem, sommigen niet. Veel snelheids verschil daardoor al na 10 meter rijden. Zo te zien had de pole sitter 'm niet eens in een versnelling staan.
Consequenties...zie filmpje in onderstaande tweet.
[Twitter]

Doe ik het in de League-races toch nog niet zo slecht in de reversed grid
Bij de Porsche maakt dat niet uit...mopperonkel22 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:38:
De Cayman is deze week op Mid Ohio. Is er een ander event op Zandvoort?mopperonkel22 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:38:
Hierbij mijn setup van afgelopen maandag op Mid Ohio.
Ik ben gisteren voor het eerst iets aan het spelen geweest met de set-up, ik heb hier geen enkele ervaring in dus ik weet niet of je er iets aan hebt.mopperonkel22 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:38:
Allereerst heb ik de bandenspanning verlaagd, de anti-roll bar achter stijver gezet om zo onderstuur in langzame knikken te verminderen. Geen idee of het werkt, had wel het idee dat de auto iets rustiger was (zal wel tussen de oren zitten). Uiteindelijk in de race een 1.46.xxx weten te noteren.
Die Cayman op Zandvoort zijn 'Super Sessions' zie ik... hoe werkt dat?
Geen idee hoe het precies zit. De heats zijn in ieder geval opgebouwd uit een practice van 20 min. een qualy van 2 rondjes (8 min) en een race van 20 min.Jimmy J. schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:17:
Opvallend weinig deelnemers tot nu toe, gisteren een split met 12 man.
Hier staat wat meer info: Niellie41 in "iRacing 2016-2020"Jimmy J. schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:17:
Dat komt waarschijnlijk omdat je je kwalificeert obv puntenstand, en hoe hoger de SoF, hoe meer punten er te verdinen zijn. Dat betekent dat de meeste snelle mannen wachten op momenten dat er hoge SoF races zijn (of ze zelf gaan organiseren binnen hun team).tomolino schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:22:
[...]
Geen idee hoe het precies zit. De heats zijn in ieder geval opgebouwd uit een practice van 20 min. een qualy van 2 rondjes (8 min) en een race van 20 min.
Opvallend weinig deelnemers tot nu toe, gisteren een split met 12 man.
Tevens heb je eigenlijk maar 4 pogingen om een goed resultaat neer te zetten, want daarna worden de resultaten gemiddeld genomen.
Ik heb een aantal voor de hand liggende kanalen aangemaakt.Beltoni schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:30:
[...]
Thanks. Misschien is er geen animo maar denk dat voice chat tijdens events een leuke toevoeging kan zijn. Uitwisselen van tips is voor beginnende iracers denk ik wel handig en het is helemaal gaaf als je in dezelfde split zit.
We gaan het zien!
:fill(white):strip_exif()/f/image/RNkUnNlXfvqbyjdaUqyxOMiQ.png?f=user_large)
Thanks! Voor meeste kanalen krijg ik "<18:11:29> channel maxfamily reached" error Zoals bv. AFK, Mazda, Skip kanaal etc.JoepW schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:47:
[...]
Ik heb een aantal voor de hand liggende kanalen aangemaakt.
[Afbeelding]
Oeps.. kijk zo ffMithriel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:12:
[...]
Thanks! Voor meeste kanalen krijg ik "<18:11:29> channel maxfamily reached" error Zoals bv. AFK, Mazda, Skip kanaal etc.
Aangepast en het werkt
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen