iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 252 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Hallo allen,

Ook ik ben al enige maanden geleden gestart met racen bij GOT. Maar verzuimd eens een voorstelling van mezelf te geven. Maar Joep heeft me (via de mail) een trap onder mijn kont gegeven. Ik ben in augustus 2019 na weer eens een uurtje F1Cafe kijken in de verleiding gekomen om een setje aan te schaffen. Ik volg f1 en Motogp al vanaf mijn jeugd, dus ver voor Rothengatter, Jos en nog vele anderen. Het trok mij al veel langer maar ja, ik dacht veel te oud en waar ga je aan beginnen. Ik ben 67 jaar en een artikel van Joep die ook al een respectabele leeftijd heeft me over de streep getrokken. Ik dacht wat hij kan kan ik ook. Nou dat viel dus goed tegen. Maar ik heb het met vlagen bij GOT naar mijn zin. Maar ik baal als een stekker om er van achteren af te worden getikt in de eerste of tweede bocht, race naar de vaantjes oh oh mijn bloeddruk. Nou dat is dan gelijk er uit. Maar er is ook positiefs te melden, hele leuke wedstrijden met veel sportiviteit.
Een sportieve groet, John

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
ZFLaSH schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:31:
Nog nooit 1 race gereden in deze auto, 3 uurtjes practice en dan de 24h van Nürburgring rijden. Recept voor ellende hè? Mwoah, ik was wel langzamer dan mijn teammaten maar ik heb het ding in 4x 90m heel weten te houden en niet bijster veel tijd verloren. De 714 is bij mij gaan groeien tot een leuke auto en de setup van Jim en Lucas was echt top. Nog eventjes..

Tot nu toe liggen we p3 en p2 rijdt ongeveer dezelfde tijd. Lucas gaat de laatste stint rijden.
Om het recept nog wat spannender te maken: ik heb de Nordschleife pas afgelopen maandag aangeschaft :o

Op weg naar een podium in de 2de split... wie had dat gedacht? Lucas moet 'm nog een half uurtje uit de muur houden, en dan hebben we wel een drankje verdiend, vind ik :P

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stromer_jb schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:41:
......Het trok mij al veel langer maar ja, ik dacht veel te oud en waar ga je aan beginnen. Ik ben 67 jaar en een artikel van Joep die ook al een respectabele leeftijd heeft me over de streep getrokken.......
Oeps! Daar gaat mijn status ‘oudste community member’ :+
Welkom d:)b

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ben ook in het topic gerold zonder mij goed voor te stellen. Met mijn 33 jaar een jonkie, helemaal vergeleken met de held (@Stromer_jb) hierboven. Erg gaaf om te lezen! Leeftijd moet geen obstakel zijn en al helemaal niet om plezier te hebben.

Groot liefhebber van racegames, volgens mij ben ik ingestapt ergens bij de start van de NFS reeks. Erg veel genoten van de Project Gotham racing serie, de laatste jaren voornamelijk Project Cars gespeeld met @Jimmy J., @B Tender, @Rossi46 en vele anderen. Toen ook een stuurtje (TX) + Playseat Challenge aangeschaft. Afgelopen jaren vaker getwijfeld om de overstap te maken maar het ontbreken van de juiste hardware hield mij altijd tegen. Sinds afgelopen week staat er een mooie PC naast mijn TV en mag ik mijzelf een iRacer noemen.

Inmiddels staat de teller op 12 races waarvan 50% in de top 5 en ook al een win. Met 1620 iRating volgens mij een vrij solide start. License staat inmiddels op D 3.75, probeer deze z.s.m. naar C te brengen. Vervolgens maar even op zoek naar "mijn" auto en volgend seizoen natuurlijk aanhaken bij de Tweakers cup!

Groet,

Tobias

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Gefeliciteerd team Tweakers GOT Racing met hun 3de plek in de 24h van de Green Hell!! Geweldig gereden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 09:36
MrHans schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:58:
Gefeliciteerd team Tweakers GOT Racing met hun 3de plek in de 24h van de Green Hell!! Geweldig gereden!
Race is toch nog bezig of waren er meerdere 24 uurs races?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
MrHans schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:58:
Yeaah!!! Thanks!

Dit was onze 718 in de laatste stint:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7XQ0vnny3p6C3-J2MMJf6gZOGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/co04rlfyDMDkdms06ExdZTlP.jpg?f=fotoalbum_large

Getekend door de Ring, maar er was volgens mij geen enkele auto meer zonder littekens.

Wát een race en wát een gave ervaring. Dit was mijn allereerste endurance, maar zeker niet mijn laatste. Blij met mezelf (0x gespint en 0x iets geraakt) en blij met het team (nog geen 30 incs totaal!)

Nog wat celebrity donuts om het af te maken:

https://streamable.com/v4cg81

*O*

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Netjes hoor heren! Af en toe mee zitten kijken, heb jullie op geen fout kunnen betrappen. Erg steady gereden!

Wat wordt de volgende endurance, de 24hr van Le Mans? Zie dat de Indy 500 op de agenda staat over 3 weken. Dat lijkt me ook wel erg vet, al heb ik nog 0 ervaring op ovals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Zojuist voor de tweede keer een race gedaan in de radical. Startpositie 17e oid. Eind positie 2e :-). Wat een race! Blijf het wel bijzonder vinden hoe bijna elke race in iracing een wreckfest is, maar als je er netjes omheen rijdt kun je iig 2e worden zonder op het randje te rijden :-)

Dat netjes er omheen rijden is trouwens wel vaak makkelijker gezegd dan gedaan maar dit keer ging het gelukkig goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrHans
Nog geen 30 inc. points in 24h? Niet te geloven! Het zag er ook allemaal heel strak en gecontroleerd uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
We hadden wel wat uitstapjes, maar niets dramatisch. Erg blij met de P3 en dat terwijl we na een paar rondes laatste lagen in onze klasse.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
P30 *O* *O* *O*

Leuk om mee te maken!
Op naar Le Mans of Spa :7

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:52
P4 geëindigd in de 6e split zo ben zeker tevreden voor het eerste 24H evenement :D

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrHans
@ZFLaSH Was het een beetje te doen met zo’n bloedhete Index op je hoofd?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
MrHans schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:23:
@ZFLaSH Was het een beetje te doen met zo’n bloedhete Index op je hoofd?
Ja hoor. geen centje pijn en ook helemaal geen last van gehad. De windsim hielp heel erg goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Donuts, whoo!

Dat was een fijn event. We waren niet de snelste in de split, maar op de koploper na, wel degene met de minste fouten. Langzaamaan naar voren gegaan in het veld. Overall P12 gefinished, van de 55 auto's in de 2e split.

Edit: Ik laat vanavond even varen, ben compleet gaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 26-04-2020 17:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

The_FrankO schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:35:

We zaten in de tweede split en mochten van p5 starten, voor de start al direct een plaats verloren. Vervolgens een rondje of 4 onder druk gestaan van Bas d:)b maar die besloot opeens 3 seconde per ronde langzamer te gaan rijden ;) dus dat werd al snel een groter gat.
Ja, Ik kon jou mooi volgen. Was ook nog even spannend eerste uur met die Porsche die achterstevoren werd geduwd bij Breidscheid vlak voor jou.

Ons plan was sowieso om iets te fuel saven zodat we 1 ronde extra konden doen, maar halverwege zag ik dat ik een halve liter te kort kwam. Dus nog iets meer fuel saven op het eind om het toch te halen.

Helaas ging het voor ons al snel mis toen Marcel de auto overnam. Hij verremde zich bij de carrousel, voorwiel geraakt en ophanging krom. Met moeite terug naar de pits. Auto gerepareerd, maar stuur nog steeds scheef. Nog wel een tijd door geploeterd, maar met nog een paar keer schade doordat de auto heel onstabiel was, was het niet meer leuk om met de auto te rijden. Dus toch maar besloten te parkeren zodat we vandaag van het mooie weer konden genieten.

Vindt de 911 GT3 cup wel een hele leuke auto om op de Nordschleife te rijden. Moeilijker dan de GT4, maar toch makkelijker te corrigeren als je een driftje hebt.

Edit: Gefeliciteerd aan het GT4 GoT team, top gedaan 3e plek!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 10:08
Vandaag voor het eerst gereden met de simlab challenge in de MX5 . Ik ben nog een beginner (pas 5 races gereden) maar dit was toch wel heel leuk om te doen. Met een man of 30 op tsukuba 38 rondes racen. P8 gekwallificeerd en p5 geëindigd op 19 seconden van de leider.
Dit allemaal gedaan met mijn PlayStation vr op de pc op een oude gtx1060 . VR is toch wel mooi om mee te kunnen rijden zeg :)

Nu ik helemaal hooked ben eens kijken wat er allemaal mogelijk is met iracing en leagues.

En iedereen gefeliciteerd met de resultaten van de 24h race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Na een race of 4 in de MX5 ben ik gepromoveerd naar class D. Dat ging best snel. Ik ben benieuwd wat ik aan zal treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
De skip barber vond ik een leuke opvolger van de mx5.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Bob-B schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:19:
Heel veel succes aan iedereen die straks mee doen aan de 24h van de Green Hell! Wij gaan ook mee doen met totaal 3 man in de AMG GT3 met Melvin, Vincent en ikzelf. Het doel is echt om die 24 uur te overleven met zo min mogelijk crashes, positie is zeker van minder belang.
Hopelijk kan iedereen uit alle chaos blijven!
Wellicht zien we sommige straks wel achter ons rijden ;)
Waarbij ons doel al aan de start van de 24 uur aardig optimistisch leek, is het toch aardig gelukt om het doel te behalen. Wij zijn achteraan gestart vanuit de pits (P54, GT3 only split), om zo de eerste ellende te kunnen ontwijken. Dit heeft zeker goed uitgepakt want wij zaten in de nacht met top 3 binnen 1 minuut. P3 was eind van de nacht al gespind omdat zij teveel aan het pushen waren om het gat te dichten en P1 nam in de laatste 4 uur te veel risico en eindigde in de muur. Wat resulteerde in een 4 uur lange ''overleef en neem geen risico scenario'', die er voor heeft gezorgd dat wij als eerste waren gefinisht! oOo P2 kwam op 2 rondes achterstand pas over de finish, hadden ze niet zo veel risico genomen hadden zij zelfs voor ons geëindigd. Maarja; to finish first, you must first finish ;)
Voorafgaand aan de race hadden we dit nooit geloofd, zeker niet met de geringe schade wat onze auto na 24 uur heeft gekregen met maar 24x.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROOosPSHaxsnJmwi_cB7Jzj7lUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ASxnfbYquQxs4IQA8zXlkAnp.png?f=fotoalbum_large

Het was ontzettend gaaf om mee te doen samen met @DWARQ en @MC_Sparkles , goede ervaring en heftige schrikmomenten in de nacht met achterblijvers :S. Op naar de volgende!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Livestream Belgian Belcar waar er toch enkele toppers in real life en virtueel aan meedoen:

Race start om 18u:

YouTube: Virtual Belcar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zojuist denk ik mijn grootste k*t-race sinds ik ben begonnen gehad. Skip op Spa. P6 in de kwali, aardig weg, La Source belachelijk breed genomen om problemen te vermijden, gelukkig, want achter me klapten al de eerste mensen op elkaar. Vervolgens voor Eau Rouge gelift omdat er iemand naast me zat, maar in de draft weer erlangs. Bij Les Combes besluit die gast het hele veld te divebomben, maar ik zat aan de buitenkant en kan er dus achterlangs. Maar hij verliest (uiteraard) de controle, ik ontwijk, maar omdat'ie de rem niet intrapt wordt mijn linkerachterwiel erafgetikt. Tow, quick repair en weer gaan. De spin bij het uitkomen van de pits had me moeten waarschuwen, maar bij de volgede keer Les Combes wordt duidelijk dat de QR mijn auto niet rijdbaar heeft gemaakt. Dus het brik maar geparkeerd en gequit. Ik vind Spa een fantastisch circuit, maar wát een shit-show. Dit was mijn tweede race deze week, en de tweede keer dat ik niet voorbij Les Combes ben gekomen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-09 20:18
Wormaap schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:39:
Zojuist denk ik mijn grootste k*t-race sinds ik ben begonnen gehad. Skip op Spa. P6 in de kwali, aardig weg, La Source belachelijk breed genomen om problemen te vermijden, gelukkig, want achter me klapten al de eerste mensen op elkaar. Vervolgens voor Eau Rouge gelift omdat er iemand naast me zat, maar in de draft weer erlangs. Bij Les Combes besluit die gast het hele veld te divebomben, maar ik zat aan de buitenkant en kan er dus achterlangs. Maar hij verliest (uiteraard) de controle, ik ontwijk, maar omdat'ie de rem niet intrapt wordt mijn linkerachterwiel erafgetikt. Tow, quick repair en weer gaan. De spin bij het uitkomen van de pits had me moeten waarschuwen, maar bij de volgede keer Les Combes wordt duidelijk dat de QR mijn auto niet rijdbaar heeft gemaakt. Dus het brik maar geparkeerd en gequit. Ik vind Spa een fantastisch circuit, maar wát een shit-show. Dit was mijn tweede race deze week, en de tweede keer dat ik niet voorbij Les Combes ben gekomen.
Draft tracks is altijd chaos

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:39:
Soms heb je er van die races bij zitten... ik heb van de week 2x met de Skip gereden op Spa en 2x een erg leuke en clean races gehad. Misschien heb ik geluk gehad of jij pech... Maar het kan dus wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RespawnDespair
  • Laatst online: 26-09 19:55
Zojuist de laatste paar pagina's doorgelezen, zo te zien een erg actieve en gezeliige groep.

Laat ik me even voorstellen, Jelle Tigchelaar 39 jaar jong, gelukkig getrouwd en papa van een meid van 4. Al langere tijd race ik puur voor de lol in diverse sims, ik heb geen professionele setup, maar heb wel een 'echte' race seat staan met daarop dan weer een antieke Logitech Momo. Voor mij voldoende.

Ik merk al langere tijd dat ik het racen graag in een leuke groep zou willen doen zodat ik ook beter kan worden, ik rij soms aardig mee in raceroom, maar als het niet lukt is er niemand om ff een paar rondjes bij aan te kleven en goed te overleggen wat ik nu fout doe.

Ik ben niet superfanatiek en heb onder andere door het papa zijn niet alle tijd van de wereld, maar ik meen dat er om 19:30 gereden wordt, dat red ik meestal wel. Ik ga zo in de Teamspeak klimmen en kijken of ik een potje mee kan doen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beltoni
In mijn 11e race met de Skip eindelijk de eerste overwinning binnen, ook nog eens in het sterkste veld waar ik tot dusver tegen heb gereden. SOF was 1612 wat natuurlijk niet bijzonder hoog is maar voor mij wel weer een mooie mijlpaal. Lekker tactisch gereden, rustig volgen vanaf P3 en op het juiste moment toeslaan. Daar kwam wel wat geluk bij kijken. Achter mij was er licht contact in de chicane waardoor ik bij het ingaan van de laatste ronde een een gat van 1,5" had. Geen slipstream en dus met geknepen billetje de laatste ronde uitgereden. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een activiteit!!! Goed om zo veel gedetailleerde verslagen te lezen.
Toch nog een remark: bij velen zie ik nog geen link in hun signature hier naar hun iRacing profiel :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Inderdaad lekker veel activiteit hier!! Wellicht een idee om discord wat meer te promoten voor het wat meer "chat" werk zeg maar :)

In begin was ik nooit zo'n discord fan, maar laatste tijd met verschillende games zie ik wel de mogelijkheden van discord ondertussen.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Doubleoz schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:48:
[...]

Soms heb je er van die races bij zitten... ik heb van de week 2x met de Skip gereden op Spa en 2x een erg leuke en clean races gehad. Misschien heb ik geluk gehad of jij pech... Maar het kan dus wel.
Zojuist heb ik nog een race gedaan. Door een offtrack geen kwali en dus helemaal achteraan moeten starten. En uiteindelijk 5e geworden, en zelfs twee keer voorbijgelaten door mensen die voor me lagen maar duidelijk langzamer waren. Zelf geen stomme dingen gedaan en lekker gereden. Zo kan het dus ook :) Om 20:15 de volgende race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mithriel schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:54:
Inderdaad lekker veel activiteit hier!! Wellicht een idee om discord wat meer te promoten voor het wat meer "chat" werk zeg maar :)

In begin was ik nooit zo'n discord fan, maar laatste tijd met verschillende games zie ik wel de mogelijkheden van discord ondertussen.
We hebben een eigen discord kanaal, maar wat is het voordeel?
Door de activiteit hier is de boel juist zo bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 26-04-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

JoepW schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:10:
[...]

We hebben een eigen discord kanaal, maar wat is het voordeel?
Door de activiteit hier is de boel juist zo bekend.
Ben met je eens, dit is lekker actief en zeker goed!

Voordeel van discord is dat het soms meer gebruikt kan worden als "chatbox" over ditjes en datjes en alledaagse dingen, wat soms leuk kan zijn om elkaar beter te leren kennen.

Forum daarentegen is natuurlijk meer bedoeld om "serieuzere" dingen te delen zeg maar, daar post ik niet altijd zomaar alles behalve als echt iets wil zeggen.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RespawnDespair
  • Laatst online: 26-09 19:55
Pffff, eerste officiele iRacing race in de pocket! Was echt redelijk relaxed bij practice en quali, maar bij de echte race merkte ik dat ik zenuwachtig was, dat is goed, het is even geleden dat ik dat voelde bij een 'spelletje'. Lucas Oil Stadium Truck, redelijk uitdagende baan, mocht starten vanaf P4 en kon snel P3 pakken. Door de joker te pakken kwam ik op P2, toen kwamen we het hele achterveld tegen... Nu ben ik een rookie, maar man man man wat rijden er dan idioten tussen (waar maak ik me dan zo zenuwachtig om...). Lang verhaal nog langer, door wat getouwtrek met mensen die er botsautos van wilden maken liep P1 bij me weg en heb ik dat niet meer goed kunnen maken, maar zeer tevreden met P2!

Nu kijken of het gewoon is dat die trucks me lekker liggen of dat het een toevalstreffer was. Ga in ieder geval ook nog een keer met de mazda's knallen, dacht dat mijn voorkeur daar zou liggen, maar die trucks zijn zo veel fun!

Nu ff afkoelen, hopelijk spreek ik jullie binnenkort live op Discord/TS en kan ik een paar rondjes met de echte mannen mee rijden. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 14-09 19:48
Vandaag mijn eerste league race van de absolute beginners league gereden en was me een leuke belevenis. De echte toppers waren van een compleet ander niveau (2.48.xx op koude banden bij de training) maar door het grote deelnemersveld was er altijd wel iemand in de buurt. Bij de kwalificatie iets te hard zitten pushen om in de draft van mijn voorligger te geraken waardoor ik geen tijd zonder x1 heb gedaan en op de laatste rij moest beginnen. Tijdens de race toch aardig wat plaatsen kunnen goedmaken door rustig op een deftig tempo te rijden zonder grote fouten en uiteindelijk van plaats 41 opgeklommen naar plek 23. Indien ik mijn pit beter had uitgevoerd zat de top 20 er nog in.

Wel geluk gehad met mijn brandstof-strategie want net bij het overschrijden van de finish zat ik zonder naft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
En nog maar een Skip race gereden. Wederom in de quali een off track gepakt en dus geen tijd, maar omdat ik #1 in de server was (8)7 en er zaten nog vier splits onder me, terwijl mijn iR voor het eerst sub-1k gedoken was) 'mocht' ik van p13 starten. In het begin behoudend gereden (grappig hoe mensen op alle niveaus gele vlaggen als een mooie plek om in te halen zien :+) en de nodige plekken gepakt omdat mensen er aan alle kanten af vlogen. Natúúrlijk win je best wel wat door Raidillon flatout te nemen. Maar in de Skip moet je dat precies goed doen, anders moet je alsnog liften (en harder dan het zou moeten als je onderaan Eau Rouge even lift) of vlieg je eraf. Dus daar alweer wat plekken gepakt. Verder aardig wat plekjes opgeschoven door daadwerkelijk te racen. Na een paar uurtjes oefenen maakt alles dat ik in de League en de schools heb geleerd toch wel het verschil, en merk ik dat zowel mijn pace als racecraft beter zijn dan de meesten in ~1k iR. De reden dat ik daar rondhang lijkt dus vooral te zijn dat ik te weinig tijd neem om te racen :+. Op die manier rustig opgeschoven naar p4, met p2 en p3 op 7s van me in gevecht. Ik was een seconde of twee per ronde sneller, maar zat er te ver achter om daarmee naar ze toe te komen. Maar het is Spa, en bijna bottom split, dus je raadt het al. Twee auto's tegen elkaar aan midden in de chicane in de voorlaatste ronde, en * Wormaap p2 *O*
Nummer 1 zat 30s voor me, dus dat ging niets meer worden in één ronde, maar ik ben best tevreden met p2, mijn beste klassering in iRacing tot dusver :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nascar rijders ook met hun excuusjes...
Click tweet voor video, en dan even uitkijken of doorspoelen naar het einde.

Hamlin zijn dochter zet tijdens de Nascar race een van de schermen uit...

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
De afgelopen dagen heerlijk gereden op de Ring. Geen 24h-sessies als sommige bikkels hier, maar 'gewoon' telkens 3 laps op Nurburgring+Nordschleife.

Steeds meer vertrouwen opgedaan, zodat ik moves als deze kon maken (in de witte Red Bull livery):
[Streamable: https://streamable.com/wiz76e]

Al was ik hier, in de laatste ronde, eigenlijk toch nog te voorzichtig en te lief. Met een draft P2 overgenomen, maar verderop het lange lange rechte stuk verlies ik met zo'n zelfde draft de plek weer. Ik had daar eigenlijk wat later moeten remmen!:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-04-25 20-29-56]

De laatste race, met de hoogste SoF (2100-2200) kende ook de meeste chaos. Remmen voor een enorme opstopping als deze blijkt soms toch nog lastig voor sommigen, waardoor de opstopping alleen maar groter wordt :P
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-04-26 22-29-44]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWh4b_IeDkeNrHvhs-P1q7R2oe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgoRErGQxMaKAf3feCGcbLdE.png?f=fotoalbum_large

Terugkijkend voelt het alsof ik gegroeid ben op de Ring, ik rijd nu aanzienlijk comfortabeler m'n rondjes dan in het begin van de week.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

De main race vanavond was behoorlijk 'eventful' voor mij. Ik heb een kort video'tje gemaakt om het samen te vatten...

[ Voor 19% gewijzigd door Raimond613 op 26-04-2020 22:57 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:52
Skip om 22:15... meer dan 400 aanmeldingen :). Gaat lekker bij iRacing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

B Tender schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:50:

Terugkijkend voelt het alsof ik gegroeid ben op de Ring, ik rijd nu aanzienlijk comfortabeler m'n rondjes dan in het begin van de week.
Op de Ring is dat ook echt zo, je hebt echt veeeel uren/rondjes nodig om vertrouwen te krijgen. En als je een andere auto pakt, begint dat voor een deel weer opnieuw heb ik deze week ervaren: de skip en de 911 zijn echt 2 totaal verschillende belevingen op deze baan ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Ohh, ik hoop binnenkort ook mee te doen aan got league!! Maar eerst moet ik nog ff oefenen hoor haha

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:30:
[...]

Ja hoor. geen centje pijn en ook helemaal geen last van gehad. De windsim hielp heel erg goed.
Ik rij zonder windsim met de Index. Heb wel een ventilator naast me staan, maar die koelt vooral benen en lichaam. Geen probleem hier. Ik ben er nog steeds mega blij mee

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:53

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Zo die porsche cup rijd nu echt makkelijk met dat nieuwe banden model en ook de 1ste lap is er gewoon Grip en hij is makkelijk op te vangen! hij ligt echt als een blok beton op de weg. misschien toch iets beter als een skip barber voor de got avond sessies. Dan komen wij weer gezellig rondjes rijden.

YouTube: iRacing 20S2 Porsche GT3 Cup Nordschleife 24H New Tire Model 7:28

[ Voor 7% gewijzigd door BruceLee op 26-04-2020 23:34 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Blijf maar weg, dan blijft het tenminste gezellig.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hoe meer zielen hoe meer vreugd! het was gewoon hardstikke gezellig op de SEBring
Maar je roept maar vreemde dingen, want het was helemaal niet ongezellig. en je was er niet eens bij.

[ Voor 38% gewijzigd door BruceLee op 26-04-2020 23:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Raimond613 schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:57:
De main race vanavond was behoorlijk 'eventful' voor mij. Ik heb een kort video'tje gemaakt om het samen te vatten...

[YouTube: GoT iRacing 2020S02 Mid Ohio zondag main race]
Was een leuk gevecht aan het einde. Ik maakte teveel fouten waardoor jullie twee snel dichterbij kwamen en bandjes waren ook beetje warm geworden. Stond al na 15 min op 150. Heb mijzelf prima vermaakt. Morgen weer oOo

iRacing

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
Hallo allen, ik ben Joeri, 34 jaar uit het gezellige Heerle (niet die in Limburg :*))

Na lang hier hebben mee gelezen (ongeveer sinds afgelopen september), eindelijk eem GamePc in elkaar gezet om te kunnen beginnen met iRacing. In januari heb ik via marktplaats een mooie rig inclusief Heusinkveld Sprint pedalen op de kop getikt, later hiervan de Rseat rig verkocht en een SimLab GT1 evo voor terug gehaald.

Lang geraced op de xbox en hierbij nog altijd actief met Engelse gasten van XboxRacing met Project Cars2 & de via Tweakers georganiseerde Forza7 races. Aangezien bij PC2 het endurance GTE seizoen ten einde gaat lopen, een mooi moment om over te stappen naar iRacing. Ik heb mij al aangemeld op de GOT Racing website en ga het komende seizoen graag ook met jullie meerijden!

Deze avond al 3 races gedaan met daarbij 0 inc, tevens na 2 races (waarvan 1 overwinning) gelijk door naar de D class. Komende tijd maar eens kijken welke tracks & auto's we gaan aanschaffen.

Tot op het circuit!

[ Voor 10% gewijzigd door JPM85 op 27-04-2020 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Welkom joeri uit het gezellige Limburg. ik weet nog goed dat ik daar vroeger fietste als jeugd wielenrenner door de mooie landschappen en "bergen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Luckeh schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:59:
Nascar rijders ook met hun excuusjes...
Click tweet voor video, en dan even uitkijken of doorspoelen naar het einde.

Hamlin zijn dochter zet tijdens de Nascar race een van de schermen uit...

[Embed]
Zo. Die zou ik een paar weekjes straf geven 8)7

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op maandag 27 april 2020 @ 01:08:
Hallo allen, ik ben Joeri, 34 jaar uit het gezellige Heerle (niet die in Limburg :*))

Na lang hier hebben mee gelezen (ongeveer sinds afgelopen september), eindelijk eem GamePc in elkaar gezet om te kunnen beginnen met iRacing. In januari heb ik via marktplaats een mooie rig inclusief Heusinkveld Sprint pedalen op de kop getikt, later hiervan de Rseat rig verkocht en een SimLab GT1 evo voor terug gehaald.

Lang geraced op de xbox en hierbij nog altijd actief met Engelse gasten van XboxRacing met Project Cars2 & de via Tweakers georganiseerde Forza7 races. Aangezien bij PC2 het endurance GTE seizoen ten einde gaat lopen, een mooi moment om over te stappen naar iRacing. Ik heb mij al aangemeld op de GOT Racing website en ga het komende seizoen graag ook met jullie meerijden!

Deze avond al 3 races gedaan met daarbij 0 inc, tevens na 2 races (waarvan 1 overwinning) gelijk door naar de D class. Komende tijd maar eens kijken welke tracks & auto's we gaan aanschaffen.

Tot op het circuit!
Welkom! Zelf ook afgelopen week de overstap gemaakt van PC2 (X1) naar iRacing. Heb nog geen moment spijt gehad. De hele set up van iRacing is genieten. Tot dusver echt elke race mooie gevechten gehad.

Qua inventory aanschaffen is het lastig advies geven aangezien, iedereen heeft toch zijn eigen voorkeur. Daarnaast is het iRacing seizoen over de helft waardoor, vrij laat om alle inventory voor een cup te kopen. Ik heb deze planning tool (https://iracing-week-planner.tmo.lol/) gebruikt om te kijken wat ik aan moest schaffen om de aankomende weken zoet te zijn. Vond de MX5 op Tsubuka erg tof maar wilde wel vrij snel door.

Zelf gekozen voor de Skip Barber formule 2000, Spa (loopt t/m vandaag) en Brands Hatch (vanaf morgen). Skip is een erg populaire serie dus altijd mensen van je eigen niveau. Gisteren zei iemand nog dat er voor de sessie van 22.15u ruim 400 mensen stonden ingeschreven.

Ik ga proberen om te wachten met mijn volgende aankoop totdat het nieuwe seizoen is aangekondigd zodat ik gericht wat content uit kan kiezen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

Extera schreef op maandag 27 april 2020 @ 01:39:
[...]

Zo. Die zou ik een paar weekjes straf geven 8)7
Huisarrest geven heeft nu geen zin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:42:
En nog maar een Skip race gereden.

Nummer 1 zat 30s voor me, dus dat ging niets meer worden in één ronde, maar ik ben best tevreden met p2, mijn beste klassering in iRacing tot dusver :)
En dan te bedenken dat je enkele uren hiervoor nog op Spa zat te vloeken met je Skip Barber ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Is er een mogelijkheid of eenvoudige tooling om aanpassing van bepaalde settings te binden? Ik zou dit bijvoorbeeld willen gebruiken om met 1 knop mijn brake bias aan te willen passen van 56 naar 53 of uiteindelijk toch wil besluiten om mijn banden te wisselen, dan zou het fijn zijn als ik dit met 1 knop kan doen. Ik heb helaas te weinig knoppen beschikbaar op mijn stuur dus moet hiervoor terugvallen op mijn toetsenbord.

Alvast bedankt voor de reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:05:
Is er een mogelijkheid of eenvoudige tooling om aanpassing van bepaalde settings te binden? Ik zou dit bijvoorbeeld willen gebruiken om met 1 knop mijn brake bias aan te willen passen van 56 naar 53 of uiteindelijk toch wil besluiten om mijn banden te wisselen, dan zou het fijn zijn als ik dit met 1 knop kan doen. Ik heb helaas te weinig knoppen beschikbaar op mijn stuur dus moet hiervoor terugvallen op mijn toetsenbord.

Ik weet niet of je de Brake balance in 1x naar een andere waarde kan zetten met een keybinding. Misschien dat je dat m.b.v. bijv. een externe tool kan binden aan 1 van je knoppen.

Voor pitstop opties kun je hier meer info vinden hoe je dit ingame kunt instellen:
https://boxthislap.org/pit-stop-macros/

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:05:

Helaas zal een paar keer moeten drukken of draaien hiervoor.
Of een macro tooltje ergens op de kop tikken die precies de juiste inputs genereert.
Ik heb dat ooit gemaakt in xpadder maar de werking was niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb gisteravond nog snel Mid Ohio aangeschaft en de practice ingestapt. Baan kon ik niet dus dat was lastig zat , maar na een paar uitstapjes maar snel weer gestopt .Ik kan gewoon geen vriendjes worden met de Cayman , is gewoon een hele vervelende auto en vindt het enorm knap dat jullie er zo hard mee rond gaan.Elke keer verrast ie me weer met onvoorspelbaar gedrag terwijl ik niet eens hard ga.Gelukkig heb ik veel plezier met de bmw , waar ik wel mee overweg kan , en zelfs met koude banden een tijd kan zetten in de qualify .Ook met de Skip paar keer gereden , heel anders maar wel betrouwbaar en voorspelbaar op de Nordschleife en Spa .Ik ben uiteraard "'vers'' in Iracing maar kan gelukkig daar de ervaring opdoen met racepace ontwikkelen en racerervaring.Ik kan nu goed afwachten de eerste ronde , alleen onder druk wordt ik toch slordig en zenuwachtig en ga ik er nog wel eens onnodig af Wordt aan gewerkt .Voorlopig doe ik bij jullie alleen de practice , en misschien een race als het circuit en de Cayman me dan wel fun geven..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik vond de Cayman ook echt geen leuke auto, totdat ik na een paar sessies dat ding eindelijk een beetje begon te snappen. Hij heeft oefening nodig en daarna is hij best leuk (al heb ik nog wel wat oefening nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
ZFLaSH schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:58:
Ik vond de Cayman ook echt geen leuke auto, totdat ik na een paar sessies dat ding eindelijk een beetje begon te snappen. Hij heeft oefening nodig en daarna is hij best leuk (al heb ik nog wel wat oefening nodig).
Vervelende is dat werkelijk elke keer als ik denk dat het eindelijk wat begint te worden met de Porsche en ik iets harder probeer te gaan dat ik dan toch weer verrast wordt en eraf ga en er dan ook helemaal klaar mee ben.Ik heb inmiddels ook wel gelezen her en der dat in het algemeen de meeste mensen er zo over denken , je vindt het helemaal niks of helemaal geweldig .Ik probeer hem ook altijd stock settings , ook eens een set up van Luckeh geprobeerd in de hoop dat het dan wel zou lukken maar dat werd helemaal niks .Er komen gelukkig ook nog circuits aan waar ik met de Bmw heerlijk geraced heb , dus vestig ik daar mijn hoop maar op , al is de kans groot dat het daar ook een teleurstelling gaat worden.We gaan het zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Wat is een goede stap om te zetten om uiteindelijk GT3's te racen? Ik ben nu bezig met de Skippy en het gaat best netjes, ik denk dat ik dit seizoen ga afmaken voordat ik naar andere series ga kijken (Brands Hatch en Zandvoort zijn denk ik wel leuk om op te racen).

Op dit moment C Class met een iRating van 1588.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Doubleoz schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:59:
[...]

En dan te bedenken dat je enkele uren hiervoor nog op Spa zat te vloeken met je Skip Barber ;)
Mja, maar die frustratie was er ook wel echt hoor :+ Inschrijven voor de race, nog een half uurtje practice, quali, je bent zomaar drie kwartier verder voordat je race start. En om dan na een minuut al klaar te zijn is gewoon érg irritant. Maar een paar goede races daarna maakt natuurlijk weer e.e.a. goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
LMNii schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:37:
Wat is een goede stap om te zetten om uiteindelijk GT3's te racen? Ik ben nu bezig met de Skippy en het gaat best netjes, ik denk dat ik dit seizoen ga afmaken voordat ik naar andere series ga kijken (Brands Hatch en Zandvoort zijn denk ik wel leuk om op te racen).

Op dit moment C Class met een iRating van 1588.
In C-klasse kun je de IMSA Sportscar Challenge rijden. Daar kun je gewoon met een GT3 aan de slag :) Als je meer een 'carrièrepad' wil, kun je nog de GT4 rijden in de IMSA Michelin Pilot Challenge, maar persoonlijk vind ik GT3 (in ieder geval de AMG, de rest heb ik niet mee gereden) makkelijker rijden dan de Cayman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Wormaap schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:41:
[...]

In C-klasse kun je de IMSA Sportscar Challenge rijden. Daar kun je gewoon met een GT3 aan de slag :) Als je meer een 'carrièrepad' wil, kun je nog de GT4 rijden in de IMSA Michelin Pilot Challenge, maar persoonlijk vind ik GT3 (in ieder geval de AMG, de rest heb ik niet mee gereden) makkelijker rijden dan de Cayman :+
Goed om te weten. Volgend seizoen even naar het schema kijken of er wat leuke tracks tussen staan. Ik heb inderdaad gehoord dat de AMG een goede instap auto is voor de GT3.

Zelf heb ik heel wat ACC online gespeeld en het bevalt me goed, ik wil alleen een wat betere online experience. Maar nou vraag ik me af, zijn de GT3's in iRacing net zo "makkelijk" als in ACC?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:07:
[...]

Vervelende is dat werkelijk elke keer als ik denk dat het eindelijk wat begint te worden met de Porsche en ik iets harder probeer te gaan dat ik dan toch weer verrast wordt en eraf ga en er dan ook helemaal klaar mee ben.Ik heb inmiddels ook wel gelezen her en der dat in het algemeen de meeste mensen er zo over denken , je vindt het helemaal niks of helemaal geweldig .Ik probeer hem ook altijd stock settings , ook eens een set up van Luckeh geprobeerd in de hoop dat het dan wel zou lukken maar dat werd helemaal niks .Er komen gelukkig ook nog circuits aan waar ik met de Bmw heerlijk geraced heb , dus vestig ik daar mijn hoop maar op , al is de kans groot dat het daar ook een teleurstelling gaat worden.We gaan het zien.
Wat is je probleem precies dan? Ik vind deze auto een Gt3 in slowmotion, dus eerder remmen en vrij langzaam de bocht in. Daarna is hij behoorlijk solide (op de eerste paar rondes na dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
LMNii schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:44:
Zelf heb ik heel wat ACC online gespeeld en het bevalt me goed, ik wil alleen een wat betere online experience. Maar nou vraag ik me af, zijn de GT3's in iRacing net zo "makkelijk" als in ACC?
Mijn ervaring is begonnen met AC en daarna wat ACC.
ACC geeft een "op rails" gevoel als je eenmaal met iRacing gestart bent.

Begin van het jaar een vergelijk gemaakt op Mt Panorama in ACC en iRacing,
Tijden zaten redelijk dicht bij elkaar, inmiddels is iRacing naar NTMv7 en is iRacing meer een uitdaging.
Mijn tests met de 488 GT3 waren wel grappig omdat je de setup van iRacing redelijk kunt overnemen in ACC.

iRacing heeft meer mijn voorkeur door het enorme platform en de grote groep aan competitieve racers.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
ZFLaSH schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:44:
[...]

Wat is je probleem precies dan? Ik vind deze auto een Gt3 in slowmotion, dus eerder remmen en vrij langzaam de bocht in. Daarna is hij behoorlijk solide (op de eerste paar rondes na dan).
Voor mij is de grootste reden dat ik niet meer zo'n zin in de Cayman heb het gebrek aan gevoel in de voorkant van de wagen. Ondanks dat ik de FFB een stuk hoger heb gezet, voelt de voorkant voor mij alsof'ie zweeft. Daardoor krijg ik geen gevoel, en dus geen vertrouwen, bij het insturen. Aan de ene kant is dat natuurlijk een verschil tussen een Skip waar ik normaal mee rijd en een grotere, zwaardere GT-wagen met stuurbekrachtiging. Maar in de AMG en de M8 heb ik dat nooit zo erg gehad.
Dat, en het feit dat één bandje in het gras als het stuur niet recht staat meteen rondjes draaien is. Ook dat ervaar ik niet zo sterk in andere wagens. Al is daar de oplossing natuurlijk gewoon om alleen de baan te gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
raymondw schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:57:
[...]

Mijn ervaring is begonnen met AC en daarna wat ACC.
ACC geeft een "op rails" gevoel als je eenmaal met iRacing gestart bent.

Begin van het jaar een vergelijk gemaakt op Mt Panorama in ACC en iRacing,
Tijden zaten redelijk dicht bij elkaar, inmiddels is iRacing naar NTMv7 en is iRacing meer een uitdaging.
Mijn tests met de 488 GT3 waren wel grappig omdat je de setup van iRacing redelijk kunt overnemen in ACC.

iRacing heeft meer mijn voorkeur door het enorme platform en de grote groep aan competitieve racers.
Goed om te weten allemaal. Ik wist niet dat GT3 ook al op de nieuwe tyre model zitten. Ik denk dat ik maar de AMG ga halen en eerst ff paar uurtjes zelf wat ga oefenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Zijn de GT3 auto's allemaal competitief of steken er echt een paar boven uit?

Tijdens de laatste update even kort de verschillende GT3's getest. Nauwelijks de banden opgewarmd dus zoveel zegt het niet maar ik vond de AMG, Ferrari en Ford direct fijn aanvoelen. De AMG is altijd een veilige keuze, die reed in Project Cars ook altijd fijn.

Neig toch een beetje naar de Ford. Kan die een beetje meekomen of hangt dat volledig af van het circuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05
@Beltoni Ford kom je niet vaak tegen.
Zegt al wat...

Audi voelt gek met de laatste updates en een DD, maar is wel snel. Ik heb er niets mee.

Merc stabiel en meestal snel.

BMW stabiel en btje baan afhankelijk qua snelheid.

Ferrari snel op Bathurst achtige banen.
Maar rij hem vaker niet dan wel.

Door de nieuwe banden adviseer ik op elke auto pas te beoordelen NA minimaal 2 ronden. En ik vind offline testen met iRacing geen vergelijk met de online grip.
Mijn advies is online testen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 11:12
Al de 2de keer op korte tijd dat iemand op het einde van de race gewoon vlakaf in mij rijdt wanneer ik op ESC druk voor uit de race te gaan. Je zou denken dat mensen zich een beetje zou gedragen.. Pech dat ie op de laatste ronde choked terwijl ik al 10 ronden hem druk aan het zetten was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

jmignolet schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:35:
Al de 2de keer op korte tijd dat iemand op het einde van de race gewoon vlakaf in mij rijdt wanneer ik op ESC druk voor uit de race te gaan. Je zou denken dat mensen zich een beetje zou gedragen.. Pech dat ie op de laatste ronde choked terwijl ik al 10 ronden hem druk aan het zetten was..
Het is aan te raden om de uitloopronde af te maken en dan in de pits te stoppen. Dan is iedereen wel gefinished en tellen incidenten niet meer mee. In de pits (in de pit stall) kan niemand je raken. Dan weet je zeker dat niemand tegen je aan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
raymondw schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:02:
@Beltoni Ford kom je niet vaak tegen.
Zegt al wat...

Audi voelt gek met de laatste updates en een DD, maar is wel snel. Ik heb er niets mee.

Merc stabiel en meestal snel.

BMW stabiel en btje baan afhankelijk qua snelheid.

Ferrari snel op Bathurst achtige banen.
Maar rij hem vaker niet dan wel.

Door de nieuwe banden adviseer ik op elke auto pas te beoordelen NA minimaal 2 ronden. En ik vind offline testen met iRacing geen vergelijk met de online grip.
Audi helemaal over het hoofd gezien. Thanks voor de toelichting! Heb nog wel even tijd om na te denken. Eerst maar mijn C license halen, sta nu op D 3.86.

Twijfel nog waar ik mij volgend seizoen op ga focussen. GT3 vind ik wel erg gaaf maar vanwege de Skip Barber twijfel ik of F3 niet wat is. Of een tussenstop in de 911 cup... Ook even afwachten wat de Tweakers cup brengt. Wat een luxe. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Beltoni schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:50:
[...]

Audi helemaal over het hoofd gezien. Thanks voor de toelichting! Heb nog wel even tijd om na te denken. Eerst maar mijn C license halen, sta nu op D 3.86.

Twijfel nog waar ik mij volgend seizoen op ga focussen. GT3 vind ik wel erg gaaf maar vanwege de Skip Barber twijfel ik of F3 niet wat is. Of een tussenstop in de 911 cup... Ook even afwachten wat de Tweakers cup brengt. Wat een luxe. :D
En anders rijd je ze gewoon allemaal :+
Levert ook nog eens meer credits op ;)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10

Tijn96

In speed we trust

Beltoni schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:55:
Zijn de GT3 auto's allemaal competitief of steken er echt een paar boven uit?

Tijdens de laatste update even kort de verschillende GT3's getest. Nauwelijks de banden opgewarmd dus zoveel zegt het niet maar ik vond de AMG, Ferrari en Ford direct fijn aanvoelen. De AMG is altijd een veilige keuze, die reed in Project Cars ook altijd fijn.

Neig toch een beetje naar de Ford. Kan die een beetje meekomen of hangt dat volledig af van het circuit?
Ford is een GTE auto. Net als de Porsche RSR, BMW M8 GTE en Ferrari 488 GTE. Deze zijn enkele seconde sneller dan de GT3's.

Van de GT3's ben ik meer fan van de Audi. Deze is wat stabieler

Nu rij ik voornamelijk IMSA wedstrijden. Hier zie je dat de Ford vaak het snelst is de laatste tijd maar ik rij meestal met de RSR (porsche fan 8) )

Gister trouwens wederom met Tim H Loonen in een sessie gezeten (vergeet elke keer zijn tweakers tag) en samen zijn we naar een Tweakers 1 -2 gereden op silverstone!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Raimond613 schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:56:
[...]

En anders rijd je ze gewoon allemaal :+
Levert ook nog eens meer credits op ;)
Haha. Om nou direct 4 auto's en 20 banen te halen... Gelijk maar even een staatslot gehaald.
Tijn96 schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:11:
[...]

Ford is een GTE auto. Net als de Porsche RSR, BMW M8 GTE en Ferrari 488 GTE. Deze zijn enkele seconde sneller dan de GT3's.

Van de GT3's ben ik meer fan van de Audi. Deze is wat stabieler

Nu rij ik voornamelijk IMSA wedstrijden. Hier zie je dat de Ford vaak het snelst is de laatste tijd maar ik rij meestal met de RSR (porsche fan 8) )

Gister trouwens wederom met Tim H Loonen in een sessie gezeten (vergeet elke keer zijn tweakers tag) en samen zijn we naar een Tweakers 1 -2 gereden op silverstone!
Zie nu pas dat de Ford GT3 de oude variant is. Dan valt deze al af. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-09 13:18
Ben nu weer wat meer aan het lezen hier, tevens door een goede vriend weer gestart met Iracing de afgelopen weken.

Eerst de GT3 (Merc.) kon het gevoel niet echt krijgen ermee op Bathurst.
Toen ging ik naar de Skip op Spa en toen de banden op temperatuur waren vond ik het direct een genot om te rijden.
Ben nu (wel met wat incs) gekomen tot een 2.49.5 en mijn racebudy tot een 2.49.2 (als ik het goed heb).
Dus dat ging lekker rap, nog wel soms wat moeite om mezelf ertoe te zetten om te gaan rijden maar heb steeds meer plezier.
Enige reden om niet in een Race te stappen was dat ik gemiddeld 2-3 incs pakte per ronden en in de Practices niet iedereen even clean reed zeg maar.

Komende week maar eens gaan racen op Brands Hatch (vond ik altijd een leuke baan).

Misschien zie ik mensen in de Skip hier nog wel, heb alvast wat Invites uitgestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 11:12
Ithric schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:39:
Ben nu weer wat meer aan het lezen hier, tevens door een goede vriend weer gestart met Iracing de afgelopen weken.

Toen ging ik naar de Skip op Spa en toen de banden op temperatuur waren vond ik het direct een genot om te rijden.
Ben nu (wel met wat incs) gekomen tot een 2.49.5 en mijn racebudy tot een 2.49.2 (als ik het goed heb).
Dus dat ging lekker rap, nog wel soms wat moeite om mezelf ertoe te zetten om te gaan rijden maar heb steeds meer plezier.
Enige reden om niet in een Race te stappen was dat ik gemiddeld 2-3 incs pakte per ronden en in de Practices niet iedereen even clean reed zeg maar.

Komende week maar eens gaan racen op Brands Hatch (vond ik altijd een leuke baan).

Misschien zie ik mensen in de Skip hier nog wel, heb alvast wat Invites uitgestuurd.
Heb een paar Skip races geskiped (hehe) maar Brands Hatch ben ik erbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii

Met de race op Spa heb ik ook een 2.49.5 kunnen neerzetten :*). Tijdens de race is de baan wel sneller dan in de kwalificatie, maar dat is niet zo heel gek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
raymondw schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:02:
En ik vind offline testen met iRacing geen vergelijk met de online grip.
Dat vind ik wel frappant. Zelf nooit over nagedacht dat hier een verschil in zou zitten. Waar ligt dat aan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:31
Hi allen, ik ben sinds 2 dagen ook actief op iracing.
Na altijd op console gegamed en dus geracet the hebben is dit toch wel even andere koek :)
Inmiddels heb ik mij al aangemeld bij GOT-racing en binnenkort eens even aanmelden bij de league.
Nu eerst eens even de bijzonder lange openingspost doorbladeren!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Ik heb net mijn D gehaald en zie dat veel mensen hier Skip Barber racen, misschien toch die maar aanschaffen om met jullie te kunnen rijden! Mazda vind ik eerlijk gezegd niet zo enerverend.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:38
correcto schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:46:
[...]

Dat vind ik wel frappant. Zelf nooit over nagedacht dat hier een verschil in zou zitten. Waar ligt dat aan?
Andere baancondities en dat kun je offline ook instellen. Het helpt natuurlijk als je je practice doet in dezelfde condities als de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
correcto schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:46:
[...]

Persoonlijk merk ik met Skip Barber dat na een aantal rondjes in de races de baan heel veel grip heeft, zelf ben ik ook vaak sneller tijdens de race dan tijdens kwalificatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 14-09 19:48
hebben de wagens zelf ook geen invloed op de temperatuur van de baan? maw hoe meer volk er meedoet hoe beter de baan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:38
Zeker, rubber op de baan, marbles, zand wat van buiten de baan op de baan gereden wordt heeft allemaal invloed.
Of auto's veel van invloed zijn op de temperatuur duren ik niet te zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door SlaadjeBla op 27-04-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni

Gisteren al even getest op Brands Hatch. Dat rijdt ook wel erg lekker hoor. Lekker ruime track limits, helemaal vergeleken met Spa. Achter op het circuit kan je lekker hard door de bochten. Heb er zin in, zal je ook even een invite sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
ZFLaSH schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:44:
[...]

De eerste rondjes zit er zowiezo geen grip en/of gevoel in dat ding , verder vindt ik dat ik totaal geen feedback krijg , met de andere auo's heb ik dat wel. Weet ook niet precies wat ik niet goed doe , rem waarschijnlijk te hard ? of wil te hard de bocht in /door ? Als ik probeer anderen te volgen ga ik er geheid af .Ben ook al aan het proberen of ik hem niet óverstuur' , ontdekte met behulp van iemand in Forza die achter me reed en zei dat er veel rook onder mijn auto vandaan kwam en of ik niet te veel stuurde , en idd na wat uitproberen bleek dat ik met minder sturen veel beter 'grip'en stuur had met minder input en veel beter door de bochten kwam waar ik anders wijd ging wat dus niet kwam door te hard te rijden maar te oversturen. Ligt dus gewoon aan mij waarschijnlijk , te weinig gevoel met het spul.En met het remmen waarschijnlijk hetzelfde ? Ik hoor vaak dat ik te vroeg rem , maar als ik later en /of harder probeer te remmen haal ik het niet ? Of rem ik de snelheid er volledig uit en de aansluiting verlies 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Is er vanavond een skippy race of begrijp ik dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Wat zijn sommige van beste resources om beter te worden?

Ik vindt iracing erg leuk, maar merk dat ik gewoon traag ben, ik focus voornamelijk nog op consistentie en incident vrij rijden ( met wisselend succes), maar zou graag wat tutorials, YouTube series, etc willen kijken als studie. In Mazda race van vandaag gewoon vet langzamer dan rest, 1min6 als rondetijd beste.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Oefenen, oefenen, oefenen. Dat sowieso. Wat ik veel doe is kijken naar anderen in practice. Dat helpt mij om rempunten goed te bepalen en ook om te zien hoe ze de bochten aansnijden.

Daarnaast je fov controleren (maakte in mijn geval veel verschil), en als ghost mee racen in wedstrijden.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik pas echt goed op de baan kon blijven sinds ik mijn g29 heb ingeruild voor een dd1 van fanatec, maar dat zou zeker geen vereiste moeten zijn.

Remtechniek ook een belangrijke. Genoeg over te vinden op youtube.

Als laatste maakt het voor mij ook een verschil of ik mijn monitor gebruik of mijn vr set. Met die laatste heb je head movement en diepte wat voor mij persoonlijk helpt, maar ook hier weer zie je dat de meesten dat niet gebruiken en 10 keer sneller dan mij zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:13
Zojuist met een goede IMSA race bezig en werd er spontaan uitgekicked en krijg nu ook geen sessie meer open?

Andere hier ook last van?

---------------------------
Could not connect to server.
Timed out opening communications channel.
OK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:31
Mithriel schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:11:

Ik vindt iracing erg leuk, maar merk dat ik gewoon traag ben, ik focus voornamelijk nog op consistentie en incident vrij rijden ( met wisselend succes), maar zou graag wat tutorials, YouTube series, etc willen kijken als studie. In Mazda race van vandaag gewoon vet langzamer dan rest, 1min6 als rondetijd beste.
Ik ben ook net begonnen en het is echt ontzettend uitgebreid.
Een paar dingetjes die ik gebruik zijn:
1) Youtube, zoeken op auto en track en kijk niet naar de tijden of setup (kan soms handig zijn), maar naar lijnen.
2) Verder heb ik gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van VRS (virtual racing school) dit geeft prachtige data over waar je te vroeg, te hard, te veel naar link/rechts, etc zit ten opzichte van de ideale racelijn (inclusief filmpjes).

Ik heb geen iracing gedaan met mijn G920, maar merk wel sinds ik een fanatec stuurtje heb (simpelste base) en de v3 pedalen dat het hele rijden een heel andere dimensie heeft gekregen.
Giaccotto schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:18:

Daarnaast je fov controleren (maakte in mijn geval veel verschil), en als ghost mee racen in wedstrijden.
dit dus, nadat de instellingen van iracing waren ingesteld voelde het als te dicht op het dashboard voor mij (zit ca 1 meter met mijn ogen van een 49inch scherm) maar uiteindelijk heeft mij dit wel erg geholpen. denk ook aan je zitpositie in de auto, die kan je ook omhoog of naar beneden halen

[ Voor 18% gewijzigd door ourplayground op 27-04-2020 19:29 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Giaccotto schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:18:
Oefenen, oefenen, oefenen. Dat sowieso. Wat ik veel doe is kijken naar anderen in practice. Dat helpt mij om rempunten goed te bepalen en ook om te zien hoe ze de bochten aansnijden.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik pas echt goed op de baan kon blijven sinds ik mijn g29 heb ingeruild voor een dd1 van fanatec, maar dat zou zeker geen vereiste moeten zijn.

Remtechniek ook een belangrijke. Genoeg over te vinden op youtube.

Als laatste maakt het voor mij ook een verschil of ik mijn monitor gebruik of mijn vr set. Met die laatste heb je head movement en diepte wat voor mij persoonlijk helpt, maar ook hier weer zie je dat de meesten dat niet gebruiken en 10 keer sneller dan mij zijn ;-)
Thanks! Ik denk dat hardware inderdaad wel helpt want heb maar t150 met crappy pedalen(alhoewel ik het daar niet op wil gooien). Trailbraking nagenoeg onmogelijk met deze pedalen, zit te denken om fanatec V3 te kopen.

Ik zal eens zoeken op YouTube voor goede remtechniek filmpjes.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Giaccotto schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:46:
Is er vanavond een skippy race of begrijp ik dat niet goed?
Er zijn ieder uur Skip Barber races maar je bedoelt waarschijnlijk vanuit GoT georganiseerd. Het antwoord daar op is ‘nee’ dit seizoen wordt er alleen wekelijks met de Cayman geracet vanuit GoT.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mithriel schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:11:

Neem een maandje Virtual Racing School. Daar staan hele duidelijke tutorials op en kan je ook zien waar je met name relatief veel tijd verliest. Maar Mazda is volgens een gedeelte zelfs gratis te gebruiken besef ik me nu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Ah jammer, dacht in een eerdere post hier iets over te lezen, maar helaas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal zien dat we op korte termijn wat instructeurs bij elkaar krijgen om weer eens een GoT iRacing school te organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
JoepW schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:48:
Ik zal zien dat we op korte termijn wat instructeurs bij elkaar krijgen om weer eens een GoT iRacing school te organiseren.
Daar zou ik graag aan mee doen! Ondanks dat de 1e 4 races goed gegaan zijn bij mij 😇.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

JoepW schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:48:
Ohhhhh, dat zou zeer welkom zijn! Is als beginnend brokkenpiloot allemaal vrij overweldigend :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
SlaadjeBla schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:11:
Zeker, rubber op de baan, marbles, zand wat van buiten de baan op de baan gereden wordt heeft allemaal invloed.
Of auto's veel van invloed zijn op de temperatuur duren ik niet te zeggen.
Dat kan ik me wel voorstellen idd. De rest van de factoren zoals temperatuur van de baan en van je banden zou toch geen verschil moeten maken tussen alleen rijden of in een gezamenlijke practice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Helemaal eens.

Kijk ook eens na een race de rondjes van de snelsten in je split. Kun je een hoop van leren en over het algemeen zijn dat geen totaal onhaalbare tijden, omdat het mensen zijn van vergelijkbaar niveau.

O en vandaag heb ik een tijd eerste ronden geoefend op Spa. Die vind ik toch erg listig in de Skip. Gewoon rondje rijden en terug naar de pits voor koude banden :). Uiteindelijk een p2 gereden in de laatste race oOo.
Pagina: 1 ... 252 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies