iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 251 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Dynazap schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:19:
Snap soms de Safety Rating niet helemaal in iRacing.. ondanks de vele blogs en filmpjes die online staan.

Rij nu vooral in de BMW 12.0 series, deze week op Zolder. Gisteren heeft een 0x race mij slechts 0.1 SF Rating opgeleverd.. terwijl ik vorige week op Donnington met een 4x een SF van 0.23 gekregen heb.

Zolder heeft toch meer bochten dan Donnington? Begreep dat de SF o.b.v. bochten en incidenten wordt berekend.
SR wordt berekend op basis van een rollend, gewogen (recente races tellen zwaarder) gemiddelde. Je krijgt dus niet zo zeer SR per race, maar je SR is een weergave van hoe veilig je de afgelopen tijd hebt gereden (er staat me iets bij van 1000 rondes ofzo, maar pin me daar niet op vast). Als de 10 rondes met 0x die je net hebt gereden dus 10 rondes met 0x aan de achterkant wegdrukken, krijg je maar minimaal SR erbij.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:32
Heb sinds deze week de Fanatec V3 pedalen en ging even Skippy doen (na een jaartje of 2)
Was even vergeten wat een heerlijke auto dat is, meteen al snel en constant op Spa.
Heerlijk de vloeiende bochten en het aanremmen gaat heerlijk.

Dacht ik doe ik aardig en geef mijn V2 pedalen aan een vriend, is de loadcell misschien stuk gegaan. (afgelopen week nog gebruikt en bij hem doet het rempedaal niks meer, dus maar via Bol een nieuwe besteld. Op hoop van zege dan maar, hopelijk kan hij ze dan weer goed gebruiken hij heeft nu Logetech)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik het geluid van Discord kan verhogen?
In iRacing staat engine sound al op -10dB, maar voor mijn gevoel doet dat helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:19

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FabiandJ schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:24:
In iRacing staat engine sound al op -10dB, maar voor mijn gevoel doet dat helemaal niks.
Je kan in iRacing met de cam-tool (ctrl-f12) het algehele geluid wijzigen met mic-gain. Wel ff de camera saven voor die auto.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:50

Niellie41

[object Object]

FabiandJ schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:24:
Je hoeft niets aan te passen in iRacing. Je kan gewoon de output van Discord verhogen in de instellingen van Discord zelf.

Bij mij staat die gewoon standaard (100%).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWAgEJMb8I6HesOAaXs-N0RHMYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ou0EPBBluWV2LTmA5uTlNccE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 13:47
Ithric schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:48:
Heb sinds deze week de Fanatec V3 pedalen en ging even Skippy doen (na een jaartje of 2)
Was even vergeten wat een heerlijke auto dat is, meteen al snel en constant op Spa.
Heerlijk de vloeiende bochten en het aanremmen gaat heerlijk.

Dacht ik doe ik aardig en geef mijn V2 pedalen aan een vriend, is de loadcell misschien stuk gegaan. (afgelopen week nog gebruikt en bij hem doet het rempedaal niks meer, dus maar via Bol een nieuwe besteld. Op hoop van zege dan maar, hopelijk kan hij ze dan weer goed gebruiken hij heeft nu Logetech)
Ter info: je kan die loadcell gewoon bestellen op eBay voor klein bedrag:

https://www.ebay.de/sch/i...Fanatec+loadcell&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:49:
[...]

Je hoeft niets aan te passen in iRacing. Je kan gewoon de output van Discord verhogen in de instellingen van Discord zelf.

Bij mij staat die gewoon standaard (100%).
[Afbeelding]
Ik heb in Windows bij de volume mixer iRacing een paar procent omlaag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nu we het toch over geluid hebben.
Ik wil graag de banden meer horen. De schuifjes voor de banden staat al helemaal naar rechts en de rest bijna geheel links, maar ik hoor niet veel verschil.
Is dit nog ergens anders te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:49
Gisteren een leuke race met de MX5 gehad. Nu heb ik voor de gein de boel eens opgenomen. Wat ik wel moeilijk vind is inhalen. Voor mijn gevoel leent Tsukuba zich er gewoon niet voor omdat het zo smal is allemaal, maar mij halen ze wel allemaal in :P Ik zit heel geduldig achter mijn voorganger, vooral op na 10min op de onderstaande video zit ik behoorlijk dichtbij, maar de enige manier om hem in te halen is om op een fout te wachten. Ben ik wellicht iets té voorzichtig?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41
Ik maak gebruik van heusinkveld sprint pedals, en sinds vandaag heb ik het probleem dat het clutch pedal "flickert" tussen 0 en 100 procent in iracing, zonder dat ik de pedalen induw.
Ik heb de pedalen al opnieuw gecalibreerd in iracing maar het probleem blijft.

In heusinkveld smart control of windows USB spelbesturingen zie ik geen probleem..
Ik heb al even de kabel die naar de pedalen gaat opnieuw aangesloten maar dit lijkt ook geen effect te hebben.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Ik vermoed niet dat het clutch pedal stuk is aangezien in smartcontrol geen flickering te zien is?

EDIT: net wanneer ik gepost heb blijkt het probleem aan de clutch op mij stuur te liggen die even bleef hangen, probleem dus opgelost

[ Voor 10% gewijzigd door fjskmdl2 op 24-04-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-09 20:18
Maverick schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:30:
Gisteren een leuke race met de MX5 gehad. Nu heb ik voor de gein de boel eens opgenomen. Wat ik wel moeilijk vind is inhalen. Voor mijn gevoel leent Tsukuba zich er gewoon niet voor omdat het zo smal is allemaal, maar mij halen ze wel allemaal in :P Ik zit heel geduldig achter mijn voorganger, vooral op na 10min op de onderstaande video zit ik behoorlijk dichtbij, maar de enige manier om hem in te halen is om op een fout te wachten. Ben ik wellicht iets té voorzichtig?
[YouTube: iRacing Global Mazda MX-5 Cup Tsukuba Circuit]
Ja inhalen was niet egt aan de orde als ik zo zag. je was tever weg alleen wat mij erg opviel is dat je erg laat rem waardoor je eigenlijk nooit een goeie exit heb om hem ernaast te zetten (en te profiteren van zijn slipstream)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Nope. Maar ik heb stiekeme hoop op een top split, en dan kun je het gewoon live volgen natuurlijk :+

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
Topsplit is in dit soort races echt lastig normaal gezien. Tenzij er heel weinig interesse is in een auto, anders moet je echt wel 6000 iRating hebben gok ik?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mijn nieuwe beste Poolse vriend heeft de race van vanmiddag op YouTube gezet. Skip Barber op Spa. Oostblok versie van iRacing op Ziggo en 18 minuten lang, als buitenstaander misschien wat saai.

Als nieuwe iRacing participant was dit echt op en tot genieten. Ik start (mijn 10e iRacing) race vanaf Pole in de Martini livery. Als (console) project Cars racer waren dit soort gevechten echt uniek. Nu 17 van de 18 minuten gewoon non-stop!

[YouTube: iRacing - Skip Barber @ Spa]

Edit: ik heb echt geen idee hoe je hier een YT video embed |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 24-04-2020 19:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik had vandaag even een uitstapje naar IMSA gedaan, nadat ik VRS bathurst had gereden voor de punten dacht ik.... genoeg gezien van die track.

Had nooit IMSA gereden en Silverstone ligt me wel, dus why not.
2 mega spannende races gehad 1x p4 en 1x p8
Die laatste denk ik mijn mooiste iRacing race tot nu toe, p10 in de Q binnen een ronde naar P4, naar P3 naar P4, naar P2, naar P5. En toen het echt druk werd met het GTE geweld moest ik wat ontwijken waardoor ik de aansluiting miste en P8 gefinished ben. Maar met de grootste grijns ooit :D Alles zat dicht op elkaar en iedereen liet elkaar heel en dit was echt genieten.

Fijn weekend allemaal :) maar moest dit even delen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:53:
[...]
Nope. Maar ik heb stiekeme hoop op een top split, en dan kun je het gewoon live volgen natuurlijk :+
Ik weet niet of je nu al in de officiële sessie zit, maar ik heb de indruk dat ik je wel kan spectaten en of ghosten nu.

Heel veel plezier en succes gewenst allemaal in ieder geval!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
good luck aan alle ring ridders

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Wat een leuke battle om te zien. Als Noob herken ik je rijstijl. Je bent sneller maar toch nog heel voorzichtig met inhalen. Snelle rondetijden is totaal iets anders dan echt racen. Ook ik vind heel lastig oordelen wat je auto wel en niet kan als je andere lijnen gaat rijden om iemand in te gaan halen. Maar dat is iets waar je van moet leren. Door jouw filmpje te bestuderen leer je echt een hoop. Hij verdedigde redelijk slim, en jij was net iets te voorzichtig. Zoals eerder aangegeven kun je aan je exit werken. Iets eerder remmen, iets sneller op het gas. :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:11
Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:18:
[...]
Tip: reserveer alvast een plekje voor je sim-rig 8)
Geloof het of niet, maar dat gaat hier dus niet (goed) lukken. Erg sfeervol jaren '30 huis, maar daardoor wel wat krap op de 1e verdieping en de zolder. Ik denk dat ik het bij mijn eerder geopperde Playseat Challenge idee moet houden ;(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Weet niet of je veel aan mijn mening hebt, ben net een paar dagen geleden begonnen met iRacing :).
Na het kijken van het einde van de video, rij je ineens een heel andere lijn nadat je die gast had ingehaald. Ik snap dat je in de verdediging schiet, maar met de lijn die je in veel bochten neemt is langzamer en je maakt net iets makkelijker een foutje waardoor hij jou weer bijna inhaalt.
Ik zou gewoon je normale racelijn aanhouden, mogelijk een tikkeltje de binnenlijn nemen om toch te voorkomen dat je daar niet wordt ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Murdock1985 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:24:
[...]

Weet niet of je veel aan mijn mening hebt, ben net een paar dagen geleden begonnen met iRacing :).
Na het kijken van het einde van de video, rij je ineens een heel andere lijn nadat je die gast had ingehaald. Ik snap dat je in de verdediging schiet, maar met de lijn die je in veel bochten neemt is langzamer en je maakt net iets makkelijker een foutje waardoor hij jou weer bijna inhaalt.
Ik zou gewoon je normale racelijn aanhouden, mogelijk een tikkeltje de binnenlijn nemen om toch te voorkomen dat je daar niet wordt ingehaald.
Ik zie gewoon de bekende 'ow jee ik ben er voorbij en nu moet ik gaan pushen' fout.
Na het inhalen wordt er vaak slordiger gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:13
Ondertussen fanatiek aan het racen in VRS sprint en Imsa (Mercedens AMG) en moet zeggen dat de 40minuten races mij meer trekken dan de korte varianten. Vooral omdat een fout hier wat minder snel wordt afgerekend dan bij een 12minuten race.

Echter waar ik wel tegen aanloop zijn pitstops... Banden & fuel is het probleem niet maar het inrijden is waar ik veel tijd verlies. Ik gebruik Kapps pit limiter maar snap nog niet helemaal hoe dat werkt. Tevens probeer ik ook zonder limiter te tijden want dan kan je toch harder maar ik ga daar regelmatig de mist in wat me een penalty oplevert. Any tips???? :D

Wat ik eigenlijk ook wel mis is soms de tijden van de persoon achter me. Ik zie dan wel dat die bijvoorbeeld dichterbij komt maar ik zou graag zijn tijd willen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Raven__NL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:45:
Wat ik eigenlijk ook wel mis is soms de tijden van de persoon achter me. Ik zie dan wel dat die bijvoorbeeld dichterbij komt maar ik zou graag zijn tijd willen weten.
Crewchief en RaceLabApps

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
JoepW schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:39:
[...]

Ik zie gewoon de bekende 'ow jee ik ben er voorbij en nu moet ik gaan pushen' fout.
Na het inhalen wordt er vaak slordiger gereden ;)
Oehh. Mijn specialiteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:30:
Het karretje waarmee @Luckeh, @TonCoronel, @ZFLaSH en ik aankomend weekend de 24 uur van de Nurburgring gaan aanvallen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

24 uur lang dat ding uit de muur zien te houden en ongeduldige GT3's zien te ontwijken. Het wordt mijn allereerste serieuze endurance race en waarschijnlijk de moeilijkste sim-race uit m'n leven, maar ik heb er echt onwijs veel zin in! Erg benieuwd in welke split we terecht gaan komen ook.
Hoe kunnen we eigenlijk mee kijken met jullie 24 uur avontuur? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik zal kijken of ik kan streamen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
Rossi46 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 06:54:
[...]

Hoe kunnen we eigenlijk mee kijken met jullie 24 uur avontuur? 8)
Ik had Jimmy als friend in iracing, ik kon op de iracingwebsite onder in het venster bij online friends op z'n naam klikken en van daaruit z'n race als spectator joinen (en zelfs meeracen als ghost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

B Tender schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:27:
[...]

Ik had Jimmy als friend in iracing, ik kon op de iracingwebsite onder in het venster bij online friends op z'n naam klikken en van daaruit z'n race als spectator joinen (en zelfs meeracen als ghost).
Dat kan idd als friend, maar ook als je iemand als "studied driver" toevoegt. Het verschil is dat je dan geen friend acceptance nodig hebt van de ander :)
Zo heb ik een hele zwik real life racers in mijn studied driver list.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
NickThissen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:57:
Topsplit is in dit soort races echt lastig normaal gezien. Tenzij er heel weinig interesse is in een auto, anders moet je echt wel 6000 iRating hebben gok ik?
Klopt, maar er is volgens mij ook erg weinig interesse in de GT4. In de officiële servers meestal 3 GT4's tegenover 30 GT3's.
B Tender schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:50:
[...]

Ik weet niet of je nu al in de officiële sessie zit, maar ik heb de indruk dat ik je wel kan spectaten en of ghosten nu.

Heel veel plezier en succes gewenst allemaal in ieder geval!!
Oh sorry ik wist niet dat je mee keek man. Ik deed 1 quali lap en zat daarna vooral op m'n telefoon te chillen. Als ik wist dat ik een spectator had, had ik er nog wel een rondje achteraan geplakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jimmy J. schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:54:
[...]
Klopt, maar er is volgens mij ook erg weinig interesse in de GT4. In de officiële servers meestal 3 GT4's tegenover 30 GT3's.
Als ik de social media van de verschillende teams mag geloven, is de GT4 auto toch redelijk populair. Ik zie bijv. meer GT4's langs komen dan Porsche Cup.

Er zijn wel inderdaad ontzettend veel GT3 auto's. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:15:
Ik ben benieuwd naar de nieuwe banden onder de 911. Sneller opgewarmd en minder slijtage volgens de notes.
Gisteravond wat gereden op de Nordschleife en auto voelt stabieler aan. *O*
Het is nog steeds een listige auto, maar nu raak je hem in ieder geval niet te pas en te onpas kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

ZFLaSH schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:43:
Ik zal kijken of ik kan streamen..
Als je mij even je naam stuurt dan kan ik je toevoegen en spectaten, maar ook wel een stream aanzetten als je wilt. Heb ook iPitting dus dat zou ook de camera angles enzo moeten kunnen veranderen wanneer ik spectate :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Sure:
https://www.twitch.tv/zflash76

[ Voor 14% gewijzigd door ZFLaSH op 25-04-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Heel veel succes aan iedereen die straks mee doen aan de 24h van de Green Hell! Wij gaan ook mee doen met totaal 3 man in de AMG GT3 met Melvin, Vincent en ikzelf. Het doel is echt om die 24 uur te overleven met zo min mogelijk crashes, positie is zeker van minder belang.
Hopelijk kan iedereen uit alle chaos blijven!
Wellicht zien we sommige straks wel achter ons rijden ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Bedoel je echte naam in iRacing :)
Kan deze natuurlijk ook broadcasten als je wilt, maar kost je zelf recourses. Wat je wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kan iedereen die meedoet aan de 24h en een broadcast start deze hier posten (ff mij quoten svp) dan geef ik er wat aandacht voor op Social Media!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:
[...]

Gisteravond wat gereden op de Nordschleife en auto voelt stabieler aan. *O*
Het is nog steeds een listige auto, maar nu raak je hem in ieder geval niet te pas en te onpas kwijt.
Top! Zal eens kijken of ik me er toe kan zetten om weer eens te racen. Laatste tijd niet echt zin om te gaan racen door privé omstandigheden (zal ik jullie verder hier niet mee lastig vallen maar DM staat open mocht iemand meer willen weten) maar een beter rijdbare 911 klinkt wel als een goed excuus :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:29:
Kan iedereen die meedoet aan de 24h en een broadcast start deze hier posten (ff mij quoten svp) dan geef ik er wat aandacht voor op Social Media!
Ik zal zFlash streamen zodra ik thuis ben :)
https://twitch.tv/theapexmissers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
zFlash streamt al! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ja lees het net ook hahaha dacht geef even een andere kijk of de race, door verschillende camera angles etc...
Anders zie je alleen cockpit view :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blerf op 25-04-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
Toen ik net met iRacing begon reed ik veel Star Mazda en Indycar. Toen de eerste GT's kwamen ben ik eigenlijk over gestapt naar de auto's waar mijn hart echt ligt. Dus ik heb al jaren amper open wheelers gereden. Terwijl ik daar met de komst van de F3 toch wel weer naar uit keek.
Deze week heb ik daar dan eindelijk eens tijd voor vrij gemaakt. Eerst in de Pure Driving School op Zolder, maar dat bleek een nogal bijzonder format te zijn met oa een rollende start. Maar ik heb mij best aardig vermaakt, dus ook maar een poging gedaan in de gewone F3 serie op Spa. En wat een gave race werd dat zeg, waar ik zoals je in het filmpje kunt zien wel erg goed weg kwam in Blanchimont. De andere auto wat minder, die heeft toch schade opgelopen en moest opgeven. Uiteindelijk van P18 naar P9 gereden.

Ik merk wel dat ik erg moet wennen en nog een beetje een GT rijstijl heb. Ik laat de auto nog wat te veel rollen ipv gebruik te maken van de downforce, ook rem ik wat aan de vroege kant. Pogingen om wat meer te pushen gaven wat offtracks, al heb je die op Spa natuurlijk al snel te pakken. Smaakt zeker naar meer d:)b

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb zojuist flink wat Spam uitgestuurd naar alle community leden en league rijders. Ik moet eens zien hoe ik wat verder kan automatiseren als nieuwe rijders zich aanmelden op de site of de league. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 18:31
JoepW schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:25:
Ik heb zojuist flink wat Spam uitgestuurd naar alle community leden en league rijders. Ik moet eens zien hoe ik wat verder kan automatiseren als nieuwe rijders zich aanmelden op de site of de league. ;)
Is zeker geen spam @JoepW
Duidelijke mail dank je wel!

Wellicht dat ik nog een stream doe van mijn stints maar dan laat ik het nog weten.

Iedereen heel veel plezier en succes vandaag, wellicht zien we elkaar nog.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:25:
inderdaad zeker geen spam! juist mooi om te zien dat het groeit :) en hoop dat er nog veel mooie races aankomen. ( zodra die porsche uit het programma is join ik ook weer op de maandagen! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:49
gerard27 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:25:
[...]

Ja inhalen was niet egt aan de orde als ik zo zag. je was tever weg alleen wat mij erg opviel is dat je erg laat rem waardoor je eigenlijk nooit een goeie exit heb om hem ernaast te zetten (en te profiteren van zijn slipstream)
Voor mijn gevoel rem ik wel degelijk eerder. Maar blijkbaar moet ik dat nog wat meer doen.
Thaam schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:21:
[...]

Wat een leuke battle om te zien. Als Noob herken ik je rijstijl. Je bent sneller maar toch nog heel voorzichtig met inhalen. Snelle rondetijden is totaal iets anders dan echt racen. Ook ik vind heel lastig oordelen wat je auto wel en niet kan als je andere lijnen gaat rijden om iemand in te gaan halen. Maar dat is iets waar je van moet leren. Door jouw filmpje te bestuderen leer je echt een hoop. Hij verdedigde redelijk slim, en jij was net iets te voorzichtig. Zoals eerder aangegeven kun je aan je exit werken. Iets eerder remmen, iets sneller op het gas. :) :)
Was ook een leuke battle om te hebben.
Murdock1985 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:24:
[...]

Dat is vooral omdat iets van 10 ronden hem als referentie heb gebruikt. Nu moet ik ineens weer even nadenken over mijn rempunten. Dat duurt even een rondje voor ik weer m'n ritme gevonden heb :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Test

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er mist een [ aan het begin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
Tweede test... sorry voor deze spam

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
Inderdaad Joep

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GrillSkippy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:20
Goedemiddag,

Mijn naam is Jasper en ik ben sinds een paar weken actief op iRacing. Ik ben oktober vorig jaar begonnen aan ACC en heb nu dus de overstap naar iRacing gemaakt. Via de tweakers homepage heb ik dit forum gevonden en mijzelf aangemeld.

Ik hoop dat ik hier gezelligheid zal vinden voor naast de baan en uitdagingen op de baan. Ik kijk uit naar het racen tegen jullie!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

GrillSkippy schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:26:
Goedemiddag,

Mijn naam is Jasper en ik ben sinds een paar weken actief op iRacing. Ik ben oktober vorig jaar begonnen aan ACC en heb nu dus de overstap naar iRacing gemaakt. Via de tweakers homepage heb ik dit forum gevonden en mijzelf aangemeld.

Ik hoop dat ik hier gezelligheid zal vinden voor naast de baan en uitdagingen op de baan. Ik kijk uit naar het racen tegen jullie!
Het is hier sowieso gezelligheid :) welkom en na wat maandjes hier in het topic en nu half jaartje iRacing kan ik je zeggen dat je hier hoop hulp, gezelligheid en verhalen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:32
Stancke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:52:
[...]

Ter info: je kan die loadcell gewoon bestellen op eBay voor klein bedrag:

https://www.ebay.de/sch/i...Fanatec+loadcell&_sacat=0
Hij heeft hem al ontvangen en werkt nog steeds niet, hij vermoed de PCB. (maar hij heeft ook een raar conflict met zijn Logitech stuur, dus hij neemt hem weer een keer mee hierheen komende week)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
JoepW schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:29:
https://extera.nl/2020/03/19/iracing-livestream/

of direct op twitch https://www.twitch.tv/extera010

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Wij (NAB Racing) starten rond 15:30 onze livestream op Twitch: https://www.twitch.tv/nabracingteam

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de bij mij bekende streams gepubliceerd:

Facebook: https://www.facebook.com/gotiracing/posts/1533438660165263
Twitter: https://twitter.com/GoT_Endurance/status/1254025847511691266
En de post op onze site: https://www.got-racing.eu/?p=5615

Op onze site heb ik alles bij elkaar gezet. Wil je daar ook jouw stream bij hebben... Even hier een link posten.

De race start om 15:45 CEST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Lichtelijke paniek hier...De sessie is een kwartier geleden gestart maar we weten niet hoe we moeten joinen. Er staan geen "sessies" in de Teams.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:17:
Lichtelijke paniek hier...De sessie is een kwartier geleden gestart maar we weten niet hoe we moeten joinen. Er staan geen "sessies" in de Teams.
:?
En op het Forum ook paniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:17:
Gewoon via de officiele series? Race Now tab ofzo? Jullie team zit er in (zelfde split)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Een van de iracing dev's heeft dit net op het forum gepost:
Things should be returning to normal. A large spike when all the team members pile in caused some DB timeouts. We have a handle on why that was happening.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
We zitten wel lekker allemaal bij elkaar in de split zie ik :) Succes en hopelijk houden we in ieder geval elkaar heel :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou, dit ging even mis maar we zitten erin. Jim is aan het kwalificeren, en om 15:30 waren @ZFLaSH en ik er eindelijk uit hoe we konden joinen. Er liepen drie sessies bij ons door elkaar heen.

Dit was even heel vreemd.

Mooi dat er we met meerdere teams in dezelfde sessie zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
hoop dat jullie meer geluk hebben dan ik.. 50 meter rechte lijn in spa en de boel knalt op elkaar..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik dacht ooit te hebben gelezen dat je jezelf ook dan spectaten op een 2e PC... of heb je dan echt een 2e account nodig?

Zou een mooie manier zijn om de load van de stream weg te nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 16:51
dan heb je idd een 2de account nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Nou dat duurde niet lang! De video is een beetje laggy dus ook een gyazo erbij geplakt.

https://gyazo.com/24eb105dc21c90d9c25bfb1b1119ebc0

YouTube: 24h Nurburgring Crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dat is balen zeg! Wij hebben nu 11 min repairs te pakken...

We zitten in dezelfde stint als Aleric :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Jeetje wat ontzettend zuur @Fassive !

Wij gaan best lekker! Bijna 3,5 uur onderweg en pas 1 inc te pakken. Niet de snelste in onze klasse, maar met 4 teams die hem nu al in de muur gezet hebben is dat helemaal niet erg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Fassive schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:37:
Nou dat duurde niet lang! De video is een beetje laggy dus ook een gyazo erbij geplakt.

https://gyazo.com/24eb105dc21c90d9c25bfb1b1119ebc0

YouTube: 24h Nurburgring Crash
Echt enorm zuur, zeker in zo'n race.

Wat ik echter niet begrijp, is dat er niet geremd wordt bij een stilstaande auto. Juist bij een race die zo lang duurt, ga je toch meteen remmen en die paar seconde extra verlies pakken om zoiets te voorkomen. Of zat er iemand vlak achter?

Ik weet trouwens zeker dat ik hetzelfde had gedaan hoor in die situatie :+. Instinct denk ik en het blijft zo aanlokkelijk om zo min mogelijk tijd proberen te verliezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Haha, dus ik had vooroordeel dat Ovals echt niets aan zou zijn, maar als beginnende Iracer die zich verveelde, deed ik mee aan pickup cup op Daytona.... mijn allereerste rondjes op Oval, en ik wordt meteen eerste!

En holy smokes, wat was dat geweldig. Van begin tot eind in kofferbak bij verschillende mensen gezeten, rondenlang op #3 gereden tot de #2 de #1 eraf buikte met een paar saltos.... lig ik ineens eerste in mijn eerste ooit!

Ik kwam naar Iracing voor road racing, en dat ga ik zeker doen, maar om wat tijd te killen ga ik zeker vaker oval rijden :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
B Tender schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:27:
[...]

Straks kijken of ik dat ook kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Net bij de Pickups op Talladega 3 x een caution in 10 ronden racen. 3x de luier vol. Pfff wat slecht voor je hart dit.
Maar toch nog 4de geworden in de chaos.
Op Talladega al ca 250 IRating verloren en een 0,5 punt op de licentie vanaf dinsdag. Het gaat met een rollercoaster heen en weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:00:
Wij (NAB Racing) starten rond 15:30 onze livestream op Twitch: https://www.twitch.tv/nabracingteam
Wij rijden nu 5e in de 2e split. We hebben een paar kleine momentjes gehad, maar tot nu toe gelukkig zonder grote gevolgen. Het is nu zaak om je rondjes te rijden.

In de Porsche Cup klasse zijn er toch al wat aardig slachtoffers gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Net de iRacing Indycar Series op COTA gereden, eigenlijk met maar 15 minuten practise...

Wat een deceptie. Ik ging aan de leiding, tot een backmarker me 2 rondjes lang ophield, en een andere backmarker die ons bijhaalde me van de baan tikte... Dit had gewoon mijn eerste overwinning moeten worden sinds HEEEEEL lang :(

Uiteindelijk toch nog 3e geklasseerd, maar man, wat is dit balen zeg...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Zijn er nog mensen die racen in de radical sr8?

Rij nu een weekje met deze wagen en met vr en mijn nieuwe dd wheel is het een waar genot :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Vanavond eindelijk tijd om een uurtje iRacing te plannen zonder gestoord te worden, dacht ik..
Vriendin loopt binnen en begint te kwebbelen, muur van dichtbij op Bathurst en verder een mislukte qualy.

P23 op de baan en de deur maar even dicht gedaan :)
Gelukkig zag ik al wat geijkte landen voor mij op de baan dus een P15 was zeker een mogelijkheid.
Ze maakten het wederom waar, P9 finish!

Maar punten telling in iRacing blijft iets vreemds, iemand die met een DSQ toch punten erbij krijgt...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Ondertussen door uitvallen en crashen van de rest liggen we al op P2. Wel met ruim 6min achterstand op P1. Als we hem zo finishen dan zou ik daar zo voor tekenen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
derx666 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:50:
Ondertussen door uitvallen en crashen van de rest liggen we al op P2. Wel met ruim 6min achterstand op P1. Als we hem zo finishen dan zou ik daar zo voor tekenen :)
Dat is maar een enkele off-track en repair ;)
Ik duim voor jullie P1

[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 25-04-2020 23:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jimmy J.
Net lekker op 1 oor gelegen en nu klaar voor de nachtelijke uurtjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBOlkhH0f0jWmln6OLJPrYDwwng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHKOYdGtUpfB8HUZedRS35ow.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 13:29
Giaccotto schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:54:
Zijn er nog mensen die racen in de radical sr8?

Rij nu een weekje met deze wagen en met vr en mijn nieuwe dd wheel is het een waar genot :-).
Ja, ongeveer een jaar of zo. Geeft met het beste gevoel qua racen. Maar ik rijd niet veel, ongeveer 1 tot 2 races per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:59

Coldcat

HODL

Mithriel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:58:
Haha, dus ik had vooroordeel dat Ovals echt niets aan zou zijn, maar als beginnende Iracer die zich verveelde, deed ik mee aan pickup cup op Daytona.... mijn allereerste rondjes op Oval, en ik wordt meteen eerste!

En holy smokes, wat was dat geweldig. Van begin tot eind in kofferbak bij verschillende mensen gezeten, rondenlang op #3 gereden tot de #2 de #1 eraf buikte met een paar saltos.... lig ik ineens eerste in mijn eerste ooit!

Ik kwam naar Iracing voor road racing, en dat ga ik zeker doen, maar om wat tijd te killen ga ik zeker vaker oval rijden :)
Ik ben sinds twee dagen ook wat actief op Ovals. Die races zijn niet te vergelijken met road races, wat intensief! Het is echt close racing waar je zeer goed alles om je heen in de gaten moet houden. Je lijn pakken en daar niet vanaf wijken. Anticiperen op hoe de anderen rijden.

Misschien dat datzelfde gevoel er is als je 100% stabiele tijden met road cars rijdt?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Halverwege....we zijn geklommen van de laatste plek in onze klasse naar de derde plek en 13e overall. Alleen de leider is schade vrij gebleven zo lijkt 't. We liggen een dikke ronde achter nr. 2 en 2m45 voor op nr. 4. Nummer lapped wel een seconde of 5 per ronde sneller, want we zijn een 6-7km/u topsnelheid kwijt.

edit:
Na 12uur lappen nog slechts 12x een inc. Twee daarvan resulteerden ook een optionele repairs die we steeds volledig genomen hebben en 1 optionele repair was vrijwel gratis. Geen contact met andere auto's tot dusver, verkeer gaat best goed.

Helaas zijn de andere tweakers in onze split allemaal uit de race.

[ Voor 35% gewijzigd door Luckeh op 26-04-2020 04:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extera
Wij rijden nog, op oma pace. P25...
Net twee foutloze stints gereden, in het donker echt super lastig zeg...

Nog maar een dikke 9 uur te gaan!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrHans
Het team van Jim, Lucas, Ton en Michiel rijdt in de 718 GT4 inmiddels op de 2de plek in hun klasse. Echt knap!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 00:04
Met nog 7 uur te gaan liggen we nu P2, maar P3 is sneller achter ons en zal ons ook wel gaan inhalen.

Redelijke pace kunnen vinden, helaas missen we 10KM topsnelheid, alleen op het laatste rechte stuk kost dat al ruim 2 seconde. Maar goed heel houden dus want nummer 2 reed hem net zo de muur in.

Had net wel een laatste spannende ronde, een ongeduldige 911 die gewoon tegen mijn kont aan rijdt. Gelukkig geen schade en minimaal tijdsverlies maar was wel even zweten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

MrHans schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:44:
Het team van Jim, Lucas, Ton en Michiel rijdt in de 718 GT4 inmiddels op de 2de plek in hun klasse. Echt knap!
Ja mooi om te zien hoor!

@NickThissen en NAB liggen er uit? zie ze niet meer staan in het leaderboard...
( heb ik denk ik even allemaal gemist )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Helaas, na een dikke crash van een teammaat waren we na repairs 30km/u kwijt op het rechte stuk. En het stuur stond scheef.

Na terugschakelen plofte 5 ronden later de motor... Bizar, toerenbegrenzer werd niet eens geraakt. Kan dat door aero damage?

Anyway... Nu weer 40min repairs, misschien moeten we de handdoek maar in de ring gooien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Gogol schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:45:
[...]

Ja, ongeveer een jaar of zo. Geeft met het beste gevoel qua racen. Maar ik rijd niet veel, ongeveer 1 tot 2 races per week.
Dat is nog altijd 1 a 2 races per week meer dan mij ;-)

Ik heb dat dus ook. Als ik in de radical rijdt heb ik echt het idee te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Coldcat schreef op zondag 26 april 2020 @ 02:07:
[...]

Ik ben sinds twee dagen ook wat actief op Ovals. Die races zijn niet te vergelijken met road races, wat intensief! Het is echt close racing waar je zeer goed alles om je heen in de gaten moet houden. Je lijn pakken en daar niet vanaf wijken. Anticiperen op hoe de anderen rijden.

Misschien dat datzelfde gevoel er is als je 100% stabiele tijden met road cars rijdt?
Dat ben ik volledig met je eens, zit veld altijd bij elkaar en heb je geen circuit kennis nodig echt, gewoon plank gas. In de road races die ik heb gedaan is veld veel verder uit elkaar geslagen in begin van race door wat incidenten.

Ondanks dat het "rondjes" zijn, is het toch ontzettend intensief, ik zat echt te shaken in mijn stoel haha.

iRacing | Rig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Helaas hebben we met NAB Racing de finish niet gehaald. Vannacht rond 1:15 zijn we gecrashed, schade was te veel om door te rijden.

Ondanks dat heb ik weer veel plezier gehad.

We zaten in de tweede split en mochten van p5 starten, voor de start al direct een plaats verloren. Vervolgens een rondje of 4 onder druk gestaan van Bas d:)b maar die besloot opeens 3 seconde per ronde langzamer te gaan rijden ;) dus dat werd al snel een groter gat.
In mijn tweede stint nog een ongelukkige situatie met de leider van de Audi TCR, die pakte stukje gras en spinde tegen ons achterwiel. Daar hadden we heel veel geluk want de auto reed verder prima en het was maar 16sec optional repairs.
De Porsches vielen met bosjes uit om ons heen. Dan zie je wel het nadeel van 4 classes en maar 60 auto’s, een race met 13 auto’s is al snel dood ;(

Bedankt @NickThissen ,@Niellie41 , @derx666! Op naar de volgende oOo

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wij zitten nu nog vollop in gevecht om P2, met P3 slechts 14 seconden achter ons. Wij missen helaas 9km/h topsnelheid, dus als we beide geen gekke dingen doen zullen zij het gaan winnen, maar de race is nog lang (5 uur om precies te zijn).

Wat een toffe ervaring dit zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
StealthyPeanut schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:42:
[...]

Echt enorm zuur, zeker in zo'n race.

Wat ik echter niet begrijp, is dat er niet geremd wordt bij een stilstaande auto. Juist bij een race die zo lang duurt, ga je toch meteen remmen en die paar seconde extra verlies pakken om zoiets te voorkomen. Of zat er iemand vlak achter?

Ik weet trouwens zeker dat ik hetzelfde had gedaan hoor in die situatie :+. Instinct denk ik en het blijft zo aanlokkelijk om zo min mogelijk tijd proberen te verliezen.
Als je de video bekijkt kan je ziet dat er geremt word, Op een bepaalde afstand zie ik dat de gecrashed auto niet meer beweegt en maak ik de beslissing om rechts te gaan. Helaas besluit hij naar voren te rijden ipv een tow te nemen.

Edit: In de video kan je ook goed zien hoe dichtbij de achterliggende GT3 auto zit, dat was ook een van de factoren om niet te veel snelheid te verliezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fassive op 26-04-2020 11:51 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allen,
Zie hier niet al te veel berichten, waarin nieuwe leden zich voorstellen. Bij deze dus een bericht mijnerzijds. Ik heet Maurice en ben al op gevorderde leeftijd. Voor velen een "opa", maar met mijn 60 jaartjes ben ik altijd nog een hardcore gamer:-). Het racen op de pc is bij mij begonnen in de vorige eeuw toen race auto's nog als 3 kleine vierkantje hokjes op het scherm verschenen. Van dit tijd nagenoeg alle pc-race-simulatoren op het scherm gehad en diverse malen een wereldwijde competities meegedaan. Nu i-racing en kijken hoe dit me bevalt. Buiten het racewerk is dit "oudje" ook nog volop bezig met Diablo 3, Dark Souls 1 , 2 en 3 en World of Warships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:52:
Goedemorgen allen,
Zie hier niet al te veel berichten, waarin nieuwe leden zich voorstellen. Bij deze dus een bericht mijnerzijds. Ik heet Maurice en ben al op gevorderde leeftijd. Voor velen een "opa", maar met mijn 60 jaartjes ben ik altijd nog een hardcore gamer:-). Het racen op de pc is bij mij begonnen in de vorige eeuw toen race auto's nog als 3 kleine vierkantje hokjes op het scherm verschenen. Van dit tijd nagenoeg alle pc-race-simulatoren op het scherm gehad en diverse malen een wereldwijde competities meegedaan. Nu i-racing en kijken hoe dit me bevalt. Buiten het racewerk is dit "oudje" ook nog volop bezig met Diablo 3, Dark Souls 1 , 2 en 3 en World of Warships.
Welkom Maurice! Het is een actief forum waardoor de andere berichten waarin nieuwe "leden" zich voorstellen al snel van het pagina verdwijnt. Maar hartstikke leuk dat je mee komt racen! Als je het leuk vind dan kan je jezelf inschrijven via https://www.got-racing.eu/ om wekelijks mee te racen op de zondag en maandag avond. See you on track!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 18:31
Wij doen ook nog mee nu met het laatste stukje bezig.
Wat een wilde nacht maar P4 dus mogen niet klagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_4s3M406huFFQeKe9z9k3FDmg0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gZ3tCu4syiFSyVaqllIQ8kPZ.png?f=user_large

iracing profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
Hallo allemaal,

ik had al een keer gepost maar me nog niet voogesteld.
Mijn naam is Erik en ik ben 52. Ik kom al jaren op tweakers en het forum en speel al sinds halverwege jaren 80 spelletjes op diverse platforms zoals c64,snes,amiga,playstation en tegenwoordig alleen nog op de pc.Sinds begin April begonnen met iracing en ik probeer te rijden en strijden in de mx5 en skip. Beide heb ik al van een paint voorzien en de kleur is een verwijzing naar mijn usernaam hier op tweakers :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTDJmIN6EoU4VB4g42vzI7yUTUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXi9ywiWlpA56ADRRFwvKdAA.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05:59
JoepW schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist heb ik de random generator laten lopen en de winnaar bepaald van de SIM-LAB GT1 Evo Sim Racing Cockpit.
(Er is een video opname van de trekking, maar door tijdgebrek niet op YT gezet)

De winnaar van deze prachtige prijs is: @Session30

Van harte gefeliciteerd! *O* :)F :)B

@Session30 Stuur mij svp in een DM jouw exacte naam, adres en mail adres. Dan laat ik Sim-Lab contact met je opnemen.
Bovenstaand berichtje waarin ik de Sim-Lab GT1 Evo won is alweer even geleden maar.. Inmiddels is deze gearriveerd en staat alles op zijn plek! Superblij met deze prijs, nogmaals bedankt :D Foto's en een beschrijving zijn te vinden in het daarvoor bestemde topic: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62215086 maar vond dat ik het ook hier wel even moest melden :)

Dit seizoen ben ik even afgehaakt van de league i.v.m. de Porsche, ik wordt het maar niet eens met die auto en haal er ook geen plezier uit. Volgend seizoen verwacht ik er weer volop bij te zijn d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:52:
Goedemorgen allen,
Welkom! Ik ben ook nieuw hier en eigenlijk met sim racen in algemeen. Leuk te zien dat je D3 speelt, doe ook elk seizoen!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Holy sh*t, net even de Porsche 919 en Audi R18 geprobeerd op interlagos. Had ze al hele tijd in de garage staan, maar eigenlijk nooit geprobeerd. Ik weet nu waarom :+

Paar setups van forum gedownload, maar met die setups krijg ik nagenoeg 0-deployment, dus veel te traag. Oke, trim naar beneden gezet (waarom de makers dan niet nodig hebben, beats me), en jawel, powerrrrr. Dat was 1 probleem gefixed, maar pfff, wat rijden die autos raar. Voor m'n gevoel stapvoets de bocht om omdat anders de achterkant voorbij komt, als je ook maar 'iets' te hard remt ga je ongenadig de baan af.

Ik weet dat het allemaal aan mij ligt, maar kortgezegt, het viel niet mee :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nog nooit 1 race gereden in deze auto, 3 uurtjes practice en dan de 24h van Nürburgring rijden. Recept voor ellende hè? Mwoah, ik was wel langzamer dan mijn teammaten maar ik heb het ding in 4x 90m heel weten te houden en niet bijster veel tijd verloren. De 718 is bij mij gaan groeien tot een leuke auto en de setup van Jim en Lucas was echt top. Nog eventjes..

Tot nu toe liggen we p3 en p2 rijdt ongeveer dezelfde tijd. Lucas gaat de laatste stint rijden.
Pagina: 1 ... 251 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies