iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 250 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Ik zou dan eerder een vol seizoen Skippy interessant vinden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Raimond613 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:51:
Is het verstandig om weer een compleet nieuwe auto te kiezen die nog niemand kent? Dat betekent opnieuw het risico dat veel mensen niet met de auto overweg kunnen en dus opgeven.
Op zich is iets als die nieuwe Indy-something GP4-achtige vermoed ik wel iets voorspelbaarder qua gedrag dan de Cayman. Maar dat is tegelijkertijd natuurlijk wel gissen, dus je hebt zeker een valide punt.
Iets als de FR2.0 ofzo lijkt me ook wel leuk, en staat volgens mij wel bekend als een auto die best goed te rijden is :) Maar uiteindelijk maakt het me persoonlijk niet superveel uit, al zou ik dus wel een voorkeur hebben voor een open wheeler omdat ik die zelf gewoon gaaf vind :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
SytseHartvelt schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:54:
Ik zou dan eerder een vol seizoen Skippy interessant vinden bijvoorbeeld
Volgens mij zijn er wat mensen geen fan van de Skip en die hebben allemaal ongelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Time trail afgerond, was wel vrij onduidelijk allemaal maar het is gelukt. D license is dus binnen. iRating begint op 1493, beetje een apart getal.

Ben nu alleen even aan het puzzelen wat ik nu kan doen. Als ik het goed zien zijn er voor D class enkel events waarvoor ik een track en/of car moet aankopen. Wel lastig om direct die keuze te maken na 2 official races en een time trial. Ook weer zonde om slechts 2 items te kopen aangezien je dan de korting misloopt en je uiteindelijk toch wel meer content haalt... dilemma's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Je iRating begint op 1350, en is verborgen totdat je je D-license haalt, maar onderhuids krijg en verlies je wel punten afhankelijk van je reusltaten. Je hebt het dus goed gedaan in Rookie!

In D-class is er onder andere de Fanatec Global Challenge. Die wordt gereden met de Kia Optima en de Cadillac CTS-V, allebei gratis auto's. De track rotation heeft ieder seizoen wel een paar gratis banen, en is volgende week op de gratis variant van Silverstone. Als je daar minstens 4 races rijdt en verder in Rookie of in die serie je rating opkrikt naar D4.0, maak je promotie naar C-class. Daar kun je verder met de MX-5 in de Advanced MX-5 Cup als je dat zou willen. Dat zijn de rest van het seizoen wel allemaal betaalde tracks.

Verder is er natuurlijk ook niks mis mee om rustig de komende tijd MX-5'jes in Rookie rond te blijven karren - in de top split is dat verschrikkelijk competitief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
SytseHartvelt schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:32:
Je iRating begint op 1350, en is verborgen totdat je je D-license haalt, maar onderhuids krijg en verlies je wel punten afhankelijk van je reusltaten. Je hebt het dus goed gedaan in Rookie!

In D-class is er onder andere de Fanatec Global Challenge. Die wordt gereden met de Kia Optima en de Cadillac CTS-V, allebei gratis auto's. De track rotation heeft ieder seizoen wel een paar gratis banen, en is volgende week op de gratis variant van Silverstone. Als je daar minstens 4 races rijdt en verder in Rookie of in die serie je rating opkrikt naar D4.0, maak je promotie naar C-class. Daar kun je verder met de MX-5 in de Advanced MX-5 Cup als je dat zou willen. Dat zijn de rest van het seizoen wel allemaal betaalde tracks.

Verder is er natuurlijk ook niks mis mee om rustig de komende tijd MX-5'jes in Rookie rond te blijven karren - in de top split is dat verschrikkelijk competitief!
Begin het een beetje te begrijpen. Inmiddels ook een kalender gevonden dus dat helpt ook wel. Toch wel verleidelijk om wat aankopen te doen. Bij de Skip Barber staan nog Spa, Brands Hatch, Zandvoort en Oulton op de kalender wat erg gave circuits zijn. Alleen dan zit ik op 5 items en mis ik de 5% extra korting die je bij 6 items krijgt.

Dan maar alvast mijn favoriete Watkins Glen erbij, die kan ik dan nog met de Kia/Cadillac in week 12 meepakken.

Wel lekker puzzelen dit! Jammer dat er een prijskaartje aanhangt. :D

Thanks voor de toelichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Lijkt me een mooie set circuits die zeker in de open wheelers vrij populair zijn. De Skip Barber ga je waarschijnlijk geen spijt van krijgen, het is een heerlijke auto om over het circuit te smijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-09 08:10
Raimond613 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:51:
Is het verstandig om weer een compleet nieuwe auto te kiezen die nog niemand kent? Dat betekent opnieuw het risico dat veel mensen niet met de auto overweg kunnen en dus opgeven.
Goed punt, aan de andere kant trekt een nieuwe auto mij juist wel weer heel erg voor de league.

Uiteindelijk lukt het toch niet om iedereen tevreden te houden denk ik, misschien is het een idee om vlak voor het nieuwe seizoen een open test sessie/race te doen met de nieuwe auto's om een beetje te kijken wat men er van vindt en op basis daarvan te kiezen (met als terugval optie de good old GTE's of skip ofzo, de GT1's lijkt mij trouwens ook nog wel eens aardig :))

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Een hele goedenavond allemaal, dacht zal me even introduceren (mede omdat het werd aangeraden door got-racing.eu website).

Heb gisteren na maanden te overwegen toch besloten om 3maanden iracing (met GoT referal ofc) te proberen. Ben eigenlijk vrij nieuw in racing games, heb alleen F1 2016 & F1 2019 een paar uur gespeeld. Heb gelukkig al wel stuurtje en pedalen (oude T150) die met tiewraps aan het bureau vast zijn gemaakt.

Wat uiteindelijk me heeft doen besluiten om het te proberen is dat naast liefde voor racen, graag weer deel wil nemen aan leuke community. Heb jaren competitief gegamed, zoals Counter-Strike en WoW, en beste momenten zijn toch altijd de avond sessies met makkers lol hebben. Ik denk dat ik te oud ben geworden voor die games, want voel me een opa met mijn 37 jaar daartussen, maar ik heb zo'n gevoel dat gemiddelde leeftijd in iracing wat hoger ligt :)

Hopelijk zie ik jullie online!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Vraagje. Ik ben vandaag overgestapt naar een stuur met button plate. Voorheen had ik alleen een buttonbox naast me.
Ik heb 8 druktoetsen en 2 Rotary’s. Welke toetsen moet ik hier in ieder geval aan binden?

Ik denk aan: links en rechts kijken, black boxes, PTT en misschien de rembalans, al pas ik die tijdens de race weinig aan.

Ik hoor graag jullie ideeën!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 16:51
pitlimiter
flashing lights

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf heb ik drie knoppen voor chatberichten 'Sorry!' 'Thanks!' en 'No Problem!' :P
Daarnaast heb ik het volume van Crew Chief aan één van m'n rotaries zitten. Vooral tijdens practice in de GoT-League pak ik vaak veel offtracks, en het immer dringender commentaar van CC ('Come on, you have to start taking these track limits seriously!') vind ik dan zó irritant dat ik'm snel wil kunnen dempen :+
Verder reset natuurlijk. In de Skip in VR heb ik visor tear-off ook op een knopje zitten. En in VR recenter view, maar gezien je links en rechts kijken noemt, gok ik dat je niet in VR rijdt.

Als je iets van vierpuntsdruktoets ofzo hebt: ik vind zelf black-box navigatie (wisselen van black box, wisselen van optie binnen de box en toggle binnen de box) ook erg prettig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wormaap op 22-04-2020 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mithriel schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:04:
Een hele goedenavond allemaal, dacht zal me even introduceren (mede omdat het werd aangeraden door got-racing.eu website).

Heb gisteren na maanden te overwegen toch besloten om 3maanden iracing (met GoT referal ofc) te proberen. Ben eigenlijk vrij nieuw in racing games, heb alleen F1 2016 & F1 2019 een paar uur gespeeld. Heb gelukkig al wel stuurtje en pedalen (oude T150) die met tiewraps aan het bureau vast zijn gemaakt.

Wat uiteindelijk me heeft doen besluiten om het te proberen is dat naast liefde voor racen, graag weer deel wil nemen aan leuke community. Heb jaren competitief gegamed, zoals Counter-Strike en WoW, en beste momenten zijn toch altijd de avond sessies met makkers lol hebben. Ik denk dat ik te oud ben geworden voor die games, want voel me een opa met mijn 37 jaar daartussen, maar ik heb zo'n gevoel dat gemiddelde leeftijd in iracing wat hoger ligt :)

Hopelijk zie ik jullie online!
Welkom!
En (te) oud ben je zeker niet ik word dit jaar 60 :S

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Alouwerse schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:06:
Vraagje. Ik ben vandaag overgestapt naar een stuur met button plate. Voorheen had ik alleen een buttonbox naast me.
Ik heb 8 druktoetsen en 2 Rotary’s. Welke toetsen moet ik hier in ieder geval aan binden?

Ik denk aan: links en rechts kijken, black boxes, PTT en misschien de rembalans, al pas ik die tijdens de race weinig aan.

Ik hoor graag jullie ideeën!
Als ik het gemiddelde GTE-verkeer in IMSA zo bekijk, is de enige knop die je nodig hebt die om je koplampen te flashen. Die zou ik voor de zekerheid aan elke knop binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Bedankt voor de tips allen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Zo ik heb een tijdje niks van mij laten horen.. Ik ben nu inmiddels bijna een maand flink bezig met iRacing, na ruim 1.5 week ben ik uit rookie gekomen, en heb ik de F3, Formula renault 2.0 en de BMW gekocht om in de D klasse te rijden. Ik merk wel dat ik steeds beter word, maar toch vooral een open wheel rijder ben.. Wel heb ik al eens met een Porsche gt3 cup gereden en dat lag mij dan wel weer een stuk beter dan de BMW M8. Helaas heb ik met regelmaat pech dan wel niet door mezelf of degene die mij raakt.. mijn iRating schommelt tussen de 1300 en 1600 en mijn safety rating is al een week boven de 3. Na deze 'proefperiode' voor mezelf kan ik wel zeggen dat dit voor mij de simrace game is die mij het meeste plezier en verslaving heeft gebracht tot nu toe. Ondanks de crashes die natuurlijk afentoe de nodige frustraties brengen. ik hoop snel in C te komen want ik merk toch wel dat een langere race mij best wel ligt (Zoals de Formula renault 2.0 die 18 rondjes is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mooi artikel van Indycar coureur Simon Pagenaud over het echte werk versus iRacing.

Blog op zijn website.
To sum it up, I am really impressed how accurate today’s simulator equipment is. It allows you to train your eyes, your reflexes and your racing skills. I find it beneficial for my driving and for my brain, too. You can study the data, compare yourself to your team mate, there’s a lot of strategy involved. So, it is a very similar approach to the real race track.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
Iemand wel eens zijn wiel tijdens een race los zien komen? 8)7
Mijn wiel zit maar voor een kwart vast met de klemmen op de eettafel (ruimtegebrek). Gisteren kwam tijdens een race in de MX-5 mijn wiel plots los zetten van de tafel.

Gevolg: Auto neemt opeens een afslag midden op een recht stuk, mijn race is vervolgens verpest + die van nog 1 persoon. -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 23-04-2020 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Razkin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
Wat is de tijd indicatie voor de skip met stock setup op Spa en de Nordschleife?
Op de ring zat ik +/- 10 sec 8:13:7xx van de top tijden, waar ik door beter te rijden nog wel 2 seconde eraf kan krijgen. Op spa zit ik nu op 2:52:5xx en scheelt het 3 seconde, ook hier kan ik zeker wel een seconde winnen door beter te rijden.
Nu zijn de afstel opties beperkt op de skip, maar desondanks kost het enorm veel tijd om alles zelf te testen en ik wil eerst het optimale uit de standaard afstelling halen(makkelijkst om het rijden zelf te verbeteren).
Spa heb ik nog niet gereden, maar heb vorige week wel heel even geoefend op de Nordschleife. Ik kwam toen vrij makkelijk tot 8:05. Aangezien ik de laatste tijd niet heel veel Skip rij denk ik dat dit nog zeker 2-3s sneller kan met wat meer oefening (en misschien wel 5, maar het is moeilijk inschatten op zo'n lange baan :P ).
Ik heb op de Nordschleife wel nog even zitten spelen met de rijhoogte/camber voor (SPO). Met een hoge SPO (5) had ik het gevoel dat ik op de rechte stukken wat langzamer was (misschien net de grond raken), Extreem lage SPO (-4) gaf me teveel onderstuur. Uiteindelijk heb ik m'n tijd met SPO 1 gereden, wat een goede middleground is.

Zoals ik al eerder zei is setup in de Skip niet heel belangrijk, het is voornamelijk persoonlijke voorkeur wat je fijner vindt rijden. Een snelle rijder zal (naar gelang de baan natuurlijk) niet veel meer dan 0.5s op een rondje van 2 minuten verliezen tussen een optimale setup en de allerslechtste setup mogelijk.

Zelf hou ik nu het volgende aan: Banden: zo laag mogelijk, SPO 1-4, ARB 5-7 (groter nummer is wat meer overstuur als de banden warm zijn, maar ook meer grip in snelle bochten), rembalans 55 (maar dit is persoonlijke voorkeur. Als je voor blokkeert, en achter niet -> rembalans lager, en vice versa. Rembalans hoef je eigenlijk bijna nooit te wijzigen als je eenmaal je sweetspot gevonden hebt. Maar dat is eigenlijk met de rest van de setup ook.

Je kunt het beste gewoon de setup pakken uit het weekly topic in het iRacing forum. Die werken gewoon prima.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 14-09 19:48
ik maak zelf ook gebruik van de setup van het iracing-forum en heb tijden in de 2.51.xx. Ik ben zelf niet echt een snelle rijder dus dat lijkt me een mooi minimum-doel voor anderen.

Het moeilijke aan spa zijn de x1's die je van offtracks krijgt. Veel bochten die je bij het uitkomen voor een snelle tijd tot op een paar cm van die grens kan nemen en durf regelmatig wel een beetje te ver te gaan. Vooral campus is op dat gebied een gevaarlijke bocht bij mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Ik heb een vriend enthousiast gekregen om met iRacing te beginnen. Is er ergens een pagina's met promocodes? Ik kon zelf enkel de standaard promo's vinden zo snel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

Joep Gelissen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:04:
Ik heb een vriend enthousiast gekregen om met iRacing te beginnen. Is er ergens een pagina's met promocodes? Ik kon zelf enkel de standaard promo's vinden zo snel.
PR-24HSERIES en dan krijg je 3 maanden voor $10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
Joep Gelissen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:04:
Gewoon de Iracing pagina?

https://www.iracing.com/membership/

Een jaar kost 55 dollar voor een nieuwe gebruiker (excl. belastingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Gisteren de Skip Barber gehaald, heb mijn aankoop drang weten in te perken en enkel Spa en Brands Hatch gehaald zodat ik tot eind volgende week met de open wheeler aan de slag kan.

Wel een wereld van verschil. Met de Mazda reed ik zo weg, met de Skip ben ik toch een stuk voorzichtiger. Heb het idee dat ik hem veel meer de bocht in kan smijten maar de dreigende penalties houden me toch een beetje tegen.

Wanneer worden de series van het volgende seizoen overigens bekend gemaakt? Dan heb ik hopelijk wat meer inzage welke auto's beter mij passen en kan ik weer even mijn portemonnee opentrekken. Nog niet met GT3 kunnen rijden, daar kon ik bij Project Cars heel erg van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Beltoni schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:11:
....

Wel een wereld van verschil. Met de Mazda reed ik zo weg, met de Skip ben ik toch een stuk voorzichtiger. Heb het idee dat ik hem veel meer de bocht in kan smijten maar de dreigende penalties houden me toch een beetje tegen.

....
Daar is practice voor he ;) Daar krijg je geen penalties :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Niellie41 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:07:
[...]

PR-24HSERIES en dan krijg je 3 maanden voor $10. :)
PRHOTLAPS werkte ook heel recent nog, 3 maanden voor $5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Gisteren de Skip Barber gehaald, heb mijn aankoop drang weten in te perken en enkel Spa en Brands Hatch gehaald zodat ik tot eind volgende week met de open wheeler aan de slag kan.

Wanneer worden de series van het volgende seizoen overigens bekend gemaakt? Dan heb ik hopelijk wat meer inzage welke auto's beter mij passen en kan ik weer even mijn portemonnee opentrekken. Nog niet met GT3 kunnen rijden, daar kon ik bij Project Cars heel erg van genieten.
Er is straks een update toch? Want je kunt dan nu een GT3/GTE downloaden, en daar kun je dan tijdens een update offline mee rijden.

"Click the update status button in the top left "iRacing is up to date." That should bring you to the update page, where you can select and download the other cars."

Je zou ook nog heel even kunnen wachten tot bekend is wat we met de Tweakers cup gaan doen. Daarmee volgen we een officiëel seizoen, waar je dan dus niet meer voor hoeft te oefenen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Joep Gelissen
Ik promoot (samen met @Niellie41 ) deze:
https://members.iracing.c...=PR-24HSERIES&refid=65950
Dan steun je ook de GoT iRacing community met $10,- _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 23-04-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
derx666 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:16:
[...]

Daar is practice voor he ;) Daar krijg je geen penalties :)
Bij de practice voor een race of een private test? Zag de penalties wel binnenkomen en iemand werd uit de sessie gezet vanwege een te laag niveau oid. Ging er daarom vanuit dat je ook in de practice redelijk op moest letten.

Overigens 10e en 5e geworden en mijn snelste ronde van 2:55.5 naar 2:52.6 gebracht. Genoeg ruimte voor verbetering (vooral later remmen) maar erg vermakelijk auto!
Jimmy J. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:30:
[...]
Er is straks een update toch? Want je kunt dan nu een GT3/GTE downloaden, en daar kun je dan tijdens een update offline mee rijden.

"Click the update status button in the top left "iRacing is up to date." That should bring you to the update page, where you can select and download the other cars."

Je zou ook nog heel even kunnen wachten tot bekend is wat we met de Tweakers cup gaan doen. Daarmee volgen we een officiëel seizoen, waar je dan dus niet meer voor hoeft te oefenen.
Hoe lang duren die updates? Moet helaas overdag nog gewoon werken ;). Neem aan dat je niet nu kunt downloaden en vanavond kan racen.

Goed om te weten dat jullie een officieel seizoen volgen, dat maakt het wat makkelijker. Ga sowieso proberen te wachten met aankopen tot het nieuwe seizoen van start gaat. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:47:
[...]

Bij de practice voor een race of een private test? Zag de penalties wel binnenkomen en iemand werd uit de sessie gezet vanwege een te laag niveau oid. Ging er daarom vanuit dat je ook in de practice redelijk op moest letten.

Overigens 10e en 5e geworden en mijn snelste ronde van 2:55.5 naar 2:52.6 gebracht. Genoeg ruimte voor verbetering (vooral later remmen) maar erg vermakelijk auto!

[...]

Hoe lang duren die updates? Moet helaas overdag nog gewoon werken ;). Neem aan dat je niet nu kunt downloaden en vanavond kan racen.

Goed om te weten dat jullie een officieel seizoen volgen, dat maakt het wat makkelijker. Ga sowieso proberen te wachten met aankopen tot het nieuwe seizoen van start gaat. :9~
Dat verschilt per update (sowieso zijn er érg veel updates nu vanwege alle races die uitgezonden worden). Soms half uurtje, soms 3 uur. Je kunt nu downloaden en alleen rijden wanneer de servers offline zijn (je kunt niet meer downloaden wanneer de update aan de gang is, want dan ligt de hele site eruit).

Qua penalties, als je een practice joined heeft dat nooit invloed op iR of SR.
Join je een race, dan kom je ook eerst in een practice. Ook hierin is er geen invloed op iR of SR. Op een gegeven moment krijg je de optie om in die practice naar 'RACE' te gaan.
Dan kom je weer in een practice, maar hierin telt wél je iR en SR. Dus niet spinnen of beuken. Deze practice duurt meestal maar 1,5 minuten. Kwali en race hebben uiteraard ook invloed.

Algemene regels omtrent rijden gelden wel overal. Dus ook in een practice zonder SR moet je nog steeds niet gaan spookrijden :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 23-04-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:47:
[...]

In practice zie je wanneer je incident points zou pakken, maar ze doen verder niets. Dus je kan wel bekijken waar de off-tracks zitten, maar het kost je niets.
Als je actief mensen van de baan gaat beuken ofzo, kun je natuurlijk wel gerapporteerd worden :+
Wat je hebt gezien is waarschijnlijk 'Receive throughput fell to an unacceptable level'. Dat is de melding die iRacing geeft wanneer iemand door teveel lag/connectieproblemen de server uitgetrapt wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 23-04-2020 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Het kan ook zijn dat je een black flag hebt genegeerd. Als je achteruit gaat rijden op de baan (of vergeet de rem in te trappen in de Nordschleife pits en terwijl je op het toilet zit tergend langzaam 2 minuten lang achteruit rolt) wordt je gediskwalificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tip:
Je kan tijdens een update na enige tijd vaak al de update downloaden:

https://members.iracing.com/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 19:02

spa is wel echt een rampenplek met off track penalties, maar als je eenmaal weet waar ze zitten dan gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denniz0229 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:33:
[...]

spa is wel echt een rampenplek met off track penalties, maar als je eenmaal weet waar ze zitten dan gaat het prima.
Gewoon niet offtrack gaan :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
derx666 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:37:
[...]

Gewoon niet offtrack gaan :P
zeker waar, maar als je een normale race op spa kijkt hoe ze dan rijden en dat vergelijkt met iracing dan gaat het natuurlijk helemaal nergens over. bocht 11 en 16 pakken ze allemaal wijder, doe dat bij iracing een beetje, boem off-track, ga je nog iets verder heb je meteen een slowdown aan je broek hangen.

persoonlijk ben ik voorstander van geen track limits, bouw het circuit lekker zo dat off-track een grindbak is of verlies oplevert ipv winst.
maar helaas heb ik er mee te dealen en dat gaat opzich aardig na heel wat rondjes spa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ken het. Maar wat mij betreft zouden ze het op moeten lossen zoals ze het op Barcelona en LeMans gedaan hebben. Geen offtrack maar een slowdown. Dan gaan mensen vanzelf niet meer offtrack :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Remt iRacing je auto af als je op die banen off track gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

iRacing remt niks af. De ondergrond bepaald de frictie die de banden hebben. Als je dus over hobbels/gras/gravel gaat zul je andere frictie hebben als op asfalt. Het is niet zo als bij sommige spelletjes dat als je buiten de baan komt dat je door een soort onzichbare barriere rijdt ofzo.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
B Tender schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:09:
Remt iRacing je auto af als je op die banen off track gaat?
Volgens mij is het een slowdown zoals we die bij Project Cars kennen, hier wordt er echter direct gecommuniceerd hoeveel seconde de slowdown duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Denniz0229 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:41:
[...]

zeker waar, maar als je een normale race op spa kijkt hoe ze dan rijden en dat vergelijkt met iracing dan gaat het natuurlijk helemaal nergens over. bocht 11 en 16 pakken ze allemaal wijder, doe dat bij iracing een beetje, boem off-track, ga je nog iets verder heb je meteen een slowdown aan je broek hangen.

persoonlijk ben ik voorstander van geen track limits, bouw het circuit lekker zo dat off-track een grindbak is of verlies oplevert ipv winst.
maar helaas heb ik er mee te dealen en dat gaat opzich aardig na heel wat rondjes spa :+
Vergeleken met andere games vind ik dat iRacing de off tracks erg chill voor elkaar heeft. Tuurlijk heb je her en der een plekje dat je denkt 'moet dat nou?', maar over het algmeen liggen ze prima en mag je wijd op plekken waar ze dat in het echt ook doen. Vergeleken met Project Cars (waar je ze al krijgt met nog 2 wielen op het asfalt, en waarbij je niet kan zien hoe lang een slow down duurt) is iRacing een verademing.

Daarover gesproken trouwens: Tijdens de 24h van de Nurburging dit weekend mag je 100 incs pakken over 160 laps. 1x wijd per anderhalve ronde Nurburgring Combined dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
derx666 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:46:
Ik ken het. Maar wat mij betreft zouden ze het op moeten lossen zoals ze het op Barcelona en LeMans gedaan hebben. Geen offtrack maar een slowdown. Dan gaan mensen vanzelf niet meer offtrack :)
alsjeblieft niet zeg :9
Jimmy J. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:28:
[...]
Vergeleken met andere games vind ik dat iRacing de off tracks erg chill voor elkaar heeft. Tuurlijk heb je her en der een plekje dat je denkt 'moet dat nou?', maar over het algmeen liggen ze prima en mag je wijd op plekken waar ze dat in het echt ook doen. Vergeleken met Project Cars (waar je ze al krijgt met nog 2 wielen op het asfalt, en waarbij je niet kan zien hoe lang een slow down duurt) is iRacing een verademing.

Daarover gesproken trouwens: Tijdens de 24h van de Nurburging dit weekend mag je 100 incs pakken over 160 laps. 1x wijd per anderhalve ronde Nurburgring Combined dus ;(
bij iracing krijg je hem ook gewoon als je met 2 wielen op het asfalt zit, volgens mij werkt het zo dat er een virtueel kruis door je banden wordt getrokken en het punt waar ze elkaar kruizen bepaald of je ernaast zit. (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni

Hoeveel mensen zitten er eigenlijk in je team?

Heel gaaf maar ook wel erg heftig. 's nachts je wekker zetten omdat je weer aan de beurt bent. Mocht het ooit zo ver komen begin ik met een 4 of 6hr variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:42:
[...]

Hoeveel mensen zitten er eigenlijk in je team?

Heel gaaf maar ook wel erg heftig. 's nachts je wekker zetten omdat je weer aan de beurt bent. Mocht het ooit zo ver komen begin ik met een 4 of 6hr variant.
We zijn met 4'en. En de halve liters Monster Energy gaan straks ingeslagen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wij gaan ook met 4 man rijden. Ik zelf heb een rij het ochtendlicht in van ong. 6:00 to 9:00. Rij ook nog wat 'savonds :)
Valt allemaal wel mee, mja, dit is niet de eerste 24u race die ik doe. Ik kan er vrij goed mee dealen, hoop alleen dat we ongeschonden de eerste uren door komen, daarna is 30-40% toch al uitgevallen, en is het wat rustiger :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:31
Wij gaan met 5 man rijden in de Porsche 911 Cup dus dat wordt nog wat.
Tijden hebben we nog niet bepaald maar heb er wel onwijs veel zin in ;)
Main objective is heel over de finish komen xD

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

[...]

Ik vind de off-tracks in iracing erg inconsequent en daarom irritant; op het ene circuit kun je op de exit met 4 wielen buiten de baan zonder 1x, en op het andere krijg je de 1x al als je net aan je buitenste band 1mm over de kerb laat lopen... zo weet je dus nooit waar je aan toe bent, totdat je eerst in elke bocht precies gaat uitproberen wat wel en niet mag volgens iracing. Een duidelijke, consequent doorgevoerde regel is IMO een stuk beter te behappen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik hoop dat ik die Cayman heel houd.. De NS heeft geen medelijden met je..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Raimond613 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:22:
[...]

Ik vind de off-tracks in iracing erg inconsequent en daarom irritant; op het ene circuit kun je op de exit met 4 wielen buiten de baan zonder 1x, en op het andere krijg je de 1x al als je net aan je buitenste band 1mm over de kerb laat lopen... zo weet je dus nooit waar je aan toe bent, totdat je eerst in elke bocht precies gaat uitproberen wat wel en niet mag volgens iracing. Een duidelijke, consequent doorgevoerde regel is IMO een stuk beter te behappen.
Aan de ene kant ben ik het met je eens dat het irritant is dat het niet op elk circuit gelijk is wat telt als een offtrack.

Maar aan de andere kant, daar oefen je toch voor? Als eenmaal weet waar de offtracks liggen kan je daar gewoon rekening mee houden. In het echt verschilt dat ook per circuit/race klasse omdat de marshalls misschien meer of minder streng zijn.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:22:
[...]

In het echt ontbreekt die consequent doorgevoerde regel ook, dus op zich is het wel realistisch :+
ZFLaSH schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:31:
Ik hoop dat ik die Cayman heel houd.. De NS heeft geen medelijden met je..
Dat hoop ik ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Mijn punt is nu juist precies dat er in het echt wel een consequente regel is. Die kan per organisatie verschillen maar niet per circuit.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:40:
Mijn punt is nu juist precies dat er in het echt wel een consequente regel is. Die kan per organisatie verschillen maar niet per circuit.
Ben ik het niet mee eens. Neem alleen al COTA met de F1. Wijd in bocht 19? Tijd verwijderd. Wijd in bocht 9? Niks aan de hand. Bocht 8 afsnijden? Prima joh. Om nog maar te zwijgen tussen de verschillen per circuit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 23-04-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

De regels kunnen wel consequent zijn, maar als ze niet consequent worden gehandhaafd heb je nog geen reet aan je consequente regels. En de regels veranderen ook regelmatig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Patch notes voor de update van 15:00 uur.
This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 2 Release.

SIMULATION:

AI Racing

- Lime Rock Park - Grand Prix is now available for AI Racing!

Peripherals

- A new parameter, "joyEnableVibrateThrottleWithPedal=1" has been added to the "[Force Feedback]" section of the "app.ini" file.
- - When set to "0", this parameter disables the vibration motors on a Fanatec throttle pedal.

- Users now have the option to offset the position of n-position rotary switches so you can more easily match the numbers on your knob to the numbers shown on screen.
- - When recalibrating you can now choose to offset the value by +/- 1. This offset is relative to the first position on the switch and not the numbers that may be painted on it. So, a +1 offset would output 1 for the first position rather than 0.

CARS:

Dallara IR18

- Season setup for Iowa Speedway - Oval has been updated.

Ford GT - 2017

- Various audio for this vehicle has been improved, including: On-board engine sounds, starter and ignition sounds, and gear shift compressor sounds.

Global Mazda MX-5 Cup

- Vehicle artwork has been updated to utilize the 2020 Season contingency decals package.

Porsche 911 GT3 Cup (991)

- Tire model has been updated.
- - Our primary goal with these changes is to have the tires come in much more quickly from cold, eliminating the need for tire warmers. Also, we have targeted a more realistic, and quite low, degradation over the course of a run.

Supercars Ford Mustang GT

- A Ford logo has been added to the dashboard.

Super Late Model

- Engine airflow to the radiator at tracks over a mile long has been increased.

TRACKS:

Dover International Speedway

- SAFER barriers have been added on the straights.

- Driving Line Guide has been updated.

- Some advertisements have been updated.

Stafford Motor Speedway

Talladega Superspeedway

- A gap in the back-straight wall has been fixed.

- Some fences have been updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ligt het nu aan mij of zijn ze er nu flink meer patches er doorheen aan het duwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZFLaSH schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:03:
Ligt het nu aan mij of zijn ze er nu flink meer patches er doorheen aan het duwen?
Dat klopt. :)

Dat is ook wel het resultaat van dat de races nu op TV komen. Er zijn ook een aantal kleine dingen geïmplementeerd of gefixed die anders low priority waren gebleven.

Mooi voorbeeldje is dit in een eerdere patch:
Once a Race Session starts and the gridding countdown begins, a Race Admin can take control of the countdown by using the new command: "!gridset N", to specify the number (N) of minutes they want the timer to count down from.

This also disables the usual automatic shortening of the timer that happens as soon as everyone grids.

Then, the Race Admin can either wait for that timer to count all the way down, or use the same command again to re-set the countdown timer, or they can directly trigger the beginning of the start of the light sequence or parade lap by using the new command: "!gridstart", which immediately ends the gridding countdown.
Dat is voor mij als league organisator mooi, want dan heb je meer controle over het schema.

[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 23-04-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Das mooi! Die indruk kreeg ik dus al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:08
Klein vraagje i.v.m. calibratie. Het viel me op dat telkens ik een calibratie doe met mijn stuur, dat ie op 858° valt. In mijn Logitech settings (yes, Logitech G27 hier nog ;)) staat alles correct en daar op 900°.

Moet ik misschien dit zelf manueel aanpassen in iRacing naar 900°? Ik probeerde het eigenlijk uit en ik voel dat ik smoother ben, minder oversteery rij. Maar wanneer ik het stuur vergelijk in-game met de mijne, is er een klein verschil dus ik denk dat dat de reden zal zijn waarom het een beetje afwijkt (858°). Neen, ik keek verkeerd.

Probleem is, ik gebruik 900° in Assetto Corsa Competizione en dat verklaart denk ik ook waarom het insturen even wennen is als ik van game switch.

Oh en ik teste het bv uit in een open wheel (tijdens de update) en de Pro Mazda is bv vloeiender met 900° dan 858°. I don't get it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Draait je stuur exact hetzelfde in-game als in het echt? Dat zou namelijk moeten als alles goed staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Jimmy J. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:16:
Draait je stuur exact hetzelfde in-game als in het echt? Dat zou namelijk moeten als alles goed staat ingesteld.
Ja maar dat deed ie ook met 852°.. Vermoedelijk omdat 42° vrij miniem is, maar voor die milliseconden en in het racen wel een groot verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
dat er iets gebeurt wat niet hoort denk ik ook.
ik moet bij de g29 na elke pc opstart de pedalen opnieuw kalibreren.. ander heb ik in de eerste bocht 4 vlakke kanten

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Ik ben benieuwd naar de nieuwe banden onder de 911. Sneller opgewarmd en minder slijtage volgens de notes.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

mopperonkel22 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:04:
dat er iets gebeurt wat niet hoort denk ik ook.
ik moet bij de g29 na elke pc opstart de pedalen opnieuw kalibreren.. ander heb ik in de eerste bocht 4 vlakke kanten
Dat schijnt een inderdaad een dingetje te zijn bij de Logitech pedalen. Is al heel lang. Dit had ik ook bij mijn G25 en 27.

Wat je dan kan doen, is in de pits even alle pedalen helemaal intrappen. Als het goed is, moet het dan weer goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 23-04-2020 18:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qjknepper
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
Hi,

Altijd al auto en race fanaat geweest, doe het het liefst in het echt, maar daar komt bijna nooit van. Via collega DirkT in contact gekomen met iRacing en nu sinds een maand actief. Super verslavend, rij nu bijna elke dag wel even om meer en meer gevoel te krijgen. Test veel vooralsnog, weinig races nog gedaan, eerst even een betere feel voor de auto creeeren. Kan alle tips dus nog gebruiken ;-)

Hopelijk tot snel eens!

gr. Quintijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
In race 3 bij de Skip mijn eerste schade... Start was lekker chaotisch vanaf P9. Ik was goed weg maar hield veilig afstand. Ik dacht dat ik mij goed positioneerde aan de binnenkant van bocht 1 (Spa) maar iemand reed zo bij mij naar binnen vanaf de buitenkant.

In de replay zag ik dat hij een wiel verloor, dat verklaarde ook waarom hij mij raakte. Ik zette daarna gelijk mijn auto stil voor een tow. De kerel die mij raakte reed gewoon door en na een seconde of 2 zat zijn wiel weer waar die hoort te zitten en kon hij gewoon verder rijden. Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ik ben het in elk geval helemaal kwijt in iracing.. geen gevoel meer.
mijn fout.. teveel auto's en tracks gekocht..
verder wat met setups geprobeerd maar lukt totaal niet. de rondetijden worden alleen maar trager.
gt3/gte vliegt er aan alle kanten af..

normaal voel je wat fout gaat.. maar nu geen idee meer...
pfff en nee ik ga geen mazda rijden... ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 20:57
Zojuist eerste race gedaan met de skip op Spa. Q was p7. Vanwege de krappe eerste bocht, toch maar gekozen voor een pit start. Uiteindelijk p9 met 0x. Jammer dat ik in de q wel 1x pakte na mijn timed lap door stomme onoplettendheid.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
mopperonkel22 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:51:
verder wat met setups geprobeerd maar lukt totaal niet. de rondetijden worden alleen maar trager.

Probeer eens een oval

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Spa is toch echt een toffe baan met de Skip.
Zojuist in een race een dubbele inhaalactie op Kemmel Straight. (Zie link youtube)

De race startte goed, geen incidenten. Helaas richting ronde 8 crashte mijn voorganger, tijdens het ontwijken blokkeerde ik en reed recht op hem in. Helaas, maar toch een toffe race gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Heerlijk door het midden. Mooi werk!
Kan echt niet wachten om Skippy's op Spa te rijden. Deze week nog niet kunnen rijden omdat ik morgenavond mijn masterscriptie in moet leveren, maar zaterdagochtend zit ik first thing in the morning in die Skippy. Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
spa in de skip is zeer afhankelijk van de split en de tegenstanders. Ik zit meestal in een lagere split en de eerste ronde is altijd zeer gevaarlijk indien je niet vanvoor begint. Maar als je die eerste ronde overleeft en nog in de kopgroep zit kan je wel gezellig racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb ook geen gevoel in iRacing ik doe altijd maar wat! dat werkt het beste probeer het maar eens!

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
BruceLee schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:31:
ik heb ook geen gevoel in iRacing ik doe altijd maar wat! dat werkt het beste probeer het maar eens!
Dat hoef je echt niet te posten hoor B.L dat wisten we al jaren :+

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
mopperonkel22 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:51:

Wellicht gebruik je oude setups die waren gebaseerd op het oude bandenmodel waardoor ze nu niet meer matchen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:10:
In race 3 bij de Skip mijn eerste schade... Start was lekker chaotisch vanaf P9. Ik was goed weg maar hield veilig afstand. Ik dacht dat ik mij goed positioneerde aan de binnenkant van bocht 1 (Spa) maar iemand reed zo bij mij naar binnen vanaf de buitenkant.

In de replay zag ik dat hij een wiel verloor, dat verklaarde ook waarom hij mij raakte. Ik zette daarna gelijk mijn auto stil voor een tow. De kerel die mij raakte reed gewoon door en na een seconde of 2 zat zijn wiel weer waar die hoort te zitten en kon hij gewoon verder rijden. Weet iemand hoe dat kan?
Onderdeel van de 'netcode' (en woord wat je nog vaker tegen gaat komen). Er worden zowel bij jou, bij de server als bij de tegenstanders berekeningen uitgevoerd. Het kan zijn dat jouw PC of de server vond dat de klap groot genoeg was om een wiel te laten afbreken, maar dat, vanwege lag, de positie van alle auto's net ff anders was op de PC van de tegenstander, en dat zijn PC dus vond dat de klap níet hard genoeg was. Uiteindelijk wordt dat weer gecommuniceerd en dan popt zijn wiel er weer aan (die er bij hem nooit af is geweest).

Dit kan soms heel lullig zijn omdat jij wel schade kan krijgen door dat 'losse' wiel, maar over het algemeen gaat het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:42:
[...]
Onderdeel van de 'netcode' (en woord wat je nog vaker tegen gaat komen). Er worden zowel bij jou, bij de server als bij de tegenstanders berekeningen uitgevoerd. Het kan zijn dat jouw PC of de server vond dat de klap groot genoeg was om een wiel te laten afbreken, maar dat, vanwege lag, de positie van alle auto's net ff anders was op de PC van de tegenstander, en dat zijn PC dus vond dat de klap níet hard genoeg was. Uiteindelijk wordt dat weer gecommuniceerd en dan popt zijn wiel er weer aan (die er bij hem nooit af is geweest).

Dit kan soms heel lullig zijn omdat jij wel schade kan krijgen door dat 'losse' wiel, maar over het algemeen gaat het goed.
Dat klinkt logisch. Dan stuurde hij denk ik gewoon even op me in. Voor mij zuur omdat ik zelf de muur in werd geduwd en mijn wiel verloor.

Gisteren overigens weer heerlijk geracet. Rondetijden gaan steeds beter, zit nog maar net boven de 2:50 op Spa. Laatste race rondes lang met twee anderen gevochten voor P3, het is lang geleden dat ik zo close heb geracet, echt genieten. Helaas moest ik weer het onderspit delven. Had de binnenkant bij Les Combes en bleef ver naar de buitenkant bij de knik naar links. Helaas werd ik toch in mij sidepod geraakt en kon ik niet verder rijden.

Had misschien minder risicio moeten nemen maar man man man wat was het genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
Doubleoz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:22:
[...]

Wellicht gebruik je oude setups die waren gebaseerd op het oude bandenmodel waardoor ze nu niet meer matchen?
daar zit een gedeelte in heb ik gemerkt..

wat wel opvalt hier in deze groep is dat mensen die uit de hoogte wat grappen maken hun iracing profiel niet onder hun post hebben staan... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
ActualFantasy schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:15:
Zo!

De race van deze week is 38 rondjes in de Sim-Lab Challenge. Dat is een beste zit. 45 minuten race of zo. Dat gaat pittig worden rondje na rondje constant te zijn.
Is er iemand die al geracet heeft deze week, zo ja hoeveel brandstof heb je meegenomen en heb je een pitstop gemaakt voor banden/brandstof?

iRacing Profiel

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Jimmy J.
Het karretje waarmee @Luckeh, @TonCoronel, @ZFLaSH en ik aankomend weekend de 24 uur van de Nurburgring gaan aanvallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1D2uhUZLTW8td5UMEikok_Nhv1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOg1hfaS7KuSDDeroogbYeC2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lu3zxsLJQ2EgXBszjfImvpx9Jl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhSiKsWnVhTOk6JIQbRkDOpR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95a4-aaG9TyGe6Izt-GAJVcnlt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkM5DsiIUNJixX85RKsbJSis.jpg?f=fotoalbum_large

24 uur lang dat ding uit de muur zien te houden en ongeduldige GT3's zien te ontwijken. Het wordt mijn allereerste serieuze endurance race en waarschijnlijk de moeilijkste sim-race uit m'n leven, maar ik heb er echt onwijs veel zin in! Erg benieuwd in welke split we terecht gaan komen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 10:11
Jimmy J. schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:44:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Neem alleen al COTA met de F1. Wijd in bocht 19? Tijd verwijderd. Wijd in bocht 9? Niks aan de hand. Bocht 8 afsnijden? Prima joh. Om nog maar te zwijgen tussen de verschillen per circuit.
[YouTube: IndyCars running wide, turn 19 @ Circuit of the Americas, Inaugural Race 2019 No Track Limits]

-O-

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Jimmy J. schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:30:
Het karretje waarmee @Luckeh, @TonCoronel, @ZFLaSH en ik aankomend weekend de 24 uur van de Nurburgring gaan aanvallen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

24 uur lang dat ding uit de muur zien te houden en ongeduldige GT3's zien te ontwijken. Het wordt mijn allereerste serieuze endurance race en waarschijnlijk de moeilijkste sim-race uit m'n leven, maar ik heb er echt onwijs veel zin in! Erg benieuwd in welke split we terecht gaan komen ook.
Ziet er goed uit! Wij gaan het dit keer met de 911 GT3 Cup proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel tof! Ik snap dat je er ontzettend veel zin in hebt. Laat maar weten hoe het gaat en afloopt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 18:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf hoor heel veel plezier en succes.

Wij gaan ook voor de 911 gt3!!
Dit wordt idd een pittig weekend maar heb er zin in! 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG4RTKbk0ij2XRufLYffj7ajB2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0YxuI8d8dYS7n0Q0J20HI3kq.png?f=fotoalbum_large

Wij gebruiken de groene paintscheme >:)

iracing profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dengregg
eindelijk mijn eerste race van het jaar gewonnen. Met de skip op pole begonnen en niet van de eerste plaats afgegaan tot de race voorbij was. Hielp wel dat er maar 3 man de qualificatie gedaan had en de twee andere tot de tragere rijders van de split behoorden. Op die manier had ik na raidillon al anderhalve seconde voorsprong.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Linc schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:49:
[...]

Ziet er goed uit! Wij gaan het dit keer met de 911 GT3 Cup proberen!
De 911 zag ik ook in onze sessie voorbij komen. Die gaan echt serieus hard. Vermoed dat wij in 1 stint 1x gelapped gaan worden door de 911.

[ Voor 10% gewijzigd door ZFLaSH op 24-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Zonet een eerste rage voice chat gehad met iemand toen ik P2 hij P1 was. MX5 op Tsukuba en ik kreeg de volledige schuld. Hij beweert dat ik bij T1 op hem inreed terwijl hij de binnenkant had, ik de buitenkant. Ik draai voor T1 denkend dat hij ook zal insturen, wat logisch is. Neen.. Hij blijft eigenlijk rechtdoor rijden zoals Verstappen het een beetje deed bij Leclerc in Oostenrijk.

Mja, ik draai, raak hem aan en ik ga volledig de muur in. Hij wordt gek op de voice chat en zeg dat ik hem met opzet heb geraakt.. Achteraf gezien zie je duidelijk dat hij geen oog heeft voor T1, maar gewoon wachten tot ik rechtdoor blijf. Met mijn FOV van 54° is dat wat moeilijk om te zien, en ik kan moeilijk mijn knop inhouden voor rechts te kijken & insturen en remmen.

Daarna uit de pits was hij achter mij en steekt me voorbij, en ik begon weer sneller en sneller te rijden (vermoedelijk door mijn nieuwe banden) en begon hij te waven, mij met opzet aan te raken wanneer ik sneller uit de bocht kwam..

Achteraf heb ik hem gewoon verteld: ik ben inderdaad een backmarker, maar laat mij dan gewoon voorbij. Dan rij ik weg van jou, jij hebt geen last van mij en je finisht je race op P1.

Klopt mijn laatste stelling? Je mag je toch unlappen als je sneller bent? En dan is het kwestie van P1 om gezond boerenverstand te gebruiken en me voorbij te laten. Ik ging echt niet hem met opzet blokkeren of wat dan ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Veel teams met de 911. Wij gaan met NAB ook met de 911 GT3 rijden. Rijders: @The_FrankO, @NickThissen, @Niellie41 en ikzelf. Afgelopen weken hebben we al met een aantal man de 4u VLN races gedaan met de 911 GT3 als voorbereiding.
Nu wel even opletten met de nieuwe banden onder de 911 GT3, wat ik persoonlijk een beetje een rare beslissing vind zo vlak voor een major event.. Gelukkig voelt het niet heel anders, het is alleen afwachten hoe de banden zich houden om eventueel te dubbel (of tripple) stinten.

Auto waarmee we gaan rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfTVips0Z6tQMGOFzFurbrDnmvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ukPdU6ZeHzOjJH210Wu3PvOH.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door derx666 op 24-04-2020 12:31 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

jmignolet schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:42:
Zonet een eerste rage voice chat gehad met iemand toen ik P2 hij P1 was. MX5 op Tsukuba en ik kreeg de volledige schuld. Hij beweert dat ik bij T1 op hem inreed terwijl hij de binnenkant had, ik de buitenkant. Ik draai voor T1 denkend dat hij ook zal insturen, wat logisch is. Neen.. Hij blijft eigenlijk rechtdoor rijden zoals Verstappen het een beetje deed bij Leclerc in Oostenrijk.

Mja, ik draai, raak hem aan en ik ga volledig de muur in. Hij wordt gek op de voice chat en zeg dat ik hem met opzet heb geraakt.. Achteraf gezien zie je duidelijk dat hij geen oog heeft voor T1, maar gewoon wachten tot ik rechtdoor blijf. Met mijn FOV van 54° is dat wat moeilijk om te zien, en ik kan moeilijk mijn knop inhouden voor rechts te kijken & insturen en remmen.

Daarna uit de pits was hij achter mij en steekt me voorbij, en ik begon weer sneller en sneller te rijden (vermoedelijk door mijn nieuwe banden) en begon hij te waven, mij met opzet aan te raken wanneer ik sneller uit de bocht kwam..

Achteraf heb ik hem gewoon verteld: ik ben inderdaad een backmarker, maar laat mij dan gewoon voorbij. Dan rij ik weg van jou, jij hebt geen last van mij en je finisht je race op P1.

Klopt mijn laatste stelling? Je mag je toch unlappen als je sneller bent? En dan is het kwestie van P1 om gezond boerenverstand te gebruiken en me voorbij te laten. Ik ging echt niet hem met opzet blokkeren of wat dan ook.
Heb je de replay toevallig opgeslagen? Als hij nl. grof is of vloekt komt hem dat op een weekje geen voicechat te staan als je hem protest. Verder ben ik ook wel benieuwd naar het incident.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
derx666 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:50:
Veel teams met de 911. Wij gaan met NAB ook met de 911 GT3 rijden. Rijders: @The_FrankO, @NickThissen, @Niellie41 en ikzelf. Afgelopen weken hebben we al met een aantal man de 4u VLN races gedaan met de 911 GT3 als voorbereiding.
Nu wel even opletten met de nieuwe banden onder de 911 GT3, wat ik persoonlijk een beetje een rare beslissing vind zo vlak voor een major event.. Gelukkig voelt het niet heel anders, het is alleen afwachten hoe de banden zich houden om eventueel te dubbel (of tripple) stinten.

Auto waarmee we gaan rijden:
[Afbeelding]
Dit is toch een Cayman? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Rossi46 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:17:
[...]

Dit is toch een Cayman? :?
Verkeerde foto. Zoals ik in onze appgroep al riep: die Porsche dingen lijken allemaal op elkaar. Allemaal platgeslagen kevers joh :)

Edit: Gefixt :)

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 24-04-2020 12:32 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Oké, weer wat geleerd. Wist niet dat je verplicht moest pitten bij schade...
Kwam zachtjes tegen de muur, maar had geen merkbare schade aan de auto, dus ben doorgereden. Na een aantal rondes gediskwalificeerd haha :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Waar blijf je Rossi? Nog steeds geen accoun aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Murdock1985 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:22:
Oké, weer wat geleerd. Wist niet dat je verplicht moest pitten bij schade...
Kwam zachtjes tegen de muur, maar had geen merkbare schade aan de auto, dus ben doorgereden. Na een aantal rondes gediskwalificeerd haha :').
Dat hoeft ook niet altijd. Maar wel als je links in beeld een knipperende meat-ball flag hebt en de rode tekst dat je naar binnen moet komen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Beltoni schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:23:
[...]

Waar blijf je Rossi? Nog steeds geen accoun aangemaakt?
Allang een account. Ik betaal al sinds Black Friday :') Maar zoals ik tegen Jimmy ook al gezegd heb, momenteel gewoon geen tijd voor. Werk, studie, nu weer een verhuizing. Vanaf juni zou het een stuk rustiger moeten worden. Dan komt het goed. Tof dat jij, @Jimmy J. en @B Tender de stap al gemaakt hebben d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wilde net vragen of https://d3bxz2vegbjddt.cl..._Code_18_12_printable.pdf niet gelezen was maar daar komt de meatball vlag niet voor. Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Tip: reserveer alvast een plekje voor je sim-rig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Juliankarssies schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:22:
[...]

Is er iemand die al geracet heeft deze week, zo ja hoeveel brandstof heb je meegenomen en heb je een pitstop gemaakt voor banden/brandstof?
Ja, ik heb hem al keer of 4 gedaan. Eerste keer max brandstof mee, dat is 15.6 of zo. Daarna de 12.2 of zo meegenomen.

Is met verplichte pitstop. ik heb geen banden gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaan jullie streamen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beltoni
Wat is dit genieten zeg. Laatste race van begin tot einde zat stuivertje wisselen in de top 3. Continue iedereen binnen een seconde. In ronde 8 helaas contact waardoor iemand afviel maar echt gaaf geracet. Bij de laatste chicane trok ik aan het kortste eindje. Skip is wel echt een top wagentje. In 3 dagen meer close racing gehad dan in 5 jaar Project Cars. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJFyw2ak2S8J-mi9ccCYzCm4jKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DO5m5g9zXNGpBUK1irYB2VhB.png?f=user_large

Voor veel mensen zal dit ongetwijfeld gesneden koek zijn. Dit is voor mij als nieuwkomer echt _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Beltoni op 24-04-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Snap soms de Safety Rating niet helemaal in iRacing.. ondanks de vele blogs en filmpjes die online staan.

Rij nu vooral in de BMW 12.0 series, deze week op Zolder. Gisteren heeft een 0x race mij slechts 0.1 SF Rating opgeleverd.. terwijl ik vorige week op Donnington met een 4x een SF van 0.23 gekregen heb.

Zolder heeft toch meer bochten dan Donnington? Begreep dat de SF o.b.v. bochten en incidenten wordt berekend.
Pagina: 1 ... 250 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies