De bochten voor het incident is het hard racen, maar het is ok. De crash is duidelijk zijn schuld, hij stuurt te snel in en jij zit aan de binnenkant, wellicht een inschattingsfout.MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:24:
Net mijn eerste skip race gedaan sinds jaren. In ronde 5 kreeg ik een klein tikje van achter waardoor ik als laatste rond reed. Uiteindelijk 12e geworden van de 18, heb 1 iemand ingehaald.
De laatste ronde zat iemand achter me die 1:38s deed, ik zelf zit op de 1.40. Dus ik dacht, ik ga het m niet te moeilijk maken maar ik ga ook niet zomaar opzij. Volgens mij laat ik genoeg ruimte, krijg toch een tik en in Stirlings raken we elkaar en verliest hij de controle.
Racing incident of had ik het anders moeten doen?
https://streamable.com/1vk697
(ik ben in t oranje uiteraard)
Je schrijft wel dat je het hem niet te moeilijk wil maken maar je neemt wel behoorlijk veel risico, je knijpt hem in het begin van de video behoorlijk af, Dit bochtige deel van de baan is behoorlijk lastig met de skippy omdat je met deze auto een beetje drift. Dus je neemt m.i. bewust veel risico en dat is op zich ok. Racen is vaak risico analyses maken