iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 259 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Voor de mensen die de "format c" race willen zien :D LOL

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
kampers schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:52:
Voor de mensen die de "format c" race willen zien :D LOL

[YouTube: Format C Race - iRacing]
Hoe krijg jij die filmpjes op youtube?

Vanuit Twitch of gebruik je een andere programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
ActualFantasy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:59:
Zijn er programmas om replays direct naar youtube te zetten of zo? of moet ik ze dan eerst in OBS weer afspelen, en dan opnemen en uploaden?

Net in de race van 16 naar 7 gereden, met snelste lap van 1.55.784.

Ging echt heel erg lekker.
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt? Nvidia kan tegelijkertijd opnemen en of streamen naar YouTube zonder dat dit fps kost. Alt-Z of Alt-f9. Windows 10 heeft de functie ook ingebakken, deze kost wel wat fps.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Pfff wel even wennen op Zandvoort. Zal ook wel komen omdat mijn iRating wat hoger was vergeleken met de eerste dag op Brands Hatch. Tweede race weer top split.... Om een of andere reden erg voor problemen in de Renaultbocht, in de tweede race daar weer gespind... ook in de Tarzanbocht laat ik wat tijd liggen. Uiteindelijk P12 na een conflict in de laatste ronde.

Drie maal is scheepsrecht... :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:39
Net een geweldige race gehad op Zandvoort!
Veel close racing en mooie gevechten, alleen in de laatste bocht van de laatste ronde drie dik door de bocht lukt niet en zat ik aan de binnenkant... kortom ik hield voet bij stuk en knalde in diegene naast mij... leer momentje voor de volgende keer...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Net zonder trainen meegedaan in de bmw op Weathertech Laguna Seca , bleek niet zo handig achteraf .Had wel eens een paar keer gereden met de mx 5 cup daar en dacht de baan wel te kennen maar in de Bmw is dat toch een heel ander verhaal.14e gekwalificeert , in de race door wat mazzel en geduldig de eerste 2 rondjes flink naar voren maar mijn eerste disqualified door er een paar keer af te gaan bij de cork screw .Daarna gelijk in gestapt in de skip op Zandvoort , laatste op de grid door 2 keer spin op koude banden , uiteindelijk van plek 18 naar 5 gereden met hele spannende rondjes stuiver wisselen en verdedigende lijnen rijden . mijn tijden lijken nergens naar , snelste was een 1.57,8 dus nog echt veel te langzaam , maar goed toch weer 0,8 van mijn snelste tijd gister af tijdens de les van oa Joep en Jim .Ik vindt het heel moeilijk om de grip te bepalen of de grens en met de skip heb ik erg het gevoel dat het glibberen en glijen is ??

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb zojuist ook mijn eerste Skip race op Zandvoort gereden nadat ik vanmorgen voor het eerst mijn auto clutch had uitgeschakeld. Gekwalificeert als 9e en bij de start en de Hugenholzbocht al 4 plekken gewonnen. In een groepje van 5 reden we weg van de rest waarbij ik als 5e alert was voor het geval er voor mij wat gebeurde. Dat gebeurde dus ook want nummer 2 en 3 reden tegen elkaar waardoor ik ineens top 3 reed. Met een goede inhaalactie p2 overgenomen tot de ene laatste ronde waarbij ik bij uitkomen van de chicane de controle bijna verlies en dus ook p2. Gelukkig kon ik snel in de slipstream aanhaken en het gevecht aan gaan voor p2. In de renaultbocht zet ik hem er naast en ontstaat er mooi fair gevecht tot de kumhobocht waar ik uiteindelijk als 1e eruit kom en plek 2 kon veilig stellen. Was intensief maar wel echt genieten!

iRating gestegen met 83 punten en SR met 0.18 (0 inc) Snelste rondetijd t.o.v. van vanmorgen ook ruim 2 sec. sneller (nu 1.55,4) dus dat gaat ook de goede kant op al moet ik nog steeds wel even wennen zonder auto clutch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ActualFantasy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:57:
[...]

Ik neem alles op terwijl ik stream. Kan met eender welk programma je gebruikt waarmee je streamt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 09:26
Net besloten om maar eens mee te doen aan de advanced Mazda cup, maar dat was van korte duur.
Qualy ging al niet heel erg best met een 1:42.1, waar ik eigenlijk wel een halve seconde harder had gekunnen. Race dus starten vanaf P18.

1e ronde voorzichtig aan, want koude bandjes & Brand Hatch is al tricky genoeg. Einde van ronde1 komt de persoon achter mij in aanraking met mijn achterwiel en vlieg ik over de kop. Tow van 2:00 & repairs van 17:00, dat was einde race.

Ik ben nog in dubio welke klasse ik de komende tijd mijn aandacht ga geven. In de skip krijg ik niet echt het gevoel er in (ben niet zo van het glijden de bocht in), waardoor ik op Zandvoort nog niet echt een ritme heb kunnen vinden. Volgens mij zat ik nu in de 1:55.8 - 1:56.2 range, maar in de split waar ik ingedeeld wordt rijden ze allemaal lage 1:55 - hoge 1:54.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Derde en laatste race voor vanavond. Nu ingedeeld in de tweede split, daar sta ik dan gelijk op pole. Uiteindelijk mijn eerste plek afgestaan en vrij rustig de race uitgereden. Continue binnen een seconde gebleven maar ben het gevecht nooit echt aangegaan. Na die twee dramatische races had ik even behoefte aan wat consistentie.

iRating gelijk weer boven de 2k dus dan val ik waarschijnlijk net weer in de top split. Wordt de volgende keer gelijk weer bikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Wat een rollercoaster van emoties vanavond....

Eerste wedstrijd in practice, geen enkele clean ronde..... gaat lekker dacht ik.. vervolgens in de wedstrijd ook geen enkele nette rond in quali of race... 15 inc en stijf laatste.

Ieder normaal denken mens zou het daarbij laten, maarja ik niet...

Twee wedstrijd ging redelijk, quali als 6e en kon goed meekomen en reed zelfs poosje op #2, maar was te voorzichtig omdat ik bang was voor nog meer inc waardoor ik keer spinde... en vervolgens als 7e over finish kwam.

Derde wedstrijd.... op grid stond mijn stuur scheef, dacht ik ga even terug naar garage.. maar was op moment dat lichten aan gingen dus starte al met ronde achterstand ofzo... maar wel vervolgens lekker in flow en constant 1:56 (wat voor mij goed is) en avg lap time van 1:57:3 wat snelste van wedstrijd was.

Skip is echt mega leuk, maar weet niet of ik zo van het glijden ben van de auto...

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

BM schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:15:
Nogmaals excuus aan @DirkT voor tikje van gister, er zat echt een idee achter, maar dat pakte niet goed uit. Wilde domweg achter je aansluiten, maar waar ik dacht dat je gas zou geven hield je toch nog ff in. Geloof dat ik er uiteindelijk beduidend meer last van had dan jij, maar toch, oeps :)
No worries, ik heb een sowieso een bijzondere race gehad. Het ging super goed eigenlijk kwa pace, maar ook ik tikte iemand eraf omdat ik gewoon domweg naast m'n rempedaal trapte.

Al met al leuke gevechten gehad, maar het ging helaas gepaard met wat domme acties van mezelf ook.

Ik begin de auto wel beter te begrijpen inmiddels, maar weet niet of ik hem snel zelf nog eens zou kiezen.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
vandaag was t plan mn laatste race om SR te verdienen voor D license en dat is gelukt. Maar het was even schrikken, 1 minuut voor het uur geregistreerd voor de race, de qually begint en .... "welk circuit IS dit?"

Helemaal vergeten dat vandaag de mazda mx5jes naar Lime Park zijn verkast. Whoops! De baan leren tijdens de qually en voorzichtig ook want ik heb de SR nodig om uit rookies te komen. Rustig aan dus. Als 1na laatste op de grid gestart, en dan maar met een eitje onder t gaspedaal de race rijden. Op een enkele uitglijder na en soms wat verremmen en NET op de baan houden de race uit kunnen rijden, voldoende voor mn license. Maar wat de grootste opsteker was, is dat ik vanaf ronde 10 op de 3de plek heb gereden en pas in de laatste ronde werd ingehaald en dus naar plek 4 degradeerde. Een groot deel omdat peeps van de baan gleden, maar ook met twee mooie inhaalacties zonder contact (een uitrem actie en eentje sneller het rechte stuk op). En dit was de allereerste keer dat ik dit circuit gezien heb :p Ik had t naar mn zin!

Maar ik ga m nu toch eerst maar eens in practice sessions rijden :p

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Beltoni schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:02:
Derde en laatste race voor vanavond. Nu ingedeeld in de tweede split, daar sta ik dan gelijk op pole. Uiteindelijk mijn eerste plek afgestaan en vrij rustig de race uitgereden. Continue binnen een seconde gebleven maar ben het gevecht nooit echt aangegaan. Na die twee dramatische races had ik even behoefte aan wat consistentie.

iRating gelijk weer boven de 2k dus dan val ik waarschijnlijk net weer in de top split. Wordt de volgende keer gelijk weer bikken.
Als 'net rookie af' , vraagje:
zijn die splits ingedeeld op irating, beste in split 1 enzo? En hoe weet je in welke je zelf zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
ActualFantasy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:57:
[...]

ik gebruik OBS om te streamen naar mixer, of twitch. Voordeel van obs is dat je losse profiles en scene collections kunt maken voor beide. Je kunt er daarnaast ook mee recorden, maar twitch heeft een export functie naar youtube, en bij mixer kun je de sessie downloaden en vervolgens op youtube uploaden. Wat ik dan nog wel doe, is de replay recorden met OBS om zo een soort 'television' verslag van de race buiten cockpit view te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
fre0n schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Als 'net rookie af' , vraagje:
zijn die splits ingedeeld op irating, beste in split 1 enzo? En hoe weet je in welke je zelf zit?
Na afloop kan je het zien als je over het race results icon zweeft. Hieronder een voorbeeld. Aan het sterretje zie je in welke split je hebt gereden, hier dus #2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8fVmUqYCo19fHndiNUm6M7QgDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBLqHJMKBQ3EsYaDWIEONxwb.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens de race kan je een inschatting maken op basis van de SoF (Strength of Field), oftewel de gemiddelde iRating. In de top split lag deze vanavond rond de 2.600, in de tweede split was het slechts 2.000

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 05-05-2020 23:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:51

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Wat is de BMW M8 op Laguna Seca toch een heerlijke combo *O* .

Twee keer gereden vandaag:

Eerste race als 2e gekwalificeerd en met 0 inc. 2e over de streep (4e split)
Twee race (3e split) als 7e gekwalificeerd en uiteindelijk de race gewonnen na een aantal battles :D *O* !

Rij nu lage en consistente 1:22érs.. op racepace maar opt. staat op 1:21,2.. daar kunnen we nog wel iets verbeteren. Genoeg te doen dus deze week!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

Beltoni schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:02:

Juist de uitdaging aangaan, dat is het leuke. Flink oefenen en dan kom je vanzelf verder naar voren. Als ik zie hoe kort je pas bezig bent, en hoeveel progressie je boekt wordt het alleen maar beter.

Tip: let niet op iRating. Trust me, ik heb het jarenlang wel gedaan, en daardoor eigenlijk veel te weinig geraced. Just have fun, die iRating komt vanzelf op een niveau waar hij thuishoort. Je wint wat, je verliest wat, maar als je krampachtig naar iRating gaat staren, ga je uiteindelijk minder rijden, waardoor je uiteindelijk steeds minder goed gaat rijden. De gasten met hoge iRating hebben die niet omdat ze zo'n natuurtalent hebben, maar omdat ze gewoon heel veel oefenen, en bezig zijn om beter te worden.
Ik zit nu net onder de 4k. Max is ong. 4.2k geweest, en dit is denk ik wel ongeveer mijn niveau. Misschien als ik me weer helemaal op de Skip ga toeleggen dat het wel hoger kan worden, maar dat boeit me eigenlijk niet. Ik rij nu voornamelijk in de L79 (LEUK !!!) en de Skip doe ik erbij voor de fun omdat ik die auto gewoon goed ken, en daardoor weinig oefening nodig heb om een redelijk goede pace te hebben. Ik denk dat Jimmy op dit moment wel wat sneller dan mij is, om hem weer bij te halen zou ik elke dag een uur of 2 moeten oefenen in de Skip, en daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Vind het wel prima zo :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:08:
[...]

Juist de uitdaging aangaan, dat is het leuke. Flink oefenen en dan kom je vanzelf verder naar voren. Als ik zie hoe kort je pas bezig bent, en hoeveel progressie je boekt wordt het alleen maar beter.

Tip: let niet op iRating. Trust me, ik heb het jarenlang wel gedaan, en daardoor eigenlijk veel te weinig geraced. Just have fun, die iRating komt vanzelf op een niveau waar hij thuishoort. Je wint wat, je verliest wat, maar als je krampachtig naar iRating gaat staren, ga je uiteindelijk minder rijden, waardoor je uiteindelijk steeds minder goed gaat rijden. De gasten met hoge iRating hebben die niet omdat ze zo'n natuurtalent hebben, maar omdat ze gewoon heel veel oefenen, en bezig zijn om beter te worden.
Ik zit nu net onder de 4k. Max is ong. 4.2k geweest, en dit is denk ik wel ongeveer mijn niveau. Misschien als ik me weer helemaal op de Skip ga toeleggen dat het wel hoger kan worden, maar dat boeit me eigenlijk niet. Ik rij nu voornamelijk in de L79 (LEUK !!!) en de Skip doe ik erbij voor de fun omdat ik die auto gewoon goed ken, en daardoor weinig oefening nodig heb om een redelijk goede pace te hebben. Ik denk dat Jimmy op dit moment wel wat sneller dan mij is, om hem weer bij te halen zou ik elke dag een uur of 2 moeten oefenen in de Skip, en daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Vind het wel prima zo :)
Thanks, goed advies! Ik staar me overigens niet dood op de iRating hoor. Het was meer om aan te geven dat ik net onder de top split zit qua zowel skill als rating. Doordat het niveau dusdanig groot is tussen de twee splits brengt het toch wat extra spanning mee.

Overigens wel maandag al een race overgeslagen omdat het toch al de laatste dag was. Misschien onbewust wel gerelateerd aan mijn rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:08:
[...]

Tip: let niet op iRating. Trust me, ik heb het jarenlang wel gedaan, en daardoor eigenlijk veel te weinig geraced. Just have fun, die iRating komt vanzelf op een niveau waar hij thuishoort. Je wint wat, je verliest wat, maar als je krampachtig naar iRating gaat staren, ga je uiteindelijk minder rijden, waardoor je uiteindelijk steeds minder goed gaat rijden.
Helemaal waar ja! Het kon me gisteren ook echt niet schelen dat ik het podium op 0,034 seconde mis liep en 5de werd... ik bedoel, hoe vaak heb je een foto finish met 3 man op een road course? Toch fucking vet? :9 Die rating komt inderdaad vanzelf wel op een plek waar 'ie thuis hoort. Daarnaast komt je tussen de 2200 en 5000 in 99% van de gevallen in de top split terecht, en voor die echte special events is 5000 ook niet genoeg, dus dat schiet ook niet op haha.

Ik zie sommige hier zich ook druk maken om de SR, maar die vind ik eigenlijk nóg minder van belang. Ik zit nu al iets van 20 races 'klem' op B4.99 maar er zijn zo weinig B en A events dat ik geen motivatie heb om door te schuiven. Als je gewoon fair raced, maakt het echt niet uit als je soms een 4x krijgt van iemand die je een kusje geeft.

@Beltoni Nog een tip voor de toekomst: als je schade in je outlap van de kwalificatie rijdt, gelijk Esc en opnieuw beginnen. Met een beetje geluk kost het je geen extra ronde, maar heb je wel weer een frisse auto.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kan iemand het volgende verklaren?
Mijn FoV staat ingesteld op de afstand van mijn scherm.
Maar op de kleine oval circuits zoals Martinsville, Bristol, Dover, enz lijken de circuits superklein terwijl op filmpjes op Youtube de circuits veel groter lijken. Ook via de camera vanuit de auto.
Staat mijn FoV dan toch niet goed of vertekend het beeld op Youtube het heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
fietsbob schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:20:
Kan iemand het volgende verklaren?
Mijn FoV staat ingesteld op de afstand van mijn scherm.
Maar op de kleine oval circuits zoals Martinsville, Bristol, Dover, enz lijken de circuits superklein terwijl op filmpjes op Youtube de circuits veel groter lijken. Ook via de camera vanuit de auto.
Staat mijn FoV dan toch niet goed of vertekend het beeld op Youtube het heel erg?
Kun je eens een voorbeeld laten zien van hoe het bij jou en bij de YT-filmpjes die je noemt uitziet? En het is dus specifiek bij de kleine ovals?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jimmy J. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:45:
[...]
Helemaal waar ja! Het kon me gisteren ook echt niet schelen dat ik het podium op 0,034 seconde mis liep en 5de werd... ik bedoel, hoe vaak heb je een foto finish met 3 man op een road course? Toch fucking vet? :9 Die rating komt inderdaad vanzelf wel op een plek waar 'ie thuis hoort. Daarnaast komt je tussen de 2200 en 5000 in 99% van de gevallen in de top split terecht, en voor die echte special events is 5000 ook niet genoeg, dus dat schiet ook niet op haha.

Ik zie sommige hier zich ook druk maken om de SR, maar die vind ik eigenlijk nóg minder van belang. Ik zit nu al iets van 20 races 'klem' op B4.99 maar er zijn zo weinig B en A events dat ik geen motivatie heb om door te schuiven. Als je gewoon fair raced, maakt het echt niet uit als je soms een 4x krijgt van iemand die je een kusje geeft.
Die race gisteren was heerlijk inderdaad, en dan boeit het zelfs niet welke split het is :)
Wat je zegt, voor de meeste series is 2000-2500 irating voldoende om in de topsplit te komen, daar ligt het dan aan jou om een goeie Q tijd neer te zetten, en vooraan (iig buiten het gedrang) mee te rijden. Special events topsplit is voor mij ook niet haalbaar. Niet kwa irating, maar ook niet kwa snelheid. Wij komen meestal in split 2-4 terecht, en dat is prima.
Kwa SR moet je voldoende hebben om de races te kunnen rijden die je wil rijden, alles daarbuiten is alleen leuk voor de statistieken :) Ik heb de afgelopen tijd door de special events op A4.99 gestaan, maar nu door de normale races ik ie weer een klein beetje gezakt. Ik lig er niet wakker van :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Yay.. video uploaden gelukt.

Mijn eerste skip race van gisteren, op zandvoort.

[ Voor 25% gewijzigd door ActualFantasy op 06-05-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:45:

[YouTube: Zandvoort Skip Barber eerste race]
Het eerste wat me opvalt is dat je waarschijnlijk geen loadcell pedalen hebt :)
Je remt op de meeste plaatsen te vroeg en te hard. Ook rem je niet consistent. Je moduleert heel erg met de rem, terwijl je met de Skip normaal ongeveer tussen de 50 en 60% remt, even vasthoudt, en dan dan langzaam druk afbouwt naarmate je langzamer gaat en richting de apex stuurt. Ik hoor ook aan het geluid dat je regelmatig de wielen blokkeert hierdoor, wat behoorlijk bagger is voor de bandentemps -> minder grip -> nog eerder lockup enz...

Je kunt de meeste non loadcell pedalen sets vrij eenvoudig beter laten voelen dan alleen die stomme veer. Een stressbal erachter leggen bv. kan al heel veel schelen, maar er is vast wel een berg over te googlen over hoe je de pedalen beter kunt laten voelen.
Toen ik nog G25 pedalen had heb ik een papier pcikup rol van een printer binnenin de veer gestopt, en toen de pedalen gaan calibreren. Daarbij ook de brake curve (in iRacing) aanpassen op wat er logisch uitziet. Ik had die toen op 4 of 5 staan volgens mij, wat een hele progressieve curve geeft (weinig remmen in het begin in relatie tot pedal travel, en veel op het einde (waar ik het pedaal niet meer ver indrukte, omdat ik tegen die hard rubberen rol aan het trappen was). Werkte best goed moet ik zeggen. Volgens mij heb ik die pedalen nog liggen, kijken of ik er straks even een foto van kan maken.

Edit:
Net ff gecheckt, maar die remveer zit in een soort plastic omhulsel, en dan moet ik het zaak je gaan opendraaien. Nu geen tijd voor, misschien straks.
Voorbeeld van die rol (het zwarte busje waar de rol omheen zit had ik er natuurlijk uit gehaald):
Afbeeldingslocatie: https://www.toner7.com/images/product/C250DPR.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door derx666 op 06-05-2020 10:16 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Je remt op de meeste plaatsen te vroeg en te hard. Ook rem je niet consistent. Je moduleert heel erg met de rem, terwijl je met de Skip normaal ongeveer tussen de 50 en 60% remt, even vasthoudt, en dan dan langzaam druk afbouwt naarmate je langzamer gaat en richting de apex stuurt. Ik hoor ook aan het geluid dat je regelmatig de wielen blokkeert hierdoor, wat behoorlijk bagger is voor de bandentemps -> minder grip -> nog eerder lockup enz...

Je kunt de meeste non loadcell pedalen sets vrij eenvoudig beter laten voelen dan alleen die stomme veer. Een stressbal erachter leggen bv. kan al heel veel schelen, maar er is vast wel een berg over te googlen over hoe je de pedalen beter kunt laten voelen.
Toen ik nog G25 pedalen had heb ik een papier pcikup rol van een printer binnenin de veer gestopt, en toen de pedalen gaan calibreren. Daarbij ook de brake curve (in iRacing) aanpassen op wat er logisch uitziet. Ik had die toen op 4 of 5 staan volgens mij, wat een hele progressieve curve geeft (weinig remmen in het begin in relatie tot pedal travel, en veel op het einde (waar ik het pedaal niet meer ver indrukte, omdat ik tegen die hard rubberen rol aan het trappen was). Werkte best goed moet ik zeggen. Volgens mij heb ik die pedalen nog liggen, kijken of ik er straks even een foto van kan maken.
Ja, klopt, ik heb de t3pa pro pedalen.

En ja, dat remmen is idd irritant, waardoor ik zelf ook merk dat ik niet consistent elke ronde hetzelfde kan remmen. Dat is ook de eerste upgrade die ik ga halen als het weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Kun je eens een voorbeeld laten zien van hoe het bij jou en bij de YT-filmpjes die je noemt uitziet? En het is dus specifiek bij de kleine ovals?
Zelf kan ik nu geen filmpje maken ivm werk, maar als je dit filmpje bekijkt lijkt de oval groter dan wat ik thuis zie. Ik hoef een keer gas te geven en ben in de volgende bocht. En voor de bocht moet ik veel remmen anders zie ik de muur.

YouTube: Short track tempers at Martinsville - NASCAR iRacing National Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:45:

[YouTube: Zandvoort Skip Barber eerste race]
Leuke race vol actie, jammer van die halve move @11:08

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Jimmy J. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:45:

@Beltoni Nog een tip voor de toekomst: als je schade in je outlap van de kwalificatie rijdt, gelijk Esc en opnieuw beginnen. Met een beetje geluk kost het je geen extra ronde, maar heb je wel weer een frisse auto.
Dat was ik nog aan het overwegen. Paar dagen geleden raakte ik daardoor wel een ronde kwijt terwijl ik slechts een paar meter de pit uit rolde. Merkte dat ik wat langzamer was maar kwam er pas op start/finish achter dat ik echt veel topsnelheid kwijt was...

Weer een leermoment je.

Omtrent de non-load cell discussie hierboven. Rijd zelf met de standaard TX pedalen. Vooral in een bocht als Tarzan heb ik echt enorm veel problemen om mijn remkracht te doseren waardoor ik ook veel tijd verlies. Net als een paar anderen heb ik al de T-LCM op het oog, tot die tijd misschien goed om te improviseren met een veer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Leuke race vol actie, jammer van die halve move @11:08
Ja, zat daar zelf ook beetje mee, maar het gekke was dat er geen contact was volgens iracing.zelfs geen 0x.

En die persoon heeft niet geklaagd ook. En ik ging gewoon vol door, en hij gooide de deur wel resoluut dicht.
Ik had hem juist voorbijgelaten met ruimte omdat ik dacht dat hij veel sneller was.

[ Voor 19% gewijzigd door ActualFantasy op 06-05-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Dat was ik nog aan het overwegen. Paar dagen geleden raakte ik daardoor wel een ronde kwijt terwijl ik slechts een paar meter de pit uit rolde. Merkte dat ik wat langzamer was maar kwam er pas op start/finish achter dat ik echt veel topsnelheid kwijt was...

Weer een leermoment je.

Omtrent de non-load cell discussie hierboven. Rijd zelf met de standaard TX pedalen. Vooral in een bocht als Tarzan heb ik echt enorm veel problemen om mijn remkracht te doseren waardoor ik ook veel tijd verlies. Net als een paar anderen heb ik al de T-LCM op het oog, tot die tijd misschien goed om te improviseren met een veer o.i.d.
Dat was op Brands Hatch, waar de pitstraat net anders ligt. Ik kan mij nog herinneren dat je dat toen ook verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hele simpele mod die ong. hetzelfde doet als die ik in de edit bij mijn vorige bericht beschrijf: https://www.3drap.it/prod...stmaster-t3pa-pro-pedals/
Ze hebben die ook voor de default t3pa (non pro) pedalen. Voor 17,- kun je je bijna geen buil vallen, of je moet zelf al een stevig stuk rubber van ong. die maat hebben die je er zelf in kan modden, dat scheelt natuurlijk weer :)

Let wel op dat je dan in iRacing met die brake factor (brake curve) setting gaat spelen om het juiste gevoel te krijgen. Voor mensen die een LC rem hebben moet die op 0 staan.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ourplayground
Ik zie meerdere filmpjes voorbij komen, daardoor wil ik ook graag even een filmpje delen van een leuk gevecht die mijn hartje wat harder deed kloppen.. (niet goed voor je stress level... :))
De blauwe auto ben ik en nooit verwacht dat ik op deze manier een gevecht kon aangaan.
Wellicht leuk om te weten voor de 1 scherm racers die overwegen naar 3 schermen te gaan: in de Hugenholzbocht (die scherpe naar links) zie ik de persoon links van mij vol in beeld. Daardoor schakelde ik ook naar cockpit view, om mij later te beseffen dat dit natuurlijk geen zin had als je alleen je midden scherm opneemt..
Doordat je je tegenstander ziet heb je echt een veel beter overzicht.

Zoals al eerder vermeld heb ik zelf helaas het einde van de race verprutst... (uiteraard dat niet opgenomen...)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Omtrent de non-load cell discussie hierboven.

Lijkt wel de omgekeerde wereld :)
Ik heb (nog) geen problemen met de G29 pedalen ..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
Hele simpele mod die ong. hetzelfde doet als die ik in de edit bij mijn vorige bericht beschrijf: https://www.3drap.it/prod...stmaster-t3pa-pro-pedals/
Ze hebben die ook voor de default t3pa (non pro) pedalen. Voor 17,- kun je je bijna geen buil vallen, of je moet zelf al een stevig stuk rubber van ong. die maat hebben die je er zelf in kan modden, dat scheelt natuurlijk weer :)

Let wel op dat je dan in iRacing met die brake factor (brake curve) setting gaat spelen om het juiste gevoel te krijgen. Voor mensen die een LC rem hebben moet die op 0 staan.
Dankje, ik ga dat eens proberen.

Maar dan laat ik hem wel printen door mijn broertje ;) de afmetingen en alles staan op thingiverse zag ik. Kan ik het zelf proberen op verschillende sterktes ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

V8 Supercars op Spa, met Norris deze week, begint dalijk.

Hier is een (legale) live stream: click.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Luckeh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:15:
V8 Supercars op Spa, met Norris deze week, begint dalijk.

Hier is een (legale) live stream: click.
Dat was onverwacht gaaf. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Supercars is eigenlijk altijd wel actie. Korte races met lompe wagens die tegen een tikje kunnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MartijnA3 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Lol, McLauglin (P2 finish) had een contact direct na de S/F lijn..ging daarmee over de 20 en kreeg een post race penalty cadeau van iRacing.

edit: Een Graig Bard geeft een post-race penalty aan Van Gisbergen voor dat contact na de chicane. En dankzij dat contact opkomen S/F lijn ging ook De Pasquale over de incident limit. Dus ik heb geen idee wie er nu gewonnen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Luckeh op 06-05-2020 11:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou gaat de grid omgekeerd......

Dat is pas chaos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:43:
Nou gaat de grid omgekeerd......

Dat is pas chaos.
Ja, ziet er uit als een GoT reverse grid race :P
Ingang pitlane werd even fijn geblokkeerd door Norris. Onder de rookwolken zitten 4 auto's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLxPx6K_F8V57Qrgc47HWjyvs7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUle5cl21GCFgoDIkJmVESVC.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Ingang pitlane werd even fijn geblokkeerd door Norris. Onder de rookwolken zitten 4 auto's...

[Afbeelding]
Ik zag dat, maar Norris reed tegen het verkeer in en probeerde zo pit in te draaien, enig idee waarom hij dat deed?

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

mopperonkel22 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:02:
Omtrent de non-load cell discussie hierboven.

Lijkt wel de omgekeerde wereld :)
Ik heb (nog) geen problemen met de G29 pedalen ..
Je denkt dat je (nog) geen problemen hebt met de G29 pedalen, maar trust me, het remmen met een loadcell (of brake mod) wordt een heel stuk consistenter als wat je nu kunt. Ik zie je hier regelmatig mopperen :D over races. Kijk maar eens goed naar het filmpje van ActualFantasy en dan vooral naar zijn rem input. Vergelijk dat eens met replays van jezelf, en je eigen rem input. Ik verwacht dat dat er wel redelijk hetzelfde uit zal zien, en dat ook jij met wat kleine aanpassingen een veel betere ervaring zal hebben met remmen.
Ik weet niet of die G29 pedalen veel anders zijn dat de G25 pedalen, maar zo op het eerste gezicht niet. Ik zal straks die van mij eens open draaien, en een paar foto's maken van wat ik veranderd heb. Ik zie trouwens net op de Logitech website dat de G29 pedalen wel al anders zijn, en een Non-linear rempedaal hebben. Wellicht dat daar al een soort brakemod in zit ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:55:
[...]

[Afbeelding]
Komt bekend voor hè, @Linc

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Je denkt dat je (nog) geen problemen hebt met de G29 pedalen, maar trust me, het remmen met een loadcell (of brake mod) wordt een heel stuk consistenter als wat je nu kunt. Ik zie je hier regelmatig mopperen :D over races. Kijk maar eens goed naar het filmpje van ActualFantasy en dan vooral naar zijn rem input. Vergelijk dat eens met replays van jezelf, en je eigen rem input. Ik verwacht dat dat er wel redelijk hetzelfde uit zal zien, en dat ook jij met wat kleine aanpassingen een veel betere ervaring zal hebben met remmen.
Ik weet niet of die G29 pedalen veel anders zijn dat de G25 pedalen, maar zo op het eerste gezicht niet. Ik zal straks die van mij eens open draaien, en een paar foto's maken van wat ik veranderd heb. Ik zie trouwens net op de Logitech website dat de G29 pedalen wel al anders zijn, en een Non-linear rempedaal hebben. Wellicht dat daar al een soort brakemod in zit ?
Beetje offtopic, maar de G29 heeft al een rubber blokje in het rempedaal zodat je wat meer gevoel hebt.

Weer ontopic: Die actie van Lando 8)7 Denk dat'ie niet een hele ronde wilde limpen en daarom op die manier wilde pitten? Zoiets heb ik in een van mijn eerste GoT-League races ook wel eens gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wormaap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Beetje offtopic, maar de G29 heeft al een rubber blokje in het rempedaal zodat je wat meer gevoel hebt.

Weer ontopic: Die actie van Lando 8)7 Denk dat'ie niet een hele ronde wilde limpen en daarom op die manier wilde pitten? Zoiets heb ik in een van mijn eerste GoT-League races ook wel eens gedaan :X
Ah ok, dat wist ik niet. Dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat ik met mijn G25 pedalen gedaan heb. Dan zou ik alleen nog even met de brake factor/force/whatever slider spelen (@mopperonkel22). De standaard 1.8 kan best wel eens niet optimaal zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Ah ok, dat wist ik niet. Dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat ik met mijn G25 pedalen gedaan heb. Dan zou ik alleen nog even met de brake factor/force/whatever slider spelen (@mopperonkel22). De standaard 1.8 kan best wel eens niet optimaal zijn.
speel een beetje tussen de 1.6 en 1.8. Het enige probleem is dat ik na elke opstart van pc de pedalen moet kalibreren.. anders rem ik de assen onder de auto uit

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
mopperonkel22 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:
[...]

speel een beetje tussen de 1.6 en 1.8. Het enige probleem is dat ik na elke opstart van pc de pedalen moet kalibreren.. anders rem ik de assen onder de auto uit
Daar had ik met de G29 ook last van. Aan het begin van elke sessie de rem even vol intrappen en weer loslaten loste het voor die sessie op, wellicht dat dat voor jou ook helpt. In ieder geval iets sneller dan elke keer opnieuw kalibreren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

mopperonkel22 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:18:
[...]

Dat is een "feature" van de G29 pedalen. Je hoeft trouwens als alles goed is niet te calibreren, maar als iRacing gestart is even alle 3 de pedalen een keer volledig intrappen zou voldoende moeten zijn.

Probeer ook eens hoger dan de 1.8 te gaan. Volgens mij zat ik met die brake mod zo rond de 4, maar ik weet dus niet hoe hard dat rubber is wat in de G29 pedalen zit. Die van mij was redelijk stevig. Zoals gezegd, ik zal straks eens wat foto's maken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Ja, klopt, ik heb de t3pa pro pedalen.

En ja, dat remmen is idd irritant, waardoor ik zelf ook merk dat ik niet consistent elke ronde hetzelfde kan remmen. Dat is ook de eerste upgrade die ik ga halen als het weer kan.
Groepskorting op de tlcm pedalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Dat is een "feature" van de G29 pedalen. Je hoeft trouwens als alles goed is niet te calibreren, maar als iRacing gestart is even alle 3 de pedalen een keer volledig intrappen zou voldoende moeten zijn.

Probeer ook eens hoger dan de 1.8 te gaan. Volgens mij zat ik met die brake mod zo rond de 4, maar ik weet dus niet hoe hard dat rubber is wat in de G29 pedalen zit. Die van mij was redelijk stevig. Zoals gezegd, ik zal straks eens wat foto's maken.
heb een paar ronden laguna seca in f3 geprobeerd. Als ik de rem op 4.0 instel lijkt het of ik net de bite mis. tja dat is weer zoiets.. een gevoel in tekst uitdrukken .. terug naar 1,77 . af en toe binnen voorwiel blokkerend maar die loopt dan al bijna vrij. Ik ga naar mate de banden warmer worden en auto lichter iets met de bb naar achteren..
Zal straks eens wat langer proberen..
Ook ik moet soms even stoppen met racen ;)

Over de gehele iRacing ervaring ... aangezien dat dit de eerste keer is dat ik racesims doe met een stuur en pedalen ( jaartje f1 op xbox met controller) ben ik best tevreden over wat ik eruit haal.
De ergernissen die we zeker allemaal hebben zijn voornamelijk de onzinnige ongevallen.. bv vanmorgen in warmingup lap erafgetikt worden van achteren etc.. ecte raceongevallen horen erbij.. die maak ik zelf ook.
Zelf hou ik van de racespanning en zal dus minder oefenen en testen etc.. doe wel ghost en practices.. maar als het een beetje lukt gewoon racen. soms verras je jezelf nog ..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

mopperonkel22 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:11:
[...]

heb een paar ronden laguna seca in f3 geprobeerd. Als ik de rem op 4.0 instel lijkt het of ik net de bite mis. tja dat is weer zoiets.. een gevoel in tekst uitdrukken .. terug naar 1,77 . af en toe binnen voorwiel blokkerend maar die loopt dan al bijna vrij. Ik ga naar mate de banden warmer worden en auto lichter iets met de bb naar achteren..
Zal straks eens wat langer proberen..
Ook ik moet soms even stoppen met racen ;)

Over de gehele iRacing ervaring ... aangezien dat dit de eerste keer is dat ik racesims doe met een stuur en pedalen ( jaartje f1 op xbox met controller) ben ik best tevreden over wat ik eruit haal.
De ergernissen die we zeker allemaal hebben zijn voornamelijk de onzinnige ongevallen.. bv vanmorgen in warmingup lap erafgetikt worden van achteren etc.. ecte raceongevallen horen erbij.. die maak ik zelf ook.
Zelf hou ik van de racespanning en zal dus minder oefenen en testen etc.. doe wel ghost en practices.. maar als het een beetje lukt gewoon racen. soms verras je jezelf nog ..
Iedereen wil natuurlijk wat anders uit zijn ervaring. Ik kan dat dus echt niet om zonder voldoende practice een race te starten. Dat vind ik gewoon echt zonde van mijn tijd, en ik beleef er geen plezier aan als ik niet comfortabel rondes kan rijden. Dan ga ik me op mijn eigen fouten ergeren, en dan wordt het van kwaad tot erger.
Zo heb ik anderhalve week geleden de L79 race op Indianapolis overgeslagen omdat ik totaal niet comfortabel was met de auto/setup. Ik had hem wellicht wel uit kunnen rijden, maar gegarandeerd dat ik wel een keer gespind was, of andere fouten gemaakt had, en dan hoeft het voor mij niet. Je hoeft niet noodzakelijk alleen je eigen race hiermee te verpesten, maar misschien ook de race van iemand anders. Ik wil niet dat iemand zo tegen mij raced (en me eraf kegelt omdat ie zn auto niet onder controle heeft), en dan moet ik het zelf natuurlijk ook niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door derx666 op 06-05-2020 13:34 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb m'n skip aangepast. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/poDOn2M.png?1

[ Voor 53% gewijzigd door MartijnA3 op 06-05-2020 15:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29
:o
Zo daar gingen weer aardig wat punten ..... in het echt word dit al behoorlijk hard afgerekend
ach we hebben toch een lockdown dus even een paar racen extra doen om je puntjes weer terug te krijgen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zojuist mijn 2e race in de Skip op Zandvoort. Ging dit keer niet zo goed omdat ik aantal keren van de baan schoot en de motor af sloeg. Heeft me zeker 40 sec. in totaal gekost wat dus het verschil is tussen P13 en P9. Is er een instelling dat de Skip niet af slaat want iedere keer moet ik dan nadenken in welke volgorde ik wat moet doen en dat gaat me nog niet zo goed af:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Doubleoz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:02:
Zojuist mijn 2e race in de Skip op Zandvoort. Ging dit keer niet zo goed omdat ik aantal keren van de baan schoot en de motor af sloeg. Heeft me zeker 40 sec. in totaal gekost wat dus het verschil is tussen P13 en P9. Is er een instelling dat de Skip niet af slaat want iedere keer moet ik dan nadenken in welke volgorde ik wat moet doen en dat gaat me nog niet zo goed af:(
Ja in de settings pagina waar je ook je pedalen instelt is er een optie voor anti-stall clutch. Die aanzetten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Ja in de settings pagina waar je ook je pedalen instelt is er een optie voor anti-stall clutch. Die aanzetten.
Heeft de anti clutch setting geen invloed (lees: penalty) op je rondetijden? Reed eerst met blip maar dit had blijkbaar een negatief effect op de prestaties van de auto.

Rijdt nu met clutch uit maar het afslaan van de motor ervaar ik ook als iets bijzonder frustrerends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:21:
[...]

Heeft de anti clutch setting geen invloed (lees: penalty) op je rondetijden? Reed eerst met blip maar dit had blijkbaar een negatief effect op de prestaties van de auto.

Rijdt nu met clutch uit maar het afslaan van de motor ervaar ik ook als iets bijzonder frustrerends.
Als ik het me goed herinner krijg je niet direct een penalty voor het gebruiken van de automatische settings, maar bedient de automatische koppeling hem gewoon veel langzamer dan je zelf zou kunnen, en komt daar de vertraging vandaan. Anti-stall laat je best langzaam wegrijden als je niet zelf erbij koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:21
[...]

Tijd voor nieuwe pedaaltjes ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[...]

Nee, dit heeft nl. niks te maken met het clutchen tijdens het schakelen (auto-clutch / auto-blip) maar alleen als je stilstaat/spint. Dan wordt de clutch automatisch ingetrapt om afslaan te voorkomen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wormaap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:24:
[...]

Als ik het me goed herinner krijg je niet direct een penalty voor het gebruiken van de automatische settings, maar bedient de automatische koppeling hem gewoon veel langzamer dan je zelf zou kunnen, en komt daar de vertraging vandaan. Anti-stall laat je best langzaam wegrijden als je niet zelf erbij koppelt.
Voor wegrijden is het ook het beste om zelf te koppelen, dat is gewoon veruit het snelste. Bij de Skip kan je wegkomen met een buttonclutch (clutch gemapt op een knopje), en die gewoon te dumpen. Zit afaik weinig verschil in de Skip tussen op de clutch wegrijden, en deze gewoon te dumpen met volgas.
Bij andere auto's (Lotus 79) is clutchen wel echt noodzakelijk. Anders kom je of niet weg, of je legt een mooie zwarte 11 neer bij het wegrijden (zoals ik bij de laatste race :P).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Voor wegrijden is het ook het beste om zelf te koppelen, dat is gewoon veruit het snelste. Bij de Skip kan je wegkomen met een buttonclutch (clutch gemapt op een knopje), en die gewoon te dumpen. Zit afaik weinig verschil in de Skip tussen op de clutch wegrijden, en deze gewoon te dumpen met volgas.
Bij andere auto's (Lotus 79) is clutchen wel echt noodzakelijk. Anders kom je of niet weg, of je legt een mooie zwarte 11 neer bij het wegrijden (zoals ik bij de laatste race :P).
Da's (sinds ik geen auto-blip meer gebruik, dus sinds eergisteren...) inderdaad hoe ik het doe. Gewoon in de 1, koppeling in en bij groen dumpen. Dat is ook meteen een flink stuk sneller dan met auto-clutch wegrijden. Toen ik dat gisteren in mijn eerste race deed schrok ik meteen even van hoe snel ik op mensen af begon te rijden :+ Daarna verplaats ik m'n linkervoet naar de rem en daar blijft'ie de rest van de race :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik koppel wel zelf met opschakelen (met terugschakelen hoeft het niet), en doe dat tegenwoordig (tot ergernis van mijn vrouw want dat schijn je in de huiskamer te horen als ik koppel :P) weer met het koppelingspedaal. Kan nl. met het Fanatec Porsche stuur niet zo makkelijk bij de knopjes, en het makkelijks bereikbare knopje aan de linkerkant heb ik al voor m'n discord chat gebind. Rechts koppelen en opschakelen krijg ik niet geregeld :) En ik was het nu toch al weer gewend van de Lotus, en dan wordt dat pedaal ook eens gebruikt :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:24:
[...]

In de Skip gebruik ik tegenwoordig gewoon een knopje om te clutchen. Dan hoeft m'n voet ook niet van het gas tijdens de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:54:
[...]

In de Skip gebruik ik tegenwoordig gewoon een knopje om te clutchen. Dan hoeft m'n voet ook niet van het gas tijdens de race.
Maar je clutched toch met links en geeft gas met rechts?

Ik hou gas er vol op, en gebruik mijn pedaal nu met opschakelen, en soms ook voor neerschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Ik hou gas er vol op, en gebruik mijn pedaal nu met opschakelen, en soms ook voor neerschakelen.
Voor terug te schakelen hoef je in de Skip niet te clutchen. Kan zijn dat je misschien even je gas moet blippen. Dat gaat zo automatisch bij mij dat ik niet eens zeker weet of ik het nou wel of niet doe :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Voor terug te schakelen hoef je in de Skip niet te clutchen. Kan zijn dat je misschien even je gas moet blippen. Dat gaat zo automatisch bij mij dat ik niet eens zeker weet of ik het nou wel of niet doe :)
Blippen geeft een stuk meer kans dat'ie daadwerkelijk schakelt. Zonder blip moet je al best een eind in toeren gezakt zijn, anders mist'ie de shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Met voet van het gas bedoelt'ie het even loslaten van het gas om zonder koppeling op te kunnen schakelen. Als je wel koppelt bij het opschakelen kun je gewoon volgas houden. Er zijn hele uiteenzettingen en experimenten op het Skipforum of koppelen of 'lift-shift' nou sneller is, en niemand is het er ooit over eens. Mijn conclusie is dat het verschil in ieder geval klein genoeg is dat het gewoon persoonlijke voorkeur wordt. Mijn gok zou zijn dat button clutch iets sneller is dan lift-shift, omdat een knopje indrukken domweg sneller kan dan je voet 30-40% van het gas halen, maar dat tweede voelt voor mij natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Hehehe, ik moest ook even nadenken maar het klopt. Downshift is even gas blippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Hehehe, ik moest ook even nadenken maar het klopt. Downshift is even gas blippen.
Ik moet echt een replay gaan nakijken of ik het wel of niet doe. Ik denk het wel, maar zeker weet ik het niet :D

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Rossi46 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Tijd voor nieuwe pedaaltjes ;)
Regel jij wat voor me? Die dingen zijn nergens meer te krijgen :/

Is het al juni? Wanneer sluit je aan?

[ Voor 31% gewijzigd door Beltoni op 06-05-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Voor de liefhebbers tegen 18.30 ben ik weer live op Twitch. Ben maar een beginner en tips e.d. zijn ook altijd welkom. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
kampers schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:25:
Voor de liefhebbers tegen 18.30 ben ik weer live op Twitch. Ben maar een beginner en tips e.d. zijn ook altijd welkom. :)
Beetje lastig te zien omdat ik je stuur in je handen niet zie, maar het lijkt alsof je niet goed gekalibreerd hebt ofzo. Je stuurt erg onregelmatig met grote sprongen en stuur ingame lijkt helemaal niet overeen te komen met wat je handen doen. Kijk het eens na dat je stuur ingame wel overeen komt met je echte stuur, het lijkt alsof je ingame stuur 2x zo veel draait ofzo. Je zit regelmatig meer dan 180 graden te sturen in bochten waar dat echt niet nodig is (alles behalve heel scherpe hairpins).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Is er iemand die me wat raad kan geven over een goede dash display?

Van wat ik tegenkom zou ik liefst iets in de aard van de SIMDisplay LCD hebben, op gebied van uiterlijk en mogelijkheden. Misschien heeft iemand hier wat meer ervaring mee?

Thanks alvast!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Wat ik niet wist is dat je altijd gebruik kan maken van de Iracing Test Drive, dus niet alleen als ze in onderhoud zijn.

https://testdrive.iracing.com/

Net heerlijk een stel auto's getest op Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Edit:
Net ff gecheckt, maar die remveer zit in een soort plastic omhulsel, en dan moet ik het zaak je gaan opendraaien. Nu geen tijd voor, misschien straks.
Voorbeeld van die rol (het zwarte busje waar de rol omheen zit had ik er natuurlijk uit gehaald):
[Afbeelding]
Nog even terugkomend op deze post.

Bedankt voor de tip over dat remmen. Heb er even op gelet een paar rondjes, en geprobeerd om 'gevoeliger; te remmen. als in, remmen, vasthouden en loslaten. niet bijremmen en dat soort ongein.

Dit is nog zonder de 3d geprinte dingen, maar inmiddels is mijn top tijd 1.56.172, en mijn optimal staat op 1.55.6. Dat is toch al een heel stuk sneller.

Het komt dus vooral neer op vloeiender rijden. Thanks voor die tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:21
Beltoni schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:07:
[...]

Regel jij wat voor me? Die dingen zijn nergens meer te krijgen :/

Is het al juni? Wanneer sluit je aan?
Na 17 juni is er veel meer tijd (laatste tentamen). Dus hopelijk kort daarna ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Vandaag tijdens een race op Zandvoort met een beschadigde auto alsnog mijn snelste rondetijd neer gezet en onder de 1:55 gedoken! (Dankzij de tips van gisteren natuurlijk!)

Ik had een perfecte kwalificatie met een tijd in de 1:55, daarna in ronde 2 helaas de nummer 2 vol in mijn achterkant. Vanaf dat moment een tijd op P5 gereden. Na het ontwijken van een crash 2e plek overgenomen, de hele race op 2 seconden van de leider gereden, helaas niet meer in kunnen halen. Toffe race en wat een tof circuit is Zandvoort!

Hier mijn snelste ronde: 1:54:779

Crash gelukkig ontweken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
NickThissen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Beetje lastig te zien omdat ik je stuur in je handen niet zie, maar het lijkt alsof je niet goed gekalibreerd hebt ofzo. Je stuurt erg onregelmatig met grote sprongen en stuur ingame lijkt helemaal niet overeen te komen met wat je handen doen. Kijk het eens na dat je stuur ingame wel overeen komt met je echte stuur, het lijkt alsof je ingame stuur 2x zo veel draait ofzo. Je zit regelmatig meer dan 180 graden te sturen in bochten waar dat echt niet nodig is (alles behalve heel scherpe hairpins).
Hij onderstuurt idd elke keer van de baan af. Nie goed nie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Zojuist mijn eerste race op Zandvoort gereden in de skip.
Als 15de gekwalificeert met een 1:59.945.
Een paar ongelukjes ontweken en gefinished op P11.
Snelste tijd in de race zowaar een 1:58.727.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
R0dsk0ll schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:06:
Vandaag tijdens een race op Zandvoort met een beschadigde auto alsnog mijn snelste rondetijd neer gezet en onder de 1:55 gedoken! (Dankzij de tips van gisteren natuurlijk!)

Ik had een perfecte kwalificatie met een tijd in de 1:55, daarna in ronde 2 helaas de nummer 2 vol in mijn achterkant. Vanaf dat moment een tijd op P5 gereden. Na het ontwijken van een crash 2e plek overgenomen, de hele race op 2 seconden van de leider gereden, helaas niet meer in kunnen halen. Toffe race en wat een tof circuit is Zandvoort!

Hier mijn snelste ronde: 1:54:779

[YouTube: Iracing Hotlap Zandvoort during race 1:54:779 Skip Barber]

Crash gelukkig ontweken.

[YouTube: Skip Barber, crash at Zandvoort circuit!]
haha, mooi man die spotter " go right go right..." daar is de crash man! :)

Net trouwens ook een race gedaan, reed er een na de start bij de tarzan vol in mn poepert! daarna geen fatsoenlijke tijd meer kunnen rijden. kan dat impact hebben op schakelen of remmen? In de tarzan bocht verloor ik al 0,300 op mijn normale tijd namelijk..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:15:
[...]

haha, mooi man die spotter " go right go right..." daar is de crash man! :)

Net trouwens ook een race gedaan, reed er een na de start bij de tarzan vol in mn poepert! daarna geen fatsoenlijke tijd meer kunnen rijden. kan dat impact hebben op schakelen of remmen? In de tarzan bocht verloor ik al 0,300 op mijn normale tijd namelijk..
Van achteren aangetikt worden in de Skip levert vaak verlies van topsnelheid op (vaak zelfs al bij een 0x tikje). Weet je zeker dat je die 0.3s in de Tarzanbocht verloor, en niet al op de run er naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 09:26
fietsbob schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:52:
Wat ik niet wist is dat je altijd gebruik kan maken van de Iracing Test Drive, dus niet alleen als ze in onderhoud zijn.

https://testdrive.iracing.com/

Net heerlijk een stel auto's getest op Spa.
Goed om te weten! Als je dan iets wil kopen, kan je het eerst testen.

Morgen trouwens weer maintenance om 15:00 NL tijd, zag ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ben ik hier op de juiste plaats op mij voor te stellen?

Ik ben Daniël en kom uit de regio Rotterdam. sinds 2 maanden lid op Iracing en race met veel plezier. ik rijd voorlopig allen nog in de Global Mazda cup. puur omdat ik het leuk vind en omdat ik het een goede training vind voor als ik straks in snellere auto's ga rijden.

Ik ken verder niemand die aan sim-racen doet dus ik hoop dat ik via een club meer kan racen met anderen

Vriendelijke groet,

Daniel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Als ik zo hier de verhalen lees van de nieuwe aanwas / starters wordt ik bijna moedeloos , wat zijn jullie allemaal in korte tijd snel geworden.Zie dat de meesten van jullie wel veel race game ervaring hebben , de tijden die jullie rijden kan ik alleen van dromen. Grappig en frustrerend tegelijk is dat het niet uitmaakt met welke auto of waar ik rijdt , als ik denk dat ik het eindelijk door heb zit ik nog steeds ergens tussen de 2,5 en 5 seconden van de snelle tijden af :'( Blijven oefenen maar dus , ik mis 'gewoon echt 'het gevoel' met het simmen /gamen .Met de cayman wordt ik het niet eens , al heb ik voor het eerst dit seizoen lekker getraind op road Atlanta , aleen de koude banden he .Met de Bmw heb ik nu toe het meeste plezier , ligt me goed al ben ik nog steeds veel te langzaam en gaat de progressie heel traag , en helaas al vaak het slachtoffer van mafkezen die rare capriolen uithalen , zat in de buurt van d 4,0 maar flink gezakt.De Skip op Zandvoort vindt ik grappig en gister leuk geraced , maar niet sneller dan 1.57,8 , en heb totaal geen gevoel voor de grip / het glijden van dat ding.Al met al lastig , wil me niet teveel op 1 auto richten al zou dat misschien wel beter zijn ? 1 probleem is denk ik ook het remmen , heb de t3pa met brakemod , maar rempunt wisseld teveel naar mijn idee, of ik rem de snelheid er compleet uit of ik haal de bocht bijna niet , wisseld heel erg.Maar goed , ik vindt het nog steeds erg leuk ondanks mijn groeiende frustraties wat betreft mijn snelheid en hopelijk ontwikkel ik met dit jaar een beetje uit de achterhoede naar het middenveld 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Imac2011 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:32:
Als ik zo hier de verhalen lees van de nieuwe aanwas / starters wordt ik bijna moedeloos , wat zijn jullie allemaal in korte tijd snel geworden.Zie dat de meesten van jullie wel veel race game ervaring hebben , de tijden die jullie rijden kan ik alleen van dromen. Grappig en frustrerend tegelijk is dat het niet uitmaakt met welke auto of waar ik rijdt , als ik denk dat ik het eindelijk door heb zit ik nog steeds ergens tussen de 2,5 en 5 seconden van de snelle tijden af :'( Blijven oefenen maar dus , ik mis 'gewoon echt 'het gevoel' met het simmen /gamen .Met de cayman wordt ik het niet eens , al heb ik voor het eerst dit seizoen lekker getraind op road Atlanta , aleen de koude banden he .Met de Bmw heb ik nu toe het meeste plezier , ligt me goed al ben ik nog steeds veel te langzaam en gaat de progressie heel traag , en helaas al vaak het slachtoffer van mafkezen die rare capriolen uithalen , zat in de buurt van d 4,0 maar flink gezakt.De Skip op Zandvoort vindt ik grappig en gister leuk geraced , maar niet sneller dan 1.57,8 , en heb totaal geen gevoel voor de grip / het glijden van dat ding.Al met al lastig , wil me niet teveel op 1 auto richten al zou dat misschien wel beter zijn ? 1 probleem is denk ik ook het remmen , heb de t3pa met brakemod , maar rempunt wisseld teveel naar mijn idee, of ik rem de snelheid er compleet uit of ik haal de bocht bijna niet , wisseld heel erg.Maar goed , ik vindt het nog steeds erg leuk ondanks mijn groeiende frustraties wat betreft mijn snelheid en hopelijk ontwikkel ik met dit jaar een beetje uit de achterhoede naar het middenveld 8)
Blijven oefenen denk, ik speel al heel wat jaren race games. Oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Ik heb dezelfde pedalen als jij zonder de mod en ik heb een redelijk gevoel in het remmen.

Ik heb wel een tijd practice op Zandvoort gedaan voordat ik deze tijden haal, vorige week begon ik ook met tijden in de 2 minuten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@Imac2011: wat voor mij heel erg helpt/heeft geholpen met het gevoel voor het remmen meer ontwikkelen is om domweg met een scheef oog naar het 'rode balkje' te kijken tijdens het remmen. Vooral in de GT4 overrem je heel makkelijk, maar in bijvoorbeeld de Skip kan dat ook. De GT4 schiet dan de ABS in en remt (naar mijn idee) voor geen meter meer, de Skip blokkeert en glijdt weg.
En om serieuze vooruitgang te maken is het inderdaad handiger om meer op één auto te focussen. In de GT4 liggen wij altijd dicht bij elkaar, maar ik ben twee seconden sneller op Zandvoort in de Skip. Als ik daadwerkelijk beter was zou dat in de GT4 ook zo zijn, dus kan het alleen maar liggen aan het feit dat ik ondertussen twee seizoenen vrijwel alleen de Skip rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Post gewoon eens een paar snelste rondes met de Skip op Zandvoort. Ik ken de combi best wel redelijk en kan wellicht wel wat tips geven.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
@Imac2011 Wel stuur heb je en heb je je settings wel goed staan? Heb je wel eens met de force factor van de remmen gespeeld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo mede-Tweakers, ik overweeg om weer terug in te stappen in IRacing. Rond 2011 heb ik al wat uurtjes in deze sim gereden. Door omstandigheden gestopt. Nu weer meer tijd en kriebelt toch weer. Na een tijdje GT sport te hebben gespeeld op de PS4 kijk ik weer uit naar wat serieuzer werk. Het enige Wat ontbreekt is een uptodate Game PC.

Hoort denk ik niet in dit topic maar doe toch een poging. Uitgangspunten voor PC zijn Iracing waarbij startend met 28inch monitor en dit later te vervangen voor een 49Inch monitor.

Ik zie in de BBG forum topic het volgende:

# Category Product Prijs Subtotaal
1 Processors AMD Ryzen 5 3600 Boxed € 175,- € 175,-
1 Moederborden ASRock B450M-HDV R4.0 € 59,- € 59,-
1 Videokaarten ASRock Radeon RX 5600 XT Challenger 6G OC € 306,- € 306,-
1 Behuizingen Fractal Design Focus G Mini € 47,90 € 47,90
1 Geheugen intern G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB € 72,70 € 72,70
1 Voedingen Cooler Master MWE Bronze 450W V2 € 46,04 € 46,04
1 Solid state drives Maxtor Z1 960GB € 101,67 € 101,67
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 808,31

Is dit een goede setup voor IRacing? Andere opties zijn ook welkom.

Alvast dank en hopelijk snel weer online
Gr.
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ik heb net met de Skip geoefend op Zandvoort, maar ik verlies heel snel de achterkant. Ik vind het ook lastig om de grip vinden. In de Tarzan heb ik veel grip, op sommige punten verlies ik met het aanremmen al de achterkant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dan rem je waarschijnlijk te hard. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Speedy55 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:32:
Ik heb ook mijn simrig maar eens een upgrade gegeven. Motedis S-Dream met wat toevoegingen van Simlab, namelijk keyboard tray en buttenbox holder. Moet alleen nog alle kabels en mijn shifter ophangen, maar daar is al ruimte voor.
Speedy55 hoe zou je de rig omschrijven op gebied van stabiliteit? De prijs is echt onverslaanbaar als ik het zo zie maar heb daardoor ook automatisch mijn twijfels bij het product. Het ziet er opzich zeker niet slecht uit maar met een upgrade naar DD wheel in mijn achterhoofd weet ik niet of dit zou volstaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Thaam schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:03:
Ik heb net met de Skip geoefend op Zandvoort, maar ik verlies heel snel de achterkant. Ik vind het ook lastig om de grip vinden. In de Tarzan heb ik veel grip, op sommige punten verlies ik met het aanremmen al de achterkant. :)
Probeer wat te spelen met je rembalans,, waarschijnlijk verder naar voren zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
*snip* laat het toch echt aan de mods over aub...

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 07-05-2020 00:20 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
MartijnA3 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:04:
Dan rem je waarschijnlijk te hard. :)
Ik las net een paar posts eerder dat je ongeveer 60% remkracht gebruik... Ik stap net over van de mazda cup, en daar kun je behoorlijk hard in de remmen. Kwestie van de auto leren kennen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

*snip* onnodig

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 07-05-2020 00:19 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Hoe overleef je scheivlak in eerste ronde van een race, ik overstuur er daar altijd keihard vanaf.... terwijl ik veel voorzichtiger ben dan in hotlaps enzo... snap er echt niets van. Ik kan 30minuten lang perfecte rondes rijden, maar de eerste ronde van race glibber en glij ik alle kanten op...

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mithriel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:56:
Hoe overleef je scheivlak in eerste ronde van een race, ik overstuur er daar altijd keihard vanaf.... terwijl ik veel voorzichtiger ben dan in hotlaps enzo... snap er echt niets van. Ik kan 30minuten lang perfecte rondes rijden, maar de eerste ronde van race glibber en glij ik alle kanten op...
Op de top van de heuvel rem ik in de eerste ronde rustig een beetje, en dan laat ik de wagen in de 4 rollen totdat'ie grip heeft. Je bent verre van de enige die daar de eerste ronde last heeft, Scheivlak levert als je'm rustig neemt de eerste ronde snel een paar plekken op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Geweldig weer. Skip, Zandvoort, gekwalificeerd als 8ste, hele race foutloos en voor mij een goede pace (PR van 1:55.0 gereden), reed als 7de in de laatste ronde en toen dit.

https://streamable.com/7i4309

En toen was ik 17de. The joys of iRacing.

Moet wel zeggen dat ik zó blij ben met de T-LCM en T300, het maakt me zoveel constanter en dat maakt je uiteindelijk ook sneller.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/237lkSa.png

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 259 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies