iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 260 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Mithriel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:56:
Hoe overleef je scheivlak in eerste ronde van een race, ik overstuur er daar altijd keihard vanaf.... terwijl ik veel voorzichtiger ben dan in hotlaps enzo... snap er echt niets van. Ik kan 30minuten lang perfecte rondes rijden, maar de eerste ronde van race glibber en glij ik alle kanten op...
Als je voorzichtiger bent, maar er alsnog weg overstuurd, ben je dus niet voorzichtig genoeg :p Nog iets eerder remmen dus, en wat @Wormaap zegt, de auto lekker gaslos en remlos erin laten rollen. Als je instuurt moet je al afgeremd zijn.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Jimmy J. schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:20:
[...]
Als je voorzichtiger bent, maar er alsnog weg overstuurd, ben je dus niet voorzichtig genoeg :p Nog iets eerder remmen dus, en wat @Wormaap zegt, de auto lekker gaslos en remlos erin laten rollen. Als je instuurt moet je al afgeremd zijn.
Ik hield rem ietsie pietsie aangetikt, beter gewoon helemaal afremmen van te voren en gasloos en remloos insturen?

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik race deze week Interlagos, en waar het bij mij in de BMW fixed kommer en kwel was ( vorig seizoen ) is die in de VRS sprint in de Audi dit seizoen helemaal top.

3 races 13de , 10de , 7de in de top splits en steeds rond 20ste de server in komen. Geen idee waar het aan ligt maar ik geniet er maar van... want DonnyTon Park was dit seizoen mijn kommer en kwel :)

Moet nog wel even durven wat meer te verdedigen ook als de iRating 2x die van mij zelf zijn, merk toch dat ik me beetje gek laat maken er door ( wat natuurlijk onzin is )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:30
Mithriel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Ik hield rem ietsie pietsie aangetikt, beter gewoon helemaal afremmen van te voren en gasloos en remloos insturen?
Als je bergaf gaat, komt er meer gewicht op de voorwielen van de auto te staan. Als je remt gebeurt dat door gewichtsverplaatsing ook. Wielen waar weinig druk op staat blokkeren makkelijk(er) tijdens het remmen. Wat er dus gebeurt als je iets te hard de rem erop houdt in het Scheivlak is dat je achterwielen op twee manieren licht worden en dus blokkeren door de remdruk. Daarom is het in dit geval beter om vóór het insturen de rem weer los te hebben, en het eerste stukje van de bocht gewoon te rollen. Als je nog bij moet remmen, dan met een fluwelen voetje.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Denk dat deze forum post van Iracing je aardig op weg kan helpen

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1834039.page

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29
Daar wordt nog Windows 7 geadviseerd.
Nee, je kunt beter hier heen: Desktop Aankoopadvies

[ Voor 55% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-05-2020 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:39
Wormaap schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:17:
[...]

Van achteren aangetikt worden in de Skip levert vaak verlies van topsnelheid op (vaak zelfs al bij een 0x tikje). Weet je zeker dat je die 0.3s in de Tarzanbocht verloor, en niet al op de run er naartoe?
Oh, das een goeie... dat zou heel goed kunnen..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
SlaadjeBla schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:06:
Daar wordt nog Windows 7 geadviseerd.
Nee, je kunt beter hier heen: Desktop Aankoopadvies
Hij kan zijn specs daar toch neer zetten en vragen voor advies, en de topic start was van 2011 en ja toen windows 7 volgens mij vol op in gebruik.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
NickThissen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:16:
[...]

Beetje lastig te zien omdat ik je stuur in je handen niet zie, maar het lijkt alsof je niet goed gekalibreerd hebt ofzo. Je stuurt erg onregelmatig met grote sprongen en stuur ingame lijkt helemaal niet overeen te komen met wat je handen doen. Kijk het eens na dat je stuur ingame wel overeen komt met je echte stuur, het lijkt alsof je ingame stuur 2x zo veel draait ofzo. Je zit regelmatig meer dan 180 graden te sturen in bochten waar dat echt niet nodig is (alles behalve heel scherpe hairpins).
Thx, ik zal het eens nakijken. maar normaal is alles goed ingesteld

Edit, Heb het eens bekeken en staat goed ingesteld. maar ik ook wel altijd get gevoel gehad dat ik altijd mijn stuur moet omgooien om een bocht te kunnen insturen. draaihoek staat op 900

Moet bij de TLCM pedalen de Brake Force Factor op 0 staan?

[ Voor 15% gewijzigd door kampers op 07-05-2020 01:28 ]

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:24:
[...]

Dat zijn load cell pedalen, toch? Dan moet die inderdaad op 0 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
@MartijnA3
Hey Martijn , ik heb de t3pa pedalen met brake mod en de tmx stuurwiel.Ik heb nog niet echt met de brakeforce geexperimenteerd , staat bij mij op 1,6 heb hem geloof ik ook wel eens op 1,8 gehad maar merkte niet veel verschil volgens mij.Gisterenavond rondje Skip gedaan , weer 18e startpositie door hele slechte kwali maar uiteindelijk als 7e geeindigd omdat ik mijn 4e plek in de laatste ronden weggaf door niet consistent te rijden , wel een 1.57,3 als laatste ronde dus ik ga toch nog wat vooruit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Gisteren een fijne race op Zandvoort gehad met de Skip. Heerlijke auto en leuk circuit.
Vanaf plaats 9 naar het laagste treetje op het podium gereden. Meer zat er ook niet in, mijn voorliggers waren een stuk sneller. Het spannendste vond ik nog of iedereen mij zou laten leven, want aan alle kanten vlogen ze eraf.

Hier had iemand het over Scheivlak in de eerste ronde. Wat is er met de Skip dat de eerste ronde in de race zo anders voelt dan eerste ronde practice/qualify? Of verbeeld ik mij dit? De condities zouden dan toch nagenoeg gelijk moeten zijn?
Precies zoals volgens mij @Wormaap al zei waren we al enkele mensen kwijt in die eerste ronde op die plek.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 07-05-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
SlaadjeBla schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:45:
Gisteren een fijne race op Zandvoort gehad met de Skip. Heerlijke auto en leuk circuit.
Vanaf plaats 9 naar het laagste treetje op het podium gereden. Meer zat er ook niet in, mijn voorliggers waren een stuk sneller. Het spannendste vond ik nog of iedereen mij zou laten leven, want aan alle kanten vlogen ze eraf.

Hier had iemand het over Scheivlak in de eerste ronde. Wat is er met de Skip dat de eerste ronde in de race zo anders voelt dan eerste ronde practice/qualify? Of verbeeld ik mij dit? De condities zouden dan toch nagenoeg gelijk moeten zijn?
Precies zoals volgens mij @Wormaap al zei waren we al enkele mensen kwijt in die eerste ronde op die plek.
De banden zijn mis.

Die hebben anderhalf a 2 rondjes nodig voor ze grip geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Imac2011 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:41:
@MartijnA3
Hey Martijn , ik heb de t3pa pedalen met brake mod en de tmx stuurwiel.Ik heb nog niet echt met de brakeforce geexperimenteerd , staat bij mij op 1,6 heb hem geloof ik ook wel eens op 1,8 gehad maar merkte niet veel verschil volgens mij.Gisterenavond rondje Skip gedaan , weer 18e startpositie door hele slechte kwali maar uiteindelijk als 7e geeindigd omdat ik mijn 4e plek in de laatste ronden weggaf door niet consistent te rijden , wel een 1.57,3 als laatste ronde dus ik ga toch nog wat vooruit.
Ok, ik hoop dat ik het zo goed uiteg.
Brake Force past de curve aan waarmee de remkracht door het pedaal wordt verstuurd.

Staat ie op 0, dan is het lineair. 50% pedaal intrappen is 50% remmen, omdat je bij een loadcell pedaal meteen al druk voelt, om de 100% te bereiken moet je echt hard duwen. Dit komt overeen met het echt.

Je winst in het remmen zit dat je met je teengevoel het verschil maakt tussen blokkerende remmen en hard remmen, een rempedaal beweegt niet heen en weer zoals een gaspedaal.

De brake force factor geeft een curve aan je rempedaal om dit te simuleren. Non loadcell pedalen zijn makkelijk in te trappen en daarom heb je mods om dit tegen te gaan. Deze brake force factor zorgt ervoor dat je bv bij 50% intrappen maar 20% remkracht geeft maar daarna loopt de curve omhoog. Dus, als je bij je max pedaaluitslag zit, wordt het remmen gevoeliger, zodat ook daarmee met je tenen kan moduleren.

Het is een kwestie van het zoeken van jouw sweetspot en die kan best wel eens op 2.2 zijn. Ligt helemaal aan welk gevoel je in je pedaal hebt. Ik zou hier toch eens de tijd voor nemen om hiermee te experimenteren. Probeer ook gewoon extreme waardes.

Daarnaast, heb je iracing de force feedback van je stuur automatisch laten bepalen? In de skip is het belangrijk dat je goede feedback krijgt door je stuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground

Koude bandjes... dat is het verschil.
Je kan dit mooi oefenen door elke keer in de paractice na een of 2 ronden weer opnieuw uit de pit te vertrekken.
Dan heb je elke keer koude banden en kan je testen waar de limiet is van de koude band. afhankelijk van het niveau (hoe hoger des te minder fouten) kan je door niet te spinnen gemiddeld 6 plaatsen winnen in de eerste ronde als je achteraan start.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:24:
[...]

Thx, ik zal het eens nakijken. maar normaal is alles goed ingesteld

Edit, Heb het eens bekeken en staat goed ingesteld. maar ik ook wel altijd get gevoel gehad dat ik altijd mijn stuur moet omgooien om een bocht te kunnen insturen. draaihoek staat op 900

Ja, de brake force moet op 0 staan bij de T-LCM.

Maar sorry, er is iets niet goed als je zo stuurt. Hoe staat je stuur ingesteld in windows? En iracing? Wil je screenshots plaatsen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap

Volgens mij ligt het anders voelen in de eerste raceronde t.o.v. practice/quali vooral aan het feit dat je in practice en quali alleen bent. Als op het Scheivlak je voorganger begint te glijden, is de kans heel groot dat je er zelf achteraan gaat omdat die bocht weinig ruimte biedt voor correcties, bijvoorbeeld. In je eentje kun je daar fijn je eigen lijn rijden en er op koude banden goed doorheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MartijnA3 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:58:
[...]

Ja, de brake force moet op 0 staan bij de T-LCM.

Maar sorry, er is iets niet goed als je zo stuurt. Hoe staat je stuur ingesteld in windows? En iracing? Wil je screenshots plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4X6BPqHtv_Hf3NiTcclm1lCF9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/peteLtOCUt1aPY6Q3AwGnL1s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Volgens mij ligt het anders voelen in de eerste raceronde t.o.v. practice/quali vooral aan het feit dat je in practice en quali alleen bent. Als op het Scheivlak je voorganger begint te glijden, is de kans heel groot dat je er zelf achteraan gaat omdat die bocht weinig ruimte biedt voor correcties, bijvoorbeeld. In je eentje kun je daar fijn je eigen lijn rijden en er op koude banden goed doorheen komen.
In de Skip kom je in lap 1 doorgaans ook met een hogere snelheid aan bij Scheivlak omdat de slipstream erg sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
15% min-force is best veel (misschien passend bij jouw stuur). Ik heb hem op mijn T300 op 1.6%. Verlies je nu niet heel veel detail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Weird. Lijkt wel alsof je je stuur door de krachten heen duwt ofzo van wat ik zag in je stream. Hoe heb je de FFB sterkte in de thrustmaster drivers staan? Die settings heb je niet gepost.

Als je in het iracing config scherm je stuur 90% naar links draait, staat het dan in het scherm ook op 90 graden?

Dit zijn mijn instellingen in iracing (t300), misschien kun je ze eens proberen. Damping moet sowieso uit volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zTIBmQT.png?1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik ben ook geen expert, maar volgens mij moet bij alles onder een direct drive linear mode uitgezet worden.
Verder heb ik mom T300 vrijwel gelijk ingesteld.
Strength 10, 4nm, 0 damping, min-force 1.6, linear mode uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Wormaap schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:29:
[...]

Als ik even mag inhaken... vergeet de kijkfouten niet.. Als je motor rijd en de bocht verkeerd inkijkt ga je ook fout.. Kijk je nu naar een glijdende voorganger dan is de kans groot dat je hem achterna gaat..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
SlaadjeBla schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:57:
Ik ben ook geen expert, maar volgens mij moet bij alles onder een direct drive linear mode uitgezet worden.
Verder heb ik mom T300 vrijwel gelijk ingesteld.
Strength 10, 4nm, 0 damping, min-force 1.6, linear mode uit
Over de T300 zijn verschillende meningen over de linear mode, uiteindelijk is het persoonlijke voorkeur. Mooi moment om mijn eigen advies te volgen en het eens grondig te testen vandaag. :)

Zie ook veel mensen die zeggen dat de TM driver op max 75% moet staan maar anderen die weer betogen dat het gewoon 100% moet zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 07-05-2020 10:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Dit zijn mijn instellingen voor de TS-PC.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5J4eu3O.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Overigens is de Strength setting uiteraard per auto verschillend. Ik rijd een paar ronden, druk dan op F9 en zet de FFB op auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ActualFantasy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:35:
Dit zijn mijn instellingen voor de TS-PC.

[Afbeelding]
De TS-PC is wel sterk genoeg om linear aan te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Niellie41 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:10:
[...]

De TS-PC is wel sterk genoeg om linear aan te zetten. :)
Ik zal het vanmiddag eens proberen aan te zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb er bij mij nog niet op gelet, maar ik zie bij veel filmpjes dat de "F meter" vaak in het oranje uitslaat.

Ik weet niet of die mensen lineair dan aan of uit hebbem staan, maar vond dit stukje van een iracing developer:
"Orange means you are above about 85% (somewhere around there), red means you are above 100% and actually clipping. Orange is significant because when you are using the default non linear mode then about 85% is when we really start compressing the signal so we can squeeze more in. Anything above that point will have less detail than anything below it. You want to see flashes of orange, not a steady orange color, think of it as your headroom on a mixer, a little padding so mic pops and other details don't cause clipping. Of course if you use linear mode then just ignore it and make sure you have no red."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MartijnA3 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Weird. Lijkt wel alsof je je stuur door de krachten heen duwt ofzo van wat ik zag in je stream. Hoe heb je de FFB sterkte in de thrustmaster drivers staan? Die settings heb je niet gepost.

Als je in het iracing config scherm je stuur 90% naar links draait, staat het dan in het scherm ook op 90 graden?

Dit zijn mijn instellingen in iracing (t300), misschien kun je ze eens proberen. Damping moet sowieso uit volgens mij.

[Afbeelding]
ja mijn stuur draait op de game zoals int echt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyNKyvA7nNKUB8IYbqSmHIWa6ks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G3sJ3XA36H0uxWeYvWjPlAxe.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Vering en demping moeten op 0.

Probeer voor de rest mijn iracing settings eens (met lineair uit dan).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:43:
[...]

ja mijn stuur draait op de game zoals int echt.

[Afbeelding]
Wat ik wel interessant vind, is dat het een stuk minder extreem is in de eerste video die je hier postte (in de Mazda). In de Porsche-video zit je in bijna elke bocht voorbij de 90 graden stuuruitslag, en erg vaak zelfs tegen of voorbij de 180 graden. Goed of fout wil ik niets over roepen, maar dat is in ieder geval niet gebruikelijk :)

Voor het idee een clip van Max Benecke. Hij stuurt alleen in de enorm scherpe bochten zo ver:

Als het niet aan je stuur of instellingen ligt, dan is het wellicht gewoon een tip om eens op te letten tijdens het rijden. Want door je stuur zo ver te draaien lever je juist grip in en overkook je de banden. Dus als het niets technisch is, kun je misschien wel gewoon een hoop tijd winnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 07-05-2020 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevokay
  • Laatst online: 04-07 13:12
Ik ben nieuw lid...ik hoop jullie snel te zien in de GoT league! Cheers, Steven

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Wormaap schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Wat ik wel interessant vind, is dat het een stuk minder extreem is in de eerste video die je hier postte (in de Mazda). In de Porsche-video zit je in bijna elke bocht voorbij de 90 graden stuuruitslag, en erg vaak zelfs tegen of voorbij de 180 graden. Goed of fout wil ik niets over roepen, maar dat is in ieder geval niet gebruikelijk :)

Voor het idee een clip van Max Benecke. Hij stuurt alleen in de enorm scherpe bochten zo ver:

[YouTube: 2020 iRacing Nürburgring 24h | Pole Positon Lap: 7:59.199 | Team Redline Black]

Als het niet aan je stuur of instellingen ligt, dan is het wellicht gewoon een tip om eens op te letten tijdens het rijden. Want door je stuur zo ver te draaien lever je juist grip in en overkook je de banden. Dus als het niets technisch is, kun je misschien wel gewoon een hoop tijd winnen :)
Ik heb in de Ruf nu mijn bias ook wel op max staan kan er mss ook wel iets mee te maken hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
Na een tijdje anoniem op het form te hebben mee gelezen. Nu ook maar aangemeld. Mijn naam is Sven en ben fervent motor/auto sport liefhebber. Voorheens een playseat gehad en GT op de PS4. Nu na jaren een rig gebouwd en een abbo op Iracing genomen. En moet concluderen dat het mij uitstekend bevalt. Hopelijk tot snel in jullie private racejes en school events.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kawaholic
MartijnA3 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:52:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb mijn stuur via de deze tutorial afgesteld. En het lijkt te werken voor mij. Wel even uitzoeken wat de Nm van jou stuur zijn.

YouTube: How to setup Force Feedback in iRacing

[ Voor 3% gewijzigd door kawaholic op 07-05-2020 13:24 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22

bye sr..
ach ja.. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
kawaholic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Ik heb mijn stuur via de deze tutorial afgesteld. En het lijkt te werken voor mij. Wel even uitzoeken wat de Nm van jou stuur zijn.

De Nm van de T150 kan ik precies nergens terug vinden.
Al op de site van TM gezien, handleiding, iRacing Forum, Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:55:
[...]

De Nm van de T150 kan ik precies nergens terug vinden.
Al op de site van TM gezien, handleiding, iRacing Forum, Google.
Klopt, ik ben daar ook een tijdje naar opzoek geweest, is onvindbaar volgens mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jimmy J.
Nou, komt 'ie :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoUaTU7hZMdD3thhKe3C3pOSJUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ei8qozqGuvRGeKpAHk2ilICN.jpg?f=user_large
Als je op bovenstaande manier uitaccelereert uit bocht 6, dan weet je voor 90% zeker dat de persoon achter je een uitremactie gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02MyiHqmV7_Jh5QYbHKoXoLFlRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c5zkCnNkZwWSZwVBkjsRRoIG.jpg?f=user_large
Je kiest er voor om de binnenkant niet te verdedigen (deed je dit wel, dan zat je hier veel verder naar (voor de kijker) rechts. De rijder achter jou bevestigt dat hij een poging gaat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hefxe0BtaJng4blY4Xsv9B9awG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tVsccSWTy7JZqwjJyYKbG3cL.jpg?f=user_large
Je gooit toch je auto vervroegd naar de apex, terwijl jullie aan het remmen zijn! Wat moet diegene achter je nog doen? Harder remmen? Tijdens het remmen naar links sturen en spinnen? Verdwijnen? Doordat je aan het begin van het aanremmen de deur open liet staan, had je op bovenstaand plaatje gewoon in het rode vlak moeten rijden. Je had dan 2 opties gehad: je plek opgeven (je had de deur immers open staan) of zij en zij door de Corkscrew en hopen dat dat goed ging.

Waar ik bij het vorig filmpje niet zeker was dat het mij niet was overkomen, ben ik dat bij deze eigenlijk wel. Tijdens het remmen een deur dichtgooien is vragen om problemen. Helemaal in auto's met downforce. En helemaal in splits met lagere ratings.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 07-05-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
R0dsk0ll schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Klopt, ik ben daar ook een tijdje naar opzoek geweest, is onvindbaar volgens mij.
Logitech DFGT: less than 2.5 Nm
Logitech G25: 2.5 Nm
Logitech G27: 2.3 Nm
Logitech G29: 2.1 Nm - not a retail release version of wheel
Logitech G920 2.2 Nm
Fanatech GT3 v2: 2.6 Nm
Thrustmaster Tx: 3.9 Nm
Thrustmaster T500: 4.4 Nm
Fanatec CSW v1: 4.8 Nm
Fanatec CSW v2: 7.1 Nm
Accuforce: 8 Nm to 13 Nm depending on mode settings in the driver
OSW: 10 Nm to 20 Nm depending on the motor
Bodnar: rumored to be 16 Nm, they also have multiple motor options

Ben voor mijn T300 van 3.9Nm uit gegaan. Persoonlijk vermoed ik dat die van de T150 ook hierop zal zitten.

Edit: Zou er iets onder gaan zitten. Volgens Thrustmaster zijn ze niet even sterk.
http://www.thrustmaster.c...dback_wheelsbenchmark.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door kawaholic op 07-05-2020 14:21 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
Patch notes voor aankomende update.
This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 2 Patch 8 Release.

SIMULATION:

Race Control
- Fixed an issue where towing during parade laps would not correctly be recognized as a missed-start tow, so the lap zero crossing was never being recorded as the race began, leaving the car a lap down.

CARS:
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- Windshield banner texture has been updated.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- Tag Heuer branding has been added.

Porsche 919
- 2020 Season 2 Balance of Power Adjustment: Maximum MGU-K regeneration power has been increased to 350 kW.

Skip Barber Formula 2000
- The rev limiter type has been updated to a hard limiter. The bouncing limiter has been removed for authenticity.
- Audio levels for the starter/ignition sounds have been improved.

TRACKS:
Circuit de Barcelona Catalunya
- Adjusted the visibility settings on some curbs to prevent them from disappearing at various graphics settings.

Road America
- Fixed an issue where overhead bridges could disappear while using lower graphics settings.
- Some signs have been updated.

Texas Motor Speedway
- Fixed an issue where the main grandstand could disappear while using lower graphics settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

kawaholic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Logitech DFGT: less than 2.5 Nm
Logitech G25: 2.5 Nm
Logitech G27: 2.3 Nm
Logitech G29: 2.1 Nm - not a retail release version of wheel
Logitech G920 2.2 Nm
Fanatech GT3 v2: 2.6 Nm
Thrustmaster Tx: 3.9 Nm
Thrustmaster T500: 4.4 Nm
Fanatec CSW v1: 4.8 Nm
Fanatec CSW v2: 7.1 Nm
Accuforce: 8 Nm to 13 Nm depending on mode settings in the driver
OSW: 10 Nm to 20 Nm depending on the motor
Bodnar: rumored to be 16 Nm, they also have multiple motor options

Ben voor mijn T300 van 3.9Nm uit gegaan. Persoonlijk vermoed ik dat die van de T150 ook hierop zal zitten.

Edit: Zou er iets onder gaan zitten. Volgens Thrustmaster zijn ze niet even sterk.
http://www.thrustmaster.c...dback_wheelsbenchmark.pdf
OSW is afhankelijk van de motor. Beano op het iRacing forum heeft er een Kollmorgen AKM65L voor gebruikt die 65NM peak power heeft :)
Ik snap niet hoe hij daarmee kan dealen, want mijn OSW (SC1) heeft de MiGe M15015 30NM peak (28NM useable), en meer dan 15NM is echt niet comfortabel rijden. Ik heb 100% wel eens uitgeprobeerd, maar dat is gewoon echt niet te doen joh.

Als aanvulling (misschien een leuk lijstje voor in de 1st post van het race hardware topic):
Fanatec CSW v2.5 ±8NM
Fanatec Podium DD1 20NM
Fanatec Podium DD2 25NM
Simucube2 Sport 17NM
Simucube2 Pro 25NM
Simucube2 Ultimate 32NM

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
[...]

ik heb nu alles ingesteld zoals in de video. alles getest met die software enz.

is het normaal dat je stuur erg weinig weerstand geeft bij het sturen? voorheen had ik nog het gevoel dat ik er een beetje voor moest werken. beetje het gevoel van een lege doos optillen na je een volle doos hebt gehad..

Str 13.6
Nm 4.0
Damp 0
Min F 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
derx666 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:11:
[...]

OSW is afhankelijk van de motor. Beano op het iRacing forum heeft er een Kollmorgen AKM65L voor gebruikt die 65NM peak power heeft :)
Ik snap niet hoe hij daarmee kan dealen, want mijn OSW (SC1) heeft de MiGe M15015 30NM peak (28NM useable), en meer dan 15NM is echt niet comfortabel rijden. Ik heb 100% wel eens uitgeprobeerd, maar dat is gewoon echt niet te doen joh.

Als aanvulling (misschien een leuk lijstje voor in de 1st post van het race hardware topic):
Fanatec CSW v2.5 ±8NM
Fanatec Podium DD1 20NM
Fanatec Podium DD2 25NM
Simucube2 Sport 17NM
Simucube2 Pro 25NM
Simucube2 Ultimate 32NM
Fanatec CSL Elite 6Nm

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:18:
[...]

is het normaal dat je stuur erg weinig weerstand geeft bij het sturen? voorheen had ik nog het gevoel dat ik er een beetje voor moest werken. beetje het gevoel van een lege doos optillen na je een volle doos hebt gehad..

Str 13.6
Nm 4.0
Damp 0
Min F 16
Welke Auto?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
[...]

Str 13.6
Nm 4.0
Damp 0
Min F 16
Even F8 induwen, dan rondje maken en dan staat er auto achter force dan erop klikken en dan staat hij goed. Bij mij is dat 27 geloof ik

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kawaholic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Even F8 induwen, dan rondje maken en dan staat er auto achter force dan erop klikken en dan staat hij goed. Bij mij is dat 27 geloof ik
Niet met een direct drive hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Ruf Track

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

derx666 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:11:
[...]
Ik heb 100% wel eens uitgeprobeerd, maar dat is gewoon echt niet te doen joh.
Doet me denken aan deze klassieker:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
kawaholic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:41:
[...]

heb ik gedaan en kwam op 13.6 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
kampers schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:45:
[...]

heb ik gedaan en kwam op 13.6 uit
zet m eens wat hoger dan. Ik had in het begin precies het zelfde probleem. Maar de beschreven optie had bij mij geholpen. Misschien eens rebooten?Dat verricht soms ook wonderen :)

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[...]

Str 13.6
Nm 4.0
Damp 0
Min F 16
Met een T150 zou ik echt geen lineaire FFB gebruiken. Dat heeft gewoon geen zin, en je verliest daardoor heel veel gevoel in de lage ffb output.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
derx666 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Met een T150 zou ik echt geen lineaire FFB gebruiken. Dat heeft gewoon geen zin, en je verliest daardoor heel veel gevoel in de lage ffb output.
Dat heb ik ook niet opstaan. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Welke idioot heeft Tsukuba Outer 1K verzonnen????

Met 20+ autos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Jimmy J. schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Nou, komt 'ie :+

[Afbeelding]
Als je op bovenstaande manier uitaccelereert uit bocht 6, dan weet je voor 90% zeker dat de persoon achter je een uitremactie gaat doen.

[Afbeelding]
Je kiest er voor om de binnenkant niet te verdedigen (deed je dit wel, dan zat je hier veel verder naar (voor de kijker) rechts. De rijder achter jou bevestigt dat hij een poging gaat doen.

[Afbeelding]
Je gooit toch je auto vervroegd naar de apex, terwijl jullie aan het remmen zijn! Wat moet diegene achter je nog doen? Harder remmen? Tijdens het remmen naar links sturen en spinnen? Verdwijnen? Doordat je aan het begin van het aanremmen de deur open liet staan, had je op bovenstaand plaatje gewoon in het rode vlak moeten rijden. Je had dan 2 opties gehad: je plek opgeven (je had de deur immers open staan) of zij en zij door de Corkscrew en hopen dat dat goed ging.

Waar ik bij het vorig filmpje niet zeker was dat het mij niet was overkomen, ben ik dat bij deze eigenlijk wel. Tijdens het remmen een deur dichtgooien is vragen om problemen. Helemaal in auto's met downforce. En helemaal in splits met lagere ratings.
daar heb je helemaal gelijk in ...

klein maartje... als je de hele race vad die gast ziet (knalt 3 rijders eraf) over hoe hij de bochten inschiet ..
er was geen redden aan.0 hoe dan ook knalt hij gewoon de mensen eraf..
resultaat hij +0.01 ik -0.22
en dat is het echte raadsel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
mopperonkel22 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:47:
[...]

daar heb je helemaal gelijk in ...

klein maartje... als je de hele race vad die gast ziet (knalt 3 rijders eraf) over hoe hij de bochten inschiet ..
er was geen redden aan.0 hoe dan ook knalt hij gewoon de mensen eraf..
resultaat hij +0.01 ik -0.22
en dat is het echte raadsel
Heeft hij dezelfde safety-rating-class als jij (allebei C, allebei D, allebei B, etc.) of zit daar verschil in?

Hoe hoger de class (letter), hoe strenger incidenten je worden aangerekend volgens mij.

Een Rookie met 20 corners per incident zit op een safetyrating van Rookie-4,0, een B-klasser met 20 corners per incident zit op B-1,3. De norm verschuift naarmate je safetyrating-klasse (letter) stijgt.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-qLNjw1upubQ/VXmhtsmC8BI/AAAAAAAARB0/IWZvQib7sEQ/s1600/CPI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
B Tender schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Heeft hij dezelfde safety-rating-class als jij (allebei C, allebei D, allebei B, etc.) of zit daar verschil in?

Hoe hoger de class (letter), hoe strenger incidenten je worden aangerekend volgens mij.

Een Rookie met 20 corners per incident zit op een safetyrating van Rookie-4,0, een B-klasser met 20 corners per incident zit op B-1,3. De norm verschuift naarmate je safetyrating-klasse (letter) stijgt.

[Afbeelding]
ja daar zat verschil in . ik b hij d.
vermoedde het al maar wist het niet

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanmiddag mooie overwinning geboekt in de Skip op Zandvoort en zojuist mijn zuur verdiende IR en SR weer verdwenen door de BMW fixed op Laguna waarbij ik in de 1e ronde 2x wordt aangereden en met een tow terug moest naar de pits:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Doubleoz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:04:
Vanmiddag mooie overwinning geboekt in de Skip op Zandvoort en zojuist mijn zuur verdiende IR en SR weer verdwenen door de BMW fixed op Laguna waarbij ik in de 1e ronde 2x wordt aangereden en met een tow terug moest naar de pits:(
Ik heb net mijn eerste race op Tsukuba gedaan in de mazda, voor de sim lab challange.

Wat
Een
Chaos

Alleen maar gele vlaggen, blauwe vlaggen, gespinde auto's en dat 40 rondjes lang. Wel een goeie om goed handig te raken met schakelen in onverwachtse situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Valt het jullie ook op dat de skip een stuk meer glijdt sinds de update(s) van vandaag en eergisteren? Of het ligt aan mij, maar ik krijg hem lang niet zo snel meer rond het circuit dan eerder deze week..:)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:09:
Valt het jullie ook op dat de skip een stuk meer glijdt sinds de update(s) van vandaag en eergisteren? Of het ligt aan mij, maar ik krijg hem lang niet zo snel meer rond het circuit dan eerder deze week..:)
Hij klinkt ook heel anders... dacht dat er iets mis was met mijn schakelen eerst.

Verder gaan mijn rondetijden nog steeds naar beneden, maar ik zat nog niet zo laag als jij volgensmij.

[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 07-05-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het geluid van de Skippy is vanmiddag aangepast. Staat in de release notes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Sinds dinsdag ook begonnen in de mx-5 op Lime Rock. Na 2 races de rookies uit dus top!

Tempo dat ik rijd vind ik ook redelijk goed gaan, maar merk dat ik nog veel moet leren in onverwachte situaties en het racen op de baan met meer dan 2 personen tegelijk. Vanmiddag in een groep van 5 en liep niet top af (mede door mij) |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
* ActualFantasy start call of duty warzone op om even af te reageren op anderen...

Soms moet je ook gewoon even pauze nemen.. even tot 4567 tellen en wat anders gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
JS1990 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:25:
Sinds dinsdag ook begonnen in de mx-5 op Lime Rock. Na 2 races de rookies uit dus top!

Tempo dat ik rijd vind ik ook redelijk goed gaan, maar merk dat ik nog veel moet leren in onverwachte situaties en het racen op de baan met meer dan 2 personen tegelijk. Vanmiddag in een groep van 5 en liep niet top af (mede door mij) |:(
Blijven oefenen, ikzelf rijd ook veel de practice sessies, dit gaat niet ten koste van je rating maar je kan wel een hoop proberen/leren qua inhaal mogelijkheden en pace verbeteren ten opzichte van anderen.

Los daarvan moet je in een race natuurlijk soms gewoon geluk hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door R0dsk0ll op 07-05-2020 20:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wil nog een baantje kopen. Twijve tussen Road America en Road Atlanta. Rij voornamelijk met de Ferarri GTE in de IMSA of Le Mans series.

Welke baan geven jullie de voorkeur. (Of misschien toch Silverstone :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Remco Tr schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:10:
Wil nog een baantje kopen. Twijve tussen Road America en Road Atlanta. Rij voornamelijk met de Ferarri GTE in de IMSA of Le Mans series.

Road Atlanta is een bochtige, technische baan met veel hobbels en hoge kerbs.
Road America heeft meerdere lange rechte stukken en vooral hogere-snelheidsbochten.

Wat je voorkeur is hangt dus af van welk type track je zelf graag rijdt ;)
Kijk anders eerst eens welke circuits komende weken nog in het schedule van je favoriete series staan.
Beide circuits komen regelmatig terug in diverse series dus bij beiden zul je niet snel een miskoop doen wat dat betreft.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Remco Tr schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:10:

Gewoon even wachten totdat je er 3 of 6 kunt kopen. Dat levert iig best wat korting op.
Ook krijg je per seizoen van 13 weken als je in 8 van de 12 officiele weken een race doet in dezelfde serie een beetje credits (4$ vor C & D series, 7$ voor A & B series) tot een max van 10$ per seizoen (staat ook in de openingspost)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Balen, reed net in dezelfde split met Luuk. P4 gestart en naar voren gereden. Maar helaas gaf nummer 3 me een tik waardoor ik spinde en ook Luuk raakte.
Sorry man! Zonde om op deze manier de race voor iemand te verpesten..

Is het trouwens een bug als de auto in de pits na een repair niet meer start?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Alouwerse schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:40:
Balen, reed net in dezelfde split met Luuk. P4 gestart en naar voren gereden. Maar helaas gaf nummer 3 me een tik waardoor ik spinde en ook Luuk raakte.

Ik zat in dezelfde split als jou.
P11 gestart (slechte qualy), na ronde 1 lag ik op p9 door een goede start & na Hugenholtz in ronde2 lag ik 4e.
Hierna geen noemenswaardige dingen meer gebeurt en de auto op p4 naar de finish gereden.

Vandaag volgens mij al door iemand anders ook gemeld, maar kan het zo snel even niet terug vinden.
Balen want volgens mij had je er wel redelijke snelheid in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Alouwerse schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:40:

Klopt! Leek een goede race te worden, zat dicht op elkaar in het begin. Was gewoon kloten dat je achterin wordt gereden, race was voor mij daarna ook zo goed als over. P17 geworden uiteindelijk. Morgen maar weer even irating en sr plussen ;). :>

edit;
Moet zeggen reed wel lekker rap in die sessie, kwam tot een 1.54.4

[ Voor 5% gewijzigd door Xentor op 07-05-2020 21:06 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Moet echt even aan mijn eerste ronde gaan werken... Nu verpest ik het in de chicane. Uiteindelijk wel een heerlijke race, van P17 naar P6 gevochten. Laatste positie kreeg ik cadeau, helaas vanwege een achterligger.

Net even met de top split meegekeken en daar eigenlijk wel veel geleerd. Ga gewoon veel te snel op mijn gas, als ik de auto (bijv. op scheivlak) wat meer uit laat rollen kan ik veel meer snelheid meenemen. Direct mijn tijden aangescherpt! Begin ook steeds meer te genieten van Zandvoort. Enige waar ik nog echt tijd laat liggen is in de chicane, het aanremmen blijft een dingetje. Heb wel het idee dat het beter gaat maar als ik zie hoe snel de persoon achter mij me inhaalt dan schrik ik wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Beltoni op 07-05-2020 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:51

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Morgen komen m'n CSL Elite LC pedalen binnen als ik DPD mag geloven :D :D .

Heeft iemand tips hoe deze het beste in te stellen in iRacing? Met een Loadcell moet de Force Factor op 0 begreep ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
R0dsk0ll schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Blijven oefenen, ikzelf rijd ook veel de practice sessies, dit gaat niet ten koste van je rating maar je kan wel een hoop proberen/leren qua inhaal mogelijkheden en pace verbeteren ten opzichte van anderen.

Los daarvan moet je in een race natuurlijk soms gewoon geluk hebben.
Bedankt voor de tip!
Idd veel oefenen en je merkt gelukkig wel dat je steeds constanter wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Ik heb mixed feelings over skippy. Ene race doe ik het geweldig en ga ik van P17 naar P2 en de andere race word ik er af gegooid door iemand die te agressief is in lap 1. Ondertussen is mijn iRating gedropt naar 1,3k...

Achja mn license gaat op z'n minst wel omhoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
Beltoni schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:06:
Moet echt even aan mijn eerste ronde gaan werken... Nu verpest ik het in de chicane. Uiteindelijk wel een heerlijke race, van P17 naar P6 gevochten. Laatste positie kreeg ik cadeau, helaas vanwege een achterligger.

Net even met de top split meegekeken en daar eigenlijk wel veel geleerd. Ga gewoon veel te snel op mijn gas, als ik de auto (bijv. op scheivlak) wat meer uit laat rollen kan ik veel meer snelheid meenemen. Direct mijn tijden aangescherpt! Begin ook steeds meer te genieten van Zandvoort. Enige waar ik nog echt tijd laat liggen is in de chicane, het aanremmen blijft een dingetje. Heb wel het idee dat het beter gaat maar als ik zie hoe snel de persoon achter mij me inhaalt dan schrik ik wel.
Na 2 races op Zandvoort ben ik echt van de baan gaan houden, wat een heerlijke track om op te rijden. Mijn snelste raceronde is een 1:55.02.

Wat betreft de laatste chicane, hij is tricky maar zodra je hem doorhebt kun je hem makkelijk nemen. Zelf begin ik te remmen bij het begin van de curb. Ik schakel terug naar z'n 2 en val gelijk de binnen kant aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPM85
Net echt de leukste race tot op heden gehad!

Gestart vanaf P10 en door goed positioneren in de Tarzan- & Hugenholtz bochten lag ik P6.
Daarna tot aan de finish een gevecht gehad met 5 mensen om P4, waarna we elkaar continue inhalen en iedereen op een gegeven moment wel P4 of P7 heeft gelegen. Uiteindelijk zet ik de auto in de 12e ronde bij de Tarzanbocht naast P5 aan de binnenkant en haal hem in voor P4, geef deze niet meer weg en wordt P4 (P7 zat op 1.3 seconde).

Niemand heeft een inc gehad, iedereen netjes zijn lijn gehouden bij het inhalen.
Hiervoor doe je het _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
LMNii schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Na 2 races op Zandvoort ben ik echt van de baan gaan houden, wat een heerlijke track om op te rijden. Mijn snelste raceronde is een 1:55.02.

Wat betreft de laatste chicane, hij is tricky maar zodra je hem doorhebt kun je hem makkelijk nemen. Zelf begin ik te remmen bij het begin van de curb. Ik schakel terug naar z'n 2 en val gelijk de binnen kant aan.
Hmmm nee ik schakel eigenlijk al terug naar 1 voor de knik naar rechts. Net eindelijk een clean en steady race gereden. Gestart vanaf P5, snel een positie gewonnen en daarna bijzonder constant uitgereden. Eerste 4 rondes had ik nog slipstream maar daarna moest ik het zelf doen. Als ik naar mijn rondetijden kijk wordt ik toch wel vrolijk :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anhGJK8BbyJNx1SoradHmQC7V7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OsQoAL39siuQ4wZzntN7LRXu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
ActualFantasy schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:37:
Welke idioot heeft Tsukuba Outer 1K verzonnen????

Met 20+ autos....
Ik had er 30 van de week, laatste man stond halverwege het achterste rechte stuk😂😂.
Maar inderdaad een beetje klein

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vandaag de G29 FFB opnieuw ingesteld met behulp van de wheelcheck app. Stuurt toch wel een stuk fijner nu, meer gevoel wat de auto doet.

Zojuist mijn 2e race gereden op Zandvoort in de skip, als eerste mogen starten maar tijdens de race 2 voorbij moeten laten gaan :/ Wel de snelste tijd neer gezet waar ik super happy van word _/-\o_
Voor de ervaren Iracing rijder misschien niet heel bijzonder maar heb zojuist een 1.54:459 gereden (zie video). Misschien nog iemand tips and tricks om er nog een paar tienden van af te rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Thanks, heb dit gevolgd en het voelt goed nu. Lineair heb ik nu toch uitgezet. Lange testsessie gedaan vanmiddag en reed met beide settings dezelfde tijden maar lineair uit voelt fijner. Logisch ook wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
Maar nog een skippy race tussen gooien. Ik pray aan de iRating gods dat ik weer omhoog kan kruipen. Misschien kwalificatie maar even skippen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:33
Die twee dagen GoT tournament op Road Atlanta met de Porsche kwam toch wel erg goed uit voor m'n eerste C klasse race :) Hele race wel in gevecht geweest voor 1 2 of 3. Uiteindelijk tweede geworden nadat ik mezelf had uitgeremd in de laatste chicane in de laatste ronde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dynazap schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:11:
Morgen komen m'n CSL Elite LC pedalen binnen als ik DPD mag geloven :D :D .

Heeft iemand tips hoe deze het beste in te stellen in iRacing? Met een Loadcell moet de Force Factor op 0 begreep ik?
Force factor op 0 inderdaad en verder de Fanatec software installeren en instellen naar eigen wens. Heb de remdruk op 50% ingesteld. Verdere vragen in het volgende topic: Player1S in "Racesturen, servo's en pedalen" of evt. rechtstreeks via DM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
LMNii schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:49:
Maar nog een skippy race tussen gooien. Ik pray aan de iRating gods dat ik weer omhoog kan kruipen. Misschien kwalificatie maar even skippen :P
Of zorgen dat je goed kwalificeert en bijna vooraan kunt starten. Dan is het risico op incidenten ook kleiner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Doubleoz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Of zorgen dat je goed kwalificeert en bijna vooraan kunt starten. Dan is het risico op incidenten ook kleiner.
Klopt maar ligt er ook beetje aan wat voor lobby je hebt. Vaak genoeg dat ik redelijk vooraan begon en dat toch iemand heel nodig in de eerste rond moet aanvallen en vervolgens te laat remt..

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
* dewfuz meldt zich. Mijn rig is sinds vorige week af en heb besloten me volledig op iracing te richten, welliswaar als totale pre-rookie noob.

Maar als ik iets moet leren leer ik beter iets 'echts' dacht ik. Dan ook maar alle assists uit gezet (eerst "anti stall clutch"), niet iets aanwennen wat later weer ontwend moet worden. En dus zelf clutchen en H pattern shiften.

Merk dat ik nog VEEL te leren heb.. Eerste maareens zoals breeduit gesuggereerd MX-5, Alleen op Yokohama short (want dat was tot maandag de track van de week). Eerste paar sessies moeite het ding uberhaupt voor een hele rond op de baan te houden. Maargoed de aanhouder wint en na een paar dagen zowaar een stint van 20+ ronden zonder te crashen. Met mijn tijd van 1:04:5xx (1.02.xxx OPT) best tevreden zelfs. Super consistent ben ik nog niet maar duidelijke progressie.

GIsteren begonnen met lime rock park, maar pfoe.. meteen weer terug naar het begin.. Dan denk je dat je de auto wel een beetje kent met de progressie @ YokoShort. Dus nu weer rondjes ploeteren en op de baan proberen te houden.. met 1:40+ maar gestopt voor vandaag. Het was niet leuk meer xD

Dan een vraag: in VRS claimen ze dat heel en toe shiften / blippen noodzakelijk in lime rock park. Naast het feit dat die learning curve me hoog lijkt, zit mijn rig me in de weg, knie zit direct langs stuurkolom en kan niet naar binnen draaien (om dus mn hak naar buiten te kunnen draaien). Dat lijkt dan ook de eerste plek waar ik concessie moet doen qua assits, en heb hem nu dus op auto-blip gezet.
Is dat acceptabel het heel en toe shiften leren over te slaan? (ik denk te lezen dat in latere series clutchen/shiften nietens kan)
Daarbij zie ik niet dat auto-blip throttle't bij downshiften, hoor je dat niet te zien of doe ik iets verkeerd nog?

mehh.. nog ff in dit topic gezocht op blip, het advies lijkt toch te zijn WEL aanleren, en wil ook niet discussie opnieuw aanslingeren.. misschien dantoch me rig onder handen nemen en meer ruimte voor knie'en maken :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
kawaholic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:47:
[...]

zet m eens wat hoger dan. Ik had in het begin precies het zelfde probleem. Maar de beschreven optie had bij mij geholpen. Misschien eens rebooten?Dat verricht soms ook wonderen :)
Ik had de pc eens op en afgezet en dan werkte het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Laatst online: 07-02 02:50
Giordino schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:28:
* Scifo83 meldt zich.
Dan een vraag: in VRS claimen ze dat heel en toe shiften / blippen noodzakelijk in lime rock park. Naast het feit dat die learning curve me hoog lijkt, zit mijn rig me in de weg, knie zit direct langs stuurkolom en kan niet naar binnen draaien (om dus mn hak naar buiten te kunnen draaien). Dat lijkt dan ook de eerste plek waar ik concessie moet doen qua assits, en heb hem nu dus op auto-blip gezet.
Is dat acceptabel het heel en toe shiften leren over te slaan? (ik denk te lezen dat in latere series clutchen/shiften nietens kan)
Daarbij zie ik niet dat auto-blip throttle't bij downshiften, hoor je dat niet te zien of doe ik iets verkeerd nog?

mehh.. nog ff in dit topic gezocht op blip, het advies lijkt toch te zijn WEL aanleren, en wil ook niet discussie opnieuw aanslingeren.. misschien dantoch me rig onder handen nemen en meer ruimte voor knie'en maken :/
Ik zou me niet focussen op heel toe. Als je toch zonder hulpmiddelen wilt rijden, probeer dan te revmatchen bij het downshiften. (= kort gas geven bij het downshiften bij de juiste RPM om de gear in lagere versnelling te krijgen)

Meeste mensen hebben zelfs geen koppelingspedaal. En upshiften kan je ook gewoon door de gas te lossen en dan krijg je de gear ook in hogere versnelling.

De meeste hedendaagse racewagens zijn toch semi-automatisch. (90% ook in iracing zoals GT3,GTE, TCR, GT4, F3, F2....)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
Met men aangepaste FFB settings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuke video over wat ze allemaal hebben gedaan om Wilkesboro te maken. De video geeft ook mooi weer wat iRacing allemaal doet om een baan te scannen. Nu is dit nog een relatief kleinere oval. Ik vind het knap dat het ze lukte om Le Mans te scannen.

[ Voor 56% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2020 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
LMNii schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:55:
[...]

Klopt maar ligt er ook beetje aan wat voor lobby je hebt. Vaak genoeg dat ik redelijk vooraan begon en dat toch iemand heel nodig in de eerste rond moet aanvallen en vervolgens te laat remt..
iRacing kent geen lobby's, maar splits. Splits worden door iRacing bepaald om rijders met vergelijkbare iRatings bij elkaar te krijgen op een grid. Hoe meer splits voor een bepaalde race hoe meer kans dat je veel gelijkwaardige rijders in je split treft.
Giordino schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:28:
.....mehh.. nog ff in dit topic gezocht op blip, het advies lijkt toch te zijn WEL aanleren, en wil ook niet discussie opnieuw aanslingeren.. misschien dantoch me rig onder handen nemen en meer ruimte voor knie'en maken :/
Gewoon doen wat je prettig vind. Ik heb de Mazda nooit zonder Auto Clutch gereden en er veel plezier mee gehad. En zoals al eerder gezegd je verliest er een beetje tijd mee, maar nooit zo veel dat je er geen plezier mee kan beleven. Ende meeste autos in hogere klassen zijn vaak prima te rijden zonder koppeling en sommige hebben er zelfs geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat tof om een keer zo te zien, en wat een mooi project om te doen lijkt me.
Moet wel zeggen dat ik nooit zoveel had met oval racen maar sinds iracing ik het steeds leuker begin te vinden :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Zo... Na een jaar er uit geweest te zijn weer terug... Manmanman dat valt niet mee zeg. Vraagt wat van je mindset. Je wil weer net zo snel zijn als dat je was maar dat is zeker niet het geval. Verder gebruik ik Virtual Racing SChool voor de setups. Absoluut geen tijd om zelf te bouwen.

Ik vind het ergens wel moeilijk erin te komen doordat ik telkens 1 dag een 2 uurtjes kan oefenen en een andere dag tijd heb voor 1 race. Ben meer aan het oefenen dan aan het racen, wat ik ergens wel jammer vindt. Helemaal aangezien ik 2 races oprij eruit getorperdeerd ben bij de eerste ronde. 1 x skippy, 1 x bij formule renault 2.0.

Ik merk dat ik eigenlijk iedere bocht 1,5 tiende verlies tov. de VRS rijders. Dan ben je al snel ruim een seconde kwijt per rondje. Werk aan de winkel dus, al betwijfel of ik het talent (en de tijd en toewijding) heb om daar echt bij in de buurt te gaan komen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LMNii
Oops...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N8dFcouJLMU-miWnjopoQm-8f8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Df5h8l1BcKwH6rWn9ikceZuH.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Blerf schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:57:
[...]

Wat tof om een keer zo te zien, en wat een mooi project om te doen lijkt me.
Moet wel zeggen dat ik nooit zoveel had met oval racen maar sinds iracing ik het steeds leuker begin te vinden :)
Idem hier!

Ik had al een beetje interesse in oval racing, maar dankzij iRacing begrijp ik veel beter hoe deze discipline in elkaar zit en waar je op moet letten als kijker. Er spelen veel meer verschillende dingen dan je op het eerste gezicht zou denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond weer 1 race op Zandvoort in de Skip gedaan , qualificeren was weer een drama , op koude banden lukt me gewoon niet .14e startplek op de grid en door geduld bewaren in de eerste rondes en de ellende op tijd te zien aankomen ineens op 5e plek beland en na nog 2 rondes de leiding te pakken.Ongeveer 4 of 5 ronden aan de leiding gereden maar doordat ik niet constant genoeg ben en me teveel focus op mijn achtervolger teveel laat liggen en uiteindelijk op de 5e plek lag .Laatste 2 ronden weer beetje snelheid opgepakt en nummer 4 onder druk kunnen zetten waardoor deze spinde .In de laatste ronde nummer 3 onder druk gezet die in de Tarzan controle verloor en i zo mijn eerste podium pakte .Helaas niet door mijn snelheid , snelste ronde was 1.57,2 tiende sneller als dag ervoor .Meer snelheid lijkt er bij mij niet in te komen , maar wel genoten door de spanning van close racen rondenlang .Snap ook echt niet waar mensen de 1.54-1.55 vandaan halen , Aliens allemaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
laforte schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:43:
Voor de ervaren Iracing rijder misschien niet heel bijzonder maar heb zojuist een 1.54:459 gereden (zie video). Misschien nog iemand tips and tricks om er nog een paar tienden van af te rijden?

[YouTube: I joined the 1.54 club on Circuit Park Zandvoort!!!]
Je kunt heel constant in bijna elke bocht wat tijd pakken door nog wat meer de limiet op te zoeken. Iets later remmen, iets eerder op je gas en iets meer gebruik maken van de breedte van de baan en zijn kerbstones. Je rijdt heel netjes, maar om sneller te gaan mag 't iets meer 'on the ragged edge'. Als je op die manier in elke bocht 0,05 pakt, zit je al snel in de 1.53.
Imac2011 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:37:
Snap ook echt niet waar mensen de 1.54-1.55 vandaan halen , Aliens allemaal.
De echte aliens rijden 1.52 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik heb de indruk dat de time-attack-functie in de iRacing-beta-interface nog niet echt loskomt? Wanneer ik mezelf in de top-5% kan rijden, rijden er namelijk niet heel veel snelle heren en dames mee!

Ik vind het zelf best leuk tijdverdrijf als alternatief voor een practice of time-trial-sessie wanneer je moet 'wachten' op de start van een race.

EDIT: Ik haalde time-attack en time-trial door elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door B Tender op 08-05-2020 15:11 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies