iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 261 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/vragen2uur.png

Zondag en maandag as. ben ik weer vanaf ca. 20:00 aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie.

Zondag rijden we met de MX-5 op Summit Point Raceway - Summit Point Raceway en maandag rijden we met de Skip op Detroit Grand Prix at Belle Isle - Belle Isle. In beide gevallen het circuit van week 10 van de officiële series.
Bij voldoende belangstelling zullen we aan het eind van de sessie wat pit-parties (=alle rijders verzamelen en op race snelheid rijden). doen.

Als er niemand komt opdagen om ca. 20:15 zal ik om 20:30 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.

Ik ben beschikbaar voor allerlei algemene zaken:

- Uitleg van algemene zaken betreffende iRacing
- Setting van de software
- Settings van stuur, stoel, rem, pedalen, etc.
- Grafische problemen
- etc. etc. etc.

Maar bovenal ben ik beschikbaar voor:
- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....

Voorwaarden om mee te kunnen doen zijn:
- Geregistreerd op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!

De server vind je hier: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do
Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
ik hou het maar even voor gerzien...
f3 sprint races niet mogelijk om te rijden... massa's crashes. bij pit uit word je er nog afgeknald ... echt vol dorpsidioten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Giordino schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:28:
* GiggySmalls meldt zich.
Dan een vraag: in VRS claimen ze dat heel en toe shiften / blippen noodzakelijk in lime rock park. Naast het feit dat die learning curve me hoog lijkt, zit mijn rig me in de weg, knie zit direct langs stuurkolom en kan niet naar binnen draaien (om dus mn hak naar buiten te kunnen draaien). Dat lijkt dan ook de eerste plek waar ik concessie moet doen qua assits, en heb hem nu dus op auto-blip gezet.
Is dat acceptabel het heel en toe shiften leren over te slaan? (ik denk te lezen dat in latere series clutchen/shiften nietens kan)
Daarbij zie ik niet dat auto-blip throttle't bij downshiften, hoor je dat niet te zien of doe ik iets verkeerd nog?
Heel toe kan je altijd nog in een latere fase aanleren, voorlopig gebruik ik ook auto-blip in de mazda omdat ik me niet goed voel bij heel toe met pedal shifters :p Je kan de blip zien in de input graphics bij het terugkijken van je laps, je kan het ook horen tijdens het rijden dat hij de throttle terug een beetje induwt. Let wel op met de auto-blip, als je op de verkeerde momenten downshift kan het de auto licht destabiliseren (in bochten).

Wat je wel hebt met de mazda mx-5 is dat je een stukje trager bent met de auto-clutch / auto-blip (soms 0.3s per lap) omdat de game zelf behoorlijk traag de clutch induwt en loslaat. Als je wil kan je dus zeker met H-pattern leren shiften en zelf clutchen in de mazda, maar heel toe lijkt me daarbij nog steeds niet noodzakelijk, hoewel ik niet kan zeggen hoeveel downshiften zonder heel toe je in tijd kan kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Goedemorgen,

Had hier al een paar berichtjes gepost, maar heb me nu ook geregistreerd op GoT Racing. Daarom dat ik me even voorstel.

Mijn naam is Jelle, ben 29 en heb sinds kort een Iracing account (nu D-licentie). Ik ben nu bezig met het oefenen en ‘leren’ racen in de MX5 (met vallen en opstaan). Mijn huidige plan is om de GT richting op te gaan.

Misschien tot snel op de baan! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevokay
  • Laatst online: 04-07 13:12
JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]

Zondag en maandag as. ben ik weer vanaf ca. 20:00 aanwezig op onze TeamSpeak Server (kanaal "GoT iRacing School") voor allerlei vragen en ook voor instructie.

Zondag rijden we met de MX-5 op Summit Point Raceway - Summit Point Raceway en maandag rijden we met de Skip op Detroit Grand Prix at Belle Isle - Belle Isle. In beide gevallen het circuit van week 10 van de officiële series.
Bij voldoende belangstelling zullen we aan het eind van de sessie wat pit-parties (=alle rijders verzamelen en op race snelheid rijden). doen.

Als er niemand komt opdagen om ca. 20:15 zal ik om 20:30 weer vertrekken. Ik blijf dus niet wachten tot 22:00 op klandizie.

- Grafische problemen
- etc. etc. etc.

- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....

- Lid van onze League in iRacing: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164
- Teamspeak geïnstalleerd en getest op onze server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210. Maak svp gebruik van Push to talk!

Ben je onzeker over zaken, kan je de weg niet vinden in iRacing of wil je gewoon wat instructie. Kom dan langs.
Joep, ik zet het in de agenda en ga proberen mee te doen _/-\o_ ! Even nog Teamspeak installeren ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Uitleg waarom banden modelleren zo moeilijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
Jammer dat ik de sessies van Joep niet mee kan doen..
De mazda rij ik niet meer (verschrikkelijk) en de skip is ook totaal mijn ding niet.
Als ik daarmee ga rijden ben ik te snel door m'n rum voorraad heen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
boemboxx schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:33:
[...]
Je kan de blip zien in de input graphics bij het terugkijken van je laps, je kan het ook horen tijdens het rijden dat hij de throttle terug een beetje induwt. Let wel op met de auto-blip, als je op de verkeerde momenten downshift kan het de auto licht destabiliseren (in bochten).
Heb het nog niet gezien, misschien omdat ik gewoon stug doorga met clutchen, Dacht bij instellen dat hij het blippen dan automatisch zou doen, maar begrijp nu dat auto-blip dus inclusief auto-clutch is en dat ik wellicht die functionaliteit gewoon ophef door zelf (ook veel te lang) de clutch intrap.
Wat je wel hebt met de mazda mx-5 is dat je een stukje trager bent met de auto-clutch / auto-blip (soms 0.3s per lap) omdat de game zelf behoorlijk traag de clutch induwt en loslaat. Als je wil kan je dus zeker met H-pattern leren shiften en zelf clutchen in de mazda, maar heel toe lijkt me daarbij nog steeds niet noodzakelijk, hoewel ik niet kan zeggen hoeveel downshiften zonder heel toe je in tijd kan kosten.
Dat het tijd kost, vind ik acceptabel. Bij het kijken van VRS uitleg bij Lime rock park kreeg ik echter het gevoel dat zonder blip de auto moeilijk te controleren / balanceren is. Gecombineerd met het feit dat ik vaak achterstevoren sta (of de bocht niet haal) dacht ik danmaar blip aan te moeten leren.

Ik denk inmiddels te begrijpen dat ook MET auto-clutch en/of blip het reven (tijdens remmen revven is toch heel toe? of word er dan linkervoet geremd?) en getimed terugschakelen nogsteeds belangrijk is.. Dan licht daar mijn oefen traject. ik stamp nu nog gewoon de clutch in tijdens het remmen en schakel gerust van 4 naar 2 als ik ver genoeg afgeremd ben. In VRS zie ik ze ook wel braaf elke keer weer op laten komen en dus toerental met de snelheid mee laten zakken.

zoals in mijn post, ik heb nog VEEL te leren }:O Denk wel dat ik het met clutch blijf proberen, dat verkeerde gedrag moet eruit, Op yokohama short kwam ik er nog mee weg. Lime rock park niet dus :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
mopperonkel22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:02:
Jammer dat ik de sessies van Joep niet mee kan doen..
De mazda rij ik niet meer (verschrikkelijk) en de skip is ook totaal mijn ding niet.
Als ik daarmee ga rijden ben ik te snel door m'n rum voorraad heen ;)
En dat terwijl beide auto’s juist de “leerauto’s” zijn waarin je stuurinput en rem/gas beheersing uitvergroot worden en dus precies de auto’s zijn om de basis te leggen voor wagenbeheersing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:16:
[...]

En dat terwijl beide auto’s juist de “leerauto’s” zijn waarin je stuurinput en rem/gas beheersing uitvergroot worden en dus precies de auto’s zijn om de basis te leggen voor wagenbeheersing.
Ik vind de skip nog steeds heerlijk, misschien kom ik wel mee rijden al is het voor de gezelligheid.
( en je leert toch altijd wel weer wat ) en ik rij zelf alleen nog maar GT3 op het moment.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:14:
[Afbeelding]

- Grafische problemen
- etc. etc. etc.

- Rij-instructie
- Bochten techniek
- Leren anticiperen
- baan etiquette
- etc.....

Ik ga proberen er maandag weer bij te zijn. Erg leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:16:
[...]

weet ik ;) maar ik ben ik he ..
lekker eigenwijs en knal ergens vol in ...
maar pak zeker hier tips op hoor...

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 21:44
Ik meld mij hier ook maar even.

Ben ongeveer 2 a 3 weken geleden begonnen met iRacing, welke ook meteen de eerste racesim is die ik speel. Gezien ik me behoorlijk verveelde thuis en al jaren regelmatig een kart wedstrijd mee probeerde te pakken leek sim racing me erg gaaf en moet zeggen, tot nu toe bevalt het super!

Zit een beetje te schommelen op 1300 iRating en rij voornamelijk skip. Ik doe mijn best om zo clean mogelijk te rijden, maar ik heb het gevoel dat mensen proberen om de race te winnen in ronde 1, waardoor ik er regelmatig afgetikt wordt. Ik ben nog niet snel genoeg om top 4 te kwalificeren en start dus voornamelijk vanuit de pitlane (al helemaal op zandvoort, ronde 1 is echt een shitshow daar). Op brands hatch was dat een stuk minder naar mijn idee.

Gisteren had ik eindelijk mijn P4 kwalificatie binnen en dacht, perfecte kans op vanuit de grid te starten! Bocht 1, een achterligger had een text-book dive bomb, komt dwars voor me te liggen, race voorbij.

Ik hoop binnenkort zsm meer iRating te krijgen en zo iets cleanere races te kunnen rijden, momenteel eindig ik top 5 of achterin het veld.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Intruder schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:20:
Ik meld mij hier ook maar even.

Ben ongeveer 2 a 3 weken geleden begonnen met iRacing, welke ook meteen de eerste racesim is die ik speel. Gezien ik me behoorlijk verveelde thuis en al jaren regelmatig een kart wedstrijd mee probeerde te pakken leek sim racing me erg gaaf en moet zeggen, tot nu toe bevalt het super!

Zit een beetje te schommelen op 1300 iRating en rij voornamelijk skip. Ik doe mijn best om zo clean mogelijk te rijden, maar ik heb het gevoel dat mensen proberen om de race te winnen in ronde 1, waardoor ik er regelmatig afgetikt wordt. Ik ben nog niet snel genoeg om top 4 te kwalificeren en start dus voornamelijk vanuit de pitlane (al helemaal op zandvoort, ronde 1 is echt een shitshow daar). Op brands hatch was dat een stuk minder naar mijn idee.

Gisteren had ik eindelijk mijn P4 kwalificatie binnen en dacht, perfecte kans op vanuit de grid te starten! Bocht 1, een achterligger had een text-book dive bomb, komt dwars voor me te liggen, race voorbij.

Ik hoop binnenkort zsm meer iRating te krijgen en zo iets cleanere races te kunnen rijden, momenteel eindig ik top 5 of achterin het veld.
Welkom :)
De afgelopen dagen is er hier al best wat gediscussiëerd over het ontwijken van andermans puinhoop. Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat de lap-1-heroes uiteindelijk met wat ervaring best te overleven zijn. Ik weiger principiëel een pitstart te doen, maar het lukt me ondertussen meestal om probleemloos de eerste carnage te overleven. Mijn grootste ding daarbij is afstand creëren, zowel voor als achter me. Bij zo'n vroege hairpin als de Tarzanbocht, bijvoorbeeld, ga ik (afhankelijk van mijn startpositie) helemaal aan de buitenkant of helemaal aan de binnenkant zitten. Aan de buitenkant missen de divebombers je, en aan de binnenkant geef je ze geen ruimte om het te proberen.
Dan blijven natuurlijk nog de mensen die te vroeg, te laat of helemaal niet remmen over. Ik rem zelf ruim voor de bocht om afstand vóór me te maken (ik ga dus niet op 0.2s achter iemand de Tarzanbocht in). Omdat dat tijd geeft om die eerste remactie rustig te maken, heeft de persoon achter me tijd om te reageren op mijn vroege rem. En als'ie niet reageert, heb ik zelf ruimte om toch weer wat op het gas te gaan. Op die manier probeer ik zoveel mogelijk lucht om me heen te houden op de punten waar het vaak mis gaat. Vaak kost dat niet eens veel tijd, omdat wat trager de bocht in gaan in veel gevallen betekent dat je eerder weer op het gas kan.
Mijn iRating is lager dan die van jou (tegen de 1200 momenteel), dus ik kom net zo veel idioten tegen :9 Maar door ze allemaal te ontwijken kan ik juist leuk wat plekjes pakken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 21:44
Wormaap schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:31:
[...]

De afgelopen dagen is er hier al best wat gediscussiëerd over het ontwijken van andermans puinhoop. Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat de lap-1-heroes uiteindelijk met wat ervaring best te overleven zijn. Ik weiger principiëel een pitstart te doen, maar het lukt me ondertussen meestal om probleemloos de eerste carnage te overleven. Mijn grootste ding daarbij is afstand creëren, zowel voor als achter me. Bij zo'n vroege hairpin als de Tarzanbocht, bijvoorbeeld, ga ik (afhankelijk van mijn startpositie) helemaal aan de buitenkant of helemaal aan de binnenkant zitten. Aan de buitenkant missen de divebombers je, en aan de binnenkant geef je ze geen ruimte om het te proberen.
Dan blijven natuurlijk nog de mensen die te vroeg, te laat of helemaal niet remmen over. Ik rem zelf ruim voor de bocht om afstand vóór me te maken (ik ga dus niet op 0.2s achter iemand de Tarzanbocht in). Omdat dat tijd geeft om die eerste remactie rustig te maken, heeft de persoon achter me tijd om te reageren op mijn vroege rem. En als'ie niet reageert, heb ik zelf ruimte om toch weer wat op het gas te gaan. Op die manier probeer ik zoveel mogelijk lucht om me heen te houden op de punten waar het vaak mis gaat. Vaak kost dat niet eens veel tijd, omdat wat trager de bocht in gaan in veel gevallen betekent dat je eerder weer op het gas kan.
Mijn iRating is lager dan die van jou (tegen de 1200 momenteel), dus ik kom net zo veel idioten tegen :9 Maar door ze allemaal te ontwijken kan ik juist leuk wat plekjes pakken :)
Vooralsnog heb ik al moeite genoeg om alles voor mij goed in de gaten te houden haha. Alles wat er voor me gebeurd kan ik dan ook redelijk ontwijken, waar ik nog wel problemen mee heb, en vermoed dat dat met ervaring een stuk beter zal gaan, is mensen achter me. Dive bomber en mensen die altijd hun eigen rempunten aan houden en niet anticiperen. Gister ook, ik rijd vet rustig de bocht in om de mensen voor me niet te raken, wordt ik vol van achter geramd.

Heb er verder 0 problemen mee om ingehaald te worden, is iemand veel sneller? Haal me maar in, liever -1 positie dan -5 door een crash.

Als het maandag lukt dan probeer ik om bij de training aanwezig te zijn, als ik betere tijden in de kwali rijd dan is de kans om carnage al een stuk lager.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Voordeel van de Skip is dat je bijna niet slecht kan starten. Wanneer je vooraan op de grid staat is bijna iedereen even snel weg. Vaak ontstaat er namelijk chaos als er bij de start grote verschillen zijn.

Verder gewoon goed kijken waar ruimte is en op tijd, rustig, remmen. Dan geef je de achterliggers ruimte om te anticiperen. Heb nu twee weken iRacing en ben eigenlijk vrij weinig in de problemen gebracht door anderen. Vlieg er nog wel regelmatig af, maar dat komt voornamelijk door de koude banden (lees: onkunde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Enig idee waarom iRacing voor het fysical ipv empirical model gekozen heeft?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Wormaap schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Dan blijven natuurlijk nog de mensen die te vroeg, te laat of helemaal niet remmen over. Ik rem zelf ruim voor de bocht om afstand vóór me te maken (ik ga dus niet op 0.2s achter iemand de Tarzanbocht in). Omdat dat tijd geeft om die eerste rem actie rustig te maken, heeft de persoon achter me tijd om te reageren op mijn vroege rem. En als'ie niet reageert, heb ik zelf ruimte om toch weer wat op het gas te gaan. Op die manier probeer ik zoveel mogelijk lucht om me heen te houden op de punten waar het vaak mis gaat. Vaak kost dat niet eens veel tijd, omdat wat trager de bocht in gaan in veel gevallen betekent dat je eerder weer op het gas kan.
Het is denk ik vooral dat veel mensen ongeduldig zijn. Als ik kijk in de BMW 12.0 fixed, vaak rij je 8-10 rondjes even afhankelijk van het circuit, maar daar komen soms gekken langs dat je denkt ''veel succes'', dit zijn vaak ook de mensen die zorgen dat de rest naast het asfalt ligt dan erop. Nu ook op Laguna seca, heel leuk circuit maar alleen al het aan remmen naar de eerste bocht (1e en 2e ronde), je komt ogen te kort om te kijken waar iedereen zit en vervolgens verremd iedereen zich achter je omdat ze denken even de race te winnen in de eerste bocht. Daarom skip ik Laguna nu ook deze week.

Gisteren 3 races op Limerock gedaan met de MX5, 20 rondjes vooral mensen met een C&A license, daar gaat ''met hele kleine uitzonderingen'' echt veel gemoedelijker en stijgt het plezier in racen ook weer sneller. Dan hopelijk morgen of overmorgen mij C license te pakken.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46
smollynl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Bij het imperical model moet je eigenlijk voor elke auto/bandentype voor elke situatie de gewenste uitkomsten gaan genereren, testen en aanpassen.

Wanneer je een vaste set variabelen hebt die op een vaste manier met elkaar in verbinding staan hoef je alleen maar de juiste variabelen in te vullen en komt het juiste resultaat er uit.
Dit komt de ontwikkeltijd ten goede, want scheelt tijd dus kosten.

Als daadwerkelijk alle variabelen kan bepalen wordt het een echte replica van de realiteit.

* Dit is natuurlijk ontzettend versimpeld ;)

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
4,5 6 keer ontwijken gaat meestal prima.. maar dan komt er weer een dwars de baan op ..
ach ja. als je in een uur practice ziet hoeveel mensen op laguna vanuit de pits eraf vliegen... je zou denken ze leren ervan .. maar nee. keer op keer hetzelfde.. en dan alle klasse rijders.. van d tot a..
pits uit... f3? nooit van gehoord.. ow snellere achter me.. die moet ik voorblijven . etc...
in de race mensen op ronde achterstand die gewoon voor je blijven blocken etc...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
smollynl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Omdat Dave Kaemmer een whizzkid op het gebied van wis- en natuurkunde is :+ en de ingeslagen weg als de enige ziet. En het is natuurlijk ook niet zo maar te doen om het roer om te gooien als ze daar al over zouden nadenken.
Ze helpen ook banden producenten met hun modellen (verdienmodel) dus ik denk dat deze route vastgehouden blijft.
Hier een blog van een tijdje geleden: https://www.iracing.com/physics-modeling-ntm-v7-info-plus/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Op de lange termijn is een fysiek bandenmodel denk ik ook wel de beste keuze. iRacing is natuurlijk redelijk uniek in het abonnementsmodel, en daarmee de langdurige ondersteuning en constante verbetering. Dat geeft meer ruimte voor een fysiek model dat meer tijd kost om op te zetten, maar zich uiteindelijk terugbetaalt. Een sim die je één keer koopt moet ook meteen op z'n best zijn, iRacing kan een model dat in eerste aanleg wellicht minder voelt doorontwikkelen totdat het beter is.
Overigens is bovenstaand niet gebaseerd op ervaring met banden of modellen daarvan. Ik heb ook te weinig ervaring om te vinden of het model van iR op dit moment nou beter of slechter is dan van andere sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Omdat Dave Kaemmer een whizzkid op het gebied van wis- en natuurkunde is :+ en de ingeslagen weg als de enige ziet. En het is natuurlijk ook niet zo maar te doen om het roer om te gooien als ze daar al over zouden nadenken.
Ze helpen ook banden producenten met hun modellen (verdienmodel) dus ik denk dat deze route vastgehouden blijft.
Hier een blog van een tijdje geleden: https://www.iracing.com/physics-modeling-ntm-v7-info-plus/
Het antwoord van Dave himself (via de link van Joep gevonden)

1) Given what I know now, that this NTM effort was going to consume 10+ years of my life, do I wish I had pursued an empirical approach instead?

No. Absolutely not. I actually did pursue an empirical approach for 20 years, while at Papyrus and during the early years of iRacing. That taught me something important: an empirical approach gets slower and slower the more tires you try to model and the more cars you try to model. There are just too many variables, and to adjust them requires a lot of testing and feedback between changes. Inevitably someone will bring up an issue where the empirical model deviates from real tires, and that involves adding some new bit to the model, with more parameters, which now need to be added to all the tires and cars… more testing, feedback, ad nauseum.

With the physically based model, there has been a lot of work required to get to where we are now, but the development is getting faster, not slower. That’s because the more we know, the easier it gets. There have been several times that the model produced a behavior that was surprising, but upon looking more closely at real data we realized that behavior was correct. Very often the numbers and concepts that we already know allow us to think more clearly about what we don’t know. It’s absolutely the right approach–I am stoked about the V7 model. Lots of things are right about it. Will it have some issues? Probably. It’ll take a while to transition over to it as well, but it’s a big step in the right direction.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Apart dat je jezelf terug ziet op iemand z'n stream. Apart in de zin van dat niemand weet dat ik iRacing speel als ik dat niet wil delen maar dat je dus wel met je volledige naam in beeld kan komen op zo'n stream. Niet dat ik er veel moeite mee heb, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden.

Anyway, mijn vraag:

Ben gebruikte overlays tijdens de race die ik niet ken. Wie kan mij vertellen welke dit zijn linksboven, onder middden/rechts en linksonder?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BCXsjZx.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MartijnA3 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:59:
Apart dat je jezelf terug ziet op iemand z'n stream. Apart in de zin van dat niemand weet dat ik iRacing speel als ik dat niet wil delen maar dat je dus wel met je volledige naam in beeld kan komen op zo'n stream. Niet dat ik er veel moeite mee heb, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden.

Anyway, mijn vraag:

Ben gebruikte overlays tijdens de race die ik niet ken. Wie kan mij vertellen welke dit zijn linksboven, onder middden/rechts en linksonder?
[Afbeelding]
Dat ziet er uit als RaceLabApps :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20

Anyway, mijn vraag:

[Afbeelding]
Die overlay is van RaceLabApps. Hier kun je meer vinden:

YouTube: RaceLabApps - How to use overlays

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Anyway, mijn vraag:

[Afbeelding]
Je hebt een paar varianten:
Kapps - Gratis during trial, daarna een vast bedrag per maand. Volwassen product.
RaceLabApps - Gratis. Maar nog in ontwikkeling, al zie ik persoonlijk geen reden meer om 't niet te gebruiken. De ontwikkeling zelf is heel snel gegaan de afgelopen maanden en ik denk dat het product zelf eigenlijk al als "volwassen" bestemd kan worden. De overlay die je ziet in je post is van RaceLabApps.
JRT - Bied ook een paar overlays, maar is vooral handig als je een scherm over hebt om race informatie te tonen. Koste €25,- eenmalig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Thanks! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
JoepW schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb ook ooit gelezen dat het bandenmodel niet alleen maar de physics verzorgt, maar dingen zoals audio en FFB signaal zitten 'eraan vast'. Zou je het bandenmodel omgooien, dan moet er nog veel meer aangepast worden. Dit gaan ze dus inderdaad nooit doen.

Overigens gaan ze best de goede richting op toch? Ik heb de oude jaren van 'IceRacing' nooit meegemaakt, maar de F3 en de Skippy kunnen best een potje glijden voordat je de kont volledig kwijt bent (en als ik de verhalen mag geloven, de 911 cup ook). De GT4 is (zeker op koude banden) nog een ander verhaal, maar de goede lijn is volgens mij wel ingezet.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Luckeh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:07:
[...]

Kapps - Gratis during trial, daarna een vast bedrag per maand. Volwassen product.
RaceLabApps - Gratis. Maar nog in ontwikkeling, al zie ik persoonlijk geen reden meer om 't niet te gebruiken. De ontwikkeling zelf is heel snel gegaan de afgelopen maanden en ik denk dat het product zelf eigenlijk al als "volwassen" bestemd kan worden. De overlay die je ziet in je post is van RaceLabApps.
JRT - Bied ook een paar overlays, maar is vooral handig als je een scherm over hebt om race informatie te tonen. Koste €25,- eenmalig.
Ik begreep laatst dat die RaceLabApps gekoppeld is aan zijn Twitch account, en als hij gaat streamen dat je dan automatisch zijn stream opent (in die app zit een twitch player ofzoiets?), en dat hij zo viewers probeert te trekken om geld te verdienen aan Twitch 8)7 Klopt daar iets van of is dat onzin? Dat zou voor mij wel een grote reden zijn om het niet te gebruiken lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mopperonkel22
NickThissen schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Ik begreep laatst dat die RaceLabApps gekoppeld is aan zijn Twitch account, en als hij gaat streamen dat je dan automatisch zijn stream opent (in die app zit een twitch player ofzoiets?), en dat hij zo viewers probeert te trekken om geld te verdienen aan Twitch 8)7 Klopt daar iets van of is dat onzin? Dat zou voor mij wel een grote reden zijn om het niet te gebruiken lol.
ik gebruik het al een week of 3 en heb niks zien verschijnen.
je kan zelf kiezen wat je aanzet als overlay.
chat, twitch etc heb ik niet

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
trouwens petje af voor de skippygang hier..
heb mezelf maar eens voor het blok gezet en een paar rondjes zandvoort gedaan.. 1:57 .. bagger dus ;)
dan proberen we maar eens een race ...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LMNii
mopperonkel22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:56:
trouwens petje af voor de skippygang hier..
heb mezelf maar eens voor het blok gezet en een paar rondjes zandvoort gedaan.. 1:57 .. bagger dus ;)
dan proberen we maar eens een race ...
1:57 is zo slecht nog niet. Vaak kun je in de race al wat sneller gaan omdat de baan condities beter zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
mopperonkel22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:47:
[...]

ik gebruik het al een week of 3 en heb niks zien verschijnen.
je kan zelf kiezen wat je aanzet als overlay.
chat, twitch etc heb ik niet
Is het inmiddels te gebruiken zonder iRacing in windowed modus te zetten? Dat was voorheen volgens mij wel het geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Djie schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Is het inmiddels te gebruiken zonder iRacing in windowed modus te zetten? Dat was voorheen volgens mij wel het geval...
Volgens mij nog niet, ik draai iRacing nog steeds in windowed modus. Ik heb daar geen verdere hinder van.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
mopperonkel22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:56:
Bagger. Of gewoon jouw tijd op dit moment. Lekker belangrijk wat een ander rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
SlaadjeBla schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:35:
[...]

Bagger. Of gewoon jouw tijd op dit moment. Lekker belangrijk wat een ander rijdt.
bagger - ik ben duidelijk nog lang niet goed genoeg in deze auto .. en dat kan ook niet na een paar rondjes.. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22

en in die eerste race neem je natuurlijk geen onnodig risico.... lol
maar moet bekennen .. was wel leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 21:21
Ik ben afgelopen december gestart met iRacing en ik doe nu voor het tweede seizoen mee met de Skip Barber. Ik heb inmiddels +/- 2500 iRating verzameld en de Skip voelt inmiddels erg vertrouwd. Vanaf volgend seizoen wil ik in de F3 rijden. Kan iemand zijn ervaring delen met zo’n overstap? Hoe lang heeft het bijvoorbeeld geduurd voordat je weer datzelfde vertrouwde gevoel in de auto had? Moet ik rekening houden met een enorme terugval in iRating en is het gewoon weer even opnieuw beginnen? Ik ben benieuwd hoe het anderen is vergaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Luckeh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:07:
[...]

RaceLabApps heb ik ook geprobeerd maar vindt hem nogal haperen sinds de laatste update.
Rgelmatig gaf het advanced panel geen info meer tijdens het rijden.

Ik ben nu het dashboard van JRT als overlay aan het gebruiken en dat bevalt me tot nu toe prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TheSlak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:16:
Ik ben afgelopen december gestart met iRacing en ik doe nu voor het tweede seizoen mee met de Skip Barber. Ik heb inmiddels +/- 2500 iRating verzameld en de Skip voelt inmiddels erg vertrouwd. Vanaf volgend seizoen wil ik in de F3 rijden. Kan iemand zijn ervaring delen met zo’n overstap? Hoe lang heeft het bijvoorbeeld geduurd voordat je weer datzelfde vertrouwde gevoel in de auto had? Moet ik rekening houden met een enorme terugval in iRating en is het gewoon weer even opnieuw beginnen? Ik ben benieuwd hoe het anderen is vergaan.
Overschat het belang van iRating niet. 2500 is een mooi getal; daarboven heb je eigenlijk alleen maar voordeel bij endurance events.
Als je specifiek altijd in één klasse rijd, zal je iRating matchen met je "kunde" in die klasse. Je legt een basis voor andere series, maar je zal altijd een tijdje moeten wennen voordat je op snelheid bent. Neem je de tijd om veel offline/buiten de serie te rijden voordat je mee doet aan de series zal het misschien minder effect hebben op je iRating.

Toen wij met GoT een volledig seizoen Skip reden, zat ik na het seizoen vrij hoog in de iRating. Na dat seizoen ging ik echt van alles rijden (IMSA, 911 Cup en VRS Sprint) en zakte m'n iRating met 40%.

Was dat erg? Nee. Ik ben van mening dat als je puur naar iRating kijkt je een stuk minder plezier in iRacing hebt. Ik kan nu gewoon een serie instappen met de warmup practise en een leuke race krijgen zonder me zorgen te maken over de iRating.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Vandaag de eerste rondes in de 1:53 gereden op Zandvoort, fout gemaakt in de kwali waardoor ik maar 1 getimede ronde had op deels koude banden dus gestart op P6, eerste rondes goed doorgekomen en naar de tweede plek geklommen. Vervolgens echt de hele race een leuke battle gehad met nummer 1! Respectvol met elkaar geknokt. Genieten zulke races!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik ben nu een weekje bezig en 2 podiums gehaald. eens zien of ik een win kan scoren vandaag :D LOL

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 21:21
Luckeh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:54:
[...]

Overschat het belang van iRating niet. 2500 is een mooi getal; daarboven heb je eigenlijk alleen maar voordeel bij endurance events.
Als je specifiek altijd in één klasse rijd, zal je iRating matchen met je "kunde" in die klasse. Je legt een basis voor andere series, maar je zal altijd een tijdje moeten wennen voordat je op snelheid bent. Neem je de tijd om veel offline/buiten de serie te rijden voordat je mee doet aan de series zal het misschien minder effect hebben op je iRating.

Toen wij met GoT een volledig seizoen Skip reden, zat ik na het seizoen vrij hoog in de iRating. Na dat seizoen ging ik echt van alles rijden (IMSA, 911 Cup en VRS Sprint) en zakte m'n iRating met 40%.

Was dat erg? Nee. Ik ben van mening dat als je puur naar iRating kijkt je een stuk minder plezier in iRacing hebt. Ik kan nu gewoon een serie instappen met de warmup practise en een leuke race krijgen zonder me zorgen te maken over de iRating.
iRating is voor mij tot nu toe een manier geweest om mijzelf uit te dagen om steeds 'beter' te worden. Daar haal ik vervolgens weer voldoening en plezier uit als dat lukt. Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen manier om plezier te halen uit het simracen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor mij ook verandert naarmate ik langer race.

Je triggert mij wel door te zeggen dat je natuurlijk ook eerst buiten de serie kan rijden/oefenen. Misschien inderdaad een goed plan om niet direct vanaf week 1 mee te doen, maar pas een paar weken later wanneer er bijvoorbeeld een track is die ik goed ken. Dan heb ik een aantal weken om te oefenen en ga ik niet helemaal als een rijdende chicane over het circuit heen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
mopperonkel22 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:05:
[YouTube: skipvoort]

en in die eerste race neem je natuurlijk geen onnodig risico.... lol
maar moet bekennen .. was wel leuk.
Als je dit "risico nemen" noemt dan ben ik wel benieuwd hoe die dive-bombs op jou eruit zien. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Net toch maar weer een race geprobeerd in de skip op zandvoort.
Een P11 in de qualificatie maar door een spin in bocht 2 in de eerste ronde lag ik helemaal achteraan.
Weer de baan op en maar zien hoe ver ik kom dacht ik bij mezelf.
Doordat er verschillende mensen uitvielen en ikzelf voor de verandering een flink aantal redelijke rondetijden draaide , uiteindelijk toch nog als 8ste over de streep gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0apCIxN_qw5Ecys94iJj4GeKVDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1GorPYpcEzlDu1ZaPnzzdcn.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJzzvmOHgyqclJq8BYJxwKSD-VQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xOoIbccxEfmRqgKQVN3FIzDR.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:53:
Net toch maar weer een race geprobeerd in de skip op zandvoort.
Een P11 in de qualificatie maar door een spin in bocht 2 in de eerste ronde lag ik helemaal achteraan.
Weer de baan op en maar zien hoe ver ik kom dacht ik bij mezelf.
Doordat er verschillende mensen uitvielen en ikzelf voor de verandering een flink aantal redelijke rondetijden draaide , uiteindelijk toch nog als 8ste over de streep gekomen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Het is makkelijker om een link naar de uitslag te plaatsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
Euh.. WTH..
Giordino schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:28:
GIsteren begonnen met lime rock park, maar pfoe.. meteen weer terug naar het begin.. Dan denk je dat je de auto wel een beetje kent met de progressie @ YokoShort. Dus nu weer rondjes ploeteren en op de baan proberen te houden.. met 1:40+ maar gestopt voor vandaag. Het was niet leuk meer xD
Vandaag nieuw poging, right off the bat, 2e rondje 1:14:8xx 3e rondje 1:13:7.. Niets om over te patsen, nog steeds niet helemaal netjes binnen de lijntjes gekleurd, maar voelde gewoon 'goed'.. Auto blip stond nog aan dus dan maar es met anti-stall clutch proberen. en hoppa.. meteen zware problemen hem om de baan te houden..

Toen gingen me andere dingen opvallen die me eerder ook al opvielen, waarvan ik eerst dus mijzelf / skills de schuld gaf.
sowieso.. het voelde alsof alles gewoon in slomo ging... (maarja mischein ben IK gewoon zo sloom)
de tijdregistratie bleef steeds op --:--:-- staan (maarja ik ging bijna overal wel offtrack dus zal wel zijn vanwege incidenten ofzo)
rechtboven in, bij FPS staat er iets te knipperen.. (ja euh.. geen idee waar die lettertjes voor staan)

maargoed toch maar eens opgezocht.. C 100 procent is dus de physics thread die het te druk heeft. S oplopend is Skew met de server.. ... Ok dat verklaart waarom de 'realiteit' zoals in de sim sloom aanvoelt... hij loopt ook letterlijk langzamer dan de realiteit op de server.. De tijdregistratie engine tikte vrolijk op normaal tempo door. ..

Maar dan.. ok, mijn cpu is al een oud beestje.. en met 3 ghz niet zo heel snel.. maar zijn toch 6 core's beschikbaar (ok dat zegt dan weer niets voor een enkele physics thread)... Danmaar eens opnieuw proberen zonder extra software welke ik laatste tijd in gebruik genomen heb..

Wat biljkt.. Voicemeeter Banana (soort van virtueel mengpaneel om verschillende audio streams te kunnen routeren / mengen / faden) aan en hop de iRacing physics thread, zelfs in de pits / config stand staat te knipperen met 100% load... Voicemeeter Banana quit, en hop hij doet het weer.....

Ziet er naar uit dat de physics thread ook met de sound engine verbonden is en dat daar wat bugged.. Iracing is hier nog steeds de weg een beetje kwijt.. want ik hoor 'your car is toast' prima op mn headset, maar motorgeluiden zijn afwezig..

naja soort van gelukkig,, klinkt als een situatie die te vermeiden valt (geen voicemeeter banana gebruiken, daar kan ik wel zonder). Ik niet op nieuwe pc hoef te wachten. en belangrijkste.. het nog wel meevalt hoe slecht ik ben 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:04
Net een geweldig leuke race gedaan op Zandvoort met de Skip!
Quali was P9, niet best, maar uieindelijk na ronde 1 op P3 dankzij een hoop fouten van anderen en de rust bij mijzelf (is wel eens anders geweest). Na de eerste ronde constant in gevecht geweest met de nummer 2-4 om de verschillende plaatsen, geweldig. Uiteindelijk ben ik zelf 2e geworden.
Giordino schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:47:
Euh.. WTH..

[...]

Maar dan.. ok, mijn cpu is al een oud beestje.. en met 3 ghz niet zo heel snel.. maar zijn toch 6 core's beschikbaar (ok dat zegt dan weer niets voor een enkele physics thread)... Danmaar eens opnieuw proberen zonder extra software welke ik laatste tijd in gebruik genomen heb..
Nu ben ik geen PC kenner en al helemaal niet als het gaat om processoren, maar volgens mij staat Iracing er om bekend dat het niet gebruik maakt van de multicore, maar enkel de single core speed?
Wie kan dit be-amen en wellicht beter uitleggen?

[ Voor 42% gewijzigd door ourplayground op 08-05-2020 21:26 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
https://boxthislap.org/framerate-matters/

Hier word uitgelegd wat alles betekend qua meters, en het is ook een goede site om andere dingen te vinden en uit te zoeken hoop dat je er wat aan hebt.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:58
Ik dacht doe eens een race, bocht 5 is het een pile up en was het lastig ontwijken.

Nu al een repair en heb net 3-4 bochten gedaan.

UCH

(Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een Fast tow was en ben ik P16 geeindigd zonder echter gevecht om positie. Wel een Divebomb in T1, omdat de tow en rempunt ietsje anders was.)

Niet slecht met een VR en na zoveel jaar toch nog.

#smaaktnaarmeer >:)

https://members.iracing.c...id=32299413&custid=144416

[ Voor 60% gewijzigd door Ithric op 09-05-2020 08:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

YESSSSSSSSSS, na een verschrikkelijke avond woensdag (geheel mijn fout, kan niet overweg met koude banden op skip) heb ik zojuist mijn eerste podium gehaald in compleet foutloze race!!

Quali als 2e in 1:56,9, vervolgens de 2 achter mij maar voorbij gelaten aangezien ze aggresief waren, en inderdaad meteen 1 ervan af vloog.... dus ik 3e met gat van 10seconde naar persoon achter mij... dus ik maar lekker uitgereden op zijn zondags... maar dit had ik nodig!! Wou bijna handdoek in ring gooien wat betreft skip barber, maar dit was leuk!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Ithric schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:29:
Ik dacht doe eens een race, bocht 5 is het een pile up en was het lastig ontwijken.

Nu al een tow en heb net 3-4 bochten gedaan.

UCH

(Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een Fast tow was en ben ik P16 geeindigd zonder echter gevecht om positie. Wel een Divebomb in T1, omdat de tow en rempunt ietsje anders was.)

Niet slecht met een VR en na zoveel jaar toch nog.

#smaaktnaarmeer >:)

https://members.iracing.c...id=32299413&custid=144416
Fast tow? Wat is dat? Heb ik iets gemist, ik moet altijd 2-3 min wachten ofzo!

iRacing | Rig

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Na alle berichten hier over de Skippy dacht ik, laat ik dat weer is proberen deze week. Was alweer een paar jaar geleden dat ik die heb gebruikt. Wat blijft het toch een leuk wagentje, lekker glijden en gaaaaaaan door de bochten. Na een paar trainingen al snel de pace gevonden en regelmatig in de 1:54 kunnen rijden.

Eerder deze avond een race gedaan. Dacht dat ik mijn qualy volledig verkloot had, 2e rondje ging niet zoals gepland. Tja...dan blijft het rondje op zeer koude banden staan, maar dat was uiteindelijk toch nog goed genoeg voor plek 4. De start en eerste ronde doorgekomen, daarna begon het. De leider in de wedstrijd besloot te glijden en de nmr 2 en ik (nmr 3 op dat moment) konden hem niet meer ontwijken. Snel de pit, quick repair en gefinisht als 11e. Maar niet al te druk over maken, kon er tenslotte weinig aan doen.

Even wat drinken om het vervolgens nog een keer te proberen. Wat was de baan warm, dus met nog niet opgewarmde banden was het circuit een soort van ijsbaan. Deze keer ging de 2e ronde in de qualy veel beter en pakte ik tot mijn eigen verbazing de pole. Toen de start, veilig de eerste bochten door, alleen de nummer 2 kwam langszij. Maar 2 rondes later ingehaald en hij moest daarna in gevecht met de wagen achter hem. Kwam mij wel mooi uit, zo kon ik het gat maken en de race foutloos uitrijden. Voordat ik het wist mocht ik als eerste het zwart wit geblokte zien. Mijn dag kan niet meer stuk.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
Eerste race met de SFX-100
Buiten dat, wat een vette race! (SOF +1800)
* raymondw is de Ferrari

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dewfuz
ourplayground schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:22:
Nu ben ik geen PC kenner en al helemaal niet als het gaat om processoren, maar volgens mij staat Iracing er om bekend dat het niet gebruik maakt van de multicore, maar enkel de single core speed?
Wie kan dit be-amen en wellicht beter uitleggen?
Mjah dat kan ik zelf wel. Ben developer en hoewel ik niet aan game engines werk kan ik me er wel een beeld bij schetsen. Het is niet zo dat heel iracing op 1 core kan draaien. Het is wel bekend dat iracing voor verschillende zaken 1 thread per 'zaak' gebruikt. Dus de verschillende zaken kunnen wel over meerdere cores verspreid worden maar 1 zaak kan NIET gebruik maken van meerdere cores.

Dat is normaal geen probleem als de thread maar niet meer dan 1 core kan leveren nodig heeft om zijn ding te doen.

Het is ook bekend dat het renderen van het beeld in 1 thread gebeurt. Nu is het natuurlijk de GPU die rendert dus gaat het dan om de thread die verantwoordelijk is voor het voorzien van de juiste voorgekouwde informatie op het juiste moment richting de GPU.

In praktijk is er 1 bottleneck/beperkende factor. En met moderne GPU's is dat al snel een cpu. Het feit dat voor dit process maar een enkel thread gebruikt wordt vergroot dan ook de kans dat de bottleneck in de cpu licht.

In het geval van de renderthread betekent dat dar er niet meer frames gerenderd kunnen worden en dat een gpu dan dus tijd over heeft.

In mijn geval ging het om een andere 'zaak', namelijk de physics thread. Die naam suggereerd dat dit het pricess wat zich bezig houd met alle natuurkundige berekeningen. Daar zit tenminste de beweging van de auto's in en ik gok daarmee het hele tire model zoals besproken.

Uit mijn constatering valt de conclusie te trekken dat de physics thread ook iets met het geluid doet (ik hoor ze altijd praten over bandengeluid, de mate van slide bepaalt het geluid, dus geluid is een functie van beweging) en dat daar in combinatie met andere software (die ook geluidstromen bewerkt en aan elkaar koppelt) leid tot onbedoelde blokkeringen. Mogelijk staat dan de volgende 'frame' die de beweging bepaalt dan te wachten op extern programma wat dus betekent dat de "realiteit" zich vertaagd afspeeld.

De tijdregistratie blijkt wederom een andere thread te zijn, die liep wel braaf door in realistische tijd. En ook had ik qua beeld gewoon 84fps (rendercap).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
raymondw schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:14:
* raymondw is de Ferrari

[YouTube: VRS 2020 - Interlagos]
wat is die mercedes ook een belachelijk grote bak...
Dit zijn toch de gevechten waarom je het doet, mooi man!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
raymondw schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 00:14:
* raymondw is de Ferrari

[YouTube: VRS 2020 - Interlagos]
Dat zijn de mooiste gevechten. Telkens een andere lijn proberen te vinden. Jammer dat je tegenstander spinde.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
TheSlak schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:16:
Ik kan je een hoop vertellen over het verschil tussen een Skip en een F3, maaaaarrrr, de verwachting is dat volgend seizoen de F3 (in de Sprint Series) vervangen zal worden door de nieuwe formule auto die straks beschikbaar wordt. Wellicht hele slechte timing om die auto nu aan te schaffen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:58
Mithriel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:15:
[...]

Fast tow? Wat is dat? Heb ik iets gemist, ik moet altijd 2-3 min wachten ofzo!
Sorry dit moet zijn Fast repair, dat je dus niet een repair tijd hoeft te wachten maar je auto meteen gemaakt wordt.

(zag de auto voor me met 2 wielen naar 4 gaan in de 1ste seconden na de Tow en hij bleef voor me. Dus dat zou knap zijn geweest met 2 wielen.)
Maar zat dus te wachten, hoelang zal het worden en verloor zo zeker 30s want had de VR bril niet goed op. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond race in de skippy gedaan , was geen succes helaas .Dacht eerst dat ik er in de eerste bocht afgeramd werd maar bij de replay bleek dat iemand mij binnendoor voorbij ging en mijn achterwiel schampte , waardoor ik heel overdreven gelanceerd werd en diverse malen over de kop ging.Gewoon een race accidentje .Wat ik al eens eerder had meegemaakt en meegedeeld hier dat iemand die achter mij gefinished is op de uitslag voor mij staat , dat kan niet werd er toen gezegd. Nu gebeurde gister precies hetzelfde en weet ik zeker dat er dingen niet kloppen in iracing , 2 gasten voor mij crashten en maakten dar nog flink ruzie over , 1 van de twee kon gelijk door en de andere ben ik voorbij gegaan.Ik ben 6 seconden voor hem gefinished , en toen ik de resultatenlijst keek stond ie ineens 6 seconden voor mij ???Heel vreemd .En ondanks de zware crash met repairs had ik 0 incidents en ging mijn irating gewoon omhoog ??

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Imac2011 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:40:
Gisteravond race in de skippy gedaan , was geen succes helaas .Dacht eerst dat ik er in de eerste bocht afgeramd werd maar bij de replay bleek dat iemand mij binnendoor voorbij ging en mijn achterwiel schampte , waardoor ik heel overdreven gelanceerd werd en diverse malen over de kop ging.Gewoon een race accidentje .Wat ik al eens eerder had meegemaakt en meegedeeld hier dat iemand die achter mij gefinished is op de uitslag voor mij staat , dat kan niet werd er toen gezegd. Nu gebeurde gister precies hetzelfde en weet ik zeker dat er dingen niet kloppen in iracing , 2 gasten voor mij crashten en maakten dar nog flink ruzie over , 1 van de twee kon gelijk door en de andere ben ik voorbij gegaan.Ik ben 6 seconden voor hem gefinished , en toen ik de resultatenlijst keek stond ie ineens 6 seconden voor mij ???Heel vreemd .En ondanks de zware crash met repairs had ik 0 incidents en ging mijn irating gewoon omhoog ??
Het iRacing forum zou er vol mee staan als dit mogelijk zou zijn zonder verklaring.
Je hebt overigens 2 incidents.
En jouw laatste rondetijd is echt dik boven de 2 minuten, dus een replay van de laatste ronde zou wel handig zijn om te zien wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Hoe kijk jij naar de tijden en postities?Doe je dit via de black box van iracing zelf of via raceapplabs oid?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Gebruikt deze gozer nou een controller, of is dit netcode? https://www.twitch.tv/videos/615694298?t=00h25m50s Check die voorwieltjes gaan haha. Op zich niet heel bijzonder natuurlijk, maar hij reed er wel een 1.53.4 mee en heeft 5k+ iR :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Dit is de uitslag van jouw race:
https://members.iracing.c...nid=32299418&custid=25364

Daarin verlies je dus irating en heb je 2 incidentpunten.
Op welke resultatenlijst baseer jij jouw opmerkingen?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
Jimmy J. schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:01:
Gebruikt deze gozer nou een controller, of is dit netcode? https://www.twitch.tv/videos/615694298?t=00h25m50s Check die voorwieltjes gaan haha. Op zich niet heel bijzonder natuurlijk, maar hij reed er wel een 1.53.4 mee en heeft 5k+ iR :o5
Dat had ik gisteren ook bij een rijder uit Iberia. Lijkt mij netcode / lag te zijn, of je bent echt een natuurtalent als je met een controller zo kan rijden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Hmmm bezig met quali, verschijnt terwijl ik middenin de bocht zit opeens "0x contact" lap invalid... Geen idee waarom mijn ronde werd afgekeurd. Starten vanaf P18 en helaas niet vlekkeloos door de eerste ronde gekomen. Wel wat plekken gewonnen maar moest een pit stop maken. Uiteindelijk als 11e de baan opgekomen en een bijzonder saaie race verder. Jammer want met een normale quali had ik vanaf P5-7 gestart en had een top 5 klassering er wel in gezeten.

Zo vroeg op de dag zit je al snel in de top split maar qua ongelukken leek het daar niet op :/

[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 09-05-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Beltoni schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:58:
Hmmm bezig met quali, verschijnt terwijl ik middenin de bocht zit opeens "0x contact" lap invalid... Geen idee waarom mijn ronde werd afgekeurd. Starten vanaf P18 en helaas niet vlekkeloos door de eerste ronde gekomen. Wel wat plekken gewonnen maar moest een pit stop maken. Uiteindelijk als 11e de baan opgekomen en een bijzonder saaie race verder. Jammer want met een normale quali had ik vanaf P5-7 gestart en had een top 5 klassering er wel in gezeten.

Zo vroeg op de dag zit je al snel in de top split maar qua ongelukken leek het daar niet op :/
Welk circuit had je? Zit soms een gat in het asfalt of een te hoge curbstone, waardoor de game het registreert als contact moment.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Gebruikt deze gozer nou een controller, of is dit netcode? https://www.twitch.tv/videos/615694298?t=00h25m50s Check die voorwieltjes gaan haha. Op zich niet heel bijzonder natuurlijk, maar hij reed er wel een 1.53.4 mee en heeft 5k+ iR :o5
Misschien gebruikte hij dit stuur haha ;) (vanaf 3:50)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:36
Zoals de meesten hier richt ik me met name op Road, maar de afgelopen week ben ik eens in andere klasses rond gaan kijken. De Oval-klasse (Street Stock) reed vorige week op USA International. Dit vind ik een leukere baan dan Charlotte, omdat je als rijder hier meer het verschil kunt maken. Dus daar heb ik me maandag op gericht. Het doel was om uit de rookies te komen. De eerste race op pole gekwalificeerd, maar eraf gekegeld door een achterblijver en als 5e geëindigd. Het blijft toch de rookies. De tweede race als 2e gekwalificeerd. Na een ronde of 10 ging de koploper de muur in waardoor ik naar de overwinning kon cruisen. Mijn eerste oval-overwinning en de D-licentie in de pocket!

Na afgelopen woensdag in de eerste ronde gecrashed te zijn in de ILMS maar eens bij Dirt Road gaan kijken. Ik had het vermoeden dat een handrem hierbij echt noodzaak zou zijn, maar de Pro Lites-truck op Phoenix is ook prima met alleen een gewone rem te rijden. Ook hier na 20 minuutjes een aardige pace te pakken. De eerste race op pole gereden en snel de Joker Lap gepakt (deze is hier sneller dan de reguliere ronde). Helaas niet genoeg voorsprong gepakt. De nummer 2 kwam na zijn Joker Lap net voor me de baan op en ik kwam er niet meer voorbij. De dag erna nog maar een race meegepakt. Deze keer van pole vertrokken en de zege niet meer afgestaan. Ook een overwinning op Dirt Road binnen! En gisteren ook hier de promotie naar D.

Aangezien ik afgelopen zaterdag ook al (voor het eerst in lange tijd) een race op Road had gewonnen, had ik in 1 week in 3 van de 4 categorieën een overwinning te pakken. Dat verleidde me om me gisteren aan de Dirt Oval te wagen. De categorie waar ik de minste affiniteit mee heb, maar hoe vaak krijg je de kans om binnen een week in alle 4 de categorieën te winnen? Op Dirt Oval kostte het me de meeste moeite om een goede pace te vinden, maar na een half uurtje lukte het redelijk. De eerste race kwalificeerde ik me als tweede. Met de top 3 bleken we een stuk sneller, dus we reden met ons drieën weg van de rest van het veld, waarbij de nummer 3 de beste pace leek te hebben. Helaas tikte hij me de muur in bij een iets te enthousiaste inhaalactie. Gevolg: quick repair en een achtste plek. Ik kon er nog wel om lachen dat hij even later zichzelf elimineerde bij een soortgelijke actie op de koploper (rookies blijft een mooi fenomeen). De tweede race als derde gekwalificeerd en met een superstart de koppositie gepakt. Helaas niet lang op de eerste plek kunnen blijven hangen. Na een rondenlang gevecht kon ik niet meer aanhaken en had ik de nummer 3 in mijn nek. Ook deze wist me te passeren. Een paar ronden voor het einde verloor hij wat snelheid door een achterblijver waardoor ik er weer langs kon. En nu bleef het spannend tot de fotofinish, waar ik net mijn tweede plek wist te behouden. Gave race! Als afsluiter nog een derde race geprobeerd. Met een 6e startplek was deze split een stuk sneller. Helaas al in de eerste bocht eraf gekegeld (divebombs blijken ook in Dirt Oval een begrip te zijn :)) en mijn doelstelling van een overwinning in alle 4 de categorieën binnen een week niet behaald. Wél een superleuke en afwisselende week gehad. Oval en Dirt Road bevallen me goed en ga ik zeker vaker oppakken (voor Dirt Road eerst eens een handrem aanschaffen). Dirt Oval bevalt me het minste en ben ik ook nog niet de rookies uit, maar wel erg leuk voor de afwisseling. Het doel is om ook in Dirt Oval dit seizoen uit de rookies te komen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@JoepW Replay heb ik niet opgenomen helaas , en wat betreft irating en incidents was ik abuis en bedoelde eigenlijk dat ondanks de crash en tow +rep. ik mijn license wel +11 is ? wat betreft mijn laatste ronde , die was in mijn scherm bij de finish 1.58 nog iets .Had wel gezien bij entries dat ik een enorm slechte verbinding had , die stond zefls rood , waarschijnlijk door de kids hier in huis met telefoons en tv op netflix .Kan hier een verklaring in zitten voor oa de rondetijd en vooral mijn crash , in de replay was contact met de andere auto nauwelijks te zien en ik werd echt als een torpedo de lucht in geschoten.Verbaasde mij ook dat ik toch 13 rondes had (wel op 2.00 van de winnaar) ondanks de lange tow en reparatie. ?

[ Voor 0% gewijzigd door Imac2011 op 09-05-2020 14:25 . Reden: correctie ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Tow en het doen van reparaties ansich beïnvloeden je irating en safetyrating volgens mij niet (al zal er wel correlatie zijn omdat het meestal geen voortekenen van bijster succesvolle of cleane races zijn).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ourplayground
Zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2RZ-ZrLbYTv7NJyhdvbKuZjqmU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yLD7Vt7ZfTwmF8Hyj2VFqPHy.png?f=user_large
Die hebben we binnen :) en dat in 2 weken..
Het gaat me nu even niet om trots te zijn (alhoewel..) maar omdat ik er achter kwam dat die Skip ontzettend leuk is, echter bracht het mij niet verder in mijn klasse. Hiervoor moest ik 4 keer een C-Klasse race rijden.
De opties die er voor mij zijn:
Advanced Mazda Cup... en.. verder niks. Dit was het enige aangezien ik voor andere races weer opnieuw iets moest aanschaffen.
Omdat ik de tracks voor de rest van het seizoen van de Skip aangeschaft heb, had ik Brands Hatch al in mijn bezit. Laat dit nu net het circuit zijn waar die Mx5 actief is deze week.

Persoonlijk is voor mij die Mazda... meh.. wordt er niet heel enthousiast van. Maar om een upgrade naar Class B te maken zonder extra kosten zat er niks op, dus handschoenen aan, hersenen op "relax, ff doorbijten modus" en testen..

Wat een drama! (voor mij) die auto op de limiet op Brands Hatch rijden is erg lastig, dus heb mijn hersenen bijgesteld naar "relax, ff doorbijten, maakt nu even niet uit als je 4x laatste eindigt" modus.

Wat aan de setup zitten knutselen, lage bandenspanning, maximale (negatieve) camber en proberen de eerst ronde door te komen, dat lukte goed al reed ik als een oud omaatje. ronde tijden van 1:44 zijn in deze klasse extreem langzaam (1:40 rijdt de top met 2 vingers in de neus). Maar goed, toch maar eens een race doen, waarbij ik koos voor dan maar wat zakken in Irating, als mijn safety rating maar ok blijft.

Kortom rustig gestart, iedereen er langs gelaten (want wonder boven wonder niet laatste gekwalificeerd) en stom 25 minuten rondjes rijden. Wonder boven wonder (kuch) rijdt ongeveer de helft van het veld elkaar er af in de eerste ronde, veel pitstops, of mensen die het gelijk opgeven en zo rijdt je rustig rond op de 10e-13e plaats.

Dit 4 keer herhaald, safety rating ging lekker omhoog, Irating iets omlaag, maar nu klaar met die Mazda en de mogelijkheid om aan bijna elke soort race mee te doen in Road.

Kortom, lang verhaal kort: hik je er ook tegen aan, even doorbijten en 2 uur van je leven weg gooien.👌🏻

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Arfman

Drome!

Imac2011 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:23:
Had wel gezien bij entries dat ik een enorm slechte verbinding had , die stond zefls rood , waarschijnlijk door de kids hier in huis met telefoons en tv op netflix .Kan hier een verklaring in zitten voor oa de rondetijd en vooral mijn crash , in de replay was contact met de andere auto nauwelijks te zien en ik werd echt als een torpedo de lucht in geschoten.Verbaasde mij ook dat ik toch 13 rondes had (wel op 2.00 van de winnaar) ondanks de lange tow en reparatie. ?
Ja, dat heeft daar zeker mee te maken. Als je een hele slechte verbinding hebt kan het zijn dat iRacing je laps niet meetelt en andere mensen zien dan ook je auto op en neer dansen ("blinken").

Wat voor verbinding heb je precies? En race je bedraad?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dewfuz
Giordino schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:47:
Vandaag nieuw poging, right off the bat, 2e rondje 1:14:8xx 3e rondje 1:13:7.. Niets om over te patsen, .....
(MX5 @ Lime rock park chicanes)

En vandaag nog ff een langere sessie. Met assist op anti stall clutch (dus nix auto) wel nog ff wennen. Maar na 15 keer crashen in stint nummer 16 zowaar 10 rondjes achtereenvolgend vol kunnen houden. Eerst een paar 1:12 maar na een paar rondjes ga je je eigen verbeterpunten zien. De smaak te pakken en zowaar afgesloten met een 1:10:223.

Noh steeds ~4.5 seconden van VRS af. Maar toch genoeg progressie om motivatie te vinden nog verder te verbeteren. Morgen wordt het niet denk ik. Dus maandag nog ff en dan alweer naar nieuwe track toe. Gaat best hard zon weekcyclus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Giordino schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:46:
[...]

(MX5 @ Lime rock park chicanes)

En vandaag nog ff een langere sessie. Met assist op anti stall clutch (dus nix auto) wel nog ff wennen. Maar na 15 keer crashen in stint nummer 16 zowaar 10 rondjes achtereenvolgend vol kunnen houden. Eerst een paar 1:12 maar na een paar rondjes ga je je eigen verbeterpunten zien. De smaak te pakken en zowaar afgesloten met een 1:10:223.

Noh steeds ~4.5 seconden van VRS af. Maar toch genoeg progressie om motivatie te vinden nog verder te verbeteren. Morgen wordt het niet denk ik. Dus maandag nog ff en dan alweer naar nieuwe track toe. Gaat best hard zon weekcyclus.
Ik ben zelf ook bezig met de MX5 op Lime Rock. Davecam heeft een instructie gemaakt op YouTube met tips/tricks. Geeft je de goeie richting en heb ik ook echt wat aan gehad. Rij nu zelf rond de 1.08 op racepace.
(En vandaag m’n eerste race gewonnen! :) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gebruikt deze gozer nou een controller, of is dit netcode? https://www.twitch.tv/videos/615694298?t=00h25m50s Check die voorwieltjes gaan haha. Op zich niet heel bijzonder natuurlijk, maar hij reed er wel een 1.53.4 mee en heeft 5k+ iR :o
Ik zie wel vaker snelle rijders 'pulserend' sturen. Lijkt mij juist meer wrijving te genereren, maar misschien krijg je meer stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
hehe, geef je een Duitser een tikkie... is hij boos...
dacht dat het net de Schummistijl was..

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

mopperonkel22 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:02:
hehe, geef je een Duitser een tikkie... is hij boos...
dacht dat het net de Schummistijl was..
Ik denk dat hij nu op het duitse tweakers forum aan het klagen is dat ie er altijd afgerost wordt zonder dat ie er wat aan kan doen :X

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ourplayground schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 15:55:
Zo:
[Afbeelding]
Die hebben we binnen :) en dat in 2 weken..
Ik hoop de mijne vandaag ook binnen te hebben :)

Tegen kwart voor 7 weer live op Twitch voor de eerste (eigenlijk 2de) Race van vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Laatst online: 15-02-2024
Wij zoeken mensen voor de 24h le mans
Hallo wij zoeken mensen die graag in de lmp2 wil rijden in de 24h le mans is jouw irating ongeveer 1.8 tot 2.2k irating mag ook iets daar onder en het lijkt je leuk om mee te doen stuur mij een mail naar adriaan.vandenberg@icloud.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Adriaaanvdb schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:16:
Wij zoeken mensen voor de 24h le mans
Hallo wij zoeken mensen die graag in de lmp2 wil rijden in de 24h le mans is jouw irating ongeveer 1.8 tot 2.2k irating mag ook iets daar onder en het lijkt je leuk om mee te doen stuur mij een mail naar adriaan.vandenberg@icloud.com
Je allereerste post hier (En zelfs op GoT, speciaal voor deze post geregistreerd op 9 mei 2020)!
Welkom :X
Netjes en leuk zou het zijn als je dan echt je registreert bij de community op de site en jezelf introduceert met ook een link naar jouw iRacing profiel.

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 09-05-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Raimond613 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat hij nu op het duitse tweakers forum aan het klagen is dat ie er altijd afgerost wordt zonder dat ie er wat aan kan doen :X
Ja grappig he ;)
Maar de keren dat ik klaag over zoiets is in aantal niet zoveel en zeker gezien het aantal races wat ik in korte
tijd gedaan heb.. beetje perspectief kijken he ...
Heb nu ook eens een aantal skippieraces gedaan en dat maakt ook veel duidelijk.. de tijd om te anticiperen is daar veel langer dan in de gt of f3 auto's.. het lijkt wel slow motion.
daarmee doe ik niks af aan de prestaties van mensen hier

prettig weekend allen

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Binnenkort komen er twee NASCAR auto’s uit 1987! Dit was eerder vanavond aangekondigd tijdens de uitzending op FOX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr7mTh61Kjip7ED4LMeWZmFtY4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbNrQ0LIEnBB6mfxuqA2ePn5.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 09-05-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Vandaag 3 keer een Skippy race gedaan en elke race vanachter eraf getikt /crashende skippy's over me heen , etc.Wel elke race een bocht verder , dus er zit progressie in ......laatste race helaas een 16 minuten repair dus maar uitgestapt.Erg frustrerend spelletje af en toe .Snelste tijd tot nu toe een 1.56,998 lijkt voor mij het uiterste te zijn , als ik iets probeer ben ik of langzamer of ik ga eraf .Maar weer meedoen aan een lesavond van Joep en de zijnen , moet toch nog iets te halen zijn volgens mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
kampers schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:27:
[...]

Ik hoop de mijne vandaag ook binnen te hebben :)

Tegen kwart voor 7 weer live op Twitch voor de eerste (eigenlijk 2de) Race van vandaag
Ik wist dus niet dat je voor B te worden ook die races gereden moest hebben. dacht boven de 4.0 is ook goed.. niet dus. Dus B zal voor dinsdag zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tblawRun5IfQrmu1pTqRSxlSB9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VIYDiRbwRgWYOd76czF8enqz.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook maar eens een Skip race gedaan op Zandvoort :)

SOF 2900, daar hoor ik dus niet thuis :P Q als 13e van de 20 maar na 1 ronde lag ik al 7e door crashes :X

Helaas niet vast kunnen houden, ik kwam qua snelheid echt nog iets te kort ondanks dat mijn snelste ronde een nieuw PB was (1.54.757). Cleane race voor mij tot de laatste anderhalve ronde. Ik lag inmiddels 9e maar P10 vond het nodig om een zeer gewaagde inhaalactie te doen voor de Audi S (ondanks mijn voice chat om het alsjeblieft op het rechte stuk te doen, maarja, 3 namer ...). Om geen crash te veroorzaken wat tijd verloren waardoor ik op het rechte stuk een prooi was voor iemand die het alsnog presteerde om me te raken bij het ingaan van de Tarzan. Geeindigd als 11e (en laatste) met 2 incs, maar wel weer voor het eerst sinds januari 2017 boven de 2K iRating :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
Arfman schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:05:
Ook maar eens een Skip race gedaan op Zandvoort :)

SOF 2900, daar hoor ik dus niet thuis :P Q als 13e van de 20 maar na 1 ronde lag ik al 7e door crashes :X

Helaas niet vast kunnen houden, ik kwam qua snelheid echt nog iets te kort ondanks dat mijn snelste ronde een nieuw PB was (1.54.757). Cleane race voor mij tot de laatste anderhalve ronde. Ik lag inmiddels 9e maar P10 vond het nodig om een zeer gewaagde inhaalactie te doen voor de Audi S (ondanks mijn voice chat om het alsjeblieft op het rechte stuk te doen, maarja, 3 namer ...). Om geen crash te veroorzaken wat tijd verloren waardoor ik op het rechte stuk een prooi was voor iemand die het alsnog presteerde om me te raken bij het ingaan van de Tarzan. Geeindigd als 11e (en laatste) met 2 incs, maar wel weer voor het eerst sinds januari 2017 boven de 2K iRating :+
Dat was ik Arjan, sorry dat ik je raakte en je daardoor de bocht niet meer kon maken. Maar als ik eerlijk ben heb ik niet het idee dat ik er echt iets aan kon doen, kan namelijk niet verdwijnen daar aan de binnenkant. Verder was het inderdaad een race waar een hoop snelle gasten aan mee deden, SOF was hoog ja, dus het was wel aanpoten.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je hebt gelijk @joeristein , ik kneep je veel te veel af. Was denk ik nog een beetje frusti van de onnodige actie van de Spanjaard voor me. Sorry!

Draai je geen Trading Paints trouwens? Ik zie mijn standaard skin op de Skip in plaats van de Red Bull livery die ik normaal draai :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
Maakt niet uit, gelukkig konden we beide door en geen brokken gemaakt. Je zei nog tegen die Spanjaard dat je hem op het rechte stuk voorbij zou laten gaan, hij kon niet wachten en nam wel een risico ja. Ik reed er natuurlijk achter en kneep hem wel even.

Haha, nee, dat draai ik niet, lekker de standaard paint op de auto's. Mis ik nu een hoop moois?

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

JoepW schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Ik zie wel vaker snelle rijders 'pulserend' sturen. Lijkt mij juist meer wrijving te genereren, maar misschien krijg je meer stuur?
die van mij pulseert altijd in de bocht die van jouw niet ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Dit was zowat de "vibe" van de 4 Races die ik vandaag gereden heb..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

joeristein schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:52:
Haha, nee, dat draai ik niet, lekker de standaard paint op de auto's. Mis ik nu een hoop moois?
Denk het wel, veel mensen doen niet eens de moeite om hun auto te painten in iRacing, alles via TP. Zou het zeker eens proberen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Een paar sessies later maarrrr daar is die dan! De 1.53 _/-\o_

Ik snap echt niet hoe mensen 1.52:XXX's rijden, dat zijn geen mensen meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LMNii
Ik denk dat ik mijn les wel geleerd heb. Gewoon de lap 1 heroes voorbij laten, ze crashen toch wel na een paar rondes :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LMNii
Jezus ik had veel eerder trailbraking moeten leren. Het is lastig om het gevoel er voor te krijgen in het begin maar na wat oefenen heb ik mijn Q tijden op Zandvoort van 1:56.0 naar 1:55.479 kunnen brengen! Altijd leuk om nieuwe technieken te leren des ter meer je speelt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Waar halen jullie je setups vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik heb veel onboards gekeken maar ik kan maar niet onder de 2:20 komen met de AMG op Spa. Ik heb het gevoel dat ik wel de goede lijn en braking zones pak maar toch mis ik ergens die paar seconden? Op games zoals AC en ACC lukt me dat makkelijk.

Setup is van Craig's Setup Shop

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kampers schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:02:
Waar halen jullie je setups vandaan?
Ik haal ze bij Virtual Racing School vandaan. Dit heeft enerzijds te maken met het ontbreken van kennis voor het samenstellen van een goede setup en het ontbreken van beschikbare tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
LMNii schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:44:
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik heb veel onboards gekeken maar ik kan maar niet onder de 2:20 komen met de AMG op Spa. Ik heb het gevoel dat ik wel de goede lijn en braking zones pak maar toch mis ik ergens die paar seconden? Op games zoals AC en ACC lukt me dat makkelijk.

Setup is van Craig's Setup Shop

[YouTube: GT3PSA]
Staar je niet teveel blind op tijden van anderen. Het kan aan meerdere factoren liggen:
- Baan temperatuur
- Marbles op de baan
- Slipstream
- Setup
- Aantal liters benzine
- Bandenslijtage
- Etc.

Wat je mogelijk zou kunnen overwegen om VRS te gebruiken. Dan kan je op basis van dezelfde variabelen rijden en d.m.v. telemetrie kijken waar je naar verhouding de meeste tijd verliest.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 261 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies