iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 262 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Doubleoz schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Staar je niet teveel blind op tijden van anderen. Het kan aan meerdere factoren liggen:
- Baan temperatuur
- Marbles op de baan
- Slipstream
- Setup
- Aantal liters benzine
- Bandenslijtage
- Etc.

Wat je mogelijk zou kunnen overwegen om VRS te gebruiken. Dan kan je op basis van dezelfde variabelen rijden en d.m.v. telemetrie kijken waar je naar verhouding de meeste tijd verliest.
Bedankt, zou ik aan de 5 euro per maand abbo genoeg hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Met het 5 euro abonnement kan je volgens mij maar setups voor 1 auto of serie downloaden. Als je meerdere auto’s of series wilt rijden zou ik voor die van een tientje per maand gaan.

Net trouwens een foto finish gehad op Zandvoort, precies tegelijk de finish over maar op basis van de snelste race ronde de winst gepakt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
LMNii schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Bedankt, zou ik aan de 5 euro per maand abbo genoeg hebben?
Exact wat @Alouwerse zegt. Als je meer dan 2 verschillende series rijdt dan heb je het lidmaatschap van 10 euro nodig of 99 euro p.j. Maar je kunt natuurlijk ook eerst met 1 serie testen om ervaring op te doen met de methodiek en als het goed bevalt tussentijds upgraden. Dan wordt het bedrag verrekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:15
Als ik mij niet vergis las ik een poosje geleden over een race met een foto-finish
Graag deel ik even de laatste ronde van mijn vorige race.. helaas heb ik de fotofinish verloren, maar wel ontzettend lekker geraced.

Woops, hoor net dat er het prachtige commentaar van mij er bij opgenomen is.... excuse moi

[ Voor 11% gewijzigd door ourplayground op 10-05-2020 18:31 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Alouwerse schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:22:
Met het 5 euro abonnement kan je volgens mij maar setups voor 1 auto of serie downloaden. Als je meerdere auto’s of series wilt rijden zou ik voor die van een tientje per maand gaan.

Net trouwens een foto finish gehad op Zandvoort, precies tegelijk de finish over maar op basis van de snelste race ronde de winst gepakt :)
Je zat 100 meter voor mij, volgens mij had je hem in eerdere ronde's al bijna een paar keer te pakken.

Ik was zelf aan het vechten voor P3, en kon hem in ronde 10 er wel voorbij steken, mar wilde eigenlijk wachten tot ronde 12 zodat hij niet op het rechte stuk er weer voorbij kon vliegen. Hij was redelijk aan het slingeren iedere keer, dan liever hem in mijn blikveld dan in de achteruitkijkspiegel.
Helaas een kleine foutje gemaakt bij opkomen rechte stuk waardoor ik hem er niet volledig naast kon zetten. Daarna in de laatste ronde bij de Audi S er nog naast kunnen zetten, maar door netcode raakte onze banden elkaar, terwijl er minimaal 0,5 meter tussen zat. Uiteindelijk blij met P4.

Net nog een race er achteraan gedaan en daarbij de winst gepakt. Nummer 1 spinde al na 2 ronde's, daarna de leiding gepakt en deze niet meer afgestaan door continue 1:54.4 te blijven rijden. Nummer2 zat er dicht op en kon door de tow iedere keer aansluiten, maar hij hield ons beide gelukkig in leven. iRating boven de 2000 nu *O* *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51
Zojuist mijn 2e podium gepakt op rij in de Skip. met 1.56.xxx voor het eerst onder de 1.57 gedoken, waar ik maandag nog begon met 1.59.xxx tijdens de training. Progressie is zichtbaar :).

De race was ook intens. Paar rondes op p2 gelegen vlak achter P1. Deze verdedigde erg ruw. Dus ik heb em wat los gelaten. P3 was gewoon sneller dus die er voor bij gelaten. 2 rondes voor het einde maken P1 en P2 contact waardoor P2 een deel van zijn neus verloor. Op de streep met 0.00.164 dacht ik toch nog P2 weten te pakken doordat er topsnelheid gemist werd. Blij mee, alleen had gehoopt dat ze er samen af zouden vliegen :P

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
JPM85 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Je zat 100 meter voor mij, volgens mij had je hem in eerdere ronde's al bijna een paar keer te pakken.

Ik was zelf aan het vechten voor P3, en kon hem in ronde 10 er wel voorbij steken, mar wilde eigenlijk wachten tot ronde 12 zodat hij niet op het rechte stuk er weer voorbij kon vliegen. Hij was redelijk aan het slingeren iedere keer, dan liever hem in mijn blikveld dan in de achteruitkijkspiegel.
Helaas een kleine foutje gemaakt bij opkomen rechte stuk waardoor ik hem er niet volledig naast kon zetten. Daarna in de laatste ronde bij de Audi S er nog naast kunnen zetten, maar door netcode raakte onze banden elkaar, terwijl er minimaal 0,5 meter tussen zat. Uiteindelijk blij met P4.

Net nog een race er achteraan gedaan en daarbij de winst gepakt. Nummer 1 spinde al na 2 ronde's, daarna de leiding gepakt en deze niet meer afgestaan door continue 1:54.4 te blijven rijden. Nummer2 zat er dicht op en kon door de tow iedere keer aansluiten, maar hij hield ons beide gelukkig in leven. iRating boven de 2000 nu *O* *O*
Gefeliciteerd met je overwinning! Ik had hem inderdaad een paar keer er naast, maar hij kon hem iedere keer buitenom houden. En ik wilde ook in leven blijven dus geen echte harde pass gedaan. Het lukte me de laatste bocht hem in een kleine fout te forceren waardoor ik hem net in kon halen. Zulke races zijn echt genieten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om 20:00 uur ben ik op Summit Point met de MX-5 d:)b

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
Net nog maar even een race gedaan, P3 ge-eindigd, maar wat mij opviel is dat er een auto bijzat die constant aan het flikkeren was of soms in een keer de lucht in vloog. Uiteindelijk was ie even weg en kom weer terug... boven op mij!! gelukkig ging alles goed, maar in de replay zie ik dat ik hem blijkbaar aantikte. Geen puntjes gekregen of iets dergelijks, maar man wat is dat zenuwachtig rijden tegen een semi zichtbare tegenstander!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:44
Net een een gave, maar ook frustrerende race gereden. Ik had na een fout van de 1e plek, de leiding over genomen en had een goede pace. Dit waren mijn eerste rondjes op pole en ik was snel genoeg om de race eventueel te winnen!

Helaas werdt ik er na 3 bochten pole rijden eraf getikt, ik had de binnenlijn in de tarzan bocht en bleef netjes binnen! P2 had de buitenlijn en dacht even lekker, buiten, binnen, buiten te rijden, met als gevolg dat ik spinde en terugviel naar p9.

Uiteindelijk na een paar prachtige gevechten p4 geeindigd. Frustrerend was wel dat toen ik p5 reed, p4 enorm last had van lag. Op een gegeven moment verdween hij zelfs voor 5 seconden en kwam hij praktisch in mij weer tevoorschijn.

Gelukkig spinde hij een paar bochten later en kon ik de race veilig uitrijden voor p4.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ben iets te laat kom zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Zojuist weer een P2 gehaald op Zandvoort :). Rondenlang op 0.7/0.8 van P2 gereden. Kon em er gewoon niet naast krijgen. In gaan laatste ronde had hij een slechte exit het rechte stuk op. Voor de Tarzan bocht kon ik em er nog naast zetten. Laatste ronde billenknijpend en zwaar vededigend afgemaakt en P2 binnen gesleept.

Om even bij te komen maar even 3 rondjes op Detroit gereden. Even kort de baan verkennen voor morgenavond :). Gaaf circuit.

Ander vraagje, is er al bekend welke circuits in het nieuwe seizoen zitten? Ik moet namelijk Oulton park en Villeneuve nog aanschaffen. Als ik meteen een circuit kan meenemen van komend seizoen, is dat toch weer korting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
patricks8 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:28:
Zojuist weer een P2 gehaald op Zandvoort :). Rondenlang op 0.7/0.8 van P2 gereden. Kon em er gewoon niet naast krijgen. In gaan laatste ronde had hij een slechte exit het rechte stuk op. Voor de Tarzan bocht kon ik em er nog naast zetten. Laatste ronde billenknijpend en zwaar vededigend afgemaakt en P2 binnen gesleept.

Om even bij te komen maar even 3 rondjes op Detroit gereden. Even kort de baan verkennen voor morgenavond :). Gaaf circuit.

Ander vraagje, is er al bekend welke circuits in het nieuwe seizoen zitten? Ik moet namelijk Oulton park en Villeneuve nog aanschaffen. Als ik meteen een circuit kan meenemen van komend seizoen, is dat toch weer korting :)
Alstu :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:04

Coldcat

HODL

Vandaag dacht ik rondjes te gaan rijden op de Charlotte Motor Speedway. Dit bleek een reis naar de maan te zijn.

[YouTube: iRacing - Street Stock Charlotte Motor Speedway - to the moon]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Coldcat schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:35:
Vandaag dacht ik rondjes te gaan rijden op de Charlotte Motor Speedway. Dit bleek een reis naar de maan te zijn.

8)7
* Wormaap vreest de dag dat dit een keer gebeurt. In VR :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

North Wilkesboro wordt morgen al gereleased!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Coldcat schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:35:

Wat een vette baan is dat, heb vanmiddag ook keer gereden. Ben maar als laatste gestart, want dacht gaat toch nooit goed. Had deels gelijk, uiteindelijk als 4e over de finish gekomen. Wat is oval racen toch ook vet!

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist opgeklommen naar B 4.99.
De gehele week op Kansas gereden met de Indycar. Pfff dat is met het zweet tussen de bilnaad. Het gaat erg snel en je moet snel handelen als er voor je er een aantal de muur inklappen.
Volgende week met de Silver Crown aan de slag en zo de A licentie binnen hengelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LMNii
Dit is een mooi afsluiting van mijn weekend :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_AhnaC4QQmnnVuN8BhNJ4pRRcM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YPG1BcR6sCQHmvQFlvMXMMwq.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Vandaag weer 3 races gedaan in de RUF. Net zoals gisteren achteraan gestart en weer 3 toffe races gehad. iRating wat omhoog kunnen brengen en safety tegen de C5 aan.

Is het als beginner een goed idee om bv bij VRS een abbo te nemen voor setups?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:35:
Vandaag weer 3 races gedaan in de RUF. Net zoals gisteren achteraan gestart en weer 3 toffe races gehad. iRating wat omhoog kunnen brengen en safety tegen de C5 aan.

Is het als beginner een goed idee om bv bij VRS een abbo te nemen voor setups?
Dat zou ik pas doen als je merkt dat je niet meer verder komt qua rondetijden.
Ik zit nu op dat punt, ik heb al lang VRS maar te lui om telemtry data te bekijken en daar op te anticiperen.
Ik zit op 2200 irating nu weer kleine 2000 ivm ik vaak bij betere in de race zit. Ik moet dus nu mijn VRS of andere soort telemetry ding oproepen en daar tijd aan besteden hoe te verbeteren. Echter mijn grootste last is consequent rijden want ook dat is erg belangrijk.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
knightvision schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:42:
[...]

Dat zou ik pas doen als je merkt dat je niet meer verder komt qua rondetijden.
Ik zit nu op dat punt, ik heb al lang VRS maar te lui om telemtry data te bekijken en daar op te anticiperen.
Ik zit op 2200 irating nu weer kleine 2000 ivm ik vaak bij betere in de race zit. Ik moet dus nu mijn VRS of andere soort telemetry ding oproepen en daar tijd aan besteden hoe te verbeteren. Echter mijn grootste last is consequent rijden want ook dat is erg belangrijk.
Ik zou het meer willen doen om de auto meer bestuurbaar te maken. Bv de Audi R8 LMS schuift gewoon weg in snellere bochten (bv bocht 3 interlagos en de voorlaatste bocht voor het lange recht stuk). Waar ik met de RUF vol gas door kan. Is dit gewoon de auto? De setup.

1.36.xxx op een baan van 60graden rij ik nu daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:48:
[...]

Ik zou het meer willen doen om de auto meer bestuurbaar te maken. Bv de Audi R8 LMS schuift gewoon weg in snellere bochten (bv bocht 3 interlagos en de voorlaatste bocht voor het lange recht stuk). Waar ik met de RUF vol gas door kan. Is dit gewoon de auto? De setup.

hahahe kort maar krachtig, de auto ! ook daar dus, gewoon ervaring opdoen en de auto leren kennen en daarna pas hulpmiddelen inschakelen is mijn advies.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:43:
[...]

8)7
* Wormaap vreest de dag dat dit een keer gebeurt. In VR :X
En deze dan? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Voor de liefhebbers hier nog de feature race van gisteren in de GoT league vanaf mijn POV. Van P16 naar P3 gereden, maar dit keer niet als een warm mes door de boter. Die had eerder in de vriezer gelegen, want ik had de hele raceafstand nodig om er langs te komen :p Toffe gevechten gehad onderweg!

https://www.twitch.tv/videos/617146478

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Jimmy J. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:05:
Voor de liefhebbers hier nog de feature race van gisteren in de GoT league vanaf mijn POV. Van P16 naar P3 gereden, maar dit keer niet als een warm mes door de boter. Die had eerder in de vriezer gelegen, want ik had de hele raceafstand nodig om er langs te komen :p Toffe gevechten gehad onderweg!

https://www.twitch.tv/videos/617146478
"ignore that fucker in the mirror" _/-\o_

Ik heb crewchief nog niet zo lang, maar is dat standaard? Heb m nog nooit horen schelden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Haha nee, ergens ver onderaan de optielijst kun je iets in de trant van grof taalgebruik aanvinken. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:48:
[...]

Dat is ervaring op doen, ik rij best 1.31.9 en race pace 1.32.8 a 1.33.
En naast de de auto is het ook de baan, trailbraken beter onder controlen hebben etc.
Het is sowieso een listig baantje voor sommige mensen mijn team maatjes rijden hier allemaal 8 tiende langsamer dan ik, waar ik vorige week bij donington park de sjaak was en het maar niet steady kon krijgen.
Waarom? geen flauw idee... sommige banen liggen je beter dan andere denk ik dan maar.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zit de breakdance-modus ergens in een ini-file verstopt ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Ik weet niet of deze al gepost is. Maar ik vond het wel een mooie uitleg.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
LMNii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:34:
Ik weet niet of deze al gepost is. Maar ik vond het wel een mooie uitleg.

[YouTube: TL;DW - How aliens gain seconds per lap? A small demonstration.]
Uhm, die eerste uitleg, die is zo niet logisch. Dus als je midden op de baan rijdt, moet je een langere afstand afleggen dus kun je later remmen en dat zou tijdwinst geven? Waar is de logica?

Heb t voor de grap eens uitgemeten in photoshop vanuit google earth. Scheelt echt niks.

Maar omdat de bocht ervoor een snelle linker is, is het midden van de baan inderdaad hier inderdaad de beste lijn.

Vind de uitleg dan ook verwarrend.

[ Voor 19% gewijzigd door MartijnA3 op 11-05-2020 09:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
MartijnA3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:50:
[...]

Uhm, die eerste uitleg, die is zo niet logisch. Dus als je midden op de baan rijdt, moet je een langere afstand afleggen dus kun je later remmen en dat zou tijdwinst geven? Waar is de logica?
Nergens, en het is ook complete onzin. Vooral niet toepassen @LMNii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Van wat ik begrepen heb is dat je die extra meters nog wat meer snelheid meeneemt en dat je even lang aan het remmen bent als de linker lijn. Ik kan ook fout zitten hoor en vroeg me gewoon af hoe andere mensen hier naar kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
LMNii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:27:
Van wat ik begrepen heb is dat je die extra meters nog wat meer snelheid meeneemt en dat je even lang aan het remmen bent als de linker lijn. Ik kan ook fout zitten hoor en vroeg me gewoon af hoe andere mensen hier naar kijken.
Voor Spa is iets links van het midden hier de racelijn, dus als je helemaal links zit, zit je sowieso al verkeerd. Maar de uitleg in zijn video is gewoon erg verwarrend, met z'n "de afstand is groter dus je kunt later remmen". Dat is gewoon onzin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
MartijnA3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Voor Spa is iets links van het midden hier de racelijn, dus als je helemaal links zit, zit je sowieso al verkeerd. Maar de uitleg in zijn video is gewoon erg verwarrend, met z'n "de afstand is groter dus je kunt later remmen". Dat is gewoon onzin.
Duidelijk! Dan blijf ik gewoon mijn eigen lijn aanhouden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ik puur naar mijzelf kijk, dan verlies ik tijd door harder en langer te remmen tov de snelle mensen. De snelleren nemen simpelweg meer snelheid mee door bochten terwijl ik denk dat ik niet harder kan door een bocht.

[ Voor 178% gewijzigd door MartijnA3 op 11-05-2020 09:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Gister de C licentie binnen gehengeld ''eindelijk'' sowieso wil ik verder met de GT auto's dus dat zal dan IMSA worden en TCR lijkt mij ook leuk met de Audi. Maar gisteren even een test ritje gedaan met de 911 cup, gave auto maar goed remmen ho maar, sta binnen no time achterstevoren. Nu zag ik gister een filmpje op YouTube dat je in een file iets kan aanpassen zodat op een zekere hoogte dit niet gebeurd. Is dit de enige oplossing of zijn er nog andere? Ik gebruik CSL elite LC pedals en BFR staat op 60.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Yannic92 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:59:
Gister de C licentie binnen gehengeld ''eindelijk'' sowieso wil ik verder met de GT auto's dus dat zal dan IMSA worden en TCR lijkt mij ook leuk met de Audi. Maar gisteren even een test ritje gedaan met de 911 cup, gave auto maar goed remmen ho maar, sta binnen no time achterstevoren. Nu zag ik gister een filmpje op YouTube dat je in een file iets kan aanpassen zodat op een zekere hoogte dit niet gebeurd. Is dit de enige oplossing of zijn er nog andere? Ik gebruik CSL elite LC pedals en BFR staat op 60.
Het remmen is wennen, naarmate de banden opwarmen gaat het ook steeds beter.
Ik ben twee weken geleden begonnen met de 911 cup en heb de auto nu aardig onder controle, wat mij betreft de leukste klasse die ik tot nu toe gereden heb (hiervoor IMSA, Cayman, BMW M8 en MX-5 gedaan).

Gisteren kwam ik mezelf tegen in een Youtube race, helaas net een waar ik het voor velen verpest bij de start...
YouTube: iRacing Porsche Cup - Circuit de Barcelona Catalunya - Grand Prix

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Week 10 komt eraan en er zit eigenlijk geen track tussen die ik echt leuk vind. Dus maar oefenen voor de IMSA op Circuit Gilles Villeneuve :). Iemand nog tips voor de AMG GT3 en gewoon de serie in het algemeen? Wat voor tijden moet ik proberen te rijden, en hoe werkt de pit strategie eigenlijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

LMNii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:38:
Week 10 komt eraan en er zit eigenlijk geen track tussen die ik echt leuk vind. Dus maar oefenen voor de IMSA op Circuit Gilles Villeneuve :). Iemand nog tips voor de AMG GT3 en gewoon de serie in het algemeen? Wat voor tijden moet ik proberen te rijden, en hoe werkt de pit strategie eigenlijk?
IMSA strategie is geen banden wisselen bij de pitstop (zeker niet dat circuit). Als je in een mooi treintje zit proberen brandstof te besparen (ideaal circuit voor) om een zo kort mogelijke stop te maken. Oefen de pit ingang goed :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 16:44
MartijnA3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:35:
Als ik puur naar mijzelf kijk, dan verlies ik tijd door harder en langer te remmen tov de snelle mensen. De snelleren nemen simpelweg meer snelheid mee door bochten terwijl ik denk dat ik niet harder kan door een bocht.
Als je een auto rijd met abs dan heb je juist meer breaking distance nodig als je abs activeer erg goed opletten je stuur trilt als abs geactiveerd is (tevens de banden worden warm waar door je geen grip in de bochten heb )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
LMNii schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:38:
Euh, Road Atlanta is 10x leuker dan da canadees gedrocht van een trackje :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Scifo83 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:00:
[...]

En dat mag je zeker vinden. Ik heb de track zelf in paar andere sims gereden maar snapte nooit echt de fun ervan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
gerard27 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Als je een auto rijd met abs dan heb je juist meer breaking distance nodig als je abs activeer erg goed opletten je stuur trilt als abs geactiveerd is (tevens de banden worden warm waar door je geen grip in de bochten heb )
Skip heeft geen ABS. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:48

derx666

mecker ende blaet

gerard27 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Niet ieders stuur trilt als je abs activeert. Mijne gelukkig niet, want je bent bezig met remmen en evt sturen, en dan zou je stuur gaan trillen. Lekker nauwkeurig sturen dan :)
Ik had toen ik nog Fanatec CSPv2 pedalen had ook zo'n trilmotor op m'n rempedaal zitten. Heb niet geweten hoe snel ik rommel losgekoppeld heb. Vreselijk irritant, en draagt imho niet bij aan consistent kunnen remmen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
derx666 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Niet ieders stuur trilt als je abs activeert. Mijne gelukkig niet, want je bent bezig met remmen en evt sturen, en dan zou je stuur gaan trillen. Lekker nauwkeurig sturen dan :)
Ik had toen ik nog Fanatec CSPv2 pedalen had ook zo'n trilmotor op m'n rempedaal zitten. Heb niet geweten hoe snel ik rommel losgekoppeld heb. Vreselijk irritant, en draagt imho niet bij aan consistent kunnen remmen.
Oh ik vind het op mijn v3 pedalen juist wel fijn.. geeft wat meer informatie/gevoel.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
skip is ook slow motion racing ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ourplayground schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Oh ik vind het op mijn v3 pedalen juist wel fijn.. geeft wat meer informatie/gevoel.
Hoog gimmick gehalte, en voegt vrij weinig toe. Die ABS die je voelt is nl. niet de echte ABS van de auto, maar een benadering. Het kan zijn dat hij in de ABS zit, maar kan er ook net zo goed naast zitten. Oftewel je hebt er vrij weinig aan omdat het niet nauwkeurig is

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
derx666 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb een simucube 2 maar volgens mij kan je dat trillen nergens uitzetten in de settings is ook maar heel zachtjes

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb een SC1, en de mijne trilt echt niet bij abs.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Scifo83 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Gij kent er niets van :D LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

gerard27 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb een simucube 2 maar volgens mij kan je dat trillen nergens uitzetten in de settings is ook maar heel zachtjes
Over welke auto heb je het dan? Zo ver ik weet, is de Mazda MX5 de enige auto waarbij het stuur trilt als de ABS aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Niellie41 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Over welke auto heb je het dan? Zo ver ik weet, is de Mazda MX5 de enige auto waarbij het stuur trilt als de ABS aan gaat.
Alle auto's die abs hebben

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik heb dat trillen echt nog nooit gevoeld in iracing, heb ook een SC2 en rijd regelmatig met meerdere ABS auto's :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Raimond613 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:33:
Ik heb dat trillen echt nog nooit gevoeld in iracing, heb ook een SC2 en rijd regelmatig met meerdere ABS auto's :?
Is ook niet hard maar al je goed voel dan voel je het

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Zit erover na te denken om in week 11 een GT3/GTE te halen. Dan kan ik de laatste 2 weken meerijden met IMSA en zo mijn B license halen. Je kan hem maar beter binnen hebben.

Is het verstandig om met GT3 te beginnen of zit er niet heel veel verschil tussen de twee klasses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
mopperonkel22 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:04:
[...]

skip is ook slow motion racing ;)
Zal best, maar een perfecte auto om de basis te leren. Juist omdat het wat langzamer gaat zijn de lijnen die je rijdt erg belangrijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

MartijnA3 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Zal best, maar een perfecte auto om de basis te leren. Juist omdat het wat langzamer gaat zijn de lijnen die je rijdt erg belangrijk.
Deze auto is niet voor niets zo populair. Je leert er mee racen. Lijnen, rempunten, behoud van snelheid in bochten, en vrijwel alles wat je leert is overdraagbaar naar snellere auto's.

Je ziet niet zelden dat mensen die deze auto overslaan later in hun iRacing carriere in de problemen komen ;) (hint hint)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:14

Tijn96

In speed we trust

Beltoni schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:46:
Zit erover na te denken om in week 11 een GT3/GTE te halen. Dan kan ik de laatste 2 weken meerijden met IMSA en zo mijn B license halen. Je kan hem maar beter binnen hebben.

Is het verstandig om met GT3 te beginnen of zit er niet heel veel verschil tussen de twee klasses?
Ik vind persoonlijk de GTE's lekkerder rijden dan de GT3's. Verschil is een paar sec per ronde en het feit dat GT3's met abs rijden. Je zou ze beiden kunnen proberen en een keus kunnen maken :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scifo83
Gisteren een zotte Porsche GT4 race gehad. Miserie bij het dubbelen van een Audi RS3. Gas eventjes lossen kennen we niet ofzo? 8)7
(ikke in de maagdelijke witte auto)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ABS en trillen van rem/stuur:
Fanatec driver: Wordt niet aangestuurd vanuit de iRacing telemetry en is een gimmick en als het overeenkomt met ingrijpen van het ABS in iRacing is dat toeval/geluk.
Zonder hulp van een externe driver: Door het pulseren van het ABS kan je in de ffb dat voelen. Ligt sterk aan hoe je jouw stuur hebt afgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:39:
ABS en trillen van rem/stuur:
Fanatec driver: Wordt niet aangestuurd vanuit de iRacing telemetry en is een gimmick en als het overeenkomt met ingrijpen van het ABS in iRacing is dat toeval/geluk.
Zonder hulp van een externe driver: Door het pulseren van het ABS kan je in de ffb dat voelen. Ligt sterk aan hoe je jouw stuur hebt afgesteld.
Sinds een paar updates geleden ondersteunt iRacing de trilmotortjes in de Fanatecpedalen wel. Ik merk het voornamelijk in het trillen van m'n gaspedaal als m'n Skippy grip verliest. Voegt niet heel veel toe, maar wel een extra zintuig dat een beetje info geeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Laatst online: 16-09 10:05
Scifo83 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:33:
Gisteren een zotte Porsche GT4 race gehad. Miserie bij het dubbelen van een Audi RS3. Gas eventjes lossen kennen we niet ofzo? 8)7
(ikke in de maagdelijke witte auto)
[YouTube: iRacing - Porsche GT4 Race @Road Atlanta]
Ik snap niet wat hier helemaal je probleem is? Volgens mij houdt iedereen het clean, en het hele idee van multi-class racing is dat jij als de snellere auto veilig en zo snel mogelijk de andere klasse in haalt. Dat je er een hele ronde over doet is niet de schuld van de Audi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
SytseHartvelt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Ik snap niet wat hier helemaal je probleem is? Volgens mij houdt iedereen het clean, en het hele idee van multi-class racing is dat jij als de snellere auto veilig en zo snel mogelijk de andere klasse in haalt. Dat je er een hele ronde over doet is niet de schuld van de Audi...
In principe heb je natuurlijk gelijk, maar het is van de andere kant wel zo vriendelijk als de langzamere wagen probeert een gevecht niet teveel te verstoren. In dit geval snap ik wel dat de Audi niet lost, gezien er meteen een stuk of 6-7 wagens langs moeten. Da's wel een risico om dan in een bochtig stuk te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Nee, en als ik de tragere klasse ben en ik zie P1 en P2 in een hard gevecht aankomen ga ik ook gewoon voor ze aan de kant. Maar in deze situatie doet de Audi wat mij betreft alles helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Het feit dat:

1) We hem als eerste TCR dubbelen veel te vroeg in de race (doordat em blijkbaar black flag heeft opgeraakt en heeft moeten pitten
2) Hij is met niemand in duel
3) Zij aan zij in Turn 1, T2 en T3 en nog niet willen lossen. Das nog het ergste van al. Koppigheid? Geen feeling voor multiclass?

+ het heeft immens veel tijd gekost. Kdenk dat er ondertussen 3 of 4 porsches hebben kunnen aansluiten achteraan :D

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 11-05-2020 17:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Hoezo koppigheid? Hoezo geen gevoel voor multiclass? Het is zijn verantwoordelijkheid om voorspelbaar op zijn lijn te rijden, en het is zijn goed recht om dat met zo veel mogelijk pace te doen. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de snellere auto om de inhaalmanoeuvre te maken. Als je er efficiënter langs was gegaan had het ook allemaal niet zo veel tijd gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Veel efficiënter kan ik er niet voorbij. Pace verschil is te klein tussen Audi TCR en Porsche GT4.

Check mijn twitch rond 43min. Ik bouw al enige voorzichtigheid in en dan verwacht ik ook wat medewerking. Give and take. Hij rijdt ook rond als backmarker TCR.

https://www.twitch.tv/videos/616957380?t=00h42m31s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik ben ook van mening dat de Audi te koppig is. Op het moment dat jij hem in de eerste bocht ernaast zet had hij, naar mijn idee, even van zijn gas af moeten gaan. Dat er dan direct 4 auto's volgen is spijtig voor hem maar is helaas niet anders. Was je er wat later achterop gekomen en had hij er in de S-es voor gezeten? Dan had ik het gesnapt dat hij daar geen plaats maakt, maar had gewacht tot het rechte stuk voor de dubbele rechter.

Het is inderdaad de taak van de snellere auto om er veilig langs te komen, maar het is ook de taak van de verdedigende auto om niet teveel te verdedigen. Zie het laatste deel van de sporting code waar hij, naar mijn idee, niet aan voldoet.

In all cases, it is the responsibility of the faster car to safely
overtake the slower car. It is the responsibility of the slower car to
maintain a consistent line. It is strongly recommended that a
slower car being lapped makes every reasonable effort to facilitate
a safe pass.

Toevallig heb ik vorige week in de Spa 6H nog een soortgelijk geval meegemaakt met een achterblijver die te agressief verdedigde (was nog wel iets lomper dan hier, dat moet ik toegeven). Dit protest is toen toegekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:42:
[...]

Sinds een paar updates geleden ondersteunt iRacing de trilmotortjes in de Fanatecpedalen wel. Ik merk het voornamelijk in het trillen van m'n gaspedaal als m'n Skippy grip verliest. Voegt niet heel veel toe, maar wel een extra zintuig dat een beetje info geeft :)
Bijzonder, want dan zou de deur opzetten naar een ‘exploit’ om je remdruk te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Scifo83 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:00:
Veel efficiënter kan ik er niet voorbij. Pace verschil is te klein tussen Audi TCR en Porsche GT4.

Check mijn twitch rond 43min. Ik bouw al enige voorzichtigheid in en dan verwacht ik ook wat medewerking. Give and take. Hij rijdt ook rond als backmarker TCR.

https://www.twitch.tv/videos/616957380?t=00h42m31s
Ik denk dat we het hier niet over eens gaan worden. Er is ongetwijfeld een plek op de baan waar je er wel efficiënt langs kunt, maar ik heb de serie deze week niet geraced dus zou niet weten waar dat is. Wat ik op je stream zie is jij die een poging doet, het niet lukt, en hem dan direct in de voice chat voor idioot begint uit te schelden. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:05:
[...]

Bijzonder, want dan zou de deur opzetten naar een ‘exploit’ om je remdruk te regelen...
Even de release notes doorgezocht, en ik zat er half naast. In de grote 2020S2 patch is het volgende toegevoegd:
Support has been added for vibrating pager motors in Fanatec wheel rims and pedals when your car tires lose grip.
Dus geen trilmotortje voor ABS, maar alleen voor gripverlies. Dus geen illegale remdrukregelaar-apps. Hooguit illegale stability-assistance-apps, maar dat lijkt me sowieso wat lastiger met alleen een 'bzz'-signaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
SytseHartvelt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:51:
Hoezo koppigheid? Hoezo geen gevoel voor multiclass? Het is zijn verantwoordelijkheid om voorspelbaar op zijn lijn te rijden, en het is zijn goed recht om dat met zo veel mogelijk pace te doen. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van de snellere auto om de inhaalmanoeuvre te maken. Als je er efficiënter langs was gegaan had het ook allemaal niet zo veel tijd gekost.
Dus gewoon gassen? Als je Blauwe vlag krijgt ga je gewoon aan de kant voor de snellere wagen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
SytseHartvelt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:06:
[...]
Ik denk dat we het hier niet over eens gaan worden. Er is ongetwijfeld een plek op de baan waar je er wel efficiënt langs kunt, maar ik heb de serie deze week niet geraced dus zou niet weten waar dat is. Wat ik op je stream zie is jij die een poging doet, het niet lukt, en hem dan direct in de voice chat voor idioot begint uit te schelden. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Ik moet zeggen dat ik het ook met jou eens bent.

De Audi doet niets verkeerd aankomende bij T1. Geen idee waarom, maar ik had wel verwacht dat Scifo hem voor zou blijven in de knik van T2 & T3, slechte exit?
Heeft de Audi rijder 2 keuzes; zijn lijn blijven rijden, zoals verwacht, of compleet van het gas af op het hele korte stukje tussen T1 & T2. Waardoor hij waarschijnlijk een hele groep Porsche's voorbij moet laten gaan. Ik snap zijn keuze daarom wel om te blijven rijden, het is niet aan hem om uit te wijken, maar aan Scifo om een veilig punt op te zoeken.

Als de audi rijder de 2e keus had genomen had hij een onverwachte situatie gecreeërd en waarschijnlijk ook nog een Porsche achterop gehad want zo lang is het stuk tussen T1 & T2 niet. Na T2 tot aan T6 is niet echt een punt waarop je hem makkelijk in kan halen op Road Atlanta, dus zullen de Porsche's moeten wachten tot na T7 en het lange rechte stuk hiervoor gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Dus gewoon gassen? Als je Blauwe vlag krijgt ga je gewoon aan de kant voor de snellere wagen imo
Dan zou ik als ik jou was toch eens de regels gaan lezen / kijken.
Blauwe vlaggen in GT werken iets anders als in de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Je weet mijn inschatting van de situatie uitstekend onder woorden te brengen @JPM85.
kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:30:
Hiervoor verwijs ik je graag naar de zojuist al gequote passage uit de iRacing Sporting Code:

6.5. Blue Flag (blue with diagonal yellow stripe) – Indicates faster cars are approaching. This
flag is informational only.
overtake the slower car. It is the responsibility of the slower car to maintain a consistent
line. It is strongly recommended that a slower car being lapped makes every reasonable
effort to facilitate a safe pass.

Het dikgedrukte stuk is geen emphasis van mij - zo staat het in het document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
SytseHartvelt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:35:
Je weet mijn inschatting van de situatie uitstekend onder woorden te brengen @JPM85.

[...]

Hiervoor verwijs ik je graag naar de zojuist al gequote passage uit de iRacing Sporting Code:

6.5. Blue Flag (blue with diagonal yellow stripe) – Indicates faster cars are approaching. This
flag is informational only.
overtake the slower car. It is the responsibility of the slower car to maintain a consistent
line. It is strongly recommended that a slower car being lapped makes every reasonable
effort to facilitate a safe pass.

Het dikgedrukte stuk is geen emphasis van mij - zo staat het in het document.
Dan zal ik te vriendelijk zijn... Vanaf nu laat ik ook niemand door en rij ik gewoon mijn eigen racelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SytseHartvelt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:06:
[...]
De GT4 heeft meer vermogen, maar in de bochten is de TCR gelijk of zelfs sneller. Op sommige circuits zitten ze best dicht bij elkaar qua laptime. Zelfs in de topsplits heb ik al vaak genoeg gezien dat de snelste TCRs sneller zijn dan het achterveld van de GT4s.

In de 24 uurs race van Nordschleife zaten we regelmatig een halve ronde vast achter een TCR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Vanavond helaas niet bij de school. Moet nog wat voor het werk doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
patricks8 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:56:
Vanavond helaas niet bij de school. Moet nog wat voor het werk doen :(
Prio’s... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:38:
[...]
Dan zal ik te vriendelijk zijn... Vanaf nu laat ik ook niemand door en rij ik gewoon mijn eigen racelijn.
Het is niet zo zwart en wit. Soms is het inderdaad beter om je lijn te houden en soms is het voor beide partijen makkelijker als je een keer iets eerder begint met remmen. Het hangt allemaal van de situatie af.

Wat zeker is, blauwe vlaggen zijn informatief. Net zoals bij vrijwel alle echte series, zeker bij multi-class racen. Eigenlijk moet je alleen in F1 aan de kant springen.

De vuistregel is dat de langzamere auto zich aan de race lijn houdt. Zo is deze persoon het voorspelbaarst. Het is aan de snellere auto om veilig in te halen. Zoals ik eerder zei, soms is het slimmer om elkaar te helpen. Dat ligt echt aan de situatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 11-05-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:38:
[...]

Vaak is het natuurlijk wel gewoon vriendelijk om even te lossen, en als het kan zonder dat't teveel tijd kost zal ik een snellere wagen er altijd langs laten. Maar het is wel belangrijk om te weten/onthouden dat de iR sporting code expliciet zegt dat dat niet hoeft. Ik begrijp de irritatie van @Scifo83, zijn p1 wordt in gevaar gebracht omdat de TCR'm ophoudt. Tegelijkertijd kan ik me ook voorstellen dat de TCR hier geen opportuun moment ziet om even snel plek te maken. Dus tsja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 20:09
Gisteren hopeloos sloomste geweest op Donington met de Porsche. Net anderhalf uur lopen testen om lage 1:36 te rijden zodat er enigszins eer te behalen is, maar nee racepace 1:38 en bij uitzondering een lage 1:37 is wat ik eruit krijg.
Op Road Atlanta kon ik nog pushen zonder continue van de baan of meteen 1 seconde langzamer per lap zijn, maar op Donington is het gewoon knudde ;(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Niellie41 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Het is niet zo zwart en wit. Soms is het inderdaad beter om je lijn te houden en soms is het voor beide partijen makkelijker als je een keer iets eerder begint met remmen. Het hangt allemaal van de situatie af.

Wat zeker is, blauwe vlaggen zijn informatief. Net zoals bij vrijwel alle echte series, zeker bij multi-class racen. Eigenlijk moet je alleen in F1 aan de kant springen.

De vuistregel is dat de langzamere auto zich aan de race lijn houdt. Zo is deze persoon het voorspelbaarst. Het is aan de snellere auto om veilig in te halen. Zoals ik eerder zei, soms is het slimmer om elkaar te helpen. Dat ligt echt aan de situatie.
Het nadeel vind ik (meestal de langzamere rijder zijnde :+) dat't, als de verschillen groot zijn, voor een snellere wagen niet altijd duidelijk is wat ik ga doen. In de GoT-League mis ik soms 5-7s per ronde op de snellere mensen, en dat betekent dat ik waarschijnlijk andere lijnen rijd en andere rempunten heb. Het is me regelmatig gebeurd dat er dan iemand achterop klapt omdat ik domweg een bordje eerder rem dan die persoon verwacht. Af en toe heel frustrerend, want voor mijn gevoel kan ik het dan soms niet goed doen. Als ik plek maak ontstaat er een ongeluk omdat mensen dat niet verwachten. Als ik m'n lijn blijf rijden crashen we omdat 'mijn lijn' ook niet helemaal is wat mensen verwachten, of het snelheidsverschil groter is dan gangbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Het nadeel vind ik (meestal de langzamere rijder zijnde :+) dat't, als de verschillen groot zijn, voor een snellere wagen niet altijd duidelijk is wat ik ga doen. In de GoT-League mis ik soms 5-7s per ronde op de snellere mensen, en dat betekent dat ik waarschijnlijk andere lijnen rijd en andere rempunten heb. Het is me regelmatig gebeurd dat er dan iemand achterop klapt omdat ik domweg een bordje eerder rem dan die persoon verwacht. Af en toe heel frustrerend, want voor mijn gevoel kan ik het dan soms niet goed doen. Als ik plek maak ontstaat er een ongeluk omdat mensen dat niet verwachten. Als ik m'n lijn blijf rijden crashen we omdat 'mijn lijn' ook niet helemaal is wat mensen verwachten, of het snelheidsverschil groter is dan gangbaar :X
Haha 😂🙈 Mss toch eens opzoeken wat de “gangbare racelijn” is op dat rondje dat je rijd. Zal je zelf ook wel helpen om sneller te rijden.

Ik rij zelf meestal eerst is paar rondjes om te kijken hoe en wat, daarna ff video opzoeken. En dan zitten er nog seconden verschil met de freaks 😂

Op Atlanta rij ik nu 1.20.xxx met de Audi R8 LMS. OPT 1.19.7xx Straks nog eens kijken wat ik kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
kampers schreef op maandag 11 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Haha 😂🙈 Mss toch eens opzoeken wat de “gangbare racelijn” is op dat rondje dat je rijd. Zal je zelf ook wel helpen om sneller te rijden.
Oh really? Daar had ik nou nog nooit aan gedacht :+

Het was ook meer een voorbeeld dat 'gewoon je lijn blijven rijden' als gelapte wagen ook niet altijd evident is :) En door mezelf als voorbeeld te gebruiken kan niemand zich beledigd voelen :+

En nu ga ik de oefenserver met @JoepW opzoeken hoor. Eens kijken wat de gangbare racelijn op Belle Isle is :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 11-05-2020 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist kennis gemaakt met het Italiaanse temperament. Meneer heeft een enorme lag en vliegt alle kanten op, Hij was mij aan het ophouden dus toch maar proberen in te halen. In de Tarzan zat ik er naast (dacht ik) en daar opeens was hij weer voor me.

Hij spint en ik kan doorrijden ;w

2 seconden later enkele Italiaanse kreten over de radio waarvan ik vermoed dat dit geen positief bericht was en daarna nog een 2 keer "WHY WHY".

Ik heb hem ongeveer 5 keer uitgelegd dat ik er niets aan kon doen want hij vloog alle kanten op met zijn lag maar dit kon ik hem niet aan zijn verstand brengen.

Gelukkig toch als 2e over de lijn *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
Een clean 1:43.193 met de Skip op Detroit vanavond, met rem-, gas- en stuurinput.: https://www.twitch.tv/videos/618099882

Ik verlies 0,15s in bocht 2 (die kerb aan de binnenkant kan je beter niet pakken), maar verder is hij wel oke :) Succes (en sterkte) iedereen de komende week!

[ Voor 8% gewijzigd door Jimmy J. op 11-05-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Gaat een zware week worden met de Skip :/

Elke bocht kan het afgelopen en er zijn toch nog een paar bochten waar ik het zwaar heb. Vooral bocht 3 wordt een risico, als ik daar ook maar een beetje druk zet dat ben ik de achterkant kwijt.

We gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Giordino schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:46:
[...]
(MX5 @ Lime rock park chicanes)
....
Eerst een paar 1:12 maar na een paar rondjes ga je je eigen verbeterpunten zien. De smaak te pakken en zowaar afgesloten met een 1:10:223.
Vandaag laatste dag Lime Rock, Eerste sessie niet veel progressie gezien, maar wel lekker consistent kunnen rijden. Gevoel inzicht en begrip begint steeds beter te worden... Toch wel ff genoeg van Lime rock dus ff naar volgende baan gekeken, maar ook niet veel zin in..

Dan maar voor de toegevoegde spanning mijn eerste online practice sessie.. Ook dat wederom ff wennen en wel wat botsinkjes meegemaakt, toch wel leuk af en toe met mensen op te rijden als het goed gaat. En ook zowaar een stint met consistent 1.10's kunnen rijden.

Beste tijd 1:09:150 (1:08:6 OPT) waar ik best tevreden mee ben. Morgen nieuwe track dus dat is het voor Lime Rock voor nu.. Ff afwachten hoe snel ik de volgende track in mijn vingers krijg, maar denk wel dat ik sneller de online practice ga proberen.. Deze practice deed me eigenlijk wel willen racen (maar stel dat nog uit voor iets meer ervaring + het was vanmorgen vroeg :z )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
@JoepW: Weer bedankt voor de organisatie vanavond. En de rest: dank voor de gezelligheid en de inzichten :) Het wordt een spannende week, en ik ben bang dat we veel Skips in 1000 stukken gaan zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Tijd om te stoppen.. 1.20.7xx op Atlanta Road

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8Vzg3D-f0DrvA_dd0nN8usKF4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gWiP5UnRFQaKzTGUe0kQmiD8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:44:

Elke bocht kan het afgelopen en er zijn toch nog een paar bochten waar ik het zwaar heb. Vooral bocht 3 wordt een risico, als ik daar ook maar een beetje druk zet dat ben ik de achterkant kwijt.

We gaan het zien!
Ben inderdaad bang dat het veldslag gaat worden, maar wat een vette baan. Ik kan er ook beter uit de voeten dan op Zandvoort.

Misschien je rem balans iets aanpassen? Ik heb op 54% en is vrij stabiel

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Beltoni schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:44:

We gaan het zien!
Wormaap schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:57:
@JoepW: Weer bedankt voor de organisatie vanavond. En de rest: dank voor de gezelligheid en de inzichten :) Het wordt een spannende week, en ik ben bang dat we veel Skips in 1000 stukken gaan zien :P
Mithriel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 06:57:
Ben inderdaad bang dat het veldslag gaat worden, maar wat een vette baan. Ik kan er ook beter uit de voeten dan op Zandvoort.

Misschien je rem balans iets aanpassen? Ik heb op 54% en is vrij stabiel
Ik denk dat na deze week met de skip mijn irating richting de nul zal gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Gisteren de laatste dag met de 911 op Barcelona lekker doorgekomen, eindelijk kon ik stabiel lage 1.50'ers rijden en af en toe een hoge 1.49. Fijn om te zien dat je zo door de week heen aardig wat progressie boekt, inmiddels op een ruime 1900 iRating en met het oog op Road America komende week is de 2000 zeker in zicht!

In de topsplits van de 911 cup wordt in Barcelona 1.46 hoog gereden, als ik dan bedenk dat ik rijd zonder mijn set-up aan te passen en nog helemaal niet zo lang bezig ben dan ben ik stiekem best tevreden met hoe ik het doe. Het gaat om het plezier maar een beetje competitief zijn is wel leuk. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben om de LeMans te gaan rijden?
Zat toevallig te kijken naar de agenda van de special events en dat weekend valt precies in mijn vakantie, dus komt goed uit _/-\o_

Ik rij net 3 weken rond in iRacing, maar hiervoor altijd mee gedaan aan endurance races van Project Cars2 (1,5 - 2,4 uur racen). Dit bevalt mij wel en lijkt mij leuk om met 3 anderen een team te vormen voor LeMans.

Voorkeur gaat uit naar GTE, maar als we een groepje van 4 hebben en we komen erachter dat LMP2 of LMP1 beter gaat qua clean rijden, dan is het geen probleem om aan te passen.

Laat maar weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
JPM85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:37:
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben om de LeMans te gaan rijden?
Zat toevallig te kijken naar de agenda van de special events en dat weekend valt precies in mijn vakantie, dus komt goed uit _/-\o_

Ik rij net 3 weken rond in iRacing, maar hiervoor altijd mee gedaan aan endurance races van Project Cars2 (1,5 - 2,4 uur racen). Dit bevalt mij wel en lijkt mij leuk om met 3 anderen een team te vormen voor LeMans.

Voorkeur gaat uit naar GTE, maar als we een groepje van 4 hebben en we komen erachter dat LMP2 of LMP1 beter gaat qua clean rijden, dan is het geen probleem om aan te passen.

Laat maar weten!
Sign me up!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jimmy J. schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:31:
Een clean 1:43.193 met de Skip op Detroit vanavond, met rem-, gas- en stuurinput.: https://www.twitch.tv/videos/618099882
Echt bizar hoe het voelt dat ik hetzelfde doe maar de timing laat zien dat ik ergens anderhalve seconde mis. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Echt bizar hoe het voelt dat ik hetzelfde doe maar de timing laat zien dat ik ergens anderhalve seconde mis. :+
Ik heb net mijn eerste rondjes gedaan, en ik zit nog op de 1.48, dus je gaat nog stuk harder dan mij.

Trouwens, met de skip niet zon probleem, maar met de Mazda wel. Terugschakelen. Ik doe nu sinds week of wat dus zelf ook de cluth, en met de mazda is dat echt een ding nog. Als je bijvoorbeeld van 5 naar 2 terug moet voor een bocht, is dat dan 1 keer de clutch en 3 keer klik klik klik schakelen? Ik heb dan nog heel vaak dat ik als ik naar de 2 terugschakel, ik rond ga, omdat mijn snelheid blijkbaar nog te hoog is.

Hoe doen jullie dat?

Remmen, schakelen, remmen, schakelen, remmen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ActualFantasy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Ik heb net mijn eerste rondjes gedaan, en ik zit nog op de 1.48, dus je gaat nog stuk harder dan mij.

Trouwens, met de skip niet zon probleem, maar met de Mazda wel. Terugschakelen. Ik doe nu sinds week of wat dus zelf ook de cluth, en met de mazda is dat echt een ding nog. Als je bijvoorbeeld van 5 naar 2 terug moet voor een bocht, is dat dan 1 keer de clutch en 3 keer klik klik klik schakelen? Ik heb dan nog heel vaak dat ik als ik naar de 2 terugschakel, ik rond ga, omdat mijn snelheid blijkbaar nog te hoog is.

Hoe doen jullie dat?

Remmen, schakelen, remmen, schakelen, remmen schakelen?
Ik clutch niet met terugschakelen, ook met de mx5 niet. Je moet met je gas pedaal blippen, en dan kun je prima terugschakelen zonder te koppelen. Bij de MX5 (en ook de Skip) hoef je alleen bij het opschakelen te koppelen. Bij de Skip kun je wegkomen met alleen liften met opschakelen, maar bij de mx5 is dat een stuk trickier.
Je kunt natuurlijk ook nog altijd heel&toe gebruiken met terugschakelen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit nodig gehad in iRacing.

Verder moet je er natuurlijk zorg voor dragen dat je niet te vroeg terugschakelt, en dus te hoog in de toeren komt. Hoog in de toeren geeft kortstondig meer "weerstand" (bij gebrek aan een beter woord) op de achterwielen, waardoor de ze blokkeren en je dus spint. Door te blippen/revmatchen beperk je dit tot een minimum, maar je moet natuurlijk niet op 7k toeren uitkomen na het terugschakelen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 262 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies