als je van 5 naar 2 terug gaat en slechts 1 keer koppelt, heeft het überhaupt geen zin om door alle versnellingen te gaanActualFantasy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Ik heb net mijn eerste rondjes gedaan, en ik zit nog op de 1.48, dus je gaat nog stuk harder dan mij.
Trouwens, met de skip niet zon probleem, maar met de Mazda wel. Terugschakelen. Ik doe nu sinds week of wat dus zelf ook de cluth, en met de mazda is dat echt een ding nog. Als je bijvoorbeeld van 5 naar 2 terug moet voor een bocht, is dat dan 1 keer de clutch en 3 keer klik klik klik schakelen? Ik heb dan nog heel vaak dat ik als ik naar de 2 terugschakel, ik rond ga, omdat mijn snelheid blijkbaar nog te hoog is.
Hoe doen jullie dat?
Remmen, schakelen, remmen, schakelen, remmen schakelen?
edit:
ik ging e vanuit dat je een |H-shifter bedoelde maar zie nu dat je paddles bedoelt, dus dan kun je deze opmerking negeren
ik ging e vanuit dat je een |H-shifter bedoelde maar zie nu dat je paddles bedoelt, dus dan kun je deze opmerking negeren
je stopt niet met remmen tussendoor, altijd blijven remmen anders wordt je remweg wel heel erg lang! en zoals Derx al aangeeft, koppelen bij terugschakelen is niet noig, gewoon ff kort stootje tussengas vlak voor het schakelmoment is voldoende.
[ Voor 16% gewijzigd door Raimond613 op 12-05-2020 12:01 ]