iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 263 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Ik heb net mijn eerste rondjes gedaan, en ik zit nog op de 1.48, dus je gaat nog stuk harder dan mij.

Trouwens, met de skip niet zon probleem, maar met de Mazda wel. Terugschakelen. Ik doe nu sinds week of wat dus zelf ook de cluth, en met de mazda is dat echt een ding nog. Als je bijvoorbeeld van 5 naar 2 terug moet voor een bocht, is dat dan 1 keer de clutch en 3 keer klik klik klik schakelen? Ik heb dan nog heel vaak dat ik als ik naar de 2 terugschakel, ik rond ga, omdat mijn snelheid blijkbaar nog te hoog is.

Hoe doen jullie dat?

Remmen, schakelen, remmen, schakelen, remmen schakelen?
als je van 5 naar 2 terug gaat en slechts 1 keer koppelt, heeft het überhaupt geen zin om door alle versnellingen te gaan ;)
edit:
ik ging e vanuit dat je een |H-shifter bedoelde maar zie nu dat je paddles bedoelt, dus dan kun je deze opmerking negeren

je stopt niet met remmen tussendoor, altijd blijven remmen anders wordt je remweg wel heel erg lang! en zoals Derx al aangeeft, koppelen bij terugschakelen is niet noig, gewoon ff kort stootje tussengas vlak voor het schakelmoment is voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door Raimond613 op 12-05-2020 12:01 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Ik clutch niet met terugschakelen, ook met de mx5 niet. Je moet met je gas pedaal blippen, en dan kun je prima terugschakelen zonder te koppelen. Bij de MX5 (en ook de Skip) hoef je alleen bij het opschakelen te koppelen. Bij de Skip kun je wegkomen met alleen liften met opschakelen, maar bij de mx5 is dat een stuk trickier.
Je kunt natuurlijk ook nog altijd heel&toe gebruiken met terugschakelen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit nodig gehad in iRacing.

Verder moet je er natuurlijk zorg voor dragen dat je niet te vroeg terugschakelt, en dus te hoog in de toeren komt. Hoog in de toeren geeft kortstondig meer "weerstand" (bij gebrek aan een beter woord) op de achterwielen, waardoor de ze blokkeren en je dus spint. Door te blippen/revmatchen beperk je dit tot een minimum, maar je moet natuurlijk niet op 7k toeren uitkomen na het terugschakelen :)
Ja, ok, ik deed niet aan blippen met de skip, gewoon gas onderin houden en koppelen bij zowel up als downshifts. Dat gaat daar eigenlijk prima.

Maar bij de mazda kom ik daar dus niet mee weg idd. Eens kijken of ik dat dus anders kan aanleren dan maar.

Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrillSkippy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:20
JPM85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:37:
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben om de LeMans te gaan rijden?
Zat toevallig te kijken naar de agenda van de special events en dat weekend valt precies in mijn vakantie, dus komt goed uit _/-\o_

Ik rij net 3 weken rond in iRacing, maar hiervoor altijd mee gedaan aan endurance races van Project Cars2 (1,5 - 2,4 uur racen). Dit bevalt mij wel en lijkt mij leuk om met 3 anderen een team te vormen voor LeMans.

Voorkeur gaat uit naar GTE, maar als we een groepje van 4 hebben en we komen erachter dat LMP2 of LMP1 beter gaat qua clean rijden, dan is het geen probleem om aan te passen.

Laat maar weten!
Dit lijkt mij erg gaaf!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Gister begonnen met Summit point icm de Mazda.
Kan er nog geen vrienden mee worden. Veel off tracks en spins. Krijg het niet voor elkaar om een constant tempo te rijden en koude banden is helemaal een ding. Lime Rock was dan echt een stuk beter (misschien makkelijker).

Wel diverse filmpjes gekeken met tips.
Maar gewoon door blijven oefenen, maar hoop dat het beter gaat. Races wordt op deze manier voorlopig nog niet wat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Cool! Het is nog even weg, dus hebben we de tijd nog om te kijken wat voor tijden we kunnen rijden per auto. Allerbelangrijkst, geen schade rijden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Eerste race op Belle Isle zit erop. Vroeg op de dag dus top split. Startte vanaf P8 dus dat was prima. Tot mijn grote verbazing had ik 0 incidents, ook de rest van de top 10 reed zonder fouten te maken. Het is wel een lastig baantje om in te halen, helemaal als je de achterste positie bekleed in een groepje van 3. Niet kunnen profiteren maar met P5 toch een uitstekend resultaat. Ook nog 2 rondes achter elkaar exact dezelfde tijd gereden en de derde ronde slechts 0,02 langzamer.

Baan was wel wat sneller dan gisteren. Mijn eerste 1.42 is een feit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWo5HjRR03UmYFC_09f6Yq4u0ME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/918V8wAqAIX3oCNPQibP0ivC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Zat toevallig te kijken naar de agenda van de special events en dat weekend valt precies in mijn vakantie, dus komt goed uit _/-\o_

Ik rij net 3 weken rond in iRacing, maar hiervoor altijd mee gedaan aan endurance races van Project Cars2 (1,5 - 2,4 uur racen). Dit bevalt mij wel en lijkt mij leuk om met 3 anderen een team te vormen voor LeMans.

Voorkeur gaat uit naar GTE, maar als we een groepje van 4 hebben en we komen erachter dat LMP2 of LMP1 beter gaat qua clean rijden, dan is het geen probleem om aan te passen.

Laat maar weten!
Lijkt me leuk om mee te doen!

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Nou volgens mij heb je al 7 man voor je team. Stints van 20 minuten om het voor iedereen leuk te houden :D

Lijkt me heel gaaf om een keer mee te doen maar ik wil dan wel echt de auto goed kennen en enigszins bekend zijn met de langere races en wat er bij komt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:06
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:22:
Nou volgens mij heb je al 7 man voor je team. Stints van 20 minuten om het voor iedereen leuk te houden :D

Lijkt me heel gaaf om een keer mee te doen maar ik wil dan wel echt de auto goed kennen en enigszins bekend zijn met de langere races en wat er bij komt kijken.
Ik denk dat dit geldt voor iedereen die zich heeft aangemeld :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Na wederom een teleurstellende avond heb ik maar besloten om de Cayman GT4 voor dit seizoen in de virtuele parkeergarage te zetten. Ondanks meerdere pogingen bij de wekelijkse GoT races, lukt het me maar niet om lekker met die wagen te racen. Ik kan dan ook niet de vinger erop leggen waar dit hem exact in zit.

Hopelijk volgend seizoen een andere wagen die me beter bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
joeristein schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Lijkt me leuk om mee te doen!
Cool ik zet je op de lijst erbij!
Op dit moment dan aanmeldingen van @ourplayground, @GrillSkippy & @joeristein, maakt 4 man!

@JoepW; Het lijkt mij het leukst als we dit team ook gewoon vanuit de community laten rijden. In het verleden zijn er vast wel teams die ook uit naam van Tweakers / GoT Racing hebben gereden, zijn hiervoor bepaalde regels - verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:22:

Race is 24 uur, dus zelf met een team van 6 man zou je aan 4 uur racen komen _/-\o_ .
We zitten er nu op 4 en als ik het goed heb, allemaal mensen die net een paar weken bezig zijn met iRacing.
Je bent dus welkom om mee te doen, bij meer man kunnen we natuurlijk ook kijken om meer teams in te schrijven en te kijken naar de ideale team samenstelling (auto, iRating etc.)

Voor iedereen geldt dat het redelijk nieuw is, maar Le Mans is nog 6 weken weg, dus alle tijd om te oefenen met een groep!

[ Voor 8% gewijzigd door JPM85 op 12-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:02:
Eerste race op Belle Isle zit erop. Vroeg op de dag dus top split. Startte vanaf P8 dus dat was prima. Tot mijn grote verbazing had ik 0 incidents, ook de rest van de top 10 reed zonder fouten te maken. Het is wel een lastig baantje om in te halen, helemaal als je de achterste positie bekleed in een groepje van 3. Niet kunnen profiteren maar met P5 toch een uitstekend resultaat. Ook nog 2 rondes achter elkaar exact dezelfde tijd gereden en de derde ronde slechts 0,02 langzamer.

Baan was wel wat sneller dan gisteren. Mijn eerste 1.42 is een feit :)

[Afbeelding]
nou dan was mijn start vandaag beter :P
race 1 zandvoort F3 P1
race 2 skip P5 met inhaalacties en pitstop.

maar respect voor de tijden die je rijd _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Algemene vraag over hardware waarbij ik denk dat hij toch beter hier hoort dan in het Desktop Aankoopadvies:

Hoeveel extra belasting krijgt je processor in iRacing als je van 1 naar 3 schermen gaat? Dat mijn videokaart momenteel niet voldoende is weet ik (GTX1660Ti) maar hoef ik alleen die te upgraden of krijgt je processor (i7 4770) ook flink meer op z'n lazer? Heb wat rondgezocht op internet, maar kan hier niet echt info over vinden. Sowieso heeft de processor in iRacing het natuurlijk zwaar vanwege de berekeningen van het physics model, maar ben vooral benieuwd of de verhoogde resolutie ook parten gaat spelen.

@Beltoni Lekkere tijden man! SoF zat gewoon op 2,5k dus P5 is echt wel netjes!

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Jimmy J. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01:
Algemene vraag over hardware waarbij ik denk dat hij toch beter hier hoort dan in het Desktop Aankoopadvies:

Hoeveel extra belasting krijgt je processor in iRacing als je van 1 naar 3 schermen gaat? Dat mijn videokaart momenteel niet voldoende is weet ik (GTX1660Ti) maar hoef ik alleen die te upgraden of krijgt je processor (i7 4770) ook flink meer op z'n lazer? Heb wat rondgezocht op internet, maar kan hier niet echt info over vinden. Sowieso heeft de processor in iRacing het natuurlijk zwaar vanwege de berekeningen van het physics model, maar ben vooral benieuwd of de verhoogde resolutie ook parten gaat spelen.

@Beltoni Lekkere tijden man! SoF zat gewoon op 2,5k dus P5 is echt wel netjes!
Geen idee maar wellicht dat het volgende helpt:
https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-5-3600X/1537vs4041
hierin is jou CPU vergeleken met mijn CPU.
Verder heb ik de 2070 super videokaart er in met 3 1080p schermen en dat draait echt als een zonnetje, alleen tijdens starts soms onder de 100 FPS.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Een quad core is redelijk krapjes. Je kan er dan niet veel naast draaien en ik zie dat je geen K variant hebt, dus OC-en is ook nauwelijks een optie. Wil je 120hz+ draaien, dan zal je CPU het wel eens moeilijk gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
JS1990 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:18:
Gister begonnen met Summit point icm de Mazda.
Kan er nog geen vrienden mee worden. Veel off tracks en spins. Krijg het niet voor elkaar om een constant tempo te rijden en koude banden is helemaal een ding. Lime Rock was dan echt een stuk beter (misschien makkelijker).

Wel diverse filmpjes gekeken met tips.
Maar gewoon door blijven oefenen, maar hoop dat het beter gaat. Races wordt op deze manier voorlopig nog niet wat.
belangrijk met de Mazda. Langzaam in, snel eruit.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:51:
[...].....@JoepW; Het lijkt mij het leukst als we dit team ook gewoon vanuit de community laten rijden. In het verleden zijn er vast wel teams die ook uit naam van Tweakers / GoT Racing hebben gereden, zijn hiervoor bepaalde regels - verwachtingen?
Niet veel regels ;)
Op de site zijn bestanden beschikbaar om op livery te gebruiken, zoals ons motto en logo.
Ook zijn er van diverse auto's GoT livreien beschikbaar.
En het is natuurlijk leuk als in de naam van het team een referentie is naar onze community.
Maar alles mag en kan ;)
Jimmy J. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:01:

Hoeveel extra belasting krijgt je processor in iRacing als je van 1 naar 3 schermen gaat? Dat mijn videokaart momenteel niet voldoende is weet ik (GTX1660Ti) maar hoef ik alleen die te upgraden of krijgt je processor (i7 4770) ook flink meer op z'n lazer? Heb wat rondgezocht op internet, maar kan hier niet echt info over vinden. Sowieso heeft de processor in iRacing het natuurlijk zwaar vanwege de berekeningen van het physics model, maar ben vooral benieuwd of de verhoogde resolutie ook parten gaat spelen....
Wat in iRacing de zwaarst belaste deel van de PC is (CPU of GPU) hangt sterk af van je grafische instellingen en bv # zichtbare auto's. Ik heb bv met mijn 2080 en i9 dat de processor op 30% draait en dat de GPU dicht tegen de 100% zit. Dus de stelling dat iRacing CPU intensief is klopt volgens mij niet.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:48

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:26:
[...]
Wat in iRacing de zwaarst belaste deel van de PC is (CPU of GPU) hangt sterk af van je grafische instellingen en bv # zichtbare auto's. Ik heb bv met mijn 2080 en i9 dat de processor op 30% draait en dat de GPU dicht tegen de 100% zit. Dus de stelling dat iRacing CPU intensief is klopt volgens mij niet.
Dat ligt er natuurlijk aan waar je kijkt. Als je overall CPU belasting kijkt lijkt 30% misschien niet veel, maar als je per core gaat kijken is het vaak een ander verhaal en zul je zien dat core 1 en 2 het vaak erg druk hebben.
Bij iRacing is vooral (als je genoeg cores hebt tenminste) de single thread performance nog steeds heel belangrijk.
@Jimmy J. Dus in jouw geval met een i7 4770 (non K waarschijnlijk) wordt het vrij krap. Aangezien er vrij binnenkort nieuwe Intel CPU's gereleased worden zou ik nog even wachten met een eventuele CPU (plus mainbord en geheugen) upgrade, omdat meestal de prijzen nog wel wat gaan zakken.
Voor advies zou ik persoonlijk een Ryzen 3700 of Intel 9700k of hoger gaan. De intel zal nog steeds wat sneller zijn ivm met meer hoofdruimte met overklokken.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Hmm laat ik het iets anders formuleren:

Ik ben momenteel 100% tevreden met mijn graphische instelligen. i7 4770, GTX 1660 Ti en 2560x1440. Framerate dropt soms naar 70 (bij de start) maar daar heb ik geen hinder van (Project Cars op de Xbox op 30 fps ligt nog vers in het geheugen haha) en zit ook vaak genoeg gewoon op 144 fps.

Ga ik nog steeds tevreden zijn als ik de i7 4770 houd, maar dan met een RTX 2080 en 7680x1440 aan resolutie. Trekt die processor dat, of maakt het voor je processor niks uit of je 1 of 8724 schermen aan hebt?

Als ik Google komen de meeste mensen met dat ze op alle 3 de schermen aparte applicaties draaien en dat het daardoor zwaarder is voor je CPU. Dat snap ik, maar dit is echt puur voor iRacing en dus 1 applicatie. Ik vraag dit omdat alleen een nieuwe videokaart een stuk behapbaarder is dan ook een nieuwe processor (en dus een nieuw moederbord, nieuwe RAM enz enz, eigenlijk gewoon een nieuwe PC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het is bij iRacing vooral een combinatie van. Als je 3x 2560x1440 gaat draaien dan wordt het zelfs met een 2080 krap aan denk ik, maar ook je CPU belasting gaat omhoog omdat er gewoon meer data naar de videokaarten gaat. Dus een hele snelle GPU met een oude CPU zal ook niet de optimale ervaring bieden.
Verder zijn er weinig benchmarks waarmee je de iRacing belasting kunt vergelijken, zeker omdat er maar heel weinig (of geen) benchmarks zijn waarin dergelijke resoluties getest worden, en dan ook nog met een CPU intensieve sim als iRacing.

Een pasklaar antwoord kan ik dus niet geven, alleen vermoedens.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Jimmy J. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:38:

Ik ben momenteel 100% tevreden met mijn graphische instelligen. i7 4770, GTX 1660 Ti en 2560x1440. Framerate dropt soms naar 70 (bij de start) maar daar heb ik geen hinder van (Project Cars op de Xbox op 30 fps ligt nog vers in het geheugen haha) en zit ook vaak genoeg gewoon op 144 fps.

Ga ik nog steeds tevreden zijn als ik de i7 4770 houd, maar dan met een RTX 2080 en 7680x1440 aan resolutie. Trekt die processor dat, of maakt het voor je processor niks uit of je 1 of 8724 schermen aan hebt?

Als ik Google komen de meeste mensen met dat ze op alle 3 de schermen aparte applicaties draaien en dat het daardoor zwaarder is voor je CPU. Dat snap ik, maar dit is echt puur voor iRacing en dus 1 applicatie. Ik vraag dit omdat alleen een nieuwe videokaart een stuk behapbaarder is dan ook een nieuwe processor (en dus een nieuw moederbord, nieuwe RAM enz enz, eigenlijk gewoon een nieuwe PC).
Ik zou zeggen, upgrade naar een 2070 super of 2080 super lijkt mij de makkelijkste test. Redt je het niet qua performance dan kan je die kaart meenemen naar een nieuwe CPU + MOBO combinatie. De GPU upgraden lijkt mij sowieso evident in je upgrade naar triple.

Ik heb zelf sinds een kleine maand een 3700x + 2070 super, en heb gemiddeld zo'n 280 - 320fps op 3480 x 1080, waarbij ik alle grafische instellingen op max heb staan. Enkel dingen zoals cubemabs & spiegels niet aan staan, daar dropt de fps redelijk van.

Enige punt van aandacht is nu dat zowel AMD, Intel & Nvidia met upgrades gaan komen van hun CPU & GPU, misschien zonde om nu de upgrade te doen als over 3 maanden alle nieuwe hardware te koop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground

Wederom kan ik je geen antwoord geven op het processor verhaal. Wel kan ik je mijn bevindingen geven van het switchen van een 4K TV naar 3 1080P schermen. Mijn prestaties gingen iets omhoog. Er hoeven immers minder pixels gerenderd te worden. Bij jou zou het dus zwaarder worden, maar of dat door je grafische kaart komt of de processor.. geen idee.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:46:
.....Als je 3x 2560x1440 gaat draaien dan wordt het zelfs met een 2080 krap aan denk ik....
Zeker weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
1:43.765 met de Skip net in een online practice. Blij mee. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Tweede race helaas wat minder. Lag op P3 en had een mooie marge op P4 en een veilige marge op de rest van het veld. Bizar veel chaos, volgens mij stond het halve veld in de pits. Wordt uit de race gehaald door een achterligger die ons niet voorbij wil laten en vlak voor mij spint.

Had een macro ingesteld die bandenwissel + fuel automatisch uitzet, helaas zet deze ook fast repair uit... Na 8 minuten in de pits was mijn race wel voorbij. Frustrerend dit, gelukkig valt de "schade" mee omdat ik nog steeds als 13e wordt geklasseerd. Wel echt zuur dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Classic Road Atlanta: https://www.twitch.tv/the...=clips&range=7d&sort=time

Kwam er nog goed weg hij schoot bijna terug de baan op in mij :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:58:
Tweede race helaas wat minder. Lag op P3 en had een mooie marge op P4 en een veilige marge op de rest van het veld. Bizar veel chaos, volgens mij stond het halve veld in de pits. Wordt uit de race gehaald door een achterligger die ons niet voorbij wil laten en vlak voor mij spint.

Had een macro ingesteld die bandenwissel + fuel automatisch uitzet, helaas zet deze ook fast repair uit... Na 8 minuten in de pits was mijn race wel voorbij. Frustrerend dit, gelukkig valt de "schade" mee omdat ik nog steeds als 13e wordt geklasseerd. Wel echt zuur dit.
Als je in de app.ini file onderstaande regel opzoekt en aanpast, dan staat standaard je fuel & tyes uit.
Fast repair blijft wel aan staan.

code:
1
autoResetPitBox=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:46:
Als je 3x 2560x1440 gaat draaien dan wordt het zelfs met een 2080 krap aan denk ik, maar ook je CPU belasting gaat omhoog omdat er gewoon meer data naar de videokaarten gaat.
Dat klopt volgens mij niet.. de scene die je gpu moet renderen is 100% precies gelijk. De baan is het zeflfde, de plek op de baan is het zelfde, het aantal auto's op de baan is het zeflde.. de info die je CPU naar de GPU moet tillen is dan ook gelijk.

De GPU heeft het wel drukker want die moet dus meer pixxels genereren, maar die meer pixxels gaan niet weer terug naar de cpu, die worden op displayport (of hdmi of whatever) naar buiten gespuugd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

De invloed van 3 schermen op de CPU weet ik niet, maar bovenstaand dilemma (keuze CPU of GPU upgraden) is herkenbaar voor mij.

Middels de Bottleneck calculator kun je zien dat je huidige CPU/GPU combi een goede match is. Upgrade je de GPU, dan moet de CPU ook mee denk ik...

Mocht je een nieuwe AMD 3700X overwegen, ik ben uiterst tevreden hoe deze onder iRacing performend (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024

Hi @Jimmy J.
Als referentie, die is mijn setup PC en 3x32" 1440 https://tweakers.net/gallery/1258986/inventaris/
In iRacing bijna alle settings op max. FPS komen af en toe onder de 80, maar meestal tussen de 100-144.

Add: GPU zit zo rond de 99%, CPU zo rond de 35%

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Giordino schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Dat klopt volgens mij niet.. de scene die je gpu moet renderen is 100% precies gelijk. De baan is het zeflfde, de plek op de baan is het zelfde, het aantal auto's op de baan is het zeflde.. de info die je CPU naar de GPU moet tillen is dan ook gelijk.

De GPU heeft het wel drukker want die moet dus meer pixxels genereren, maar die meer pixxels gaan niet weer terug naar de cpu, die worden op displayport (of hdmi of whatever) naar buiten gespuugd
Trust me, toen ik van 1 naar 3 schermen ging, ging m'n CPU belasting ook omhoog.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Bedankt voor alle antwoorden!
En dat de 3700X een fijne jongen is weet ik: die heb ik in m'n andere (werk) PC zitten. Moet helaas 2 PC's hebben omdat er tussen de werkplek en de rig ongeveer 5 meter en een verdieping verschil zit :p
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Trust me, toen ik van 1 naar 3 schermen ging, ging m'n CPU belasting ook omhoog.
Dit is eigenlijk wat ik wou horen (of ja... eigenlijk NIET haha). Ik kan nu kijken hoe zwaar mijn CPU het heeft en als die tijdens iRacing al op de 80% of hoger zit te hikken, dan weet ik dat alleen een nieuwe GPU niet afdoende gaat zijn. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
derx666 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Ahw de vergelijking was tussen 1 en 3 schermen, ik dacht tussen 3x 1080p en 3x 1440p. excuus
Jimmy J. schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:19:
Moet helaas 2 PC's hebben omdat er tussen de werkplek en de rig ongeveer 5 meter en een verdieping verschil zit :p
Nu is 2 pc's hebben helemaal geen straf, maar 5 meter red je met lange kabels en een boormachine ook nog nog wel. :P

[ Voor 37% gewijzigd door dewfuz op 12-05-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Maurice W schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:11:
[...]

De invloed van 3 schermen op de CPU weet ik niet, maar bovenstaand dilemma (keuze CPU of GPU upgraden) is herkenbaar voor mij.

Middels de Bottleneck calculator kun je zien dat je huidige CPU/GPU combi een goede match is. Upgrade je de GPU, dan moet de CPU ook mee denk ik...

Mocht je een nieuwe AMD 3700X overwegen, ik ben uiterst tevreden hoe deze onder iRacing performed (y)
Dat soort sites zijn wel ook beperkt nuttig. Beter gewoon gezond verstand gebruiken, en geen CPU van 100,- met een GPU van 900,- gebruiken. Midrange CPU met midrange GPU, highend met highend... Heb ik geen site voor nodig :)

Ik denk dat AMD op dit moment prijstechnisch gewoon heel interessant is. Een 3700x is gewoon een heeel stuk goedkoper dan een 9700k of 9900k, en in iRacing maar 5-10% langzamer (mits beide maximaal overgeclockt).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Als je van 1 scherm naar 3 schermen gaat is het aan te raden om SMP te gebruiken.
SMP geeft wel degelijk een belasting de CPU.

Verder is de link hierboven naar userbenchmark onzinnig, dit test voornamelijk op 1 core, niet op alle additionele cores, check GamersNexus en HardwareUnboxed op Youtube.

Mijn idee voor 3 schermen met een redelijke FPS
- minimaal 2070 Super
- Verder wat je budget je toelaat voor minimaal 6 cores, AMD vs Intel is een bekende discussie.
- Liefst een NVME ipv een SSD (read 2500MB/s vs 540MB/s)
- Geheugen zo snel als mogelijk met lage CAS latency (bv 3200C14)
- 3x 1080 (voor 3x 1440 zou ik zeker een 2080 Super/Ti kiezen)

Youtube SMP
[YouTube: iRacing test SMP (Simultaneous Multi-Projection) Gtx 1070]

Mijn ervaring met een 2080 XC is goed (non Super, maar met aangepast instellingen en koeling)
- FPS cap op 130fps met SMP
- Settings meestal op medium
- 3 virtuele spiegels actief
- Alle GT auto's zichtbaar
- Dynamische meuk uit
- RaceLabApps als overlay actief

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

- Liefst een NVME ipv een SSD (read 2500MB/s vs 540MB/s)
- Geheugen zo snel als mogelijk met lage CAS latency (bv 3200C14)
Dit boeit voor iRacing niet of nauwelijks.

Loading times zijn nauwelijks sneller tussen een normale SSD of NVME. Er is zelfs een vrij populaire video waarin een blinde test gedaan wordt tussen Sata SSD, pcie gen3 nvme en pcie gen 4 nvme: YouTube: Does a Faster SSD Matter for Gamers?? - $h!t Manufacturers Say
Het resultaat zal je verbazen. En iRacing is nog minder gevoelig hiervoor. Toen ik iRacing nog op een HDD had staan, en overstapte op een SSD ging mijn loading time met max 10s omlaag voor een grote track. Heel veel voordeel heb je bij iRacing dus niet.

Verder is iRacing echt single core gelimiteerd zolang je genoeg cores hebt (min 4). Dan komt het bij iRacing aan op de beste single core performance. Daarom is Intel ook nog steeds sneller dan AMD in iRacing. Vanwege de hoge coreclocks is de single core performance nog steeds hoger dan wat AMD haalt, ook al heeft AMD met Zen 2 een hogere IPC.

[ Voor 18% gewijzigd door derx666 op 12-05-2020 15:53 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Ben even wat auto's aan het testen maar dat is wel echt even aanpoten. Zo'n M8 GTE heeft de draaicirkel van een olietanker en een 911 GT3 rijdt na 10 rondes nog steeds op schaatsen. Het aanremmen bij deze auto's is zo lastig met standaard Thrustmaster pedaaltjes.

De Mercedes GT3 rijdt uit de doos dan weer heerlijk, misschien ben ik ook gewoon een gentleman driver :)

Servers zijn weer up :)

[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 12-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:16:
Ben even wat auto's aan het testen maar dat is wel echt even aanpoten. Zo'n M8 GTE heeft de draaicirkel van een olietanker en een 911 GT3 rijdt na 10 rondes nog steeds op schaatsen. Het aanremmen bij deze auto's is zo lastig met standaard Thrustmaster pedaaltjes.

De Mercedes GT3 rijdt uit de doos dan weer heerlijk, misschien ben ik ook gewoon een gentleman driver :)

Probeer dan voor de vorm ook even de ferrari en de ford.. :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:16:

Merc is altijd een safe optie als je het mij vraagt. Top auto komt altijd wel mee, stabiel en goed aan te leren.
Audi is op sommige banen zeker sneller mits je hem onder controle hebt :) en anders rij je gaande weg de race die het niet onder controle houden makelijk weer in :+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
ourplayground schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Probeer dan voor de vorm ook even de ferrari en de ford.. :)
Ferrari rijdt inderdaad ook vrij eenvoudig, echt een wereld van verschil. Ford is wel een stuk lastiger maar die heeft ook wat. Was even aan het testen op Zandvoort wat volgens mij wel redelijk uitdagend is. De Renaultbocht vind ik toch wel erg lastig met de Ford. Remmen blijf ik lastig vinden, het doseren zonder feedback blijft een dingetje. T-LCM mag wel weer beschikbaar worden.

Ga nog even rustig verder kijken wat mijn volgende stap wordt. Wil ik dit seizoen nog mijn B license halen dan moet het wel een IMSA Sportscar Championship auto worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Beltoni op 12-05-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist een half uur Belle Isle gereden, maar wat een .... circuit. Ik kom niet onder een 1.51. Verschillende setups geprobeerd, maar geen verbetering.
Op de 2 lange rechte stukken rijd men gewoon van mij weg, hoe dat kan is me een raadsel.
En het is meer Need for Speed drift dan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
fietsbob schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:36:
Zojuist een half uur Belle Isle gereden, maar wat een .... circuit. Ik kom niet onder een 1.51. Verschillende setups geprobeerd, maar geen verbetering.
Op de 2 lange rechte stukken rijd men gewoon van mij weg, hoe dat kan is me een raadsel.
En het is meer Need for Speed drift dan racen.
Je rollbar op 5 en de spr(?) op +5 en de bandjes op z’n zachtst.
Dat is volgens mij de meest toegankelijke set up

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ourplayground schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:47:
[...]

Je rollbar op 5 en de spr(?) op +5 en de bandjes op z’n zachtst.
Dat is volgens mij de meest toegankelijke set up
Dat zal ik straks even proberen, thx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Net met @JPM85 en Rubens Barrichello gereden. Veel fouten gemaakt, echt te veel maar ik was niet de enige. Reed onnodig schade bij een inhaalactie waardoor vanaf ronde 7 mijn stuur scheef stond en de snelheid weg was. Verloor bijna 1-2 seconden per rondje... Gelukkig had ik een gaatje geslagen en kon ik mijn plek vasthouden. Uiteindelijk P7 met een SoF van 2700 dus mag niet klagen maar wat is dat balen zeg.

En mijn Sound Shift besloot het niet te doen... Dat is dan ook even wennen. Merk dat ik toch graag iets van een toerenteller zie, enkel met geluid heb ik gewoon teveel afleiding.

[ Voor 18% gewijzigd door Beltoni op 12-05-2020 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Om 20u mijn eerste VRS Sprint doen in de Audi R8 LMS denk ik. Ik vrees het ergste eerlijk gezegd :D
Tegen 19.30 Live op Twitch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_9ge-_b4MW3xHkI5Mm6S2Cf5n4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SowX6Y4RuuFF8jFMBMz32rrK.png?f=fotoalbum_large

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:05:
Net met @JPM85 en Rubens Barrichello gereden. Veel fouten gemaakt, echt te veel maar ik was niet de enige. Reed onnodig schade bij een inhaalactie waardoor vanaf ronde 7 mijn stuur scheef stond en de snelheid weg was. Verloor bijna 1-2 seconden per rondje... Gelukkig had ik een gaatje geslagen en kon ik mijn plek vasthouden. Uiteindelijk P7 met een SoF van 2700 dus mag niet klagen maar wat is dat balen zeg.

En mijn Sound Shift besloot het niet te doen... Dat is dan ook even wennen. Merk dat ik toch graag iets van een toerenteller zie, enkel met geluid heb ik gewoon teveel afleiding.
Volgens mij was Rubens best snel klaar met racen...

Ik had zelf de snelheid nog niet echt, met 10 rondjes practice. Begonnen met 1:46.3, en uiteindelijk einde van de race zat ik op een 1:43.9. Vooral uit de muur houden, dan wordt je wel p10 of hoger.

Je had gelukkig een mooi gat, dus schade viel gelukkig mee voor je, maar had meer ingezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Kijk eens naar fast dash, is app die op je telefoon draait (staat info in eerste post). Veranderd je telefoon in dashboard, echt mega handig. Ik had met 23 inch scherm helemaal geen info en deze app was echt uitkomst daarvoor. Heeft ook schakel lampjes enzo.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:30:
Om 20u mijn eerste VRS Sprint doen in de Audi R8 LMS denk ik. Ik vrees het ergste eerlijk gezegd :D

[Afbeelding]
Ik ben ook live om 20:00 niet in de Audi die is veel instabiel op deze baan voor mij dus hier komt de Merc van stal :) Tegen 19.30 ook Live op Twitch
Maar wat ik veel leuker zou vinden is als wij samen in een race terrecht komen.
( maar dat zal wel niet met de avond drukte ) Wellicht wel in de lobby er voor in Practice.
Stuur je wel uitnodiging kunnen we half uurtje samen rijden voor dat de Q begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Blerf schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ik ben ook live om 20:00 niet in de Audi die is veel instabiel op deze baan voor mij dus hier komt de Merc van stal :) Tegen 19.30 ook Live op Twitch
Maar wat ik veel leuker zou vinden is als wij samen in een race terrecht komen.
( maar dat zal wel niet met de avond drukte ) Wellicht wel in de lobby er voor in Practice.
Stuur je wel uitnodiging kunnen we half uurtje samen rijden voor dat de Q begint.
Mijn iRating is nu 1547, die van u zal wrs wel wat hoger zijn. dus da kans zal klein zijn dat we samen zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik zat ook in die race ;)
Had een verrassende goede kwali en start, wist ook de spinnende leider te ontwijken maar ging een paar bochten later alsnog ondersturend de muur in :(
Wel nog een leuk gevecht gehad na de tow maar dat ging om p13... wel lekker gereden (lees: gegooid en gesmeten) ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Mijn iRating is nu 1547, die van u zal wrs wel wat hoger zijn. dus da kans zal klein zijn dat we samen zitten. :)
Ja dat denk ik ook niet, dan wellicht in practice *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Raimond613 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:49:
[...]

Ik zat ook in die race ;)
Had een verrassende goede kwali en start, wist ook de spinnende leider te ontwijken maar ging een paar bochten later alsnog ondersturend de muur in :(
Wel nog een leuk gevecht gehad na de tow maar dat ging om p13... wel lekker gereden (lees: gegooid en gesmeten) ;)
Had je over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat ik Barrichello zag staan... Was ook bijna vergeten om er genoeg benzine in te doen. :X

Laatste race ging al wat stabieler, iets beter gekwalificeerd en ook uit de muur weten te blijven. Het is wel echt genieten met deze auto/cup al vraag ik me echt af waar mensen die laatste seconde vandaan halen af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:09:
[...]

Had je over het hoofd gezien, waarschijnlijk omdat ik Barrichello zag staan... Was ook bijna vergeten om er genoeg benzine in te doen. :X

Laatste race ging al wat stabieler, iets beter gekwalificeerd en ook uit de muur weten te blijven. Het is wel echt genieten met deze auto/cup al vraag ik me echt af waar mensen die laatste 3 seconde vandaan halen af en toe.
FTFY.

:P

Nee, ik kom er wel. 1.45.5 inmiddels in practice. Op naar de 1.44's

Het is wel een heerlijke baan als een bochtencombinatie goed lukt. met een milimeter tussen de muur en je wielen en zo.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 12-05-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzvLDxxmuqGbSF0CIbiW4A8ZljI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gzH6f4QXWGjLGCVs4A7zN7nN.png?f=fotoalbum_large

Hoe los ik dit probleem met FoV op?
Ik heb een enkele 27" monitor, 60cm breed. Afstand tussen mij en scherm is 74cm, aangeraden FoV is 45 graden.
Op 54 graden moet ik echter al met de cockpit cam aan de slag om ook maar iets van de meters te zien en dan zit ik nog lang niet op 45 graden. Ook verlies je zo wel heel erg veel zicht naar links en rechts.
Is mijn scherm eigenlijk gewoon te klein?
Wat is behalve een nieuw scherm / VR de beste oplossing? Toch de FoV maar hoger instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Blerf schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:44:......
in de lobby SERVER of SPLIT :X er voor in Practice.....
kleine correctie :+
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:43:
[Afbeelding]

Hoe los ik dit probleem met FoV op?
Ik heb een enkele 27" monitor, 60cm breed. Afstand tussen mij en scherm is 74cm, aangeraden FoV is 45 graden.
Op 54 graden moet ik echter al met de cockpit cam aan de slag om ook maar iets van de meters te zien en dan zit ik nog lang niet op 45 graden. Ook verlies je zo wel heel erg veel zicht naar links en rechts.
Is mijn scherm eigenlijk gewoon te klein?
Wat is behalve een nieuw scherm / VR de beste oplossing? Toch de FoV maar hoger instellen?
Scherm dichter bij zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 12-05-2020 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Laat maar weten!
Je mag mij ook noteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan zou het op 42cm afstand moeten, direct boven het stuurwiel. Volgens mij is dat ook niet echt comfortabel of wel?
Los van dat het momenteel onpraktisch is.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-05-2020 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Dan zou het op 42cm afstand moeten, direct boven het stuurwiel. Volgens mij is dat ook niet echt comfortabel of wel?
Los van dat het momenteel onpraktisch is.
Dat is uiteindelijk wel wat veel mensen doen. Mijn 27" zit op ca. 50cm van m'n ogen, om zo de 180 graden FoV (met triples) te kunnen realiseren. Het alternatief is een groter scherm, dan kun je die verder weg zetten.

Je kan ook accepteren dat je verhoudingen niet kloppen.
Er is bijvoorbeeld een 10k iRating Oval coureur die op een laptop scherm rijdt, die verhoudingen zijn ook niet erg realistisch...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMcNW0iUIAAwj_O?format=jpg&name=small

[ Voor 9% gewijzigd door Luckeh op 12-05-2020 20:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Dat is uiteindelijk wel wat veel mensen doen. Mijn 27" zit op ca. 50cm van m'n ogen, om zo de 180 graden FoV (met triples) te kunnen realiseren. Het alternatief is een groter scherm, dan kun je die verder weg zetten.

Je kan ook accepteren dat je verhoudingen niet kloppen.
Er is bijvoorbeeld een 10k iRating Oval coureur die op een laptop scherm rijdt, die verhoudingen zijn ook niet erg realistisch...

[Twitter]
[Afbeelding]
Is dat serieus? wtf.... zijn setup is nog beroerder dan die van mij!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
De vraag is ook of je het zo moet willen, ja hij rijdt er goed mee, maar haalt hij er ook net zoveel lol uit? Wanneer je voor de prestaties mee doet is het leuk, maar wanneer je de realiteit wil benaderen (SIM) is het natuurlijk niets waard.

Edit: hij heeft wel een windsimulator zie ik :+

[ Voor 9% gewijzigd door tomolino op 12-05-2020 20:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mithriel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Is dat serieus? wtf.... zijn setup is nog beroerder dan die van mij!
Hij hoeft ook maar 1 kant op te sturen he :) En op een aantal circuits heeft hij ook maar 1 pedaal nodig.
Of doe ik nu oval racing tekort? :-)

Zijn win percentages zijn overigens echt bizar, boven de 90% de afgelopen jaren.
Ty Majeski

edit: link naar z'n profiel toegevoegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Luckeh op 12-05-2020 20:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
Die ventilator heb ik ook.

Altijd fijn om te weten dat het niet aan je apparatuur ligt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Sow, dat was een lekkere race :) Na de Skip/Belle Isle oefening van gisteren p2 gekwalificeerd, maar bij de start p1 meteen achter me gelaten (gebruikt vast auto clutch :+). Meteen een gaatje van ongeveer 1s geslagen, om vervolgens die rechterknik het tweede rechte stuk op weg te glijden. Wagen uit de muur kunnen houden, maar p6 verder. Rustig plekjes teruggepakt om uiteindelijk p2 te rijden, maar sneller te zijn dan p1. Ernaartoe gereden, maar het lukte niet om er langs te komen. Door het gevecht kon p3 ons bijhalen, en toen ik een foutje maakte bij een poging tot uitremmen kwam p3 me voorbij. Prompt ramt'ie p1 van de baan toen ze naast elkaar turn 1 in gingen, dus p2 terug. Wederom in gevecht, wederom p3 die in de buurt begint te komen, maar p3 wordt er door een gelapte auto afgeramd. Dus p1 en ik in gevecht. Mister p1 reed alleen enorm onvoorspelbaar, dus ik durfde hem er niet in een heftige bocht naast te laten staan. In de laatste ronde dicht bij gebleven om hem op het laatste rechte stuk te pakken, maar door een klein foutje van mezelf wederom niet gelukt. Uiteindelijk dus p2 op 0.4s, met 0x. Toch niet verkeerd :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Heb de discussie van de laatste dagen hier niet heel goed bijgehouden dus weet niet of het al aan de orde is geweest...

... Maar hier worden in mijn ogen best goede vragen/kanttekeningen bij de modellering van cerbstones geplaatst. Hoe kijken jullie daartegen?

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3733317.page

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

B Tender schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:12:
Heb de discussie van de laatste dagen hier niet heel goed bijgehouden dus weet niet of het al aan de orde is geweest...

... Maar hier worden in mijn ogen best goede vragen/kanttekeningen bij de modellering van cerbstones geplaatst. Hoe kijken jullie daartegen?

Met popcorn en bier. :9B Ik vind het een vrij kansloze discussie (geworden) waar sommigen ineens het recht hebben op antwoord. :? Het heen en weer doet me denken aan deze gif.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 12-05-2020 21:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik krijg de race pace met de skip nog niet echt te pakken. Laatste race net in de topsplit, verliest iemand zn auto voor me en ik kan m niet meer ontwijken. Balen.
Snelste rondetijd door de leider was 1:41.471. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:12:
Ik krijg de race pace met de skip nog niet echt te pakken. Laatste race net in de topsplit, verliest iemand zn auto voor me en ik kan m niet meer ontwijken. Balen.
Ik zat ook in die lobby ( >:) ). Die kerel was echt niet normaal snel. Heb ook zijn ronde even gekeken en zijn rijstijl is absurd. Hij gooit en smijt zijn Skip door elke bocht, heel gaaf om te zien.

Zelf erg tevreden met P4 en een 6x een 1.42 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
MartijnA3 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:12:
Dan zat je in dezelfde split als @Beltoni & ik.

Tijden van de 1e 2 gasten waren inderdaad bizar snel, maar daarachter zat een groep van 6 man die allen redelijk aan elkaar gewaagd waren. Kreeg helaas een tik op mijn achterwiel van dhr. Gomez, dus moest mijn fast repair inlossen en op p10 aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
Beginner report 4 Global MX-5 cup @ Summit Point Raceway

Nieuwe track dus weer aangevangen met rondjes van de baan vliegen. vooraf en tussendoor in VRS spieken.
T3 is wel gaaf, op overstuur de bocht door en dan blind naar de exitcurb 'ik ga het wel redennnnnn'

tweede korte sessie laatste stint 5 rondjes clean kunnen rijden met een 1:27:868 (opt niet veel sneller), nog 6.5 sec van VRS af maar niet ontevreden.. vorige week had ik rond deze tijd nog niet het idee de baan een beetje te kennen, dus als goed is leer ik al iets sneller.

Ik zit een beetje met weekend, dan kan ik niet echt rijden.. misschien sluit ik een baan beter op donderdagavond af, en dan maandag al beginnen met de volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giordino schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:20:
Beginner report 4 Global MX-5 cup @ Summit Point Raceway

Nieuwe track dus weer aangevangen met rondjes van de baan vliegen. vooraf en tussendoor in VRS spieken.
T3 is wel gaaf, op overstuur de bocht door en dan blind naar de exitcurb 'ik ga het wel redennnnnn'

tweede korte sessie laatste stint 5 rondjes clean kunnen rijden met een 1:27:868 (opt niet veel sneller), nog 6.5 sec van VRS af maar niet ontevreden.. vorige week had ik rond deze tijd nog niet het idee de baan een beetje te kennen, dus als goed is leer ik al iets sneller.

Ik zit een beetje met weekend, dan kan ik niet echt rijden.. misschien sluit ik een baan beter op donderdagavond af, en dan maandag al beginnen met de volgende
Dat moet sneller kunnen ;)
Ik deed een 1:23,9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewfuz
JoepW schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:25:
[...]
Dat moet sneller kunnen ;)
Ik deed een 1:23,9 :+
Well done, precies waarom ik mijn tijden post, niet om te patsen (en zonder schaamte) wel om beetje te kunnen meten.

nog 4 seconden winnen dus. vermoed dat ik dat niet ga redden maar we zullen zien, challenge accepted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Beltoni schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Ik zat ook in die lobby ( >:) ).
SPLIT!!! AARRGGH!!@! >:)

Ook even een klein halfuurtje op Belle Isle gereden met de Skip. Kwam tot een 1.45 maar optimum was een seconde lager. Toch niet slecht voor een baan die ik tot voor vanavond misschien met heel veel geluk een uurtje had gereden in een andere auto, ooit lang geleden. Kwam er ook achter dat gooien en smijten met de Skip het snelst is op deze baan, daar win je echt veel tijd mee.

Binnenkort maar eens een race proberen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
kampers schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:30:

[Afbeelding]
Dit was dus mijn eerste Race met de Audi in Atlanta als beginner..

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got_header_new_design_site2.png

Gisteravond hebben we kennisgemaakt als uitgebreide 'nieuwe' coördinatiegroep van GoT iRacing.
De nieuwe groep bestaat uit:
  • Maurice W
  • Blerf
  • Jimmy J.
  • Mithriel
  • Doubleoz
  • Luckeh
  • en ik
NickThissen en derx666 blijven als 'meedenkers' betrokken bij de coördinatie van de community.

Er is veel besproken en er zijn een paar zaken in gang gezet / afgesproken en nog veel onbesproken / niet concreet.

Een paar zaken worden op korte termijn opgepakt:
  • Een poll (hier te publiceren) om te peilen welke serie we volgend seizoen gaan rijden.
  • De Topic Start zal worden opgefrist en waarschijnlijk grotendeels verhuisd naar de Site voor makkelijker onderhoud en betere toegankelijkheid
  • En we gaan iets doen met 'spannende' video clips van community leden.
Verdere details volgen nog!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
Net nog ff een Skip race meegepakt. Er waren maar 3 splits en ik had me als 10e gekwalificeerd met een paar foutjes. Bocht 3 verliest de leider de controle en klapt in de muur, chaos. Gelukkig zat ik aan de binnenkant en ik kwam er vanaf met een 0x contact, toen lag ik P5. Halverwege ronde 1 besluiten ze achter me om er een nog grotere chaos van te maken en daarna heb ik een voorsprong op P6 van 13 seconden. Ingaan ronde 3 maken nummers 2 en 3 gezamenlijk een pirouette in bocht 1, ook daar kon ik omheen sturen. Mooi, P3. De nummers 1 en 2 waren net iets te snel maar in de laatste ronde zet P1 'm in de muur, dus P2 geëindigd. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
JoepW schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:55:
De nieuwe groep bestaat uit:
  • Doubleoz
  • Luckeh
  • en ik
NickThissen en derx666 blijven als 'meedenkers' betrokken bij de coördinatie van de community.

Verdere details volgen nog!
Sta op het punt om een Tweakers account aan te maken met de naam "en ik" :9

Geen idee hoe groot de groep was maar goed om te zien dat het toch een flink team is!

[ Voor 22% gewijzigd door Beltoni op 13-05-2020 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Sta op het punt om een Tweakers account aan te maken met de naam "en ik" :9

Geen idee hoe groot de groep was maar goed om te zien dat het toch een flink team is!
De groep was ds laatste maanden met name “en ik” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Ik heb misschien een beetje een off-topic vraag als dat mag. Er zijn een paar auto's in iRacing die ik werkelijk niemand zie racen. Zo heb je de 2015 McLaren F1 (weet de naam zo precies even niet) en heb je ook nog eens de Volkswagen TDI en een Kia. Wat word er eigenlijk met die auto's gedaan? Worden ze alleen voor hosted sessies gebruikt of heeft iRacing zelf wat officiele races die deze auto's gebruiken. Ik snap namelijk niet echt waarvoor je ze zou willen kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
LMNii schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:34:
Ik heb misschien een beetje een off-topic vraag als dat mag. Er zijn een paar auto's in iRacing die ik werkelijk niemand zie racen. Zo heb je de 2015 McLaren F1 (weet de naam zo precies even niet) en heb je ook nog eens de Volkswagen TDI en een Kia. Wat word er eigenlijk met die auto's gedaan? Worden ze alleen voor hosted sessies gebruikt of heeft iRacing zelf wat officiele races die deze auto's gebruiken. Ik snap namelijk niet echt waarvoor je ze zou willen kopen.
De McLaren MP4/30 word inderdaad niet in officiele races gebruikt, had eigenlijk wel verwacht dat ie de Williams had vervangen :?

De Jetta rijdt in de Simlab Production Car Challenge ,of althans, daar kan ie gebruikt worden, als ik de uitslagen bekijk word ie niet heel fanatiek gebruikt.

De Kia rijdt in de Fanatec Global Challenge - Fixed, maar ook niet heel fanatiek zo te zien.

Er hier is niet offtopics aan hoor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

BM schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:57:
[...]

De McLaren MP4/30 word inderdaad niet in officiele races gebruikt, had eigenlijk wel verwacht dat ie de Williams had vervangen :?
Dat was ook zo, maar niemand reed met de McLaren. Dus hebben ze hem, op verzoek van de F1 community, weer terug veranderd naar de Williams. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 13-05-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Komt omdat het hok niet te rijden was zonder elke week minstens 10 uur te oefenen en setups te ontwikkelen. Best realistisch maar niet leuk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 02:58:
[...]

Dit was dus mijn eerste Race met de Audi in Atlanta als beginner..

[YouTube: Eerste Race in Audi R8 LMS - iRacing]
En wat vond je van VRS? ik heb er nu bijna een seizoen op zitten en mij bevalt het wel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, dat was de eerste race op Belle Isle in de Skip.

Kwalificatie verprutst natuurlijk, dus starten vanaf P14. Na rondje 1 op p2, want er crashte vanalles. Mijn belangrijkste doel was niet de muur te raken. 3 keer ingehaald, maar 2 ramden elkaar weer ervanaf, en de nummer 1 zet hem letterlijk in de laatste twee keer rechts, in de muur, en dus wordt ik alsnog 2de.

met 0x!

Blij mee. snelste ronde was mijn laatste, want ondanks mijn 0x, toch twee keer de muur geraakt, en 1 keer vloog ik door de lucht en was ik voorvleugel kwijt. 1.45.877

Stelt nog weinig voor, maar toch. Het einde gehaald en geraced de hele wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 21:28
Ik had gisteren wat minder geluk.
twee keer door mn eigen fout de auto tegen de muur geparkeerd.... laptimes werden wel steeds beter, de 1:43:xxx moet ook nog wel te halen zijn. Kijken of het vanavond beter gaat op Belle Isle.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Blerf schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:40:
[...]

En wat vond je van VRS? ik heb er nu bijna een seizoen op zitten en mij bevalt het wel :)
Heb nu 2 races gedaan en dat beviel me wel. Met de Audi moet je wel een beetje voorzichtig zijn. Maar denk dat je dit met elke auto op Atlanta wel moet zijn. Op interlagos (oefenen) lag de Merc Amg me dan weer beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
Voor de Skip rijders, een VRS demo voor Belle Isle. Alleen bocht 1 t/m 3 maar wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
B Tender schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:12:

Had deze thread ook al gezien. Op zich vind ik het wel jammer dat er door de devvers niet op gereageerd wordt. Zou goed zijn als verteld zou worden waarom dit zo is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Kan je al een B events meedoen zodra je rating hoger is dan C4.0?

Zie dat @kampers ook nog een C license heeft maar wel met de VRS Sprint meedoet, dus dan moet het haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:

Zie dat @kampers ook nog een C license heeft maar wel met de VRS Sprint meedoet, dus dan moet het haast wel.
je promoveert naar B zodra je c 4.0 heb

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:

Zodra je op 4.0 zit kun je inderdaad al meedoen aan events van een klasse hoger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
mopperonkel22 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:59:
[...]

je promoveert naar B zodra je c 4.0 heb
Alleen als je in het lopende seizoen ook minimaal 4 C-klasse races hebt gereden. Ik race alleen in de Skip (dus D-klasse) en zit dus regelmatig op een C4.0 en hoger, maar promoveer niet omdat ik geen C-klasse races rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
vraagje,

Kan je een Iracing abbonement tijdelijk stopzetten ? Wat gebeurt er met je ingame aankopen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Top! Rating zit nu op C4.58 omdat ik mij momenteel op de Skip focus. Dit opent wel wat deuren...

Als ik een GT3 of GTE haal kan ik gelijk op een paar circuits aan de slag. Week 12 staat ook nog Le Mans op de agenda. Ben bang dat ik mijn pinpas weer ga/moet trekken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
mopperonkel22 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:13:
vraagje,

Kan je een Iracing abbonement tijdelijk stopzetten ? Wat gebeurt er met je ingame aankopen ?
Ik heb een aantal jaar niet geraced en ik heb alles wat ik ooit heb gekocht nog steeds.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:40:
[...]

Heb nu 2 races gedaan en dat beviel me wel. Met de Audi moet je wel een beetje voorzichtig zijn. Maar denk dat je dit met elke auto op Atlanta wel moet zijn. Op interlagos (oefenen) lag de Merc Amg me dan weer beter.
Ja voor mij is het anders om hier de Merc, en de Audi op interlagos, maar dat is ook weer zo persoonlijk.
Wel grappig juist om te zien dat die bij jou dus zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
mopperonkel22 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:13:
vraagje,

Stopzetten als bewerking van het abonnement is niet mogelijk, wel laten verlopen ;)
Maar alle in sim aankopen blijven bewaard en als je weer betaald wordt alles weer actief en heb je alles weer wat je de vorige abo periode ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Sinds kort zeer actief in de Porsche GT3 cup, besloten om hier volgend seizoen maar eens een heel seizoen proberen te rijden. Hiervoor moet ik wel ''even'' 7 banen aanschaffen (waaronder 2x Nurburgring), toch een beetje een domper. Wat is nou de manier om dit op de voordeligste manier te doen? Alles in een keer kopen i.v.m. de korting? Hoeveel korting krijg je wanneer?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tomolino schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:25:
Sinds kort zeer actief in de Porsche GT3 cup, besloten om hier volgend seizoen maar eens een heel seizoen proberen te rijden. Hiervoor moet ik wel ''even'' 7 banen aanschaffen (waaronder 2x Nurburgring), toch een beetje een domper. Wat is nou de manier om dit op de voordeligste manier te doen? Alles in een keer kopen i.v.m. de korting? Hoeveel korting krijg je wanneer?
Hier staan de kortingen uitgelegd: klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:25:
Vanaf 3 items krijg je 5% 10% korting, vanaf 6 10% 20%. Ik vind het zelf prettig om het een beetje te spreiden, dus koop telkens drie dingen tegelijk.

Pagina: 1 ... 263 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies