iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 264 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:14:
Top! Rating zit nu op C4.58 omdat ik mij momenteel op de Skip focus. Dit opent wel wat deuren...

Als ik een GT3 of GTE haal kan ik gelijk op een paar circuits aan de slag. Week 12 staat ook nog Le Mans op de agenda. Ben bang dat ik mijn pinpas weer ga/moet trekken >:)
Kan je gelijk oefenen voor de LeMans 24uur O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:46:
Voor de Skip rijders, een VRS demo voor Belle Isle. Alleen bocht 1 t/m 3 maar wel interessant!

[YouTube: Skip Barber Belle Isle | Turns 1-3 | Tutorial Demo!]
Ziet er goed uit, misschien dat ik dit ga halen voor de IMSA Serie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Wormaap schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Vanaf 3 items krijg je 5% 10% korting, vanaf 6 10% 20%. Ik vind het zelf prettig om het een beetje te spreiden, dus koop telkens drie dingen tegelijk.
Ik ga maar liever voor principe buy once, cry once :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:46:
Voor de Skip rijders, een VRS demo voor Belle Isle. Alleen bocht 1 t/m 3 maar wel interessant!

[YouTube: Skip Barber Belle Isle | Turns 1-3 | Tutorial Demo!]
Ik heb VRS genomen voor dit seizoen van skip, en moet zeggen de videos zijn erg informatief maar niet voor de beginnende rijder zoals ik. De gemak waarmee ze het doen voorkomen om al driftend en smijtend door bochten te gaan is wel een beetje misleidend. Geheid als ik rem waar ik volgens hun zou moeten remmen heb ik vaak 0% kans om bocht nog te halen (geheel mijn fout natuurlijk omdat ik nog maar weinig van bak).

Dat is tenminste mijn ervaring :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Mithriel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb VRS genomen voor dit seizoen van skip, en moet zeggen de videos zijn erg informatief maar niet voor de beginnende rijder zoals ik. De gemak waarmee ze het doen voorkomen om al driftend en smijtend door bochten te gaan is wel een beetje misleidend. Geheid als ik rem waar ik volgens hun zou moeten remmen heb ik vaak 0% kans om bocht nog te halen (geheel mijn fout natuurlijk omdat ik nog maar weinig van bak).

Da's ook een beetje mijn probleem met de VRS (en andere alien-)video's. De manier waarop zij rijden kan ik niet dupliceren. Dan leer ik liever van een van onze residente snelle gasten. Die zijn dan misschien iets langzamer dan de heuse pro's, maar dat snap ik ten minste :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:44
Ik ga met voor deze week focussen op imsa sport car, afgelopen weken alleen maar skip gereden, belle isle is leuk, maar gaat me HEEL veel safety rating kosten.

Laguna seca met de F3 kan ik niet aan wennen (met name door de baan, na 2 uur oefenen geen seconde sneller geworden). De porsche 911 RSR daarentegen wel, heerlijke bak, ik kan zeker nog een stuk sneller, maar voor nu gaat het wel lekker, zelfs in het donker.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Mithriel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Ik ga maar liever voor principe buy once, cry once :)
Vanaf 40 stukken betaalde content krijg je altijd 25% korting, just sayin' :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28
Mithriel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:55:
[...]

Wormaap schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Da's ook een beetje mijn probleem met de VRS (en andere alien-)video's. De manier waarop zij rijden kan ik niet dupliceren. Dan leer ik liever van een van onze residente snelle gasten. Die zijn dan misschien iets langzamer dan de heuse pro's, maar dat snap ik ten minste :+
Dat is ook de reden dat ik de Hotlap/Guide video's op YT ben gaan plaatsen.
Meestal zitten die 2 a 3 seconden af van de aliens maar als je de basis onder de knie hebt komt de snellere tijd vanzelf en ga je zelf ook verbeterpunten zien.
Dat werkt beter dan domweg kopiëren van een lijn/methode.

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Wormaap schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Heb nu sinds 2 weken VRS en die video's helpen echt well, ze geven je toch handige tips mee die je heel makkelijk kan toepassen tijdens het rijden.

Wat betreft het snel rijden, dat blijft toch lastigl. Maar het lukt me dankzij VRS ondertussen wel om op dezelfde plekken te remmen als dat zij doen. Alleen doe ik daarna iets fout met trail braking en/of het insturen. Krijg de auto niet altijd in de slipstand (om het zo maar te noemen), of soms te veel slippen, dat gaat ook niet echt snel. Bij iedere bocht zit ik toch iets langer in de trailbrake fase en ga ik later op het gas dan de data pack van VRS.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:56:
Kan je al een B events meedoen zodra je rating hoger is dan C4.0?

Zie dat @kampers ook nog een C license heeft maar wel met de VRS Sprint meedoet, dus dan moet het haast wel.
Je kan die meedoen vanaf c4.0 staat er ook allemaal int groot bij. 🙂

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waar het beter kan?
Ik glibber en glij over het circuit

YouTube: Skip Barber Belle Isle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
mopperonkel22 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:59:
[...]

je promoveert naar B zodra je c 4.0 heb
Als je voldoende C races of hoger hebt gereden. Anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LMNii
kampers schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:44:
[...]

Als je voldoende C races of hoger hebt gereden. Anders niet.
Of time trials :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Idd 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
LMNii schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:44:
[...]

Ziet er goed uit, misschien dat ik dit ga halen voor de IMSA Serie.
Was zeker niet als promotie bedoeld maar ze hebben een gratis variant om te testen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Beltoni schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Was zeker niet als promotie bedoeld maar ze hebben een gratis variant om te testen zie ik.
Yup heb het al gezien. Een paar leden hier hebben het mij ook aanbevolen. Zit nu te oefenen voor Montreal dus misschien is dit wel goede tijd om het even te testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:06
fietsbob schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:44:

Bocht 3 neem je te zuinig, je kan eerder op het gas zodat je de curb aan de buitenkant mee kan pakken.
bocht 5 eigenlijk het zelfde verhaal, je mag de curb aan de binnenkant schampen en meer gebruik maken van de track.
Bocht 6 snijd je te krap aan, je kan meer naar links rijden om hem sneller aan te snijden en du meer snelheid mee te nemen.
Bocht 9 of 10 (die knik naar rechts na de lange linker bocht) neem je veel te langzaam waardoor je ook op het volgende rechte stuk te weinig snelheid meeneemt
de bocht daarna (naar rechts) mag je langs de curb schampen om ook hier weer meer snelheid mee te nemen.
Laatste bocht voor start finish is vol gas.
Waar het kort op neer komt is dat je te voorzichtig rijdt en netjes midden op de baan weg van de curbs blijft..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53

Ik ben absoluut geen kenner, maar ik zie iig twee dingetjes.

Na eerste rechte stuk, de bocht om, dan schakel je op naar 3 voor de volgende bocht, maar dan terug naar 2. Dat hoeft niet. in 3 blijven.

Daarna voor het volgende rechte stuk, 2 bochten later, dat glij je echt op omdat je vanaf midden van de baan instuurt. Ik maak de hoek daar kleiner door helemaal vanaf links in te sturen. Dan kun je meer rechtdoor zonder te glijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein

Denk dat je het jezelf makkelijker kan maken als je meer gebruik maakt van de baan. Bij een hoop bochten zit je tijdens het insturen niet helemaal aan de zijkant. Bijv. bij bocht 3 kan je veel meer naar de muur toe en in de bocht (naar rechts) voor het lange rechte stuk, dat is een van de belangrijkste bochten van het circuit, daar moet je echt helemaal links zitten voordat je instuurt. Dan kan je veel meer snelheid meenemen in de bochten.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Bedankt allen, hier kan ik wat mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05

Ik vindt Kinduci wel fijne uitleg geven over tracks.

https://www.youtube.com/watch?v=yhA09umgNAY

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLsg49tNFNPoWvoHm9JsNaKDQqs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rvBoNZEhbj8v6eRm2KEwvwln.jpg?f=user_large
Het 2020S2 seizoen nadert z'n einde; en daarom gaan we langzamerhand kijken naar het volgende seizoen. En dat betekent: kiezen welke auto we nemen! We hebben dit keer gekozen voor een open poll waarin we 4 auto's voor selecteren. In de keuzelijst staan twee losse auto's en 2 klassen. Mocht de poll uitwijzen op GTE of GT3 dan zullen we op een later moment bepalen of dit een single brand seizoen wordt of niet.

Skip Barber
Instap formule auto, weinig setup mogelijkheden. Populair in de series en een wagen voor zowel beginners als gevorderen.
Class: C
Vermogen:132pk
Gewicht:560kg
# Rijders per race in de series: 133 (Dedicated series)

GTE Class
Qua driveability makkelijker dan de GT3, maar sneller dankzij bredere banden en aero.
Electronics: Wél TC, geen ABS.
Class: C (IMSA); B (Le Mans)
Gewicht: Ca. 1250kg
# Rijders per race in de series: 190 (IMSA total); 89 (Le Mans Total)

GT3 Class
Vermogen: ca 550pk
Electronics: Zowel TC als ABS.
Gewicht: Ca. 1250kg
Class: C (IMSA); B (VRS Sprint)
# Rijders per race in de series: 190 (IMSA total); 104 (VRS Sprint)

Porsche 911 GT3 Cup Class
Een GT3 wagen, maar dan zonder hulpmiddelen. Uitdagend qua karakter maar "rewarding" als je hem onder de knie hebt.
Class: C
Vermogen: 485pk
Gewicht: 1305kg
Electronics: Nee
# Rijders per race in de series: 52 (Dedicated series)

Aan jullie de keuze. Denk goed na wat je voorkeur is, want je kan je stem niet veranderen. De poll is een week open, tot woensdag 20 mei 18:00.

Poll: Welke klasse voor volgend seizoen. Kies hier:
Skip Barber
GTE Class
GT3 Class
Porsche 911 GT3 Cup
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402693&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
frizti schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Helemaal eens. Is ook nog wel realistisch om zijn tijden te benaderen als beginner. En als je nog sneller wilt Zazo Borja (ook goed om je Spaans te oefenen :P ):

https://youtu.be/HYy9vrTyjjM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

frizti schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Ik zou me er niet teveel aan ophangen, in de eerste paar bochten remt ie veel te vroeg en schakelt te ver terug O-)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Raimond613 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:58:
[...]

Ik zou me er niet teveel aan ophangen, in de eerste paar bochten remt ie veel te vroeg en schakelt te ver terug O-)
Voor een rookie als ik als begin punt als je de baan niet kent voldoet het tot nu toe prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Ik ben tegen 19.45 weer live op Twitch. voor de liefhebbers die een beginner bezig wilt zien en tips en tricks geven.. altijd welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/emcpYVV.png

En door zo'n mini tikje ga je van P3 naar achteraan bij de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Okay ik zit te denken aan de 24h LeMans in de GTE.
Heb 2600 irating, en dit nog nooit gedaan.

Wie o Wie zijn dit van plan? :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joeristein
Dat was 11x wel heel dicht bij het muurtje, paar schrammen op de velgen, voor de rest reed hij nog steeds als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iajxydf-vm_utyc8pvKDHLATcpU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ueDMi7uPQAO8YjCdehXwBN3t.png?f=user_large

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Blerf schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:50:

Vanuit dit topic zijn er nu 6 man die na mijn oproep van gisteren hebben laten weten ook Le Mans te willen rijden. Je bent welkom om aan te sluiten.

Mijn idee is om ergens in de komende 2 weken een avond te organiseren om samen te testen. Kijken welke auto bevalt en wie een team zouden kunnen vormen, op basis van autokeus en/of iRating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Rookie report 5 Global MX-5 cup @ Summit Point Raceway
Giordino schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:20:
tweede korte sessie laatste stint 5 rondjes clean kunnen rijden met een 1:27:868 (opt niet veel sneller), nog 6.5 sec van VRS af maar niet ontevreden.. vorige week had ik rond deze tijd nog niet het idee de baan een beetje te kennen, dus als goed is leer ik al iets sneller.
Na 2 sessies vandaag valt gevoel toch nog wat tegen, consistentie is nog steeds ver te zoeken. Met 1.26.9 wel een seconde afgesnoept in een rondje dat het lukt zoals bedoeld, maar dat lijkt meer geluk dan skill want volgende ronde weer snel naast de baan waarna koude banden crash rinse repeat frustraties ook niet positief bijdragen aan de motivatie :/

Analyseren lukt niet want VRS in is voor mij down stuk (iets in javascript wat fatal error spuugt in console) meer mensen daar last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Deze week weer eens bmw gaan rijden omdat het op Zandvoort is, wel weer enorm wennen zeg. Vandaag kwam ik iedere keer in top split terecht. Tijdens de laatste race door de ongelukken te ontwijken naar een p6 met auto #19 :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kampers
vanaf vandaag is die binnen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6Wl8Zl9HyUIkT3LYdZK-4a5xjU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OI3GavIpZ5nqFjLHWhbwMVsQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JPM85 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Vanuit dit topic zijn er nu 6 man die na mijn oproep van gisteren hebben laten weten ook Le Mans te willen rijden. Je bent welkom om aan te sluiten.

Mijn idee is om ergens in de komende 2 weken een avond te organiseren om samen te testen. Kijken welke auto bevalt en wie een team zouden kunnen vormen, op basis van autokeus en/of iRating.
Daar ben ik graag bij! :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsqVEUlEAr79n5Ppsf-IGwqXTl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/krpar4Ljs2aWVEDrgy3l7SR2.png?f=fotoalbum_large
Rescan van Kentucky Speedway komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Nog niet gestemd op de poll omdat ik eigenlijk niet echt een voorkeur heb. Skip is gegarandeerd genieten, Porsche is een enorme uitdaging, GT3 rijdt vrij eenvoudig wat de races ten goede zou komen en de GTE zit een beetje tussen GT3 en Porsche is.

Wordt voor deze cup dan ook de officiële kalender aangehouden? Zie op het iRacing al wat voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Beltoni schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:44:
Nog niet gestemd op de poll omdat ik eigenlijk niet echt een voorkeur heb. Skip is gegarandeerd genieten, Porsche is een enorme uitdaging, GT3 rijdt vrij eenvoudig wat de races ten goede zou komen en de GTE zit een beetje tussen GT3 en Porsche is.

Wordt voor deze cup dan ook de officiële kalender aangehouden? Zie op het iRacing al wat voorbij komen.
Wij volgen de officiële kalender, heb je meteen vooraf geoefend indien je ook de series wilt rijden (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik heb gestemd op de Skip, ook omdat ik deze volgend seizoen helemaal wil rijden. Mocht het een andere klasse worden, ga ik even kijken of ik mee doe. In verband met de aanschaf :). Heb met mezelf afgesproken eerst een goede rig aan te schaffen :P

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
patricks8 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:54:
Ik heb gestemd op de Skip, ook omdat ik deze volgend seizoen helemaal wil rijden. Mocht het een andere klasse worden, ga ik even kijken of ik mee doe. In verband met de aanschaf :). Heb met mezelf afgesproken eerst een goede rig aan te schaffen :P
Idem, vooral ook omdat ik als beginner nog veel moet leren :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Blerf schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:50:

Meld je aan bij JPM85 die heeft al gevraagd naar liefhebbers.

Bericht:
JPM85 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:37:
Zijn er trouwens mensen die interesse hebben om de LeMans te gaan rijden?
Zat toevallig te kijken naar de agenda van de special events en dat weekend valt precies in mijn vakantie, dus komt goed uit _/-\o_

Ik rij net 3 weken rond in iRacing, maar hiervoor altijd mee gedaan aan endurance races van Project Cars2 (1,5 - 2,4 uur racen). Dit bevalt mij wel en lijkt mij leuk om met 3 anderen een team te vormen voor LeMans.

Voorkeur gaat uit naar GTE, maar als we een groepje van 4 hebben en we komen erachter dat LMP2 of LMP1 beter gaat qua clean rijden, dan is het geen probleem om aan te passen.

Laat maar weten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
@JoepW
Ik vind deze ook enorm leuk, het is niet allemaal zo mooi ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
@Birelissimo @Blerf @GrillSkippy @joeristein @ourplayground @Stromer_jb

Tot op heden 7 mensen die hebben aangegeven vanuit Tweakers / GoT racing mee te willen doen aan de 24h van Le Mans.

Ik heb een document gemaakt waar iedereen zijn oefentijden kan invullen per auto (met daarbij de settings zodat het voor iedereen te vergelijken is). Daarnaast wil ik gebruik maken van week13 om een oefensessie op te zetten, willen jullie a.u.b. in het document even invullen welke dag jullie het beste uit komt?
https://docs.google.com/s...mIeOr3Ks/edit?usp=sharing

Week13 lijkt mij het interessants om een oefensessie te plannen, gezien het seizoen dan op zijn einde is. Qua tijd zou ik willen mikken op 19:30 - 20:00 's avonds en dan een sessie van 2 uur. De dag waarop de meeste mensen kunnen plan ik in.

Aan alle andere GoT iRacers
Voel je vrij om je gamertag achter te laten in het document & geef even aan of je mee wilt doen aan de 24uurs race. Ook als je niet mee wil doen, ben je welkom om mee te doen aan de oefensessie & je tijden achter te laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
heeft het eigenlijk wel nut om een report te maken?
wordt verlies van SR ooit gecompenseerd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Alouwerse schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
Deze week weer eens bmw gaan rijden omdat het op Zandvoort is, wel weer enorm wennen zeg. Vandaag kwam ik iedere keer in top split terecht. Tijdens de laatste race door de ongelukken te ontwijken naar een p6 met auto #19 :)
Ik moet ook echt wennen door dat nieuwenbandenmodel. In de Tarzanbocht laat ik 0.100+ liggen en bij aankomst Hugenholtzbocht lig ik al op 0.500 + en dan loopt het alleen maar verder op. Snelste tijd is nu een 1:36.100 met een halfuur oefenen en 1 race.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:46:
Sporting code al gelezen?
https://d3bxz2vegbjddt.cl..._Code_18_12_printable.pdf

code:
1
2
8.2.3. Regardless of any Protests, Appeals, or Penalties assessed, iRatings, ttRatings, and Safety
Ratings will not be adjusted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:46:
SR wordt nooit gecompenseerd, en de uitslag wordt nooit aangepast. Als het report gegrond bevonden wordt, wordt degene die je rapporteert erop aangesproken of, als het niet de eerste keer is, mogelijk tijdelijk geband. Een report is dus alleen 'voor de communty' en niet voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
Wormaap schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:50:
[...]

SR wordt nooit gecompenseerd, en de uitslag wordt nooit aangepast. Als het report gegrond bevonden wordt, wordt degene die je rapporteert erop aangesproken of, als het niet de eerste keer is, mogelijk tijdelijk geband. Een report is dus alleen 'voor de communty' en niet voor jezelf.
ok, zal ook wel een ondoenlijke zaak zijn anders..
maar vrij nutteloos dus om daar tijd in te steken

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Als je het nutteloos vind om er de tijd in te steken dan was het vast ook niet zo erg achteraf gezien, en dat is precies het punt ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
NickThissen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:59:
Als je het nutteloos vind om er de tijd in te steken dan was het vast ook niet zo erg achteraf gezien, en dat is precies het punt ;)
*snip* dat mag netter

[ Voor 6% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 18:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
* Gebruikers van dit forum geven je goed advies, welke je gelijk in de wind slaat.
Niet vreemd vinden als er straks niet meer op je gereageerd wordt als je hier alleen maar komt klagen en andere afzeiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
JPM85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Het mag iets minder. Gebruikers van dit forum geven je goed advies, welke je gelijk in de wind slaat.
Niet vreemd vinden als er straks niet meer op je gereageerd wordt als je hier alleen maar komt klagen en andere afzeiken.
de heren pro's hier kunnen er niet tegen als iemand niet volgens hun boekje bezig is.. dat is allen.
de conclusie dat het dan wel niks voosteld is erg kort door de bocht.
wie zeikt wie af hier?
verder neem ik genoeg tips aan hoor.
maar zal wel een GOT dingetje zijn... zie je in andere games ook ..

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NickThissen
mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:06:
[...]

de heren pro's hier kunnen er niet tegen als iemand niet volgens hun boekje bezig is.. dat is allen.
de conclusie dat het dan wel niks voosteld is erg kort door de bocht.
wie zeikt wie af hier?
verder neem ik genoeg tips aan hoor.
maar zal wel een GOT dingetje zijn... zie je in andere games ook ..
Als je niet eens 5 minuten de moeite neemt om een report op te sturen, dan zie ik maar twee opties: of het boeit je totaal niet, of het was achteraf gezien niet erg genoeg. Aangezien je hier non-stop loopt te klagen denk ik dat het optie 2 is.

Het report systeem is met opzet zo ontworpen. Er is zelfs een "cooldown" zodat je niet tijdens of direct na de race een report kan insturen. Dat is puur zodat het reporten alleen gedaan wordt in extreme gevallen waar iemand echt met opzet mensen eraf rijdt of gewoon echt ontzettend dom aan het rijden is en wel wat coaching verdient.

Ik denk dat bijna iedereen hier wel eens meerdere momenten gehad heeft dat je op het moment van zo'n ongeluk denkt dat iemand een report verdient, maar na de race blijkt het meestal toch wel mee te vallen en was het gewoon een domme actie ofzo.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

*snip* niet zo op de man reageren, dat voegt niets toe

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 15-05-2020 18:12 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
NickThissen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Als je niet eens 5 minuten de moeite neemt om een report op te sturen, dan zie ik maar twee opties: of het boeit je totaal niet, of het was achteraf gezien niet erg genoeg. Aangezien je hier non-stop loopt te klagen denk ik dat het optie 2 is.

Het report systeem is met opzet zo ontworpen. Er is zelfs een "cooldown" zodat je niet tijdens of direct na de race een report kan insturen. Dat is puur zodat het reporten alleen gedaan wordt in extreme gevallen waar iemand echt met opzet mensen eraf rijdt of gewoon echt ontzettend dom aan het rijden is en wel wat coaching verdient.

Ik denk dat bijna iedereen hier wel eens meerdere momenten gehad heeft dat je op het moment van zo'n ongeluk denkt dat iemand een report verdient, maar na de race blijkt het meestal toch wel mee te vallen en was het gewoon een domme actie ofzo.
ah ik loop te klagen..
de afgelopen dagen komt er precies hetzelfde voorbij hier van verschillende mensen die ergens eraf geramd zijn .. is hetzelfde wat ik aangegeven heb in het begin. maar die rijden braaf in een skip en dat mag dan..
vraag dan eerst wat er gebeurt is voor je oordeeld... een gast is me aan het opwachten omdat hij denkt dat ik zijn startcrash schuld ben.. laat me passeren en doet dan een kamikaze.. duidelijker kan het niet.
nou moet ik dus de filmpjes gaan knippen etc .. uurtje wachten en dan opsturen .. voor wat ? dat hij een mailtje krijgt?
dan vergeet ik het liever en ga verder wat testen omdat ik de eerdere opmerking van vandaag dat gt3's makkelijk te rijden zijn niet kan plaatsen ..

ik ben iracing begonnen om eens wat anders te doen.. en voor de fun.
Meteen een grote fout gemaakt om teveel auto's en tracks te kopen maar goed.. dat is gebeurt.
Dan zal ook iedereen zoiets hebben van die track of die auto bevalt me niet.. of kom er totaal niet mee weg.. nou dat heb ik met de mazda en iets minder met de skip... lasitg maar het is nou eenmaal zo.
Mijn opmerking van de skip is slowmnotion racen wordt schijnbaar ook niet begrepen..Ik vind het knap hoe er hier in gereden wordt maar op het rechte stuk kan ik bijna een sigaret draaien.. in de f3 bv is verkeerd met je ogen knipperen al fataal. doel dus op de tijd die je hebt om ergens op te reageren..
Maar o wee... je schopt dan tegen het troetelkindje skip aan...
Accepteer ook eens dat mensen niet jullie voorgestelde pad volgen..,
Top split, top tijden interesseren mij nog niet.. racen met een ongeveer gelijk veld wel.. en dat lukt met enige regelmaat ook aardig en zelfs met verschillende autos op een dag.. Ik weet dat je zo de perfectie niet krijgt .. maar heb wel fun.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:31:
[...]

ah ik loop te klagen..
de afgelopen dagen komt er precies hetzelfde voorbij hier van verschillende mensen die ergens eraf geramd zijn .. is hetzelfde wat ik aangegeven heb in het begin. maar die rijden braaf in een skip en dat mag dan..
vraag dan eerst wat er gebeurt is voor je oordeeld... een gast is me aan het opwachten omdat hij denkt dat ik zijn startcrash schuld ben.. laat me passeren en doet dan een kamikaze.. duidelijker kan het niet.
nou moet ik dus de filmpjes gaan knippen etc .. uurtje wachten en dan opsturen .. voor wat ? dat hij een mailtje krijgt?
dan vergeet ik het liever en ga verder wat testen omdat ik de eerdere opmerking van vandaag dat gt3's makkelijk te rijden zijn niet kan plaatsen ..
Het kost echt letterlijk 1 minuut om een stukje uit de replay te knippen en op te slaan. Je hoeft er geen video van te maken, sterker nog volgens mij moet je een replay sturen (en niet een video). Je moet dan alleen inderdaad ~45min wachten na de race voor je het instuurt. Je kan het ook een dag later insturen.

Het kost dus echt heel weinig moeite, en iemand die je opzettelijk eraf rijdt krijg bijna gegarandeerd een ban, vooral als het niet de eerste keer is. Dus je vind het niet waard om 1 minuut te spenderen om zo iemand een report te geven, maar wel als je daarvoor een klein beetje SR terug zou krijgen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
@mopperonkel22 Is het misschien wel eens in je opgekomen dat men zich niet stoort aan wat je zegt, maar hoe je het zegt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:31:
[...]

ah ik loop te klagen..

ik ben iracing begonnen om eens wat anders te doen.. en voor de fun.
Meteen een grote fout gemaakt om teveel auto's en tracks te kopen maar goed.. dat is gebeurt.
Dan zal ook iedereen zoiets hebben van die track of die auto bevalt me niet.. of kom er totaal niet mee weg.. nou dat heb ik met de mazda en iets minder met de skip... lasitg maar het is nou eenmaal zo.
Mijn opmerking van de skip is slowmnotion racen wordt schijnbaar ook niet begrepen..Ik vind het knap hoe er hier in gereden wordt maar op het rechte stuk kan ik bijna een sigaret draaien.. in de f3 bv is verkeerd met je ogen knipperen al fataal. doel dus op de tijd die je hebt om ergens op te reageren..
Maar o wee... je schopt dan tegen het troetelkindje skip aan...
Accepteer ook eens dat mensen niet jullie voorgestelde pad volgen..,
Top split, top tijden interesseren mij nog niet.. racen met een ongeveer gelijk veld wel.. en dat lukt met enige regelmaat ook aardig en zelfs met verschillende autos op een dag.. Ik weet dat je zo de perfectie niet krijgt .. maar heb wel fun.
Sorry hoor, maar dat zit allemaal in jou hoofd dat iedereen tegen jou is. Skip is ook niet mijn favoriete auto, dat laat ik ook regelmatig weten op teamspeak. Niemand die daardoor minder naar mij toe doet.

Als jij met veel verschillende auto's wilt rijden prima, heb ik ook altijd gedaan. Zal wel moeilijker zijn om de laatste paar tiende eruit te halen, maar dat boeide mij ook niet. Ik heb zelfs een keer een heel seizoen een multiclass serie gedaan, met elke week alle 4 de verschillende classes te rijden. Was voor mij heel nuttig om te zien hoe de verschillende classes met elkaar omgaan en wat ik kan verwachten van de snellere/langzamere classes.

Verder als de Skip en Mazda niet jou ding zijn, dan misschien de Spec Racer Ford eens proberen. Dat was altijd mijn favoriete langzame auto. Kost wel wat tijd om door te hebben hoe die rijdt. Dus zou hem eerst eens rijden in een test sessie voordat je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ZFLaSH schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:43:
@mopperonkel22 Is het misschien wel eens in je opgekomen dat men zich niet stoort aan wat je zegt, maar hoe je het zegt?
absoluut.
en dat is ook het nadeel van geschreven tekst.
gevoel etc is moeilijk uit te leggen en kan verkeerd opgevat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:46:
[...]

absoluut.
en dat is ook het nadeel van geschreven tekst.
gevoel etc is moeilijk uit te leggen en kan verkeerd opgevat worden.
Het voordeel van schrijven is wel dat je het eerst nog even door kan lezen voor je op ''verstuur'' drukt. ;)
Ik begrijp je frustratie absoluut en ook ik voel hier een bepaalde voorliefde voor de Skip (waar ik hetzelfde gevoel bij heb als jij), maar ik merk ook dat er voldoende interesse is in andere klassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
nou hier dan het stukje beeld waar het vandaag over gaat. beeld is uit de ander zn cockpit.
hekel punt is dat het in de skip is..(zelfspot natuurlijk)
Zullen we dan verder een streep zetten onder het hele gedoe en kijken of we iets met racen kunnen doen ?
Wat mij betreft kan dat..

beetje extra info.
meneer heeft niet gekwalificeerd en start een plek of 3 achter mij. Bij ingang bocht 1 wordt er al een crash gemeld, bij het uitkomen zie ik de crash waarbij een wagen dwars op de baan van middel naar rechts rolt.
Ik ga iets naar links maar daar zit hij natuurlijk die als een raket alles wilt inhalen in een bocht.Hij reageert totaal niet op de chaos en probeert volgas door te vliegen... dat mag.. heb ik ook al gedaan.. maar dan accepteer ik ook dat het mis kan gaan.. Nou hij niet.. en een aantal ronden later zie ik dat hij 25 sec voor mij is op ronden achterstand en de tijd loopt snel terug.. op beeld te zien dat hij me aan het opwachten is.. het vervolg hebben jullie gezien .

[ Voor 48% gewijzigd door mopperonkel22 op 14-05-2020 12:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
Als je moedwillig van de baan rammen al niet de moeite waard is voor een report, wat dan wel? Je doet iedereen een plezier met het reporten van zulke rijders. Wie wil er nu met zulke mensen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

mopperonkel22 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:02:
nou hier dan het stukje beeld waar het vandaag over gaat. beeld is uit de ander zn cockpit.
Zullen we dan verder een streep zetten onder het hele gedoe en kijken of we iets met racen kunnen doen ?

[YouTube: iRacingSim64DX11 2020 05 14 11 54 45 92]
Dat moet je dus echt wel reporten, dat zou echt dom zijn om niet te doen. Maar zoals al gezegd, je moet geen video maken, maar een stuk uit de replay knippen en dat opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dat is gewoon 100 % zijn opzet als ik dat zo zie, enige wat nog zou kunnen is dat hij van zijn rempedaal schoot, maar als hij geen sorry heeft gezegd, dan zal dat wel niet. Ban-waardig in ieder geval naar mijn mening. Maar goed lekker gaan racen en ja dat zijn van die dingen die er af en toe bij horen schijnbaar (al is dat niet zoals het hoort)

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Dit had ik op 45.01 minuten na de race gereport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mopperonkel22
Linc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:09:
[...]

Dat moet je dus echt wel reporten, dat zou echt dom zijn om niet te doen. Maar zoals al gezegd, je moet geen video maken, maar een stuk uit de replay knippen en dat opsturen.
thx en replay is in de maak. rapport wordt verstuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat is serieus wel een report waard. Max Verstappen kreeg voor iets vergelijkbaars een weekje pauze van iRacing cadeau.

Even mentaal gezien: Reporten en vergeten. Je krijgt nooit de inhoudelijke terugkoppeling die je zoekt, maar als je niets doet blijft dit gedrag beloond. Dit is precies waarvoor het reporting mechanisme is bedoeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

Als ik je wat tips mag geven:
Dat soort gevallen rapporteren. Andere dingen, zoals een tik bij de start, laten gaan. Zucht een keer en begin opnieuw.

Je rijdt veel verschillende klasses door elkaar en het lijkt erop dat je jezelf elke keer terugvindt in het middenveld waar de strength of field al niet zo hoog is.

Als je van mening bent dat het niveau om je heen te laag is, concentreer je dan om je irating omhoog te krijgen. Race eens een tijdje in 1 auto en probeer je hoger te kwalificeren. Rijdt desnoods time trials.

Rotte appels kom je overal tegen, maar met een hogere irating stijgt ook het niveau.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Smooth operator, this is a smooth operation!

(Sorry, beetje off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001

beetje extra info.
meneer heeft niet gekwalificeerd en start een plek of 3 achter mij. Bij ingang bocht 1 wordt er al een crash gemeld, bij het uitkomen zie ik de crash waarbij een wagen dwars op de baan van middel naar rechts rolt.
Ik ga iets naar links maar daar zit hij natuurlijk die als een raket alles wilt inhalen in een bocht.Hij reageert totaal niet op de chaos en probeert volgas door te vliegen... dat mag.. heb ik ook al gedaan.. maar dan accepteer ik ook dat het mis kan gaan.. Nou hij niet.. en een aantal ronden later zie ik dat hij 25 sec voor mij is op ronden achterstand en de tijd loopt snel terug.. op beeld te zien dat hij me aan het opwachten is.. het vervolg hebben jullie gezien .
Heb die mijnheer even opgezocht: https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=402398

Avg Inc Per Race: 8,67. Lijkt me nogal een heethoofdje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
report is gedaan..
en verder... tja ik heb nou eenmaal een hoop auto's gekocht.. maak dan maar eens een keuze..;)
daarom zie ik zeker dit seizoen gewoon als een proeverij .. hier en daar wat proberen.
Skip - zeker goed om te leren.. hou er niet echt van maar doe het mede door de tips hier
F3 - gaat me redelijk af.. de sprint pak ik mee omdat ik zelf aardig in de ranking sta
gt3's ben ik aan het vergelijken.. soms rijden ze lekker .. soms onhandelbaar. Zeker met de audi, maar leg gevoel maar eens uit in tekst... sinds de laatste update lijkt de audi wel weer beter aan te voelen .

Ik ben me bewust dat je zeker een keuze moet maken om in een klasse beter te worden.. de illusie dat ik heel goed wordt heb ik niet en is ook niet mijn doel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:39
Linc schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:44:
[...]
Als jij met veel verschillende auto's wilt rijden prima, heb ik ook altijd gedaan. Zal wel moeilijker zijn om de laatste paar tiende eruit te halen, maar dat boeide mij ook niet. Ik heb zelfs een keer een heel seizoen een multiclass serie gedaan, met elke week alle 4 de verschillende classes te rijden. Was voor mij heel nuttig om te zien hoe de verschillende classes met elkaar omgaan en wat ik kan verwachten van de snellere/langzamere classes.
Dat klinkt als een tof experiment! Zeker eens in gedachten houden voor 1 van de volgende seizoenen. Welke serie was dat? ILMS en IMSA hebben 3 klasses voor zover ik weet..

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ActualFantasy
Yes!

Mijn eerste win binnen in de Skip. Had er wel een mega crash voor nodig van de nummers 1 tot en met 5, maar na beetje slalommen daarna strak uitgereden op P1. Met daarbij mijn eerste paar rondjes in de 1.44.

1.44.7 is nu snelste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Session30 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Dat klinkt als een tof experiment! Zeker eens in gedachten houden voor 1 van de volgende seizoenen. Welke serie was dat? ILMS en IMSA hebben 3 klasses voor zover ik weet..
Dat was in 2014 de serie bestaat niet meer. Dat was iRacing World Sports Car Series. Dat was met de HPD, Oude Riley, oude Ford-GT en de Ruf C-Spec.

Sindsdien altijd wel een voorkeur voor multiclass racen gehad, want dan heb je nooit een saaie race.

Hier een race van 2015, dat was toen al wel IMSA op Lime Rock in de HPD, dan blijf je auto's inhalen :D Helaas wel iets minder mooi beeld, toen had iRacing nog niet zo'n mooi mirror beeld voor de oculus.DK2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik heb eindelijk een nieuwe videokaart (RTX 2070). Voorheen had ik al mijn graphics op low staan, maar wil het nu dus opschroeven. Kan iemand mij een afbeelding sturen met daarop de belangrijke graphics die ik moet/kan aanzetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
alrightee, ik heb nu wat races gedaan in de skip en de mx-5, allemaal heel leuk, maar wil graag iets rijden wat wat meer snelheid heeft. ik hoef niet eens perse allemaal races te rijden in een snellere wagen, test rijden (in mijn eentje) vind ik ook al leuk om te doen,
voor de grap gisteren met de dallara, met high downforce setup, even rondjes Zandvoort gereden en dit is een beetje het gevoel wat ik zoek qua racen.
Dus wie heeft de gouden tip qua volgende auto om te rijden, dan wel alleen, of in wedstrijd verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:14:
alrightee, ik heb nu wat races gedaan in de skip en de mx-5, allemaal heel leuk, maar wil graag iets rijden wat wat meer snelheid heeft. ik hoef niet eens perse allemaal races te rijden in een snellere wagen, test rijden (in mijn eentje) vind ik ook al leuk om te doen,
voor de grap gisteren met de dallara, met high downforce setup, even rondjes Zandvoort gereden en dit is een beetje het gevoel wat ik zoek qua racen.
Dus wie heeft de gouden tip qua volgende auto om te rijden, dan wel alleen, of in wedstrijd verband.
Je kan de Indycars doen, of de F3. Die geven vooral dat snelle, zware high-downforcegevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@Gh0stw4lk3r Ik ben van de MX-5 naar de BMW M8 gegaan, een leuke stap maar wel een erg onrustige klasse om races in te rijden. Nadat ik mijn C-license behaalde ben ik IMSA gaan rijden, dit beviel erg goed.
Nu uiteindelijk sinds enkele weken in de Porsche GT3 cup, dit vind ik tot nu toe de leukste klasse waarin ik heb gereden. Een andere optie is natuurlijk nog de Cayman/Audi RS3.

Wat open wheelers betreft heb ik weinig ervaring en kan ik je niet helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door tomolino op 14-05-2020 15:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
pauluzmuller schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:10:
Ik heb eindelijk een nieuwe videokaart (RTX 2070). Voorheen had ik al mijn graphics op low staan, maar wil het nu dus opschroeven. Kan iemand mij een afbeelding sturen met daarop de belangrijke graphics die ik moet/kan aanzetten?
Gebruik dat programma van nvidia voor je games te optimaliseren. Gforce experience denk ik dat het noemt. En kan iRacing dat zelf ook niet? Aanbevolen settings voor je systeem ofzo?

Ik heb een 1080GTX en bijna alles staat op max dacht ik.

Btw was iRacing niet vooral CPU based ipv GPU?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
pauluzmuller schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:10:
Als je de file rendererDX11.ini uit je iRacing documenten verwijderd, dan zal iRacing bij de volgende herstart een check van je systeem doen en je 'optimale' settings configureren.

Ik zou dit als startpunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
JPM85 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Als je de file rendererDX11.ini uit je iRacing documenten verwijderd, dan zal iRacing bij de volgende herstart een check van je systeem doen en je 'optimale' settings configureren.

Ik zou dit als startpunt nemen.
Ga ik gelijk doen :) thanks

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
kampers schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Btw was iRacing niet vooral CPU based ipv GPU?
Ik heb gisteren nog even een test gedaan, vanwege dat single naar triple screen verhaal en of je daarvoor ook je CPU moet upgraden.
CPU: 35% (waarbij 1 core/thread op 80% draaide continu)
GPU: 55% <> 80%
Grappige hierbij was dat ik geen enkel percentage verschil kon opmerken wanneer het systeem wel of niet tegen de FPS-cap aanliep. Ook wanneer ik die cap niet haalde (en het systeem dus schijnbaar tegen beperkingen aanliep) kon het goed zijn dat CPU op 35% zat en de GPU gewoon op 65% ofzo. Was niet echt een pijl op te trekken helaas.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Jimmy J. schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Ik heb gisteren nog even een test gedaan, vanwege dat single naar triple screen verhaal en of je daarvoor ook je CPU moet upgraden.
Grappige hierbij was dat ik geen enkel percentage verschil kon opmerken wanneer het systeem wel of niet tegen de FPS-cap aanliep. Ook wanneer ik die cap niet haalde (en het systeem dus schijnbaar tegen beperkingen aanliep) kon het goed zijn dat CPU op 35% zat en de GPU gewoon op 65% ofzo. Was niet echt een pijl op te trekken helaas.
Zaten er onderin bij de graphics-opties van iracing niet sliders waarmee je (vrij vertaald) kon bepalen in hoeverre je cpu en gpu belast mogen worden door iracing? Mogelijk dat die sliders voor het bovenstaande zorgden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:14:
Als je echt een snelheidsbeleving wilt ervaren raad ik je de Radical aan 8)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
B Tender schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Zaten er onderin bij de graphics-opties van iracing niet sliders waarmee je (vrij vertaald) kon bepalen in hoeverre je cpu en gpu belast mogen worden door iracing? Mogelijk dat die sliders voor het bovenstaande zorgden.
Die slippers bepalen hoeveel core mem en gpu mem gebruikt mogen worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nicolas80
  • Laatst online: 31-03 18:24
Hallo even voorstellen. ;)

Nick Okhuijzen. Bijna 40..... Nu 5 jaar actief op Iracing en was opzoek naar wat meer community om mee te racen.

Ben Oval gestart maar dat was geen succes. Nu net 2 maanden Road achter de rug en het is heerlijk.

Ow en ik rijd een G29 desk mounted, g29 pedals en een Skiller SGS4 gamestoel.
Pas in mijn volgend huis gaan we trips,Rig etc .

Skippy is awesome BTW!! :)

Zie je op de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik ben een partij aan het stoeien met een filmpje vanaf een triple screen setup in obs naar een single screen te krijgen....

Het lijkt erop dat de replays niet gewoon data zijn, maar ook scherminstellingen en zo. Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:38:
Ik ben een partij aan het stoeien met een filmpje vanaf een triple screen setup in obs naar een single screen te krijgen....

Het lijkt erop dat de replays niet gewoon data zijn, maar ook scherminstellingen en zo. Bah!
Heb je al gekeken naar de aparte grafische instellingen die iR biedt voor replays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Tony Gardner heeft een aantal hints op het iRacing forum geplaatst
quote: Tony Gardner
I vote Long Beach!
In een topic over Long Beach. Zou het dan toch eindelijk af zijn? *O*
quote: Tony Gardner
I count potentially 6 new cars coming in this build and much more. No, one is not the big block modified but we want to do that someday. Ha ha

Videos coming as we get closer.
In een topic met de vraag waar ze nu aan werken. Dat zou wel een flinke content build worden. Wellicht wel de build met het hoogst aantal nieuwe content (banen + auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
6 auto's? Dus de twee '87 Nascar dingen, de twee Indy open wheelers, de BMW GT4 en een onbekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Jimmy J. schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Hoe heb je dat getest? want ik zou in de (verre) toekomst ook wel 3 schermen willen. Gewoon 3 schermen eraan gehangen? of is daar één of andere programmaatje voor?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou, toch gelukt.

Eerst een leuke inhaalactie.

Daarna begon het gevecht om plek 2 met een rijder die echt alles uit de kast haalde om maar voor mij te blijven.

Tot aan mij proberen opzij te duwen.

Maar uiteindelijk toch er voorbij dus.

[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 14-05-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ehm, je tikt hem er gewoon af? :X

In die 2e video, ik zie niet wat hij fout doet. Hij laat ruimte en je zit er nog niet half naast.

In de laatste video wil hij je terug duwen naar de race lijn, iets wat heel normaal is. Jij blijft midden op de baan rijden terwijl de racelijn links is.

Daarna raak je hem onder het remmen. Sorry, maar ik vind die actie echt niet ok.

[ Voor 12% gewijzigd door MartijnA3 op 14-05-2020 17:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een dag vol races, Begonnen met een IMSA ( in het donker ) dacht dit moet wel lukken kan de baan wel dromen... Zoveel fouten gemaakt... om dat het toch wel echt donker was p2 gestart en p5 ge finished.
Totaal mijn eigen domme fouten en had daar echt makkelijk 2de kunnen / moeten finishen.

Daarna gewoon weer de VRS race gedaan voor de lunch :) en als 10de ge finished en als 21ste gestart.
Na die race even wat veranderd in mijn fanatec pedals ( tikkie zachter in de brake performance kit ) dacht toch even proberen. En met succes reed gelijk een a twee tiende van mijn tijd af en een stuk consistenter.
DUS*O*
Nog maar even de 16:00 VRS gereden om zeker te weten dat het klopte :P p10 gestart p4 ge finished.

Lekker dagje racen, veel battles, veel dicht op elkaar, veel zweten en vooral veel lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:57:
Ehm, je tikt hem er gewoon af? :X

In die 2e video, ik zie niet wat hij fout doet. Hij laat ruimte en je zit er nog niet half naast.

In de laatste video wil hij je terug duwen naar de race lijn, iets wat heel normaal is. Jij blijft midden op de baan rijden terwijl de racelijn links is.

Daarna raak je hem onder het remmen. Sorry, maar ik vind die actie echt niet ok.
Ik rij daar toch? Hij stuurt in op mij? Jij vindt dat normaal? Dat is gewoon bewust iemand eraf willen tikken.

Daarnaast remt hij veel eerder dan normaal, en ik heb hem niet geraakt hoor. Er kwam zelfs niet eens een 0X in beeld tijdens de race. Hij remt veel eerder, en laat rem weer los waardoor hij doorschiet en daarna vol moet remmen en rond gaat.

Maar dan zijn we het eens over de actie op het rechte stuk. Niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
@ActualFantasy
Mooie race zo te zien, daar doe je het voor.

Die actie dat hij naar je toe stuurt vind ik redelijk normaal in simracen, niet iedereen heeft een FOV dat hij je kan zien als je daar rijd. Hij ging er denk ik simpel weg vanuit dat je weer terug naar links stuurt, wat de meeste doen in die situatie. Betekend niet dat je daar niet mag rijden natuurlijk, maar het is een klein risico in dit soort races.

Goed de druk erop gehouden, maar zoals Blerf ook al zei, het lijkt er wel heel erg op dat je hem raakt in het filmpje, precies op het punt dat jij hem lijkt te raken komt er een kleine versnelling bij hem. Als je hem niet hebt geraakt, mooie inhaalactie _/-\o_

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
joeristein schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:18:
@ActualFantasy
Mooie race zo te zien, daar doe je het voor.

Die actie dat hij naar je toe stuurt vind ik redelijk normaal in simracen, niet iedereen heeft een FOV dat hij je kan zien als je daar rijd. Hij ging er denk ik simpel weg vanuit dat je weer terug naar links stuurt, wat de meeste doen in die situatie. Betekend niet dat je daar niet mag rijden natuurlijk, maar het is een klein risico in dit soort races.

Goed de druk erop gehouden, maar zoals Blerf ook al zei, het lijkt er wel heel erg op dat je hem raakt in het filmpje, precies op het punt dat jij hem lijkt te raken komt er een kleine versnelling bij hem. Als je hem niet hebt geraakt, mooie inhaalactie _/-\o_
Dan heb je toch nog een spotter die zegt... Hold your line... niet.. Steer to the left...

Hij gaat al verdedigend rijden, helemaal rechts, ik kom er voorbij wat hij ziet, en probeert mij dan aan de kant te duwen om zijn bocht beter te kunnen maken. Ik zou het niet doen iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
Over 2 minuten rijdt @Jimmy J. met de Skip op Belle Isle! Top split vanaf p5.

http://www.twitch.tv/jimhertroijs

[ Voor 8% gewijzigd door Beltoni op 14-05-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
ActualFantasy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:25:
[...]

Hij gaat al verdedigend rijden, helemaal rechts, ik kom er voorbij wat hij ziet, en probeert mij dan aan de kant te duwen om zijn bocht beter te kunnen maken. Ik zou het niet doen iig.
Waarom niet? Hij doet het niet abrupt en ik zou er vanuit gaan dat jij de bocht op de snelst mogelijke manier wil maken. En dat doe je vanaf de racelijn. Waarom bleef je daar in het midden rijden? Je zat er al naast.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 264 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies