iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 234 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Een beetje een noob-vraag...
In week 13 lijkt alles te kunnen en te mogen heb ik de indruk. Maar hebben de uitkomsten van races nog wel invloed op safety-rating / irating of niet? Ik heb enige 911-cup-races gedaan de afgelopen tijd en m'n ratings leken 'gewoon' te veranderen als gebruikelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
En ik heb ook een livery gemaakt. Zitten nog een paar foutjes in en ik ga nog kijken hoe het uitziet als het zwarte deel carbon wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1ORC-JD8JyBYuRPmIZ9Q1RJfOI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/xZTLyIOUSMSgPW8F1su1wNqI.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Geinspireerd door de paints en de vragen daarover heb ik net ook even zitten prutsen. Hij is nog niet af, maar toch alvast maar even een preview :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwd8ubW36yZ3WLpHrE7wE7GTrcU=/f/image/9sfeSqFn9Tcv07L1F3884tuw.png

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

B Tender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:06:
Een beetje een noob-vraag...
In week 13 lijkt alles te kunnen en te mogen heb ik de indruk. Maar hebben de uitkomsten van races nog wel invloed op safety-rating / irating of niet? Ik heb enige 911-cup-races gedaan de afgelopen tijd en m'n ratings leken 'gewoon' te veranderen als gebruikelijk.
Sommige series zijn in week 13 wel official, zodat je nog aan je ratings kunt werken. Dit kun je ook terugvinden op de voorpagina met nieuws van iracing.com zelf:

Volgende zijn alle officiele series in week 13, waar dus safety rating en irating wel gewoon van toepassing zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2020 Season 1 Week 13 – Official Series
Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Series – Fixed
NASCAR iRacing Series – Open
NASCAR iRacing Class B
NASCAR iRacing Class C

Road
13th Week Mazda Cup
13th Week BMW GTE Challenge Fixed
13th Week Porsche Cup Series

Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified (Larger Fields, Super Heat Format with 26 cars)

Dirt Road
13th Week iRacing RallyCross Series
13th Week iRacing Pro 2 Lite

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 06-03-2020 21:26 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Duidelijk, dankje!

Dan voel ik me iets veiliger, dadelijk met 30+ caymans op Sebring Short.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 13:02
Net even uurtje gestuurd, ja heerlijk auto, enige wat ik heb gedaan is de brake balance stuk naar achter gezet met de setup van Lucas en wat minder fuel er in. In practice session met 60 deelnemers, snelste ronde gepakt. 1,06.683 op Sebring Club. De auto wordt bijna elke ronde wel sneller, als de tank bijna leeg is dan rijdt ie echt heerlijk, lekker gooien en smijten de bochten in en spelen met het gas de bochten uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
B Tender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:39:
Duidelijk, dankje!

Dan voel ik me iets veiliger, dadelijk met 30+ caymans op Sebring Short.
Nou de pret was van korte duur, wat een shitshow zeg. Een groot botsfestijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
@B Tender Het is week 13...
Zo'n btje alle races zonder rating zijn ellende
Gisteren een race gereden waarbij er 3 zijn gefinished (ik was 3...)

Ga volgende week wel weer in competitie mode...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 22:54

Fuelke

Forza Ferrari

Rijden jullie komend seizoen met de Cayman dan?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fuelke schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:35:
Rijden jullie komend seizoen met de Cayman dan?
Yes, zie JoepW in "iRacing 2016-2020"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TonCoronel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:39:
Net even uurtje gestuurd, ja heerlijk auto, enige wat ik heb gedaan is de brake balance stuk naar achter gezet met de setup van Lucas en wat minder fuel er in. In practice session met 60 deelnemers, snelste ronde gepakt. 1,06.683 op Sebring Club. De auto wordt bijna elke ronde wel sneller, als de tank bijna leeg is dan rijdt ie echt heerlijk, lekker gooien en smijten de bochten in en spelen met het gas de bochten uit.
Dat is heel rap. Ik kwam niet verder dan een 1m07.3. Ik reed in de race ene 1m07.1 in de draft, maar toen reed koploper een 1m05.9. Auw.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Gisteren een vrije avond en mijn SR en IR opgekrikt in gelijkwaardige SoF races (1.6, 1.7). Ging lekker (weinig X, 2x P1 en pole), totdat ik in de laatste races een hogere SoF kwam van 2.5 (Ben zelf 2).

In de laatste 3 races maar 0.02 omhoog gegaan, terwijl ik bewust bijna alle gevechten heb laten gaan en achter in het veld ben gestart. 2x schieten er al wagens op de grid tegen mijn wagen aan dus minimaal 4x. Ook de eerste ronde leek me veel risicovoller genomen dan voorgaande races. Overal schoten auto's van de baan in de eerste ronde. Elke bocht wel een accident.

Dit had deels te maken met het nieuwe bandenmodel denk ik, voor de BMW. Maar vond het wel opvallend dat er voor mijn gevoel veel roekelozer werd gereden in de hogere SoF races.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-03-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
TonCoronel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:39:
Je duwde me lekker van de baan Ton ;).. Als wraak heb ik een wat snellere tijd neergezet in die sessie... :D

Ik heb moeite met de rempunten in deze auto. Ik heb het idee dat ik echt per ronde de rembalans moet aanpassen en zoals Ton al zegt, dik naar achter en dat zachter remmen een stuk beter helpt dan het ding vol in de ABS trappen. Moet nog heel erg wennen aan deze auto, maar hij stuurt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ZFLaSH schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:39:

Ik heb moeite met de rempunten in deze auto. Ik heb het idee dat ik echt per ronde de rembalans moet aanpassen en zoals Ton al zegt, dik naar achter en dat zachter remmen een stuk beter helpt dan het ding vol in de ABS trappen. Moet nog heel erg wennen aan deze auto, maar hij stuurt prima.
grappig; ik heb ook moeite met het remgevoel, maar voor mijn idee werkt het juist het beste als ik heel hard (harder dan in de andere auto's) de rem intrap. Zo zie je maar weer hoe de meningen en rijstijlen verschillen :P

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
Blij dat ik niet de enige ben met dat gevoel.
Gisteren even een paar rondjes gereden en heb het idee dat ik elke bocht anders moet doseren.
En vooral doseren, stampen en stoppen zit er niet in bij deze auto.

Zal vast wel ergens een trucje zijn als ik de tijden van sommige mensen zie.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Definitieve paint is klaar 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YogSfEJY2lvVzZOs6Iufbfq8qA=/234x176/f/image/qIvFuBiZvo8nsmjqFN9g80a7.png?f=fotoalbum_medium

Zo, genoeg uren aan besteedt, tijd om weer es te gaan racen :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:39
Heb eindelijk ook wat rondjes kunnen rijden in de Cayman; even wennen na een seizoen met de zwaar sturende M8 waar je vrij lomp mee kan gooien, dit ding moet je wat subtieler behandelen lijkt het maar ik begin het wel een leuk karretje te vinden!

Hij is wel vrij listig op koude banden, dat wordt nog wel een dingetje in de GoT league met de reversed grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 13:02
ZFLaSH schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Je duwde me lekker van de baan Ton ;).. Als wraak heb ik een wat snellere tijd neergezet in die sessie... :D
Is dat zo? Dan heb ik je niet opgemerkt denk ik? In ieder geval niet bewust iemand er af willen rijden...maar wel hier en daar een aanraking gehad inderdaad door onkunde vanuit mijn kant of andere kant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TonCoronel schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Is dat zo? Dan heb ik je niet opgemerkt denk ik? In ieder geval niet bewust iemand er af willen rijden...maar wel hier en daar een aanraking gehad inderdaad door onkunde vanuit mijn kant of andere kant.
Het was ook echt heel druk en daar is het ook een test sessie voor.. Maakt echt niets uit... Opmerking was ook met een dikke knipoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Raimond613 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:20:
Definitieve paint is klaar 8)

[Afbeelding]

Zo, genoeg uren aan besteedt, tijd om weer es te gaan racen :+
Vet die tag heuer sponsoring ook!
Heb onlangs er wat van gekocht, om Max te sponsoren 😂

Heb me trouwens ook zojuist aangemeld voor de GoT league. Ben benieuwd hoe de 718 rijdt 😁

[ Voor 10% gewijzigd door JohnnyV op 07-03-2020 14:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

Heb alvast wat rondjes in de Porsche GT4 op Laguna gedaan.

Wellicht dat jullie er wat aan hebben qua rempunten en gearing.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
B Tender schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Nou de pret was van korte duur, wat een shitshow zeg. Een groot botsfestijn. :(
Haha week 13 is altijd chaos. Ik heb 4 races geprobeerd in de Porsche, maar nog geen één keer lap 1 overleefd :p Is vanaf volgende week wel weer anders gelukkig.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond mijn eerste race gedaan als rookie in de mx 5 , moest toch maar eens gebeuren .Diverse problemen met het geluid gehad doordat ik eerder wat getest had met een nieuw speeltje .Gevolg was dat ik het geluid van mijn spotter kwijt was , ook na het terugzetten van de instellingen ?.Het rijden ging aardig , alleen vervelend dat ik 2 keer ben aangetikt door een spinnende auto en dus strafpunten kreeg .Dat is een eigenaardig dingetje in iracing , maar dat had ik eerder al gelezen.Nu nog de Porsche testen , nog geen tijd voor gehad .Nog veel uit te zoeken , zie al hele mooie plaatjes voorbij komen van de cayman. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 30-09 22:54

Fuelke

Forza Ferrari

Die post had ik dus gemist.

Dan blaas ik het stof misschien wel eens van mijn pedalen, stuur, schoenen en handschoenen en kom ik nog eens achteraan meedoen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Is er een GoT discord? Zoja, wil iemand me even de link bezorgen? Vind hem precies niet terug?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:22
JacobsT schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:33:
Is er een GoT discord? Zoja, wil iemand me even de link bezorgen? Vind hem precies niet terug?
Info daarover is hier te vinden:
Officieel Tweakers Discord server

Maar voor de GoT-League gebruiken we Teamspeak. Info daarvoor staat in de startpost van dit topic :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JacobsT schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:33:
We hebben zelfs als GoT iRacing een eigen Discord server, maar die dient eigenlijk als backup als de TeamSpeak server een keer een probleem heeft: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is het altijd zo dat er in niet officiële races mensen zijn die veel verzieken of alleen in week 13?
Van de ca 25 races die ik de afgelopen dagen gereden heb in de Indycar en de Trucks zijn er maar een handvol die ik heelhuids volbracht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ja, dat is wel vaker zo. Ik had dat laatst in de skip vs F3 ook behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

fietsbob schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:53:
Is het altijd zo dat er in niet officiële races mensen zijn die veel verzieken of alleen in week 13?
Van de ca 25 races die ik de afgelopen dagen gereden heb in de Indycar en de Trucks zijn er maar een handvol die ik heelhuids volbracht heb.
De fun series (ook buiten week 13) moet je vooral niet te serieus nemen en zijn zeker geen goede weergave van hoe er over het algemeen wordt gereden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWoZo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-11-2022
fietsbob schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:53:
week 13 is daarom een soort van weekje vrij voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb voor mijn livery van de Porsche GT4 een carbon texture toegevoegd voor de motorkap en het dak. Beetje ala de GT2's.
Maar ik weet niet goed welke roughness value ik voor de spec map moet gebruiken voor het carbon deel ( metallic is natuurlijk 0, non metallic). Ik weet niet echt hoe reflective carbon is. Heeft iemand toevallig een goede waarde hiervoor ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 10:40
Was er eindelijk aan toegekomen om weer even mijn Iracing te activeren, denk doe een maandje want meestal in April is er een promo begreep ik.

Heb ik nog geld erop staan, kan ik gratis activeren. (van auto's uit 2018-2019)
Altijd fijn, straks maar eens alles afstoffen en aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
MDenessen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:48:
Ik heb voor mijn livery van de Porsche GT4 een carbon texture toegevoegd voor de motorkap en het dak. Beetje ala de GT2's.
Maar ik weet niet goed welke roughness value ik voor de spec map moet gebruiken voor het carbon deel ( metallic is natuurlijk 0, non metallic). Ik weet niet echt hoe reflective carbon is. Heeft iemand toevallig een goede waarde hiervoor ?
Daar is niet echt een waarde voor. Carbon an sich is niet-reflective (is gewoon kool) maar de glans krijg je door de hars die om de vezels zit. Bij productie auto's / supercars moet het er mooi uit zien, en daar wordt veel hars en blanke lak gebruikt, waardoor het erg glanzend is. Op niet-zichtbare delen of performance parts is het gewoon mat.

Ik zou beginnen op 0,5 en met trial and error kijken wat je mooi vind.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Het volledige programma van ons Toernooi is gepubliceerd.

Hier de post met alle regels op GoT: KLIK
En hier op onze site: KLIK

Ik zal de agenda op de site ook nog aanvullen binnenkort.
Tevens moet ik nog een aantal races opzetten in de league. Dat komt de komende weken nog ;)

Weer veel plezier allemaal het komend seizoen met de Porsche GT4 op een grote verscheidenheid aan circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkerbaan
  • Laatst online: 15-09-2023
Is er ook een Nederlands open-wheel kampioenschap? Of er zijn er plannen deze te organiseren? Valt me op dat het eigenlijk alleen maar DTM etc. is.

355420l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Heb sinds kort triple setup, met 3 dezelfde schermen.

Fov calc met de excel van Joep gedaan, 56 graden 166 fov

Alleen zie dat mijn rechter monitor iets meer ingezoomed moet zijn. Enig idee of je dat apart kan aanpassen ?

Linker klopt wel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linkerbaan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:18:
Is er ook een Nederlands open-wheel kampioenschap? Of er zijn er plannen deze te organiseren? Valt me op dat het eigenlijk alleen maar DTM etc. is.
We wisselen elk seizoen en zullen zeker in de toekomst ook weer eens een open wheeler pakken.
Noisekiller schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:28:
Heb sinds kort triple setup, met 3 dezelfde schermen.

Fov calc met de excel van Joep gedaan, 56 graden 166 fov

Alleen zie dat mijn rechter monitor iets meer ingezoomed moet zijn. Enig idee of je dat apart kan aanpassen ?

Linker klopt wel
waarschijnlijk klopt de hoek van jouw rechter monitor dan niet, want als alles perfect staat en je ook precies in het midden zit moet het goed gaan.
En nee, je kan niet per monitor apart instellen.

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 08-03-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkerbaan
  • Laatst online: 15-09-2023
Thanks Joep, dan houd ik het in de gaten! :)

355420l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
tnx !

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:09:
[Afbeelding]

Tevens moet ik nog een aantal races opzetten in de league. Dat komt de komende weken nog ;)

Weer veel plezier allemaal het komend seizoen met de Porsche GT4 op een grote verscheidenheid aan circuits.
Op de GoT site staat volgens mij ten onrechte dat er een prijs valt te winnen.

Zijn er afspraken gemaakt over het delen van een setup of is het ieder voor zich zelf?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Meestal wordt er wel het een en ander gedeeld tijdens de practice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:20:
...
Op de GoT site staat volgens mij ten onrechte dat er een prijs valt te winnen.
...
Gecorrigeerd. Thanks voor de opmerkzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:09:
[Afbeelding]

Nice!

Zelf besloten om een seizoen GoT over te slaan en focus me verder op de M8 en de Skip. Niet onbelangrijk: Scheelt me ook direct weer meer dan $100 aan content :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingJelle
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 11:42
Hi,

Ik ben al langer lid maar nog nooit mee gedaan.
Zijn er zaken die ik moet doen om vanavond mee te doen?

Jelle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
KingJelle schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:04:
Hi,

Ik ben al langer lid maar nog nooit mee gedaan.
Zijn er zaken die ik moet doen om vanavond mee te doen?

Jelle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Soms hoop ik dat ze W13 gewoon een keer met ratings doen, zonder "fun" series. Ik heb echt nog nooit "fun" gehad in zo'n race. Altijd wel paar man die het weten te verzieken en erop los beuken "want het is toch maar een fun race". Ik snap het echt niet, wat is er nou leuk aan om 10 minuten Q te doen om vervolgens in 1 bocht 8 man aan te rijden en weer een uur te moeten wachten?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
NickThissen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:48:
Soms hoop ik dat ze W13 gewoon een keer met ratings doen, zonder "fun" series. Ik heb echt nog nooit "fun" gehad in zo'n race. Altijd wel paar man die het weten te verzieken en erop los beuken "want het is toch maar een fun race". Ik snap het echt niet, wat is er nou leuk aan om 10 minuten Q te doen om vervolgens in 1 bocht 8 man aan te rijden en weer een uur te moeten wachten?
De Porsche races zijn ook niet echt fun opgezet. Maar ik vind het erg leuk om mee te doen met zo'n Mazda vs. F1 of de Skippy vs. F3 races. Als je ranked wil racen, dan kan dat in principe nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jimmy J. schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:52:
[...]
De Porsche races zijn ook niet echt fun opgezet. Maar ik vind het erg leuk om mee te doen met zo'n Mazda vs. F1 of de Skippy vs. F3 races. Als je ranked wil racen, dan kan dat in principe nog steeds.
Precies mijn punt. Het zijn gewoon normale races, alleen telt geen iRating/SR mee, dus iedereen doet maar wat. Laat die nou gewoon official zijn dan kun je gewoon normaal racen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
NickThissen schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Precies mijn punt. Het zijn gewoon normale races, alleen telt geen iRating/SR mee, dus iedereen doet maar wat. Laat die nou gewoon official zijn dan kun je gewoon normaal racen...
Dit is toch een goede manier om eventuele bugs te ontdekken? De Porsche is nog niet helemaal af (ABS/TC lights die niet werken, achterwielophanging die binnen de kortste keren afbreekt als je een spin maakt e.d.) dus prima om de eerste week zo'n ding eerst aan de tand te voelen op allerlei circuits voordat het gelijk serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik wou dat in de Porsche door de ABS kon heentrappen en de wielen kon blokkeren. Als je nu spint hoor je alleen "prrrrrrt" en je rolt gewoon achteruit de banden in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:23:
Ik wou dat in de Porsche door de ABS kon heentrappen en de wielen kon blokkeren. Als je nu spint hoor je alleen "prrrrrrt" en je rolt gewoon achteruit de banden in.
Idd en ook ff je auto terug rechtzetten na een spin gaat niet door de TC. Een knop om die driver aids in 1x aan/uit te zetten zou welkom zijn.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luckeh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:23:
Ligt dat echt aan ABS? Dacht dat ABS tegenwoordig goed genoeg was om dat soort problemen niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Idd en ook ff je auto terug rechtzetten na een spin gaat niet door de TC. Een knop om die driver aids in 1x aan/uit te zetten zou welkom zijn.
Daarvoor moet je even de 2e koppeling binden op je stuur. Dan schiet je hoog in de toeren en laat je die los: voila, korte burnout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Daarvoor moet je even de 2e koppeling binden op je stuur. Dan schiet je hoog in de toeren en laat je die los: voila, korte burnout.
Die GT4 heeft toch helemaal geen koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

BM

Moderator Spielerij
Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Heeft die porsche geen tc-override optie?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

StealthyPeanut schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Nice!

Zelf besloten om een seizoen GoT over te slaan en focus me verder op de M8 en de Skip. Niet onbelangrijk: Scheelt me ook direct weer meer dan $100 aan content :+.
Ik heb dat het begin van het seizoen ook, ga even de focus leggen op VRS sprint races na een heel seizoen m8.
Maar goed kom de Porsche wel mee rijden wanneer ik zie dat het banen zijn die ik toch al heb ( en dus ook ken )
Want wil stiekum de gezelligheid niet missen.

Als er meer mensen VRS gaan rijden en rond de 2k irating zitten dan is het altijd gezellig om in de TS byv ook af te spreken.

Ps wellicht dat het toch nog weer imsa word en dan zijn we natuurlijk weer terug

[ Voor 6% gewijzigd door Blerf op 08-03-2020 17:34 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

BM schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Heeft die porsche geen tc-override optie?
Ik heb m niet kunnen vinden iig O-)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

edit; dubbel :x

[ Voor 92% gewijzigd door Luckeh op 08-03-2020 18:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Ik heb m niet kunnen vinden iig O-)
Je kan een knop binden om de TC te togglen. Daarmee kun je auto spinnen als je stilstaat en met je neus de verkeerde kant op staat. Dat werkt prima. Nu nog een knop om ABS te togglen op het moment dat je spint :)

In de Controls Tab ==> Traction Control Toggle aan de linkerkant bijna onderaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Luckeh op 08-03-2020 18:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Je kan een knop binden om de TC te togglen. Daarmee kun je auto spinnen als je stilstaat en met je neus de verkeerde kant op staat. Dat werkt prima. Nu nog een knop om ABS te togglen op het moment dat je spint :)

In de Controls Tab ==> Traction Control Toggle aan de linkerkant bijna onderaan.
Dat klopt, maar geen koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Dat heb ik gisteren geprobeerd, maar leek niet te werken??

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helaas ben ik overigens vanavond verhinderd. Veel plezier vanavond en hopelijk tot volgende week op Sebring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Die GT4 heeft toch helemaal geen koppeling?
Oh shit, bedoelde de traction override die @Luckeh bedoelde.

Bij de BMW heet het wel de 2nd clutch geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic.S
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-05-2020
Hey iedereen.
Alleen een snel Hello .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:29:
[...]

Dat heb ik gisteren geprobeerd, maar leek niet te werken??
Ik houd de knop vast, misschien is dat het.

Voor diegenen die vanavond meedoen een belangrijke noot: Kom niet onder de 50km/u in de quali want dan reset iRacing vrolijk je banden temperatuur oid. En aangezien de banden elke ronde sneller worden is een spin in ronde 2 of 3 van je quali erg kostbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Ik heb de nieuwe hardware inmiddels in mijn pc zitten. Nog bedankt voor de tips.

Omdat ik een nieuwe install heb gedaan op een nieuwe SSD, ben ik nog niet klaar met alles te installeren en in te stellen. Ben er deze week dus nog niet bij. Hopelijk ben ik volgende week wel van de partij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Ik houd de knop vast, misschien is dat het.
Het is idd de knop vasthouden, dan werkt het wel _/-\o_

De races vanavond vielen niet mee. Ik had teamspeak voor het eerst aanstaan maar werd daar best wel door afgeleid tijdens de practice. In de race had ik verwacht dat het chatten minder zou zijn (alleen het hoognodige) maar dat viel ook nogal tegen.. weet nog niet of ik het blijf gebruiken. Ik heb overigens ook geen microfoon dus dat voegt ook niet zoveel toe ;)

In race 1 merkte ik bij de start ineens dat mn FFB weg was 8)7 Dat was ook de reden dat ik Arjen aantikte in de snelle linkerknik, sorry daarvoor :X Daarna toch maar een tow gedaan om mn FFB weer aan de praat te krijgen, maar daarmee wel bijna een ronde achter gefinisht.

In Race 2 raakten 2 auto's voor mij elkaar bij het ingaan van T1 waardoor ik ook een tik kreeg en buiten de baan ging, waar ik vervolgens klem kwam te zitten achter 2 andere auto's die inmiddels gespind waren |:( In de achteruit en weer weg, maar vervolgens gooit Eric keihard de deur dicht in de linkerbocht na de corkscrew waardoor we met 3 man zand stonden te happen.... en opnieuw mocht ik achteraan aansluiten :(

Daarna Youri nog een tik gegeven in de corkscrew die leidde tot een spin van hem (denk ik?), ook sorry daarvoor :X

Vervolgnes maar gewoon de slachtoffers opgepikt en daarmee nog 15e geworden. Hopelijk morgenavond meer succes!

[ Voor 74% gewijzigd door Raimond613 op 08-03-2020 22:34 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambidexter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn eerste race sinds een aantal jaar hier met de GoT leden.
Normaal rijdt ik de MX5, dus de Cayman en GT klasse is behoorlijk onbekend terrein.
Bedankt voor de races, het delen van de setups en het wederzijds respect op de baan.

gr. Peter

(volgens mij hoorde ik bekende stemmen van GTHQ van 10 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 15:53

anc

De GT4, wat een interessante auto om op de baan te houden. Moet er nog flink aan wennen, maar langzaamaan komt het wel. Lijkt wel dat als je hem met koude bandjes kwijt raakt dat je dat schip bijna niet meer normaal kan stoppen....

Races van gisteravond waren wel naar verwachting. De starts zorgde voor de nodige uitdunning. Er wordt toch even meer geprobeerd ook al moet je dat niet doen met koude banden, want .... competitiedrang :-)

Toch wilde ik graag een stukje feedback geven over de planning. Voor mij moet het klaar zijn om 22:00 uur, want anders wordt het te laat. Ik moet altijd een beetje bijkomen van de races en de volgende ochtend begint werk alweer vroeg. Ik weet dat er meer zijn die er zo over denken, maar ik zie het niet terug komen op het forum, dus daarom dat ik erover begin.
Gisteren ben ik tijdens de 2e race gewoon gestopt vanwege de tijd en ik vind dat eigenlijk jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ambidexter schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:33:
Normaal rijdt ik de MX5, dus de Cayman en GT klasse is behoorlijk onbekend terrein.
Denk dat de Cayman voor iedereen wel onbekend terrein was gisteren :+

Zelf zat ik er onverwachts goed bij. Ik 'klik' nog niet met de Porsche, en was daarom verrast om P4 te kwalificaren, wat al snel P3 in de race werd door een foutje van Dennis. Het rare aan deze auto is dat je niet echt je tanden in het stuur kan zetten. Je moet hem met fluwelen handschoendjes blijven bedienen, anders bijt hij terug. Probeerde het nog even in race 1 om aansluiting te houden bij Lucas en Nick, maar dat belandde direct in de muur na een terminaal onder-en daarna overstuur- momentje. Kwam gelukking in een groepje mede tow-ers terecht, waardoor ik alsnog leuk heb kunnen racen.

Race 2 was verder rete spannend. Kon al snel de leiding pakken en Dennis en Ton de hele race op gepaste afstand houden (2 à 3 seconden), maar in de slotfase kwam Dennis toch iets te close for comfort. Met het zweet in de bilnaad de Cayman gelukkig toch als 1ste over de streep weten te krijgen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:24:
[...]

Ik had teamspeak voor het eerst aanstaan maar werd daar best wel door afgeleid tijdens de practice. In de race had ik verwacht dat het chatten minder zou zijn (alleen het hoognodige) maar dat viel ook nogal tegen.. weet nog niet of ik het blijf gebruiken. Ik heb overigens ook geen microfoon dus dat voegt ook niet zoveel toe ;)
De meest gebruikte knop op mijn stuur is de 'mute-all' knop voor Teamspeak, misschien een idee? Al is een microfoon misschien wel handig dan ja :)

Gister alleen even half uurje komen oefenen, vanavond kom ik ook daadwerkelijk meeracen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
BM schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:38:
[...]

De meest gebruikte knop op mijn stuur is de 'mute-all' knop voor Teamspeak, misschien een idee? Al is een microfoon misschien wel handig dan ja :)

Gister alleen even half uurje komen oefenen, vanavond kom ik ook daadwerkelijk meeracen.
Volgens mij gaat dan het doel voorbij om Teamspeak te gebruiken. Als we ons consequent aan de regels houden zoals in de do's en don'ts vermeld dan zou het volgens mij goed moeten gaan:

Communicatie via Teamspeak (voice) Chat
  • Op onze iRacing Teamspeak server is het gebruik van je eigen volledige iRacing naam verplicht, eventueel aangevuld tussen haakjes met je GoT Nicknaam.
  • Op Teamspeak gelden iets vrijere regels, maar niet alles kan daar!
  • Ook op Teamspeak wordt niet op andere rijders afgegeven en zeker niet als deze rijder niet op Teamspeak aanwezig is.
  • Het kan gebeuren dat je een keer uit frustratie vloekt op Teamspeak. Maar maak er geen gewoonte van. Als je bij een ongeluk betrokken bent loopt de adrenaline nog hoger op, dat kan nou eenmaal gebeuren. Koel daarna even af voordat je je weer mengt in Teamspeak en biedt eventueel je excuses aan ook al ben je niet helemaal overtuigd dat het jouw fout is.
  • Door elkaar praten moet je proberen te voorkomen. Wacht even tot de ander is uitgesproken.
  • Tijdens de practice kan je gewoon vrijuit praten (met in achtneming van bovenstaande regel), maar het is wel de bedoeling dat we bezig zijn met de auto / circuit combinatie onder de knie te krijgen en eventueel een setup te vinden. En natuurlijk elkaar te helpen waar nodig.
  • Tijdens de kwalificatie EN race is ook Teamspeak voor de hoogst noodzakelijke communicatie. De regels zijn enigszins vrijer dan voor de iRacing chat, maar ook hier geldt: Alleen gebruiken als noodzakelijk of vlak na een leuk moment.
  • Evaluatie van een race-incident doe je NADAT iedereen is gefinished en niet tijdens de race.
  • Het is bewezen dat de concentratie sterk afneemt als je aan het praten bent of naar praten 'moet' luisteren. Om goed te kunnen sim-racen (en dat willen we toch als we aan een GoT race meedoen!) moet je echt al je aandacht bij het rijden hebben!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Eerste rondje is echt heel voorzichtig zijn. Opzich gaat het wel qua grip maar zodra je er over heen gaat (vooral aan de achterkant) is het al snel geen houden meer aan. Dat merkte ik in race 1 dan ook direct. Gelukkig nog redelijk zijwaarts de muur geraakt waardoor ik zonder veel problemen verder kon. Door nog een uitwijk actie en een stomme fout wat meer tijd en plekken verloren maar uiteindelijk P11.

Race twee als 25e gestart en na 1,5 rondje lag ik al 3e. Hoe precies weet ik niet maar kon gelukkig overal omheen. Duurde even voordat ik P2 had door een foutje van die persoon (weet even niet meer wie dat was, zilveren Martini livery) maar toen was het gat met Jim al 4,5s. Won steeds wel 2/3 tiende maar dan is de race toch net te kort. Zat in de laatste ronde nog wel op zijn bumper. Echter in een poging heel snel de corkscrew uit te komen klein stukje zand mee gepakt waardoor ik rond ging.

Ben vanavond weer van de partij.
Doubleoz schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:50:

Tijdens de kwalificatie EN race is ook Teamspeak voor de hoogst noodzakelijke communicatie. De regels zijn enigszins vrijer dan voor de iRacing chat, maar ook hier geldt: Alleen gebruiken als noodzakelijk of vlak na een leuk moment.
Kan op zich geen kwaad om heer weer even met z'n alle iets meer op te latten tijdens de race. Werd gisteren wel veel gepraat ja. Heb daar zelf gelukkig niet zo'n last van maar kan me voorstellen dat andere dat wel hebben. Maar als je er echt heel veel last van hebt dan doe je er beter aan om tijdens de race even op mute te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Phydomir op 09-03-2020 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik heb gisteravond elke grindbak van Laguna Seca wel bezocht :X ...pfff, wat een uitdaging om die Cayman GT4 op de baan te houden.

Het zal voornamelijk aan mijn skills liggen, maar ik krijg óók beduidend minder FFB-details van mijn Thrustmaster T300 dan bij elk andere auto in iRacing. Ik hoop dat snel te fixen want anders gaat de fun er snel vanaf.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik had pole. Daarmee is alles ook wel gezegd qua resultaten. Wat is dat ding een handvol, soms gewoon moeilijk te begrijpen. In de practice probeerde ik steeds te pushen op koude banden en te kijken hoe ik er zo snel mogelijk warmte in kreeg, maar er is niet echt een eenvoudige manier.

Denk dat de gemiddelde incident count dit seizoen een stuk hoger zal zijn t.o.v. de BMW M8.

Ik denk dat Nick gelijk heeft en dat de ABS setting in-game verkeerd om staat. Ik reed steeds op "1" maar dat is de max. assist van de ABS. ABS "11" heeft de minste assists.
Feli @Jimmy J. en @NickThissen met hun overwinningen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Gisteravond geprobeerd mee te rijden , maar door diverse ongemakken afgehaakt in 2e race.Voor het eerst met vr bril meegedaan , te weinig geoefend en in mijn naiviteit gedacht dat het fixed set-up was.Tijdens training er zeer regelmatig af gegaan , onvoorspelbaar gedrag van de porsche , vooral bij de corkscrew aantal maal met 1e ronde er vol af omdat ik amper remmen en stuur had !?ffb hoger gezet odat ie erg zacht was , shades teruggeschroiefd omdat ik maar 40fps haalde en het rijden echt niet ging , daarna 80 fps , ging gelijk het rijden stukken beter.Na 1e race viel de rift ineens uit ? Dus start 2e race gemist en vanuit pits gestart , daarna 2 keer gecrashed en toen maar gestopt , mede door wennen aan vr bril denk ik.Moet wel zeggen dat het enorm gaaf is om met vr te rijden zeg , nog beter dan mijn ervaring bij racing hub.Vanavond nog maar een poging wagen .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had eigenlijk verrassend weinig problemen met de auto en snap ook niet waarom de rest allemaal zoveel moeite heeft. Ik heb alleen "last" van onderstuur wat gewoon betekend dat ik te laat rem, maar eigenlijk vrijwel geen moment dat ik het idee heb dat ik de auto kwijtraak. Enige uitzonderingen zijn natuurlijk outlap en gewoon veel te veel de corkscrew afsnijden, maar voor de rest is de auto vrij makkelijk vind ik.

De race ging ook prima. In het begin ff rustig aan gedaan zodat ik geen fout zou maken op koude banden, en daarna het gat naar Lucas dicht gereden. Ik weet niet of ik een actie had kunnen proberen want we waren vrijwel even snel. Jammer dat het fout ging bij het inhalen van verkeer, denk een combinatie van een auto die toch nog iets langzamer de bocht uit kwam dan we verwachtten en misschien toch net wat te veel risico van onze kant.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Gisteravond was even wennen ja. Sowieso had ik nog nooit meer dan een paar testrondjes op Laguna Seca gereden. Dat in combinatie met het feit dat ik maar een kwartier oefentijd had voordat quali en race begonnen zorgde ervoor dat ik niet echt lekker rondreed. Maargoed, ik ben wel vaker traag dus gewoon doorgaan.
Op het einde van (ik geloof) ronde 1 werd ik er op een ontzettend lullige manier vanaf getikt (op het rechte stuk een paar keer van achteren aangetikt, net zolang tot ik spinde. Ik moet de replay nog even terugkijken of dat daadwerkelijk is wat er gebeurde, maar WTF 8)7)
Daarna kwam ik ongenadig slecht een bocht uit, net terwijl @NickThissen en @Luckeh in gevecht voor p1 eraan kwamen. Daardoor was het snelheidsverschil dusdanig hoog dat ze me niet meer konden ontwijken en ik uiteindelijk samen met Luckeh in de grindbak stond. Superlullig natuurlijk, dus nogmaals excuses, ik was echt niet aan het liften, gewoon ontzettend traag :X

Race 2 had ik eigenlijk af willen haken, maar dat mocht niet van een aantal mensen op Teamspeak :+ Dus vanuit de pits gestart om in ieder geval geen oorzaak van ronde 1 puin te zijn. In ronde 1 al acht plekken ofzo gewonnen omdat die puinhoop er duidelijk wel was. Uiteindelijk nog een interessant 'gevecht' gehad voor de 1-na laatste plek van degenen die nog reden. Dat 'gevecht' werd vooral bepaald door wie het handigst opzij kwam voor verkeer in de lead lap dat ons inhaalde. Verder een probleemloze race zonder al te veel spannende zaken.

De auto is even wennen. Inderdaad flink onderstuurd als je te hard de bocht induikt, maar best goed beheersbaar als je op tijd remt. De setup die gedeeld was gaf me ook een stuk meer gevoel in de voorkant van de wagen.

Volgende week Sebring, da's in ieder geval een baan die ik ken. Eens kijken wat we daarvan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Wat me trouwens opviel is dat er een hoop rijders klagen over de Porsche en ondertussen gewoon makkelijk 6 seconden sneller zijn als mijn rondjes.Zie vooral iedereen veel harder door en uit de bocht gaan als bij mij mogelijk is (lijkt !?) Zit dit ook nog in de settings , of heb ik alleen te maken met mijn eigen "skills"'? Is er een mogelijkheid dat iemand mij een keer op sleeptouw neemt of bij mij instapt om te kijken / vertellen waar ik het allemaal laat liggen ? Ben erg benieuwd waar het hem in zit , achteraan rijden heb ik op zich geen moeite mee , maar zo'n groot verschil lijkt me niet nodig. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik snapte ook niet zo goed waarom iedereen steeds klaagde over overstuur, totdat ik de setup probeerde die hier in het forum gedeeld was :+
De VRS set is echt een stuk stabieler, maar heeft dan ook meer rear wing.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
Wat me trouwens opviel is dat er een hoop rijders klagen over de Porsche en ondertussen gewoon makkelijk 6 seconden sneller zijn als mijn rondjes.Zie vooral iedereen veel harder door en uit de bocht gaan als bij mij mogelijk is (lijkt !?) Zit dit ook nog in de settings , of heb ik alleen te maken met mijn eigen "skills"'? Is er een mogelijkheid dat iemand mij een keer op sleeptouw neemt of bij mij instapt om te kijken / vertellen waar ik het allemaal laat liggen ? Ben erg benieuwd waar het hem in zit , achteraan rijden heb ik op zich geen moeite mee , maar zo'n groot verschil lijkt me niet nodig. :?
Ik heb tijdens de practice ff jouw snelste ronde bekeken en mijn conclusie is dat je simpelweg veel en veel te langzaam door de bochten gaat. Je remt al vroeg en te voorzichtig en vervolgens neem je je veel te weinig snelheid mee de bocht in. Het leek er ook op dat je erg laat begint met insturen. Je lijnen waren op zich wel in orde.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Misschien had ik niet met 1 rearwing moeten rijden.. hehe ik vind het een leuke auto, maar op het randje is hij listig.. 2 of 3 keer onderuit gegaan bij de corkscrew.. toen was ik het zat :) Vanavond ga ik wel met een andere setup rijden, kijken of ik iets stabielers kan vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Imac2011 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:42:
Ben je er vanavond bij? Want dan wil ik in het uurtje practice voor de race best even met je 'meerijden' hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:35:
De race ging ook prima. In het begin ff rustig aan gedaan zodat ik geen fout zou maken op koude banden, en daarna het gat naar Lucas dicht gereden. Ik weet niet of ik een actie had kunnen proberen want we waren vrijwel even snel. Jammer dat het fout ging bij het inhalen van verkeer, denk een combinatie van een auto die toch nog iets langzamer de bocht uit kwam dan we verwachtten en misschien toch net wat te veel risico van onze kant.
Ja, ik reken 'm mijzelf ook meer aan dan Ron of jou. De twee ronden ervoor had ik steeds die bocht verkeerd getimed en over het broodje gestuiterd. Daardoor was dat gat ook kleiner geworden. De bocht ging dit keer goed, maar had dusdanig veel snelheid dat ik eigenlijk alleen maar buitenom kon bij Ron. En toen Ron mij ruimte probeerde te geven en jouw raakte gingen we driebanden spelen in de grindbak.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@Raimond613 Bedankt voor je feedback , daar kan ik wat mee gaan zoeken denk ik.Wat jij zegt /ziet klopt uiteraard , maar het vreemde is dat ik voor mijn gevoel niet harder kan , als ik probeer wel sneller te gaan vlieg ik er overal af , lijkt wel griploos op dat moment .In eerste instantie wilde ik mijn stuur etc. de schuld geven , maar daar zit het hem niet in geloof ik.Ik ga kijken of ik vanmiddag wat kan oefenen en maar proberen wat ik eruit kan halen.Nogmaals dank voor de feedback. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Jimmy J. In principe wil ik het vanavond weer proberen , geen idee hoe dat allemaal werkt , maar dat zie ik dan wel .Merk dat er erg veel ervaring zit bij jullie wat betreft iracing en alle afstel/instel mogelijkheden .Voor mij allemaal nieuw en er komt een hoop bij kijken zie ik al.Moet nog erg veel leren , geen idee nog hoe ik de set-ups etc kan vinden /moet aanpassen , maar de tijd zal het leren , veel luisteren , kijken en lezen dan maar.Alvast bedankt voor je aanbod , spreek je waarschijnlijk vanavond wel . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Imac2011 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:53:
@Raimond613 Bedankt voor je feedback , daar kan ik wat mee gaan zoeken denk ik.Wat jij zegt /ziet klopt uiteraard , maar het vreemde is dat ik voor mijn gevoel niet harder kan , als ik probeer wel sneller te gaan vlieg ik er overal af , lijkt wel griploos op dat moment .In eerste instantie wilde ik mijn stuur etc. de schuld geven , maar daar zit het hem niet in geloof ik.Ik ga kijken of ik vanmiddag wat kan oefenen en maar proberen wat ik eruit kan halen.Nogmaals dank voor de feedback. _/-\o_
Had hem al eerder gepost maar bekijk dit eens:

Dat moet je in ieder geval een idee geven van waar je zou moeten kunnen remmen en waar je moet insturen. Nu zal je dit in in het begin zeker niet halen maar houd op Laguna vooral dit in je achterhoofd (dit geld eigenlijk voor iedereen): Die rode curbs die er liggen is je mikpunt. Bij iedere bocht op dit circuit geld, je moet als je daar langs gaat, vol op het gas kunnen en in sommige bochten zelf al er voor. Kan je dit niet, dan ga je of te hard de bocht in, of je stuurt te laat in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Je zou eventueel nog wat rondjes kunnen doen op de School layout. Dan staan er pionnetjes bij je instuurpunt en de punten waar je uit zou moeten komen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

anc schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:57:
Toch wilde ik graag een stukje feedback geven over de planning. Voor mij moet het klaar zijn om 22:00 uur, want anders wordt het te laat. Ik moet altijd een beetje bijkomen van de races en de volgende ochtend begint werk alweer vroeg. Ik weet dat er meer zijn die er zo over denken, maar ik zie het niet terug komen op het forum, dus daarom dat ik erover begin.
Gisteren ben ik tijdens de 2e race gewoon gestopt vanwege de tijd en ik vind dat eigenlijk jammer.
Ik was er gisteren niet bij omdat ik ziek was, maar het was toch altijd rond ~22:05 ofzo afgelopen? Of is er nu een ander schema waardoor het (veel) later wordt?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Ik was er gisteren niet bij omdat ik ziek was, maar het was toch altijd rond ~22:05 ofzo afgelopen? Of is er nu een ander schema waardoor het (veel) later wordt?
Beterschap! Het is iets na 22:00 afgelopen inderdaad.
20:00 - 21:00 Practice
21:00 - 21:15 Quali
21:15 - 21:30 R1 (15m)
21:30 - 21:35 Warmup 5m
21:35 -22:05 R2 (30m, reversed grid).

Dit is grofweg het schema, nu loopt R1 natuurlijk 90s uit en heb je 2 minuten grid tijd + formation lap dus de werkelijke tijden liggen nog ietsje later.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
De kwalificatie zou nog met 5 minuten ingekort kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien Q op 10 minuten houden en R2 op 25 minuten? Dat scheelt toch weer 10 minuten wat opgevuld wordt met gridding en pace laps.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
NickThissen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:22:
Misschien Q op 10 minuten houden en R2 op 25 minuten? Dat scheelt toch weer 10 minuten wat opgevuld wordt met gridding en pace laps.
Als dat ervoor zorgt dat er meer mensen meedoen, dan klinkt dat als een prima idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Arfman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Practice start: 20:00 (1 uur)
Kwalificatie: 21:00 (15 min / 4 laps)
Heat 1: 21:15 (15 min, rolling start)
Heat 2: 21:30 (30 min, rolling start / Full inverses grid)

Wel zat er gisteren een 5min warmup tussen heat 1 en heat 2. Met wat extra tijd voordat de race echt start (2min grid, rollende start ronde) zou het niet veel later dan 22:15 moeten zijn afgelopen. Heb er alleen niet specifiek op gelet hoe laat we gisteren echt klaar waren.
Ik zou dan liever zien dat de sessie gewoon 10 minuten eerder zou beginnen dan dat (vooral) de race wordt ingekort.

[ Voor 20% gewijzigd door Phydomir op 09-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Zou zonde zijn om de race lengte niet gelijk te hebben aan de officiële races lijkt mij. Start de practice server anders iets eerder. 19:45 ofzo?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 13:25
Maurice W schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:03:
Ik heb gisteravond elke grindbak van Laguna Seca wel bezocht :X ...pfff, wat een uitdaging om die Cayman GT4 op de baan te houden.

Het zal voornamelijk aan mijn skills liggen, maar ik krijg óók beduidend minder FFB-details van mijn Thrustmaster T300 dan bij elk andere auto in iRacing. Ik hoop dat snel te fixen want anders gaat de fun er snel vanaf.
Ik heb juist het idee dat deze auto met mijn setup betere feedback geeft. Ik heb wel ffb iets hoger gezet dan bij andere auto's. Met auto geeft hij al 20 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Linc schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Zou zonde zijn om de race lengte niet gelijk te hebben aan de officiële races lijkt mij. Start de practice server anders iets eerder. 19:45 ofzo?
Volgens mij worden dan de kosten ineens iets hoger omdat'ie de twee uur voorbij gaat. Per server natuurlijk minimaal, maar met 24 keer per seizoen toch significant. Iets knippen in de practicetijd zou natuurlijk ook kunnen.
* Wormaap is suf 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 09-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Huh, hoezo dan? het hele idee van de practice iets eerder starten is om dan ook eerder klaar te zijn. Dus dan wordt de totale duur toch ook niet langer?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 13:25
Ik heb mij aangemeldt op de got site. Ik zou graag mee doen met de competitie. Waar kan ik mij hiervoor opgeven?
Wellicht kan ik me het beste even verder voorstellen.

Mijn naam is Erwin, 30 jaar oud en ik kom uit Noord-Brabant. Sinds 3 weken speel ik iRacing en wat een gave nieuwe hobby is het! Ondertussen ben ik mijn rig wat aan het upgrade. Waar ik begonnen ben met een playseat challange en g920 ben is ondertussen mijn Simlab GT1 besteld en heb ik mijn pedalen geupgrade voor Clubsports. Het is toch wat anders dan f1 2019 en forza :) Tot op heden heb ik veel met real life bekende gereden waaronder Flamax hier in dit topic.
Pagina: 1 ... 234 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies