iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 233 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Hmm, nog niet echt overtuigd van de nieuwe Porsche GT4...

Baseline setup is gigantisch onderstuurd. Nou is dat er op zich met een paar klikken wel uit te tunen, maar het gevoel in de voorkant van de auto blijft ontbreken. Force Feedback al flink moeten verhogen, maar nog steeds voelt het niet zo verfijnd als in andere auto's in iRacing. Alsof 'ie net langs de Mac is geweest en er nog twee dienbladen onder z'n voorbanden liggen ofzo.

Ook doen de TC/ABS lights het niet, en werken de RPM-leds op m'n Fanatec niet in deze auto.

Uiteraard leent zijn gewicht en vermogen zich perfect voor cup-racen, maar qua gevoel in de auto had ik er meer van verwacht. Hopelijk ben ik niet de enige en krijgt hij nog wat tweaks.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimmy J. op 04-03-2020 20:10 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Mikailatmaca schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:00:
@Flamax wanneer is die race en wat voor tijden verwacht je dat er gereden moet worden?

Ik ben wellicht geïnteresseerd. 2000 irating ongeveer en ik rijd over t algemeen 1.58 op warme banden
Dan ben je meer als snel genoeg en kun je ons nog een hoop leren.
Ik had je toevallig van de week al een PM gestuurd op iRacing als mede zeeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Ook eindelijk tijd gehad om de GT4 even aan de tand te voelen. Inderdaad FFB erg licht en veel onderstuur maar dat is met setups wel te verminderen denk ik. De ABS lichten die niet werken is een bug, er komt nog een hotfix waarin dit gefixed zal worden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:06
Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:04:

Baseline setup is gigantisch onderstuurd. Nou is dat er op zich met een paar klikken wel uit te tunen, maar het gevoel in de voorkant van de auto blijft ontbreken. Force Feedback al flink moeten verhogen, maar nog steeds voelt het niet zo verfijnd als in andere auto's in iRacing. Alsof 'ie net langs de Mac is geweest en er nog twee dienbladen onder z'n voorbanden liggen ofzo.

Ook doen de TC/ABS lights het niet, en werken de RPM-leds op m'n Fanatec niet in deze auto.

Uiteraard leent zijn gewicht en vermogen zich perfect voor cup-racen, maar qua gevoel in de auto had ik er meer van verwacht. Hopelijk ben ik niet de enige en krijgt hij nog wat tweaks.
Mja, wat meer 'bite' in de voorkant had ik ook wel prettig gevonden. Misschien komt dat ook gewoon door mijn onervarenheid en is het gewoon realistisch hoor :P Gaat in ieder geval sowieso wel leuk racen worden in de league, daar twijfel ik niet aan :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is er behoefte aan een got only gt4 server?
En zo ja, welke basn?

(Ben op TeamSpeak)

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 04-03-2020 21:02 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
Een vraagje over teamspeak. Is er eigenlijk volk die erop zit? Ik bedoel niet tijdens de weekly tournament. Zou leuk zijn om bv imsa races of ilms te doen met GoTers. Kan je wat praten met elkaar. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
JacobsT schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Off-topic: keek net even op je Youtube kanaal.
Ik zag F-Type R en de A12.

Wij hebben elkaar al eens 'ontmoet' op de weg. Men kantoorgebouw is eveneens op de A12.
Als je je die zeer luide C63 AMG Estate herinnert op de A12, dat was ik hehe.
Ik dacht, F-Type R, ga niet onderdoen >:) Wel al ff geleden.
(Had die bijna gekocht ipv men C63 btw, prachtig ding)

Wat ik me wel afvraag aan je video, waarom zoveel buttonboxes?
Ik zie er gewoon niet het nut van in om duizend programmeerbare knoppen te hebben.
Oprechte vraag, geen kritiek.

[...]

Gisteren aangereden door iemand met de motorkap open geklapt op het lange rechte stuk. Week ineens uit naar rechts met een onvermijdelijke crash tot gevolg met ik die aan het inhalen was. Denk dat hij blind was hehe
Haha, Met zoveel knoppen kan ik flamen tijdens de race via binds :*) :*) :*) jk
Ik had ze, dus heb ze gewoon gemonteerd. De meeste gebruik ik wel.
Wat A12 betreft. Ik herinner mij niet direct een luide E63 :/ Hoelang geleden is dat?
Meestal negeer ik dat als ze vragen voor een stoplicht sprintje :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Erind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:27:
Een vraagje over teamspeak. Is er eigenlijk volk die erop zit? Ik bedoel niet tijdens de weekly tournament. Zou leuk zijn om bv imsa races of ilms te doen met GoTers. Kan je wat praten met elkaar. :P
Zo af en toe. Leden van GoT kunnen 'm vrij gebruiken. Er zitten genoeg kanalen op. Vanavond hebben we met een groepje de GT4 geprobeerd en wat setup te Tweaken.
Ik heb vorig weekend met @ZFLaSH nog met de eLMS meegedaan. Dan gaan we gewoon in één van de kanalen zitten.

Mijn setup van vanavond heb ik hier geupload. Dit is dus voor de Porsche Cayman GT4 op Donnington.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
Luckeh schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
[...]

Zo af en toe. Leden van GoT kunnen 'm vrij gebruiken. Er zitten genoeg kanalen op. Vanavond hebben we met een groepje de GT4 geprobeerd en wat setup te Tweaken.
Ik heb vorig weekend met @ZFLaSH nog met de eLMS meegedaan. Dan gaan we gewoon in één van de kanalen zitten.

Mijn setup van vanavond heb ik hier geupload. Dit is dus voor de Porsche Cayman GT4 op Donnington.
Nice ,sebiet eens kijken. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Erind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Haha, Met zoveel knoppen kan ik flamen tijdens de race via binds :*) :*) :*) jk
Ik had ze, dus heb ze gewoon gemonteerd. De meeste gebruik ik wel.
Wat A12 betreft. Ik herinner mij niet direct een luide E63 :/ Hoelang geleden is dat?
Meestal negeer ik dat als ze vragen voor een stoplicht sprintje :P
Was meer een geluidsconcert dan een sprintje. Doe ik niet aan mee op de openbare weg.
Al even geleden hoor maar oranje R's zie je niet vaak dus vrij zeker dat het jij wel geweest bent.

Je gaf toch ook even leuk gas voor de na ontbranding dus ik dacht, doe ik ff mee ;)
Laatst nog 2 weken met de F-type V8 rondgereden. Topkeuze!

Ik lijk gewoon niet zoveel knoppen nodig te hebben. Voor de nodige flame zouden ze wel kunnen helpen.
Zeker in de pickup cup kan je dergelijke binds wel gebruiken :P

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
JacobsT schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Was meer een geluidsconcert dan een sprintje. Doe ik niet aan mee op de openbare weg.
Al even geleden hoor maar oranje R's zie je niet vaak dus vrij zeker dat het jij wel geweest bent.

Je gaf toch ook even leuk gas voor de na ontbranding dus ik dacht, doe ik ff mee ;)
Laatst nog 2 weken met de F-type V8 rondgereden. Topkeuze!

Ik lijk gewoon niet zoveel knoppen nodig te hebben. Voor de nodige flame zouden ze wel kunnen helpen.
Zeker in de pickup cup kan je dergelijke binds wel gebruiken :P
Die is asociaal luid, vooral met die pops and bangs. De kans is idd groot dat ik het geweest ben ;) of een witte M4 op de A12. Dagelijkse woon werk verkeer dus we komen elkaar nog tegen zeker :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Erind schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:53:
[...]

Die is asociaal luid, vooral met die pops and bangs. De kans is idd groot dat ik het geweest ben ;) of een witte M4 op de A12. Dagelijkse woon werk verkeer dus we komen elkaar nog tegen zeker :P
Jaguar & BMW. Goede combo ;)
In merken keuze lopen we gelijk, maar de auto zijn zeer verschillend. Hier een luide XK8 van '97 met speciaal op maat gemaakte uitlaat van EPS. En een BMW reissloep (5).
On topic weer. Gister wat rondjes gereden met de GT4. Wat een andere auto dan de M8. Misschien verstandig om wat oefenrondjes te organiseren de komende dagen, want zeker de eerste 1-2 rondjes is het een draak van een auto en daarna is het vooral vroeg remmen, trail braken en gedoseerd op het gas. Maar ik kan er zeker wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:23:
[...]

In merken keuze lopen we gelijk, maar de auto zijn zeer verschillend. Hier een luide XK8 van '97 met speciaal op maat gemaakte uitlaat van EPS.
Een EPS uitlaat :).Ik heb die ook onder mijn Corrado zitten. Klinkt lekker warm met een diepe roffel.

De Cayman is een stuk lastigere auto dan de M8 en zeker in combi met het nieuwe bandenmodel, dus ik zou zeker aanraden even te oefenen. Ik begin hem een beetje door te krijgen, maar dit ding ben je zo kwijt. Hij had bij mij overstuur en bij aanremmen onderstuur, dus dat beloofd wat. Oh, de 1e versnelling kun je gewoon vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Gister de 1e rondjes met de Cayman op LimeRock gereden. Inderdaad heel anders dan het slagschip wat we M8 noemden :p

Klopt het dat het ding een dual-clutch bak heeft ala Jetta? Merkte dat m'n koppeling gister niks deed namelijk :)

Out-of-the-box FF was veel te licht, maar wat er na 2 rondjes door de 'auto-ffb' van gemaakt werd was wel weer het andere uiterste, die setting mocht ik nog even halveren voor dat ie rijdbaar werd. Zoals @JoepW ook al aangeeft, vooral de 1e rondjes is ie niet heel grappig (onderstuuuuuuur), en verder is het sowieso vrij vroeg remmen, en erg smooth rijden. De rondjes die voor mij uiteindelijk het snelste waren, waren degene waarin ik eigenlijk totaal niet mijn best deed om snel te zijn. Ik weet dat dat voor behoorlijk veel autos zo werkt, maar heb er altijd moeite mee om dat in de praktijk te brengen :p

Verder wel leuk autotje, maar vereist even omschakelen na de M8 :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 05-03-2020 08:19 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Koppeling werkte bij mij ook niet, dat is wel ff opletten inderdaad.

Wel grappig, dat nieuwe schademodel. Ik reed expres m'n achtervleugel eraf op Zandvoort (zachtjes achteruit de bandenstapel in) en mooi dat ik hem qua achterkant meteen verloor bij de eerste de beste bocht die een beetje downforce vereist *D Leuk hoor.

Hopelijk de komende dagen tijd om een oefensessie bij te wonen, kan ik ook gelijk wat setups testen en kijken wat het beste bevalt. Misschien vanavond iets organiseren?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 06:23:
[...]

In merken keuze lopen we gelijk, maar de auto zijn zeer verschillend. Hier een luide XK8 van '97 met speciaal op maat gemaakte uitlaat van EPS. En een BMW reissloep (5).
On topic weer. Gister wat rondjes gereden met de GT4. Wat een andere auto dan de M8. Misschien verstandig om wat oefenrondjes te organiseren de komende dagen, want zeker de eerste 1-2 rondjes is het een draak van een auto en daarna is het vooral vroeg remmen, trail braken en gedoseerd op het gas. Maar ik kan er zeker wel aan wennen.
Vooral kwalificeren is wel nog lastig op 2 rondjes.
"Zou ik durven voor een fast lap te gaan?" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
De Cayman heeft geen koppeling dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@BM idd heeft de Porsche geen koppeling. Start is overigens rollend in de races.
@JacobsT We hebben 4 rondjes in de kwalies in ons wekelijkse toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Luckeh schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:48:
[...]
Cool, deze ga ik vanavond eens proberen! Had er gister eentje van het iRacing forum gehaald, maar daarmee kon de auto niet eens recht door haha. Ding zwabberde gewoon over het rechte stuk (sorry ook nog voor die tik van achter :+)

Aangezien jij dezelfde stuur-combi hebt als ik: ben jij nu wel tevreden met de FFB van de GT4? En heb je nog meer getweaked behalve die FFB slider van 3,6 naar 7,nogwat? Want gisteravond leek het bij mij wel alsof er een soort deadzone in zat. Van links naar rechts bewegen op een recht stuk om de banden op te warmen was ook onmogelijk: 0 gevoel in het stuur en 50% kans op spinnen.

Ik vond het oprecht zo waardeloos, dan als we er met de Tweakers cup niet in zouden rijden, ik voor een refund gegaan was.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 05-03-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:09:
[...]
Cool, deze ga ik vanavond eens proberen! Had er gister eentje van het iRacing forum gehaald, maar daarmee kon de auto niet eens recht door haha. Ding zwabberde gewoon over het rechte stuk (sorry ook nog voor die tik van achter :+)

Aangezien jij dezelfde stuur-combi hebt als ik: ben jij nu wel tevreden met de FFB van de GT4? En heb je nog meer getweaked behalve die FFB slider van 3,6 naar 7,nogwat? Want gisteravond leek het bij mij wel alsof er een soort deadzone in zat. Van links naar rechts bewegen op een recht stuk om de banden op te warmen was ook onmogelijk: 0 gevoel in het stuur en 50% kans op spinnen.

Ik vond het oprecht zo waardeloos, dan als we er met de Tweakers cup niet in zouden rijden, ik voor een refund gegaan was.
Dat onmogelijke weggedrag in de eerste 2 rondjes is ‘as designed’. En de auto blijft listig. Maar er is absoluut wel mee te racen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Dat onmogelijke weggedrag in de eerste 2 rondjes is ‘as designed’. En de auto blijft listig. Maar er is absoluut wel mee te racen ;)
Wie heeft het over de eerste 2 rondjes? :) Ook in lap 15 heb ik nog 0 gevoel in het stuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Jimmy J. op 05-03-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:04:

Ik vind de Porsche GT4 juist een heel leuke auto om mee te rijden. De FFB kan inderdaad wel wat beter. Het onderstuur hoort wel een beetje bij veel Porsches, gewoon wat minder hard de bocht in en tailbraken. De Assetto Corsa versie is veel lastiger, die heeft eerst onderstuur en daarna enorm veel midcorner overstuur. Dat laatste heeft deze versie tenminste niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Nog niet de kans gehad om te rijden, maar als ik zo de comments lees denk ik: O Ohhhh

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb gisteren een paar rondjes Nordschleife gedaan met de GT4. Wel een leuke auto, ook best makkelijk om te rijden. Remmen is echt makkelijk, kan je eigenlijk niks aan fout doen, nog geen 1 keer achterstevoren gegaan met baseline teminste. Alleen uitkomen bocht moet je wel goed opletten als je een hobbeltje pakt ofzo.

Koude banden vind ik nog wel meevallen trouwens. Gewoon iets eerder remmen, maar nog steeds prima te rijden.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Ik stel voor dat @JoepW gewoon een Cayman GT4 koopt, dagje Zandvoort afhuurt en wij allemaal eens mogen testen om te zien hoe zich dat verhoudt tot de sim. Lijkt me meest efficiënte! ;)

Zou best nog leuk zijn, trackday met GoT. Veronderstel dat hier nog wel mensen op circuit rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
pauluzmuller schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:53:
Nog niet de kans gehad om te rijden, maar als ik zo de comments lees denk ik: O Ohhhh
Ik heb er ook nog niet mee gereden en zal waarschijnlijk nog wel enige tijd duren omdat m'n wheelbase ter reparatie weg is. Maar ben wel benieuwd...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JacobsT schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:11:
Zou best nog leuk zijn, trackday met GoT. Veronderstel dat hier nog wel mensen op circuit rijden?
Ik weet niet of dat helemaal gaat werken met mijn Toyota Prius 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Arfman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet of dat helemaal gaat werken met mijn Toyota Prius 8)7
Semi-slicks? :9

Ik bied dan gerust wat passagiersritjes aan!
Verse onderbroeken moet je zelf maar voor zorgen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 05-03-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
JoepW schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:17:
[Afbeelding]

Ik stel het volgende programma voor het wekelijkse toernooi van Seizoen 2 - 2020:

[Afbeelding]

Edit: En natuurlijk met de Porsche GT4
Ziet er goed uit, nu mijn irating omhoog brengen dan doe ik ook mee :)

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met mijn DD vind ik juist de FBB erg goed.
Je voelt perfect onder en overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik stel voor dat @JoepW gewoon een Cayman GT4 koopt, dagje Zandvoort afhuurt en wij allemaal eens mogen testen om te zien hoe zich dat verhoudt tot de sim. Lijkt me meest efficiënte! ;)

Was toevallig vanochtend aan het kijken of ik een dagje Zandvoort kan meepakken voordat het F1 geweld daar losbarst. Enige wat me nog doet twijfelen is dat er vaak ook een hoop €500,- pauper auto's meerijden die ik liever niet in de zijkant van daily driver tref. Hier krijg ik echt rillingen van.
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:39:
Apart dat er zoveel verschil in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 05-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]
Was toevallig vanochtend aan het kijken of ik een dagje Zandvoort kan meepakken voordat het F1 geweld daar losbarst. Enige wat me nog doet twijfelen is dat er vaak ook een hoop €500,- pauper auto's meerijden die ik liever niet in de zijkant van daily driver tref. Hier krijg ik echt rillingen van.

[...]
Je haalt er dan ook het vrij rijden event uit. Dergelijke events kan iedereen voor een zeer klein bedrag (<50 euro) een half uurtje op circuit gaan rijden dus de instapdrempel is laag, met als gevolg dus mensen die er niet echt thuishoren of die geen flauw idee hebben wat ze doen.

Altijd naar echte trackdays gaan (volledige dag, open pitlane) en je ziet dit zelden. Heb nog nooit dergelijke situaties meegemaakt op zo'n events en ik blijf weg van vrij rijden en zogenaamde touristfahrten.

16 maart rij ik met Lotus on Track op Spa, 22 maart Clastres (superleuk circuit btw)

Ik ga deze maal ook wel is proberen wat races mee te pikken met GoT.
Gaat beetje van men schema afhangen. Ik probeer sowieso wekelijks 1 officiële race mee te pikken dus misschien kan ik erna altijd nog even een GoT race erin knijpen. Ik ga toch de IMSA serie weer rijden, al laat ik deze keer de AMG en R8 achter me en wordt dit ingeruild voor de GT4 dit seizoen. Can't wait! Gaan echt heerlijke races worden imho! 8)
Heb je toe setup aangepast? Standaard lijkt de Cayman veel teveel toe te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 05-03-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
JacobsT schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Je haalt er dan ook het vrij rijden event uit. Dergelijke events kan iedereen voor een zeer klein bedrag (<50 euro) een half uurtje op circuit gaan rijden dus de instapdrempel is laag, met als gevolg dus mensen die er niet echt thuishoren of die geen flauw idee hebben wat ze doen.

Altijd naar echte trackdays gaan (volledige dag, open pitlane) en je ziet dit zelden. Heb nog nooit dergelijke situaties meegemaakt op zo'n events en ik blijf weg van vrij rijden en zogenaamde touristfahrten.

Heb je toe setup aangepast? Standaard lijkt de Cayman veel teveel toe te hebben.
Thanks, dat wist ik niet (dat vrij rijden voor <50,- mogelijk was). Wou zelf idd een trackday via Driving Fun of iets doen.

Ontopic: Heb zelf wel met de toe gespeeld gisteren. Daarmee kon ik het zwabberen op het rechte stuk wel redelijk oplossen, maar het deadzone-gevoel in m'n FFB helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
De baseline is prima mee te rijden en ook vrij makkelijk, alleen was hij vrij braaf en wat langzaam. De setup die we gisteren hadden was behoorlijk uitdagend en ook best snel alleen waren we het er unaniem over eens dat het nog niet echt helemaal ok was.

Verder een leuke auto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind

Ja zeker Spa en Zolder ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:42:
[...]

[...]
Apart dat er zoveel verschil in zit.
Hahaha wtf is die bmw op 2.22 aan het doen. >:)

Ik gebruik momenteel de DD1 en heb alleen de natural friction moeten verhogen naar 8, dan voelt de GT4 perfect voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Belangrijke update voor 20s2:

- Implemented some measures to prevent users from unrealistically enhancing their tires' performance during Qualifying sessions.

Deze houdt in dat wanneer je tijdens de kwalificatie onder de 50 km/h komt, de temperatuur in je banden gereset wordt! Maakt niet uit wanneer, outlap, hotlap, overal. Niet onder de 50 komen dus. Super kut als je per ongeluk spint tijdens je outlap, of een hairpin gewoon 'at ease' neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:35:
Belangrijke update voor 20s2:

- Implemented some measures to prevent users from unrealistically enhancing their tires' performance during Qualifying sessions.

Deze houdt in dat wanneer je tijdens de kwalificatie onder de 50 km/h komt, de temperatuur in je banden gereset wordt! Maakt niet uit wanneer, outlap, hotlap, overal. Niet onder de 50 komen dus. Super kut als je per ongeluk spint tijdens je outlap, of een hairpin gewoon 'at ease' neemt.
Hebben ze gedaan om te zorgen dat mensen niet in een outlap bewust aan het spinnen of tire burning doen om banden op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:35:
Deze houdt in dat wanneer je tijdens de kwalificatie onder de 50 km/h komt, de temperatuur in je banden gereset wordt!
Dat klinkt niet erg realistisch / sim-like..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:30

Niellie41

[object Object]

Het is altijd een balans tussen 'ultieme realisme' en een eerlijke competitie. Uiteindelijk bepaald iRacing de regels in iRacing.

Het is misschien niet 'realistisch', maar het is wel noodzakelijk omdat een kleine groep hier misbruik van heeft gemaakt. Dit is dan een snelle fix voor het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 05-03-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik vind het ook niet echt een goede fix.

Iets in de trant van 'als wiespin langer dan x seconden = reset banden' had ik een betere oplossing gevonden. Nu kun je als onschuldige ook de sjaak zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Het is wel grappig weer dat iedereen meteen een mening klaar heeft na 1 dag testen. Ik ga er niet meer over zeggen maar er speelt veel meer dan mensen nu denken. Het zou bijv ook niet moeten voorkomen dat je in een normale hairpin tegen deze limiet aanloopt, als dat wel zo is dan is er iets mis gegaan in de implementatie en zou je dat even aan support moeten melden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat @NickThissen ook zegt, eerst kijken wat het oplost en dan helpen bouwen aan de verdere groei er van. Bedoel ze doen hun best met een oplossing te komen en onsportief gedrag tegen te gaan. Dus feedback is goed maar zou het juist opbouwend doen :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je ziet nu precies wat er gebeurt als er geld bij komt kijken. Zelfde heb ik meegemaakt in de LANparty scene begin 2000, ineens kwamen er "pro teams" met "managers" die alleen voor prijzengeld naar LANs kwamen en zodra ze eruit lagen, gingen klagen en/of meteen weggingen. Sfeerverpestend.

Je ziet nu met de Porsche cup hetzelfde. Mensen die het lijntje opzoeken qua sportiviteit, allerlei exploits proberen te vinden in het bandenmodel, tot treurnis aan toe opheldering vragen over de regels in de hoop dat er een voor hun gunstig antwoord uitkomt, etc.

Ik ben blij dat ik lekker in de GT4 kan gaan racen komend seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:20:
Ik vind het ook niet echt een goede fix.

Iets in de trant van 'als wiespin langer dan x seconden = reset banden' had ik een betere oplossing gevonden. Nu kun je als onschuldige ook de sjaak zijn.
Nja, dan heb je weer daar een discussie over of over de hoeveelheid seconden. De discussie zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Klopt, ik heb m'n FFB voor de Cayman op 7.x gezet. Dat was een groot verschil (met de "auto" setting schiet hij overigens door naar 16).
Opwarmen is ontzettend lastig en dat slingeren moet oh zo ontzettend voorzichtig. Je kan wel wat burnouts doen om de achterbanden warm te krijgen.

edit: er was nog een pagina met posts...de 50km/u grens had ik nog niet gezien :s

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 05-03-2020 13:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Kun je jouw simucube settings even sharen?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedemiddag allemaal,

Ik dacht laat een gedag zeggen. Ik speel nu een paar jaar (niet heel actief) Iracing en de laatste tijd probeer ik weer wat actiever te zijn. Zodoende kwam ik dit topic tegen :-)

Ik ben momenteel bezig met het uitkiezen van een geschikte DD wheel (twijfel tussen Fanatec DD1 en Simubuce 2 Pro), maar daar reageer ik nu niet voor :-). Gewoon om even gedag te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giaccotto schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:27:
Goedemiddag allemaal,

Ik dacht laat een gedag zeggen. Ik speel nu een paar jaar (niet heel actief) Iracing en de laatste tijd probeer ik weer wat actiever te zijn. Zodoende kwam ik dit topic tegen :-)

Ik ben momenteel bezig met het uitkiezen van een geschikte DD wheel (twijfel tussen Fanatec DD1 en Simubuce 2 Pro), maar daar reageer ik nu niet voor :-). Gewoon om even gedag te zeggen.
Welkom!
diknmuis schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:58:
[...]
Kun je jouw simucube settings even sharen?
Doe ik zo ff in een DM

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 05-03-2020 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Welkom!

[...]

Doe ik zo ff in een DM
Share die dan ook maar met mij :D aangezien de simucube sport mijn kant op aan het komen is.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Zijn er hier eigenlijk ook tweakers met het DD1 Podium wheel van Fanatec? Ben wel benieuwd naar de ervaringen namelijk. Over de simucube 2 wheels lees ik niets dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ja hoor. Dat zijn @Jimmy J. en @Luckeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giaccotto schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:04:
Zijn er hier eigenlijk ook tweakers met het DD1 Podium wheel van Fanatec? Ben wel benieuwd naar de ervaringen namelijk. Over de simucube 2 wheels lees ik niets dan lof.
SVP stuur etc. vragen hier stellen: Racesturen, servo's en pedalen
We proberen de boel zo veel mogelijk on-topic te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Sorry, zal er niet op doorvragen. Was puur interesse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@diknmuis & @Blerf Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
De 2020S2 kalender is uit en de M8 heeft nog steeds een eigen serie gelukkig :).

Dit staat erbij vermeld:

BMW 12.0 Challenge - 2020 Season 2 - Fixed
BMW M8 GTE
Rookie (4.0) --> Pro/WC (4.0)
Races at 30 past every hour

Wat betekent het dikgedrukte? Is dat de minimale rank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Dat is idd de minimale rank.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:34:
De 2020S2 kalender is uit en de M8 heeft nog steeds een eigen serie gelukkig :).

Dit staat erbij vermeld:

BMW 12.0 Challenge - 2020 Season 2 - Fixed
BMW M8 GTE
Rookie (4.0) --> Pro/WC (4.0)
Races at 30 past every hour

Wat betekent het dikgedrukte? Is dat de minimale rank?
Idd betekend dat de minimale tot maximale licentie en safety rating.
Overigens had ik het schema al gepubliceerd :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Idd betekend dat de minimale tot maximale licentie en safety rating.
Overigens had ik het schema al gepubliceerd :X
Thanks!

Achja....spuit 11 he :+.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben klaar voor Seizoen 2 2020 met de Porsche.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMDGJdfAMAoq2tbOmbtv8fj8W4Y=/f/image/DxZfme0lcki3TCR8MZjl283J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ehm .. heeft iemand de L79 en HPD al eens geprobeerd na de patch?

HOLY SMOKES!

Ik weet niet of ik geluk had met de (hosted) sessies qua weer, maar die auto's zijn ineens GAAF geworden! Beide zijn goed op te vangen, overstuur is goed te corrigeren, iets te vroeg op het gas betekent iets gas terugnemen en hij komt weer terug, het is echt geweldig! Ben benieuwd of ik de enige ben hier die er iets van merkt maar ik heb net 2 sessies gedaan en echt met een smile van oor tot oor in de rig gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:56:
Ehm .. heeft iemand de L79 en HPD al eens geprobeerd na de patch?

HOLY SMOKES!

Ik weet niet of ik geluk had met de (hosted) sessies qua weer, maar die auto's zijn ineens GAAF geworden! Beide zijn goed op te vangen, overstuur is goed te corrigeren, iets te vroeg op het gas betekent iets gas terugnemen en hij komt weer terug, het is echt geweldig! Ben benieuwd of ik de enige ben hier die er iets van merkt maar ik heb net 2 sessies gedaan en echt met een smile van oor tot oor in de rig gezeten.
ja ik las dat se l79 heel leuk geworden is.
Morgen of zo eens testen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:49:

[Afbeelding]
Ik ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/623cs-3hioAIloleiMfbhFs-IHw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/eroAiExhrHqvEN4XqOCSjv3m.jpg?f=fotoalbum_large

Of ja... qua livery dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erind
Giaccotto schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:04:
Ik heb de DD1. Ben daar wel tevreden van en er is flex als je geen schroef gebruikt. Als je vragen hebt daarover pm mij zodat het hier on topic blijft

[ Voor 8% gewijzigd door Erind op 05-03-2020 22:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Gister ook de eerste paar rondjes gereden in de nieuwe GT4, wat een leuk autotje. Het voelt echt natuurlijk aan, redelijk voorspelbaar en goed handelbaar. Dat wordt een leuk seizoen. Zoals iemand hier ook al zei: Het voelt een beetje als de skip voor de tin tops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
garriej schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:48:
Gister ook de eerste paar rondjes gereden in de nieuwe GT4, wat een leuk autotje. Het voelt echt natuurlijk aan, redelijk voorspelbaar en goed handelbaar. Dat wordt een leuk seizoen. Zoals iemand hier ook al zei: Het voelt een beetje als de skip voor de tin tops :+
En laat de Skip nou mijn favoriete auto zijn in Iracing! Gisteren dus de Cayman getest, rijdt lekker. Nu nog sneller worden (minder langzaam).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 13:25
Ik vind persoonlijk de skip toch een stuk wendbaarder voelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteren in de Corvette (GT1) gereden voor het nieuwe seizoen. Ik hoop echt dat er weer wat leven in de GT Challenge wordt geblazen. Het blijft toch een genot om in deze auto te rijden.

Er is iemand die een goede baseline setup heeft gemaakt. Deze werken nog steeds. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Xenophoben schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:15:
Ik vind persoonlijk de skip toch een stuk wendbaarder voelen :p
Ik heb inmiddels wel door dat je de GT4 echt diep de bocht in moet remmen om m ingestuurd te krijgen. De enorm onderstuurde baseline setup helpt ook niet echt...

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Raimond613 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:33:
[...]

Ik heb inmiddels wel door dat je de GT4 echt diep de bocht in moet remmen om m ingestuurd te krijgen. De enorm onderstuurde baseline setup helpt ook niet echt...
Ach ja, gewoon weer een auto die je moet leren kennen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

Ik heb dan wel maar een uurtje gereden met de nieuwe GT4 maar zo onderstuurd vond ik hem eigenlijk niet. Had meer moeite met de koude banden en overstuur wat moeilijk op de vangen is. Op warme banden gaat dat iets beter maar als je iets te laat bent dan is er geen houden meer aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat is die week 13 toch fijn om te rijden! Elke keer na een race 1 minuut de tijd om de volgende race te joinen. Heerlijk!

Weet iemand waarom dit niet standaard zo is bij iRacing? Ik ken volgens mij geen enkele klasse met 2 races per uur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Omdat lobby's dan minder goed gevuld raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 24-09 17:56
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:09:
@BM idd heeft de Porsche geen koppeling. Start is overigens rollend in de races.
@JacobsT We hebben 4 rondjes in de kwalies in ons wekelijkse toernooi.
Serie heeft staande start toch?
JoepW schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:49:

[Afbeelding]
Die wielen hey...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:25:
Wat is die week 13 toch fijn om te rijden! Elke keer na een race 1 minuut de tijd om de volgende race te joinen. Heerlijk!

Weet iemand waarom dit niet standaard zo is bij iRacing? Ik ken volgens mij geen enkele klasse met 2 races per uur toch?
Je kan je al inschrijven voor de volgende race als je nog in game zit. Dus even alt-tab, withraw en de volgende joinen als qualy over is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Serie heeft staande start toch?

[...]

Die wielen hey...
In het schema staat rollend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKQ5d0caFhHCFW-Blc9o6Z45Iaw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/0RUutnoCem3RA74y3laqhjMP.jpg?f=fotoalbum_large

En tja moet er toch iets hoerigs aan maken :P

[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 06-03-2020 10:51 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Inmiddels ook een race gedaan met de Porsche gisteren op de oude Silverstone, expres niet gekwalificeerd. En dan zie je na een paar bochten al gelijk hoe week 13 races gaan :D

Ingaan 2e ronde doe ik ook een actie die ik tijdens een officiele race niet zo snel zou proberen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hahaha, wat een mazzel toen je er tussendoor ging.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:09
Linc schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:
Ìngaan 2e ronde doe ik ook een actie die ik tijdens een officiele race niet zo snel zou proberen.
Maar wat een heerlijke move O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Je kan je al inschrijven voor de volgende race als je nog in game zit. Dus even alt-tab, withraw en de volgende joinen als qualy over is :D
Echt waar? Wordt je dan niet uit de sessie gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
Linc schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:
Ingaan 2e ronde doe ik ook een actie die ik tijdens een officiele race niet zo snel zou proberen.
Geniaal *O* *O* .

Maar inderdaad, alleen in week 13 :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Echt waar? Wordt je dan niet uit de sessie gegooid?
nee zeker niet, je spel blijft open en het resultaat telt mee. Niet je spel tussendoor afsluiten en als ie crashed ben je de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
SytseHartvelt schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Maar wat een heerlijke move O+
Inderdaad wat een move!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb een vraag gericht aan de youtubers onder ons. Klopt het dat het in de iRacing replay niet mogelijk is om een button te assignen aan een camera (groep) ?. Ik kan wel met c en control-c door de camera-groepen heen lopen maar ik vind nergens terug waar ik buttons kan assignen aan camera groepen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens mij niet. Ik zou liefst ook door een beperkte groep camera's cyclen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:25:
Volgens mij niet. Ik zou liefst ook door een beperkte groep camera's cyclen.
moet je ipitting byv gebruiken dan kun je dingen volgens mij dit soort dingen wel doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PortoNL
Ook maar een livery gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejLO3UeGQ4iiRvXztU-wW-OD760=/800x/filters:strip_icc()/f/image/zfJ3HZ6AV0Teimb5ByAoDu5d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Als ik zelf zo door de Photoshop-templates heenklik, vind ik het allemaal maar onduidelijk. Is er ergens een goede 'how to get started' voor het maken van een livery? Ik ben echt niet bang voor een beetje Photoshop (ben nondeju niet voor niets F&V mod :+), maar hier kom ik nog niet direct mee weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Wormaap schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:30:
Als ik zelf zo door de Photoshop-templates heenklik, vind ik het allemaal maar onduidelijk. Is er ergens een goede 'how to get started' voor het maken van een livery? Ik ben echt niet bang voor een beetje Photoshop (ben nondeju niet voor niets F&V mod :+), maar hier kom ik nog niet direct mee weg :P
Ook hier wel interesse! Ik heb op het iracing forum de vraag gesteld of iemand wat liveries kan maken voor mij tegen vergoeding. Zou leuk zijn men bedrijf op de livery te hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik heb vorig jaar een keer een eigen vrij simpele paint gemaakt mbv de instructievideos van Jamie's designs. Hij gebruikt overigens het gratis programma Gimp ipv paint shop.

1e deel:
YouTube: iRacing Gimp Tutorial #1, Beginning Basics

Ps zijn stem is enigszins vervormd door een verwijderd gezwel maar ik was daar na een paar minuutjes wel aan gewend.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:30:
Als je een beetje kan photoshoppen is het vrij basic.

- Open het gedownloade PSD bestand.
- Zet de 'wire' layer aan
- Zoek uit waar welke body panelen zitten (is bij de Porsche vrij makkelijk, maar Formule auto's kunnen pittig zijn qua sidepods e.d.)
- Lekker kleuren, knippen en plakken (je hoeft niet per se de beschikbare templates te gebruiken) tot je het gewenste resultaat hebt
- Zet de 'wire' layer weer uit
- Opslaan als Targa
- Uploaden naar TradingPaints

iRacing of TradingPaints doet uiteindelijk niks met alle layers e.d., dus hoe netjes of slordig je PSD file / layer-opbouw uiteindelijk is maakt niet zoveel uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimmy J. op 06-03-2020 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Je hoeft natuurlijk niet naar Tradingpaints te uploaden tot je klaar bent; je kan ook even je paint file (car_123456 met je nummer) steeds overschrijven, en dan in de sim even refreshen (Ctrl+R). Maak daar een Action van in photoshop en dan gaat het lekker rap :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
En als je de locatie en/of richting van de grote panelen wil bepalen, zet er tekst op icm een kleur. Zo zie je het gelijk wanneer er per ongelijk een paneel gespiegeld is OF er een geval is waar 2 panelen hetzelfde stukje texture gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In de TS staat natuurlijk ook over het maken van liveries wat uitleg: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:00:
In de TS staat natuurlijk ook over het maken van liveries wat uitleg: Klik
Die placefinder is wel briljant in zijn eenvoud :)

Ook thanks voor de anderen! Eens kijken of ik komend seizoen met een zelfgemaakte livery kom rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Ga vanavond maar eens voor het eerst oefenen met die GT4. Is er inmiddels een redelijke setup samengesteld? Of gewoon starten met de baseline setup?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist mijn 2de race gewonnen. Dit keer in de Indycar. Ik was na de 30 ronden 4de overall en eerste bij de Indycars. De eerste drie waren van een snellere klasse.
Maar wat een chaos is zo’n race zeg. Veel crashes en mensen die gelijk vanuit de pist de baan op rijden en niet de lijn volgen tot waar je de baan op mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TonCoronel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:53:
Ga vanavond maar eens voor het eerst oefenen met die GT4. Is er inmiddels een redelijke setup samengesteld? Of gewoon starten met de baseline setup?
Lucas heeft iets terug een gedeeld die wel aardig ging.

[ Voor 70% gewijzigd door JoepW op 06-03-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:30:
Lucas heeft iets terug een gedeeld die wel aardig ging.
Ik had deze setup al met Ton gedeeld via PM. Voor degene die de post niet hebben gezien en niet teveel willen zoeken. Bij deze een share die tot zondag beschikbaar is: https://1drv.ms/u/s!AmsyZYFpa5nlga9QtZVdHz0rhh0sbQ?e=oG5vSd

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 233 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies