iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
smollynl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:44:
Is er al een definitief besluit welke serie en auto we gaan volgen met de GoT racing?
We gaan waarschijnlijk met de Porsche GT4 rijden, maar welke serie heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb enkel de series waar de auto in rijdt nog niet naar gekeken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:33:
[...]

We gaan waarschijnlijk met de Porsche GT4 rijden, maar welke serie heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb enkel de series waar de auto in rijdt nog niet naar gekeken.
Ik hoor het graag want dan kan de bestelling de deur uit vd Porche en de missing tracks met wat korting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Volgens mij is het ook nog niet helemaal bekend toch? Wel dat de Porsche in de IMSA Michelin Pilot Challenge gaat rijden naast de Audi RS3 LMS.

Schedule is hier te vinden:
https://members.iracing.c...wnloadAttach/2561555.page

Maar er zou ook een aparte serie komen, tenminste dat had ik initeel begrepen, echter staat deze niet vermeld in de voorlopige S2 schedule (maar daar staat de 718 ook niet bij de IMSA challange).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
onsgeluk schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:15:
[...]

Als bezitter van een AM4 GB-bord raad ik je met klem aan het daarvoor bestemde topic in te duiken. Hoewel het een prachtig platform is zijn er nogal wat issues met GB borden in het algemeen en de goedkopere MSI borden. Er zitten daar een aantal “know-it-all tweakers” die je heel snel wegwijs kunnen maken. Als het louter om gamen gaat en je niet voor een 3900 of 3950 gaat, zie ik trouwens de meerwaarde van een x570 chipset met zware vrm’s niet in.

Maar nogmaals, duik het daarvoor bestemde topic in. Veel ervaringsdeskundigen daar die je een miskoop kunnen besparen.
Kun je mogelijk aangeven welk specifiek topic je bedoelt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
TonCoronel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:47:
Volgens mij is het ook nog niet helemaal bekend toch? Wel dat de Porsche in de IMSA Michelin Pilot Challenge gaat rijden naast de Audi RS3 LMS.

Schedule is hier te vinden:
https://members.iracing.c...wnloadAttach/2561555.page

Maar er zou ook een aparte serie komen, tenminste dat had ik initeel begrepen, echter staat deze niet vermeld in de voorlopige S2 schedule (maar daar staat de 718 ook niet bij de IMSA challange).
Het lijkt me ook wel dat er een aparte cup komt. Al is het maar om de verkoop van de GT4 te boosten.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Volgens mij komt er inderdaad nog wel eem aparte cup, echter schijnen ze dit pas te kunnen schedulen als de auto daadwerkelijk gereleased is. Ik verwacht dus morgen wel een geupdate schedule inclusief de aparte serie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
Niet zo goed als Johnny, maar ben wel trots op m'n eerste volledige seizoen iRacing, waarbij ik een mooie top 10 plek heb weten te halen tussen alle 8409 deelnemers. Veel bekende namen mogen tegen komen ook, waaronder DTM en Formule 2 coureurs. Volgend seizoen ga ik me denk ik focussen op de Simucube Formula 3 series, met iets langere races, en open setups. Als de bandjes eenmaal warm zijn op dat ding, is het echt een fijn scheurijzertje :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oft1CCE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik vind de GT4 een prima keuze voor de tweakers serie, altijd leuk een nieuwe auto.

Echter als er twee series zijn waarin de auto rijd, gaat mijn voorkeur uit naar langere races. De 12 minuten vind ik toch eigenlijk net te kort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Misschien is het een idee om over te gaan op 2 races per avond.

Eerste race 15 min en 2e race 20 of 25 min, maar wel reverse grid.

Ligt er ook een beetje aan wat de officiele serie gaat doen, zou wel mooi zijn om 1 van de races zelfde lengte te maken als de officiele serie zodat je dat in ieder geval 1 keer kan oefenen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
derx666 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Intel (sneller, maar hoeveel durf ik even niet te zeggen. Mijn ervaring met AMD en iRacing is nog beperkt):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-9700K Boxed€ 411,05€ 411,05
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro€ 187,05€ 187,05
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,-

Ik ben zelf voor de Intel route gegaan, omdat toen de Ryzen 3x00 er nog niet waren. Nu was ik wellicht voor een 3700x gegaan.

Wat betreft de PSU. Die is prima, gewoon lekker laten zitten.
@Joep Gelissen ik ben voor bijna bovenstaande setje gegaan.
Ik ben voor Intel gegaan omdat ik deze op 5Ghz kon clocken. Performance is nu echt top. Ik kwam van een AMD 1920x, het verschil daarmee is gigantisch.

Ik draai overigens met een 2080super, maar dat kan altijd nog. Ik ben het met de heren eens dat dat nu minder prio heeft in jou situatie.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JohnnyV schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:06:
Jammer genoeg gedaan met 3 verschillende teams en teamgenoten dus niet het teamkampioenschap ook kunnen pakken.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.
Wat was er nu precies gebeurd met die Devotion LMP2 auto? Ik heb de replay bewaard en wil even terugkijken wat er precies gebeurde.
JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 05:46:
@Mikailatmaca Welkom!

Wat meer info over Bass shaker support.

The traction effect is also feed to the pager motors found in certain Fanatec wheels and pedals. In addition these effects will be used to drive features on upcoming hardware from one of the biggest wheel manufacturers. That is all I can tell you about that for now.
[...]
Oeh, dat klinkt als nieuwe hardware voor simracers. Een kuipstoel met ingebouwde shakers wellicht? Weet iemand meer?
Jimmy J. schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:51:
Niet zo goed als Johnny, maar ben wel trots op m'n eerste volledige seizoen iRacing, waarbij ik een mooie top 10 plek heb weten te halen tussen alle 8409 deelnemers. Veel bekende namen mogen tegen komen ook, waaronder DTM en Formule 2 coureurs. Volgend seizoen ga ik me denk ik focussen op de Simucube Formula 3 series, met iets langere races, en open setups. Als de bandjes eenmaal warm zijn op dat ding, is het echt een fijn scheurijzertje :)
Gefeliciteerd, mooie safetyrating ook voor de F3 klasse!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13

derx666

mecker ende blaet

Extera schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:08:
[...]

@Joep Gelissen ik ben voor bijna bovenstaande setje gegaan.
Ik ben voor Intel gegaan omdat ik deze op 5Ghz kon clocken. Performance is nu echt top. Ik kwam van een AMD 1920x, het verschil daarmee is gigantisch.

Ik draai overigens met een 2080super, maar dat kan altijd nog. Ik ben het met de heren eens dat dat nu minder prio heeft in jou situatie.
Kan ik me voorstellen. Ik denk zelf ook dat op dit moment Intel nog een streepje voor heeft in iRacing, maar het gat naar de AMD 3x00 serie is niet meer zo groot door de hogere ipc van de AMD cpu's. Ding is alleen dat je op Intel nog 500-800MHz meer haalt afhankelijk van welke cpu's je vergelijkt. Dus onder de streep staat Intel nog voor.
Het is alleen: hoeveel wil je uitgeven. Ik ken Joep z'n budget en wensen niet. Wil hij de snelste cpu voor iRacing op dit moment -> Intel. Wil hij goeie performance, maar minder uitgeven -> AMD.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13

derx666

mecker ende blaet

Phydomir schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:21:
Nice dat ze nu max cars hebben aangepast. Qua data trekt mijn verbinding 64 prima maar grafisch niet. Mooi dat je dat nu apart van elkaar kan aanpassen. Dynamische LOD klinkt ook goed.
Ik denk dat dit voor iedereen voordelen gaat hebben. Zelfs voor de mensen met snelle PC's. Ik heb nooit het grote voordeel gezien van maar alle auto's renderen. Zoals ze het in deze build opgelost hebben hadden ze eigenlijk al een paar jaar geleden moeten doen, maar beter laat dan nooit :) Idem met die dynamische LOD. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken. Helaas woensdag pas tijd om te testen :(

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Linc schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:

Ligt er ook een beetje aan wat de officiele serie gaat doen, zou wel mooi zijn om 1 van de races zelfde lengte te maken als de officiele serie zodat je dat in ieder geval 1 keer kan oefenen.
De officiële serie, samen met de Audi A3 TCR, duurt 30 mins.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

BM

Moderator Spielerij
het is een terugkerend dingetje, maar discussies over hardware blijven off-topic :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikailatmaca
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03-2021
@Jimmy J.

Gedurende kwalificatie doe je de out laps zo snel mogelijk of ben je aan het slingeren om je banden op te warmen? Nu met catalunya kom ik in mijn 2de hotlap niet veel beter dan 35,5 en zie wel jongens een seconde sneller rijder.

Ik weet dat ik nog veel pace mis maar op YouTube kan ik niet echt een duidelijk video vinden met een snelle tijd dus moeilijk in te schatten waar ik nog tijd kan winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Mikailatmaca schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:20:
@Jimmy J.

Gedurende kwalificatie doe je de out laps zo snel mogelijk of ben je aan het slingeren om je banden op te warmen? Nu met catalunya kom ik in mijn 2de hotlap niet veel beter dan 35,5 en zie wel jongens een seconde sneller rijder.

Ik weet dat ik nog veel pace mis maar op YouTube kan ik niet echt een duidelijk video vinden met een snelle tijd dus moeilijk in te schatten waar ik nog tijd kan winnen.
Tijdens de outlap ben ik vooral aan het slingeren en onderstuur aan het creëren om temperatuur in de voorbanden te krijgen (en een paar keer goed remmen), maar dat ligt ook weer deels aan de baan. Kwalificatie is maar 5 minuten, dus op bijvoorbeeld Catalunya moet je best wel door stampen om uberhaupt 2 flying laps te kunnen doen.

En fijn kanaal voor de F3 Sprint series vind ik die van Ted Burns. Het zijn geen bijster snelle tijden, maar geeft wel een fijne basis als je je afvraagt waar je tijd laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Linc schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:

Vind 2 races ook wel een idee om weer te proberen. 3 was leuk omdat je wat meer herkansing had, maar heb het idee dat de korte lengte ook wel flink wat ongeduldige acties bracht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Vind 2 races ook wel een idee om weer te proberen. 3 was leuk omdat je wat meer herkansing had, maar heb het idee dat de korte lengte ook wel flink wat ongeduldige acties bracht.
Idd is het denk ik wel goed om een korte heat te doen en de tweede heat aansluitend op dezelfde server die de lengte van de officiële (stand alone) serie van de GT4 benaderd.
En of we de 2de race reversed moeten doen in deze opzet weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Idd is het denk ik wel goed om een korte heat te doen en de tweede heat aansluitend op dezelfde server die de lengte van de officiële (stand alone) serie van de GT4 benaderd.
En of we de 2de race reversed moeten doen in deze opzet weet ik niet...
Juist wel toch? Reversed grid is m.i. de grootste fun factor van het afgelopen seizoen.
Als we dan twee races doen, is de eerste met Quali + Race. Tweede race wat langer met reversed grid.

Het format van het afgelopen seizoen beviel (wat mij betreft) prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik ben ook groot fan van de reversed grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Halverwege het vorige seizoen werd er af en toe het balletje opgegooid naar een reversed grid met top 10. Wellicht is dit een idee om zo toch net wat minder problemen te hebben bij de start? Afgelopen seizoen (vooral aan het begin, later ging het stuk beter) was het vaak een zooitje tijdens race 2. En stel we doen nu een langere 2de race, dan is het al snel klaar voor diegene die in de problemen komt aangezien er verder geen race 3 is.
Ik weet niet wat mogelijk is met de server settings, maar naar mijn idee lijkt een top 10 of zelfs een top 15 reversed grid wel geinig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik heb uiteraard nog niet echt ervaring in racen met GoT, maar wel met reverse-grids in andere hoedanigheden: ik denk dat de sleutel tot een succesvolle reverse-grid-race voor een groot deel ligt in de lengte van de race. Maak deze niet zodanig kort dat toppers zich in hun met adrenaline gevulde koppies 'gedwongen voelen' om zich in bij wijze van spreken een kwartiertje van helemaal achteraan naar voren 'moeten' worstelen en daardoor onnodige risico's gaan nemen, die ze niet zouden hoeven nemen als ze een halfuurtje de tijd hebben voor een tocht door de gelederen.

Verder ook groot fan reversed grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bob-B schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:13:
Halverwege het vorige seizoen werd er af en toe het balletje opgegooid naar een reversed grid met top 10. Wellicht is dit een idee om zo toch net wat minder problemen te hebben bij de start? Afgelopen seizoen (vooral aan het begin, later ging het stuk beter) was het vaak een zooitje tijdens race 2. En stel we doen nu een langere 2de race, dan is het al snel klaar voor diegene die in de problemen komt aangezien er verder geen race 3 is.
Ik weet niet wat mogelijk is met de server settings, maar naar mijn idee lijkt een top 10 of zelfs een top 15 reversed grid wel geinig.
Hoewel ik toen het besproken werd voorstander was van de gedeeltelijke reversed grid, geeft dat wel een behoorlijke kans op een snelle split in twee groepen. Want de nummer 11 (of 21 of whatever) zit dan bij de start natuurlijk meteen achter de eerdere nummer 1.
Ook vanuit het perspectief van iemand die 2/3e van de races door de reversed grid aan de voorkant van het veld (maar slechts één keer in het hele seizoen op nummer 1 :+) 'mocht' starten werd het steeds minder chaotisch in het begin naar mate het seizoen vorderde. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de reversed grid tegen het eind van het seizoen zelfs wel leuk begon te vinden O+ En met een wat langere race kunnen mensen inderdaad iets geduldiger rijden, wat het ook beter te doen zou moeten maken.
Aan de andere kant is er dan natuurlijk geen 'tweede herkansing' als er toch iets mis gaat. Dus vroeg erafgekegeld worden in de langere race wordt vervelender.

Uiteindelijk heb ik zelf geen sterke voorkeur, ik vind het gewoon leuk om gezellig samen te racen :) En als ik zonder reversed grid ineens constant in m'n eentje achteraan rijd, dan moet ik maar gewoon wat harder rijden :+ ... zei hij alsof'ie dat niet al maanden is aan het proberen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Luckeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.
Wat was er nu precies gebeurd met die Devotion LMP2 auto? Ik heb de replay bewaard en wil even terugkijken wat er precies gebeurde.
ik wou er verder geen woorden aan vuil maken, want me bloed ging er van koken..

Met iets meer dan 1uur te gaan lagen wij P2 met ruim 1min20s voorsprong op P3 (Devotion GTE team).
Toen krijg mn teamgenoot een throughput issue, terwijl ik al in me pyjama in bed lag (was ziek).
Met gehaast net op tijd de pitstop kunnen instellen, volle tank en nieuwe banden, maar nog wel meer dan een volle tank te gaan qua tijd.. (dus efficient rijden :/ )
Toen ongeveer iedereen zn pitstop had gemaakt kwam devotion gte als P2 uit de pitlane en ik reed daar 1 seconde achter nog op P3, we hadden dus mooi kans hier om achter hun te draften en saven en op het einde ze in te halen.

Totdat Devotion LMP2 er mee ging bemoeien.
Er waren in totaal 4 incidenten waarin hun LMP2 teamgenoten mij tijd kosten en devotion gte uiteraard niet.
Ik heb ze niet allemaal in mijn replay spool staan, maar de volgende twee clips heb ik nog wel kunnen maken:
- https://streamable.com/lcdl9 Die witte lmp2 is dus gewoon voor positie, ze verliezen daar express een positie door express 100 meter te vroeg te remmen.
- https://streamable.com/7lj6i Met deze lijkt op zich niks, maar in de race voelde het wel zo, hij accelereerde maar vrij langzaam vond ik, blijft aan de binnenkant, zodat ie express een langzamere lijn heeft zonder dat het al te duidelijk lijkt, daardoor ging ik express op mijn rem, want hij ging zo langzaam door die bocht (voor een lmp2) en ik was zo aan t pushen dat ik dacht dat ik m ging raken.

Misschien is de tweede clip niet zo obvious, maar dit waren maar 2 voorbeelden.

Die LMP2 ging bijvoorbeeld ook tussen mij en devotion gte rijden voor een heel rondje zodat ik geen aanval kon doen.
Ze gingen express andere LMP2s en P1s blocken zodat het gte team er geen tijd aan verloor maar ik wel etc..

Uiteraard toen ik het zei tegen hun, was het allemaal niet waar, daarna nog beledigingen naar mij toe alsof ik hitler zelf was in de PMs die ze mij sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Hoewel ik toen het besproken werd voorstander was van de gedeeltelijke reversed grid, geeft dat wel een behoorlijke kans op een snelle split in twee groepen. Want de nummer 11 (of 21 of whatever) zit dan bij de start natuurlijk meteen achter de eerdere nummer 1.
Ook vanuit het perspectief van iemand die 2/3e van de races door de reversed grid aan de voorkant van het veld (maar slechts één keer in het hele seizoen op nummer 1 :+) 'mocht' starten werd het steeds minder chaotisch in het begin naar mate het seizoen vorderde. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de reversed grid tegen het eind van het seizoen zelfs wel leuk begon te vinden O+ En met een wat langere race kunnen mensen inderdaad iets geduldiger rijden, wat het ook beter te doen zou moeten maken.
Aan de andere kant is er dan natuurlijk geen 'tweede herkansing' als er toch iets mis gaat. Dus vroeg erafgekegeld worden in de langere race wordt vervelender.

Uiteindelijk heb ik zelf geen sterke voorkeur, ik vind het gewoon leuk om gezellig samen te racen :) En als ik zonder reversed grid ineens constant in m'n eentje achteraan rijd, dan moet ik maar gewoon wat harder rijden :+ ... zei hij alsof'ie dat niet al maanden is aan het proberen.
Ik snap wat je bedoelt, het heeft denk ik zo zijn voor en nadelen wat voor iedere rijder kan verschillen. Mij maakt het verder ook niet uit, ik rijd graag mee ongeacht wat er bepaald wordt.
Ik vroeg me eigenlijk ook af hoelang de Cayman GT4 op een tank kan rijden? Denk dat het wel een race van circa 20-30 min vol kan houden? Was misschien leuk geweest als dat niet zo was en we dus verplicht een pitstop zouden moeten maken, maakt het ook weer een tactisch spelletje. Weet niet of dit vanuit de server bepaald kan worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Juist wel toch? Reversed grid is m.i. de grootste fun factor van het afgelopen seizoen.
Als we dan twee races doen, is de eerste met Quali + Race. Tweede race wat langer met reversed grid.

Het format van het afgelopen seizoen beviel (wat mij betreft) prima.
Reversed ja/nee?
Laat duidelijk zijn ik ben ook voor reversed. ;)

Enkel Top 10?
En top 10 enkel lijkt mij niet ok, want dan krijg je 2 groepen in Heat 2.

Exacte lengte van de 2 heats
Laten we even afwachten hoe lang de officiële stand alone race wordt van de GT4 en dan bepalen hoe we het 'race uurtje' gaan verdelen in 2 heats.

Pitsstop ja/nee?
Een pitstop verplicht inbouwen is niet echt een bijzondere toevoeging aangezien er dan met een zo vol mogelijke tank gestart gaat worden en een top-up plaatsvind als de tank leeg is om de race uit te rijden. Hooguit dat er dan mensen met een zijden voetje steeds een iets kortere stop kunnen maken, maar voegt mijns inziens niet veel toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JohnnyV schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Met iets meer dan 1uur te gaan lagen wij P2 met ruim 1min20s voorsprong op P3 (Devotion GTE team).
Toen krijg mn teamgenoot een throughput issue, terwijl ik al in me pyjama in bed lag (was ziek).
Met gehaast net op tijd de pitstop kunnen instellen, volle tank en nieuwe banden, maar nog wel meer dan een volle tank te gaan qua tijd.. (dus efficient rijden :/ )
Toen ongeveer iedereen zn pitstop had gemaakt kwam devotion gte als P2 uit de pitlane en ik reed daar 1 seconde achter nog op P3, we hadden dus mooi kans hier om achter hun te draften en saven en op het einde ze in te halen.

Er waren in totaal 4 incidenten waarin hun LMP2 teamgenoten mij tijd kosten en devotion gte uiteraard niet.
Ik heb ze niet allemaal in mijn replay spool staan, maar de volgende twee clips heb ik nog wel kunnen maken:
- https://streamable.com/lcdl9 Die witte lmp2 is dus gewoon voor positie, ze verliezen daar express een positie door express 100 meter te vroeg te remmen.
- https://streamable.com/7lj6i Met deze lijkt op zich niks, maar in de race voelde het wel zo, hij accelereerde maar vrij langzaam vond ik, blijft aan de binnenkant, zodat ie express een langzamere lijn heeft zonder dat het al te duidelijk lijkt, daardoor ging ik express op mijn rem, want hij ging zo langzaam door die bocht (voor een lmp2) en ik was zo aan t pushen dat ik dacht dat ik m ging raken.

Die LMP2 ging bijvoorbeeld ook tussen mij en devotion gte rijden voor een heel rondje zodat ik geen aanval kon doen.
Ze gingen express andere LMP2s en P1s blocken zodat het gte team er geen tijd aan verloor maar ik wel etc..

Uiteraard toen ik het zei tegen hun, was het allemaal niet waar, daarna nog beledigingen naar mij toe alsof ik hitler zelf was in de PMs die ze mij sturen...
Amai, dat klinkt allemaal dubieus. Ik had je overtake wel gezien op de Devotion wagen dankzij LMP1 verkeer. Maar niet waar ze jullie weer voorbij kwamen. Ik heb overigens de volledige replay nog van de race (9GB) mocht je die nog willen hebben voor een eventueel protest.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
JohnnyV schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Ugh, das mooi klote @JohnnyV ... Ik zou persoonlijk die mails ook gebruiken als middel bij het protest, want daar zou ik al helemaal niet van gediend zijn.

Edit: Filmpje 1 is gewoon super duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoWoZo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-11-2022
Die gt4 is opzich best een leuke auto om mee te racen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Net ook even mijn eerste rondjes gedraaid met de Cayman. Ik had even niet verwacht dat'ie zó licht zou sturen, da's wel even wennen. En met 40 man op de baan is natuurlijk ook niet ideaal, want iedereen vliegt in het rond :+
Maar overall rijdt't zeker leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Het sturen met de Cayman gaat idd heel licht, ik moet mn FFB ingame zelfs hoger zetten dan met de MX5. Helaas zijn de FFB effecten bij deze auto nogal hakkerig, wat de beleving minder prettig maakt. Hopelijk kan ik dat in mn FFB software nog uitfilteren.

Verder is het een redelijk vriendelijke auto, voelt levendig aan maar is toch makkelijk om te rijden en met de baseline setup licht ondersturend. Zeker een goede keuze voor een GoT cup ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 03-03-2020 18:53 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Net even in de Hell >:) gereden met rallycross, niet de Nordschleife maar het nieuwe Rallycross circuit in Noorwegen. Mooie baan, kort en technisch in een mooi bergachtig landschap. Wordt duwen en trekken in de races

Drie rondjes voor een impressie (ben de joker lap effe vergeten):

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Als ik over een half uur ongeveer een sessie host om samen de Cayman te proberen, wie doen er dan mee? Ik neig naar Silverstone GP, omdat waarschijnlijk iedereen die wel enigszins kent, en er flink ruimte is zonder dat een foutje meteen fataal is :)

Als iemand anders wat wil starten uiteraard ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben inmiddels thuis en aan het downloaden, dus kan zo iets hosten!

Silverstone ben ik niet zo'n fan van haha (dit weekend al 8u op gereden). Iemand anders nog suggesties?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan5324
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
BM schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:01:
[mbr]het is een terugkerend dingetje, maar discussies over hardware blijven off-topic :)[/]
Hoi, ik ben een beetje nieuw hier :)
Dus respecteer je opmerking.

Nu heb ik een vraagje over Iracing incl. hardware.. waar kan ik die stellen?

Mag ik hier anders mijn vraag stellen en dat mensen mij evt. dm'en?

Ik heb 2 jaar geleden mijn trustmaster T300 incl stoel weggegeven aan mijn neefje voor zijn 18e verjaardag.
F1 op de ps4 vond ik niet zo tof, Iracing via een laptop met 30 fps was echt bagger.

Echter ga ik een nieuwe tv kopen en nu de sony bravia 50 inch overblijft en Iracing toch wel heel tof is wil ik eigenlijk een zo goedkoop mogelijke setup kopen (lees stuur, stoel en gamepc die alleen voor Iracing gebruikt zal worden op de slaapkamer).
Heeft er iemand goede tips wat voor pc ik zou moeten kopen (of gaat iemand binnenkort zijn oude set vernieuwen en wilt ie die zijn huidige verkopen).Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik ben rond 20:30 in de gelegenheid om de nieuwe Porsche te testen.

Donnington Park zou ik zeggen.
...of Red Bull Ring
...of Watkins Glen

[ Voor 16% gewijzigd door Maurice W op 03-03-2020 19:55 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Maurice W schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
Ik ben rond 20:30 in de gelegenheid om de nieuwe Porsche te testen.

Donnington Park zou ik zeggen.
...of Red Bull Ring
...of Watkins Glen
Blijkbaar niet veel red bull gedronken tijdens carnaval :+

Ook net de nieuwe porsche gekocht, ben benieuwd...

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
NickThissen schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:47:
Ik ben inmiddels thuis en aan het downloaden, dus kan zo iets hosten!

Silverstone ben ik niet zo'n fan van haha (dit weekend al 8u op gereden). Iemand anders nog suggesties?
Catalunya Historic dan? Stomme chicane moet ik niet :+ Maar jij host’m dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

diknmuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Blijkbaar niet veel red bull gedronken tijdens carnaval :+

Ook net de nieuwe porsche gekocht, ben benieuwd...
Ik ben nog steeds niet nuchter :+
RBR is wel een tof circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Catalunya Historic dan? Stomme chicane moet ik niet :+ Maar jij host’m dan?
Vind ik wel een goeie. Ja komt er nu aan! In de league sessions.

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 03-03-2020 20:03 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Lijkt mij leuk om inderdaad zo meteen met een aantal de Porsche te testen, heb zojuist even wat rond gereden en ook de race op Silverstone gedaan (wat aardig kansloos is, 40 man en iedereen denkt te winnen met de gloednieuwe auto..). Opzich rijdt de auto best leuk, kan ook leuke close gevechten hebben (pas op voor je spiegel, die kan kapot gaan :P ). Lijkt alleen wel alsof de remmen hier totaal kansloos zijn als je eenmaal op het gras zit, je schuift echt nu flink door naar mijn idee.
Wat betreft circuit maakt het mij niet uit, hopelijk kunnen we ook tussen het oefenen door af en toe een leuk gevecht hebben ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:17

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Is rbr ring in iracing beschikbaar dan??

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Nickrsd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:
Nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikailatmaca
ik heb mij net ingeschreven voor de league gaan jullie race doen of gewoon practice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Johan5324 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Hi, welkom! Ik denk dat je je hardware vragen het best hier kunt stellen: Componenten Aankoopadvies

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Mikailatmaca schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:28:
ik heb mij net ingeschreven voor de league gaan jullie race doen of gewoon practice?
ze zijn een practice sessie aan t doen nu.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
Ook even de cayman geprobeerd. Ik vind hem goed. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
De Cayman wordt een feestje in ronde 1 op koude bandjes, zoveel is zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32
Joinen van de practice sessie ging goed voor 30s _O-

Toch maar even offline getest op Mt Panorama en het is een lastig ding...
Wel leuk om te rijden, maar ik mis nog wat grip voor.
Het nieuwe schade model is ook leuk, al heb ik het idee dat het wel beter kan qua echte impact schade.

Ik vind hem leuk! (y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:54:
De Cayman wordt een feestje in ronde 1 op koude bandjes, zoveel is zeker :+
Poeh, en of. Doet me denken aan de NTMv7 Skip zonder bandenwarmers, maar met het verschil dat als de slip-hoek ook maar nét iets te groot is ga je in het rond. Trailbraken is een must; want ander krijg je 'm niet de bocht in geroteerd.

Als je achteruit rolt remt dat ding voor geen meter trouwens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Voor de VR mensen onder ons; De aanpassingen voor auto's die in camera gerendered wordt kun je nu ook aanpassen. Dit staat standaard op 40 en dit kun je naar gelieve aanpassen en scheelt echt een hele berg op de load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

BM

Moderator Spielerij
Johan5324 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Hoi, ik ben een beetje nieuw hier :)
Dus respecteer je opmerking.

Mag ik hier anders mijn vraag stellen en dat mensen mij evt. dm'en?

Ik heb 2 jaar geleden mijn trustmaster T300 incl stoel weggegeven aan mijn neefje voor zijn 18e verjaardag.
F1 op de ps4 vond ik niet zo tof, Iracing via een laptop met 30 fps was echt bagger.

Echter ga ik een nieuwe tv kopen en nu de sony bravia 50 inch overblijft en Iracing toch wel heel tof is wil ik eigenlijk een zo goedkoop mogelijke setup kopen (lees stuur, stoel en gamepc die alleen voor Iracing gebruikt zal worden op de slaapkamer).
Heeft er iemand goede tips wat voor pc ik zou moeten kopen (of gaat iemand binnenkort zijn oude set vernieuwen en wilt ie die zijn huidige verkopen).Hoor graag van jullie.
Voor aankoop van PC-hardware gerelateerde zaken hebben we: Desktop Aankoopadvies

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat is het truukje bij de pickups op een oval? Gister een paar keer de pickup races gereden op Daytona, maar telkens rijden de andere auto stukken harder. Maar het zijn volgens mij fixed setups.
Je moet je daar wel goed kwalificeren, want als je achteraan de grid staat weet je dat je een pickup crashfest terecht komt.

In de kwalificatie kom ik ook een volle seconde tekort met de pole en zojuist zag ik dat de hogere licenties nog veel harder hun rondjes rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@fietsbob
Oefenen!

Ik had hetzelfde idee toen ik begon met de trucks ;)
Insturen, geluid van de banden, uitkomen van de bocht, echt ALLES telt mee.
Uitkomen van t4 heb je een bump, iets hoger in de baan zitten levert je daar 2kmh extra op over het halve rechte stuk. Dat scheelt op dat punt al 0,2s
Tijdens de race is het vooral de draft pakken, die dingen rijden 305 op top.

Ben nu 3 maanden verder in oval races en ik vermaak mij prima zonder alle beukers en rammers.
Tijdens een race word er soms gewoon overlegt wie er wie kan/gaat helpen met draft om het zo competitief mogelijk te houden.
Gevaarlijk rijgedrag word direct "gecorrigeerd".
Enige wat wel wennen is zijn de gele vlag situaties, van het gas af en paar rondjes inhouden achter de SC.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Thx, ik rijd in de D class sinds deze week en daar zijn nog veel mensen die veel fouten maken. Dat zal straks ongetwijfeld minder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Het is natuurlijk ook week 13, waarin heel veel mensen ook 'gewoon eens wat uitproberen', dus je krijgt ook een hoop mensen in de trucks die normaal geen oval rijden. Dat zorgt ook wel voor wat extra chaos :+

Zelf heb ik gisteren na de Caymantest nog even Battle of the Little Wings-FP gereden. In de Skip is dat gewoon écht niet te doen 8)7 Een ronde rijden zonder door een F3 van de baan gekegeld te worden is bijna onmogelijk. Is natuurlijk allemaal voor de grap en zo, maar dat er dan ook nog F3-rijders serieus zitten te vloeken en klagen op de chat dat ze geen cleane ronde kunnen rijden is wel weer sneu :+ Voor de grap zelf ook nog in de F3 gekropen en heel wat redelijk probleemloze rondes gereden. Soms moet je even wachten op een Skip (die zijn nou eenmaal redelijk committed als ze eenmaal een bocht aan het nemen zijn), maar da's vooral een kwestie van niet het stoerste haantje willen zijn en die 2s verlies gewoon nemen. En dan is't ineens best een leuke inhaal-/ontwijkoefening :)

Vandaag rijden zowel de Ridiculousness Cup (Williams F1, Radical en MX-5) en de Little Wings (F3 en Skip) op Tsukuba. Dat wordt helemáál lachen, dus ik denk dat ik vanavond nog even wat rondjes ga maken _o_

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 04-03-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Als ik niet in mijn "meets MPR" rijd, haal je dan ook minder iR en SR binnen? Of heeft het daar geen invloed op?

Ik weet dat MPR-races of time trials nodig zijn om te promoveren, maar of dit hier ook invloed op heeft niet. De BMW-klasse rijdt nu op LRP maar met minimum Rookie license, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
fietsbob schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:55:
Thx, ik rijd in de D class sinds deze week en daar zijn nog veel mensen die veel fouten maken. Dat zal straks ongetwijfeld minder zijn.
Ik vond D het leukste in de street stock, nu de C-license gehaald en met de Gander trucks (fixed) gestart.
De open setup is wel een uitdaging als je ook bezig bent met het verkennen van de juiste oval lijnen.
Het is even een uitdaging, maar de cleane races maken het leuk.
En door de extra kennis merk je dat de bash races in de pickup cup ook weer eenvoudiger worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

StealthyPeanut schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:07:
Als ik niet in mijn "meets MPR" rijd, haal je dan ook minder iR en SR binnen? Of heeft het daar geen invloed op?
Heeft geen invloed. Alleen je eigen licentie heeft invloed op de snelheid waarmee je SR veranderd.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:09
raymondw schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:59:
Het nieuwe schade model is ook leuk, al heb ik het idee dat het wel beter kan qua echte impact schade.
Van wat ik heb begrepen van de forums, kan iRacing door het model wat ze gebruiken voor de ophanging van de auto's en hoe dat van client naar client gecommuniceerd wordt, de auto's niet zodanig vervormen dat de mounting points van de ophanging verplaatsen. Voor nu is de crumpling in het schademodel dus beperkt tot wat we nu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Nickrsd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:
haha ik zat ook al in de patch notes te zoeken. Was sowieso een insta buy geworden.
1 van mijn favoriete tracks :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Grappig om te zien hoe smaken verschillen. Ik vind de RedBull ring echt geen moer aan. Aan de andere kant vind ik Watkins Glenn een erg leuke baan en ik ken lui die daar weer geen bal aan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Iedere z'n ding, ik vind Sebring en Road America niet leuk.

Die Audi TCR kan verrassend goed bij blijven bij die Cayman trouwens. Gisteren in de Silverstone 2001 - Korte loop sessie zaten de snelste TCR en Porsche maar 1 seconde van elkaar af. Dat wordt nog wat als de snellere TCR mannen de langzamere Porsches voorbij willen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik vond de Cayman wel wat traag aanvoelen, maar heb er pas een paar rondjes mee gereden. De combi TCR + GT4 is denk ik wel een hele goede match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
Ik vond zelf de Cayman best lastig te rijden, heel gevoelig voor onderstuur. Na wat setup aanpassingen had ik overstuur, wat ik zelf liever heb. Kan dan wat beter constante laps uitvoeren, echter zat ik 2sec van de pace. Meer oefenen dus :)

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan nog niks officieels vinden over het GT4 programma. Enkel dit: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3700521.page

Mis ik iets of moeten we iRacing om duidelijkheid gaan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik moet nog ff wennen aan de nieuwe Cayman GT4...

Daarnaast heb ik wat FFB-issues aangezien ik een stuk minder detail voel in mijn T-300 stuur met deze auto. Enkel de force verhogen is niet de oplossing. Tot op heden voegde de irFFB software meer FFB-detail toe, maar bij deze Cayman GT4 juist niet (of het ligt aan mij |:( )

Beetje vreemd,....misschien zit het wel tussen mijn oren en behoort dit tot de specifieke karakteristiek van de Cayman GT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Maurice W schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:

Daarnaast heb ik wat FFB-issues aangezien ik een stuk minder detail voel in mijn T-300 stuur met deze auto. Enkel de force verhogen is niet de oplossing. Tot op heden voegde de irFFB software meer FFB-detail toe, maar bij deze Cayman GT4 juist niet (of het ligt aan mij |:( )

Beetje vreemd,....misschien zit het wel tussen mijn oren en behoort dit tot de specifieke karakteristiek van de Cayman GT4.
Ik had precies hetzelfde. Bij mij voelde hij ook wat "dood" of "neutraal' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
ZFLaSH schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Bij mij voelde hij ook wat "dood" of "neutraal' aan.
Stuurbekrachtiging en ABS/TC op deze GT4?

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:
Ik kan nog niks officieels vinden over het GT4 programma. Enkel dit: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3700521.page

Mis ik iets of moeten we iRacing om duidelijkheid gaan vragen?
Denk dat er geen andere serie gaat zijn, alleen wellicht een support series voor de Porsche cup (voor de pro's), dat zal dan mss 1 race per week ofzo zijn maar niet een normale serie. Dus dan "moeten" we denk ik gewoon de IMSA (GT4+TCR) serie volgen? Of we kiezen gewoon een eigen schedule, maar dan kun je onze serie niet gebruiken als oefening. Weet niet of daar veel behoefte aan is?

Qua setups zou ik wel gewoon open houden want de baseline is nogal braaf en saai, maar met setup kun je de auto veel leuker maken denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maurice W schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:

Ik heb m'n FFB verdubbeld voor de Cayman want ook hij voelde wat gedempt aan. Dat was van 3.6 naar 7.2 in iRacing. Toen ik een paar ronde al rijdend de iRacing "auto" knop probeerde schoot hij naar 16nm maarliefst. Een bocht later gelijk maar terug gedraaid naar 7.2 want dat was echt veel te veel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Denk dat er geen andere serie gaat zijn, alleen wellicht een support series voor de Porsche cup (voor de pro's), dat zal dan mss 1 race per week ofzo zijn maar niet een normale serie. Dus dan "moeten" we denk ik gewoon de IMSA (GT4+TCR) serie volgen? Of we kiezen gewoon een eigen schedule, maar dan kun je onze serie niet gebruiken als oefening. Weet niet of daar veel behoefte aan is?

Qua setups zou ik wel gewoon open houden want de baseline is nogal braaf en saai, maar met setup kun je de auto veel leuker maken denk ik.
Ik ben voorstander van om een bestaande serie te volgen. En als die dan open setup heeft dat dus ook open te houden. Ik heb nog niet met de nieuwe GT4 gereden, hopelijk vanavond wat tijd voor.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

[...]

NEO bijna afgelopen dus wil op maandag ook weer wat vaker aansluiten. Mij persoonlijk maakt het me niet zo veel uit. Maar volgens mij werkt het volgen van de officiële serie al een aantal seizoenen prima, zou daar nu niet van af wijken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
[...]

Wat mij betreft prima om de IMSA (GT4+TCR) dan te volgen en wellicht ook een leuk idee om iedereen dan de mogelijkheid te geven om zelf voor de TCR of de GT4 te kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Doubleoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Wat mij betreft prima om de IMSA (GT4+TCR) dan te volgen en wellicht ook een leuk idee om iedereen dan de mogelijkheid te geven om zelf voor de TCR of de GT4 te kiezen.
Maar dan splits je wel de groep van (hopelijk) ~20 in 2 van 10... of nog erger, een van 18 en een van 2...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
Mijn eerste run met de cayman op de nordschleife
YouTube: Iracing Porsche Gt4 nordschleife test

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik las op het Simucube forum dat het hakkerige FFB gevoel bij de Cayman komt door de toe instelling op de achterkant. Deze zou op minimaal +1.0 moeten staan om dat gevoel weg te krijgen. Heb t zelf nog niet geprobeerd.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik denk dat het een goed idee is om iig de tracks van de imsa te volgen dan. Racelengte kunnen we dan zelf wel mee spelen, die hoeft niet gelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
Is het niet beter dat we bv zondag en maandag de track nemen die in die week gereden wordt dan heeft iedereen tijd genoeg om te oefenen zodat er minder domme dingen gebeuren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Erind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:34:
Is het niet beter dat we bv zondag en maandag de track nemen die in die week gereden wordt dan heeft iedereen tijd genoeg om te oefenen zodat er minder domme dingen gebeuren?
Deze discussie komt om de zoveel tijd langs, maar de algemene tendens is: men oefent liever op zondag/maandag voor de offiële races, dan dat men de officiële races gebruikt om te oefenen voor Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Deze discussie komt om de zoveel tijd langs, maar de algemene tendens is: men oefent liever op zondag/maandag voor de offiële races, dan dat men de officiële races gebruikt om te oefenen voor Tweakers.
Ja precies dit dus. Gewoon zo veilig mogelijk rijden in de Tweakers race, de positie die ik eindig maakt me niet zo veel uit, maar toch wel goede oefening gehad.

Domme dingen doen moet je sowieso niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Maar dan splits je wel de groep van (hopelijk) ~20 in 2 van 10... of nog erger, een van 18 en een van 2...
We gaan voor 1 auto hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar we rijden dan toch met zowel de GT4 als de TCR in dezelfde split/race?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Doubleoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar we rijden dan toch met zowel de GT4 als de TCR in dezelfde split/race?
De TCR en de GT4 is een andere klasse, je raced dus niet tegen elkaar. Als we al met twee auto's gingen rijden, wat niet het geval is. Zie ook het bericht van @JoepW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
In hoeverre verschillen de TCR en GT4 van snelheid, gister in een IMSA pilot week 13 race had ik niet het gevoel dat er veel verschil in snelheid in zit....

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
garriej schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:37:
[...]

De TCR en de GT4 is een andere klasse, je raced dus niet tegen elkaar. Als we al met twee auto's gingen rijden, wat niet het geval is. Zie ook het bericht van @JoepW
Ah oké, dan had ik het dus verkeerd begrepen. Dan vervalt mijn voorstel:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
De GT4 is echt de skippy van de road cars. Rijdt geweldig. De auto leeft in de bochten en voelt pak minder artificieel aan imho. Ik ga enorm veel uren in die Cayman steken, weet ik nu al. Gisteren meer lol gehad dan ik in lange tijd in een auto heb gehad in iracing, desondanks de crashfest van week 13 ;)

Racing is zeer intens en close. Belooft superleuke klasse te worden. Zou heel graag nog een extra GT4 zien naast de M4 GT4 die eraan komt. Bv Alpine GT4 of Supra GT4 zou echt geweldig zijn. Ik zou wel weten wat ik in een 24u race zou willen rijden alvast!

Schademodel is leuk maar ik had liever toch een kleine aanpak in physics gezien.
De oversteer physics zijn toch echt wel zeer matig te noemen. Kwam gisteren in een oversteer slip, ik vang de wagen perfect op, los de throttle om de wagen terug te laten grippen en naarmate hij trager gaat, komt de achterkant plots sneller naar voor. Dit is absoluut niet wat er in het echte leven met zo'n auto gebeurt, desondanks middenmotor liftoff oversteer geeft. Vind ik echt enorm zonde nog steeds. Er is altijd zo'n point of no return in iracing terwijl je die toch echt wel vaak zou moeten kunnen recoveren. (Nicki Thim had hier blijkbaar ook al wat opmerkingen over gemaakt wist een vriend me te vertellen). Zijn toch wel frustrerende momentjes zo soms.

Bandenmodel is ook leuke toevoeging maar de grip onder cold tires is wel echt wat overdreven. Wagen rijdt precies op fietsbandjes soms in eerste 2 rondes. Ook niet echt super representatief imho. Zodra de banden op temperatuur zijn daarentegen is het wel HEERLIJK scheuren met dat ding. I'm super hooked! :9

[ Voor 4% gewijzigd door JacobsT op 04-03-2020 13:48 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Riqy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:45:
In hoeverre verschillen de TCR en GT4 van snelheid, gister in een IMSA pilot week 13 race had ik niet het gevoel dat er veel verschil in snelheid in zit....
Minder dan je vooraf zou verwachten. Ik denk dat op de meeste circuits er maar max een paar seconden verschil in zal zitten, ik heb het idee dat de TCR meer downforce heeft t.o.v. de Cayman. De Cayman compenseert dat met meer vermogen en TC. Dat wordt in elk geval aardig spannend aan de kop van de TCR en de kont van de Cayman in de serie.

Ik ben het verder met @JoepW eens dat we ons beperken tot de Cayman.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Merkte gister op de kleine Silverstone dat idd de tcr sneller in de bochten is, maar dat verschil is wel minimaal

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Riqy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:50:
Merkte gister op de kleine Silverstone dat idd de tcr sneller in de bochten is, maar dat verschil is wel minimaal
Theoretisch zou dat wel moeten kunnen denk ik. Zo'n LMS heeft een veel grotere aero dynamiek.
Zeer hoog grond effect, terwijl bij GT4 wagens die eigenlijk meer gepimpte touring cars zijn.

Hebben aanzienlijk minder aero van de wing en ook op vlak van ground effect zijn ze door technische reglementering een pak beperkter. Zie je goed bv ook aan de grootte van de vleugel, voorlip, skirts, ...
Bij GT3's en GTE's heb je een aanzienlijk grotere voorlip bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Off-topic: keek net even op je Youtube kanaal.
Ik zag F-Type R en de A12.

Wij hebben elkaar al eens 'ontmoet' op de weg. Men kantoorgebouw is eveneens op de A12.
Als je je die zeer luide C63 AMG Estate herinnert op de A12, dat was ik hehe.
Ik dacht, F-Type R, ga niet onderdoen >:) Wel al ff geleden.
(Had die bijna gekocht ipv men C63 btw, prachtig ding)

Wat ik me wel afvraag aan je video, waarom zoveel buttonboxes?
Ik zie er gewoon niet het nut van in om duizend programmeerbare knoppen te hebben.
Oprechte vraag, geen kritiek.
Gisteren aangereden door iemand met de motorkap open geklapt op het lange rechte stuk. Week ineens uit naar rechts met een onvermijdelijke crash tot gevolg met ik die aan het inhalen was. Denk dat hij blind was hehe

[ Voor 22% gewijzigd door JacobsT op 04-03-2020 15:17 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Ik stel het volgende programma voor het wekelijkse toernooi van Seizoen 2 - 2020:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V88mJiAX-rJYEWOESM8h0iTXd1k=/f/image/KhtPC7PkuLTJ6Zawozp8ZHmJ.png

Edit: En natuurlijk met de Porsche GT4

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-03-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Sebring, Silverstone, Interlagos, Bathurst. Korte + lange race en iets meer mogelijkheid tot fouten bij de kwali. Ik ben in ieder geval helemaal voor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:45:
Sebring, Silverstone, Interlagos, Bathurst. Korte + lange race en iets meer mogelijkheid tot fouten bij de kwali. Ik ben in ieder geval helemaal voor! :)
Niet per se denk ik. Gezien NTMv7 zal je het alleen van lap 4 moeten hebben (en wellicht lap 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Beste iRacers, jammer genoeg is een van onze rijders voor de 12uur race van Sebring uitgevallen ivm werk.

Is er hier iemand die het leuk vind om met ons mee te rijden ?
We zijn momenteel met 3 man en zitten tussen de 1300 en 1700 iRating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Niet per se denk ik. Gezien NTMv7 zal je het alleen van lap 4 moeten hebben (en wellicht lap 3).
Da's wel waar ja. Maar het geeft in ieder geval de mogelijkheid om conservatief een tijd neer te zetten en dan te beginnen met opvoeren. Bij een 2-lap kwali zet ik vaker dan ik wil toegeven geen tijd neer omdat ik twee keer ergens een off-track pak ofzo. Of, zoals bij de Skip, je push-lap eigenlijk nog op koude banden rijden. Want daar is ook 2-lap kwali.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:05
Mooi schema, gaat alleen wel een duur seizoen worden voor mij O-)
Even Mrs Conroe lief aankijken, en mijn lobby voor een rig + DD stuur een beetje uitstellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Conroe op 04-03-2020 19:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikailatmaca
@Flamax wanneer is die race en wat voor tijden verwacht je dat er gereden moet worden?

Ik ben wellicht geïnteresseerd. 2000 irating ongeveer en ik rijd over t algemeen 1.58 op warme banden
Pagina: 1 ... 232 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies