iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik hoor het graag want dan kan de bestelling de deur uit vd Porche en de missing tracks met wat korting.JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:33:
[...]
We gaan waarschijnlijk met de Porsche GT4 rijden, maar welke serie heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb enkel de series waar de auto in rijdt nog niet naar gekeken.
Schedule is hier te vinden:
https://members.iracing.c...wnloadAttach/2561555.page
Maar er zou ook een aparte serie komen, tenminste dat had ik initeel begrepen, echter staat deze niet vermeld in de voorlopige S2 schedule (maar daar staat de 718 ook niet bij de IMSA challange).
Kun je mogelijk aangeven welk specifiek topic je bedoelt?onsgeluk schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:15:
[...]
Als bezitter van een AM4 GB-bord raad ik je met klem aan het daarvoor bestemde topic in te duiken. Hoewel het een prachtig platform is zijn er nogal wat issues met GB borden in het algemeen en de goedkopere MSI borden. Er zitten daar een aantal “know-it-all tweakers” die je heel snel wegwijs kunnen maken. Als het louter om gamen gaat en je niet voor een 3900 of 3950 gaat, zie ik trouwens de meerwaarde van een x570 chipset met zware vrm’s niet in.
Maar nogmaals, duik het daarvoor bestemde topic in. Veel ervaringsdeskundigen daar die je een miskoop kunnen besparen.
Het lijkt me ook wel dat er een aparte cup komt. Al is het maar om de verkoop van de GT4 te boosten.TonCoronel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:47:
Volgens mij is het ook nog niet helemaal bekend toch? Wel dat de Porsche in de IMSA Michelin Pilot Challenge gaat rijden naast de Audi RS3 LMS.
Schedule is hier te vinden:
https://members.iracing.c...wnloadAttach/2561555.page
Maar er zou ook een aparte serie komen, tenminste dat had ik initeel begrepen, echter staat deze niet vermeld in de voorlopige S2 schedule (maar daar staat de 718 ook niet bij de IMSA challange).

Echter als er twee series zijn waarin de auto rijd, gaat mijn voorkeur uit naar langere races. De 12 minuten vind ik toch eigenlijk net te kort.
Eerste race 15 min en 2e race 20 of 25 min, maar wel reverse grid.
Ligt er ook een beetje aan wat de officiele serie gaat doen, zou wel mooi zijn om 1 van de races zelfde lengte te maken als de officiele serie zodat je dat in ieder geval 1 keer kan oefenen.
@Joep Gelissen ik ben voor bijna bovenstaande setje gegaan.derx666 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Intel (sneller, maar hoeveel durf ik even niet te zeggen. Mijn ervaring met AMD en iRacing is nog beperkt):
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors Intel Core i7-9700K Boxed € 411,05 € 411,05 1 Moederborden Gigabyte Z390 Aorus Pro € 187,05 € 187,05 1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB € 84,90 € 84,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 683,-
Ik ben zelf voor de Intel route gegaan, omdat toen de Ryzen 3x00 er nog niet waren. Nu was ik wellicht voor een 3700x gegaan.
Wat betreft de PSU. Die is prima, gewoon lekker laten zitten.
Ik ben voor Intel gegaan omdat ik deze op 5Ghz kon clocken. Performance is nu echt top. Ik kwam van een AMD 1920x, het verschil daarmee is gigantisch.
Ik draai overigens met een 2080super, maar dat kan altijd nog. Ik ben het met de heren eens dat dat nu minder prio heeft in jou situatie.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.JohnnyV schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:06:
Jammer genoeg gedaan met 3 verschillende teams en teamgenoten dus niet het teamkampioenschap ook kunnen pakken.
Wat was er nu precies gebeurd met die Devotion LMP2 auto? Ik heb de replay bewaard en wil even terugkijken wat er precies gebeurde.
Oeh, dat klinkt als nieuwe hardware voor simracers. Een kuipstoel met ingebouwde shakers wellicht? Weet iemand meer?JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 05:46:
@Mikailatmaca Welkom!
Wat meer info over Bass shaker support.
The traction effect is also feed to the pager motors found in certain Fanatec wheels and pedals. In addition these effects will be used to drive features on upcoming hardware from one of the biggest wheel manufacturers. That is all I can tell you about that for now.
[...]
Gefeliciteerd, mooie safetyrating ook voor de F3 klasse!Jimmy J. schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:51:
Niet zo goed als Johnny, maar ben wel trots op m'n eerste volledige seizoen iRacing, waarbij ik een mooie top 10 plek heb weten te halen tussen alle 8409 deelnemers. Veel bekende namen mogen tegen komen ook, waaronder DTM en Formule 2 coureurs. Volgend seizoen ga ik me denk ik focussen op de Simucube Formula 3 series, met iets langere races, en open setups. Als de bandjes eenmaal warm zijn op dat ding, is het echt een fijn scheurijzertje
Kan ik me voorstellen. Ik denk zelf ook dat op dit moment Intel nog een streepje voor heeft in iRacing, maar het gat naar de AMD 3x00 serie is niet meer zo groot door de hogere ipc van de AMD cpu's. Ding is alleen dat je op Intel nog 500-800MHz meer haalt afhankelijk van welke cpu's je vergelijkt. Dus onder de streep staat Intel nog voor.Extera schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:08:
[...]
@Joep Gelissen ik ben voor bijna bovenstaande setje gegaan.
Ik ben voor Intel gegaan omdat ik deze op 5Ghz kon clocken. Performance is nu echt top. Ik kwam van een AMD 1920x, het verschil daarmee is gigantisch.
Ik draai overigens met een 2080super, maar dat kan altijd nog. Ik ben het met de heren eens dat dat nu minder prio heeft in jou situatie.
Het is alleen: hoeveel wil je uitgeven. Ik ken Joep z'n budget en wensen niet. Wil hij de snelste cpu voor iRacing op dit moment -> Intel. Wil hij goeie performance, maar minder uitgeven -> AMD.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik denk dat dit voor iedereen voordelen gaat hebben. Zelfs voor de mensen met snelle PC's. Ik heb nooit het grote voordeel gezien van maar alle auto's renderen. Zoals ze het in deze build opgelost hebben hadden ze eigenlijk al een paar jaar geleden moeten doen, maar beter laat dan nooitPhydomir schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:21:
Nice dat ze nu max cars hebben aangepast. Qua data trekt mijn verbinding 64 prima maar grafisch niet. Mooi dat je dat nu apart van elkaar kan aanpassen. Dynamische LOD klinkt ook goed.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
De officiële serie, samen met de Audi A3 TCR, duurt 30 mins.Linc schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
Misschien is het een idee om over te gaan op 2 races per avond.
Ligt er ook een beetje aan wat de officiele serie gaat doen, zou wel mooi zijn om 1 van de races zelfde lengte te maken als de officiele serie zodat je dat in ieder geval 1 keer kan oefenen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gedurende kwalificatie doe je de out laps zo snel mogelijk of ben je aan het slingeren om je banden op te warmen? Nu met catalunya kom ik in mijn 2de hotlap niet veel beter dan 35,5 en zie wel jongens een seconde sneller rijder.
Ik weet dat ik nog veel pace mis maar op YouTube kan ik niet echt een duidelijk video vinden met een snelle tijd dus moeilijk in te schatten waar ik nog tijd kan winnen.
Tijdens de outlap ben ik vooral aan het slingeren en onderstuur aan het creëren om temperatuur in de voorbanden te krijgen (en een paar keer goed remmen), maar dat ligt ook weer deels aan de baan. Kwalificatie is maar 5 minuten, dus op bijvoorbeeld Catalunya moet je best wel door stampen om uberhaupt 2 flying laps te kunnen doen.Mikailatmaca schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:20:
@Jimmy J.
Gedurende kwalificatie doe je de out laps zo snel mogelijk of ben je aan het slingeren om je banden op te warmen? Nu met catalunya kom ik in mijn 2de hotlap niet veel beter dan 35,5 en zie wel jongens een seconde sneller rijder.
Ik weet dat ik nog veel pace mis maar op YouTube kan ik niet echt een duidelijk video vinden met een snelle tijd dus moeilijk in te schatten waar ik nog tijd kan winnen.
En fijn kanaal voor de F3 Sprint series vind ik die van Ted Burns. Het zijn geen bijster snelle tijden, maar geeft wel een fijne basis als je je afvraagt waar je tijd laat liggen.
Vind 2 races ook wel een idee om weer te proberen. 3 was leuk omdat je wat meer herkansing had, maar heb het idee dat de korte lengte ook wel flink wat ongeduldige acties bracht.Linc schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:04:
Misschien is het een idee om over te gaan op 2 races per avond.
Idd is het denk ik wel goed om een korte heat te doen en de tweede heat aansluitend op dezelfde server die de lengte van de officiële (stand alone) serie van de GT4 benaderd.NickThissen schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:38:
[...]
Vind 2 races ook wel een idee om weer te proberen. 3 was leuk omdat je wat meer herkansing had, maar heb het idee dat de korte lengte ook wel flink wat ongeduldige acties bracht.
En of we de 2de race reversed moeten doen in deze opzet weet ik niet...
Juist wel toch? Reversed grid is m.i. de grootste fun factor van het afgelopen seizoen.JoepW schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:45:
[...]
Idd is het denk ik wel goed om een korte heat te doen en de tweede heat aansluitend op dezelfde server die de lengte van de officiële (stand alone) serie van de GT4 benaderd.
En of we de 2de race reversed moeten doen in deze opzet weet ik niet...
Als we dan twee races doen, is de eerste met Quali + Race. Tweede race wat langer met reversed grid.
Het format van het afgelopen seizoen beviel (wat mij betreft) prima.
Ik weet niet wat mogelijk is met de server settings, maar naar mijn idee lijkt een top 10 of zelfs een top 15 reversed grid wel geinig.
Verder ook groot fan reversed grid!
Hoewel ik toen het besproken werd voorstander was van de gedeeltelijke reversed grid, geeft dat wel een behoorlijke kans op een snelle split in twee groepen. Want de nummer 11 (of 21 of whatever) zit dan bij de start natuurlijk meteen achter de eerdere nummer 1.Bob-B schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:13:
Halverwege het vorige seizoen werd er af en toe het balletje opgegooid naar een reversed grid met top 10. Wellicht is dit een idee om zo toch net wat minder problemen te hebben bij de start? Afgelopen seizoen (vooral aan het begin, later ging het stuk beter) was het vaak een zooitje tijdens race 2. En stel we doen nu een langere 2de race, dan is het al snel klaar voor diegene die in de problemen komt aangezien er verder geen race 3 is.
Ik weet niet wat mogelijk is met de server settings, maar naar mijn idee lijkt een top 10 of zelfs een top 15 reversed grid wel geinig.
Ook vanuit het perspectief van iemand die 2/3e van de races door de reversed grid aan de voorkant van het veld (maar slechts één keer in het hele seizoen op nummer 1
Aan de andere kant is er dan natuurlijk geen 'tweede herkansing' als er toch iets mis gaat. Dus vroeg erafgekegeld worden in de langere race wordt vervelender.
Uiteindelijk heb ik zelf geen sterke voorkeur, ik vind het gewoon leuk om gezellig samen te racen
Ticking away, the moments that make up a dull day
ik wou er verder geen woorden aan vuil maken, want me bloed ging er van koken..Luckeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:11:
[...]
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.
Wat was er nu precies gebeurd met die Devotion LMP2 auto? Ik heb de replay bewaard en wil even terugkijken wat er precies gebeurde.
Met iets meer dan 1uur te gaan lagen wij P2 met ruim 1min20s voorsprong op P3 (Devotion GTE team).
Toen krijg mn teamgenoot een throughput issue, terwijl ik al in me pyjama in bed lag (was ziek).
Met gehaast net op tijd de pitstop kunnen instellen, volle tank en nieuwe banden, maar nog wel meer dan een volle tank te gaan qua tijd.. (dus efficient rijden

Toen ongeveer iedereen zn pitstop had gemaakt kwam devotion gte als P2 uit de pitlane en ik reed daar 1 seconde achter nog op P3, we hadden dus mooi kans hier om achter hun te draften en saven en op het einde ze in te halen.
Totdat Devotion LMP2 er mee ging bemoeien.
Er waren in totaal 4 incidenten waarin hun LMP2 teamgenoten mij tijd kosten en devotion gte uiteraard niet.
Ik heb ze niet allemaal in mijn replay spool staan, maar de volgende twee clips heb ik nog wel kunnen maken:
- https://streamable.com/lcdl9 Die witte lmp2 is dus gewoon voor positie, ze verliezen daar express een positie door express 100 meter te vroeg te remmen.
- https://streamable.com/7lj6i Met deze lijkt op zich niks, maar in de race voelde het wel zo, hij accelereerde maar vrij langzaam vond ik, blijft aan de binnenkant, zodat ie express een langzamere lijn heeft zonder dat het al te duidelijk lijkt, daardoor ging ik express op mijn rem, want hij ging zo langzaam door die bocht (voor een lmp2) en ik was zo aan t pushen dat ik dacht dat ik m ging raken.
Misschien is de tweede clip niet zo obvious, maar dit waren maar 2 voorbeelden.
Die LMP2 ging bijvoorbeeld ook tussen mij en devotion gte rijden voor een heel rondje zodat ik geen aanval kon doen.
Ze gingen express andere LMP2s en P1s blocken zodat het gte team er geen tijd aan verloor maar ik wel etc..
Uiteraard toen ik het zei tegen hun, was het allemaal niet waar, daarna nog beledigingen naar mij toe alsof ik hitler zelf was in de PMs die ze mij sturen...
Ik snap wat je bedoelt, het heeft denk ik zo zijn voor en nadelen wat voor iedere rijder kan verschillen. Mij maakt het verder ook niet uit, ik rijd graag mee ongeacht wat er bepaald wordt.Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:37:
[...]
Hoewel ik toen het besproken werd voorstander was van de gedeeltelijke reversed grid, geeft dat wel een behoorlijke kans op een snelle split in twee groepen. Want de nummer 11 (of 21 of whatever) zit dan bij de start natuurlijk meteen achter de eerdere nummer 1.
Ook vanuit het perspectief van iemand die 2/3e van de races door de reversed grid aan de voorkant van het veld (maar slechts één keer in het hele seizoen op nummer 1) 'mocht' starten werd het steeds minder chaotisch in het begin naar mate het seizoen vorderde. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de reversed grid tegen het eind van het seizoen zelfs wel leuk begon te vinden
En met een wat langere race kunnen mensen inderdaad iets geduldiger rijden, wat het ook beter te doen zou moeten maken.
Aan de andere kant is er dan natuurlijk geen 'tweede herkansing' als er toch iets mis gaat. Dus vroeg erafgekegeld worden in de langere race wordt vervelender.
Uiteindelijk heb ik zelf geen sterke voorkeur, ik vind het gewoon leuk om gezellig samen te racenEn als ik zonder reversed grid ineens constant in m'n eentje achteraan rijd, dan moet ik maar gewoon wat harder rijden
... zei hij alsof'ie dat niet al maanden is aan het proberen.
Ik vroeg me eigenlijk ook af hoelang de Cayman GT4 op een tank kan rijden? Denk dat het wel een race van circa 20-30 min vol kan houden? Was misschien leuk geweest als dat niet zo was en we dus verplicht een pitstop zouden moeten maken, maakt het ook weer een tactisch spelletje. Weet niet of dit vanuit de server bepaald kan worden?
Reversed ja/nee?Luckeh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:51:
[...]
Juist wel toch? Reversed grid is m.i. de grootste fun factor van het afgelopen seizoen.
Als we dan twee races doen, is de eerste met Quali + Race. Tweede race wat langer met reversed grid.
Het format van het afgelopen seizoen beviel (wat mij betreft) prima.
Laat duidelijk zijn ik ben ook voor reversed.
Enkel Top 10?
En top 10 enkel lijkt mij niet ok, want dan krijg je 2 groepen in Heat 2.
Exacte lengte van de 2 heats
Laten we even afwachten hoe lang de officiële stand alone race wordt van de GT4 en dan bepalen hoe we het 'race uurtje' gaan verdelen in 2 heats.
Pitsstop ja/nee?
Een pitstop verplicht inbouwen is niet echt een bijzondere toevoeging aangezien er dan met een zo vol mogelijke tank gestart gaat worden en een top-up plaatsvind als de tank leeg is om de race uit te rijden. Hooguit dat er dan mensen met een zijden voetje steeds een iets kortere stop kunnen maken, maar voegt mijns inziens niet veel toe.
Amai, dat klinkt allemaal dubieus. Ik had je overtake wel gezien op de Devotion wagen dankzij LMP1 verkeer. Maar niet waar ze jullie weer voorbij kwamen. Ik heb overigens de volledige replay nog van de race (9GB) mocht je die nog willen hebben voor een eventueel protest.JohnnyV schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
[...]
ik wou er verder geen woorden aan vuil maken, want me bloed ging er van koken..
Met iets meer dan 1uur te gaan lagen wij P2 met ruim 1min20s voorsprong op P3 (Devotion GTE team).
Toen krijg mn teamgenoot een throughput issue, terwijl ik al in me pyjama in bed lag (was ziek).
Met gehaast net op tijd de pitstop kunnen instellen, volle tank en nieuwe banden, maar nog wel meer dan een volle tank te gaan qua tijd.. (dus efficient rijden)
Toen ongeveer iedereen zn pitstop had gemaakt kwam devotion gte als P2 uit de pitlane en ik reed daar 1 seconde achter nog op P3, we hadden dus mooi kans hier om achter hun te draften en saven en op het einde ze in te halen.
Er waren in totaal 4 incidenten waarin hun LMP2 teamgenoten mij tijd kosten en devotion gte uiteraard niet.
Ik heb ze niet allemaal in mijn replay spool staan, maar de volgende twee clips heb ik nog wel kunnen maken:
- https://streamable.com/lcdl9 Die witte lmp2 is dus gewoon voor positie, ze verliezen daar express een positie door express 100 meter te vroeg te remmen.
- https://streamable.com/7lj6i Met deze lijkt op zich niks, maar in de race voelde het wel zo, hij accelereerde maar vrij langzaam vond ik, blijft aan de binnenkant, zodat ie express een langzamere lijn heeft zonder dat het al te duidelijk lijkt, daardoor ging ik express op mijn rem, want hij ging zo langzaam door die bocht (voor een lmp2) en ik was zo aan t pushen dat ik dacht dat ik m ging raken.
Die LMP2 ging bijvoorbeeld ook tussen mij en devotion gte rijden voor een heel rondje zodat ik geen aanval kon doen.
Ze gingen express andere LMP2s en P1s blocken zodat het gte team er geen tijd aan verloor maar ik wel etc..
Uiteraard toen ik het zei tegen hun, was het allemaal niet waar, daarna nog beledigingen naar mij toe alsof ik hitler zelf was in de PMs die ze mij sturen...
Ugh, das mooi klote @JohnnyV ... Ik zou persoonlijk die mails ook gebruiken als middel bij het protest, want daar zou ik al helemaal niet van gediend zijn.JohnnyV schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
[...]
ik wou er verder geen woorden aan vuil maken, want me bloed ging er van koken..
Met gehaast net op tijd de pitstop kunnen instellen, volle tank en nieuwe banden, maar nog wel meer dan een volle tank te gaan qua tijd.. (dus efficient rijden)
Edit: Filmpje 1 is gewoon super duidelijk.
Maar overall rijdt't zeker leuk!
Verder is het een redelijk vriendelijke auto, voelt levendig aan maar is toch makkelijk om te rijden en met de baseline setup licht ondersturend. Zeker een goede keuze voor een GoT cup
[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 03-03-2020 18:53 ]
Drie rondjes voor een impressie (ben de joker lap effe vergeten):
Als iemand anders wat wil starten uiteraard ook prima
Silverstone ben ik niet zo'n fan van haha (dit weekend al 8u op gereden). Iemand anders nog suggesties?
Hoi, ik ben een beetje nieuw hierBM schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:01:
[mbr]het is een terugkerend dingetje, maar discussies over hardware blijven off-topic :)[/]
Dus respecteer je opmerking.
Nu heb ik een vraagje over Iracing incl. hardware.. waar kan ik die stellen?
Mag ik hier anders mijn vraag stellen en dat mensen mij evt. dm'en?
Ik heb 2 jaar geleden mijn trustmaster T300 incl stoel weggegeven aan mijn neefje voor zijn 18e verjaardag.
F1 op de ps4 vond ik niet zo tof, Iracing via een laptop met 30 fps was echt bagger.
Echter ga ik een nieuwe tv kopen en nu de sony bravia 50 inch overblijft en Iracing toch wel heel tof is wil ik eigenlijk een zo goedkoop mogelijke setup kopen (lees stuur, stoel en gamepc die alleen voor Iracing gebruikt zal worden op de slaapkamer).
Heeft er iemand goede tips wat voor pc ik zou moeten kopen (of gaat iemand binnenkort zijn oude set vernieuwen en wilt ie die zijn huidige verkopen).Hoor graag van jullie.
Donnington Park zou ik zeggen.
...of Red Bull Ring
...of Watkins Glen
[ Voor 16% gewijzigd door Maurice W op 03-03-2020 19:55 ]
Blijkbaar niet veel red bull gedronken tijdens carnavalMaurice W schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
Ik ben rond 20:30 in de gelegenheid om de nieuwe Porsche te testen.
Donnington Park zou ik zeggen.
...of Red Bull Ring
...of Watkins Glen
Ook net de nieuwe porsche gekocht, ben benieuwd...
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Catalunya Historic dan? Stomme chicane moet ik nietNickThissen schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:47:
Ik ben inmiddels thuis en aan het downloaden, dus kan zo iets hosten!
Silverstone ben ik niet zo'n fan van haha (dit weekend al 8u op gereden). Iemand anders nog suggesties?
Ik ben nog steeds niet nuchterdiknmuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:59:
[...]
Blijkbaar niet veel red bull gedronken tijdens carnaval![]()
Ook net de nieuwe porsche gekocht, ben benieuwd...
RBR is wel een tof circuit
Vind ik wel een goeie. Ja komt er nu aan! In de league sessions.Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Catalunya Historic dan? Stomme chicane moet ik nietMaar jij host’m dan?
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 03-03-2020 20:03 ]
Wat betreft circuit maakt het mij niet uit, hopelijk kunnen we ook tussen het oefenen door af en toe een leuk gevecht hebben
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
NeeNickrsd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:
Is rbr ring in iracing beschikbaar dan??
Hi, welkom! Ik denk dat je je hardware vragen het best hier kunt stellen: Componenten AankoopadviesJohan5324 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
[...]
ze zijn een practice sessie aan t doen nu.Mikailatmaca schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:28:
ik heb mij net ingeschreven voor de league gaan jullie race doen of gewoon practice?

Toch maar even offline getest op Mt Panorama en het is een lastig ding...
Wel leuk om te rijden, maar ik mis nog wat grip voor.
Het nieuwe schade model is ook leuk, al heb ik het idee dat het wel beter kan qua echte impact schade.
Ik vind hem leuk!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Poeh, en of. Doet me denken aan de NTMv7 Skip zonder bandenwarmers, maar met het verschil dat als de slip-hoek ook maar nét iets te groot is ga je in het rond. Trailbraken is een must; want ander krijg je 'm niet de bocht in geroteerd.Wormaap schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:54:
De Cayman wordt een feestje in ronde 1 op koude bandjes, zoveel is zeker
Als je achteruit rolt remt dat ding voor geen meter trouwens.
Voor aankoop van PC-hardware gerelateerde zaken hebben we: Desktop AankoopadviesJohan5324 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:53:
[...]
Hoi, ik ben een beetje nieuw hier
Dus respecteer je opmerking.
Mag ik hier anders mijn vraag stellen en dat mensen mij evt. dm'en?
Ik heb 2 jaar geleden mijn trustmaster T300 incl stoel weggegeven aan mijn neefje voor zijn 18e verjaardag.
F1 op de ps4 vond ik niet zo tof, Iracing via een laptop met 30 fps was echt bagger.
Echter ga ik een nieuwe tv kopen en nu de sony bravia 50 inch overblijft en Iracing toch wel heel tof is wil ik eigenlijk een zo goedkoop mogelijke setup kopen (lees stuur, stoel en gamepc die alleen voor Iracing gebruikt zal worden op de slaapkamer).
Heeft er iemand goede tips wat voor pc ik zou moeten kopen (of gaat iemand binnenkort zijn oude set vernieuwen en wilt ie die zijn huidige verkopen).Hoor graag van jullie.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je moet je daar wel goed kwalificeren, want als je achteraan de grid staat weet je dat je een pickup crashfest terecht komt.
In de kwalificatie kom ik ook een volle seconde tekort met de pole en zojuist zag ik dat de hogere licenties nog veel harder hun rondjes rijden.
Oefenen!
Ik had hetzelfde idee toen ik begon met de trucks
Insturen, geluid van de banden, uitkomen van de bocht, echt ALLES telt mee.
Uitkomen van t4 heb je een bump, iets hoger in de baan zitten levert je daar 2kmh extra op over het halve rechte stuk. Dat scheelt op dat punt al 0,2s
Tijdens de race is het vooral de draft pakken, die dingen rijden 305 op top.
Ben nu 3 maanden verder in oval races en ik vermaak mij prima zonder alle beukers en rammers.
Tijdens een race word er soms gewoon overlegt wie er wie kan/gaat helpen met draft om het zo competitief mogelijk te houden.
Gevaarlijk rijgedrag word direct "gecorrigeerd".
Enige wat wel wennen is zijn de gele vlag situaties, van het gas af en paar rondjes inhouden achter de SC.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Zelf heb ik gisteren na de Caymantest nog even Battle of the Little Wings-FP gereden. In de Skip is dat gewoon écht niet te doen

Vandaag rijden zowel de Ridiculousness Cup (Williams F1, Radical en MX-5) en de Little Wings (F3 en Skip) op Tsukuba. Dat wordt helemáál lachen, dus ik denk dat ik vanavond nog even wat rondjes ga maken
[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 04-03-2020 09:04 ]
Ik weet dat MPR-races of time trials nodig zijn om te promoveren, maar of dit hier ook invloed op heeft niet. De BMW-klasse rijdt nu op LRP maar met minimum Rookie license, vandaar.
Ik vond D het leukste in de street stock, nu de C-license gehaald en met de Gander trucks (fixed) gestart.fietsbob schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:55:
Thx, ik rijd in de D class sinds deze week en daar zijn nog veel mensen die veel fouten maken. Dat zal straks ongetwijfeld minder zijn.
De open setup is wel een uitdaging als je ook bezig bent met het verkennen van de juiste oval lijnen.
Het is even een uitdaging, maar de cleane races maken het leuk.
En door de extra kennis merk je dat de bash races in de pickup cup ook weer eenvoudiger worden.
Heeft geen invloed. Alleen je eigen licentie heeft invloed op de snelheid waarmee je SR veranderd.StealthyPeanut schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:07:
Als ik niet in mijn "meets MPR" rijd, haal je dan ook minder iR en SR binnen? Of heeft het daar geen invloed op?
Van wat ik heb begrepen van de forums, kan iRacing door het model wat ze gebruiken voor de ophanging van de auto's en hoe dat van client naar client gecommuniceerd wordt, de auto's niet zodanig vervormen dat de mounting points van de ophanging verplaatsen. Voor nu is de crumpling in het schademodel dus beperkt tot wat we nu hebben.raymondw schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:59:
Het nieuwe schade model is ook leuk, al heb ik het idee dat het wel beter kan qua echte impact schade.
haha ik zat ook al in de patch notes te zoeken. Was sowieso een insta buy geworden.Nickrsd schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:04:
Is rbr ring in iracing beschikbaar dan??
1 van mijn favoriete tracks
Die Audi TCR kan verrassend goed bij blijven bij die Cayman trouwens. Gisteren in de Silverstone 2001 - Korte loop sessie zaten de snelste TCR en Porsche maar 1 seconde van elkaar af. Dat wordt nog wat als de snellere TCR mannen de langzamere Porsches voorbij willen.
Steam: PortoNL | PSN: PortoNL
Mis ik iets of moeten we iRacing om duidelijkheid gaan vragen?
Daarnaast heb ik wat FFB-issues aangezien ik een stuk minder detail voel in mijn T-300 stuur met deze auto. Enkel de force verhogen is niet de oplossing. Tot op heden voegde de irFFB software meer FFB-detail toe, maar bij deze Cayman GT4 juist niet (of het ligt aan mij

Beetje vreemd,....misschien zit het wel tussen mijn oren en behoort dit tot de specifieke karakteristiek van de Cayman GT4.
Ik had precies hetzelfde. Bij mij voelde hij ook wat "dood" of "neutraal' aan.Maurice W schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:
Ik moet nog ff wennen aan de nieuwe Cayman GT4...
Daarnaast heb ik wat FFB-issues aangezien ik een stuk minder detail voel in mijn T-300 stuur met deze auto. Enkel de force verhogen is niet de oplossing. Tot op heden voegde de irFFB software meer FFB-detail toe, maar bij deze Cayman GT4 juist niet (of het ligt aan mij)
Beetje vreemd,....misschien zit het wel tussen mijn oren en behoort dit tot de specifieke karakteristiek van de Cayman GT4.
Stuurbekrachtiging en ABS/TC op deze GT4?ZFLaSH schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:24:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Bij mij voelde hij ook wat "dood" of "neutraal' aan.
Steam: PortoNL | PSN: PortoNL
Denk dat er geen andere serie gaat zijn, alleen wellicht een support series voor de Porsche cup (voor de pro's), dat zal dan mss 1 race per week ofzo zijn maar niet een normale serie. Dus dan "moeten" we denk ik gewoon de IMSA (GT4+TCR) serie volgen? Of we kiezen gewoon een eigen schedule, maar dan kun je onze serie niet gebruiken als oefening. Weet niet of daar veel behoefte aan is?JoepW schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:
Ik kan nog niks officieels vinden over het GT4 programma. Enkel dit: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3700521.page
Mis ik iets of moeten we iRacing om duidelijkheid gaan vragen?
Qua setups zou ik wel gewoon open houden want de baseline is nogal braaf en saai, maar met setup kun je de auto veel leuker maken denk ik.
Ik heb m'n FFB verdubbeld voor de Cayman want ook hij voelde wat gedempt aan. Dat was van 3.6 naar 7.2 in iRacing. Toen ik een paar ronde al rijdend de iRacing "auto" knop probeerde schoot hij naar 16nm maarliefst. Een bocht later gelijk maar terug gedraaid naar 7.2 want dat was echt veel te veel.Maurice W schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:21:
Ik moet nog ff wennen aan de nieuwe Cayman GT4...
Daarnaast heb ik wat FFB-issues aangezien ik een stuk minder detail voel in mijn T-300 stuur met deze auto. Enkel de force verhogen is niet de oplossing. Tot op heden voegde de irFFB software meer FFB-detail toe, maar bij deze Cayman GT4 juist niet (of het ligt aan mij)
Ik ben voorstander van om een bestaande serie te volgen. En als die dan open setup heeft dat dus ook open te houden. Ik heb nog niet met de nieuwe GT4 gereden, hopelijk vanavond wat tijd voor.NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Denk dat er geen andere serie gaat zijn, alleen wellicht een support series voor de Porsche cup (voor de pro's), dat zal dan mss 1 race per week ofzo zijn maar niet een normale serie. Dus dan "moeten" we denk ik gewoon de IMSA (GT4+TCR) serie volgen? Of we kiezen gewoon een eigen schedule, maar dan kun je onze serie niet gebruiken als oefening. Weet niet of daar veel behoefte aan is?
Qua setups zou ik wel gewoon open houden want de baseline is nogal braaf en saai, maar met setup kun je de auto veel leuker maken denk ik.
NEO bijna afgelopen dus wil op maandag ook weer wat vaker aansluiten. Mij persoonlijk maakt het me niet zo veel uit. Maar volgens mij werkt het volgen van de officiële serie al een aantal seizoenen prima, zou daar nu niet van af wijken.NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Denk dat er geen andere serie gaat zijn, alleen wellicht een support series voor de Porsche cup (voor de pro's), dat zal dan mss 1 race per week ofzo zijn maar niet een normale serie. Dus dan "moeten" we denk ik gewoon de IMSA (GT4+TCR) serie volgen? Of we kiezen gewoon een eigen schedule, maar dan kun je onze serie niet gebruiken als oefening. Weet niet of daar veel behoefte aan is?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wat mij betreft prima om de IMSA (GT4+TCR) dan te volgen en wellicht ook een leuk idee om iedereen dan de mogelijkheid te geven om zelf voor de TCR of de GT4 te kiezen.NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:31:
[...]
Maar dan splits je wel de groep van (hopelijk) ~20 in 2 van 10... of nog erger, een van 18 en een van 2...Doubleoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:55:
[...]
Wat mij betreft prima om de IMSA (GT4+TCR) dan te volgen en wellicht ook een leuk idee om iedereen dan de mogelijkheid te geven om zelf voor de TCR of de GT4 te kiezen.
YouTube: Iracing Porsche Gt4 nordschleife test
Deze discussie komt om de zoveel tijd langs, maar de algemene tendens is: men oefent liever op zondag/maandag voor de offiële races, dan dat men de officiële races gebruikt om te oefenen voor Tweakers.Erind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:34:
Is het niet beter dat we bv zondag en maandag de track nemen die in die week gereden wordt dan heeft iedereen tijd genoeg om te oefenen zodat er minder domme dingen gebeuren?
Ja precies dit dus. Gewoon zo veilig mogelijk rijden in de Tweakers race, de positie die ik eindig maakt me niet zo veel uit, maar toch wel goede oefening gehad.Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Deze discussie komt om de zoveel tijd langs, maar de algemene tendens is: men oefent liever op zondag/maandag voor de offiële races, dan dat men de officiële races gebruikt om te oefenen voor Tweakers.
Domme dingen doen moet je sowieso niet doen.
We gaan voor 1 auto hoorNickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Maar dan splits je wel de groep van (hopelijk) ~20 in 2 van 10... of nog erger, een van 18 en een van 2...
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar we rijden dan toch met zowel de GT4 als de TCR in dezelfde split/race?NickThissen schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:58:
[...]
Maar dan splits je wel de groep van (hopelijk) ~20 in 2 van 10... of nog erger, een van 18 en een van 2...
De TCR en de GT4 is een andere klasse, je raced dus niet tegen elkaar. Als we al met twee auto's gingen rijden, wat niet het geval is. Zie ook het bericht van @JoepWDoubleoz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:36:
[...]
Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar we rijden dan toch met zowel de GT4 als de TCR in dezelfde split/race?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ah oké, dan had ik het dus verkeerd begrepen. Dan vervalt mijn voorstel:)garriej schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:37:
[...]
De TCR en de GT4 is een andere klasse, je raced dus niet tegen elkaar. Als we al met twee auto's gingen rijden, wat niet het geval is. Zie ook het bericht van @JoepW
Racing is zeer intens en close. Belooft superleuke klasse te worden. Zou heel graag nog een extra GT4 zien naast de M4 GT4 die eraan komt. Bv Alpine GT4 of Supra GT4 zou echt geweldig zijn. Ik zou wel weten wat ik in een 24u race zou willen rijden alvast!
Schademodel is leuk maar ik had liever toch een kleine aanpak in physics gezien.
De oversteer physics zijn toch echt wel zeer matig te noemen. Kwam gisteren in een oversteer slip, ik vang de wagen perfect op, los de throttle om de wagen terug te laten grippen en naarmate hij trager gaat, komt de achterkant plots sneller naar voor. Dit is absoluut niet wat er in het echte leven met zo'n auto gebeurt, desondanks middenmotor liftoff oversteer geeft. Vind ik echt enorm zonde nog steeds. Er is altijd zo'n point of no return in iracing terwijl je die toch echt wel vaak zou moeten kunnen recoveren. (Nicki Thim had hier blijkbaar ook al wat opmerkingen over gemaakt wist een vriend me te vertellen). Zijn toch wel frustrerende momentjes zo soms.
Bandenmodel is ook leuke toevoeging maar de grip onder cold tires is wel echt wat overdreven. Wagen rijdt precies op fietsbandjes soms in eerste 2 rondes. Ook niet echt super representatief imho. Zodra de banden op temperatuur zijn daarentegen is het wel HEERLIJK scheuren met dat ding. I'm super hooked!
[ Voor 4% gewijzigd door JacobsT op 04-03-2020 13:48 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Minder dan je vooraf zou verwachten. Ik denk dat op de meeste circuits er maar max een paar seconden verschil in zal zitten, ik heb het idee dat de TCR meer downforce heeft t.o.v. de Cayman. De Cayman compenseert dat met meer vermogen en TC. Dat wordt in elk geval aardig spannend aan de kop van de TCR en de kont van de Cayman in de serie.Riqy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:45:
In hoeverre verschillen de TCR en GT4 van snelheid, gister in een IMSA pilot week 13 race had ik niet het gevoel dat er veel verschil in snelheid in zit....
Ik ben het verder met @JoepW eens dat we ons beperken tot de Cayman.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Theoretisch zou dat wel moeten kunnen denk ik. Zo'n LMS heeft een veel grotere aero dynamiek.Riqy schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:50:
Merkte gister op de kleine Silverstone dat idd de tcr sneller in de bochten is, maar dat verschil is wel minimaal
Zeer hoog grond effect, terwijl bij GT4 wagens die eigenlijk meer gepimpte touring cars zijn.
Hebben aanzienlijk minder aero van de wing en ook op vlak van ground effect zijn ze door technische reglementering een pak beperkter. Zie je goed bv ook aan de grootte van de vleugel, voorlip, skirts, ...
Bij GT3's en GTE's heb je een aanzienlijk grotere voorlip bv.
Off-topic: keek net even op je Youtube kanaal.Erind schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:16:
Mijn eerste run met de cayman op de nordschleife
YouTube: Iracing Porsche Gt4 nordschleife test
Ik zag F-Type R en de A12.
Wij hebben elkaar al eens 'ontmoet' op de weg. Men kantoorgebouw is eveneens op de A12.
Als je je die zeer luide C63 AMG Estate herinnert op de A12, dat was ik hehe.
Ik dacht, F-Type R, ga niet onderdoen
(Had die bijna gekocht ipv men C63 btw, prachtig ding)
Wat ik me wel afvraag aan je video, waarom zoveel buttonboxes?
Ik zie er gewoon niet het nut van in om duizend programmeerbare knoppen te hebben.
Oprechte vraag, geen kritiek.
Gisteren aangereden door iemand met de motorkap open geklapt op het lange rechte stuk. Week ineens uit naar rechts met een onvermijdelijke crash tot gevolg met ik die aan het inhalen was. Denk dat hij blind was hehe
[ Voor 22% gewijzigd door JacobsT op 04-03-2020 15:17 ]

Ik stel het volgende programma voor het wekelijkse toernooi van Seizoen 2 - 2020:

Edit: En natuurlijk met de Porsche GT4
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-03-2020 18:02 ]
Niet per se denk ik. Gezien NTMv7 zal je het alleen van lap 4 moeten hebben (en wellicht lap 3).Wormaap schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:45:
Sebring, Silverstone, Interlagos, Bathurst. Korte + lange race en iets meer mogelijkheid tot fouten bij de kwali. Ik ben in ieder geval helemaal voor!
Is er hier iemand die het leuk vind om met ons mee te rijden ?
We zijn momenteel met 3 man en zitten tussen de 1300 en 1700 iRating.
Da's wel waar ja. Maar het geeft in ieder geval de mogelijkheid om conservatief een tijd neer te zetten en dan te beginnen met opvoeren. Bij een 2-lap kwali zet ik vaker dan ik wil toegeven geen tijd neer omdat ik twee keer ergens een off-track pak ofzo. Of, zoals bij de Skip, je push-lap eigenlijk nog op koude banden rijden. Want daar is ook 2-lap kwali.Jimmy J. schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Niet per se denk ik. Gezien NTMv7 zal je het alleen van lap 4 moeten hebben (en wellicht lap 3).

Even Mrs Conroe lief aankijken, en mijn lobby voor een rig + DD stuur een beetje uitstellen.
[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Conroe op 04-03-2020 19:03 ]
Ik ben wellicht geïnteresseerd. 2000 irating ongeveer en ik rijd over t algemeen 1.58 op warme banden
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen