Ticking away, the moments that make up a dull day
Natuurlijk heb je dan weer kans dat mensen wellicht niet op tijd kunnen zijn voor de qualy.
[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 09-03-2020 11:06 ]
Welcome to iRacing where your wallet is you biggest friend!Xenophoben schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:03:
Ik heb mij aangemeldt op de got site. Ik zou graag mee doen met de competitie. Waar kan ik mij hiervoor opgeven?
Wellicht kan ik me het beste even verder voorstellen.
Mijn naam is Erwin, 30 jaar oud en ik kom uit Noord-Brabant. Sinds 3 weken speel ik iRacing en wat een gave nieuwe hobby is het! Ondertussen ben ik mijn rig wat aan het upgrade. Waar ik begonnen ben met een playseat challange en g920 ben is ondertussen mijn Simlab GT1 besteld en heb ik mijn pedalen geupgrade voor Clubsports. Het is toch wat anders dan f1 2019 en forzaTot op heden heb ik veel met real life bekende gereden waaronder Flamax hier in dit topic.
Q 10 minuten is een goed idee, in de echte serie is het ook maar 8 minuten ga ik van uit. Race zou ik inderdaad gelijk houden aan de officiële serie. Is het toch iets eerder afgelopen, ik vind het zelf ook niet prettig om het veel later dan 22:00 te laten worden.NickThissen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:22:
Misschien Q op 10 minuten houden en R2 op 25 minuten? Dat scheelt toch weer 10 minuten wat opgevuld wordt met gridding en pace laps.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Haha daar ben ik al achterFlamax schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:26:
[...]
Welcome to iRacing where your wallet is you biggest friend!
Op Sebring is de ronde tijd 2m12 ongeveer.Jimmy J. schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:22:
De kwalificatie zou nog met 5 minuten ingekort kunnen worden.
Dan kom je een minuut tekort als je direct vertrekt uit de pitsstraat en 4 laps moet rijden.
Ik vind het huidige schema overigens prima. Die 5 minuten warm-up geeft mij net een paar minuten pauze en een reflecteermoment op de eerste race.
Eerder beginnen kan prima om mensen meer tijd te gunnen om te trainen. Dit aangezien de server toch langer wordt gehuurd dan 2 uur.
De kwali inkorten naar 8 minuten conform de officiële serie kan ook prima.
Heat 1 gewoon 15 minuten houden lijkt mij
En heat 2 zou ik gelijk willen houden aan de officiële race.
De warmup voor Heat 2 is verplichte kost in de settings van iRacing (waarom weet ik ook niet
19:30-21:00 (01:30): Vrije trainig
21:00-21:08 (00:08): Kwalificatie Lone 2 rondjes
21:08-21:11 (00:03): Grid & Outlap 1
21:11-21:26 (00:15): Heat 1
21:26-21:31 (00:05): Warmup <- Probeer ik in te korten.
21:31-21:34 (00:03): Grid & Outlap 2
21:34-22:04 (00:30): Heat 2
Ik zie geen kans om het vandaag nog aan te passen, bij gebrek aan een Windows PC met iRacing geïnstalleerd. Ik zal zien dat ik dit volgende week kan laten ingaan en dan probeer ik ook of ik de warmup kan inkorten.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
En dan ook terug naar 2 ronden quali?JoepW schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:17:
Even mijn gedachten over de tijden op een race avond.
Eerder beginnen kan prima om mensen meer tijd te gunnen om te trainen. Dit aangezien de server toch langer wordt gehuurd dan 2 uur.
De kwali inkorten naar 8 minuten conform de officiële serie kan ook prima.
Heat 1 gewoon 15 minuten houden lijkt mij
En heat 2 zou ik gelijk willen houden aan de officiële race.
De warmup voor Heat 2 is verplichte kost in de settings van iRacing (waarom weet ik ook niet) Ik kan wel kijken of ik die kan inkorten. Zal straks ff kijken. Het zou dan worden als het aan mij ligt:
19:30-21:00 (01:30): Vrije trainig
21:00-21:08 (00:08): Kwalificatie
21:08-21:11 (00:03): Grid & Outlap 1
21:11-21:26 (00:15): Heat 1
21:26-21:31 (00:05): Warmup <- Probeer ik in te korten.
21:31-21:34 (00:03): Grid & Outlap 2
21:34-22:04 (00:30): Heat 2
Ik zie geen kans om het vandaag nog aan te passen, bij gebrek aan een Windows PC met iRacing geïnstalleerd. Ik zal zien dat ik dit volgende week kan laten ingaan en dan probeer ik ook of ik de warmup kan inkorten.
Is het officieel ook 2 rondjes? Zo ja, dan ook dat terugbrengen idd.
Jup. Alle series met lone Q is twee rondjes.JoepW schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:42:
[...]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Yup, de officiële quali is 2 rondjes. Dat was het vorig seizoen in de IMSA Pilot Challenge in elk geval. Je zou het ook kunnen open laten, maar bijvoorbeeld op circuits met een ronde tijd van ca. 1m32 gemiddeld kan dat betekenen dat je nét wel of nét niet je ronde kunt afmaken.JoepW schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:42:
[...]
Bijvoorbeeld Road America in de Skip. Is 2 rondes in 8 minuten. Ik weet 't niet exact meer, maar als je ergens 5-10s laat liggen kun je niet 2 rondes rijden in de quali.
edit: Doet mij trouwens wel afvragen nu hoe de grid bepaald gaat worden in de Skip, op de Nordschleiffe
edit 2: Skip @ Nordschleiffe is zonder quali. In het schema staat er geen quali sessie.
[ Voor 16% gewijzigd door Luckeh op 09-03-2020 12:53 ]
Volgens mij had ik op de fora gelezen dat de Skip op de Nordschleife een losse quali-sessie gaat krijgen. Geen idee hoe dat in z'n werk gaat en of het kloptLuckeh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:48:
[...]
Yup, de officiële quali is 2 rondjes. Dat was het vorig seizoen in de IMSA Pilot Challenge in elk geval. Je zou het ook kunnen open laten, maar bijvoorbeeld op circuits met een ronde tijd van ca. 1m32 gemiddeld kan dat betekenen dat je nét wel of nét niet je ronde kunt afmaken.
Bijvoorbeeld Road America in de Skip. Is 2 rondes in 8 minuten. Ik weet 't niet exact meer, maar als je ergens 5-10s laat liggen kun je niet 2 rondes rijden in de quali.
edit: Doet mij trouwens wel afvragen nu hoe de grid bepaald gaat worden in de Skip, op de Nordschleiffe
edit 2: Skip @ Nordschleiffe is zonder quali. In het schema staat er geen quali sessie.
Beide keren een 5 a 6 tal ronden op kop gereden en dan wordt het sommigen toch teveel. Beide keren van achteren aangetikt en daarom gespind. Jammer dat het zo moet.
Maar wel erg kicken om zo te racen.
zaterdag na terugkomst uit Oostenrijk de Porsche gekocht en de grote update aangezet.
Gistermiddag de eerste meters op Sebring gereden met de Porsche (1,5 rondje

Nu ben ik helemaal geen Porsche man, maar ik vind deze fijner rijden dan de 911's in iRacing.
Helaas had ik rond 8 uur wat issues met mijn stuur
Leuk om weer eens op een van de "oer" banen van iRacing te rijden, deze zit er al vanaf 't begin in. Moest nog wel flink wennen aan de auto, maar dat kwam gelukkig wel langzaam op gang.
Kwali: P18 en in de eerste race kon ik 10e worden. Niet door briljante inhaalacties maar meer door de fouten van anderen.
Race2: Ontzettende poepstart van mijn kant, was direct 3 plekken kwijt, maar die kreeg ik niet veel later terug door fouten van anderen. Erg rommelige start van de 2e race de eerste paar ronden. Maar ik bleef op de baan en kon om de meeste mensen heenrijden. 1 tikje gehad waardoor ik even zand moest happen, maar ik kon in het rechte spoor blijven zonder al te veel verlies. Teamspeak was de 2e race ook wat aan de drukke kant, maar misschien komt dat door de eerste race van het seizoen? Nieuwe auto en ook nieuwe mensen?
2e race ging ik iig steeds sneller met de Porsche en ik hoop dat ik komend weekend weer richting de top 10 kan, maar dan het liefst al vanaf de kwali.
De racetijden van 15 en 30 minuten zijn prima! Kwali zou ook voor mij iets korter mogen en de warm-up tussen de races zou geskipped mogen worden (als dit mogelijk was
Vorig seizoen hadden we ook geen warm-up tussen de races door toch?
Haha Jah was ik!Raimond613 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Het is idd de knop vasthouden, dan werkt het wel
De races vanavond vielen niet mee. Ik had teamspeak voor het eerst aanstaan maar werd daar best wel door afgeleid tijdens de practice. In de race had ik verwacht dat het chatten minder zou zijn (alleen het hoognodige) maar dat viel ook nogal tegen.. weet nog niet of ik het blijf gebruiken. Ik heb overigens ook geen microfoon dus dat voegt ook niet zoveel toe
In race 1 merkte ik bij de start ineens dat mn FFB weg wasDat was ook de reden dat ik Arjen aantikte in de snelle linkerknik, sorry daarvoor
Daarna toch maar een tow gedaan om mn FFB weer aan de praat te krijgen, maar daarmee wel bijna een ronde achter gefinisht.
In Race 2 raakten 2 auto's voor mij elkaar bij het ingaan van T1 waardoor ik ook een tik kreeg en buiten de baan ging, waar ik vervolgens klem kwam te zitten achter 2 andere auto's die inmiddels gespind warenIn de achteruit en weer weg, maar vervolgens gooit Eric keihard de deur dicht in de linkerbocht na de corkscrew waardoor we met 3 man zand stonden te happen.... en opnieuw mocht ik achteraan aansluiten
![]()
Daarna Youri nog een tik gegeven in de corkscrew die leidde tot een spin van hem (denk ik?), ook sorry daarvoor![]()
Vervolgnes maar gewoon de slachtoffers opgepikt en daarmee nog 15e geworden. Hopelijk morgenavond meer succes!
Voor de snellere mensen die zich aangesproken voelen. Probeer de minder snelle ook wat ruimte te geven in de bochten. Visa versa ook natuurlijk. Ik werd er in de tweede heat laatste bocht het gras opgeduwd. Volgens mij door een volledig roze auto. Blijft het voor de minder snelle mensen ook nog leuk om mee te doen
Laguna seca.. Blijf het een klote circuit vinden.
Vervolgens spin ik in mn boosheid in T3 ook nog een keer solo...

Daarna wel een leuke inhaalrace gehad waardoor ik alsnog midden in het veld finishte P17.
Start van Race 2 was ook op P17 maar dat was bij de officiele start al P12 door de spinnende auto's in de warmup lap

Gelukkig mocht ik nu eindelijk een keer aan de binnenkant starten waardoor ik T1 overleefde en na wat leuke schermutselingen lag ik P3 achter Nicholas. Dat werd flink druk zetten en toen hij eenmaal 2 bochten achtereen een foutje maakte kon ik er voorbij
Bas was ondertussen 0.5-1.0 per ronde sneller dus dat kon ik vergeten, maar achter me kwam Dirk gestaag opzetten. Vooral toen 1 van de lapped cars me 3 bochten lang blokte
In de laatste ronde kwam ik Erwin tegen die nogal nerveus werd en prompt spinde in de snelle linker, waardoor ik bovenop mn rem moest om er niet vol in te gaan. Gelukkig liep dat goed af maar dat was voor Dirk natuurlijk wel de manier om het gat dicht te rijden. Ik kon nog net voor hem finishen en dus P2

Idee was om stabiel alle spinnende mensen voorbij te cruizen, dat werkt dus niet
Excuses aan degene die ik ergens halverwege rond tikte...
Tweede race iets agressiever van start, iemand spinde voor mij en kwam er niet meer voorbij voor de laatste bocht waar er nog iemand rechtdoor schoot.
Zwarte vlag en 27s stop'n'go : inhalen onder geel (die ik niet helemaal volg...)
Daarna nog een spin met lichte schade en een pitstop met 115L
Dus mijn eerste rondje duurde 1.07 langer dan voor de rest

Mijn race maar lekker door gereden en met 115L extra is de grip voor wel goed
Vind het wel apart dat het geval hoe langer hoe beter gaat rijden.
Ik denk dat er nog wel een aanpassing gaat komen van de week.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
maar race 2 ... wat een leuke race. ik was een beetje verrast om na ronde 4 in p2 te zitten, ( 2 autos 1 s/f straight lap 4 was super ) maar ik kende dirk en de anderen waren sneller dan ik, dus ik maakte het niet te moeilijk om in te halen.

thanks for the race and tot volgende week
Ik heb het toevallig in de replay gezien, maar volgens mij ging je gewoon veel te hard de bocht in. Die bocht is erg krap en je ging erop af (met koude banden) alsof het een lichte knik was.Imac2011 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:36:
Race 2 uiteraard weer als 1e starten , pace car weg , ik stuur (reed rustig )in en ga gewoon rechtdoor het grind in
Staat je FOV wel goed ingesteld? Misschien lijken de bochten veel minder scherp omdat je FOV veel te hoog staat ofzo.
Wel een goeie auto om weer eens een driving school te doen binnenkort...

[ Voor 40% gewijzigd door Imac2011 op 10-03-2020 07:29 ]
Je kan ook nog even controleren of je stuur goed staat ingesteld. In de software van je stuur zou deze op 900 graden rotatie moeten staan. In iRacing ook zodat je een één op één verhouding hebt. iRacing zorgt er dan voor dat jouw stuur uitslag ook overeenkomt met hoe de echte auto zou zijn.
Als dat allemaal goed staat dan is het gewoon een kwestie van veel oefenen. Vooral het het je eerste sim is dan kan het best een tijd duren voordat je het gevoel hebt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Sorry! Ik zag je zo snel dichterbij komen dat ik meer bezig was met jouw niet in de weg te rijden dan met mijn eigen bocht halen....Raimond613 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:31:
In de laatste ronde kwam ik Erwin tegen die nogal nerveus werd en prompt spinde in de snelle linker, waardoor ik bovenop mn rem moest om er niet vol in te gaan.

Ondanks dat ik zeker niet jullie pace kan rijden heb ik me wel uitstekend vermaakt! Bedankt voor jullie gast vrijheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Xenophoben op 10-03-2020 08:14 ]
Had er nog even over nagedacht en moest ook denken aan een verkeerde FOV... maar dat zou gek zijn in VR.
Ook is het heel frustrerend als het lijkt alsof je even hard als je voorganger gaat, maar dat jij eraf vliegt, en hij niet. Maar vergeet niet dat de persoon voor je misschien 30cm verder naar buiten z'n bocht instuurde, en in de bocht nog deed trailbraken of speelde met zijn gas. Want niet alleen je stuurwiel kun je gebruiken om je auto te roteren, je pedalen doen ook mee.
Geef in ieder geval de hoop niet op en blijf lekker je rondjes meedraaien, maar probeer je vooral te focussen op je racelijnen, op een lekker laag tempo. Want met zacht gaan zonder te spinnen ga je harder dan als je hard gaat mét spinnen. En hoe langer je door kan rijden met de Cayman, hoe lekkerder hij gaat rijden.
@Nic.S Je had een lekker tempo hoor! En je mag voortaan het gevecht best met me aangaan. De deur open zetten is ook maar saai
[ Voor 4% gewijzigd door Jimmy J. op 10-03-2020 08:22 ]
Ik heb het sheet gebruikt van Seizoen 1 en daardoor is Heat 3 niet gevuld in het overzicht van alle heats per dag.
Ik zal de komende dagen zien dat ik het schema per avond aanpas en de definitieve opzet her en der post.
Er lijkt weer interesse te zijn vanuit verschillende mensen. Deze auto's zijn echt geweldig om te rijden!
Ik ben van plan om donderdag avond te gaan rijden. Voor nu de 19:45 GMT race. In de zomertijd even kijken wat dan beter uit komt.
Er zijn ook setups beschikbaar voor alle drie de auto's.
Is dit allemaal handmatig werk?JoepW schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:47:
De standen zijn ook bijgewerkt: https://docs.google.com/s...sict4ETU/edit?usp=sharing
Ik heb het sheet gebruikt van Seizoen 1 en daardoor is Heat 3 niet gevuld in het overzicht van alle heats per dag.
Ik zal de komende dagen zien dat ik het schema per avond aanpas en de definitieve opzet her en der post.
Nee hoor.
Ik ben door 9 jaar iRacing evenementen en series organiseren “professor in de complexe Google docs“ geworden en dus is dit geheel automatisch. Ik download de uitslagen (csv-bestand) en lees die in. Google doet de rest.
Enige nadeel is dat het soms wat lang duurt als je de standings oproept voordat alles is doorgerekend.
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 10-03-2020 09:43 ]
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3701307.pageAs we begin Season 2, 2020, we wanted to take a moment to discuss the tire development process and clear up some confusion regarding “updated tire parameters.”
From this point on, you won't see us referring to tire advancements by number anymore as most cars have unique tire compositions. It actually causes confusion by grouping updates in such a broad manner.
On the whole, we feel that the latest tire modeling is a huge step forward compared to what came before it. We've taken a very different approach to capturing the behavior of rubber, and this has allowed us to build tires with more realistic slip curves and more appropriate responses at and over the limit. Moreover, this modeling framework should allow us to adjust rubber response times and address remaining issues including relatively long time effects like how long it takes the tires to come in from cold, and fine-tune shorter transient effects like behavior in extended slides and the speed of response in slalom-like maneuvers (think chicanes and esses). Finally, we still have work to do with tire carcass modeling - translating tire construction parameters to foundational stiffnesses and losses. Guess what? Progress here will improve transient responses of the tire as a whole. That's both the beauty and the curse of first principles modeling of something as complicated as tires: everything is interconnected and every aspect of modeling affects everything else. The work is difficult and painstaking, but it is ongoing. Please recognize that, while you don't always hear from us, we are paying attention, and it's your constructive feedback that drives our ongoing development.
Along those lines, with our patch this week, you will note that there are several cars that will see increases in tire wear. In short, triple stinting GT tires will be a thing of the past as we continue to strive for the most realistic driving simulation available.
Please see the release notes for additional information on car-specific updates and much more. We will update this thread with a direct link once they are posted.
Practice heb ik misschien 3/4 rondes achter elkaar kunnen rijden zonder te spinnen of te crashen. Hierdoor maar niet gekwalificeerd en lekker achteraan beginnen.
Heat 1: Gelukkig het begin alles kunnen ontwijken en rustig zitten cruisen met als snelste ronde een 1:31 (3 seconden langzamer dan de heren vooraan
Heat 2: Start goed weg, echter in de 2de ronde ging mijn voorganger wel heel vroeg op zn rem met als gevolg ontwijken grind -> bandenstapel. Tow gedaan, fast repair dan maar de auto leren en proberen rustig de race uitrijden, maar helaas.... Snelle linker knik met te veel snelheid grind -> ijsbaan -> kaput.
Einde oefening.
Ik kan nog niet echt zeggen dat ik de auto fijn vind. Ik heb er nog geen vertrouwen in iig
[ Voor 4% gewijzigd door pauluzmuller op 10-03-2020 10:00 ]
Oh boy. Dan ben ik helemaal benieuwd.Along those lines, with our patch this week, you will note that there are several cars that will see increases in tire wear. In short, triple stinting GT tires will be a thing of the past as we continue to strive for the most realistic driving simulation available.
Uiteindelijk nog beetje terug kunnen komen maar toen verloor ik zelf de controle omdat ik moest remmen in de corkscrew. Met circa 22 min nog te gaan werd het maar een Alt F4, was er op dat moment wel klaar mee.
Hopelijk gaat het volgende race wel beter, het is namelijk een leuke auto om close mee te racen, maar niet als je 90 graden gedraaid staat ten opzichte van de rijrichting

Jammer, want na die periode begint ie juist tot leven te komenpauluzmuller schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:52:
Nou, dat was mij een avondje wel....
Practice heb ik misschien 3/4 rondes achter elkaar kunnen rijden zonder te spinnen of te crashen.
Anyway, leuke avond. Niet echt de snelheid gevonden die ik hoopte, maar goed, ik heb op Laguna een paar bochten die ik echt, echt niet snap, dat helpt ook niet. Maar overall niet ontevreden. In de races leuk gereden. In beide races tijdje achter Pascal aan gereden, en hoewel ik sneller was niet echt een goeie plek kunnen vinden om er voorbij te komen. Gelukkig was ie in race 1 zo vriendelijk om te spinnen
Prima vermaakt, al zou het wel fijn zijn als de banden wat sneller op temperatuur zouden komen. Maar hopelijk is dat iets wat iRacing op korte termijn aanpast
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik lees het inderdaad dat na deze rondes de auto tot leven komtBM schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Jammer, want na die periode begint ie juist tot leven te komenIk hoorde er gister wel meer mensen over klagen, om ze vervolgens welke elke ronde weer in de pits te zien staan. Rustig rijden tot een rondje of 4/5, en dan word het echt een heel andere auto
Race 2 vanaf achteraan rustig gestart en langzaam me naar voren gewerkt. Aantal leuke gevechten gehad en de laatste 8 (ofzo?) rondjes weer Sander op mijn bumper. Dit keer kon hij hem er wel een aantal keer naast zetten maar ik kon er toch voor blijven. Wel in de knik naar de Corckscrew een keer te wijdt gegaan waardoor hij er eigenlijk al voor was maar zichzelf verremde waardoor ik weer er voor kwam. Uiteindelijk 6e geworden. Vanaf 33 geen slechte race.
Op naar Sebring
Ja ik kon het pas in race 2 in de laatste paar ronden echt worden met de auto, toen kon ik pas onder de 31 qua rondetijden rijden, hoop vanaf volgende week wat eerder in mijn ritme te zitten. In het begin dacht ik echt van nee, wat een k.... auto, maar het duurt echt veels te lang voor die banden temperatuur hebben. In het echt hebben die auto's na 1 rondje al redelijke banden (goed op temperatuur) en na 2 rondjes kan je gewoon je gang gaan, om vervolgens als je pech wel iets te hete banden aan het eind te hebben, dan gaat hij weer wat glijden, maar kont om heb ik nog bijna niet gezien met koude banden. Op zich is het wel leuk racen, want je kan makkelijk met elkaar door een bocht, beetje deurklinken kan ook, zag al een aantal spiegels vliegen.BM schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:17:
[...]
Jammer, want na die periode begint ie juist tot leven te komenIk hoorde er gister wel meer mensen over klagen, om ze vervolgens welke elke ronde weer in de pits te zien staan. Rustig rijden tot een rondje of 4/5, en dan word het echt een heel andere auto
Anyway, leuke avond. Niet echt de snelheid gevonden die ik hoopte, maar goed, ik heb op Laguna een paar bochten die ik echt, echt niet snap, dat helpt ook niet. Maar overall niet ontevreden. In de races leuk gereden. In beide races tijdje achter Pascal aan gereden, en hoewel ik sneller was niet echt een goeie plek kunnen vinden om er voorbij te komen. Gelukkig was ie in race 1 zo vriendelijk om te spinnen
Prima vermaakt, al zou het wel fijn zijn als de banden wat sneller op temperatuur zouden komen. Maar hopelijk is dat iets wat iRacing op korte termijn aanpast
In de twee korte races pech gehad en een inhaalrace moeten doen en in de langere races toch naar p12 kunnen klimmen. Maar ik vind het een van de beste auto's in iRacing (ben ook wel Porsche fan). Ook mooi motorgeluid.
Als ik het vergelijk met twee andere klasses die ik veel heb gereden, de BMT fixed en de Porsche Cup, zit deze op veel aspecten er een beetje tussen:
De BMW fixed heeft intensieve korte races met veel deur-aan-deur gevechten omdat de auto relatief makkelijk is en de rondetijden dicht bij elkaar zitten. Slecht voor de sr. De Porsche cup is zo lastig dat de ronde tijden veel meer uit elkaar liggen en is daarom soms een beetje saai.
Deze auto / klasse ligt voor mij een beetje in het midden. De auto is lastiger dan de BMW maar een stuk makkelijker dan de Porsche Cup. Dus dit wordt mijn serie dit seizoen.
Het is een 6 cilinderMDenessen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:29:
Ook mooi motorgeluid, vooral voor een 4 cylinder.

Oh ja inderdaad

Auto maar even een paar dagen links laten liggen, vandaag nieuwe kans gegeven en terug naar de baseline gegaan. Na de ervaringen hier in het topic gelezen te hebben ben ik gewoon maar gaan rijden en de banden de kans gegeven tot leven te komen. En dat was de truc, wat een heerlijk wagentje is het na een paar rondjes in de stint. Er valt vast nog wel meer te halen, maar je moet echt niet op de eerste paar ronden af gaan. Dan is het een hele andere auto.
This Patch includes fixes and updates for the 2020 Season 2 Season Release.
CHANGE LOGS:
iRACING BETA INTERFACE (02.03.28):
Spotting
- All instances of the Spot button have been updated for function consistency.
AI Racing
- AI Opponent Rosters may now be sorted.
- The process for handling invalid AI Opponent Roster data has been improved.
- - Valid AI Opponent Rosters are now displayed even when invalid AI Opponent Rosters are also present.
- The process for copying AI Opponent Rosters has been improved.
- The toggle for disabling car decals and numbers is now available when setting up AI Races.
SIMULATION:
AI Racing
- AI Racing has been unlocked on the following track configurations:
- - Watkins Glen International - Boot
- AI Drivers have completed training downloads on the following subjects:
- - Managing pit lane speeds.
- - Entering and exiting pit lane.
- - Shifting gears with the Audi RS 3 LMS.
- - Using the appropriate gear ratios for the Dallara F3 at superspeedways.
- AI Drivers have received additional training at the following track configurations:
- - Circuit de Barcelona Catalunya
- - Watkins Glen International - Cup
- AI Vehicles now appropriately deposit and tear rubber from the track surface.
New Damage Model
- Visual scrape effects have been updated.
- Opponent cars' wheels should now better detect track bumps and curbing and appropriately make contact if a collision is detected.
- - This change also fixes an issue where opponent cars were snagging body work and/or breaking wheels on the curbing when they should not have been.
- Cars utilizing the New Damage Model should now correctly ignore car and car part collisions while they are in the pits.
- Fixed an issue that could result in car parts intersecting incorrectly.
Pace Car
- The default Pace Car is now the Porsche 911 GT3 Cup Car (991).
- - The Ruf RT 12R is no longer available for use as a Pace Car.
Rendering
- Fixed an issue where the environment mapping was upside down during night events when the shader level was set to "Ultra".
Dynamic Level of Detail System
- The default Dynamic Level of Detail (LOD) settings have been adjusted from "+/- max" to "-only".
- - This is because increasing LODs, when already over the target rate, may interfere with frame rate on VR and VSYNC devices if the target FPS is not adjusted properly by the user. This "-only" setting is much safer as a default value.
Bass Shaker
- The bass shaker will now only buzz when the pit speed limiter is actually limiting your engines rpm.
- The bass shaker will now use engine redline rather than shift rpm if the car is not equipped with a rev limiter for rev limiter effects.
- Internal cache size is now limited to prevent latency greater than 50 milliseconds.
Peripherals
- Support has been added for vibrating motors in XInput devices (XBox controllers).
- - You can disable this by either turning off all vibrations in the Simulator via the "vibrate pedals" checkbox in the Options Menu, or, to only disable vibrations for XInput devices, adjust the [Force Feedback] joyEnableVibrateXInputWithPedal=1 parameter in the "app.ini" file.
- Fixed an issue that caused Fanatec pedal vibrations to be delayed.
- Fixed an issue that caused Fanatec pedals to not vibrate if the shift indicator on the wheel was disabled.
- Fixed an issue that could cause a steering wheel's shift indicator to stop functioning.
- - After this change, you may still need to manually enable the wheel display in the Options tab.
Clubs
>DB_CL_- A brand new Club, "Club Africa/South Africa" has been created.
- - All Members on the African continent have been moved to this Club and have been assigned to this Club in the members forums. These Members have been put in this new Club for the start of 2020 Season 2. All Members of this Club were previously in the International Club.
- - New artwork is available for use for this club in the paint shop.
CARS:
Audi R18
- A series of tire adjustments, including:
- - Tire warmer target temperature has been increased.
- - Rolling drag has been reduced.
- - Tire wear rate has been increased.
Audi R8 LMS GT3
- Allowable camber ranges have been adjusted to between -5 and +1 degrees for the front, and between -4.5 and +1 degrees for the rear.
- Tire wear rate has been increased to discourage double or triple stinting tires.
- Balance of Power Adjustment for 2020 Season 2: Fuel consumption rate has been reduced by 2.5%.
Audi RS 3 LMS
- Fuel economy has been adjusted.
- Brakelight bloom has been adjusted.
BMW M8 GTE
- Allowable camber ranges have been adjusted to between -5 and +1 degrees for the front, and between -4.5 and +1 degrees for the rear.
- Tire wear rate has been increased to discourage double and triple stinting tires.
BMW Z4 GT3
- Tire wear rate has been increased to discourage double or triple stinting tires.
Chevrolet Corvette C7 Daytona Prototype
- Aggression of the traction control has been adjusted.
- Drive-train springs have been adjusted.
- Damper amounts have been adjusted.
- Rear ride heights are now limited.
- Season setups have been added.
Dallara IR18
- Season setups have been updated.
Ferrari 488 GT3
- Balance of Power Adjustment for 2020 Season 2: Fuel consumption rate has been increased by 6.0%.
Ferrari 488 GTE
- Tire wear rate has been increased to discourage double and triple stinting tires.
Ford GT - 2017
Ford GT GT3
HPD ARX-01c
- Aggression of the traction control has been adjusted.
Lotus 79
- Tire compound has been adjusted.
McLaren MP4-12C GT3
- Baseline setup has been updated.
Mercedes-AMG GT3
NASCAR Cup Chevrolet Camaro ZL1
- Level of Detail (LOD) settings have been improved.
NASCAR Cup Ford Mustang
NASCAR Cup Toyota Camry
NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- Ty Majeski's paint scheme is now available as a fixed paint scheme!
- - This paint scheme is now available as Paint Pattern #2; the original Paint Pattern #2 has been moved to Paint Pattern #25.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Removed an orphaned Peak logo from the specular map of the windows texture.
NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- - Tires should heat up faster and reach peak operating conditions faster.
- For pit stops, tires may now be changed while refueling, rather than waiting until after refueling is finished.
- For the New Damage Model, greatly increased the lateral strength of wheel mounts to avoid collapsing wheels when sliding sideways, especially over grass.
- For the New Damage Model, side mirrors and wheel mounts durability has been increased.
- Fixed several dashboard issues, including:
- - A malfunctioning lap counter.
- - The low fuel lamp now illuminate at 7L or less.
- - The ABS lamp now illuminates correctly when active.
- - The Traction Control lamp now illuminates correctly when active.
- - Fixed an issue with the oil pressure label.
- Engine sound levels for cameras located inside the car have been improved.
- Garage tooltips have been updated.
Porsche 911 RSR
- Balance of Power Adjustment for 2020 Season 2: Fuel consumption rate has been increased by 2.25%.
Porsche 919 Hybrid
Ruf RT 12R
- (Track) - Allowable camber ranges have been adjusted to between -5 and +1 degrees for the front, and between -4.5 and +1 degrees for the rear.
- (Track) - Tire wear rate has been increased to discourage double or triple stinting tires.
Street Stock
[Archive] Riley MkXX Daytona Prototype
- Rear ride height limits have been reduced.
TRACKS:
Atlanta Motor Speedway
- Loading screen image has been updated.
Auto Club Speedway
- Intensity of glass reflections have been reduced.
Charlotte Motor Speedway
- (Roval and Roval - 2018) - Fixed an issue where the curbs at this track could launch cars that were using the New Damage Model into the air.
Chicagoland Speedway
Darlington Raceway
Daytona International Speedway
Dover International Speedway
Indianapolis Motor Speedway
ISM Raceway
- (Oval w/open Dogleg) - Flagman is no longer petrified.
Lånkebanen (Hell RX)
- Gain/time checkpoints have been adjusted for the entry of the final turn.
Martinsville Speedway
- Loading screen image has been updated.
Richmond Raceway
Texas Motor Speedway
- Patched a hole in the safer barrier along the inside backstretch.
Virginia International Raceway
- Removed a rogue wall section.
Dus baseline it is!Richard117 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
In week 13 heb ik de Cayman GT4 getest en die auto deed niet wat ik wou. Ik ben meteen aan die setup gaan sleutelen met als gevolg dat het onderstuur weg was en ik overal overstuur had en achterstevoren ging.
Auto maar even een paar dagen links laten liggen, vandaag nieuwe kans gegeven en terug naar de baseline gegaan. Na de ervaringen hier in het topic gelezen te hebben ben ik gewoon maar gaan rijden en de banden de kans gegeven tot leven te komen. En dat was de truc, wat een heerlijk wagentje is het na een paar rondjes in de stint. Er valt vast nog wel meer te halen, maar je moet echt niet op de eerste paar ronden af gaan. Dan is het een hele andere auto.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- - Tires should heat up faster and reach peak operating conditions faster.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Laten we hopen dat in ieder geval dubbel stinten nog wel mogelijk is, als je voorzichtig genoeg bent. Anders is er bijna geen strategie meer mogelijk.
Dat hoop ik ook. In de 6u van Silverstone zaten we steeds net een 8-10% boven de bandenslijtage. Achteraf had het misschien de laatste stint gekund omdat die wat korter was. Ik zag diverse teams het wel doen in elk geval - het had ons wellicht 2 plekken kunnen schelen in de eindstand.Niellie41 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:00:
[...]
Laten we hopen dat in ieder geval dubbel stinten nog wel mogelijk is, als je voorzichtig genoeg bent. Anders is er bijna geen strategie meer mogelijk.
In de release notes overigens niets over de TC-setting in de Cayman. Misschien zien we het vanavond na de update wel.
Geen idee of de Porsche gt4 veel gereden gaat worden. Maar ziet er wel naar uit. Miss toch maar aanschaffen en die serie rijden.. ?
De auto voelt goed aan mag ik geloven dan??
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Haha, ik vond het geluid in iRacing maar crap. Maar het geluid is in het echt dus ook crapglnk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:03:
[YouTube: Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport Zandvoort 2020]
Klinkt net als in iRacingNu de nieuwe scan van Zandvoort nog
Let's hope so. Ik heb het wel aangekaart, maar grooote stilte.glnk schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:03:
....Nu de nieuwe scan van Zandvoort nog
Of doen ze dat express omdat de auto net nieuw is.
Nieuwe auto's staan nooit tussen de test driveLinc schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:19:
Ben ik nou blind of staat de Porsche GT4 er niet tussen bij test drive die je kan doen tijdens de maintenance. Ik was wel benieuwd hoe snel de banden nu warm werden.
Of doen ze dat express omdat de auto net nieuw is.
Niet voor ze echt uitgebracht zijn bij de grote patch ja. Bij dit soort kleinere patches zouden ze wel moeten staan.Fassive schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Nieuwe auto's staan nooit tussen de test drive
Snelste ronde was nog steeds wel pas bij ronde 9.
hier dezelfe ervaringen, al reed ik al vrij snel een goeie optimal lap. Maar na een rondje of 6 ging daar toch nog best wel wat van af. Kan me niet voorstellen dat dat alleen maar gewicht is. Ga zo m'n 1e race doen, ben benieuwd!Linc schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:47:
Net even met de Porsche GT4 gereden en heb het idee dat het nu al een stuk beter is. Kon zelfs wat overstuur momenten redelijk makkelijk opvangen nu met koude banden.
Snelste ronde was nog steeds wel pas bij ronde 9.

Totdat je bij de 1e bocht komt; heerlijk om weer te moeten vechten om een auto in bedwang te houden, dat mis ik wel aan de Cayman hoor...
De 2de werd ik aangetikt in bocht 2 en auto totaal kapot repair tijd ( 45min ) -90 irating wat wel echt zonde is aangezien ik net in de 2000 stond. Maar goed ook dat hoort er bij donderdag nieuwe ronde nieuwe kansen
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
De sessie start, blijkt het de oude versie te zijn.

Nou ja. We zijn er nu toch, laten we het beste er van maken!
De kwalificatie ging ruk en mocht achteraan (18e) starten. De race 40 ronden lang. Tijd zat om de baan te leren.
Rustig aan de race begonnen. Hier en daar wat crashes ontweken en een top 10 was al snel in zicht.
Uiteindelijk 9e geworden, waar ik best wel tevreden mee ben. P8 was mogelijk, maar ik was niet veel sneller dan hij. Ik mag af en toe misschien wat agressiever zijn. Maar dat komt wel wanneer ik wat meer ervaring in die auto heb.
Resultaat
Edit:
Het voelt wel goed om weer meer zelf te racen! Ook officiële races. Morgenavond weer een race in de Corvette.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2020 08:41 ]
Gisteren ook nog een officiële race meegepakt, er waren 9 splits en ik zat in de top split met auto nummer 7
Het mag voor sommige mensen misschien vloeken zijn. Maar je kan ook AI races in de Cayman doen op Sebring. Je kan ze instellen op je eigen niveau.Wormaap schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:12:
Vanavond zowel de Cayman als de Skip gereden. Wel alleen FPVoor de Cayman is er momenteel, naast de IMSA ook de 90 minutes of Sebring. Gezien we daar van het weekend naartoe gaan heb ik daar wat rondjes gedraaid. De auto wordt inderdaad met elke ronde prettiger, dus da's wel mooi. Maar hij blijft wel best tricky. Toen ik daarna in de Skip instapte op Okayama voelde alles zóveel makkelijker
Binnen een half uurtje stond ik zelfs aan de bovenkant van de middenmoot op de server, dus dat geeft de burger moed
Afgelopen week even 'pauze' genomen omdat ik heel weinig zin had om te racen. Nu weer met frisse moed het nieuwe seizoen in. Als het een beetje lukt wil ik de IMSA in de Cayman en de Skip allebei gaan rijden
Werken de setups van zondag/maandag nog? Of zijn de banden dusdanig veranderd dat je die overboord kan gooien? Wil vanavond namelijk gelijk inspringenLinc schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:38:
Hierbij nog even een video van de laatste race van afgelopen maandag. Die race ging wel goed, maar was al vrij snel saai voor mij. De eerste race van Zondag ging ook wel lekker, maar daar ging de 2e race weer helemaal mis.
[YouTube: Porsche 718 Cayman GT4 at Laguna Seca Reversed grid]
Gisteren ook nog een officiële race meegepakt, er waren 9 splits en ik zat in de top split met auto nummer 7De SoF was 5606. Uiteindelijk 5e geworden, had wel hele tijd iemand in mijn nek aan het hijgen op een paar tiende achter mij, dus was wel hard werken. De auto rijdt nu echt een stuk fijner, kon heel constant rijden en veel makkelijker overstuur momentjes opvangen.
Ik heb gewoon met de VRS setup gereden, geen problemen mee.Jimmy J. schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:59:
[...]
Werken de setups van zondag/maandag nog? Of zijn de banden dusdanig veranderd dat je die overboord kan gooien? Wil vanavond namelijk gelijk inspringen
Sebring was voor mij een onbekende baan en het was dan ook even flink worstelen om enigszins normale tijden te rijden, tijdens de eerste race uiteindelijk tot een 2.00.6 gekomen, het viel me niet tegen al zijn de toptijden flink sneller.
Uiteindelijk na het lezen van alle positieve berichten over de Porsche Cayman heb ik deze zojuist aangeschaft, het lijkt me een erg leuke klasse om te rijden. Meteen maar even een paar banen gekocht, races van een half uur lijken me leuk qua lengte.
[ Voor 23% gewijzigd door tomolino op 11-03-2020 16:33 . Reden: Overstap Porsche ]
Die setup vond ik ook zelfs best aardig werken op Sebring, voor zover ik daar iets van kan zeggenLinc schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Ik heb gewoon met de VRS setup gereden, geen problemen mee.
Dat is niet eens een heel slecht idee, had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. Thanks!Luckeh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Het mag voor sommige mensen misschien vloeken zijn. Maar je kan ook AI races in de Cayman doen op Sebring. Je kan ze instellen op je eigen niveau.
[ Voor 31% gewijzigd door Wormaap op 11-03-2020 12:04 ]
Wat is de tijdwinst die jullie halen met een custom setup ten opzichte van baseline in bijvoorbeeld VRS GT @ Spa?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Nu is Spa ook wel een lange baan, waardoor de verschillen iets vergroot worden. Bij een baan als Laguna Seca of Lime Rock Park (bijv.) zijn de verschillen vaak stukken kleiner.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 11-03-2020 21:32 ]
Eerst maar weer eens proberen de auto heel te houden. Heb nu al 2x gehad dat de auto 'gewoon' in een slip raakt net voor busstop als je even van het gas af gaat.
Vanavond op Sebring was het echt te gek, FPS getallen gingen alle kanten op.
Wat is er veranderd na de update, geen drivers, geen W10 updates, maar wel iRacing instellingen.
Even ingedoken en de Dynamsiche LOD doet meer dan wij vermoeden.
Voor mijzelf en mijn 12Hr racemaatje heb ik het op gelost door de Dynamische LOD fps op dezelfde waarde te zetten als mijn max FPS (130)
Rondje op de baan en alles heerlijk stabiel!
Geen gek geknipper en FPS bleef weer op +-129/130
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik denk zelfs dat een seconde al heel ruim is. Op een lange baan als Spa ga je dat misschien wel halen maar op korte banen zeker niet. Op zeer specifieke banen zoals Le Mans of Monza kan een set-up dan wel weer wat meer schelen omdat die echt wel een specifieke set-up nodig hebben zodat je zo veel mogelijk top snelheid hebt, zonder dat je de bochten helemaal niet meer door komt.Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:35:
Dat is veel minder dan ik dacht..
Eerst maar weer eens proberen de auto heel te houden. Heb nu al 2x gehad dat de auto 'gewoon' in een slip raakt net voor busstop als je even van het gas af gaat.

Wat is die Porsche toch Fun als je dat ding een beetje door hebt
Continue on
Xbox
Gisteren de tweede race in het IMSA kampioenschap gereden, toch wel erg lekker eindelijk die C-license, vooral dat de races langer zijn is erg prettig.
De race zelf ging goed, helaas niet echt kunnen kwalificeren en dus starten vanaf de 27e plaats. Vervolgens een vlakke race gereden met tijden constant tussen 2.00 en 2.01, niet heel snel maar wel stabiel. In de hele race ook geen inc. gepakt wat toch een mooie bijkomstigheid is in je 2e 45 minuten race.
Wat me wel opviel is dat mijn pitstop veel langer duurde dan bij de andere coureurs, minimaal 20 seconden. Dit koste me aan het eind van de rit wel een plaats of 3/4. Wisselen jullie de banden gedurende deze races of rijden jullie hem uit op 1 setje?
Uiteindelijk gefinished op de 17e plaats, het kan allemaal nog beter maar na (door thuissituatie) voor het eerst in maanden weer racen valt het me niet tegen.
Hopelijk de komende periode weer meer tijd om het op te pakken, zowel deze klasse als de klasse met de Porsche/Audi.
Echter, na een race gisteren (SoF 2.6, dus hoog voor mijn doen) denk ik echt dat ik me ook eens ga richten op de IMSA-series. Weer iemand die denkt dat een divebomb kan in de 1e bocht (ronde 3) op Summit Point. Ik zie hem veel te laat remmen en geef hem toch nog alle ruimte; hoppa, weg P5 en uiteindelijk 10e geworden. Door de korte races geen mogelijkheid meer om de plekken goed te maken (Summit is sowieso lastig natuurlijk). Ook de eventuele pitstops brengen een leuk extra element met zich mee.
Voor mijn gevoel rijden de mensen die 30-45 minuten races rijden net wat minder agressief en optimistisch (omdat de race veel langer duurt) dan in een sprintrace. Maar ik kan het mis hebben. Hoe ervaren jullie dit?
Die setups zal ik dan na een tijdje wel kopen via VRS denk ik. Eerst maar eens beginnen met de Baseline.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-03-2020 09:16 ]
Alles tot en met 90 minuten moet sowieso wel op één set kunnen. Daar boven ligt het aan de auto/baan combinatie.tomolino schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:59:
Wat me wel opviel is dat mijn pitstop veel langer duurde dan bij de andere coureurs, minimaal 20 seconden. Dit koste me aan het eind van de rit wel een plaats of 3/4. Wisselen jullie de banden gedurende deze races of rijden jullie hem uit op 1 setje?
Dit ervaar ik precies hetzelfde, mensen zijn een stuk minder agressief en wachten hun kans af. Op Sebring is dit met twee relatief lange rechte stukken misschien ook iets makkelijker. Je weet ook dat er (in het geval van GTE) nog een pitstop aankomt waar je wellicht nog iets kan winnen.StealthyPeanut schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:06:
Voor mijn gevoel rijden de mensen die 30-45 minuten races rijden net wat minder agressief en optimistisch (omdat de race veel langer duurt) dan in een sprintrace. Maar ik kan het mis hebben. Hoe ervaren jullie dit?
Thx, dit moet me toch wat tijdwinst op gaan leveren dan.Phydomir schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:08:
[...]
Alles tot en met 90 minuten moet sowieso wel op één set kunnen. Daar boven ligt het aan de auto/baan combinatie.
Ik zat in dezelfde split maar maakte er een compleet zooitje van.NickThissen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Gisteravond ook een race in de GT4 geprobeerd. Niveau ligt wel hoog zeg! Ik had helaas een inc in 2e qualificatie rondje dus begon ergens op P16 ofzo. Eerste ronde nog wat spins moeten ontwijken waardoor ik nog wat meer terugviel maar daarna eigenlijk een leuke race gehad. Klom langzaam op tot P8 ofzo, had nog wel zicht op P5-6 vlak voor me. Helaas na zo'n 20m toch te hard de corkscrew in, in de spin gekomen en niet op tijd de ABS uitgezet waardoor vol remmen ook niks deed en ik dwars kwam. Niemand geraakt maar ineens wel in een gat van 10s, maar gelukkig maar paar plekken kwijt. Daardoor helaas ook niet echt Audi's tegengekomen, alleen aan het eind 2 of 3 achterblijvers. Hoe gaat het over het algemeen met de Audi's inhalen? Ze zijn echt maar 1-2s langzamer ofzo merk ik.
Verklootte m'n quali en stond helemaal achteraan. In ronde één was het chaos maar wist overal langs te komen, zat maar twee plekken achter je na 5 minuten
Maar ik maakte er een verdere zooi van m'n race van door m'n braking point te missen in de laatste bocht en in de gravel te komen. Ik stond dusdanig ongelukkig dat ik het hele veld, inclusief de eerste groep van 8 Audi's voor moest laten gaan. De eerste paar Audi's kwam ik eenvoudig voorbij, maar nrs 5 en 6 was ontzettend lastig. Het eerste stuk op het circuit zijn ze sneller, en op het achterste stuk is de Porsche sneller maar is het lastig inhalen.
Maar ik had nog een verdere zooi gemaakt door te weinig brandstof mee te nemen, dus besloot toen maar vroeg te pitten om hun battle niet verder te verstoren. Kwam toen in niemandsland terecht en kon een beetje doorrijden. Maar (zucht) had te weinig getankt en en kwam een dikke liter te kort voor de laatste drie rondes. Na flink fuelsaven kwam ik met 0.2l al sputterend over de finish
De top-10 was echter wel (meer) dan een seconde sneller. Heel erg competitief veld. De winnaar lapte in 27.0 rond. Mijn optimal was 28.3.
Mijn ervaring met de TCR's is dat je inderdaad lekker dichtbij kan komen in het tweede gedeelte van de ronde, en ze vaak op de main straight wel voorbij kan kachelen, mits ze een beetje met je meedenken.
Gisteravond was de SOF veel hoger (~5300 vs 4600) dus zal wel meevallen.
Die race die ik had gedaan ben ik ook geen Audi's tegengekomen. met maar 20 rondjes ga je die normaal niet tegen komen als het snelheid verschil zo weinig van elkaar ligt.NickThissen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Daardoor helaas ook niet echt Audi's tegengekomen, alleen aan het eind 2 of 3 achterblijvers. Hoe gaat het over het algemeen met de Audi's inhalen? Ze zijn echt maar 1-2s langzamer ofzo merk ik.
Ik denk het niet, want de race die ik had gedaan een dag ervoor had een veel hogere SoF nog. Blijkt gewoon een heel populaire auto te zijn.
Heb inderdaad ook 27'ers langs zien komen. Het is echt aanpoten in de GT4 zeg, niveau is lomp hoog. Reed in mijn officiële race in een treintje op P6 rond waarbij niemand echt kon inhalen, maar achter me probeerde ze zij aan zij te remmen voor de Corkscrew, waarbij 1 van de 2 compleet zijn rempunt miste en mij in een spin tikte. Echt heel zuur, want zat er verder wel lekker bij. Kwam daardoor achter de leidende TCR terecht die mij er gewoon netjes langs liet met een 'pass right' melding.Luckeh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:32:
[...]
De top-10 was echter wel (meer) dan een seconde sneller. Heel erg competitief veld. De winnaar lapte in 27.0 rond. Mijn optimal was 28.3.
Edit: wauw, die dude bij jullie reed een 1.27.5 in de kwali. In z'n 2de rondje dus. Heel ziek.
[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 12-03-2020 12:37 ]

Op een gegeven moment herken je het ook wel aan je auto-nummer en wie er bij je in de split zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door SytseHartvelt op 12-03-2020 13:03 ]
Ik had bij de GoT races al net aan genoeg brandstof, daarom had ik 2 liter extra genomen voor de IMSA race deze week; en daar kwam ik uiteindelijk ook met nog 0.8L over de finishLuckeh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Maar ik had nog een verdere zooi gemaakt door te weinig brandstof mee te nemen, dus besloot toen maar vroeg te pitten om hun battle niet verder te verstoren. Kwam toen in niemandsland terecht en kon een beetje doorrijden. Maar (zucht) had te weinig getankt en en kwam een dikke liter te kort voor de laatste drie rondes. Na flink fuelsaven kwam ik met 0.2l al sputterend over de finish
In mijn split (split3) zaten trouwens afgelopen dinsdag helemaal geen Audi's, die zaten allemaal in split 1 en 2.
Ik had dus 42 liter en 21 rondjes...SytseHartvelt schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:46:
Ik neem 38 liter mee in de Cayman en kom dan met ~ 0.8L over de finish na 21 rondjes. Ik kan me voorstellen dat de pace in lagere splits zo ligt dat je maar 20 rondjes rijdt, en dat je dan met 2 liter minder ook wel toe komt.
Mochten mensen mee willen doen, er staan setups op het forum.
Ik zit op TS, mochten mensen samen willen kletsen.
Op dit moment rijd ik voornamelijk in de Skippy maar wil ik voor mn nieuwe C license ook een klasse gaan rijden. Nog geen idee welke al heb ik de F3 al wel aangeschaft.
Ik hoops vanuit hier ook zeker wat mensen online tegen te komen en tegen te racen of misschien wel eens mee te trainen.
Cheers,
Kevin
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen