iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 236 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fietsbob schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:15:
Is het mogelijk om meerdere blackboxen op je scherm tegelijk te tonen?
Zover ik weet niet. Maar ik gebruik sinds een paar weken RaceLabs overlays en daarmee heb de black-box alleen bij pitstops nog nodig. Ik rijd overigens niet full-screen maar "windowed" hiervoor. Dit kost een paar FPS maar daardoor werken de overlays wel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20

derx666

mecker ende blaet

F3 is een must voor mij, ik rij eigenlijk geen meter zonder F3 aan

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Luckeh schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Zover ik weet niet. Maar ik gebruik sinds een paar weken RaceLabs overlays en daarmee heb de black-box alleen bij pitstops nog nodig. Ik rijd overigens niet full-screen maar "windowed" hiervoor. Dit kost een paar FPS maar daardoor werken de overlays wel prima.
Dank je, straks even uitzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
derx666 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:33:
F3 is een must voor mij, ik rij eigenlijk geen meter zonder F3 aan
Zelfde hier. Maar ik heb de bediening van de black boxes volledig op de FunkySwitchTM staan. Dus ik wissel af en toe tijdens het rijden om bijvoorbeeld rondetijden te bekijken

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Arfman

Drome!

Zojuist een IMSA race gedaan met de Ferrari GTE. 10 rondes geoefend en met een setup van voor de nieuwe banden dus die moest eerst nog aangepast worden voordat hij door de tech heenkwam ... :P

Als 17e gekwalificeerd en voorzichtig van start gegaan. Flink wat posities gewonnen door fouten van anderen en zelfs in de pits nog iemand ingehaald door precies genoeg te tanken (dankjewel DRE).

Helaas in de outlap een slechte exit uit de hairpin terwijl ik op P8 reed. Te veel moeite gedaan om de plek te behouden en door netcode rond getikt door een 3 namer. Helaas kan ik dan niet mijn hoofd snel genoeg resetten om weer verder te gaan dus in Sunset Bend nogmaals rond gegaan. Beide keren zonder schade maar flink wat tijd verloren, en vond mezelf op de 13e plek.

Toch nog terug kunnen vechten en profiteren om als 10e te eindigen, niet verkeerd. Zonder fouten had ik nu weer boven de 2k iRating gezeten, nu blijven steken op 1988. Verder wel een goeie race gehad, de eerste officiele sinds mensenheugenis ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:18
Wow wat een verschil. Ik heb vanavond in de GT4 gereden. Hij ligt nu 100x beter op de weg als in de tweakers competitie afgelopen maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb maar een race gedaan in de global mx-5 cup , als 4e gefinished van de 10 -12 rijders .Best leuk moet ik toegeven , goed om te oefenen met inhalen en nog een paar ronden strijd gehad om de 4e plek .Maar zelfs daar ruim seconde langzamer als de snelste in de race .Blijven oefenen dus en geduldig opbouwen , tenslotte toch een rookie op sim gebied , en schijnbaar minder aanleg dan gedacht :-(
Ook wt rondjes geoefend op Sebring met de Cayman , werd een beetje scheel van het slechte beeld met in de verte kijken , dus grafische settings gewijzigd , scheelt een hoop moet ik zeggen , nu de snelheid nog. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wormaap schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Zelfde hier. Maar ik heb de bediening van de black boxes volledig op de FunkySwitchTM staan. Dus ik wissel af en toe tijdens het rijden om bijvoorbeeld rondetijden te bekijken
Idem...
Als ik ooit een keer een custom stuur maak/laat maken dan moet er een FunkySwitch op zitten. Ik kan echt niet zonder dat ding.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Imac2011 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:29:
Ik heb maar een race gedaan in de global mx-5 cup , als 4e gefinished van de 10 -12 rijders .Best leuk moet ik toegeven , goed om te oefenen met inhalen en nog een paar ronden strijd gehad om de 4e plek .Maar zelfs daar ruim seconde langzamer als de snelste in de race .Blijven oefenen dus en geduldig opbouwen , tenslotte toch een rookie op sim gebied , en schijnbaar minder aanleg dan gedacht :-(
Ook wt rondjes geoefend op Sebring met de Cayman , werd een beetje scheel van het slechte beeld met in de verte kijken , dus grafische settings gewijzigd , scheelt een hoop moet ik zeggen , nu de snelheid nog. 8)
Ik weet niet of dit al eerder gevraagd is, maar welk stuur gebruik je en hoe heb je die ingesteld in Windows en iRacing? Misschien zit je wel op 540 graden te klooien, of met verkeerde FFB instellingen. Of misschien ben je minder getalenteerd dan je dacht ;) maar dan kan het sowieso geen kwaad om alle basics goed te hebben.

Dus: welk stuur en hoe ingesteld? Welke pedalen en hoe ingesteld?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Arfman Gebruik een thrustmaster tmx , met t3pa pedalen met rem mod , moet echt hard trappen als ik wielen wil blokkeren , gewoon een redelijk setje denk ik , natuurlijk niet te vergelijken met fanatec of de duurste thrusmaster .Ffb heb ik met het speciale programma gechecked en afgesteld , en staat op 902 graden.Grootste probleem wat ik ervaar is het inschatten /voelen van de snelheid en de grip , het diepte zien is met de vr bril wel prima , dus daar ligt het ook niet aan.Gevalletje veel oefenen , weinig aanleg denk ik voor het "simmen" (8>

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mack en een aantal andere Coanda rijders hebben een nieuw 'huis'.

https://www.coanda-simspo...8f-443b-b231-f5d6e92aaeb0

Het wordt wel erg profi in onze hobby.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Imac2011 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:45:
@Arfman Gebruik een thrustmaster tmx , met t3pa pedalen met rem mod , moet echt hard trappen als ik wielen wil blokkeren , gewoon een redelijk setje denk ik , natuurlijk niet te vergelijken met fanatec of de duurste thrusmaster .Ffb heb ik met het speciale programma gechecked en afgesteld , en staat op 902 graden.Grootste probleem wat ik ervaar is het inschatten /voelen van de snelheid en de grip , het diepte zien is met de vr bril wel prima , dus daar ligt het ook niet aan.Gevalletje veel oefenen , weinig aanleg denk ik voor het "simmen" (8>
OK. Je hebt "Linear FFB" uitstaan in iRacing? Dat is voor high-end DD stuurtjes. Staat me iets bij uit mijn T500RS tijd dat de standaard FFB instelling in Windows op 75% moet staan, anders ga je de motor "oversturen". Laatste tip: zorg dat het aantal graden precies op 900 staat, dus even je stuur opnieuw calibreren daarvoor. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Arfman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:29:
[...]

Staat me iets bij uit mijn T500RS tijd dat de standaard FFB instelling in Windows op 75% moet staan, anders ga je de motor "oversturen".
Ik heb dit ook wel eens gelezen, maar nooit uit een goede bron. De aanname was dat 75% eigenlijk de normaalstand zou zijn en 100% een soort "overclock". Ik heb hier zelf veel over opgezocht en uiteindelijk iemand gevonden die een semi-wetenschappelijk experiment met huis-tuin-en-keuken-gerei heeft uitgevoerd. Daar heb ik wat grafiekjes van gezien. Het betrof een T300, dus net iets andere motor.
Afbeeldingslocatie: https://www.racedepartment.com/attachments/after-png.148157/

Zie hier: https://www.racedepartmen...lawed-assumptions.124937/

De conclusie was dat de T300RS motor vrijwel lineair is met de kracht in Windows. Dat de curve niet afvlakt, is voor mij een indicatie dat hij dus niet op of boven zijn capaciteit levert. Wel hoor ik de ventilator dan sneller aangaan, maar dat is logisch. Warm wordt hij overigens nog steeds niet. Ik vermoed dat hij dus nog steeds binnen zijn toleranties werkt.

Persoonlijk heb ik hem op 100% staan voor een groter bereik en schaal ik in iRacing de FFB naar het juiste niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:31

Niellie41

[object Object]

Gisteravond twee races gedaan. Één met de Corvette in de GT Challenge en één met de K&N auto in de National Series.

De kwalificatie van de GT Challenge ging dramatisch. Ik had te weinig benzine in de tank, waardoor ik stil kwam te staan in mijn tweede ronde. :F Door deze strakke actie moest ik achteraan starten.

Tijdens de race rustig gestart en een paar plekken goed kunnen maken. Tijdens race kon ik hier en daar mensen inhalen. Uiteindelijk toch nog tot P4 terug kunnen vechten.

De GT1 auto's blijven toch toffe auto's om in te rijden. *O*

Resultaat GT Challenge:
https://members.iracing.c...nid=31126058&custid=64876

De National Series race ging iets minder. Redelijk gekwalificeerd, maar spinde meteen in de eerste ronde. Gelukkig niets of niemand geraakt, maar het was wel een kansloze race. Uiteindelijk toch nog P15 geworden. Phoenix heb ik nooit echt een leuke baan gevonden. Op naar de volgende.

Resultaat National Series:
https://members.iracing.c...nid=31126689&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Even een vraag voor de bekende met Endurance events binnen iRacing.
Morgen doen we mee met de 12 uur van Sebring, moet iedereen zich registeren voor de race op de website ?
Of als 1 iemand van het team registered kan de rest dan later tijdens het event inschrijven en joinen ?

Heb namelijk 2 rijders die pas later op de avond online zijn, moet ik hun dus voor 14:00 laten registeren of kan dit nog later ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
JoepW schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 05:23:
Mack en een aantal andere Coanda rijders hebben een nieuw 'huis'.

https://www.coanda-simspo...8f-443b-b231-f5d6e92aaeb0

Het wordt wel erg profi in onze hobby.
Weet je ook meteen waar je VRS subscription heen gaat 8)7
Flamax schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:47:
Even een vraag voor de bekende met Endurance events binnen iRacing.
Morgen doen we mee met de 12 uur van Sebring, moet iedereen zich registeren voor de race op de website ?
Of als 1 iemand van het team registered kan de rest dan later tijdens het event inschrijven en joinen ?

Heb namelijk 2 rijders die pas later op de avond online zijn, moet ik hun dus voor 14:00 laten registeren of kan dit nog later ?
Zolang ze voor de start van de sessie in het team zijn aangemeld kunnen ze gewoon later joinen. Ze moeten dus wel al in je team zitten, je kunt ze niet meer toevoegen tijdens de race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Weet je ook meteen waar je VRS subscription heen gaat 8)7

[...]

Zolang ze voor de start van de sessie in het team zijn aangemeld kunnen ze gewoon later joinen. Ze moeten dus wel al in je team zitten, je kunt ze niet meer toevoegen tijdens de race.
En het prijzengeld van Coanda Josh. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
@NickThissen Thanks voor je snelle antwoord, ze zitten al in het team dus dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Hoe werkt dat dan met het bepalen van je SOF ?
Stel er zit iemand met 5K iRating in je team en de rest is 1K wordt er dan gekeken wie er in je team zitten of wie er voor de race zijn geregistreerd ?

Ongeacht of de 5K iRating rijder mee doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Er wordt gekeken naar diegene die zich inschrijft en wie er voor de sessie "actief" in het team zitten.

Je kan prima later joinen als je bijv. "join with password" aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Er wordt (helaas) alleen gekeken naar de mensen die voor de race zijn ingeschreven. De rest van je team wordt niet meegenomen in de SOF. Zo is het dus typisch om alleen de hoogste rijder te laten inschrijven en de rest later te laten joinen zodat je in zo hoog mogelijke split komt. Of natuurlijk de laagste zodat je lekker kan "winnen" tegen mensen die veel minder goed zijn :X

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
NickThissen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
Er wordt (helaas) alleen gekeken naar de mensen die voor de race zijn ingeschreven. De rest van je team wordt niet meegenomen in de SOF. Zo is het dus typisch om alleen de hoogste rijder te laten inschrijven en de rest later te laten joinen zodat je in zo hoog mogelijke split komt. Of natuurlijk de laagste zodat je lekker kan "winnen" tegen mensen die veel minder goed zijn :X
Duidelijk verhaal!

Wil alles even zeker weten, zou klote zijn als onze snelste rijder ineens niet mee kan doen omdat hij voor 14:00 niet in was geschreven.
Maar goed om te weten dat hij dus gewoon 's avonds online kan komen en dan kan registeren.

Wat bestreft SOF, helemaal goed om te weten.
Dit is dus inderdaad wel iets waar je mee kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Scr33x0r schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:55:
Je kan prima later joinen als je bijv. "join with password" aanzet.
Wat bedoel je hier mee ? Hoe zet ik dit aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hoe krijg je op die baan de tijd in de 0.28? Ik ben al dat ik zonder overstuur/glijden in de 0.30 laag terecht kom.
Vooral de laatste bocht is tricky.
Als ik alleen ga testen op die baan kom ik in de 0.29.7, maar lager helaas niet.

In de 2 races gisteravond ook, ik rijd op mijn limiet en ik voel dat de auto op het randje van glijden rijdt en toch komen de andere auto's je voorbij alsof ik stilsta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

SlaadjeBla schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Ik heb dit ook wel eens gelezen, maar nooit uit een goede bron. De aanname was dat 75% eigenlijk de normaalstand zou zijn en 100% een soort "overclock". Ik heb hier zelf veel over opgezocht en uiteindelijk iemand gevonden die een semi-wetenschappelijk experiment met huis-tuin-en-keuken-gerei heeft uitgevoerd. Daar heb ik wat grafiekjes van gezien. Het betrof een T300, dus net iets andere motor.
[Afbeelding]

Zie hier: https://www.racedepartmen...lawed-assumptions.124937/

De conclusie was dat de T300RS motor vrijwel lineair is met de kracht in Windows. Dat de curve niet afvlakt, is voor mij een indicatie dat hij dus niet op of boven zijn capaciteit levert. Wel hoor ik de ventilator dan sneller aangaan, maar dat is logisch. Warm wordt hij overigens nog steeds niet. Ik vermoed dat hij dus nog steeds binnen zijn toleranties werkt.

Persoonlijk heb ik hem op 100% staan voor een groter bereik en schaal ik in iRacing de FFB naar het juiste niveau.
De T300 is ook een stuk nieuwer dan de T500. De T500 had (wel back in 2011) nogal wat funky strength curves, zoals je kunt zien in onderstaande post van David Tucker:
https://members.iracing.c...t/25/1473510.page#3358376

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

fietsbob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Hoe krijg je op die baan de tijd in de 10.28? Ik ben al dat ik zonder overstuur/glijden in de 1.30 laag terecht kom.
Vooral de laatste bocht is tricky.
Als ik alleen ga testen op die baan kom ik in de 10.29.7, maar lager helaas niet.

In de 2 races gisteravond ook, ik rijd op mijn limiet en ik voel dat de auto op het randje van glijden rijdt en toch komen de andere auto's je voorbij alsof ik stilsta.
Deze auto is ook best tricky in deze omstandigheden. De oude Phoenix is vrij hobbelig en door het warme weer is er weinig grip. De truc bij oval racen is dat je met je "pedalen stuurt" in plaats van je stuur. Bijvoorbeeld: wanneer je onderstuur hebt, moet je niet nog meer gaan sturen. Dan creëer je juist méér onderstuur, omdat de voorwielen dan nog meer wrijving hebben.

In oval racing moet je de auto zo veel mogelijk laten rollen. Na de apex het gas rustig opbouwen, niet in één vol op het gas. Daar wordt de auto onrustig van.

Ik zie dat een rondje van VRS beschikbaar is. Hier heb je wel wat aan. :)

edit:
Ik vind Phoenix zelf niet zo'n heel leuke baan. Hij is te groot voor een short track, maar ook weer te klein voor een "reguliere" oval.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 13-03-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
@fietsbob Veel oefenen ;)
Ben in December '19 begonnen met Ovals om de mensen met 3 namen te ontwijken.
Vooral de races met (veel) Amerikanen kun je gewoon advies vragen over insturen etc tijdens practice.
Als je in practice zit, rij dan ook paar rondjes mee met de nmr 1 en 2.

Merk dat de races uitdagend zijn, maar er ook enorm fair word gereden.
Je kan rustig overleggen of iemand die een goeie run heeft er voorbij wil en op welk moment.

Zodra je in B license races komt gaat bandenwissel en FCY ook meetellen.
De trucks rijden echt tienden per ronde sneller op nieuwe banden.
Let op wat de rest van het veld doet, het is leuk om vanaf P10 op P1 te rijden, maar bij een restart vliegt iedereen je in twee ronden voorbij.
Tenzij je net het geluk hebt dat er wederom een FCY komt door een crash bij de herstart, die heb ik ook zien gebeuren :Y)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De "grote" ovals vind ik zelf wat leuker. In week 2 van K&N Chevrolet komt Michigan en die is wat langer.
De Chevrolet is best wel gevoelig. Op Phoenix zie ik vaak mensen wegglijden en in de muur belanden.

Dit seizoen wil ik meedoen in de K&N series en als het me lukt deze week om te upgraden naar C, het Indycar seizoen met de Dallara IR18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zelf vind ik juist de short tracks het leukste. Het is dan wel belangrijk dat de mensen om je heen je ook laten leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik moet spontaan terug denken aan de JSF Piston Cup, leuke tijd was dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Flamax schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Wat bedoel je hier mee ? Hoe zet ik dit aan ?
Je kan nu een practice joinen om te kijken hoe dat gaat. Net ook geprobeerd :D

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vraagje: Nick en ik willen een beetje last minute toch de 12h van Sebring rijden morgen. Gewoon voor de fun, aangezien we beiden eigenlijk niet of nauwelijks geoefend hebben :)
Het probleem is alleen dat we 2 man toch eigenlijk net te weinig vinden, en we dus nog iemand zoeken die een paar stints mee wil rijden. We verwachten stints van rond het uur lang, dus even simpel gerekend een uurtje of 4 rijden dus.
We gaan rijden met de Porsche RSR (GTE), en vragen natuurlijk wel dat je daar iig veilig een uurtje of 4 mee rond kunt karren. Split zal wel rond split 4-5 worden denk ik aangezien Nick net boven de 4k zit, en ik net eronder.

Niemand ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:41:
Vraagje: Nick en ik willen een beetje last minute toch de 12h van Sebring rijden morgen. Gewoon voor de fun, aangezien we beiden eigenlijk niet of nauwelijks geoefend hebben :)
Het probleem is alleen dat we 2 man toch eigenlijk net te weinig vinden, en we dus nog iemand zoeken die een paar stints mee wil rijden. We verwachten stints van rond het uur lang, dus even simpel gerekend een uurtje of 4 rijden dus.
We gaan rijden met de Porsche RSR (GTE), en vragen natuurlijk wel dat je daar iig veilig een uurtje of 4 mee rond kunt karren. Split zal wel rond split 4-5 worden denk ik aangezien Nick net boven de 4k zit, en ik net eronder.

Niemand ?
Ik durf het niet aan met mijn knie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nog steeds problemen met die knie Joep? Pfff ellende kerel... Sterkte

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat had ik wel leuk gevonden, maar ik ken Sebring echt helemaal niet. En ik heb de habbit om in endurance wedstrijden de auto in de muur te parkeren. (2 uit 2 tot dusver).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:33:
Dat had ik wel leuk gevonden, maar ik ken Sebring echt helemaal niet. En ik heb de habbit om in endurance wedstrijden de auto in de muur te parkeren. (2 uit 2 tot dusver).
Boeie... Morgen wat rondes rijden, en klaar. Als je de Porsche en Sebring hebt, ben je morgen van harte welkom. Doe anders ff een DM

[ Voor 58% gewijzigd door derx666 op 13-03-2020 22:37 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:24:
Nog steeds problemen met die knie Joep? Pfff ellende kerel... Sterkte
Chronisch hè. Ene keer erger dan de andere keer.
Ben btw verder deze maand thuis aan het werk. Dus als je in de buurt bent ff langskomen hè!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Hier wel al wat geoefend voor de 12h. Deze ga ik samen met 2 andere rijden.
Ik ben benieuwd. Eerste teamrace / endurance ooot.

Gezien onze gemiddelde iRating (1600) verwacht ik dat we in de laatste split komen :+

Ik zal een linkje naar een livestream delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Extera schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:49:
Hier wel al wat geoefend voor de 12h. Deze ga ik samen met 2 andere rijden.
Ik ben benieuwd. Eerste teamrace / endurance ooot.

Gezien onze gemiddelde iRating (1600) verwacht ik dat we in de laatste split komen :+

Ik zal een linkje naar een livestream delen
Heb straks ff wat geoefend. Was al weer een tijd geleden dat ik met de Porsche RSR gereden had, en Sebring was ook al weer ff geleden. Na even wat aan de setup geklooit te hebben kwam ik vrij snel in een goed ritme, en reed op een gegeven moment redelijk stabiel 1:57.5-1:58 met een opt van 1:56.8. Viel me nog niet tegen voor iets van 1-1.5 uur practice, waarvan zeker 20 minuten geklooi met setup.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik rijd een 1.59 als snelle ronde..... heb een 1.58 gezien met weinig brandstof....
2:01 rijden straks in de race zou al prima zijn. En dan vooral: uitrijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Sebring 12h zal best wel druk worden gezien de perikelen rondom het Coronavirus. Er is buiten de deur in Europa zowat niets meer te doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idd tijd om iRacing wat meer te gebruiken.
Ik zal de komende weken op zodag en madag er bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Na mijn IMSA race ben ik toch weer geïnteresseerd geraakt in het setuppen van een auto. Iemand heeft vast wel een linkje met de basics? Er is veel te vinden op Google maar ik heb liever uitleg van iemand zoals Joep of @derx666 O-) Vertrouw GoTers toch net iets meer :P

Hoe beginnen jullie met een setup? Waar let je op? Gisteren heb ik een stint gereden met de Ferrari GTE en ik merkte dat na een half uur de voorbanden redelijk weg waren. Wat is bijvoorbeeld een goede bandendruk na een stint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:30:
Na mijn IMSA race ben ik toch weer geïnteresseerd geraakt in het setuppen van een auto. Iemand heeft vast wel een linkje met de basics? Er is veel te vinden op Google maar ik heb liever uitleg van iemand zoals Joep of @derx666 O-) Vertrouw GoTers toch net iets meer :P

Hoe beginnen jullie met een setup? Waar let je op? Gisteren heb ik een stint gereden met de Ferrari GTE en ik merkte dat na een half uur de voorbanden redelijk weg waren. Wat is bijvoorbeeld een goede bandendruk na een stint?
Ik download de setup van PRS, zet er meestal 0.3 graden minder camber op rondom, en zet over het algemeen het diff wat minder agressief. 9/10 keer is dat voldoende. Bij de Porsche heb ik ook de TCR van 7 naar 3 gezet (meer TCR).

Ik ben niet goed in het maken van een setup van scratch. Ik weet wat ik prettig vind rijden, en probeer dat gewoon te creeeren vanuit de PRS setup die voor mij meestal een goeie basis is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Zonet een heerlijke face achter de rug, met de Cayman op Laguna Seca. Ver boven m'n stand als 4e gekwalificeerd terwijl ik 26e geplaatst was (wel met een handvol audis erbij) en eigenlijk constant m'n rondjes gereden en zowaar (vol adrenaline) op p2 gefinisht. :)

ik merkte wel dat m'n pace een stuk beter is wanneer ik op 1-1,5 seconde iemand voor me heb waaraan ik me kan optrekken. Ik reed zo lang op P3 rond met rondetijden waar ik tot voor kort alleen maar van droomde, en toen P2 de controle verloor en ik geen 'voorbeeldje' meer voor me had rijden was 't opeens een stukje lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De GoT TeamSpeak was ff down. Dat k.. windows op mijn VM was niet opgestart. Doet het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

derx666 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Ik download de setup van PRS, zet er meestal 0.3 graden minder camber op rondom, en zet over het algemeen het diff wat minder agressief. 9/10 keer is dat voldoende. Bij de Porsche heb ik ook de TCR van 7 naar 3 gezet (meer TCR).

Ik ben niet goed in het maken van een setup van scratch. Ik weet wat ik prettig vind rijden, en probeer dat gewoon te creeeren vanuit de PRS setup die voor mij meestal een goeie basis is.
Dank voor je antwoord! Als je het niet vervelend vindt, nog een paar vragen:

-vanwaar de beslissing om -0.3 graden minder camber erop te zetten?
-diff minder agressief -> makkelijker de bocht uitkomen?

Met PRS bedoel je neem ik aan PDS? Of VRS? En als je PDS bedoelt, waarom dan geen VRS? Volgens mij biedt die site meer mogelijkheden?

Sorry voor alle vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

- Omdat ik merk dat de binnenkant meestal te hard slijt tov de rest.
- Minder overstuur bocht uit :)

PDS ja :) We hebben met het team een pds abbo. Tot nu toe liggen die setups ons beter. Telemetrie doen we (Martijn vooral) met Motec.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

VRS is vooral bedoelt om jezelf te verbeteren door je eigen input data (stuur, gas, rem, etc.) te vergelijken met anderen. Dat kan de datapack zijn of je team genoten. Je hoeft geen extra acties te ondernemen om de data te vergelijken. Je rijdt en kan dan meteen de data er bij pakken.

Alleen daarom zou ik VRS al willen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 14-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
Hier het eerste deel van onze stream:

Kijken kan ook via twitch

Live timings van onze split zijn ook te volgen.

Succes aan de anderen hier die meedoen d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Succes allemaal met de 12H van Sebring!
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Het tijdschema van ons wekelijkse toernooi is aangepast op veler verzoek. De server start voortaan een 1/2 uur eerder. De kwali begint standaard om 21 uur en is ingekort in lijn met de officiële serie. De warmup is foetsie en daardoor zijn we echt rond 22 uur klaar met racen.

Programma

19:30-21:00 (01:30) : Vrije trainig
21:00-21:08 (00:08) : Kwalificatie (Lone, 2 laps)
21:08-21:11 (00:03) : Grid & Outlap 1 (geschat)
21:11-21:26 (00:15) : Heat 1 (Grid op basis kwalificatie)
21:26-21:29 (00:03) : Grid & Outlap 2 (geschat)
21:29-21:59 (00:30) : Heat 2 (Grid full inversed op basis Heat 1)

De diverse posts en pagina's zijn aangepast. Nu nog even de site agenda bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dankjewel @derx666 ! Eigenlijk best logisch dus. Ik ga maar gewoon eens beginnen met een setup bouwen en kijken waar ik tegenaan loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
We hadden een leuk en goed begin in de Sebring 12h, even rustig aangekeken in het begin en precies op het goeie moment wat gaan pushen, ingehaald en meteen brak de chaos uit achter me. Van p16 ofzo naar P8 volgens mij in 1 stint. En toen een achterligger voor me die een domme actie deed, spint en niet z'n rem inhield en mijn wiel krom tikt :( 12m repairs en nu liggen we een beetje voor spek en bonen achteraan... Hoort erbij maar wel frustrerend dat het zo makkelijk voorkomen had kunnen worden. Ik reageerde volgens mij goed, maar ga er gewoon blind vanuit dat mensen hun rem intrappen. Volgende keer toch maar 10 meter extra ruimte nemen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Phydomir

Dennis

Wij zijn met ons team in de tweede split van de Sebring 12H terecht gekomen. Slechte kwalificatie en als 2 na laatste gestart. Uit de problemen gebleven voor de stops begonnen lagen we 11e. Als een van de weinige gene banden gepakt en dat pakte goed uit. Uiteindelijk 5e toen de stops weer begonnen. Bas zit nu net in de auto en is iets terug gevallen maar nog steeds 8e.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@NickThissen da's wel behoorlijk zuur ja. Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar helemaal in zo'n lange race is het natuurlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Als het goed is hebben jullie een paar seizoenen geleden rallycross gedaan met GoT. Daarom een vraag. Ik ben vaak het snelste met kwalificeren maar verlies altijd veel plaatsen met de start O+ . Voorbeeld van zo'n poepstart is

(ik ben de auto op pole, rood witte Subaru).

Ik heb Auto blip aanstaan en zet de auto in de vrij en geef 90% gas. Bij de start schakel ik hem in de 1. Ik heb hier wel wielspin maar dat hebben sommige anderen ook. Hoe kan ik het beter starten ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Voornamelijk lijk je gewoon te laat te reageren, de rest is al een halve autolengte weg voordat jij van je plek komt, dat scheelt natuurlijk heel veel.

Verder hebben de Rx auto's een soort van launch control, al weet ik niet precies meer hoe die werkt. Kun je niet gewoon in de 1 vol gas + rem, en dan rem loslaten bij groen? Je kan in de setup een max RPM kiezen waar hij hem op houdt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
NickThissen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:14:
Voornamelijk lijk je gewoon te laat te reageren, de rest is al een halve autolengte weg voordat jij van je plek komt, dat scheelt natuurlijk heel veel.

Verder hebben de Rx auto's een soort van launch control, al weet ik niet precies meer hoe die werkt. Kun je niet gewoon in de 1 vol gas + rem, en dan rem loslaten bij groen? Je kan in de setup een max RPM kiezen waar hij hem op houdt.
Ik zal het proberen en uitzoeken hoe het met die max RPM zit. Thanks.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Het is voor mij ook lang geleden dat ik Rallycross reed in iracing, maar als ik me goed herinner is de truc om de auto in zn 1 te zetten en de handrem vast te houden met wat revs.
Als je naar 1 gaat schakelen als het licht groen gaat ben je sowieso veel tijd aan het verliezen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Heeft er trouwens toevallig iemand al een goede Cayman voorbeeldlap voor Sebring? Ik heb wat rondjes gedraaid, maar heb nog geen zinnige pace gevonden. Omdat het een baan is die ik redelijk ken, wil ik een poging wagen om er iets van te maken zondagavond, maar een beetje hulp kan ik wel gebruiken :+

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 14-03-2020 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:23:
Heeft er trouwens toevallig iemand al een goede Cayman voorbeeldlap voor Sebring? Ik heb wat rondjes gedraaid, maar heb nog geen zinnige pace gevonden. Omdat het een baan is die ik redelijk ken, wil ik een poging wagen om er iets van te maken zondagavond, maar een beetje hulp kan ik wel gebruiken :+
Misschien is een van de laps van deze rijder wat?
YouTube: iRacing | IMSA Pilot Challenge | Porsche 718 Cayman @ Sebring #simra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Dat is zuur @NickThissen. Erg jammer
Hier gaat het ook niet helemaal van een leien dakje zeg maar.... door wat issues en 1 crash van mij liggen we nu P43.

En toch is het een leuke ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
In de avond is het veel relaxter racen. Bij Nascar zijn er ‘s avonds 90 % Amerikanen die best goed kunnen sturen en daarmee zojuist weer een 0x race.
Vanochtend ook 2 x een race gereden en daar waren veel Europeanen en het leek wel een botsautobaan. Er werd gecommuniceerd om links in te halen dus ik ging een paar keer netjes naar rechts om een paar snelle mannen door te laten en toch komen er mensen rechts terwijl daar geen ruimte is. Wat resulteerde in veel minpunten voor mij, echt jammer. En dan ook nog uit hun dak gaan door de microfoon, ongelovelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18
Ondanks dat ik twijfelde over de baan, toch besloten om 12HR Sebring te starten.
Ik vind het geen leuke baan :(

Mijn maatje had een issue met verandering van qualy naar race, start vanuit de pit door mij en ik reed te hard....
Iets teveel stress met de last minute aanpassing.

Race ging echt goed!
Ondanks onze (hele) slechte start toch p32 na 4hr30 zonder echte incident.
Tot er een slechte rijder af ging op een flauw stuk en ons eraf torpedeerde....
;w
https://imgur.com/Wene6H8

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
pfff dat is zuur!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ai, die is zuur.

Wij rijden de race uit, maar liggen 6 ronden achter op de leiders en een 2 minuten op P14. We hebben sinds stint 1 al aero schade en dat kost ons een paar tienden per ronde.

We rijden in een competitief GTE veld met 4100 SoF. Maar de laagste split voor de DPs. Er zaten er maarliefst 16 auto's in in met een gemiddelde iRating van ca 1550. En dat zorgde nogal voor wat problemen links en rechts.

Eentje spinde een paar honderd meter voor ons en staat dwars op de weg, verliest zijn connectie (is niet zichtbaar) en spawned ineens terug 5 meter voor Nick. Die kon hem nooit meer ontwijken en dat koste ons ook een paar minuten, voor hem einde wedstrijd.

Een aantal DPs hebben al circa 70 incidents (en dus 2 drive throughs).

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extera
Zo, wij hebben ons terug gevochten van P44 naar P29.

Totaal dik 30min repairs gehad. Anders hadden we top 10 wel kunnen redden.
Repairs wel door eigen fouten.

Leuke ervaring! Echt tof om te doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Dat was leerzaam. Na de eerste stint bleek ik meer brandstof te gebruiken dan de rest. Bleek dat ik mijn gas ingedrukt bleef houden bij het remmen en daarom ook te inconsistent was. Was me echt nooit opgevallen en in de stints daarna was ik stukken competitiever door dat ik hier echt op aan het letten was. Nacht race op Sebring is wel heel shit door de marbles die ik aan had staan. Apexen pakken was echt puur op de gok, maar dat leverde niet echt issues op. We hadden in totaal 39 incs op 12 uur met als eindpositie P24 overall en P14 in class.

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 15-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Jep, zonder die 13 minuten repairs waren we ergens tussen P5 en P8 uitgekomen. We hadden wel de pace maar niet de mazzel... Gelukkig hadden we wel fun, en dat was uiteindelijk het hele idee om mee te doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 22:19
Mooi hoor, allemaal al flink wat oefening op Sebring achter de kiezen voor vanavond, het kriebelt wel om ook eens mee te doen met zo'n lange afstandsrace :)

De afgelopen dagen heb ik weer wat in de gepatchte Cayman kunnen rijden. Het sneller opwarmen van de banden scheelt inderdaad best wel en door de TC/ESC lampjes begrijp ik de auto ook wat beter; vorige week had ik de TC/ESC wat willekeurig op 8 gezet (hoger is inderdaad minder in tegenstelling tot het plaatje in de auto) en had ik constant het gevoel dat ik de auto ging kwijtraken (wat ook regelmatig gebeurde). Ik probeerde dat op te lossen met de rest van de set-up zonder succes, maar ik merk nu dat het in de TC/ESC zat. Ik hou deze voor nu even op het maximum van 1; en hoewel ik het nog steeds niet echt een fijne auto vind scheelt dat wel enorm. Ik zie de paarse lampjes ook constant oplichten bij het insturen en dus de ESC bezig zijn. Misschien een tip voor mensen die afgelopen week ook moeite met dit ding hadden en dachten dat al die elektronica maar onzin is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Vorige race was een drama,...maar gelukkig deze week flink kunnen tweaken
  1. iRacing patch
  2. Thrustmaster firmware update 2020_TTRS_1 (toevallig)
  3. Sweetspot irFFB gevonden
Voormij een hernieuwde start vanavond met de Cayman GT4 :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/trcWDdQl.jpg
...en nu nog snel(ler) gaan 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice W op 15-03-2020 15:25 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wij zijn uiteindelijk 6e geworden in de 2e split op 3 sec achter de nummer 5 tijdens de 12 uur van Sebring. 1 keer aangetikt, waar we gelukkig geen schade mee zijn opgelopen. Was een prima race voor ons.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 06:09
Zijn er mensen die weten of je vanavond met de Sebring 90 banden moet pakken met de Audi?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

DarkPino schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:21:
Zijn er mensen die weten of je vanavond met de Sebring 90 banden moet pakken met de Audi?
Wij hebben gisteren bijna de hele race gedubbel stint met de Audi, behalve toen het weer richting de 40 graden kroop. Dus 90 minuten moet makkelijk lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Linc schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Wij hebben gisteren bijna de hele race gedubbel stint met de Audi, behalve toen het weer richting de 40 graden kroop. Dus 90 minuten moet makkelijk lukken.
Andere Audi denk ik :p (Sebring90 is met de GT4 en Audi TCR)

Ik ga ook de Sebring90 meedoen maar in de Porsche. Weet ook niet of ik moet dubbel stinten, hoor gemengde dingen op het forum. Banden kosten volgens mij 6-8s extra in de pits maar ook veel mensen zeggen dat je het einde niet haalt met 1 set...

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 15-03-2020 17:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
NickThissen schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:37:
[...]

Andere Audi denk ik :p (Sebring90 is met de GT4 en Audi TCR)

Ik ga ook de Sebring90 meedoen maar in de Porsche. Weet ook niet of ik moet dubbel stinten, hoor gemengde dingen op het forum. Banden kosten volgens mij 6-8s extra in de pits maar ook veel mensen zeggen dat je het einde niet haalt met 1 set...
Dat klinkt alsof iRacing een beetje de sweet-spot heeft gevonden, waar enkel- en dubbelstinten allebei valide zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Tja, maar 1 manier om achter te komen. Testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:01

Phydomir

Dennis

Linc schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:43:
Tja, maar 1 manier om achter te komen. Testen!
Zo doen wij dat ook altijd hè O-)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Testen??? Gewoon rijden en gokken :+ Ging goed, van laatste (~P24) naar P8 gereden. Helaas nog rondgetikt in de laatste paar ronden maar hij wachtte en liet me er weer langs dus die plek nog wel gehouden. Leuke race!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Sebring 90 gereden, 3de qualified, eerste bocht tikje van achter en rond gegaan #$_&-+(--__$##
Onbegonnen inhaal race maar goed, 12 rondjes later opkomen rechte stuk voor me iemand recht in de muur en komt keihard terug echt vol voor mijn neus, kon geen kant op. Dan is t niet leuk .......

Ik wilde terug kijken in de replay, maar deze ging niet verder terug dan lap19, waar kan dat aan liggen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Replay spooling aanzetten in de replay opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En ineens ging het licht uit en was iedereen weg. Verbinding ook kwijt. Morgen maar beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Overigens, iemand opgevallen dat sinds de patch de spiegels er niet meer afvliegen?
Ik wou ze eraf halen om het aero effect op Le Mans te laten zien, maar ik krijg ze er niet meer af....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:09:
Overigens, iemand opgevallen dat sinds de patch de spiegels er niet meer afvliegen?
Ik wou ze eraf halen om het aero effect op Le Mans te laten zien, maar ik krijg ze er niet meer af....
Ik heb er genoeg zien vliegen vandaag. Ze zijn wat sterker gemaakt alleen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Balen Lucas , als ze bij mij in de kamer het licht uit doen als ik bezig ben , gaat de rift ook ineens uit , kan ie schijnbaar niet tegen
Ik ben in race 2 maar gestopt , eerst in race 1 stond ineens de fps op 39 , was niet te doen , race 2 flinke glijparty dwars door hele groep heen , wonderbaarlijk genoeg en gelukkig niemand geraakt .Mijn tijden lijken ook nergens op , zat 7 seconden van de rest af , wat ik ook probeer , als ik harder probeer te rijden / remmen ga ik eraf , het is gewoon zielig .Ook geprobeerd achter Nick aan de pits uit , koude banden , hij vliegt er vandoor , ik probeer te volgen en glij alle kanten op .Snap het echt niet meer .Tijd voor een racing school of bij iemand anders eens (mee)kijken , begint een beetje frustrerend te worden zo. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Race 1 was leuk doordat ik steeds achterin een treintje reed. Inhalen met deze auto vind ik wel erg lastig, uiteindelijk dus P12 gefinisht waar ik ook was gestart.

In R2 reed ik in de 1e ronde van P25 naar P6 8)7 en voor me zaten nog wat langzamere mannen.
In ronde 2 ging Gerben op het stuk na de hairpin meer naar links en ik had een run op hem, dus wilde m er rechts naast steken, toen hij plots zijn lijn weer terug pakte. Voor mij geen problemen, maar Gerben ging in de rondte :-(

Vervolgens gaan opkomen lange rechte stuk Joep en Eric synchroon grasmaaien, alleen Eric kan bij het terug de baan opkomen de auto niet houden en spint precies voor mij... de schade zorgde ervoor dat ik fors topsnelheid miste.
Ik moest achteraan aansluiten maar liep wel weer in op de auto's voor mij dus besloot niet te pitten. Eennalaatste ronde kwam ik in gevecht met [insert name here] ;) en had ik een self spin opkomen lange rechte stuk...

Hopelijk morgen meer succes.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Leuke races vanavond :) Race 1 vóór de laatste bocht ingehaald geworden, maar de bocht zelf net iets lekkerder doorgekomen. Dragrace naar de finish en uiteindelijk nét, op 9 duizendsten de voorlaatste plek (van degenen die nog reden) gepakt :+

Tweede race vanuit de pits gestart om de T1-puinhoop niet op mijn conto te laten komen. Vanaf het begin plekken opgepikt van mensen die eraf gevlogen waren en uiteindelijk 22e geëindigd. Mijn missie voor dit seizoen is om eens een keer méér dan 1 punt te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Luckeh schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:45:
En ineens ging het licht uit en was iedereen weg. Verbinding ook kwijt. Morgen maar beter.
Viel me wel op dat m'n virtuele spiegels helemaal verkeerd afgesteld staan. Zie alleen nog maar lucht :).

Heb ook de indruk dat de track-limits iets ruimer zijn geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:04
Imac2011 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:14:
Balen Lucas , als ze bij mij in de kamer het licht uit doen als ik bezig ben , gaat de rift ook ineens uit , kan ie schijnbaar niet tegen
Ik ben in race 2 maar gestopt , eerst in race 1 stond ineens de fps op 39 , was niet te doen , race 2 flinke glijparty dwars door hele groep heen , wonderbaarlijk genoeg en gelukkig niemand geraakt .Mijn tijden lijken ook nergens op , zat 7 seconden van de rest af , wat ik ook probeer , als ik harder probeer te rijden / remmen ga ik eraf , het is gewoon zielig .Ook geprobeerd achter Nick aan de pits uit , koude banden , hij vliegt er vandoor , ik probeer te volgen en glij alle kanten op .Snap het echt niet meer .Tijd voor een racing school of bij iemand anders eens (mee)kijken , begint een beetje frustrerend te worden zo. :?
Kun je mischien a replay posten ik heb van de week avonds wel een keer tijd om mee te kijken. Ikzelf heb niet veel in de gt4 gereden maar 7 sec off pace ben ik niet denk ik

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:14:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om bij iemand anders een keer te rijden die gebruik van een andere wheelbase en pedalen om te kijken hoeveel profijt je daar van hebt? Mogelijk is een deel te verklaren omdat je met je FFB te weinig gevoel hebt waardoor je de grens van de auto niet voelt en daardoor continu te laat bent en met je pedalen te weinig gevoel hebt bij het remmen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Tijdens de practice kon ik aardig meekomen met het middenveld, maar naarmate het donkerder werd vond ik het allemaal een stuk lastiger worden en was tempo en consistentie helaas ver te zoeken. Vanvavond de herkansing, dan kan het alleen maar beter gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Doubleoz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:57:
[...]

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om bij iemand anders een keer te rijden die gebruik van een andere wheelbase en pedalen om te kijken hoeveel profijt je daar van hebt? Mogelijk is een deel te verklaren omdat je met je FFB te weinig gevoel hebt waardoor je de grens van de auto niet voelt en daardoor continu te laat bent en met je pedalen te weinig gevoel hebt bij het remmen?
Als je nog 7 seconden te winnen hebt, dan zou ik dat eerst zoeken in de basis, in plaats van naar apparatuur te kijken.

@Imac2011 Het is niet handig om gelijk achter iemand als Nick aan te vlammen. 't Is alleen maar frustrerend als je er dan af vliegt, denkende dat je even hard gaat, maar niet kan zien wat zijn rem- en stuurinputs zijn. Bij iemand in real life mee mogen kijken zal je het meeste aan hebben denk ik. Weet niet welke regio je vandaan komt? Driving School servertje kan ook geen kwaad.

ps. Wel leuk gereden gisteren! Flinke opkomst ook :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@gerard27 Ik heb geen idee hoe ik een replay kan posten , ik gebruik ook lang niet alle functies van iracing , is allemaal nieuw voor me .En over dat meekijken ? werkt dat net zoals in FM7 , een private race /league aanmaken ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:04
Imac2011 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:18:
@gerard27 Ik heb geen idee hoe ik een replay kan posten , ik gebruik ook lang niet alle functies van iracing , is allemaal nieuw voor me .En over dat meekijken ? werkt dat net zoals in FM7 , een private race /league aanmaken ?
Als je een replay maak kan ik alle inputs zien en dat kan volgens mij niet met meekijken daarvoor lijkt me een replay het makkelijkst

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:54
De laatste keer dat ik zo ongelukkig was met een auto was volgens mij toen ik in GPL de eerste keer de Lotus over de Nordschleife jaagde.
Ik heb echt geen gevoel met die Cayman. Overstuur, onderstuur, bij het minste geringste uitbreken. Heb geen idee waar ik het zoeken moet met dat ding. Mijn optimale ronde zou een 2:15 laag zijn geweest maar daar kwam ik niet eens bij in de buurt.
Tijdens de practice had ik ook nog 2x last van een bug waardoor ik maar tot de 3e versnelling terug kon schakelen, weet niet of dat aan de hardware of aan de software ligt. Heb daarom maar besloten de race te laten schieten, het zat er gisteren gewoon niet in. Volgende week een nieuwe poging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Jimmy J. Het zal ook echt wel aan mij liggen , ik probeer alleen te ontdekken waar ik precies de grootste steken laat vallen .Ik gebruik de filmpjes van Dave Cam voor de rempunten en de lijnen .Ik zie dat ik in sommige bochten een versnelling te laag zit , maar harder lukt echt niet.Voor mezelf kan ik het niet anders uitleggen als dat ik geen "grip' heb.Gister afstellingen van youtube gahaald ,gast rijdt 1.07 op Sebring. Was ook geen succes voor mij , leek slechter als stock settings.Wel ontdekt dat firmware stuur nog oud was , die geupdate en wel beter gevoel in ffb.Met vr bril heb ik nu wel de diepte , dus dat is het ook niet.Al met al hoop te leren , veel vragen .Racing school is zeker nodig .Ik kom uit Gouda trouwens , dus als iemand het leuk vindt om een iracing newbe te helpen hou ik me aanbevolen , vindt het ook geen probleem om een uurtje te rijden om bij iemand te komen kijken O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat we op korte termijn maar weer eens een racing school moeten doen dan. Komende tijd zou dat wel moeten lukken, keer in de avond of komend weekend.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
Mijn ervaring is dat de 'alien-setups' (waar ik rondetijden 2:07 onder schaar) lang niet altijd geschikt / toegankelijk zijn voor mindere goden als ikzelf. Die setups zijn niet echt gericht op een stabiele toegankelijke wegligging en constant semi-vlot rondjes-rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door B Tender op 16-03-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 10:58

Tijn96

In speed we trust

wat een K auto is de GT4 in iracing. Ik sta zonder logische redenen ineens achterom. Waar iRacing het juist goed heeft gedaan met de GT3 cup is hier het realisme ver te zoeken jammer genoeg.

Gister wel nog mee proberen te doen maar halverwege ronde 1 ga ik al in de rondte waar ik niks van begreep om een paar ronden later hetzelfde te doen. Toen maar gestopt. Overigens niet van plan op te geven dus deze week maar wat extra meters maken

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb gisteren samen met Nick de 90min van Sebring gereden met de GT4. Daarna was ik wel even klaar met de GT4, maar vanavond doe ik wel weer eens mee met GoT :)

Even een paar opmerkingen/tips voor de meer onervaren rijders hier over de GT4:
Met het laatste banden model is het zo dat als je banden koud zijn dat je gewoon HEEEEL weinig grip hebt. Doe de eerste paar rondes (2-3) dus ook gewoon echt voorzichtig/rustig.
Dat je iemand als Nick niet bij kunt houden uit de pits is ook niet heel vreemd. Nick heeft meer dan 9 jaar ervaring in iRacing, en is ook een verborgen alien (al wil hij dat zelf niet toegeven :P ). Hij weet dus uit ervaring hoe hij het beste met die auto kan dealen met koude banden, en doordat hij er harder mee kan gaan zijn de banden sneller warm -> meer grip -> weer sneller. Staar je daar niet blind op (ik heb dat al een paar jaar geleden opgegeven :) ), al was het gisteren voor mij ook weer frustrerend :P.
Oftewel, als je uit de pits komt -> koude banden -> voorzichtig in de bochten en met gas geven. Sturen zal dan ook lichter zijn als wat je gewend bent.
Ook is bij de GT4 het sturen sowieso wat lichter als andere auto's in iRacing, dus zet gewoon de ingame ffb wat hoger in je settings.
Dat hij af en toe niet terug wil schakelen is ook normaal, dan rij je nl. gewoon nog te hard. Die PDK versnellingsbak laat je niet terugschakelen als je dan te hoog in de toeren zou uitkomen. Dit is dus gewoon normaal :)
Op Sebring hoef je maar 2x (of 3x) terug naar de 2e versnelling:
- (optioneel) bocht 3 (scherpe linkerbocht na bocht 1)
- De hairpin / bocht 7
- De haakse rechter na de hairpin / bocht 10

De laatste 2 lijken me duidelijk, de 1e ligt aan de rijder. Ik vind het prettiger om daar net terug te schakelen naar de 2e versnelling, en dan meteen op/na de apex op te schakelen naar 3. Zo krijg (of heb ik het gevoel dat) ik iets meer turn-in heb, en de apex beter haal. Ik denk dat in z'n 3 blijven sneller is, maar voor mij is de 2e daar net iets comfortabeler.

Misschien even de versnellingen per bocht (bochten die ik niet noem zijn gewoon volgas in de versnelling waarmee je aankomt):
Turn 1: 4
Turn 3: 2 of 3
Turn 4/5: 3
Turn 7: 2
Turn 10: 2
Turn 13: 3
Turn 15+16: 3 (je hoeft niet op te schakelen tussendoor)
Turn 17: 3

Laatste tips:
Rem op tijd. De GT4 heeft best een lange remweg, zeker in vergelijking met andere auto's in iRacing (beetje vergelijkbaar met de TCR wel). Beter te vroeg remmen, en als je merkt dat je te langzaam gaat wat minder hard remmen, dan dat je de bocht niet haalt, hard probeert te remmen -> overstuur bocht in -> dwars -> ellende -> crash :P
Als je achter iemand zit die je niet goed kent, en waarvan je niet weet wat zijn rempunten zijn -> blijf er in de remzones niet vlak achter rijden, maar ga uit de slipstream. Mocht diegene dan vroeger remmen dan heb je een makkelijke overtake, remt ie normaal, dan is er niks aan de hand. Dus ook meteen als je degene bent die daar voorop rijdt: als iemand uit de slipstream komt richting een rempunt wil nog niet zeggen dat ie je uit gaat remmen. Rem gewoon op je normale punt. Als je merkt dat iemand wel langszij komt in de remzone, dan kun je nog altijd een beetje minder hard remmen zodat je een latere apex neemt. Hierdoor blijf je beide in leven en kun je evt. zelfs nog lekker in de bocht verder vechten. Remt diegene naast je te laat, dan blijf gewoon normaal remmen. Hij zal gewoon de apex voorbij schieten, en dan kun je binnendoor weer terugkruisen.

Nu moet ik dit alleen zelf nog goed uitvoeren :P

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 236 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies