iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 237 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
T10: 3 ;)

En ik schakelde meestal wel ff naar 4 in T15/16, dan is hij wat stabieler in de knik naar links om meer ruimte te maken voor de rechter. T16 is dan wel weer in de 3.

[ Voor 90% gewijzigd door NickThissen op 16-03-2020 10:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45
Of misschien moet ik zo’n nieuwerwets stuur met FFB kopen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Arfman

Drome!

Mr.Conroe schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:54:
Of misschien moet ik zo’n nieuwerwets stuur met FFB kopen :+
Dat kan handig zijn inderdaad 8)7

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Goeie post @derx666

Ik zou er voor de Cayman nog aan toe willen voegen dat hij veel beter instuurt als je echt tot aan de apex inremt, en dus niet het traditionele "remmen in een rechte lijn voor de bocht" principe, want dan krijg je alleen maar onderstuur en/of moet je met veel minder snelheid de bocht in.

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 16-03-2020 10:56 ]

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:36

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier een paar goede videos over trail braking

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
My2Cents...

Turn 7 moet je gewoon voorzichtig zijn, ik pak die bocht ook in de 2 maar je moet oppassen want je zet em zo achterstevoren (vooral met koude banden).

Turn 10 doe ik net als Nick in de 3, dan loopt ie wat lekkerder door die bocht heen, stuur wel op tijd in dan gebruik je de camber in die bocht een beetje.

Onderstuur in deze auto is echt overdriven, ik zie mezelf absoluut niet als topper maar hang er net achter hier. Toen ik van achterhoede naar voren wilde komen heb ik dat via iSpeed gedaan met een interessante handleiding (link: https://www.nessoft.com/ispeed/), daar staat ook een downloadlink voor Troy Schulz's "Getting Faster, one second at a time" guide. Lees dat! kijk niet naar mensen die 3-4-5 seconden sneller zijn dan je maar werk naar een snellere tijd, een seconde per keer.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Bedankt voor alle reply's en tips tot nu toe .Dit is in het echte racewereldje niet aan de orde , zoveel behulpzaamheid.Ik ga mezelf zowieso niet vergelijken met wie dan ook van de ervaren iracing mannen hier , maar kan het slecht hebben dat ik vroeger met de schakelkart met vrij rijden /trainen maar 1-2 seconden langzamer was als de snelste wedstrijdrijders en in een racespel /sim 5-7 seconden tekort kom en zeer regelmatig in de vangrail , bandenstapel of wat dan ook beland .Is natuurlijk totaal niet te vergelijken , maar "het gevoel'' en het ontbreken daarvan cq het daaraan aanpassen valt me schijnbaar zwaar.Heb ook zeker niet de illusie dat ik voorin mee kan doen , maar een beetje meekomen zou leuk zijn.Geduld , geduld , veel luisteren , kijken en proberen dab maar , en zeker een racing school .Mijn apparatuur is geen topmateriaal , maar daar zit het hem ook niet in.Al moet ik zeggen dat de fanatec pedalen die ik pas ergens heb geprobeerd absoluut verschil maakten , het stuur vond ik meevallen , was wel prettig maar niet direct een must denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:04:
[...]
Als je nog 7 seconden te winnen hebt, dan zou ik dat eerst zoeken in de basis, in plaats van naar apparatuur te kijken.
Dat snap ik dat je daar geen 7 seconden mee wint. Maar ik denk dat ook een groot gedeelte te maken heeft met vertrouwen. Mogelijk dat betere apparatuur een bijdrage kan leveren om meer vertrouwen te krijgen omdat hij daardoor de grens beter kan opzoeken. Maar ik ben zelf ook niet de snelste op de baan en kon er gisteravond niet bij zijn dus misschien kraam ik ook alleen maar onzin uit :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:12
Bedankt voor het delen! Erg duidelijk en behulpzaam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:33
Doubleoz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Dat snap ik dat je daar geen 7 seconden mee wint. Maar ik denk dat ook een groot gedeelte te maken heeft met vertrouwen. Mogelijk dat betere apparatuur een bijdrage kan leveren om meer vertrouwen te krijgen omdat hij daardoor de grens beter kan opzoeken. Maar ik ben zelf ook niet de snelste op de baan en kon er gisteravond niet bij zijn dus misschien kraam ik ook alleen maar onzin uit :P
Zelf werd ik vooral consistenter van m'n nieuwe setup (van Logitech G29 naar Fanatec ClubSport), en rijd ik dus meer rondes in de buurt van mijn snelste tijden. Maar echt sneller gaat in mijn geval waarschijnlijk meer uit het beter leren van basisprincipes komen. Aan de ene kant van die dingen als 'hele baan gebruiken', maar ook 'hoe bepaal ik nou de juiste combinatie van rem- en instuurpunt?'
Dat laatste loop ik vaak tegenaan. Ik rem te vroeg, ik rem te laat. Ik denk dat ik te vroeg rem, want mensen botsen achterop, dus rem later en haal dan de bocht niet. Natuurlijk veel experimenteren, maar bijvoorbeeld Sunset (laatste bocht van Sebring) krijg ik nooit goed. Als ik'm instuur zoals in de filmpjes, ram ik aan de buitenkant de muur in. Maar als ik meer rem, verlies ik snel een hele seconde t.o.v. mensen die die bocht wél snappen. Voor zoiets zou het dan ook ideaal zijn als iemand me gewoon eens kan zeggen wat ik verkeerd doe :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Bij mij waren vooral de Loadcell pedalen in combinatie met Trailbraking key. Hiermee kan ik veel meer op de limiet remmen en zorgen dat ik net dat beetje druk houdt op de voorbanden voor de gewichtsverdeling.

Wat mij enorm helpt altijd, in een groep snelle jongens rijden en hun remlichten in de gaten houden als ik achter ze zit. Dat werkt erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond wilde ik het opnieuw proberen , maar de FM7 league begint vanavond ook weer , daar doe ik ook aan mee dit seizoen om zoveel mogelijk online 'race' ervaring op te doen / meters te maken.Misschien niet verstandig of handig om 2 verschillende series te doen eigenlijk ? Kijk na dit seizoen wel waar ik me op ga richten , zeker is dat ik ook daar achteraan rijd , maar is ook een gezellige groep daar .Zijn er meer tweakers die beide meedoen trouwens ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Imac2011 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:32:
Vanavond wilde ik het opnieuw proberen , maar de FM7 league begint vanavond ook weer , daar doe ik ook aan mee dit seizoen om zoveel mogelijk online 'race' ervaring op te doen / meters te maken.Misschien niet verstandig of handig om 2 verschillende series te doen eigenlijk ?
Ik vind het juist heel prettig om naast - mijn main focus - iRating, ook af en toe series in andere sims/spellen te rijden. Bij iRacing ligt toch vaak veel druk op goed presteren en is het niveau heel hoog. Zelf rij ik ook regelmatig series in het oude Assetto via Sim Racing System. Daar kan ik wat meer ontspannen. Ook al is Forza wat minder realistisch dan iRacing, het is altijd goed voor je race craft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wormaap schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Zelf werd ik vooral consistenter van m'n nieuwe setup (van Logitech G29 naar Fanatec ClubSport), en rijd ik dus meer rondes in de buurt van mijn snelste tijden. Maar echt sneller gaat in mijn geval waarschijnlijk meer uit het beter leren van basisprincipes komen. Aan de ene kant van die dingen als 'hele baan gebruiken', maar ook 'hoe bepaal ik nou de juiste combinatie van rem- en instuurpunt?'
Dat laatste loop ik vaak tegenaan. Ik rem te vroeg, ik rem te laat. Ik denk dat ik te vroeg rem, want mensen botsen achterop, dus rem later en haal dan de bocht niet. Natuurlijk veel experimenteren, maar bijvoorbeeld Sunset (laatste bocht van Sebring) krijg ik nooit goed. Als ik'm instuur zoals in de filmpjes, ram ik aan de buitenkant de muur in. Maar als ik meer rem, verlies ik snel een hele seconde t.o.v. mensen die die bocht wél snappen. Voor zoiets zou het dan ook ideaal zijn als iemand me gewoon eens kan zeggen wat ik verkeerd doe :+
Ik zou een ronde waar je wel redelijk tevreden over bent, vanuit de onboard view mét gas/stuur/rem inputs even uploaden en hier droppen. Denk dat er hier genoeg zitten die dan wel tips kunnen geven :)

Geldt uiteraard voor iedereen die graag wil weten wat er beter kan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik kan vanavond helaas niet mee rijden daar ik mijn rig moet gaan bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:04:
Ik kan vanavond helaas niet mee rijden daar ik mijn rig moet gaan bouwen :)
Wat een slecht excuus!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
hahaha.... tjah heb mijn playseat verkocht en mijn simlab binnen gekregen :) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
[...]

hahaha.... tjah heb mijn playseat verkocht en mijn simlab binnen gekregen :) :9~
Welke uitvoering ? GT Evo of P1-X ? Ik ben wel geinteresseerd hoe die je bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Mr.Conroe schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:23:
Welke uitvoering ? GT Evo of P1-X ? Ik ben wel geinteresseerd hoe die je bevalt.
en @Xenophoben

Zou het allemaal hier posten, of in het show je rig topic ;) :
Simracing Q&A topic

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Soms kan je zo uitkijken naar een avondje racen, maar dan heb je een soepjurk die hem tijdens een IMSA race bij groen licht al tegen je aan schuurt op het rechte stuk van Sebring....

12 minuten repair... }:|

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-03-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
En ik dacht even een leuke oval te pakken, twee gasten die volgens mij tobo raceten...
Van de 70 laps minimaal 35 onder geel :X

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Pfff. Ontweek in de eerste instantie het ongeluk in T1 van race 2...
Raakte hem alleen compleet kwijt bij het rejoinen :'( :'( :'(

Sorry heren! |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 16-03-2020 21:45 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oef slechte avond.
Race 1 t1 dwars: sorry!
Daarna wel leuk geracet!
Race 2 t1 iemand stak spinnend over en niet te ontwijken. Einde race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Race 1 bagger.

Race 2 met de setup van Nick al een stuk beter tot ik bij uitkomen van een bocht een millimeter gras meepak, stond achterstevoren en moest het hele veld voorbijlaten. Laat-maar.

De GT4 en ik zijn geen vriendjes. Geen gevoel, kan niet voelen wanneer er overstuur dreigt te komen, eenmaal overstuur is meteen weg. Waar andere auto's met het bandenmodel flinke stappen vooruit maken (L79, HPD) is dit in mijn zeer nutteloze optiek :+ gewoon driewerf kut.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Spa is zo slecht voor je SR.. maar Spa is ook zo'n vette baan.

Als je tegen het eind van de race een stop-and-go penalty krijgt, hoef je die dan niet in te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik kwalificeerde tot mijn eigen verbazing op P7, maar in T2 werd ik van achteren aangetikt en kon rond P16 weer aansluiten. Daarna wel lekker kunnen inhalen en samen met Martijn naar voren gereden, totdat ik hem genoeg onder druk zette en voorbij kon in de hairpin zodat ik volgens mij als 8e finishte.

In Race 2 had ik alle geluk van de wereld en kon door hard remmen nog net aan alle melee ontsnappen, waarna als een soort rode zee de auo's voor me aan de kant rolde en ik met minimaal tijdverlies door kon :D Daarna nog lekker wat gevechtjes totdat ik op P5 reed met Lucas en Ton die steeds dichterbij kwamen. Toen ging Bob en paar rondjes later Nick er vanaf en Lucas en Ton redden het niet, dus een prachtige P3 als beloning *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 16-03-2020 22:18 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20

derx666

mecker ende blaet

Nog niet mijn ding die GT4... :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Omdat door het hele coronagebeuren mijn normale maandagavondactiviteit niet doorgaat, besloten nog maar een tweede keer mee te doen.
Tijdens de practice en tijdens race 1 allebei een 2:14 hoog weten te rijden. Voor de snelle mensen niet zo spannend, maar voor mij betekent het dat ik op mijn snelst bijna de aansluiting bij het achterveld begin te vinden :)
Race 1 was verder leuk, geen spannende dingen afgezien van op het laatste rechte stuk voor Sunset in de laatste ronde ingehaald worden door Alaric, en hem niet meer terug kunnen pakken.

Race 2 begon met een flinke crash, waarna een deel van het veld aangaf opnieuw te gaan starten vanuit de pits. Ik ben, ondanks dat ik niet geraakt was, meegereden om uiteindelijk chaos in de pits aan te treffen en er een drive-through van te maken. Daarna een tijdje tussen wat mensen gereden, en daarna een tijdje op een seconde of 2-3 achter iemand gebungeld. Totdat er ineens iemand achter me opdook en me prompt bij het aanremmen voor de hairpin rondtikt. Toen reed ik dus achteraan in niemandsland en zag ik de lead lap alweer dichterbij komen op de relative. Daar is ook weinig aan, dus ik heb'm maar geparkeerd.

Dat gaf me tijd om nog een rondje in de Skip te rijden. Vandaag was de laatste dag dat Okayama op het programma stond. Daar had ik laatst al een beetje op geoefend, en vanavond dan maar voor de race ingeschreven. Nog 25 minuten practice-tijd en dan de race in. Hele race eigenlijk best plezierig in het middenveld gereden. Ik was #17 in de split, en ben uiteindelijk 9e geëindigd. Ik vind het wel een lastig circuit om in te halen, maar ook om te verdedigen 8)7

Van de GT4 ben ik vergeten de replay op te slaan, maar ik heb wel even een filmpje gemaakt van mijn beste Skip-ronde (zonder draft). Ik zie zelf al dat ik (nog steeds) vaak vóór het insturen nog asfalt aan de buitenkant overlaat. Ook vind ik nog niet altijd het juiste punt om op het gas te gaan. Want soms moet ik mid-corner m'n gas even loslaten om niet buiten de baan te belanden, terwijl ik andere bochten weer kilometers asfalt onbenut laat bij de exit en dus eerder het gas in had kunnen trappen.

Alle commentaar is verder welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jij vroeg eerder vanavond ook of iemand mee kon kijken? Misschien kunnen we een keer deze week op een avond afspreken want ik heb wel wat tips voor je. Het belangrijkste wat ik zie is dat je vaak de apex mist. Bijvoorbeeld bocht één, je zit zo een twee meter van de curb af. Je maakt de bocht zo veel groter en kan je er met minder snelheid door heen.

Verder, jij rijd met VR of op een scherm? De FoV staat bij dit filmpje echt ontzettend hoog. Mocht je op een scherm rijden gebruik de iRacing tool eens om je FoV te laten bepalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:58:
[...]

Jij vroeg eerder vanavond ook of iemand mee kon kijken? Misschien kunnen we een keer deze week op een avond afspreken want ik heb wel wat tips voor je. Het belangrijkste wat ik zie is dat je vaak de apex mist. Bijvoorbeeld bocht één, je zit zo een twee meter van de curb af. Je maakt de bocht zo veel groter en kan je er met minder snelheid door heen.

Verder, jij rijd met VR of op een scherm? De FoV staat bij dit filmpje echt ontzettend hoog. Mocht je op een scherm rijden gebruik de iRacing tool eens om je FoV te laten bepalen.
Dat was ik ja, die daarnaar vroeg :) Als je zin hebt om daar tijd voor te maken, zeg ik natuurlijk geen nee. En laat dit nou net een week zijn waarin ik 'toevallig' alle avonden ineens vrij heb :+ Ik DM je wel even om wat af te spreken :)
Grappig hoe ik zelf dacht dat ik m'n apexen al best aardig was aan het raken. Maar nu ik nog eens kijk na je commentaar heb je natuurlijk helemaal gelijk 8)7
Qua FoV rijd ik normaal inderdaad in VR. Dus dit zijn gewoon de standaardsettings van iRacing omdat ik de replay op het scherm af heb gespeeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Luckeh @Wormaap (en @NickThissen ), Ik stel voor dat we deze week een GT4 oefen avond met een extra lange School te organiseren onder het motto "kom allemaal langs en help elkaar".
Ik mis zelf ook nog 1,5 seconde en moet echt meters maken om meer plezier / wagenbeheersing met de Porsche te ontwikkelen. We zitten toch allemaal zo goed als thuis, dus roept u maar wanneer (welke avond) en wel circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik wil erg graag meedoen met de Gt4 oefenavond aangezien ik veruit de langzaamste van het veld ben.Dit ondanks de filmpjes van o.a Dave Cam en anderen.Veel tips gehad , en merk dat ik als ik ineens een halve seconde sneller ben die tijdwinst vervolgens in de 1e of 2e bocht daarna weer kwijt ben.Het ligt zeker aan mij want gisteravond deed ik mee bij de FM7 league van tweakers en exact hetzelfde verhaal , ongeveer 5-6 seconden te langzaam tov voorste mannen.Al is dat voor een groot deel mijn eigen schuld , niet geoefend (de baan) brands hatch , en ivm defecte tv tijdelijk op een oude 32 inch die geen full hd is en het beeld dus niet helemaal klopt.Ik zal regelmatig hier checken of er zo'n avond komt .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik zou graag mee doen met de racing school maar helaas al ruim 3 weken aan het wachten voordat mijn wheelbase is gerepareerd. Nu helpt corona ook niet mee met het verkorten van de doorlooptijd van de reparatie dus verwacht dat het nog wel een week of 2 zal duren.

Maar ik heb dus nog geen meter met de Porsche GT4 kunnen rijden dus ben benieuwd wat mijn achterstand zal zijn zodra ik weer mee kan doen. Hopelijk valt het mee maar anders hoop ik een beroep op jullie te kunnen doen om mij te helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 14:00

Phydomir

Dennis

Zaterdag is de laatste race voor NEO Endurance dus heb weinig tijd voor een school deze week. Kan wel vanavond even een filmpje maken van mijn snelste race ronde incl inputs en daarvan ook de replay file delen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
JoepW schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:29:
@Luckeh @Wormaap (en @NickThissen ), Ik stel voor dat we deze week een GT4 oefen avond met een extra lange School te organiseren onder het motto "kom allemaal langs en help elkaar".
Ik mis zelf ook nog 1,5 seconde en moet echt meters maken om meer plezier / wagenbeheersing met de Porsche te ontwikkelen. We zitten toch allemaal zo goed als thuis, dus roept u maar wanneer (welke avond) en wel circuit.
Dan doe ik ook mee... Behoefte om even, lekker wat te prutsen en met andere mensen slap te ouwehoeren over andere dingen dan kinderen, Corona en "wat heeft de Telegraaf nu weer voor onzin geplaatst" ..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Gisteren IRacing aangeschaft en meteen alles gaan onderzoeken hoe het werkt en mijn stuur en pedalen helemaal ingesteld. Natuurlijk beginnen in de rookie class en ben meteen een aantal uur met de Mazda gaan oefenen om de baan en het rijden te leren. 1e wedstrijd als 6e gekwalificeerd en als 5e uitgereden. Wat een top game tot zover! Vandaag proberen uit de rookie class te komen.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
joeyl94 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:47:
Gisteren IRacing aangeschaft en meteen alles gaan onderzoeken hoe het werkt en mijn stuur en pedalen helemaal ingesteld. Natuurlijk beginnen in de rookie class en ben meteen een aantal uur met de Mazda gaan oefenen om de baan en het rijden te leren. 1e wedstrijd als 6e gekwalificeerd en als 5e uitgereden. Wat een top game SIM tot zover! Vandaag proberen uit de rookie class te komen.
Welkom!
It's a SIM ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Danku Danku!
Whoops Rookie mistake zullen we het op houden dit keer? :X

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Op Sebring dan neem ik aan? Of alvast voor Sonoma? Nadeel van Sebring is dat de baan zo lang is haha.
Ik zou donderdag of vrijdag wel kunnen (na ~19.00).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Same here! Ik kan elke avond wel (goh ...) dus laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Op Sebring dan neem ik aan? Of alvast voor Sonoma? Nadeel van Sebring is dat de baan zo lang is haha.
Ik zou donderdag of vrijdag wel kunnen (na ~19.00).
Ik ben ook wel voorstander van een korter rondje. Rondje van 1m20-1m30 ofzo. (Donnington - GP?). Hoe lang duurt een rondje Sonoma - Cup? Aangezien we die volgende week rijiden is die ook wel een optie.

En heb zelf ook een voorkeur voor donderdag of vrijdag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gezien het belang van warme banden heb ik in ieder geval een voorkeur voor een baan met flinke uitloopstroken. Op Laguna en Sebring eindigt een flinke fout (en die ga ik zéker maken als we gaan trainen :+) vaak in de muur, en dus met een reset en koude banden. Dat haalt nogal het tempo eruit natuurlijk.

Donderdag of vrijdag is helemaal prima w.m.b.

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 17-03-2020 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
We kunnen damage natuurlijk uitzetten dan hoef je niet te resetten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
NickThissen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:52:
We kunnen damage natuurlijk uitzetten dan hoef je niet te resetten.
Daar heb je natuurlijk een heel goed punt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Bocht 1:
0:07 - Je stuurt in met nog een meter naast je. Ja kan veel meer naar links zitten.
0:09 - Apex gemist. Je had dus ook eerder mogen insturen.
0:11 - Hier laat je héél veel tijd liggen. Je komt de bocht uit aan de binnenkant. In plaats van buiten-binnen-buiten nam je deze bocht buiten-binnen-binnen. Je zou er dus veel sneller doorheen kunnen. Je mag links die kerbstone raken.

Bocht 2:
0:20 - Ook hier moet je gewoon op die kerb uitkomen. Je mag nog 2 meter naar rechts, dus ook veel harder door de bocht.

Bocht 3:
Die ging best oke. Overall had je wat meer snelheid mee mogen nemen en dat liftje bij het uitaccelereren is discutabel haha

Bocht 4 (hairpin)
Best netjes.

Bocht 5:
Best netjes. Mag overal wat meer baanbreedte en kerbstones pakken nog.

Bocht 6:
Top! Instuurkerb, apex-kerb en exit-kerb. Je pakt ze allemaal. Zo hoort het :)

Bocht 7:
1:20 - Apex gemist. Je mag best die binnenste kerb raken.

1:22 - Je stopt nu met naar links sturen, maar je zit nog niet aan de buitenkant (linkerkant) van de baan. Zorg dat je zoveel mogelijk links zit om bocht 8 zo wijd mogelijk aan te snijden.

Bocht 9:
1-37: Iets te laat ingestuurd. Slechts 1 meter eerder insturen en je kunt véél harder die bocht door.

Hopelijk heb je hier wat aan en zie je in wat ik bedoel :) Overall mag je gewoon veel meer gebruik maken van de breedte van de baan, om zo je bocht radiussen wat groter te maken. Ook overal, met uitzondering van bocht 6 en 8, eerder insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog niet duidelijk:
Wanneer
Hoe laat
Hoe lang
Welke baan
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:36:
Nog niet duidelijk:
Wanneer
Hoe laat
Hoe lang
Welke baan
8)
Voorstel:
Donderdag 19:00 - 21:00/20:00 - 22:00.
Baan: Sonoma Raceway - Cup. Of als alternatief Donnington - Grand Prix.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voordeel van Sebring is dat men niet meer hoeft te oefenen. Scheelt toch weer een uur of meer. Als we niet Sebring doen dan gewoon Sonoma lijkt me.

2uur is krap als men ook nog moet oefenen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Het doel is toch oefenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 14:00

Phydomir

Dennis

Volgens mij is het doel van elkaar leren. Als je eerst een uur bezig bent om de baan te laren (helemaal een tricky baan als Sonoma) is dat zonde van de tijd.

Anyway. De replay van mijn snelste rondje gisteren:

https://easyupload.io/qnqy8v

Filmpje moet ik jullie even schuldig blijven.
Voor wie niet weet hoe dit werkt. pak de .rpy file uit in je iRacing/Replay map. Op de site ga je dan naar My replays onder het kopje Results & Stats.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
De vorige driving school (close racing) was super leerzaam!
Ik kan ook de hele week, de komende weken, dus laat maar komen!

Baan keuze maakt me niet uit, ik pak voor dat moment wel een uur om alvast te oefenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Sonoma ziet er wel érg pittig uit om zinnige dingen te leren. Ik zou dan zelf een voorkeur hebben voor Sebring. Maar verder voeg ik me gewoon bij de meerderheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Voor wie nog een uitdaging zoekt: De Formule 3 sprint series is deze week op Belle Isle :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk initiatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:07
The usual suspect dus weer:

Featuring the likes of Max Verstappen, Stoffel Vandoorne, Antonio Felix Da Costa, Nicki Thimm and many more!

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
loekf2 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:24:
[...]

The usual suspect dus weer:

Featuring the likes of Max Verstappen, Stoffel Vandoorne, Antonio Felix Da Costa, Nicki Thimm and many more!
Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik zat net bij Antonio Giovinazzi in de lobby :D Nog een F1 coureur die de corona-stop probeert door te komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jimmy J. schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:38:
Ik zat net bij Antonio Giovinazzi in de lobby :D Nog een F1 coureur die de corona-stop probeert door te komen dus.
Lobby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gisteravond na bijna een half jaar weer eens achter het stuur plaatsgenomen om een GT3 race op Spa te doen. Uiteraard voor het eerst met de V7 banden. In een door Audi gedomineerde track ongeveer 2 uur in de Audi geoefend maar crashte iets te vaak in Blanchimont. Besefte uiteindelijk dat de fout lag in het feit dat ik daar helemaal liftte waar je het gas op zo'n 30% moet houden en op de apex weer vol gas.

Had echter te weinig vertrouwen en switchte na voor de race geregistreerd te hebben naar de Merc met de Q als oefenrondjes. Meteen op/na Eau Rouge ontstond er een blokkade/schroothoop die ik kon ontwijken maar door te moeten liften werd wel m'n vleugel in puin gereden mogelijk daardoor kreeg ik de Merc niet aan de gang en een seconde langzamer dan tijdens de oefenrondjes met de Audi.

Raakte het gras ergens in 1 van de laatste ronden waardoor ik P4 verspeelde. Kon P4 nog wel aanvallen maar moest met te weinig brandstof en 16x besluiten om gewoon te finishen.
Het was echt werken in de Merc en ik vond 'm erg gevoelig op oneffenheden maar wel heerlijk om weer 's te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Yes! Ik heb de streams van Lando en Max Benecke (die helemaal niet door had dat dit er was en onaangekondigd binnengerold is :+) naast elkaar gezet en op die manier gekeken. Was dikke pret! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 17-03-2020 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Wormaap schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Yes! Ik heb de streams van Lando en Max Benecke (die helemaal niet door had dat dit er was en onaangekondigd binnengerold is :+) naast elkaar gezet en op die manier gekeken. Was dikke pret! :)
Zo Verstappen doet even een dummy move bij het uitkomen van het rechte stuk bij de F3 race. Max Benecke hapt.

Enfin, Lando wint de eerste race, Max wint de tweede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het was even zoeken, maar de hierboven genoemde dummy move kun je in een clipje hier zien:

https://www.reddit.com/r/...s_max_benecke_to_win_the/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:30:
Het was even zoeken, maar de hierboven genoemde dummy move kun je in een clipje hier zien:

Was een mooie actie :) Benecke zat al een paar rondes te plannen om achter Verstappen te blijven tot de laatste ronde. Verstappen snapt natuurlijk ook wel dat'ie gaat verliezen als'ie niks doet, dus de Twitch-chat was al druk aan het speculeren hoe Verstappen dat zou gaan tegenwerken. Deze actie had volgens mij niemand genoemd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58

Tijn96

In speed we trust

geniale move. an sich simpel maar wel perfect uitgevoerd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Was inderdaad schitterende actie en leuk om het commentaar van Max Benecke er nu bij te zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En de actie in de eerste race waar Lando (P2), Max probeert te bumpdraften en hem daardoor vakkundig uitschakelt staat nu zelfs op de voorpagina van NU.nl

Norris tikt Verstappen van de baan in online racespel.

(Misschien moet @JoepW NU.nl maar even een mailtje sturen over het laatste woord :))

[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 18-03-2020 13:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:11:
En de actie in de eerste race waar Lando (P2), Max probeert te bumpdraften en hem daardoor vakkundig uitschakelt staat nu zelfs op de voorpagina van NU.nl

Norris tikt Verstappen van de baan in online racespel.

(Misschien moet @JoepW NU.nl maar even een mailtje sturen over het laatste woord :))
Done ;)
Release Notes
This Hotfix includes fixes and adjustments for the 2020 Season 2 Patch 1 Release.

SIMULATOR:

Rendering

- Reduced sparkling effects from lights at night.

Broadcast Mode

- Fixed an issue where headlights could have a ghostly bloom appearance in broadcast mode.

- Fixed an issue with shadows at night while in broadcast mode.

- Fixed an issue where low resolution particles and post processing effects were freeing and recreating render targets every frame, when split screen broadcast mode is enabled. This may have been impacting performance speed.

CARS:

HPD ARX-01c

- Baseline setup has been updated.

NASCAR Cup Chevrolet Camaro ZL1

- Aerodynamics while in traffic have been adjusted.

NASCAR Cup Ford Mustang

NASCAR Cup Toyota Camry

TRACKS:

Lånkebanen (Hell RX)

- Improved normal (bump) map for gravel area edges.

[ Voor 49% gewijzigd door JoepW op 18-03-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

NASCAR gaat voorlopig digitale races organiseren als vervanging van het stopgezette echte seizoen, met diverse cup rijders en natuurlijk gebruikmakend van iracing

https://www.motorsport.co...-postponed-races/4770340/

Ps ik las ook al een soortgelijk bericht van VLN, die volgens mij ook iracing gaan gebruiken en ook van de Australian Supercars maar bij hen was de sim mij niet helemaal duidelijk.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Da's dan 1 positief ding van de Corona ellende: iRacing kan zich nu mooi presenteren als hét online raceplatform. Wij wisten natuurlijk allang dat dit zo was maar nu kunnen ook de average Joe's er mee kennis maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got-racing-school.png

Wanneer: Donderdag 19 maart
Hoe laat: 20:00 uur
Tot hoe laat: 23:00 uur (maar we zijn vast eerder klaar)
Auto: Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
Circuit: Sebring International Raceway – International
Damage: Niet aan. Dus je kan na een schuiver / contact doorrijden

Er zullen rijders van allerlei niveaus aanwezig zijn en de bedoeling is om elkaar te helpen.
Misschien dat er wat rondjes worden voorgereden.

Om zaken simpel en overzichtelijk te houden stellen we het weer op iRacing default in en laat ik het tijdens de practice NIET donker worden.

En zoals gewoonlijk wordt er verwacht dat als je meedoet je je meldt op TeamSpeak. We hebben daar ook de mogelijkheid om 1-1 te gaan voor instructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Toppie! Ik ben erbij als veldvulling/kijk-eens-hoe-het-niet-moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Man man ik zou toch wel weer graag mee doen met en de Racing school en de competitie maar werk laat me helaas geen ruimte op het moment. :(

Hopelijk snel weer ruimte om mee te racen.

Hoop dat bij jullie thuiswerken enzo en niet corona gekte de familie overheerst.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Mocht iemand zich vervelen, via NAB hosten we een fun race nu: Porsche Cup op de Nurburgring! Race start al over 30 minuten volgens mij. Gewoon openbare sessie.
NAB Presents: Lord of the Ring

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2020 20:11 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:58

Tijn96

In speed we trust

Is er iemand goed in het maken van livery's op iracing? Zou er graag een gemaakt hebben. Hoor het graag!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Tot morgen avond dan maar , kijken of ik wat seconden kan vinden met jullie hulp.
En zag net pas het berichtje over de fun race , te laat dus , en wat is NAB ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
Zojuist 'even' (anderhalf uur, ik voel me bijna asociaal om zoveel van iemands tijd te gebruiken :X) met @Luckeh rondjes gedraaid op Barcelona in de Skip. Een hele hoop enorm nuttige tips gekregen en daarmee een flink eind van m'n tijd afgereden. Mijn huiswerk voor voorlopig (niet gehéél toevallig wat @Jimmy J. ook al zei) is 'lijnen, lijnen, lijnen' :) Consistent helemaal aan de buitenkant zitten, de apex raken en bij het uitkomen van de bocht al het asfalt benutten. Klinkt als ik het zo opschrijf als een enorm open deur, maar op de één of andere manier was het kwartje nog niet gevallen 8)7

Eens kijken of ik daar morgen met de Porsche verder aan kan werken. Daar vecht ik toch ook wat meer tegen de auto zelf, de Skip is een stuk vriendelijker/makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:11
Afgelopen zondag en maandag helaas even druk geweest met de voorbereidingen op het thuis werken, maar morgen ben ik er weer bij! Na de 12 uur afgelopen weekend en een paar Le Mans-racejes deze week zit het circuit er goed in. Maar.. Wél met de BMW.
De Porsche lag me de eerste Tweakersrace absoluut niet (heeft zelfs mn eerste ragequit veroorzaakt), maar als ik dat zo lees ben ik daarin niet de enige. Morgen maar eens zien of het beter gaat. Ik heb er al zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Leuk! Ik ben er bij!

Inderdaad wel een beetje jammer van de cayman. Had liever de 911 RSR gepakt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Pff, motivatie wordt zwaar. Na nu al bijna 2 weken thuis werken, begin ik te merken dat mijn zin om mijn hobbies uit te voeren (zoals simracing) zwaar omlaag begint te gaan. Ook met de kids de hele dag thuis zit ik nu in een situatie die voor mij niet al te lang meer moet gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Tijn96 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:07:
Is er iemand goed in het maken van livery's op iracing? Zou er graag een gemaakt hebben. Hoor het graag!
ligt er aan wat je wil hebben. Kan de basis dingen zeker wel ja. ( ook al is dat ook niet te moeilijk gelukkig.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RomkgHnuk3wYbFyi7T3jOuaC0Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywjzU9dFWwr5gdPeRdDIp9Ky.jpg?f=fotoalbum_large

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3702237.page

Wel cool met John Hindhaugh commentaar :D

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 19-03-2020 09:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ZFLaSH schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:21:
Pff, motivatie wordt zwaar. Na nu al bijna 2 weken thuis werken, begin ik te merken dat mijn zin om mijn hobbies uit te voeren (zoals simracing) zwaar omlaag begint te gaan. Ook met de kids de hele dag thuis zit ik nu in een situatie die voor mij niet al te lang meer moet gaan duren.
Zelf mis ik ook wel een beetje de duidelijke scheiding van waar werk ophoudt en privé begint nu. Ik kan me voorstellen dat dat met kinderen die natuurlijk ook aandacht vragen allemaal niet makkelijker wordt.

Zoiets als vanavond vind ik zelf wat dat betreft wel heel prettig. Wel serieus, maar relatief weinig druk om te presteren. En waarschijnlijk een hoop slap geauwehoer waardoor je terugverlangt naar de intelligente gesprekken met de kinderen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Beste allemaal,

Mijn naam is Wido Langemheen en woon in het Noord-Brabantse Bosschenhoofd.
Eind vorig jaar begonnen met sim racen en met behulp van GoT een PC gebouwd.
Qua setup heb ik een Sim-lab GT1-Evo cockpit, Fanatec DD2, Podium Porsche 911 GT3 /PME, Heusinkveld Sprint pedals, Sparco Pro2000 en triple monitor.

Heb in het begin verschillende titels gespeeld/geprobeerd zoals AC, ACC, rFactor. De laatste tijd uitsluitend iRacing. Heb me inmiddels via Mx5, Skip Barber en Porsche Cup opgewerkt naar B-class. Laatste week de nieuwe Porsche GT4 gereden.
Wil graag beter worden in ‘racen’ …. blijf nu vaak lang ‘hangen’ in test en practice sessies omdat ik mezelf niet goed genoeg vind om een race te gaan rijden.

Hoop in GoT iRacing een leuke community te vinden en veel te leren van de training sessies, races en feedback ….

Hoop jullie snel op de baan te zien!

Groeten, Wido

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wido72 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:28:
Beste allemaal,

Mijn naam is Wido Langemheen en woon in het Noord-Brabantse Bosschenhoofd.
Eind vorig jaar begonnen met sim racen en met behulp van GoT een PC gebouwd.
Qua setup heb ik een Sim-lab GT1-Evo cockpit, Fanatec DD2, Podium Porsche 911 GT3 /PME, Heusinkveld Sprint pedals, Sparco Pro2000 en triple monitor.

Heb in het begin verschillende titels gespeeld/geprobeerd zoals AC, ACC, rFactor. De laatste tijd uitsluitend iRacing. Heb me inmiddels via Mx5, Skip Barber en Porsche Cup opgewerkt naar B-class. Laatste week de nieuwe Porsche GT4 gereden.
Wil graag beter worden in ‘racen’ …. blijf nu vaak lang ‘hangen’ in test en practice sessies omdat ik mezelf niet goed genoeg vind om een race te gaan rijden.

Hoop in GoT iRacing een leuke community te vinden en veel te leren van de training sessies, races en feedback ….

Hoop jullie snel op de baan te zien!

Groeten, Wido
Welkom!
Registreer je ff op onze site: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
Meld je dan aan bij onze league: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210
Installeer TeamSpeak: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210
En doe mee met onze 'School' vanavond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom @Wido72 , je valt met je neus in de boter, vanavond gaan we oefenen met de GT4! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
Welkom @Wido72 !

Was er vanavond graag bij geweest om wat ondersteuning te bieden, maar 'helaas' komt er een vriend langs om voor het eerst iRacing te proberen. Hij heeft nog geen idee dat het (op de lange termijn) een duur avondje voor hem gaat worden 8)
Goedkoop woord voor 'server'.

[ Voor 23% gewijzigd door Jimmy J. op 19-03-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
blijf nu vaak lang ‘hangen’ in test en practice sessies omdat ik mezelf niet goed genoeg vind om een race te gaan rijden.
Doe / deed ik ook vaak.
Op een gegeven moment het hele iRating stukje los gelaten..... dan maar zakken. Gewoon lekker racen!
Wel rijdt ik vaak te safe in open sessie's, omdat ik bang ben SR te verliezen. Dan laat ik ze er soms liever langs / voor me rijden dan te verdedigingen of aan te vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
All done! Thanks.

Hoe meld ik me aan voor vanavond?

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wido72 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:46:
[...]

All done! Thanks.

Hoe meld ik me aan voor vanavond?
Als je je regged bij onze league dan zie je om 8 uur de server bij league sessions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03-2020
Hoi allen

Ik heb me net geregistreerd: Peter Hertogen, wonende in de regio van Leuven in België.

Actief op iRacing sinds okt 2019 gok ik, daarvoor vooral GT Sport en Project Cars 2. Eerste sim racing ervaring was zeer vele jaren geleden met "Testdrive: the duel" :-)

Main interest in GT series en endurance racekes. Daarnaast natuurlijk de klassiekers zoals de Skippies, en af en toe is zot doen in de rally cross :-)

In het echte leven natuurlijk ook n petrolhead: F1, WEC, IMSA, FE, WRC ...

Greetz and see you on track!

Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom Peter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
.
Herkenbaar. Dat heb ik al jaren... daarom nog steeds aarzeling om vanavond mee te doen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30

BM

Moderator Spielerij
flopdoc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:38:
[...]

Herkenbaar. Dat heb ik al jaren... daarom nog steeds aarzeling om vanavond mee te doen.
Als het op 1 moment echt alleen om oefenen gaat is het vanavond. Dus niet twijfelen, meedoen!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:46
Als iemand die het leuk vindt om zo nu en dan te racen op AC, F1 2018 is iRacing toch altijd al interessant geweest. Maar voor iemand die casual een beetje racet, is iRacing dan een aanrader? Of is dit vooral voor mensen die er veel tijd in steken leuk.

Na de stream van Lando toch weer geinteresseerd geraakt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
NyceNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:48:
Als iemand die het leuk vindt om zo nu en dan te racen op AC, F1 2018 is iRacing toch altijd al interessant geweest. Maar voor iemand die casual een beetje racet, is iRacing dan een aanrader? Of is dit vooral voor mensen die er veel tijd in steken leuk.

Na de stream van Lando toch weer geinteresseerd geraakt O-)
Hangt er een beetje vanaf hoe casual het is. Een tijdje geleden heb ik AC + alle DLC's gekocht voor 11 euro ofzo. In vergelijking daarmee is iRacing een flink stuk duurder. Dus als je echt nauwelijks rijdt is dat wellicht zonde. Maar vanaf een avondje per week of zo vind ik het al snel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Is er ook , naast wachtwoord voor de TS server, een ww op de Iracing server?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Wil er vanavond ook bij proberen te zijn. Ga alleen 20.00 uur niet redden, is het mogelijk later aan te sluiten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
flopdoc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:15:
Is er ook , naast wachtwoord voor de TS server, een ww op de Iracing server?
Als je lid bent van de league, zou je er gewoon in moeten kunnen :)

Pagina: 1 ... 237 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies