iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 238 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Wormaap schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Als je lid bent van de league, zou je er gewoon in moeten kunnen :)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Superinitiatief, maar vanavond ben ik jammer genoeg verhinderd, anders was ik zeker aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Arfman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:37:
Toppie! Ik ben erbij als veldvulling/kijk-eens-hoe-het-niet-moet :+
Dan ben je niet alleen , ik doe met je mee 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Nog een vraag voor de mensen met wat meer race craft dan ik :+
Één van de dingen die @Luckeh me gisteren liet zien, was een veel betere manier om de chicane van (in dit geval) Catalunya door te komen. Iets langzamer erin, meer links houden tijdens/na de eerste bocht en dan na het klaarzetten voor de tweede bocht vol op het gas blijven.
Alleen... op mijn niveau gaan de meeste mensen (ik incluis, tot gisteren :+) de chicane harder in en langzamer uit. Ik voorzie dus mensen die me van achteren aantikken als ik iemand kort achter me heb en hem op deze manier ga nemen. Van de andere kant is 'iemand kort achter je' natuurlijk bij uitstek een moment om daar een snelle exit te maken, omdat je betere exit dan met een beetje mazzel een deel van de draft die degene achter je krijgt compenseert. Hoe gaan jullie daar mee om?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Imac2011 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:21:
[...]
Dan ben je niet alleen , ik doe met je mee 8)
Ik ook

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Aanwezig vanavond. De eerste keer dus ik hoop dat alles werkt met teamspeak e.d.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:21:
Nog een vraag voor de mensen met wat meer race craft dan ik :+
Één van de dingen die @Luckeh me gisteren liet zien, was een veel betere manier om de chicane van (in dit geval) Catalunya door te komen. Iets langzamer erin, meer links houden tijdens/na de eerste bocht en dan na het klaarzetten voor de tweede bocht vol op het gas blijven.
Alleen... op mijn niveau gaan de meeste mensen (ik incluis, tot gisteren :+) de chicane harder in en langzamer uit. Ik voorzie dus mensen die me van achteren aantikken als ik iemand kort achter me heb en hem op deze manier ga nemen. Van de andere kant is 'iemand kort achter je' natuurlijk bij uitstek een moment om daar een snelle exit te maken, omdat je betere exit dan met een beetje mazzel een deel van de draft die degene achter je krijgt compenseert. Hoe gaan jullie daar mee om?
Daar heb ik verschillende manieren voor ;)

Allereerst ga ik er natuurlijk van uit dat degene achter me ook begrijpt waar de rempunten en ideale lijnen liggen, en zou ik dus niet bang moeten zijn dat ie achterop klapt. Is helaas niet altijd de juiste aanname...
Als iemand echter echt zo dicht achter je zit, kun je ook een inhaalactie verwachten. Om dus zowel een crash als een uitremactie te voorkomen, kun je zelf de binnenlijn pakken voor het aanremmen.

Andere manier, als iemand te ver weg is om een uitremactie te doen; ga wat eerder dan je rempunt alvast van het gas. De kans is dan groot dat degene achter je daar ook wakker van wordt en begint te remmen.

Variant op de 2e manier; begin al wat eerder heel licht te remmen. De remlichten vergroten de awareness van de rijder achter je, zonder dat je al meteen zodanig vertraagt dat ie alsnog in je kofferbak ligt.

Ongetwijfeld hebben anderen nog andere methodes.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Wat is IMSA deze week een mijnenveld zeg op Lime Rock! Man man man, maar het heeft ook weer wat. Race is pas voorbij als de vlag valt.

Na 3 pogingen en eruit gebeukt te zijn, toch mijn eerste IMSA overwinning. En dat geeft met 55 rondes Lime Rock best wel voldoening met 39 GTE deelnemers en maar 2 inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Soms is het toch net kermis..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZB3j7C81k2U2rL7lgzCYUubWi60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7cLD06VBAXDOPW2FGhO9TFOB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:19

Arfman

Drome!

Heren, bedankt voor de geweldige racing school! _O_

Meer dan een seconde van m'n beste tijd afgereden ondanks dat het flink warmer was dan afgelopen maandag. Met name de laatste bocht won ik veel tijd (halve seconde ofzo). Nick, bedankt voor het meekijken met ons groepje en de goede uitleg!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Groot nieuws voor iRacing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ook hier bedankt voor de school! Het is me niet gelukt om ook maar iets van m'n beste tijd af te rijden, maar dat vertekent een beetje. Ik kreeg namelijk geen goed rondje aan elkaar geregen. Ik heb namelijk wel m'n optimal van 2:15 naar 2:13.000 gereden. En afgezien van de tijd ook zeker nuttige dingen opgepikt, zowel voor Sebring als in het algemeen :)
Dank Ton voor het eindeloze geduld _o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Ik wil ook de mensen die dit georganiseerd hebben bedanken voor de Racing School .Ondanks mijn waardeloze rijden , toch ook 2 seconden van mijn opt tijd af , helaas maar 1 seconde van mijn rondetijd af , maar wel veel geleerd. Heb alleen wat problemen om het geluid goed te krijgen , div.dingen geprobeerd maar motorgeluid blijft te hard en de instructeur is daardoor soms amper te verstaan .Merk ook dat ik erg slecht kan concentreren met rijden en praten tegelijk , wonderbaarlijk hoe jullie zo hard rijden en zo relaxed praten , petje af.Ik hoop mezelf in mijn eerste seizoen flink te verbeteren , zodat ik een beetje mee kan strijden in de achterhoede.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
Best cool!
Hebben we nog wat te kijken ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Zeker vet, a.s Zaterdag ook al zoiets maar dan met IMSA.
Ik geloof ook met echte rijders mits ik dit niet goed heb gelezen....

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Aangezien er wat onregelmatigheden zijn geconstateerd is het wachtwoord van de TeamSpeak server gewijzigd. Het nieuwe wachtwoord is op de site te vinden.
Lees de voorwaarden op de pagina goed: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Bedankt voor de school, in ieder geval is mijn optimum verbeterd.. Zojuist weer even een practice sessie in de Skip gedaan, wat is die dan veel meer vergevingsgezind, het lijkt wel of ik een kart rijd (weinig ervaring mee maar toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

derx666

mecker ende blaet

Ik vind dat de skip echt teveel grip heeft nu. Alleen in de 1e ronde is het nog leuk, maar daarna is het net alsof je op rails rijdt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
derx666 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:11:
Ik vind dat de skip echt teveel grip heeft nu. Alleen in de 1e ronde is het nog leuk, maar daarna is het net alsof je op rails rijdt.
Bij mij ligt de rails dan een beetje los.

Een vraagje: bij mij is het geluid van de Skip de laatste tijd raar, alsof er als je optrekt bij lage snelheid een Doppler-achtig effect op treedt (nee- niet buiten de auto, maar in de auto) of een soort galm. BIj andere auto-s , de Cayman vanavond, hoor ik dat in het geheel niet (ik ben nogal overmatig gevoelig voor bijgeluiden, ruisjes, links-rechts balans verstoringen, piepen, kraakjes en wat dies meer zij, haha).

[ Voor 42% gewijzigd door flopdoc op 19-03-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Bedankt voor de school! Erg nuttig!

Toch een seconde van m'n tijd af gekregen. Met name bocht 1 en de rest van de eerste sector!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Heb mijn snelste lap van de sessie geupload voor de geinteresseerden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Volgende week weer ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

dat lijkt me niet nodig zo...

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 20-03-2020 17:32 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hey wat is jouw probleem :D ?

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 20-03-2020 17:33 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

glnk schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:10:
Heb mijn snelste lap van de sessie geupload voor de geinteresseerden:

[YouTube: GoT School Porsche Cayman 718 GT4 Hotlap Sebring 2:10.4]
Thanks. Ik zie dat ik in bocht 1 wel een halve seconde kan winnen, vind het alleen een erg moeilijk in te schatten bocht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:37
Goedemorgen,

Gisteren mijn aller eerste iRacing race gereden in de MX-5 Cup.

Ik heb veel Project Cars 1 en 2 gespeeld op de PS4. Alleen dit is toch iets anders. Waar ik in PC nog wegkwam met foutjes, wordt ik hier genadeloos afgestraft. Al met al wel erg leuk en dit weekend zal het veel oefenen worden :).

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 14:24
Wormaap schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:40:
Ook hier bedankt voor de school! Het is me niet gelukt om ook maar iets van m'n beste tijd af te rijden, maar dat vertekent een beetje. Ik kreeg namelijk geen goed rondje aan elkaar geregen. Ik heb namelijk wel m'n optimal van 2:15 naar 2:13.000 gereden. En afgezien van de tijd ook zeker nuttige dingen opgepikt, zowel voor Sebring als in het algemeen :)
Dank Ton voor het eindeloze geduld _o_
Geen probleem hoor. Een rondje Sebring goed aan elkaar rijden is ook wel een uitdaging hoor, er zitten zoveel verschillende soorten bochten in dat het echt wel lastig is consistente rondetijden te rijden en dan ook nog eens te verbeteren.

Hierbij nog even een paar tips op een rij die ik gisteren constateerde:

- Lijnen lijnen lijnen
De meeste consistentie moet af komen van het feit dat je elke keer op de zelfde manier het circuit over gaat waarbij je de meest ideale lijn door de bochten neemt, deze consistentie was zeker begin van de avond vaak niet aanwezig waardoor de zelfde bocht elk rondje eigenlijk anders genomen moet worden, zaken oefenen als rempunten, insturen en apex e.d. zijn dan ook elke keer anders. Probeer ook echt wel altijd 'voor' een bocht al aan de juiste kant van het circuit te rijden, soms zit men nog ergens in het midden van de baan als ze moeten gaan remmen, in snelle bochten verlies je dan geheid de auto, mis je de apex compleet of onderstuur je er zo af.

- Gebruik de rem als stuur
Theorieboeken vol over remmen, waarbij er altijd gezegt wordt, remmen doe je in een rechte lijn! Dat klopt bij deze auto ook, echter in deze auto rem je zo hard mogelijk in een rechte lijn en vervolgens houd je de rem er op om hem te laten insturen. Niet vol op de rem blijven staan, dan rem je hem dood, maar wel voldoende om de snelheid er uit te halen en te laten insturen, dan kan je daarna weer vroeg op het gas.
Voor krappe bochten probeer je dus wel zoveel mogelijk hard te remmen in een rechte lijn en daarna stuur je in. Overigens zie je daar ook dat wanneer men te vroeg instuurt (wat veel gebeurd) dat men de rem al iets begint los te laten (te vroeg dus ook) en de bocht niet haalt.
Gebruik de rem ook als stuur in snellere bochten, in de snelle bochten rem ik eigenlijk niet hard voor de bocht maar rem ik tijdens het sturen gedeeltelijk(niet vol remmen dan onderstuur je de baan af). Deze snelle bochten zijn wel lastiger onder de knie te krijgen. Wat je absoluut wel wilt voorkomen in snelle bochten is dat je zowel geen gas geeft als niet remt... als je hem gewoon laat rollen in zo'n snelle bocht dan spin je er geheid af.

- Gas geven doe je met beleid
Diverse malen riep ik dat iemand op het gas kon gaan waarbij vervolgens de auto achterstevoren de bandenstapel in verdween, je moet aanvoelen dat de auto gaat oversturen als je volgas een bocht uit accelereert, als je een bocht goed neemt merk je dat je al echt vroeg op je gas kan gaan, eigenlijk terwijl je nog aan het sturen bent. Ook dit moet je gaan aanvoelen, als je overstuur krijgt, stuur dan lichtjes tegen en geef rustig gas.

- Bochten 'opofferen'
Als je de theorie leest en met name de plaatjes bekijkt van het nemen van één bocht en je past deze toe op een bochtencombinatie dan merk je al gauw dat je helemaal niet snel door deze combinatie heen gaat, het beste voorbeeld is de 2e, 3e en 4e bocht. Waarbij de meeste begin van de avond de 2e bocht helemaal van rechts proberen in te rijden kom je er al snel achter dat de 3e bocht daardoor lastig is en je teveel naar links uitkomt, vervolgens flink moet inhouden om de 4e bocht te kunnen nemen en duurt het erg lang voordat je daar op je gas kunt voor het lange snelle stuk. Kunst is dus de 2e bocht 'krap' links te houden zodat je 'rechter' de 3e bocht kunt nemen en hem rechts kunt houden voordat je instuurt voor de 4e bocht, doe je dit goed dan win je gewoon een seconde in deze combinatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
TonCoronel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Hierbij nog even een paar tips op een rij die ik gisteren constateerde:
Dank voor de tips!! _/-\o_

Het remmen bij insturen is dus eigenlijk trailbraking?

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 20-03-2020 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
flopdoc schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:01:
[...]

Dank voor de tips!! _/-\o_

Het remmen bij insturen is dus eigenlijk trailbraking?
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor mijn gevoel wel een stuk heftiger dan bij andere auto's, kan dat kloppen? In de Skip houd ik meestal misschien 10-20% remdruk erop bij het insturen. Bij de Porsche lijkt 40-50% best te mogen. Of zou ik bij de Skip ook gewoon meer rem vast kunnen/moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Het is idd echt chaos op Watkins Glen in VRS... net een sprint race gestart vanaf P18. In de 1e ronde liggen in elke bocht en elk recht stuk autos op elkaar. Het lukte me alles netjes te ontwijken. In ronde 2 zijn er 4 auto's bovenop elkaar gereden in de blinde linkerbocht waar de boot-versie begint. Ik kan dankzij de waarschuwing van mijn spotter nog net achter de auto's langs, gaat 1 van hen in z'n achteruit om het laatste stukje vrij asfalt ook nog even te blokkeren |:( |:(
Dat was 44 minuten verplicht repair ;w

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Voor mijn gevoel wel een stuk heftiger dan bij andere auto's, kan dat kloppen? In de Skip houd ik meestal misschien 10-20% remdruk erop bij het insturen. Bij de Porsche lijkt 40-50% best te mogen. Of zou ik bij de Skip ook gewoon meer rem vast kunnen/moeten houden?
Ja klopt wel. En bij de Skip wil je ook juist niet te veel momentum / snelheid verliezen met trail braken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

flopdoc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:33:
[...]

Bij mij ligt de rails dan een beetje los.

Een vraagje: bij mij is het geluid van de Skip de laatste tijd raar, alsof er als je optrekt bij lage snelheid een Doppler-achtig effect op treedt (nee- niet buiten de auto, maar in de auto) of een soort galm. BIj andere auto-s , de Cayman vanavond, hoor ik dat in het geheel niet (ik ben nogal overmatig gevoelig voor bijgeluiden, ruisjes, links-rechts balans verstoringen, piepen, kraakjes en wat dies meer zij, haha).
Heheh ;)
Ik heb het niet gemerkt dat het geluid anders is, maar ik ben daar ook niet echt gevoelig voor.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het geluid van de Skip is inderdaad anders de afgelopen paar dagen. Iets 'holler', klinkt inderdaad vergelijkbaar met een phaser/flanger-effect. Ik ging er vanuit dat ze het gewoon getweakt hadden, maar er stond volgens mij niets in de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Wormaap schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:56:
Het geluid van de Skip is inderdaad anders de afgelopen paar dagen. Iets 'holler', klinkt inderdaad vergelijkbaar met een phaser/flanger-effect. Ik ging er vanuit dat ze het gewoon getweakt hadden, maar er stond volgens mij niets in de release notes.
Ja precies, dat! Leuk voor een gitaar, maar niet voor een Skip naar mijn bescheiden mening.

Misschien leuk voor E-racing.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 20-03-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:56:
Dit. Het klinkt echt hol, alsof de stekker van je 3.5mm hoofdtelefoon niet lekker ingeplugd zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Dit. Het klinkt echt hol, alsof de stekker van je 3.5mm hoofdtelefoon niet lekker ingeplugd zit.
Ik heb dat al jaren, bij elke auto. Viel me ook weer op bij de GT4. Ik had het zelfs op m'n vorige PC al, ook met een andere hoofdtelefoon. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit lag aan het feit dat het geluidssysteem van iRacing volledig op z'n max zit :? Volgens David Tucker zijn ze nu echt _heel_ dichtbij XAudio (hopelijk volgende build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Raimond613 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Het is idd echt chaos op Watkins Glen in VRS... net een sprint race gestart vanaf P18. In de 1e ronde liggen in elke bocht en elk recht stuk autos op elkaar.
Ligt er wel aan in welke split je zit denk ik.. ik zat rond de 1400 - 1600 SoF.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-03-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Arfman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Ik heb dat al jaren, bij elke auto. Viel me ook weer op bij de GT4. Ik had het zelfs op m'n vorige PC al, ook met een andere hoofdtelefoon. Ik ging er eigenlijk van uit dat dit lag aan het feit dat het geluidssysteem van iRacing volledig op z'n max zit :? Volgens David Tucker zijn ze nu echt _heel_ dichtbij XAudio (hopelijk volgende build).
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het wat uitmaakt hoe het geluid klinkt. Het draagt voor mij echt wel bij aan de beleving (naast de Rift S etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03-2020
Arfman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:06:
Heren, bedankt voor de geweldige racing school! _O_

Meer dan een seconde van m'n beste tijd afgereden ondanks dat het flink warmer was dan afgelopen maandag. Met name de laatste bocht won ik veel tijd (halve seconde ofzo). Nick, bedankt voor het meekijken met ons groepje en de goede uitleg!
Inderdaad Nick, super bedankt voor de tips gisteren! top initiatief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Iedereen bedankt voor de scholing gisteravond!
@Luckeh Super bedankt voor de 1:1 sessie. Heb veel geleerd van je tips&tricks. Voor gisterenavond nog op 2:14,x. Met Luckeh een 2:13,6 en vanmorgen een 2:12,0 met een opt van 2:11,1. Blij met de progressie!

Tot de volgende :)

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wido72 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Iedereen bedankt voor de scholing gisteravond!
@Luckeh Super bedankt voor de 1:1 sessie. Heb veel geleerd van je tips&tricks. Voor gisterenavond nog op 2:14,x. Met Luckeh een 2:13,6 en vanmorgen een 2:12,0 met een opt van 2:11,1. Blij met de progressie!

Tot de volgende :)
Eh, dan ben je al 0.2 seconde sneller dan ik !$#@!$ ;)
Maar goed op weg dus! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Gisteravond ook even in de server aanwezig geweest, voornamelijk om gewoon rondjes te draaien.
Ik heb het probleem dat wanneer ik vanuit Iracing naar het bureaublad ga en weer terug naar Iracing er een kader om Iracing zit, je speelt het dan dus ''windowed''. Erg irritant, is dit te voorkomen?

Dit maakte dat ik niet kon wisselen van Teamspeak groep en zo alleen naar het gekeuvel van Joep en consorten zat te luisteren (geen straf hoor... ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
tomolino schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:10:
Gisteravond ook even in de server aanwezig geweest, voornamelijk om gewoon rondjes te draaien.
Ik heb het probleem dat wanneer ik vanuit Iracing naar het bureaublad ga en weer terug naar Iracing er een kader om Iracing zit, je speelt het dan dus ''windowed''. Erg irritant, is dit te voorkomen?

Dit maakte dat ik niet kon wisselen van Teamspeak groep en zo alleen naar het gekeuvel van Joep en consorten zat te luisteren (geen straf hoor... ;) )
Heb ik ook wel eens.. ff alt enter drukken en het is weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kan iemand mijn advies geven over wat te doen?
Ik ben dit seizoen begonnen in Nascar K&N series. Nu in de 2de week heb ik al zo’n 12 races gereden. Mijn IRating gaat als een dolle naar beneden, van 1300 naar 850 en dat komt omdat het echt een lotterij is. Bijna elke race gebeurd er wel wat waardoor de pits bezocht moet worden.
Nu de rating zo laag kom ik steeds rijders tegen, ook rookies met dezelfde rating en hoe goed jezelf ook bent of clean probeert te rijden, er gebeurd altijd wat.

Ik moest aan het begin van het seizoen een aantal tracks kopen en dus overstappen naar de Skippy bijvoorbeeld of de Renault 2.0 is niet goed voor het budget.

Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
Thanks weer aan de bende om de school te organiseren gisteren. Heb me goed vermaakt, goeie feedback gekregen van Nick, en vooral onthou ik ook nu dat Ms Teams echt bagger is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

fietsbob schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:19:
Kan iemand mijn advies geven over wat te doen?
Ik ben dit seizoen begonnen in Nascar K&N series. Nu in de 2de week heb ik al zo’n 12 races gereden. Mijn IRating gaat als een dolle naar beneden, van 1300 naar 850 en dat komt omdat het echt een lotterij is. Bijna elke race gebeurd er wel wat waardoor de pits bezocht moet worden.
Nu de rating zo laag kom ik steeds rijders tegen, ook rookies met dezelfde rating en hoe goed jezelf ook bent of clean probeert te rijden, er gebeurd altijd wat.

Ik moest aan het begin van het seizoen een aantal tracks kopen en dus overstappen naar de Skippy bijvoorbeeld of de Renault 2.0 is niet goed voor het budget.

Iemand een idee wat te doen?
Tsja, als het echt zo'n chaos is, werkt het waarschijnlijk het beste om rustig aan achter het veld aan te rijden, om de wrakken heen te manouvreren en op die manier je rating weer opwerken. Niet leuk, maar het voorkomt een hoop andere frustratie.

Overigens komt het vaak voor (ook bij mezelf!) dat er wordt ervaren dat alles buiten je eigen schuld gebeurt, maar als je even een stap terug neemt zul je vaak toch kunnen concluderen dat je wel degelijk zelf ook een deel van de oorzaak bent dat je in de problemen van een ander betrokken raakt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die methode van achteraan starten heb ik al vaak gedaan, maar dan moet je echt een inhaalslag maken. Vooraan zal je niet komen omdat je niet in een groepje rijdt. Die rijden een 1 seconde per ronde harder.

Bij de Nascar wedstrijden is een heel klein tikje al funest voor een goede klassering en een positieve IRating. En dat tikje is al snel gemaak. Zeker omdat het vaak heel close racen is.
Verder slijten je banden als een malle op een oval. Dus bandenmanagement moet je ook goed bijhouden.

Maar Nascar blijft gewoon erg gaaf om te racen. Soms zo erg dat het hart wat slagen harder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Inmiddels heb ik mijn nieuwe build helemaal draaien. Indien ik echter een in avond/nacht race zit, dan zien de kleuren/schaduwen in de cockpit en de lucht/het wolkendek er een beetje gek uit. Net of het geen 32 bit is. Overdag ziet wel alles goed uit. Iemand bekend met dit probleem?

Edit: inmiddels solved. Blijkt de HDR-functie te zijn.

[ Voor 107% gewijzigd door JoepG24 op 21-03-2020 14:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Het is idd echt chaos op Watkins Glen in VRS... net een sprint race gestart vanaf P18. In de 1e ronde liggen in elke bocht en elk recht stuk autos op elkaar. Het lukte me alles netjes te ontwijken. In ronde 2 zijn er 4 auto's bovenop elkaar gereden in de blinde linkerbocht waar de boot-versie begint. Ik kan dankzij de waarschuwing van mijn spotter nog net achter de auto's langs, gaat 1 van hen in z'n achteruit om het laatste stukje vrij asfalt ook nog even te blokkeren |:( |:(
Dat was 44 minuten verplicht repair ;w
Ja die baan is terror, heb een paar races geluk gehad in hoge SOF te zitten met redelijk nette start positie.
Zag ik mijn spiegel voor BusStop iedereen er af klappen...

Na de busstop klapt er met regelmaat iemand af in de bocht naar links.. etc...

Geluk gehad en mij irating boven de 2100 kunnen houden maar dat ging zeker niet vanzelf.. ik hou hem lekker in de garage tot the Canadian track op het programma staat want Watkins Glen met weekend warriors zal er zeker niet beter op worden.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Blerf schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Ja die baan is terror, heb een paar races geluk gehad in hoge SOF te zitten met redelijk nette start positie.
Zag ik mijn spiegel voor BusStop iedereen er af klappen...

Na de busstop klapt er met regelmaat iemand af in de bocht naar links.. etc...

Geluk gehad en mij irating boven de 2100 kunnen houden maar dat ging zeker niet vanzelf.. ik hou hem lekker in de garage tot the Canadian track op het programma staat want Watkins Glen met weekend warriors zal er zeker niet beter op worden.
Ik heb vandaag nog een 2e race gereden, daar was de chaos al wat minder en ben ik er heelhuids door gekomen. Paar leuke gevechten ook nog gehad en een mooi resultaat :)

Voor Mosport vrees ik eigenlijk nog veel meer problemen; daar kun je ook vrijwel nergens fatsoenlijk inhalen en die baan is ook nog eens kleiner en krapper dan Watkins...

[ Voor 9% gewijzigd door Raimond613 op 20-03-2020 22:08 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:07:
[...]

Ik heb vandaag nog een 2e race gereden, daar was de chaos al wat minder en ben ik er heelhuids door gekomen. Paar leuke gevechten ook nog gehad en een mooi resultaat :)

Voor Mosport vrees ik eigenlijk nog veel meer problemen; daar kun je ook vrijwel nergens fatsoenlijk inhalen en die baan is ook nog eens kleiner en krapper dan Watkins...
Ja ik vind het wel een leuke baan dat wel, maar de gekte is soms wat vervelend :)
Ga eens wat oval er naast rijden dit weekend ( nooit echt gedaan )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Ik heb een technische vraag.

Ik run 3 triple QHD widescreens op 10XXX x 1440p op een 1080ti met een framerate van 100+ (ergens 140-150) op een OC'd 9900k met 32gb ram.

Zodra ik een 4de scherm enable voor JRT, krijg ik precies framedrops in irating hoewel ik daar een perfecte framerate heb. Ik dacht dat het aan de 1080ti lag, dus ik heb een 2de kaartje (1030) gestoken voor dat 4de scherm zodat gsync netjes zen werk kan doen. Desondanks blijf ik de stuttering krijgen.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Zeer irritant!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Aangezien ik nogal veel extra tijd om handen heb tegenwoordig... ;) en ik toch wel veel lol had in het painten van de Cayman, ben ik de afgelopen dagen een paint voor de 911 Cup gaan maken.

Geinspireerd op 1 van de mooiste DTM designs ooit IMO, de Zakspeed Diebels Mercedes 190E uit 1992:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23F5eN8_O3uNt_UhK2Tv6NAF97o=/f/image/CFJ3qVGTz4GxfpQFWaUJiUsc.jpg

Heb ik dit ervan weten te brouwen; ik ben er iig erg trots op B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbrMMiDWKDWJ18ufubf7D4u7XLQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QFtMEW15R55IbzKJjWUtrhmZ.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VV_BA0MTrruUmCaJZKaiygmiERs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GjjbPcIipiof5TX0cDLdqsRO.png?f=fotoalbum_medium

Ik had nooit gedacht dat dit soort designs nog eens uit mijn handen zouden kunnen komen!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://digbza2f4g9qo.cloudfront.net/-/media/IndyCar/News/Other/2020/03/iRacingChallenge/Headline.jpg?la=en&vs=1&d=20200320T021424Z

INDYCAR is going racing again, virtually that is.

INDYCAR and iRacing, the world’s premier motorsports racing simulation, are partnering to currently stage six virtual races featuring a lineup of current and former NTT INDYCAR SERIES drivers and possibly some special guests beginning Saturday, March 28.

The inaugural INDYCAR iRacing Challenge race will be selected by bracket voting by fans starting today, March 20th. The opening race will be followed by Barber Motorsports Park (April 4), driver’s choice (April 11), random draw (April 18), Circuit of The Americas (April 26) and a non-INDYCAR “dream” track (May 2).

Below fans will find their links to the active polls, as well as live bracket update. Onto the fan voting!
Afbeeldingslocatie: https://digbza2f4g9qo.cloudfront.net/-/media/IndyCar/News/Other/2020/03/iRacingChallenge/Bracket01.jpg?la=en&vs=1&d=20200320T002820Z

Bron
Tof! Als je naar de bron gaat kan je ook een vote uitbrengen waar ze als eerst zullen gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Na een week of 4 niet te hebben kunnen rijden doordat mijn wheelbase defect was kon ik gisteren eindelijk weer plaats nemen achter het stuur. Mijn eerste kennismaking met de Porsche Cayman 718 en op Sebring, wat ook een nieuw circuit voor me was. Het was fijn om weer terug te zijn maar ben nog wel zoekende naar snelheid en ritme. Het is hier door alle corona hectiek erg druk maar hopelijk vind ik wat tijd om nog wat tijd op de baan te besteden en kan ik weer snel mee doen met de GoT League.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36

Sebring nu live met de echte coureurs en de echte commentators 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:11
Sinds ongeveer een week heb ik ook iRacing :)
Inmiddels is mijn sim rig af en kan ik wat serieuzer te werk gaan. Heb wel beperkte tijd om te race normaliter.

Nu heb ik deze week wat MX5 races gereden (straks weer eentje doen) om mijn rookie license kwijt te raken. Maar als ik nu eens met wat GoTers wil racen? Kan ik dan ergens zien op welke server ze zitten? Ik zie dat er wel een GoT clubje is, maar in de events zie ik alleen ieder weekend een race. Ik neem aan dat er zat mensen ook gewoon af en toe casual wat rondrijden om zich te vermaken :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Heeft iemand een engzins recente en competive HPD setup om te delen met mij? Na een eeuwigheid heb ik deze wagen weer eens uit de schuur gehaald, maar ik krijg de snelheid er niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

NickThissen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:32:
[YouTube: IMSA Sebring SuperSaturday]

Sebring nu live met de echte coureurs en de echte commentators 8)
Was echt te gek om te zien! En mooi om te zien dat ze dit zo doen, hoop dat het een blijvertje gaat zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Stel je rijd een IMSA race en je ligt in ronde 16 op een mooie P3 met heel bijzonder: 0 incidents (!!) Waarbij P1 en P2 langzaam bij mij wegrijden en ik wegrijd bij de rest van het veld. Dat wordt een makkelijke P3 met slechts 0 incidents zou je denken. Toch rijden er helaas van die malloten mee die het toch weer voor je moeten verpesten. Dit soort gasten moeten echt gebanned worden voor een maand. |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10
Tjonge jonge, je valt van de ene wtf in de andere. Wat zuur voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Game-Freak schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:46:
Stel je rijd een IMSA race en je ligt in ronde 16 op een mooie P3 met heel bijzonder: 0 incidents (!!) Waarbij P1 en P2 langzaam bij mij wegrijden en ik wegrijd bij de rest van het veld. Dat wordt een makkelijke P3 met slechts 0 incidents zou je denken. Toch rijden er helaas van die malloten mee die het toch weer voor je moeten verpesten. Dit soort gasten moeten echt gebanned worden voor een maand. |:(

[YouTube: IMSA Lime Rock Crash]
Erg zuur inderdaad. Daarom noem ik IMSA LRP net een mijnenveld. Deze week 3 mooie races gehad (p1, p3, p5) maar ook draken van races. 1 zelfs met een repair van meer dan een uur nadat ik gepakt werd door iemand die de controle kwijt raakte.

Wat ik ook zo jammer vind: ik registreer soms voor een race-sessie, maar op het laatste moment kan ik niet meedoen (dochter wordt wakker bijvoorbeeld). Ook al withdraw ik dan ruim op tijd (2 minuten voor deadline), toch vindt iRacing het dan nodig om mij als laatste te classificeren en me dus 100 iRating punten aftrek te geven.

Jammer en onnodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren mijn eerste race met Cayman GT4 op Sebring gereden. Het leek mij verstandig gezien de auto en de baan vrij nieuw voor me waren om me niet te kwalificeren en van achteraan te starten. Niet realiserende dat het een grid was van 35 auto's... Maar goed in de eerste ronde pakte ik zowaar circa 15 plaatsen en de top 20 naderde. Helaas in de laatste bocht voor start-finish zit ik aan de binnenkant van iemand anders en hij verliest de macht over het stuur waardoor ik word gelanceerd tegen de pits entry. Wel nog doorgereden en leuke duels gehad op de baan maar uiteindelijk als 23e geëindigd. Ik merkte dat de duur van de race en het feit dat het donker werd op de baan toch wel lastig was maar wel een gave ervaring.

Maar ik heb wel nog een vraagje: Crewchief is de weg kwijt op welke positie in rij. Voorbeeld, ik reed gisteren op de 22e positie waarbij Crewchief vermelde dat ik op de 18e positie reed. Dit meerdere malen zat hij er naast. Is dit een bekend probleem?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:38:

Maar ik heb wel nog een vraagje: Crewchief is de weg kwijt op welke positie in rij. Voorbeeld, ik reed gisteren op de 22e positie waarbij Crewchief vermelde dat ik op de 18e positie reed. Dit meerdere malen zat hij er naast. Is dit een bekend probleem?
Ik heb dat ook, met name tijdens de GoT races is me opgevallen. Tijdens reguliere races niet of nauwelijks.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jullie moeten dan de Max cars op 63 zetten. Draw cars kan wel minder, op 20 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Wat een draak van een baan is dat Sonoma toch , erg gaaf , maar ik heb heel wat gras , bandenstapels , muurtjes etc al gezien van heel dichtbij .Wel een gave baan.Heeft iemand al een idee van de rondetijden hier met de Gt4 ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:06:
Wat een draak van een baan is dat Sonoma toch , erg gaaf , maar ik heb heel wat gras , bandenstapels , muurtjes etc al gezien van heel dichtbij .Wel een gave baan.Heeft iemand al een idee van de rondetijden hier met de Gt4 ?
Ik kwam gisteren op 1:38 maar ook ik had grote problemen de auto op de baan te houden.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ok , heb ik nog hele dag om te oefenen .Ook even in Forza Motorsport 7 geprobeerd , daar ging het iets beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 19:20

Over deze "meneer" kan ik van gisteravond op Sebring ook een clipje tonen, ik zal zo eens ff wat opnemen. |:(

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Doubleoz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:38:
Kan ook een iRacing dingetje zijn.

Heb afgelopen week een Skippy race gedaan waarbij ik als 10e finishte. In de uitslag was ik echter 'plotseling' 16e.

Zie nu ook dat de average lap time volledig door elkaar staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Wat een gigantische frustrerende actie(s) zeg. Dat is enorm balen. Kun je bij iracing mensen nog aangeven / taggen voor extra controle door een arbitrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ircghost schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Wat een gigantische frustrerende actie(s) zeg. Dat is enorm balen. Kun je bij iracing mensen nog aangeven / taggen voor extra controle door een arbitrage?
Je kan een protest indienen bij iRacing voorzien van een replay van het incident.
Zij beoordelen het incident dan en kunnen iemand een waarschuwing geven of zelfs enige tijd de toegang tot iRacing ontzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal, ik ben Alex. Ik ben 38j en kom uit Zuid-Holland. Ben sinds vrijdag weer lid geworden van iracing, na 1,5j RF2 toch weer naar iracing gegaan. Ik kwam jullie tegen op Facebook en net een account aangemaakt. Wil graag met serieuze mensen rijden en hou van de gt3/gte en dan ook graag endurance. Hebben jullie ook je eigen leauges?

Gr Alex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:04:
Goedemorgen allemaal, ik ben Alex. Ik ben 38j en kom uit Zuid-Holland. Ben sinds vrijdag weer lid geworden van iracing, na 1,5j RF2 toch weer naar iracing gegaan. Ik kwam jullie tegen op Facebook en net een account aangemaakt. Wil graag met serieuze mensen rijden en hou van de gt3/gte en dan ook graag endurance. Hebben jullie ook je eigen leauges?

Gr Alex
Dag Alex,

Welkom! We hebben zeker een eigen league waarin wekelijks wordt gereden op de zondag en maandag avond. Dit seizoen met de Porsche Cayman. In de openingspost staan de voorwaarden hoe je kunt deelnemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Doubleoz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Dag Alex,

Welkom! We hebben zeker een eigen league waarin wekelijks wordt gereden op de zondag en maandag avond. Dit seizoen met de Porsche Cayman. In de openingspost staan de voorwaarden hoe je kunt deelnemen.
Hey, bedankt voor de welkom!
Mooi. Ga dalijk is kijken van hoe of wat. Kijk er naar uit om mooie en eerlijke races te hebben met jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
Ircghost schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Ja, ik heb vorig jaar iemand in een IMSA race gemeld, die heeft 5 dagen ban kreeg.
De sanctie word niet gemeld aan jou, maar als iemand dagelijks rijdt en daarna x dagen niet, weet je voldoende

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 06:49

Phydomir

Dennis

alexbl69 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:30:
[...]

Kan ook een iRacing dingetje zijn.

Heb afgelopen week een Skippy race gedaan waarbij ik als 10e finishte. In de uitslag was ik echter 'plotseling' 16e.

Zie nu ook dat de average lap time volledig door elkaar staan.
Als ik de lap charts bekijk zie ik je daar gewon bijna de hele race op P17 en op het laatst nog en plekje opschuiven.
Average laptime moet je in de uitslag trouwens niet te veel naar kijken. Die pakt namelijk alleen rondjes zonder incs mee in die berekening.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Phydomir schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Als ik de lap charts bekijk zie ik je daar gewon bijna de hele race op P17 en op het laatst nog en plekje opschuiven.
Average laptime moet je in de uitslag trouwens niet te veel naar kijken. Die pakt namelijk alleen rondjes zonder incs mee in die berekening.
Klopt, dat staat er wel, maar was niet de realiteit :).

Maakt me persoonlijk niks uit hoor, ik rij voor de fun. Finishpositie interesseert me niks en ik kwalificeer vaker niet dan wel. Heb in de tijd dat ik zo hoog mogelijk wilde eindigen iets te vaak first-corner-crashes gehad (zowel door mijn eigen schuld als die van anderen) dat de lol er op een gegeven moment af ging.

Start nu lekker achteraan en win in de regel in de eerste ronde een plaats of 5 à 6 door alle crashes. Zie daarna wel.

Dat van die average lap time wist ik niet, thanks :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:34:
Jullie moeten dan de Max cars op 63 zetten. Draw cars kan wel minder, op 20 of zo.
Zit die optie in de properties van Crew chief of binnen iracing? Waarschijnlijk kijk ik er over heen maar kan het zo niet vinden, sorry.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Doubleoz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:20:
[...]

Zit die optie in de properties van Crew chief of binnen iracing? Waarschijnlijk kijk ik er over heen maar kan het zo niet vinden, sorry.
Binnen iRacing, in de graphics options. Zit nu op mobiel maar anders wil ik vanavond wel even meekijken als je ook in de league race bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 11:27
Welke klasse zouden jullie doen na de Mazda Cup?

Ik ben nu D, Skip Barber, Formule renault of iets van die Fanatec cup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Welke auto raden jullie aan voor een vrs blancpain sprint race, ik wil volgende week at mospo racen.....
Ik lees dat veel mensen de verhoudingen niet meer vinden kloppen van de autos. Ik pakte tijden geleden wel eens de mercedes, maar die schijnt wat langzaam te wezen.

[ Voor 18% gewijzigd door knightvision op 22-03-2020 11:49 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/topicstart_got/financial_report.png

We zijn al in week 2 van Seizoen 2-2020 en de verantwoording van de Financiën moest nog gebeuren.Dus me maar weer even ertoe gezet en de diverse uitgaven verwerkt.

We hebben in 2020-S1 $73.08 ontvangen en $26.74 uit gegeven. Met dus een batig saldo van $46.34
In S1 hebben 35 sessie gehost van totaal 91 uur en dat brengt het totaal vanaf 2011 nu op 1243 sessies! 8)
De resultante is dat we nu (met al wat geboekte kosten en inkomsten in S2) $306.62 in kas hebben.

Samenvatting

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/200322-GoT-iRacing-Financien-Veranwoording.png

Op de site vind je wat meer uitleg btw: https://www.got-racing.eu/?page_id=2252

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 22-03-2020 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Binnen iRacing, in de graphics options. Zit nu op mobiel maar anders wil ik vanavond wel even meekijken als je ook in de league race bent :)
Gevonden binnen de advanced graphics settings. Thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
Richard117 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Over deze "meneer" kan ik van gisteravond op Sebring ook een clipje tonen, ik zal zo eens ff wat opnemen. |:(
Zoals beloofd, ik heb gewoon de eerste 5 ronden opgenomen om te laten zien wat voor chaos het was.
Eerst even wat context. Onlangs heb ik een slechte week gehad. FFB die raar deed (bleek achteraf gewoon een oude setup op het nieuwe bandenmodel te zijn waar al het gevoel weg was) waardoor ik de auto al heel snel in de race geparkeerd heb, vervolgens simpelweg zelf een fout gemaakt en gecrasht, daarna nog een divebomb niet overleefd en uiteindelijk met de GT3 op Spa de nummer 2 (in een veld van 30 auto's) die bij de eerste keer Eau Rouge spint en 11 auto's (incl mij) meeneemt die direct klaar waren en en nog eens een berg auto's met schade. Met als gevolg dat mijn iRating met ongeveer 300 gezakt was, wat dus het verschil maakt of je een laag nummer in een hoge split hebt of zoals hier op Sebring de #1 ben in een lage split.

In de opwarmronde spint de betreffende meneer al, vervolgens kom ik hem in de eerste 2 ronden nog een keer of 4 tegen. Voor de start had ik dus al een x4 te pakken, in bocht 2 van de race stond ik op 8incs, binnen 5 ronden op 14incs en mijn race kon eigenlijk pas beginnen toen er in ronde 7 weer iemand tegen mij aanreed en ik een Stop/Go kreeg. Toen reed ik eindelijk alleen, in mijn eigen tempo zonder dat er iemand tegen mij aanreed.
Maar de eerste 2 ronden van P18 naar P8 en weer terug naar P32 8)7

Ik moet de hand ook in eigen boezem steken, in die openingsronden waar ik al wat schades had maakte ik in mijn verwarring en voorzichtigheid ook wat foutjes qua rempunten en verkeerde versnellingen hoor. Maar als iedereen een beetje niveau heeft valt daar normaal goed mee te racen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Is dit netcode? Zat ik gisteravond bij Verstappen in de race, lag keurig P9 (Max P1) en toen gebeurde me dit:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Te dicht langs de muur, misschien een beetje netcode die dacht dat je de muur schampte, zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

knightvision schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:48:
Welke auto raden jullie aan voor een vrs blancpain sprint race, ik wil volgende week at mospo racen.....
Ik lees dat veel mensen de verhoudingen niet meer vinden kloppen van de autos. Ik pakte tijden geleden wel eens de mercedes, maar die schijnt wat langzaam te wezen.
Ik rijd dit seizoen ook VRS Sprint. Omdat ik maar 2 van de GT3 auto's bezit, heb ik voor het seizoen in een test server eens alle GT3's uitgeprobeerd. Conclusie was dat de good old Z4 voor mij zowel het lekkerste als ook het snelste reed. Overigens was dit nog voordat de BoP aanpassingen voor dit seizoen werden doorgevoerd.

In de meeste races zie ik 90% Audi en Mercedes, een enkele McLaren en Ferrari en een paar BMW's. Naar mijn idee zijn ze allemaal redelijk aan elkaar gewaagd.

Mijn advies dus: pak de auto waar jij het lekkerst mee kan rijden ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:39:
Te dicht langs de muur, misschien een beetje netcode die dacht dat je de muur schampte, zoiets?
Er is geen netcode tussen je eigen auto en de track natuurlijk.

Je raakt gewoon de muur ;) Deze muur is gewoon wat raar, dit is altijd al zo geweest.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Ligt er wel aan in welke split je zit denk ik.. ik zat rond de 1400 - 1600 SoF.
Ik zat volgens mij afgelopen vrijdag bij je in een sessie... Was mijn eerste race vd week, had graag bij de donderdag avond sessie willen zijn. Helaas niet bij kunnen zijn.

Maar 2 races nu in totaal gedaan en 2x in 1e ronde zulke dikke crashes...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:36:
Is dit netcode? Zat ik gisteravond bij Verstappen in de race, lag keurig P9 (Max P1) en toen gebeurde me dit:

[YouTube: iRacing unexpected launch]
Was maar goed dat dit ongeluk tijdens het Sim racen gebeurde en niet in op het circuit 😉

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Er is geen netcode tussen je eigen auto en de track natuurlijk.
...
Waarom niet denk je?
Als je verbinding slecht is / dipje heeft dan kan de software toch een voorspellingsfout maken of gebeurt dat allemaal lokaal (track objects versus eigen auto)?
Maak mij please wijzer. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Je eigen auto is allemaal lokaal dus daar komt geen voorspelling bij kijken. De voorspelling is alleen voor alle andere auto's.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Je raakt gewoon de muur ;) Deze muur is gewoon wat raar, dit is altijd al zo geweest.
Tsjah, balen. Als ik elders de muur raak kaatst hij er gewoon van af. Dit lijkt op een polygon die schuin uit de grond komt, waardoor ik gelanceerd wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Goedendag allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Erik woonachtig op de Veluwe.
ik ben vorig jaar december gestart met simracen (voornamelijk I-Racing).
als setup heb ik thrustmaster ts-pc racer, fanatec csl elite pedalen met loadcell en tripple screen.

Ik heb me zojuist geregistreerd voor de GOT- league, hoop jullie snel op de baan te zien!

Groeten,
Erik

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
erikp55 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:40:
Goedendag allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Erik woonachtig op de Veluwe.
ik ben vorig jaar december gestart met simracen (voornamelijk I-Racing).
als setup heb ik thrustmaster ts-pc racer, fanatec csl elite pedalen met loadcell en tripple screen.

Ik heb me zojuist geregistreerd voor de GOT- league, hoop jullie snel op de baan te zien!

Groeten,
Erik
Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Tsjah, balen. Als ik elders de muur raak kaatst hij er gewoon van af. Dit lijkt op een polygon die schuin uit de grond komt, waardoor ik gelanceerd wordt.
Wellicht zinnig om als bug te melden bij iR. Dat ziet er inderdaad niet helemaal uit hoe het zou moeten :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:11
De afgelopen week heb ik (haast per toeval) mijn nieuwe favoriete serie ontdekt: ILMS! Na de 12 uur van Sebring vorige week als special event stond gisteren de 6 uur van Sebring op het programma, deze heb ik samen met @MaikyM gereden. En, op een verdienstelijke vijfde plek gefinisht. Ook noemenswaardig, de finish van @Bob-B die in de laatste bocht nog de derde plek wist te veroveren _/-\o_. Zelf ben ik misschien niet de snelste, maar als de baan eenmaal wat grip heeft wel heel constant. Ook @MaikyM rijdt op die manier. Daardoor gisteren een vrijwel foutloze race gereden, geen repairs hoeven pakken, met een mooie vijfde plek tot gevolg. Heel gaaf!
Ter voorbereiding op de 6-uursrace ook al een paar keer de 60-minuten-races van ILMS gereden en ook dat beviel goed. Cleane races (als het veld wat gesetteld is), leuke gevechten en ook nog ruimte voor een stukje tactiek. Vanochtend bijvoorbeeld zat ik vast achter iemand die heel iets langzamer was. Ik kwam er 3 rondes niet voorbij, dus toen besloten om voor de undercut te gaan. Gelukkig kwam ik in een redelijk gat weer de pit uit. De voldoening toen ik een paar ronden later mijn tegenstander 3 seconden achter me de pit weer uit zag komen was heel groot. Ook voor de psychologische spelletjes is hier wat meer ruimte dan in een sprintrace. Tegenstanders onder druk zetten en in een foutje dwingen waarna je er makkelijk langs kunt. Heerlijk!
Daarnaast blijkt het ook een goede serie voor mijn SR. Voor de 6-uursrace gisteren zat ik al aan B 4.99. Na daar drie stints te hebben gereden en vanochtend nog de 60 minuten race (met in totaal 5 inc in 4 uur Sebring) zat ik eindelijk aan mijn MPR voor de A-licentie en schoot deze direct door naar A 4.99 oOo De top in iRating zal ik nooit halen, maar het plafond in SR is me in ieder geval gelukt *O*

Ik kom momenteel de alcoholcontrole niet door dus de Tweakers-race vanavond laat ik even schieten. Morgen ruil ik eindelijk mijn Logitech-setje in voor Fanatec dus die kom ik dan zeker even uitproberen d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
NASCAR live op FOX, heel vet, maar ze hadden wel iets meer mogen oefenen haha....

https://www.twitch.tv/gotocent

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 238 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies