iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 239 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een domme vraag: ik schakel op dit moment met een koppelingspedaal(zoals standaard) nu wil ik mijn spullen gaan upgrade en kiezen voor twee pedalen en een double Clutch flippers.

Kan ik deze ook gebruiken als een single clutch bij wagens die geen double clutch hebben?? Of moet ik toch een derde pedaal aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 11:27
Weet iemand of je bij de Sim-Lab Production car challenge je auto ook mag aanpassen?

Ik ben net begonnen, en ik rij altijd met de baseline setup. Zit inmiddels met de Mazda op rondjes 1.48.5, maar er zijn er die gaan nog anderhalve seconde sneller. Passen ze dan de auto aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Ik zal nooit vriendjes worden met deze auto denk ik. Jammer. Hopelijk volgend seizoen een andere :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:21
ActualFantasy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:02:
Weet iemand of je bij de Sim-Lab Production car challenge je auto ook mag aanpassen?

Ik ben net begonnen, en ik rij altijd met de baseline setup. Zit inmiddels met de Mazda op rondjes 1.48.5, maar er zijn er die gaan nog anderhalve seconde sneller. Passen ze dan de auto aan?
Zeker kan dat. Ga naar Garage (naast Options) en dan kun je vanalles aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Het is een spelletje maar damn...

Net mijn eerste front row start in de Sim-Lab production car challenge gehad.

Zenuwen overmanden mij en ik deed een jump start.... 33s stil staan voor ik weer verder mocht.. dag race....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
ActualFantasy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:48:
Het is een simulator

Zenuwen overmanden mij en ik deed een jump start.... 33s stil staan voor ik weer verder mocht.. dag race....
kleine aanpassing gemaakt :Y

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Voor mij snel voorbij vanavond helaas.Eerst gaf de rift s geen beeld , daarna bleef iracing 'hangen' , eindelijk spul aan de praat , werkte escape niet meer , en die had ik nodig om de spiegels aan te zetten , stonden ineens uit.Na opnieuw opstarten werkte alles weer , waren alle instellingen weg ? Zowel grafische als stuur , pedalen , etc. Eindelijk alles werkend start de race , nog maar 40 fps , dus grafische instellingen weer ineens weg , toch maar doorgereden en best wat mensen gecrashed , dus behoorlijk plekken gewonnen , spin ik ineens de baan af totaal onverwacht , daarna nog een keer en toen maar alles uitgezet , klaar mee. Komt het wel eens vaker voor dat iRacing crashed of blijft 'hangen " ?Of kan het komen omdat er zoveel rijders waren of zoiets ?
Misschien tot morgenavond .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
NickThissen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:40:
NASCAR live op FOX, heel vet, maar ze hadden wel iets meer mogen oefenen haha....

https://www.twitch.tv/gotocent
Ik heb de IMSA race bekeken met Jeroen Bleekemolen, Nicky Catsburg etc etc, maar zelfs in die races word er aardig door gerost...

Vandaag na een paar maanden oval gereden te hebben (en een enkele 12hr) weer eens een VRS Sprint gedaan.
Tot mijn grote verbazing weinig tot geen gemekker met dive bommende gasten :o
Hele cleane race oOo

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• correcto
  • Laatst online: 22:21
ActualFantasy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:42:
Welke klasse zouden jullie doen na de Mazda Cup?

Ik ben nu D, Skip Barber, Formule renault of iets van die Fanatec cup?
Probeer de skips maar eens, aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 11:34
Skip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Pittig baantje, dat Sonoma. In m'n 1ste 4 outlaps van de avond parkeerde ik de Porsche in de muur, en zag het somber in toen. Gelukkig de flow te pakken kunnen krijgen en toch lekker kunnen racen, en in race 2 van P25 naar P2 gereden :D

De officiële races worden wel mayhem deze week denk ik. In de openingsrondes zijn sommige bochten echt verschrikkelijk lastig, helemaal met de bandendruk op z'n laagst. De Porsche rijdt voor mij pas het lekkerst na 20 minuten. Dan pas is het power-understeer zo goed als verdwenen en kan ik pushen met het ding. Daarvoor is het vooral voorzichtig doen.

@JoepW Nog sorry van de divebomb in R2 gisteravond! Was niet mijn intentie om jullie in te halen daar, maar er werd zo vroeg geremd dat ik uit schrik nog maar 2 opties had: achterin knallen bij 1 van jullie, of hem er naast zetten. Dankzij jouw oplettendheid ging het goed gelukkig (y)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Enige statistieken m.b.t. 2020 Seizoen 1:
https://i.imgur.com/eD7BuSv.png
bron: https://www.reddit.com/r/...dyb6/2020_season_1_stats/
Onder de bron veel meer gegevens, trouwens.

NB: Ik heb niet het hele plaatje hier rechtstreeks gepost omdat het plaatje heel 'hoog' is qua afmetingen.

EDIT:
Echte gentlemen in West Canada zo te zien! Mexicanen moet je voor oppassen ;)

1 driver completed 12 full seasons :o

[ Voor 24% gewijzigd door B Tender op 23-03-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
B Tender schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:21:
Enige statistieken m.b.t. 2020 Seizoen 1:
https://i.imgur.com/eD7BuSv.png
bron: https://www.reddit.com/r/...dyb6/2020_season_1_stats/
Onder de bron veel meer gegevens, trouwens.

NB: Ik heb niet het hele plaatje hier rechtstreeks gepost omdat het plaatje heel 'hoog' is qua afmetingen.

EDIT:
Echte gentlemen in West Canada zo te zien! Mexicanen moet je voor oppassen ;)

1 driver completed 12 full seasons :o
Kijkend naar het aantal races en de DSQ ratio zou je ook een serie kunnen uitzoeken met lage DSQ kansen.
VRS Endurance zie je hoog in het lijstje staan door het lage aantal races en de lange duur van 1 race.

Stof tot nadenken :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
ActualFantasy schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:48:

Been there done that.. Ik race momenteel ook enkel Mazda maar ik krijg die start echt niet goed te pakken.. Ik rijd meestal 1.48.0x in qualifying, wat mij meestal top 3 geeft als startpositie. En telkens mis ik die start waardoor ik terugval naar plaats 4 of 5..

Ik geef zachtjes gas, van zodra mijn banden slippen, snel gas loslaten en dan weer gas geven + schakelen. Doe ik iets mis? Ik zit wel nog in Neutraal tot de lichten groen springen. Maar dat is toch the way to go niet? Graag advies. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
jmignolet schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Been there done that.. Ik race momenteel ook enkel Mazda maar ik krijg die start echt niet goed te pakken.. Ik rijd meestal 1.48.0x in qualifying, wat mij meestal top 3 geeft als startpositie. En telkens mis ik die start waardoor ik terugval naar plaats 4 of 5..

Ik geef zachtjes gas, van zodra mijn banden slippen, snel gas loslaten en dan weer gas geven + schakelen. Doe ik iets mis? Ik zit wel nog in Neutraal tot de lichten groen springen. Maar dat is toch the way to go niet? Graag advies. _/-\o_
Ja, blijf in neutraal, want anders gaat het mis. Dat had ik dus.

Ik geef altijd zon 5 a 6000 toeren in de N, schakel naar zijn 1 bij groen licht, en dan naar twee vrij snel. Dan kan ik wel mijn plek behouden op de eerste 300 meter of zo, tot de eerste bocht.

Ik vind het vooral frapant, dat ik als ik de SiM-Lab challenge doe ik makkelijker de 1.48.5 haal dan als ik de Mazda cup doe. Daar kom ik met moeite onder de 1.50 kwa quali tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 20:19
Baan temperatuur heeft een behoorlijk grote impact op grip en dus je ronde tijden, die verschillen nogal tussen de verschillende competities en zelfs ook binnen de verschillende sessies. Dus niet gek dat je rondetijden ver uit elkaar kunnen liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

derx666

mecker ende blaet

ActualFantasy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Ja, blijf in neutraal, want anders gaat het mis. Dat had ik dus.

Ik geef altijd zon 5 a 6000 toeren in de N, schakel naar zijn 1 bij groen licht, en dan naar twee vrij snel. Dan kan ik wel mijn plek behouden op de eerste 300 meter of zo, tot de eerste bocht.

Ik vind het vooral frapant, dat ik als ik de SiM-Lab challenge doe ik makkelijker de 1.48.5 haal dan als ik de Mazda cup doe. Daar kom ik met moeite onder de 1.50 kwa quali tijd.
Met koppeling ben je bijna altijd sneller.
Met de Mazda zit ik hem gewoon netjes in z'n 1, en hou de koppeling ingedrukt. Gasgeven tot idd 5 a 6k rpm, en bij groen koppeling laten opkomen (niet in een keer snel dumpen, maar ook niet heel langzaam), gewoon een beetje oefenen in practice.

Mocht je geen koppeling hebben, dan kun je in iRacing ook een knop toewijzen als koppeling. Als je de pedalen calibreert druk je gewoon op de knop die je wil toewijzen op het moment dat gevraagd wordt voor de koppeling input.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Met koppeling ben je bijna altijd sneller.
Met de Mazda zit ik hem gewoon netjes in z'n 1, en hou de koppeling ingedrukt. Gasgeven tot idd 5 a 6k rpm, en bij groen koppeling laten opkomen (niet in een keer snel dumpen, maar ook niet heel langzaam), gewoon een beetje oefenen in practice.

Mocht je geen koppeling hebben, dan kun je in iRacing ook een knop toewijzen als koppeling. Als je de pedalen calibreert druk je gewoon op de knop die je wil toewijzen op het moment dat gevraagd wordt voor de koppeling input.
oh, verhip.. helemaal niet aan gedacht, maar ik gebruik die flippers op mijn stuur....

Het is natuurlijk een auto met een koppeling.. die gebruik ik niet.. alleen gas en rem.. Daar zal ook nog wat snelheid te halen zijn gok ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Hmm oké, ik probeer het nog eens.

Zonet de SiM-Lab challenge getest nadat ik je bericht las, en ik was eigenlijk vergeten om even te kijken voor welke serie ik nog kon rijden, en daar reed ik 1.47.3 met gemak.

Eerste dat me opviel is dat je tankinhoud gewoon leger is, waardoor die Mazda's vliegen. Dat denk ik althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
jmignolet schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:00:
Hmm oké, ik probeer het nog eens.

Zonet de SiM-Lab challenge getest nadat ik je bericht las, en ik was eigenlijk vergeten om even te kijken voor welke serie ik nog kon rijden, en daar reed ik 1.47.3 met gemak.

Eerste dat me opviel is dat je tankinhoud gewoon leger is, waardoor die Mazda's vliegen. Dat denk ik althans.
Ja, als ik optimal kijk zit ik ook in de 1.47.9 of zo, maar dat lukt me nog niet in 1 rondje.

Maar die rijdt zo anders dan de mazda cup. En is met meer auto's dat vind ik ook leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Voor de mensen die de NASCAR race van gisteren hebben gemist, hier zijn de hoogtepunten.

Deze race was gisteren live op TV!

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik vind Sonoma stiekem wel een leuk baantje, alleen de auto waarmee we er momenteel rond rijden vind ik een stuk minder :)
Momenteel verlies ik bizar veel tijd in de eerste sector, m.n. het aansnijden van de eerste rechterbocht is een ramp en dan verlies je bij de bochten erna ook een hoop. Nog maar eens een paar filmpjes kijken van mensen die er meer kaas van hebben gegeten, misschien lukt het mij dan zelfs om onder de 1.40 te duiken :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Raimond613 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Ik rijd dit seizoen ook VRS Sprint. Omdat ik maar 2 van de GT3 auto's bezit, heb ik voor het seizoen in een test server eens alle GT3's uitgeprobeerd. Conclusie was dat de good old Z4 voor mij zowel het lekkerste als ook het snelste reed. Overigens was dit nog voordat de BoP aanpassingen voor dit seizoen werden doorgevoerd.

In de meeste races zie ik 90% Audi en Mercedes, een enkele McLaren en Ferrari en een paar BMW's. Naar mijn idee zijn ze allemaal redelijk aan elkaar gewaagd.

Mijn advies dus: pak de auto waar jij het lekkerst mee kan rijden ;)
Ok ik d8 dat bijna niemand meer mercedes pakte, er schijnt veel unbalance te zijn met de autos. Audi schijnt te sterk te zijn zo ver ik heb begrepen met deze build. ...

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Vanavond voor het eerst erbij, is het een probleem wanneer je om 20.15 pas in de server komt of heb je kans dat deze dan al vol is?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

tomolino schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:09:
Vanavond voor het eerst erbij, is het een probleem wanneer je om 20.15 pas in de server komt of heb je kans dat deze dan al vol is?
Geen probleem :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
  • Laatst online: 21-09 23:33
Hi,

kan iemand mij helpen, iracing onthoudt mijn stuur instellingen maar 1 sessie. als ik van P naar Q of R ga dan moet ik opnieuw het stuur kalibreren. (G920)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik had er net eentje voor mij zitten in een race die leek te stuiteren, en constant verdween en weer terug kwam.

Ik durfde er gewoon niet voorbij, want hij was de helft van de tijd niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Same.. Hierdoor 8x gekregen omdat het leek dat ie nog niet zo dicht bij me was. Erg moeilijk om te predicten waar hij effectief zit. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Zojuist mijn enige Skip-race van deze (iR-)week gedaan. In bocht 1 puinhoop voor me, redelijk kunnen ontwijken (0x gepakt), maar heel licht van achteren aangetikt. Later in de replay zag ik dat dat me mijn achtervleugel kostte. Nu doet dat ding niet veel op de Skip, maar blijkbaar wordt de wagen toch wat minder aerodynamisch als'ie er niet op zit (of ik had nog andere schade, maar het was een heel licht tikje). De hele race minder topsnelheid, en dus constant ingehaald. Op het einde nog wat leuke gevechtjes, maar elke keer als we het rechte stuk op gingen moest ik ze laten gaan, zelfs als ik op 0.3s vol in de draft begon. Helaas geen tijd meer om nog een race te rijden voordat het circuit wisselt :-(

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

prakkie87 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:25:
Hi,

kan iemand mij helpen, iracing onthoudt mijn stuur instellingen maar 1 sessie. als ik van P naar Q of R ga dan moet ik opnieuw het stuur kalibreren. (G920)
Heb je beveiligingssoftware draaien? Kan zijn dat die je iracing files op read only zet en daardoor de instellingen niet onthoudt. Ik heb dit soort problemen eerder gelezen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Kan me niet registreren voor de race... ben schijnbaar niet de enige.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Blijkbaar zijn er database probleem. https://twitter.com/iraci.../1242138299860488194?s=21

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 23-03-2020 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
Raimond613 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Heb je beveiligingssoftware draaien? Kan zijn dat die je iracing files op read only zet en daardoor de instellingen niet onthoudt. Ik heb dit soort problemen eerder gelezen.
Ik denk dat je refereert naar deze post: seninha in "iRacing 2016-2020"

@prakkie87 Kun je kijken of dit helpt? Of anders of toevallig niet de iracing map in je 'My Documents' folder readonly is?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuze
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03-2024
Wormaap schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:00:
Zojuist mijn enige Skip-race van deze (iR-)week gedaan.
<snip>
Helaas geen tijd meer om nog een race te rijden voordat het circuit wisselt :-(
Herkenbaar verhaal. Ik raad je aan om te proberen (in de mate van het mogelijke) je eerste race zo snel mogelijk in de nieuwe week te doen. Wanneer ik zondag (of maandag) m'n race nog moet doen start ik al met stress :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mooi interview met Denny Hamlin over de race van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Zojuist mijn enige Skip-race van deze (iR-)week gedaan. In bocht 1 puinhoop voor me, redelijk kunnen ontwijken (0x gepakt), maar heel licht van achteren aangetikt. Later in de replay zag ik dat dat me mijn achtervleugel kostte. Nu doet dat ding niet veel op de Skip, maar blijkbaar wordt de wagen toch wat minder aerodynamisch als'ie er niet op zit (of ik had nog andere schade, maar het was een heel licht tikje). De hele race minder topsnelheid, en dus constant ingehaald. Op het einde nog wat leuke gevechtjes, maar elke keer als we het rechte stuk op gingen moest ik ze laten gaan, zelfs als ik op 0.3s vol in de draft begon. Helaas geen tijd meer om nog een race te rijden voordat het circuit wisselt :-(
Ik meen me te herinneren dat de Skippy een hogere topsnelheid kreeg bij een missende achtervleugel. Ook op de echte auto is het ding er vrijwel puur voor de vorm, en levert het juist drag op, en maakt het slipstreamen makkelijker. In het echt worden er zelfs soms nog flaps op de achtervleugel bevestigd om een nog sterkere slipstream te maken, zodat er meer ingehaald kan worden en dus beter geoefend kan worden in de Skips.

Je zult dus nog wel wat andere schade hebben gehad, of wellicht hebben ze dit om misbruik te voorkomen gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Vanavond voor de eerste keer meegedaan met een tweakers race, al met al viel het eigenlijk tegen. Het was de eerste keer op deze baan voor mij, je maakt makkelijk foutjes met de porsche op koude banden, ook is het wennen met teamspeak op de achtergrond. Helaas ging er voor de start van de tweede race eea mis waardoor ik niet kon starten, ik gok op teveel brandstof. Een les voor een eventiele volgende keer! Nu nog even de livestream van team redline bekijken op youtube:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Na mijn mislukte race in de Skip eerder vanavond zag ik na het eten ineens dat ik de 19:15 race nog kon halen, als ik het eerste halfuurtje van de practice van de league-race over zou slaan. Gezien ik Catalunya leuk vind en er deze week flink geoefend heb dus toch maar even ingeschreven. De tweede ronde van m'n quali een offtrack gepakt en dus geen goede tijd/startplek. Dit keer de eerste ronde goed doorgekomen, wat plekken gepakt van mensen die koude banden nog steeds niet snappen en vervolgens rondenlang met een groepje van vijf dicht bij elkaar gevochten. In een poging een goede run het rechte stuk op te pakken mezelf gespind. Snel door en aangepikt bij een groepje van twee mensen die aan het vechten waren. Die tikten elkaar eraf in de hairpin en ik kon er mooi langs. Daarna nog een virtueel gevecht met iemand die achter me zat maar net wat sneller was. Uiteindelijk kreeg ik een goede run het rechte stuk op in de laatste ronde, waardoor ik kon compenseren voor het feit dat hij op 0.3s van me zat en dus een flinke draft kreeg. En daarmee de 8e plek gepakt :)

De GoT-race vanavond was euh... interessant :+ Race 1 ging verbazingwekkend goed. Afgezien van een spin of twee geen noemenswaardige incidenten. Door een tikje redelijk vroeg in de race helaas wel het grootste gedeelte in niemandsland gereden.
Race 2 kan ik alleen maar samenvatten als 8)7 Na drie spins + crashes wilde mijn auto echt niet meer, en heb ik een tow gepakt om mijn quick repair in te lossen. Nog drie spins + crashes later was mijn missie om de 75% van de race distance van de winnaar te halen zodat ik in ieder geval de score opgenomen word :+ Mijn grootste nut in die race was om wegenwacht te spelen voor @NickThissen toen zijn achterwielen los van de grond waren en hij niet meer weg kwam. Mijn auto zwabberde in de bochten alle kanten op, maar was nog bestuurbaar genoeg om mensen niet in de weg te rijden. Op die manier op -4L binnengekomen :X

De Cayman en ik zijn nog geen beste vriendjes, maar tot dusver vind ik'm wel nog leuk. Het is een handvol, maar dat maakt de switch terug naar de Skip wel heel vertrouwd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:23
Verstappen en Norris nu in de iRacing F3:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

No damage, bumpdraften in F3....

Dat was wel een fraai veld overigens. Inclusief oud-coureurs, maarliefst 7 F1 rijders op de grid..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ET0RvYzXYAQtVVI?format=jpg&name=small

[ Voor 23% gewijzigd door Luckeh op 23-03-2020 23:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prakkie87
  • Laatst online: 21-09 23:33
Raimond613 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:07:
[...]

dit was het! thanks! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 29-09 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Luckeh schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:03:
[...]

No damage, bumpdraften in F3....

Dat was wel een fraai veld overigens. Inclusief oud-coureurs, maarliefst 7 F1 rijders op de grid..
[Afbeelding]
Ik tel er zelfs 9 in dat lijstje: Verstappen, Nasr, vd Garde, Montoya, Norris, Vandoorne, Stroll, Piquet en Monteiro

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:26
Ik heb gisteren een half uurtje meegetraind, maar de race laten schieten. Eerste rondjes met een nieuw stuur + listige Porsche + onbekende baan is geen goede combinatie en ik was meer aan het grasmaaien dan wat anders. Ik had geen zin om daarmee de races van anderen te verpesten.

Hopelijk ben ik volgende week wat meer gewend waardoor ik m'n eerste punten van het seizoen kan bijschrijven d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Kon je niet voor een quick repair gaan ? Ik heb over het algemeen als ik schade rijdt in ronde 1 maar , niet zo erg dat ik moet towe dat ik met fastrepair daarna weer hard aansluiting kan vinden. Gisteren zo 2 races gehad waarbij ik uiteindelijk nog gewoon p10 - p09 eindigde op 1500 irating. Je kan meestal 30 seconden nog wel dicht rijden als andere in verkeer zitten en jij niet. 8)

Wat mij opvalt in catalunya de afgelopen dagen dat veel mensen locks hebben op de remmen bij bocht 1 , na het rechte stuk bocht 4 en de chicane...
Extra opletten daar :'(
Vooral mensen die gewoon de binnenklant pakken maar hun normale rempunt gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Xenophoben op 24-03-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Kon je niet voor een quick repair gaan ? Ik heb over het algemeen als ik schade rijdt in ronde 1 maar , niet zo erg dat ik moet towe dat ik met fastrepair daarna weer hard aansluiting kan vinden. Gisteren zo 2 races gehad waarbij ik uiteindelijk nog gewoon p10 - p09 eindigde op 1500 irating. Je kan meestal 30 seconden nog wel dicht rijden als andere in verkeer zitten en jij niet. 8)

Wat mij opvalt in catalunya de afgelopen dagen dat veel mensen locks hebben op de remmen bij bocht 1 , na het rechte stuk bocht 4 en de chicane...
Extra opletten daar :'(
Vooral mensen die gewoon de binnenklant pakken maar hun normale rempunt gebruiken.
De schade kostte me ongeveer 1.5 tot 2s per ronde. Tegen de tijd dat ik zeker wist dat ik schade had ('hee, ik lijk langzamer te gaan, misschien had ik gewoon een slechte exit, volgende ronde even opletten') waren er nog 10 rondes te gaan. Dus ik verwachtte de tijd die een stop kostte niet terug te winnen. Had waarschijnlijk wel een leukere race opgeleverd :)

Nu ik er zo even over nadenk. Ik ging er vanuit dat een stop met quick repair me ongeveer 20 seconden zou kosten. Maar misschien is dat te negatief gedacht. Toch eens bekijken zodat ik dat soort keuzes wat beter kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zit een video in de tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Wormaap schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:48:
[...]

De schade kostte me ongeveer 1.5 tot 2s per ronde. Tegen de tijd dat ik zeker wist dat ik schade had ('hee, ik lijk langzamer te gaan, misschien had ik gewoon een slechte exit, volgende ronde even opletten') waren er nog 10 rondes te gaan. Dus ik verwachtte de tijd die een stop kostte niet terug te winnen. Had waarschijnlijk wel een leukere race opgeleverd :)

Nu ik er zo even over nadenk. Ik ging er vanuit dat een stop met quick repair me ongeveer 20 seconden zou kosten. Maar misschien is dat te negatief gedacht. Toch eens bekijken zodat ik dat soort keuzes wat beter kan maken.
Als je je app.ini file aanpast kan je stoppen in de pit en meteen door rijden. Scheelt een hoop tijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Als je je app.ini file aanpast kan je stoppen in de pit en meteen door rijden. Scheelt een hoop tijd ;-)
Dat doe ik sowieso inderdaad. Maar je neemt effectief een drive-through met een korte stop. Ik denk dat de 20s die ik daarvoor in mijn hoofd had zitten wat overdreven is, maar 10s zal het je zeker wel kosten. Helemaal op Catalunya, waar je dan dus alle snelheid van het rechte stuk mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Als ik schade rijdt zit ik meestal tussen de 1.25- 1.27
Mijn normale ronde tijden liggen rond de 1.22.9 - 1.23.1 dus minimaal 2 seconden verschil per ronde x 14 rondes is al gauw 28 - 56 seconden afhankelijk van de race pace met de schade.

Pitten is dus de moeite in my opinion;-)

Dit is overigens gebaseerd op een paar races dat ik schade reed waar ik later mijn ronde tijden bekeken heb.

[ Voor 51% gewijzigd door Xenophoben op 24-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
In mijn geval rijd ik normaal 1:24.0, en nu zat ik op 1:25-1:25.5, met nog 10 rondes te gaan toen ik het door had. Dus dat zou 10-15s zijn. Dus in dit geval was de keuze net iets subtieler. Ik heb eerder inderdaad ook gevallen gehad waar ik zomaar 2-5s per ronde verlies, dan is pitten uiteraard de enige zinnige optie.

Maargoed, komende week Phillip Island. Daar kun je 10 plekken pakken door domweg niet te crashen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Hey Allemaal,

Ik ben Rens Zielman, na vaak racegames gespeeld te hebben met een controller (van Forza MS 1 tot GT-sport) onlangs de overstap gemaakt naar een Racestuur. Ook ben ik wel klaar voor de serieuze sims, dus gisteren na veel zoeken wat voor mij geschikt is de stap naar iRacing gemaakt.

Dit is wel even heel anders als wat ik gewend ben maar super gaaf. Ik ga me ook zsm aanmelden via de website ;).

iracing profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Hoe bedoel je?

Net mijn 1e race in de IMSA Pilot gedaan; mijn 1e pole en overwinning in 3,5 jaar tijd op road *O* *O*
Hele race 2 man in mn nek zitten hijgen, eentje ging er ook voorbij door een klein foutje van mij maar daarna dumpte hij m zelf in de muur bij de esses. De rest van de race bleef die ander ook maar pushen en kwam nog akelig dichtbij in de laatste ronde, 0.3 verschil op de finish :D

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Gisteravond voor de eerste keer mee gereden met de got league, een aantal domme beginnersfouten gemaakt. Als eerste in de kwali geen tijd kunnen neer zetten, zwarte vlag voor te hard rijden in de pit. (Normaal staat mijn pit limiter op auto maar tijdens de league races moet ik hem blijkbaar handmatig bedienen?)
Vervolgens bedenk ik me na de eerste race op het laatste moment dat ik het brandstof niveau moet aanpassen voor de volgende race waardoor ik de start mis en uit de pit moet starten. buiten dat twee prima incidentloze races gehad met een 10e en 14e plek. Al met al een hoop geleerd en op naar volgende week.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
De GoT-race vanavond was euh... interessant :+ Race 1 ging verbazingwekkend goed. Afgezien van een spin of twee geen noemenswaardige incidenten. Door een tikje redelijk vroeg in de race helaas wel het grootste gedeelte in niemandsland gereden.
Dat tikje kreeg je van mij, iemand anders ging bij je binnendoor en ik dacht hier nog achteraan te kunnen, volgens mij zag je me niet en stuurde je in. Wellicht had mijn neus er niet moeten zitten... :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Dat tikje kreeg je van mij, iemand anders ging bij je binnendoor en ik dacht hier nog achteraan te kunnen, volgens mij zag je me niet en stuurde je in. Wellicht had mijn neus er niet moeten zitten... :-(
Mweh, it happens. Ik eindig toch wel achteraan :9
Volgens mij bedoelt'ie het (standaard) uitzetten van brandstof en banden bij de pitstop. Dat kun je (aan het begin van de race) in de black box doen, of in je app.ini standaard. Bij de 25 minuten races van de Skip heb je natuurlijk geen extra brandstof nodig. En banden wisselen is juist slecht omdat ze dan weer koud zijn :+

[ Voor 38% gewijzigd door Wormaap op 24-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

@tomolino Het feit dat je er al over praat is al hoopvol, dat betekent dat je je bewust bent van je acties en wilt verbeteren. :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Wormaap schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Mweh, it happens. Ik eindig toch wel achteraan :9
Knap dat je wel blijft gaan, ik merkte dat ik samen met jou de traagste op de baan was, het frustreert mij toch wel enigszins moet ik zeggen.
Arfman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:05:
@tomolino Het feit dat je er al over praat is al hoopvol, dat betekent dat je je bewust bent van je acties en wilt verbeteren. :)
Ik weet hoe ik me moet gedragen op de baan en weet, wanneer ik bekend ben op een baan (in dit geval niet) hoe ik 1 relatief snel rondje eruit kan persen. Ontwikkeling zit hem in constante tijden rijden, concentratie behouden en geduldig zijn. Nog genoeg te leren! 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:12:
[...]

Knap dat je wel blijft gaan, ik merkte dat ik samen met jou de traagste op de baan was, het frustreert mij toch wel enigszins moet ik zeggen.
Er zijn zeker leukere dingen dan achteraan rijden, maar tegelijkertijd is het wel gewoon een gezellige groep mensen. En het is ook gewoon realistisch dat ik met mijn paar maanden ervaring niet mee kan komen met mensen die al jaren simracen. Mijn grootste doel is om elke keer een beetje sneller te zijn dan de vorige keer, zolang dat blijft lukken ben ik tevreden. En daarnaast is er natuurlijk veel te leren van de rest :)

Mijn 'hard vechten voor een plekje'-fix krijg ik wel in de niet-league races, waar ik gewoon op mijn eigen niveau rijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xenophoben
Raimond613 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Hoe bedoel je?

Net mijn 1e race in de IMSA Pilot gedaan; mijn 1e pole en overwinning in 3,5 jaar tijd op road *O* *O*
Hele race 2 man in mn nek zitten hijgen, eentje ging er ook voorbij door een klein foutje van mij maar daarna dumpte hij m zelf in de muur bij de esses. De rest van de race bleef die ander ook maar pushen en kwam nog akelig dichtbij in de laatste ronde, 0.3 verschil op de finish :D
Als je naar my documents op je pc gaat - > iracing dan vind je daar een bestand met app.ini
Pas het volgende van 1 naar 0 aan en sla het bestand op : autoResetPitBox=0
Je tanked dan niet meer en geen banden wissel .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Als je naar my documents op je pc gaat - > iracing dan vind je daar een bestand met app.ini
Die kende ik nog niet, scheelt mij weer alles voor elke race handmatig uitvinken. Thanks!!

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
Wormaap schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Er zijn zeker leukere dingen dan achteraan rijden, maar tegelijkertijd is het wel gewoon een gezellige groep mensen. En het is ook gewoon realistisch dat ik met mijn paar maanden ervaring niet mee kan komen met mensen die al jaren simracen. Mijn grootste doel is om elke keer een beetje sneller te zijn dan de vorige keer, zolang dat blijft lukken ben ik tevreden. En daarnaast is er natuurlijk veel te leren van de rest :)

Mijn 'hard vechten voor een plekje'-fix krijg ik wel in de niet-league races, waar ik gewoon op mijn eigen niveau rijd.
Dat is wel de juiste instelling denk ik ... Ik merk bij mij zelf dat ik echt stappen maak op beslissingen maken in races.. Ik heb nog regelmatig crashes maar, steeds vaker zie ik wel situaties aankomen dat ik denk, even lifte positie weg geven en vervolgens zie ik 4 man de baan af vliegen.

Ik kijk elke replay terug na de race als ik schade heb gereden.

Ik race nu ong. een maandje en ben toch terug opgekropen van 700 iracing naar 1500 puur hier door. Niet eens zo zeer op race pace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Raimond613 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Die kende ik nog niet, scheelt mij weer alles voor elke race handmatig uitvinken. Thanks!!
Graag gedaan! Erg handig imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
[...]

Heeft dit alleen invloed op de race, of ook tijdens practice? Tijdens een practice vind ik auto-reset wel handig namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Jimmy J. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Heeft dit alleen invloed op de race, of ook tijdens practice? Tijdens een practice vind ik auto-reset wel handig namelijk.
Altijd, maar tijdens practice krijg je sowieso een nieuwe auto (inclusief nieuwe banden) wanneer je terug naar de garage gaat. Dat wil zeggen door op ESC te duwen. Wanneer je dus zelf naar je box rijdt en dan alleen stil staat, gebeurt er niets aan de auto.

autoResetPitBox zorgt er alleen voor dat de pit service uit gevinkt is. Dus niet tanken, geen nieuwe banden en geen tear-off.

Edit: Sommige dingen iets duidelijker beschreven (hoop ik).

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 24-03-2020 15:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Gisteren 3 fijne IMSA races gereden! (Q4-P1 / Q7-P2 / Q5-P4) Hierdoor naar de B-klasse gegaan en direct een SR van 3,48 meegenomen. Dit zijn wel echt races waar ik gelukkig van word! Niet dat het nu toevallig goed gaat, maar in 2 van deze races ben ik rondgetikt in de eerste rondes, maar omdat de race zo lang is kom je met strakke rondetijden, consistentie en een afwijkende pitstrategie gewoon nog voorin. Erg gaaf.

Ook met de langzamere klasse erbij is het een extra variabele, waardoor je meer kans (of geluk) hebt op geen saaie race.

Deze week nog IMSA en volgende week begin ik aan ILMS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
[...]

Dit had mij afgelopen weekend ook weer een hoop onnodige tijd gescheeld toen ik de pitstraat door een spin niet meer kon ontwijken. Thanks voor de tip!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:02:
Gisteren 3 fijne IMSA races gereden! (Q4-P1 / Q7-P2 / Q5-P4) Hierdoor naar de B-klasse gegaan en direct een SR van 3,48 meegenomen. Dit zijn wel echt races waar ik gelukkig van word! Niet dat het nu toevallig goed gaat, maar in 2 van deze races ben ik rondgetikt in de eerste rondes, maar omdat de race zo lang is kom je met strakke rondetijden, consistentie en een afwijkende pitstrategie gewoon nog voorin. Erg gaaf.

Ook met de langzamere klasse erbij is het een extra variabele, waardoor je meer kans (of geluk) hebt op geen saaie race.

Deze week nog IMSA en volgende week begin ik aan ILMS!
Snap het wel ja ben van de BMW sprint naar VRS gegaan en wat een verademing. Tuurlijk er gaat nog steeds wel het 1 en ander fout, maar je hebt de tijd om terug te rijden in het veld en de schade te beperken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik kwam dit tegen, misschien kennen jullie het al, maar de man vertelt ZO enthousiast:

YouTube: Can a regular person drive a real F1 car?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
flopdoc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:06:
Ik kwam dit tegen, misschien kennen jullie het al, maar de man vertelt ZO enthousiast:

Geweldig filmpje. Had het nog niet gezien.
Kerel is hilarisch. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
flopdoc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:06:

Heerlijk filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26
Uit nieuwsgierigheid, hoever kom ik in iRacing als ik alleen het spel koop? Vind games met een abbo stuctuur niet zo heel aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Tazzy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:50:
Uit nieuwsgierigheid, hoever kom ik in iRacing als ik alleen het spel koop? Vind games met een abbo stuctuur niet zo heel aantrekkelijk.
Je kunt het spel de sim niet "kopen", je betaalt altijd een maandelijks/jaarlijks abo-geld. De content (auto's en circuits) "koop" je wel (eenmalig betalen en daarna altijd mogen gebruiken, het is echter nooit formeel je bezit).

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Tazzy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:50:
Zie de reactie van @Raimond613. Je betaalt dus een fixed fee per maand en extra voor content in de vormen van auto's en circuits. Een ergenis voor veel (beginnende) leden, maar in het algemeen prima geaccepteerd hier.

In tegenstelling tot andere sims is iRacing continue in ontwikkeling. De iRacing uit 2008 is dan ook niet te vergelijken met de iRacing uit 2020. iRacing heeft elk kwartaal een grote release met flinke updates aan de sim en content.

Daarnaast heeft iRacing een compleet back-end via de site waar je allerlei zaken kunt doen. Zo kun je de resultaten van al je races in iRacing terug zien. Ook heben ze mensen/officials in dienst die ervoor zorgen dat de competitie zo fair mogelijk blijft.

Of ze de beste simulator hebben kun je over debatteren, en is grotendeels ook subjectief. Maar overall hebben ze veruit het compleetste package van alle beschikbare sims.

Of het de investering waard is die je maandelijks/jaarlijks moet doen om mee te doen, is je eigen afweging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:09
Ook ik heb wel interesse, maar waarom zou ik voor Iracing gaan ipv bijvoorbeeld Assetto Corsa of RFactor2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thaam schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:23:
Ook ik heb wel interesse, maar waarom zou ik voor Iracing gaan ipv bijvoorbeeld Assetto Corsa of RFactor2?
Als ik naar mijzelf kijk, heb ik uiteindelijk iRacing gekozen voor de online beleving. Elk moment van de dag valt er er ook te racen. Ik weet mijn allereerste race nog heel goed. Ik was bloednerveus. Echt klotsende oksels. :D

Ik weet dat AC(C) en rF2 ook met een eigen online platform komen/hebben. Daar heb ik zelf dan geen ervaring mee, dus kan daar niets over zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
Op vrijwel elk moment een race in kunnen duiken met mensen van vergelijkbaar niveau in een wagen/klasse die je leuk vindt. In andere sims/games ik vind dat verbeteren een beetje nodeloos, je kan het ook prima serieus nemen en het een spel noemen. Real-life racen is ook een spelletje :9 moet je vaak wat meer zoeken om met een leuke groep te kunnen rijden.
Daarnaast is het systeem van Safety Rating er om te zorgen dat mensen die het botsautootjes vinden verdwijnen.
En de community is heel gaaf. Er zijn heel veel mensen die het redelijk tot behoorlijk serieus nemen en elkaar helpen. Uiteraard ook mensen die het té serieus nemen en suf gaan doen, maar die heb je overal :+

Door de relatief hoge barrier-of-entry zijn er ook duidelijk minder schreeuwende kinderen. Wel weer schreeuwende volwassenen die zich als kinderen gedragen, maar ach :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wormaap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:48:
[...]
Door de relatief hoge barrier-of-entry zijn er ook duidelijk minder schreeuwende kinderen. Wel weer schreeuwende volwassenen die zich als kinderen gedragen, maar ach :+
Doet me denken aan een tweet van nascarcasm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Wormaap schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:48:
Welke versie van iRacing gebruik jij dan?
In mijn versie heb ik af en toe het *gevoel* dat ik bejaard ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

In de Skip series is het handig als je Spaans spreekt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
raymondw schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Welke versie van iRacing gebruik jij dan?
In mijn versie heb ik af en toe het *gevoel* dat ik bejaard ben...
Zelf ben ik 33, dus misschien scheelt dat. Ik ben online shooters gewend waar elk potje wel een Frans kind van 14 zit dat gisteravond dingen met je moeder gedaan heeft die je niet wil horen :X In verhouding daarmee vind ik iRacing reuze meevallen. Maar als ik af en toe het gescheld van 'volwassen' mensen zie als ze een keer erafgetikt worden vraag ik me af of ik het niet toch mis heb. Ik heb voice chat dan ook standaard uit staan.
Luckeh schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:11:
In de Skip series is het handig als je Spaans spreekt :)
Soms zie ik mensen met vier namen. Één keer zag ik zelf vijf, geloof ik... ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 25-03-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:59
Ik heb onlangs dezelfde afweging gemaakt. Bij mij was het online tegen mekaar kunnen racen in gelijke groepen de doorslag. Ook de actieve GOT community heeft zeker geholpen in de afweging ;).

Gisteravond dan ook al leuke oefenrondes gereden met de skip barber en twee tweakers ;)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

iRacing is niet echt een game: start op, join lobby, racen, exit, volgende.. in MMO termen, dit is de Roleplay hardcore server :P

AC is de minste van de 3, zelfs ACC (de nieuwe) zijn de public lobbies regelmatig gewoon een crashfest, consequenties zijn er niet echt omdat je rating niet zoveel invloed heeft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wat voor mij de doorslag gaf was inderdaad het online competitie gedeelte. Een stukje realisme wat andere games/sims missen, is dat je (in officiële events) altijd beoordeeld wordt op je rij kunsten. Zowel snelheid (iRating) als veiilgheid (Safety Rating). Dit maakt het, dat zelfs wanneer je alleen in een practice of kwalificatie rijdt, je je koppie erbij moet houden om een slechte beoordeling te voorkomen. Dat geeft de sim een enorme immersie.

Ook lijkt de aanschaf wellicht duur, maar je hoeft nooit meer iRacing 2, 3 of 4 te kopen zoals je dat met bijvoorbeeld Project Cars wel moet doen. iRacing blijft altijd updaten.

En iets wat nog niet genoemd is: Als je zelf een beetje niveau hebt, dan kom je ook erg snel te racen tegen echte coureurs. Met voor ons Nederlanders als kers op de taart natuurlijk Max Verstappen. Daar kan, wat mij betreft, een potentieel betere FFB of mooiere graphics van een concurrerende sim, niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
Ik ben vorige week ook begonnen met iRacing. Ik zag in eerste instantie ook erg op tegen het abo format.
bij Project Cars 1 en 2 had ik nooit zin om online te racen vanwege het 'Crashfest' gebeuren zoals hierboven reeds beschreven is. Daardoor speelde ik vooral Singleplayer in die games. terwijl ik juist online zoveel toffer vind.

Dus voor mij is daarom de keuze op iRacing gevallen en het bevalt uitstekend. Nu nog sneller en vooral consistenter worden.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Beetje hetzelfde verhaal als iedereen hier. Ik speelde graag AC maar zoveel uren heb ik er nooit echt ingestoken gezien ik per se een league zou moeten joinen, want het online gedeelte.. Sjah, kan nogal een crashfest zijn inderdaad.
Ik weet mijn allereerste race nog heel goed. Ik was bloednerveus. Echt klotsende oksels
Dit. Ik heb het nu nog steeds, en ik race al een paar weken. Ik ben ook vrij fanatiek, dus ik practice enorm veel vooraleer ik een race join, dus pole posities of top 3 haal ik weleens. En dan beginnen mijn armen te bibberen, en mijn handen te zweten. :D

Je snuift gewoon de competitieve sfeer van op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Voor mij het zelfde, ik denk dat iRacing het mechanisme erg goed heeft gedaan.
Het is voor iedereen spannend, door dat het ook voor iedereen geld kost denk ik dat je het ook serieus neemt en weet dat het gewoon echt zuur is als je iemand er af tikt. ( ook omdat je weet dat mensen hard hun best doen voor hun irating en safety rating )

Nog steeds kan ik choken soms als de druk hoog word en dat is de magie die denk ik niet een andere race game je kan geven.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wellicht heb je iets aan het volgende artikel: https://www.bmw.com/en/performance/sim-racing-guide.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 13:09
Hallo allemaal,

ik sta ook op het punt iRacing te gaan proberen. Reed eerder altijd Assetto Corsa en rFactor2.
maar wil nu iRacing toch gaan proberen. nu heb ik nog 1 vraag en hoop dat 1 van jullie mij hier antwoord op kan geven.
nu race ik eigenlijk altijd me 1 en de zelfde persoon samen. nu vraag ik me af of dit ook mogelijk is in iRacing.
omdat iRacing werkt met irating. en ja je zult niet allebei op de zelfde rating uitkomen.

kan iemand mij hier antwoord opgeven?

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Cobus_NL
Zijn jullie ongeveer even goed?
Bij races met meerdere / veel splits zit je wellicht niet (altijd) in dezelfde split (race), is dat een probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-03-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Cobus_NL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:38:
Hallo allemaal,

ik sta ook op het punt iRacing te gaan proberen. Reed eerder altijd Assetto Corsa en rFactor2.
maar wil nu iRacing toch gaan proberen. nu heb ik nog 1 vraag en hoop dat 1 van jullie mij hier antwoord op kan geven.
nu race ik eigenlijk altijd me 1 en de zelfde persoon samen. nu vraag ik me af of dit ook mogelijk is in iRacing.
omdat iRacing werkt met irating. en ja je zult niet allebei op de zelfde rating uitkomen.

kan iemand mij hier antwoord opgeven?
Als jullie ongeveer even goed zijn, is de kans erg groot dat je in dezelfde race zit.
Is het niveau verschil groter, dan race je niet samen, maar wel tegelijkertijd.

Practice sessions gaan niet op iRating en daarmee kun je gewoon dezelfde server uitkiezen. Dan kun je 100% samen trainen.

Sommige races/klasses hebben weinig animo en daarom soms maar 1 split. Dan zit je ook bij elkaar, ongeacht het niveau.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 25-03-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat zijn de verschillen tussen de GT3 Ruf en de GT3 Porsche?
En tussen die series?
De Ruf serie is fixed setup en de tracks zijn vast anders, maar verder?

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-03-2020 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Na mee lurken in dit topic wil ik mij hierbij introduceren,

Mijn eerste aanraking was niet positief maar dat kwam voornamelijk door mijn oude Windows 10 installatie die het nodig mee hebt gemaakt. Een frisse installatie verder en iRacing werkte als een zonnetje.

Sinds vandaag ben ik in bezit van een Logitech G29 stuurtje (Is op dit moment echt een koopje bij MediaMarkt)
De meeste van jullie zullen spelen met de betere kwaliteit stuurtjes maar zijn er Tweakers die hun stuur settings van de G29 met mij wilt delen?
Welke FOV instellingen gebruiken jullie op een 3440x1440 monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BrianV schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:29:
Na mee lurken in dit topic wil ik mij hierbij introduceren,

Mijn eerste aanraking was niet positief maar dat kwam voornamelijk door mijn oude Windows 10 installatie die het nodig mee hebt gemaakt. Een frisse installatie verder en iRacing werkte als een zonnetje.

Sinds vandaag ben ik in bezit van een Logitech G29 stuurtje (Is op dit moment echt een koopje bij MediaMarkt)
De meeste van jullie zullen spelen met de betere kwaliteit stuurtjes maar zijn er Tweakers die hun stuur settings van de G29 met mij wilt delen?
Welke FOV instellingen gebruiken jullie op een 3440x1440 monitor?
Welkom. Een g29 is helemaal niks mee! Er zijn toppers met mindere stuurtjes!
FoV heeft niks met de resolutie te maken.
De breedte van het scherm en de kijkafstand bepalen de FoV. Die kan je gewoon invullen in de iRacing settings. Maar meestal kom je uit op 55 tot 60 graden.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:50:
Wat zijn de verschillen tussen de GT3 Ruf en de GT3 Porsche?
En tussen die series?
De Ruf serie is fixed setup en de tracks zijn vast anders, maar verder?
Die Ruf serie is volgens mij slecht bezocht.
Maar de Porsche rijdt echt als een Porsche. De Ruf heeft veeeel vermogen en is een draak als ik me goed herinner :P

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 25-03-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Hoe doen jullie het met force feedback. Gebruik altijd de “auto” knop maar dan heb je met dezelfde auto per circuit een andere waarde.

Lijkt mij gek dat ie op het ene circuit ligt stuurt en week later weer zwaar terwijl het dezelfde auto hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:09
Wow, wat veel reacties! Dan word het waarschijnlijk toch IRacing. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Thaam schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:47:
Wow, wat veel reacties! Dan word het waarschijnlijk toch IRacing. :)
Dit is een mooie aanbieding om iRacing 3 maanden te proberen:

A discounted 3 month subscription for new members only (Your Price: $10.00) and $10 for the GoT iRacing community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 23-09 21:56
@JoepW Dank voor de link, ik ga dit samen met @Cobus_NL uitproberen vanavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-09 10:36
Mijn tip: ga direct voor de grootste discount die je kan krijgen als new member. Volgens mij is dat twee jaar membership. Verslaafd worden zul je toch wel ;)
Pagina: 1 ... 239 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies