Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Zijn uw koninklijke pantoffels nog heel ?TecTo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:19:
Net een race in de skip barber. Heerlijk dat open rijden met dit weer![]()
Twee ronden nog te gaan, rijdend op een 7 plaats uit een veld van zeventien. Knal ik eraf en tegen een stapel autobandenPitstop voor repair
en tijdens de repair de geblokte vlag.
Gebrek aan concentratie aan het eind. Jammer.
Bij het van start gaan had ik fast repair aangevink. Of moet je dat doen tijdens de pit ingaan? Banden wisselen en bij tanken uit gezet.
hihihihihih.....ja kan bij start! Doe je nu skippy @ road atlanta? Heb je niet veel chaos bij de starts die track en skippy???TecTo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:17:
@knightvision Doe het nu met sokken aan. Schoot teveel uit mijn slof.![]()
Bij het van start gaan had ik fast repair aangevink. Of moet je dat doen tijdens de pit ingaan? Banden wisselen en bij tanken uit gezet.
Road atlanta was voorbije week. Daar heb ik maar 2 of 3 races gereden. Inderdaad soms chaos.knightvision schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:23:
[...]
hihihihihih.....ja kan bij start! Doe je nu skippy @ road atlanta? Heb je niet veel chaos bij de starts die track en skippy???
Vandaag Lime rock park en zojuist als vijfde geëindigd. Soms ook wel hectisch.
Zit nu op de windows bak naar iracing Le mans te kijken. Best wel een hoog nivea.
Ik ben redelijk nieuw met iracing en ben net begonnen met het porsche kampioenschap op licentie C.
Maar zou het ook leuk vinden om met een league mee te rijden NL of internationaal is ook prima.
Iemand tips?
De GoT League misschien?flexity schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:25:
Hallo mensen,
Ik ben redelijk nieuw met iracing en ben net begonnen met het porsche kampioenschap op licentie C.
Maar zou het ook leuk vinden om met een league mee te rijden NL of internationaal is ook prima.
Iemand tips?
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Meer info in Topic-start.
Heb mij aangemeldfrankivo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:58:
[...]
De GoT League misschien?
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164
Meer info in Topic-start.
Aangezien je niet aan de minimum eisen voldoet voor de league en je niet hebt geregistreerd (zoals staat aangegeven in de topic start en in de league omschrijving) wordt je (nog) niet toegelaten tot de league. Ff bij de community reggen en dan komt het goed.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ah my bad, beetje tussen het werk ff snel gedaan. Ik ga er thuis eens goed voor zitten.JoepW schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:53:
[...]
Aangezien je niet aan de minimum eisen voldoet voor de league en je niet hebt geregistreerd (zoals staat aangegeven in de topic start en in de league omschrijving) wordt je (nog) niet toegelaten tot de league. Ff bij de community reggen en dan komt het goed.
Zag ook dat mijn Irating nog niet voldoende is voor de league dus zal daar ook aan gaan werken.
Je hebt alleen een amdere naam in iRacing dan opgegeven in de ledenlijst. Wel akkoord gegeven, maar niet handig.flexity schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:33:
Bij deze gedaan , gelukkig had ik al een account op de setup sync software.. scheelde weer wat tijd lol
Ik zou support van iRacing even vragen als ik jou was om je voorletters te vervangen door je voornaam en de 2 te laten verwijderen achter je naam.
Wat voor problemen levert dit op?
Ik zag het rooster van de league, nu ben ik als newbie volgens mij aardig wat euro's kwijt aan de aanschaf van de verschillende auto's of niet?
zie screenshot: http://imgur.com/a/JPaW5
[ Voor 30% gewijzigd door flexity op 23-06-2017 16:19 ]
De laatste race was echter een grote puinhoop. Coureurs die van de baan af schoten zonder de kijken pats boem er weer op. Om ze te ontwijken moet je van de baan anders klap je er vol in. Zowat in elke bocht wel iemand uit de baan. Geen lijn houden enz..
Na een zestal races vind ik dat er in de skip barber behoorlijk veel cowboys met oogkleppen rondrijden. Tis in elke race wel prijs maar de laatste was echt pet.
Hier op GoT is in de topic start een rechtstreekse link naar een draadje waar alle races staan van dit seizoen in onze league en daar kan je ook zien welke banen / autos standaard content zijn:flexity schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:13:
Dat heb ik al gevraagd maar er is al een account met rijder die dezelfde naam heeft en zij kunnen dit niet veranderen voor mij . Dus ik kreeg de optie om een andere naam te kiezen dus koos voor mijn initialen.
Wat voor problemen levert dit op?
Ik zag het rooster van de league, nu ben ik als newbie volgens mij aardig wat euro's kwijt aan de aanschaf van de verschillende auto's of niet?
zie screenshot: http://imgur.com/a/JPaW5
JoepW in "GoT Grand Tour (GGT)"
Ennuh je hoeft niet aan alles mee te doen..
2 maanden geleden weer eens skip gedaan in 1 weekend tot 850 irating gekomen 6 a 700 ratings verloren...nee geen skip meer voormij met die e***kels die bij start al je achterkant aan gort rijden en je in de pit raakt.....gelukkig nu weer +/-1500 hoop einde seizoen op 1700 te zitten. Bij OVALS nu op C sinds 3 weekjes! hopelijk weer ff keihard lekker rondjes knallen binnenkort! altijd fun.TecTo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:13:
Grrrrrrrr, Een zestal races in de skip barber en de eerste vijf gingen best wel aardig. Soms wat chaos maar het ging.
De laatste race was echter een grote puinhoop. Coureurs die van de baan af schoten zonder de kijken pats boem er weer op. Om ze te ontwijken moet je van de baan anders klap je er vol in. Zowat in elke bocht wel iemand uit de baan. Geen lijn houden enz..
Na een zestal races vind ik dat er in de skip barber behoorlijk veel cowboys met oogkleppen rondrijden. Tis in elke race wel prijs maar de laatste was echt pet.
[ Voor 5% gewijzigd door knightvision op 23-06-2017 21:24 ]
Moet nog wat aankopen doen voor C.....maar tot nu toe vind ik de NASCAR rijders cleaner dan road classes.flexity schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:48:
Ik probeer ook uit die rookie met oval te komen. Hoe bevalt c klasse daar trouwens?? Ben jaloers haha
Wat ik zoizo erg gaaf vind is dat zowat iedereen amerikaans en canadees is...nouja veel dan. veel moonshiners accent. Wees gerust als je in D zit mag je national k/n series rijden en dat is zoizo gaaf.
Ben er ook helemaal klaar mee.knightvision schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:23:
[...]
2 maanden geleden weer eens skip gedaan in 1 weekend tot 850 irating gekomen 6 a 700 ratings verloren...nee geen skip meer voormij met die e***kels die bij start al je achterkant aan gort rijden en je in de pit raakt.....gelukkig nu weer +/-1500 hoop einde seizoen op 1700 te zitten. Bij OVALS nu op C sinds 3 weekjes! hopelijk weer ff keihard lekker rondjes knallen binnenkort! altijd fun.
De laatste drie races geen enkele keer schadevrij kunnen rijden. Beuken je van achteren, opzij, halen in waar het absoluut niet kan. Blijf je netjes op je lijn of wijk je uit maakt niet uit. Door teveel snelheid rammen ze je als nog omdat ze de controle over de car verliezen.
Waarom rij je dan niet een hogere divisie ? als ik zo vrij mag zijn om te vragen. Ik heb echt geen last van in de porsche cup om eerlijk te zijn. 1 op de 7 races is er wat aan de hand zeg maar.TecTo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:04:
[...]
Ben er ook helemaal klaar mee.
De laatste drie races geen enkele keer schadevrij kunnen rijden. Beuken je van achteren, opzij, halen in waar het absoluut niet kan. Blijf je netjes op je lijn of wijk je uit maakt niet uit. Door teveel snelheid rammen ze je als nog omdat ze de controle over de car verliezen.
Op Lime Rock is het met de Skip meestal erg hectisch en al zeker in de lagere splits. Hoog aantal deelnemers ook want de baan is gratis en vertrouwd bij de meesten. De baan is niet overal erg breed te noemen wat het inhalen riskanter maakt. Ik zou toch op veilig spelen en zoveel mogelijk hommeles proberen vermijden, met als belangrijkste uitdaging niet gedubbeld te worden bij voorbeeld. Dan kom je volgens mij wel een heel eind. En anders Lime Rock voorlopig wat vermijden. Volgende week is het Philip Island, schitterende baan waar misschien wat minder cowboys onderweg zullen zijn laten we hopenTecTo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:04:
[...]
tip: Blijf je netjes op je lijn of wijk je uit maakt niet uit.....TecTo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:04:
[...]
Geef hun alle ruimte ook al kost het je 2 seconden verlaag compleet je gas op veilige grond....trust me er gaan er genoeg fouten maken en hoppa na een paar races zit je weer bij je niveau.
De porsche 911, ferrari 488 en ford gt 2017 wel gekocht maar nog niet mee geoefend. Maar om nu al in een hogere divisie te rijden is me nog iets te vroeg. Ga deze week trainen in deze auto's.flexity schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:51:
[...]
Waarom rij je dan niet een hogere divisie ? als ik zo vrij mag zijn om te vragen. Ik heb echt geen last van in de porsche cup om eerlijk te zijn. 1 op de 7 races is er wat aan de hand zeg maar.
De skip barber leek me leuk maar na een tiental races ben ik er minder enthousiast over.
Neem de tip van @Zoef1 mee en bekijk of het op Phillip Island er minder ruig aan toe gaat.
Veel in de Mazda MX gereden en fixed gaat het prima maar waar je een setup kan gebruiken krijg ik het niet voor elkaar om er snelheid in te krijgen. Veel setups gedownload via Setup Sync en tot nu toe niet gevonden wat bij me past.
Ga je met dezelfde snelheid de bocht in, gas erop bocht uit, rijden ze op het rechte stuk bij je vandaan.
[ Voor 19% gewijzigd door TecTo op 24-06-2017 09:38 ]
Dus gewoon volgende week lekker phillip doen
De Skip heeft bijna geen setup opties. En op het rechte stuk van je vandaan rijden heeft toch echt te maken met hoe je de bocht neemt want je kan echt niks aan downforce/draft veranderen.TecTo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Veel in de Mazda MX gereden en fixed gaat het prima maar waar je een setup kan gebruiken krijg ik het niet voor elkaar om er snelheid in te krijgen. Veel setups gedownload via Setup Sync en tot nu toe niet gevonden wat bij me past.
Ga je met dezelfde snelheid de bocht in, gas erop bocht uit, rijden ze op het rechte stuk bij je vandaan.
Klopt maar ik heb het over de Mazda MX. In fixed races gaat het maar bv op Brands Hatch (C licentie) kan je wel een setup maken en zijn de verschillen op de rechte stukken behoorlijk.NickThissen schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:22:
[...]
De Skip heeft bijna geen setup opties. En op het rechte stuk van je vandaan rijden heeft toch echt te maken met hoe je de bocht neemt want je kan echt niks aan downforce/draft veranderen.
Mijn bochten techniek moet sterk verbeteren, daar maken vele het verschil. Er zijn ook situaties waar we bumper aan bumper de bocht uitkomen en dan rijdt de voorste auto op het rechte stuk weg.
Nog steeds met een driving line en wellicht moet ik daar zo snel mogelijk vanaf.
[ Voor 5% gewijzigd door TecTo op 24-06-2017 11:59 ]
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Hier staat de uitleg hoe je dat doet: KLIK.
En installeer TeamSpeak en kom op onze teamspeak server tijdens onze league races: KLIK
Ook in de MX5 heb je geen downforce opties. Enkel de rijhoogte kan een miniem verschil maken, maar die auto heeft zoveel draft dat iemand bijna niet van je weg kan rijden als je de bocht goed neemt. Het ligt dus inderdaad echt aan je lijn / bocht en zeker niet aan de setup. Post anders eens een replay ofzo?TecTo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Klopt maar ik heb het over de Mazda MX. In fixed races gaat het maar bv op Brands Hatch (C licentie) kan je wel een setup maken en zijn de verschillen op de rechte stukken behoorlijk.
Mijn bochten techniek moet sterk verbeteren, daar maken vele het verschil. Er zijn ook situaties waar we bumper aan bumper de bocht uitkomen en dan rijdt de voorste auto op het rechte stuk weg.
Nog steeds met een driving line en wellicht moet ik daar zo snel mogelijk vanaf.
[ Voor 11% gewijzigd door TecTo op 24-06-2017 16:23 ]
driving line sowieso uit zetten, daar leer je niks meeTecTo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:57:
[...]
Klopt maar ik heb het over de Mazda MX. In fixed races gaat het maar bv op Brands Hatch (C licentie) kan je wel een setup maken en zijn de verschillen op de rechte stukken behoorlijk.
rempunten en referenties wat zoeken of even op YT kijken voor bepaalde circuits of even meekijken tijdens oefen sessies of evt hier vragen
eens je een omloop onder de knie voet hebt wordt dit een automatisme en zal je de referenties zelfs kunnen gebruiken voor snellere wagens
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Vanwege tijdgebrek bij ons beiden hebben Nick en ik moeten besluiten om dit jaar geen vierde seizoen van de GES te organiseren.
Hier de officiële mededeling: http://www.got-racing.eu/wp/?p=3490
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 25-06-2017 10:21 ]
Verwijderd
Jammer, maar te begrijpen. Dan voor de 3 leuke seizoenen.JoepW schreef op zondag 25 juni 2017 @ 05:51:
[afbeelding]
Vanwege tijdgebrek bij ons beiden hebben Nick en ik moeten besluiten om dit jaar geen vierde seizoen van de GES te organiseren. Dit vanwege tijdgebrek bij ons beiden.
Hier de officiële mededeling: http://www.got-racing.eu/wp/?p=3490
Als ik mag, even een kleine rant
Is het eigenlijk nog wel mogelijk een goede officiële race te hebben op iRacing? Ik heb dit weekend geprobeerd in de BSS en de Imsa en dit is er gebeurd:
- BSS race 1, 2 mannen voor me remmen langs elkaar aan voor T1, er is contact. Ik probeer zo ver mogelijk langs hun heen te rijden, 1tje begint te spinnen en in plaats van te remmen gaat hij vol op het gas, recht naar mij toe => race klaar
- BSS race 2, hotlapper aan de leiding spint in de busstop, komt nog redelijk ruim voor me de baan op, spint opnieuw bij het ingaan van de shoe. Hij staat bijna stil, dus ik ga buitenom, laat die gast zijn remmen los => recht in mijn baan, race klaar.
- imsa race 1, in de dp, gevecht voor P2. Met nog 20 minuten te gaan staan we op het punt een GTLM auto te lappen. Die wordt nerveus en gaat bij het uitkomen van de chicane op het gras. We gaan beide ruim buitenom, de GTLM blijft echter vol op het gas, spint, recht tegen mij aan => race klaar
- imsa race 2, in de Ferrari, gast voor me spint bij het uitkomen van de chicane, ik kan hem niet ontwijken => race klaar
Die laatste is gewoon een race incident, kan gebeuren. Maar al de rest? Irating heeft een flinke duik gemaakt, maar dat is niet zo erg aangezien ik toch veel te hoog stond. Het is gewoon frustrerend dat je niet eens een goede race kunt uitrijden...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nadeel van die Nissan z'n achterkant, een klein tikje is genoeg om meteen de achterwielen op te tillen en je gaat gewoon rond. Had tot de Audi's me raakte denk ik niet eens schade.
[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 25-06-2017 13:31 ]
Thanks Joep, Heb dit nu paraat. a.s. dinsdag ben ik ook van de partij btw ! :-) spreek jullie dan !JoepW schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:22:
Voor de nieuwelingen hier verzoek ik jullie om in je handtekening hier op het forum een link te plaatsen naar je iRacing profiel. Dan ben je voor alle GoTters ook te vinden in iRacing.
Hier staat de uitleg hoe je dat doet: KLIK.
En installeer TeamSpeak en kom op onze teamspeak server tijdens onze league races: KLIK

3x Q zeer matig (iets boven de 57.0 lukt mij meestal wel)
1x verloren boven aan de heuvel (stuur recht houden Alex!), 1x door iemand er af getikt en de laatste race reed ik 7e en was 2 bochten voor de finish de peut op (Q fuel..)
Maar wel genoten met de OSW (full power granity/mmos, 65Nm in iRacing). Al hard genoeg werken zo, voel m'n schouders goed
Nu lekker F1 kijken.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Zelf noem ik het geen zeuren. Eerder tegenvallen hoe er op Iracing wordt gereden.Alexji schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:09:
Vandaag weer sinds een tijdje 3 official skip races gedaan op LRP. Ik zag iedereen zo zeuren hier dus ik wou ook even teleurgesteld mijn zondag beginnen![]()
Nu lekker F1 kijken.
Was in de veronderstelling dat het er wat bescheidener aan toe zou gaan als F2016, AC en PC.
Moet zeggen dat in de klasse waar ik aan deel kan nemen het er even ruig aan toe gaat. Inmiddels meer dan 200 euro uitgegeven aan cars en circuits en lidmaatschap.
Het valt me vies tegen en de commercie druipt ervan af. Wil je wat anders proberen ben je op zijn minst weer een circuit en car kwijt en met bijkomende tax zit je weer rond de 30 euro.
Vanavond maar weer in AC een paar races doen en de eerste tijd verdiend iracing geen euro meer aan me.
Assetto leagues: http://www.simracingsystem.com/race.phpTecTo schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:33:
[...]
Zelf noem ik het geen zeuren. Eerder tegenvallen hoe er op Iracing wordt gereden.
Was in de veronderstelling dat het er wat bescheidener aan toe zou gaan als F2016, AC en PC.
Moet zeggen dat in de klasse waar ik aan deel kan nemen het er even ruig aan toe gaat. Inmiddels meer dan 200 euro uitgegeven aan cars en circuits en lidmaatschap.
Het valt me vies tegen en de commercie druipt ervan af. Wil je wat anders proberen ben je op zijn minst weer een circuit en car kwijt en met bijkomende tax zit je weer rond de 30 euro.
Vanavond maar weer in AC een paar races doen en de eerste tijd verdiend iracing geen euro meer aan me.
Veel geklaag zie ik hahaha ben ik niet de enige met ellende laatste tijd
Hahahah goed gedaan! voormij deze week suzuka formula 2.0 maar elke race waarbij ik top 10 behaal is een volgende race iemand die mijn auto als onzichtbaar verklaart en gewoon blijft pushen bij de starts hoppa weg punten well done ei!@#ls
En voor de irating komt dat ook vast weer goed. Niet opgeven en geduld hebben.. kijk maar maar naar max verstappen haha
Geloof me. Zijn geduld is opflexity schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:34:
En voor de irating komt dat ook vast weer goed. Niet opgeven en geduld hebben.. kijk maar maar naar max verstappen haha
off topic modus
Begin toch een vraagteken te plaatsen bij Max. Ricardo weet zijn wagen wel heel te houden en nu al het vierde podium.
Het zou best zo kunnen zijn dat Max teveel vraagt van het huidige materiaal. Snel racen is 1 en het materiaal heel houden is 2 om succesvol te zijn.
offtopic antwoord:TecTo schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:24:
[...]
off topic modus
Begin toch een vraagteken te plaatsen bij Max. Ricardo weet zijn wagen wel heel te houden en nu al het vierde podium.
Het zou best zo kunnen zijn dat Max teveel vraagt van het huidige materiaal. Snel racen is 1 en het materiaal heel houden is 2 om succesvol te zijn.
Palmer en Kvyat lagen er ook uit door motor problemen. Ze vragen om meer power bij Renault en krijgen het wellicht maar de betrouwbaarheid is weg. Maar aan andere kant zegt Renault in pers berichten juist op betrouwbaarheid te werken aan de motor.
Ontopic:
a.s. dinsdag begint de training om 8 uur of de kwalificatie met de ford race op Lime Rock Park ?
[ Voor 8% gewijzigd door flexity op 25-06-2017 22:56 ]
Maar er zijn eigenlijk nog 2 zaken waar ik moeilijk zelf uitkom. 1. In hoeverre is iracing aan te raden voor een absolute beginner op simrace gebiedt. Ik heb eigenlijk nog nooit in een fatsoenlijke sim geraced en weet dan ook nog weinig( wel veel theoretisch) af van het hele race gebeuren.
2. Ik zie eigenlijk al me hele setup voor me (vr moet ik nog kopen maar pc is capable met een gtx1060). Maar de knoop door hakken over stuur plus pedalen vind ik lastig. Ik wil de tijd nemen om te ontdekken wat prettig rijdt maar wil ook niet me slecht materiaal beginnen. Ik kijk een beetje naar de thrustmaster serie maar dan wel met T3pa pedalen. Pedalen met load Cell heb ik ook naar gekeken maar ik weet niet of ik dan al overshoot. Wat raden jullie aan?
Begin ik dit seizoen aan de ruf, begin ik ook met qualificatie, krijg dus geen deftige race, wordt meestal voor de eerste bocht er al uit gehaald, of anders bij de 2de ronde en altijd net na de start, dus een lange sleeptijd en daardoor al van bij het begin gelapt wordt.
Na herstelling rijd ik dan mijn race zonder veel incidenten waardoor mijn sr wel redelijk oploopt maar mijn ir zakt echt serieus.
Vanavond nog maar eens geprobeerd.zolder 4de qualificatietijd, 2de ronde , 2de bocht na start wordt ik rond geduwd, blijf nog spinnen waardoor er nog meer wagens mij aanrijden, auto perto, slepen en hun kunnen nog verder, kan nog een paar wagens inhalen voor einde maar weer -ir.
Hierna nog wat oefenen en volgende race, na start 3de bocht opnieuw game over, uiteindelijk 10de plaats maar dus weer -ir met weer sr winst
Iracing voor een absolute beginner blijf maar wegRetonator schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:01:
Ik lees nu al een tijdje deze thread en heb alle resource uit de TS door genomen. Ik denk eraan om te beginnen met een vr setup(vive) niet alleen voor simracing maar ook voor andere doeleinde.
Maar er zijn eigenlijk nog 2 zaken waar ik moeilijk zelf uitkom. 1. In hoeverre is iracing aan te raden voor een absolute beginner op simrace gebiedt. Ik heb eigenlijk nog nooit in een fatsoenlijke sim geraced en weet dan ook nog weinig( wel veel theoretisch) af van het hele race gebeuren.
2. Ik zie eigenlijk al me hele setup voor me (vr moet ik nog kopen maar pc is capable met een gtx1060). Maar de knoop door hakken over stuur plus pedalen vind ik lastig. Ik wil de tijd nemen om te ontdekken wat prettig rijdt maar wil ook niet me slecht materiaal beginnen. Ik kijk een beetje naar de thrustmaster serie maar dan wel met T3pa pedalen. Pedalen met load Cell heb ik ook naar gekeken maar ik weet niet of ik dan al overshoot. Wat raden jullie aan?
De learning curve in iracing is best stijl. In het begin zul je veel moeten oefenen (zowel offline als online) en als beginner is dat misschien niet altijd even leuk. Zodra je de auto goed onder controle houdt en clean laps rijdt is het tijd om lekker online races te gaan rijden. Ook hier geldt weer dat het veel oefenen is. Besef dat je een beginner bent, en dat je niet onsterfelijk bent in de auto (dus dat je inderdaad met een foutje van jouw, iemand anders zijn avond kan verpesten).
Ik ben zelf ook in een half jaar tijd van F1 2016 op de ps4 naar project cars en nu iracing gegaan. Dus tja
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Vandaag / maandag it is. Niet op dinsdag!flexity schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:56:
.....Ontopic:
a.s. dinsdag begint de training om 8 uur of de kwalificatie met de ford race op Lime Rock Park ?
En het programma is toch duidelijk gepost hier: KLIK
De vrije training begint om 20:00 uur.
Thanks, en sorry.. wou niet het bloed onder je nagels vandaan halen JoepWJoepW schreef op maandag 26 juni 2017 @ 06:26:
[...]
Vandaag / maandag it is. Niet op dinsdag!
En het programma is toch duidelijk gepost hier: KLIK
De vrije training begint om 20:00 uur.
Het is voor mij nogal wennen om alles via forum pagina's te vinden etc. Ik ga nog eens goed ervoor zitten denk ik dan maar voordat ik wat vraagJoepW schreef op maandag 26 juni 2017 @ 08:32:
Je haalt het bloed onder mijn nagels niet weg hoor, maar bijna alle hier gestelde vragen zijn na 5 jaar opbouwen van de topic start gewoon daar te vinden...
Hebben jullie ook moeite om te voorkomen dat de Ford niet uitbreekt op deze baan? Ben nog druk bezig met een goede setup

[ Voor 13% gewijzigd door flexity op 26-06-2017 09:27 ]
Van het weekend heb ik een nieuwe stoel gekocht voor de rig. Ik dacht, doe ik even in een middag. Uiteindelijk ben ik heel de dag bezig geweest om alles opnieuw af te stellen.
Gisteren heb ik ook eindelijk de HE pedalen uitgebreid kunnen testen.
Ik krijg nu weer zin om te racen. Sinds de NEO 24h (eind Maart) heb ik niet meer gereden.

Nou ja, dan maar even GOT skins maken voor de nieuwe GTE's.
ik hoop dat je een grapje maakt.knightvision schreef op maandag 26 juni 2017 @ 01:55:
[...]
Iracing voor een absolute beginner blijf maar weger zijn al genoeg rijders die door iedereen proberen te rijden...........start met assetto corsa! en wil je online join een league
Wat een onzin.... Ik ben met GT5 en F1 (jaartal weet ik niet meer) op de PS3 begonnen en meteen aansluitend met iRacing aan de gang gegaan. En heb er nog steeds geen spijt van...knightvision schreef op maandag 26 juni 2017 @ 01:55:
[...]
Iracing voor een absolute beginner blijf maar weger zijn al genoeg rijders die door iedereen proberen te rijden...........start met assetto corsa! en wil je online join een league
Ben het er ook niet mee eens eerlijk gezegd, je kunt het beste met iracing starten omdat je echt kunt aanvoelen in je stuur wat het maximale is in de auto in bochten etc.
Tevens kun je dit ook erg goed met Rfactor 2 waar ik zelf een league in beheer met een aantal andere.
Maar in mijn opinie kun je met iedere race game wel beginnen met racen, het gaat tenslotte om de basis zoals bochten aansnijden en rempunten zoeken om zo snel mogelijk te kunnen racen op een circuit. En circuits leren is ook een dingetje in het begin ( dat was het bij mij dan ).
- iRacing
- Assetto Corsa
- Rfactor 2
- Project Cars
[ Voor 40% gewijzigd door flexity op 26-06-2017 11:23 . Reden: typo en uitbreiding ]
Eens kijken hoe mijn pa is, al had mijn ma intussen een nekband gekregen wegens een aanrijden op weg naar het ziekenhuis waar mijn pa op de IC lag

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Het zit ze niet mee zeg... Sterkte!-PassY- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:28:
ik weet niet of ik er vanavond bij kan zijn. Mijn ouders komen eindelijk terug van vakantie/ziekenhuis met het vliegtuig.
Eens kijken hoe mijn pa is, al had mijn ma intussen een nekband gekregen wegens een aanrijden op weg naar het ziekenhuis waar mijn pa op de IC lagMaar dat gaat ook goed
Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om meteen met een sim te starten waar het gevoel en het contact met de auto via het stuur meteen goed is, maar dit zou dus ook prima offline kunnen in iracing.
Is er een mid end stuur aan te wijzen die dit gevoel goed overkant brengen? (Even los van de ffb instellingen per auto).
Mid-end stuur: T300. pricewatch: Thrustmaster T300 RS ZwartRetonator schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:43:
Bedankt voor de visies. Ik begrijp dat ik als beginner de verantwoordelijkheid heb om niemand in de weg te rijden en ik schat mezelf wel als voorzichtig en ook verantwoordelijk naar andere toe in. We proberen ten slotte allemaal plezier te maken.
Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om meteen met een sim te starten waar het gevoel en het contact met de auto via het stuur meteen goed is, maar dit zou dus ook prima offline kunnen in iracing.
Is er een mid end stuur aan te wijzen die dit gevoel goed overkant brengen? (Even los van de ffb instellingen per auto).
Ik heb er nog 1 staan, zgan. Mag weg voor een goed bod.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hoe heb je dit aangepast als ik vragen mag? Ik gebruik nu de brake mod / veer wat je erbij geleverd hebt gekregen.ZFLaSH schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:56:
Ik heb ook de t300 met de t3pa pedalen. Base is echt prima, maar zelfs met de brakemod is de t3pa moeilijk aan te voelen. Ik heb daarom deze extra aangepast met een demper/veer systeem zodat het natuurlijker aanvoelt en dat merk ik echt.

GoT Grand Tour 17S3-W3 | 26-06-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Late Afternoon |
ik heb geen foto van de mijne, maar ik heb dit voorbeeld gebruikt. Dit is dan wel de 2 pedaal versie en de mijne staan schuiner tegen het pedaal aan.flexity schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Hoe heb je dit aangepast als ik vragen mag? Ik gebruik nu de brake mod / veer wat je erbij geleverd hebt gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door ZFLaSH op 26-06-2017 12:19 ]
ik heb ook de t3pa pedalen, gebruik ze standaard, dus zonder die bijgeleverde rubbere dop( brake mod).ZFLaSH schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:18:
[...]
ik heb geen foto van de mijne, maar ik heb dit voorbeeld gebruikt:
[afbeelding]
maar dit ziet er wel veel belovend uit,, netjes hoor.. waar kan je die veren/cilinders halen
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Idd!, help ons is even waar we dit kunnen regelen want hier wordt ik enthousiast vanZFLaSH schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:18:
[...]
ik heb geen foto van de mijne, maar ik heb dit voorbeeld gebruikt. Dit is dan wel de 2 pedaal versie en de mijne staan schuiner tegen het pedaal aan.
[afbeelding]
** Edit **
Zijn dit wel de T3PA Pro pedalen?
[ Voor 4% gewijzigd door flexity op 26-06-2017 12:22 ]
Dat zei ik in mijn post. Dit is het voorbeeld wat ik gebruikte. Bij mijn t3pa staan ze in de inham waar de brakemod zou komen.Zijn dit wel de T3PA Pro pedalen?
Edit:
Er is ook nog een andere optie, maar dan moet je de pedalenset even open maken. Er zit in het mechanisme van het rempedaal een veer die ervoor zorgt dat hij terugveert. Deze kun je eruit halen en op de conicale brake mod plaatsen. Het resultaat voelt dan veel beter aan:

[ Voor 78% gewijzigd door ZFLaSH op 26-06-2017 12:33 ]
Vind het echt een leuke auto, heerlijk met de osw. Ik voel mij net een buschauffeur in dat ding want je zit zo hoog in VR!JoepW schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:03:
[video]Dit was een rondje 59.406 met default weer. Een 58'r moet mogelijk zijn.
De lijnen zijn praktisch hetzelfde als voor de skippy dus er kunnen een hoop mensen zo aanschuiven vanavond! (hint, hint
Over 1 week word mijn ma opgenomen om een heup te vervangen ... maar dat was al gepland
Gelukkig kan ik met de SRF en LRP 1m voor de Q instappen. Heel moeilijk is de combo niet, alleen verrekte moeilijk om snel te gaan
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hij vraagt... ik antwoordZFLaSH schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:15:
Ik vind RF2 eigenlijk net iets beter qua gevoel in de auto. Het is alleen een draak van een gameinterface om alles goed werkend te krijgen. Assetto corsa vind ik overigens ook erg leuk om te spelen. Maar om nu te zeggen, beginner blijf weg bij iracing vind ik echt niet kunnen.
Ben benieuwd of jouw tijd te kloppen is, zie dat je de wagen aardig stabiel hebt dus dat gaat nog even een uitdaging worden. Al neem ik deze uitdaging van harte aan Joep. Tot vanavond !JoepW schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:03:
[afbeelding]
GoT Grand Tour 17S3-W3 26-06-17
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
SCCA Spec Racer Ford Fuel 100 % (+/- 26,5 L) Extra weight 0 Kg Basic content Yes
[afbeelding]
Lime Rock Park - Full Course Day or Night Day Pit stalls 44 / 60 Basic content Yes
Program (CET)
Heat 1 Free practice / Warm-up 20:00 - 21:00 (60 min.) Qualification 21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps) Race 21:10 - 21:30 (20 min.) Start Standing MC Grid Single Class Grid order Qualification Cautions Off (local yellows only) Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Heat 2 Free practice / Warm-up 21:40 - 21:50 (10 min.) Qualification Based on Heat 1 Race 21:50 - 22:20 (30 min.) Start Rolling MC Grid Single Class Grid order Sequential (inverted) (Previous race/heat) Cautions Off (local yellows only) Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Weather
Temperature Humidity Fog Wind speed Wind direction Sky Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic [video]Dit was een rondje 59.406 met default weer. Een 58'r moet mogelijk zijn.
Time of Day: Late Afternoon
We zijn het inmiddels wel gewendknightvision schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Hij vraagt... ik antwoordMaar inderdaad het was niet volledig gemeend. Ik had het wat anders neer moeten zetten haha.
Excuus...

Helemaal gelijk!, ik was ook niet opzoek naar een standaard ja antwoord anders had ik het niet moeten vragen. Ik zal je woorden zeker meenemenknightvision schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Hij vraagt... ik antwoordMaar inderdaad het was niet volledig gemeend. Ik had het wat anders neer moeten zetten haha.
Excuus...
YouTube: Lime Rock SRF 2012 National
Dat dus niet doen vanavond hè
Van mij hebben jullie niks te vrezen vanavond. Ik kachel wel achter jullie aan
Als je stuur niet 100% recht staat en je denkt ook maar aan de rem sta je al andersom...
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen