De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.233 views

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Meteorjs mag van mij echt dood, wat een kul systeem vergeleken met PWA (Progressive Web Apps).

Nu is dit project (een erfenis) zowiezo niet al te best geschreven, maar dat kan ik fixen. Het onderliggende framework (meteorjs) daarin tegen ga ik niet herschrijven.
  • Elke `meteor` commando lijkt een telefoontje naar huis te doen, ook als er geen enkele reden is.
  • Het is niet mogelijk om een dependency graph te bouwen van alle packages (leuk als een dependency van een dependency van een dependency stilletje je applicatie fout laat werken)
  • Een "build" maken kan je een compleet andere oplossing (met andere packages) leveren dan als je via de command line draait.
  • Geen enkele vorm van logging (acceptabel bij een simpele package, niet een compleet framework)
  • Minimaal exception tracing
  • De documentatie beschrijft alleen maar de ideale situatie waarbij ze hun eigen hosting oplossing pushen
Toen ik dit documentatie doorlas leek het me wel een cool systeem. Maar als je tegen een probleem oploopt waar heleboel andere mensen ook tegen aan lopen en de oplossing is om iets van "meteorhacks" te installeren dan weet ik voldoende.

Man, wat ben ik blij wanneer ik dit systeem mag porten naar iets anders.

Had niet gedacht dat dit zo hoog op mijn lijst van dingen die ik haat zou eindigen.

Sterf, Meteor. Sterf! :( :( :(

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Heb die knop al kapot ge F5'ed.
Open ik hem met Chrome, dan zie ik een simpele 3 kolom sign up pagina |:(
Vroeger had je ten minste nog een melding van unsupported browser of zo :?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hipska schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:11:
[...]

Heb die knop al kapot ge F5'ed.
Open ik hem met Chrome, dan zie ik een simpele 3 kolom sign up pagina |:(
Vroeger had je ten minste nog een melding van unsupported browser of zo :?
Haha, oh dat wist ik niet. Ik heb em meteen in Chrome geopend dus geen problemen gehad. :+

Ondanks dat vind ik het toch wel een leuk projectje, erg grappig concept en nog open source ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:48

RMX

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Avalaxy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:46:
De anniversary update is drama. Clean install gedaan (gemaakt met de media creation tool), gelijk bakken met bugs:

- Alles liep random vast. Kon nog wel op dingen klikken maar er gebeurde niks meer.
- Updates konden niet meer geïnstalleerd worden, bleven keer op keer falen.
- Dingen als task manager konden random niet meer gestart worden (met een of andere error).

Maar weer snel teruggegaan naar de vorige versie. Als je op internet kijkt zie je bakken met users die ook klachten hebben, zonder dat Microsoft een oplossing heeft voor de problemen.
Heb het op ondertussen 3 machines draaien, en nog geen enkel probleem meegemaakt. Maar goed, hier geldt hetzelfde als voor jou: N=1.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• Hipska

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Z'n reactie is niet goed maar je manier van vragen is ook niet bepaald sympathiek. "The site doesn't even work on Safari."

Dergelijke botte stellingnames zijn misschien gemeengoed hier in het land der lomperikken maar de rest van de wereld heeft daar een beetje een issue mee.

https://niels.nu

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Als je "Use a better browser" leest als "Use a supported browser" dan valt het wel mee.

Gewoon aangeven dat je een tikkeltje annoyed was en daardoor je woorden iets te scherp waren ("doesn't even").

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipska
Een tikkeltje? Ik word heel erg annoyed als een simpele 3 kolom layout in een (best goede) browser niet werkt door het gebruik van een of ander modern hipster framework. Heb je echt EcmaScript nodig op die signup pagina te kunnen tonen, nee toch?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je iemand op straat ziet die iets niet handig doet, word je dan ook heel boos of geef je advies?

Lekker op de bank

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hipska schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:35:
Een tikkeltje? Ik word heel erg annoyed als een simpele 3 kolom layout in een (best goede) browser niet werkt door het gebruik van een of ander modern hipster framework. Heb je echt EcmaScript nodig op die signup pagina te kunnen tonen, nee toch?
Safari is nou ook niet bepaald een moderne browser, maar dat terzijde. Het is een enthousiast dingetje en ik weet niet of je de 'binnenkant' gezien hebt, maar vandaar ES6. Beter dat je dan niet kan registreren/inloggen/etc. dan dat je na het registreren niet kan spelen toch? :+

Maar goed, een melding zou leuk zijn, maar het is ook maar een hobbyproject volgens mij.

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BNieuwenhuizen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:03:
[...]

Dat is wel een heel ander systeem dan MSVC voor modules.
Dat klopt, omdat het leent van Objective C.
Ook nog een effectieve manier om C++ compilatie lang te laten duren is templates. Iets dat waarschijnlijk niet verholpen gaat worden met modules.
Templates duren lang omdat ook definities aangeboden en dus geparsed moeten worden in het huidige model. Er is echter geen enkele reden waarom het compilen van templates nog lang duurt als je van alles al een AST hebt, dan betaal je alleen nog maar voor het gebruik. En natuurlijk zullen zware template oplossingen zoals template metaprogramming of expression templates nog best wel wat uitmaken, maar zo vaak gebruik je dat niet. Hetzelfde kun je overigens zeggen van constexpr.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ZaZ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:39:
Als je iemand op straat ziet die iets niet handig doet, word je dan ook heel boos of geef je advies?
Dan blijf je hem continue herinneren aan zijn onhandigheid. Zelfs nadat hij probeert uit te leggen dat hij vanwege onhandigheid iets niet zo slim doet. :Y)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
't Is weer feest op Azure vandaag :(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zo Azure ook voor 2e keer binnen week zwaar onderuit, bijna 3 kwartier :(
En ook nog eens mulitregion...

• raptorix

• Mercatres
Azure DNS voornamelijk. Drie keer raden wie vorige maand naar Azure DNS is geswitched, ... :/

• raptorix
Mercatres schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:19:
[...]

Azure DNS voornamelijk. Drie keer raden wie vorige maand naar Azure DNS is geswitched, ... :/
Mjah wij gebruiken Route53, maar al de interne DNS kaput is resolved zo een database ook niet ;)

• Mercatres
raptorix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:20:
[...]

Mjah wij gebruiken Route53, maar al de interne DNS kaput is resolved zo een database ook niet ;)
En de queues, en sommige VMs. Lekker lekker :p

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hipska schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:35:
Inderdaad! Waarom is er überhaupt javascript? :Y)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
raptorix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:13:
Zo Azure ook voor 2e keer binnen week zwaar onderuit, bijna 3 kwartier :(
En ook nog eens mulitregion...
Moest gisteren wat rommelen in de Azure AD, snap niet hoe mensen met die verschikkelijke UI kunnen werken. :r

• raptorix
Megamind schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:00:
[...]

Moest gisteren wat rommelen in de Azure AD, snap niet hoe mensen met die verschikkelijke UI kunnen werken. :r
Ik ben er ook geen fan van, ik werk niet in een multinotor opstelling, en dan is het helemaal een ramp.
Ook als je nieuwe zaken moet aanmaken, dat hij dan maar blijft aangeven dat er verplichte velden ontbreken, maar dat die nergens te bekennen zijn.

• Mercatres
raptorix schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:06:
[...]

Ik ben er ook geen fan van, ik werk niet in een multinotor opstelling, en dan is het helemaal een ramp.
Ook als je nieuwe zaken moet aanmaken, dat hij dan maar blijft aangeven dat er verplichte velden ontbreken, maar dat die nergens te bekennen zijn.
Verwijzen ze voor Azure AD nog steeds naar die oude portal?

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 09:37
Als je probeert een klant weg te schrijven in een niet bestaande boekhouding in Exact, krijg je niks terug. Een lege response, zonder foutmelding, niet eens een 404 of een 401. (Het is een REST API) Ik kreeg eerst jeuk bij de API van Exact, maar nu ook uitslag...

• raptorix
Mercatres schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:38:
[...]

Verwijzen ze voor Azure AD nog steeds naar die oude portal?
Geloof het wel, ik doe zelf niets met AD, behalve dat ik wel eens wat accountjes aan maak voor nieuwe developers.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

dev10 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:50:
Als je probeert een klant weg te schrijven in een niet bestaande boekhouding in Exact, krijg je niks terug. Een lege response, zonder foutmelding, niet eens een 404 of een 401. (Het is een REST API) Ik kreeg eerst jeuk bij de API van Exact, maar nu ook uitslag...
Oh boy, kreeg vandaag te horen dat we ook overgaan naar Exact om de uren te schrijven.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
dev10 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:50:
Klinkt als: ze hebben even vlug een REST API in elkaar geflanst omdat klanten er om vroegen..

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Acid_Burn

uhuh

Tja, wij interfacen met de centrale servers van mediamarkt.. Daar komt ook niks zinnigs uit als er iets fout is. Alleen status 0/1. En daar moet je het maar mee doen. Wij stuurden eerst gewoon netjes fouten als ze iets naar ons sturen, maar nee, dat mocht ook alleen status 0/1 zijn |:(

Dus dan krijg je dus van die dingen als .. op <datum/tijd> ging er iets fout, kan je dat even nakijken... uuh.. jullie sturen zo'n 100-200 requests per minuut. Vertel me wat je stuurt dan!

Gekke Duitsers :/

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:14:
[...]
Oh boy, kreeg vandaag te horen dat we ook overgaan naar Exact om de uren te schrijven.
Bestaan er uberhaupt uurregistratieprogramma's die niet kut zijn?
Ach ja, er is altijd nog SAP /me runs

• dev10
  • Laatst online: 17-09 09:37
ThomasG schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:26:
[...]
Klinkt als: ze hebben even vlug een REST API in elkaar geflanst omdat klanten er om vroegen..
Dat is inderdaad wel een beetje wat er gedaan is denk ik. Ik heb nog wel meer te klagen. Pas was ik voor een klant bezig om klanten bestellingen, direct in het grootboek, te schieten.

De klanten schiet je in via de REST API. Daar krijg je een JSON response terug met de guid van de nieuwe debiteur. Dat is nog wel te overzien.

Dan de grootboektransacties. Je kijkt in de documentatie en komt tot de conclusie dat ze ontzettend veel endpoints hebben in de REST API, maar NIET voor GLTransaction. Dit moet dan weer via de oude XML API. Je denkt: 'Ha, XML, dat kan ik. Even een voorbeeldbestand zoeken.' In het helpcenter staat zowaar een XML specificatie, dus je denkt: 'Dit gaat zowaar nog lukken ook.' Je bouwt de XML op en gebruikt de guid die je terugkreeg bij het aanmaken van de debiteur. En dan blijkt dat de XML API niet overweg kan met de guids uit de REST API. Je moet een code gebruiken van de debiteur, maar die wordt niet teruggestuurd bij het aanmaken van de debiteur. Je moet dus direct na het aanmaken van de debiteur dus nog een GET call doen om de code van de debiteur op te halen.

Oh, en op support vanuit Exact zelf hoef je absoluut niet te rekenen. Je mag blij zijn als je binnen twee weken een antwoord krijgt op je vraag, als je überhaupt al een antwoord krijgt.

Als een klant me vraagt wat voor boekhoudpakket hij moet nemen, ben ik inmiddels al zover dat ik zeg: 'Kan me niet schelen, als het maar geen Exact of Afas is.'

[ Voor 5% gewijzigd door dev10 op 15-09-2016 23:29 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wacht maar als je de Quickbooks of Sage50 SDK ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Skyaero schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:36:
[...]

Helaas niet, het registreren van deze zaken is gewoon vervelend. gewoon hopen dat je uitbetaald krijgt voor overuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:22
Skyaero schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:36:
[...]

Mwah, ik heb weinig problemen met Microsoft Dynamics NAV?
Komt misschien ook omdat ik zelf een Nav-ontwikkelaar ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Megamind schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:34:
Wacht maar als je de Quickbooks of Sage50 SDK ziet :P
De SageSDK heb ik al een keer ge reverse engineerd zodat we extra functionaliteiten konden toevoegen. Dat was een oude versie en ik heb begrepen dat het inmiddels een stuk beter is.

Overigens heb ik het idee dat een heleboel ontwikkelaars niet weten hoe ze een API moeten ontwikkelen terwijl het echt niet zo moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check. Waarbij ik ook meteen verwacht dat je de skill voor fatsoenlijke non-rpc methods ook deels mist. :P
Als je public methods al proper zijn zonder allemaal neveneffecten en benodigde inside knowledge, mag de wens een method via rpc te exposen eigenlijk al amper/geen invloed hebben op logica. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wauw... Umbraco vraagt tijdens de installatie om een eerste gebruiker aan te maken. Uiteraard moet je een wachtwoord opgeven... in... plain... tekst...? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, niet om het goed te praten en ik zou het alsnog niet zo doen, maar als je tijdens de allereerste install van een pakket pottenkijkers hebt is het eigenlijk geen technisch probleem.

(en je password manager creëert toch wel iets onmogelijks O-))

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
DevWouter schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:42:
Wauw... Umbraco vraagt tijdens de installatie om een eerste gebruiker aan te maken. Uiteraard moet je een wachtwoord opgeven... in... plain... tekst...? :F
Misschien word het eerst geencrypteerd voordat het als plain text opgeslagen word. (Hoop ik)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
N.a.v. de Note 7 gekte en de water"proof" iPhone gekte: Wat als je de Note op een tafel legt en de iPhone in het water, zal de Note eerst ontploffen of de iPhone eerder overlijden door water?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Caelorum
  • Nu online
DevWouter schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:42:
Ik dacht ook al zoiets, maar ben verder met Voutloos. Het enige waar je voor moet zorgen is dat er op dat ene moment gewoon niemand kan meekijken. Daarna is het verder gewoon prima. Het zou wel mooi zijn als ze gewoon een password input zouden gebruiken, maar ach. Sommige mensen kunnen ook prima aflezen wat je typt op je tobo, dus beste is gewoon even in een ruimte gaan zitten waar (hopelijk) niemand meekijkt, de WC bijv. ^^

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Argh! Wellicht dat het correct nederlands is (heb het niet opgezocht), maar ben ik de enige die jeuk van dit soort 'vernederlandste' woorden krijg? :X

[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 17-09-2016 12:50 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, dat is het niet. Het heet versleutelen, of encrypten als je het Engelse werkwoord op z'n Nederlands wil gebruiken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:48

RayNbow

Kirika <3

Laurens-R schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:49:
[...]

Argh! Wellicht dat het correct nederlands is (heb het niet opgezocht), maar ben ik de enige die jeuk van dit soort 'vernederlandste' woorden krijg? :X
Vlaams:
en·cryp·te·ren
/ɛŋ­krɪp­te­rə(n)/
over­gan­ke­lijk werk­woord • en­cryp­teer­de, heeft geën­cryp­teerd
toegevoegd in 2010

1. BE; mbt. di­gi­ta­le in­for­ma­tie ver­sleu­te­len, co­de­ren
= en­cryp­ten

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Too bad, sandwichspread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

unfortunately peanut butter

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow, Encryptie. Iemand zin om mijn SSL certificaat hoofdpijn op te lossen voor de TweakersDB?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Firesphere schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:54:
Ow, Encryptie. Iemand zin om mijn SSL certificaat hoofdpijn op te lossen voor de TweakersDB?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0BoCVlw.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Helaas, kan ik je niet mee helpen. Als je nu een bloedend hart had....

</badpuns>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat voor probleem heb je?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Let even op de topic warning hè ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Creepy schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:50:
Let even op de topic warming hè ;)
Waar is het bier?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Als je dat nog moet vragen: no beer for you

*koelkast open doet* *plop* :9

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
Doet even anders een berichtje naar mij sturen.
Creepy schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:09:
Als je dat nog moet vragen: no beer for you

*koelkast open doet* *plop* :9
Ik doet mee :) :Y

[ Voor 29% gewijzigd door Antrax op 18-09-2016 19:06 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Stuur ffe een DM en dan wil ik wel proberen om te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mag ik weer eens klagen over studie? O-)
Ze hebben een leuk nieuw systeem voor opdrachten: CI om Java dingen vanzelf te compileren. Leuk integreren met GitHub en je hebt echt een heel goed systeem voor management en controle van de code.
Enige probleem: de Jenkins-server zit achter een wachtwoord. Je kan dus niet zien wát er mis gaat als er iets mis gaat. Je ziet enkel het vinkje of het kruisje. (ook leuk dat bij een kruisje je code niet beoordeeld wordt en je vanzelf een 1 hebt)

En dan is het heel frustrerend om uit te zoeken waarom het op je eigen computer wél buildt en op Jenkins dus niet. Totdat je er achter komt dat Jenkins op Java 6 draait en er één diamond operator in je hele codebase zat. }:|
Maargoed, * F.West98 rent alvast voor de shitstorm dat ik zoveel zit te klagen hier en dat ik toch ook eens naar mijzelf moet kijken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Jenkins is niet voor niets grijs he ;) Maar dat zo'n systeem nog met Java 6 mag je inderdaad niet meer verwachten ondertussen (tijdens je lessen zul je waarschijnlijk wel 8 hebben....)

Sowieso onze Jenkins setup hier :( Heeft maar 1 executor die gerust een kwartier per bezig is met CI of een deploy naar de dev/test server. Mag ik dus op gaan zitten wachten voor één taakje die een bestand op 2 servers gooit. In een tijdsgebonden proces 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ShitHappens schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:48:
Jenkins is niet voor niets grijs he ;) Maar dat zo'n systeem nog met Java 6 mag je inderdaad niet meer verwachten ondertussen (tijdens je lessen zul je waarschijnlijk wel 8 hebben....)

Sowieso onze Jenkins setup hier :( Heeft maar 1 executor die gerust een kwartier per bezig is met CI of een deploy naar de dev/test server. Mag ik dus op gaan zitten wachten voor één taakje die een bestand op 2 servers gooit. In een tijdsgebonden proces 8)7 :X
Colleges zijn volgens mij ook 6, maar het gaat daar meer om de concepten dan de syntax. En Java 7 (en 8 gedeeltelijk) zijn vooral syntaxdingetjes, weinig fundamentele concepten veranderd. Het is niet zo dat ze de tegenhanger van C#'s async hebben geïmplementeerd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:50:
Let even op de topic warning hè ;)
Excuus, het was niet echt bedoelt als helpdesken, meer even uiten dat ik uitermate gefrustreerd werd door Google Maps en Let's Encrypt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Je frustratie uiten is prima :P Maar als er gevraagd gaat worden wat het probleem precies is dan voorzie ik dat ik het 1 en ander moet gaan afsplitsen na een paar posts. En ik ben lui, dus daar heb ik geen zin in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Creepy schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:38:
En ik ben lui, dus daar heb ik geen zin in :Y)
Een goeie ontwikkelaar werkt heel hard om heel lui te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:38:
Je frustratie uiten is prima :P Maar als er gevraagd gaat worden wat het probleem precies is dan voorzie ik dat ik het 1 en ander moet gaan afsplitsen na een paar posts. En ik ben lui, dus daar heb ik geen zin in :Y)
Ik slaap toch tijdens jullie overdag tijd :P Dus dat zal wel loslopen.
Probleem met tekst he ;) In werkelijkheid was het sarcasme van mijn stem wel te horen. Maar zodra je het alleen opschrijft wordt het erg makkelijk een vraag omdat juist die intonatie mist :)

Nogmaals mijn excuses en slaap lekker :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 19-09-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNieuwenhuizen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
ShitHappens schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:48:
De software die voor vakken gebruikt wordt is somes nog verassend oud. Ik heb in 2012 minpunten gekregen voor een C++ opdracht wegens compile errors door het niet kunnen vinden van bepaalde headers. Bleek dat de GCC versie die gebruikt werd door de nakijkers ouder was dan de eerste ISO C++ standaard (1998) en bepaalde headers niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Firesphere schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:12:
[...]

Ik slaap toch tijdens jullie overdag tijd :P Dus dat zal wel loslopen.
Probleem met tekst he ;) In werkelijkheid was het sarcasme van mijn stem wel te horen. Maar zodra je het alleen opschrijft wordt het erg makkelijk een vraag omdat juist die intonatie mist :)

Nogmaals mijn excuses en slaap lekker :Y)
Als Alex) niet met een vraag had gereageerd, dan had ik niks gezegd hoor. Dus je excuses zijn echt niet nodig :)
F.West98 schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:41:

Maargoed, * F.West98 rent alvast voor de shitstorm dat ik zoveel zit te klagen hier en dat ik toch ook eens naar mijzelf moet kijken }:O
Klagen over Java 6 mag hoor :P

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 19-09-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BNieuwenhuizen schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:14:
[...]

De software die voor vakken gebruikt wordt is somes nog verassend oud. Ik heb in 2012 minpunten gekregen voor een C++ opdracht wegens compile errors door het niet kunnen vinden van bepaalde headers. Bleek dat de GCC versie die gebruikt werd door de nakijkers ouder was dan de eerste ISO C++ standaard (1998) en bepaalde headers niet had.
Welke versie van jenkins draait heeft geen relatie met je buildtools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

(Eindelijk) Vandaag voor elkaar gekregen om op een snelle manier 70k+ lijntjes te tekenen in WPF... *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
RayNbow schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:15:
(Eindelijk) Vandaag voor elkaar gekregen om op een snelle manier 70k+ lijntjes te tekenen in WPF... *O*
Door af te stappen van WPF? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 19:11
als je dan toch bezig bent, mag je ook wel 30k+ cirkeltjes in een SVGtje (die in Dom in een browser hangt) fixen voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mercatres schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:17:
[...]

Door af te stappen van WPF? :p
Nee, door zo veel mogelijk te freezen en zut op een aparte thread naar een bitmap te renderen. :p
gekkie schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:43:
als je dan toch bezig bent, mag je ook wel 30k+ cirkeltjes in een SVGtje (die in Dom in een browser hangt) fixen voor me.
Ik probeer zo veel mogelijk van browsers vandaan te blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gekkie schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:43:
Weetje, dat klinkt als een interessante performance uitdaging. 30.000 cirkels renderen kan best wel tricky zijn.

Hmmmm....

Als er iemand van die technische uitdaging een wedstrijd (als in spelregels, jury, etc) wil maken dan doe ik mee. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DevWouter schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
[...]

Weetje, dat klinkt als een interessante performance uitdaging. 30.000 cirkels renderen kan best wel tricky zijn.

Hmmmm....

Als er iemand van die technische uitdaging een wedstrijd (als in spelregels, jury, etc) wil maken dan doe ik mee. :9
Mjah met d3.js een timeserie scatterplotje maken van de rtt sql-queries (selects, inserts, updates, deletes truncates) met een refresh van 3 seconden, periode van 5 minuten met mouse-over van wat query details.
En dan de server en database een beetje stress-testen, dat eindigde dus meer in een browser stresstest :+ .
Chrome houdt het nog het langste vol, maar uiteindelijk zuipt het geheugen (gaat naar het er zich laat uitzien de GC stuk) en is het allemaal over. Canvas houdt het een stuk langer vol, maarja is weer lastig met mouseovers en dat soort gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
RayNbow schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:27:
[...]

Nee, door zo veel mogelijk te freezen en zut op een aparte thread naar een bitmap te renderen. :p

[...]

Ik probeer zo veel mogelijk van browsers vandaan te blijven. ;)
De typische WPF oplossing voor rendering: aparte thread en het daar renderen als afbeelding :p
Ik neem aan dat je met die lijntjes niets moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BNieuwenhuizen schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:14:
[...]

En bleven die minpunten ook in stand? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
DevWouter schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
[...]

Het probleem brute-forcen (letterlijk een for-loop van 0 tot 32k) in een WebGL shader duurt 't ongeveer ~100ms/f op een R9 290. En dat is met 32k texture lookups per pixel (@ whatever de resolutie van dat webgl ding is). Geen idee of daar uiteindelijk scalar loads van gemaakt worden of niet, maar het lijkt me dat je met minder dan 32k texture lookups wel een redelijke framerate kunt halen & dat je 't vrij makkelijk met minder dan 32k texture lookups kunt doen ;). Maar goed een echt interessant optimalisatie probleem is het dus niet, als brute-forcen al zo 'rap' is en de oplossingen al redelijk bekend zijn. Denk dat je langer bezig bent om de SVG uberhaupt te parsen & om te zetten naar fatsoenlijke input data voor zo'n shader.

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-09-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Uiteindelijk bleek de pom file voor het project kennelijk nog gespecificeerd te zijn voor Java 5 (!!!!), waardoor het dus niet goed werkte. Ik heb nergens een java versie in de hele pom gezien :+
Maargoed, voor volgende week wordt het gefixt en kunnen we dus Java 8 gebruiken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
F.West98 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:22:
Uiteindelijk bleek de pom file voor het project kennelijk nog gespecificeerd te zijn voor Java 5 (!!!!), waardoor het dus niet goed werkte. Ik heb nergens een java versie in de hele pom gezien :+
Maargoed, voor volgende week wordt het gefixt en kunnen we dus Java 8 gebruiken *O*
De default waarde is Java 1.5 als source en Target. Alleen als je specificeert gebruikt hij een andere.
Waarom dat precies is.... Tja, 1.5 is pas twaalf jaar oud dus iedereen gebruikt die vast nog :+

Met eclipse zou je trouwens gezien hebben dat je project klaagt omdat de project facet niet goed ingesteld staat: je jdk in je buildpath komt dan niet overeen met die in je facets. Tenzij je in je buildpath ook 1.5 had staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mercatres schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:11:
[...]

De typische WPF oplossing voor rendering: aparte thread en het daar renderen als afbeelding :p
Ik neem aan dat je met die lijntjes niets moet doen?
Hahahahahahahahahaha... _O-

Wat dacht je zelf? ;) De gebruiker moet ook nog iets met al die lijntjes kunnen doen (selecteren en aanpassen).

Gebiedje met 5689 lijntjes en 1270 stipjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xsY4tHQdd7RkLB4JsPCOBxdN/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
RayNbow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:23:
[...]
Wat dacht je zelf? ;) De gebruiker moet ook nog iets met al die lijntjes kunnen doen (selecteren en aanpassen).[...]
Had je dan niet beter een 3d context kunnen pakken/grafische kaart gebruiken en het via die weg kunnen doen? Of is dat ook hoe je de bitmap genereerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 20-09-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Caelorum schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:49:
[...]

Had je dan niet beter een 3d context kunnen pakken/grafische kaart gebruiken en het via die weg kunnen doen? Of is dat ook hoe je de bitmap genereerd?
WPF zelf zou al het renderwerk al op de grafische kaart moeten doen, maar bezwijkt als je het te veel objecten meegeeft om te renderen. Wat ik nu gebruik (WPF's RenderTargetBitmap) gebruikt helaas software rendering, maar het is snel genoeg.

Ik zou zelf niet weten hoe ik een 3D context zou kunnen opzetten, in ieder geval niet op zo'n manier dat ik de renderuitvoer over bepaalde controls heen kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.oisyn schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:52:
[...]

En bleven die minpunten ook in stand? 8)7
Bij ons zouden de minpunten gewoon in stand blijven. Je hebt dan niet voldaan aan de opdracht.
Soms doen de leraren dat ook expres.

Ik had ooit een opdracht die op Linux & op Mac een andere resultaat gaf, en dat had met de 64-bit systeem van de Mac te maken. Opzich was het daarom juist leuk om er tegenaan te lopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ryur schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:16:
Ik had ooit een opdracht die op Linux & op Mac een andere resultaat gaf, en dat had met de 64-bit systeem van de Mac te maken. Opzich was het daarom juist leuk om er tegenaan te lopen!
Bijna net zo leuk als endianness bugs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Mag ik even kotsen op Chef? :r

Probeer een staging cluster uit de grond te stampen en Chef doet moeilijk. Ven bijna op het punt beland om die hele zooi in de prullenbak te smijten en om te schrijven naar Ansible.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PrisonerOfPain schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:33:
[...]

Het probleem brute-forcen (letterlijk een for-loop van 0 tot 32k) in een WebGL shader duurt 't ongeveer ~100ms/f op een R9 290. En dat is met 32k texture lookups per pixel (@ whatever de resolutie van dat webgl ding is). Geen idee of daar uiteindelijk scalar loads van gemaakt worden of niet, maar het lijkt me dat je met minder dan 32k texture lookups wel een redelijke framerate kunt halen & dat je 't vrij makkelijk met minder dan 32k texture lookups kunt doen ;). Maar goed een echt interessant optimalisatie probleem is het dus niet, als brute-forcen al zo 'rap' is en de oplossingen al redelijk bekend zijn. Denk dat je langer bezig bent om de SVG uberhaupt te parsen & om te zetten naar fatsoenlijke input data voor zo'n shader.
WebGL voelt een beetje aan als vals spelen, maar goed... Winnen is winnen _/-\o_

Heb door de verschillende SVG componenten van chromium gelezen en het lijkt er op dat er geen scheduling facility aanwezig is. Elke redraw lijkt dan ook de complete hierachy door te lopen.

Het lijkt er dan ook als je high performance rendering wilt je niet voor SVG moet gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
DevWouter schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:04:
[...]

WebGL voelt een beetje aan als vals spelen, maar goed... Winnen is winnen _/-\o_
Ik probeerde enkel een lower-bound vast te stellen door 't ff te prototypen in een simpele shader. Er is nog genoeg ruimte voor improvement.
Het lijkt er dan ook als je high performance rendering wilt je niet voor SVG moet gaan :/
What gave that away? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Je hebt genoeg van het sabbelen op z'n zoute choco balletjes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Chef? Balletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Chef? Salt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik had deze in m'n hoofd .. maar de swedish is ook prima :)
YouTube: South Park - Chef - Chocolate Salty Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

En dan toon je een filmpje met een Puppet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Assumptions, I know :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ryur schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:16:
[...]

Bij ons zouden de minpunten gewoon in stand blijven. Je hebt dan niet voldaan aan de opdracht.
Soms doen de leraren dat ook expres.
Het probleem is dat hier een onwerkbare situatie is gecreëerd. Blijkbaar is er een eis te voldoen aan een archaïsche compiler die de docent toevallig gebruikt van 20 jaar geleden, wat bovendien niet duidelijk is gecommuniceerd (dat lees ik iig tussen de regels door) en absoluut niet voldoet aan de standaard van de taal. Het is onmogelijk om te eisen dat studenten die exacte versie installeren, en er is geen duidelijke documentatie van wat wel en wat niet wordt ondersteund. Het komt uiteindelijk dus neer op puur geluk.

Dat je een extra set eisen hebt waar het programma aan moet voldoen vind ik helemaal prima - dat zul je in het bedrijfsleven ook tegenkomen. Maar in the end blijft het een curriculum in programmeren en moet je je studenten de middelen geven om het ook fatsoenlijk te kunnen implementeren. En niet uit luiheid maar een beetje punten gaan aftrekken omdat je een belachelijk oude compiler gebruikt die loopt te klagen :)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:23:
[...]

Het probleem is dat hier een onwerkbare situatie is gecreëerd. Blijkbaar is er een eis te voldoen aan een archaïsche compiler die de docent toevallig gebruikt van 20 jaar geleden, wat bovendien niet duidelijk is gecommuniceerd (dat lees ik iig tussen de regels door) en absoluut niet voldoet aan de standaard van de taal. Het is onmogelijk om te eisen dat studenten die exacte versie installeren, en er is geen duidelijke documentatie van wat wel en wat niet wordt ondersteund. Het komt uiteindelijk dus neer op puur geluk.
Nee, degene die de pc van de docent kan hacken om te kijken/testen wat hij geïnstalleerd heeft, heeft de meeste kans om een werkend iets te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Devilly schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:32:
[...]

Nee, degene die de pc van de docent kan hacken om te kijken/testen wat hij geïnstalleerd heeft, heeft de meeste kans om een werkend iets te maken. :+
Je doet het klinken alsof dat iets slechts is. Op één van mijn opleidingen hebben we de complete administratie gehackt. Daarna is het natuurlijk wel netjes gemeld. Het verbaasde me dat ze meer geintresseerd waren in hoe we het gedaan hadden dan in straf uitdelen. Ze waren zelfs een beetje trots dat we het gedaan hadden. Echt fantastisch mensen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:23:
[...]

Het probleem is dat hier een onwerkbare situatie is gecreëerd. Blijkbaar is er een eis te voldoen aan een archaïsche compiler die de docent toevallig gebruikt van 20 jaar geleden, wat bovendien niet duidelijk is gecommuniceerd (dat lees ik iig tussen de regels door) en absoluut niet voldoet aan de standaard van de taal. Het is onmogelijk om te eisen dat studenten die exacte versie installeren, en er is geen duidelijke documentatie van wat wel en wat niet wordt ondersteund.
Bij ons stonden (ik ben net afgestudeerd, dus kan eigenlijk niet meer van 'ons' spreken) meestal zoiets er JUIST in, maar daar lezen de meeste studenten overheen en denken "oh, C++ dat heb ik geïnstalleerd" of "oh, Java opdracht, die heb ik geïnstalleerd". Of wat ik ook tegenkwam, ondanks in de opdracht stond Java 6 de opdracht met Java 8 inleveren.

En je mag dan best de opdracht op een hogere versie maken, als je maar zorgt dat die ook compileert op een lagere versie (de versie waar je op beoordeeld wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En daar ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen Java 5 eisen terwijl 8 al uit is, en het vereisen van GCC < 2.95 van voordat de C++ standaard überhaupt gepubliceerd is. Want die ga je niet meer kunnen installeren op een gemiddelde linux distributie, laat staan op een ander OS.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Brakkie41 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:56:
Mag ik even kotsen op Chef? :r

Probeer een staging cluster uit de grond te stampen en Chef doet moeilijk. Ven bijna op het punt beland om die hele zooi in de prullenbak te smijten en om te schrijven naar Ansible.
Heh, even gegoogled wat je bedoelde, ik dacht dat je het hierover had. Ik wilde bijna zeggen "wat had je dan verwacht?". :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
.oisyn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:12:
En daar ben ik het mee eens. Maar er is een verschil tussen Java 5 eisen terwijl 8 al uit is, en het vereisen van GCC < 2.95 van voordat de C++ standaard überhaupt gepubliceerd is. Want die ga je niet meer kunnen installeren op een gemiddelde linux distributie, laat staan op een ander OS.
Het is ook niet zo dat Java 5 geëist werd zo te zien, er was gewoon in Maven's pom.xml geen Java-version meegenomen en dan default Maven naar JDK 5. Ik gok (maar dat kan niemand zien behalve de docent) dat Jenkins gewoon bouwt met een JDK 7 of hoger, gezien sinds 2013 JDK 5 in ieder geval niet meer ondersteund wordt (zie hier) met nieuwere versies, en ook JDK 7 sinds vorig jaar de default is.
Er vanuitgaande dat IT-opleidingen op hoge scholen niet geweldig is qua vooruitstrevendheid zullen ze dus waarschijnlijk pas sinds kort Jenkins gebruiken, ik neem aan dat ze dan niet een hele oude versie installeren :P

.... Of neem ik nu teveel aan en moet ik gewoon van 't ergste uitgaan? :+
Pagina: 1 ... 93 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)