De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:
  • 390.826 views

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:06
Alex) schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:18:
Tabs zijn kut. Spaties FTW!

Zo, dan hebben we het volgende onderwerp ook alvast te pakken.
Afhankelijk van de taal!
In Ruby werk ik met 2 spaties.
In C#/JavaScript werk ik met een tab

*hap, hap*

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tabs en spaties mengen is da bomb, talen die daar warnings over geven zijn kut.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:48

DevWouter

Creator of ThenNext

Tabs en spaties zijn beide evil.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CtAK7fVVIAA82Uz.jpg

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rZO5LbTqRSGGpa4d6lGTdcg3/full.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Skyaero op 29-09-2016 12:20 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:55

alienfruit

the alien you never expected

Ik moet mijn windows bak nog opschonen. Loopt om de 10 minuten vast. Is CCleaner nog steeds een goede tool?

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Adion schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:39:
[...]

Recentelijk lijkt het mij regelmatig te gebeuren dat die dubbele tabs net verwarring veroorzaken (tabs binnen programma's, en de tabs om tussen programma's te wisselen.
Zolang je enkel wat aan het browsen bent is het prima dat je browser eigen tabs beheert, maar als je wat moet opzoeken en tussen programma's moet wisselen raak ik de laatste tijd regelmatig in de war. Het helpt daarbij niet dat er steeds meer mogelijk is binnen de browser.
Daardoor wissel je voor sommige taken tussen tabs binnen de browser (een google docs document en hetgeen je aan het opzoeken bent) en andere keren tussen de browser en word of excel.
Een andere keer is het weer een tab binnen je tekst-editor ten opzichte van een tab binnen je browser.
En als je dan 2 tabs in je browser en 1 document in een andere applicatie hebt gebeurd het helemaal snel dat je naar de browser switched, ziet dat wat je wil er niet is, en weer terugswitched, waarna je bedenkt dat je wel in de browser moet zijn maar in een andere tab.

...
In zo'n situaties kan je natuurlijk altijd enkele tabs losmaken en als apart venster gebruiken. Dan kan je alt-tabben tussen de browservensters en je andere toepassing.

* Otherside1982 zit vandaag bij een klant en iedereen heeft hem precies nodig. Vandaag al 6 keer mensen die mij aanspreken om zaken te bespreken. Ik heb vandaag amper al aan mijn bureau gezeten.

In april is de interne programmeur vertrokken bij deze klant. Aangezien ze snel iemand nodig hadden en ik al jaren als extern meehelp, mag ik de boel hier rechthouden. Dat heeft een hoop drukte maar is wel heel leuk om te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Otherside1982 op 29-09-2016 13:16 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03
alienfruit schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:51:
Ik moet mijn windows bak nog opschonen. Loopt om de 10 minuten vast. Is CCleaner nog steeds een goede tool?
Linux er overheen installeren geeft het schoonste resultaat. O-)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou eerder drivers e.d. controleren... zo crashte mijn Windows 10 om de haverklap omdat de displaydriver klapte en niet meer kon recoveren (met een auto reboot tot gevolg).

CC cleaner zal hoogstens helpen je PC op te schonen - met een beetje pech maak je het alleen maar instabieler omdat er teveel register sleutels zijn verwijderd. Stabiliteits issues zijn toch vaak driver gerelateerd, of vanwege falende hardware. Goed startpunt zou het Windows Event Log zijn (als er een driver knalt, staat daar nog wel eens een melding). Daarnaast zou ik de status van HD/SSDs checken en een memory check doen.

En zoals hieronder staat beschreven: draai idd ook een virusscanner voor de zekerheid :)

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 29-09-2016 13:36 ]

• Skyaero
  • Niet online
https://decentsecurity.com/#/holiday-tasks/

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:18:
Tabs zijn kut. Spaties FTW!

Zo, dan hebben we het volgende onderwerp ook alvast te pakken.
Hé wel oppassen straks voelen mensen die tabs gebruiken zich beledigd! Dit bevestigt nou precies weer die vervelende cultuur binnen de IT!

:+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 00:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet je waar we het al lang niet meer over hebben gehad? Toetsenborden!

Weet iemand al een volwaardige opvolger van de UltraX?

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 29-09-2016 14:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
  • Laatst online: 20:19
Ducky pro

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe is dat een opvolger :? Die heeft mechanische toetsen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
O wacht opvolger, ik dacht vervanger. Wat is er eigenlijk speciaal aan de UltraX dat je specifiek een opvolger zoekt?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is dat serieus een vraag?

Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/VMV92nw_700wa_0.gif

;)

Het toetsenbord is ongekend populair en Logitech schijnt ook regelmatig mails te ontvangen met het verzoek het toetsenbord weer in productie te nemen.

Ik vind het fijn omdat het platte scissor switch toetsen heeft met weinig travel en een zacht geluid. En tegenwoordig heeft elke fabrikant de neiging om het hele numpad en cursor gedeelte te verneuken, door bijvoorbeeld ins/del/home/end/pgup/pgdn verticaal te plaatsen, of geen insert te gebruiken en de delete extra hoog te maken (of was het nou andersom?). Een enter die twee rijen inneemt heb ik ook een hekel aan, ik wil daar de backslash, en een extra brede backspace.

De Cherry STREAM 3.0 ziet er goed uit trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.vortez.net/articles_file/33396_cherry%20stream%203.0%20overview.jpg

productreview: Cherry STREAM 3.0 Zwart (Qwerty US) review door Foritain

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 29-09-2016 14:32 ]

• Ealanrian

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Goede vraag, .oisyn! De UltraX is een bazenkeyboard waar ik nog met veel plezier op ram.

Helaas is er een pootje afgebroken, waardoor ik hem nu ergens op moet laten rusten ;(

We are shaping the future

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

*O*

Ducky DK9008 Shine 2 hier! Geweldig voor het schrijven van code, reacties en onzin (oké, dat was inbegrepen bij de vorige twee punten). Qua gamen is het een stuk minder.

Het fijne van Ducky is dat het gewoon een basic toetsenbord is van super degelijk kwaliteit.

Bovendien maakt het veel lawaai (clickety, clickety) waardoor het lijkt alsof je harder werkt dan normaal. oOo

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Logitech Illuminated Keyboard FTW 8)
(de oude versie dan)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-04 22:28
Tegenwoordig op het werk heb ik een standaard keyboard ban Dell, de KB-212-B; typt wel aardig :) .

Afbeeldingslocatie: https://images10.newegg.com/ProductImage/23-665-002-03.jpg

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Dit was trouwens ook een geweldige keyboard, puur vanwege het feit dat je de numeriek eiland kon verplaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://s.aolcdn.com/dims5/amp:11cfae82f5b445804042bbf6f154c2002549b713/q:100/?url=http%3A%2F%2Fmedia.engadget.com%2Fimg%2Fproduct%2F2%2F21o%2Fsidewinder-x6-keyboard-3hu.jpg

Verder niet zo fantastisch toetsenbord

Is trouwens de Microsoft sidewinder X6

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 29-09-2016 15:25 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:07:
Weet je waar we het al lang niet meer over hebben gehad? Toetsenborden!

Weet iemand al een volwaardige opvolger van de UltraX?
dvorak

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
DevWouter schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:24:
Dit was trouwens ook een geweldige keyboard, puur vanwege het feit dat je de numeriek eiland kon verplaatsen.
[afbeelding]

Verder niet zo fantastisch toetsenbord

Is trouwens de Microsoft sidewinder X6
Ik vond hem helemaal niet zo goed. Het verplaatsen van het numeriek eiland woog niet op tegen de crappyness.

Ik gebruik nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.daskeyboard.com/images/product/daskeyboard-4-professional/daskeyboard-4-professional-front-view.jpg
Das Keyboard 4 Professional

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Rutix schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:20:
[...]
Ik gebruik nu deze:
[afbeelding]
Das Keyboard 4 Professional
O+ Die gebruik ik thuis ook.
Welke switches heb jij eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Styxxy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:21:
Tegenwoordig op het werk heb ik een standaard keyboard ban Dell, de KB-212-B; typt wel aardig :) .

[afbeelding]
Die gebruik ik ook op het werk, prima ding. Thuis een versleten UltraX liggen, te fijn toetsenbordje om weg te doen, maar eigenlijk is het wel nodig :'(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelalas
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2023

Zelalas

Professionele prutser

Op het werk en thuis, vooral voor gaming, gebruik ik gewoon een Lenovo KU-0225:
Afbeeldingslocatie: https://19d8ae6c9a4142398d7a406ed605681e.objectstore.eu/user/fmq2b/product/400/307f63fda8643d3a802609148cac029f.jpg

Werkt prima :)

A FatalError has occured. You died. Continue (y/n)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 23:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Das Ultimate 4
Doei

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
:?
Da's toch gewoon een keyboard layout zoals je azerty/qwerty hebt ?

Ik wil ook wel zo'n Das Keyboard, maar dan in azerty indeling, en dat vind ik niet. (Zo'n Das Keyboard ultimate is me dan weer te extreem :P).

[ Voor 33% gewijzigd door whoami op 30-09-2016 09:37 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat ik jammer aan de DAS vindt, is dat ze alleen blue of brown hebben. De browns vindt ik veel te licht, de blues lijken me ook te licht en maken wat meer herrie. Liever heb ik black. Misschien moet ik de blues of clears nog eens goed uitproberen.....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelalas
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2023

Zelalas

Professionele prutser

whoami schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:35:
[...]

:?
Da's toch gewoon een keyboard layout zoals je azerty/qwerty hebt ?

Ik wil ook wel zo'n Das Keyboard, maar dan in azerty indeling, en dat vind ik niet. (Zo'n Das Keyboard ultimate is me dan weer te extreem :P).
Gewoon een Das Ultimate kopen en met Tipp-Ex de toetsen bijwerken? :+

A FatalError has occured. You died. Continue (y/n)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja want dat is handiger dan gewoon de toetsen omdraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
.oisyn schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:08:
Ja want dat is handiger dan gewoon de toetsen omdraaien ;)
Da's niet altijd voldoende. :P

Ik denk bv aan een key waarop -in mijn layout- <> en \ op één toets staan. Bij qwerty is dat niet zo.

Nu kan je wel aanhalen dat het om code te typen misschien wel handiger is om geen 2 toetsaanslagen te moeten doen om een \ te typen, maar ik ben dat nu zo gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 10:58
Heeft die Ultimate 4 nog steeds die hoogglansafwerking die de 3 ook heeft? Ik heb zowel thuis als op m'n werk een Das Keyboard Model S met blauwe switches. Fantastische toetsenborden, alleen je ziet er alles op.

Als ik nog een keer een nieuwe toetsenbord nodig heb, wordt het waarschijnlijk een Filco. Gewoon mechanisch zonder opsmuk zoals ledjes in je toetsenbord. Ik zie daar echt het nu niet van in. Als ik aan het werk ben, kijk ik nooit naar m'n toetsenbord.
whoami schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:30:
[...]

Ik denk bv aan een key waarop -in mijn layout- <> en \ op één toets staan. Bij qwerty is dat niet zo.

Nu kan je wel aanhalen dat het om code te typen misschien wel handiger is om geen 2 toetsaanslagen te moeten doen om een \ te typen, maar ik ben dat nu zo gewoon. :)
Dan bestel je een setje Azerty keycaps: http://www.wasdkeyboards....cherry-mx-keycap-set.html. Dan kun je van een Das Keyboard makkelijk een azerty maken. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door dev10 op 30-09-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik blijf er bij dat de oude IBM toetsenborden de beste zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
dev10 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:39:
[...]
Heeft die Ultimate 4 nog steeds die hoogglansafwerking die de 3 ook heeft? Ik heb zowel thuis als op m'n werk een Das Keyboard Model S met blauwe switches. Fantastische toetsenborden, alleen je ziet er alles op.
Nope. De DAS Keyboard 4 serie (zowel de Pro als de Ultimate) heeft een 'metaal' look & feel.
Hierdoor vallen de vingerafdrukken niet zo op ;)

Heb zelf een DAS Keyboard 3 Ultimate (Browns), en een DAS Keyboard 4 Professional (Blues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 16:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb hier nu een Filco liggen met blauwe switches, maar zou zeker een DAS overwegen zou de Filco vervangen moeten worden.

Als het goed is hoef ik de Filco nooit te vervangen trouwens, maar je weet het nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whoami schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:30:
[...]

Het ging over dvorak. Bij dvorak zitten de leestekens toch nog steeds op dezelfde toetsen als bij qwerty-us?

.edit: ja dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/05/650x216xcolemak-keyboard-layout.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.fgi-GxZbAN.png

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ryur schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:34:
[...]

O+ Die gebruik ik thuis ook.
Welke switches heb jij eronder?
Browns. Ik vind dat een goede mix. Die blues maakte teveel geluid voor op het werk.
Creepy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:40:
Wat ik jammer aan de DAS vindt, is dat ze alleen blue of brown hebben. De browns vindt ik veel te licht, de blues lijken me ook te licht en maken wat meer herrie. Liever heb ik black. Misschien moet ik de blues of clears nog eens goed uitproberen.....
Ik heb de blacks geprobeerd maar die vond ik niet lekker typen. Maar iedereen zijn ding :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
.oisyn schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:59:
[...]

Het ging over dvorak. Bij dvorak zitten de leestekens toch nog steeds op dezelfde toetsen als bij qwerty-us?
Ik had het over jouw opmerking die volgens mij een opmerking was over het bijwerken van de keycaps met tipp-ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat weer een reactie was post van jou waarin je het over Dvorak had. Maar ook over azerty, dus misschien ging het daar wel over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben klaar met dvorak. Had het allemaal een beetje onder de knie en kon ongeveer net zo snel typen als met qwerty, maar sneller lukte niet.
Dat is niet de reden waarom ik ervan afgestapt ben.
Ik ben kennelijk te dom goed te kunnen schakelen en ik kom toch vaker dan gedacht achter een computer te zitten met qwerty en dan is het eigenlijk alleen maar irritant.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik typ nu zo'n twintig jaar met een zelfgefabriceerd twee- tot tienvingerig systeem. Waarschijnlijk suboptimaal, maar ik heb geen klagen qua tempo en fouten. Zie dát maar weer eens af te leren...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

CodeCaster schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:47:
Ik typ nu zo'n twintig jaar met een zelfgefabriceerd twee- tot tienvingerig systeem. Waarschijnlijk suboptimaal, maar ik heb geen klagen qua tempo en fouten. Zie dát maar weer eens af te leren...
Ontwikkelaars lezen ook meer dan ze schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

DevWouter schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:50:
[...]

Ontwikkelaars lezen ook meer dan ze schrijven :)
Goede ontwikkelaars lezen meer dan dat ze schrijven ;)
Helaas zijn er redelijk wat ontwikkelaars die denken dat ze betaald worden per geschreven regel code... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:27
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:49:
[...]

Helaas zijn er redelijk wat ontwikkelaars die denken dat ze betaald worden per geschreven regel code... :/
Niet dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Enkel lange regels code tellen mee bij het vaststellen van de uitkering :+
En uiteraard enkel als je tabs gebruikt voor de inspringing :+

[ Voor 13% gewijzigd door .Gertjan. op 30-09-2016 15:16 ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 09:05
[...]

Lezen is overrated, wegwerpcode ftw

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 11:49
Hmm ze hebben postgres 9.6 wel heel vlot uitgebracht, naja maar eens proberen op de flap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Rutix schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:13:
[...]

Browns. Ik vind dat een goede mix. Die blues maakte teveel geluid voor op het werk.

[...]

Ik heb de blacks geprobeerd maar die vond ik niet lekker typen. Maar iedereen zijn ding :D
Dat is best wel persoonlijk ja :) De browns zijn me te licht qua gewicht. Ik kreeg per ongeluk een verkeerd keyboard op kantoor geleverd met blacks. Maar sinds ik die heb geprobeerd wil ik niet meer terug naar browns. Ik heb thuis nog steeds een Filco me browns in gebruik maar 100+ euro uitgeven aan een nieuwe terwijl deze prima werkt is me net ff teveel. Ik moet nog steeds een keer blue's en clear's proberen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
[...]

Goed lezen wat er op SO staat en dat gewoon copy-pasten, vang je 2 vliegen in 1 klap.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ik dacht laat ik deze onbekende applicatie verwijderen van de Windows bak. Nu is de computer helemaal over de zeik en zo traag als dikke stront. Denk dat er maar een verse Windows op moet. Alleen nu een beetje in de war hoe het zit met recovery en de gratis Windows 10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:01
alienfruit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:11:
Nou ik dacht laat ik deze onbekende applicatie verwijderen van de Windows bak. Nu is de computer helemaal over de zeik en zo traag als dikke stront. Denk dat er maar een verse Windows op moet. Alleen nu een beetje in de war hoe het zit met recovery en de gratis Windows 10 update.
Volgensmij wordt je key bij Microsoft geregistreerd als zijnde "is ingeschakeld voor Windows 10". Een clean install zou dus geen probleem mogen zijn, net zoals ik neem aan een recovery naar de oude Windows en dan een nieuwe update.

Van de clean install weet ik in ieder geval zeker dat die werkt, omdat mijn (originele Win. 8.1) tablet op een gegeven moment kuren vertoonde en ik daarvoor toentertijd een clean install heb gedaan naar Win. 10 (USB stick gemaakt met Media Creation Tool).

Was toen überhaupt een mooi probleem. Ineens werkte "niks" meer. Gok dat de USB driver of zo stuk was, en met een touchscreen en tobo & muis dock die allemaal via USB werken kon ik dus niks meer met het hele ding. Uiteindelijk clean install kunnen doen door hem tijdens het booten weer snel uit te zetten waarna de recovery opties kwamen om o.a. via USB te booten en zo de setup te starten. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat een aantal dingen niet goed werkte (o.a. <video> in Edge) en dat het pas weer goed werkte na de Win. 8.1 drivers van de Asus site te installeren, terwijl er ook een Win. 10 sectie was (waar die drivers natuurlijk niet stonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 21:13
[...]

[afbeelding]
Je post echter de Colemak layout ;) Dvorak ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/KB_United_States_Dvorak.svg/500px-KB_United_States_Dvorak.svg.png

Bij Colemak zijn alleen de letters gepermuteerd. Bij Dvorak ook de leestekens, maar de tekens met/zonder shift zijn nog wel hetzelfde, dus je toesten fysiek verwisselen kan nog steeds.

(Maar een beetje Tweaker typt blind, natuurlijk, dus dan maakt het niet uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou hoera voor Google image search dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 23:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[afbeelding]
Dat is niet de Dvorak layout maar de Colemak layout ;)

Dit is de Dvorak layout:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/KB_United_States_Dvorak.svg/900px-KB_United_States_Dvorak.svg.png

/spuit 11 :|

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:29:
Bij Colemak zijn alleen de letters gepermuteerd.
Da's overigens niet waar, de :/; toets is verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:47:
[...]

Volgensmij wordt je key bij Microsoft geregistreerd als zijnde "is ingeschakeld voor Windows 10". Een clean install zou dus geen probleem mogen zijn, net zoals ik neem aan een recovery naar de oude Windows en dan een nieuwe update.

Van de clean install weet ik in ieder geval zeker dat die werkt, omdat mijn (originele Win. 8.1) tablet op een gegeven moment kuren vertoonde en ik daarvoor toentertijd een clean install heb gedaan naar Win. 10 (USB stick gemaakt met Media Creation Tool).
Over het algemeen werkt dat pad inderdaad. Toen er nog redelijk veel W8 laptops in omloop waren, gooide ik eerst de update naar 10 er op, zaakje laten activeren en vervolgens clean install van W10.

Ging over het algemeen goed, maar recentelijk beginnen bij ons op kantoor een aantal laptops te klooien met hun activatie. Moet er wel bij zeggen dat we ook van home naar pro zijn gegaan en dan naar 10, maar vorige week begonnen een aantal laptops ineeens over hun activatie te klagen. En ik weet zeker dat ze de week daarvoor absoluut activated waren... :/

Als je gewoon op w10 home zit, denk ik dat het wel goed komt.

Ander leuk "detail" is trouwens dat sommige W10 iso's op onze laptops de home edition bleven forcen bij de install omdat ze de hardware key lazen... Je kreeg niet eens een keus. De grote diversiteit aan isos van W10 maakt het er niet altijd duidelijker op (allemaal officiële msdn isos). Uiteindelijk moesten we een file op de USB toevoegen met een editie flag en toen ging het prima.

Hoewel het een leuke afwisseling is van development en meetings, gaat er soms net iets te veel tijd en moeite zitten in infra en werkplek beheer. Vind het niet erg om te doen, maar als je continue dit soort maffe dingen tegenkomt, zakt de moed je wel in je schoenen.

Sowieso ontwikkel ik veel te weinig, vorige week heb ik maarliefst 4 uur achter mijn eigen laptop mogen zitten... Na de woensdag niet eens meer de moeite genomen om mijn Visual Studio te openen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:48
@ tobo discussie:

qwerty is kut, azerty is top.

/end-of-discussion

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Laatst online: 26-04 21:19

CHeff

Allemaal gekkigheid

Je hebt natuurlijk ook nog programmers dvorak :+

Afbeeldingslocatie: https://programmer-dvorak.appspot.com/img/KB_Programmer_Dvorak.png

[ Voor 0% gewijzigd door CHeff op 01-10-2016 12:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er is maar een programmers keyboard!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7NOLvwm.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Zx spectrum. Flink wat tijd mee doorgebracht

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Shortcut voor goto. *O*

( +100 voor Regenboog )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kenneth schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:25:
Er is maar een programmers keyboard!

[afbeelding]
Is dat nou een OWERTY-layout? :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Was sneller geweest om een nieuwe notebook te kopen. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Wat is het hier stil vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zal me best doen om de discussies op gang te brengen:

PHP is de beste taal ooit gemaakt!
Tabs ftw!
Java > C#!

*Pakt popcorn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Shhht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
RagingPenguin schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Ik zal me best doen om de discussies op gang te brengen:

PHP is de beste taal ooit gemaakt!
Tabs ftw!
Java > C#!

*Pakt popcorn*
Tabs O+
En C# > Java :)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 16:54
Chips > Popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tiet veur een stevige borrel, kost een paar miljard maar dan heb je ook wat :+ *hips*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 15:22

markvt

Peppi Cola

Hoe lees je data van een encrypted hdd?

Video embedding ondersteund de t parameter niet, vanaf 9 seconden.

spoiler: title
met een hamer natuurlijk 8)7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

markvt schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:58:
Hoe lees je data van een encrypted hdd?

[video]
Video embedding ondersteund de t parameter niet, vanaf 9 seconden.

met een hamer natuurlijk 8)7
De harde schijf is encrypted, niet de computer |:(

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:31

Sebazzz

3dp

Overmorgen ga ik als .NET ontwikkelaar beginnen aan een audit (en try-out uitbreiding) van een Java 6 EE Webapplicatie. Wish me luck :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Sebazzz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:53:
Overmorgen ga ik als .NET ontwikkelaar beginnen aan een audit (en try-out uitbreiding) van een Java 6 EE Webapplicatie. Wish me luck :)
Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Sebazzz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:53:
Ook nog wijsheid .. of acht je het daarvoor nu te laat ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Sterkte!
Java 6..... en EE...... succes met code kloppen en aan elkaar rijgen in 10 tallen xml docs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Creepy schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:51:
Sterkte!
Java 6..... en EE...... succes met code kloppen en aan elkaar rijgen in 10 tallen xml docs...
Sinds JEE 5 werken ze veel meer met annotaties. En JEE 6 is dat een stuk verbeterd, dus weinig XML meer nodig.

Maarre... De discussie voor morgenochtend: Waar blijft Azerty met de koffie?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SPee schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:22:
[...]
Ja waar is de koffie die ik niet krijg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04 18:24
SPee schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:22:
[...]

Sinds JEE 5 werken ze veel meer met annotaties. En JEE 6 is dat een stuk verbeterd, dus weinig XML meer nodig.

http://m.telegraaf.nl/dft...7585/kopje-koffie-duurder

Ik denk dat hij de koffie nu te duur vind om gratis uit te delen :)

Ik heb ooit java geprobeerd maar ik vind het de verplichting tot OOP echt vervelend.

[ Voor 8% gewijzigd door ard1998 op 04-10-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

ard1998 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:12:
[...]

http://m.telegraaf.nl/dft...7585/kopje-koffie-duurder

Ik denk dat hij de koffie nu te duur vind om gratis uit te delen :)

Ik heb ooit java geprobeerd maar ik vind het de verplichting tot OOP echt vervelend.
Java, als in koffie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Goedemorgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9NKzrsyjs7nE0AttIMihkvIL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Morgen!

Hier de juiste taal :)
Afbeeldingslocatie: https://blog.omgmog.net/images/Screen%20Shot%202012-02-11%20at%2012.50.56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44

orf

Mooi artikel over hoe ik me voel als voormalig (frontend) developer. Waar ik vroeger makkelijk een projectje startte is het me nu allemaal wat te ingewikkeld geworden.

Vorig jaar wilde ik even meehelpen om een leuk tooltje te bouwen/hacken. Ik moest eerst even m'n VM updaten, daarna even NPM updaten en wat modules installeren. Na twee-en-een-half-uur had ik alles draaiend en heb ik in een half uurtje iets geschreven wat prima kon werken zonder al die extra zut, maar zonder die extra zut draaide het hele projectje niet.
The following is inspired by the article “It’s the future” from Circle CI. You can read the original here. This piece is just an opinion, and like any JavaScript framework, it shouldn’t be taken too seriously. No JavaScript frameworks were created during the writing of this article.

Hey, I got this new web project, but to be honest I haven’t coded much web in a few years and I’ve heard the landscape changed a bit. You are the most up-to date web dev around here right?

-The actual term is Front End engineer, but yeah, I’m the right guy. I do web in 2016. Visualisations, music players, flying drones that play football, you name it. I just came back from JsConf and ReactConf, so I know the latest technologies to create web apps.

Cool. I need to create a page that displays the latest activity from the users, so I just need to get the data from the REST endpoint and display it in some sort of filterable table, and update it if anything changes in the server. I was thinking maybe using jQuery to fetch and display the data?

-Oh my god no, no one uses jQuery anymore. You should try learning React, it’s 2016.

Oh, OK. What’s React?
[...]
https://hackernoon.com/ho...6-d3a717dd577f#.6ze25og86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

orf schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:48:
Mooi artikel over hoe ik me voel als voormalig (frontend) developer. Waar ik vroeger makkelijk een projectje startte is het me nu allemaal wat te ingewikkeld geworden.

Vorig jaar wilde ik even meehelpen om een leuk tooltje te bouwen/hacken. Ik moest eerst even m'n VM updaten, daarna even NPM updaten en wat modules installeren. Na twee-en-een-half-uur had ik alles draaiend en heb ik in een half uurtje iets geschreven wat prima kon werken zonder al die extra zut, maar zonder die extra zut draaide het hele projectje niet.

[...]
Recentelijk heb ik ook zo iets moeten doorlopen waarbij het updaten van modules allerlei dependency issues optrad.

Tegenwoordig probeer ik het introduceren van dependencies ook zo veel mogelijk te vermijden. En dat betekent soms dat ik gewoon een gedeelte van een library copy-paste in mijn code. Op het moment dat je npm list of nuget list of iets anders vergelijkbaars doet en je moet scrollen dan begin ik me zorgen te maken.

Negen van de tien keer heb je maar 10% nodig, dus waarom heb je die overige 90% nodig?

Mooiste voorbeeld vind ik https://github.com/net-commons/common-logging. Als jouw package een logging framework afdwingt (zelfs een abstracte zoals common-logging) dan weet ik voldoende ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
orf schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:48:
Te ingewikkeld of te bloated?
Ik ben nog altijd van mening dat als ik alle javascript uitschakel (bijv met noscript plugin), dat een website nog steeds prima moet kunnen draaien. Ja een aantal zaken zijn misschien minder fancy of duren wat langer (ivm herladen pagina), maar functioneel en visueel zou het hetzelfde moeten zijn.

Ik draai sinds enige tijd op mijn privecomputer noscript. Het is verbazingwekkend hoevel website helemaal niets weergeven als zij geen javascript kunnen laden. En dan gaat het niet om de Google Calendars, maar om pagina's met wat tekst en foto's, zoals een blog.

Javascript is gewoon kut, voor zowel developer als eindgebruiker. Of mag ik dat hier niet meer roepen? :+
Ja, er zijn webapplicaties waarbij je het nodig hebt, maar 95% van de pagina's op het internet zou zonder gewoon moeten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
ik plaats er wel een <hr> tussen om de twee onderwerpen van elkaar te scheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Skyaero schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:19:
Ik ben nog altijd van mening dat als ik alle javascript uitschakel (bijv met noscript plugin), dat een website nog steeds prima moet kunnen draaien. Ja een aantal zaken zijn misschien minder fancy of duren wat langer (ivm herladen pagina), maar functioneel en visueel zou het hetzelfde moeten zijn.
Vanuit een technische standpunt ben ik het met je eens. Javascript hoeft technische gezien nooit nodig te zijn om een website correct te laten functioneren.

Echter kijk je vanuit UX dan wordt het een ander verhaal. Een kleine animatie om het bewaren op de achtergrond te doen zonder dat je pagina tijdelijk wit wordt vanwege het laden verbetert de klantervaring gigantisch.

En een prettig ervaring is voor veel "gewone" gebruikers toch erg belangrijk.
Javascript is gewoon kut, voor zowel developer als eindgebruiker. Of mag ik dat hier niet meer roepen? :+
Denk je dat soort uitspraken beter kan vervangen door een subjectieve onderbouwing. Op die manier kunnen we de flamewar sneller op gang brengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
DevWouter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:36:
Vanuit een technische standpunt ben ik het met je eens. Javascript hoeft technische gezien nooit nodig te zijn om een website correct te laten functioneren.

Echter kijk je vanuit UX dan wordt het een ander verhaal. Een kleine animatie om het bewaren op de achtergrond te doen zonder dat je pagina tijdelijk wit wordt vanwege het laden verbetert de klantervaring gigantisch.
we kunnen massaal overstappen naar CSS3 animaties en andere CSS methodes voor het maken van een animatie.
http://www.w3schools.com/css/css3_animations.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 07-03 23:58
Webdevelopment anno 2016 is inderdaad een puinhoop. Hoe hebben we het zo ver kunnen laten komen... ;(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

ard1998 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:41:
[...]

we kunnen massaal overstappen naar CSS3 animaties en andere CSS methodes voor het maken van een animatie.
http://www.w3schools.com/css/css3_animations.asp
Maar we kunnen er geen data mee naar de server sturen. De animatie is puur om dingen te verhullen en die probeer ik altijd met CSS3 te doen (vaak is het toevoegen van een class doormiddel van javascript.

Overigens: Kijk voor de gein even naar https://codepen.io/ziga-miklic/pen/Fagmh. Dat is namelijk TicTacToe in puur CSS3. Echt een eye-opener toen de tijd voor me.
Alex) schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:42:
Webdevelopment anno 2016 is inderdaad een puinhoop. Hoe hebben we het zo ver kunnen laten komen... ;(
Valt wel mee, echter er is gewoon veel troep. De truc is om zo min mogelijk troep te introduceren ;)

Ja, ik ben me volledige bewust dat het simpeler klinkt dan het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Ja, er zijn webapplicaties waarbij je het nodig hebt, maar 95% van de pagina's op het internet zou zonder gewoon moeten kunnen werken.
Naja kan met de webapplicatie natuurlijk ook weer terug gaan naar het veel betere meta-refresh en (i)frames :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ard1998
Alex) schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:42:
het is geen puinhoop, je moet aleen weten wat je echt nodig hebt en waarvoor je het nodig hebt.

HTML5 -> structuur van een pagina.
CSS3 -> stijl en animaties van een webpagina.
PHP -> aan de server kant php code uitvoeren waarmee HTML gegenereerd word, als de CSS en HTML in dezelfde php bestand staan kan je zeer veel aanpassen en uitvoeren.
SQL -> opslag van ingevoerde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:37

RayNbow

Kirika <3

ard1998 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

het is geen puinhoop, je moet aleen weten wat je echt nodig hebt en waarvoor je het nodig hebt.

PHP -> aan de server kant php code uitvoeren waarmee HTML gegenereerd word, als de CSS en HTML in dezelfde php bestand staan kan je zeer veel aanpassen en uitvoeren.
Python -> lekker op de server dynamische content genereren.
FTFY :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18

Rem

ard1998 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Ja zo kan je wel redeneren dat niets een puinhoop is. Overigens skip je javascript wel heel gemakkelijk zo, dan lijkt het al een stuk minder puinhoop. Overigens heeft helemaal niemand PHP nodig natuurlijk :+

Voorbeeld: mijn kamer is geen puinhoop, de sokken op de grond zijn namelijk voor om aan je voeten te dragen, de spinnenwebben aan de muren zijn om vliegen te vangen en de pizzastukken die op beg liggen zijn om op te eten. Niets aan de hand. Oja, de ratten die je ziet zijn om je niet alleen te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:36:
[...]
Ik weet onvoldoende van UX om daar iets over te kunnen zeggen. Ik ben wel benieuwd of er al wetenschappelijk onderzoek is naar UX. Ik heb het idee dat er ook nog veel mythes in UX land zijn, net zoals deze enkele jaren geleden ook in SEO land zijn ontstaan.

Ik kijk geregeld met mijn moeder mee (ja, N+1) als zij op het internet zit en als developer zeer leuk om te zien hoe zij het ervaart. Let wel, mijn moeder begrijpt het verschil tussen een enkele en dubbele muisklik nog niet, laat staan dat zij subtiele animaties herkent op een pagina. Als er een javascriptje op de achtergrond iets doet zonder duidelijke feedback (anders dan een klein icoontje oid), dan heeft zij het idee dat er niets gebeurd en wordt er nogmaals op de knop gedrukt.

Volgens mij wordt er nog wel eens vergeten dat mensen helemaal niet in staat zijn subtiele feedback te herkennen.
En een prettig ervaring is voor veel "gewone" gebruikers toch erg belangrijk.
Daar ben ik het volledig met je eens.
Denk je dat soort uitspraken beter kan vervangen door een subjectieve onderbouwing. Op die manier kunnen we de flamewar sneller op gang brengen :X
Daar was ik vorige week al mee begonnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
tja, ik heb met net voor de gein uitgezet en ik toch wel wat beperkingen. (maar ik kan nog wel veer doen zonder JS).

[ Voor 72% gewijzigd door ard1998 op 05-10-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ah, het is alweer IDE bash/praise tijd.

Jetbrains IDE's ftw!

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 06-10-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Turbo Pascal is de shit, gek.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verder in nieuw deel: De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ :)

[ Voor 83% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2016 11:15 ]

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)