De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

RagingPenguin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Misschien moet je ff terug lezen waar het eigenlijk over ging ;)
Waarom? Ik kom hier niet om steekhoudende reacties van enige kwaliteit te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:12:
De reden om dat toe te staan is voor gegenereerde code en het makkelijk uit kunnen commenten of herordenen van regels.

Dat Pascal de ; gebruikt als separator en het dus niet verplicht is voor de laatste statement resulteert in editing hell.
Maar Pascal staat het wel toe dat je een extra puntkomma plaatst, dus als je code genereert of vaak statements loopt te verplaatsen, dan zou je om het voor jezelf gemakkelijk te maken achter elk statement een puntkomma kunnen plaatsen.

De volgende stap is dat we optionele komma's in het voorbeeld hieronder gaan toestaan. :p

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
void foo() {}

template <typename Arg, typename ... Args>
void foo(Arg x, Args ... xs) {
    std::cout << x << '\n';
    foo(xs...);
}

int main()
{
    foo(
        "dit", 
        "kan", 
        "wel"
    );
    foo(
        "dit",
        "niet",
        "?" //,
    );
    return 0;
}

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het probleem met functies is dat het volgens mij prima mogelijk is om macro's aan te roepen met lege argumenten. De trailing komma heeft in die context dus weldegelijk betekenis, en macro's worden vaak gebruikt om functies te wrappen. Bovendien staan argumenten natuurlijk lang niet zo vaak op een eigen regel als de items in enum definities of initializer lists.

Wat wél echt mist is het toestaan van trailing comma in de constructor initializer list :/.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2016 09:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Moest even replace all doen door een paar pagina's en dan kijk ik naar buiten waar mooie dames genieten van het mooie weer. Kijk ik vervolgens weer naar mijn beeldscherm

SQL:
1
2
3
SELECT id, url, body
FROM   cms_pages
WHERE  body like 'nice'

:9

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

DevWouter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:59:
Moest even replace all doen door een paar pagina's en dan kijk ik naar buiten waar mooie dames genieten van het mooie weer. Kijk ik vervolgens weer naar mijn beeldscherm

SQL:
1
2
3
SELECT id, url, body
FROM   cms_pages
WHERE  body like 'nice'

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/7e/7e1eb575ab4defa8e897512047ee386d989ba41a750758a90c688da61e899a4e.jpg

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:59:

SQL:
1
2
3
SELECT id, url, body
FROM   cms_pages
WHERE  body like 'nice'

MySQL returned: 0 records found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Skyaero schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

MySQL returned: 0 records found
Waarschijnlijk doen we het ook op de verkeerde dataset

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik kom net deze tegen: Spaces or Tabs? :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Omdat de meerderheid het gebruikt hoeft het nog niet superieur te zijn natuurlijk :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

wackmaniac schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:39:
Omdat de meerderheid het gebruikt hoeft het nog niet superieur te zijn natuurlijk :)
Je kan ook redeneren dat mensen die spaties gebruiken, meer files nodig hebben om iets te bouwen ;) Efficiënte code heeft minder files nodig dan inefficiënte :+

Edit: Vraag mij ook af hoeveel repositories mixed spaces/tabs hebben. Want sommige plugins/extensies in je IDE genereren files en hebben daarbij schijt aan je tab/space voorkeur...

[ Voor 20% gewijzigd door .Gertjan. op 31-08-2016 13:59 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
.Gertjan. schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:59:
Je kan ook redeneren dat mensen die spaties gebruiken, meer files nodig hebben om iets te bouwen ;) Efficiënte code heeft minder files nodig dan inefficiënte :+
Je kunt ook redeneren dat mensen die tabs gebruiken zoveel bezig zijn met het redeneren over waarom tabs beter zijn dat ze niet aan programmeren toekomen ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:02
Hydra schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

Je kunt ook redeneren dat mensen die tabs gebruiken zoveel bezig zijn met het redeneren over waarom tabs beter zijn dat ze niet aan programmeren toekomen ;)
En datzelfde kun je redeneren over mensen die spaties gebruiken :+

edit ter verduidelijking: die maken er dus een inefficiente bende van, in plaats van daadwerkelijk te programmeren :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Robicide op 31-08-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
There’s a mistake in your query that completely skews the result in favor of spaces: you check if a file uses tabs by seeing if it has more lines that start with a single space than those that start with a single tab.
However, pretty much any version of [lang]Doc (e.g. JavaDoc, JSDoc) use a leading space in front of the * in block comments, e.g.:
code:
1
2
3
/*
 * <-- leading space
 */ <-- another leading space

This means that tab-indented files with relatively few code but a lot of (top-level) documentation will be considered to be space indented.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Was dit de aanleiding van de tabs vs. spaces discussie; zo ja, dan heb ik dat gemist :+

https://medium.com/@hoffa...aces-or-tabs-7cfe0b5dd7fd

---

Never mind! :X

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 31-08-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, dus toch :o Voor mijn idee was die discussie al ouder; maar toch niet zo te zien. Sorry! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik moet zeggen dat de timing met de discussie over trailing-comma's, semicolons en dergelijke die wel al even aan de gang was wel opvallend is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Zo, net mijn Resharper Ultimate account verlengd. Twee jaar licentie voor 107 euro. Koopje :-)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sardaukar schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:06:
Zo, net mijn Resharper Ultimate account verlengd. Twee jaar licentie voor 107 euro. Koopje :-)
Personal license? We hebben hier een aantal zakelijke subscriptions lopen, maar daar kom je niet ver met 107 euro :/. Hoewel het een briljante tool is, is hij ook verrekte duur...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Sardaukar schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:06:
Ik moet volgende maand mijn Jetbrains Ultimate account verlengen :( Ik was altijd student, nu moet ik het zelf :(

• Sebazzz
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:38:
[...]

Personal license? We hebben hier een aantal zakelijke subscriptions lopen, maar daar kom je niet ver met 107 euro :/. Hoewel het een briljante tool is, is hij ook verrekte duur...
En verrekte onstabiel :(

Wij hebben hem ook, en we zullen hem ook wel houden maar god god... het heeft wel een serieuze impact op de snelheid en stabiliteit van Visual Studio, vooral met Solution Wide Analysis aan. Wat kan ik mij daar soms groen en geel aan ergeren :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Alles van JetBrains is hier gratis... ik werk voor een universiteit B-) .

• Sardaukar
.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:38:
[...]

Yep. Personal license. De toegevoegde waarde vind ik dat bedrag zeker waard.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sardaukar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:40:
[...]
Yep. Personal license. De toegevoegde waarde vind ik dat bedrag zeker waard.
Vind het geforceerde subscription model alleen wel een beetje jammer. Heb al jaren een R# licentie (freelance -> dus zakelijk) en deed regelmatig een paid update als ik weer eens opschoof naar een nieuwe VS versie. Was redelijk betaalbaar.

Maar het lijkt erop dat het nu stukken duurder is geworden doordat je dus een subscription nodig hebt (je kon gelukkig wel redelijk voordelig omzetten), maar toch heb ik het idee dat je flink meer betaalt. Daarnaast ligt het aan het subscription of je wel of niet nog de tool kan gebruiken als je het abonnement stopzet (sommige wel, sommige niet). Gelukkig is het voor nu een non-issue, dat is het voordeel als je onderdeel bent van een wat groter bedrijf, dan kijkt met niet op een paar honderd euro (sterker nog, daarom heb ik inmiddels een ultimate subscription :+, want mijn losse tools waren eigenlijk ook aan vervanging toe (zo dotCover en dotTrace). :)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ryur schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:44:
[...]

Ik moet volgende maand mijn Jetbrains Ultimate account verlengen :( Ik was altijd student, nu moet ik het zelf :(
Niks moet, maar de marketing strategie werkt dus wel! Studenten vroeg aan je binden, zodat ze later een betalende klant worden.

Ik heb resharper ook een tijdje gebruikt maar vond de kosten niet opwegen tegen de baten (voor mij persoonlijk). Zeker omdat VS ook steeds beter word. Ik heb het veel gebruikt icm VS2008. Maar 2015 is imho zo compleet dat voor mij de toegevoegde waarde het geld niet meer waard is.

Misschien code ik gewoon niet meer genoeg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurens-R op 01-09-2016 10:33 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Ik mis het eigenlijk in VS2015 ook niet meer zo. Soms denk ik nog we eens aan resharper als ik iets moet doen wat daarmee veel sneller zou gaan, maar dat is eigenlijk nog maar eens per week ofzo. Niet genoeg om die hoge kosten te rechtvaardigen.

• Ryur
Laurens-R schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:31:
[...]

Niks moet, maar de marketing strategie werkt dus wel! Studenten vroeg aan je binden, zodat ze later een betalende klant worden.

Ik heb resharper ook een tijdje gebruikt maar vond de kosten niet opwegen tegen de baten (voor mij persoonlijk). Zeker omdat VS ook steeds beter word. Ik heb het veel gebruikt icm VS2008. Maar 2015 is imho zo compleet dat voor mij de toegevoegde waarde het geld niet meer waard is.

Misschien code ik gewoon niet meer genoeg ;)
Ik was al een Resharper gebruiker voordat Jetbrains gratis tools uitgaf voor studenten. Maar ja merk wel dat de marketing goed werkt bij hun.
Momenteel gebruik ik ook hun andere pakketten (o.a. de DBA tool, RubyMine & AppCode naast dus Resharper). Daarom ga ik de Ultimate Toolbox aanschaffen, maar enorm bedrag :(

Maar klopt, VS wordt steeds beter!

• Sardaukar
.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:11:
[...]

Vind het geforceerde subscription model alleen wel een beetje jammer. Heb al jaren een R# licentie (freelance -> dus zakelijk) en deed regelmatig een paid update als ik weer eens opschoof naar een nieuwe VS versie. Was redelijk betaalbaar.

Maar het lijkt erop dat het nu stukken duurder is geworden doordat je dus een subscription nodig hebt (je kon gelukkig wel redelijk voordelig omzetten), maar toch heb ik het idee dat je flink meer betaalt. Daarnaast ligt het aan het subscription of je wel of niet nog de tool kan gebruiken als je het abonnement stopzet (sommige wel, sommige niet). Gelukkig is het voor nu een non-issue, dat is het voordeel als je onderdeel bent van een wat groter bedrijf, dan kijkt met niet op een paar honderd euro (sterker nog, daarom heb ik inmiddels een ultimate subscription :+, want mijn losse tools waren eigenlijk ook aan vervanging toe (zo dotCover en dotTrace). :)
Ik kan me de hele discussie wel herinneren destijds.

Als je - zoals ik - eigenlijk toch al overstapte op elke nieuwe versie van Resharper is de nieuwe abonnementsstructuur voordeliger. Ik heb nu Resharper Ultimate voor een goedkopere prijs als ik destijds voor Resharper los betaalde.

En bij mijn weten kun je na het stopzetten van het abonnement nog steeds van Resharper gebruik blijven maken (zie ook https://sales.jetbrains.c...rpetual-fallback-license-)

Maar het is ook een beetje een experiment. Ik kon nu relatief goedkoop voor 2 jaar mijn licentie verlengen. Als na die twee jaar blijkt dat Jetbrains te weinig waarde heeft toegevoegd stop ik met het abonnement. Het is toch altijd stemmen met de portemonnee :)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sardaukar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:15:
[...]
En bij mijn weten kun je na het stopzetten van het abonnement nog steeds van Resharper gebruik blijven maken (zie ook https://sales.jetbrains.c...rpetual-fallback-license-)
Dat blijf ik toch een beetje een wassen neus vinden.. Ja, je kunt het programma dat je gebruikt blijven gebruiken nadat je abonnement is verlopen, maar in vrijwel alle gevallen moet je dan wel even terug naar de vorige versie.

Natuurlijk zitten daar verreweg de meeste features wel in, maar het voelt niet helemaal lekker.

• Sardaukar
.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:11:
[...]

Heb al jaren een R# licentie (freelance -> dus zakelijk)
Bij mijn weten had je ook de personal license kunnen nemen. Zie https://sales.jetbrains.com/hc/en-gb/articles/207240855-Can-I-use-my-personal-license-at-work-and-at-home-

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Maar dan mag je er weer officieel geen BTW op aftrekken. Dat staat dan weer elders in de voorwaarden. Je mocht namelijk niet een prive licentie factureren op een bedrijfsnaam (uiteraard kan je daar wel omheen werken).

Uiteindelijk alsnog een leuke deal kunnen maken als startup (50% discount), dus ik had weinig te klagen aan het einde.
Later in kreeg ik zware issues met R# waardoor de goto-implementation stuk was gegaan en niet meer kon worden hersteld, samen met hun developers een bug-hunt gestart en diverse nightlies mogen proberen. Toen de bug eindelijk gefixt was kwam de nieuwe versie van VS al om de hoek en moest ik upgraden. Toen even een mail gestuurd dat ik het daar niet mee eens was (mede door de problemen en omdat in eerste instantie het erop leek dat ik moest upgraden om uberhaubt de bug te fixen), toen kreeg ik van het dev team een upgrade + dotcover + dottrace :P (die laatste wel op persoonlijke titel, maar toch wel een mooi cadeautje :) ). Wat dat betreft zijn ze qua customer service best goed bezig!

• Ryur
.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:58:
[...]
Later in kreeg ik zware issues met R# waardoor de goto-implementation stuk was gegaan en niet meer kon worden hersteld, samen met hun developers een bug-hunt gestart en diverse nightlies mogen proberen. Toen de bug eindelijk gefixt was kwam de nieuwe versie van VS al om de hoek en moest ik upgraden. Toen even een mail gestuurd dat ik het daar niet mee eens was (mede door de problemen en omdat in eerste instantie het erop leek dat ik moest upgraden om uberhaubt de bug te fixen), toen kreeg ik van het dev team een upgrade + dotcover + dottrace :P (die laatste wel op persoonlijke titel, maar toch wel een mooi cadeautje :) ). Wat dat betreft zijn ze qua customer service best goed bezig!
Best wel slecht, kan nog herinneren dat jij hier in dit topic hierover zat te zeuren.
Wat vliegt de tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:05:
[...]
Best wel slecht, kan nog herinneren dat jij hier in dit topic hierover zat te zeuren.
:+

Maar ik heb wel mijn gelijk gekregen ;) Uiteindelijk bleek de bug ook echt in R# te zitten en hebben ze hem opgelost, maar dat heeft aardig wat energie gekost (zowel bij JetBrains als bij mijzelf). Maar goed, toen moest ik alles nog uit eigen zak betalen en wilde ik voor dergelijke bedragen wel een extra stapje zetten ;)
Wat vliegt de tijd!
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:49:
[...]
Alleen erg jammer dat ze de bug met "Goto implementation" nog steeds niet hebben opgelost :-( Werd toch wel een beetje pissig toen ik een mail van hun sales afdeling kreeg met de melding dat R# 9 onderweg was en of ik misschien mijn licenties wil upgraden naar subscriptions :F
Damn, dat is alweer 2,5 jaar geleden... Time flies... Maar doet mij goed dat ik zelfs na een tijdje afwezigheid (ben denk ik maanden niet meer hier actief geweest) herinnerd wordt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 09:29
Welkom terug Gertjan :>

Verder niets te melden (ik lurk vooral) maar ben iig aan de koffie.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Caelorum schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:50:
Ik mis het eigenlijk in VS2015 ook niet meer zo. Soms denk ik nog we eens aan resharper als ik iets moet doen wat daarmee veel sneller zou gaan, maar dat is eigenlijk nog maar eens per week ofzo. Niet genoeg om die hoge kosten te rechtvaardigen.
Gebruik het ook voornamelijk voor de auto-format (waarbij functies gesorteerd worden) en om bestanden naar mappen te verplaatsen. De rest van wat ik gebruik kan VS2015 zelf al. Maar kantoor betaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bijna weekend! :o Heeft iemand hier nog spannende verhalen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik zit op http://t3dd16.typo3.org :p Als dat spannend is ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 02-09-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:11:
Bijna weekend! :o Heeft iemand hier nog spannende verhalen? 8)
Bijkomen van de stress... :O Ben de hele week al zo prikkelbaar als een cactus...

Daarnaast heel hard hopen dat het bouwvolk bij de buren de boel inderdaad afrondt. Mijn achtertuin is al weken een ontiegelijke pleurisbende en dat bouwvolk heeft overal schijt aan (gelukkig nog figuurlijk, maar ik acht ze in staat om het ook letterlijk te hebben)... Dus hopelijk kuisen ze de boel op en maken ze de schutting weer dicht, if not dan ga ik toch eens kijken of ik de rechtsbijstand erop kan zetten.

Background:
Mijn buren laten een aanbouw zetten, maar dat duurt al sinds half juli en sindsdien kan ik mijn tuin niet gebruiken, is mijn terras verzakt, zijn ze mijn tuinset aan het verkloten (want waarom zou je afdekken of uberhaubt waarschuwen dat je gaat slijpen en is de set een prima hoogte om je isolatieplaten op te zagen) en maken ze echt een zooi van mijn tuin (inclusief cement spetters tegen mijn gevel en over mijn tegels).

Afgelopen week al de buren ingelicht over de problemen met het verzoek dit te laten fixen en kenbaar te maken bij het bouwbedrijf (de buren zitten zelf ook in de zooi en zijn vaak werken, wat ik begrijp want in die zooi wil je niet zitten). Inmiddels is de grens zodanig bereikt dat ik voor die bouwclub hoop dat ze gewoon de schade gaan vergoeden aan minimaal de tuinset en de boel gewoon weer fatsoeneren. If not, dan ben ik in staat er heel wat euros uit te gaan knijpen (dan laat ik de ramen ook gewoon door een bedrijf schoonmaken en declareer ik de kosten bij hen). Maar volgens mij ben ik daar wel redelijk duidelijk in geweest, als je gewoon netjes opruimt en de grote schade vergoedt prima, ga je lopen kloten dan ben ik een zeer vervelend persoon en ga ik ook alles eruit trekken (dat is dan weer het voordeel dat het via een bedrijf loopt, dan hoef je je niet perse druk te maken over een slechte band met de buren)...

Beetje jammer, want eigenlijk wil ik ook gewoon een weekend genieten van de laatste weken dat vrouwlief en ik nog een duo zijn. Over iets meer dan een maand verwachten we een kleintje en ik pis er nogal van dat mijn energie vooral naar negativiteit lijkt te vloeien. Daarnaast baalt zij ook van dat gekloot, gelukkig niet op niveau stress (dat zou niet goed voor de kleine zijn, en dan zou ik nog sneller getriggered zijn en had ik waarschijnlijk als zo'n bouw-pipo van de steiger getrokken :X), maar merk wel dat ze kribbig wordt, en dat zijn niet puur de hormonen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
Wut? :?
Jouw buren willen een aanbouw, en jouw tuin inclusief meubilair wordt gebruikt als bouwplaats?

PS: meldt je je straks wel in Zwangerschap en ouderschap - Deel 9

[ Voor 30% gewijzigd door Tjolk op 02-09-2016 10:55 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Soms ontkom je er niet aan om tijdelijk even op het aangrenzende perceel te moeten zijn om bijvoorbeeld een muur op te metselen of te voegen. Dat dit zolang duurt en op die manier gaat is natuurlijk van de zotte.

Vandaag te horen gekregen dat mijn hypotheek rond is. Dinsdag aangevraagd dus binnen een week wil prima ook als je het niet bij de partij die er reclame voor maakt doet.

Unit tests fixen is soms best pruts werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zegt me niks en van de website word me ook niet veel duidelijk. Een hackaton ofzo? :+
Ger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:54:
Jouw buren willen een aanbouw, en jouw tuin inclusief meubilair wordt gebruikt als bouwplaats?
^ Dit! :o

Is dat een Belgisch gebruik, of is er gewoon een gebrek aan grensscheiding zoals een schutting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick_PunkLover
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 18:16
Ik weet niet of het spannend is, maar ik ben Selenium tests aan het maken :)
De software die wordt getest is nou niet echt je van het. Ook bevat bijna geen van de elementen een id, waardoor ik meer tijd kwijt ben aan het aanpassen van de software, dan het maken van de tests.

Deze username zou ik nu niet meer kiezen, maar wegdoen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:54:
Yep, dat is het nadeel van een tussenwoning. Volgens mij staat er zelfs in de aktes dat je (binnen redelijkheid) mee moet werken als er iets moet gebeuren op jouw grond (maar in dit geval is redelijkheid allang niet meer het juiste woord). Op zich geen probleem dat de buren dat doen, ook een beetje hinder is geen issue. Maar dit slaat eigenlijk helemaal nergens op, het clubje bouwvakkers is denk ik ook niet geschikt voor werk in een woonwijk, maar meer voor de ruw/nieuwbouw. Hebben er geen probleem mee om bijvoorbeeld om 7:00 alvast de meest lawaaierige werkzaamheden uit te voeren. In een wijk met veel kinderen is dat eigenlijk ronduit asociaal. Daarnaast is het ook nog lomp volk, afgelopen week knalde er bijna een ligger van een steiger door mijn ruit heen, dus mijn vrouw schrok en keek verbaasd naar buiten. Kreeg ze een blik terug van: "wat nou?"... Het is denk ik maar goed dat ik weg ben als dat volk er aan het rondstappen is, want anders was dat allang mis gegaan vrees ik. Fatsoen zit schijnbaar in deze delegatie niet ingebakken.

Afgelopen week had ik bijna de neiging om de schutting gewoon terug te schroeven en mijn tuin te barricaderen ofzo zodat ze er niet op konden. Maar goed, dat zou een nadeel voor de buren zijn (welke niet direct schuldig zijn) en waarschijnlijk breken die gasten de boel dan gewoon open (of komen via de achterkant van de tuin) en ben ik nog verantwoordelijk voor schade (in dat laatste geval moeten ze bijvoorbeeld langs mijn motor, schade daaraan is dan "natuurlijk" mijn probleem).

Buren schrokken er gelukkig zelf ook van toen ik ze wees op wat er gebeurt. Die gaan in de ochtend weg als die gasten arriveren en komen terug als ze klaar zijn en hadden dus geen weet van de hinder (behalve dat het al een tijdje duurt). Ze vonden het dus ook niet kuis dat het zo liep.

Ook de buurman aan hun andere kant was op exact hetzelfde moment helemaal klaar (dat was wel een mooi toeval, die stond na mijn gesprek met de buren aan mijn deur om te vragen of wij het ook beu waren). "Gelukkig" ben ik dus niet aan het overdrijven en hebben meer mensen last. Bij de andere buurman maakten stonden ze zelfs stenen te slijpen in de richting van het konijnenhok en zijn koi vijver, ook niets afdekken en gewoon maar doen (hij was op vakantie en kon dus ook niet ingrijpen), dus konijn en kois zijn "getraumatiseerd" (kom op, levende dieren en dan zo te werk gaan, wat een boerenl*l ben je dan). Sowieso maar de vraag of wij zelf de boel aan de kant hadden moeten zetten of dat zij de schade moeten verminderen. Moet ik mijn tuinset dan in de woonkamer zetten? Ik ga er vanuit dat als ik het niet strak tegen de muur aanzet er gewoon respectvol met mijn spul wordt omgegaan, maar dat is schijnbaar teveel gevraagd... En dat terwijl ik de rollen afdek plastic gewoon zag liggen naderhand, maar die zijn natuurlijk voor gebruik op het "echte" bouwperceel". Als je geen geld van iemand vangt, hoef je dus geen respect voor zijn spullen te hebben...

/rant
TheNephilim schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:58:
^ Dit! :o

Is dat een Belgisch gebruik, of is er gewoon een gebrek aan grensscheiding zoals een schutting?
Gewoon Nederland hoor :+

Er is een schutting, maar die kan je natuurlijk losmaken ;) Buurman had het wel netjes gemeld en normaal gesproken heb je niet al te veel hinder (er zijn meer aanbouwen in de buurt en daar was de hinder minimaal). Bij een tussenwoning wordt er gewoon verwacht dat je elkaar een beetje helpt, dus daar ben ik niet al te moeilijk over, maar er zijn ook grenzen voorbij de erfgrens.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Haha, hier zijn de buren als sinds Maart bezig met het graven van een kelder in een bestaande woning. Beginnen ze lekker om half 8 - 8 uur 's ochtends met de boormachines :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:02:
Haha, hier zijn de buren als sinds Maart bezig met het graven van een kelder in een bestaande woning. Beginnen ze lekker om half 8 - 8 uur 's ochtends met de boormachines :(
Eigenlijk bizar dat mensen daar geen rekening mee lijken te houden. Nu is 8:00 de tijd dat de meeste mensen wel op zijn, maar toch.

Snap ook niet altijd hoe die gasten hun dag plannen. Soms lijkt het in de ochtend alsof de oorlog is begonnen en hoor je na 10:00 helemaal niets meer... Kan dat dan niet een beetje gepland worden rekeninghoudend met andere mensen (misschien is er een hele goede reden, ik ben bouw tenslotte software en geen huizen, maar blijft mij soms verbazen)... Nu zal ik ook niet altijd de meest meegaande en rekeninghoudende persoon zijn, maar een beetje rekening houden met elkaar lijkt mij toch wel gewenst. Als ik een schilderijtje op wil hangen en moet daar een klopboor voor gebruiken ga ik ook niet op zaterdag om 7:00 die boor in de muur drukken...

Het lijkt erop dat zolang je "je eigen stoepje schoonveegt" het allemaal wel prima is tegenwoordig en je vooral zo min mogelijk rekening lijkt te moeten houden met anderen. Was ook not amused toen tijdens de bouwvakvakantie men enkel de schutting terug had gezet (nou ja, ze hadden hem gewoon tegen de muur en rest van de schutting aangezet, eerste de beste windvlaag blaast hem om) en verder de boel de boel hebben gelaten. Dus mocht ik in de tuin willen zitten, dan keek ik tegen een stapel stenen en een laag stof aan, was blij dat wij in de weekenden vooral bij familie waren en niet thuis. Hetzelfde zie je soms ook einde-dag, dan wil men snel naar de vrouw die klaar zit met de piepers, maar ik kan vervolgens niets in mijn tuin omdat er een steiger staat met een stapel stenen. En dat gebeurde ook vrolijk over de weekenden heen, dus vrijdag laten ze hun zooi vallen en ik zit er tegenaan te kijken.
Zo blij dat de kleine er nog niet is, die had dus gewoon niet in de tuin kunnen spelen, want het is er naast een kolerezooi ook nog gevaarlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:16:
[...]

Eigenlijk bizar dat mensen daar geen rekening mee lijken te houden. Nu is 8:00 de tijd dat de meeste mensen wel op zijn, maar toch.

Snap ook niet altijd hoe die gasten hun dag plannen. Soms lijkt het in de ochtend alsof de oorlog is begonnen en hoor je na 10:00 helemaal niets meer... Kan dat dan niet een beetje gepland worden rekeninghoudend met andere mensen (misschien is er een hele goede reden, ik ben bouw tenslotte software en geen huizen, maar blijft mij soms verbazen)... Nu zal ik ook niet altijd de meest meegaande en rekeninghoudende persoon zijn, maar een beetje rekening houden met elkaar lijkt mij toch wel gewenst. Als ik een schilderijtje op wil hangen en moet daar een klopboor voor gebruiken ga ik ook niet op zaterdag om 7:00 die boor in de muur drukken...

Het lijkt erop dat zolang je "je eigen stoepje schoonveegt" het allemaal wel prima is tegenwoordig en je vooral zo min mogelijk rekening lijkt te moeten houden met anderen. Was ook not amused toen tijdens de bouwvakvakantie men enkel de schutting terug had gezet (nou ja, ze hadden hem gewoon tegen de muur en rest van de schutting aangezet, eerste de beste windvlaag blaast hem om) en verder de boel de boel hebben gelaten. Dus mocht ik in de tuin willen zitten, dan keek ik tegen een stapel stenen en een laag stof aan, was blij dat wij in de weekenden vooral bij familie waren en niet thuis. Hetzelfde zie je soms ook einde-dag, dan wil men snel naar de vrouw die klaar zit met de piepers, maar ik kan vervolgens niets in mijn tuin omdat er een steiger staat met een stapel stenen. En dat gebeurde ook vrolijk over de weekenden heen, dus vrijdag laten ze hun zooi vallen en ik zit er tegenaan te kijken.
Zo blij dat de kleine er nog niet is, die had dus gewoon niet in de tuin kunnen spelen, want het is er naast een kolerezooi ook nog gevaarlijk...
Oftewel: High five. In the face. With a chair?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:20:
[...]

Oftewel: High five. In the face. With a chair?
:P of een steigerplank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Works, maar dan is't geen quote van mij meer :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:20:
[...]

Oftewel: High five. In the face. With a steigerplank?
Nu wel :Y)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:22:
[...]

Works, maar dan is't geen quote van mij meer :P
Stoel gemaakt van steigerplanken? Dan klopt de quote nog wel redelijk en heb ik materiaal bij de hand. Zaag het gewoon op de tuinset van de buren bouwvakkers... O-)

[ Voor 2% gewijzigd door .Gertjan. op 02-09-2016 12:30 . Reden: Buurtjes zijn relatief onschuldig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:34
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:26:
[...]

Stoel gemaakt van steigerplanken? Dan klopt de quote nog wel redelijk en heb ik materiaal bij de hand. Zaag het gewoon op de tuinset van de buren... O-)
Weet je zeker dat je dan niet op de tuinset van de bouwvakkers bezig moet? Gebruik je ook direct hun gereedschap en laat je de boel lekker de boel achteraf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Merethil schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:27:
[...]
Weet je zeker dat je dan niet op de tuinset van de bouwvakkers bezig moet? Gebruik je ook direct hun gereedschap en laat je de boel lekker de boel achteraf :+
Oh ja :F

Gewoon een keertje eerder naar huis gaan, zo'n bouwfiguur volgen en dan vrolijk in zijn achtertuin wat stenen en hout op zijn meubilair zagen/slijpen. Als hij dan zegt dat hij daar niet om heeft gevraagd, meteen confronteren die hap. Gewoon het Alberto Stegeman/SBS6 principe toepassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:30:
[...]

Oh ja :F

Gewoon een keertje eerder naar huis gaan, zo'n bouwfiguur volgen en dan vrolijk in zijn achtertuin wat stenen en hout op zijn meubilair zagen/slijpen. Als hij dan zegt dat hij daar niet om heeft gevraagd, meteen confronteren die hap. Gewoon het Alberto Stegeman/SBS6 principe toepassen :+
"Het zag er zo leuk uit, ik wilde ook wel eens wat anders bouwen dan Software..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Merethil schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:31:
[...]

"Het zag er zo leuk uit, ik wilde ook wel eens wat anders bouwen dan Software..."
En daarna allemaal nulletjes en eentjes in hun tuin gooien... Want helaas kan je met software niet veel meer "rommel" maken (tenzij je de software zelf al rommel is) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat ben ik klaar met dat !&*(%^#&*(^ Oracle/MySQL... Altijd de vaagste meuk (in 2011 een dag mee kwijt geweest)...

Vandaag ook weer een juweeltje... 8)7 :(

En dan probeer je een bug aan te maken krijg je deze flauwekul :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0hhgtWJCktPpfABYknIjYj2/medium.png

We leven toch in 2016, niet? |:(

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:32:
[...]

En daarna allemaal nulletjes en eentjes in hun tuin gooien... Want helaas kan je met software niet veel meer "rommel" maken (tenzij je de software zelf al rommel is) :+
Gemaakt uit zijn eigen steigerhout, geordend op een manier dat 't uiteindelijk de binaire representatie is van "Loser" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verqluote de Quote?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ok. Nu alles zo'n beetje achter de rug is en ik alleen nog maar (anoniem) hoef te getuigen, hier mijn grootste avontuur van vorige week.
Zoals jullie misschien weten heb ik een kat (ze heet Marika, of Sylvester, of kutkatschijtjeweerindeverkeerdebak).

Super natuurlijk, het huis voelt een stuk minder verlaten!

Ze gaat lekker naar buiten en doet stomme dingen als in een boom klimmen en dan vast komen te zitten omdat ze niet meer naar beneden durft.

Echter, afgelopen week was ze beneden in het park waar ik woon, gewoon kat zijn enzo, terwijl er tieners (max. 16 jaar) aan het zuipen waren.
Nu is het eerste al niet toegestaan hier, maar 1 van de heren in het gezelschap besloot dat het een goed idee was om mijn kat, die best aanhankelijk is en graag geaait wordt, een trap te verkopen.
Ik bedoel niet wegduwen want geen zin, maar een volle uithaal. Ik zag dit gebeuren. Letterlijk. Ik zag hem uithalen.
Niet omdat ik zoveel buiten ben 's avonds, maar ik ben zo af en toe wel nieuwsgierig wat mijn kat nou eigenlijk uitspookt als ze buiten is, dus soms loop ik naar buiten en probeer te horen waar ze is (ze heeft een bel om) en dan zien wat ze aan't doen is, het is best grappig om te zien ook!

De rest is helaas geschiedenis. Ik heb de politie gebeld die namen en rugnummers hebben genoteerd, maar geen aangifte van dierenmishandeling konden opnemen (achteraf, computerstoring).
Ik heb CPL (Cat Protection League) gebeld voor een dierenarts.
De dierenarts was hier sneller dan de politie trouwens, maar Marika/Sylvester/Kutkat heeft gelukkig geen interne verwonding opgelopen, alleen een fikse kneuzing aan de onderkant van haar linkerzijde.

Donderdag officieel aangifte gedaan.
Gisteren een telefoontje van de politie. Door puur toeval was dezelfde agente dispatched naar een non-alcohol-zone, waar jongeren zaten te drinken. Ze herkende 1 van de jongeren en vroeg hem om ID. Dankzij mijn aangifte, popte die direct op als "wanted for animal abuse".

Marika maakt het goed, ze is vandaag zelfs naar buiten gegaan en de oploop naar mijn huis verkent en een klein beetje omhoog naar Flagstaff Hill (naar beneden durft ze nog niet).

De jongen blijkt 14 jaar oud te zijn, en wordt gestraft volgens jeugdrecht. Naar verwachting 5000 NZD plus de kosten voor de dierenarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
RobIII schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:32:
[afbeelding]
"not match any part of your email" - heel benieuwd hoe ze dat checken en of dat niet toevallig per ongeluk fout gaat op cabdef.jighlmonk@pqrstuvw.xyz ofzo.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:39:

Nu is het eerste al niet toegestaan hier, maar 1 van de heren in het gezelschap besloot dat het een goed idee was om mijn kat, die best aanhankelijk is en graag geaait wordt, een trap te verkopen.
Ik bedoel niet wegduwen want geen zin, maar een volle uithaal. Ik zag dit gebeuren. Letterlijk. Ik zag hem uithalen.
Oh my god... :( Wat een eikel, je zou zo iemand toch ook met liefde een goede schop in de maagstreek of tussen de benen verkopen. Een beestje treiteren tot daar aan toe (wegduwen of beetje vervelen), maar een schop verkopen, my god dan heb je toch ook niet vooraan in de rij gestaan toen ze verstand aan het uitdelen waren...

Collega kwam pas met een verhaal waarin een kattenhater in zijn buurt expres zijn hond op katten afstuurde met als doel ze te bijten/verwonden... Het was niet eens dat de katten in zijn tuin zaten, maar gewoon een algemene haat tegen die dieren...

Hoewel ik niet direct een fan ben van buiten-katten, zou het nog niet eens in mij zijn opgekomen om zoiets te doen (geen van beide gevallen)... Zelfs niet als ik drunk as shit zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:32:
Wat ben ik klaar met dat !&*(%^#&*(^ Oracle/MySQL... Altijd de vaagste meuk (in 2011 een dag mee kwijt geweest)...

Vandaag ook weer een juweeltje... 8)7 :(

[afbeelding]

We leven toch in 2016, niet? |:(
Ach, wat dacht je dan van deze:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrMUb7FW8AEirDo.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:03:
[...]

Oh my god... :( Wat een eikel, je zou zo iemand toch ook met liefde een goede schop in de maagstreek of tussen de benen verkopen. Een beestje treiteren tot daar aan toe (wegduwen of beetje vervelen), maar een schop verkopen, my god dan heb je toch ook niet vooraan in de rij gestaan toen ze verstand aan het uitdelen waren...

Collega kwam pas met een verhaal waarin een kattenhater in zijn buurt expres zijn hond op katten afstuurde met als doel ze te bijten/verwonden... Het was niet eens dat de katten in zijn tuin zaten, maar gewoon een algemene haat tegen die dieren...

Hoewel ik niet direct een fan ben van buiten-katten, zou het nog niet eens in mij zijn opgekomen om zoiets te doen (geen van beide gevallen)... Zelfs niet als ik drunk as shit zou zijn...
Ik heb persoonlijk eigenlijk niet zoveel met huisdieren, maar over time heb ik wel gemerkt dat ik het erg fijn vind om niet thuis te komen in een leeg huis. En een kat is dan lekker makkelijk (En Marika is echt een aanhankelijk scht van een beestje)
Mijn reactie zou hetzelfde zijn als het een huisdier van de buren was geweest. Zoiets doe je gewoon niet.

Ow ja, Marika is momenteel doodsbang voor mij, of eigenlijk mijn benen. Zodra ik opsta, is het full hiding mode.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 02-09-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:39:
Naar verwachting 5000 NZD plus de kosten voor de dierenarts.
Dat is een fikse boete voor een 14-jarige :X

Not that I'm complaining... Aanpak tegen dierenmishandeling is in NL een lachertje.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2016 13:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:52:
[...]

Dat is een fikse boete voor een 14-jarige :X

Not that I'm complaining... Aanpak tegen dierenmishandeling is in NL een lachertje.
Maar 3000+ euro voor een trap is ook een aanfluiting imho.

Ik heb wel eens een hond een trap verkocht omdat dat kutbeest me voor de 2e keer wilde bijten, zou ik lekker 3 jaar krantenwijk voor niets hebben gedaan.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat lijkt me nog altijd onder zelfverdediging vallen, niet onder het nodeloos toedoen van geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:56:
[...]

Maar 3000+ euro voor een trap is ook een aanfluiting imho.

Ik heb wel eens een hond een trap verkocht omdat dat kutbeest me voor de 2e keer wilde bijten, zou ik lekker 3 jaar krantenwijk voor niets hebben gedaan.
Lekkere vergelijking ook. Als iemand een baby in z'n gezicht trapt mag 'ie aan de hoogste boom, dat is ook "gewoon een trap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:57:
Dat lijkt me nog altijd onder zelfverdediging vallen, niet onder het nodeloos toedoen van geweld.
Dat baasje vond van niet (en werd behoorlijk agressief ook, inclusief wurggreep), want toen ik die trap verkocht had het mormel me immers nog niet gebeten.
Patriot schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:59:
[...]
Lekkere vergelijking ook. Als iemand een baby in z'n gezicht trapt mag 'ie aan de hoogste boom, dat is ook "gewoon een trap".
Die vergelijking snap ik niet? Je bedoelt dat een kat vergelijkbaar is met een baby ofzo? Feit is dat dat bedrag normaal gesproken voor een 14 jarige niet op te brengen is.

[ Voor 36% gewijzigd door farlane op 02-09-2016 14:03 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:59:
[...]

Dat baasje vond van niet (en werd behoorlijk agressief ook, inclusief wurggreep), want toen ik die trap verkocht had het mormel me immers nog niet gebeten.
Oh ja, dat is ook wel weer Nederland :') Je mag pas echt van noodweer spreken als ze je doodgeschoten/gestoken hebben.

Als iemand met een mes op je af rent dan kan het ook zomaar zijn dat hij een lekker blokje kaas af wilde snijden en daar kei veel zin in had... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Die vergelijking snap ik niet? Je bedoelt dat een kat vergelijkbaar is met een baby ofzo? Feit is dat dat bedrag normaal gesproken voor een 14 jarige niet op te brengen is.
Wat ik over probeerde te brengen is dat het een beetje flauw is om te zeggen dat hij de straf krijgt voor 'een trap'. Hij krijgt geen boete voor de trapbeweging, maar voor het resultaat daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Patriot schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:06:
[...]
Wat ik over probeerde te brengen is dat het een beetje flauw is om te zeggen dat hij de straf krijgt voor 'een trap'. Hij krijgt geen boete voor de trapbeweging, maar voor het resultaat daarvan.
Ah ok op die manier. Begrijp me goed, ik probeer niet goed te praten wat hij gedaan heeft, maar ik vind de hoogte van de boete belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.Gertjan. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:02:
[...]

Oh ja, dat is ook wel weer Nederland :') Je mag pas echt van noodweer spreken als ze je doodgeschoten/gestoken hebben.
Steeds weer die bullshit. Het is noodweer wanneer je niet kunt vluchten. Je hebt elk jaar weer een paar holbewoners die de gelegenheid gebruiken om iemand kort en klein te slaan. Nee, dan word je niet vrijgesproken want dat heeft niets meer met verdediging te maken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dure les voor de ouders om hun kind fatsoenlijk op te voeden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Op die manier leren ze het wel af waarschijnlijk. Met een boete van een paar tientjes of rond de 100 euro oid leren ze er waarschijnlijk weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:08:
[...]
Dure les voor de ouders om hun kind fatsoenlijk op te voeden. :Y
Er is een kans dat ze hun best daarvoor hebben gedaan natuurlijk.
Ger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:09:
Op die manier leren ze het wel af waarschijnlijk. Met een boete van een paar tientjes of rond de 100 euro oid leren ze er waarschijnlijk weinig van.
Rond de 500 of 1000 dan? ( 1000€ Moet je in Nederland 45 volledige dagen voor werken als 15 jarige tegen minimumloon. )

[ Voor 44% gewijzigd door farlane op 02-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kenneth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:08:
[...]

Steeds weer die bullshit. Het is noodweer wanneer je niet kunt vluchten. Je hebt elk jaar weer een paar holbewoners die de gelegenheid gebruiken om iemand kort en klein te slaan. Nee, dan word je niet vrijgesproken want dat heeft niets meer met verdediging te maken.
Het is ook wel een beetje gechargeerd, he ;)

Ik weet dat noodweer inderdaad geldt wanneer er geen andere/redelijke mogelijkheid is om jezelf in veiligheid te krijgen. Je mag je weg "vrij" maken met proportioneel geweld. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je dat als excuus ziet om iemand meteen tot poeder te meppen. Zodra het gevaar geweken is (ofwel de aanvaller is bijvoorbeeld gevloerd), dan houdt ook de reden op om verder geweld te gebruiken. Helaas krijgen veel mensen dan een waas voor hun ogen en besluiten om dan nog even wat extra hun gelijk te halen en de ander nog even verder "uit te schakelen". Maar ja, wat is proportioneel, voor de bescherming van jezelf/gezien is je definitie van proportie wat rekbaarder vrees ik.

Maar in Nederland hoor je eigenlijk alleen de uitersten, dus of je mag pas slaan als je neergeschoten bent, of je mag slaan tot de ander zo goed als dood is. Terwijl de waarheid, zoals je zegt, wat meer in het midden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

De katten die ik weg probeer te jagen gooi ik altijd water over.
Werkt prima en na een tijdje komen ze niet meer terug.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:08:
[...]

Ah ok op die manier. Begrijp me goed, ik probeer niet goed te praten wat hij gedaan heeft, maar ik vind de hoogte van de boete belachelijk.
Hmm ach, ik vond jouw voorbeeld juist eigenlijk wel mooi. Ik vind drie maanden voor niks aan je bijbaantje juist wel een gepaste straf voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:08:
[...]

Steeds weer die bullshit. Het is noodweer wanneer je niet kunt vluchten.
Wat jij zegt is nochtans bullshit
Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding
Daar staat niets over kunnen vluchten bij.

Die "ogenblikkelijkheid" houdt natuurlijk op wanneer iemand op de grond ligt. Iets als natrappen valt onder noodweerexces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:
[...]

[...]

Die "ogenblikkelijkheid" houdt natuurlijk op wanneer iemand op de grond ligt. Iets als natrappen valt onder noodweerexces.
Dat is natuurlijk sowieso waar, maar op het moment dat je nog kunt vluchten voldoe je niet meer aan de eisen van die wettekst omdat het dan niet meer noodzakelijk is. Wat hij zegt is dus gewoon óók waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:
[...]

[...]

Noodzakelijke verdediging. Als iemand met een mes mij (redelijk vlotte hardloper, enkele minuten op 18km/h is geen enkel probleem) achterna zit en ik kan wegrennen maar in plaats daarvan sla ik hem neer met een tak dan zal een beroep op noodweer vrijwel zeker verworpen worden; de verdediging was immers niet noodzakelijk. Als het mijn moeder (rollator, topsnelheid 4km/h) overkomt, dan ligt het weer anders.
Iets als natrappen valt onder noodweerexces.
Kán vallen onder noodweerexces. De hevige gemoedsbeweging "hier, dit zal je leren" zal vast niet binnen de gedachte achter het artikel vallen :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

incaz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:47:
[...]

"not match any part of your email" - heel benieuwd hoe ze dat checken en of dat niet toevallig per ongeluk fout gaat op cabdef.jighlmonk@pqrstuvw.xyz ofzo.
Dat had ik laatst ook, drie letters uit mijn accountnaam in mijn wachtwoord. Nu was het leuke dat mijn wachtwoord een hash was en dus zo random als maar zijn kan. :(

Ik heb ook regelmatig dat mijn hashes te lang zijn. Fuck it, 123456 dan maar. Oh wacht, daar heb ik alleen mezelf mee en niet die website...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:36:
[...]
Noodzakelijke verdediging. Als iemand met een mes mij (redelijk vlotte hardloper, enkele minuten op 18km/h is geen enkel probleem) achterna zit en ik kan wegrennen maar in plaats daarvan sla ik hem neer met een tak dan zal een beroep op noodweer vrijwel zeker verworpen worden; de verdediging was immers niet noodzakelijk. Als het mijn moeder (rollator, topsnelheid 4km/h) overkomt, dan ligt het weer anders.
Goede klap op z'n smoel en vervolgens tegen de grond houden tot de politie er is... Moet er wel mee door kunnen. :Y Al zal ik persoonlijk wegrennen waar mogelijk, tegen de grond houden gaat mij bij meeste mensen niet lukken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sowieso, een mes. Ik spring nog liever op iemand met een vuurwapen af dan met een mes.

Dit nog gevonden trouwens op Wikipedia:
De rechtspraak blijkt gewicht toe te kennen aan deze zogenaamde vluchtplicht. Deze vluchtplicht is in de dogmatiek echter zeker niet onomstreden. Vooral schrijvers die het rechtsbeschermingskarakter van noodweer benadrukken zijn kritisch. Veelal wordt gewezen op het adagium dat "het recht voor het onrecht niet hoeft te wijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Hoe zit dat eigenlijk met vluchtplicht als je ook een beschermende taak hebt?
Stel je voor.
Ik hoor s' nachts gerommel, dus ik wacht achter het hekje bovenaan de trap tot de inbreker de trap op komt lopen. Als ie er bijna is kom ik tevoorschijn en trap 'm zo in een keer de trap af.
Hoera!
Nu moet ik alleen wel snel handelen want misschien blijft ie niet liggen natuurlijk, maar vluchten zal ik niet doen.
Ik heb 4 kleine koters en een vrouw op diezelfde verdieping, dus ik moet iets anders verzinnen.
Tijd om na te denken heb ik ook niet. Ik kan 'm niet in de houdgreep houden ofzo want ik ben best wel een mietje en ongeveer iedereen krijgt mij neer, dus ik moet zorgen dat ie vlak blijft.
Ik denk dat ik dan zomaar eens op zijn hoofd kan gaan stampen om er zeker van te zijn dat mijn gezin veilig is.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
ZaZ schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:22:
Stel je voor.
Ik hoor s' nachts gerommel, dus ik wacht achter het hekje bovenaan de trap tot de inbreker de trap op komt lopen. Als ie er bijna is kom ik tevoorschijn en trap 'm zo in een keer de trap af.
Hoera!
Nu moet ik alleen wel snel handelen want misschien blijft ie niet liggen natuurlijk, maar vluchten zal ik niet doen.
Ik heb 4 kleine koters en een vrouw op diezelfde verdieping, dus ik moet iets anders verzinnen.
Tijd om na te denken heb ik ook niet. Ik kan 'm niet in de houdgreep houden ofzo want ik ben best wel een mietje en ongeveer iedereen krijgt mij neer, dus ik moet zorgen dat ie vlak blijft.
Ik denk dat ik dan zomaar eens op zijn hoofd kan gaan stampen om er zeker van te zijn dat mijn gezin veilig is.
Als jij iemand onverwacht van de trap af schopt, waardoor hij head-first of back-first naar beneden pleurt gok ik dat hij niet snel weer opstaat. Maar zo niet, bovenaan blijven barricaderen en de politie bellen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:08:
[...]

Verplaats je in de beleefwereld van de eigenaar. Een huisdier is vaak een onderdeel van de familie of het gezin. Iemand zijn huisdier een trap geven is net zoiets als één van je ouders een trap geven. Je ouders kunnen zich nog verdedigen, een huisdier wordt niet aangeleerd om zichzelf te verdedigen. Sterker nog ze worden aangeleerd om mensen te vertrouwen.

Een 14-jarige die een poes een trap geven, zoals Firesphere het omschrijft, komt bij mij toch over als een 21-jarige die een kind van 6 van de trap gooit. In het laatste geval ga je achter slot en grendel en nu krijgt hij een boete. In dat licht komt deze jongen er dus bijzonder goed vanaf.

Uiteraard zijn er gevallen waarbij huisdieren mensen aanvallen, maar dat is hier niet het geval en dan ook compleet inrelevant.
Blij om dat te horen. Hopelijk herstelt ze zich snel en houdt ze er mentaal en fysiek niks aan over. En ik hoop dat die jongen ook leert dat dit niet acceptabel is.

[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 02-09-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

In mijn geval is er niets te barricaderen. Ik weet wel wat ik niet doe op zo'n moment. Bellen en hopen dat het goed gaat komen. Ik zal zeker het lot in eigen handen nemen. Ik heb er toch zeker niet om gevraagd potverdrie. Het is dan in geval van de inbreker ook niet zo dat 'm iets zomaar is 'overkomen'

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

... eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed
In dit geval ben je zelfs verplicht je kinderen te beschermen (en anderen daarbij zo min mogelijk pijn te doen :P) dus een rechter zal niet alleen je eigen veiligheid meewegen maar ook het feit dat je je kinderen wilde (en moest) beschermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Sinds afgelopen woensdag dan eindelijk vader geworden van onze zoon.
Wat een enorm mooie ervaring is dat, wow!

Op zo'n moment, na de bevalling, besef je pas dat eigenlijk alles eigenlijk maar relatief is en zo'n kleine jongen toch het belangrijkste is in de hele wereld (voor ons).

Het maakt mij momenteel niet meer uit of we nou tabs, spaties, PHP, Java. .NET, clouds, mechanische toetsenborden, IPS schermen, design patterns, testen of niets van dat alles gebruiken. Nagenoeg alles wijkt voor hem.

* Jan_V heeft nog geen slapeloze nacht gehad, dus wellicht dat de mening ietwat bijgesteld wordt in de nabije toekomst ;-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Gefeliciteerd!
Voldoet je zoon aan het design pattern? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Patriot schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:
[...]
Hmm ach, ik vond jouw voorbeeld juist eigenlijk wel mooi. Ik vind drie maanden voor niks aan je bijbaantje juist wel een gepaste straf voor zoiets.
Als 14/15 jarige doe je daar waarschijnlijk langer over dan 3 maanden er van uitgaande dat op die leeftijd nog op school zit. Ikzelf vind 1000€ voor een 14 jarige al een behoorlijk zware straf. (Volgens mij moet je daar in Nederland een eenhoorn voor dood slaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Jan_V schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:54:
* Jan_V heeft nog geen slapeloze nacht gehad, dus wellicht dat de mening ietwat bijgesteld wordt in de nabije toekomst ;-)
:Y Succes met de nachten dus :P (en gefeliciteerd!)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Betere manier: je al vanaf begin flink hoorbaar maken en zorgen dat de inbrekers weg kunnen komen (dus niet hun weg naar buiten blokkeren maar juist zorgen dat ze een open vluchtroute hebben.)
Stukken minder kans op escalatie. Als bescherming van je gezin (en niet wraak / de wens om heldhaftig boeven te vangen) inderdaad voorop staat is dat een betere strategie.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:11:
[...]

Als 14/15 jarige doe je daar waarschijnlijk langer over dan 3 maanden er van uitgaande dat op die leeftijd nog op school zit. Ikzelf vind 1000€ voor een 14 jarige al een behoorlijk zware straf. (Volgens mij moet je daar in Nederland een eenhoorn voor dood slaan)
Nouja, een jaar vind ik ook wel prima. Het is niet alsof ze een tuinhekje slopen ofzo, dierenmishandeling is geen kattenkwaad zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:11:
Als 14/15 jarige zijn je ouders verantwoordelijk. En er is die ouders iets aan te rekenen als je een dergelijke actie uithaalt. En 3 mille lijkt me voor die ouders een stuk realistischere tik op de vingers dan boete gebaseerd op het zakgeld van het kind.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:36:
[...]
Noodzakelijke verdediging. Als iemand met een mes mij (redelijk vlotte hardloper, enkele minuten op 18km/h is geen enkel probleem) achterna zit en ik kan wegrennen maar in plaats daarvan sla ik hem neer met een tak dan zal een beroep op noodweer vrijwel zeker verworpen worden; de verdediging was immers niet noodzakelijk.
Ah ja. En hoe verklaar je dan het de noodweerexces van de keeper van AZ die een bezoeker op zich af zag komen tijdens de wedstrijd? Volgens jouw definitie zou hij een straf moeten krijgen. Fitte voetballer, tal van security in de buurt, hij hoeft alleen maar richting de catacomben te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:53:
[...]

Ah ja. En hoe verklaar je dan het de noodweerexces van de keeper van AZ die een bezoeker op zich af zag komen tijdens de wedstrijd? Volgens jouw definitie zou hij een straf moeten krijgen. Fitte voetballer, tal van security in de buurt, hij hoeft alleen maar richting de catacomben te lopen.
Nouja, misschien zijn we/ben ik wat te hard van stapel gelopen wat betreft het 'moeten' vluchten. Er zijn inderdaad situaties waarin vluchten feitelijk mogelijk is maar de gemoedstoestand zo is dat het niet gebeurt en dat valt dan inderdaad onder noodweerexces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:53:
[...]

Klopt, dat had hij moeten doen (na het initiële afweren) maar vanwege een hevige gemoedsbeweging deed hij dat niet en dat is juist wat het noodweerexces maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Volgens mij moeten jullie allemaal de I.M.P. doen.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/7pjksyoq7/jagged_alliance.png

(I.M.P. is Institute for Mercenary Profiling) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Dido schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:48:
[...]

Als 14/15 jarige zijn je ouders verantwoordelijk. En er is die ouders iets aan te rekenen als je een dergelijke actie uithaalt. En 3 mille lijkt me voor die ouders een stuk realistischere tik op de vingers dan boete gebaseerd op het zakgeld van het kind.
Want het opleggen van een boete aan de ouders gaat verhelpen dat dat blaag de volgende keer weer een beest schopt?

Het is een laffe en domme actie, maar de kat heeft een friggin' *kneuzing*. Als je een mens schopt met een kneuzing als gevolg krijg je niet eens een dergelijke boete. |:(

Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)