De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.243 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:42:
[...]

Want het opleggen van een boete aan de ouders gaat verhelpen dat dat blaag de volgende keer weer een beest schopt?
Natuurlijk helpt dat! Die ouders gaan het gedrag van hun kind zeker niet belonen!
...
Het is een laffe en domme actie, maar de kat heeft een friggin' *kneuzing*. Als je een mens schopt met een kneuzing als gevolg krijg je niet eens een dergelijke boete. |:(
Mishandeling in Nederland is een strafbaar feit. Je kan zowel de cel in als een geldboete krijgen. Artikel 300-306 van het wetboek van strafrecht. De boete kan in categorie 4 of 5 vallen en de celstraf heeft een maximum van tussen de 3 en 15 jaar afhankelijk van de ernst.

Dierenmishandeling kent een maximum geldboete van categorie 4 en kent een maximum celstraf van 2 jaar. Artikel 350 van het wetboek van strafrecht.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:48:
[...]

Als 14/15 jarige zijn je ouders verantwoordelijk. En er is die ouders iets aan te rekenen als je een dergelijke actie uithaalt. En 3 mille lijkt me voor die ouders een stuk realistischere tik op de vingers dan boete gebaseerd op het zakgeld van het kind.
In Nederland misschien, maar hier wordt de boete opgelegd aan de dader en zijn ouders expliciet niet verplicht te helpen bij de betaling.
Voor volwassenen begint de boete trouwens bij 50k NZD.
[...]

Want het opleggen van een boete aan de ouders gaat verhelpen dat dat blaag de volgende keer weer een beest schopt?

Het is een laffe en domme actie, maar de kat heeft een friggin' *kneuzing*. Als je een mens schopt met een kneuzing als gevolg krijg je niet eens een dergelijke boete. |:(
Jawel, die krijg je wel. Ik ben ook een keer mishandeld omdat ik toentertijd lang haar had. Aangifte gedaan en ik kon de daders aanwijzen (was trouwens op m'n verjaardag nog ook :| ), 800 boete ofzo per dader.

Wetten zijn hier anders dan in NL he ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

Da's wel het idee, ja. Dat die ouders het dusdanig niet leuk vinden dat ze die boete krijgen dat ze dus gaan proberen de opvoeding van hun kind te herstellen (want in die opvoeding is duidelijk iets mis gegaan).
Ik weet niet wat de boete voor mishandeling is in NZ. Maar als jij een baby een kneuzing schopt krijg je waarschijnlijk in NL ook een hogere straf dan als je een volwassen kerel een kneuzing schopt. Iets met een wezen dat zich wel of niet kan verdedigen en zo.

En nu heeft die kat een kneuzing. Had die schop iets anders uitgepakt was er meer aan de hand geweest. En hoe groot acht jij de kans dat dat kind exact onder controle had wat de schade van zijn trap zou zijn?
Firesphere schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 04:56:
In Nederland misschien, maar hier wordt de boete opgelegd aan de dader en zijn ouders expliciet niet verplicht te helpen bij de betaling.
Voor volwassenen begint de boete trouwens bij 50k NZD.
Sommige dingen doen die kiwies niet slecht :)

Maar goed, zelfs als de ouders niet hoeven te betalen, als ze betalen is de kans erg groot dat ze het op de een of andere manier verhalen op het kind (behalve zakgeld inhouden kan ie klusje rond het huis doen tot zijn schuld is afbetaald.) En als ze niet betalen, tsja, dan leert het kin misschien op een harde manier de gevolgen van zijn acties en mag ie later bij pa en ma gaan klagen dat ze hem niet goed opgevoed hebben :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dido op 03-09-2016 12:03 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
DevWouter schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 03:19:
[...]
Natuurlijk helpt dat! Die ouders gaan het gedrag van hun kind zeker niet belonen!
Nee, als je de ouders een dergelijk *hoge* boete(want daar gaat het om, niet om een boete maar om een hoge boete) dan zijn die zo verontwaardigd dat het opvoedaspect compleet naar de achtergrond wordt gedrukt. Verwacht ik.
Mishandeling in Nederland is een strafbaar feit. Je kan zowel de cel in als een geldboete krijgen. Artikel 300-306 van het wetboek van strafrecht. De boete kan in categorie 4 of 5 vallen en de celstraf heeft een maximum van tussen de 3 en 15 jaar afhankelijk van de ernst.

Dierenmishandeling kent een maximum geldboete van categorie 4 en kent een maximum celstraf van 2 jaar. Artikel 350 van het wetboek van strafrecht.
Ok. En hoe hoog zou die celstraf/boete zijn als het slachtoffer een gekneusde rib heeft?
Jawel, die krijg je wel. Ik ben ook een keer mishandeld omdat ik toentertijd lang haar had. Aangifte gedaan en ik kon de daders aanwijzen (was trouwens op m'n verjaardag nog ook :| ), 800 boete ofzo per dader.
Het ging meer om de hoogte van de boete, niet of he 'em wel of niet krijgt. En €800 is heel wat minder dan het bedrag dat mensen hier willen geven voor het schoppen van een kat.
Da's wel het idee, ja. Dat die ouders het dusdanig niet leuk vinden dat ze die boete krijgen dat ze dus gaan proberen de opvoeding van hun kind te herstellen (want in die opvoeding is duidelijk iets mis gegaan).
Dat idee komt denk ik beter uit de verf als je een boete oplegt die ook voor de ouders een beetje normale proporties heeft. Het zou volgens mij nog beter passen om hem die boete te laten afbetalen door hem in een asiel te laten werken voor een tijdje of iets dergelijks.

Ik vind het trouwens frappant dat je met deze kleine hoeveelheid informatie kunt concluderen dat er in de opvoeding van die jongen iets fout gegaan is. Soms gaan mensen gewoon de fout in, en dan vind ik het schoppen van een kat eerlijk gezegd geen heel ernstig vergrijp.
Maar als jij een baby een kneuzing schopt krijg je waarschijnlijk in NL ook een hogere straf dan als je een volwassen kerel een kneuzing schopt. Iets met een wezen dat zich wel of niet kan verdedigen en zo.
Tjee weer met die baby. Een kat is geen baby.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:24:
Tjee weer met die baby. Een kat is geen baby.
En dat vind ik zo vreemd! Waarom is het trappen van een baby erger vergrijp dan een kat trappen?!
Ik zie het verschil echt niet, zijn allebei van iemand anders, dus gewoon afblijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ryur schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:38:
[...]

Ik zie het verschil echt niet, zijn allebei van iemand anders, dus gewoon afblijven!
Huh, nee, dat is niet de reden dat je katten en baby's niet mag trappen. :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
[...] Het ging meer om de hoogte van de boete, niet of he 'em wel of niet krijgt. En €800 is heel wat minder dan het bedrag dat mensen hier willen geven voor het schoppen van een kat.[...]
Maakt het echt uit wat mensen willen geven? Want dan zou het snel richting de nul gaan.
[...] Dat idee komt denk ik beter uit de verf als je een boete oplegt die ook voor de ouders een beetje normale proporties heeft. [...]
Dit zijn normale proporties. Dit is tweemaal een maandloon voor mishandeling. En goed erge ook. Want een vole uithaal van een tiener komt hard aan bij een kat hoor.
[...]Tjee weer met die baby. Een kat is geen baby.
Nee een kat is meer te vergelijken met een oude dreumes. Beiden vrijwel even hulpeloos en kwetsbaar.
Als iets leeft en kwetsbaar is, moet je het gewoon geen kwaad doen. Wat mij betreft gaat die hele dierenmishandelingwetgeving op de schop. Laat ze het maar gelijk stellen aan een baby, dreumes, kleuter etc. en dezelfde straffen aanhouden.
incaz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:42:
[...] Huh, nee, dat is niet de reden dat je katten en baby's niet mag trappen. :/
Nou ja :+ Het is wel een reden. Ik hoop alleen dat als hij een baby-wees tegenkomt er niet even een trap tegenaan geeft :o

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 03-09-2016 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
"Omdat z'n linkerpootje even lang is" is ook een reden - maar ongeveer net zo onzinnig. }:O

Maar ik zou toch hopen dat in de ethische vraagstukken over het wel of niet trappen van wezens die ruim 10 keer zo klein zijn als de mens niet het geschonden eigendomsrecht het voornaamste probleem is?

(Verder vind ik de discussie over straffen erg vreemd hier: veel projectie over hoe het 'zou moeten' werken, en vrijwel geen onderbouwing. Is dit niet bij uitstek een situatie om eens naar de feiten te kijken, en dan te bepalen welk beleid niet alleen in theorie maar vooral ook in de dagelijkse praktijk werkelijk het best werkt om gedrag bij te sturen / te voorkomen? Want dat lijkt me het doel toch? Beetje jammer dat zoveel van dat soort meningen vooral gebaseerd lijken op wishful thinking ipv behoorlijk onderzoek. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Caelorum schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:43:
Nee een kat is meer te vergelijken met een oude dreumes. Beiden vrijwel even hulpeloos en kwetsbaar.
Als iets leeft en kwetsbaar is, moet je het gewoon geen kwaad doen. Wat mij betreft gaat die hele dierenmishandelingwetgeving op de schop. Laat ze het maar gelijk stellen aan een baby, dreumes, kleuter etc. en dezelfde straffen aanhouden.
Dat is wat ik bedoelde met mijn commentaar!
Waarom zou een kat trappen/pijn doen minder erg zijn dan een kind trappen/pijn doen? Ik stel deze gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
Maakt het echt uit wat mensen willen geven? Want dan zou het snel richting de nul gaan.
Dat denk ik niet. De meeste mensen zullen het er wel mee eens zijn dat die jongen gestraft moet worden verwacht ik.
Ryur schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:38:
[...]
En dat vind ik zo vreemd! Waarom is het trappen van een baby erger vergrijp dan een kat trappen?!
Waarom is het doodslaan van een vlieg minder erg dan het doodslaan van een kat?
Waarom zou een kat trappen/pijn doen minder erg zijn dan een kind trappen/pijn doen? Ik stel deze gelijk!
Wright.
Als iets leeft en kwetsbaar is, moet je het gewoon geen kwaad doen.

Laat ze het maar gelijk stellen aan een baby, dreumes, kleuter etc. en dezelfde straffen aanhouden.
Wat mij betreft complete bullshit. Zie boven.
Is dit niet bij uitstek een situatie om eens naar de feiten te kijken, en dan te bepalen welk beleid niet alleen in theorie maar vooral ook in de dagelijkse praktijk werkelijk het best werkt om gedrag bij te sturen / te voorkomen? Want dat lijkt me het doel toch? Beetje jammer dat zoveel van dat soort meningen vooral gebaseerd lijken op wishful thinking ipv behoorlijk onderzoek.
Eensch. Mijn verwachting is dat een straf waarbij die jongen in een asiel dieren gaat verzorgen en daarmee zijn boete afbetaald beter helpt dan een boete die hij zelf nooit kan betalen op te leggen. Maar ja, ik heb niet de middelen of mogelijkheden om een dergelijk onderzoek/test te gaan doen.

Wat stel jij voor?

[ Voor 6% gewijzigd door farlane op 03-09-2016 16:41 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:30:
[...]

Waarom is het doodslaan van een vlieg minder erg dan het doodslaan van een kat?
Vliegen worden doorgaans niet als familie gezien. Huisdieren doorgaans wel. Of iets als erg wordt bevonden ligt aan de waarde die men toekent aan de zaken die er toe doen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RayNbow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:12:
[...]

Vliegen worden doorgaans niet als familie gezien. Huisdieren doorgaans wel. Of iets als erg wordt bevonden ligt aan de waarde die men toekent aan de zaken die er toe doen.
Daarom kan (het schoppen van) een kat dus wat mij betreft ook nimmer gelijk gesteld worden aan (het schoppen van) een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik kijk maar zie eigenlijk alleen een wit plafond. Zin om uit te leggen waarom het niet hetzelfde zou zijn? Qua intellect en mogelijkheid tot wegrennen zijn ze redelijk hetzelfde.
farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:22:
[...]
Daarom kan (het schoppen van) een kat dus wat mij betreft ook nimmer gelijk gesteld worden aan (het schoppen van) een kind.
Een kat waar ik 20 jaar aan heb gehecht gelijkstellen aan een baby van nog niet eens 1 jaar? Tja...

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 03-09-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Dat wordt een beetje de omgekeerde wereld. Jij bent het niet eens met de strafmaat en de enige argumenten die je aandraagt is dat het onzin, overtrokken of belachelijk is. Vervolgens kom je met een alternatief straf die in jouw ogen beter is terwijl je aangeeft dat je niet bereid ben omdat te onderbouwen.

Nu kan ik hier twee conclusies uit trekken.

De eerste is dat je vindt dat straffen in het algemeen te zwaar zijn.
De tweede is dat je vindt dat straffen voor dierenmishandeling te zwaar wordt aangepakt.

Ik hoop oprecht dat het eerste het geval is, want anders lijkt het er heel sterk op dat je dierenhaat best oké vindt.

Nu kan het ook nog zo zijn dat het inderdaad het tweede is en dat je dierenhaat ook verafschuwt, echter in dat geval geef je wel heel erg het verkeerde signaal af.

Mocht je de discussie inhoudelijk willen voort zetten dan raad ik je sterk aan om duidelijk te zijn over hoe jij over dieren denkt en waarom. Misschien dat die ene hond die naar jouw hapte (zoals je beschreef in eerdere bericht) bij jouw een trauma heeft achtergelaten.

Tot dus ver denk ik niet dat jij ons kan overtuigen, maar misschien dat we op die manier wel begrip voor jouw standpunt kunnen krijgen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
Ehh, zit ik in de devschuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het begint inderdaad een beetje op de koeienstal van opa te lijken :)

Vanochtend had ik ook KPN gevraagd om er de stekker uit deze discussie te trekken, maar blijkbaar waren ze iets te gretig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ach is weer eens wat anders dan de normale php zuigt laten we tabs gebruiken discussies ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:52:
[...]

Ach is weer eens wat anders dan de normale php zuigt laten we tabs gebruiken discussies ^^
Ik heb nog nooit PHP gebruikt en ik gebruik liever spaties dan tabs… })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:22:
[...]

Wat is de A in je

A
A→B
∴ B

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:56:
[...]

Ik heb nog nooit PHP gebruikt en ik gebruik liever spaties dan tabs… })
Punt 1: d:)b, als je slim bent, houd je dat ook zo ;)
Punt 2: Daar zouden ook celstraffen op moeten staan.... :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Maakt niet uit in welke rottaal je dat uitvoerd, zowel Java als PHP doen niets met de ∴ :+ Maar je gebruikt gelukkig geen spaties voor intentlevels :>

[ Voor 10% gewijzigd door RagingPenguin op 03-09-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
DevWouter schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:25:
[...]
Dat wordt een beetje de omgekeerde wereld. Jij bent het niet eens met de strafmaat en de enige argumenten die je aandraagt is dat het onzin, overtrokken of belachelijk is. Vervolgens kom je met een alternatief straf die in jouw ogen beter is terwijl je aangeeft dat je niet bereid ben omdat te onderbouwen.
De onderbouwing was dat *ik denk* dat een boete uitdelen die de jongen in kwestie waarschijnlijk niet kan betalen (en dus bij zijn ouders terecht komt, die mogelijkerwijs niets aan het hele voorval hadden kunnen doen) niet helpt, terwijl het werken in een asiel misschien bij die jongen een andere manier van kijken naar dieren zou kunnen bewerkstelligen.
De tweede is dat je vindt dat straffen voor dierenmishandeling te zwaar wordt aangepakt.
Het ging over de hoogte van de boete die die jongen heeft gekregen (en waarmee de meesten die reageren het eens zijn), niet over hoe hoog de straffen in Nederland op dit moment zijn.

De rest van je verhaal is kul, ik heb meerdere malen aangegeven dat ik absoluut vond dat een straf op zijn plaats is. Om te suggereren dat ik dierenmishandeling "best oke" zou vinden is of dat mijn standpunt iets met een trauma te maken zou hebben is ... jammer.
RayNbow schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:14:
[...]
Wat is de A in je

A
A→B
∴ B

?
Of iets als erg wordt bevonden ligt aan de waarde die men toekent aan de zaken die er toe doen.
Ik ga er van uit dat in het algemeen "de waarde" die men toekent aan een kind/baby hoger is dan de waarde die aan een kat wordt verbonden.

Alhoewel ...
Een kat waar ik 20 jaar aan heb gehecht gelijkstellen aan een baby van nog niet eens 1 jaar? Tja...
Ik krijg de indruk dat er relatief veel kinderloze kattenliefhebbers reageren, maar ik kan het mis hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door farlane op 03-09-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Laat maar!

[ Voor 95% gewijzigd door Ryur op 03-09-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:53:
[...]
Ik krijg de indruk dat er relatief veel kinderloze kattenliefhebbers reageren, maar ik kan het mis hebben.
Als het over een eigen kind gaat zou het wellicht anders zijn, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk een schop tegen mijn kat net zo erg vind als tegen een random kind. Dus ja.. Dan vind ik die straffen eigenlijk nog mild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Caelorum schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:07:
Als het over een eigen kind gaat zou het wellicht anders zijn, maar dat neemt niet weg dat ik wel degelijk een schop tegen mijn kat net zo erg vind als tegen een random kind. Dus ja.. Dan vind ik die straffen eigenlijk nog mild.
Oke, je vind het schoppen van een random kind even erg als het schoppen van jouw kat. Kun je datzelfde zeggen als je kat zou worden doodgereden t.o.v. een random kind dat wordt doodgereden?

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik heb ze wel en een hond, maar als het huis brandt red ik echt wel eerst mijn kinderen en dan pas de hond (als dat dilemma zich voor zou doen). Ik kan me niet voorstellen dat iemand een andere volgorde zou hanteren. Eigenlijk zou ik dat wel een beetje eng vinden ....

[ Voor 3% gewijzigd door farlane op 03-09-2016 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eigen of andermans leed && mens of kat, wat een klotevraag.
Iedereen hier vindt het uiteraard erg als een (eigen|andermans) (kind|kat) aangereden wordt. En wellicht zijn alle cases al duidelijk erg genoeg en is er geen top 4 ranglijstje nodig.

Ga dat soort dingen lekker afvragen in een filosofie of ethiek topic. Jouw vraag zou zomaar een variant op het Wikipedia: Trolley problem kunnen zijn. Over dat probleem maken genoeg mensen al jaren ruzie, dus dat hoeven we dan niet hier te herhalen lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Voutloos op 03-09-2016 22:49 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Voutloos schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:48:
Ga dat soort dingen lekker afvragen in een filosofie of ethiek topic. Jouw vraag zou zomaar een variant op het Wikipedia: Trolley problem kunnen zijn. Over dat probleem maken genoeg mensen al jaren ruzie, dus dat hoeven we dan niet hier te herhalen lijkt me.
A runaway trolley is about to kill philosophy professors who invent trolley problems. Will you divert it?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cp0D5oCWIAAxSUT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:16:
[...]Oke, je vind het schoppen van <blablabla> Eigenlijk zou ik dat wel een beetje eng vinden ....
Lees je eigenlijk wel wat ik zeg? Mijn kat vs. niet mijn kind. Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik nog niet weet of hetzelfde geld voor mijn eigen kind... Maar dan nog mag het van mij echt wel hetzelfde worden gestraft.
[...] Ga dat soort dingen lekker afvragen in een filosofie of ethiek topic. [...]
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kom net tot de ontdekking dat OVH haar SOAP API "Soapi" heeft genoemt. Geniaal!

farlane schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:16:
[...]

Oke, je vind het schoppen van een random kind even erg als het schoppen van jouw kat. Kun je datzelfde zeggen als je kat zou worden doodgereden t.o.v. een random kind dat wordt doodgereden?

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik heb ze wel en een hond, maar als het huis brandt red ik echt wel eerst mijn kinderen en dan pas de hond (als dat dilemma zich voor zou doen). Ik kan me niet voorstellen dat iemand een andere volgorde zou hanteren. Eigenlijk zou ik dat wel een beetje eng vinden ....
Ja, ik zou het even erg vinden als $rand kind wordt verwond/doodgereden (aanname: opzettelijk), als wanneer het mijn eigen kind zou zijn.
Mijn medeleven/belevenis zou uiteraard anders zijn, dat doet niet af aan de ernst van de misdaad.

Hetzelfde geldt voor mij, mbt mijn kat. Het doet mij emotioneel veel meer, maar als het de kat van een ander was geweest, verwacht ik dezelfde strafmaat.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ga dat soort dingen lekker afvragen in een filosofie of ethiek topic.
Waarom? Hier mag alleen op PHP gezeikt worden?
Jouw vraag zou zomaar een variant op het Wikipedia: Trolley problem kunnen zijn. Over dat probleem maken genoeg mensen al jaren ruzie, dus dat hoeven we dan niet hier te herhalen lijkt me.
Vervang die 5 personen door een kat en vraag dan hoe men zou handelen, er wordt hier immers een kat gelijk gesteld aan een persoon.

Overigens ben ik voor mijn gevoel niet aan het ruzie maken, ik ben het gewoon heel erg niet eens met de vermoedelijke katteneigenaren hier.

De uitspraken van het gelijkstellen van katten en kinderen doet me denken aan een vrouw die ooit op tv was die aangaf niet te willen remmen voor kinderen als ze haar paardentrailer met paarden achter de auto had omdat dat niet goed is voor de paarden.
Caelorum schreef op zondag 04 september 2016 @ 08:03:
Lees je eigenlijk wel wat ik zeg? Mijn kat vs. niet mijn kind. Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik nog niet weet of hetzelfde geld voor mijn eigen kind... Maar dan nog mag het van mij echt wel hetzelfde worden gestraft.
Goed idee :)
Ik lees wel wat je zegt, dat geef ik ook aan als je mijn reactie leest. Je geeft echter niet aan waarom je het nog niet weet, komt dat omdat je geen kinderen hebt of omdat je er nog over moet nadenken?
Firesphere schreef op zondag 04 september 2016 @ 08:58:
Ja, ik zou het even erg vinden als $rand kind wordt verwond/doodgereden (aanname: opzettelijk), als wanneer het mijn eigen kind zou zijn.
Mijn medeleven/belevenis zou uiteraard anders zijn, dat doet niet af aan de ernst van de misdaad.

Hetzelfde geldt voor mij, mbt mijn kat. Het doet mij emotioneel veel meer, maar als het de kat van een ander was geweest, verwacht ik dezelfde strafmaat.
Akkoord, maar het dilemma ging om een kat versus een kind: die worden gelijk gesteld aan elkaar en daar kan ik met mijn pet niet bij. Kan natuurlijk ook liggen aan een gebrek aan inlevingsvermogen van mijn kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Toppunt van gelijkwaardigheid. In plaats van de ene groep te laten leven en de andere groep te laten sterven, voegen we de twee groepen gewoon samen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Oke, dat was verassend :P

[edit]
Iemand tips? Secondelijm werkt niet lijkt het ....

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/5irbmhi2z/IMG_20160904_135153477.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door farlane op 04-09-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

farlane schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:55:

[afbeelding]
Kijk op http://www.pattex.nl/dhz/lijmwijzer.html volgens mij is het porselein en secondelijm werkt inderdaad niet overal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
farlane schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:56:
[...]
Ik lees wel wat je zegt, dat geef ik ook aan als je mijn reactie leest. Je geeft echter niet aan waarom je het nog niet weet, komt dat omdat je geen kinderen hebt of omdat je er nog over moet nadenken?[...]
Nog geen kind ^^
Maar laten we er hier maar over ophouden, want we gaan er toch niet uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
farlane schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:55:
[...]

Oke, dat was verassend :P

[edit]

[afbeelding]
Pattex heeft mij tot nu toe altijd geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Duct tape? Werkt altijd ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
D'r is een stuk weg van het pootje :/

Ik denk dat ik mijn dochter moet uitleggen dat het pootje niet meer goed komt. En weer brokkelt er een stukje illusie af .... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

farlane schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:22:

Ik denk dat ik mijn dochter moet uitleggen dat het pootje niet meer goed komt. En weer brokkelt er een stukje illusie af .... -O-
Ik hoop dat de dader minimaal €5000 boete krijgt :+

Soms valt het brengen van slecht nieuws mee. Zo zag ik dat de goudvis van mijn zoon een soort koeienvlekken kreeg en het was in 3 dagen al zo erg geworden dat ie 1/3 oranje was en 2/3 zwart.
Dus ik zeg maar tegen 'm "Je moet er rekening mee houden dat je vis straks niet meer blubt. Het zal mij verbazen of ie het weekend gaat halen"
Nou toen kreeg ik een beteuterd gezicht te zien en kwam de vraag: "En dan mag ik ook geen nieuwe?"
Ik zo van "Eh, ja tuurlijk wel. Die dingen kosten een euro ofzo"
En hij zo van: "Ohhhh, dan vind ik het helemaal niet erg"

Dus het viel allemaal reuze mee.
En om het helemaal af te maken; De goudvis knapte op, werd weer oranje en leeft (3 maanden later) nog steeds.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
farlane schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:22:

Ach eens moet het stukje realiteit inzakken dat pappa niet alles kan maken, hopelijk resulteert dat ook in wat oud hollandsche zuunigheid op de spulletjes. Dan is het uiteindelijk vooral een win, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:31
gekkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:06:
[...]

Ach eens moet het stukje realiteit inzakken dat pappa niet alles kan maken, hopelijk resulteert dat ook in wat oud hollandsche zuunigheid op de spulletjes. Dan is het uiteindelijk vooral een win, toch ?
Dat is nu net iets wat ik mijn zoontje probeer te leren. Alles wat (bijna) kapot gemaakt wordt en waarvoor hij op zijn kop krijgt resulteert in random:

- "Moet papa even maken dan"
- "Moeten nieuwe halen"

En dan oprecht niet snappen dat ik het daar niet mee eens ben. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon een vork door zijn favoriete knuffelbeest of de tekening waar ie net zo lang mee bezig is kapotscheuren.
Of is dat niet echt pedagogisch verantwoord?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
ZaZ schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:04:
[...]

Ik hoop dat de dader minimaal €5000 boete krijgt :+
Het was haar nichtje (5 jaar en delinquent), die kan dat niet betalen ben ik bang. })
Soms valt het brengen van slecht nieuws mee.
Ik denk dat ik gebruik ga maken van het feit dat ik "door weer en wind" haar vergeten knuffel ben op gaan halen toen ze dit weekeinde ging logeren :P
gekkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:06:
[...]
Zou geen verkeerde les zijn want zuinig op d'r spullen is ze niet, maar dit keer was ze het niet zelf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Achja ik wou vroeger na een tijdje spelen ook overal de binnenkant van zien (techneut in de dop?) alleen nog geen notie van het concept schroefjes (en ook de tools niet), heeft aardig wat opwindbare autotjes gekost, uiteindelijk wel geleerd en dat scheelde een stuk (van het willen openen van dingen ben ik echter nooit afgekomen, als iets het niet meer doet en er geen garantie op is gaat het sowieso open (kan het immers altijd nog weggooien, tenzij ik verwacht dat het nog te maken is en ik bij het open maken het gegarandeerd zou slopen, dan probeer ik me in te houden).
farlane schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:24:
Zou geen verkeerde les zijn want zuinig op d'r spullen is ze niet, maar dit keer was ze het niet zelf ...
Nog ouderwetser (lijkt het in iedergeval) .. zuunig zijn geldt dubbel voor spullen van anderen.

[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 05-09-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Da's een lange zin! :o

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mompelt iets over puntjes, nu de spaties en tabs op zijn :+

Tantirri, steeds een make distclean mogen doen tijdens een bisect omdat de helft van de tijd anders je build eruit vliegt, grmbl gaat er zo niet sneller op zeg maar.

[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 05-09-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Gekkie werkt bij de Karwei :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mogen ze daar zinnen ook al niet meer in kleine stukjes zagen net als de planken ?
(ohnee dat was de praxis, gezeik altijd als de week er voor de weekend student zichzelf geamputeerd heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Drink de laatste tijd veel muntthee, gewoon als primaire drank ipv koffie. Super lekker en geen koffiepis in toilet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Theedrinkers worden doorverwezen naar de theecorner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
tsss pannekoek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gamebuster schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:08:
Drink de laatste tijd veel muntthee, gewoon als primaire drank ipv koffie. Super lekker en geen koffiepis in toilet
Ook lekker :) Gewoon verse?
Ik vind een klein beetje honing erin :9~

Sowieso drink ik regelmatig thee. Net een verhuizing op het kantoor gehad, en had eerst mijn thee in een klein laatje. Nu heb ik alles op een losse plank staan, dan schrik je hoeveel thee je hebt! (En thuis heb ik 3x zoveel, hou van variatie!)

[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 05-09-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:44:
[...]

Ook lekker :) Gewoon verse?
Ik vind een klein beetje honing erin :9~

Sowieso drink ik regelmatig thee. Net een verhuizing op het kantoor gehad, en had eerst mijn thee in een klein laatje. Nu heb ik alles op een losse plank staan, dan schrik je hoeveel thee je hebt! (En thuis heb ik 3x zoveel, hou van variatie!)
Ja gewoon een doosje verse munt & takje in het water :) Paar drupjes bloemhoning erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hmm misschien morgen maar even langs de turk .. bosje munt voor 30 centen genoeg voor een weekje soppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
gekkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:53:
Hmm misschien morgen maar even langs de turk .. bosje munt voor 30 centen genoeg voor een weekje soppen :)
Ik heb hele andere ideeën bij soppen dan in de thee, maar dat kan aan mij liggen :P
Maar 30 cent? Dat is echt goedkoop!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 05-09-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:12:
[...]
Ik heb hele andere ideeën bij soppen dan in de thee, maar dat kan aan mij liggen :P
Maar 30 cent? Dat is echt goedkoop!
Achja je hebt soppen soppen en Soppen :9

En tis inderdaad verdacht goedkoop (net als de andere waar) .. mooi zwart is niet wit ofzo .. (en/of een goedkope bedrijfsvoering en gericht op flink omzet draaien ipv de groentejuwelier).
Op de markt is het al iets van 70 cent .. en bij de appie geen idee maar daar haal ik geen munt in zo'n bakkie maar het kan niet anders dan stervensduur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
gekkie schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:18:
[...]
en bij de appie geen idee maar daar haal ik geen munt in zo'n bakkie maar het kan niet anders dan stervensduur zijn.
Denk bij de Appie iets van 1,5 euro ofzo? Dat is een redelijke 'normale' prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ryur schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:25:
[...]

Naja voor die paar takkies die al een tijdje in de koeling liggen ?
Als je ergens een beetje kruiden bij wil gebruiken ben je nagenoeg instant blut.
Gelukkig staan de rozemarijn, salie, tijm, bieslook, peterselie, dragon gewoon fijn in de tuin :)
Alleen munt wou nooit zo in de kwantiteiten dat het opschoot, dus dat dan maar van de turk (of markt).

Tjsinkie er is nu ook al een apart SJW topic .. houdt straks echt alleen spaties en tabs over voor in de devschuur :p

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 05-09-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Is er hier iemand die de Nederlandse versie van technische documentatie verkiest boven de Engelse?

Ik vraag me altijd af wie er denkt dat het een goed idee is om van:
HTML5-compliant parser
The parser, which turns the bytes of an HTML document into a DOM, has been extended and now precisely defines the behavior to use in all cases, even when faced with invalid HTML. This leads to far greater predictability and interoperability between HTML5-compliant browsers.
het volgende te maken:
HTML5-compliant ontledingsprogramma
Dit programma, wat bytes van een html-bestand in een dom transformeerd, is uitgebreid en kan nu precies het gedrag bepalen in alle gevallen, zelfs wanneer een ongeldige HTML wordt aangeleverd. Dit zorgt voor een betere voorspelbaarheid en gemeenschappelijke verwerkingsmogelijkheid tussen HTML5-compliant browsers.
of dit soort parels vol random Engelse woorden
Ontworpen met het idee dat alle Open Web ontwikkelaars het eenvoudig moeten kunnen gebruiken. Deze referentiepagina linkt naar verschillende bronnen over HTML5 technologiën, ingedeeld in verschillende groepen op basis van hun functie.

Semantiek: zodat uw nauwkeuriger kunt beschrijven wat uw content is.
Connectiviteit: beter communiceren met de server in nieuwe en innovatieve manieren.
Offline en opslag: webpagina's data laten opslaan op lokale client-side en offline functioneren efficiënter maken.
Multimedia: video en audio op het Open Web.
2D/3D graphics en effecten: verscheidene presentatiemogelijkheden toestaan.
Prestaties en integratie: snelheidsoptimalisatie en beter gebruik van de hardware.
Toegang apparaat: rekening houdend met het gebruik van verschillende invoer- en uitvoerapparaten.
Styling: laat auteurs meer geavanceerde thema's schrijven.
Even de CSS auteur roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
BarôZZa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:34:
Is er hier iemand die de Nederlandse versie van technische documentatie verkiest boven de Engelse?

[...]

het volgende te maken:

[...]

of dit soort parels vol random Engelse woorden

[...]

Even de CSS auteur roepen.
In jouw aangehaalde vertaalde voorbeeld zitten anders ook 'random' Engelse woorden (compliant, dom, bytes) maar dan sommige weer niet (parser). Als ik 'ontledingsprogramma' ergens lees ga ik echt niet denken dat het een parser is eerlijk gezegd....

Ik blijf het een moeilijke discussie vinden, maar ik vind Engels absoluut geen probleem en vind Nederlands met allemaal random engelse termen erdoorheen juist weer heel moeilijk leesbaar.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:25:
[...]

Ik blijf het een moeilijke discussie vinden, maar ik vind Engels absoluut geen probleem en vind Nederlands met allemaal random engelse termen erdoorheen juist weer heel moeilijk leesbaar.
Ik vind Engels ook absoluut geen probleem en in IT vind ik het zelfs beter. Nederlands met allemaal random engelse termen vind ik nog wel leuk en onbewust gebruik ik het vaak in conversatie met vrienden. Zeker het vloeken is tegenwoordig bijna enkel in het Engels of af en toe nog eens iets Vlaams of zo woordjes die oorspronkelijk uit het Engels kwamen (zoals "djeez" ipv "Jesus" :D ). Ik heb al meegemaakt dat ik woorden in het Engels wel kende maar dat ik het niet meer direct wist in het Nederlands, dat was wel even verschieten en dat was toch wel een brainfart...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
[...]

In jouw aangehaalde vertaalde voorbeeld zitten anders ook 'random' Engelse woorden (compliant, dom, bytes) maar dan sommige weer niet (parser). Als ik 'ontledingsprogramma' ergens lees ga ik echt niet denken dat het een parser is eerlijk gezegd....

Dat is mijn punt. Het is totaal onleesbaar met termen als 'gemeenschappelijke verwerkingsmogelijkheid'. Ik stoor me aan het groepje Hollanders dat spontaan ergens opduikt en willekeurige dingen gaat vertalen die het vervolgens onduidelijker maken, maar er wel voor zorgen dat Google daar naartoe linkt.

Op de zinsstructuur na weet Google Translate het trouwens beter te vertalen:
HTML5-compliant parser
De parser, waarbij de bytes van een HTML document verandert in een DOM, is uitgebreid en nu precies definieert het gedrag te gebruiken in alle gevallen, zelfs wanneer geconfronteerd met ongeldige HTML. Dit leidt tot veel grotere voorspelbaarheid en interoperabiliteit tussen HTML5-compliant browsers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ligt aan de doelgroep en het type documentatie. Als het technisch is dat is het bij mij standaard engels, echter als het functioneel is dan is nederlands vaak de betere keuze.

Zeker bij "businness side of things" zijn er veel mensen die niet gewend zijn om engels te lezen en schrijven. Als je iets geregeld wilt hebben kan je het beter in het nederlands doen. Dan is de kans dat ze het ook echt lezen groter. Zij moeten namelijk jouw verhaal soms ook verkopen aan iemand anders en dan is het niet fijn als ze het eerst moeten vertalen.

Persoonlijk zou ik de volgende tekst gebruiken: "De import van websites is verbetered zodat technieken die voor en na 2015 zijn geintroduceerd nu beter ondersteund worden"

Als ontwikkelaar rol ik met mijn ogen, maar ik weet dat de klant heftig "ja" zal knikken omdat hij het idee heeft (en dit idee is juist) dat er iets verbetered is wat hij begrijpt (hij begrijpt het niet, maar dat denkt hij wel). Tevens kent hij elk woord in de tekst zonder uitleg. En als de klant moeilijk doe dan vraag je hem poeslief of hij het verstandig vindt om "nieuwere technieken die al sinds 2015 zijn geintroduceerd te negeren en zo het risico..."

Ik noem dit tactisch en effectief communiceren. Een lang verhaal in een vreemde taal met complex termen kan misschien wel accuraat zijn, maar heeft ook een groot risico dat het afschrikt. Een kort verhaal met begrijpelijke termen is misschien niet geheel juist, maar heeft minder kans dat het afgeschoten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Lees de zin die je quote en de zin eronder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Je bedoelt willekeurig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

BarôZZa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:19:
Lees de zin die je quote en de zin eronder :+
Je bedoelt deze?
Tja, die vraag is aan jezelf gericht... :+

En tussen de regels lezen doe ik niet, wel tussen de lakens :P
Serieus: Sorry, ik had jouw reactie niet als zodanig begrepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Nee deze ;)
Quote: BarôZZa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:34:
------------

Ligt aan de doelgroep en het type documentatie. Als het technisch is dat is het bij mij standaard engels, echter als het functioneel is dan is nederlands vaak de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:25:
[...]

1,29 euro voor 15 gram, genoeg voor 5 tot 10 koppen thee. Bevat ruwweg 6 takjes. Dat is dezelfde prijs als sommige theezakjes per kop thee. Ik gebruik 1 takje voor een mok van ~400ml, maar je kan zuiniger zijn denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 06-09-2016 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Code van 3 verschillende Cassandra repositories teruggebracht tot 1 generiek component *O*

Tijd voor een cappuccino!
Mijn mening over dergelijke vertalingen kan samengevat worden met :r

[ Voor 54% gewijzigd door Hydra op 06-09-2016 11:11 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ahh.... Sorry, ik bedoelde hiermee naast het type documentatie ook de doelgroep. Je hebt ook technische documenten voor niet-techneuten. Maar... Dat had ik duidelijker moeten beschrijven.

Enfin, ik sloeg hoe dan ook de plank mis met mijn eerdere opmerking. Toch bedankt dat je het duidelijk heb gemaakt waar ik de fout inging. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zijn mensen het wel eens met deze landenranking voor programmeurs? China, Rusland en Polen op 123, NL op 26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Geen idee waar het op gebaseerd is. Site krijg ik hier iig niet geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
begintmeta schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:34:
Zijn mensen het wel eens met deze landenranking voor programmeurs? China, Rusland en Polen op 123, NL op 26?
Complete bullshit natuurlijk. Dit zijn landen waar ze waarde hechten aan hoe hoog je scoort op HackerRank en dus wordt het systeem compleet kapotgecheat.

Als je kijkt naar challenges as The AI games zie je landen als India en China nooit terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 06-09-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gamebuster schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:09:
[...]

1,29 euro voor 15 gram, genoeg voor 5 tot 10 koppen thee. Bevat ruwweg 6 takjes. Dat is dezelfde prijs als sommige theezakjes per kop thee. Ik gebruik 1 takje voor een mok van ~400ml, maar je kan zuiniger zijn denk ik.
Owh ..moet ik dan misschien ook maar gaan doen .. 16 a 17% prijsverhoging .. :'(
Ahwel lig nu lekker te soppen in het zonnetje tussen de bloemetjes en de beitjes :9

Oja en documentatie overwegend Engels graag (tenzij het iets specifiek NL'isch is en het Engels dus de vertaling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Hydra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:41:
[...]

Complete bullshit natuurlijk. Dit zijn landen waar ze waarde hechten aan hoe hoog je scoort op HackerRank en dus wordt het systeem compleet kapotgecheat.

Als je kijkt naar challenges as The AI games zie je landen als India en China nooit terug.
Doen China en India wel mee aan die AI games? En met hoeveel man?

De uitslag lijkt me niet enorm onwaarschijnlijk als je simpelweg kijkt naar de hoeveelheid Chinezen, de focus op exacte vakken in Azië etc. Ik vraag me ook altijd af of eerste wereldlanden niet in de problemen zullen komen doordat we allemaal zulke gelikte hardware/software hebben. Als 30-jarige kiddo leerde ik als kleutertje commando's te typen in een prompt op de Commodore en de XT's. Ik vraag me af of je niet een berg mist als je opgroeit in het iPad tijdperk van icoontjes aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hydra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:41:
[...]

Ironisch natuurlijk dat een iets als "HackerRank" kapot gehacked wordt....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

begintmeta schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:34:
Kijk anders ook naar de breakdown van de talen. Dan mis C# toch wel heel erg. Bovendien zou er bij een olympisch spelen de beste programmeur van een land winnen, niet de gemiddelde programmeur van het land.

Maar hé, goeie titel voor een artikel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BarôZZa schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:06:
Doen China en India wel mee aan die AI games? En met hoeveel man?
Je kunt zelf je land invullen.
De uitslag lijkt me niet enorm onwaarschijnlijk als je simpelweg kijkt naar de hoeveelheid Chinezen
Het is de gemiddelde score, niet de 'beste' chinees o.i.d. Je gaat mij echt niet vertellen dat het gemiddelde van een aantal semi-2e-wereld landen ruim boven het gemiddelde van westerse landen die bekend staan om hun hoge niveau onderwijs staan. Waarom denk je dat al die rijke Chinezen in europa onderwijs volgen?

HackerRank challenges staan gewoon online inclusief oplossingen en in dergelijke landen zijn zulke rankings iets dat ze echt op hun CV zetten. Beetje zoals een beetje Indier graag z'n SO score op z'n CV zet. Koppel dat aan een cultuur waar valsspelen doodnormaal is en het is mij overduidelijk waar die hoge scores vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Hydra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:58:
[...]

Je kunt zelf je land invullen.
Ja, maar als er dus geen Chinezen meedoen dan zullen ze niet hoog scoren.
Het is de gemiddelde score, niet de 'beste' chinees o.i.d. Je gaat mij echt niet vertellen dat het gemiddelde van een aantal semi-2e-wereld landen ruim boven het gemiddelde van westerse landen die bekend staan om hun hoge niveau onderwijs staan. Waarom denk je dat al die rijke Chinezen in europa onderwijs volgen?

HackerRank challenges staan gewoon online inclusief oplossingen en in dergelijke landen zijn zulke rankings iets dat ze echt op hun CV zetten. Beetje zoals een beetje Indier graag z'n SO score op z'n CV zet. Koppel dat aan een cultuur waar valsspelen doodnormaal is en het is mij overduidelijk waar die hoge scores vandaan komen.
Ligt er natuurlijk aan over welke opleiding het gaat. Dat is overigens net zoiets als wijzen naar hoeveel Aziaten er voor Google werken. Voor de rest kan ik me prima voorstellen dat ze in China bijvoorbeeld veel meer aandacht geven aan bijvoorbeeld wiskunde. Als je daar op vroege leeftijd serieus mee begint, dan zal dat aardig wat effect hebben. Hier was je op de basisschool en middelbare school de helft van de tijd aan het knutselen en spelen. Pabo studenten die niet kunnen rekenen. Op het gymnasium waren ze bij ons vrij coulant met wiskunde omdat veel scholieren het moeilijk vonden. Konden ze het compenseren met andere dingen omdat de focus meer lag op inzet dan prestatie.
Dat laatste is sowieso een verschil dat je vaak ziet in Aziatische landen. Presteren wordt vaak heel belangrijk gevonden. In Nederland merk ik vaak dat inzet meer gewaardeerd wordt. Ook de hoeveelheid uren dat ze studeren ligt hoger (of dat zo gewenst is is een andere vraag).

In welke culturen is valsspelen doodnormaal? Ik vind de uitkomst in ieder geval interessant en ben vooral benieuwd wat de verklaringen zijn. Zie niet echt de noodzaak om het meteen te bashen omdat de uitkomst me niet zint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:47

Knutselsmurf

LED's make things better

Als je gaat kijken naar niet-online programmeerwedstrijden, zoals https://icpc.baylor.edu/ en http://ioinformatics.org/index.shtml, dan komen toch ook dezelfde landen (Rusland, China, Polen) bovendrijven. Dan doen ze in die landen toch wel iets goed met wiskunde- en informatica-onderwijs

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Knutselsmurf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:33:
Als je gaat kijken naar niet-online programmeerwedstrijden, zoals https://icpc.baylor.edu/ en http://ioinformatics.org/index.shtml, dan komen toch ook dezelfde landen (Rusland, China, Polen) bovendrijven. Dan doen ze in die landen toch wel iets goed met wiskunde- en informatica-onderwijs
Tja. Er is nogal een verschil tussen Project Euler challenges doen en software engineering. Er zit toevallig een iemand uit de top 1 van het eerdere artikel naast me en ik maak me vooralsnog geen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:47

Knutselsmurf

LED's make things better

Hydra schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:09:
[...]

Tja. Er is nogal een verschil tussen Project Euler challenges doen en software engineering. Er zit toevallig een iemand uit de top 1 van het eerdere artikel naast me en ik maak me vooralsnog geen zorgen :)
Ik ben het helemaal met je eens dat er een groot verschil zit tussen algorithmische programmeerwedstrijden en de dagelijkse praktijk van een software engineer. Maar dat neemt niet weg dat een goede software engineer kennis heeft van de diverse algorithmen die tijdens zo'n wedstrijd langskomen.

Verder is de vraagstelling bij Project Euler nog wat wiskundiger dan bij de door mij genoemde wedstrijden. Hierdoor is het aspect van probleemanalyse, en daaruit volgend de beslissing welk algorithme gebruikt moet worden bij deze wedstrijden een belangrijk element. Het goed kunnen analyseren van een probleem is in mijn optiek een belangrijke eigenschap van een goede software engineer.

Het is dus geen garantie dat iemand die goed is in dergelijke wedstrijden automatisch een goede software engineer is, maar het helpt zeker mee.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
(Hmm, wordt het bouwen van de Great Firewall of China eigenlijk ook meegenomen in het beoordelen van hoe 'hacky' een land is? Want hoewel een deel daarvan vrij basic was, zaten er geloof ik ook wat andere dingen in. Was een tijd terug hier iemand die een filmpje linkte over het in kaart brengen van een aantal aspecten van dat blokkeren.)

Verder: mijn liefde voor windows is bijna over! :( Na een update iets flink fout gegaan, als in: explorer crasht en restart voortdurend (die heb ik nu maar afgesloten, heel leuk, windows zonder Windows 8)7 ) en harddisk-activiteit schiet om het minste of geringste naar 100% zonder dat te zien is wat er dan gebeurt. En mijn restore point blijkt ook verdwenen te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tja, Windows.... Misschien dat sommigen het nog wel herinneren dat ik een tijdje terug gepost had dat ik eigenlijk wel klaar was met Windows. In de praktijk komt dat er nu ook op neer dat ik enkel nog 2 Windows Server VM's heb die ik soort van gebruik (mijn mail en TV gaat er doorheen), voor de rest is het nu enkel Linux. En als ik eens een Windows VM start op mijn laptop, is ongeveer de eerste actie de Windows Update service stoppen omdat die tegenwoordig altijd stuk gaat op Windows 7 en 8 bij mij (steekt op 100% CPU zonder dat er ook maar iets nuttigs gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
incaz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:22:
Verder: mijn liefde voor windows is bijna over! :( Na een update iets flink fout gegaan, als in: explorer crasht en restart voortdurend (die heb ik nu maar afgesloten, heel leuk, windows zonder Windows 8)7 ) en harddisk-activiteit schiet om het minste of geringste naar 100% zonder dat te zien is wat er dan gebeurt. En mijn restore point blijkt ook verdwenen te zijn :/
HDD aan einde levensduur? Corrupte DLL's?, Malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Skyaero schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:11:
[...]

HDD aan einde levensduur? Corrupte DLL's?, Malware?
Hoeft niet... Mijn vader heeft ook een vreemd probleem dat oude printer drivers er voor zorgen dat Windows ongeveer 2 minuten (letterlijk, hij heeft getimed) nodig heeft om op te starten terwijl er een SSD er in zit. En dat was ook "opeens".

En hij weet dat hij dat hij mag betalen als ik er achter kom dat het zijn eigen schuld is (godzijdank heb ik nog maar één keer goed hoef te maken met dat dreigement).

Mijn liefde voor Windows is de laatste jaren ook behoorlijk bekoeld terwijl ik voorheen soms, maar niet altijd, met recht een fanboy bestempeld werd. Nu vind ik Windows, OSX en Linux gelijkwaardig op alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

incaz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:22:
Verder: mijn liefde voor windows is bijna over! :(
Ugh, gisteren heb ik mijn Windows ook vervloekt. Op de een of andere manier was het hem allemaal teveel... VS trok mijn laptop volledig vlak en was bijna onwerkbaar...

Nu zal mogelijk komen door wat ik allemaal aan het doen was (zoals wat updates) en mogelijk een verrotte opstartprocedure van de tool waar ik mee aan het klooien was, maar had de neiging mijn laptop door het kantoor heen te gooien... :/ Nu werk ik niet op de meest schitterende hardware (XPS 13 met i5 en 8gb), maar dit was echt onvoorstelbaar traag...

Komt misschien ook door mijn korte lontje vanwege de verbouwings ellende en slechte nachtrust...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:47:
[...]
Komt misschien ook door mijn korte lontje vanwege de verbouwings ellende en slechte nachtrust...
En als je pech hebt, dan heb je binnenkort ook slechte nachtrust.
Hoelang moet je vrouw nog?

Heeft ze 2 kinderen thuis of ben jij al een beetje volwassen geworden? O-) (zoals je al een hele tijd geleden zei :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
dcm360 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:47:
Tja, Windows.... Misschien dat sommigen het nog wel herinneren dat ik een tijdje terug gepost had dat ik eigenlijk wel klaar was met Windows.
Ben er zo'n 4 jaar geleden helemaal afgestapt. Heb een Mac van werk. Enige nadeel is dat je sommige spelletjes niet kunt spelen maarja; daar geef ik toch snel te veel tijd aan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:13:
[...]

En als je pech hebt, dan heb je binnenkort ook slechte nachtrust.
Hoelang moet je vrouw nog?
Vrouwlief houdt momenteel zelf mij al uit mijn slaap. Loopt met enige regelmaat midden in de nacht door het huis te spoken... Probeert dan heel lief zachtjes te doen, maar dan is ze helaas niet zo handig... Dus dan donderen kledinghangers op de vloer of vergeet ze even dat het bed groter is dan ze verwacht en wandelt ze dus tegen het bed omhoog, uiteraard met de nodige decibels :+

We zitten nu op week 35, dus ongeveer een weekje of 5... :) Zijn er gelukkig qua materiaal helemaal klaar voor (vrouwlief heeft inmiddels ook de kamer goedgekeurd en het stempel KLAAR gegeven), nu nog even wat peace-of-mind voor mijzelf...

Grote kans dat als straks het moment daar is, de rest van de wereld mij even gestolen kan worden. :) Ben nu vooral mijzelf over andere zaken druk aan het maken, maar dat komt omdat ik voor de komst van de kleine geen idee heb waar ik me op dat vlak druk over moet maken ;)
Heeft ze 2 kinderen thuis of ben jij al een beetje volwassen geworden? O-) (zoals je al een hele tijd geleden zei :P)
Vrees dat ze inderdaad 2 kinderen heeft straks ;) Nadeel is alleen dat ze voor mij geen kinderbijslag kan aanvragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:28:
Vrees dat ze inderdaad 2 kinderen heeft straks ;) Nadeel is alleen dat ze voor mij geen kinderbijslag kan aanvragen :+
Ach ze hoeft je luiers ook niet te verschonen. Da's die kinderbijslag wel waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:29:
[...]
Ach ze hoeft je luiers ook niet te verschonen. Da's die kinderbijslag wel waard. ;)
Er worden op vreemdere manieren fetishes geboren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:28:
Grote kans dat als straks het moment daar is, de rest van de wereld mij even gestolen kan worden. :)
Zo werkt het echt ja, heel apart. Het is niet eens een rationele afweging, dat gaat gewoon helemaal vanzelf :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2016 09:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Hydra schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:14:
[...]

Ben er zo'n 4 jaar geleden helemaal afgestapt. Heb een Mac van werk. Enige nadeel is dat je sommige spelletjes niet kunt spelen maarja; daar geef ik toch snel te veel tijd aan weg.
Heb ook een Mac (op het werk) maar ben er niet onverdeeld blij mee. De nukken van Windows heb ik onder werktijd geen last meer van, maar die worden naadloos vervangen door de nukken van OS X.
Grootste nadeel vind ik nog dat het kreng spiegelt als een dolle. Heb gewoon het kantoor anders ingericht om een beetje fatsoenlijk op de terminal te kunnen werken zonder steeds naar mezelf te moeten kijken.

Misschien ben ik gewoon niet narcistisch genoeg voor een Mac. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jullie zijn gewoon allemaal lutsers die rare dingen doen met jullie PC's 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 21:01
.oisyn schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:34:
Jullie zijn gewoon allemaal lutsers die rare dingen doen met jullie PC's 8)7
Ik ben wel gecharmeerd van die 'reset pc' functionaliteit in Windows 10. Mocht je weer de neiging krijgen om naar een schone installatie terug te gaan kun je dat vanuit het OS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ger schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:33:
[...]

Heb ook een Mac (op het werk) maar ben er niet onverdeeld blij mee. De nukken van Windows heb ik onder werktijd geen last meer van, maar die worden naadloos vervangen door de nukken van OS X.
Grootste nadeel vind ik nog dat het kreng spiegelt als een dolle. Heb gewoon het kantoor anders ingericht om een beetje fatsoenlijk op de terminal te kunnen werken zonder steeds naar mezelf te moeten kijken.

Misschien ben ik gewoon niet narcistisch genoeg voor een Mac. :+
Die spiegeling is echt killing. Mis nog steeds optie die ze vroeger op 15inch modellen hadden om een ontspiegeld scherm erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:45:
[...]

Hoeft niet... Mijn vader heeft ook een vreemd probleem dat oude printer drivers er voor zorgen dat Windows ongeveer 2 minuten (letterlijk, hij heeft getimed) nodig heeft om op te starten terwijl er een SSD er in zit. En dat was ook "opeens".
Ik was er even van uit gegaan dat Incaz netjes haar software up-to-date houdt :)
Mijn liefde voor Windows is de laatste jaren ook behoorlijk bekoeld terwijl ik voorheen soms, maar niet altijd, met recht een fanboy bestempeld werd. Nu vind ik Windows, OSX en Linux gelijkwaardig op alle fronten.
Grappig, bij mij is juist het omgekeerde. 10 jaar geleden was ik anti-Microsoft en was ik het type dat alles op Linux deed. Heb ook nog wel eens een tijdje op Slackware gedraaid, maar het gebrek aan werkende audio brak mij op een gegeven moment op :9

Laatste jaren ben ik de producten van Microsoft juist meer gaan waarderen. Ik vind Windows 10 wel lekker werken. C# is een fijne taal en ook Azure is een genot. Office ben ik nog wel wat gemixt over. PowerPoint is fantastisch, Word werkt, maar heeft nog wel 97 features die hard aan een update toe zijn (o.a. cross-referenties), Excel en Outlook blijven een gedrocht.

Ik heb nog wel een ongezonde haat tegen alles wat Apple is. 8)
.oisyn schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:34:
Jullie zijn gewoon allemaal lutsers tweakers die rare dingen doen met jullie PC's 8)7
FTFY :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Skyaero op 07-09-2016 10:02 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)