Wat schaar je onder groot? Je hebt natuurlijk hele databases die in 1 container draaien, maar eigenlijk is dat al te groot (qua project en qua resources). Docker is inderdaad bedoeld voor microservice architecture, voornamelijk het snel genoeg is om toch nog highperformant te zijn en omdat de load (en de verschillen tussen memload en cpuload) van applicatie's dan beter te verdelen is. Daarnaast zit je ook nooit meer met het hele probleem van "het werkt wel op mijn PC"Brakkie41 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:45:
Zijn er hier eigenlijk mensen die grotere projecten in Docker draaien? Voor wat ik zie en hoor zijn het veelal microservices die op Docker draaien.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het is even wat moeite om de pipeline op te zetten, maar wanneer je automation tools hebt kun je makkelijk en snel docker containers maken die ook makkelijk te deployen zijn zonder je verder echt zorgen te maken over de dependencies.
Zelf gebruik ik het voornamelijk om makkelijk en snel cassandra en spark clusters te kunnen draaien (vaak mbv docker composer, want makkelijk schaalbaar) zonder het allemaal zelf te moeten installeren en ook om mijn code te kunnen deployen. Testen doe ik vaak nog wal local, maar dat is omdat ik geen tests en geen jenkins of gitlab met runners heb voor automated testing anders zou ik dat doen. Lijkt mij een ideale pipeline.
Al met al ben ik wel blij met docker, je moet er even wat tijd in steken om te snappen, maar heeft zoveel voordelen dat dat het mij wel waard is.