De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.257 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Brakkie41 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:45:
Zijn er hier eigenlijk mensen die grotere projecten in Docker draaien? Voor wat ik zie en hoor zijn het veelal microservices die op Docker draaien.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat schaar je onder groot? Je hebt natuurlijk hele databases die in 1 container draaien, maar eigenlijk is dat al te groot (qua project en qua resources). Docker is inderdaad bedoeld voor microservice architecture, voornamelijk het snel genoeg is om toch nog highperformant te zijn en omdat de load (en de verschillen tussen memload en cpuload) van applicatie's dan beter te verdelen is. Daarnaast zit je ook nooit meer met het hele probleem van "het werkt wel op mijn PC"

Het is even wat moeite om de pipeline op te zetten, maar wanneer je automation tools hebt kun je makkelijk en snel docker containers maken die ook makkelijk te deployen zijn zonder je verder echt zorgen te maken over de dependencies.

Zelf gebruik ik het voornamelijk om makkelijk en snel cassandra en spark clusters te kunnen draaien (vaak mbv docker composer, want makkelijk schaalbaar) zonder het allemaal zelf te moeten installeren en ook om mijn code te kunnen deployen. Testen doe ik vaak nog wal local, maar dat is omdat ik geen tests en geen jenkins of gitlab met runners heb voor automated testing anders zou ik dat doen. Lijkt mij een ideale pipeline.

Al met al ben ik wel blij met docker, je moet er even wat tijd in steken om te snappen, maar heeft zoveel voordelen dat dat het mij wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Gedverdemme, feministen! Dat zijn die griezels die (pakt woordenboek er even bij) streven naar gelijke rechten voor vrouwen en mannen. IEUW! Burn them! Dat soort zaken kunnen we niet hebben in 2016!
Door te zeuren over manspreading en zo ja. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Door te zeuren over manspreading en zo ja. :Y
?

Maar goed, feit blijft dat zelfs hier in de DevSchuur toch regelmatig van die opmerkingen langskomen die maken dat 'vrouwen worden echt wel als gelijkwaardig gezien' niet echt geloofwaardig overkomt.

(Geen idee wat nou de oorspronkelijke context van die refs was, maar wat mij betreft.. laat zowel de termen als SJW als de flauwe geintjes over hoe vrouwen altijd gelijk willen hebben of hoe mannen de weg niet willen vragen maar lekker bij de deur, wordt het een stuk gezelliger van vind ik. Doe dan gewoon nog eens een spaces are better than tabs-iteratie ofzo. Ook vrij zinloos, maar zonder alle negatieve maatschappelijke connotaties.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

?

Maar goed, feit blijft dat zelfs hier in de DevSchuur toch regelmatig van die opmerkingen langskomen die maken dat 'vrouwen worden echt wel als gelijkwaardig gezien' niet echt geloofwaardig overkomt.

(Geen idee wat nou de oorspronkelijke context van die refs was, maar wat mij betreft.. laat zowel de termen als SJW als de flauwe geintjes over hoe vrouwen altijd gelijk willen hebben of hoe mannen de weg niet willen vragen maar lekker bij de deur, wordt het een stuk gezelliger van vind ik. Doe dan gewoon nog eens een spaces are better than tabs-iteratie ofzo. Ook vrij zinloos, maar zonder alle negatieve maatschappelijke connotaties.)
SJW's zijn geen feministen. Het is geen negatieve term. En jij kan er ook wel voor door als ik het zo lees... :+

Devschuur is geen 'safe space'. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Firesphere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:43:
[...]
Social Justice Warriors? Klinkt niet echt logisch :|
Een site die je als je wilt zou kunnen opvatten als vrouw onvriendelijk. En het woordje "smaad", wat mij dan zou kunnen doen lijken alsof dat een oordeel van de andere kant van het linkje was op voorgaande, waarbij men kennelijk selectief is in de soort humor die men apprecieert.
Dan lijkt het mij toch niet geheel onwaarschijnlijk dat daar iets of iemand (voorzichtig zijn) die je zo je wil in het hokje van de SJWs zou kunnen stoppen.
En daar ze zelf graag allerhande hokjes bedenken en je erin stoppen waar je bij staat, naja op het wc-hokje na dan, dat moet persé dan weer gedeeld worden, lijkt me dat prima te billijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:59:
[...]

SJW's zijn geen feministen. Het is geen negatieve term.
SJW is heel nadrukkelijk wel een negatieve term.
Devschuur is geen 'safe space'. :W
Dat blijkt, maar waarom is het idee dat je fatsoenlijk met elkaar om zou gaan iets waarop zo neergekeken wordt? Er zijn wel vaker van die zaken onderling waarvan ik helemaal niet de indruk heb dat de betrokkenen daardoor echt een leukere dag hebben.

Daarnaast verbaast het me keer op keer hoe verbeten toch redelijk wat mannen reageren als je impliceert dat er nog steeds iets als seksisme bestaat, en dat het niet echt als positief gezien wordt. Als het dan toch geen safe space is, hou dan ook op met die fabeltjes dat seksisme wel bezworen is, en dat er heel normaal en respectvol met vrouwen omgegaan wordt. Da's overduidelijk niet zo. De clichés tieren welig, net als de flauwe grappen, en 'daar moet je maar tegen kunnen' is niet een gelijkwaardige omgang want als het wel gelijkwaardig was, zou je samen bepalen wt een aanvaardbare omgang is.
Dan kom je dus al snel uit bij 'wij (mannen) zijn de meerderheid en wij bepalen dat dit een prima omgang is met elkaar, en daar heb je je dan maar bij aan te sluiten' - en dat kan, maar da's dus een schoolvoorbeeld van niet gelijkwaardigheid. Die ongelofelijk gelijkwaardige tolerante wereld die regelmatig geschetst wordt, die blijkt in de praktijk toch echt een tikkeltje minder rooskleurig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:21:
[...]

SJW is heel nadrukkelijk wel een negatieve term.
Mensen noemen zichzelf ook SJW. Hebben die dan een hekel aan zichzelf? :+
[...]

Dat blijkt, maar waarom is het idee dat je fatsoenlijk met elkaar om zou gaan iets waarop zo neergekeken wordt? Er zijn wel vaker van die zaken onderling waarvan ik helemaal niet de indruk heb dat de betrokkenen daardoor echt een leukere dag hebben.
Ik heb niet veel onfatsoenlijks voorbij zien komen. Hooguit een woordje dat iemand niet zo leuk vindt... Zolang het geen scheldwoorden zijn of zwaar beledigend is, moet je er maar mee leven.
Daarnaast verbaast het me keer op keer hoe verbeten toch redelijk wat mannen reageren als je impliceert dat er nog steeds iets als seksisme bestaat, en dat het niet echt als positief gezien wordt. Als het dan toch geen safe space is, hou dan ook op met die fabeltjes dat seksisme wel bezworen is, en dat er heel normaal en respectvol met vrouwen omgegaan wordt. Da's overduidelijk niet zo. De clichés tieren welig, net als de flauwe grappen, en 'daar moet je maar tegen kunnen' is niet een gelijkwaardige omgang want als het wel gelijkwaardig was, zou je samen bepalen wt een aanvaardbare omgang is.
Dan kom je dus al snel uit bij 'wij (mannen) zijn de meerderheid en wij bepalen dat dit een prima omgang is met elkaar, en daar heb je je dan maar bij aan te sluiten' - en dat kan, maar da's dus een schoolvoorbeeld van niet gelijkwaardigheid. Die ongelofelijk gelijkwaardige tolerante wereld die regelmatig geschetst wordt, die blijkt in de praktijk toch echt een tikkeltje minder rooskleurig te zijn.
Dit beschouw ik maar als een algemene rant ipv een reactie op mij. Voel me dan ook niet geroepen om hier op in te gaan. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:23
Meh, gelijkwaardigheid bestaat niet IMO. En dat komt van beide kanten.
In ons IT wereldje heb je als de man het referentiepunt, maar zodra het over kinderen gaat bijvoorbeeld ben je als man feitelijk tweederangs burger. Tenzij je driedubbelduidelijk laat zien dat je een ongelooflijk metrotype bent wat echt-echt-echt-wel om je kind geeft ofzo. En dan nog, als je dan één keer even niet de nadruk legt op dat je wellicht nog een verborgen 2e X-chromosoom ergens hebt hangen, dan wordt je door de kleuterjuf nog gemakkelijk genegeerd, want ach: die man komt wel mee, maar de vrouw beslist waarschijnlijk wel.
Of dat je wel mag aangeven als man dat je de vader bent (en dus allerlei verantwoordelijkheden hebt) maar je om ook zeggenschap over je kind te krijgen op je blote knietjes bij de vrouw moet bedelen om een handtekening en dat bij de rechtbank mag indienen.
[/rant]
[/charge]

En zo gaat het met alle gelijkwaardigheidsissues. Of het nou om man/vrouw, homo/hetero, blank/zwart, jong/oud of whatever gaat. Ergens heerst een de facto standaard en alles wat daarbuiten valt moet zich aanpassen. We roepen met zijn allen vrolijk dat we ons best doen om wel alles gelijkwaardig te behandelen maar de mens is nou eenmaal gewend om zich in een groep als groepslid te gedragen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk jullie mening over PHP? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Prima Hoopvol Programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoopvol, maar uiteindelijk is het kut*. :+

* niet lullig bedoeld dat woord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Nee, ik Kom Uit Tiel weliswaar, maar daar woon ik al jaren niet meer. Mijn werk komt uit Kaatsheuvel. Ik PHP dus in kuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmm wat ik in m'n schootgeworpen heb gekregen is anders meer een Kunstzinnige Uiting Tot Punctueel Hopeloos Programmeren. (qua geleverde code, alswel qua taal als je aan het proberen bent het te fixen).

Verschillen hebben vaak ook een functie (theoretisch is de evolutie theorie er toch aardig op gebouwd), streven naar een vrij absolute homogeniteit lijkt me niet echt bevoordelijk en nogal afhankelijk van de individuele context van elk geval.
De dag dat we allemaal hetzelfde zouden zijn, doen en willen lijkt me maar een enge dag.

Maar goed liever tabs en spaces .. altijd gedoe .. altijd verschillend ..dan ben ik wel benieuwd naar de uitwerking van gelijkwaardigheid tussen tabs en spaces.
Is er een Social Whitespace Warrior in de zaal ?
(ik kom uit op iets wat altijd net niet aligned, tenzij de zon en de maan goed staan en je een proportioneel fontje gebruikt.)

[ Voor 50% gewijzigd door gekkie op 05-08-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:36:
Wat is eigenlijk jullie mening over PHP? :+
Hangt er heeeeeeeeeeeel erg vanaf wie het gebruikt. Het is opzich een prima taal, maar op een of andere manier lijkt het alle slechte 'programmeurs' aan te trekken. Voor 13-in-een-dozijn webapps is het een prima keuze, zeker met een framework als Laravel of Symfony.

Maar plain-PHP apps met mysqli en procenduele code zijn meestal een drama. Al zie ik dingen als:

PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
sesion_start();

include('include/database_connect.php');
include('includes/login_check.php');

$sql = "SELECT * from table WHERE value = '" . $_GET['param'] . "'";

$result = mysqli_querie($conn, $sql);

while($row = mysqli_fetch_assoc($result)){
    echo $row['rowName'];
}

voorbij komen is opeens al mijn motivatie voor het project spoorloos verdwenen. Nu is bovenstaande niet zo heel erg, maar meestal zit je rond regel 100 tien intentlevels diep in je loopjes en if-statements waarvan niemand snapt waar ze nu percies voor zijn. En dan heb ik het nog eens over constructies als:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
$errors = [];

if(isset($_POST['param']) == false || $_POST['param'] == ""){
   $errors[] = 'param is niet ingevult!';
}

if(isset($_POST['param1']) == false || $_POST['param1'] == ""){
   $errors[] = 'param1 is niet ingevult!';
}

if(isset($_POST['param2']) == false || $_POST['param2'] == ""){
   $errors[] = 'param2 is niet ingevult!';
}

if(isset($errors[0]) == true){
   echo "<ul>";
   foreach($errors as $error){
       echo "<li>" . $error . "</li>";
   }
echo "</ul>";
}
else {
   //do shit with formdata
}

maar dan met voor >10 invoervelden en regularexpression die moeten conroleren ofdat iets een bv emailadres is.

edit:
of
1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo "<table>";
while ($row = $result->fetch_assoc()) {
      echo "<tr>";
      echo "<td>" . $row['val'] . "</td>";
      echo "<td>" . $row['val1'] . "</td>";
      //more td's
      echo  "</tr>"
}
echo "</table>";

en natuurlijk de
1
if(isset($_POST['submit']));

om te kijken ofdat een formulier is verzonden waardoor alle logica al in een if-stament staat.

/rant HBO-projectgroepjes PHPstyle

[ Voor 10% gewijzigd door RagingPenguin op 05-08-2016 16:55 . Reden: fixed ' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wat is er mis met mooie WSOD's? Want dat is eigenlijk gewoon het enige wat je gaat zien met die code. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:50:
Wat is er mis met mooie WSOD's? Want dat is eigenlijk gewoon het enige wat je gaat zien met die code. :P
Dat wordt op een gegeven moment wel een beetje eentonig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oh boy (/girl) .. met m'n huidige bril op is dat nette code.

Geen mysql ipv mysqli.
Database connect staat in een include ipv copy per file.
Zelfde voor je login check
Je indexen van je assoc arrays allemaal netjes gequote.
Er staat uberhaupt commentaar in.
Er wordt een poging gedaan tot input validatie.

Paar bugjes erin maar verder impressed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
I feel sorry for you...

En de tabs vs whitepaces: tabs aub. Laat iedereen gewoon lekker zelf instellen wat ze prettig vinden aan whitspace. Al moet je jouw code echt heel nauwkeurig gaan uitlijnen omdat het anders niet meer overzichtelijk is denk ik dat het een goed idee is als je even achterover leunt en jezelf afvraagt of je nu niet een grote wolk aan spaggeticode aan het schrijven bent. (no offence)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
This is for real .. (de rm -rf staat me nader dan de refactoring :+ )
En de tabs vs whitepaces: tabs aub. Laat iedereen gewoon lekker zelf instellen wat ze prettig vinden aan whitspace. Al moet je jouw code echt heel nauwkeurig gaan uitlijnen omdat het anders niet meer overzichtelijk is denk ik dat het een goed idee is als je even achterover leunt en jezelf afvraagt of je nu niet een grote wolk aan spaggeticode aan het schrijven bent. (no offence)
En dit hypothetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:34
RagingPenguin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:43:
I feel sorry for you...

https://www.emacswiki.org/emacs/TabsAreEvil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Eigenlijk maak je de keuze tussen alignment(spaties) en variable intentlevels(tabs). Ik denk dat de keuze persoonlijk is, zelf zie ik alignment vrij weinig gebruikt worden(hoe vaak roep je nu een functie aan met zo veel parameters dat het op 2 regels moet?) en ga ik liever voor de variable intentlevels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
RagingPenguin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:41:
[...]

Eigenlijk maak je de keuze tussen alignment(spaties) en variable intentlevels(tabs). Ik denk dat de keuze persoonlijk is, zelf zie ik alignment vrij weinig gebruikt worden(hoe vaak roep je nu een functie aan met zo veel parameters dat het op 2 regels moet?) en ga ik liever voor de variable intentlevels.
Je zit vaak vrij vlot aan je maximum line length als je die hebt door een coding guideline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:05
Moah, of je negeert alle niet belangrijke spaces gewoon compleet als editor en lijnt het gewoon altijd uit. Dan kan je het lekker zonder betekenisloze whitespace committen en zal het er ook bij iedereen goed uit zien (die een fatsoenlijke editor gebruikt dan). Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Caelorum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:49:
Moah, of je negeert alle niet belangrijke spaces gewoon compleet als editor en lijnt het gewoon altijd uit. Dan kan je het lekker zonder betekenisloze whitespace committen en zal het er ook bij iedereen goed uit zien (die een fatsoenlijke editor gebruikt dan). Prima toch?
En wat is een niet belangrijke space?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:53:
[...] En wat is een niet belangrijke space?
Spaces die niet van invloed zijn op de werking van de code???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Caelorum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:57:
[...]

Spaces die niet van invloed zijn op de werking van de code???
Dan kunnen we ook functienamen afkorten naar 1 letter. en je hebt niet altijd een IDE die het voor je kan uitlijnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ealanrian op 05-08-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:58:
[...] Dan kunnen we ook functienamen afkorten naar 1 letter[...]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? 8)7
[...] en je hebt niet altijd een IDE die het voor je kan uitlijnen.
Dat zei ik zelf toch ook al???

Echt, gaan we nu ook nog hebben over de talen waarbij whitespace altijd van belang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Enter Python!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Caelorum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? 8)7

Dat zei ik zelf toch ook al???

Echt, gaan we nu ook nog hebben over de talen waarbij whitespace altijd van belang is?
Die namen hebben toch ook geen toegevoegde waarde? In een fatsoenlijke editor kan je er gewoon door heen klikken.
Sorry over heen gelezen. En python negeer ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:08:
[...]
Die namen hebben toch ook geen toegevoegde waarde? In een fatsoenlijke editor kan je er gewoon door heen klikken. [...]
Ah en dan de editor namen laten genereren? Nee, dank je ^^ Ik heb nog wel hoop dat het uitlijnen goed gaat. Dat lukt ze nu ook aardig, maar namen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Caelorum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Ah en dan de editor namen laten genereren? Nee, dank je ^^ Ik heb nog wel hoop dat het uitlijnen goed gaat. Dat lukt ze nu ook aardig, maar namen?
En nieuw lines dan? die zijn ook overbodig. Zou een IDE ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16

RayNbow

Kirika <3

Namen? Pfft... je moet gewoon programmeren dat het opgeven van een type al informatief genoeg is.

Ik bedoel, iedereen snapt toch meteen (a -> b -> c) -> b -> a -> c?

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
RayNbow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:20:
Namen? Pfft... je moet gewoon programmeren dat het opgeven van een type al informatief genoeg is.

Ik bedoel, iedereen snapt toch meteen (a -> b -> c) -> b -> a -> c?

:+
Hohoho dat is teveel whitespacing. (a->b->c)->b->a->c moet het dan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Is de statusquo nu iets van:
PHP is kut
Python laten we maar buiten beschouwing
Brainfuck + IDE is de toekomst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
waarom niet direct
abcbac

die pijltjes en haakjes snapt iedereen ook wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
gekkie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:26:
PHP is kut
Wat is het type aanwijsapparaat wat een Devschuur bewoner gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
gekkie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:26:
PHP is kut
Aardige opsomming. Ik denk dat we met z'n alle maar moeten overstappen naar Malbolge. Ik bedoel bij
 ('&%:9]!~}|z2Vxwv-,POqponl$Hjig%eB@@>}=<M:9wv6WsU2T|nm-,jcL(I&%$#"
 `CB]V?Tx<uVtT`Rpo3NlF.Jh++FdbCBA@?]!~|4XzyTT43Qsqq(Lnmkj"Fhg${z@>

heb je helemaal geen whitespaces nodig :+

PS.
codevoorbeeldje doet hetzelfde als
PHP:
1
echo "hello world";

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 05-08-2016 19:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:18:
[...]
En nieuw lines dan? die zijn ook overbodig. Zou een IDE ook moeten kunnen.
Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RagingPenguin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:27:
waarom niet direct
abcbac

Nee, die zijn wel van belang, maar we kunnen de haakjes weglaten als we postfixnotatie gebruiken: a b c → → b a c → → →

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
RagingPenguin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:27:
waarom niet direct
abcbac

En als je aan ascii niet genoeg hebt om je variabelen te noemen, dan is er een hele UTF8 of UTF16 om aan elkaar te rijgen.

(Hmmm, tough call. Enerzijds: ghost-emoji als functiesymbool! Anderzijds: RTL-mark.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
incaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:00:
[...]

En als je aan ascii niet genoeg hebt om je variabelen te noemen, dan is er een hele UTF8 of UTF16 om aan elkaar te rijgen.

(Hmmm, tough call. Enerzijds: ghost-emoji als functiesymbool! Anderzijds: RTL-mark.)
dat is eens een goed idee!

Thread.sleep -> :z
catch -> :(
if -> :?
Exeption -> 8)7
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nah moeten ze het eerst maar eens eens worden over de pistooltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Aangezien iedere taal meer dan genoeg mogelijkheden geeft om jezelf in de voet te schieten zonder geweren, denk ik dat we het daar prima over eens kunnen worden, lekker laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:20:
Aangezien iedere taal meer dan genoeg mogelijkheden geeft om jezelf in de voet te schieten zonder geweren, denk ik dat we het daar prima over eens kunnen worden, lekker laten :)
Naja dat is nou net het probleem met een taal op basis van unicode en emoji's .. want waarmee schiet je jezelf dan ... een waterpistool of een revolver (jachtgeweer is kennelijk al uit de strijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Daar ben ik momenteel mee bezig. Maar ik vind het toch gewoon niet lekker lezen. Zeker als er ook witregels in een functie gebruikt worden.
Maargoed; even een paar maanden testautomatiseren en "een nieuwe taal" leren. Dan weer terug naar het echte werk.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
gekkie schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Naja dat is nou net het probleem met een taal op basis van unicode en emoji's .. want waarmee schiet je jezelf dan ... een waterpistool of een revolver (jachtgeweer is kennelijk al uit de strijd).
Is het je bedoeling om een aanleiding te vinden voor een pro-gun-spinoff? Weinig behoefte aan namelijk. Zo goed werkt de normalisering van geweld volgens mij niet in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
SPee schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Daar ben ik momenteel mee bezig. Maar ik vind het toch gewoon niet lekker lezen. Zeker als er ook witregels in een functie gebruikt worden.
Maargoed; even een paar maanden testautomatiseren en "een nieuwe taal" leren. Dan weer terug naar het echte werk.
Ik ben er al een paar maanden mee bezig. Mij maakt het niet zo veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:43:
[...]
Is het je bedoeling om een aanleiding te vinden voor een pro-gun-spinoff? Weinig behoefte aan namelijk. Zo goed werkt de normalisering van geweld volgens mij niet in de wereld.
Nee, maar een pistool een pistool laten zijn zou wat mij betreft nog wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Tenzij je denkt dat als je een emoji veranderd van lijkend op een pistool naar een waterpistool, dat vervolgens alle echte pistolen subiet veranderen in waterpistolen.
Maar goed uberhaupt is die algehele plaatjes kermis van emoji een tikkie doorgeslagen, zelf had ik het net zo lief gewoon zonder plaatjes bij een ;-) gehouden. Maar goed vooruitgang en de visueel ingestelde mens hebben anders beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

WTF waar gaat het in hemelsnaam over :?
Jezelf met taal met een waterpistool in de voet schieten? :?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
F.West: is een mix van http://www.thealmightygur...ootYourselfInTheFoot.html en http://www.wired.com/2016...-big-political-statement/ - en dat dan samengebracht door het idee om emoji als functienamen en variabelen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik wil op GoT een "Henk met Minigun" emoticon. Dan kan ik tenminste zwaar geschut inzetten als er weer iemand roept dat friet lekkerder is dan patat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Skyaero schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:11:
Ik wil op GoT een "Henk met Minigun" emoticon. Dan kan ik tenminste zwaar geschut inzetten als er weer iemand roept dat friet lekkerder is dan patat.
Let wel op dan, straks krijg je nog een patat(je) oorlog!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zolang de patatten maar goed gefrituurd zijn hoeven ze niet onder te doen voor frites :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Frietje oorlog ftw!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Hier op de camping alleen wifi zonder beperkingen bij de kantine. Kijken of ik ergens een p2p op kan zetten. Ik ben echte nerd dus ik heb hardware meegenomen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:45:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Goeiemorgen * ElkeBxl neemt een grote tas koffie

Need coffee... Didn't sleep much, way too tired...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is het alweer tijd voor een nieuwe meetup? Ik heb wel zin in een Lomo!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
ElkeBxl schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:02:
[...]

Goeiemorgen * ElkeBxl neemt een grote tas koffie

Need coffee... Didn't sleep much, way too tired...
Ik heb een jong zoontje, maar hoe heet jouw excuus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:14:
Is het alweer tijd voor een nieuwe meetup? Ik heb wel zin in een Lomo!
Wanneer ben je in NL dan? Dan zorgen we wel dat het past :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ger schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Ik heb een jong zoontje, maar hoe heet jouw excuus? ;)
27,5km hike in de Ardennen gedaan gisteren :) Mijn excuus heet Namur :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

27,5km hike in de Ardennen gedaan gisteren :) Mijn excuus heet Namur :p
Ik mis de foto ervan op je blog ;) Zoals ze zeggen, no pics, no proof

[ Voor 7% gewijzigd door azerty op 08-08-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:26:
[...]

Ik mis de foto ervan op je blog ;) Zoals ze zeggen, no pics, no proof
Beetje geduld, ik update het vanavond :) Ik was te moe om het gisteren nog te doen en vanochtend geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Beetje geduld, ik update het vanavond :) Ik was te moe om het gisteren nog te doen en vanochtend geen tijd.
Ik kijk er al naar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
azerty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Of hij komt naar Nederland bij de volgende meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:23:
[...]

Dat wordt niet voor mei. Ik ga echt niet een NZ zomer skippen om in de koude sneeuw en regen naar een meetup te gaan!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:07:
[...]

Dat wordt niet voor mei. Ik ga echt niet een NZ zomer skippen om in de koude sneeuw en regen naar een meetup te gaan!
Kom je niet even voor 1 meetup op en neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Kom je niet even voor 1 meetup op en neer?
Beetje duur geintje voor 1 dag he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Zijn wij dat niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verdient daar bakken met geld, maar dat heeft ie weer niet voor ons over...... -O-

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.careerwise.nl/wp-content/uploads/2014/10/klassecontact-teamkpn-rotcyp-careerwise-560x400.png

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zit daar ook een geursensor in? Kunnen we hem laten ruiken hoe lekker die Lomo wel niet is })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

[...]

Ik kwam toevallig met het zoeken naar tickets naar Australie of Nieuw Zeeland deze tickets tegen: https://nl.pepper.com/aan...84-met-thai-airways-26440
Het hoeft dus niet heel duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:51:
Verdient daar bakken met geld, maar dat heeft ie weer niet voor ons over...... -O-
Ik heb't wel voor jullie over hoor. Alleen niet als het hier zomer is!
CodeIT schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Ik kwam toevallig met het zoeken naar tickets naar Australie of Nieuw Zeeland deze tickets tegen: https://nl.pepper.com/aan...84-met-thai-airways-26440
Het hoeft dus niet heel duur te zijn.
Ik sla dat aanbod maar af. Ziet er niet erg betrouwbaar uit, ik vlieg liever Singapore o.i.d., dan weet ik dat ik service krijg.
Plus, het staat er al "waarschijnlijk een prijsfout". Geen zin in dat gezeik, ik ben niet zo iemand die gaat lopen miepen "want het stond er toch?!!oneelevenonetwothree!@"

[ Voor 56% gewijzigd door Firesphere op 08-08-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Zit daar ook een geursensor in? Kunnen we hem laten ruiken hoe lekker die Lomo wel niet is })
Ach, ik ga hier elke 2 weken met het team naar Cin Cin. Ik vind het prima :) (Hoewel geen Lomo :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus vandaag op HWI het verwijt gekregen dat iedereen die alleen maar Java of Swift programmeert in hokjes denkt en dat het onze schuld is dat MS Mobile niet verkocht wordt en dat het onze schuld is dat er verschillende programmeertalen zijn, dat wij de oorzaak zijn van het falende appaanbod in de MS store en dat we Windows haters zijn. En dat we een kankergezwel zijn waar Microsoft developers korte metten mee gaan maken.

De discussie begon over die nieuwe PortSoftware waarmee je Chrome extensies kan porten naar Edge. Waar ik de zere vinger legde op het feit dat er erg weinig native ontwikkelaars zijn voor bepaalde MS platformen en dat ze dus met software komen om apps en extensions te kunnen porten.

Wat is er gebeurt met recht voor ieder om zn eigen favoriete platform te hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Wiens verantwoordelijkheid is het om WP apps te verkopen aan opdrachtgevers: die van de devs of de salesafdeling?

Al worden er WP apps verkocht gaan de devs er vanzelf voor ontwikkelen. Zo exotische is C# nu ook al weer niet.

(en anders word Xamarin of ionic wel populair)

[ Voor 9% gewijzigd door RagingPenguin op 08-08-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Het probleem is dat 'wij' geen gratis apps maken die populair worden op Windows Phone. Ik ben zelf vorige week ook van Windows Phone afgestapt aangezien Microsoft totaal niet duidelijk is of niet goed communiceert over de plannen voor het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Iemand is blijkbaar een klein beetje heel erg gefrustreerd dat hij geen droog brood kan verdienen met zn Windows Phone Apps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal programmeertalen gehad en Swift is voor mij persoonlijk het fijnst het is mn favoriet. Hiervoor was dat Python. Ik vind het alleen schokkend dat "ik" als "Swift developer" dus de schuld krijg van het falen van het MS Mobile platform.

@dcm360
Ik ben niet gefrustreerd hoor, ben alleen verbaasd dat iedereen die dus een eigen favoriete taal heeft en geen Visual Studio of Xamarin gebruikt dus in hokjes denkt en een kankergezwel is. Meer niet.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:11:
Ik ben niet gefrustreerd hoor, ben alleen verbaasd dat iedereen die dus een eigen favoriete taal heeft en geen Visual Studio of Xamarin gebruikt dus in hokjes denkt en een kankergezwel is. Meer niet.....
Dat zijn fanboys voor je... Alleen mensen die in hun hokje zitten zijn goed, de rest is slecht. Gelukkig wordt het WP en BB gezeik op T.net wel steeds minder nu beide systemen falende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
SourceTree... matig stuk software -O-

(gebaseerd op 5 minuten gebruik waarin ik 2 inconsistente dialoogvensters kreeg en 1 appcrash)

[ Voor 56% gewijzigd door Alex) op 08-08-2016 16:51 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:50:
SourceTree... matig stuk software -O-

(gebaseerd op 5 minuten gebruik waarin ik 2 inconsistente dialoogvensters kreeg en 1 appcrash)
Maar wat is het alternatief (en zeg niet command line :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:54
Enige alternatieve tooling die er enigszins bruikbaar uitziet is GitKraken, maar dan vind ik ST in dagelijks gebruik toch iets duidelijker.

Helaas nog geen andere goede tooling gevonden die beter is dan ST, aangezien ik er graag afstand van zou willen nemen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Megamind schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Maar wat is het alternatief (en zeg niet command line :P).
CLI mag wel? ;) Zelf heb ik een tijdje hg workbench gebruikt, werkte opzich aardig. Persoonlijk ga ik liever voor de oldskool cli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik gebruik Git Tower (Mac), sinds kort is er ook een Windows Beta beschikbaar, voor de Mac vind ik het een fijne client met de Windows versie heb ik geen ervaring.

https://www.git-tower.com/p/windows-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon de Github desktop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:42:
Waarom gebruik je niet gewoon de Github desktop??
Wie zegt dat hij Github gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
RagingPenguin schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:24:
[...]

Dat zijn fanboys voor je... Alleen mensen die in hun hokje zitten zijn goed, de rest is slecht. Gelukkig wordt het WP en BB gezeik op T.net wel steeds minder nu beide systemen falende zijn.
Je dacht, 'goed voorbeeld doet goed volgen' in het tonen van een open houding? ;)

Ik vind het in elk geval geen goede zaak dat het aanbod zo verschraalt. Alle grote partijen hebben keer op keer op keer getoond dat ze misbruik maken van dominante marktposities. Alleen daarom al vind ik dat er meer partijen moeten blijven, nog los van dat ik Windows Phone in een aantal opzichten fijn vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
incaz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:15:
Je dacht, 'goed voorbeeld doet goed volgen' in het tonen van een open houding? ;)
Begrijp me goed, met gezeik bedoelde ik enkel en alleen het fanboy gedrag dat @Granata beschreef. Reviews en nieuwsartikelen over WP, BB en andere 'aternatieve' platformen zie ik graag verschijnen, net als ontopic en inhoudelijke discussies. Helaas schijnen het laatste nogal moeilijk te zijn voor fans van kleine platformen...
Ik vind het in elk geval geen goede zaak dat het aanbod zo verschraalt. Alle grote partijen hebben keer op keer op keer getoond dat ze misbruik maken van dominante marktposities. Alleen daarom al vind ik dat er meer partijen moeten blijven, nog los van dat ik Windows Phone in een aantal opzichten fijn vind werken.
Agreed, het liefste zie ik cross-os platforms groot worden zoals Xamarin en Cordova (en alles wat daar vanaf is geleid). Dan kunnen kleine spelers heel wat makkelijker op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Of men gaat wat meer web apps maken waar mogelijk, zodat we gewoon een browser kunnen gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Cordava is eigenlijk een webapp, maar dan in een 'browser' die net iets meer API's ondersteund :) En met Ionic ziet het er ook nog eens uit als native :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Jan_V schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:15:
Enige alternatieve tooling die er enigszins bruikbaar uitziet is GitKraken, maar dan vind ik ST in dagelijks gebruik toch iets duidelijker.

Helaas nog geen andere goede tooling gevonden die beter is dan ST, aangezien ik er graag afstand van zou willen nemen.
Deel je mening over SourceTree, maar SmartGit is een stuk beter.

(Behalve interactive rebasen - dat krijgt echt geen enkele tool goed voor elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RayNbow schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:46:
Of men gaat wat meer web apps maken waar mogelijk, zodat we gewoon een browser kunnen gebruiken. :+
Maarja ze (in iedergeval Apple lijkt het) hebben ook wel door dat dat niet opschiet qua verdien model.
(gezien de snelheid waarmee ze features als webworkers etc implementeren in safari, geen andere browser engines toestaan etc. (uiteraard verpakt in andere argumentatie))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Wie zegt dat hij Github gebruikt?
Geen idee dat was eigenlijk een verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:40:
[...]

Geen idee dat was eigenlijk een verwachting.
Niks mis met Bit Bucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook gewoon beide. Maar eigenlijk iedere Developer die ik ken gebruikt exclusief Github vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat dat een gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:51:
[...]

Ik gebruik ook gewoon beide. Maar eigenlijk iedere Developer die ik ken gebruikt exclusief Github vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat dat een gegeven is.
Professioneel Bitbucket, persoonlijk Github. Voor sommige aspecten van het professionele wel naar Github, voornamelijk voor de Microsoft/Azure repos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De Github client schijnt anders ook gewoon te werken op git-repositories die niet op Github staan. Hoe dat werkt kan ik echter niet uit eerste hand zeggen, aangezien de Github client geen linux-versie heeft. Overigens gebruik ik meer GitLab dan GitHub :)
Pagina: 1 ... 83 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)