We are shaping the future
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ziet er goed uit.Sardaukar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:04:
[...]
Deel je mening over SourceTree, maar SmartGit is een stuk beter.
(Behalve interactive rebasen - dat krijgt echt geen enkele tool goed voor elkaar).
*downloading*
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mensen verwachten tegenwoordig ook voor alles een appRayNbow schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:46:
Of men gaat wat meer web apps maken waar mogelijk, zodat we gewoon een browser kunnen gebruiken.

Maak gewoon een app die de browser start.hellum schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:29:
[...]
Mensen verwachten tegenwoordig ook voor alles een app, wij zijn hier uiteindelijk ook gezwicht en begonnen met het ontwikkelen van een app.
(Of in het geval van een Windows app, maak een hosted web app. Done.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
twitch.tv heeft nu ook stackoverflow bereikt?
HeapSpaceFullExceptiongekkie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:47:
[...]
Wat was haar probleem, "-ENOSPACE" in assets folder ?
[ Voor 28% gewijzigd door Skyaero op 09-08-2016 14:27 ]
Tijd om te rebranden naar bustoverflow?Skyaero schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:26:
[...]
twitch.tv heeft nu ook stackoverflow bereikt?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dat moet je ook gewoon met de commandline doenSardaukar schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:04:
[...]
Deel je mening over SourceTree, maar SmartGit is een stuk beter.
(Behalve interactive rebasen - dat krijgt echt geen enkele tool goed voor elkaar).
Nothing to see here!

1
2
| | 87 | 2016-08-08 16:07:12 | 81.246.77.190 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\'); DROP TABLE users; -- | 0 | | 88 | 2016-08-08 16:07:16 | 81.246.77.190 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\'); DROP TABLE users; -- | 0 | |
Maar 't werkt niet
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dat doe ik dan ook. Ik geef ook cursussen Git en dan is het wel handig dat ik weet wat voor tooling er op de markt is.Rutix schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:00:
[...]
Dat moet je ook gewoon met de commandline doen.
Meestal gebruik ik SmartGit voor het eenvoudige commit en branche werk. Interactief rebasen, git bisect en zo is allemaal nog commandline werk. Maar goed, daar heb je dan ook nog PoshGit voor.
Lijkt iemand ook gewoon vanaf zijn werk in Belgie geprobeerd te hebben. Die domme belgen ookBarreljan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:06:
men blijft ook proberen hé![]()
code:
1 2 | 87 | 2016-08-08 16:07:12 | 81.246.77.190 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\'); DROP TABLE users; -- | 0 | | 88 | 2016-08-08 16:07:16 | 81.246.77.190 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\'); DROP TABLE users; -- | 0 |
Maar 't werkt niet

Ik moet ook alles zelf doen. Laat ik het maar sociaal doen dan:

At your service:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wtf, is dat Jimmy Carr?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
@Elke: zo te zien wel ja
[ Voor 67% gewijzigd door Tjolk op 11-08-2016 11:08 ]
En toch blij dat ik niet alle sociale media logo dingen herken
[ Voor 21% gewijzigd door gekkie op 11-08-2016 12:01 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 31% gewijzigd door mbarie op 11-08-2016 13:01 ]
Ik heb zojuist 3 uur werk van een collega weggegooid (geen back-up van).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Demo als in Demonstrate?
of Demo als in Demolition?
Blijkt na het publishen dat de Build Action van die view op None staat, in plaats van Content. Dus die werd mooi niet meegenomen in de output-directory.
Eigenlijk eerder sprintdemonstration/review.Ryur schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:42:
[...]
Demo als in Demonstrate?
of Demo als in Demolition?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Heb je dan uiteindelijk een build dan kan je eindeloos gaan debuggen omdat de optimizer de helft van je types ten onrechte wegoptimaliseert, reflectie niet of niet goed werkt, lambda's kapot gaan, Linq queries failen, etc. etc. etc. Performance is ook vaak om te huilen omdat alle normaal geJITte code nu ineens geinterpreteerd wordt.
We hebben hier een werkende debug build en zijn al drie weken bezig om de fouten eruit te krijgen om het in de store te kunnen plakken. Een groot deel van die tijd wordt besteed met het staren naar de compilers.... man man man wat een rotzooi en onbegrijpelijke designkeuzes.
Ondertussen heeft de klant de vraag gesteld of het wellicht handig is om ook android / IOS versies te maken, omdat de lumia's die ze nu hebben wel eens de laatste windows phones kunnen zijn. Ik ben in staat om de hele boel in een paar weekenden te porten om van deze hel af te zijn.
Verwijderd

Die gaat ook een keer piepen natuurlijk ;-) En voor mensen die geen ervaring hebben met UWP. Release apps worden gebuild met de optie:Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:35:
40 minuten playstationen of iets dergelijks. En de klok loopt door... Geef mij zo'n klant!
Compile with .NET Native tool chain
Daarbij wordt de IL code van Roslyn naar native code geprecompiled. Dit is een requirement voor Store Apps. Die laatste stap kost nogal wat kracht en geheugen en levert allerlei problemen op. De JIT compiler kan niet meer aangesproken worden vervolgens binnen die App. Dit heeft tot gevolg dat gejitte code (Linq, generics, etc) soms geinterpreteerd ipv gecompileerd wordt, met alle gevolgen van dien.
leesvoer voor de vrijdagmiddag ;-)
https://blogs.windows.com...-platform-uwp-developers/
[ Voor 7% gewijzigd door __fred__ op 12-08-2016 16:44 ]
Van het artikel dat je aanhaalt: MSDN: Debugging .NET Native Windows Universal Apps | Microsoft Application Li...__fred__ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:30:
[...]Heb je dan uiteindelijk een build dan kan je eindeloos gaan debuggen omdat de optimizer de helft van je types ten onrechte wegoptimaliseert, [...]
Maar ook 1 die ik dacht door de store wordt gedaan. Het zelf doen is alleen nodig voor het testen en dan kan je die optimalisaties wel weglaten.__fred__ schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:43:
[...]Dit is een requirement voor Store Apps. [...]
En dat is ook het issue. De native versie draait zo significant anders waardoor je wel MOET testen. En dan zijn recompiles van 10 minuten echt niet cool (voorlopig alleen x86, dat compileert het snelst en heb de hoop dat x64 en ARM dan ook goed zijn).Caelorum schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:03:
[...]
Van het artikel dat je aanhaalt: MSDN: Debugging .NET Native Windows Universal Apps | Microsoft Application Li...
[...]
Maar ook 1 die ik dacht door de store wordt gedaan. Het zelf doen is alleen nodig voor het testen en dan kan je die optimalisaties wel weglaten.
Overigens komen we de ene na de andere bug tegen in EF Core in native mode, dus we zijn niet de enige die hun native code niet (goed) getest hebben. Ik ben toch bang dat de RTT mogelijkheden van .net, Reflection.Emit, Lambda's etc. gewoon slecht combineren met de uitgangspunten van UWP en dat we nu het slechtste van twee werelden hebben.
Ik wil de app niet op m'n Android, omdat je anders elke twee, drie dagen een totaal irrelevante notificatie krijgt als je 'm zo lang niet geopend hebt. "Pietje heeft een foto geüpload", terwijl ik Pietje nooit spreek. Gewoon om je naar de app te lokken, en dat is niet uit te zetten. Daarnaast, battery drain door continu achtergrondverkeer.
Dus áls ik Facebook al bezoek, doe ik dat met de mobiele site. Deze is t-r-a-a-g, je kunt er niet zoomen, en het ergste: als je over je wall scrollt, een post aanklikt om te lezen en vervolgens weer op Back klikt, moet de hele wall tot aan dat punt opnieuw worden geladen, wat naarmate je lager op je wall komt langer duurt. Als je tien pagina's naar beneden bent gescrolld, kun je tien seconden wachten totdat je weer beeld hebt.
Zojuist ontdekte ik dat je bij het typen van een reactie tegenwoordig de cursor niet meer kunt bedienen. Je kunt niet op een woord eerder in een al geschreven zin klikken om dat aan te passen of te verwijderen, je moet backspace ingedrukt houden om alles te verwijderen tot het punt dat je wil wijzigen.

Ook kun je niet chatten op de mobiele site. Als je op de chatknop klikt, word je omgeleid naar de Store om de Messenger-app te downloaden. Dacht 't niet, dus dan de site maar in Desktop-modus openen. Je moet wel volledig uitzoomen, anders valt het chatscherm achter het "online"-panel, maar dan ... wordt ieder met Swype getypt woord meerdere malen herhaald:

Weet je wat, Facebook: bekijk het maar.
[/softwarerant]
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2016 11:23 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hehe, die ken ik. Echter heb ik die ook gezien wanneer ik op andere plekken. Ben echt in staat om een pre-commit hook te schrijven die telkens mijn project files om mijn vraagt of ik wel verdomd zeker ben dat ik <none .... /> wil doen.CodeCaster schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:24:
Ik laat ReSharper me weer eens helpen. In een nieuwe MVC-controller laat ik door ReSharper de view aanmaken door te Alt-Enteren op de return View(). Prima, dat lijkt te werken.
Blijkt na het publishen dat de Build Action van die view op None staat, in plaats van Content. Dus die werd mooi niet meegenomen in de output-directory.
Overigens heb (lees "wil") ik nooit begrepen waarom er een <none ... /> bestaat. Als je niks met het bestand doe dan wil ik het ook niet in mijn IDE zien. Then again... "Show All Files" staat bij mij standaard aan..

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
On that note. Hoe blij zijn jullie met mensen die zo blindelings vertrouwen op de IDE, in plaats van zelf na te denken?CodeCaster schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:24:
Ik laat ReSharper me weer eens helpen. In een nieuwe MVC-controller laat ik door ReSharper de view aanmaken door te Alt-Enteren op de return View(). Prima, dat lijkt te werken.
Ik ben op vakantie. Geen koffie dusGer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:47:
Azerty, waar blijft verdorie die koffie?
Ik moet ook alles zelf doen. Laat ik het maar sociaal doen dan:
[afbeelding]
Wat bedoel je hiermee? Als er functionaliteit in een IDE of plugin daarvan zit om bepaalde veelvoorkomende, repetitieve handelingen met één druk op de knop automatisch uit te voeren, mag je er toch op vertrouwen dat dat goed werkt?Firesphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
On that note. Hoe blij zijn jullie met mensen die zo blindelings vertrouwen op de IDE, in plaats van zelf na te denken?
[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2016 14:25 ]
Ik doel op de groep mensen, die eigenlijk geen idee hebben wat ze doen, maar omdat de IDE zegt dat een bepaalde optie/actie/integratie doet wat ze willen, blindelings de gesuggesteerde implementatie toepassen.CodeCaster schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:22:
[...]
Wat bedoel je hiermee?Als er functionaliteit in een IDE of plugin daarvan zit om bepaalde, repetitieve handelingen met één druk op de knop automatisch uit te voeren, mag je er toch op vertrouwen dat dat goed werkt?
Die mensen moeten terug naar school.Firesphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:26:
[...]
Ik doel op de groep mensen, die eigenlijk geen idee hebben wat ze doen, maar omdat de IDE zegt dat een bepaalde optie/actie/integratie doet wat ze willen, blindelings de gesuggesteerde implementatie toepassen.
Ik heb gewoon geen zin om bij het aanmaken van een nieuwe MVC-actionmethod op zoek te gaan naar de bijbehorende Views-map, daarop te rechtsklikken, te kiezen voor New View... en dan de naam van de zojuist aangemaakte action nogmaals op te geven. Dat kan prima geautomatiseerd worden, en als je weet hoe het moet, mag dat ook.
Als je niet weet welke functionaliteit er achter een IDE-knop zit, moet je eraf blijven tot je het wel snapt.
Mooie framing, mooi false dichotomyFiresphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
On that note. Hoe blij zijn jullie met mensen die zo blindelings vertrouwen op de IDE, in plaats van zelf na te denken?
(Ik weet niet wat er na te denken valt over het zetten van properties - het is meer iets dat vooral tijd kost. En dan is de rekensom simpel: als het fixen van incidentele foute aannames van de IDE minder tijd kost dan al die dingen zelf uitschrijven en nalopen, is het een win

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Het hangt er erg vanaf. Ik heb vaak genoeg code gezien van beginnende java mensen omdat ik het inleidende vak ervoor heb gegeven.Firesphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
Die komen er achter dat zo'n IDE veel voor je kan doen, maar laten zich vervolgens erg leiden door het ding. Dus als de IDE zegt: "dit compiled niet want je roept iets niet statics aan vanuit static, dus maak deze functie maar static" gaan die mensen alles static maken omdat ze alles aanroepen vanuit hun main, in plaats van een instantie van het object te maken en die dan te gebruiken om de methodes aan te roepen. Dat is gewoon niet goed en met die mensen ben ik dan ook niet blij.
Gelukkig is het dan wel zo dat als je het uitlegt ze het vaak wel (zeggen) te snappen en vervolgens zie je het ook niet meer terug.
edit: dit is natuurlijk een basic voorbeeld, maar illustreert het volgens mij wel goed
[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 13-08-2016 14:45 ]
Pfff. Niet. Zij vallen namelijk verdacht vaak in de "one-tick ponies" categorie. Als wat de IDE automatisch voor je doet moet je toch op zijn minst zelf een paar keer handmatig gedaan hebben.Firesphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
Echter ik ben dan ook het type ontwikkelaar dat rustig een halve dag naar het plafond kan staren terwijl ik mijn hoofd alle handelingen door denk om vervolgens met een uurtje tikken klaar te zijn.
Ooit had een collega het lef om te suggereren dat ik niks deed, maar die menig herzag hij snel toen we samen een bug moesten vinden. Eén keer liepen we samen de hele code door waarna ik naar het plafond ging staren en hij met de debugger door de code ging stappen. Een halfuur later had ik het probleem gelokaliseerd (een race conditie met de database) terwijl hij dat stukje code veilig had verklaard (want stappend kon het natuurlijk niet optreden). Nadat hij ik hem toch voorgesteld had om die ene fix door te voeren bleek het inderdaad opgelost. Hij begreep nu opeens waarom ik naar het plafond staarde.
Het mooiste was een paar weken later ik weer naar het plafond aan het staren was en hij wist toen dat ik een complex taak had. Gezien hij klaar was met zijn taak was vroeg hij of ik nog hulp nodig had. Met een glimlach heb ik hem verteld dat ik toen wel aan het niksen was.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Niemand weet wat nu eigenlijk de bedoeling is: What, exactly, is Documentation?. Mensen copy-pasten van MSDN en MDN: Docs is broken: Writing Docs we actually need. Maar dan voegen ze hun eigen, incorrecte uitleg toe: Incorrect information in Documentation: The Solution. Eigenlijk wil men helemaal niet de bestaande documentatie vervangen, maar "code snippets" hosten: Rename “Documentation” to “Examples”. Maar ook weer niet. Al met al is het een chaos: Documentation doesn't look good right now.
Ik ben benieuwd of het nog wat wordt.
Nee, de site is juist meesterlijk bewust kut!CodeCaster schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:18:
Ik kan niet ontkennen dat Facebook zo af en toe bijzonder knap programmeerwerk aflevert, maar man, wat is de mobiele site een ondergeschoven kindje.
Met minder moeite hadden ze enkel naar de mobiele app gelinkt en was de wereld beter af*. Maar daar zouden genoeg mensen over vallen. Dus ze maken een geniaal waardeloze klotesite, waarbij je kort de illusie hebt dat je Facebook op kan en nog net gekieteld wordt door een hint dat je iets spannends mist, maar waarbij je uiteindelijk zelf op het briljante idee denkt te komen om de app te installeren. Wat al die tijd al het plan was.
De slechte mobiele site zou zo maar een van de beste ideeen ooit van Facebook kunnen zijn.
*De echte fix zou een goede site ipv app zijn, maar dan kunnen ze je minder goed tracken een browser kan nooit zo goed zijn in het weergeven van korte tekstjes met plaatjes.
{signature}
Voutloos schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01:
[...]
Nee, de site is juist meesterlijk bewust kut!

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 13-08-2016 21:04 ]
Wat ik me ook afvraag is wat het bestaansrecht van die site is. Denk eerder dat het probleem is dat mensen geen documentatie willen leren lezen en/of schrijven. Of althans ze willen er niet voldoende tijd aan besteden. Denk dat iedereen wel eens een keer een student om hulp zien vragen op stackoverflow en hoofdschuddend gedacht van "vriend, lees de documentatie of vraag je docent om hulp"CodeCaster schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:31:
Wat een soap is dat Stack Overflow Documentation aan het worden.![]()
Niemand weet wat nu eigenlijk de bedoeling is: What, exactly, is Documentation?. Mensen copy-pasten van MSDN en MDN: Docs is broken: Writing Docs we actually need. Maar dan voegen ze hun eigen, incorrecte uitleg toe: Incorrect information in Documentation: The Solution. Eigenlijk wil men helemaal niet de bestaande documentatie vervangen, maar "code snippets" hosten: Rename “Documentation” to “Examples”. Maar ook weer niet. Al met al is het een chaos: Documentation doesn't look good right now.
Ik ben benieuwd of het nog wat wordt.
Het voelt alsof Stack Overflow Documentatie juist op die doelgroep gericht is.
Ze hadden inderdaad beter een "Stack Overflow Examples" kunnen noemen
Inderdaad een vrij goed voorbeeld waar ik een tijd geleden ook wel een paar keer in ben getrapt. Maar toen bleef ik maar zo veel dingen veranderen met het idee van "wtf am I doing" dat ik dan uiteindelijk Ctrl+Z alles had gerevert en eens ging Googlen. Aan de andere kant hebben 'onbekende' IDE features mij ook wel eens geholpen, bepaalde voorgestelde fixes maakten mijn code dan gewoon korter op een manier die ik dan nog niet kende en dan was ik echt vanGropah schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:44:
[...]
Het hangt er erg vanaf. Ik heb vaak genoeg code gezien van beginnende java mensen omdat ik het inleidende vak ervoor heb gegeven.
Die komen er achter dat zo'n IDE veel voor je kan doen, maar laten zich vervolgens erg leiden door het ding. Dus als de IDE zegt: "dit compiled niet want je roept iets niet statics aan vanuit static, dus maak deze functie maar static" gaan die mensen alles static maken omdat ze alles aanroepen vanuit hun main, in plaats van een instantie van het object te maken en die dan te gebruiken om de methodes aan te roepen. Dat is gewoon niet goed en met die mensen ben ik dan ook niet blij.
Gelukkig is het dan wel zo dat als je het uitlegt ze het vaak wel (zeggen) te snappen en vervolgens zie je het ook niet meer terug.
edit: dit is natuurlijk een basic voorbeeld, maar illustreert het volgens mij wel goed
Aan de andere kant weet ik nog wel iemand die gewoon de meest ingewikkelde LINQ-queries schreef op een heel inefficiënte manier (twintig indirecte joins wat ook met vijf kan na wat herschrijven), niet lette op padding/spacing enz en dat was gewoon een enorme bende. Aan het eind drukte hij dan een paar keer op Alt+Enter en dan was het goed in zijn ogen. Alleen... was het nog steeds heel inefficiënt en niet goed leesbaar...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik merk dit meer bij frameworks om eerlijk te zijn. Vooral bij de wat nieuwere mensen die gewoon niet weten wat er nu precies gebeurt. Er zit altijd zo'n schil omheen waardoor je soms dingen niet direct ziet. Ik heb vroeger gewoon nog met echt query strings gewerkt die je dan execute. Op de een of andere manier heb je dan een beter beeld wat een stuk code nu echt doet.Firesphere schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:26:
[...]
Ik doel op de groep mensen, die eigenlijk geen idee hebben wat ze doen, maar omdat de IDE zegt dat een bepaalde optie/actie/integratie doet wat ze willen, blindelings de gesuggesteerde implementatie toepassen.
Het is dan niet per definitie slecht, al kan het echt heel vaak een stuk beter.
Ik weet nog niet helemaal hoe je dat zo vorm moet geven dat je ook werkelijk de gelijke dingen kunt hergebruiken en dus op een vrij centrale plaats standaard filtercriteria of orderings op kunt geven.
Aan de ene kant vermoeiend, maar over het algemeen een enorme verademing om te zien dat ze in ieder geval snapt wat er gebeurd, voordat de IDE (PHPStorm in dit geval) kan hinten.
Wikipedia: Query string ?Douweegbertje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:26:
[...]
Ik heb vroeger gewoon nog met echt query strings gewerkt die je dan execute.
Van die collega's die alles selecteren met de muis, rechtermuisklik, knip, muis verslepen, muisklik, plak. Allemaal om een regel twee regels naar boven te slepen. Echt... Doe dat ff wat sneller en met alleen het toetsenbord..Firesphere schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:41:
Het is best grappig, waar ik een ongelofelijk hekel heb aan de one-hit wonders, die de IDE's blind volgen, heb ik momenteel een junior die de IDE totaal niet snapt en ik haar constant moet uitleggen dat wat ze doet ook door de IDE kan worden gedaan. [...]
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik doe zelf ook niet de moeite om alle truukjes can de IDE te gaan leren. Ik weet zeker dat ik 99% niet eens weet, maar sommige dingen zijn zo basaal en werken in zoveel programma's dat het gewoon bijna lomp is dat je ze niet weet.
Meh ik was snel met mijn verhaal. Ik doel meer op een query in je string
Gebruik alsjeblieft om z'n minst deze: MySQLi-query. Of gewoon direct PDO.Douweegbertje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:12:
Meh ik was snel met mijn verhaal. Ik doel meer op een query in je stringAls in de shit wat hier nog staat: http://php.net/manual/en/function.mysql-query.php
Dat is zeker waar, voor sommige dingen is er een enorm gebrek aan documentatie over de werking van een framework (dus niet enkel de public API, maar ook hoe het intern wordt gedaan). Ik vond zelf ook .NET MVC vrij veel magie in het begin (nu een stuk minder) maar bijvoorbeeld ook (niet meer zo) nieuwe .NET Identity is heel erg veel magie met weinig documentatie. Zonder de source code door te spitten is het best lastig om zelf functionaliteit toe te voegen of het te gebruiken buiten de 'normale' dingen (ODIN, nieuwe MVC, EF, default DB model). Aan de andere kant, als je het snapt is het wel briljant in gebruik en werkt het ook wel heel erg goed, dus zou het zonde zijn als je het níet gebruikt.Douweegbertje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:26:
[...]
Ik merk dit meer bij frameworks om eerlijk te zijn. Vooral bij de wat nieuwere mensen die gewoon niet weten wat er nu precies gebeurt. Er zit altijd zo'n schil omheen waardoor je soms dingen niet direct ziet. [...]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Errr, dat is weer iets anders. Ik doel op quick-keys om regels code omhoog/naar beneden te plaatsen en bijvoorbeeld het snel openen van een class, in plaats van handmatig te zoeken in de lijst bestanden.Caelorum schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:14:
[...]
Van die collega's die alles selecteren met de muis, rechtermuisklik, knip, muis verslepen, muisklik, plak. Allemaal om een regel twee regels naar boven te slepen. Echt... Doe dat ff wat sneller en met alleen het toetsenbord..
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik doe zelf ook niet de moeite om alle truukjes can de IDE te gaan leren. Ik weet zeker dat ik 99% niet eens weet, maar sommige dingen zijn zo basaal en werken in zoveel programma's dat het gewoon bijna lomp is dat je ze niet weet.
Dat is fundamenteel anders dan wat jij beschrijft.
Daarnaast, als iemand zich meer comfortabel voelt bij slepen met de muis ipv toetsenbord, waarom zou je je daar druk om maken?
Denk dat we het toch over hetzelfde hadden ^^Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:44:
[...] Errr, dat is weer iets anders. Ik doel op quick-keys om regels code omhoog/naar beneden te plaatsen.
Dat is fundamenteel anders dan wat jij beschrijft.[...]
Waarom je druk maken over iemand die een class uitschrijft met de hand ipv te laten genereren? Het kost ze gewoon super veel tijd. Ik ben ook niet van alle toetsencombinaties uit het hoofd leren, omdat je dan vaak meer bezig bent met die dingen opzoeken en proberen te onthouden dan werken, maar sommige dingen zijn gewoon zo basaal en brengen ongemerkt zoveel tijdswinst met zich mee, dat het gewoon storend is als iemand het niet gebruikt. Het is gewoon pijnlijk om aan te zien.Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:44:[...]
Daarnaast, als iemand zich meer comfortabel voelt bij slepen met de muis ipv toetsenbord, waarom zou je je daar druk om maken? [...]
Ik heb ook een collega die soms met mij meekijkt en hetzelfde vind, maar ik leer tenminste nog bij, zodat de volgende keer als hij meekijkt het wel weer een stukje sneller gaat. Deze collega's zijn van het type dat je ze alles 10x kan uitleggen en ze het nog niet doen. brrr...
We hebben het fundamenteel dus toch over iets anders.Caelorum schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Denk dat we het toch over hetzelfde hadden ^^
[...]
Waarom je druk maken over iemand die een class uitschrijft met de hand ipv te laten genereren? Het kost ze gewoon super veel tijd. Ik ben ook niet van alle toetsencombinaties uit het hoofd leren, omdat je dan vaak meer bezig bent met die dingen opzoeken en proberen te onthouden dan werken, maar sommige dingen zijn gewoon zo basaal en brengen ongemerkt zoveel tijdswinst met zich mee, dat het gewoon storend is als iemand het niet gebruikt. Het is gewoon pijnlijk om aan te zien.
Ik heb ook een collega die soms met mij meekijkt en hetzelfde vind, maar ik leer tenminste nog bij, zodat de volgende keer als hij meekijkt het wel weer een stukje sneller gaat. Deze collega's zijn van het type dat je ze alles 10x kan uitleggen en ze het nog niet doen. brrr...
Waarom je druk maken over iemand die een class plus inheritance met de hand uitschrijft ipv dat te laten genereren?
Juist bij juniors is het de kunst dat ze het zelf leren doen, en vanaf dat punt meer en meer de IDE gaan gebruiken.
Uit jouw reactie kan ik alleen maar afleiden dat je niet erg geschikt bent om een junior te begeleiden.
De kunst is, bij het meekijken/pair-programming/uitleggen-leren, om het programmeren onder de knie te krijgen. Als degene die je dan iets uitlegt al gefrustreerd wordt bij de eerste de beste keer dat je niet copy-paste op de manier die hij doet, die misschien 5 seconden sneller is, is dat zeer demotiverend.
Ze krijgen al genoeg informatie binnen per dag, verwachten dat er dan nog een bulk bij kan over hoe de IDE dingen voor je doet ligt absoluut niet in de lijn der verwachting.
[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 15-08-2016 11:51 ]
{signature}
Maar goed, ik heb dus nul ervaring met consultants of met gedetacheerde collega’s. Ik heb geen idee hoe die wereld werkt.
Wat is “consultancy” (via een detacheerder) nou eigenlijk voor een front-end web developer?
Niet helemaal natuurlijk, Een goede programmeur die alles handmatig uittypt, is beter dan een prutser eerste klasse die alles door de "automatisering" laat doenVoutloos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:51:
Tenzij het echt toppunt dertien in een dozijn taak is zal typesnelheid echt niet de beperkende factor zijn. En die taken bestaan ook niet lang, want die automatiseer je uiteindelijk ook weg.
Hehe.. Ik raam gefrustreerd als mensen met 10+ jaar ervaring dat niet doen. Mijn post ging niet over juniors en ook jij hebt het woord junior niet gebruikt in jouw eerste post.Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Juist bij juniors is het de kunst dat ze het zelf leren doen, en vanaf dat punt meer en meer de IDE gaan gebruiken.
Uit jouw reactie kan ik alleen maar afleiden dat je niet erg geschikt bent om een junior te begeleiden. De kunst is, bij het meekijken/pair-programming/uitleggen-leren, om het programmeren onder de knie te krijgen. Als degene die je dan iets uitlegt al gefrustreerd wordt bij de eerste de beste keer dat je niet copy-paste op de manier die hij doet, die misschien 5 seconden sneller is, is dat zeer demotiverend[...]
Maar mijn frustratie gaat verder dan de IDE. Het zijn dingen die al geruime tijd in zo ongeveer elke fatsoenlijke teksteditor kunnen worden gedaan met het toetsenbord die ze dan alsnog met de muis doen. Dit zijn dezelfde mensen die telkens alle venster een voor een minimaliseren om bij de desktop te komen om dan het icoontje op te zoeken om een programma op te starten. Brrr...
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2016 12:31 ]
Maar dan heb je ook nog prutsers die alles uittypen, goede prorgammeurs die alles door de "automatisering" laten doen en alles wat daartussen ligt.Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:12:
[...]
Niet helemaal natuurlijk, Een goede programmeur die alles handmatig uittypt, is beter dan een prutser eerste klasse die alles door de "automatisering" laat doen
Het mooiste blijven developers die op zich best goed zijn in wat ze doen, maar die nog steeds een nieuwe browsertab openen en "www.google.nl" intypen als ze iets willen zoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 15-08-2016 13:19 ]
Dan nog, je denigreerd mensen omdat ze andere manieren toepassen om iets te bereiken. Dat is niet de juiste benaderingCaelorum schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Hehe.. Ik raam gefrustreerd als mensen met 10+ jaar ervaring dat niet doen. Mijn post ging niet over juniors en ook jij hebt het woord junior niet gebruikt in jouw eerste post.
Maar mijn frustratie gaat verder dan de IDE. Het zijn dingen die al geruime tijd in zo ongeveer elke fatsoenlijke teksteditor kunnen worden gedaan met het toetsenbord die ze dan alsnog met de muis doen. Dit zijn dezelfde mensen die telkens alle venster een voor een minimaliseren om bij de desktop te komen om dan het icoontje op te zoeken om een programma op te starten. Brrr...
Dat bedoelde ik ongeveer aan te geven.CodeCaster schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:18:
[...]
Maar dan heb je ook nog prutsers die alles uittypen, goede prorgammeurs die alles door de "automatisering" laten doen en alles wat daartussen ligt.
Het mooiste blijven developers die op zich best goed zijn in wat ze doen, maar die nog steeds een nieuwe browsertab openen en "www.google.nl" intypen als ze iets willen zoeken.
[ Voor 26% gewijzigd door Firesphere op 15-08-2016 13:25 ]
Sorry, maar we blijven developers en daarmee zelfbenoemde computerexperts.Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:23:
[...]
Dat bedoelde ik ongeveer aan te geven.Als je niet om kunt gaan met andermans gewoontes, moet je niet proberen anderen iets uit te leggen.
Als ik iemand iets zie doen wat stukken sneller kan, zal ik dat subtiel aangeven. Als een ander hetzelfde bij mij ziet, zou ik ook niet anders verwachten dan dat zij hetzelfde doen. Dat is niet "niet kunnen omgaan met", dat is "ervaring delen".
Er is een verschil tussen "Haha, jij copy-pasta't met de muis!" en "Wist je dat je met Shift-pijltjes en Ctrl+X/C/V of Shift+Delete/Insert veel sneller kan selecteren en copy-pasten?".
Je moet dat ook niet doen als iemand je even twee tellen laat meekijken, maar als je een paar uur samen achter één machine moet zitten, is er uitgebreid de tijd om zulke tips uit te wisselen.
Hetzelfde met Ctrl+Shift+N om een nieuwe map te maken en meteen de naam te kunnen intikken, of het navigeren door de code via de muis. Dat praat ook makkelijker ("Ctrl+F12 even naar die klasse").
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 15-08-2016 16:49 ]
WTF? Hoe kom je er nou weer bij dat ik mensen op een denigrerende toon benader? Volgens mij lees jij dingen die ik niet zeg...Firesphere schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:23:
[...]
Dan nog, je denigreerd mensen omdat ze andere manieren toepassen om iets te bereiken. Dat is niet de juiste benadering
[...]
Ja echt compleet waardeloos ditHMS schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:29:
Hmm, met de laatste Chrome update moet je opeens Alt+'pijltje links' gebruiken om terug te navigeren. Backspace werkt niet meer.....

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pianovingertjes
Lekker op de bank
Gewoon een andere browser gebruiken of een toetsenbordindeling die geen Alt Gr heeft..oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:35:
[...]
Ja echt compleet waardeloos dit. Heb je dus ook altijd 2 handen voor nodig, want met de rechter alt (Alt Gr) werkt het niet.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Alt+D? Ctrl+L?Sebazzz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:03:
Toen ik nog Google Chrome gebruikte veranderde de werking van de F6 toets (adres in adresbalk selecteren) ineens. Toen gaf F6 de focus aan het tab aan de bovenkant. Zo frustrerend als men zoiets breektNiet elk programma is Visual Studio waarbij je elke shortcut, menu, en toolbar naar wens kan instellen
Als je F6 gewend bent wil je F6 blijven gebruiken
Ik vind consultancy wel degelijk iets anders als een developer. Maar om antwoord op je vraag te geven, nee je bent niet de hele dag alleen maar aan het adviseren. Maar er zal wel van je worden verwacht dat je met de klant gaat praten, er zal verwacht worden dat je af en toe een (advies)rapport schrijft, wellicht zul je af en toe andere partijen moeten aansturen etc.Blue-eagle schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:57:
Na 15 jaar in het vak (inmiddels 6e werkgever) heb ik een baan gevonden als “consultant”. En na een intake gesprek bij een client werd ik bestempeld als iemand die “weinig consultancy ervaring heeft”. Dat klopt wel, maar ik dacht dat een consultant gewoon code schreef. Wat mis ik hier? Wordt een consultant geacht vooral een adviserende rol aan te nemen? Daar vul je toch geen dagen mee? Mijn werkgever is er niet zo druk mee, die vindt dat het wel goed komt.
Maar goed, ik heb dus nul ervaring met consultants of met gedetacheerde collega’s. Ik heb geen idee hoe die wereld werkt.
Wat is “consultancy” (via een detacheerder) nou eigenlijk voor een front-end web developer?
Maar goed het is heel erg afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Bij sommige bedrijven zijn consultants eigenlijk gewoon developers maar noemen ze het consultants omdat ze dan weer iets boven op de prijs kunnen doen. Bij andere bedrijven doen de developers juist weer veel meer dan alleen developen en zijn het eigenlijk meer consultants.
Annoying inderdaad.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:35:
[...]
Ja echt compleet waardeloos dit. Heb je dus ook altijd 2 handen voor nodig, want met de rechter alt (Alt Gr) werkt het niet.

F6 is in Chrome bij mij nog steeds adresbalk selecteren, weet niet of ik daar nog wat bijzonders voor heb moeten doen (kan ik me niet herinneren).Sebazzz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:41:
[...]
Als je F6 gewend bent wil je F6 blijven gebruiken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Cloud schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
[...]
F6 is in Chrome bij mij nog steeds adresbalk selecteren, weet niet of ik daar nog wat bijzonders voor heb moeten doen (kan ik me niet herinneren).
Toen ik nog Google Chrome gebruikte veranderde de werking van de F6 toets (adres in adresbalk selecteren) ineens
Dat had ik gezien, het was meer een "dat is nu blijkbaar geen probleem meer"-opmerking van mijn kant
[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 16-08-2016 09:45 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Waarschijnlijk omdat als je toch al een toetsenbord simuleerd je gewoon de keycode voor "back" kan versturen.jip_86 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:35:
Wel apart dat de terug knop op mijn Logitech MX Master het nog wel doet. Dat is dus niet een veredeld backspace commando.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Forward en back knoppen op je muis of tobo zijn doorgaans gewoon standaard multimedia keys. Onder win32 zijn dat VK_BROWSER_FORWARD en VK_BROWSER_BACKjip_86 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:35:
Wel apart dat de terug knop op mijn Logitech MX Master het nog wel doet. Dat is dus niet een veredeld backspace commando.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar blijf ik het dus pertinent mee oneens. Dat iets sneller kan, en daarmee iemand zich ongemakkelijk voelt in zijn/haar werk, betekend "deal with it"CodeCaster schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Sorry, maar we blijven developers en daarmee zelfbenoemde computerexperts.
Als ik iemand iets zie doen wat stukken sneller kan, zal ik dat subtiel aangeven. Als een ander hetzelfde bij mij ziet, zou ik ook niet anders verwachten dan dat zij hetzelfde doen. Dat is niet "niet kunnen omgaan met", dat is "ervaring delen".
Er is een verschil tussen "Haha, jij copy-pasta't met de muis!" en "Wist je dat je met Shift-pijltjes en Ctrl+X/C/V of Shift+Delete/Insert veel sneller kan selecteren en copy-pasten?".
Je moet dat ook niet doen als iemand je even twee tellen laat meekijken, maar als je een paar uur samen achter één machine moet zitten, is er uitgebreid de tijd om zulke tips uit te wisselen.
Hetzelfde met Ctrl+Shift+N om een nieuwe map te maken en meteen de naam te kunnen intikken, of het navigeren door de code via de muis. Dat praat ook makkelijker ("Ctrl+F12 even naar die klasse").
Dus ik effe kijken, is het een caesar cipher
Toch lachen.
Lekker op de bank
Wat nog het meest waardeloze is, is dat ze (toen ze dit aankondigde) zeiden dat ze het met een flag zouden implementeren waardoor het simpel zou zijn te fixen. Ik heb deze flag zelf niet kunnen vinden en als je er op googled vind je voornamelijk artikelen waarin word gesproken dat deze er komt.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 01:35:
[...]
En de extensie die ik gebruikte voor Linux om dit gedrag te krijgen, want daar was het voor some reason al standaard disabled, fixt het probleem helaas ook niet
Het is maar net hoe je het brengt. Collega's zijn me tot nu toe altijd dankbaar geweest voor het delen van zulke tips.Firesphere schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:56:
[...]
Daar blijf ik het dus pertinent mee oneens. Dat iets sneller kan, en daarmee iemand zich ongemakkelijk voelt in zijn/haar werk, betekend "deal with it"
Je begrijpt me verkeerd vrees ik.CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Het is maar net hoe je het brengt. Collega's zijn me tot nu toe altijd dankbaar geweest voor het delen van zulke tips.
Uiteraard zijn collega's er dankbaar voor. En soms kost het ze iets meer tijd om er mee te leren werken. Ik heb het echter over frustratie die bij jou optreedt, omdat collega X niet die shortcode die jij hem hebt aangeraden gebruikt.§
Ergo, wellicht doet niemand denigrerend en gaat dit als iedereen gewoon beetje begrijpend leest (en niet zulke snippets erbij pakt zoals ik hier ook ff doe) helemaal nergens over.
{signature}
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic