De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Interessant hoe er dan een hele abstractielaag extra ontstaat, waarbij commits niet meer handig zijn voor de dev in kwestie om zich met save points door problemen heen te werken, maar meer als documentatie dienen. Kan... en daar zit wel enige logica achter (zeker in grotere teams) maar tegelijkertijd kan het ook makkelijk tot extra complexiteit dienen dat het gebruik van tools makkelijk ondermijnt.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Zou het op zich niet onaardig vinden als je een concept van een "serie" kunt hebben op een serie van commits. En dat bijvb een bisect daar rekening mee kan houden en default eerst tussen "series" zoekt en je een log kunt zien op hoofdlijnen of details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Afbeelding van de login button op Belastingdienst Toeslagen:

Afbeeldingslocatie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/resources/3434100b-63cc-4ea9-a13e-851fab33f41e/1/digid_v03_7839652350182478240.jpg

Hoe krijg je t voor elkaar nog zo'n slechte afbeelding erop te zetten...zeker met al die webrichtlijnen die er zijn over contrast etc :|

En het inloggen is weer eens stuk ook...wanneer werkt DigiD wel eens een keer goed? :(

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 02-08-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Cartman! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:54:
Afbeelding van de login button op Belastingdienst Toeslagen:

[afbeelding]

Hoe krijg je t voor elkaar nog zo'n slechte afbeelding erop te zetten...zeker met al die webrichtlijnen die er zijn over contrast etc :|

En het inloggen is weer eens stuk ook...wanneer werkt DigiD wel eens een keer goed? :(
Werkt hier prima :). Ik heb eigenlijk nooit problemen met DigiD en ik log ook best vaak in.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Werkt hier prima :). Ik heb eigenlijk nooit problemen met DigiD en ik log ook best vaak in.
Ik kom anders meteen op "https://mijn.toeslagen.nl/Service/PageError.aspx" terecht als ik op die button klik en als ik ergens ingelogd ben dan klik ik ergens op en ben ik daarna weer uitgelogd en moet ik een nieuwe SMS-code invoeren en dat soms tot 4 keer toe (1 keer notabene een waarschuwing van het systeem gekregen "even afkoelen want je logt wel erg vaak in", ja...fix je zooi dan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Om van het aantal trackers nog maar te zwijgen :X ..
En creatief met comments:

<!-- in header? <div class="breadcrumb"> ..... --><!-- LET OP! nog rekening houden met -->

Waarom wordt er javascript ingeladen vanaf third party domeinen zoals:
www.opiniecentrum.nl en readspeaker.com ?

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 02-08-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cartman! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:59:
[...]

Ik kom anders meteen op "https://mijn.toeslagen.nl/Service/PageError.aspx" terecht als ik op die button klik en als ik ergens ingelogd ben dan klik ik ergens op en ben ik daarna weer uitgelogd en moet ik een nieuwe SMS-code invoeren en dat soms tot 4 keer toe (1 keer notabene een waarschuwing van het systeem gekregen "even afkoelen want je logt wel erg vaak in", ja...fix je zooi dan!)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pVHe3PG.png

Geen problemen hier. Misschien ligt het aan je browser? ADFS (wat ze daar gebruiken) heeft nog weleens last van instellingen in je browser jammer genoeg.
gekkie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:00:
Om van het aantal trackers nog maar te zwijgen :X ..
En creatief met comments:

<!-- in header? <div class="breadcrumb"> ..... --><!-- LET OP! nog rekening houden met -->

Waarom wordt er javascript ingeladen vanaf third party domeinen zoals:
www.opiniecentrum.nl en readspeaker.com ?
Volgens mij is readspeaker een onderdeel van de accessability options :).

[ Voor 25% gewijzigd door Rutix op 02-08-2016 20:15 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

[afbeelding]

Geen problemen hier. Misschien ligt het aan je browser? ADFS (wat ze daar gebruiken) heeft nog weleens last van instellingen in je browser jammer genoeg.
Met een incognito-venster krijg ik wel een login pagina te zien...ik was eerder vanavond ingelogd op mijn.belastingdienst.nl dus daar zal wel iets mee zijn gok ik. Dan is het toch gewoon kut gemaakt en is m'n rant volledig terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Cartman! schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

Met een incognito-venster krijg ik wel een login pagina te zien...ik was eerder vanavond ingelogd op mijn.belastingdienst.nl dus daar zal wel iets mee zijn gok ik. Dan is het toch gewoon kut gemaakt en is m'n rant volledig terecht ;)
Of je hebt plugins draaien die de relaystate in de weg zitten ;). Sommige plugins zijn echt K.U.T. en hebben echt rare dingen als je een implementatie van SAML2.0 doet :(.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:13:
[...]
Volgens mij is readspeaker een onderdeel van de accessability options :).
Ja die kon ik op zich nog wel begrijpen, al vind ik het überhaupt de vraag of een site als de belastingdienst thirdparty hosted code voor z'n website zou moet gebruiken. Maar voor een of andere enquete standaard maar javascript naar binnen slurpen van een enquete tent lijkt me toch niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:17:
[...]

Of je hebt plugins draaien die de relaystate in de weg zitten ;). Sommige plugins zijn echt K.U.T. en hebben echt rare dingen als je een implementatie van SAML2.0 doet :(.
uBlock zou de enige kunnen zijn en beide domeinen whitelisten helpt niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Ja die kon ik op zich nog wel begrijpen, al vind ik het überhaupt de vraag of een site als de belastingdienst thirdparty hosted code voor z'n website zou moet gebruiken. Maar voor een of andere enquete standaard maar javascript naar binnen slurpen van een enquete tent lijkt me toch niet de bedoeling.
Mee eens hoor. Een overheids partij is klant van ons en onderlaatst heb ik tot aan de CISO moeten spelen toen ze voor een pilot weer wat wilde injecten enzo (op de gesloten omgeving waar dus de BSN beschikbaar is).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
:X

Het is verder ook helemaal niet zorgelijk dat een partij als Centron (die achter dat opiniedinges zit) ook marktonderzoek doet voor SBS, een Fox-kanaal, of OmegaPharma. Want welk belang zouden die nu kunnen hebben in data? Daar heeft het bedrijf vast hele stricte policies voor, en die worden ook vreselijk nauwkeurig geaudit door een krachtige partij. Uhuh.

Mooi beleidspunt voor de AP: een absoluut verbod op injectie van trackers op gevoelige sites. De belastingdienst draait hun trackers en hun readspeak maar lekker vanaf hun eigen servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nog een tent die inlaad via een dirty iframe constructie .. en die vervolgens weer een of andere cloud.com tracker laad:
https://usabilla.com/

Holy fsck .. wat een puinbende .. so much met je data save haven akkoord toestanden.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 02-08-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:34:
Nog een tent die inlaad via een dirty iframe constructie .. en die vervolgens weer een of andere cloud.com tracker laad:
https://usabilla.com/

Holy fsck .. wat een puinbende .. so much met je data save haven akkoord toestanden.
Die gebruiken ze heel veel in die branches though. UWV.nl heeft het ook :(.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Die gebruiken ze heel veel in die branches though. UWV.nl heeft het ook :(.
Valt me mee dat ze de usability niet willen checken op de diverse inlogpagina's :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hmm, tijd voor contact met Dimitri Tokmetzis / Maurits Martijn van De Correspondent, en een melding bij de AP. Echt niet aanvaardbaar dat de overheid dat op die manier doet.

De cookiepolicy van het UWV staat zelfs niet eens behoorlijk aangegeven maar vind je onder 'toegankelijkheid' en dan doorklikken.

Met daarin: "Behalve de noodzakelijke cookies gebruiken wij cookies om de website beter en gebruiksvriendelijker te maken. Dit noem je tracking cookies. Met de informatie die deze cookies verzamelen, onderzoeken we hoe we de website kunnen verbeteren. Met deze cookies volgen wij het surfgedrag van bezoekers. Hiervoor gebruiken wij de programma’s Webtrends/Webtrekk, Qubit Opentag, Optimizely, Usabilla, Ipsos, Blueconic. De gegevens die we gebruiken zijn niet tot 1 persoon te herleiden. De cookies worden niet gebruikt door andere partijen dan UWV."

Ook daar weer: "De cookies worden niet gebruikt door andere partijen dan UWV" - en dat weten we omdat grote internationale bedrijven zonder adequaat toezicht inherent betrouwbaar zijn en nooit iets zouden doen wat niet mag? (Oh, plus dat het natuurlijk zo verwoord is dat de cookies niet gedeeld worden. Maar de achterliggende data? Niet tot de persoon te herleiden is niet het enige risico: het gevaar van het gebruik van dergelijke data voor manipulatie van doelgroepen lijkt me ook niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
incaz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:57:
Hmm, tijd voor contact met Dimitri Tokmetzis / Maurits Martijn van De Correspondent, en een melding bij de AP. Echt niet aanvaardbaar dat de overheid dat op die manier doet.

De cookiepolicy van het UWV staat zelfs niet eens behoorlijk aangegeven maar vind je onder 'toegankelijkheid' en dan doorklikken.

Met daarin: "Behalve de noodzakelijke cookies gebruiken wij cookies om de website beter en gebruiksvriendelijker te maken. Dit noem je tracking cookies. Met de informatie die deze cookies verzamelen, onderzoeken we hoe we de website kunnen verbeteren. Met deze cookies volgen wij het surfgedrag van bezoekers. Hiervoor gebruiken wij de programma’s Webtrends/Webtrekk, Qubit Opentag, Optimizely, Usabilla, Ipsos, Blueconic. De gegevens die we gebruiken zijn niet tot 1 persoon te herleiden. De cookies worden niet gebruikt door andere partijen dan UWV."

Ook daar weer: "De cookies worden niet gebruikt door andere partijen dan UWV" - en dat weten we omdat grote internationale bedrijven zonder adequaat toezicht inherent betrouwbaar zijn en nooit iets zouden doen wat niet mag? (Oh, plus dat het natuurlijk zo verwoord is dat de cookies niet gedeeld worden. Maar de achterliggende data? Niet tot de persoon te herleiden is niet het enige risico: het gevaar van het gebruik van dergelijke data voor manipulatie van doelgroepen lijkt me ook niet uit te sluiten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:02:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmm UWV doet het dan weer met ipsos, al hosten die de javascript daarvoor dan wel zelf.
Maar de images voor de buttons komen uiteraard geheel trackable vanaf synovate.nl
Of van de rest van de meuk die nog niet doorkwam door ublock en ghostery nog maar niet te spreken.
Is er dan in tracker land geen enkele complete tracker .. dat je er gewoon 20 nodig hebt om een beetje een beeld te krijgen ?

[ Voor 63% gewijzigd door gekkie op 02-08-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:10:
Hmmm UWV doet het dan weer met ipsos, al hosten die de javascript daarvoor dan wel zelf.
Bij UWV hebben ze de regel (die bijna altijd geforceerd word) dat alles op de eigen servers moet staan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Rutix schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Bij UWV hebben ze de regel (die bijna altijd geforceerd word) dat alles op de eigen servers moet staan.
Naja niet dus :+ .. had m'n ublock en ghostery nog aan .. :F
webtrends die alle click en downloads van je xlsjes en ppt's
iadvize.com voor de soosjale media
blueconic.net
usabillia
optimizely
wbtrk.net
qubitproducts
cloudfront.net

Eigenlijk is het nog best knap, dat je browser niet gelijk de moed op geeft met zo'n lading driedubbele listeners op alles en zo nog eens wat.

Track block meuk scheelt wel 5 seconden van de 7,5 aan laadtijd en 2,1 mb van de 2,5mb aan meuk downloaden voor de frontpage alleen al. Je zou de UWV maar van je mobiele bundeltje af moeten doen als koos werkeloos.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 02-08-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Awesome. Unity draaien op Windows. Scheelt weer prutsen met een VM als ik eens in linux moet zijn.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
gekkie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:57:
[...]

Naja niet dus :+ .. had m'n ublock en ghostery nog aan .. :F
webtrends die alle click en downloads van je xlsjes en ppt's
iadvize.com voor de soosjale media
blueconic.net
usabillia
optimizely
wbtrk.net
qubitproducts
cloudfront.net

Eigenlijk is het nog best knap, dat je browser niet gelijk de moed op geeft met zo'n lading driedubbele listeners op alles en zo nog eens wat.

Track block meuk scheelt wel 5 seconden van de 7,5 aan laadtijd en 2,1 mb van de 2,5mb aan meuk downloaden voor de frontpage alleen al. Je zou de UWV maar van je mobiele bundeltje af moeten doen als koos werkeloos.
Wel ja hij maakt verbinding met die sites maar de js van webtrends staat bij UWV bijvoorbeeld. Jammer genoeg is alle crap die qubit laad (de tagmanager) niet bij UWV gehost >.>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co6EM8rW8AA7Njy.jpg

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 06:52:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
En ik heb't nodig ook!

8 uur lang fiber-aansluit-lui in m'n huis gehad.

U mag 3x raden wie er geen fiber aansluiting heeft....

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:42:
[...]

En ik heb't nodig ook!

De fiber-aansluit-lui! 8)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
[...]

En ik heb't nodig ook!

Ik!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

En ik heb't nodig ook!

Ach .. het gaat toch altijd om "het verlangen naar" .. "de weg er naar toe" .. dus geniet er nog even extra lang van met deze geste .. binnenkort ben je een befieber >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
[...]

En ik heb't nodig ook!

Ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, maar jij bent Belg, dat telt niet.
gekkie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Ach .. het gaat toch altijd om "het verlangen naar" .. "de weg er naar toe" .. dus geniet er nog even extra lang van met deze geste .. binnenkort ben je een befieber >:)
Ik had in NL een gigabit sync verbinding. Plus HBO. Voor ongeveer de helft wat ik hier betaal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:13:
Ik had in NL een gigabit sync verbinding. Plus HBO. Voor ongeveer de helft wat ik hier betaal :'(
Maar jouw fiebertje breekt als het goed is niet als je eens flink aan je bed loopt te schudden.
Achja wees blij dat ze er uberhaupt een aan elkaar gaan knopen, ook in NL nog genoeg plekken waar je het met een zuigend koperlijntje mag doen (en niet eens alleen in the middle of nowhere (voor zover je daar al van kunt spreken in NL)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

gekkie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Maar jouw fiebertje breekt als het goed is niet als je eens flink aan je bed loopt te schudden.
Achja wees blij dat ze er uberhaupt een aan elkaar gaan knopen, ook in NL nog genoeg plekken waar je het met een zuigend koperlijntje mag doen (en niet eens alleen in the middle of nowhere (voor zover je daar al van kunt spreken in NL)).
Als mijn fiebertje breekt... ga ik hier geen seksueel innuendo van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Ja, maar jij bent Belg, dat telt niet.
Waarom niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Als het niet telt dat jij geen fiber-aansluiting hebt, heb je er dan wel eentje? :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Als het niet telt dat jij geen fiber-aansluiting hebt, heb je er dan wel eentje? :+
Geen fiber :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ik heb geen flauw idee of ik het heb :p Maar maakt weinig uit, ik kon toch niet kiezen qua provider. Enkel Proximus levert in mijn straat en ik weet niet eens welk abbo ik genomen heb. Het gaat snel genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik heb onderhand een trage fiber (naja meer de randapparatuur dan de fiber zelf) :p .. krijg je als je een van de eerste was. Nog wel een fancy dubbele fiber, tv is nog apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb geen flauw idee of ik het heb :p Maar maakt weinig uit, ik kon toch niet kiezen qua provider. Enkel Proximus levert in mijn straat en ik weet niet eens welk abbo ik genomen heb. Het gaat snel genoeg voor mij :)
Zeker niet. Proximus levert amper FTTH, enkel bij nieuwbouwwijken voorzien ze de mogelijkheid tegenwoordig. Telenet ook nog niet op dit moment. (Behalve business uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

En ik heb't nodig ook!

¯\_(ツ)_/¯

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Zeker niet. Proximus levert amper FTTH, enkel bij nieuwbouwwijken voorzien ze de mogelijkheid tegenwoordig. Telenet ook nog niet op dit moment. (Behalve business uiteraard)
Today I Learned :p

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
ElkeBxl schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Today I Learned :p

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
HMS schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:30:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

My life at the moment...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HTisMpC.jpg

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:40
Dagje Azure Power(s)hell, yeuy. Alles liep lekker in Sublime Text, maar nu in VS2015 is het een drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 21:54
Mercatres schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:32:
Dagje Azure Power(s)hell, yeuy. Alles liep lekker in Sublime Text, maar nu in VS2015 is het een drama..
Zelf doe ik PowerShell tegenwoordig gewoon lekker in VS Code. Die heeft betere ondersteuning dan VS, PowerGui & PowerShell ISE in mijn ervaring.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Jan_V schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Zelf doe ik PowerShell tegenwoordig gewoon lekker in VS Code. Die heeft betere ondersteuning dan VS, PowerGui & PowerShell ISE in mijn ervaring.
Hmm, goede tip. Helaas werkte m'n idee niet met Azure Automation, dus moet ik nu nog een oplossing verzinnen voor die scriptjes te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Fiber in Nieuw Zeeland? En met onbeperkte dataverkeer? Zo ja, wereldwijd of alleen NZ? 2009 en internet in NZ dat waren nog eens tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:16:
2009 en internet in NZ dat waren nog eens tijden.
Toen werd email nog per postduif verzonden?

/me Skyaero zet koffie, thee, chocolademelk en bier op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

alienfruit schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:16:
Fiber in Nieuw Zeeland? En met onbeperkte dataverkeer? Zo ja, wereldwijd of alleen NZ? 2009 en internet in NZ dat waren nog eens tijden.
Eh, ja, fiber interwebz komt hier langzaam op. Wel verrekte duur in vergelijking met NL, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
http://arstechnica.com/se...nd-more-from-https-pages/

Hmpf. Ben benieuwd...

[ Voor 56% gewijzigd door mbarie op 04-08-2016 12:51 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ik snap er nog weinig van. Is dit niet gewoon een vorm van Malware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Leuk dat Microsoft je de optie geeft om niet mee te doen aan hun track&trace... |:(

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/npfh1d.png

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbarie
Comic Sans?

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 20:14

CHeff

Allemaal gekkigheid

Meestal komt die optie beschikbaar met Run as administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Had je je niet gewoon al eerder ervoor aangemeld en dat je je bij enkel het updaten van de build tools niet meer kan afmelden ervoor?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Merethil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

ANSI of ASCII? Ik zie alleen ASCII voorbijkomen.
Hij krijgt codepoints > 127 terug als ? voor zover ik zo snel kon zien. Dan nog, details.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
CodeCaster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Hij krijgt codepoints > 127 terug als ? voor zover ik zo snel kon zien. Dan nog, details.
Meh, ANSI is iets heel anders dan ASCII :+ Maar goed, bijzonder persoon... Ik zie dat er een hoop reacties zijn waar hij totaal overheen leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Merethil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

Meh, ANSI is iets heel anders dan ASCII :+ Maar goed, bijzonder persoon... Ik zie dat er een hoop reacties zijn waar hij totaal overheen leest...
Shit, nou heb ik als zelfbenoemd karakterencodingexpert ANSI en ASCII verwisseld. ASCII = 0-127, ANSI = 0-255. My bad. Het lijkt er dus op dat de betreffende API alleen ASCII ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
CodeCaster schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Shit, nou heb ik als zelfbenoemd karakterencodingexpert ANSI en ASCII verwisseld. ASCII = 0-127, ASCII = 0-255. My bad. Het lijkt er dus op dat de betreffende API alleen ASCII ondersteunt.
ANSI kan nog een hoop meer zijn :P Het is toch gewoon een synoniem voor "de codepage die het systeem als default gebruikt"? In sommige landen zal dat misschien meer dan 255 zijn? Ben ik eigenlijk niet zo mee bekend.

Edit: Ik heb trouwens duizend uur gestoken in het lezen over dit soort zooi en nog vergis ik me echt te vaak. Lang leve stackoverflow waar mensen dit soort uitleg geven: http://stackoverflow.com/...i-ansi-format-differences

[ Voor 23% gewijzigd door Merethil op 04-08-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Merethil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:14:
[...]

ANSI kan nog een hoop meer zijn :P Het is toch gewoon een synoniem voor "de codepage die het systeem als default gebruikt"? In sommige landen zal dat vast meer dan 255 zijn.
Oh dat ook, sommige ANSI-codepages (onder andere voor Cyrillisch en Chinees volgens mij) ondersteunen ook multibyte characters, om het verhaal nog duidelijker te maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Na een dagje ploeteren in Azure Automation (het werkt - bijna), nu wat verder spelen met Docker. Lekker cutting edge tech \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Hebben die containers dan zulke scherpe randjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Zo cutting edge is docker toch niet? Wij gebruiken het al ruim een jaar een toen was het al ruim uit beta.
Of bedoel je de containers zelve?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Containers bestonden al in 2000, dus dat zou ik ook niet echt cutting edge willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:34
Als dat nu nog cutting edge is doet de wereld wat verkeerd... Misschien doelt hij op Azure Automation? Wat ik daar zo snel van vind is het een half jaar stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Zijn er hier eigenlijk mensen die grotere projecten in Docker draaien? Voor wat ik zie en hoor zijn het veelal microservices die op Docker draaien.

Members only:

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wij gebruiken het niet, maar zover ik weet kan docker ook geen emulatie van embedded systemen dus voor ons heeft het niet echt toegevoegde waarde. Misschien dat ik eens ga kijken of ik de compilers en dergelijke er in kwijt kan. Misschien dat het ergens anders in het bedrijf gebruikt word maar daar heb ik geen kijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Ik ben me wel een beetje aan het oriënteren op het gebied van Docker, maar ik heb wat moeite tijd en goede resources te vinden :) Ik ben er vooral in geïnteresseerd als ontwikkelomgeving. Ik gebruik daar nu Vagrant voor, maar die heeft nogal moeite Ubuntu 16.04 te draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door wackmaniac op 05-08-2016 09:54 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Wij doen hier best toffe dingen met Docker. Onze Jenkins pipeline spint 40 slaves op welke ons systeem in een Docker container draait en alle tests verdeeld over de 40 slaves. Best tof en werkt fantastisch!

Wij als developers kunnen ons systeem lokaal zonder database draaien maar indien we een cluster nodig hebben voor onze tests kunnen d.m.v. Docker een cluster van >2 nodes draaien. Werkt fantastisch! :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ik moet nu de pagina's vanuit een oude WordPress site overzetten naar een nieuwe dotnet applicatie. Welke idioot heeft de structuur (of juist het gebrek eraan) van WordPress bedacht? Het lijkt erop dat gewoon alles in de wp_posts tabel wordt gedumpt.

[ Voor 1% gewijzigd door hellum op 05-08-2016 11:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
hellum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:03:
Het lijkt erop dat gewoon alles in de wp_posts tabel wordt gedumpt.
Jep, dat klopt. Alle content in WP heeft een bepaalde post_type en vanaf daar is het: "Succes en zoek het maar uit".

Volgens mij is het ook onbegonnen werk om te proberen iets vanuit Wordpress naar een andere applicatie over te zetten. Je zit dan ook nog met die shortcodes voor van alles en nog wat. Kan allemaal wel, maar over hoeveel pagina's praat je nu eigenlijk?

offtopic:
Ondanks slechte ervaringen uit het verleden wil de Marketing hier alle "CMS" sites die we hebben naar WP zetten. Heb ze veel succes gewenst en alleen als eis gezet dat het compleet los staat (en op een andere server) dan onze applicatie. :X

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
hellum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:03:
Ik moet nu de pagina's vanuit een oude WordPress site overzetten naar een nieuwe dotnet applicatie. Welke idioot heeft de structuur (of juist het gebrek eraan) van WordPress bedacht? Het lijkt erop dat gewoon alles in de wp_posts tabel wordt gedumpt.
Het is waarschijnlijker goedkoper/makkelijker om een typist het over te laten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Ger schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:08:
Volgens mij is het ook onbegonnen werk om te proberen iets vanuit Wordpress naar een andere applicatie over te zetten. Je zit dan ook nog met die shortcodes voor van alles en nog wat. Kan allemaal wel, maar over hoeveel pagina's praat je nu eigenlijk?
Zo'n 200 pagina's (+ een 200 nieuwsartikelen) :'( stomweg installeren van plugins en gebruiken shortcodes is iedereen gelukkig een paar jaar geleden mee gestopt (nadat de boel zomaar offline lag)
Ger schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:08:
offtopic:
Ondanks slechte ervaringen uit het verleden wil de Marketing hier alle "CMS" sites die we hebben naar WP zetten. Heb ze veel succes gewenst en alleen als eis gezet dat het compleet los staat (en op een andere server) dan onze applicatie. :X
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hellum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Zo'n 200 pagina's (+ een 200 nieuwsartikelen) :'( stomweg installeren van plugins en gebruiken shortcodes is iedereen gelukkig een paar jaar geleden mee gestopt (nadat de boel zomaar offline lag)
Gewoon een tool maken die elke pagina afgaat en dan de HTML download met assets. Van het resultaat kan je makkelijker een analyse maken dan van de database (tenzij je elke plugin wilt simuleren).
Daarna moet je nog een tool hebben voor het opschonen en importeren.

[ Voor 7% gewijzigd door DevWouter op 05-08-2016 11:26 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm, met de laatste Chrome update moet je opeens Alt+'pijltje links' gebruiken om terug te navigeren. Backspace werkt niet meer..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
User error in relatie met benodigde handmatige actie. 200.000 transacties in 90 min. Oeps.

[ Voor 19% gewijzigd door mbarie op 05-08-2016 11:40 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

HMS schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:29:
Hmm, met de laatste Chrome update moet je opeens Alt+'pijltje links' gebruiken om terug te navigeren. Backspace werkt niet meer..... :(
Working as intended blijkbaar, ik vind het vervelend.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HMS schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:29:
En cmd+<- voor de Macs...
Heel handig, aangezien de Mac ook niet eens goed de back knop van mijn muis snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:14:
[...]

Het is waarschijnlijker goedkoper/makkelijker om een typist het over te laten nemen...
Dit.

Als je de rest al hebt gebouwd is dat echt goedkoper, dan tijd investeren in een migratie tool die de helft kan doen en 80 customisations nodig heeft voordat het doet wat het moet doen.
hellum schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
^^ Dat inderdaad.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, iemand die werkloos in Den Haag zit? M'n site wordt ineens overspoeld met refs vanaf mijnwerknet.denhaag.nl...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fePxMEuC9aixLPf1vUGPMDS0/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:37:
Hmmm, iemand die werkloos in Den Haag zit? M'n site wordt ineens overspoeld met refs vanaf mijnwerknet.denhaag.nl...
[afbeelding]
Oooooh die gast woont in Zeeland toch? Dan kan prima! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, dit zijn legitieme refs vanuit werkplein Den Haag, naar https://casa-laguna.net/n...aagse-cursus-voor-vrouwen
Ik vind het helemaal prima, alleen is in de URL die ik niet kan openen, de tag "smaad" te zien. Daar heb ik niet zoveel zin in om mee te handlen, aangezien mijn verhaaltje overduidelijk niet serieus is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firesphere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:08:
Nee, dit zijn legitieme refs vanuit werkplein Den Haag, naar https://casa-laguna.net/n...aagse-cursus-voor-vrouwen
Ik vind het helemaal prima, alleen is in de URL die ik niet kan openen, de tag "smaad" te zien. Daar heb ik niet zoveel zin in om mee te handlen, aangezien mijn verhaaltje overduidelijk niet serieus is bedoeld.
Oeh heb je een leuk legertje SJWs achter je kont aan ? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is SJW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Laat ze je maar komen halen in NZ >:)

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Misschien de URL hier posten ter lering ende vermaek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Social Justice Warriors? Klinkt niet echt logisch :|
mbarie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:39:
[...]

Laat ze je maar komen halen in NZ >:)
:Y
azerty schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Misschien de URL hier posten ter lering ende vermaek? :+
Een witch hunt starten. Ja, lijkt me echt een goed idee.

[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 05-08-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

Denk wel dat hij dat bedoelt. Ik zei niet dat het logisch was, maar een andere betekenis heeft het volgens mij niet. :9
[...]

Wie houdt er niet van een witch hunt op vrijdag middag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
En van Docker naar Powershell. Lekker scriptjes schrijven voor automation enzovoorts.
Wel iets vaags gehad gisteren: ik startte IE op, en ging automatisch naar google.com, kreeg ik daar die privacymelding te zien. Enfin, niet helemaal, want heel m'n laptop hing vast. Na herhaaldelijk rebooten nog steeds datzelfde probleem. Dan maar geen IE-bugs fixen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
[...]

A.K.A. feministen, dus dan is het wel logisch, zeker als er ook "smaad" in de url komt van de referrer :+
[...]

Echt niet hoor, ik ben benieuwd wat voor pagina "smaad" combineert met een link naar jouw site :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
azerty schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

A.K.A. feministen, dus dan is het wel logisch, zeker als er ook "smaad" in de url komt van de referrer :+
Gedverdemme, feministen! Dat zijn die griezels die (pakt woordenboek er even bij) streven naar gelijke rechten voor vrouwen en mannen. IEUW! Burn them! Dat soort zaken kunnen we niet hebben in 2016!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
incaz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Gedverdemme, feministen! Dat zijn die griezels die (pakt woordenboek er even bij) streven naar gelijke rechten voor vrouwen en mannen. IEUW! Burn them! Dat soort zaken kunnen we niet hebben in 2016!
Exact :Y

spoiler:
:+
Pagina: 1 ... 82 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)