]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Enorm irritant, die scaling.F.West98 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:46:
On another note:
DPI scaling in W10, bijna goed. Op één monitor werkt het allemaal prima. Maar zodra je 2 monitoren met verschillende DPI hebt, oh god...
Je hebt 3 categorieën:
- Werkt helemaal goed. Omvat: Firefox, Edge, UWP dingen, Verkenner, en andere windows dingen. Schalen mooi terug enzo wanneer je van monitor wisselt.
- Werkt niet helemaal goed. Geldt voor vrijwel elk ander programma. Gebruikt DPI van hoofdbeeldscherm en gebruikt die de hele tijd. Als venster naar andere monitor gaat schaalt Windows gewoon alles op/terug waardoor ofwel alles vaag is, ofwel effect van hogere DPI teniet wordt gedaan. (dus op 4K ziet alles er gewoon uit alsof het FHD is) Ook wel begrijpelijk, want zo werken de meeste dingen nou eenmaal.
- Werkt gewoon niet. Telegram app/Java Swing dingen. Gebruikt DPI van hoofdbeeldscherm om alles in de app op te schalen en blijkt hardnekkig die bepaalde resolutie. Dus ofwel het is veeel te groot op het andere scherm, ofwel het is veeeel te klein. Ook leuk.
Bijna goed, maar net niet. Vooral jammer dat zelfs MS's eigen producten vaak niet goed scalen. Van Word en VS had ik bijvoorbeeld toch echt wel beter verwacht. Dus nu ga ik twijfelen of ik nog wel die 4K monitor wil, als ik maar beperkt ervan kan genieten. Aan de andere kant zal het de komende tijd vast ook wel verbeteren en in dat geval kan het dus alleen maar beter worden...
edit: Is kennelijk een feature. Het is dus aan de developers om dynamische DPI te ondersteunen. https://blogs.technet.mic...ay-scaling-in-windows-10/
edit2: Oh ok, Chrome timmert ook al hard aan de weg in de Canary om dit te implementeren.
Heb het nu thuis 'redelijk' werkend. Op m'n 4K scherm is alles prachtig. Op m'n 2 1080p schermen is het niet helemaal top, maar leesbaar.
Hopelijk zijn alle applicaties over 1 jaar of zo bijgewerkt dat ze goed kunnen omgaan met dit soort situaties.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Oke

De klik moet nog komen denk ikBovendien is PDO uiteindelijk niet eens zo lastig als 't eenmaal klikt
1. Ja dat was mijn vraag en koffiepraat hier dus. En het is een idee om inderdaad wat losse objecten te gebruiken en niet echt compleet met private functions en classes te gaan zitten pielenincaz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:16:
@Barreljan:
1. waarom OOP? Je kunt ook objecten gebruiken binnen een grotendeels niet-oo omgeving, Als je overweging is om iets simpels te bouwen werkt dat vaak bijzonder goed.
2. lightweight framework als laravel geen optie?
3. doe dit niet
2. Geen idee, of leren hoe een framework te gebruiken of zelf iets (ver)bouwen en de techniek/gedachtegoed leren, ik denk het laatste
3. nee duh

Thanks. Tja erkennen, ik ben me bewust van de gevaren en het helpt mij ook op m'n werk daar zo mee om te gaan of er zaken te (laten) verbeterenAlex) schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:17:
Dat je het probleem herkent en erkent is al heel wat waard, er zijn genoeg "developers" te vinden die het gewoon wegwuiven want "de kans dát het gebeurt is wel zo klein" (not).
Het is aan jezelf om een risicoafweging te maken. Hoe groot is de kans op misbruik? Neem je genoeg mitigerende maatregelen (zoals logins via .htaccess, alleen toegankelijk via LAN, enz.)? Heb je een goede backupstrategie om snel te kunnen herstellen na een bezoekje van Bobby Tables?
Eh nou gut nee ja, het is wel publiek bereikbaar. Het enige wat men ziet is een login pagina (html form) met een post naar zichzelf wat na checks de daadwerkelijke pagina laat zien, en dus als je geautoriseerd bent. Misschien is daar wat uit te breiden of niet.
Enige SQL query daarmee, bij inloggen is:
1
2
| $myusername = stripslashes($_POST['myusername']); $sql="SELECT * FROM `{$db_TBLNAMEU}` WHERE `username` = ('$myusername')"; |
Een leuker project zoeken? Dat werkt niet lijkt me. Ik kan het beste iets maken omdat ik een doel heb, een doel zoeken en blind naar voren staren, filosoferen over wat ik wil gaan bouwen, dat lukt me nietCartman! schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:25:
[...]
Gewoon Google Keep gebruiken en een leuker project zoeken en altijd alles veilig maken ongeacht of t voor eigen gebruik is of niet.
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
mijn username isBarreljan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
PHP:
1 2 $myusername = stripslashes($_POST['myusername']); $sql="SELECT * FROM `{$db_TBLNAMEU}` WHERE `username` = ('$myusername')";
1
| skyaero') OR 1; -- |
of misschien wel
1
| skyaero'); DROP TABLE users; -- |
1
| $res = mysql_query("insert into users (firstname, lastname) values ('$firstname', '$lastname')"); |
In dit geval kan James O'reilly zich niet registreren. Dus je wilt hoe dan ook dat quotes ge-escaped worden om ongewenste resultaten van je query te voorkomen.
En stripslashes? Komt dat omdat je eerst addslashes om alles wat in $_POST staat uitvoert? Waarom? Logischer is om gebruik te maken van prepared statements met b.v. PDO of mysqli_real_escape_string als je dat nog een stap te ver vind.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
OOP is een techniek om je code te organiseren. Dit is handig bij grotere complexe projecten of wanneer je middleware gebruikt (zoals Laravel) die het van je eisen. Het heeft zeker zijn voordelen, maar lees ook even de kritiek. Zoals alles: Gebruik waar je denkt dat het voordeel levert.Barreljan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
[...]
1. Ja dat was mijn vraag en koffiepraat hier dus. En het is een idee om inderdaad wat losse objecten te gebruiken en niet echt compleet met private functions en classes te gaan zitten pielen
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Hmmm, Leek niet te werken zover ik probeerde met een lege tabelSkyaero schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:20:
[...]
mijn username is
code:
1 skyaero') OR 1; --
of misschien wel
code:
1 skyaero'); DROP TABLE users; --
Ik duik er eens in.. Stripslashes, tja leek me wel handig. Kan idd even de mysql_real_escape_string doen. Dat doe ik normaal wel, even onduidelijk waarom dit zo nog staat. Heb wat lopen pielen met de password verify vanuit php gehad, misschien daaromHmail schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:21:
Het probleem van sql injecties is niet alleen de beveiliging, maar ook dat je soms ongewilde acties krijgt. Stel je hebt ergens code als:
PHP:
1 $res = mysql_query("insert into users (firstname, lastname) values ('$firstname', '$lastname')");
In dit geval kan James O'reilly zich niet registreren. Dus je wilt hoe dan ook dat quotes ge-escaped worden om ongewenste resultaten van je query te voorkomen.
En stripslashes? Komt dat omdat je eerst addslashes om alles wat in $_POST staat uitvoert? Waarom? Logischer is om gebruik te maken van prepared statements met b.v. PDO of mysqli_real_escape_string als je dat nog een stap te ver vind.
Maar goed; dit moet niet "kijk mn code na" worden, dus ik ga even verder met fine-tunen. En hier en daar objecten gebruiken voor oa prepared statements.
Thanks voor de tip. Het nu ombouwen naar OO is me toch een brug te ver nu. Het is niet nodig in dit projectDevWouter schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:23:
[...]
OOP is een techniek om je code te organiseren. Dit is handig bij grotere complexe projecten of wanneer je middleware gebruikt (zoals Laravel) die het van je eisen. Het heeft zeker zijn voordelen, maar lees ook even de kritiek. Zoals alles: Gebruik waar je denkt dat het voordeel levert.
[ Voor 89% gewijzigd door Barreljan op 27-07-2016 12:16 ]
Je zou eens deze video kunnen kijken: YouTube: Running an SQL Injection Attack - ComputerphileBarreljan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
[...]
PHP:
1 2 $myusername = stripslashes($_POST['myusername']); $sql="SELECT * FROM `{$db_TBLNAMEU}` WHERE `username` = ('$myusername')";
Daar wordt vrij simpel visueel uitgelegd hoe het in de basis zit met SQL injection.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
We are shaping the future
Nee joh... draai php5.6Alex) schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:18:
Stripslashes? Heb je magic quotes nog aan staan ofzo?
"feature has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0."
Ik heb het nu al veranderd, en ben nu aan het testen of het droppen van een table lukt (zonder de security erin)
sql query zou worden;
SELECT * FROM `users` WHERE `username` = ('gekkehenkie'); drop table test; --')
maar hij dropt 'm niet via het web, wel via de mysql prompt

FTFYDevWouter schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:32:
Denk dat de meeste developers zowiezo met een security officer moeten praten.
Wordt er gebruik gemaakt van KeeLastPass ?
Of we gaan voor KeePass + ChromeIPass. Ben niet het type dat wachtwoorden in de lucht geschreven (lees: cloud) wilt hebben
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik doe het ook gewoon met m'n eigen keepassje. Ben benieuwd of die lui van de EU er nog gaten in gaan schieten.DevWouter schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:33:
[...]
Of we gaan voor KeePass + ChromeIPass. Ben niet het type dat wachtwoorden in de lucht geschreven (lees: cloud) wilt hebben
nieuws: Google-onderzoeker vindt op afstand te gebruiken lek in LastPass - up...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mysql prompt kan meerdere queries uitvoeren per regel, de php code niet noodzakelijk (afhankelijk van de gebruikte code & instellingen)Barreljan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:28:
[...]
Nee joh... draai php5.6
"feature has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0."
Ik heb het nu al veranderd, en ben nu aan het testen of het droppen van een table lukt (zonder de security erin)
sql query zou worden;
SELECT * FROM `users` WHERE `username` = ('gekkehenkie'); drop table test; --')
maar hij dropt 'm niet via het web, wel via de mysql prompt

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Oh man, zit hier op een 3000x1600 scherm in laptop. Zoveel icons/tabs/dropdowns in IDE's die maar 25% van het bedoelde formaat hebben. De support in windows is redelijk, maar nog steeds verre van perfect. Applicaties die niet van MS zijn zijn doorgaans nog veel erger. Ik heb gisteren icons lopen upscalen omdat deze niet goed zichtbaar waren in mijn IDE. Die icons zijn ervoor om de diff weer te geven ten opzichte van laatste commit. Daarnaast had ik achteraf beter een 1920x1080 scherm kunnen nemen denk ik, had ik effectief meer screen estate dan nu (1500x800). Maar alles wat wel werkt is erg mooi
Het zijn vooral Java dingen die echt heel slecht werken in mijn ervaring. Of oude WinForms dingen, die hebben er ook moeite mee (alhoewel Windows dan vaak gewoon het hele gerenderde deel opschaalt). Vooral JetBrains IDE's hebben moeite met hogere DPI, werkt gewoon net niet lekker.mbarie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:40:
[...]
Oh man, zit hier op een 3000x1600 scherm in laptop. Zoveel icons/tabs/dropdowns in IDE's die maar 25% van het bedoelde formaat hebben. De support in windows is redelijk, maar nog steeds verre van perfect. Applicaties die niet van MS zijn zijn doorgaans nog veel erger. Ik heb gisteren icons lopen upscalen omdat deze niet goed zichtbaar waren in mijn IDE. Die icons zijn ervoor om de diff weer te geven ten opzichte van laatste commit. Daarnaast had ik achteraf beter een 1920x1080 scherm kunnen nemen denk ik, had ik effectief meer screen estate dan nu (1500x800). Maar alles wat wel werkt is erg mooi.
Hmm. Beantwoordt de vraag niet per se heel ergAlex) schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:37:
En ook over DPI scaling heeft Raymond Chen wel weer iets geschreven... MSDN: How can I update my WinForms app to behave better at high DPI, or at no...
Leuk dat er ook een fout in staat, als je in de manifest dpiAware "True" zet wordt de DPI van de hoofdmonitor gegeven, niet de DPI van de monitor met hoogste DPI. Als ik documentatie op MSDN en mijn eigen ervaringen mag geloven
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 28-07-2016 12:21 ]
Je wist zelf het antwoord ook niet anders zou je het niet op SO plaatsen, dus lekker makkelijk weerRayNbow schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:09:
Post je een keer iets op Stackoverflow... zijn de antwoorden niet echt correct.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
magic quotes... dat is nog eens een mooie herinneringAlex) schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:18:
Stripslashes? Heb je magic quotes nog aan staan ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 28-07-2016 13:24 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarschijnlijk had hij nostalgische herinneringen over magic_quotes
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Het was o.a. (of is nog steeds) een vraag van "heeft dit patroon een bepaalde naam?" en dan antwoorden krijgen van "het is X" terwijl het geen X is.armageddon_2k1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:48:
[...]
Je wist zelf het antwoord ook niet anders zou je het niet op SO plaatsen, dus lekker makkelijk weer

Tjolk is lekker. overal en altijd.
Zit ik nu weer met een WLAN-driver waar ze de moeite niet hebben genomen om hosted network aan te zetten, terwijl OS en hardware het prima aankunnen. Ik kan ook geen andere drivers installeren. Zelfde geldt voor de IGP, ik kon tijd geleden niet de Intel drivers installeren terwijl er een bug in de Dell versie zat die voor regelmatige BSOD's zorgde.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dell Perc kardashian controller hetzelfde laken en pak om over de meuk om snmp aan de praat te krijgen nog maar teF.West98 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:53:
FFS Dell. Fix je drivers of brand je hardware niet zodat non-branded drivers ook gewoon werken...
Zit ik nu weer met een WLAN-driver waar ze de moeite niet hebben genomen om hosted network aan te zetten, terwijl OS en hardware het prima aankunnen. Ik kan ook geen andere drivers installeren. Zelfde geldt voor de IGP, ik kon tijd geleden niet de Intel drivers installeren terwijl er een bug in de Dell versie zat die voor regelmatige BSOD's zorgde.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Dat het onhandig is om oude drivers te installeren schijnt een feature te zijn tegenwoordigF.West98 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:06:
Eindelijk een goede (oude) driver gevonden, gaat Windows Update weer roet in het eten gooien
Die is beroemd maar niemand weet waarom?
https://twitter.com/githubstatus
Blijkbaar een migratie van (een) systeem.We are preparing to fail over a core service and expect a short period of unavailability.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
50% van mijn development tijd:

Maar, het werktdcm360 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:18:
[...]
Dat het onhandig is om oude drivers te installeren schijnt een feature te zijn tegenwoordig
Dikkere reet-controller schijn je niet te kunnen vinden
Arrghhh hmppprrt .. k*t wordpress
Overhevelen naar nieuwe bak met php7: mysql_error() bestaat niet.
Owhhkee eens zoeken op een nieuwe versie, van de "revslider" plugin.
Nah berichten over die plugin (security wise) zijn ook niet mals .. joeppie .. maar hun site to the rescue:
"Over 1.500.000 Users Can't Go Wrong!" .. maar toch hadden de dames een punt .. alweer een tijd geleden, maar toch.
Wel goed voor m'n gezonde haat-haat verhouding met WP
Is WP met PHP7 wel zo verstandig?gekkie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:42:
[...]
Dikkere reet-controller schijn je niet te kunnen vinden![]()
Arrghhh hmppprrt .. k*t wordpress.. althans plugins .. (maarja zonder plugins kun je bijna niks).
Overhevelen naar nieuwe bak met php7: mysql_error() bestaat niet.
Owhhkee eens zoeken op een nieuwe versie, van de "revslider" plugin.
Nah berichten over die plugin (security wise) zijn ook niet mals .. joeppie .. maar hun site to the rescue:
"Over 1.500.000 Users Can't Go Wrong!" .. maar toch hadden de dames een punt .. alweer een tijd geleden, maar toch.
Wel goed voor m'n gezonde haat-haat verhouding met WP
Weet in ieder geval dat de volgorde van parsen problemen kan geven
$var->$hip[$hop]
Werkt anders in PHP7 dan lagere versies. Vraag me niet waarom iemand zoiets zou programmeren, maar het gebeurt.
Het grootste probleem met WP is dat je met WP niets kan en overgeleverd bent aan plugins van bedenkelijke makelij met een repository waar je alleen op naam kunt zoeken en niet op waardering, status of wat dan ook een indicatie zou kunnen geven van of het remote bruikbaar zou kunnen zijn.
Maar goed in dit geval lijkt het ding niet eens gebruikt te worden (maar lijkt de bekende exploit om m'n wp-config.php te downloaden ook niet te werken one or the other way).
Naja steeds meer voer om die halve backend fijn onder wordpress weg te trekken en standalone te maken .. liefst zonder PHP. bweg heb er alweer genoeg van.
[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 28-07-2016 15:13 ]
Ken het!Gamebuster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:32:
Ik werk tegenwoordig veel met Elixir/Phoenix...
[afbeelding]
Ik ben nu bezig met een xamarin.forms project. Daar duurt het ook zo lang altijd!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het voelt een beetje als een game; ik moest eerst de support medewerkers van Telfort “verslaan”, maar nu dan eindelijk toch bij het tweede level aangekomen waar men echt grondig te werk gaat. Ik ben benieuwd.
Telfort, ugh. We hebben op een gegeven moment ons abo geupgrade, omdat we dan voor 3 euro per maand meer een verdrievoudiging van onze snelheid kregen. Op de dag dat het in zou gaan ging ons internet stokken, had het moeite om een verbinding te leggen en als het er was was het <1mbit. Gebeld, zou aan onze kant moeten liggen, vervang het koper maar "want dat vergaat"... Niet gedaan natuurlijk (tegen de tijd dat het vervallen is lig ik al lang onder de grond), terug gebeld, raar, raar, ze sturen een monteur. Die heeft alles nagekeken, ISRA, wijkcentrale, was allemaal prima. Kijkt 1 seconde naar het modem: "die kan deze soort verbinding helemaal niet aan en dat weet telfort donders goed".OkkE schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:33:
Ik heb al zo'n jaar problemen met een enorm trage en wegvallende internet verbinding. Nu uiteindelijk heeft Telfort dus gister een monteur langs gestuurd. Die is 4 uur bezig geweest, heeft draden aan mijn ISRA punt vervangen, zelfs een kabel in de wijkcentrale, maar nog steeds is de lijn niet goed. Dus nu staat er een afspraak voor dinsdag, komen ze nogmaals alles goed doormeten en waarschijnlijk gaat dan de straat open om de kabel naar de wijkcentrale fysiek te checken/vervangen.
Het voelt een beetje als een game; ik moest eerst de support medewerkers van Telfort “verslaan”, maar nu dan eindelijk toch bij het tweede level aangekomen waar men echt grondig te werk gaat. Ik ben benieuwd.
Oftewel, ze hadden mij veel zorgen en en 2 week problematiek kunnen voorkomen, en 3 uur monteurswerk, door te kijken of mijn modem het abo uberhaupt aan kon.
Daar hebben ze dan denk ik toch van geleerd, één van de eerste dingen die ze bij mij hebben gedaan is nieuw modem sturen. Helaas was dat bij mij dus niet het probleem.Gropah schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:38:
[...]
Oftewel, ze hadden mij veel zorgen en en 2 week problematiek kunnen voorkomen, en 3 uur monteurswerk, door te kijken of mijn modem het abo uberhaupt aan kon.
Kan er niet teveel over zeggen maar dat is niet de volledige waarheid. Er zijn op dit gebied wel verbeteringen doorgevoerd in de afgelopen 6mndGropah schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:38:
Kijkt 1 seconde naar het modem: "die kan deze soort verbinding helemaal niet aan en dat weet telfort donders goed".
[ Voor 9% gewijzigd door mbarie op 29-07-2016 11:19 ]
Dat was wel ongeveer wat die monteur zei. Maar dit was aan het begin van maart dit jaar, dus het zou kunnen dat het nog volgens oud protocol ging?mbarie schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:17:
[...]
Kan er niet teveel over zeggen maar dat is niet de volledige waarheid. Er zijn op dit gebied wel verbeteringen doorgevoerd in de afgelopen 6mnd. Dat gezegd hebbende horen dit soort dingen natuurlijk niet te gebeuren
.
Maar goed, ik vind Telfort wel vaker opmerkelijk. Zoals ook het moment dat ze het wachtwoord voor het account waar ik woon plaintext konden aanleveren (en duidelijk geen automatisch gegenereerd wachtwoord was, of het was een heel erg voorspelbare generator)
Anyways; nu het eenmaal gefixed is ben ik op dit moment wel tevreden met de verbinding en snelheid
[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 29-07-2016 11:32 ]
http://hackme.phpro.be/
RTFM!
Volmondig ja op je vraag.Gropah schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:29:
Dat was wel ongeveer wat die monteur zei. Maar dit was aan het begin van maart dit jaar, dus het zou kunnen dat het nog volgens oud protocol ging?
Debug en Release mode met debugger: Loopt soepel.
Debug en Release mode zonder debugger: Loopt traag (en het meeste werk zit 'm o.a. in glMultiDrawArrays).
Je zou normaal verwachten dat met een debugger de boel trager zou lopen.

Hoeveel zwaarden zijn er al doorheen gegaan? Werkt het voor de rest wel fijn?Gamebuster schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:32:
Ik werk tegenwoordig veel met Elixir/Phoenix...
[afbeelding]
Vrij nieuw nog, wel leuk speelgoed, veel uitzoekwerkDevilly schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Hoeveel zwaarden zijn er al doorheen gegaan? Werkt het voor de rest wel fijn?
Wanneer ik echter met Netbeans werk, werken deze dingen wel zonder enig probleem out-of-the-box.
Hebben meer mensen dit gevoel bij de IntelliJ IDE? Of ben ik gewoon een sullige onwetende?
Ik heb altijd het idee dat ze bij jetbrains een rng in hun producten inbouwen die bepaald of een knop gaat werken of nietOmgItsKoen schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:29:
Ik zie continu iedereen die met Java te maken heeft IntelliJ de hemel in prijzen. Echter wanneer ik met deze IDE werk wil werkelijk niets in een keer werken. Dingen zoals Hibernate, Glassfish, Payara, JBoss en WildFly, niets wil in een keer werken.
Wanneer ik echter met Netbeans werk, werken deze dingen wel zonder enig probleem out-of-the-box.
Hebben meer mensen dit gevoel bij de IntelliJ IDE? Of ben ik gewoon een sullige onwetende?
edit: ooh ja, en het is een grote(re) memory hog dan willekeurige andere Java(based) IDE
[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 30-07-2016 13:17 ]
Zweer bij IntelliJ ! Netbeans is traag/instabiel/onoverzichtelijk, en daarnaast krijg ik niks werkend (heb het voor Spring/Hibernate gebruikt, maar zoveel problemen dat ik toen de betaalde versie van IntelliJ heb gedownload)
Nu helemaal niet meer bezig met Java, maar dat waren mijn ervaringen tot ongeveer een jaartje geleden.
Elke IDE heeft zo zijn plus en minpunten. Eclipse, Netbeans of Intellij.
let the past be the past.
Ik vindt jouw een beetje slegtDouweegbertje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:45:
Ik vind "ik vindt" toch een beetje slecht.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ealanrian schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:25:
Bah, nog een dag niks kunnen doen. Iemand tips om tijd mee te vullen?

succes!
[ Voor 8% gewijzigd door RagingPenguin op 31-07-2016 13:14 ]
* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Zo, net op tijd binnen voor de bui blijkbaar... Het giet en het dondert nu.
Bouw je wel met de release binaries? Als het zonder debugger traag gaat dan klinkt het bij mij als of er ergens een callback gedaaan wordt naar de debugger voor rapportage echter die continue faalt.RayNbow schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:03:
* RayNbow heeft nu toch een vreemde situatie...
Debug en Release mode met debugger: Loopt soepel.
Debug en Release mode zonder debugger: Loopt traag (en het meeste werk zit 'm o.a. in glMultiDrawArrays).
Je zou normaal verwachten dat met een debugger de boel trager zou lopen.
Heb dit probleem ook met DirectX gehad toen ik system-wide debugging deed.
Skyaero schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:20:
[...]
mijn username is
code:
1 skyaero') OR 1; --
of misschien wel
code:
1 skyaero'); DROP TABLE users; --

Ik heb nu al een paar dagen logging functie meedraaien en ik zie dit in mn SQL output:
1
2
| | 26 | 2016-07-29 12:01:23 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: | | 27 | 2016-07-29 12:01:30 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: zer | |
Kennelijk is iemand aan het proberen
Ik moet het nog verder goed onderzoeken, maar het helpt ook niet dat het probleem zich alleen lijkt voor te doen met nVidia drivers vanaf versie 354.xx.DevWouter schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:48:
[...]
Bouw je wel met de release binaries? Als het zonder debugger traag gaat dan klinkt het bij mij als of er ergens een callback gedaaan wordt naar de debugger voor rapportage echter die continue faalt.
Heb dit probleem ook met DirectX gehad toen ik system-wide debugging deed.
Dat is dan simpel te checken. Kijk of een andere OpenGL game er ook last van heeft.RayNbow schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Ik moet het nog verder goed onderzoeken, maar het helpt ook niet dat het probleem zich alleen lijkt voor te doen met nVidia drivers vanaf versie 354.xx.
Kan natuurlijk ook nog een combinatie van factoren te zijn
Hoe dan ook veel geluk
En nog een lolbroekBarreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
![]()
Ik heb nu al een paar dagen logging functie meedraaien en ik zie dit in mn SQL output:
code:
1 2 | 26 | 2016-07-29 12:01:23 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: | | 27 | 2016-07-29 12:01:30 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: zer |
1
| | 40 | 2016-08-01 11:44:54 | 81.207.202.151 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: skyaero\') OR 1; -- | |
194.7.114.2 - Fortis Bank BelgiëBarreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
![]()
code:
1 2 | 26 | 2016-07-29 12:01:23 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: | | 27 | 2016-07-29 12:01:30 | 194.7.114.2 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: zer |
81.207.202.151 - Planet Technologies / KPNBarreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:15:
[...]
En nog een lolbroek
code:
1 | 40 | 2016-08-01 11:44:54 | 81.207.202.151 | %AUTHFAIL% - Wrong Username: skyaero\') OR 1; --, Password: skyaero\') OR 1; -- |
Ja dat klopt, die laatste krijgt de groeten terugHuHu schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
194.7.114.2 - Fortis Bank België
[...]
81.207.202.151 - Planet Technologies / KPN
Waarom log je de plaintext passwordsBarreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:14:
[...]
![]()
code:
http://security.stackexch...to-log-rejected-passwords
Das puur in het log, nu ff handig voor errors en troubleshootingPizzalucht schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:30:
[...]
Waarom log je de plaintext passwords
http://security.stackexch...to-log-rejected-passwords
De user entries in de database is gehashed met salt (php functie met PASSWORD_BCRYPT)
1
2
3
4
5
6
7
| MariaDB [webroot]> select `id`,`username`,`password` from users where id = 4; +----+----------+--------------------------------------------------------------+ | id | username | password | +----+----------+--------------------------------------------------------------+ | 4 | someuser | $2y$12$/5MTeXpNB4o.HsA4yK34kOiniYQIGmuArGa2QvZbHNp0PY/fy/Bia | +----+----------+--------------------------------------------------------------+ 1 row in set (0.00 sec) |
logging aangepast, zal de oude entries opschonen
[ Voor 3% gewijzigd door Barreljan op 01-08-2016 13:44 ]
Kom maar op met het pek en veren, we gaan met Barreljan door de straten!
Lekker op de bank
In other news: ik kreeg brieven binnen van een grote pensioenboer waar mijn gebruikersnaam (brief 1) en wachtwoord (brief 2) voor hun webportal netjes op waren afgedrukt.

Gefeliciteerd!dev10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:40:
En toen was ik huiseigenaar. Net getekend voor m'n appartement en de sleutels gekregen.
Ik zit nu ook te wachten, 5 september loopt de deadline van financiering af. En dan is het tekenen op 2 december.
Oooh dat is niets, alle tijd. Ik wacht op de deadline van 8 augustusRyur schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:02:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik zit nu ook te wachten, 5 september loopt de deadline van financiering af. En dan is het tekenen op 2 december.
Eindelijk een eigen hobby/computerhok inrichten ipv in de woonkamer
Ik heb allang alles ingeleverd, maar mijn adviseur is op vakantie. Volgende week komt hij terug, en gaat dan pas aan het werkBarreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
Oooh dat is niets, alle tijd. Ik wacht op de deadline van 8 augustusvoor m'n nieuwe huis. Bye bye appartement, hello vrijstaand wonen
![]()
Irritant zo wachten.
Voor mij wordt het een appartement met 2 kamers (dus slaap & studeer/computerhok).
Vrijstaand wonen is de bom. Huizen kopen/verkopen zuigt apenootjes. Ik heb een aantal keer een huis gekocht en verkocht (dat laatste ging steeds iets minder goed helaas) en nu ben ik wel effe klaar. Ik heb ruimte om me heen, grote schuur, veel slaapkamers en een mancave en een muziekstudio en nooit meer de vraag of er parkeerplek zal zijn als ik thuiskom.Barreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:05:
[...]
Oooh dat is niets, alle tijd. Ik wacht op de deadline van 8 augustusvoor m'n nieuwe huis. Bye bye appartement, hello vrijstaand wonen
![]()
Het blijft heerlijk.
Lekker op de bank
RTFM!
Dan begin je dus met huren en ga je daarna een tussenwoning kopen etc. maar het vrije bleef ik ook missen.
Nou, dan wil je dus een stukje polder in het midden van de stad en dat is er dus niet zonder dat je miljoenen op je rekening hebt.
Gelukkig een soort bouwval kunnen vinden en die stukje voor stukje helemaal aangepakt, bijna niets meer origineel.
Ik redeneerde een beetje zo van "over 5 jaar kan ik wel van die troep af zijn maar ik kan niet over 5 jaar zeggen dat mijn buren op moeten rotten", dus de basisingredienten moesten wel een beetje kloppen.
Lekker op de bank
Welke polder/dorp als ik vragen mag? Ik zit (en blijf overigens) in de WieringermeerZaZ schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:44:
Bij mij was het grootste probleem dat ik in de stad wilde blijven wonen. Ik ben opgegroeid in de polder van de kop van noord holland
Hier idem, opgegroeid vrijstaand, nu appartement maar dat heb ik wel gehad... Geluiden van buren, parkeren is idd wel eens zeuren. Ik herken het. Zodirect ben ik Hertog Barreljan, met een kavel van 730m4
Lekker op de bank
Dat kreeg ik ook: de eerste keer dat ik inlogde moest ik een ander wachtwoord kiezen.Ger schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:45:
In other news: ik kreeg brieven binnen van een grote pensioenboer waar mijn gebruikersnaam (brief 1) en wachtwoord (brief 2) voor hun webportal netjes op waren afgedrukt.
En dan nog ben ik nevernooit geen voorstander van ergens in plain text inloginformatie versturen. Ook niet via post.
Dat wachten op andere mensen vond ik ook knap vervelend. Ik heb uiteindelijk m'n financiering zelf geregeld met de bank, zonder adviseur er tussen. Het was wel wat meer werk, maar uiteindelijk heeft het me flink (± €2500) bespaard. Dat zou ik een volgende keer weer zo doen. Nu heb ik voor m'n hypotheek alleen advies- en afsluitkosten betaald.Ryur schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:18:
[...]
Ik heb allang alles ingeleverd, maar mijn adviseur is op vakantie. Volgende week komt hij terug, en gaat dan pas aan het werk
Dat heb ik ook gedaan in 2008, en toen voelde ik mij er goed bij. Nu heb ik inmiddels door dat die hypotheekbank die toen het voordeligst was, "toevallig" eigendom is van diezelfde hypotheekadviseur. Voel me toch enigszins belazerd.Ger schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:44:
Weet je zeker dat je bespaard hebt? Ik heb destijds (2010) een onafhankelijke adviseur op uurtarief ingehuurd, uiteindelijk iets van 1100 euro betaald. Geen afsluitprovisie nodig geweest. Voordeel was met name dat hij iets van 40 verschillende aanbieders in een lijst had waar alle kosten, rentepercentages etc. uit naar voren kwamen met een berekening wat voor ons uiteindelijk de beste deal was. Heel transparant en je ziet niet vast aan een specifieke bank.
Adviseur bedoel ik ook mee rechtstreeks met de bank. Hij is mijn contactpersoon met de bank. Kon wel iemand anders vragen, maar had al contacten met hem lopendev10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
Dat wachten op andere mensen vond ik ook knap vervelend. Ik heb uiteindelijk m'n financiering zelf geregeld met de bank, zonder adviseur er tussen. Het was wel wat meer werk, maar uiteindelijk heeft het me flink (± €2500) bespaard. Dat zou ik een volgende keer weer zo doen. Nu heb ik voor m'n hypotheek alleen advies- en afsluitkosten betaald.
Dus ik betaal iets van 1200 euro totaal (korting omdat het mijn eerste woning is)
Ik ben onschuldig
Jij wordt Hertog van een huis in vier dimensies?Barreljan schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:49:
Ik herken het. Zodirect ben ik Hertog Barreljan, met een kavel van 730m4
Schagerbrug, 1 keer niezen en je bent er voorbij. Alkmaar is veel gezelliger!

Bij ons was dat niet aan de orde; bij bepaalde waarden/hypotheekvormen kwam BNP Paribas als voordeligste uit de bus, bij anderen SNS en uiteindelijk is het Westland Utrecht geworden. Lijkt me sterk dat hij eigenaar is van al die banken.GateKeaper schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:23:
[...]
Dat heb ik ook gedaan in 2008, en toen voelde ik mij er goed bij. Nu heb ik inmiddels door dat die hypotheekbank die toen het voordeligst was, "toevallig" eigendom is van diezelfde hypotheekadviseur. Voel me toch enigszins belazerd.
Het was ook heel transparant moet ik zeggen, hij liet ons gewoon meekijken op zijn scherm, legde uit wat hij deed en we zagen het resultaat daardoor veranderen.
Wel zo goed als zeker ja. Ik had al een keer een intake gedaan bij een adviesbureau. Daar kwam toen globaal al uit dat voor mij de Rabobank in combinatie met een starterslening de laagste maandlasten uit zou komen. Omdat ik mijn betaalrekening ook heb lopen bij de Rabobank, heb ik ook een lagere rente. (1.9% in plaats van 2.1% voor tien jaar vast met NHG) Daarnaast kan ik straks m'n starterslening ook laten oversluiten bij de Rabobank.Ger schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:44:
Weet je zeker dat je bespaard hebt? Ik heb destijds (2010) een onafhankelijke adviseur op uurtarief ingehuurd, uiteindelijk iets van 1100 euro betaald. Geen afsluitprovisie nodig geweest. Voordeel was met name dat hij iets van 40 verschillende aanbieders in een lijst had waar alle kosten, rentepercentages etc. uit naar voren kwamen met een berekening wat voor ons uiteindelijk de beste deal was. Heel transparant en je ziet niet vast aan een specifieke bank.
Ik heb uiteindelijk ook zoiets betaald: €750 advies kosten en €350 afsluitkosten.Adviseur bedoel ik ook mee rechtstreeks met de bank. Hij is mijn contactpersoon met de bank. Kon wel iemand anders vragen, maar had al contacten met hem lopen
Dus ik betaal iets van 1200 euro totaal (korting omdat het mijn eerste woning is)
[ Voor 14% gewijzigd door dev10 op 02-08-2016 09:37 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Een collega spreekt mij net aan en vraagt zich af waarom ik tijd besteed aan een nette zuivere commit history in plaats van door te gaan met het project. Ben ik nou de enige die een overzichtelijke commit history belangrijk vind?
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Meestal doe ik een squash-merge wanneer een feature klaar is. Een overzichtelijke commit waar waar alles in zit.
Het is een feature-branch bestaande uit vijf tickets. Aangezien ze enorm afhankelijk van elkaar zijn was het voor ons logisch om daar een feature-branch voor aan te maken voordat we deze mergen richting master. Het waren inderdaad veel commits en dat is dus precies wat ik nu probeer op te ruimen.Johan.B schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:49:
118 commits lijkt veel voor één feature?
Meestal doe ik een squash-merge wanneer een feature klaar is. Een overzichtelijke commit waar waar alles in zit.
Mijn vuistregel is altijd:
- Per ticket max 2-3 commits. (Enkele uitzonderingen daargelaten)
- Elke commit dient op zichzelf te compilen.
- Commits als "Added test for feature blabla" voegen niks toe. Tests dienen deel te zijn van je commit welke de code introduceert niet als op zich zelf staande commits.
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic