De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.272 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
Klopt, wou alleen mijn blunder niet wegmoffelen :P

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GeertJam schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Klopt, wou alleen mijn blunder niet wegmoffelen :P
Ah zo! Dat verdient een bier. Of een tray bieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
EddoH schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:36:
[...]

Ah zo! Dat verdient een bier. Of een tray bieren.
Doe mij mee aan tree zoethouten

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft er iemand al programmatisch met die USB DAB(+)/DVB-T stickies iets gedaan?

Edit: * Damic roept door het topic: "HET IS STIIIIIIIIL AAN DE OVERKANT" :+

[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 06-07-2016 15:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Iedereen gefeliciteerd dan uiteraard (ook Azerty hoor :p) ..

DVB-T alsin die RTL-SDR die je dan voor alles gebruikt behalve om DVB-T te ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Yay! Logentries met Dockersupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Argh die irritante Python interactive environment in Visual Studio |:(

Als ik een "." typ, dan insert ie "..". Als ik een "(" heb getypt, dan insert ie elk volgend teken 2x.

Kan er niets over vinden online dus blijkbaar ben ik de enige met het probleem 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:52:
Argh die irritante Python interactive environment in Visual Studio |:(

Als ik een "." typ, dan insert ie "..". Als ik een "(" heb getypt, dan insert ie elk volgend teken 2x.

Kan er niets over vinden online dus blijkbaar ben ik de enige met het probleem 8)7
Oeh the environment of my dreams .. O+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gekkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:37:
Iedereen gefeliciteerd dan uiteraard (ook Azerty hoor :p) ..

DVB-T alsin die RTL-SDR die je dan voor alles gebruikt behalve om DVB-T te ontvangen ?
Nee ik luister naar DAB ermee :) ik gebruik nu DAB Player http://ukwtv.de/cms/downl...er-von-andreas-gsinn.html maar er stoort mij wat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Damic op 06-07-2016 19:22 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Damic schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:13:
[...]
Nee ik luister naar DAB ermee :) ik gebruik nu DAB Player http://ukwtv.de/cms/downl...er-von-andreas-gsinn.html maar er stoort mij wat :+
Nahja ik die daar die realtek chip .. en DAB != DVB-T dus volgens mij zat ik toch redelijk goed 8)
Maar verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gekkie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:21:
[...]

Nahja ik die daar die realtek chip .. en DAB != DVB-T dus volgens mij zat ik toch redelijk goed 8)
Maar verder geen ervaring mee.
DVB-T zit op een lagere frequentie en er komt beeld mee :+ swat stickie kan ook fm *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:28
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

azerty schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:10:
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.
Plop dan maar, want ik kan't goed gebruiken vandaag!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Firesphere schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:33:
[...]

Plop dan maar, want ik kan't goed gebruiken vandaag!
Proost! Ik hou het nog even bij koffie en water. Voornamelijk water om te zorgen dat de koffie nog wat effect houd voor als ik weer in de berghut zit over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Cola, veel cola. 3 van mijn 4 kids hebben waterpokken. Hele nacht wakker geweest.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:36:
[...]

Proost! Ik hou het nog even bij koffie en water. Voornamelijk water om te zorgen dat de koffie nog wat effect houd voor als ik weer in de berghut zit over een paar weken.
Die berghut he... Daar kies je zelf voor toch?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Die berghut he... Daar kies je zelf voor toch?
Ja dat doe ik. vorige week zat ik nog bij deze berg: Afbeeldingslocatie: https://il8.picdn.net/shutterstock/videos/7326871/thumb/1.jpg?i10c=img.resize(height:160) (de Johannesberg in Oostenrijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
* Geerrrt gooit een TRAY worstenbroodjes naar EddoH's hoofd

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tis toch een bekende en geaccepteerde conventie om de "coding style" van een file / project aan te houden toch ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
gekkie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:27:
Tis toch een bekende en geaccepteerde conventie om de "coding style" van een file / project aan te houden toch ? O-)
Oh man dan zou ik zoveel eval() moeten gebruiken in een aantal projecten waar ik laatst aan heb gewerkt.... Please don't :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Merethil schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Oh man dan zou ik zoveel eval() moeten gebruiken in een aantal projecten waar ik laatst aan heb gewerkt.... Please don't :P
SSSSSSSssssst .. ik probeer net te rechtvaardigen dat ik net een flink portie pasta deeg aan het kneden ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
gekkie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:31:
[...]

SSSSSSSssssst .. ik probeer net te rechtvaardigen dat ik net een flink portie pasta deeg aan het kneden ben :p
Voor de projectmanager:
"Je hebt twee keuzes. Ik ga pasta koken, of ik ga refactoren. Keuze 1 kost me ~8 minuten als je van al dente houdt; keuze 2 kost meer tijd en geld maar daarna gaan we pannenkoeken eten. Het is nu helemaal aan jou."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Refactoren .. erhmm sommige dingen kunnen zo ver heen zijn dat ze met goed fatsoenlijk niet meer te refactoren zijn.
En geen projectmanager, maar een klant, maar goed daar staat morgen een date mee.

Vraag is alleen of ik de overvolle agenda die ik nu heb, niet gewoon moet vervangen door één item als iets van "kansloos". Probleem is webinterface met app, ooit geschreven en quick en dirty uitgebreid, tsja en nu moet het dan "opeens" productie worden.

Gaat morgen hoe dan ook gezellig worden, mensen illusies armer maken, naja als er morgen een liquidatie in het nieuws is .. dan is de messenger dus wel afgeschoten :+

Oja zou nog eens die pannekoeken van suzette maken .. komende week maar eens doen .. let's burn the house down.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 07-07-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GeertJam schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:59:
* Geerrrt gooit een TRAY worstenbroodjes naar EddoH's hoofd
* EddoH weet de tray te ontwijken en raapt mokkend de worstenbroodjes van de grond en z'n bureau. Mompelt iets over 'idioot', 'wraak' en 'wereldheerschappij'

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 07-07-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gooi niet met dat eten. Geef het dan aan mij als je het niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:44:
[...]

* EddoH weet de tray te ontwijken en raapt mokkend de worstenbroodjes van de grond en z'n bureau. Mompelt iets over 'idioot', 'wraak' en 'wereldheerschappij'
Bij EddoH kun je van de grond eten! Niet omdat 't zo schoon is, maar er liggen broodjes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Bij EddoH kun je van de grond eten! Niet omdat 't zo schoon is, maar er liggen broodjes... :+
En het zijn niet eens vloerkadetten.
*ba dum tss*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:51:
[...]

En het zijn niet eens vloerkadetten.
*ba dum tss*
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/51/51646b8dc30e68850fb784fe7fb75910ab3e1d167ecf67411d49e1dec94f4ec9.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
* gekkie wil wel 2 lekkere bruine zachte kaddetjes voor de lunch O-) 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

gekkie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:53:
* gekkie wil wel 2 lekkere bruine zachte kaddetjes voor de lunch O-) 8) :9
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/z/beschimmelde-broodjes-9865059.jpg

There ya go. Lekker zacht vachtje. Je kunt ze ook aaien.

[ Voor 22% gewijzigd door EddoH op 07-07-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
aaien prima, maar dan wel de gewenste vrouwelijke zachte bruine kadettjes graag :+
Niet die overjarige te behaarde outbakken krengen 8)

[ Voor 25% gewijzigd door gekkie op 07-07-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Tijd voor de terugkerende rant op Exact.

Een klant van ons maakt gebruik van Exact Globe en wil de prijsafspraken die ze hebben met klanten ook in de webshop hebben. Iedere klant heeft is gekoppeld aan een prijslijst en en in de prijslijst worden dan de afspraken per klant opgeslagen. Zodra ik dat probeerde te exporteren, liep Exact Globe vast en sloeg de bijbehorende MS SQL server op tilt. Dit was op een server met 32GB aan RAM en op het moment dat ik de export aanzette, had hij nog ruim 25 GB over.

Volgens de supportdesk van Exact crashte Globe omdat het teveel data was. Het XML bestand zou meer dan 600.000 records bevatten en ongeveer 1.5 GB groot worden en, de letterlijke worden van Exact, 'Dit is veel te groot voor een XML bestand en kun je nooit goed verwerken.' |:( Dat het veel data is en dat dat lastig is om mee om te gaan, soit, maar 1.5 GB te groot voor een XML bestand gaat er bij mij niet in.

Inmiddels een andere manier gevonden om te exporteren: per prijslijst een XML bestand. Dit resulteert inderdaad aan 1.5 GB aan XML bestanden. Mijn importscript voegt die bestanden samen, haalt de data er uit en voert dat in in de webshop binnen 30 seconden, zonder dat ik daarbij de memory_limit van PHP heb moeten ophogen. Deze staat op 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Wat is bij jullie op het werk de policy mbt hobby projecten? Stel je bent programmeur bij een softwarebedrijf in het dagelijks leven, maar 's avonds en in het weekend werk je aan hobby projecten die gerelateerd zijn aan programmeren.

Bijvoorbeeld wij maken webshops. Een werknemer doet prima zijn werk overdag en 's avonds knutselt hij aan webshop modules voor zichzelf. Is dat okay in het bedrijf als hij deze modules voor zichzelf houdt? De kennis om deze modules goed te maken wordt indirect tijdens het werken opgedaan namelijk.

Zelf zou ik zeggen dat wat ik tijdens werk en privé doe twee verschillende dingen zijn. Maar waar trek je de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:
Wat is bij jullie op het werk de policy mbt hobby projecten? Stel je bent programmeur bij een softwarebedrijf in het dagelijks leven, maar 's avonds en in het weekend werk je aan hobby projecten die gerelateerd zijn aan programmeren.

Bijvoorbeeld wij maken webshops. Een werknemer doet prima zijn werk overdag en 's avonds knutselt hij aan webshop modules voor zichzelf. Is dat okay in het bedrijf als hij deze modules voor zichzelf houdt? De kennis om deze modules goed te maken wordt indirect tijdens het werken opgedaan namelijk.

Zelf zou ik zeggen dat wat ik tijdens werk en privé doe twee verschillende dingen zijn. Maar waar trek je de lijn?
Deels ligt dit denk ik aan wat er in je contract over is vast gelegd. Verder kan de relatie die je hebt met je werkgever ook nog een rol spelen natuurlijk.

Zolang je zelf geen geld verdient aan die hobby projecten lijkt het mij dat er over het algemeen geen probleem is en wordt de werkgever er misschien zelfs beter van (jij doet meer ervaring/kennis op). Zodra je wel geld gaat verdienen hieraan zou ik het altijd even met de werkgever overleggen. Als je het open source wil maken zullen de meeste werkgevers lijkt me niet snel een probleem hebben hiermee, maar je kan het altijd even navragen voor de zekerheid.

Als de hobby projecten niet gerelateerd zijn aan het werk dat je doet (absoluut geen concurrentie met je werkgever) dan lijkt het mij dat je over het algemeen vrij veel mag, zolang het geen nevenverdienste wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door patrick.k op 07-07-2016 14:25 . Reden: Kleine uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Zo simpel ligt het dus helaas niet. Als je er met je werknemer geen afspraken over maakt, is het zo dat op alles wat je in je vrije tijd maakt en binnen je functieomschrijving past het auteursrecht toekomt aan je werkgever. (Zie: https://ictarbeidsrecht.n...idisch-advies/eigen-tijd/)

Ik ben overigens wel benieuwd hoe dat mij zou gaan als ik bijvoorbeeld aan iOS App zou bouwen. Mijn functietitel is 'Webbouwer' en m'n functieomschrijving omschrijft dat ook zo. Strict gezien is een iOS app geen webproject en ik ben benieuwd in hoeverre dat stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:

In mijn contract op laten nemen dat alles wat ik buiten werktijd bouw en geen directe relatie heeft tot de producten die het bedrijf maakt van mij is. In jouw voorbeeld zou het eigendom dus (theoretisch, we gaan goed met elkaar om) bij mijn werkgever liggen, aangezien er een directe relatie tot de commerciële activiteiten van de werkgever bestaat.

In jouw voorbeeld zou ik ook niet gek op kijken als een rechter zou oordelen dat het eigendom bij de werkgever ligt (als er niets expliciet is afgesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
patrick.k schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:23:
[...]

Deels ligt dit denk ik aan wat er in je contract over is vast gelegd. Verder kan de relatie die je hebt met je werkgever ook nog een rol spelen natuurlijk.

Zolang je zelf geen geld verdient aan die hobby projecten lijkt het mij dat er over het algemeen geen probleem is en wordt de werkgever er misschien zelfs beter van (jij doet meer ervaring/kennis op). Zodra je wel geld gaat verdienen hieraan zou ik het altijd even met de werkgever overleggen. Als je het open source wil maken zullen de meeste werkgevers lijkt me niet snel een probleem hebben hiermee, maar je kan het altijd even navragen voor de zekerheid.

Als de hobby projecten niet gerelateerd zijn aan het werk dat je doet (absoluut geen concurrentie met je werkgever) dan lijkt het mij dat je over het algemeen vrij veel mag, zolang het geen nevenverdienste wordt.
Dat is ook hoe ik er over zou denken. Geven en nemen werkt beide kanten op lijkt mij. Mijn collega is echter van mening: "een goede werknemer doet hobby projecten waar het bedrijf ook van profiteert."
En in zekere zin zou dat ook waar zijn, de opgedane kennis kan vast en zeker ook toegepast worden tijdens het werk. Maar naar mijn mening bestaan werknemers die alles doen in het belang van het bedrijf alleen in sprookjesland.
Een goed vertrouwensverband en een eerlijk contract tussen werknemer en werkgever lijkt mij wel van belang hier.
dev10 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:31:
[...]

Zo simpel ligt het dus helaas niet. Als je er met je werknemer geen afspraken over maakt, is het zo dat op alles wat je in je vrije tijd maakt en binnen je functieomschrijving past het auteursrecht toekomt aan je werkgever. (Zie: https://ictarbeidsrecht.n...idisch-advies/eigen-tijd/)

Ik ben overigens wel benieuwd hoe dat mij zou gaan als ik bijvoorbeeld aan iOS App zou bouwen. Mijn functietitel is 'Webbouwer' en m'n functieomschrijving omschrijft dat ook zo. Strict gezien is een iOS app geen webproject en ik ben benieuwd in hoeverre dat stand houdt.
Interessant inderdaad. Nu gaat in dit geval de Nederlandse wetgeving niet op (Singapore) en ben ik straks de werkgever. Maar ik zou graag een goede policy willen neerzetten die eerlijk is voor de werkgever en werknemer.

Nu hoop ik dat mijn post niet de regels van de coffee corner te buiten gaan. Ik bedoel het meer als "watercooler talk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Dat is ook hoe ik er over zou denken. Geven en nemen werkt beide kanten op lijkt mij. Mijn collega is echter van mening: "een goede werknemer doet hobby projecten waar het bedrijf ook van profiteert."
En in zekere zin zou dat ook waar zijn, de opgedane kennis kan vast en zeker ook toegepast worden tijdens het werk. Maar naar mijn mening bestaan werknemers die alles doen in het belang van het bedrijf alleen in sprookjesland.
Een goed vertrouwensverband en een eerlijk contract tussen werknemer en werkgever lijkt mij wel van belang hier.

[...]
Hobby projecten waar de werkgever van profiteert zie ik als leuke extra, maar vind ik absoluut geen vereiste. Het zou namelijk een heel vreemde situatie opleveren denk ik. Een werkgever die verwacht dat je eigen hobby tijd ook nog wat oplevert voor hem.
Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Interessant inderdaad. Nu gaat in dit geval de Nederlandse wetgeving niet op (Singapore) en ben ik straks de werkgever. Maar ik zou graag een goede policy willen neerzetten die eerlijk is voor de werkgever en werknemer.

[...]
Een policy waarin staat dat er overlegd wordt wanneer het project gerelateerd is aan het werk bij de werkgever en dat de werknemer bij alles dat niet gerelateerd is vrij laat, lijkt mij een prima policy als werknemer. Het lijkt me dat je daar als werkgever ook mee zou moeten kunnen leven. Als echt policy moet dit natuurlijk wel wat duidelijker worden vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:42
dev10 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:31:
[...]
De link die je geeft omschrijft een situatie waarin de werknemer in kwestie het stukje weldegelijk in opdracht van de baas had gemaakt en dat ook in productie terecht is gekomen. Dat is toch een wat andere situatie dan een hobbyprojectje in eigen tijd dat niet direct met je werkproject te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
patrick.k schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Hobby projecten waar de werkgever van profiteert zie ik als leuke extra, maar vind ik absoluut geen vereiste. Het zou namelijk een heel vreemde situatie opleveren denk ik. Een werkgever die verwacht dat je eigen hobby tijd ook nog wat oplevert voor hem.
Een reden hiervoor zou kunnen zijn: stel je hebt een webdeveloper. Hij of zij wil in zijn vrije tijd aan een iOS taxi app maken. Geen probleem, want in zijn dagelijks leven is hij een webdeveloper die webshops bouwt . Maar in tegenstelling tot het spelen van een spelletje of het kijken van TV kost het bouwen van een iOS app veel energie, hieronder kan zijn dagelijkse werkzaamheden leiden, want zijn hobby vreet alle vrije tijd en energie op waardoor de energie voor het gewone werk weg is. Terwijl een hobby die werkgerelateerd is wel wat oplevert voor het bedrijf.

Dit lijkt mij wel een echte uitzondering en meer gerelateerd tot de prestaties van een werknemer dan tot wat je wel of niet buiten je werktijden mag doen. Toch interessant om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:04:
[...]

Een reden hiervoor zou kunnen zijn: stel je hebt een webdeveloper. Hij of zij wil in zijn vrije tijd aan een iOS taxi app maken. Geen probleem, want in zijn dagelijks leven is hij een webdeveloper die webshops bouwt . Maar in tegenstelling tot het spelen van een spelletje of het kijken van TV kost het bouwen van een iOS app veel energie, hieronder kan zijn dagelijkse werkzaamheden leiden, want zijn hobby vreet alle vrije tijd en energie op waardoor de energie voor het gewone werk weg is. Terwijl een hobby die werkgerelateerd is wel wat oplevert voor het bedrijf.

Dit lijkt mij wel een echte uitzondering en meer gerelateerd tot de prestaties van een werknemer dan tot wat je wel of niet buiten je werktijden mag doen. Toch interessant om over na te denken.
Dit lijkt me inderdaad een uitzondering zoals je in je laatste stukje zegt. Wanneer een werknemer niet meer goed functioneert door vrije tijdsbestedingen dan wordt het inderdaad anders, maar dat is dan nog steeds onafhankelijk van de vraag of het wel of niet gerelateerd is aan werk voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:45:
[...]
In jouw voorbeeld zou ik ook niet gek op kijken als een rechter zou oordelen dat het eigendom bij de werkgever ligt (als er niets expliciet is afgesproken).
Hij maakt deze in zijn eigen tijd, niet onder werktijd. Hoezo zou zijn baas daar aanspraak op kunnen maken?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]

Ik ben het totaal niet eens met het hele gedeelte over energie vreten. Mijn hobby kost ook bakken met energie en tijd (sportklimmen). Echter levert dit mij zoveel fitheid en plezier op dat het (meestal) niet te merken is aan mijn dagelijkse werk. Het komt soms wel voor dat een dag wat minder is terwijl ik de dag ervoor ben wezen klimmen maar dat is niet perse gerelateerd aan klimmen alleen. Ook de werkdag zelf kan soms extreem veel energie kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
[...]
In feite heeft een werkgever geen reet te maken met wat je buiten werktijd doet, al ga je helemaal kapot. Als je daardoor niet normaal functioneert op je werk kan dat wel gevolgen hebben natuurlijk maar hij kan in geen geval eisen dat je ophoudt met whatever het is dat je in je vrije tijd doet.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Ealanrian schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Ik ben het totaal niet eens met het hele gedeelte over energie vreten. Mijn hobby kost ook bakken met energie en tijd (sportklimmen). Echter levert dit mij zoveel fitheid en plezier op dat het (meestal) niet te merken is aan mijn dagelijkse werk. Het komt soms wel voor dat een dag wat minder is terwijl ik de dag ervoor ben wezen klimmen maar dat is niet perse gerelateerd aan klimmen alleen. Ook de werkdag zelf kan soms extreem veel energie kosten.
Aangezien ik zelf ook een sporter ben, ben ik het hier compleet met je eens. Sport heeft juist een positieve invloed op je werk ipv een negatieve en zou dus alleen maar aangemoedigd mogen worden (tenzij je jezelf natuurlijk compleet om zeep helpt).
Mijn punt ging meer om een hobby die mentaal energie kost.

Wanneer ik 's avonds mij echt goed af sluit van werk en iets ga doen, zoals bijvoorbeeld sporten of wandelen of naar de film, merk ik dat ik de volgende dag beter mijn werk doe dan wanneer ik de hele dag en avond moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
EddoH schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:44:
[...]

Komt wel goed schatje

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Robicide schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:59:
[...]

De link die je geeft omschrijft een situatie waarin de werknemer in kwestie het stukje weldegelijk in opdracht van de baas had gemaakt en dat ook in productie terecht is gekomen. Dat is toch een wat andere situatie dan een hobbyprojectje in eigen tijd dat niet direct met je werkproject te maken heeft.
Dat klopt, maar het gaat meer om het volgende stukje uit datzelfde artikel:
Artikel 7 van de Auteurswet zegt dat de werkgever het auteursrecht toekomt op alles wat je maakt dat past binnen je functieomschrijving. Of dat nu thuis is of op het werk, op je eigen PC of de laptop van de zaak is niet relevant. Wil je dat niet, dan moet je daar goede afspraken over maken met je werkgever.
Het volgende staat in artikel 7:
Indien de arbeid, in dienst van een ander verricht, bestaat in het vervaardigen van bepaalde werken van letterkunde, wetenschap of kunst, dan wordt, tenzij tusschen partijen anders is overeengekomen, als de maker van die werken aangemerkt degene, in wiens dienst de werken zijn vervaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Hij maakt deze in zijn eigen tijd, niet onder werktijd. Hoezo zou zijn baas daar aanspraak op kunnen maken?
Uh, dat is de wet (Auteurswet) ?
Zie ook het eerder geposte linkje: https://ictarbeidsrecht.n...idisch-advies/eigen-tijd/

[ Voor 18% gewijzigd door EddoH op 07-07-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat is wel heel kort door de bocht.
Met andere woorden: de werknemer erkent dat hij de opdracht heeft gekregen. En als je iets maakt in opdracht, ligt het auteursrecht bij je werkgever. Ook als het totaal niet tot je werkzaamheden behoort om het te maken. Je zou de opdracht kunnen weigeren omdat het niet tot je werk behoort, maar als je de opdracht aanvaardt, dan is het deel van je werk en dan liggen de rechten bij je werkgever. Je kunt niet een opdracht van je werkgever aanvaarden en dan auteursrecht op delen van het resultaat claimen.
Lijkt me duidelijk. Als je iets in je vrije tijd maakt dat niet in opdracht is geweest van je werkgever, dan kan je werkgever daar echt niet zomaar aanspraak op maken. Dat kan anders liggen als je het doet op apparatuur van je werk (laptop van de zaak)..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Creepy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:38:
Dat is wel heel kort door de bocht.

[...]

Lijkt me duidelijk. Als je iets in je vrije tijd maakt dat niet in opdracht is geweest van je werkgever, dan kan je werkgever daar echt niet zomaar aanspraak op maken. Dat kan anders liggen als je het doet op apparatuur van je werk (laptop van de zaak)..
En er staat ook nog dit:
Artikel 7 van de Auteurswet zegt dat de werkgever het auteursrecht toekomt op alles wat je maakt dat past binnen je functieomschrijving. Of dat nu thuis is of op het werk, op je eigen PC of de laptop van de zaak is niet relevant
Die 'opdracht' is daar niet specifiek voor nodig.

Ik kan het artikel nu even niet vinden, maar daarin ging het ook over een zaak die verloren was door de werknemer over een eigen gemaakt softwarepakket, waar hij geen expliciete opdracht voor heeft ontvangen van zijn werkgever. Zijn functieomschrijving was 'de opdracht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Arnoud Engelfriet (auteur van het gelinkte artikel) heeft hier heel veel over geschreven op zijn website: http://www.iusmentis.com/

Je moet inderdaad (in NL iig) gruwelijk opletten met je bouwt, zorg dat er afspraken over op papier staan. Zeker als je zaken doet die financieel levensvatbaar zijn. ;) Want een werkgever kan inderdaad gewoon je werk claimen als zijn IP.

Overigens is het ook niet automatisch zo dat alles wat je onder werktijd doet van je werkgever is. Kan zomaar zijn dat jij een whitepaper schrijft voor een conferentie. Als dat niet onder je functieomschrijving valt, is het van jou, niet van je werkgever. Zit je wel vervolgens met de discussie dat je niet werkt onder werktijd. ;)

En dan zeggen ze dat developers dingen complex maken. Juristen zijn veel erger. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
In het verlengde van mijn reactie van een tijdje terug heb ik sinds deze week officieel een nieuwe baan! :7 Opsommend misschien ook meerdere redenen voor: management wat innovatie uit de weg gaat, goede projecten die de verkeerde leidinggevende krijgen waarna die projecten compleet de grond in worden "geregeld", projecten die extreem over-engineered worden, en toen dus ook nog een verkeerde keuze voor technologie.

Het. Lucht. Op! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Niet online
Blue-eagle schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:48:
In het verlengde van mijn reactie van een tijdje terug heb ik sinds deze week officieel een nieuwe baan! :7 Opsommend misschien ook meerdere redenen voor: management wat innovatie uit de weg gaat, goede projecten die de verkeerde leidinggevende krijgen waarna die projecten compleet de grond in worden "geregeld", projecten die extreem over-engineered worden, en toen dus ook nog een verkeerde keuze voor technologie.

Het. Lucht. Op! :z
Gefeliciteerd. Klinkt als een goede reden voor een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:42
Grats! Altijd goed om in een andere wei te grazen als het gras daar niet geel "geregeld" wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Altijd een goede keuze om weer iets anders te nemen.

* Douweegbertje verwijst naar zijn sig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Net terug van Scrum Day Europe :). Was leuk en weer leuke dingen tegen gekomen.

Nothing to see here!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik postte een tijdje geleden een rant over AJAX-misbruik. Nu eindelijk een screencap geüpload die laat zien wat ik bedoel:

Het is dus volledig zinloos om op de getoonde manier te AJAX'en. Alleen de allerlaatste klik op "About" is zoals het hoort.

Na een klik wil ik niet dat de volledige content verdwijnt.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2016 22:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is ook de enige reden dat ik na een week nooit meer op imzy ben geweest. Vreselijk.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Discourse en NodeBB zijn ook al zo erg :|

Nou is er met Discourse nog wel meer mis, maar dat ligt ook aan Atwood :P

[ Voor 48% gewijzigd door Alex) op 08-07-2016 02:01 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zit een beetje te frutselen met een AD setup in een set VMs, werkt allemaal prima, en wou een VPN profile via group policies verspreiden. Wat een ontzettend prehistorische UI komt daar uit zeg... Zeg maar XP-stijl met 2K/9x-icoontjes.
Maar standaard dingen waren te beperkt, ik kon niet by default Windows credentials gebruiken en geen PSK doorgeven. Dus toen een .NET lib gevonden die native Windows APIs gebruikt om dit te doen. Alleen.. Windows credential logon werkt dus niet. De native API werkt niet. Geweldig....

edit:
Inmiddels opgelost door CMAK (nog zo'n antiek geval) te gebruiken en die is idd erg makkelijk te deployen en te gebruiken :D Dus nu, eindelijk, na een reboot wordt de VPN vanzelf automagisch geïnstalleerd en geconfigureerd.

[ Voor 56% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2016 03:45 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Ik ben al twee dagen zoet met het zoeken naar het probleem waardoor onze gitlab server binnen 10 minuten 100% van z'n memory gebruikt en dus onbruikbaar wordt.
Het verhogen van de vRAM van 4GB naar 8GB hielp niets. Ook dat krijgt ie net zo snel vol.

Zo maar naar de zaak om te kijken of we verder komen...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 07:32
Aargh, ik ben me al 3 weken aan het haasten om een nieuwe versie van een toepassing klaar te krijgen zodat die ruim voor mijn verlof in test kan en kort voor mijn verlof in productie zou kunnen. De gebruikers zijn aan het wachten op die versie omdat er fixes en features in zitten die ze nodig hebben om een taak uit te voeren met een externe deadline.
Nu heb ik deze week de versie opgeleverd aan de klant en blijkt dat de DBA in verlof is. Niemand anders kan/mag blijkbaar databankscripts uitvoeren en dus kan de versie niet in test en productie geplaatst. Zowel de gebruikers als ik zijn dus niet blij. :( 8)7 |:(

/uitlaatklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
DBA bij jullie of die bij de klant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
DBA bij de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja enigzins verzachtend dat daar iemand heeft zitten slapen in de afstemming, ipv bij je eigen toko.
Maar blijft frustie als je er voor geknokt hebt en het gelukt is, maar uiteindelijk dan toch zonder resultaat blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Nja, een applicatie online zetten vlak voor je verlof is ook niet altijd wat. Mocht er na een paar dagen toch een foutje opduiken dan word jij in je vakantie gebeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 05:01:
Ik ben al twee dagen zoet met het zoeken naar het probleem waardoor onze gitlab server binnen 10 minuten 100% van z'n memory gebruikt en dus onbruikbaar wordt.
Het verhogen van de vRAM van 4GB naar 8GB hielp niets. Ook dat krijgt ie net zo snel vol.

Misschien heb je hier nog wat aan http://techblog.netflix.c...ance-analysis-in-60s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
TheNephilim schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Nja, een applicatie online zetten vlak voor je verlof is ook niet altijd wat. Mocht er na een paar dagen toch een foutje opduiken dan word jij in je vakantie gebeld :o
Daarom ook dat de testversie gepland was 2 tot anderhalve week voor mijn verlof, zodat er tijd is om die te testen. Als alles dan goed is, is er geen probleem om 2 dagen voor mijn verlof de versie in productie te zetten. Bij het in productie zetten zouden er in principe geen problemen meer mogen zijn, en indien wel is er nog een kleine buffer van 2 dagen.
De gebruikers hebben gisterenavond nog eens een duidelijke mail rondgestuurd om te wijzen op de strakke timing, maar voorlopig blijft het stil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Beetje hyper hier :D
Ik heb net mijn eerste huis gekocht!

Denk niet dat ik kan concentreren!

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 08-07-2016 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ryur schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:06:

Gefeliciteerd!

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ealanrian

Gefeliciteerd. Ik ga volgende week voor een tweede keer kijken bij een huis.

Tot die tijd mijzelf maar eens bezig houden met mijn opensource projectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
Matis schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 05:01:

Gebruikt dat ding in backend toevallig MongoDB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Ealanrian schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:39:
[...]

Gefeliciteerd. Ik ga volgende week voor een tweede keer kijken bij een huis.
Dankje :) Leuk! In welke regio? Jij komt toch uit Enschede ook?
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10

Gefeliciteerd! Succes met de financiering enzo regelen. Dat hypere gevoel gaat dan vanzelf weer over weet ik uit ervaring. ;)

Zelf in april ook m'n eerste huis gekocht. 1 augustus krijg ik de sleutel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

dev10 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:05:
[...]
Dat hypere gevoel gaat dan vanzelf weer over weet ik uit ervaring. ;)
Klopt, als je bij bij de notaris zit en die nog even uitlegt waar de bank allemaal recht op heeft en hoe groot je schuld precies is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Wordt pas leuk als je je 2e huis koopt en te horen krijgt dat je de hele spaarrekening mag legen omdat je een restschuld hebt. Toen ik 'effe' 60k mocht overmaken om weer vanaf 0 te beginnen was toch iets dat ik wat ik lastig vond om op het muisknopje 'verzenden' te klikken.
Voelt een beetje als een heleboel geld door de plee spoelen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ryur schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Dankje :) Leuk! In welke regio? Jij komt toch uit Enschede ook?

[...]

Dankje!
Ik heb kort in Enschede gewoond tijdens mijn premaster. Ik kom uit het Vechtdal
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
en heb daar ook iets gevonden wat mij wel aanstaat. Het is een oude arbeiderswoning uit de jaren 20. Hoeft niet veel aan te gebeuren maar kan heel veel mee gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Grmbsdfligdgromgrrr

Git: mooi systeem.
Git hooks: nog mooier
Netbeans: mooie IDE
Netbeans met Git: werkt prima.

...of toch niet?

Blijkt dat Netbeans van jgit gebruikt maakt en die blijkbaar niet aan hooks doet. Hele ochtend aan verbrand. Had een mooie pre-commit hook gemaakt die netjes alle code checkt op PSR-2. Werkt als een tiet van command line. Maar omdat we normaliter alles vanuit Netbeans doen en daar bijvoorbeeld ook direct koppelen met de bugtracker was het wel zo handig om dat te integreren. Appelte-eitje zou je denken. Nou mooi niet dus...

* Tjolk heeft weinig zin in de rest van de vrijdag.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

IntelliJ?

Net een kattenklauw in m'n oog gehad. Damn dit dametje heeft een eigen wil zeg!

[ Voor 83% gewijzigd door Firesphere op 08-07-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Mercatres schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:58:
Gebruikt dat ding in backend toevallig MongoDB?
Nee, interne postgresql.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Net even gekeken, het is meer dan Java alleen (wat ik dacht) maar biedt PHP alleen via een plugin zie ik. Kan nog prima werken, geen idee, maar om dat te proberen voor € 650,- vind ik nogal een gok. Zeker omdat ik niet alleen werk, en we dus meerdere licenties nodig hebben. En dan maar afwachten of de git hooks dan wel werken.
Een kat zonder eigen wil noemen we een hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
Ger schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Net even gekeken, het is meer dan Java alleen (wat ik dacht) maar biedt PHP alleen via een plugin zie ik. Kan nog prima werken, geen idee, maar om dat te proberen voor € 650,- vind ik nogal een gok. Zeker omdat ik niet alleen werk, en we dus meerdere licenties nodig hebben. En dan maar afwachten of de git hooks dan wel werken.
Kun je beter PhpStorm pakken dan Idea, dan werkt de php workflow toch lekkerder. En je kan de 30 dagen demoversie toch gebruiken om te proberen?

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
[...]

[...]
Een kat zonder eigen wil noemen we een hond.
Je kan met een bedrijf een 90 dagen proef aanvragen. en voor 650 euro heb je de toolbox, daar zit een stuk meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
[...]
Net even gekeken, het is meer dan Java alleen (wat ik dacht) maar biedt PHP alleen via een plugin zie ik..
PHPStorm (ook van JetBrains), gratis een maand proberen

Edit, zie net dat dit al gezegd is :F .

[ Voor 7% gewijzigd door hellum op 08-07-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
mrmartijn schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Kun je beter PhpStorm pakken dan Idea, dan werkt de php workflow toch lekkerder. En je kan de 30 dagen demoversie toch gebruiken om te proberen?
Als je naast PHP ook Python, Ruby of een JVM-taal gebruikt is het voordeliger om IntelliJ aan te schaffen. De PHP-plugin van IntelliJ biedt namelijk exact dezelfde functionaliteit als PHPStorm. Hetzelfde geldt voor de PyCharm en RubyMine equivalenten. PHPStorm, PyCharm en RubyMine kosten €89 per jaar en IntelliJ Ultimate kost €149 per jaar. (Even uitgaand van de individuele licenties)

Ik ben blij dat ik de perpetual license heb voor IntelliJ Ultimate tot november 2017. Beste investering ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Demo kan inderdaad wel eens ja. Maar ik ga eerst eens even kijken of ik de git hook niet kan verhuizen naar pre-receive. En kijken dat we de auto-formatting in Netbeans al zoveel mogelijk naar PSR-2 kan instellen.

* Tjolk is redelijk blij met Neatbeans over het algemeen en vind het een beetje overkill om gelijk maar over te stappen op een andere IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
dev10 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:34:
[...]

Als je naast PHP ook Python, Ruby of een JVM-taal gebruikt is het voordeliger om IntelliJ aan te schaffen. De PHP-plugin van IntelliJ biedt namelijk exact dezelfde functionaliteit als PHPStorm. Hetzelfde geldt voor de PyCharm en RubyMine equivalenten. PHPStorm, PyCharm en RubyMine kosten €89 per jaar en IntelliJ Ultimate kost €149 per jaar. (Even uitgaand van de individuele licenties)

Ik ben blij dat ik de perpetual license heb voor IntelliJ Ultimate tot november 2017. Beste investering ooit.
De plugin bied inderdaad de zelfde functionaliteit maar niet zo makkelijk vindbaar als PhpStorm. Als ik PHP programmeer wil ik niet alle menuopties van java erbij hebben. Daarom gebruik ik zelf de losse IDE's van Jetbrains (PhpStorm, PyCharm en CLion)

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Firesphere schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:37:
IntelliJ?

Ha heb je een kat in huis gehaald? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Damic schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:51:
[...]
Ha heb je een kat in huis gehaald? *O*
Al een tijdje geleden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

F*cking hell zeg...
https://www.reddit.com/r/...tions_not_working/d1w992a
Ik me maar afvragen waarom symlinks niet meer werken. D->C werkt niet, C->D wel...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:28
Goedemorgen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ger schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:38:
* Cartman! is redelijk blij met Neatbeans over het algemeen en vind het een beetje overkill om gelijk maar over te stappen op een andere IDE.
Overstappen van NetBeans naar Phpstorm vond ik 2 jaar terug een wereld van verschil, ik kan t echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Te lang geleden dat ik met PyInstaller heb gewerkt, ik krijg't verrekte ding maar niet aan de praat.

In other news, ik gebruik dus IDEA voor Java, Python, PHP en als ik iets anders wil doen, voor iets anders. Werkt ideaal als je met meerdere talen wil werken, maar niet het geld wil uitgeven voor de losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Firesphere schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:25:
Te lang geleden dat ik met PyInstaller heb gewerkt, ik krijg't verrekte ding maar niet aan de praat.

In other news, ik gebruik dus IDEA voor Java, Python, PHP en als ik iets anders wil doen, voor iets anders. Werkt ideaal als je met meerdere talen wil werken, maar niet het geld wil uitgeven voor de losse onderdelen.
Uit je reactie blijkt het maar weer hoe alom de tooling voor specieke talen tegenwoordig is, dat het vermeldenswaardig is als je IDE met meerdere programmeertalen overweg kan.

Tip: of je geeft geen geld uit, en werkt met Emacs. Ondersteunt meer talen, dan IDEA (vrijwel alle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:17:
[...]
Uit je reactie blijkt het maar weer hoe alom de tooling voor specieke talen tegenwoordig is, dat het vermeldenswaardig is als je IDE met meerdere programmeertalen overweg kan.

Tip: of je geeft geen geld uit, en werkt met Emacs. Ondersteunt meer talen, dan IDEA (vrijwel alle).
Ehhh, nee? Dat blijkt geheel niet uit mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
Even mijn CV aan het oppoetsen.
Zetten jullie een evt stackoverflow profiel op je CV of niet ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 03:45:
F*cking hell zeg...
https://www.reddit.com/r/...tions_not_working/d1w992a
Ik me maar afvragen waarom symlinks niet meer werken. D->C werkt niet, C->D wel...
Symlinks zijn geen junctions.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 77 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)