De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:19:
[...]

Symlinks zijn geen junctions.
Nee klopt maar beide werken niet met dezelfde fout. Symlinks kunnen volgens mij sowieso niet naar andere schijven maar ook junctions werken niet meer.

edit:
Het zit ook allemaal niet echt mee vandaag.
An exception has occurred in the compiler (1.8.0_92). Please file a bug against the Java compiler via the Java bug reporting page (http://bugreport.java.com) after checking the Bug Database (http://bugs.java.com) for duplicates. Include your program and the following diagnostic in your report. Thank you.

[ Voor 38% gewijzigd door F.West98 op 10-07-2016 01:11 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, als dat "niet meezitten" is?

* Firesphere heeft al z'n emails (inclusief gmail etc.) vandaag gepurged
En gerestored, gelukkig, dankzij timemachine
* Firesphere heeft ineens geen Python3 interpreter meer
WAT? HUH?

* Firesphere heeft de was opgehangen en daarbij 3x z'n hoofd gestoten
* Firesphere heeft krassen op z'n rug, dankzij de kat ipv de dame :|

Nah, het zit niet echt mee vandaag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

F.West98 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:25:
[...]
Het zit ook allemaal niet echt mee vandaag.
[...]
Firesphere schreef op zondag 10 juli 2016 @ 05:40:
[...]
Hopelijk is het geen trend wat jullie twee neer zetten. Vandaag is er namelijk een grote release en ik hoop dat het niet besmettelijk is :+

@Firesphere: Hopelijk is jouw dame meer poeslief voor jou dan jouw poes lief is voor jou (sorry, voor het verplichte woordgrapje)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Eerst kom ik erachter dat de nieuwe .Net Core CLI telemetrie bevat die opt out is, vervolgens zie ik dit op github:

https://github.com/dotnet/cli/pull/3494

Gerelateerd aan:

https://github.com/dotnet/cli/issues/3093

Argh. De toekomst van .Net development. Telemetry everywhere.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 10-07-2016 11:51 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

/me edeboeck geraakt maar niet in het ritme en wilt toch wat werk verzetten vóór 15u...
Tips welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:53
Standby dienst van 9 tot 20u (volledig betaald, 150% op zaterdag en 200% op zondag *O* ) is een stuk lekkerder dan ik van tevoren dacht, zeker als je niet gebeld wordt :+ hele dag betaald series kijken :*)

Jammer alleen dat vriendin en ik gisteravond bij vrienden zaten die 150 km verderop wonen (kan al m'n werk op afstand doen dus was geen probleem met standby), en ik er vanmorgen achter kwam dat m'n werklaptop daar gisteravond was achtergebleven }:|

Afijn, vanmorgen dus met de werktelefoon in de auto maar even heen en weer (300 km dus) gereden.. ben ik nog net wat blijer met m'n tankpas. En nu maar weer betaald bankhangen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 10 juli 2016 @ 05:40:
Ach, als dat "niet meezitten" is?

* Firesphere heeft al z'n emails (inclusief gmail etc.) vandaag gepurged
En gerestored, gelukkig, dankzij timemachine
* Firesphere heeft ineens geen Python3 interpreter meer
WAT? HUH?

* Firesphere heeft de was opgehangen en daarbij 3x z'n hoofd gestoten
* Firesphere heeft krassen op z'n rug, dankzij de kat ipv de dame :|

Hmm true.
Ik was wel vergeten te melden dat ik toen al 3 uur bezig was met het laten builden van een Android project. Zes maanden niets aan gedaan, dus out-of-date Gradle, build tools, dingen die dan ineens niet meer werken, enz. Nieuwe PC dus allerlei env vars waren niet meer geset. Allemaal gezeik dus.
En erg leuk dat ondertussen er op een of andere manier een kleurverschil zit tussen mijn beide monitoren, wit is op de ene te rood terwijl donkergrijs dan te groen is, en de NVIDIA tools voor kleurcalibratie zijn te onnauwkeurig om dat goed te fixen.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Lethalis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:50:
Eerst kom ik erachter dat de nieuwe .Net Core CLI telemetrie bevat die opt out is, vervolgens zie ik dit op github:

https://github.com/dotnet/cli/pull/3494

Gerelateerd aan:

https://github.com/dotnet/cli/issues/3093

Argh. De toekomst van .Net development. Telemetry everywhere.
Die pull request kwam niet van een .NET Core team lid afaik. Gelukkig kwam dit redelijk snel op de .NET slack langs en waren er genoeg bekende mensen die tegen sputterden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:55
Rutix schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Die pull request kwam niet van een .NET Core team lid afaik. Gelukkig kwam dit redelijk snel op de .NET slack langs en waren er genoeg bekende mensen die tegen sputterden.
Ik weet weinig over .NET core maar de persoon lijkt alleszins wel voor MS te werken: https://github.com/adamgorMSFT

Maar toch wel opvallend hoeveel telemetry er in MS producten zitten tegenwoordig. Deze specifieke PR is dat enkel voor de developer tools of ook voor de applicates die naar de end-users gestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Adam Gorman werkt voor Microsoft. Aan de cli tools vermoed ik.

Dat is misschien niet .Net Core zelf, maar wel de tools ervoor.

Ik hoop dat ze heel gauw stoppen met al die ongein, al heb ik er weinig vertrouwen in.

Zometeen is dit de laatste duw die ik nodig had om echt over te stappen naar Java. Dan komen we bij het evil Oracle uit, maar hebben we iig geen telemetrie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Lethalis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 17:59:
[...]

Ik hoop dat ze heel gauw stoppen met al die ongein, al heb ik er weinig vertrouwen in.

Zometeen is dit de laatste duw die ik nodig had om echt over te stappen naar Java. Dan komen we bij het evil Oracle uit, maar hebben we iig geen telemetrie :')
Microsoft is groot. Volgens mij is het zo dat als ze voor het .NET team werken dat ze ook in https://github.com/orgs/dotnet/people zitten :).
[...]

Daarom zei ik ook .NET Core teamlid ;). Er werken veel mensen bij Microsoft ofcourse.
Daarnaast lulz om die reden overstappen op crappy Oracle :+. Ik wil niet dood gevonden worden met spul van Oracle, want een crappy zooi is dat zeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Rutix op 10-07-2016 18:36 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ach, je kunt altijd nog met SAP gaan werken. :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Als iPhone gebruiker vanaf de 1e dag heb ik vandaag mijn 1e Android toestel gekocht: Een Nexus 6P. Ben benieuwd :)

Nou m'n macbook nog en dan ben ik uiteindelijk Apple vrij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 10-07-2016 21:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

[...]

Dat je weet... Weet jij veel.

En alsnog, het is in enkel in de dev tools en vrij beperkt ook. Hoeft imho niet zo zwaar ana getild worden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Dat je weet... Weet jij veel.

En alsnog, het is in enkel in de dev tools en vrij beperkt ook. Hoeft imho niet zo zwaar ana getild worden.
Het is meer dat het in elk Microsoft product anno nu zit en dat gaat gewoon te ver.

Windows 10 is geen slecht OS, maar je bent wel 3 pagina's verder voordat je alle vinkjes hebt uitgezet. En dan nog heb je basic telemetrie.

Als je VS Code installeert, geef je MSFT het recht om zo ongeveer alles wat je met VS Code doet te scannen en naar ze te sturen.

En dan hebben we de nieuwe dotnet cli, die ook nogeens dit doet.

Het begint absurde vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op zondag 10 juli 2016 @ 18:33:
[...]
Daarnaast lulz om die reden overstappen op crappy Oracle :+. Ik wil niet dood gevonden worden met spul van Oracle, want een crappy zooi is dat zeg.
Mja, ik noem Oracle omdat ze Sun gekocht hebben en helaas de toekomst van Java bepalen tot nu toe.

Sun was een zeer vooruitstrevend bedrijf en hun producten waren altijd goed. Zonder Sun zouden we geen Open Office hebben, geen Java hebben, geen ZFS hebben, geen VirtualBox etc.

Zelf gebruik ik OpenJDK. Als database gebruik ik meestal Postgres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Lethalis schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:46:
[...]

Het is meer dat het in elk Microsoft product anno nu zit en dat gaat gewoon te ver.

Windows 10 is geen slecht OS, maar je bent wel 3 pagina's verder voordat je alle vinkjes hebt uitgezet. En dan nog heb je basic telemetrie.

Als je VS Code installeert, geef je MSFT het recht om zo ongeveer alles wat je met VS Code doet te scannen en naar ze te sturen.

En dan hebben we de nieuwe dotnet cli, die ook nogeens dit doet.

Het begint absurde vormen aan te nemen.
Veel meer applicaties doen dit, Microsoft is er echter wat transparanter over de laatste tijd. Ik vind het zelf niet zo heel erg maar ieder zijn mening natuurlijk. (Ik had ook gereageerd op die PR dat het mac address gebruiken niet nodig is.)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Wordt het niet eens tijd voor een ander biertje voor FS? Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Belgisch bier, maar laten we onze lokale helden niet vergeten.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
* Ealanrian zet een Lelie wit klaar voor Vuurbolletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/fossils-archeology/images/2/27/265681d1398449745t-what-whaa-positive-blackberry-mr-burns-excellent-1.jpg/revision/latest?cb=20140823174405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
En trouwens thermossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht.

Even een app lokaal testen. Dus database aanmaken, gebruiker aanmaken met het wachtwoord dat al in de configuratie stond. En dan lukt verbinden met de database niet :?

edit: Oké, maandagochtenconcentratieprobleem, ik was gewoon de verkeerde app aan het starten 8)7 Die overigens ook geldige credentials had, maar dat is wel een zorg voor later...

[ Voor 31% gewijzigd door dcm360 op 11-07-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Ger schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:21:
Wordt het niet eens tijd voor een ander biertje voor FS? Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Belgisch bier, maar laten we onze lokale helden niet vergeten.
Dat zijn mijn lokale helden.

Het moment dat ik mijn BE kaar opgeef wil ik erover nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Imaginaire taart en koekjes voor iedereen!

* F.West98 heeft zijn propedeuses voor Natuurkunde en Informatica binnen *O*
('conflict' met meneer van OOP is nog niet opgelost, maar ik heb dat vak sowieso gehaald ongeacht of het cijfer nog wordt veranderd of niet)

[ Voor 35% gewijzigd door F.West98 op 11-07-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
F.West98 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:59:

('conflict' met meneer van OOP is nog niet opgelost, maar ik heb dat vak sowieso gehaald ongeacht of het cijfer nog wordt veranderd of niet)
Zal dan maar geen catch-all op de cookies doen :+ .
Maar gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

gekkie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Catch 'em All!

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gekkie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:08:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thewhoot.com.au/wp-content/uploads/2015/06/Cookie-Monster-Recipe-550x490.jpg
Artikel: http://thewhoot.com.au/wh...es/cookie-monster-recipes

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online

Zeker? Als het cijfer nu naar beneden toe veranderd wordt.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gratz man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Veel meer applicaties doen dit, Microsoft is er echter wat transparanter over de laatste tijd. Ik vind het zelf niet zo heel erg maar ieder zijn mening natuurlijk. (Ik had ook gereageerd op die PR dat het mac address gebruiken niet nodig is.)
Het lijkt me sterk dat ik met telemetry te maken krijg op Linux en met de OpenJDK. Of met Golang, Scala, Python, NodeJS etc.

Bij commerciële software weet je het idd niet, maar bij open source wel.

Wel overweeg ik nog een switch van Ubuntu naar Fedora, omdat laatstgenoemde wel aan reproducable builds mee wil doen en Ubuntu nog niet.

Anderzijds is het wel fijn om met een LTS release te werken.

Red Hat zet telemetry overigens by default uit voor .Net Core omdat ze de privacy van hun klanten niet in gevaar willen brengen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 11-07-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Lethalis schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:24:
[...]

Het lijkt me sterk dat ik met telemetry te maken krijg op Linux en met de OpenJDK. Of met Golang, Scala, Python, NodeJS etc.

Bij commerciële software weet je het idd niet, maar bij open source wel.

Wel overweeg ik nog een switch van Ubuntu naar Fedora, omdat laatstgenoemde wel aan reproducable builds mee wil doen en Ubuntu nog niet.

Anderzijds is het wel fijn om met een LTS release te werken.

Red Hat zet telemetry overigens by default uit voor .Net Core omdat ze de privacy van hun klanten niet in gevaar willen brengen :)
.NET is nu ook open source. Daarnaast staat telemetry aan in de dev tools en dus kan het afhankelijk wat je gebruikt om te ontwikkelen wel degelijk te maken hebben met telemetry ongeacht welke taal je gebruikt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat er nu toch een last van je schouders is gevallen. Nu kan je jouw pijlen richten op die ene meneer.

In ander nieuws: Van het weekend de automatisch deploy naar productie wezen testen. In de avonduren gaat dat zonder problemen, maar overdag geeft msdeploy toch allerlei vreemde foutmeldingen. Op dit moment is het vermoeden dat de MTU op de tunnel dynamisch wordt aangepast. Heb nu continue de neiging om mijn eigen "msdeploy" te schrijven 8)7

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:16:
[...]

.NET is nu ook open source. Daarnaast staat telemetry aan in de dev tools en dus kan het afhankelijk wat je gebruikt om te ontwikkelen wel degelijk te maken hebben met telemetry ongeacht welke taal je gebruikt.
Als die telemetry er al is, dan is het optin ipv optout.

Maar blijkbaar kan Microsoft weinig fout doen bij jou :P

Toen ik een paar jaar geleden hoorde dat .NET open source en cross platform zou worden, vond ik dat helemaal geweldig. Ik verdien ook nog steeds mijn geld als .NET ontwikkelaar (en met SQL Server, waarvan ook al bekend is dat het naar Linux komt).

Al die tijd dat ik het volg, kom ik helaas steeds dingen tegen. Het is een beetje zoals Scott Hanselman het zelf al een keer zei. It's death by a thousand paper cuts.

1. In plaats van het huidige framework onder handen nemen en modulairder maken, bouwen ze weer iets nieuws dat niet compatible is. Iets dat extra gek is nu ze Xamarin hebben overgenomen, want nu kunnen ze Mono gelijktrekken met het volledige framework op Windows.
2. Direct nadeel van 1 is dat een hoop 3rd party libraries het niet gaan doen.
3. Ze releasen .NET Core terwijl - in mijn ogen - cruciale onderdelen missen. System.Drawing anyone?
4. VS Code is een mooie ontwikkeling. Het wordt je aangesmeerd dat je er van alles mee kan, zowel .NET Core ontwikkeling alsook ouderwets Mono. Wat doen ze vervolgens? Mono support uitzetten, maar "het komt wel weer terug hoor" :')
5. Ze verzinnen Project.json en draaien het weer terug. Het moet nu toch MSBuild worden. Erg jammer om in 2016 weer terug te gaan naar een XML gebaseerd formaat dat niet lekker te mergen is. Dat heb je anno nu zelfs bij Java niet meer nodig met Gradle en de Servlet 3 spec :D (als ik iets irritant vond aan Java, dan was het wel XML everywhere)

Nu zal ik niet zeggen dat ik alles shit vind eraan. Ik bedoel, goede kans dat als we weer een jaartje verder zijn en om versie 1.5 zitten ofzo, dat ik het wel degelijk zal gaan waarderen. De vraag is alleen of ze dan nog op tijd zijn.

Want ik neem aan dat tegen die tijd:
- Telemetry opt in is gemaakt
- System.Drawing, System.Net.Mail etc er gewoon inzitten
- VS Code naast .NET Core ook goed werkt met Mono
- MSBuild enorm gemoderniseerd is en het mergen van de bestanden eenvoudig is geworden
- De NET standard is doorgevoerd en libraries echt cross platform worden

Ga zo maar door :)

Het is dat ze C# hebben. Ik blijf dat een fijne taal vinden, maar alles er omheen hmm tsja.

Bij Java heb ik het omgekeerde :D Daar vind ik de open source frameworks, build tools e.d. geweldig, maar loopt de taal een beetje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:41:
[...]

Toen ik een paar jaar geleden hoorde dat .NET open source en cross platform zou worden, vond ik dat helemaal geweldig. Ik verdien ook nog steeds mijn geld als .NET ontwikkelaar (en met SQL Server, waarvan ook al bekend is dat het naar Linux komt).

Al die tijd dat ik het volg, kom ik helaas steeds dingen tegen. Het is een beetje zoals Scott Hanselman het zelf al een keer zei. It's death by a thousand paper cuts.

[...]
Microsoft doet gewoon aan Wikipedia: Embrace, extend and extinguish of te wel ouderwets vendor-locking.

Ze gebruiken open-source als een busines model om meer klanten te winnen. C# werrd open-source toen Mono steeds meer aan populariteit won en rond die periode kochten ze ook Xamarin.

Mooi om te horen dat ze een unix subsystem introduceren, maar windows is geen linux. Denk maar aan bestandsnamen (unix staat new-lines toe in bestandsnamen) of OS-timers (die van linux zijn veel preciezer dan die van windows). Voor je het weet moeten projecten die nooit windows ondersteunen opeens linux-op-windows ondersteunen. |:(

Nu is Microsoft een commericeel bedrijf met winst-belang en is het bovenstaande is gewoon slim van hun, echter merk ik wel dat ik steeds vaker mij vrijheid terug wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Als je in de pull request had gekeken dan had ik je gezien dat ik daar ook op heb gereageerd en dat ik er niet mee eens was ;). Maar ik ga geen taal switchen om die reden, iedere taal heeft wel wat en ik kan ook veel gezeik opnoemen met Java of C++ of dergelijks.

1. In plaats van het huidige framework onder handen nemen en modulairder maken, bouwen ze weer iets nieuws dat niet compatible is. Iets dat extra gek is nu ze Xamarin hebben overgenomen, want nu kunnen ze Mono gelijktrekken met het volledige framework op Windows.
2. Direct nadeel van 1 is dat een hoop 3rd party libraries het niet gaan doen.
3. Ze releasen .NET Core terwijl - in mijn ogen - cruciale onderdelen missen. System.Drawing anyone?
4. VS Code is een mooie ontwikkeling. Het wordt je aangesmeerd dat je er van alles mee kan, zowel .NET Core ontwikkeling alsook ouderwets Mono. Wat doen ze vervolgens? Mono support uitzetten, maar "het komt wel weer terug hoor" :')
5. Ze verzinnen Project.json en draaien het weer terug. Het moet nu toch MSBuild worden. Erg jammer om in 2016 weer terug te gaan naar een XML gebaseerd formaat dat niet lekker te mergen is. Dat heb je anno nu zelfs bij Java niet meer nodig met Gradle en de Servlet 3 spec :D (als ik iets irritant vond aan Java, dan was het wel XML everywhere)
Nummer 1 staat haaks op nummer 5. Eerst zeg je dat niet iets nieuws moeten bouwen en dan zeg je dat het stom is dat ze het bestaande niet loslaten. Nummer 1 zijn ze zeker van terug gekomen (totally van scratch beginnen) en daarom is/komt er .NET standard library welke dat een beetje moet verzachten. Daarmee lossen ze nadeel 2 (als ze het goed uitvoeren) op.

Punt van nummer 3 is gewoon dat ze veel sneller willen releasen. Als ze het inhuis houden, het helemaal uitkauwen dan vind iedereen het te lang duren maar nu lopen mensen weer te klagen dat ze te snel releasen. Ik ben met je eens dat er nog heel wat verbeteringen aan Microsoft zijn communicatie kan gebeuren maar ze zijn ook nog niet zo lang open source.
Nu zal ik niet zeggen dat ik alles shit vind eraan. Ik bedoel, goede kans dat als we weer een jaartje verder zijn en om versie 1.5 zitten ofzo, dat ik het wel degelijk zal gaan waarderen. De vraag is alleen of ze dan nog op tijd zijn.

Want ik neem aan dat tegen die tijd:
- Telemetry opt in is gemaakt
- System.Drawing, System.Net.Mail etc er gewoon inzitten
- VS Code naast .NET Core ook goed werkt met Mono
- MSBuild enorm gemoderniseerd is en het mergen van de bestanden eenvoudig is geworden
- De NET standard is doorgevoerd en libraries echt cross platform worden

Ga zo maar door :)

Het is dat ze C# hebben. Ik blijf dat een fijne taal vinden, maar alles er omheen hmm tsja.

Bij Java heb ik het omgekeerde :D Daar vind ik de open source frameworks, build tools e.d. geweldig, maar loopt de taal een beetje achter.
Ik vind dat er bij Java ook heel veel crap is hoor. Sommige build tools zijn nice maar de IDE zuigt hard en ik vond het allemaal niet zo makkelijk in te richten en te gebruiken als java fans deden voorkomen. Java zit al heel wat langer in de crossplatform area maar in het begin ging het ook niet zo super ;).
DevWouter schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Microsoft doet gewoon aan Wikipedia: Embrace, extend and extinguish of te wel ouderwets vendor-locking.

Ze gebruiken open-source als een busines model om meer klanten te winnen. C# werrd open-source toen Mono steeds meer aan populariteit won en rond die periode kochten ze ook Xamarin.

Mooi om te horen dat ze een unix subsystem introduceren, maar windows is geen linux. Denk maar aan bestandsnamen (unix staat new-lines toe in bestandsnamen) of OS-timers (die van linux zijn veel preciezer dan die van windows). Voor je het weet moeten projecten die nooit windows ondersteunen opeens linux-op-windows ondersteunen. |:(

Nu is Microsoft een commericeel bedrijf met winst-belang en is het bovenstaande is gewoon slim van hun, echter merk ik wel dat ik steeds vaker mij vrijheid terug wil.
Dat is niet helemaal waar hoor. Microsoft was al jaren aan het voorbereiden om de open source kant op te gaan. Het is echt niet dat Microsoft zei "we gaan open source doen" en dat de volgende dag alles geregeld was. Dit is al geinitieerd toen Ballmer nog CEO was en uit betrouwbare bron weet ik dat ze al heel wat jaartjes bezig zijn om zo ver te komen. Er zit tussen heel wat jaartjes tussen dat en het kopen van xamarin

[ Voor 14% gewijzigd door Rutix op 12-07-2016 11:53 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49

qless

...vraag maar...

welke DE ide, er zijn er diverse...pak dan gewoon een andere

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, wat is het tegenovergestelde van 'counter' in de gamewereld? Is die er eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
qless schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Dit. Ik prefereer Eclipse en vind die prima in te richten, maar er zijn genoeg alternatieven. Daarnaast, je kan prima met command line tools en maven/ant een leuke workflow vinden waarbij je gewoon een random texteditor met code highlighting en code autocomplete kan gebruiken.
TheNephilim schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:32:
Hmmm, wat is het tegenovergestelde van 'counter' in de gamewereld? Is die er eigenlijk wel?
Een counter werkt toch beide kanten op? Als het een counter op iets is, dan is het vanuit het andere oogpunt de "counter tegen jou / je troepen / whatever". Dus counter is beide kanten op het juiste woord denk ik...

[ Voor 31% gewijzigd door Merethil op 12-07-2016 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Rutix schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Dat is niet helemaal waar hoor. Microsoft was al jaren aan het voorbereiden om de open source kant op te gaan. Het is echt niet dat Microsoft zei "we gaan open source doen" en dat de volgende dag alles geregeld was. Dit is al geinitieerd toen Ballmer nog CEO was en uit betrouwbare bron weet ik dat ze al heel wat jaartjes bezig zijn om zo ver te komen. Er zit tussen heel wat jaartjes tussen dat en het kopen van xamarin
Uiteraard is niet zo zwart-wit. Microsoft doet al jaren aan open-source. Vaak waren dat dan support tools voor Linux (doen ze ook al jaren) of producten die het net niet waren. Het is alleen vrij recent (nou ja, ook al weer paar jaar) dat ze nu ook de grotere projecten gedeeltelijk of zelfs in het geheel doen

Intern hebben ontwikkelaars lang moeten vechten om open-source breed in te mogen zetten. Kan helaas die bronnen niet meer vinden (was ook ergens in 2011-2012 en het waren ook grotendeels ex-werknemers).

Punt is dat Microsft een commercieel bedrijf is en hoewel er vast wel mensen daar werken die het doen omdat ze geloven dat beter producten een betere wereld maakt zal de uiteindelijk reden toch "beter product is meer geld" geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TheNephilim schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:32:
Een counter-counter natuurlijk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

qless schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:21:
[...]

DE IDE is natuurlijk IntelliJ. Er is gelukkig ook een IntelliJ emulator voor Visual Studio zodat de .Netters ook een beetje kunnen ruiken aan de fantastische tooling die aan de andere kant van de schutting gebruikt wordt :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Het is al een poosje geleden dat ik Java heb gebruikt maar toendertijd was er geen IDE die lekker werkte. In iedergeval niet vergeleken met Visual Studio. Alhoewel ik veel goede verhalen hoor over IntelliJ :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Janoz schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:44:
[...]

DE IDE is natuurlijk IntelliJ. Er is gelukkig ook een IntelliJ emulator voor Visual Studio zodat de .Netters ook een beetje kunnen ruiken aan de fantastische tooling die aan de andere kant van de schutting gebruikt wordt :)
Ben wel benieuwd naar de C# editor (Project Rider) van Jetbrains :) . Ik ben persoonlijk niet echt een fan van VS Code

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Merethil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Een counter werkt toch beide kanten op? Als het een counter op iets is, dan is het vanuit het andere oogpunt de "counter tegen jou / je troepen / whatever". Dus counter is beide kanten op het juiste woord denk ik...
Dat wordt maar gewoon 'goed tegen...' en 'slecht tegen...' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Rutix schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:30:
Het is al een poosje geleden dat ik Java heb gebruikt maar toendertijd was er geen IDE die lekker werkte. In iedergeval niet vergeleken met Visual Studio. Alhoewel ik veel goede verhalen hoor over IntelliJ :)
IntelliJ doet echt niet onder voor Visual Studio en is wat mij betreft de fijnste IDE voor Java.

Netbeans is wat spartaanser, maar werkt wel gewoon stabiel en zonder issues.

Eclipse gaat bij mij altijd kapot om de 1 of andere reden.

Overigens moet je ook geen groot WinForms project in Visual Studio 2015 willen onderhouden. Op mijn werk mag ik ook bijna dagelijks Visual Studio herstarten...

Dit komt vooral omdat Microsoft geen aandacht meer schenkt aan WinForms en de designers daarvoor. Bugs blijven er gewoon inzitten.

En als je een project hebt met meer dan 500 forms dan ga je dat ook niet even naar WPF verbouwen zonder enig commercieel nut verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
TheNephilim schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:04:
[...]

[...]

Dat wordt maar gewoon 'goed tegen...' en 'slecht tegen...' :+
Op z'n pokémons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Elke aan het vangen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic gaat zien of dat ie IDA aan het werk krijgt :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik werk er niet hoor, maar just gonna leave this here: https://www.coolblue.nl/behindthescenes1907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Lethalis schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:50:
[...]

Overigens moet je ook geen groot WinForms project in Visual Studio 2015 willen onderhouden. Op mijn werk mag ik ook bijna dagelijks Visual Studio herstarten...
Sluit de tabs als je ze niet nodig hebt, in mijn ervaring is dat vaak de oorzaak. Of wanneer je custom controls gebruikt (van jezelf of een externe partij) dan zijn zij vaak de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevWouter schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Sluit de tabs als je ze niet nodig hebt, in mijn ervaring is dat vaak de oorzaak. Of wanneer je custom controls gebruikt (van jezelf of een externe partij) dan zijn zij vaak de boosdoener.
Als er zo veel oorzaken kunnen zijn, dan is de applicatie zelf gewoon de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13

markvt

Peppi Cola

Een recruiter mailt ongevraagd een CV, met deze toelichting:
Hij is namelijk na zijn HBO gaan werken bij een partij waarbij hij merkte dat de code vaak niet schoon was, met andere woorden, hij was de partij ontgroeid. Bovenstaande jongen is een developer in hart en nieren. Hij zoekt een partij waarbij hij zich volledig kan concentreren op zijn code en zich verder kan ontwikkelen in zijn programmatuur.
8)7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:50:

[...]

8)7
Aannemen, iemand die zich alleen met z'n eigen programmatuur bezig houdt is echt het neusje van de zalm!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Filipijnse poets in huren lijkt me dan goedkoper om de code even af te stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:14:
[...]
Ik sluit de tabs altijd, maar we gebruiken inderdaad nogal veel DevExpress controls. Vaak ook nog nested.

Dus bijvoorbeeld dat je een ButtonEdit in een TableLayoutPanel in een GroupControl in een ander TableLayoutPanel die weer op een TabControl staat in een ander TableLayoutPanel samen met een ander Panel dat weer meerdere user controls bevat, enzovoorts enzovoorts :')

We krijgen zelfs out of memory exceptions soms als we de designer openen.

Maar ja, vanuit de business was besloten dat het wel heel handig was om alle informatie direct paraat op het scherm te hebben in meerdere tabs en dat je heel snel overal bij kan.

Dit werkt in de praktijk ook wel mooi moet ik zeggen en onze klanten zijn er ook blij mee, maar de Windows Forms designer is hier niet altijd tegenop gewassen.

We hebben al heel veel dingen opgesplitst in aparte controls om de complexiteit te reduceren, maar dan nog blijven het complexe controls en forms.

De designer code van ons order form bevat bijvoorbeeld alleen al 3895 regels code. Dat is dus alleen om de top level controls te beschrijven :D
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:38:
[...]
Als er zo veel oorzaken kunnen zijn, dan is de applicatie zelf gewoon de boosdoener.
Een veelvoorkomend probleem bij Windows Forms is dat de controls "leven" in de designer. Dus we hebben ook aardig wat if statements met "IsDesignMode". Dus veel dingen mogen niet gebeuren in de designer, maar wel als de applicatie draait.

Zoiets simpels als een custom tooltip laten zien kan de designer volledig om zeep helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 13-07-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hmmzzz een stalker voor het raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:01:
Hmmzzz een stalker voor het raam
Is ongetwijfeld op zoek naar Pikachu of zo. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Mauwende vlooienbaal die ik nog niet ken.
Geen idee waarom die naar binnen wil, zou natuurlijk de zachtjes pruttelende bolognese saus kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:50:

Hij is namelijk na zijn HBO gaan werken bij een partij waarbij hij merkte dat de code vaak niet schoon was, met andere woorden, hij was de partij ontgroeid. Bovenstaande jongen is een developer in hart en nieren. Hij zoekt een partij waarbij hij zich volledig kan concentreren op zijn code en zich verder kan ontwikkelen in zijn programmatuur.

8)7
Hoe ik het lees:
Hij is namelijk na zijn HBO gaan werken bij een partij waar men merkte dat ie alleen maar aan het klagen was over de legacy en dat er nieuwe frameworks zijn die alles zogenaamd beter maken en daarnaast weigerde te conformeren aan de coding standaard die ze hadden. Met andere woorden, ze hebben hem eruit gepleurt. Bovenstaande jongen vind het leuk om een beetje aan te kutten met computers. Hij zoekt een partij waar ie lekker in z'n eentje op een eilandje kan klojen met nieuwe technieken zonder echt verantwoordelijkheid te dragen en daarnaast niet vreemd wordt aangekeken als ie tijdens werktijd Pokemon Go doet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Laatst online: 16-09 22:43
Dat, of hij is gewoon goed, de code was inderdaad kut, heeft het geprobeerd te verbeteren maar is daarbij tegen zo'n muur opgelopen dat hij wel weg moest om niet helemaal gek te worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Aan de laatste (&enige) werkervaring te zien is hij er uit gemikt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Lethalis schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Een veelvoorkomend probleem bij Windows Forms is dat de controls "leven" in de designer. Dus we hebben ook aardig wat if statements met "IsDesignMode". Dus veel dingen mogen niet gebeuren in de designer, maar wel als de applicatie draait.

Zoiets simpels als een custom tooltip laten zien kan de designer volledig om zeep helpen.
Niet zoals een browser, maar in bepaalde opzichten is ook Visual Studio het klassieke pluginmodel ontgroeid en zou zich meer modulair moeten manifesten. Intellisense, designers etc in aparte processen zodat die rustig memory kunnen eten of kunnen crashen zonder dat de shell daar last van heeft.
markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:14:
Members only:

Members only:
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Sebazzz op 13-07-2016 14:26 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:14:
Aan de laatste (&enige) werkervaring te zien is hij er uit gemikt.

Members only:
Hoe "zie" je dat?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Als je zelf weggaat neem je over het algemeen geen recruiter in de arm om voor je te zoeken. Daarnaast is mei al twee maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:25:
[...]
Als je zelf weggaat neem je over het algemeen geen recruiter in de arm om voor je te zoeken.
Hmmm? Als je weggaat omdat het een gigantische bende is waar je niet meer tegenkunt? Of is blijven zitten tot je wat anders hebt "nobeler"?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Members only:
[...]

Als je zelf weggaat neem je over het algemeen geen recruiter in de arm om voor je te zoeken. Daarnaast is mei al een maand geleden.
Niet helemaal waar hoor. Ikzelf ben iets meer dan twee jaar geleden uit onvrede gaan zoeken. Toen een recruiter met een vacature langskwam zetten toevallig in die tijd, ben ik daarop ingegaan. Inmiddels al ruim 2 jaar tevreden aan het werk hier.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grijze Vos schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:27:
Members only:
Die datum kan heel normaal zijn met een standaard maand opzegtermijn :)

En ik ken developers die binnen 1 maand bij een nieuwe werkgever (nieuwe positie op LinkedIn) toch al zijn lastiggevallen door een recruiter. Als je dan wegwilt, dan is een mailtje zo getypt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Ook de termijn van 6 maanden + 12 maanden sterkt dat vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Bottom line: Je weet het niet, tenzij je meer weet dan alleen deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Als je zelf weggaat neem je over het algemeen geen recruiter in de arm om voor je te zoeken. Daarnaast is mei al twee maanden geleden.
Pardon, een recruiter in de arm nemen? Bedoel je die ratten die LinkedIn afstruinen en je zomaar contacteren met zogenaamde baanmogelijkheden terwijl je huidige functie, werkveld en ambities daar totaal niet op aansluiten? Die neem je niet in de arm, die sla je van je af. Als je jaarcontract niet verlengd is en zo'n droeftoeter benadert je en je weet niet beter dan tuin je daarin.

Dat is het soort recruiter wat naar voren komt in het voorbeeldje hierboven. Een echte recruiter die je helpt met een echte nieuwe carriere-mogelijkheid is wel wat professioneler.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Er is niks mis met een techneut in hart en nieren die dingen beter wil maken, maar hij moet wel weten wanneer het genoeg is. Als de architect/senior dev zegt "We hebben voor deze opzet gekozen want X, Y en Z" dan verwacht ik van zo iemand dat hij zegt "Okay, dat klinkt redelijk. Ik zou het iets anders hebben gedaan, maar vanwege de redenen die je net opnoemde zie ik wel in dat jullie een prima opzet hebben gekozen."

Members only:

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:09:
Er is niks mis met een techneut in hart en nieren die dingen beter wil maken, maar hij moet wel weten wanneer het genoeg is. Als de architect/senior dev zegt "We hebben voor deze opzet gekozen want X, Y en Z" dan verwacht ik van zo iemand dat hij zegt "Okay, dat klinkt redelijk. Ik zou het iets anders hebben gedaan, maar vanwege de redenen die je net opnoemde zie ik wel in dat jullie een prima opzet hebben gekozen."

Members only:
Members only:

Nog iemand een poes kwijt die van bolognese lijkt te houden .. mauwend op de dorpel voor het keukenraam mee gaat turen .. maar als je buitenkomt hem nog wel smeert ?
(deze lijkt qua tekening wel een beetje op fucky de fukkat, al zou die toch al wel onder de groene zoden mogen liggen)

Jolly nou ook nog een zwarte erbij ... wordt het neuken of vechten of allebei :/

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 13-07-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:39
Op zich vind ik altijd dat je op elkaars code/architectuur mag vuren wat je wil, al is het vaak handiger om te vragen waarom er niet voor optie X is gekozen. Weet je meestal meteen of diegene er een reden voor had of niet eens aan die optie had gedacht en zorgt voor een gezelliger gesprek ;) . Meelullen ben ik geen fan van.

Aan labels als als junior/senior/architect hecht ik tot nu toe niet veel waarde. Die lijken in de praktijk vaak leeftijdsgebonden of afhankelijk van kennis(tov inzicht) en duur van dienstverband. Abstract denkvermogen, logische verbanden kunnen leggen en optimale situaties herkennen zijn zaken die niet echt leeftijdsgebonden zijn en imo veel belangrijker zijn om de juiste keuzes te maken. Veel jonge kids lijken ook een stuk natuurlijker in OO/patterns te kunnen denken dan oudere programmeurs die van nature meer uit de procedurele hoek kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
markvt schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:39:
Ook de termijn van 6 maanden + 12 maanden sterkt dat vermoeden.
Kan prima zijn dat hij zelf heeft gekozen om zijn contract niet te laten verlengen. Of dat in overleg ervoor is gekozen dat zijn contract niet word verlengt zodat hij wat meer benefits voor uitkering heeft ofzo? Je weet de situatie gebaseerd op linkedin niet :).
Dan ga je er even van uit dat de redenen altijd redelijk zijn :+. Ik heb situaties meegemaakt waar een "architect/senior dev" ook probeerde te onderbouwen waarom die keuzes waren gemaakt en dat die helemaal niet redelijk waren.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Er is niks mis met een techneut in hart en nieren die dingen beter wil maken, maar hij moet wel weten wanneer het genoeg is.
Misschien weet 'ie dat ook en is daarom weggegaan. Who knows ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Well, toen ik hier begon heb ik toch echt wel vrij snel een heel aantal veranderingen doorgevoerd. O-)

Nou ja, valt op zich ook wel mee en het waren hoofdzakelijk verbeteringen in flow etc., weinig kritiek op "slechte dingen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Vind het wel mooi dat men hier de recruiter gelooft. Wat je ziet aan de schrijfstijl is dit meer zo'n recruiter die de boel maar een beetje bij elkaar verzint om zijn mensen aan de man te brengen, en wat wil een bedrijf nou meer dan een programmeur die alleen bezig is met zijn programmatuur en zich verder nergens mee bemoeit?!
Toen ik op zoek was naar werk, vlak voor ik mijn huidige baan (3,5 jaar geleden) vond, had ik ook zo'n recruiter die blijkbaar een hoop óf verbloemde, óf herschreef in mijn sollicitatiebrieven en mijn CV. Dat doen ze graag, want natuurlijk kunnen zij dat beter omdat ze de markt kennen. Echter, dan komen er ook dingen op te staan die je helemaal niet kan.

De recruiter in kwestie heeft dat mooi te horen gekregen, het bedrijf waar ik die dag solliciteerde ook en het laatste wat ik daarvan heb gehoord is dat het bedrijf een andere recruiter in de arm heeft genomen. Helaas zitten er gewoon een hoop hopeloze recruiters tussen die niets anders doen dan mensen pushen om hun bonus weer te halen voor dat jaar.

Maar nee, het zal zeker aan de developer in kwestie liggen, die zal vást zo'n insteek hebben. Ze zitten er tussen hoor, maar er vanuit gaan zonder verder ook maar iets over de persoon in kwestie en de omstandigheden waaronder hij weggegaan is bij zijn vorige werk te weten is wel een beetje jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow is blij dat ie niet (nauwelijks) met recruiters te maken heeft... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RayNbow schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:55:
* RayNbow is blij dat ie niet (nauwelijks) met recruiters te maken heeft... :p
De laatste recruiter die voor mij heeft rondgespeurd heeft z'n werk echter meer dan prima gedaan, dus die kan volgende keer weer mijn vraag verwachten.
Ik heb er ook één gehad waarbij ik aangaf dat ik specifiek Java zocht, dus kwam hij constant aan met PHP, niets anders. Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
* Tjolk heeft juist daarom geen Linkedin :)

Als ik op zoek ben naar ander werk zijn er genoeg keuzes, en tot die tijd begeef ik me zoveel mogelijk onder de radar. De vorige keer toen ik besloot ander werk te gaan zoeken had ik binnen 5 dagen succes. Geen reden om me met dat tuig in te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 heeft Linkedin maar nauwelijks last van recruiters 8)
Tot nu toe 1x een bericht gehad van iemand die me een Python iets aanbood. Uhu, .NET/Java is heel erg Python natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Iedereen kan Python toch? :+

Fijn dagje documentatie schrijven voor Apache Celix. Beetje jammer dat we dat altijd hebben genegeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ach je hebt recruiters en recruiters. Sommige zijn wel gewoon netjes en vriendelijk, daar reageer ik meestal wel op ook. (Als in geen interessen maar bedankt voor het aanbod).

Andere daarentegen...
Laatst iemand die wel een ABAP klus voor mij had in Belgie. Ja want iedereen die SAP doet kan ABAP. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik vind dat elke ontwikkelaar toch minimaal 7 talen goed moet kunnen (opmaak talen en data talen zoals HTML, JSON meegenomen) en kan toepassen. En nog 7 kan "lezen en schrijven". Uiteraard blijven één of twee talen je moedertaal.

Overigens kunnen de meeste ontwikkelaars het wel, maar doen ze het uit praktisch oogpunt niet. Voordat je het weet ben je een "jack of all trades and master of none" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zonder linked-in is het inderdaad lekker rustig, af en toe een corporate recruiter die je van mailinglists af plukt. Maar goed die zijn dan ook correct in de omgang.
En zonder mijn expliciete toestemming gegevens over of van mij wijzigen danwel opleuken lijkt me een duidelijke en ernstige no-go.

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 14-07-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
DevWouter schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Ik vind dat elke ontwikkelaar toch minimaal 7 talen goed moet kunnen (opmaak talen en data talen zoals HTML, JSON meegenomen) en kan toepassen. En nog 7 kan "lezen en schrijven". Uiteraard blijven één of twee talen je moedertaal.

Overigens kunnen de meeste ontwikkelaars het wel, maar doen ze het uit praktisch oogpunt niet. Voordat je het weet ben je een "jack of all trades and master of none" :)
7 talen lijkt me toch al vrij fors om eerlijk te zijn. Ik werk zelf voornamelijk in C, zowel professioneel als hobbymatig, en Java met af en toe een uitstapje naar Python, Assembly en C++. PHP, Javascript, SQL en C# heb ik al langere tijd niet gebruikt. Heb ik het idee dat ik een taal goed kan, nee nog lang niet. 7 talen goed kunnen ik denk niet dat het mij ooit gaat lukken. 7 verschillende kunnen toepassen lijkt me nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Als XML ook meetelt kom ik wel aan 7 die ik 'goed' kan, maar hoe definieer je hoe goed je JSON en XML 'kan'? Dat zijn dan dus C#, Java, HTML, CSS, JS, XML en JSON. Maar echt 'goed' zou ik het ook niet durven noemen, het zijn gewoon de meest gebruikte door mij. Maar ik ken er hoogstens 3 overigen die ik kan lezen en schrijven (PHP, Matlab(?), C/C++)

Maargoed, ik moet ook nog leren :+ Volgend jaar komen er nog wel wat meer bij denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 14-07-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
Inderdaad. Als hardcore Java ontwikkelaar ben ik nu ook bezig met een projectje met Python.
Nou ja, een test framework dat "under the hood" gewoon van Python gebruik maakt en je dus dingen in Python kan toevoegen/gebruiken. Ze adverteren zelfs "draait ook onder Jython", dus de koppeling met Java is er ook ;)

Ik kwam vorige week terug van vakantie en het eerste wat ze tegen mij zeiden was "we moeten je wat vertellen over je inzet". Een gesprek met onze RM en een belletje later en ik had een nieuw project. Als ontwikkelaar ben je (nu) zo weer aan de slag. Waarom je een recruiter nodig hebt, is mij dan ook onduidelijk. Tenzij je echt niet weet hoe je naar vacatures zoekt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
[...]

Net als anderen heb ik hier ook zo mijn bedenkingen bij. 7 talen goed kunnen? Ik ben een handjevol inderdaad als moedertaal, maar 7 talen goed? Nah.

En dan krijg je natuurlijk ook weer een discussie over wat een taal is. Neem bijvoorbeeld JSON, dat is niet meer dan een notatie van gegevens. Dan kun je CSV ook net zo goed een taal noemen. Als je zo rekent dan kom ik wel aan heel wat talen ja, maar dat heeft niet heel veel meerwaarde voor mij als ontwikkelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

7 talen? Kwestie van creatief tellen. Java 1.4, Java 5, Java 6, Java 7... zo, dat zijn al 4 talen. Gooi daar nog VB4, VB5 en VB6 bij en ik zit zeker al aan de 7 talen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Als stugge Fries kun je inderdaad van elk dialect een taal maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
RayNbow schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:50:
[...]

7 talen? Kwestie van creatief tellen. Java 1.4, Java 5, Java 6, Java 7... zo, dat zijn al 4 talen. Gooi daar nog VB4, VB5 en VB6 bij en ik zit zeker al aan de 7 talen. :+
Gefeliciteerd! Taart? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik zou niet eens weten waarom ik 7 talen goed zou moeten kennen.
Java, Javascript, Objective-C, Swift. Dek ik SAP cloud mee af en de mobiele platformen iOS en Android.

Sorry Windows, je bent gewoon te klein als mobiele platform om serieus te nemen en anders maak ik wel een hybride App voor je.

En ik weiger om HTML/CSS/XML/JSON/SQL mee te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Alstu:

🎂

Vincentio schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:03:
Ik zou niet eens weten waarom ik 7 talen goed zou moeten kennen.
Java, Javascript, Objective-C, Swift. Dek ik SAP cloud mee af en de mobiele platformen iOS en Android.

Sorry Windows, je bent gewoon te klein als mobiele platform om serieus te nemen en anders maak ik wel een hybride App voor je.
Windows applicaties kun je tegenwoordig in JavaScript schrijven. :p

[ Voor 58% gewijzigd door RayNbow op 14-07-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
FTFY :P
(so much for doorstrepen bij enkele letters .. ahwel)

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 14-07-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

JSON, XML, XQuery, HTML, XHTML mag je allemaal meerekenen. Markdown is ook toegestaan. Als je echt veel low-level spul doet (micro-controllers) of je bent een uber-specialist dan wordt het lastig.

Het doel is overigens niet om 7 talen te kennen, maar om te weten dat er meer in de wereld is. Wat dat betreft is "7 talen kennen" een heel polariserende methode om het niveau van iemand te bepalen.

Sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
HTML, CSS, XML en JSON ga ik in mee, dat zijn opmaaknotaties (bij HTML en XML zit 't zelfs in de naam, Markup Language!).

SQL is strikt genomen misschien geen programmeertaal (is tenslotte Structured Query Language) maar als je echt diep de triggers en stored procedures in gaat komt het toch echt wel akelig dicht bij programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
RayNbow schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Alstu:

🎂

[...]

Windows applicaties kun je tegenwoordig in JavaScript schrijven. :p
Misschien zelfs wel in Objective-C, al heb ik nog geen 1 app goed via die Windows Bridge for iOS aan de praat gekregen. Zie wel dat er onderhand al een verbeterde versie weer is, misschien die eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ik zou eerder zeggen, dat elke ontwikkelaar zijn specialisme heeft in 1 tot 3 talen (in mijn geval, PHP, Python en Java), maar in ieder geval de syntax van minstens 7 talen kan lezen/begrijpen en eventueel kan toepassen waar nodig.

Goed en Kunnen zijn twee verschillende dingen. Ja, ik werk hoofdzakelijk in PHP en doe voor mezelf meestal Python. Dus ik durf te zeggen dat ik daar ten minste enigszins goed in ben. Maar ik kan ook prima C/C++/C# lezen en toepassen indien het nodig is.

Ik zou absoluut nooit van een developer verwachten dat hij/zij minstens 7 talen "kan". Juist omdat iemand die alles kan, vaak erg goed is in alles, maar nooit goed is in wat hij/zij echt moet doen voor de baan.

Pagina: 1 ... 78 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)