De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 99 Laatste
Acties:
  • 393.279 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Skyaero schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:06:
Is Azerty's bot gecrashed? Misschien ving ie wel een Exception af zonder acties in de catch :+
Welke bot? Ik staak gewoon vandaag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

azerty schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:33:
[...]

Vuile sos! :+

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Welke staking? Wij hebben meer last van water dan stakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mercatres schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Welke staking? Wij hebben meer last van water dan stakers.
De enige last die ik had was dat de MIVB niet reed maar mijn fiets stond al klaar :) Nu enkel nog hopen dat ik vanavond op de NMBS kan vertrouwen voor naar een date te gaan... Dat is grotere gok :s

Heel Brussel stond blank blijkbaar, ik heb er niks van gemerkt omdat ik bijna altijd diep slaap :)

Veel last gehad van het water daar?

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
[...]

Nu enkel nog hopen dat ik vanavond op de NMBS kan vertrouwen voor naar een date te gaan... Dat is grotere gok :s
Heen wel, terug niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Daar vrees ik voor :s Geen zin om 2 uur en half te stappen tot bij mijn ouders thuis of 6 uur tot bij mij thuis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
azerty schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:33:
[...]
Moeten jullie niet eens fuseren met de Fransen? De staakmentaliteit past wel. :>

/me Skyaero zet alvast Texels Skuumkoppe neer voor het weekend. Samen met patat en bitterballen. Ook Gekkie en Firesphere zijn welkom. We maken er een lekker Nederlands feestje van :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

alienfruit schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:31:
Dit gaan dure vakanties worden...
Maar misschien betaalbare huren?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ElkeBxl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:
[...]

De enige last die ik had was dat de MIVB niet reed maar mijn fiets stond al klaar :) Nu enkel nog hopen dat ik vanavond op de NMBS kan vertrouwen voor naar een date te gaan... Dat is grotere gok :s

Heel Brussel stond blank blijkbaar, ik heb er niks van gemerkt omdat ik bijna altijd diep slaap :)

Veel last gehad van het water daar?
Er stonden weer de nodige tunneltjes blank, maar verder viel het mee. Vooral het onweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
ElkeBxl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Daar vrees ik voor :s Geen zin om 2 uur en half te stappen tot bij mijn ouders thuis of 6 uur tot bij mij thuis :p
Waarom zou je überhaupt gaan stappen? Gewoon overnachten bij je date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
azerty schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Waarom zou je überhaupt gaan stappen? Gewoon overnachten bij je date!
Maar wat als de date niks is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:42

DevWouter

Creator of Todo2d.com

F.West98 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:22:
Was ik natuurlijk ook van plan maar wou eerst even meningen peilen van jullie ;) Stond ook wel vermeld op één dia in de slides van één van de lectures, dus ik had het kunnen weten, maar het was niet duidelijk en je moest er echt actief voor zoeken. Je verwacht niet dat eisen aan opdrachten in de derde lecture nog eens naar voren komen.
Ik ga hier heel hard zijn, zeker omdat ik zelf ook een paar keer met dit probleem te maken heb gehad.

Ongeacht of de docent wel of niet gelijk heeft, het belangerijkste is dat je gelijk krijgt. Zo'n beetje iedereen hier op het forum geeft aan dat ze het een overdreven reactie vinden, maar helaas bepalen wij jouw punt niet.

Als jouw docent de regel heeft dat een lege-catch gelijk is aan straf punten dan zul je die regels ook moeten volgen hoe oneens je er ook mee bent. Dat je er niet bij de les was die dag is geen reden voor hem om daar van af te zien. Dat is namelijk jouw probleem en daar heeft hij weining mee te maken.

Kort samengevat: Jij hebt een fout gemaakt en heeft je daar (wel erg hard) opgepakt. Jij hebt een probleem en dat moet jij zien op te lossen. De docent kan het hier opgooien en de examencommissie kan hem hier geen ongelijk geven. Zelfs als ze hem in het ongelijk stellen dan heb je nog steeds geen voldoende. Zelfs bij een herkansing is een grote kans dat je weer met hem te maken hebt.

Goed... Hopelijk zijn deze harde woorden je niet te zwaar gevallen. Nu de oplossing voor jouw probleem.

Vraag of je jouw werkstuk opnieuw mag inleveren met een verbetering.
Als je het onder het thema van "je fouten leren" doet dan heb je een goede kans dat ze je die mogelijkheid geven. Eventueel kan je ook nog aanbieden om een extra klein verslag op te leveren waarom de originele code fout was (en dus waarom de docent gelijk heeft).

De truc is om je op te stellen als begripvol en redelijk. Mocht het niet werken en het komt dan alsnog voor bij de examencommisie dan kan je vervolgens de open vraag stellen "waarom een school het voor leerlingen zo moeilijk maakt om van hun fouten te leren" (begin er niet mee, dit komt hard aan bij een school). Grote kans dat je dan alsnog een herkansing krijgt.

Zoals gezegd jouw doel moet zijn om gelijk te krijgen, niet om gelijk te hebben. Veel success en hopelijk horen we snel dat je het alsnog gehaald hebt!

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ryur schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Maar wat als de date niks is? ;)
Bank? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Nouja, dan moet ElkeBxl maar niet met mij gaan daten, heb zelf geen bank :)
(En nee, dit is geen uitnodiging of ElkeBxl met mij wilt gaan daten, zou het niet erg vinden denk ik O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Skyaero schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Moeten jullie niet eens fuseren met de Fransen? De staakmentaliteit past wel. :>

/me Skyaero zet alvast Texels Skuumkoppe neer voor het weekend. Samen met patat en bitterballen. Ook Gekkie en Firesphere zijn welkom. We maken er een lekker Nederlands feestje van :)F
* gekkie scout nog even voor wat goudreinetten en maakt nog snel even appelmoes :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
DevWouter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:37:
[...]

Als jouw docent de regel heeft dat een lege-catch gelijk is aan straf punten dan zul je die regels ook moeten volgen hoe oneens je er ook mee bent. Dat je er niet bij de les was die dag is geen reden voor hem om daar van af te zien. Dat is namelijk jouw probleem en daar heeft hij weining mee te maken.
Wat een onzin. Nogmaals: een opleiding is om mensen wat te leren, niet om ze af te keuren op allerlei verstopte zaken. Als je een vak geeft en je studenten halen daar lage punten van, niet omdat ze slecht werk leveren maar omdat je opdracht niet duidelijk genoeg was, dan is dat iets waar een goede docent WEL iets mee te maken heeft. Ik zou ook niet weten waarom we docenten niet zouden mogen aanspreken op de kwaliteit van hun lesmateriaal / opdrachtomschrijving etc?
De docent kan het hier opgooien en de examencommissie kan hem hier geen ongelijk geven.
De examencommissie kan de docent prima ongelijk geven. Een beetje examencommissie stuurt liever op een oplossing aan met medewerking van de docent lijkt me, en het is ook niet gezegd wat de uitkomst is als je aanstuurt op een conflict, maar het is echt onzin om te zeggen dat de examencommissie hem geen ongelijk kan geven.

In praktisch opzicht heb je gelijk: het is veel handiger om toe te werken naar je resultaat dan naar een principieel standpunt. Maar daaronder ligt dat principe dat een docent de goede randvoorwaarden dient te scheppen wat mij betreft wel degelijk. Te makkelijk vinden we dat de student (de ONervaren persoon, die bovendien veel geld moet betalen) overal verantwoordelijk voor is en vrijwel perfect moet handelen of anders gestraft moet worden met lage punten (met eventueel verregaande consequenties, want een her betekent bv al dat je niet meer cum laude kunt afstuderen), terwijl de docent (oftewel de ERvaren professional, die betaald wordt om z'n vak te geven) niet wordt aangesproken op de kwaliteit.

Nogmaals: ik geloof niet in het makkelijker maken voor studenten, maar de energie zou moeten gaan naar de diepte van de lesstof, niet naar het raden van randvoorwaarden.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Nouja, dan moet ElkeBxl maar niet met mij gaan daten, heb zelf geen bank :)
(En nee, dit is geen uitnodiging of ElkeBxl met mij wilt gaan daten, zou het niet erg vinden denk ik O-) )
Subtiel... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Grappig toch hoe het werkt. Ik heb nog nooit zoveel aandacht gekregen door simpelweg te zeggen dat ik man ben.
Misschien dat ik me maar eens moet registreren op het Viva forum ofzo, hoewel ik niet denk dat het daar gaat werken. :+

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ZaZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:47:
Grappig toch hoe het werkt. Ik heb nog nooit zoveel aandacht gekregen door simpelweg te zeggen dat ik man ben.
Misschien dat ik me maar eens moet registreren op het Viva forum ofzo, hoewel ik niet denk dat het daar gaat werken. :+
Vandaar de reden dat ik het vaak gewoon niet zeg dat ik vrouw ben :) Ook is het zelden echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

incaz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:20:
In praktisch opzicht heb je gelijk: het is veel handiger om toe te werken naar je resultaat dan naar een principieel standpunt.

[...]

Nogmaals: ik geloof niet in het makkelijker maken voor studenten, maar de energie zou moeten gaan naar de diepte van de lesstof, niet naar het raden van randvoorwaarden.
Ben het compleet met je eens. Helaas kost het erg veel energie als student om te bewijzen dat een docent "incapabel" is.

Persoonlijk heb ik er veel voor over als we in Nederland de kwaliteit van ontwikkelaars drastisch verhogen. Echter dat is een andere discussie ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
ElkeBxl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:02:
[...]
Vandaar de reden dat ik het vaak gewoon niet zeg dat ik vrouw ben :) Ook is het zelden echt relevant.
Pointless ?!? nooooooooooooooooooo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ElkeBxl schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Op zich helpt
Brusselse tassendraagster
wel met raden van je geslacht. :+
Op zich vind ik het op dit punt nog niet eens slecht. Een bepaalde kwaliteit stellen aan de ingeleverde code lijkt me niet slecht.
Het leeglaten van een catch block is niet netjes, net zoals bijvoorbeeld het ontbreken van commentaar.

Als de docent je laat zakken op bijvoorbeeld bijvoorbeeld tabs vs spaces, dan gaat het wel een stuk verder.

Deze dingen moeten wel duidelijk doorgegeven zijn natuurlijk. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Afvalzak op 24-06-2016 15:42 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Afvalzak schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:03:
[...]
Op zich vind ik het op dit punt nog niet eens slecht. Een bepaalde kwaliteit stellen aan de ingeleverde code lijkt me niet slecht.
Het leeglaten van een catch block is niet netjes, net zoals bijvoorbeeld het ontbreken van commentaar.
Hoe helpt het achteraf afkeuren (maar zonder inhoudelijke discussie of tijdige feedback) op dit soort vormeisen precies bij de academische vorming van de betreffende student? Dat ontgaat me echt volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:21:
[...]
Hoe helpt het achteraf afkeuren (maar zonder inhoudelijke discussie of tijdige feedback) op dit soort vormeisen precies bij de academische vorming van de betreffende student? Dat ontgaat me echt volledig.
Leren dat er zowel binnen als buiten het academische een hierarchie bestaat waar de wil van de baas wet is, argumenten zinloos zijn, redelijkheid en proportionaliteit iets van een andere planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:42
Net als je kinderen leren dat "omdat ik het zeg" een prima argument is, aangezien hun toekomstige baas het ook vaak genoeg gaat zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Bij mij werkt het averechts hoor.
De Waarom?->Daarom!' vliegen me om de oren.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ZaZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:19:
Bij mij werkt het averechts hoor.
De Waarom?->Daarom!' vliegen me om de oren.
Waarom ? Waarom ? ;; academici in de dop dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

DevWouter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:37:
[...]

Ik ga hier heel hard zijn, zeker omdat ik zelf ook een paar keer met dit probleem te maken heb gehad.

Ongeacht of de docent wel of niet gelijk heeft, het belangerijkste is dat je gelijk krijgt. Zo'n beetje iedereen hier op het forum geeft aan dat ze het een overdreven reactie vinden, maar helaas bepalen wij jouw punt niet.

Kort samengevat: Jij hebt een fout gemaakt en heeft je daar (wel erg hard) opgepakt. Jij hebt een probleem en dat moet jij zien op te lossen. De docent kan het hier opgooien en de examencommissie kan hem hier geen ongelijk geven. Zelfs als ze hem in het ongelijk stellen dan heb je nog steeds geen voldoende. Zelfs bij een herkansing is een grote kans dat je weer met hem te maken hebt.

Goed... Hopelijk zijn deze harde woorden je niet te zwaar gevallen. Nu de oplossing voor jouw probleem.

Vraag of je jouw werkstuk opnieuw mag inleveren met een verbetering.
Als je het onder het thema van "je fouten leren" doet dan heb je een goede kans dat ze je die mogelijkheid geven. Eventueel kan je ook nog aanbieden om een extra klein verslag op te leveren waarom de originele code fout was (en dus waarom de docent gelijk heeft).

De truc is om je op te stellen als begripvol en redelijk. Mocht het niet werken en het komt dan alsnog voor bij de examencommisie dan kan je vervolgens de open vraag stellen "waarom een school het voor leerlingen zo moeilijk maakt om van hun fouten te leren" (begin er niet mee, dit komt hard aan bij een school). Grote kans dat je dan alsnog een herkansing krijgt.

Zoals gezegd jouw doel moet zijn om gelijk te krijgen, niet om gelijk te hebben. Veel success en hopelijk horen we snel dat je het alsnog gehaald hebt!
Ik vroeg het hier om te weten te komen of het inderdaad vreemd is of dat ik gewoon écht iets verkeerds deed. Als jullie nou allemaal hadden gevonden dat het redelijk was, dan was het jammer maar helaas.
Herkansing ga ik niet voor, omdat dus cum laude dan uit de weg is (en ik nu nog wel cum laude heb als ik tentamen een 7,3 heb) en dat vind ik zonde voor een principekwestie.
Ik heb tijdens die discussie al aangegeven dat ik het er wel mee eens was in het algemeen maar dat ik er in dit geval redenen voor had, als commentaar erbij en in het report, maar er viel niet te discussiëren omdat hij steeds zei dat er geen discussie mogelijk was. Zeker dat het cijfer uit twee delen bestaat waarvan één niet beoordeeld is ga ik aankaarten natuurlijk, inhoudelijke discussie eventueel maar niet per se.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

F.West98 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:42:
[...]

Ik vroeg het hier om te weten te komen of het inderdaad vreemd is of dat ik gewoon écht iets verkeerds deed. Als jullie nou allemaal hadden gevonden dat het redelijk was, dan was het jammer maar helaas.
Herkansing ga ik niet voor, omdat dus cum laude dan uit de weg is (en ik nu nog wel cum laude heb als ik tentamen een 7,3 heb) en dat vind ik zonde voor een principekwestie.
Ik heb tijdens die discussie al aangegeven dat ik het er wel mee eens was in het algemeen maar dat ik er in dit geval redenen voor had, als commentaar erbij en in het report, maar er viel niet te discussiëren omdat hij steeds zei dat er geen discussie mogelijk was. Zeker dat het cijfer uit twee delen bestaat waarvan één niet beoordeeld is ga ik aankaarten natuurlijk, inhoudelijke discussie eventueel maar niet per se.
De mensen die je hier gevraagd weten niet wat de eisen waren of hoe de rest van de code is. Je kan "andere experts zien het probleem niet" dan ook niet gebruiken als argument.

Echter het klinkt alsof je met een zeer onredelijk docent te maken hebt. Je kan eventueel vragen waarom deze fout zo grote impact heeft op je cijfer en in hoever deze fout representatief is voor jouw "gebrek" aan vakkennis.

Verder kan ik je alleen veel succes wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
DevWouter schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:02:
[...]

Echter het klinkt alsof je met een zeer onredelijk docent te maken hebt. Je kan eventueel vragen waarom deze fout zo grote impact heeft op je cijfer en in hoever deze fout representatief is voor jouw "gebrek" aan vakkennis.
Ik ben wel eens dit tegengekomen in een stukje code behind (van iets wat al in prod draaide):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
for (int i = 0; i < 250; i++)
{
    try 
    {
        checkboxList.Items.FindByValue(String.Format("PolisOptie{0}", i)).Enabled = false;
    } catch(NullPointerException) { }
}

Het spreekt voor zich dat die lijst lang niet altijd 250 items bevatte. Dan ben je gewoon niet snugger bezig en verdien je het om afgestraft te worden.

In FWest's geval is dat anders: hij heeft nagedacht over z'n keuze en kan toelichten waarom hij heeft besloten om die exceptions te negeren. Dat zou voor een docent veel belangrijker moeten zijn dan het "lege catch is slecht"-dogma.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 24-06-2016 23:30 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies - iets bewust doen is altijd beter dan het doen omdat je dat zo aangeleerd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Alex) schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:29:
[...]

C#:
1
2
3
4
5
6
7
{
    try 
    {
        checkboxList.Items.FindByValue(String.Format("PolisOptie{0}", i)).Enabled = false;
}
En je hebt Python:
https://jeffknupp.com/blo...er-python-use-exceptions/
"Any time you use for to iterate over an iterable (basically, all sequence types and anything that defines __iter__() or __getitem__()), it needs to know when to stop iterating. Take a look at the code below:

Python:
1
2
3
words = ['exceptions', 'are', 'useful']
for word in words:
    print(word)

How does for know when it's reached the last element in words and should stop trying to get more items? The answer may surprise you: the list raises a StopIteration exception. "

Of
Python:
1
2
3
4
try:
    print names[name]
except KeyError:
    print "Sorry, don't know this '{}' person".format(name)

over
Python:
1
2
3
4
if name in names:
    print names[name]
else:
    print "Sorry, don't know this '{}' person".format(name)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In plaats van m'n normale auto-scripting dingen die ik meestal in Python doe, vandaag eens een phar gebouwd. Vrij simpel, maar het werkt prima TwistedBox

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 25-06-2016 09:23 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:23:
In plaats van m'n normale auto-scripting dingen die ik meestal in Python doe, vandaag eens een phar gebouwd. Vrij simpel, maar het werkt prima TwistedBox
Klinkt leuk :)
Ik had toevallig voor vanavond op mijn lijstje staan om eens met SilverStripe te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Ok, nu ga ik nachtmerries hebben.
Blijf er ver vandaan!
Why? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Klinkt leuk :)
Ik had toevallig voor vanavond op mijn lijstje staan om eens met SilverStripe te gaan werken.
Hah, als je vragen hebt, roep maar. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik wel redelijk met SilverStripe om kan gaan :P
gekkie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Hoe ver ?
Verder dan van Wordpress of toch nog nipt dichterbij ?
Nipt dichterbij. Het is in ieder geval OOP
Het CMS is domweg een onoverzichtelijke ramp.
Om over de bruikbaarheid etc. nog niet te spreken, want qua code is het ook een flinke berg spaghetti.
Alleen WordPress en CraftCMS zijn erger.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Het CMS is domweg een onoverzichtelijke ramp.
Om over de bruikbaarheid etc. nog niet te spreken, want qua code is het ook een flinke berg spaghetti.
Alleen WordPress en CraftCMS zijn erger.
Heb je de latere versies wel gezien eigenlijk?
Ik ben nu aardig bezig met typo3 en het is echt heel anders dan menig framework / cms, maar het is super krachtig als je weet hoe dat moet. Dat is echter wel vaak een probleem want de documentatie is domweg ruk. Gelukkig zitten er wat seniors, als ik alleen er mee moest starten dan zou het inderdaad een ramp worden :p

Uiteindelijk toch één van de betere geavanceerde cms'en die ik heb gezien als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Ik ben wel eens dit tegengekomen in een stukje code behind (van iets wat al in prod draaide):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
{
    try 
    {
}

Het spreekt voor zich dat die lijst lang niet altijd 250 items bevatte. Dan ben je gewoon niet snugger bezig en verdien je het om afgestraft te worden.

In FWest's geval is dat anders: hij heeft nagedacht over z'n keuze en kan toelichten waarom hij heeft besloten om die exceptions te negeren. Dat zou voor een docent veel belangrijker moeten zijn dan het "lege catch is slecht"-dogma.
Behalve dan dat ik FWest's zijn besluit om alle exceptions te catchen met generieke exception een rare vind. En volgens mij waren er meerdere ;). Helemaal gelijk heeft die dus waarschijnlijk niet.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Heb je de latere versies wel gezien eigenlijk?
Ik ben nu aardig bezig met typo3 en het is echt heel anders dan menig framework / cms, maar het is super krachtig als je weet hoe dat moet. Dat is echter wel vaak een probleem want de documentatie is domweg ruk. Gelukkig zitten er wat seniors, als ik alleen er mee moest starten dan zou het inderdaad een ramp worden :p

Uiteindelijk toch één van de betere geavanceerde cms'en die ik heb gezien als je het mij vraagt
Alleen de laatste versie niet mee gewerkt. Maar alles waar ik mee heb moeten werken, was een ramp. Ik geloof vast dat het ergens goed in is, maar ik heb nog geen voordeel gevonden voor typo boven SilverStripe/Symfony2+Sonata/Laravel. En ik heb al een hekel aan Laravel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Rutix schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:12:
[...]
Behalve dan dat ik FWest's zijn besluit om alle exceptions te catchen met generieke exception een rare vind. En volgens mij waren er meerdere ;). Helemaal gelijk heeft die dus waarschijnlijk niet.
Tja, wij hebben ook wat producten die in bepaalde delen van de code alles catchen. Het zijn niet mission critical dingen en het is belangrijk dat het proces door blijft gaan. Wij loggen het daar dan (vaak) wel, maar verder doen we er ook niets mee.
Soms is er gewoon ook niet genoeg tijd in een maand om alles te fixen, omdat de fixes gewoon iets lagere prioriteit hebben dan bepaalde features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Caelorum schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Tja, wij hebben ook wat producten die in bepaalde delen van de code alles catchen. Het zijn niet mission critical dingen en het is belangrijk dat het proces door blijft gaan. Wij loggen het daar dan (vaak) wel, maar verder doen we er ook niets mee.
Soms is er gewoon ook niet genoeg tijd in een maand om alles te fixen, omdat de fixes gewoon iets lagere prioriteit hebben dan bepaalde features.
Dat snap ik, maar bij huiswerk is die prio er natuurlijk vaak niet. Daar gaat het om dat je gewoon de opdracht zo goed mogelijk maakt een geen corners cut. Logging is wel een must bij all catchers imo. Ik heb namelijk ook weleens een bug gehad waar het uiteindelijk kwam doordat een exceptie werd gecatch, niks mee werd gedaan en niet werd gelogt. Ik was niet amused toen ik daarachter kwam.

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 19-09 10:57
Rutix schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:10:
[...]Ik heb namelijk ook weleens een bug gehad waar het uiteindelijk kwam doordat een exceptie werd gecatch, niks mee werd gedaan en niet werd gelogt. Ik was niet amused toen ik daarachter kwam.
I know that feel bro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Douweegbertje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:48:
[...]

Maar als het zo gecompliceerd is en met weinig docu en een steile leercurve, kun je dan niet beter gewoon direct in Symfony schrijven?
Als je weet hoe dat moet is het namelijk ook heel krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

incaz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Maar als het zo gecompliceerd is en met weinig docu en een steile leercurve, kun je dan niet beter gewoon direct in Symfony schrijven?
Als je weet hoe dat moet is het namelijk ook heel krachtig.
Ja een valide punt, maar symfony is een framework, geen CMS.
Daarbij is het ook meer een Enterprise CMS en daar zit denk ik ook het verschil en de reden waarom zo weinig (relatief gezien) mensen er mee werken. Voor je standaard bedrijf / projectjes is typo3 niet interessant wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm... Bijzondere temperatuursensoren in mijn PC. Binnen 5 seconden meten dat de CPU van 30 naar 50 naar 30 graden springt. En bijbehorende ventilatorsnelheidfluctuaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

F.West98 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:36:
Hmm... Bijzondere temperatuursensoren in mijn PC. Binnen 5 seconden meten dat de CPU van 30 naar 50 naar 30 graden springt. En bijbehorende ventilatorsnelheidfluctuaties...
Verkeerde meting.

Ik wou gisteren nog iets doen aan Telemeter Indicator en de nas wou niet meer mee. Voeding kon niet genoeg oempf meer geven. Nas afgezet > psu eruit > psu open > condensators primair vervangen en 1 secundaire > voeding terug gemonteerd en hij bolde weer op minder dan een uur van defect naar gemaakt *O*

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nope :+
Kennelijk één of andere auto OC setting :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 13:34
Zondag half 1. GitLab installeren. Grote bak chips erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Goedemorgen iedereen!

* azerty zet een thermos met koffie, een thermos met chocolademelk en een thermos met thee klaar voor de gegadigden (behalve voor gekkie). Ook Firesphere wordt niet vergeten: een goed gekoeld Belgisch biertje staat voor hem klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

iRicardo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:31:
Zondag 5 over half 1. Gitlab installatie afgerond. Bak chips leeg.

Ik twijfel nog over het feit of ik m'n VPS bij TransIP ga upgraden naar de X4 of dat ik de zut ga migreren naar gitlab zelve.

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 26-06-2016 09:37 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
iRicardo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:31:
Still alive ?
En met die bak chips bedoel je neem ik aan DRAM reepjes voor het immer hongerige gitlab ?
(2GB voor een management laagje om git heen .. zucht)

[ Voor 28% gewijzigd door gekkie op 26-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het is niet zozeer gitlab die zo veel honger heeft, maar eerder de 25!! sidekiq en redis workers, die hij standaard start.
Wanneer je dat een beetje configureert, is hij al een stuk zuiniger. Al blijft het natuurlijk veel. En is gitlab de afgelopen jaren (in mijn ogen) bloated geraakt met github features.
Wij gebruiken gitlab alleen voor git (protected) branches en merge request.

Builders, pipeline en continuous integration doen wij op onze Jenkins build servers.

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 26-06-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Matis schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:09:
Het is niet zozeer gitlab die zo veel honger heeft, maar eerder de 25!! sidekiq en redis workers, die hij standaard start.
Wanneer je dat een beetje configureert, is hij al een stuk zuiniger. Al blijft het natuurlijk veel. En is gitlab de afgelopen jaren (in mijn ogen) bloated geraakt met github features.
Aangezien zonder dat je gitlab niet werkt valt dat bij mij onder de noemer "gitlab"
Mjah ben uiteindelijk op 1,5GB uitgekomen geloof ik met wat tweaken van de workers, maar vind het eigenlijk nog veel voor wat het doet.
Opzich is featuritis nog niet zo erg, zolang het maar niet al te veel impact heeft voor een basic gebruik, zorg dat het ook uit kan en de resource consumptie dan ook niet al te groot is.
Naja af en toe eens kijken hoe dat in GO geprogde alternatief het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anders gogs gebruiken. Dat is weer terug naar de basis. Al is de vraag hoe lang...

Oh, dat draait op Go. Waarschijnlijk hebben we het over hetzelfde :)

[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 26-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Matis schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:13:
Anders gogs gebruiken. Dat is weer terug naar de basis. Al is de vraag hoe lang...

Oh, dat draait op Go. Waarschijnlijk hebben we het over hetzelfde :)
Ja dat ja .. was de naam even kwijt :+
Misschien vandaag maar gewoon eens uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 26-06-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Gmail dropt ineens alle emails die ik forward van mijn domein naar m'n gmail :(.

Hosting provider contacten heb ik wenig vertrouwen in, haalde vroeger m'n email boxes op vanuit gmail maar door beroerde firewall config kon dat ineens niet meer en dat weigerden ze te fixen.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen om die adressen eenvoudig te centraliseren.

[ Voor 13% gewijzigd door mbarie op 26-06-2016 13:15 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Firewallconfig als in gmail blocken ?
Kan me moeilijk voorstellen dat er veel andere opties zijn dat gmail niet kan imap/poppen en gewone clients wel ?
Maar goed als dat de vuurmuur is, dan is gmail het kastje, daar wordt je ook niet wijzer van als er mail onverhoopt eens niet aankomt, nergens waar je bij aan kunt kloppen, geen logs, geen niks niet.

Zelf hosten dan is de sky the limit, maarja of dat onder het kopje eenvoudig valt.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 26-06-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Ja idd, gmail is geblocked door mijn webhosting provider. Ik kan geen imap/pop connectie laten maken door Gmail op mn inbox. En sinds een dag of 2 vallen de emails die ik naar Gmail forward (omdat imap/pop niet werkt) dus ook in een zwart gat. Daar zitten facturen tussen e.a. zaken, dus ik ben op zijn zachtst gezegd not amused.

Het is voor mij belangrijk mijn email op 1 plek te kunnen behouden, want met de tig inboxes die er zijn is het niet te doen om ze apart te beheren. Misschien moet ik toch maar alle domeinen maar gewoon overgooien naar mn eigen VPS. Deze domeinen zijn nog van de tijd dat ik gewoon af en toe ergens voor een siteje maakte.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Externe mailboxen van projectjes en klanten die slurp ik meestal binnen op m'n eigen server met getmail.

Nah dat gogs is inderdaad nogal snel opgezet (met sqlite nu). Monokai als syntax highlighting is er ook eenvoudig in te hacken. Maar verder nog wel een tikkie spartaans lijkt het.
Straks is kijken of ik er een beetje een flinke repo in kan pushen hoe het zich dan houdt :)

Maar goed default zijn er nog wel wat dingen die me dan minder aanstaan (default public repo etc).
Default exposen van usernames op de frontpage voor inlog is helemaal een no-no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ken het alleen van naam, heb het een keer in docker gedraaid.
Daarna snel uitgezet. Vond het veel te Spartaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja op zich iets om in de gaten te houden, maar denk dat het voorlopig ook nog wel even gitlab blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Matis schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:09:

Builders, pipeline en continuous integration doen wij op onze Jenkins build servers.
We gebruiken een nginx reserve proxy, dus al bij al zijn er al veel dingen uitgeschakeld. We hebben verschillende VPSen bij TransIP draaien maar deze is nieuw (1024MB, Ubuntu 16.06) en dat trekt hij redelijk goed. Soms wat kleine piekjes in de CPU maar zo ver best goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

iRicardo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:06:
[...]

We gebruiken een nginx reserve proxy
Voor als de gewone stuk gaat?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

iRicardo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:06:
We gebruiken een nginx reserve proxy, dus al bij al zijn er al veel dingen uitgeschakeld. We hebben verschillende VPSen bij TransIP draaien maar deze is nieuw (1024MB, Ubuntu 16.06) en dat trekt hij redelijk goed. Soms wat kleine piekjes in de CPU maar zo ver best goed :)
Ik heb mijn gitlab installatie ook achter een reverse proxy draaien (apache2) op Ubuntu 14.04 op een X4 BladeVPS PureSSD van TransIP.

Ik heb er met de upgrade ook 100GB extra ruimte bij gekregen op de SSD's maar heb nog niet uitgezocht hoe ik het eenvoudigste mijn disk kan vergroten.
Ik denk dat ik daar binnenkort een topic aan waag.

@hierboven. Ik draai ook een reverse proxy. Omdat ik op die machine meerdere (sub)domeinen host. Op die manier kan apache / nginx dat mooit routen.

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 26-06-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Matis schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:19:
@hierboven. Ik draai ook een reverse proxy. Omdat ik op die machine meerdere (sub)domeinen host. Op die manier kan apache / nginx dat mooit routen.
Lees de quote in mijn post eens goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

kenneth schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Lees de quote in mijn post eens goed :)
:X
Nu zie ik hem pas. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
* Ryur loopt de koffiekamer binnen en ziet geen koffie staan :(
* Ryur zet zelf dan maar koffie

Goedemorgen!
Even een halfuurtje eerder beginnen, moet straks ook wat eerder weg van het werk.
Vanmiddag kijken bij een potentiële eerste (koop)woning!

[ Voor 41% gewijzigd door Ryur op 27-06-2016 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Thuiswerk dag is altijd prima omdat ik dan mijn eigen goede koffie bij de hand heb :-)

Anyway, voelt iemand zich qua mailtjes, telefoontjes, overleggen en andere communicatie soms ook meer projectmanager dan programmeur? Nu een project waarbij het vooral veel overleggen is omdat een hoop dingen ook domweg nog niet duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
kenneth schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:12:
[...]
Voor als de gewone stuk gaat?
Nee de interne nginx van GitLab schakel je uit door de configuratie aan te passen. Dit doen we omdat we inmiddels op dezelfde machine ook Jenkins via reserve proxy draaien. Plus ik vind de ssl configuratie via nginx zelf een stuk beter vanwege alle snippets die we gebruiken om meedere endpoints te mappen. We hoeven er nooit meer naar om te kijken omdat onze apollo server alle ssl certificaten bij derden automatisch vernieuwd (comodo, thawte etc).
Matis schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Ik heb mijn gitlab installatie ook achter een reverse proxy draaien (apache2) op Ubuntu 14.04 op een X4 BladeVPS PureSSD van TransIP.

Ik heb er met de upgrade ook 100GB extra ruimte bij gekregen op de SSD's maar heb nog niet uitgezocht hoe ik het eenvoudigste mijn disk kan vergroten.
Ik denk dat ik daar binnenkort een topic aan waag.

Zelf nog nooit gedaan. Hou je me op de hoogte? Wellicht hebben wij ook nog aanvullende GB's nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

iRicardo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:16:

Nee de interne nginx van GitLab schakel je uit door de configuratie aan te passen. Dit doen we omdat we inmiddels op dezelfde machine ook Jenkins via reserve proxy draaien.
Zo'n ding heet dus een reverse proxy.

Een reserve proxy heb je in de kast liggen voor als de gewone stuk gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Vooral een goede backup ;; voordat je partities / filesystems gaat resizen :)
(en verder booten in rescue image van je hostingboer neem aan dat transip dat ook wel heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

C#:
1
2
3
4
5
6
7
{
    try 
    {
}
That codes reminds me a lot of something I once wrote that looked like this:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
List<SomeObject> some_objects = GetSomeObjects();

for(int i = 0; i < some_objects.Count(); ++i){
    try{
        for( /* Inner loop */ ; i < some_objects.Count(); ++i){
            var current_object = some_objects[i];
            current_object.Do_it();
        }
    }catch(AlreadyDoneItException ex){
        // Sometimes this external component throws an exception.
        // In that case increase the iterator and ignore the exception, 
        // so that we can continue.
        // NOTE: This is not the best solution but try-catch are expensive
        // that is why we do a loop-try-catch-loop.

// Increase the counter.
        ++i;
    }
}

Boy I hated that piece of code. But it was on a hot path and the app was performance critical.

PS: Ik zie nu pas dat ik alles in het engels heb geschreven. Sorry 8)

[ Voor 7% gewijzigd door DevWouter op 27-06-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zo kreeg ik ooit eens een stuk VB.Net onder ogen waarin dit stond:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
Option Strict Off

** 200 regels verder**

Dim myObject As SomeType
myObject = someObj.Items(1)

Wat bleek nou? Dat 'someObj'-ding had weliswaar een property genaamd 'Items', maar het type daarvan was object i.p.v. een IEnumerable-afgeleide. Maar in plaats van te casten (de inhoud wás tenslotte te enumereren) kozen de oorspronkelijke devs er maar voor om alle typechecking overboord te gooien in deze klasse. 8)7

Het eerste wat ik heb gedaan is de boel casten en die option uitgezet. Gelukkig werkte alles nog :D

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 27-06-2016 09:49 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Alex) schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:48:
Wat bleek nou? Dat 'someObj'-ding had weliswaar een property genaamd 'Items', maar het type daarvan was object i.p.v. een IEnumerable-afgeleide. Maar in plaats van te casten (de inhoud wás tenslotte te enumereren) kozen de oorspronkelijke devs er maar voor om alle typechecking overboord te gooien in deze klasse. 8)7

Het eerste wat ik heb gedaan is de boel casten en die option uitgezet. Gelukkig werkte alles nog :D
Als de hamer maar groot genoeg is ;; past het altijd 8)

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 27-06-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
kenneth schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Zo'n ding heet dus een reverse proxy.

Een reserve proxy heb je in de kast liggen voor als de gewone stuk gaat :P
I know, maar we zijn te lui en we hebben eigenlijk nog nooit last gehad. Het enige wanneer wij er last van hebben is als TransIP hun DNS Servers er weer eens uit liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:48:
[...] Het eerste wat ik heb gedaan is de boel casten en die option uitgezet. Gelukkig werkte alles nog :D
Ik kijk dagelijks tegen een gigantische codebase aan waarbij option strict nooit is aangezet. Ergens in 2003 hebben ze een nieuwsbericht gemist denk ik. Heb er echt twee weken aan besteed om ~10% van de codebase om te zetten naar option strict on :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

iRicardo schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:15:
[...]

I know, maar we zijn te lui en we hebben eigenlijk nog nooit last gehad. Het enige wanneer wij er last van hebben is als TransIP hun DNS Servers er weer eens uit liggen. :P
euhmmm .. reserve vs reverse

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
Janoz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:02:
[...]
euhmmm .. reserve vs reverse
Haha, het wordt echt grappiger met de minuut. :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
The force is weak vandaag ;; kwartjes vallen niet heel snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scosec
  • Laatst online: 20:07
Nieuwe lege database in Azure deployen, 1,5 uur verder en nog niet actief :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Voor m'n hobby project; dat moment dat je realiseerd dat je library keuze niet werkt en besluit de hele boel er uit te pl**ren en dan toch maar je eigen implementatie te maken *onder het mom van leerzaam*.

samengevat: ik gebruikte SDL omdat zo'n geweldige ondersteuning had voor OpenGL. Je kan het echter niet combineren met de 'normale' SDL renderer en daardoor word het combineren van regulier SDL met custom OpenGL calls haast onmogelijk. (+ multithreading en OpenGL Contexts zijn ook niet ideaal).

Nu wellicht toch maar het gros opnieuw implementeren en voor de leerfactor Vulkan gebruiken.

[ Voor 51% gewijzigd door Laurens-R op 27-06-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Argh grmbl hmppfrr mysql kent natuurlijk weer geen common table expressions, *zucht*.
Maar dit projectje hangt uiteraard half in wordpress ;; wat weer niet echt postgres slikt, *dubbele zucht*.
Wat een bras zooi zo'n projectje overnemen, mompelt iets met rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Caelorum schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Ik kijk dagelijks tegen een gigantische codebase aan waarbij option strict nooit is aangezet. Ergens in 2003 hebben ze een nieuwsbericht gemist denk ik. Heb er echt twee weken aan besteed om ~10% van de codebase om te zetten naar option strict on :X
Ben absoluut geen VB-ontwikkelaar, maar toen ik een VB project erfde (waarbij zelfs de auto-format bugs introduceerde) heb ik dat met een tooltje geconverteerd. Een project dat was gedoemd om te falen werd toen één van mijn succes projecten.

Heb toen ook besloten dat de volgende keer dat ik ongeluk wordt van code ik eerst de kwaliteit van de code omhoog breng. Kost misschien wat tijd, maar liever gelukkig naar kantoor dan met loden schoenen.

Hoe lang heb jij je eigenlijk ongelukkig gevoeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ARGH now i'm fucking pissed off. kut callcenter. Vanmiddag maar een projectje van maken om met m'n vaste lijn waar ik toch niks meer mee doe de hele tent is op te bellen en doof te toeteren in een loopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
gekkie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:51:
[...]

Als de hamer maar groot genoeg is ;; past het altijd 8)
Ik begin een beetje ongemakkelijk te worden van jouw excessieve ;; gebruik. Ik denk dat het een inflexibiliteit in mijn hersens is, maar het voelt elke keer alsof ik een PARSE_ERROR_INVALID_TOKEN in mijn hoofd voor de kiezen krijg.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
armageddon_2k1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Ik begin een beetje ongemakkelijk te worden van jouw excessieve ;; gebruik. Ik denk dat het een inflexibiliteit in mijn hersens is, maar het voelt elke keer alsof ik een PARSE_ERROR_INVALID_TOKEN in mijn hoofd voor de kiezen krijg.
Custom css:

code:
1
2
3
div.message[data-owner-id="5161"] {
    display: none;
}

Opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gewoon maar weer puntjes dan ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
azerty schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Custom css:

code:
1
2
3
div.message[data-owner-id="5161"] {
    display: none;
}

Opgelost :+
Mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DevWouter schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:42:
[...]
Hoe lang heb jij je eigenlijk ongelukkig gevoeld? :+
Ik vermaak me echt prima met deze codebase. Bugs komen op random plekken omhoog en zo ongeveer alles dat je aanraakt wordt alleen maar beter :)
Ik heb echter nog te maken met andere ontwikkelaars, dus zomaar alles omgooien gaat gewoon niet.
Daarnaast is het nog best gevaarlijk om maar een deel van de code om te zetten. Beter was alles in 1 keer, maar die ~20 weken tijd is er gewoon niet. Dus moet het in stukjes met risico op het triggeren van allerlei bugs. Ik doe het dus in stapjes verspreid over pakweg een jaar, zodat klanten niet gaan mopperen over een te instabiel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:05:
Gewoon maar weer puntjes dan ? O-)
Wat een leuke troll. Ha ha... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Afgelopen weekend een OP5 alarm dat één van onze staging omgevingen de diskspace bijna vol zou zijn. Zit er zojuist even naar te kijken blijkt dat QA het hele weekend load-testen heeft lopen draaien en de diskspace bijna vol kwam te zitten. :F

Toch mooi om te zien dat de staging-omgeving het hele weekend ver boven onze normale productie-load heeft gezeten en enkel heeft lopen mekkeren over diskspace *O*

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LinkedIn is écht leip. Elke paar dagen leidt het eerste bezoek van hun site op je Android-smartphone je direct naar de Play Store, als uitnodiging om hun app te downloaden.

Néé, LinkedIn. Als ik de eerste vijf keer de app niet heb gedownload, ga ik dat niet nu ineens wel doen.

Ze snappen mobiele websites ook niet. Die touch.linkedin.com, als 'ie nog bestaat, had zoveel redirects dat je back-knop nutteloos werd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azerty
CodeCaster schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:16:
LinkedIn is écht leip. Elke paar dagen leidt het eerste bezoek van hun site op je Android-smartphone je direct naar de Play Store, als uitnodiging om hun app te downloaden.

Néé, LinkedIn. Als ik de eerste vijf keer de app niet heb gedownload, ga ik dat niet nu ineens wel doen.

Ze snappen mobiele websites ook niet. Die touch.linkedin.com, als 'ie nog bestaat, had zoveel redirects dat je back-knop nutteloos werd.
Probeer je messenger op facebook maar eens via de mobiele site te bezoeken. Exact hetzelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Over redirect hells gesproken: inloggen op de Azure Portal (de nieuwe) zorgt ook voor tig redirects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat verschrikkelijk... TechNet die tegenwoordig automatisch support pagina's vertaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Laurens-R schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:26:
(+ multithreading en OpenGL Contexts zijn ook niet ideaal).
Velen hebben het geprobeerd, maar de enige echte oplossing daarvoor zijn Vulkan & Dx12 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
azerty schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:31:
[...]

Probeer je messenger op facebook maar eens via de mobiele site te bezoeken. Exact hetzelfde :(
Ja, erg irritant. Heb tijdje terug allerlei apps van m'n telefoon af gehaald. Haal nu anderhalve dag op een batterij ipv net aan 1 dag.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbarie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:50:
[...]

Ja, erg irritant. Heb tijdje terug allerlei apps van m'n telefoon af gehaald. Haal nu anderhalve dag op een batterij ipv net aan 1 dag.
Android zeker... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Ik had liever Windows Phone gehad, maar Apple vind ik gewoon niet leuk, hehe. Dus ja. Android

Storyteller @ soundcloud

Pagina: 1 ... 74 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Deeltje 11 is alweer in de maak. De topicstart bestaat al, ga dus niet uit eigen beweging een nieuw topic openen. Die wordt zonder pardon gesloten en de geplaatste reacties worden verhuisd naar het juiste topic ;)